(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 ارديبهشت 1389- شماره 19629
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه: ملت ايران هرگز بر سر اهداف خود معامله و مصالحه نكرده است
 برخورد قاطع با فساد سياسي و اجتماعي
اعتراض ايرانيان ساكن آمريكا به ربوده شدن اميري توسط سيا
متكي در ديدار با آمانو: پذيرفتن فرمول مبادله سوخت نشانگر اراده سياسي ايران است
ونزوئلا : ادعاي پنتاگون كذب محض است
سمفوني خليج فارس در بندرعباس اجرا مي شود
جانباز زنجاني به ياران شهيدش پيوست
رقابت 120 تيم در مسابقات رباتيك بابل
فصل پرورش ميگو در هرمزگان شروع شد
انتقاد امام جمعه رامسر از ديدار تعدادي از نمايندگان با سران فتنه
آيت الله جوادي آملي: مثل كوه در برابر آمريكا مي ايستيم
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس: شركت آسيايي 7 ميليارد دلار در پارس شمالي سرمايه گذاري مي كند
در مدت 25 روز كارون چهار ، 5/2 برابر سد كرج آب ذخيره كرد
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: جمعيت كشور به 73 ميليون نفر نزديك شد
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه: ملت ايران هرگز بر سر اهداف خود معامله و مصالحه نكرده است

سرويس اجتماعي
رئيس قوه قضائيه با اشاره به تهديدهاي اخير غرب عليه ايران گفت: تهديد جمهوري اسلامي ايران به حمله هسته اي نشانه استيصال و دروغ بودن ادعاي حمايت غرب از حقوق بشر است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي تهديدات اخير غرب عليه ايران اسلامي را حربه قديمي دانست و افزود: روحيه ملت ايران از لفاظي هاي ضد و نقيض مستكبران اعم از تهديد نظامي و يا انكار آن هرگز متزلزل نخواهد شد و جاي تاسف دارد كه نهادهاي رسمي بين المللي در برابر تهديد تلويحي و نابخردانه رئيس جمهور آمريكا سكوت كردند اما وجدانهاي بيدار از اين سخنان سخيف منزجر شد.
رئيس قوه قضائيه گفت: ملت غيور و عزتمند ايران اسلامي هرگاه احساس ضرورت كرده است، هزينه هاي لازم براي استقلال و نيل به اهداف عالي خويش را پرداخته و هرگز بر سر اهداف خود معامله و مصالحه نكرده است.
آملي لاريجاني با بيان اينكه شعارهاي ليبراليستي غرب كه زماني با آن قطب كمونيسم بويژه اتحادجماهير شوروي سابق و يا ديگر مخالفان خود را سركوب مي كرد، امروزه رنگ باخته و بي اساس بودن آن ثابت شده است، افزود: گرچه تهديد نظامي جمهوري اسلامي عاقلانه نيست اما با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري، ضرورت دارد كه به همه احتمالات توجه كرد كه در اين زمينه رزمايش پيامبر اعظم 5 اقدام به موقع، حساب شده و از روي اقتدار بود كه برخي از خبرگزاري هاي جهان نيز به اهميت آن اعتراف كرده اند.
رئيس قوه قضائيه با قدرداني از هماهنگي نيروهاي مسلح در برابر تهديدات بالقوه عليه نظام اسلامي گفت: رزمايش پيامبر اعظم 5 در خليج فارس و تنگه هرمز نشان داد كه آمادگي نيروهاي مسلح بهترين نوع بازدارندگي است و بويژه تلاش هاي نيروهاي سپاه پاسداران در اين مقطع ستودني و مبارك است و ملت سرافراز ما نيز هميشه نشان داده اند با همه توان از نيروهاي مسلح خود حمايت مي كنند.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر پيگيري و اجرايي شدن سياست هاي كلي نظام اداري كشور، ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري درباره سياست هاي اصلاحي نظام اداري كشور توسط قواي سه گانه و نيروهاي مسلح گفت: انصافاً اين سياست ها با تلاش و مداقه زياد تنظيم شده است و همه اجزاي مسير تعالي و تكامل نظام اداري كشور در آن ديده شده است، بطوري كه كيفيت گزينش نيروهاي اداري، رعايت حال بازنشستگان، تكريم ارباب رجوع و مراحل ارتقاي شغلي در نظام اداري مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به گستردگي نظام اداري در دستگاه قضايي گفت: بايد كميته اي ويژه در اين مورد تشكيل شود تا با كار كارشناسي و در زمان بندي مشخصي به اهداف اين ابلاغيه دست يابيم و بتوانيم عملكرد نظام اداري خود را مورد ارزيابي قرار دهيم.
لاريجاني در ادامه اين جلسه با قدرداني از طرح يك فوريتي اصلاح قانون صلاحيت دادگستري جمهوري اسلامي ايران براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه بيگانگان گفت: قوه قضائيه ضمن حمايت از اين طرح، لزوم اصلاح قوانين مربوط را براي پيگيري حق تضعيف شده كشور و اتباع ايراني از سوي دولت آمريكا و برخي دولتهاي همسو با سياستهاي استكباري ايالت متحده را متذكر مي شود.
در ادامه جلسه بعد از ارايه گزارش دادستان كل كشور درباره نتايج سفر به برزيل بحث درباره چگونگي نظارت ديوان عالي كشور در محاكم موضوع 161قانون اساسي با حضور تعدادي از قضات ديوان عالي كشور ادامه يافت.

