(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 ارديبهشت 1389- شماره 19634

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در جشنواره حكمت مطهر: مصونيت افراد صاحب نفوذ از مجازات جامعه را ساقط مي كند
توليد انبوه بالگرد تهاجمي طوفان
لاريجاني: ولايت فقيه عامل اصلي هسته اي شدن ايران است
افزايش ترانزيت كالا در برنامه چهارم
اطلاعات عمومي 236 كشور در قم گردآوري شد
معاون وزير آموزش و پرورش: بسته هاي كمك آموزشي از سال تحصيلي آينده ارائه مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره خليج فارس را بين المللي مي كنيم
معاون وزير صنايع و معادن: 80درصد پروژه هاي جديد كشور امسال بومي سازي مي شود
آيت الله سيداحمد خاتمي: كشور در حساس ترين مقطع تاريخ انقلاب قرار دارد
معاون اول قوه قضائيه: دستگاه قضايي در برخورد با مفسدان اقتصادي كوتاهي نمي كند
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور در جشنواره حكمت مطهر: مصونيت افراد صاحب نفوذ از مجازات جامعه را ساقط مي كند

محمود احمدي نژاد با اشاره به بيان بزرگان تاكيد كرد كه اگر در جامعه اي صاحب نفوذان در امان باشند اما ضعيفان به مجازات برسند آن جامعه قطعاً ساقط خواهد شد.
رئيس جمهور ديروز در مراسم اختتاميه جشنواره حكمت مطهر كه در تالار ابن سيناي دانشكده علوم پزشكي دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: چقدر در بيان بزرگان داريم كه اگر در يك جامعه اي تبعيض باشد و قدرتمندان و صاحب نفوذان در امان باشند اما ضعيفان به مجازات برسند آن جامعه قطعاً ساقط خواهد شد بنابراين يك ملت ممكن است با انديشه هاي انحرافي باقي بماند اما با ظلم باقي نخواهد ماند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بالاترين كار فرهنگي در جامعه پافشاري بر عدالت است، ابراز داشت: كساني كه دلشان به فرهنگ مي سوزد و مي خواهند پاكي و برادري بيايد، عدالت را اجرا كنند؛ چرا كه با عدالت انگيزه و اميد ايجاد شده و استعدادها شكوفا مي شود.
وي افزود: اجراي عدالت در يك نقطه به اندازه هزاران هزار عبادت ارزش دارد و مشكل اصلي اين است كه امروز عده اي خود را برتر مي دانند و به عدالت تمكين نمي كنند و اين در حالي است كه عده اي اجراي عدالت را موجب فقر مي دانند در حالي كه اجراي عدالت، ثروت، آرامش، همبستگي ملي و وحدت مي آورد و پايه هاي جامعه انساني را مستحكم مي كند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه شيطان به توحيد و عدالت حساس است، خاطرنشان كرد: توحيد و عدالت نشانه جامعه مهدوي است و شيطان در جامعه مهدوي جايي ندارد از همين رو از توحيد و عدالت وحشت دارد و هميشه شيطان ذهن ها را منحرف مي كند به همين خاطر سخت ترين مبارزه براي تحقق جامعه مهدوي پيگيري عدالت است حتي ممكن است شيطان توحيد را بپذيرد اما عدالت را نمي پذيرد چرا كه اگر عدالت اجرا شود همه راهها بر شيطان بسته مي شود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر منتظريم و به دنبال جامعه مهدوي هستيم بايد بر امر عدالت پافشاري كنيم چرا كه ايستادگي بر امر عدالت يعني سرعت بخشيدن به حركت جامعه مهدوي.
احمدي نژاد به شهادت شهيد مطهري اشاره و خاطرنشان كرد: دست شيطان استكبار و نفاق درست در لحظه اي شهيد مطهري را از ما گرفت كه بيشترين نياز را به مطهري و انديشه هاي ناب او داشتيم. درست در زماني كه جمهوري اسلامي در حال شكل گيري، برپايي، گسترش و پيشرفت بود اما مطمئناً قطره قطره خون شهيد مطهري در جامعه ما جاري است.
احمدي نژاد در پايان با تاكيد بر اينكه در آينده نزديك انديشه شهيد مطهري بر جهان حاكم خواهد شد، تصريح كرد: ماموريت و مسئوليت ما تكيه كردن، اعتماد كردن و بهره برداري از انديشه هاي شهيد مطهري در مقابل سيل تخريبي انديشه مادي است.
احمدي نژاد با بيان اينكه شهيد مطهري جز معدود شخصيت هايي است كه در مورد همه موضوعات مورد نياز جامعه تحقيق كرده و از اقيانوس انديشه اسلام ناب گوهري درخشان مورد استفاده را ارائه كرده است، گفت: شهيد مطهري جز معدود دانشمنداني است كه بدون حاشيه تمام نيازها، مخاطرات و گره هاي انساني در مسير كمال را به خوبي شناخته و نسخه هاي تعالي بخشي را ارائه كرده است.

