(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 ارديبهشت 1389- شماره 19634

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حكميت و حاكميت دوگانه (يادداشت روز)
پس از مقامات كاخ سفيد حضور احمدي نژاد در نيويورك صهيونيست ها را هم هراسان كرده است
حقه! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سخنگوي شوراي نگهبان: دولت مي تواند اساسنامه جديدي براي سازمان هدفمندي يارانه ها ارائه كند
دبير كل حزب الله لبنان: مقاومت حق دارد براي دفاع از خود هر گونه سلاحي داشته باشد
جلسه سوم دادگاه كيهان امروز برگزار مي شود
حمله مشاور بهايي اشرف پهلوي به كيهان در دفاع از سران فتنه (خبر ويژه)
مزدور «سيا» از شكنجه خود در كيهان سخن مي گويد!! (خبر ويژه)
سنگ روي يخ! (خبر ويژه)
وطن فروشي فرصت طلبان سبز (خبر ويژه)
گاف سيا در حمايت از آقاي تقلب



حكميت و حاكميت دوگانه (يادداشت روز)

پهنه سياست، گستره دوگانگي ها و تضادهاست. اما كدام يك از اين دوگانگي ها واجد موضوعيت و اهميت بيشتري است؟ اگر جامعه ديني - چه درصدر اسلام و چه امروز در كشور خودمان - آرمان هايي را براي خود از ميان اين دوگانه ها (نظير عدالت و تبعيض) و نظاير آن ترسيم كرد اما آن گونه كه بايد به مطلوب ها نرسيد، علت را كجا بايد جست؟ كدام دوگانگي واجد اهميت بيشتري بود و مغفول ماند؟
مسئله و چالش اصلي را در كجا بايد جست وجو كرد؟ چگونه «غفلت خودي» و «پروژه مهندسي شده دشمن» - گاه خواسته و بعضاً ناخواسته - به هم رسيدند و پيشبرد آرمان هاي تراز سياست اسلامي را با چالش مواجه كردند؟
به نظر مي رسد بزرگ ترين چالشي كه سياست و حاكميت ديني چه در صدر اسلام و چه پس از انقلاب اسلامي همواره با آن مواجه شد، چالش حاكميت دوگانه يا حاشيه سازي بر سر راه حاكميت ديني باشد كه آميختگي غفلت - و بعضاً خيانت - از ناحيه جبهه خودي با ترفند و تدارك دشمن، ابعادي خسارت بار بدان بخشيد. دشمن در اين ميان هم مي توانست فاعل تحريك كننده باشد و هم فاعل ثانوي كه از بستر فراهم شده توسط جريان هاي داخلي بهره مي جويد.
چه درشق اول و چه درشق دوم، موجي مخالف حاكميت ديني و «موافق» براي مستكبران و طواغيت روزگار ساخته مي شد كه طواغيت بر آن سوار مي شدند و بهره نهايي از آن همان ها بود.شايد تصور شود كه حاكميت دوگانه پس از رحلت پيامبر(ص) و فرا رسيدن دوران جانشيني اميرمؤمنان علي عليه السلام پديدار شد. اما حقيقت آن است كه خلجان هاي رفتاري شماري از مسلمانان از عوام گرفته تا نخبگان، از تكوين اين چالش حكايت مي كرد. اين نوع در نفاق زمان اميرمومنان كاملاً خود را به رخ كشيد اما روزگار پيامبر (ص) نيز خالي از اين نفاق و چالش نبود. اين پديده خطرناك آنجا بيشتر عيان شد كه فرمان پيامبر براي عزيمت سپاه اسامه بر زمين ماند و آن هنگام هم كه رسول خدا خواست قلم و كاغذي حاضر كنند تا در آخرين ساعات عمر مبارك خويش، رهنمودهاي مهمي را به مسلمين به امانت بسپارد، يكي از همان خواص جرأت كرد بگويد «ان الرجل ليهجر»! كسي كه توانست در محضر پيامبر (ص) چنين گستاخي كند و سرجاي خويش نشانده نشد، لابد پس از رحلت آن حضرت نيز مي توانست منكر وحي الهي در حجه الوداع مبني بر امامت علي (ع) شود.
نشانه شناسي مومن و منافق در قرآن فراوان است و يكي از آن نشانه ها در حوزه حكميت و داوري است. مومن حكميت را نزد ولي خدا و صرفاً نزد او مي برد اما منافق ابا ندارد و بلكه مصّر است كه اين حكميت را نزد غير ولي الهي (طاغوت) ببرد. آيات 85 تا 56 سوره مباركه نساء اشاراتي دقيق به اين مهم دارد. خداوند ابتدا امر به سپردن امانت ها به انسان هاي شايسته مي كند و از مؤمنان مي خواهد خدا و رسول و اولي امر را اطاعت كنند. سپس وارد مسئله «منازعه» و «مشاجره» مي شود و مي فرمايد: «... پس اگر در چيزي نزاع و اختلاف پيدا كرديد، آن را به خدا و رسول او برگردانيد، اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد. اين براي شما بهتر و پايان و عاقبتش نيكوتر است (آيه 95)».
شأن نزول آيات بعدي، دو اتفاق با موضوع حكميت و داوري در اختلاف ها و مشاجره ها است. اتفاق اول اين بود كه در مدينه ميان يك يهودي و يكي از مسلمانان منافق اختلافي پيش آمد و قرار گذاشتند كسي را ميان خود به حكميت و داوري انتخاب كنند. مرد يهودي چون به عدالت و بي طرفي پيامبر اطمينان داشت، گفت من به داوري پيامبر شما راضي ام. مرد مسلمان اما يكي از سران يهود (كعب بن اشرف) را برگزيد چون مي دانست كه مي تواند با رشوه و تطميع و تحبيب، نظر او را به سوي خود جلب كند.منافق مسلمان نما به همين دليل با حكميت پيامبر مخالفت كرد. اين ماجرا آن قدر مهم و تعيين كننده بود كه آيه 06 سوره نساء نازل شد «آيا نديدي كساني را گمان مي كنند به آنچه بر تو و پيش از تو ايمان آورده اند اما مي خواهند حاكميت و داوري نزد طاغوت ببرند حال آن كه فرمان داده شده اند كه به طاغوت كفر بورزند؟ و شيطان مي خواهد آنها را به گمراهي هاي دوردست بكشاند.»
خداوند سپس برخي اوصاف منافقين را بازگو مي كند از جمله اينكه با وجود فرمان الهي مبني بر اينكه به سوي پيامبر و آنچه خدا نازل كرده بياييد، از پيامبر رو برمي گردانند.اين طيف به اعتبار عمل خويش دچار مصيبت مي شوند. «پس چگونه است هنگامي كه به خاطر اعمال خويش مصيبتي به آنها مي رسد، نزد تو مي آيند و سوگند مي خورند كه جز اراده كار نيكو و توافق (ميان طرفين نزاع) نداشته اند؟ خدا مي داند آنچه در دل آنان مي گذرد...» (آيات 16 تا 36). بعد از آن موضوع «اطاعت» و «توبه» مطرح مي شود، براي آنها كه نفاق ورزيده و حكميت جانب طواغيت برده اند: «هيچ پيامبري را نفرستاديم مگر اينكه به اذن خدا اطاعت شود و اگر آنها هنگامي كه بر خويش ستم كردند، نزد تو مي آمدند و از خداوند طلب آمرزش مي كردند و پيامبر براي آنها استغفار مي كرد، به يقين پروردگار را توبه پذير و مهربان مي يافتند» (آيه 46).