 



رهبر انقلاب در ديدار فرماندهان و پرسنل نيروي انتظامي تاكيد كردند
 برخورد قاطع با فساد سياسي و اجتماعي

رهبر معظم انقلاب اسلامي، نيروي انتظامي را به برخورد كاملاً جدي با مفاسد اجتماعي توصيه و تأكيد كردند: بايد در مقابل كج روي و عمل مفسدانه فردي، اجتماعي و سياسي بطور قاطع برخورد شود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي بعد از ظهر ديروز در ديدار وزير كشور و جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي، فرمانده نيروي انتظامي و جمعي از فرماندهان و كاركنان اين نيرو، وظيفه نيروي انتظامي را در ميان نيروهاي مسلح، وظيفه اي استثنايي، بسيار حساس و سنگين و در عين حال بسيار ظريف دانستند و تأكيد كردند: نيروي انتظامي بايد در كنار حفظ اقتدار خود، محبت و صميميت با مردم را نيز داشته باشد و اين دو ويژگي مهم نبايد از هم جدا شوند.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر اينكه حفظ همزمان اين دو ويژگي نيازمند فكر و برنامه ريزي است، افزودند: نيروي انتظامي بايد با برنامه ريزي دقيق، اين ويژگيها را تبديل به نشانه هاي كمّي و قابل اندازه گيري كند، تا بتوان براساس آنها عملكرد بخشهاي مختلف را بررسي كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از ضروريات نتيجه بخش بودن فعاليتهاي نيروي انتظامي را هماهنگي با دستگاههاي مسئول برشمردند و خاطرنشان كردند: از جمله هماهنگي هاي لازم، هماهنگي ميان نيروي انتظامي و وزارت كشور و زير مجموعه هاي مرتبط آن بويژه شوراي امنيت كشور است.
ايشان با اشاره به قضاياي تلخ سال 88 افزودند: در اين قضايا كه دستهاي فتنه گر موجب تلخ شدن كام مردم شدند و در نهايت هم با لطف خداوند، ملت بر آنها فائق آمد، در هر عرصه اي كه دستگاههاي مسئول با هماهنگي و هوشيارانه عمل كردند، نتايج خوبي هم بدست آمد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه وظيفه اصلي نيروي انتظامي مقابله با فساد اعم از بي نظمي، اغتشاش گري، قاچاق، دزدي، ناامني و مواد مخدر است، خاطرنشان كردند: لازمه اصلي مقابله با فساد، نبود فساد حتي در كمترين ميزان، در دستگاه مقابله كننده با فساد است.
ايشان آگاهي كامل از مسائل را يكي از نيازهاي حياتي نيروي انتظامي دانستند و افزودند: اگر اين ا شراف و آگاهي وجود داشته باشد، در برخورد با مجرمان به مردم آسيبي نخواهد رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر حساسيت و ظرافت كار نيروي انتظامي در مقابله با مجرمان خاطرنشان كردند: نيروي انتظامي برخلاف ساير نيروهاي مسلح، با يك دشمن آشكار مواجه نيست بلكه مجرمان در ميان مردم قرار دارند و نيروهاي انتظامي بايد همچون يك جراح حاذق و ماهر، غده سرطاني را بدون آنكه به اعضاء و جوارح بدن آسيبي وارد شود، خارج نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروي انتظامي را به رفتار مناسب، صحيح و صميمي در برخورد با مردم توصيه مؤكد كردند و افزودند: حفظ اقتدار نيروي انتظامي در مقابل ديدگان مردم يكي از واجبات است كه در كنار آن، احترام به مردم نيز از واجبات است و اين دو بايد همزاد يكديگر باشند.
ايشان همچنين نيروي انتظامي را به برخورد كاملاً جدي با مفاسد اجتماعي توصيه و تأكيد كردند: بايد در مقابل كج روي و عمل مفسدانه فردي، اجتماعي و سياسي بطور قاطع برخورد شود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در برخورد با برخي افراد كه تعمداً يا از روي بي توجهي چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي كنند نيز بايد برخوردي قوي و صحيح انجام شود.
در اين ديدار سردار سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي گزارشي از عملكرد اين نيرو در طول برنامه چهارم بويژه در بخشهاي كنترل مرزها، راهنمايي و رانندگي و كاهش تلفات تصادفات، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با جرائم خشن، بكارگيري فن آوري اطلاعات، اصلاح و استاندارد سازي رفتار مأموران، و مركز مطالعات و تحقيقات ارائه كرد.
در ابتداي اين ديدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.

