(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 فروردين 1389- شماره 19624
 

كنفرانس «تحريم اسرائيل» هفته آينده در دمشق تشكيل مي شود
تدابير ويژه امنيتي در كربلا براي خنثي كردن عمليات تروريستي
آغاز جشن دويستمين سالگرد استقلال ونزوئلا
يورش زميني و هوايي نظاميان اسرائيل به شمال و غرب غزه
انفجار سود آور!
استقرار واحدهاي نظامي ارتش در مراكز حساس بانكوك
نمايندگان طرفدار حسني مبارك: مخالفان را به گلوله ببنديد
در پي تحركات جديد نظامي صهيونيست ها ارتش لبنان به حال آماده باش درآمد
آلمان: براي حضور در افغانستان بهاي سنگيني بايد بپردازيم
اعتصاب كاركنان راه آهن فرانسه وارد هفته سوم خود شد
پيروزي كانديداي طرفدار وحدت در انتخابات بخش ترك نشين قبرس
دستور دادگاه عالي عراق براي بازشماري آراي انتخابات پارلماني
چها رسوي پنج قا ره



كنفرانس «تحريم اسرائيل» هفته آينده در دمشق تشكيل مي شود

كنفرانس تحريم اسرائيل با حضور نمايندگاني از كشورهاي عربي منطقه، هفته آينده به مدت دو روز در دمشق برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه سعودي «الرياض»، هشتاد و چهارمين كنفرانس تحريم اسرائيل روز 27 تا 29 ماه جاري ميلادي (7 تا 9 ارديبهشت) با حضور نمايندگاني از دولت هاي عربي منطقه و از جمله عربستان سعودي برگزار خواهد شد.
در اين كنفرانس موضوع تحريم اسرائيل در زمينه ورود كالاهاي اسرائيلي به برخي دولت هاي عربي، قرار دادن اسامي برخي شركت ها و مؤسسات در ليست سياه و حذف برخي از شركت هاي موجود در ليست سياه مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.كنفرانس تحريم اسرائيل به دليل اقدامات اخير رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي قدس و طرح اخراج اجباري فلسطينيان ساكن كرانه باختري برگزار خواهد شد.

 



تدابير ويژه امنيتي در كربلا براي خنثي كردن عمليات تروريستي

پليس كربلا براي جلوگيري از وقوع يك عمليات تروريستي، تدابير ويژه امنيتي در اين شهر برقرار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سرگرد «علاء عبدالعباس» سخنگوي پليس كربلا گفت: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر تلاش تروريست ها براي وارد كردن مواد منفجره به اين شهر، پليس در ورودي هاي اين شهر، مراكز ايست و بازرسي داير كرده و خودروها را به دقت بازرسي مي كند. وي افزود: اطلاعاتي در رابطه با تلاش براي انتقال مواد منفجره از طريق كاميون هاي حمل شن و ماسه به دست پليس رسيده است و ما از سه روز پيش كاميون ها را بازرسي مي كنيم. عبدالعباس همچنين، از شهروندان خواست شايعات مربوط به ورود 30 خودرو بمب گذاري شده به كربلا را باور نكنند.

 



آغاز جشن دويستمين سالگرد استقلال ونزوئلا

ونزوئلا دويستمين سالگرد استقلال خود را با حضور سران و نمايندگان كشورهاي خارجي جشن گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، روز گذشته ونزوئلا دويستمين سالگرد استقلال خود را در حالي جشن گرفت كه روساي جمهور كشورهايي چون آرژانتين، كوبا، نيكاراگوئه، بوليوي، اكوادور، دومينيكن، گرنادا، سنت ويسنته، آنتيگوا و باربادوس حضور داشتند.
به گفته «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا در اين جشن بزرگ هيئت هايي از كشورهاي روسيه، بلاروس، ويتنام، چين، الجزاير، جمهوري اسلامي ايران و ليبي «كه روابط نزديكي با كاراكاس دارند» نيز شركت كرده اند.
در اين مراسم كه با تقديم تاج گل به مقبره «سيمون بوليوار»، قهرمان ملي ونزوئلا، آغاز شد، مراسم رژه نظامي با مشاركت چندين كشور خارجي انجام شد.
به گفته وزير دفاع ونزوئلا، نظامياني از كشورهاي الجزاير، بلاروس، ليبي و آرژانتين در اين مراسم رژه كه در كاراكاس برگزار شد، شركت كردند.
از سوي ديگر، «دانيل اورتگا»، رئيس جمهور نيكاراگوئه نيز در بدو ورود به ونزوئلا براي شركت در سالگرد استقلال ونزوئلا و همچنين شركت در نهمين اجلاس سران آلبا گفت: فريادهاي مبارزه با استقلال آمريكاي لاتين شنيده مي شود. رئيس جمهور آرژانتين نيز گفت: براي همكاري و همراهي با ملت و دولت ونزوئلا و همچنين مشاركت در شادي مردان و زنان اين كشور به ونزوئلا آمده است.
«ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه نيز با ارسال نامه اي براي «چاوز»، دويستمين سالگرد استقلال ونزوئلا از اسپانيا را به وي و مردم اين كشور تبريك گفت. شب گذشته رهبران كشورهاي «اتحاد بوليواري» (آلبا) نيز در نشستي خارج از نوبت شركت كردند. گفتني است، 19 آوريل 1810 مصادف با سرنگوني دولت اسپانيا در ونزوئلا، روز استقلال اين كشور ناميده شده است.