به همين سادگي؟ فقط توبه و استغفار؟ آيه 56 سوره نساء كه با سوگند همراه است و فصل الخطاب اين بحث مي باشد، مستند به ماجراي ديگري است كه مرز ايمان و نفاق (كفر پنهان) را با يك شرط محكم روشن مي كند. «فلا و ربك لايؤمنون حتي يحكّموك فيما شجر بينهم... به پروردگارت سوگند آنها مومن نخواهد شد مگر اينكه در اختلاف و مشاجره ميان خود تو را به حكميت و داوري بطلبند، سپس از قضاوت و داوري تو در دل خويش احساس ناراحتي نكنند و كاملاً تسليم باشند.» شأن نزول آيه، اختلاف زبيربن عوام (از مهاجران) با يكي از انصار مدينه بر سر آبياري نخلستان هاي خود بود. هر دو براي حل اختلاف نزد پيامبر (ص) رفتند و آن حضرت چون نخلستان زبير در قسمت بالاي نهر و نخلستان مرد انصاري پايين نهر بود، به زبير دستور داد كه اول او باغ خويش را آبياري كند و اين رسمي بود كه در باغ هاي مجاور هم جاري بود. اما مرد انصاري از داوري پيامبر ناراحت شد و گفت آيا اين قضاوت به خاطر آن بود كه زبير پسر عمه توست؟ پيامبر از اين سخن سخت رنجيد و به دنبال آن، آيه 56 سوره نساء نازل شد.
خدشه در اطاعت از اولي الامر چه در روزگار پيامبر (ماجراي احد، ماجراي سقيفه و ...) وچه پس از آن، مصيبت هاي بزرگي را براي امت اسلام رقم زد. در اين ميان انقلاب اسلامي اگر چه به واسطه بينش و ايمان عميق ملت ايران - كه حضرت امام(ره) آنها را بالاتر از مسلمانان حجاز در صدر اسلام توصيف مي كرد - از آن آسيب هاي اوليه تا حدود زيادي مصون ماند، اما خالي از تكاپوي دشمنان و غفلت خودي ها نبود. نگارنده بر آن نيست كه درباره تعمد برخي نخبگان يا بي خبري و غفلت آنان نسبت به ايفاي نقش در سناريوهاي دشمنان انقلاب داوري كند و حكم خيانت يا غفلت صادر نمايد اما فارغ از اينكه حكم به غفلت يا خيانت بدهيم، در توقع دشمنان و حوادث تلخي كه به بار آمد تفاوتي حاصل نمي شود. دشمنان هرگز از خلل در حاكميت و دوگانه كردن آن منصرف نشدند.
امام هنوز به كشور مراجعت نكرده بود كه امثال شاپور بختيار به ميدان فرستاده شدند. سپس هنگامي كه حضرت امام در مسير ايران بود، شماري از سران جبهه ملي علم شدند. اين نقشه هم نگرفت اما دشمن وارد فاز نفوذ دادن از ليبرال هاي مسلمان نهضت آزادي شد و به واسطه آقاي بازرگان سناريوي اسب تروا بازسازي شد. ماه هاي اول انقلاب همچنين با موازي سازي براي رهبري امام به واسطه تبليغ روي سيدكاظم شريعتمداري بود. ماجراي بازرگان و شريعتمداري با تدبير امام به سر نيامده، اسب ترواي ابوالحسن بني صدر علم شد كه باز هم شماري از ياران انقلاب در آن بي تأثير نبودند. دو سه سال بعد قائم مقامي آقاي منتظري به اعتبار خوش بيني برخي خواص علم شد و چالش هاي تازه اي را به واسطه باند آلوده، جنايتكار و خائن مهدي هاشمي پيش آورد. امام مقارن با چالش بزرگ جنگ و دشمني هاي فزاينده استكبار- و تا آخرين ماه هاي عمر مبارك خويش - با اين چالش درگير بود. به اين فهرست بلند، مشاجرات -بعضاً كم عمق و كم مايه - ميان جناح هاي سياسي را علاوه كنيد. امام البته اين چالش هاي بزرگ بر سر راه حاكميت اسلامي را با شكيبايي و تدبير و با خون دل خوردن از سرراه برداشت اما به قول حافظ «گويند سنگ لعل شود در مقام صبر - آري شود ليك به خون جگر شود.»
با رحلت آن يگانه دوران، دشمن ظاهراً دوباره عرصه را براي خدشه در اقتدار حاكميت فراهم يافت. دشمن به روال 11 سال قبل از آن، «نقشه» داشت و دوستاني هم به هر علت بخشي از پازل او قرار گرفتند، هر چند كه روند حوادث در اين 02 سال شهادت مي دهد سر دشمن بارها به سنگ خورد، هم به اعتبار بردباري، شجاعت، تيزبيني و تدبير رهبر انقلاب، و هم به خاطر ايمان و بصيرت و در ميانه ميدان حاضر بودن مردم. دوره هاي سه گانه سازندگي، اصلاحات و عدالت (3 دولت) هرگز از تدارك دشمن و غفلت - و احياناً خيانت - شماري از اصحاب انقلاب براي ايجاد خلل و دوگانگي و تشتت و تقابل در حاكميت خالي نشد. دشمن با وجود استفاده از برخي اشخاص يا عملكردها، در رسيدن به هدف اصلي خود در نابودي نظام اسلامي يا توقف حركت آن ناكام ماند اما توانست از اين طريق بعضاً از سرعت شتابان انقلاب به سمت آرمان ها كم كند يا پيش پاي اين حركت موانع ايذايي ايجاد كند.
چاره چيست؟ 1-حد قائل شدن براي منازعات و مشاجرات و اختلاف ها. هر كس در منازعه و مشاجره بي پروايي مي كند، براي دشمن فرصت سازي مي كند، بداند يا نداند 2-به قانون بازگشتن، و اگر گره اختلاف از مجاري عادي قانوني گشوده نشد، داوري نزد ولي امر بردن و از عمق جان به اين داوري، سر نهادن. جز اين رفتار كردن، طاغوتي گري و تن به حكميت و حاكميت طاغوت سپردن است. ما طاغوت را تنها به نمادهاي آن - نمرود و فرعون و ابوسفيان و آمريكا و انگليس و اسرائيل - مي شناسيم اما امام صادق عليه السلام ضمن تأكيد بر صلاحيت فقهاي امانتدار و پارسا، در امر داوري مي فرمايند «طاغوت همه آنهايي هستند كه به غير حق داوري كنند و حكميت نزد آنها برده شود».
ملت ما با همه تنوع سليقه ها، به فرمان الهي در نيكوترين وجه عمل كرد و به ويژه در حوادث پرتلاطم چند سال اخير از اين هدايت راهگشاي الهي غافل نشد اما آيا همه چهره هاي نخبه سياسي هم نمره بالايي در اين آزمون گرفتند؟ آيا برخي رجال سياسي با رويكرد اعوجاجي و انحرافي بر حكميت و روگرداني از تنها مرجع ذي صلاح، در پروژه دشمن براي جعل حاكميت دوگانه ايفاي نقش نكردند؟ فرقي نمي كند. هر كس در مشاجرات سياسي به داوري و فصل الخطاب ولي حق تن نداد، قطعه اي از قطعات پازل دشمن را سرجاي خود گذاشت. كوچكترين خطا در اين عرصه، پاگذاشتن در ميدان مين «حاكميت دوگانه» است و فرقي نمي كند كدام شخصيت و رجل پرسابقه سياسي مرتكب اين خطاي پراز ريسك و هزينه هاي استراتژيك شود. مي شود اسم رجال سياسي بزرگ را - همان هايي كه اغلب محل توجه و بحث بوده اند - از طيف هاي مختلف نوشت و با همين يك ملاك نمره داد. شما چه نمره اي به هر يك از اين رجال مي دهيد؟
امت اسلام هر جا كه به هر دليل دچار اولياي مختلف گرديد و اشخاص محترم تر از حق تلقي شدند، آسيب ديد. اين تعبير استاد مطهري از قول صحابه خاص پيامبر (ص) نظير سلمان و ابوذر است كه؛ صحابه شما محترميد اما حق محترم تر است.
بايد به ولايت حق برگشت و دعوت به نيكي و نهي از منكر را با اين شاخص سنجيد و البته از دشمنان اصلي انقلاب غافل نشد. بر اين صراط باريك گام زدن، همان سنگيني و دشواري اصولگرايي توأم با بصيرت و صبراست.
محمد ايماني