 



با ارسال نامه اي به بان كي مون صورت گرفت
 اعتراض ايرانيان ساكن آمريكا به ربوده شدن اميري توسط سيا

گروهي از ايرانيان ساكن آمريكا با ارسال نامه اي به دبيركل سازمان ملل اعتراض خود را نسبت به ربوده شدن شهرام اميري، دانشمند هسته اي كشورمان توسط سازمان جاسوسي آمريكا اعلام كردند.
به گزارش فارس در اين نامه كه رونوشتي از آن به دفتر سفير ايران در سازمان ملل و دفتر دكتر احمدي نژاد ارسال شده است، آمده است: ما ايراني هاي امضاكننده اين نامه و ديگر شهروندان ايراني در جهان از ربوده شدن مخفيانه «دكتر شهرام اميري» يك فيزيكدان هسته اي، توسط سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در حدود يك سال پيش بسيار نگران هستيم.
در ادامه اين نامه آمده است: در ژوئن 2009، دكتر اميري يكي از دانشمندان هسته اي ايران پس از سه روز حضور در عربستان براي به جا آوردن مراسم حج ناپديد شد و به دنبال ناپديد شدن دكتر اميري، دولت جمهوري اسلامي ايران، مقامات ايالات متحده آمريكا و دولت عربستان را به ربودن دكتر اميري متهم كرد و اعتراض رسمي خود عليه دولت ايالات متحده آمريكا را به سازمان ملل ارائه كرده است اما دولت ايالات متحده آمريكا در مقابل اعلام كرد كه اطلاعي از ناپديد شدن دكتر اميري ندارد و طي چند ماه واشنگتن همچنان هر نوع دخالت در ربوده شدن اين دانشمند ايراني را رد كرد.
در ادامه اين نامه آمده است: در 31 مارس 2010دولت واشنگتن در بحبوحه تلاش هاي خود عليه برنامه هسته اي غيرنظامي و قانوني ايران با هدف اعمال دور جديد تحريم هاي ظالمانه عليه ايران، با بي شرمي اعتراف كرد كه دكتر اميري در اختيار سازمان سيا است.
همچنين افشاي ربوده شدن اميري و حبس مخفيانه وي در روزي انجام شد كه باراك اوباما طرح خود را براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در هفته هاي آينده تشريح كرد.
ايرانيان مقيم آمريكا در ادامه تصريح كرده اند: واشنگتن براي توجيه اين اقدام خود كه نقض حقوق بشر و پيمان بين المللي بوده به يك موضوع ساختگي جديد متوسل شد و اعلام كرد كه دكتر اميري داوطلبانه پناهنده شده است.
در ادامه اين نامه ضمن طرح سؤالاتي از مقامات آمريكايي آمده است: اگر به واقع ماجرا اين گونه بوده چرا دولت ايالات متحده آمريكا براي بيش از 10ماه در مورد شرايط اين دانشمند ايراني دروغ گفته است؟ و چنانچه بر فرض محال بپذيريم كه وزارت خارجه ايالات متحده آمريكا صحيح مي گويد، پس چرا واشنگتن به دكتر اميري اجازه نمي دهد كه تحت نظارت سازمان ملل در ميان مردم و رسانه ها حاضر شود و از سرنوشت خود سخن بگويد؟
با توجه به تمامي نشانه ها از جمله مقاومت ايالات متحده آمريكا در گفتن حقايق، عدم شفافيت در مورد اين موضوع، سابقه سازمان سيا و استفاده دولت آمريكا از سازمان سيا به عنوان يك ابزار مرگبار و بدنام، بايد پذيرفت كه دولت ايالات متحده آمريكا دكتر اميري را به رغم تمايلش ربوده و زنداني كرده است.
در پايان اين نامه تاكيد شده است: دكتر اميري تنها دانشمند ايراني نيست كه طي دو سال گذشته در خارج از ايران ناپديده شده است. در سال 2007، «علي رضا عسگري» معاون وزير دفاع ايران نيز در تركيه به طريق مشابه ناپديد شد و ايالات متحده آمريكا اعلام كرد كه از موضوع ربوده شدن عسگري و مكان اسكان فعلي وي اطلاعي ندارد.

