(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 ارديبهشت 1389- شماره 19634

حديث دشت عشق
سپاهان در مشهد به دنبال قهرماني است پيروزي - استيل آذين؛ سرخ مقابل سرخ
اخبار كوتاه از فوتبال
تكواندو قهرماني آسيا- قزاقستان ابهام در اعزام قهرمان دوره گذشته
پلي آف ليگ برتر واليبال سكوت و هياهو در خطه شمال
كناره گيري دبير فدراسيون كاراته
افتتاح نخستين آكادمي ووشو غرب آسيا در تهران
خواندني از ورزش ايران
برگزاري مسابقات جايزه بزرگ دووميداني در سه رده سني



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عبدالكريم تقوي»
خدايا به ما آگاهي ده
تا ولايت فقيه را بشناسيم و پشتيبانش باشيم

شهيد «سيدعبدالكريم تقوي» در فروردين ماه سال 1340 در خانواده اي مؤمن و متعهد از سلاله سادات در روستاي ونك از توابع شهرستان سميرم ديده به جهان گشود. در 2 سالگي از نعمت مادر محروم و از آن به بعد تحت سرپرستي مادرانه نامادري و پدرش بزرگ شد. دوران تحصيلي ابتدايي و راهنمايي را با موفقيت در زادگاه خود سپري كرد و جهت ادامه تحصيل عازم شهرضا شد و با شوق و اشتياق در دبيرستان سعدي (شهيد باهنر) مشغول تحصيل گرديد. با توجه به شروع جنگ تحميلي روح انقلابي و سلحشوري او را به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل كشاند و سرانجام همزمان با سالروز شهادت استاد مطهري (12/2/61) در عمليات بيت المقدس در محور عملياتي جاده خرمشهر شهد شيرين شهادت را نوشيد و به آرزوي ديرينه اش رسيد.
فرازي از وصيت نامه شهيد:
خدايا به اين امت مسلمان بصيرت و آگاهي ده تا ولايت فقيه را درك كنند و پشتيبانش باشند چون نجات يك امت در رهبري و ولايت فقيه مي باشد...
... اما سخني با برادران و همسنگران دانش آموزم دارم كه بي تفاوت نباشند، هيچ وقت اسلام را فراموش نكنيد و امام خميني را تنها نگذاريد بلكه بايد هميشه گوش به فرمان او عمل كنيد. برادران عزيز! شما به گفته امام خميني سربازان امام زمان هستيد و بايد تا ظهور آن حضرت از اسلام دفاع كنيد تا آن حضرت ظهور كنند و اين امانت را به دست مباركش بسپاريد.

 