 



پس از مقامات كاخ سفيد حضور احمدي نژاد در نيويورك صهيونيست ها را هم هراسان كرده است

سرويس سياسي-
احتمال حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس بازنگري خلع سلاح كه فردا در نيويورك آغاز مي شود نه تنها باعث هراس و سردرگمي مقامات كاخ سفيد شده بلكه صهيونيست ها را هم به واهمه انداخته است.
به گزارش پايگاه جي تي اي، پس از آنكه «محمود احمدي نژاد» براي حضور و سخنراني در جريان كنفرانس «بازبيني پيمان ان پي تي» اعلام آمادگي كرد، گروه هاي يهودي در تلاش هستند تا از اعضاي سازمان ملل بخواهند هنگام سخنراني رئيس جمهور ايران، نشست را ترك كنند.
براساس اين گزارش گروه هاي يهودي مدعي هستند كه برنامه محمود احمدي نژاد براي سخنراني در كنفرانس بازبيني پيمان ان پي تي كه روز 3 مي (13 ارديبهشت) برگزار مي شود مسخره كردن اين نشست است.
همچنين سازمان يهوديان آمريكا در بيانيه اي اعلام كردند: ما تمامي كشورها را بويژه آنهايي كه براي دموكراسي و آزادي ارزش قائل هستند فرا مي خوانيم هنگامي كه «محمود احمدي نژاد» براي سخنراني برخاست سالن سازمان ملل را ترك كنند.
اين بيانيه در ادامه بدون اشاره به زرادخانه ها و كلاهك هاي هسته اي رژيم صهيونيستي، آمريكا و ديگر كشورها افزوده است: تلاش ايران براي دستيابي به قابليت تسليحات اتمي تهديدي براي منطقه و تمامي جهان غرب است. حضور احمدي نژاد براي سخنراني در كنفرانس بازبيني، مسخره كردن تلاش بسياري از كشورها است كه مي خواهند از تسليحات هسته اي و تروريسم هسته اي براي تبديل شدن به تهديد جدي قرن جاري جلوگيري كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، 14 تن از سناتورهاي جمهوري خواه كنگره آمريكا طي نامه اي به «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا ضمن اعتراض به حضور «محمود احمدي نژاد» در نشست هفته آينده سازمان ملل متحد در نيويورك در ارتباط با موضوع خلع سلاح هسته اي اعلام كردند: اين مسئله بسيار مضحك است و اجازه براي وقوع چنين رخدادي در واقع به سخره گرفتن تلاش براي متوقف كردن گسترش تسليحات هسته اي كشورهاي سركش و گروههاي تروريستي است.
در ادامه اين نامه نوشته شده است: هيچ دليل قانع كننده اي براي صدور مجوز براي احمدي نژاد به منظور ورود به آمريكا وجود ندارد. دولت آمريكا داراي اختيار قانوني است كه درخواست احمدي نژاد را رد كند و از ورود وي جلوگيري به عمل آورد- حتي اگر وي تنها از سازمان ملل متحد عبور كند- ما مي خواهيم كه شما از آن اختيار خود ]براي جلوگيري از ورود احمدي نژاد[ استفاده كنيد.
پيش از اين سناتور «جان كورنين» اعلام كرده بود كه احمدي نژاد روز چهارشنبه درخواست داده است تا آمريكا براي وي ويزاي سفر به آمريكا صادر كند تا بتواند هيأت ايراني را به كنفرانس بازبيني پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي رهبري كند.
بنابر اين گزارش، نشست بازبيني ان پي تي، كه روز دوشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك آغاز به كار مي كند، در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا و شركاي اين كشور به دنبال صدور تحريم هاي جديد سازمان ملل متحد عليه ايران هستند.
جمهوري خواهان در نامه خود به كلينتون اعلام كردند: مرتكب اشتباه نشويد، حضور احمدي نژاد، كنفرانس را كه هدف آن توقف گسترش تسليحات هسته اي است، به استهزاء خواهد كشاند. حضور وي، تلاش هاي آمريكا براي جلب حمايت جهاني به منظور توقف برنامه تسليحاتي ايران را به سخره خواهد گرفت و كنفرانس را به نشستي براي حمله به اسرائيل در يك سكوي جهاني تبديل مي كند.
احمدي نژاد با بان كي مون ديدار مي كند
بنابر اعلام سخنگوي دبير كل سازمان ملل متحد، رئيس جمهوري ايران روز دوشنبه در حاشيه برگزاري كنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش تسليحات اتمي در نيويورك، با دبير كل اين سازمان ديدار مي كند.
به گزارش خبرگزاري «ريانووستي»، «مارتين نسيركي» اعلام كرد: «محمود احمدي نژاد» روز دوشنبه آينده در حاشيه برگزاري كنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش تسليحات اتمي در نيويورك با «بان كي مون» ديدار مي كند.»
بنابر اين گزارش، كنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش تسليحات اتمي كه هر پنج سال يكبار برگزار مي شود، امسال از روز دوشنبه 3 مي (13 ارديبهشت) آغاز و تا 28 مي (7 خرداد) در مقر سازمان ملل در نيويورك ادامه خواهد داشت و احمدي نژاد از جمله شركت كنندگان بلندپايه در اين كنفرانس خواهد بود.
نسيركي افزود: «نماينده دائم ايران در سازمان ملل درخواست ديدار احمدي نژاد با بان كي مون را ارائه داده است و اين ديدار روز دوشنبه صورت خواهد گرفت.»