 



يورش زميني و هوايي نظاميان اسرائيل به شمال و غرب غزه

سرويس خارجي-
نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي در راستاي اقدامات تجاوزكارانه خود يورش گسترده اي را به غزه آغاز كردند.
نظاميان رژيم صهيونيستي طي دو روز اخير به نوار غزه يورش برده و نيروهاي ويژه اين رژيم به همراهي و پشتيباني چند دستگاه خودروي نظامي و زرهي و بولدوزر به نقاط مختلف اين منطقه يورش بردند.نظاميان اسرائيلي روز گذشته در حمله اي جديد به «بيت لاهيا» در شمال غزه حمله ور شدند و صدها متر در خاك غزه پيشروي كردند.
هلي كوپترهاي نظامي ارتش مناطق مختلف را گلوله باران كردند. يك فروند قايق نظامي اسرائيلي نيز به سواحل منطقه «الواحه» در غرب شهرك بيت لاهيا نزديك شد و تعدادي از نيروهاي نظامي در ساحل پياده شدند و به منطقه «دوغيت» حمله كردند.
برخي ديگر از نظاميان صهيونيست با پشتيباني چندين خودرو به مناطق اطراف محله «الشجاعيه» واقع در شهر غزه حمله كردند.
اين نظاميان به محض يورش به اين مناطق شروع به تخريب زمين هاي كشاورزي كردند و تانك هاي صهيونيستي خانه هاي شهروندان فلسطيني ساكن اين مناطق را زير آتش سنگين خود قرار دادند كه در پي اين اقدام وحشيانه خسارت سنگيني به آنها وارد شد.
اين در حالي است كه نيروهاي مقاومت در تمامي مناطق مورد حمله قرار گرفته شروع به درگيري و مقابله كردند و متجاوزان را به رگبار بستند.
در همين رابطه تيپ هاي «ناصر صلاح الدين» شاخه نظامي كميته هاي مقاومت مردمي از درگيري نيروهاي خود با يگان ويژه صهيونيستي به هنگام ورود به منطقه «زنداح» در شمال غرب نوار غزه خبر دادند.
اين تيپ ها با يگان صهيونستي به هنگام نفوذ به اين منطقه درگير شدند و به مواضع آنان شليك كردند. اين تيپ ها همچنين از آمادگي كامل خود براي مقابله با هرگونه يورش نظامي صهيونيست ها به نوار غزه خبر دادند.
تحصن
در مقابل سازمان ملل
جنبش حماس و جماعت اسلامي لبنان به نشانه مخالفت با تصميم رژيم صهيونيستي مبني بر كوچاندن ساكنان كرانه باختري از خانه و كاشانه شان تحصن مردمي را در مقابل سازمان ملل متحد برگزار كردند.
«علي بركه» مسئول سياسي حماس در لبنان تأكيد كرد، اين جنبش هرگز از اسيران فلسطيني چشم پوشي نخواهد كرد و اگر گلعاد شاليت به تنهايي براي آزادي اسيران كافي نباشد اين جنبش آماده است تا تعداد زيادي از نظاميان صهيونيست را به اسارت بگيرد.
اين مقام بلندپايه حماس از ساكنان كرانه باختري خواست تا در مقابل اين تصميم تل آويو مقاومت كرده و دست به تحركات گسترده اي بزنند.
دستور عباس به باراك