سپاهان در مشهد به دنبال قهرماني است پيروزي - استيل آذين؛ سرخ مقابل سرخ

هفته سي ودوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران امروز (يكشنبه) به طور همزمان با انجام 9 بازي پيگيري خواهد شد.
ديدار تيم هاي پيروزي و استيل آذين از آنجا كه تعداد زيادي از بازيكنان سابق پيروزي در استيل آذين بازي مي كنند مي تواند جالب توجه باشد اما نكته مهم تر اين است كه سپاهان به احتمال قريب به يقين در مشهد جشن قهرماني خود را برپا مي كند.
هفته سي ودوم رقابت هاي ليگ برتر ايران تحت عنوان جام خليج فارس، امروز به احتمال فراوان قهرمان خود را خواهد شناخت و قهرمان تيمي نيست جز سپاهان كه در مشهد با ابومسلم ديدار مي كند و تنها كسب يك امتياز مي تواند مرهمي بر جراحت حذف اين تيم از ليگ قهرمانان آسيا باشد. سپاهان حتي اگر به ابومسلم ببازد هم مي تواند قهرمان شود اگر ذوب آهن نتيجه اي به غير از پيروزي در ديدار با مقاومت سپاسي شيراز كسب كند. از سويي كسب اين سه امتياز براي ابومسلم از اهميت بالايي برخوردار است، چرا كه مي تواند كور سوي بقا در ليگ برتر را براي اين تيم روشن نگاه دارد.
ديگر ديدار مهم امروز را تيم هاي پيروزي و استيل آذين در ورزشگاه آزادي برگزار خواهند كرد. تقابل مهدوي كيا و علي كريمي در تيمي كه هدايت آن پس از بركناري حميد استيلي برعهده افشين پيرواني است با علي دايي و زير مجموعه سرخپوش او مي تواند جذابيت هاي فراواني به همراه داشته باشد. اين ديدار همچنين مي تواند نقطه عطفي براي تماشاگران پيروزي باشد كه ستارگان پيشين تيم خود را تشويق كنند. اتفاقي كه در همه جاي دنيا روي مي دهد اما تا به امروز به طور فراگير در فوتبال ايران شاهدان نبوده ايم.
اين ديدار پيروزي مي تواند جنبه انتقامي هم داشته باشد چرا كه اين تيم در ديدار رفت مقابل استيل آذين با درخشش علي كريمي با نتيجه 2 بر يك شكست خورد. آن مسابقه حواشي بسياري در پي داشت و در جريان آن كريمي به علت اعتراض به مسعود مرادي، از زمين اخراج شد اما با پيراهن شماره 8 پيروزي، زمين مسابقه را ترك كرد.
ديدار شاهين بوشهر و استقلال تهران هم از دو جنبه، پراهميت است. شاهيني ها براي اينكه خطر سقوط از ليگ برتر را از سر دور كنند نياز به پيروزي در اين ديدار دارند و البته استقلال كه حضور در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسياي فصل بعد را نشانه رفته و حضور در جمع سه تيم بالاي جدول براي آنها در اولويت قرار دارد. ضمن اينكه رقابت هميشگي اين تيم با پيروزي و اينكه بتواند در جايگاهي بالاتر از رقيب تهراني خود قرار داشته باشد براي آبي پوشان پايتخت همواره از اهميت بالايي برخوردار بوده است و به همين خاطر آنها تلاش مي كنند در ديدارهاي پيش روي خود در ليگ برتر پيروز باشند كه يكي از آنها همين ديدار با تيم شاهين است.
يكي ديگر از ديدارهاي مهم امروز را تيم هاي استقلال اهواز و سايپا در اهواز برگزار مي كنند. استقلالي ها در اين ديدار چاره اي جز پيروزي ندارند وگرنه يك گام ديگر به سقوط نزديك مي شوند و از سويي سايپا با محمد مايلي كهن هيچ دغدغه اي در اين ديدار ندارد چرا كه حتي شكست هم نمي تواند براي سايپاي ميانه جدولي خطري جدي تلقي شود.
برنامه ديدارهاي هفته سي ودوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه: 12/2/89
¤ صباي قم - فولاد خوزستان (ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
¤ پاس همدان - ملوان بندرانزلي (ورزشگاه قدس همدان)
¤ پيروزي تهران - استيل آذين تهران (ورزشگاه آزادي تهران)
¤ استقلال اهواز - سايپا كرج (ورزشگاه تختي اهواز)
¤ ابومسلم خراسان - سپاهان اصفهان (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد)
¤ ذوب آهن اصفهان - مقاومت سپاسي شيراز (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
¤ مس كرمان - تراكتورسازي تبريز (ورزشگاه شهيدباهنر كرمان)
¤ راه آهن شهرري - پيكان قزوين (ورزشگاه اكباتان تهران)
¤ شاهين بوشهر - استقلال تهران (ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
- ديدارهاي فوق ساعت 18 برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كاشاني: از آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مأمور مي شوم
مدير عامل باشگاه پيروزي گفت: با مأمور شدن از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مشكلي براي حضور در پيروزي نخواهم داشت.