 



دستاورد جديد در فناوري نظامي
توليد انبوه بالگرد تهاجمي طوفان

به ميمنت سالگرد آغاز عمليات بيت المقدس 10 فروند بالگرد تهاجمي طوفان تحويل نيروهاي مسلح شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع همزمان با سالگرد آغاز عمليات مشترك بيت المقدس مراسم تحويل نهايي 10 فروند بالگرد تهاجمي طوفان خط توليد انبوه ملخ كامپوزيتي بالگرد 214 در حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي با يادآوري عمليات بيت المقدس كه در چنين روزي آغاز و در سوم خرداد منجر به آزادسازي خرمشهر قهرمان شد و همچنين با تبريك روز كارگر و روز معلم به همه كارگران و معلمان عزيز ايران اسلامي و گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري گفت: به حول و قوه الهي و به همت كارگران متعهد، متخصص و خستگي ناپذير صنايع هواپيماسازي ايران، كه از مجموعه هاي وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به شمار مي رود، امروز شاهد تحويل نهايي ده فروند بالگرد طوفان و افتتاح خط توليد انبوه ملخ كامپوزيتي بالگرد 214 هستيم.
وزير دفاع در تشريح ويژگي هاي بالگرد طوفان افزود: اين بالگرد يك بالگرد تهاجمي مجهز به سامانه هاي سلاح پيشرفته شامل موشك هاي ضد تانك، راكت انداز و توپ 20 ميليمتري است و از چابكي بسيار بالايي برخوردار است.
وزير دفاع با بيان اينكه اين بالگرد مجهز به آخرين فناوري هاي مطرح در بالگردهاي تهاجمي است، افزود: بومي سازي دانش و فن آوري ساخت و توليد بالگرد تك و تهاجمي، توليد انواع قطعات و مجموعه ها شامل انواع پانل هاي ساندويچي، شيشه هاي هوايي، فورج آلياژهاي فولادي و آلومينيومي ريخته گري هاي دقيق تحت فشار و ماسه اي، جوشكاري، فرم دهي قطعات به روش هاي سرد و گرم، مخازن سوخت مقاوم به ضربه، سامانه هاي گردانده، هيدرومكانيك، كنترل پرواز، سوخت رساني، متعلقات موتور، سامانه هاي نمايشگر چند منظوره (MFD) و نمايشگر تصويري ميدان نبرد(HUD) و مخابرات نوين، از دستاوردهاي اين پروژه مهم بشمار مي رود.
وي در ادامه افزود: در اين ارتباط متخصصين و كارگران پرافتخار و ماهر شركت هسا با كار شبانه روزي و همت بلند خود موفق شدند اين خط توليد پيچيده را راه اندازي كنند. در اين راستا بيش از 5000 نمونه تست جهت انتخاب متريال مناسب ساخته شد و تست هاي مكانيكي لازم از جمله تست هاي استاتيكي، خستگي، شرايط محيطي بر روي آنها انجام شد.
وزير دفاع اين موفقيت هاي بزرگ را محصول تعليم و تعلم، كار و تلاش و همت بلند فرزندان رشيد ملت ايران ذكر كرد و افزود: فرزندان غيور و شجاع ايران عزيز در صنايع هوايي وزارت دفاع و ديگر صنايع دفاعي اين وزارتخانه با نبوغ، خلاقيت، همت و كار مضاعف، حقيقتا، دشمنان را كه تلاش دارند با تحريم و تهديد، اراده و عزم ملي ما را درهم بشكنند، ناكام كرده و هر روز با خلق و توليد محصولي استراتژيك و كاربردي برگ زريني از استقلال و خودكفايي را به كارنامه درخشان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي افزايند.