رئيس سازمان اطلاعات داخلي رژيم صهيونيستي از ديدار محرمانه ايهود باراك وزير جنگ اين رژيم با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين قبل از برپايي اجلاس سران عرب در ليبي پرده برداشت.
عباس در اين ديدار به باراك گفته بود كه برنامه سياسي من براي ايجاد صلح در منطقه بي ثمر مانده و اوضاع به نفع حماس تمام شده است.
وي همچنين تصريح كرده عملكرد شما موجب تقويت حماس و افزايش محبوبيت حماس شده است و اين روزها خالد مشعل به كشورهاي عربي سفر مي كند و مانند يك رئيس جمهور مورد استقبال قرار مي گيرد به همين دليل بهتر است هر چه سريع تر حماس را سرنگون كرد.
تبعيد ساكنان كرانه باختري
ارتش رژيم اشغالگر قدس در راستاي اجراي تصميم خود مبني بر كوچاندن فلسطينيان ساكن كرانه باختري اقدام به تبعيد تعداد ديگري از ساكنان اين منطقه به نوار غزه كرد. در نخستين اقدام 200 تن از ساكنان اين منطقه را تبعيد و در مرحله بعد تعداد ديگري را مجبور به كوچ از اين منطقه كرد.
همچنين رژيم صهيونيستي عملاً روند يهودي سازي مناطق وادي حلوه و الجوز را در بيت المقدس آغاز كرد.
شهردار بيت المقدس طرح تغيير ماهيت مناطق مختلفي از اين شهر مبارك از مجله وادي حلوه و الجوز را با حذف نام هاي عربي خيابان ها و كوچه ها و تبديل آن به زبان عبري آغاز كرد.
مسئولين شهرداري بيت المقدس همچنين بيانيه هايي را توزيع كردند كه در آن از تصميم حكومت اسرائيل درمورد تغيير نام خيابان ها علاوه بر تخريب خانه هاي فلسطينيان و ساخت واحدهاي يهودي نشين سخن گفته شده است.
از سوي ديگر، روزنامه هاآرتص طي خبري اعلام كرد كه روز 16 مارس 2010 (25 اسفند ماه) مسجدالاقصي به طور كامل تخريب خواهد شد و سنگ بناي ساخت معبد سوم سليمان بر ويرانه هاي مسجدالاقصي بنا خواهد شد.
به اعتقاد كارشناسان انهدام بخشي از مسجدالاقصي در راستاي اقدامات صورت گرفته طي چند هفته گذشته عليه مقدسات اسلامي بوده است.
ساير رويدادها
¤ نخست وزير رژيم صهيونيستي دستيابي اين رژيم به قدرت را لازمه اصلي ايجاد صلح در منطقه دانست.
¤ رئيس جمهور سابق آمريكا گفت، با وجود نتانياهو طرح صلح معنا ندارد.
¤ مقامات امنيتي اسرائيل اعلام كردند كه حماس در انديشه تلافي ترور محمودالمبحوح فرمانده ارشد اين جنبش است.
¤ وزير جنگ رژيم صهيونيستي اظهار داشت كه برقراري صلح در منطقه براساس تشكيل دو دولت امكان پذير است.
¤ در پي تهديدهاي گروه هاي مقاومت براي به اسارت گرفتن نظاميان صهيونيست، اين رژيم در مناطق جنوبي سرزمين هاي اشغالي آماده باش كامل اعلام كرد.
¤ روزنامه هاآرتص نوشت، رژيم صهيونيستي در حالي به سالروز شصت و دومين سال تأسيس اين رژيم نزديك مي شود كه با موجي از نفرت و انزجار از سوي جامعه جهاني رو به رو است.

 



انفجار سود آور!

