(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 ارديبهشت 1389- شماره 19630
 

12ارديبهشت آغاز ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش
عضو شوراي عالي كار خبر داد طلب 8 ميليارد توماني جامعه كارگري از اتحاديه امكان
رونمايي از بيمارستان صحرايي دانشگاه علوم پزشكي ايران
در پي اعتراضات شركت كنندگان آزمون دستياري وزير بهداشت به مجلس فراخوانده شد
اهتزاز بزرگترين پرچم ايران همزمان با جشن ثبت ملي دانش دريانوردي
كميته امداد اعلام كرد آموزش فني 100هزار مددجو در سال
براي اولين بار در جهان انجام شد پيوند ناي مصنوعي در ايران
اعتبار 5/1ميليارد توماني براي مساجد منطقه 19
عاملان تيراندازي در خاش دستگير شدند
افزايش ظرفيت مصلاي تهران براي پارك 3 هزار خودرو
حوادث كوتاه از كشور
سوئيس هم به هتاكان پيوست
تمسخر دستورات ديني پاپ توسط وزارت خارجه انگليس
بي خانماني هزاران زاغه نشين مانيل
جدايي دختر 12 ساله سعودي از شوهر 80 ساله
خرگوش 103 سانتيمتري



12ارديبهشت آغاز ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش گفت: ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 12ارديبهشت آغاز مي شود.
به گزارش فارس حميدرضا حاجي بابايي با اعلام استخدام 26هزار نفر از معلمان حق التدريس در سال جاري اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي آموزش و پرورش موظف به استخدام اين تعداد از معلمان حق التدريس شاغل در سراسر كشور است.
وزير آموزش و پرورش گفت: احكام استخدام رسمي معلمان حق التدريس كه به مجموعه معلمان رسمي اضافه مي شوند، از ابتداي سال 89 صادر مي شود.
وي در خصوص استخدام 40 هزار معلم از طريق آزمون ورودي اضافه كرد: داوطلبان با رويت آگهي استخدام در روزنامه هاي كثيرالانتشار، از 12ارديبهشت مي توانند نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
حاجي بابايي ادامه داد: مرحله نخست آزمون استخدامي 40هزار معلم در 7 خرداد برگزار مي شود كه افراد برگزيده پس از گذراندن آزمون تخصصي و مصاحبه به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
همچنين ابراهيم سحرخيز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص استخدام نيروهاي فني و متخصص در آموزش و پرورش گفت: شرايط و زمان برگزاري آزمون استخدام اين افراد به زودي اعلام مي شود.
وي، معماري، عمران، نقشه كشي، تاسيسات، نرم افزار را از جمله رشته هاي فني مورد استخدام آموزش و پرورش برشمرد.
وي با اشاره به اينكه شش هزار و300 نفر از نيروهاي انساني متخصص استخدام آموزش و پرورش مي شوند، گفت: اين افراد از طريق آزمون سال تحصيلي
90-1389استخدام و جذب آموزشكده هاي فني و حرفه اي و كاردانش خواهند شد.

 