 



لاريجاني: ولايت فقيه عامل اصلي هسته اي شدن ايران است

رئيس مجلس عامل اصلي هسته اي شدن جمهوري اسلامي ايران را نعمت ولايت فقيه دانست.
علي لاريجاني در گردهمايي علماي شوراهاي مساجد طي سخناني با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در موارد مختلف اظهار داشت: در همه مسائل استراتژيك كشور از جمله مسائل هسته اي، لبنان و فلسطين جز ولايت فقيه كه راهنمايي دقيق مي كرد، هيچ جايگاهي به فكر اين موضوع نبود.
وي افزود: امروز اگر ملت ايران سرافراز است، بايد قدر نعمت ولايت فقيه را بدانند و اين نعمت بود كه باعث هسته اي شدن جمهوري اسلامي ايران شده است.
رئيس مجلس در ادامه به سخنان رئيس جمهور آمريكا در ابتداي انتخاب شدنش به عنوان رئيس جمهور اين كشور، گفت: شما در ابتدا گفتيد كه بناي جديدي در منطقه خواهيد گذاشت، اين بناي جديد بيت المقدس يهودي است، واقعا اقدامات آمريكا و اسرائيل در ماه هاي اخير و در شهر بيت المقدس فضاحت آور است.
لاريجاني خاطرنشان كرد: امروز آنها نسبت به ايران هم درشت گويي و دغل بازي مي كنند، ولي اين ديد نافذ رهبر معظم انقلاب بود كه در ميان همه اين فريب كاري ها راه را نشان داد، لذا ما بايد قدر اين نعمت را بدانيم.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انديشه شهيد مطهري، اظهار داشت: نقطه حساس و جوهره شهيد مطهري به نقش روحانيت در افكار صحيح اسلامي و حركت صحيح سياسي در كشور باز مي گردد.
وي با بيان اينكه در دوره هاي مختلف پس از انقلاب آمريكايي ها دنبال تخريب ولايت فقيه بوده و روحانيت را جرياني واپس گرا معرفي مي كردند، تاكيد كرد: در دوره دوم خرداد ما اين امواج را مي بينيم گاهي اين عبارات را مطرح مي كردند كه ولايت فقيه جرياني انتسابي است نه انتخابي و حتي كتاب نوشتند كه حكومت دموكراتيك ديني معنا ندارد لذا يا دموكراتيك يا ديني.
لاريجاني همچنين در جمع مديران و مسئولان حوزه علميه خواهران سراسر كشور كه در محل ساختمان مشروطه گردهم آمده بودند خاطرنشان كرد: امروز پس از 30 سال از انقلاب اسلامي، حضور زنان در همه عرصه هاي اجتماعي با حفظ متانت و حجاب پوياتر شده است.
وي حضور باوقار و متين زنان در جامعه را از بنيان هاي تفكر اسلامي عنوان كرد و افزود: گاهي در برخي از مقالات گروه هاي فمنيستي موضوع عدم اجتماعي بودن زنان را مبنا قرار مي دهند كه در گذشته امنيت اجتماعي وجود نداشته اما امروز به خاطر حقوق بشر اين امنيت فراهم شده است كه در اين زمينه بايد گفت مسئله حجاب فقط به امنيت اجتماعي برنمي گردد.
رئيس مجلس با بيان اينكه جمهوري اسلامي با برخي افكار واپسگرا مخالفت و از ابراز آن ابايي ندارد گفت: هم اكنون در كشور ما در دانشكده فلسفه مباحث مهم فلسفي و حتي ماركسيسم تدريس مي شود و كسي مخالف آن نيست اما اينكه دينهاي ساختگي از سوي انگليس درست شود و با اسم آزادي فكر به جوامع بقبولانند اين مسئله آزادي فكر نيست و ما آن را نيز قبول نداريم.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه تراز جمهوري اسلامي ايران حضور زنان با عفاف و حجاب در حوزه اجتماعي است، مدارس علمي بانوان را تراز خوبي در پيشرفت اين زمينه ها در كشور عنوان كرد و افزود: در سال هاي اخير گام هاي خوبي براي توسعه مدارس علمي بانوان صورت گرفته است كه بايد همانند ساير مراكز علمي به حوزه هاي علميه بانوان نيز توجه بيشتري شود.

 



افزايش ترانزيت كالا در برنامه چهارم

همدان - خبرنگار كيهان:
ميزان ترانزيت كالا در برنامه چهارم بيشتر از حد مصوب انجام شد.
دكتر كامران رحيم اف معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور با بيان اين مطلب به خبرنگاران در همدان، گفت: ميزان ترانزيت كالا از مرزهاي كشور تا پايان برنامه چهارم 4 ميليون تن پيش بيني شده بود كه به 7 ميليون تن افزايش يافت و اين رشد چشمگيري به شمار مي رود.
وي پايانه هاي مرزي كشور را ويترين نظام دانست و افزود: درصدد برنامه ريزي براي افزايش فعاليت ترانزيتي در دو كريدور عمده شرقي - غربي و شمالي - جنوبي هستيم.
رحيم اف گفت: 99 درصد فعاليت هاي حمل ونقل كشور با سرمايه گذاري خصوصي انجام مي شود و از فعاليت بخش خصوصي در بحث ترانزيت به ويژه استان ها نيز استقبال مي كنيم.