 



حقه! (گفت و شنود)

گفت: مجله آمريكايي تايم طي يك نظرسنجي از خوانندگان مجله اعلام كرد كه موسوي از ميان 200نفر، رتبه 190را به دست آورده است و نتيجه اين نظرسنجي را روي سايت خود قرار داده و منتشر كرد اما چند ساعت بعد اعلام كرد، در آخرين لحظات معلوم شد كه موسوي اول شده است!
گفتم: مگر ممكن است كه در فاصله چند ساعت شخصي كه نفر 190بوده به نفر اول ارتقاء پيدا كند؟!
گفت: اتفاقا برخي از رسانه هاي آمريكايي هم از اين تقلب شگفت زده شده و نوشته اند مجله تايم براي حمايت از مخالفان جمهوري اسلامي ايران به حيثيت رسانه هاي آمريكايي لطمه شديدي زده است.
گفتم: حالا معلوم مي شود كه ادعاي تقلب 11ميليوني را هم سازمان «سيا» به سران فتنه ديكته كرده بود.
گفت: چه عرض كنم؟! يكي از سران فتنه گفته بود، ادعاي تقلب آبروي ما را برد و به اطرافيانش هشدار داده بود نبايد گول خارجي ها را مي خورديم!
گفتم: يارو براي اين كه شتر از نفس افتاده خود را وادار به دويدن كند، زير دم حيوان آتش روشن كرد و بعد از اين كه شتر بر اثر دويدن زياد و قبل از رسيدن به مقصد از پاي درآمده و جان داد، يارو با پشيماني گفت؛ بر شيطان لعنت كه گولم زد! شيطان به او گفت؛ فلان فلان شده چرا مرا لعنت مي كني؟ من اين حقه را تازه از تو ياد گرفته ام!

 