 



متكي در ديدار با آمانو: پذيرفتن فرمول مبادله سوخت نشانگر اراده سياسي ايران است

وزير امور خارجه كشورمان با تصريح بر اينكه پيشنهاد مبادله سوخت هسته اي همچنان روي ميز است، پذيرفتن فرمول مبادله سوخت توسط تهران را نشانگر حسن نيت و اراده سياسي ايران دانست.
منوچهر متكي و آمانو مديركل آژانس انرژي اتمي ديروز آخرين تحولات مربوط به پيشنهاد مبادله سوخت هسته اي را براي راكتور تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در اين ديدار كه در محل نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد دفتر اروپايي سازمان ملل متحد در وين برگزار شد، متكي در تشريح مواضع ايران پيرامون برنامه هسته اي صلح آميز اين كشور با اشاره به اينكه پيشنهاد مبادله سوخت همچنان روي ميز است گفت: اين ابتكار مي تواند ظرفيت خوبي براي ايجاد اعتماد متقابل براي كليه طرف ها از جمله اعتماد ايران نسبت به ساير طرف ها محسوب شود.
وي با اشاره به اينكه اين مسئوليت آژانس بين المللي انرژي اتمي و ساير طرف ها است كه سوخت راكتور را به منظور توليد دارو براي بيش از 850 هزار بيمار تامين كنند، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آماده همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و قبول فرمول مبادله سوخت از سوي ايران، نشانه حسن نيت با اراده سياسي ما است.
متكي وجود اراده سياسي و تفاهم متقابل را پايه مهمي براي ايجاد فضاي بهتر جهت همكاري بيشتر و اعتمادسازي خواند و افزود: ايران همواره در چارچوب قوانين و مقررات مربوط در فضايي شفاف، جدي و صميمي و با روحيه همكاري به تعهدات خود عمل كرده است. اما برخي طرف هاي غربي با توسل به معيارهاي دوگانه به تعهدات خود عمل نمي كنند.
وزير امور خارجه ايران تاكيد كرد: در اين ميان آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان تنها نهاد صلاحيت دار در زمينه هسته اي مي تواند نقش مهم و حساس خود را در جهت عملي شدن قوانين و مقررات ان پي تي ايفا كند.
متكي همچنين برگزاري موفق كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران و نتايج حاصله را تشريح كرد.
يوكيو آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز ضمن سازنده خواندن مذاكرات خود با وزير امور خارجه كشورمان و همكاري هاي ميان ايران و آژانس بر ضرورت ادامه رايزني ها تاكيد كرد.
از سوي ديگر؛ به گزارش فارس، متكي ديروز در بدو ورود به وين درباره تهديد نامشروع هسته اي اخير آمريكا عليه ايران گفت، برخي مقامات آمريكايي گفته اند كه تهديد هسته اي اوباما در واقع يك اشتباه در ترجمه و انتقال صحيح مطلب بوده است؛ ما از اينكه آنها اين مسئله را يك اشتباه بدانند استقبال مي كنيم.

 



ونزوئلا : ادعاي پنتاگون كذب محض است

سفير ونزوئلا در تهران ادعاي وزارت دفاع آمريكا مبني بر حضور نظاميان ايراني در اين كشور را رد كرد.
به گزارش راديو «مونديال» ونزوئلا، «داويدبلاسكز»، سفير جمهوري بوليواري ونزوئلا در ايران اعلام كرد كه حضور ملت و دولت ايران در پروژه هاي صنعتي، توليدي و در بخش انرژي ونزوئلا هيچ ربطي به گزارش هاي آمريكا در خصوص حضور شبه نظاميان يا مسئولان نظامي ايران در كشورش ندارد.
سفير ونزوئلا در تهران افزود: چنين ادعاهايي بخشي از راهبرد امپرياليستي آمريكا براي ايجاد ترس، نگراني و اخبار جعلي در خصوص پيشرفت هايي است كه معلول مناسبات دو جانبه با ايران بوده و براي كشورهاي عضو اتحاديه آلبا نيز اهميت دارد.
پلاسكز خاطرنشان كرد: كه روابط ونزوئلا با ايران، خاورميانه، آسيا، آفريقا و در مجموع با تمام جهان مبتني بر چشم انداز همبستگي، حاكميت ملي، استقلال و حق تعيين سرنوشت است.