حبيب كاشاني در گفت وگويي درباره منع فعاليت دوشغله ها در ورزش و در پاسخ به اين سأال كه آيا با توجه به حضور شما در شوراي شهر و فعاليت در پرسپوليس اين قانون مشمول شما نمي شود؟ گفت: من در حال حاضر به عنوان سرپرست در باشگاه پيروزي فعاليت دارم كه در اين شرايط حضورم در پيروزي شغل محسوب نمي شود. ضمن اينكه در حال حاضر من از وزارت آموزش و پرورش به شوراي شهر مأمور شده ام كه با مامور شدن از وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني اين مشكل حل خواهد شد. البته من دو روز در هفته موظف به حضور در جلسات شوراي شهر هستم و براساس قانون كار زير 175 ساعت در ماه، شغل به حساب نمي آيد.
نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران آمدند
شش نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بررسي وضعيت فوتبال باشگاهي ايران به تهران سفر كردند. با پايان يافتن دو سال نخست رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا كه در آن كشورها براساس سهميه بندي قبلي مجوز حضور در اين رقابت ها را كسب مي كردند، نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا با حضور در كشورهاي مختلف ميزان پيشرفت و آخرين وضعيت فوتبال باشگاهي اين كشورها را مورد بررسي قرار مي دهند كه در تداوم اين روند شش نفر از نمايندگان AFC به سرپرستي سوزوكي رئيس سازمان ليگ حرفه اي كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز صبح وارد تهران شدند. اين نمايندگان، ديروز ساعت 14 با حضور در فدراسيون فوتبال با مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ جلسه داشتند و پس از آن با حضور در باشگاه پيروزي شرايط اين باشگاه پرطرفدار ايراني را بررسي كردند. اين شش نفر امروز (يكشنبه) راهي قم مي شوند تا در جريان وضعيت باشگاه صباي قم قرار گيرند و پس از آن با بازگشت از قم به ورزشگاه آزادي خواهند رفت تا ديدار حساس پيروزي و استيل آذين را از نزديك تماشا كنند.
پيرواني: ديگر با فدراسيون فوتبال همكاري نخواهم كرد
غلامحسين پيرواني گفت: بين صحبت هاي تاج و كفاشيان تفاوت از زمين تا به آسمان است و من ديگر علاقه اي به بازگشت به تيم اميد ندارم.
در شرايطي كه پس از جلسه هفته گذشته هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال قرار شد مهدي تاج شرايط را براي بازگشت غلامحسين پيرواني به تيم اميد هموار كند و اين تصميم با استقبال پيرواني همراه شد، صحبت هاي جديد رئيس فدراسيون فوتبال كه در آن گفته مسايل مالي و مدت زمان قرارداد مانع از بازگشت پيرواني به تيم اميد است وضعيت كادر فني اين تيم را نامشخص تر كرد.
در اين حال پيرواني كه از گفت وگوي كفاشيان با رسانه ها اطلاعي نداشت پس از در جريان قرار گرفتن اين گفت وگو گفت: من كشته و مرده اين مقام ها نيستم. اگر مي خواستم شرايط فدراسيون را بپذيرم خيلي سريع كارم را آغاز مي كردم. وقتي در همان ابتدا تاج به عنوان رئيس كميته تيم هاي ملي و نماينده تام الاختيار فدراسيون فوتبال به شيراز آمد و با من صحبت كرد به من گفت كه مدت قرارداد شما با تيم اميد تا پايان بازي هاي المپيك لندن است، اما حالا كفاشيان مي گويد قرارداد يك ساله و تا پايان بازي هاي آسيايي است. برويد از تاج بپرسيد كه آيا من اشتباه مي كنم. تفاوت در صحبت هاي تاج و كفاشيان از زمين تا آسمان است و من ديگر نمي خواهم با تيم اميد با فدراسيون فوتبال كار كنم. از تاج بپرسيد كه آيا من دروغ مي گويم.
وي در پاسخ به اين سأال كه آيا فكر نمي كنيد همانطور كه در زماني باشگاه استقلال از اسم شما استفاده كرد اين بار فدراسيون مي خواست چنين كاري انجام دهد، گفت: نمي ايستم تا خرابم كنند. مي روم. من كشته و مرده اين مقام ها نيستم.
مديرعامل كارخانه سپاهان: هر روز كه سونامي رخ نمي دهد!
مديرعامل كارخانه فولاد مباركه اصفهان در حاشيه جلسه تمرين تيم فوتبال سپاهان اصفهان، با رد خبر كاهش بودجه تيم هاي صنعتي گفت: سونامي در راه نيست.
محمد رجايي در پاسخ به اين سأال كه آيا قرار است در بودجه باشگاه هاي صنعتي سونامي رخ دهد يا خير بيان داشت: سونامي تنها يك بار در اندونزي و كشورهاي جنوب شرق آسيا اتفاق افتاده است! هر روز كه در دنيا سونامي رخ نمي دهد! شخص وزير صنايع همواره از تيم هاي صنعتي حمايت كرده اند و به صورت دائمي پيگير رخدادها و حوادث تيم هاي صنعتي به خصوص سپاهان اصفهان هستند. اطمينان مي دهم هيچ گاه حمايت هاي وزير صنايع همچون زمان كنوني نبوده است.
بدون شك اگر بودجه 6 تيم نخست ليگ برتر را ليست كنيم، سپاهان حتي در بين سه جايگاه ابتدايي نيز قرار نخواهد گرفت.