كيهان و خوانندگان

¤ بنده تا قبل از دفاعيات آقاي شريعتمداري در دادگاهي كه شاكي آن خانم شيرين عبادي بوده هميشه فكر مي كردم كه ايشان در ستون اخبار ويژه فقط به دنبال تخريب چهره مخالفين خود است اما اين دادگاه و مستندات محكمي كه ارائه شد من را نسبت به اشتباهاتم آگاه كرد. از اينكه تهمت زده ام عذر مي خواهم.
خانم حسيني- تهران
¤ از كيهان تقاضا مي كنم كه براي روشنگري بيشتر و دقيق متن اسناد موجود درباره خيانت و وابستگي خانم شيرين عبادي به اجانب بويژه به صهيونيست ها را در يك كتاب چاپ كند.
ياقوتيان- تهران
¤ پيشنهاد مي كنم كه صداوسيما قبل از برنامه هاي پربيننده آيات قرآن مربوط به حجاب و روايات ائمه معصومين در اين خصوص با ترجمه زيبا و روان و يا به روش هاي متنوع ديگر توليد و پخش كند.
يك هم وطن
¤ از روزنامه وزين كيهان خواهش مي كنم مطلبي هم درباره افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي بنويسد چرا كه الان حدود 2 ماه از سال گذشته است اما هيچ خبري از پاداش و افزايش حقوق بازنشستگان اين سازمان نيست.
جمشيد حكمي- كرج
¤ شغل بنده باربري است و بار مردم را روي دوشم حمل مي كنم. يك سال و نيم پيش با عنايت دولت بيمه تامين اجتماعي شديم. اين اقدام دولت همه همكاران و خانواده هايمان را بسيار خوشحال كرد ولي اخيرا كه براي پرداخت حق بيمه به سازمان مربوطه مراجعه كردم اعلام شد كه به علت نبود بودجه وعده قبلي ملغي شده است. از دولت خواهش مي كنيم كه به اين موضوع رسيدگي فوري كند. آيا اين ادعا صحت دارد؟
مراد حيدري- كنگاور
¤ در اخبار از وزير اقتصاد شنيدم كه همه مراكز توليدي به كار خودشان مشغول هستند اما كارگاه توليدي بنده كه 35 سال سابقه كار دارم به خاطر واردات كالاهاي چيني كه در زمينه شيرآلات است تعطيل شده و مثل من هم زياد هستند كه به همين علت در تعطيلي بسر مي برند.
يك هم وطن
¤ امروز راديو گزارشي در باره اختراع يك خودرو توسط يك مخترع اردبيلي پخش كرد كه مصرف سوخت توسط خودروها را به كمترين اندازه مي رساند. جالب اينكه اين فرد براي ثبت و دريافت بودجه جهت توليد اين خودرو به هر دري زده است حتي به ايران خودرو و رياست جمهوري مراجعه كرده اما پاسخ درخور توجهي نگرفته. آيا نبايد كساني كه كوتاهي مي كنند در اين رابطه توبيخ شوند تا راه پيشرفت واقعي كشور به روي نخبگان كشورمان باز شود؟
يك هم وطن
¤ به اطلاع مسئولان مي رسانم كه روزهاي جمعه اتوبوس برگشت از نمازجمعه به طرف چهارراه تهرانپارس يا وجود ندارد و يا خيلي كم است. لطفا رسيدگي فرمائيد.
علي زاده- تهران
¤ از سازمان بيمه هاي تامين اجتماعي تقاضا داريم نرخ حق بيمه اختياري و اجباري را يكسان كنند تا كسي مجبور به دور زدن قانون براي پرداخت حق بيمه كمتر نشود. خدمات و مزاياي بيمه اختياري و اجباري را نيز يكسان كنيد.
سعادت- تهران
¤ پيشنهاد مي كنم براي تنظيم و كنترل جمعيت تهران كارگران افغاني ساكن در اين شهر را به كشور خودشان برگردانيد.
يك هم وطن
¤ اگر دولت وام قابل توجه و با بهره كم براي خريد مسكن در شهرستانها خصوصا شهرستانهاي كوچك به متقاضيان بدهد آنوقت خواهيد ديد كه اكثر مردم از تهران مي روند و هم خواهيد ديد كه ساخت و ساز در شهرستان ها رونق گرفته و مشكل مسكن هم حل خواهد شد.
يك هم وطن
¤ بدينوسيله اعتراض خودم را به خاطر عدم پخش برنامه «راه امام، كلام امام» از راديو شبكه اصفهان ابراز مي كنم و تقاضا دارم كه در اين رابطه تجديدنظري صورت گيرد.
طاهري - نجف آباد
¤ لطفا به مسئولان سايپا تذكر داده شود كه چرا همچنان از دادن خودروهاي مينياتور به خريداران آن امتناع مي كنند.
سيدي - بابلسر
¤ شهر «گرتاب» كه زير نظر شهرستان بابل و در 13 كيلومتري اين شهر قرار دارد فاقد يك كلينيك شبانه روزي است، به طوري كه اگر كودكي تشنج كند و يا كسي دچار بيماري اورژانسي شود با مشكلات بسيار فراوان و خطرناكي روبه رو مي شود. از مسئولان استاني تقاضا مي كنم كه همتي كرده و مردم را از اين مشكل نجات دهند.
حسين اصغري
¤ چند سالي است كه بعد از بارندگي در قسمت فقيرنشين اسلام آباد متاسفانه تمام فاضلاب وارد حياط هاي چند كوچه اين منطقه مي شود. مثل خيابان ابومسلم خراساني از جمله كوچه هاي هشتم و هفتم و نهم. متاسفانه به رغم پي گيري هاي مكرر هنوز مسئولان ذي ربط اقدام موثري انجام نداده اند.
يك شهروند
¤ روزي نيست كه در شهريار از باغات و املاك مردم دزدي و سرقت صورت نگيرد. از مسئولان نيروي انتظامي درخواست مي كنم كه به اين مسئله مهم رسيدگي كنند.
كريمايي - شهريار
¤ تصاوير تلويزيوني در فرحزاد شميران بويژه خيابان ايثارگران شمالي با كيفيت بسيار نامطلوبي دريافت مي شود. لذا ضروري است سازمان صدا و سيما نسبت به تقويت شبكه تلويزيوني در اين منطقه اقدام نمايد تا مردم مجبور به استفاده از ماهواره نشوند.
عباسي
¤ بنده به عنوان يك مسافر عبوري ، از شهردار محترم آمل تقاضا مي كنم كه يك مقدار هم به مشكلات بهداشتي خيابان ها و معابر عمومي اين شهر رسيدگي كند.
نيكزاد
¤ مرمت و ترميم بناي تاريخي حمام تسوج از توابع استان آذربايجان شرقي حدود 8 سال است كه بلاتكليف مانده است. به طوري كه بي توجهي در حصاركشي اطراف اين بنا منجر به تخريب تدريجي ديوارها و گنبدهاي اين حمام تاريخي شده است. از آنجا كه قدمت اين حمام تاريخي به حدود 300 سال مي رسد از مسئولان محترم سازمان ميراث فرهنگي كشور تقاضا مي كنم كه با تخصيص اعتباري نسبت به مرمت و حفاظت از آن اقدام فرمايند.
يك شهروند - تسوج
¤ به آموزش و پرورش گيلان پيشنهاد مي كنم كه براي ارج نهادن به ارزش ها و تجديد خاطرات ارزشمند 8 سال دفاع مقدس ترتيبي دهند كه كليه فرهنگياني كه مدتي را در جبهه ها بوده اند چند روزي در مكان مناسبي گردهم آورده و اين فرصت را به وجود آورند كه رزمندگان آن روز خاطرات خود را مرور كنند.
پيراسته فر - رشت
¤ بيش از يك سال ونيم است كه چراغ برق هاي ميدان رسالت خيابان هنگام قطع است. لطفا مسئولان رسيدگي كنند.
حسين خوش خويي
¤ وسط خيابان 6 نيروي هوايي كنده كاري هاي با عمق نسبتا زياد صورت گرفته است و براي تردد خودروها روي آن ها ورق هاي آهني قرار داده اند. اما عبور سريع خودروها از روي اين ورق ها صداهاي بسيار شديدي توليد مي كند كه خواب و آرامش اهالي محل را به طور كلي مختل كرده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي فوري داريم.
ولي زاده - تهران

 



سخنگوي شوراي نگهبان: دولت مي تواند اساسنامه جديدي براي سازمان هدفمندي يارانه ها ارائه كند

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: با توجه به ايراد قانون اساسي شوراي نگهبان، دولت مي تواند اساسنامه جديدي براي سازمان هدفمندي يارانه ها ارائه كند.
عباسعلي كدخدايي در نشست خبري ديروز خود با خبرنگاران با بيان اينكه اساسنامه سازمان هدفمندسازي يارانه ها مصوب هيأت دولت در جلسه 18/1/89 شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت كه نظر شورا به شرح ذيل اعلام شد:
1- افزايش منابع در ماده (2) از اين جهت كه مشخص نيست آيا به تصويب مجلس شوراي اسلامي مي رسد يا خير؟ ابهام دارد و همچنين نظر به اين كه منظور از شوراي عالي هم معلوم نيست، ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.
2- تضييق اعضا مجمع عمومي در ماده (8)، مغاير اصل 85 قانون اساسي شناخته شد.
3- ماده (9) و تبصره آن، مغاير اصل 141 قانون اساسي شناخته شد.
4- در ماده (9) از اين جهت كه ديگر اعضا هيأت مديره را چه كسي تعيين مي كند روشن نيست، لذا پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.
5- اطلاق بند (3) ماده (16) از اين جهت كه معلوم نيست آيا رعايت اصل 139 قانون اساسي لازم است يا خير؟ ابهام دارد پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. كدخدايي در عين حال به فارس گفت: دولت مي تواند ابهام و ايرادهاي وارد شده به اساسنامه سازمان هدفمندي يارانه ها را مرتفع و سپس آن را مجدداً به شوراي نگهبان ارائه كند.
رد صلاحيت
فقط با اقدامات مغاير قانون
وي در پاسخ به سأالي درباره ديدار برخي اعضاي فراكسيون اقليت با سران فتنه و تأثير اين ديدار در بررسي صلاحيتشان گفت: اظهارنظرهاي سياسي كه در جامعه بيان مي شود اساساً ملاك كار شوراي نگهبان نيست زيرا اين شورا بر طبق قانون انتخابات عمل مي كند و فقط اجراي قانون را مد نظر قرار مي دهد و در اين جهت نيز اگر افرادي اقداماتي مغاير قانون نداشته باشند، مشكلي در اين رابطه به وجود نمي آيد.
كدخدايي در پاسخ به سأال خبرنگار ديگري كه از وي در خصوص تأييد صلاحيت اعضاي حزب مشاركت و مجاهدين (انقلاب) كه در آستانه انحلال است پرسيد كه وي جواب داد: براي اعضاي شوراي نگهبان ملاك اصلي تأييد صلاحيت اجراي قوانين و حركت افراد برطبق آن است.
تمديد دوره فعلي شوراي شهر
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سأال ديگري در رابطه با تمديد دوره فعلي شوراي شهر و نظر شوراي نگهبان در آن زمينه، گفت: هنوز اين اقدام به مرحله تصويب نرسيده است و طبعاً قانون گذار بايد آن را به تصويب برساند تا شوراي نگهبان در آن زمينه اعلام نظر كند.
وي افزود: اگر مصوبه مغاير با قانون اساسي باشد شوراي نگهبان رأي منفي به آن مي دهد.
او در عين حال تصريح كرد: در بحث قانون انتخابات شوراها در نوبت پيش نيز مغايرت هايي از نظر شوراي نگهبان وجود داشت كه مجلس براي تعيين تكليف آن را به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع داد. در اين نوبت نيز ممكن است مجلس از طريق مجمع تشخيص به رفع اين مشكل مبادرت كند. كدخدايي در ادامه تصريح كرد: ولي چنانچه قرار باشد انتخابات شوراي شهر برگزار شود بايستي اتنخابات مياندوره اي مجلس و خبرگان رهبري نيز همزمان با آن برگزار شود.