عضو شوراي عالي كار خبر داد طلب 8 ميليارد توماني جامعه كارگري از اتحاديه امكان

عضو شوراي عالي كار با بيان اينكه در حال حاضر نقش اتحاديه امكان كمرنگ شده و تنها برخي افراد و جريان ها از مزيت هاي آن استفاده مي كنند، از پيگيري مطالبات 8 ميليارد توماني كارگران از اين اتحاديه توسط شوراي عالي كار خبر داد.
ولي الله صالحي در گفت وگو با فارس با اشاره به گراميداشت زحمات كارگران در هفته كارگر، اظهار داشت: امروز در جامعه كارگري اين انتظار وجود دارد كه امنيت شغلي كارگران توسط مسئولان كشور تأمين شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر بسياري از بنگاه ها داراي مشكل هستند و كارگران از امنيت شغلي و معيشتي خوبي برخوردار نيستند.
عضو شوراي عالي كار با بيان اينكه در كشور كارگروه حمايت از توليد وجود دارد، گفت: يكي از نقص هاي اين كارگروه عدم وجود نماينده كارگر و كارفرما براي هم انديشي و بررسي تمام جوانب كار و مشكلات است.
اين فعال كارگري خاطرنشان كرد: كارگران پيشنهاد حضور در كارگروه حمايت از توليد را براي رسيدن به اهداف و كاهش مخاطرات براي كارگر و كارفرما داده اند.
به گفته صالحي از ديگر موضوعاتي كه بايد مورد توجه قرار گيرد تقويت صندوق بيمه بيكاري است تا كارگراني كه از كار بيكار مي شوند دچار دغدغه معيشت قرار نگيرند و بتوانند تحت پوشش صندوق قرار بگيرند.
وي با اشاره به اينكه صندوق بيمه بيكاري در جايگاهي نيست كه همه كارگران را پوشش دهد، اظهار داشت: محدوديت زماني تحت پوشش قرار گرفتن كارگر بيكار شده از ديگر مشكلات اين صندوق است.
صالحي در مورد اتحاديه امكان گفت: اين اتحاديه ديگر در ارتباط با مسائل كارگري نيست و عده اي از مزيت هاي آن به صورت مستقل بهره مند مي شوند كه بسياري از اين افراد حتي كارگر نيستند كه اين موضوع از سوي نمايندگان كارگري در حال پيگيري است.
عضو شوراي عالي كار افزود: اتحاديه امكان نشأت گرفته از تعاوني هاي مصرف كارگري است اما چون كارگران نيازهاي معيشتي خود را از طريق تعاوني هاي مصرف كارگري تأمين نمي كنند سالهاست نقش اين تعاوني ها خود به خود كمرنگ شده كه فقط برخي افراد و جريان ها از آن استفاده مي كنند. به گفته صالحي در حال حاضر كارگران از اتحاديه هشت ميليارد تومان بن كارگري مربوط به گذشته را طلب دارند كه اكنون شوراي عالي كار در حال پيگيري اين موضوع است.

 



رونمايي از بيمارستان صحرايي دانشگاه علوم پزشكي ايران

نخستين بيمارستان صحرايي 50 تختخوابي حضرت قا ئم (عج) ديروز با حضور جمعي از كارشناسان پزشكي داخلي و خارجي در محوطه دانشگاه علوم پزشكي ايران رونمايي شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران درمراسم رونمايي از اين بيمارستان صحرايي گفت: با توجه به اينكه ايران جزو 10 كشور بلاخيز دنيا است، اين بيمارستان دو هفته پيش تحويل دانشگاه علوم پزشكي ايران داده شد.
وي گفت: بيمارستان سيار صحرايي بر اساس شيوه سازمان بهداشت جهاني در سه فاز عملياتي به كار برده مي شود كه فاز اول از زمان رخداد حادثه تا حداكثر 48 ساعت پس از آن، فاز دوم سه تا 15 روز پس از رخداد حادثه و فاز سوم از ماه دوم تا دو ماه بعد از حادثه است.
ابطحي افزود: اجزاي بيمارستان صحرايي با توجه به فاز برپايي، نوع حادثه و شرايط پشتيباني و حمل و نقل تعيين مي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي يك بيمارستان صحرايي مجهز، گفت: اين بيمارستان قابل حمل ونقل بوده و گسترش و يا ادغام سريع با يك بيمارستان ديگر براي مواجهه با شرايط اورژانسي در يك بازه زماني معين را نيز دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران افزود: اكنون دانشگاه علوم پزشكي ايران با حدود هفت ميليون نفر شهروند تحت پوشش يك بيمارستان صحرايي 50 تختخوابي با تجهيزات لازم ايجاد شده است.
ابطحي گفت: براي سالگرد ارتحال امام خميني (ره) بخشي از اين بيمارستان به مرقد مطهر منتقل مي شود كه خدمات درماني را به زائران ارائه دهد.