«بنيامين نتانياهو»، نخست وزير صهيونيست، با افتخار تمام مي گويد كه پدرش در سال هاي دهه 1990 وقوع حوادث تروريستي 11 سپتامبر 2001 را پيش بيني كرده بود اما، ديگر توضيح نمي دهد كه بابت همين حوادث چقدر به جيب زده است!
آن طور كه روزنامه «هاآرتص» مي نويسد، او اين حرف ها را در جريان مهماني تولد پدرش، «بن تزيون نتانياهو» كه مورخ است، يعني در هفتم مارس در حضور خيلي از شخصيت هاي اسرائيلي از جمله رئيس جمهور «شيمون پرز» زده و پز هم داده كه «بله، آن هايي كه گذشته شان را نمي دانند نمي توانند زمان حال را درك و آينده را پيش بيني كنند!» و توضيح ديگري هم نداد، اما روزنامه «معاريو» تعريف مي كند كه «بنيامين نتانياهو» وقتي كه رهبر ليكود بوده، در جريان كنفرانسي در دانشگاه «بار ايلان» گفته كه حوادث 11 سپتامبر به نفع اسرائيل تمام شد! و اينكه: «ما از يك چيز استفاده كرده ايم و آن حوادث برج هاي دوقلو و پنتاگون، و حمله آمريكا به عراق است. اين رويدادها باعث شدند تا افكار عمومي آمريكا به نفع ما تغيير كند!» حالا، بد نيست بدانيد كه «بن تزيون نتانياهو» رئيس دفتر «زي ايف جابوتينسكي» ، پدر صهيونيسم تجديدنظرطلب بود. او در سال هاي 1980 تا 1990 به همراه پسرش «بنيامين» و «جرج اچ بوش» (پدر) «موسسه جاناتان» را- كه به اسم پسر بزرگش، «جاناتان نتانياهو» ، نامگذاري شده بود- فعال كرد و مفهوم رسانه اي «تروريسم بين المللي» را به وجود آورد. در ژانويه 2001، «لاري سيلور استين»، مقاطعه كار ساختماني و خزانه دار اين موسسه و مبارزات تبليغاتي «نتانياهو»، «مركز تجارت جهاني نيويورك» را خريد و آن را بيمه كرد، و متن قرارداد را هم خودش تهيه كرد، كه در آن قيد شده بود بابت هر انفجار عليه اين مركز بايد غرامت پرداخت شود! او بعد از حوادث 11 سپتامبر به اين بهانه كه حوادث با دو هواپيماي مختلف انجام شد، دو برابر غرامت خواست و سر آخر هم موفق شد 5/4 ميليارد دلار، يعني يك ميليارد دلار بيشتر از پولي كه داده بود، پول به جيب بزند!

 



براي جلوگيري از تظاهرات مخالفان صورت گرفت
 استقرار واحدهاي نظامي ارتش در مراكز حساس بانكوك

نيروهاي مسلح تايلندي در خيابان ها و مراكز حساس پايتخت اين كشور مستقر شدند تا جلو تظاهرات معترضان و حمله احتمالي آنها به مراكز دولتي را بگيرند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ديروز صدها نيروي مسلح ارتش و پليس تايلند در مناطق حساس بانكوك، به ويژه خيابان «سيلوم رود» كه ساختمان هاي دولتي و بانك مركزي را در خود جاي داده است، مستقر شدند تا مانع تظاهرات معترضان شوند. نيروهاي پليس قبلا نيز ورودي اين خيابان را بر روي معترضان بسته بودند اما، با هجوم معترضان، 5/2 كيلومتر عقب نشستند، درگيري هفته گذشته ميان معترضان و نيروهاي پليس، ده ها كشته و زخمي بر جاي گذاشت.
مخالفان دولت از طرفداران «تاكسين شيناواترا» نخست وزير پيشين دولت هستند و با پيراهن قرمز در راهپيمايي ها حاضر مي شوند.
سخنگوي ارتش تايلند نيز به معترضان در مورد برپايي هرگونه تظاهرات هشدار داد و گفت: چاره اي جز برقراري نظم با استفاده از قوه قهريه باقي نمانده است.

 