 



دبير كل حزب الله لبنان: مقاومت حق دارد براي دفاع از خود هر گونه سلاحي داشته باشد

دبير كل حزب الله لبنان در واكنش به جوسازي هاي رژيم هاي غربي درباره خريداري موشك اسكاد تاكيد كرد، مقاومت لبنان حق دارد تا براي دفاع از مردم شرافتمند و مظلوم هرگونه سلاحي در اختيار داشته باشد .
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني المنار لبنان، سيد حسن نصرالله در مراسم تكريم كاركنان هيئت حمايت از مقاومت اسلامي در مجتمع شاهد در شهر بيروت تاكيد كرد: حق مشروع، قانوني، اخلاقي و انساني ماست كه هرگونه سلاحي در اختيار داشته باشيم زيرا ما مي خواهيم با اين سلاح ها از مردم شرافتمند، مظلوم و مردمي كه به خاطر وجود غده سرطاني اسرائيل تهديد مي شوند، دفاع كنيم و هر زمان كه بتوانيم اين حق خود را انجام دهيم؛ آن را انجام خواهيم داد و به هيچ وجه در اين زمينه سستي به خرج نخواهيم داد.
دبيركل حزب الله لبنان در واكنش به ادعاي مسئولان صهيونيستي و آمريكايي درخصوص تحويل موشك هاي اسكاد به حزب الله تاكيد كرد كه حزب الله خود را به هيچ وجه متعهد نمي داند كه دارا بودن هرگونه سلاحي را تاييد يا تكذيب كند .
وي افزود، اين سياست ما است و بر اين سياست تاكيد مي كنيم .
نصرالله با اشاره به پيروزي هاي مقاومت لبنان بر رژيم صهيونيستي از جمله در سالهاي 2000 و 2006 ميلادي تاكيد كرد كه اين پيروزي ها مصداق اين وعده الهي است كه ان تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم .

 



جلسه سوم دادگاه كيهان امروز برگزار مي شود

سرويس سياسي-
سومين جلسه دادگاه حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان امروز برگزار مي شود.
اين جلسه دادگاه روز يكشنبه 12 ارديبهشت در سالن امام خميني(ره) دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مدير خراساني رئيس شعبه 76 تشكيل خواهد شد.
بنابراين گزارش ورود به جلسه دادگاه براي عموم آزاد است. خاطرنشان مي شود دفاعيات مدير مسئول روزنامه كيهان در جلسه دوم دادگاه كه درباره شكايت شيرين عبادي از كيهان بود و از طريق صدا و سيما پخش شد با استقبال گسترده آحاد مردم روبرو گرديد.
استقبال مردمي از افشاگري هاي مستند شريعتمداري درباره پرونده شيرين عبادي و پرده برداشتن از چهره واقعي بانوي به اصطلاح صلح ايران! كه جايزه پر رمز و راز نوبل را در سال 2003 دريافت كرده بود به حدي بود كه بازتاب هاي فراواني را در سطح رسانه ها و افكار عمومي به دنبال داشت.
در جلسه امروز دادگاه كيفري استان قرار است دفاعيات شريعتمداري در مقابل شكايات محمدرضا رحيمي، اعلمي، مرتضي هاشمي و انجمن دفاع از حقوق زندانيان سياسي ارائه شود. در جلسه اول اين دادگاه نيز اسفنديار رحيم مشايي و چند تن ديگر شاكي كيهان بودند كه با دفاعيات مستند مدير مسئول روزنامه كيهان مواجه شدند.

 



حمله مشاور بهايي اشرف پهلوي به كيهان در دفاع از سران فتنه (خبر ويژه)