 



در پي اعتراضات شركت كنندگان آزمون دستياري وزير بهداشت به مجلس فراخوانده شد

در پي اعتراضات شركت كنندگان در آزمون پذيرش دستياري رشته هاي تخصصي پزشكي، كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از وزير بهداشت و مسئولان برگزاري اين آزمون براي حضور در كميسيون دعوت كرد.
دكتر سيدشهاب الدين صدر، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در جمع حدود صد نفر از معترضين كه پس از تجمع ديروز در وزارت بهداشت، براي ديدار با وي در سازمان نظام پزشكي گرد هم آمده بودند، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به درخواست عده قابل توجهي از شركت كنندگان در اين آزمون مبني بر بررسي جدي احتمال وجود خدشه در آزمون و نتايج اعلام شده آن كه طي روزهاي گذشته، بصورت حضوري و يا مكتوب با اعضاي كميسيون در ميان گذاشته شده، كميسيون بهداشت طي نامه اي ضمن انعكاس برخي استدلال ها و نظرات معترضين، از وزير بهداشت و مسئولان برگزاري آزمون خواسته است در جلسه كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي حضور يابند و كميته اي ويژه از اساتيد و كارشناسان امين براي رسيدگي دقيق به اعتراضات تعيين شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي وي با اشاره به نگراني هاي شركت كنندگان در آزمون در ديداري كه بيش از صد نفر از معترضين در حاشيه جلسه شوراي عالي نظام پزشكي در اصفهان با وي داشته اند، افزود: در اين نامه همچنين خواسته شده كه مهلت تعيين شده براي انتخاب رشته تمديد شود و در جلسه كميسيون نيز اين مساله را پيگيري خواهيم كرد.
در اين جلسه معترضين به برخي بررسي هاي آماري بر روي داده هاي محدود جمع آوري شده از نتايج آزمون استناد مي كردند و خواهان اعلام كامل نتايج آزمون براي اطلاع عموم شركت كنندگان و امكان بررسي دقيق تر آن بودند. معترضين همچنين خواستار اعلام نتايج رسيدگي به تخلفات در آزمون نخست براي شفاف شدن موضوع و اطمينان از عدم تكرار تخلفات مشابه شدند.دكتر صدر در پاسخ به اين درخواست ها ضمن تاكيد بر پيگيري اين موارد، از معترضان خواست تا كميته اي از نمايندگان خود براي ارتباط با كميسيون بهداشت و درمان مجلس و حضور در برخي جلسات مشترك با مسئولان تشكيل دهند و گفت: با اين كار تمام همكاران براي حضور هر روزه در مقابل وزارت بهداشت و يا مجلس به زحمت نمي افتند و موضوع نيز در فضايي منطقي تر و به شكلي منسجم تر پيگيري خواهد شد.

 



اهتزاز بزرگترين پرچم ايران همزمان با جشن ثبت ملي دانش دريانوردي

معاون حفظ، احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اهتزاز بزرگترين پرچم ايران همزمان با جشن ثبت ملي «دانش دريانوردي ايران» در منطقه آزاد كيش خبر داد.
مسعود علويان صدر در گفت وگو با فارس درباره برپايي مراسم جشن ثبت ملي «دانش دريانوردي ايران» كه قرار است 10 ارديبهشت همزمان با روز ملي خليج فارس با حضور رئيس جمهور كشورمان در جزيره كيش برگزار شود، گفت: جشني كه در اين روز برگزار خواهد شد جشن ثبت ملي اين دانش هاي بومي است كه اميدواريم به زودي شاهد برپايي جشن ثبت جهاني آن باشيم.
وي در ادامه افزود: در اين مراسم برنامه هاي متعددي از جمله اهتزاز بزرگترين پرچم ايران در جزيره، ايجاد زنجيره انساني دو هزار نفري، مانور جت اسكي ها، گل باران هوايي و افتتاح خط دريايي كيش- قشم برگزار مي شود.
معاون حفظ، احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به اينكه دريانوردي در طول تاريخ يك اقتصاد پايدار را فراهم كرده و ريشه هاي فرهنگي و سنتي اين منطقه را احيا و زنده نگه داشته است، گفت: با تهيه و ثبت «دانش دريانوردي خليج فارس» ضمن حفظ آئين هاي دريانوردي سنتي، خليج فارس را به عنوان مكاني كه از ديرباز داراي آئين ها و آداب و رسومي مانند نوروز صياد، مراسم بادبان كشي، مراسم شوشي، مقوله هاي آئيني ديگر بوده است را مطرح كرده ايم.
علويان صدر درباره مراسم نوروز صياد اظهار داشت: «نوروز صياد» روز تعطيلي، پايكوبي و شكرگزاري صيادان است و در اين روز صيادان بر اين باورند نبايد هيچ صيدي انجام دهند و براي صيد فصل هاي بعد دعا مي كنند.