نمايندگان طرفدار حسني مبارك: مخالفان را به گلوله ببنديد

نمايندگان حزب ملي دموكرات حاكم در پارلمان مصر، خواستار به گلوله بستن مخالفان حسني مبارك شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، سه تن از نمايندگان مجلس مصر، از وزارت كشور خواستند تا دستور تيراندازي به سوي تظاهر كنندگاني كه شعارهاي اصلاحات را سر مي دهند، صادر كند، چرا كه برگزاري تظاهرات را تهديدي براي رژيم حسني مبارك مي دانند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي دارالخليج، «نشات القصاص» عضو حزب ملي دموكرات حاكم در مصر در حاشيه جلسه پارلمان اعلام كرد: وزارت كشور مصر بايد تظاهرات كنندگاني را كه شعارهاي اصلاحات دموكراتيك سر مي دهند، هدف گلوله قرار دهد.
وي گفت: اگر امكان اين امر را داشتم، وزير كشور را به علت انعطاف پذيري شديدش در قبال تعامل با نقص كنندگان قانون استيضاح مي كردم.
«احمد ابو عقرب» ديگر عضو وابسته به حزب حاكم نيز گفت: من از وزارت كشور مي خواهم كه از انعطاف پذيري دست بردارد و با ناقضان قانون برخورد شديدي بكند.
وي افزود: بايد تظاهركنندگان را با مشت آهنين، هدف قرار داد، چرا كه اين تظاهرات براي مصر خطرناك است و براي جلوگيري از آشوب بايد با اين تجاوزات برخورد شود.
همچنين «رجب هلال حميده» عضو جناح جدا شده از حزب «الغد» كه رهبري آن را ايمن نور بر عهده دارد، گفت: براي وزارت كشور ننگ است كه قانون را اجرا نكند و بايد تظاهركنندگان را با گلوله هدف قرار داد تا كشور را در آشوب غرق نكنند.
اين نماينده پارلمان تصريح كرد: تظاهركنندگان از خارج حمايت مالي مي شوند تا در كشور آشوب راه بيندازند و نمايندگان پارلمان در مقابل بايد به رويارويي با هر گونه قانون شكني بپردازند.
هلال حميده اضافه كرد: مردم درباره درخواست هدف قراردادن تظاهركنندگان با گلوله سوال خواهند كرد، اما من به آنها مي گويم كه ما تلاش خواهيم كرد تا كشور به طور كامل به آتش كشيده نشود.
اين در حالي است كه مردم مصر، همواره با ابراز نارضايتي و برگزاري تظاهرات، خواستار سرنگوني رژيم حسني مبارك شده اند.از سوي ديگر، در نشست كميته دفاع و امنيت ملي در پارلمان مصر، درگيري هاي شديد لفظي ميان نمايندگان حزب حاكم و نمايندگان اخوان المسلمين درگرفت كه حتي به درگيري هاي فيزيكي منجر شد.نمايندگان اخوان المسلمين در پارلمان، شديداً از هدف قراردادن تظاهركنندگان در تظاهراتي كه در گروه جوانان ششم آوريل برگزارشده بود، توسط نيروهاي پليس انتقاد كردند در حالي كه نمايندگان جناح اكثريت اين انتقادات را رد كرده و گفتند آنها مزدور هستند و از خارج حمايت مالي مي شوند.

 



در پي تحركات جديد نظامي صهيونيست ها ارتش لبنان به حال آماده باش درآمد

ارتش لبنان و نيروهاي يونيفيل در پي تحركات اخير رژيم صهيونيستي در مرز با لبنان به حالت آماده باش درآمدند.
ارتش لبنان با انتشار بيانيه اي اعلام كرد، فعاليت هاي تحريك آميز چند روز اخير رژيم صهيونيستي در راستاي ادامه تجاوزات و نقض حاكميت لبنان صورت مي گيرد و ارتش آمادگي مقابله با هرگونه تحركات دشمن صهيونيستي را دارد.
گفتني است در ادامه تجاوزات رژيم اشغالگر قدس به جنوب لبنان اين رژيم اقدام به پرتاب بمب صوتي در حريم هوايي شهرك العديسه كرد.
نيروهاي يونيفيل نيز به ارتش لبنان ابلاغ كردند كه تهديدي را ازسوي نيروهاي ارتش اسرائيل در زمينه هدف قرار دادن منزل شهردار العديسه كه تعدادي از اعضاي حزب الله در آن حضور دارند، دريافت كرده اند.
علي فياض در اين باره گفت، من براي بررسي مسائل اجتماعي به منزل شهردار العديسه دعوت شده بودم و عملكرد اسرائيل براي ما غير منتظره بود.
نيروهاي اسرائيلي سه بمب صوتي به منزل و خانه هاي اطراف و خطوط مرزي اين منطقه پرتاب كردند و نيروهاي يونيفيل به ما اطلاع دادند كه اسرائيلي ها از اين نشست نگران هستند.
اين عضو حزب الله خاطرنشان كرد، اسرائيل تلاش مي كند تا منطقه را به درگيري نظامي كه بهاي سنگيني خواهد داشت بكشاند.
وي افزود، به اعتقاد ما اسرائيل تنها به دنبال ايجاد جنگ در منطقه است و تجاوز به غزه و غارت اراضي فلسطينيان در راستاي همين هدف صورت مي گيرد.
«محمد رعد» رئيس جناح پارلماني حزب الله در مجلس لبنان نيز گفت، لبنان امروز وارد مرحله موازنه قدرت بازدارنده با دشمن اسرائيلي شده است، و اگر مقاومت ملي لبنان كه دفاع از حاكميت و كرامت لبنان را به دوش گرفت نبود لبنان به اين جايگاه نمي رسيد.
وي افزود، آمريكا مسئول تهديدات اسرائيل عليه مقاومت ملي لبنان است و اين سياست هم در راستاي توجيه شكست هاي آمريكا و اسرائيل در منطقه صورت مي گيرد.
همچنين «حسين الحاج حسن» يكي از وزيران حزب الله در دولت لبنان اعلام كرد كه دشمن مي داند اگر جنگ ظالمانه و تجاوزگرانه خود را تكرار كند شكست آن با نتايج فاجعه آميز قطعي است.
وي افزود، رژيم اشغالگر قدس در حال حاضر در بحران به سر مي برد و به خاطر برخي اهداف خواهان جنگ است و به دلايلي كه احتمال شكست در آن بالاست از جنگ هراس دارد اما هدف اين رژيم از تهديدات اين است كه وضعيت را متشنج نگه دارد و به اين ترتيب بر طرح اخراج فلسطينيان و سلاح هسته اي خود سرپوش بگذارد.