شاهد ديگري دال بر استقلال سران فتنه سبز از عناصر ضد انقلاب و سلطنت طلبان و بهائيان، از آمريكا رسيد.
اين بار مهناز افخمي وزير مشاور در كابينه هويدا در واكنش به حمله يكي از عناصر ضد انقلاب به موسوي، از وي دفاع كرد و اعلام نمود هنوز هم امثال موسوي و كروبي براي اپوزيسيون بي بديل هستند.
مهناز افخمي كه داراي گرايش هاي بهايي است پس از انقلاب از كشور گريخت و به اعتبار سوابق نوكري براي دربار، به همكاري نزديك با يكي از بدنام ترين عناصر رژيم پهلوي (اشرف پهلوي) پرداخت. وي از سوي اشرف پهلوي به مديريت بنياد ضد انقلابي مطالعات ايران (بنياد اشرف پهلوي) منصوب شد و گروهك هاي سلطنت طلب از جمله گروهك تروريستي تندر در ارتباط است.
به دنبال درج مقاله اي از ناصر مستشار (حامي حمله رژيم صهيونيستي به ايران) در سايت ايران گلوبال كه سران فتنه از جمله موسوي را متهم به قدرت طلبي و بي عرضگي در مقابله با جمهوري اسلامي و براندازي آن كرده بود، مهناز افخمي غيرتي شد و پاسخ او را داد. «مستشار» در مقاله خود تأييد كرده بود: «مخالفان دلسرد شده و جنبش سبز به خاموشي گرائيده است».
افخمي در پاسخي جالب نوشت: آقاي مستشار پس از مدت ها، به جنگ سران جنبش سبز رفته كه بدون شك فردا در خبر ويژه كيهان به چاپ خواهد رسيد تا اثبات كنند كار فتنه در ايران پايان يافته است. او روزگاري خواهان حمله نظامي اسرائيل به ايران بود. من براي سايت ايران گلوبال متأسفم كه خيالات واهي شخصي خام و بي تجربه را كه در پشت ميز كامپيوتر و در جاي نرم و گرم و امني در كشور برلين براي انتقال رهبري خيالي سكولارها بر جنبش سبز، شعار «موسوي و كروبي مرد، زنده باد جنبش» را سر مي دهد؛ هستم ]به هم ريختگي جملات از خود مهناز افخمي است[.
اين عنصر بهايي و لائيك با دفاع از سران فتنه مي نويسد: هنوز آلترناتيو ديگري جز جنبش سبز با مديريت فعلي آن در مقابل رژيم نيست. در حالي كه اپوزيسيون سكولار در يك بحران چندين ساله تنها در خارج از كشور نفس مي كشد و نفوذي در ايران ندارد، مستشار ادعا مي كند كه رهبري جنبش تغيير يافته است. اين دروغي بيش نيست كه دستگاه هاي اطلاعاتي كودتاچيان با استفاده از راديكال هاي خام اپوزيسيون راه انداخته اند.

 



مزدور «سيا» از شكنجه خود در كيهان سخن مي گويد!! (خبر ويژه)

عضو فراري حلقه كيان كه هم اكنون با ارگان سازمان سيا (راديو فردا) همكاري مي كند، دچار سرسام فكري شده است.
مجيد محمدي با اشاره به اعترافات كساني چون حجاريان، شريعتي، ابطحي، محمدرضا تاجيك، جهانبگلو، ابراهيم نبوي و... نوشت: روش هاي اعتراف گيري در ايران ارتقا پيدا كرده است.
وي در حالي كه مي كوشيد انتقادات مستند و مستدل افراد ياد شده نسبت به جريان افراطي مدعي اصلاحات را، خلاف واقع و تحت فشار قلمداد كند نوشت: ابطحي، شريعتي، تاجيك و محمد قوچاني از قربانيان روش ساختارشكنانه در يك سال اخير بوده اند. آنها به روش هاي مختلف شكنجه شده و سپس در خبرگزاري ايسنا (جهانبگلو) يا مناظره تلويزيوني (تاجيك) و يا سخنراني در نشست دفتر تحكيم (سعيد شريعتي) حضور پيدا كرده اند. اين پيشرفت در روش هاي بازجويي است. برخي از اعتراف گيري ها به جاي يك بار براي هميشه، مبتني بر روش اعتراف گيري مستمر است. مطالبي كه اخيرا محمد قوچاني در نقد روشنفكران در مجله مهرنامه مي نويسد و بلافاصله در روزنامه كيهان بخش اصلي آن تكرار مي شود از اين قبيل اند. البته كيهان اين مطالب را در سايت بالاترين نقل قول مي كند تا نشان دهد اين مطالب به سفارش سربازان گمنام امام زمان نوشته نشده اند و از اصالت برخوردارند.
اين مزدور سازمان سيا براي تخريب و تحقير افراد ياد شده- كه روش مألوف جريان هاي ضدانقلابي است- لحن خود را عوض كرده و مدعي شد آنها قرباني هستند و نبايد سخنانشان را نقد كرد.
درباره اظهارات مجيد محمدي كه از عناصر ملحد و قلم به مزد در حلقه ضدانقلاب محسوب مي شود بايد گفت كه اولا سران گروهك هاي نفاق نظير گروهك منافقين نيز همين شيوه تخطئه و تحقير اعضاي خود را در صورت روشنگري درباره پشت پرده گروهك ها به كار مي بستند و با لحن ظاهرا ترحم آميز، افراد روشنگر را تخريب شخصيت مي كردند تا كسي به اصل سخنان و مستندات آنها گوش ندهد.
اما اگر ملاك همكاري با نظام اسلامي و دستگاه هاي اطلاعاتي آن، ميزان اظهارات درج شده مدعيان اصلاح طلبي و روشنفكري عليه اين جريان ها در كيهان باشد، لابد بي هيچ شك و ترديدي بايد مجيد محمدي را در زمره مستخدمان درجه يك از اين حوزه رده بندي كرد چرا كه اظهارات وي عليه جريان ياد شده مكررا و به تواتر در روزنامه كيهان و در همين ستون اخبار ويژه درج شده است! يعني آن همه نقل قول مستقيم از وي در افشاي ماهيت جريان نفاق را بايد حمل بر مستخدمي مجيد محمدي كرد يا حمل بر سرسام او؟! نكند او هم مدعي است هر روز دارد به واسطه مطالب كيهان شكنجه و مجبور مي شود نكات مورد نظر كيهان را بازگو كند؟!
گفتني است قوچاني در مقاله اخير خود روشنفكران را متهم به وارونه خواني تاريخ و اشتباه فاحش در دفاع از سكولاريسم در كشوري چون ايران كرده بود. كيهان اگرچه اين تحليل را درج كرد اما اذعان مي كند كه مجيد محمدي يكي از منابع مهم و كم نظير در زمينه روشنگري هاي كيهان و بسيار مفيدتر از محمد قوچاني است!

 



سنگ روي يخ! (خبر ويژه)

در حالي كه جريان ضد انقلاب با همراهي و همكاري سران داخلي فتنه تبليغات وسيعي براي ايجاد ناآرامي در روز كارگر راه انداخته بودند، تهران روز 11 ارديبهشت را در آرامش كامل- حتي آرام تر از روزهاي عادي- گذراند.
گزارش هاي خبرنگاران كيهان حاكي از آن است كه مردم تهران در اين روز هيچ اعتنايي به درخواست هاي التماس گونه فتنه گران براي ايجاد تجمع و آشوب نكردند و محل هايي مانند خيابان كارگر كه به عنوان محل تجمع مشخص شده بود ساعاتي كاملا آرام و عادي را گذراند.
آرامش بيش از حد تهران در روز 11 ارديبهشت چنان بود كه برخي وبلاگ هاي نزديك به جريان فتنه ديروز نوشتند اگر موسوي و كروبي اين همه روي برگزاري تجمع تاكيد نمي كردند شايد شهر تهران شلوغ تر از اين مي شد كه بود!
مطابق اطلاعات موجود سران فتنه با نااميدي از طبقه متوسط شهري اكنون درصدد سوءاستفاده از مشكلات طبقات محروم خصوصا كارگران زحمتكش و معلمان شريف هستند اما تاكنون جز بي اعتنايي توام با خشم واكنشي از جانب آنها نديده اند.
شنيده هاي خبرنگار كيهان حاكي از آن است شب گذشته برخي از سران فتنه تصميم گرفته اند به موسوي و كروبي پيغام بدهند، بيش از اين اجازه نخواهند داد آنها كل جريان اصلاحات را سنگ روي يخ كنند.