 



كميته امداد اعلام كرد آموزش فني 100هزار مددجو در سال

ساليانه 100هزار نفر از مددجويان كميته امداد تحت آموزشهاي فني و حرفه اي قرار مي گيرند كه به دليل استقبال مددجويان بطور متوسط براي 140هزار نفر در 640 رشته شغلي برنامه ريزي صورت مي گيرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي كميته امداد، عزت الله قائدي معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني با بيان اينكه توانمندسازي مددجويان كميته امداد در 2 مقوله توانمندسازي فكري و شغلي صورت مي گيرد گفت: ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي كميته امداد بصورت جدي از سال 80 آغاز شده است كه حمايت هاي تحصيلي دانش آموزان و فرزندان مددجو و ايجاد اشتغال براي خانواده هاي مددجو را شامل مي شود.
وي يادآور شد: افراد مددجويي كه تحت آموزشهاي فني حرفه اي قرار گيرند به دستگاههاي اجرايي معرفي شده و بدون دريافت وام به كار مشغول مي گردند.
وي با اشاره به اينكه بيش از 76 هزار نفر در 9 ماهه اول 1388 در بحث آموزش فني و حرفه اي قرار گرفته اند گفت: بيش از 57 هزار نفر آموزش مقدماتي و بيش از 19هزار نفر آموزش تكميلي را طي كرده اند.
قائدي همچنين از جذب 3500 كارورز به واحدهاي مختلف در سال 87 و معرفي بيش از 6 هزار نفر از مددجويان كميته امداد به ساير دستگاهها و اشتغال آنان در 9 ماهه اول 1388 خبر داد.
وي همچنين معرفي فرزندان مددجو كميته امداد براي اخذ مجوز از وزارت كار و تاسيس مراكز كاريابي را از ديگر اقدامات كميته امداد معرفي كرد و افزود: كميته امداد تا سقف 8 ميليون تومان براي تاسيس مراكز به مددجويان كميته امداد وام مي دهد.
قائدي با اشاره به طرح كارورزي مددجويان فارغ التحصيل كميته امداد به ساير دستگاههاي اجرايي غيردولتي تصريح كرد: اين طرح از سال 87 به منظور ارتقا توانمندي فارغ التحصيلان، بهره گيري واحدهاي توليدي از دانش اين افراد آغاز شده است.
وي مدت دوره كارورزي را 11ماه معرفي كرد و گفت: با استخدام اين افراد كارفرما از مزاياي ويژه اي برخوردار خواهد شد.
قائدي درباره اعتبار سال 88 بخش آموزش كميته امداد تصريح كرد: 34ميليارد ريال از بخش دولتي و نزديك به همين رقم از مساعدت هاي ساير دستگاهها در اختيار كميته امداد قرار گرفته است.

 



براي اولين بار در جهان انجام شد پيوند ناي مصنوعي در ايران

سرويس اجتماعي-
پيوند ناي زيست مصنوعي به روش تك مرحله اي در انسان براي اولين بار در دنيا با تزريق سلول «ماتريكس» به يك زن 29ساله در كشور انجام شد.
علي اكبر ولايتي، رئيس بيمارستان مسيح دانشوري ديروز در جمع خبرنگاران گفت: اين عمل جراحي منحصر به فرد براي نخستين بار در جهان روي يك زن 29ساله كه در تصادف رانندگي ناي خود را از دست داده بود در بيمارستان مسيح دانشوري وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انجام شده است.
گفتني است اين خانم پس از تصادف در مدت دو سال تحت درمان هاي متعدد ريوي از جمله سوزاندن محل تنگي هاي ناي با برونكوسكوپي، ليزر ناي و جاي دادن بادكنك در آن قرار گرفت كه هيچ يك از آنها پاسخ مثبت نداد.
پزشكان محقق مركز تحقيقاتي سل و بيماري هاي ريوي 20روز پيش با تزريق پليمرهاي تركيبي از انسان موفق شدند ناي اين بيمار را گشاد كند و او را دوباره به زندگي بازگردانند.