 



سمفوني خليج فارس در بندرعباس اجرا مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
به مناسبت فرارسيدن روز ملي خليج فارس سمفوني بزرگ خليج فارس به همت انجمن موسيقي استان هرمزگان در تالار شهيد آويني اجرا مي شود.
مديركل ارشاد و فرهنگ اسلامي هرمزگان با اعلام اين خبر گفت: اولين قطعه سمفوني خليج فارس با مشاركت گروه هاي موسيقي استان و تهران دهم ارديبهشت ماه در مراسم گراميداشت روز ملي خليج فارس اجرا مي شود.
همايون اميرزاده افزود: اين اثر فاخر با حضور 32 نفر از گروه كرال ( همخوان) با پوشش هاي سنتي اقوام مختلف ايراني به عنوان نماينده استان هاي كشور به صورت زنده در 20 دقيقه اجرا مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: اين اولين قطعه از هفت قطعه موسيقي خليج فارس است كه هفتمين قطعه در 22 بهمن ماه با حضور 1357 نفر از گروه هاي موسيقي استان هرمزگان به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در كرانه خليج فارس اجرا و به عنوان يك ركورد ثبت مي شود.

 



جانباز زنجاني به ياران شهيدش پيوست

زنجان-خبرنگاركيهان:
يكي ديگر از جانبازان زنجاني پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از جراحات شيميايي و تركش هاي يادگار مانده از جنگ تحميلي به ياران شهيدش ملحق شد.
شهيد حسين محمدي از جمله رزمندگاني بود كه از آغاز جنگ تحميلي در جبهه هاي نبرد حضوري فعال داشت و در عمليات هاي غواصي حاضر و از فرماندهان عمليات هاي غواصي بود.
پيكر مطهر اين شهيد والامقام با حضور گسترده مردم شهيدپرور و هميشه در صحنه زنجان، رزمندگان و همسنگران دوران دفاع مقدس و جمعي از مسئولان، تشييع و در گلزار شهداي پايين زنجان در كنار ياران شهيدش آرميد.

 



رقابت 120 تيم در مسابقات رباتيك بابل

بابل - خبرنگار كيهان:
رقابت سراسري 120 تيم در هشتمين دوره مسابقات رباتيك كشور در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل 350 نفر در اين دوره از مسابقات به مدت 3 روز از 5 الي 7 ارديبهشت شركت كرده اند.
براساس اين گزارش در اين رقابت سراسري از دانشگاه هاي كشور، موسسات عالي، دبيرستان ها و موسسات معتبر كشور از جمله دانشگاه هاي اميركبير، شهيد بهشتي، خواجه نصير، اصفهان، زاهدان، مازندران، و دانشكده نوشيرواني بابل شركت دارند.
گفتني است به 12 نفر از برگزيده هاي اين مسابقه جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.

 



فصل پرورش ميگو در هرمزگان شروع شد

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات هرمزگان گفت: با آغاز فصل تكثير و پرورش ميگو در اين استان توليد بچه ميگو و ذخيره سازي لارو ميگو در مزارع پرورش ميگوي هرمزگان آغاز شد.
قدرت ميرزاده افزود: در حال حاضر 5 مركز توليد بچه ميگو در حال آماده سازي و 2مركز نيز اقدام به توليد لارو كرده است.
وي اظهار داشت: تاكنون كار ذخيره سازي حدود 30هكتار از مزارع مجتمع پرورش ميگوي مقام آغاز شده است و پيش بيني مي شود در طي سالجاري بيش از هزار هكتار از استخرهاي پرورش ميگوي شهرستان هاي ميناب و بندرلنگه به پرورش ميگو اختصاص داده شود كه بالغ بر 2هزار و 500 تن ميگوي پرورشي توليد خواهد شد.
وي تصريح كرد: نقدينگي و عدم تامين بموقع نهاده هاي توليد اين بخش از مشكلات اساسي بوده و براي رفع اين مشكلات خواستار حمايت سيستم بانكي از طرح هاي پرورش ميگو هستيم.