 



آلمان: براي حضور در افغانستان بهاي سنگيني بايد بپردازيم

دولت آلمان رسما اعتراف كرد، بهاي حضور نيروهاي اين كشور در افغانستان، وحشتناك است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «رونالد بوفالا» سخنگوي دولت آلمان، با اشاره به تلفات روزهاي اخير نيروهاي اين كشور در افغانستان، رسما اعتراف كرد كه بهاي اين حضور بسيار وحشتناك است. بوفالا گفت: اين ماموريت همچون سابق، بسيار خطرناك است.
وي با اشاره به تصميم «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان، براي صدور بيانيه اي در خصوص ماموريت نيروهاي آلمان در افغانستان، تلويحا اعتراف كرد كه توجيه اين حضور، براي افكار عمومي آلمان بسيار سخت شده است.
سخنگوي دولت آلمان با اين حال گفت: دولت آلمان به استراتژي فعلي خود در افغانستان ادامه خواهد داد.
وي همچنين، پيش بيني كرد سال آينده اكثر نمايندگان مجلس آلمان با حضور نيروهاي اين كشور در افغانستان مخالفت كنند.

 



اعتصاب كاركنان راه آهن فرانسه وارد هفته سوم خود شد

كاركنان شركت راه آهن فرانسه كه از دو هفته پيش در اعتراض به ميزان حقوق دريافتي خود دست از كار كشيده اند، روز گذشته نيز به اعتصاب ادامه دادند.
به گزارش فارس، «پيير بلايو» مديرعامل شركت راه آهن فرانسه در گفت وگو با روزنامه فرانسوي «اكو» درباره اين اعتصاب اعلام كرد: «اين اعتصاب سيزده روزه دستكم 30 ميليون يورو خسارت براي راه آهن فرانسه در بر داشته است.»
وي افزود: «راه آهن فرانسه به سبب اين تظاهرات هر هفته 15 ميليون يورو خسارت مالي متحمل شده است و بايد بگوييم كه اين اعتصاب عواقب و پيامدهاي غم انگيزي را به دنبال داشته است.»
يكي از خطوط راه آهن فرانسه كه روزانه يك ميليون نفر مسافر جابه جا مي كند، طي روزهاي اعتصاب شاهد اختلالات زيادي در حركت قطارها بوده است.
فوران آتشفشان ايسلند نيز كه مسافران هوايي اروپا را روانه ايستگاه هاي راه آهن كرده، آثار زيانبار اعتصاب كاركنان را ملموس تر كرده است.
دولت فرانسه حاضر به گفت وگو با اعتصاب كنندگان درباره خواسته هاي آنان نيست.