 



اعتبار 5/1ميليارد توماني براي مساجد منطقه 19

شهردار منطقه 19 از كمك يك و نيم ميلياردي شهردار به مساجد منطقه در سال جاري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19 مهندس فتح اللهي در اين باره گفت: در مجموع 90 مسجد در منطقه 19 وجود دارد كه شهرداري منطقه همواره رسيدگي و توجه به آنها را در دستور كار قرار داده است.
وي ميزان كمك به مساجد منطقه 19 در سال گذشته را يك ميليارد تومان اعلام كرد.

 



عاملان تيراندازي در خاش دستگير شدند

خاش - خبرنگار كيهان:
ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان خاش موفق شدند سه نفر از عامل تيراندازي در خيابان انقلاب اين شهرستان را دستگير كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان خاش گفت: بدنبال يك تيراندازي در تاريخ سوم ارديبهشت ماه سالجاري در خيابان انقلاب اين شهرستان به مجروح شدن يك نفر منجر شد. تيم ويژه اي از ماموران پليس امنيت عمومي خاش تشكيل شد تا عاملان اين تيراندازي را دستگير كنند. سرهنگ دوم سلطان سهرابي افزود: با تلاش مستمر و تحقيقات گسترده اين تيم طي 24 ساعت سه نفر از عاملان اين تيراندازي به نام هاي «يونس، جان محمد» و «قادر بخش.ش» شناسايي و پس از هماهنگي با مراجع قانوني در يك عمليات ضربتي دستگير شدند. وي گفت: متهمان دستگير شده انگيزه خويش را از اين اقدام اختلافات مالي با فرد مضروب اعلام داشتند. سرهنگ سهرابي تصريح كرد در بازرسي از منازل اين ضاربان مقاديري حشيش به همراه تعدادي آمپول مرفين كشف و ضبط شد.

 



افزايش ظرفيت مصلاي تهران براي پارك 3 هزار خودرو

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 7 گفت: ظرفيت مصلاي تهران براي پارك سه هزار خودرو افزايش يافته است.
به گزارش روابط عمومي منطقه 7 شهرداري تهران مهدي فقيري از اجراي عمليات ترافيكي مصلاي تهران در آستانه برپايي نمايشگاه كتاب خبر داد.وي گفت: ساخت و آماده سازي پاركينگ مصلاي تهران به ظرفيت سه هزار دستگاه سواري و اتوبوس اجرا و به نمايشگاه تحويل داده شد.
وي افزود: با توجه به نزديك شدن زمان شروع نمايشگاه كتاب در مصلاي بزرگ تهران و با هماهنگي مسئولان مصلا و واحد ترافيك ناحيه 4 منطقه، طي چهار شب متوالي خيابان هاي داخلي مصلا خط كشي ترافيكي شد. اين خط كشي در سطحي به متراژ 30هزارمتر طول انجام شد.
فقيري همچنين همسطح سازي پاركينگ اتوبوس هاي ضلع شمالي مصلاي تهران را يكي ديگر از اين اقدامات برشمرد.
گفتني است بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 15 تا 25 ارديبهشت ماه سال جاري در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