 



انتقاد امام جمعه رامسر از ديدار تعدادي از نمايندگان با سران فتنه

رامسر - خبرنگار كيهان:
امام جمعه رامسر با انتقاد شديد از ديدار عده اي از نمايندگان اقليت مجلس شوراي اسلامي با سران فتنه و خطاب به آنان گفت: مرده هاي سياسي را زنده نكنيد.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر عبدالرحمان باقرزاده افزود: سران فتنه از سوي مردم طرد شده اند و اگر شما نماينده مردم هستيد چرا بدون توجه به خواست مردم چنين اقدام ناپسندي انجام داديد.
وي گفت: طي سال گذشته سران فتنه در هماهنگي آشكار با دشمنان انقلاب اسلامي اقداماتي در جهت براندازي نظام انجام دادند ولي با پاسخ كوبنده مردم مواجه و مطرود شدند.

 



آيت الله جوادي آملي: مثل كوه در برابر آمريكا مي ايستيم

آيت الله جوادي آملي در پاسخ تهديدات پوچ اوباما رئيس جمهوري آمريكا، گفت: آمريكا بداند ملت ايران مانند سلسله جبال البرز مقاوم و پايدار است.
به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد در ديدار اعضاي شوراي فرهنگ عمومي استان مازندران با وي گفت: در داخل مرزهاي كشور ما بايد با محبت با هم زندگي كنيم و در حوزه برون مرزي نيز ما بايد مثل سلسله جبال البرز باشيم تا دشمن هوس و طمعي درباره سرزمين ما نكند.
آيت الله جوادي آملي با انتقاد از رئيس جمهوري آمريكا در خصوص تهديد اتمي جمهوري اسلامي ايران، گفت: اگر اوباما اين ملت بزرگ را تهديد مي كند بايد بداند كه آموزه هاي ديني و قرآني به ما تاكيد كرده است كه بايد مثل كوه در برابر تهديدات دشمنان استوار باشيم.
وي با اشاره به فرازي ازسخنان رهبر معظم انقلاب گفت: اگر رهبر انقلاب فرمودند همت مضاعف بدين معناست كه شما بايد مثل كوه باشيد.
استاد برجسته حوزه علميه قم خطاب به آمريكا، گفت: سلسله جبال البرز بركات فراواني دارد و كسي نمي تواند به جنگ كوه بيايد.
آيت الله جوادي آملي خواست تا همه با هم و باهمت مضاعف و كار مضاعف در جهت حل مشكلات برون مرزي و مشكلات داخلي تلاش كنند.
وي با اشاره به نامگذاري سال جاري به سال همت مضاعف و كار مضاعف، گفت: اين شعار يك رهنمود قرآني است كه اگر ما از آيات قرآن درست بهره برداري كنيم همت ما مضاعف خواهد شد.
وي تاكيد كرد: ما يكسري نيازهاي داخلي و يكسري مسائل خارجي داريم و آنچه مي تواند نيازهاي داخلي ما را تامين كند و همچنين دشمنان ما را نااميد سازد همين همت و كار مضاعف است.

 



مديرعامل شركت نفت و گاز پارس: شركت آسيايي 7 ميليارد دلار در پارس شمالي سرمايه گذاري مي كند

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از سرمايه گذاري 7 ميليارد دلاري يك شركت آسيايي در پارس شمالي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، علي وكيلي اظهار داشت: درحال حاضر 12 فاز توسعه ميادين گازي پارس جنوبي، پارس شمالي، گلشن و فردوسي به پيمانكاران آسيايي و اروپايي واگذار شده است.
وي همچنين از انتشار 6 ميليارد دلار اوراق مشاركت ارزي و ريالي براي تامين مالي فازهاي پارس جنوبي خبر داد و افزود: در حال حاضر 26 ميليارد دلار قرارداد طرح توسعه فازهاي پارس جنوبي، پارس شمالي، گلشن و فردوسي به پيمانكاران آسيايي و اروپايي واگذار شده است.
مدير عامل شركت نفت و گاز پارس خاطرنشان كرد: علاوه بر واگذاري توسعه فازهاي پارس جنوبي و پارس شمالي به پيمانكاران خارجي هم اكنون طرح توسعه معادل 10 فاز پارس جنوبي از طريق منابع داخلي در حال انجام است.
وكيلي تصريح كرد: در حال حاضر با دستور رئيس جمهوري و همكاري بانك مركزي، طرح توسعه فازهاي پارس جنوبي در دو قالب در حال انجام است كه بر اين اساس، درآمدهاي حاصل از فروش نفت، عرضه و انتشار اوراق مشاركت و منابع بانك هاي داخلي به عنوان يكي از مهم ترين راهكارهاي تامين مالي فازهاي پارس جنوبي است.
وي در ادامه با اشاره به سرمايه گذاري 5/7 ميليارد دلاري كنسرسيوم آسيايي و اروپايي در فاز 12 پارس جنوبي، بيان داشت: طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبي نيز به ارزش 5 ميليارد دلار به يك شركت آسيايي واگذار شده است.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس ابراز داشت: در پارس شمالي نيز يك شركت آسيايي قرار است 7 ميليارد دلار سرمايه گذاري كند، ضمن اينكه قرارداد طرح توسعه ميادين گازي گلشن و فردوسي به ارزش 6 ميليارد دلار به يك شركت مالزيايي واگذار شده است.
وكيلي اضافه كرد: بر اساس مصوبه مجلس، در سال جاري قرار است 40 درصد از سرمايه گذاري هاي شركت ملي نفت ايران به طرح توسعه فازهاي پارس جنوبي اختصاص يابد.