 



وطن فروشي فرصت طلبان سبز (خبر ويژه)

سايت روز آنلاين در مقاله اي با عنوان «ساعت اتمي و ساعت دموكراسي»، تحريم هاي آمريكا عليه جمهوري اسلامي را براي فتنه سبز يك فرصت خواند.
«س . قاسمي نژاد» در مقاله خود، در اين باره نوشت؛ «در چنين فضايي به جاي آنكه دون كيشوت وار به مقابله با تحريم ها بپردازيم بهتر است از فرصتهايي كه تحريم ها پيش پاي جنبش سبز مي نهند استفاده كنيم تا با پيروزي جنبش، سياست هاي كنوني تغيير كند. پيوستن به كمپين روضه خواني مداوم درباره مضرات تحريم در حاليكه اروپا و آمريكا تصميم خود را گرفته اند دردي از ما دوا نمي كند.»
وي كه از رفقاي گروهك غيرقانوني ادوار تحكيم است با سياه نمايي و تكرار ادعاهاي صهيونيست ها عليه برنامه هسته اي كشورمان ادامه مي دهد؛ «... انتخاب جامعه جهاني در نهايت ميان پذيرش ايران اتمي يا حمله نظامي به ايران، مي بايست صورت بگيرد. پذيرش ايران اتمي تنها به معناي پذيرش خطر حمله اتمي ايران به ديگران نيست، خطر اصلي تر اين است كه ايران اتمي با برگ سلاح اتمي، در دخالت در منطقه خاورميانه دست بازتري خواهد داشت؛ منطقه اي كه هم اكنون نيز با دخالت هاي ايران نا آرام است. پذيرش ايران اتمي به معناي پذيرش نقش پر رنگتر ايران در تحولات سياسي منطقه خاورميانه است كه چشم انداز روي كارآمدن دولت هاي نزديك به ايران در بسياري از كشورهاي منطقه را پيش رو خواهد گذاشت. در عرصه داخلي پذيرش ايران اتمي منجر به اين خواهد شد كه ايران در اولين مذاكره، خواهان مسدود كردن مجاري اطلاع رساني به مردم ايران كه با كمك جامعه جهاني برقرار است شود، خواهان قطع فشار بر سر پرونده حقوق بشر شود و يقيناً وقتي جامعه جهاني ايران اتمي را پذيرفته باشد، در اين زمينه ها كه همواره در درجه چندم اهميت هستند، چندان سخت گيري نخواهد داشت.»
گفتني است برخي ايرانيان وطن فروش در مورد تحريم و ايجاد فشار عليه ايران، گوي سبقت را از آمريكايي ها و اسرائيلي ها هم ربوده اند.

 



گاف سيا در حمايت از آقاي تقلب

سازمان سيا در عملي ناشيانه ميرحسين موسوي را از جايگاه صد و نودم يك نظرسنجي به رتبه اول ارتقاء داد. در حالي كه در آخرين نتيجه نظرسنجي مجله تايم درباره 200 چهره مشهور دنيا در سال 2010، موسوي در جايگاه صد و نودم- زير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي- قرار داشت، اين مجله در مدت چند ساعت ناگهان او را به عنوان موثرترين چهره دنيا معرفي كرد!
اين گاف مشترك تايم و سيا در بالا كشيدن آقاي تقلب، آنقدر ناشيانه بود كه سايت جرس- ارگان رسمي فتنه سبز و مواجب بگير سيا- هم نتوانست آن را ماله كشي كند و دراين باره نوشت؛ «آراء ثبت شده نهايي در آخرين لحظات از آخرين روز اين نظرسنجي كه از ميان مخاطبين اين نشريه صورت گرفت، نشان از آن دارد كه ميرحسين موسوي از جنبش دموكراتيك سبز مردم ايران، با تعداد آرايي بالغ بر يك ميليون و چهارصد و نودهزار راي، و با فاصله 600 هزار راي بالاتر از نفر دوم قرار گرفته است.»
هرچند تايم و جرس توضيح نداده اند چگونه طي چند لحظه چند صدهزار نفر به نامزد صد و نودم راي داده اند اما ظاهراً اوضاع اسفبار اردوگاه فتنه علت اين تقلب بوده است. البته معلوم نيست اول شدن در ليستي مجعول كه توسط كارشناسان سيا تهيه مي شود و همجنس بازها و خوانندگان مبتذل پاي ثابت آن هستند، چه افتخاري دارد؟!
سايت ضدانقلابي بالاترين، پيش از اين گاف درباره ميزان اهميت اين نظرسنجي و رابطه آن با ساده لوحي سبزها نوشته بود؛ «خيلي ها چند هفته گذشته تلاش كردند با راي دادن به سايت تايم، عكس موسوي را روي اين مجله بياورند. دوستان اين قدر بر اين حركت هاي بي فايده كه تنها سبب سرگرم شدن به كارهاي بي نتيجه مي شود، ارزش ندهيم. گيريم همه مجله تايم را با مطالب خود تا آخرين برگ پر مي كرديد. كه چي؟ چه چيزي را تغيير مي داديد. واقعيت اين است كه ما فقط انرژي خود را نابود مي كنيم و بس. همين ها ما را بر اين بدبختي و بيچارگي انداختند و آن وقت ما مي خواهيم با امضاي سايت آنها، توجهشان را جلب كنيم؟ آخر ساده لوحي تا كجا؟! ما سوراخ دعا را گم كرده ايم! ما داريم روز به روز از اهداف اصلي مان فاصله مي گيريم و در يك سردرگمي گيج كننده گير كرده ايم. دلمان را هم به اين خوش كرده ايم كه در رسانه هايي مانند بي بي سي و صداي آمريكا از جنبش سبز سخن گفته شده و در اخبار كم و بيش چيزهايي از آن شنيده مي شود. بدانيم، نه مجاهدين و نه كمونيست ها هيچ كدام نمي توانند ما را آزاد كنند.»
گفتني است برخي از رسانه هاي آمريكايي با انتقاد شديد از اقدام مجله تايم به سردبير اين مجله اعتراض كرده اند كه «چرا براي مخالفت با ايران تا آنجا پيش مي رود كه باعث بي اعتبار كردن رسانه هاي آمريكايي در افكارعمومي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14