بي احتياطي مرگبار راننده
گرگان - خبرنگار كيهان:بي احتياطي راننده يك دستگاه سواري پرايد در محور گميشان به بندرتركمن سبب مرگ راننده خودرو در دم و مجروح شدن شديد دو سرنشين آن شد.مجروحان به بيمارستان «امام خميني» بندرتركمن انتقال يافتند كارشناس پليس راه سرعت زياد و ناتوانايي راننده در كنترل وسيله نقليه را علت تصادف اعلام كرد.
دستگيري سارقان موتورسيكلت
¤ سارقان 20 فقره سرقت موتورسيكلت در علي آباد واقع در استان گلستان دستگير شدند.سارقان كه چهار نفر هستند در منزل خود به دام پليس افتادند. از متهمان تعداد بسيار زيادي قطعات سرقتي موتورسيكلت كشف شد. متهمان روانه زندان شدند.
انهدام شبكه تكثير فيلم هاي مبتذل
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:اعضاي يك باند تهيه و تكثير فيلم هاي مبتذل و غيرمجاز در يكي از روستاهاي شهرستان گنبدكاووس دستگير شدند.از اعضاي اين باند هفت نفره 8 دستگاه «كيس» كامپيوتر و 37 دستگاه «رايتر» تعداد 6 هزار و 453 حلقه لوح فشرده (DVD CD) حاوي فيلم هاي مبتذل و غيرمجاز كشف شد.
سارقان مسلح در دام پليس
شيراز خبرگزاري فارس: 10 سارق اخاذ در شيراز طي چند عمليات جداگانه دستگير شدند.يكي از سارقان حرفه اي به نام «پ-ز» در يك فروشگاه تلفن همراه واقع در يكي از روستاهاي اطراف اين شهرستان شناسايي و دستگير و در بازرسي بدني از وي يك قبضه كلت كمري كشف شد. هم دست ديگر وي به نام «ه-ز» نيز دستگير و دو سلاح كلاشينكف و يك كلت كمري از منزل نامبرده كشف شد. ديگر سارقان م-ف، ه-س، ف-ص، ع-ه، ق-ذ، الف-ف و ج-ص نام دارند. تعدادي از سارقان از اتباع افغاني زورگيري مي كردند.
نشت گاز در خودرو
گرگان - خبرنگار كيهان:نشتي گاز از خودرو پرايد در يكي از روستاهاي مينودشت استان گلستان منجر به آتش سوزي شد.
بر اثر اين حادثه به علت نشتي گاز CNG از كپسول اين خودرو به وقوع پيوست. قسمت هاي داخلي و وسايل داخل خودرو طعمه حريق شد. آتش سوزي خسارات جاني در برنداشت.
مخلوط كودشيميايي با ماسه
رشت - خبرنگار كيهان: مسئول يكي از شركتهاي تعاوني روستايي دهستان شهرستان صومعه سرا كه كود كشاورزي مورد نياز كشاورزان محلي را با ماسه بادي مخلوط و به آنها تحويل مي داد دستگير شد.
وي در حين انجام اين كار توسط اهالي روستا مشاهده شد كه پس از فرار به دام پليس افتاد.
مرگ خاموش خواهر و برادر
اردبيل - خبرگزاري فارس: خواهر و برادري در اردبيل قرباني مونواكسيدكربن شدند.
در اين حادثه اعضاي چهار نفره يك خانواده دچار گازگرفتگي شده و با اقدام سريع اورژانس به بيمارستان انتقال داده شدند.
اين دختر و پسر خردسال به دليل موثر واقع نشدن اقدامات درماني در محل فوت و نفرات ديگر تحت مداوا قرار گرفتند.
كشف مشروبات الكلي
بندرعباس - خبرگزاري فارس: بيش از 717 قوطي مشروبات الكلي از يك دستگاه خودرو نيسان در ايستگاه ايست و بازرسي فارياب واقع در استان هرمزگان كشف شد. مشروبات الكلي كه از نوع آبجو بود به طرز ماهرانه اي در زير سبدهاي خالي جاسازي شده بود.
خسارت سرما به باغ هاي ميوه
تبريز - خبرنگار كيهان: سرماي بهاره امسال حدود 122 ميليارد ريال خسارت به 4020 هكتار از باغ هاي ميوه شبستر وارد ساخت . سرمازدگي به 80 درصد از درختان بادام، گردو و زردآلو و 20 درصد درختان آلو و آلو سبز خسارت جدي وارد كرد.
دستگيري سارق پسته
سرويس شهرستان ها: سارق پسته در دامغان دستگير شد. ديگر همدست وي كه سوار بر موتورسيكلت حامل دو كيسه پسته سرقتي بود اقدام به فرار كرد كه تلاش پليس براي دستگيري وي ادامه دارد. از منزل فرد دستگير شده به نام اسماعيل-خ 53 ساله اهل تهران و ساكن دامغان مقاديري اموال مسروقه كشف شد. وي به جرم خود اعتراف كرد.
جاسازي كراك در خودرو
سرويس شهرستان ها: پليس شهرضا در بازرسي از يك دستگاه خودرو پرايد به رانندگي جوان 20 ساله اي به نام قاسم-م حدود 9 كيلو و 650 گرم كراك كه به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود شدند. راننده خودرو قصد داشت موادمخدر را به تهران انتقال دهد.