 



در مدت 25 روز كارون چهار ، 5/2 برابر سد كرج آب ذخيره كرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
در مدت 25 روز بلندترين سد بتني كشور دو و نيم برابر سد كرج آب ذخيره كرد.
مجري طرح كارون 4 با اعلام اين خبر افزود: سد كارون 4 طي 25 روز گذشته موفق شد 500 ميليون متر مكعب آب در درياچه خود ذخيره كند كه اين حجم آب، دو و نيم برابر ظرفيت كامل سد كرج است.
مهندس حسين رنجبران ذخيره اين حجم از آب را در سد كارون 4 مهم دانست و گفت: اين آب علاوه بر كمك به تامين آب موردنياز سدهاي پايين دست در فصل تابستان و هنگام اوج مصرف برق، موجب افزايش حجم آب قابل تنظيم بر روي رودخانه كارون نيز مي شود.
اين مسئول سپس يادآور شد: براساس برنامه، عمليات راه اندازي واحد اول نيروگاه كارون 4 در تابستان سال 89 آغاز و مردم كشور از نعمت برق اين نيروگاه برق آبي بهره مند مي شوند.
مجري طرح كارون 4 در ادامه پيش بيني كرد كه واحد دوم نيروگاه كارون 4 در آبان 89 و واحدهاي سوم و چهارم آن نيز تا آخر اين سال آماده ورود به شبكه سراسري برق كشور شوند.
سد 230 متري كارون 4 كه بلندترين سد بتني دو قوسي كشور محسوب مي شود با هدف تنظيم آب رودخانه كارون به ميزان 7/3 ميليارد متر مكعب در سال و نيروگاه هزار مگاواتي آن، با هدف توليد انرژي برق آبي به ميزان 2100 گيگاوات ساعت ساخته شده است.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: جمعيت كشور به 73 ميليون نفر نزديك شد

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: جمعيت ايران براساس اطلاعات پايگاه جمعيتي كشور در سال گذشته 72 ميليون و 874 هزار و 50 نفر بوده است كه 48/57 درصد اين جمعيت شهري و 52/42 جمعيت روستايي است.
به گزارش ايرنا، محمد ناظمي اردكاني عصر شنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: همچنين 1/49 درصد اين جمعيت را زنان و 9/50 درصد آن را مردان تشكيل مي دهند.
وي گفت: در سال 88 يك ميليون و 348 هزار و 546 واقعه ولادت با نرخ 6/18درصد در هر هزار نفر، 393 هزار و 514 واقعه فوت با نرخ 6/4 درصد در هر هزار نفر، 890 هزار و 208 واقعه ازدواج با نرخ 6/13 درصد در هر هزار نفر، 125 هزار و 747واقعه طلاق با نرخ 7/1 در هر هزار نفر در كشور رخ داده است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: امسال صدور شناسنامه هاي جديد در همه استان هاي كشور به مرحله اجرا در مي آيد و اين مهم براي عكسدار كردن شناسنامه هاي افراد بالاي 15 سال و براي كساني كه شناسنامه هاي آنان دچار تغييراتي شده در اولويت است.
ناظمي اردكاني افزود: اگر در استاني مانند سيستان و بلوچستان، اعتبار لازم پيش بيني شود با نظر مساعد استاندار، فراخوان داده خواهد شد تا همه شناسنامه هاي قديم جمع آوري و شناسنامه هاي جديد جايگزين آنها شود.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به نحوه تهيه شناسنامه هاي جديد، امكان جعل آنها صفر است.
ناظمي اردكاني گنجاندن ثبت آمار مهاجرت در كشور در كنار ثبت وقايع چهارگانه، صدور سند هويت براي همه ايرانيان در داخل و خارج كشور به صورت شناسنامه و كارت شناسايي ملي، صدور كارت هوشمند ملي پس از اتمام مطالعه آن را از ديگر برنامه هاي امسال اين سازمان برشمرد.
معاون وزير كشور ادامه داد: تاسيس دفاتر غيردولتي براي كاهش تصدي گري دولت و استفاده از ظرفيت هاي علمي، فني و اجرايي بخش هاي غيردولتي در دستوركار ثبت احوال در سال جاري قرار گرفته است.
وي افزود: انتشار آمار و اطلاعات جمعيتي در كشور و به طور مستمر در اختيار دستگاههاي اجرايي گذاشتن آنها، از برنامه هاي سازمان ثبت احوال در سال همت مضاعف و كار مضاعف است.
ناظمي اردكاني گفت: نرم افزار آرشيو الكترونيك سازمان ثبت احوال تهيه شده است تا در ماه هاي آتي در اختيار متوليان سراسر كشور قرار گيرد.
وي ادامه داد: تمهيدات لازم براي استفاده متوليان از شماره ملي هر فرد در دستگاههاي اجرايي كشور به منظور تشكيل پرونده و ساير اقدامات اداري وي در سال جاري انديشيده شده است تا دولت الكترونيك در آينده بتواند به صورت مجازي به اطلاعات مربوط به هر فرد دسترسي يابد.
وي اظهار داشت: گنجينه اي از اسناد هويتي مهم و منحصر به فرد برخي ايرانيان مانند شخصيت هاي بزرگ علمي و فرهنگي در اين سازمان وجود دارد كه طي يك برنامه زمان بندي شده، اين اسناد احصا و در هر استاني نمايشگاهي از آنها برگزار خواهد شد.