 



پيروزي كانديداي طرفدار وحدت در انتخابات بخش ترك نشين قبرس

«درويش اوغلو» با كسب بيش از 50 درصد آرا توانست در دور نخست انتخابات رياست جمهوري قبرس ترك نشين به پيروزي برسد.
به گزارش ايسنا، براساس نتايج اعلام شده در پايگاه اينترنتي هيئت عالي انتخابات بخش ترك نشين قبرس، «درويش اوغلو» كانديداي ملي گرايان افراطي و رهبر حزب «متحد ملي قبرس ترك نشين» (UBP) توانست با كسب 38/50 درصد آرا به پيروزي برسد.
اين در حاي است كه محمدعلي طلعت، رهبر حزب چپگراي جمهوريخواه ترك (CTP) 58/42 درصد آرا را به خود اختصاص داد. براي جلوگيري از كشيده شدن انتخابات به دور دوم كانديداها بايد 50 درصد آرا به اضافه يك راي را به خود اختصاص دهند.
براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اوغلو به هواداران خود اطمينان بخشيد كه وي از مذاكرات صلح براي اتحاد قبرس خارج نخواهد شد و اظهار داشت: «اينك زمان صلح فرا رسيده است. هيچ كس نبايد انتظار خروج من از مذاكرات را داشته باشد.»كشور قبرس به دو بخش يوناني نشين و ترك نشين تقسيم شده است. اين كشور در سال 1960 استقلال خود را از انگليس اعلام كرد و يك حكومت مستقل تشكيل داد، اما سه سال بعد بين بخش هاي يوناني نشين و ترك نشين آن اختلافاتي پيش آمد كه نهايتا به جدايي بخش ترك نشين منجر شد. تركيه تنها كشوري بود كه قبرس ترك نشين را به رسميت شناخت و 35 هزار سرباز خود را در اين منطقه مستقر كرد.
دولت فعلي آنكارا از ادغام دو بخش حمايت مي كند. «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه پس از پيروزي اوغلو طي مصاحبه اي خاطرنشان كرد: «صرف نظر از اينكه چه كسي به عنوان رئيس جمهور قبرس ترك نشين انتخاب شد، ما از گفت وگوهاي بين ترك ها و يوناني هاي قبرس حمايت خواهيم كرد.»اتحاديه اروپا در فرآيند جذب تركيه به عنوان يكي از اعضاي خود، حل مسئله قبرس را يكي از پيش شرط هاي عضويت آنكارا در اتحاديه عنوان كرده بود.

 



دستور دادگاه عالي عراق براي بازشماري آراي انتخابات پارلماني

به دنبال شكايت ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري مالكي، دادگاه عالي عراق دستور بازشماري آراي انتخابات را صادر كرد.
به گزارش فارس، عصر روز گذشته دادگاه عالي عراق دستور داد آراي انتخابات پارلماني اين كشور به صورت دستي بازشماري شود.
براساس اين گزارش، اين دستور پس از شكايت ائتلاف دولت قانون صادر مي شود. تا لحظه انتشار اين خبر نام استان هايي كه بايد آراي آنها شمارش شود منتشر نشده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، صندوق هاي آرا در بغداد بازشماري خواهد شد.
نوري مالكي نخست وزير عراق پيشتر گفته بود كه در شمارش آرا در انتخابات پارلماني تقلب شده است.
انتخابات پارلماني عراق هفتم ماه مارس برگزار شد.


 



چها رسوي پنج قا ره

7 ميليون عراقي زير خط فقر
در حال حاضر نزديك به 7 ميليون عراقي كه تحت اشغال آمريكا هستند زير خط فقر زندگي مي كنند.
شبكه الجزيره در گزارشي اعلام كرد كه 23 درصد از شهروندان عراقي زير خط فقر زندگي مي كنند اين در حالي است كه كشور عراق از بزرگ ترين توليدكنندگان نفت در دنيا محسوب مي شود.
اروپا زير چتر موشكي آمريكا
مقامات پنتاگون اعلام كردند كه آمريكا قصد دارد تا سال 2018 اروپا را زير چتر موشكي خود بگيرد. به نوشته روزنامه كامرسانت، سامانه جديد ضدموشكي مي تواند امنيت اروپا در برابر حملات موشكي را تضمين كند.
دولت ناتوان اوباما
بر اساس يك نظرسنجي، بي اعتمادي آمريكايي ها به دولت باراك اوباما بيشتر شده و نيمي از مردم، وي را قادر به حل مشكلات كشور نمي دانند.
چهار پنجم شركت كنندگان در اين نظرسنجي بر اين عقيده اند كه واشنگتن در شرايطي نيست كه بتواند مسائل پيش روي خود را حل كند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14