 



سوئيس هم به هتاكان پيوست

يكي از كانال هاي تلويزيوني در سوئيس اقدام به پخش برنامه اي ويژه با هدف توهين و تحقير دين مبين اسلام و مسلمانان كرد.
كانال تلويزيوني «اس اف1» سوئيس با پخش برنامه اي تحت عنوان «در وادي نقاب» سعي در خدشه وارد كردن به دين مبين اسلام و مسلمانان كرده كه در اين برنامه تلويزيوني مسلمانان به افرادي قشري، عقب مانده و خشونت طلب و دين اسلام نيز به عنوان ديني كه خشونت را اشاعه مي دهد، معرفي شده است!توهين به اسلام و مسلمانان صبغه اي چندين ساله و پرداختن به اين نوع حركت ها و اقدامات مغرضانه ريشه در اعتقادات انحرافي دشمنان اين دين آسماني دارد، لذا خيزش جهاني اسلام و نفوذ گسترده آن در كشورهاي غربي آنان را بر آن داشته تا هر كدام به نحوي در پروژه اسلام زدايي نقشي اساسي به صورت فرهنگي و گروهي ايفا نمايند.ساخت فيلم هايي چون 300، اسكندر، بدون دخترم هرگز، كشتي گير، مستند فتنه و... نمونه هايي از اين اقدامات ستيزه جويانه عليه جهان اسلام است.

 



تمسخر دستورات ديني پاپ توسط وزارت خارجه انگليس

به گزارش شبكه تلويزيوني «اسكاي نيوز»، وزارت خارجه انگليس بعد از افشاي يك سند رسمي اين وزارتخانه كه در آن دستورات ديني پاپ به سخره گرفته شده بود، از واتيكان عذرخواهي كرد.
بنابر اين گزارش، در سند افشا شده وزارت خارجه انگليس آمده: مقامات انگليسي در ديدار ماه سپتامبر خود با پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك هاي جهان، مي بايست از وي بخواهند تا «ازدواج هم جنس گرايان را پذيرفته و آن را مبارك بخواند»، «يك سري لوازم جلوگيري از بارداري را با نام تجاري بنديكت توزيع كند»، «براي اهداف خيريه آهنگ «شهبانو» را بخواند»، «يك كلينيك سقط جنين به دستور خود افتتاح كند» و «با برخورد شديد با اسقف هاي متجاوز به كودكان، مخالفت شديد خود با اين اقدام آن ها را نشان داده و يك خط تلفني كمك براي كودكان مورد تجاوز قرار گرفته راه اندازي نمايد.»
براساس اين گزارش، مسايل بيان شده طي سندي با عنوان «ديدار ايده آل بايد شامل...» آماده و بين مقامات وزارت خارجه انگليس كه براي ديدار تاريخي ماه سپتامبر با پاپ آماده مي شدند، توزيع شده است.با افشاي اين سند، وزارت خارجه انگليس با عذرخواهي از واتيكان، سند مذكور را «احمقانه» توصيف و ادعا كرده است كه وزارت خارجه دستور تهيه اين سند را نداده و برخي افراد به صورت انفرادي اقدام به تهيه آن كرده اند.«فرانسيس كمپل»، سفير انگليس در واتيكان نيز طي ديدار با مقامات ارشد كليساي مسيحي، تاسف دولت انگليس را افشاي اين سند را به اطلاع آن ها رساند.