 



اخبار ادبي و هنري

افتتاح نمايشگاه كتاب با حضور رئيس جمهور
بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران عصر چهاردهم ارديبهشت با حضور رئيس جمهور در مصلاي امام خميني(ره) افتتاح مي شود.
در اين مراسم برخي از اعضاي هيئت دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي و جمعي از ناشران و نويسندگان حضور دارند.
در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حدود سه هزار ناشر داخلي و خارجي شركت مي كنند.
نمايشگاه بين المللي كتاب تهران پانزدهم تا بيست و چهارم ارديبهشت ماه سال جاري در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي شود.
توهين به بانوان كشورمان در يك مستند ضدايراني
يك مستندساز ضدانقلاب مقيم اتريش در فيلم مستند خود به هتك حرمت زنان ايراني پرداخته است.
اين به اصطلاح فعال حقوق زنان همچنين در مصاحبه اي، سخناني غيراخلاقي را چاشني فيلم تحريف آميز خود نموده است. عبارات «سودابه مرتضايي» درباره زنان ايراني به قدري توهين آميز و غيراخلاقي است كه از انتشار آنها معذور هستيم.
فيلم «در بازار دو جنس» يك فيلم مستند ضدايراني است كه از 27فروردين در اتريش به نمايش درآمده است. اين فيلم درباره ازدواج موقت است و تصويري دروغين و توهين آميز بر ضد كشور و بانوان ايران نمايش مي دهد.
گفتني است اين فيلم در ايران تصويربرداري شده است و اين سؤال وجود دارد كه چرا مسئولان امر بر فعاليت خبرنگاران و به اصطلاح فيلمسازاني كه از خارج به ايران مي آيند نظارت و كنترل لازم را ندارند؟
كنسولگري انگليس در تصرف فيلمسازان جوان
كنسولگري قديم انگليس در اختيار انجمن سينماي جوانان بوشهر قرار مي گيرد.
اين تصميم در پي سفر مديران معاونت سينمايي و انجمن سينماي جوان كشور به استان بوشهر و قول مساعدت استاندار بوشهر، اتخاذ شد.
در همين حال شفقت استاندار بوشهر گفت: از آنجايي كه در سال گذشته با پي گيري هاي صورت گرفته، 12شهريور روز ملي مبارزه با استعمار انگليس معرفي شده، جشنواره ملي فيلم و عكسي طراحي مي شود كه در همين روز هر ساله برگزار شود.
اسطوره هاي شاهنامه به روايت نگارگري و نقاشي قهوه خانه اي
همزمان با همايش شاهنامه نگاري، بازآفريني اسطوره هاي جاودان شاهنامه به روايت «نگارگران» و «نقاشان قهوه خانه اي» به نمايش درمي آيد.
اين نمايشگاه از نيمه ارديبهشت ماه جاري با حضور چهره هاي فرهنگي و هنرمندان پيشكسوت در موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14