 



تكواندو قهرماني آسيا- قزاقستان ابهام در اعزام قهرمان دوره گذشته

دارنده مدال طلاي دوره گذشته رقابتهاي قهرماني آسيا به دليل آسيب ديدگي فرصت حضور در اين مسابقات را از دست خواهد داد.
عليرضا نصر آزاداني عضو با اخلاق تيم ملي تكواندو كه مدال هاي طلاي قهرماني آسيا و دانشجويان جهان را در كارنامه دارد به احتمال فراوان در نوزدهمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا تيم ملي كشورمان را همراهي نخواهد كرد.
نصرآزاداني در جريان رقابتهاي جام فجر و در مبارزه با تكواندوكار فرانسوي آسيب ديد و با وجود آنكه پزشك تيم ملي سلامتي او را تاييد مي كند اين احتمال وجود دارد كه رضا مهماندوست به دليل جلوگيري از تشديد آسيب ديدگي نصر تغييراتي را در تركيب تيم اعزامي به رقابتهاي قهرماني آسيا ايجاد كند.
عليرضا نصرآزاداني در خصوص شرايط خود گفت: مشكل آسيب ديدگي من خيلي بهتر شده و روز جمعه هم تا آخر وقت تمرين كردم اما اينكه به مسابقات قهرماني آسيا خواهم رفت يا خير هنوز مشخص نيست. ابتدا بايد با كادر فني و پزشكان مشورت كرده و بعد تصميم نهايي را اتخاذ كنم.

 



پلي آف ليگ برتر واليبال سكوت و هياهو در خطه شمال

برگزاركنندگان ديدار نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز مشخص خواهند شد اما به شرط آنكه كاله و داماش اجازه چنين كاري را به حريفان تهراني خود بدهند.
ديدار برگشت مرحله دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز در خطه شمال كشور، به ميزباني تيم هاي كاله و داماش و با حضور دو تيم پيكان و سايپا برگزار مي شود.اينكه امروز در پايان اين بازي ها فيناليست هاي ليگ برتر معرفي شوند اصلا مشخص نيست چون همه چيز به همت ميزبانان بستگي دارد و البته خواست ميهمانان كه فقط به يك پيروزي ديگر نياز دارند تا رسيدن به فينال بازي ها.
تيم هاي پيكان و سايپا چهارشنبه هفته گذشته در خانه واليبال نخستين ديدار در اين مرحله از رقابت ها را به سود خود تمام كردند. بازيكنان اين دو تيم اگر بتوانند در آمل و رشت هم برتري را از آن خود كنند به طور مستقيم راهي ديدار نهايي ليگ 88 مي شوند وگرنه بايد در قالب ديدار سوم براي فيناليست شدن به ميدان بروند، ديداري كه حريفان آنها آرزوي برگزاري آن را دارند.
البته بخشي از جذابيت مرحله پلي آف همين است كه مثلا در آخرين بازي و آخرين دقايق بهترين بهترين ها معرفي شوند اما نه براي پايتخت نشينان كه از چنين جذابيتي در اين مرحله از بازي ها نفرت دارند چون مي خواهند هرچه زودتر فيناليست شدن خود را جشن بگيرند. به خصوص خودروسازان كه بايد در سكوت برگزار كننده ديدار دور از خانه خود باشند.راي كميته انضباطي فدراسيون واليبال مبني بر محروميت كاله از برگزاري ديدار خانگي با حضور تماشاگران در ديدار امروز اعمال مي شود. اين مي تواند فرصت خوبي براي بازيكنان پيكان باشد تا از سكوت خانه حريف به سود خود استفاده كنند درست برعكس شاگردان صائبي كه بايد در هياهوي طرفداران داماش فيناليست شدن را جستجو كنند.
همچنين در چارچوب مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و براي تعيين رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم اين رقابت ها روز يكشنبه دو ديدار برگزار خواهد شد. تيم جواهري بازرگاني گنبد كه در ديدار نخست اين مرحله صاحب پيروزي شده بود بايد در كرمان مقابل برق به ميدان رود. دو تيم پتروشيمي و بانك هم مقابل هم صف آرايي مي كنند. اين نخستين ديدار اين دو تيم در اين مرحله از بازي هاست.
برنامه ديدارهاي مرحله دوم پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه 12/2/89
رده بندي تيم هاي اول تا چهارم:
¤ كاله آمل - پيكان تهران (سالن پيامبراعظم(ص) آمل)
¤ داماش گيلان - سايپا تهران (سالن واليبال رشت)
رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم:
¤ برق كرمان - جواهري بازرگاني گنبد (سالن تربيت بدني كرمان)
¤ پتروشيمي بندرامام - بانك كشاورزي (سالن واليبال شهرك بعثت)