 



بي خانماني هزاران زاغه نشين مانيل

رسانه هاي«فيليپين» از وقوع يك آتش سوزي در يكي از زاغه هاي پايتخت اين كشور و بي خانماني هزاران نفر از ساكنان اين زاغه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين حريق كه به علت اتصال كابل برق ايجاد شده بود، باعث از ميان رفتن دست كم 600 منزل و واحد مسكوني در اين زاغه، مرگ دهها نفر و بي خانمان شدن بيش از هفت هزار سكنه آن شد.
همچنين براي مهار اين آتش سوزي كه به دليل وزش بادهاي موافق هر لحظه گسترش مي يافت، 200 خودروي آتش نشاني و صدها مامور به كارگرفته شد كه متأسفانه 25مامور حين انجام وظيفه دچار جراحت و سوختگي شدند.در گزارش اين خبرگزاري همچنين آمده است كه اين حريق كه باعث منهدم شدن زاغه هاي بسيار بزرگ و پرجمعيت در حومه «مانيل»- پايتخت «فيليپين»- شد، با تلاش ماموران مهار شد.
گفتني است، كارشناسان آتش نشاني «مانيل» هنوز موفق نشدند، علت اصلي وقوع اين حريق را بيابند. به همين دليل، تلاش براي يافتن علت آن ادامه دارد.

 



جدايي دختر 12 ساله سعودي از شوهر 80 ساله

رسانه هاي «عربستان سعودي» اعلام كردند: يك دختر موفق شد با جدا شدن از شوهر 80 ساله خود اولين فردي باشد كه قانون ازدواج در سن پايين را در اين كشور نقض كند.
«آلانود الهجالين» - يكي از وكلاي كميسيون حقوق بشر دولت عربستان - در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، تصريح كرد: اين دختر 12 ساله در نهايت با تلاش وكلاي مجرب و حمايت حقوقدانان موفق شد از شوهر 80 ساله خود طلاق بگيرد. اين اولين باري است كه چنين اتفاقي در اين كشور به وقوع مي پيوندد و مي توان نتيجه گرفت كه با اين رخداد شاهد اجرايي شدن قانون ازدواج از سن 16 سالگي براي دختران باشيم.اين وكيل در ادامه خاطرنشان كرد: من اميدوارم دولت با حمايت خود از اين طرح و تصويب آن مانع از ازدواج كودكان با مردان سن و سال دار شود، چرا كه ازدواج در سنين كودكي دختران را از تمامي حق و حقوق شان نظير تحصيل، استفاده از دوران كودكي و حضور مفيد در اجتماع محروم و دور مي كند.در گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس آمده است كه اين دختر 12 ساله سال گذشته به اصرار پدر و بنا به مصلحت خانوادگي با پسرعموي پدرش و در قبال جهيزيه اي به ارزش 85 هزار ريال، معادل 23 هزار دلار ازدواج كرد.

 



خرگوش 103 سانتيمتري

بلندترين خرگوش دنيا با يك متر و سه سانتيمتر، لقب «بلندترين خرگوش دنيا» را از آن خود كرد.
به گزارش رسانه هاي دولتي انگلستان، «داري وس» خرگوشي با يك مترو سه سانتيمتر قد است و تنها 12 ماه از تولدش مي گذرد و به دليل اين قد بلند، لقب بلندترين خرگوش دنيا را از آن خود كرده است.«آنت ادواردز» 59 ساله، صاحب اين خرگوش در مصاحبه اي با يكي از روزنامه هاي «انگلستان» ، خاطر نشان كرد: اين خرگوش در روز12 هويج، شش سيب و دو كاهو مي خورد و من اميدوارم بتوانم با تغذيه و ورزشي مناسب قد اين حيوان را بلندتر كنم تا ركورددار ركوردداران دنيا شود.اين خرگوش هم اكنون 22 كيلوگرم وزن دارد و صاحب آن معتقد است در صورت ادامه رشد و رژيم غذايي كنوني اين حيوان به يك شبه غول خرگوش تبديل مي شود.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14