 



كناره گيري دبير فدراسيون كاراته

دبير مستعفي سازمان تيم هاي ملي كاراته گفت: به دليل مشكلات شخصي و مشغله كاري نمي توانم در سمت دبيري سازمان تيم هاي ملي در خدمت كاراته ايران باشم.
غلامرضا دباغيان بدون آنكه در مورد انتخاب سرمربيان تيم هاي ملي كاراته اظهار نظر كند، تاكيد كرد كه به دليل مشكلات كاري نمي تواند به عنوان دبير سازمان تيم هاي ملي در خدمت كاراته باشد.
كميته فني فدراسيون كاراته چهارشنبه گذشته بدون حضور دبير سازمان تيم هاي ملي تشكيل جلسه داد و در پي آن دو نفر را به عنوان سرمربي تيم هاي ملي اعزامي به مسابقات جهاني و بازيهايي آسيايي انتخاب كرد. به نظر مي رسد همين موضوع در كناره گيري دباغيان از سمت دبيري سازمان تيم هاي ملي كاراته بي تاثير نبوده است.

 



افتتاح نخستين آكادمي ووشو غرب آسيا در تهران

آكادمي ووشو ايران به عنوان نخستين آكادمي در غرب آسيا امروز بصورت رسمي افتتاح خواهد شد.
آكادمي ووشو ايران و غرب آسيا با مساحت 1700 متر در ضلع شرقي مجموعه ورزشي آزادي تهران واقع شده است. كلنگ احداث اين پروژه ملي مردادماه سال گذشته به زمين زده شد و طي مدت زماني كمتر از 7 ماه به مرحله بهره برداري رسيد.
آكادمي ووشو داراي يك سالن اختصاصي براي انجام مسابقات و تمرينات به مساحت 700 متر مربع، سالن مجهز و حرفه اي بدنسازي، يك طبقه خوابگاه مجهز ورزشكاران به تفكيك براي مردان و زنان، 2 طبقه ساختمان اداري و يك سالن همايش و انفورماتيك است.در مراسم افتتاح آكادمي ووشو ايران و غرب آسيا كه ساعت 9 صبح امروز برگزار مي شود، رئيس سازمان تربيت بدني، رئيس فدراسيون ووشو ايران و غرب آسيا، مديران كميته ملي المپيك و مسئولان وزارت نفت حضور خواهند داشت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ هادي حبيبي ملي پوش سابق وزن 74 كيلوگرم كشتي آزاد كه يك سالي است از دنياي قهرماني خداحافظي كرده مربي تيم كشتي آزاد جوانان ايران شد.در حال حاضر مجيد خدايي سرمربي اين تيم است و علي شكري پور به همراه قدرت پوركريمي در كادرفني حضور دارند.
¤ در جلسه اي كه ديروز در فدراسيون جودو ميان عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو و آرش ميراسماعيلي، قهرمان جهان برگزار شد، ميراسماعيلي به عنوان مشاور فني رئيس فدراسيون منصوب شد.

 



برگزاري مسابقات جايزه بزرگ دووميداني در سه رده سني

دبير فدراسيون دووميداني با ابراز رضايت از برگزاري مسابقات قهرماني كشور در رده سني نوجوانان، گفت: براي اولين بار رقابت جايزه بزرگ كشور را به طور مشترك در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار مي كنيم.
عليرضا رضايي ضمن بيان اين مطلب افزود: رقابت هاي رده نوجوانان در اهواز بسيار خوب برگزار شد و موفق شديم چهره هاي جديدي را از بين نوجوانان دونده شناسايي كنيم.وي با بيان اينكه بزودي يك برنامه اردويي مشترك را با حضور اين دوندگان برپا خواهيم كرد، افزود: در تلاشيم تا رقابت هاي جايزه بزرگ دووميداني كشور را براي اولين بار در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان همزمان با هم در تاريخ 22 ارديبهشت ماه برگزار كنيم.
دبير فدراسيون دووميداني از حضور ورزشكاران رده سني نوجوانان و جوانان در رقابت هاي قهرماني آسيا و جهان خبر داد و گفت: دووميداني كاران برتر در اردوها در صورت كسب ركوردهاي مورد نظر به رقابت هاي قهرماني آسيا و قهرماني جهان اعزام خواهند شد.وي ادامه داد: رقابت هاي جايزه بزرگ زنان و مردان ايران در ارديبهشت ماه سال جاري جنبه انتخابي براي تيم جوانان را خواهد داشت.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14