 



اطلاعات عمومي 236 كشور در قم گردآوري شد

اطلاعات عمومي مربوط به 236 كشور جهان و منطقه به زبان انگليسي در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در قم گردآوري شد.
به گزارش ايرنا، مدير اداره همكاري هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي روز شنبه گفت: اطلاعات مراكز علمي، پژوهشي، آموزشي، دانشگاهي و شخصيت هاي علمي، سياسي، مذهبي و آداب و رسوم 236 كشور جهان و منطقه به زبان انگليسي توسط اين اداره تهيه و گردآوري شده است.
«حبيب قهرماني» افزود: اين اطلاعات در ارتباط گيري بهتر پژوهشگاه ها و مراكز علمي كشور با مراكز علمي و پژوهشي و شخصيت هاي خارج از كشور و همچنين انعقاد تفاهمنامه هاي علمي با ساير مراكز بسيار تأثيرگذار است.
وي ادامه داد: اين ارتباطات و تعاملات علمي مي تواند تبليغات و سياه نمايي هاي دشمنان را خنثي كند و انديشمندان خارجي و مراكز علمي دنيا نيز به واقعيت جايگاه علم و صلح در جمهوري اسلامي بهتر پي ببرند.
قهرماني اظهار داشت: تقويم كشورهاي مختلف جهان (روزها و ايام سال در آيينه تاريخ) نيز توسط اين اداره گردآوري شده است.
وي يادآور شد: جزوه آشنايي با مراكز علمي پژوهشي كشورهايي مانند فرانسه، انگلستان، هند، آلمان، كانادا و كتاب راهكارهاي تعامل علمي- پژوهشي با مراكز ديني تركيه نيز تهيه و تدوين شده است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: بسته هاي كمك آموزشي از سال تحصيلي آينده ارائه مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان پژوهش اين وزارتخانه از ارائه بسته هاي كمك آموزشي در كنار آموزش هاي رسمي در نظام آموزش و پرورش كشور از سال تحصيلي 91-90 خبر داد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «بهرام محمديان» همزمان با فرا رسيدن روز معلم، در جمع مسئولان فرهنگي و معلمان كرمانشاهي، افزود: عمده هدف اين است كه معلمان رشدهاي تخصصي را دريافت دارند و ضمن آشنايي با تازه هاي دانش، در مديريت كلاس ها بهتر عمل كنند.
وي ادامه داد: اين اقدام همزمان با تجديدنظر در محتواي سال اول ابتدايي و ايجاد پايه ششم ابتدايي در كشور انجام خواهد شد.
وي با اشاره به توسعه كمي فضاهاي آموزشي در كشور، آن را شرط لازم دانست و گفت: نبايد به همين مقدار قناعت كرد چرا كه كيفيت آموزش هاي ارائه شده بسيار مهم و تعيين كننده است لذا حوزه كيفي دروس و آموزش هايي كه ارائه مي شود نيز بايد مورد عنايت قرار گيرد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره خليج فارس را بين المللي مي كنيم

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جشنواره خليج فارس را بين المللي خواهيم كرد.
«سيدمحمد حسيني» جمعه شب در همايش روز ملي خليج فارس كه در تالار شهيد آويني بندرعباس برگزار شد با بيان اين مطلب افزود اميدواريم در سال هاي آينده شاهد برگزاري جشنواره بزرگ فرهنگي و هنري خليج فارس با حضور هنرمندان، محققان و پژوهشگران از سراسر كشور باشيم.
وي تصريح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از هنرمنداني كه در زمينه خليج فارس فيلم، داستان و مستند تهيه كنند حمايت خواهد كرد.
حسيني با اشاره به اسناد تاريخي درباره نام خليج فارس گفت: نام خليج فارس در 300كتاب تاريخي، 2 هزار نقشه تاريخي و 30مورد موافقت نامه و 85 سفرنامه تاريخي وجود دارد و ما ايرانيان نيازي به اثبات كردن اين موضوع نداريم.
حسيني در حاشيه اين همايش به خبرگزاري فارس گفت امسال در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از ورود كتاب هايي تحت عناوين جعلي به ويژه درباره خليج فارس به اين نمايشگاه جلوگيري مي كنيم.
گفتني است در جشنواره روز ملي خليج فارس كه در بندرعباس برگزار شد سمفوني خليج فارس به اجرا درآمد. همچنين نشان خليج فارس توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به فرمانده منطقه يكم دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعطا شد و از نقشه خاكي خليج فارس در ساحل جزيره هرمز توسط سيدمحمد حسيني رونمايي شد.
در اين نقشه خاكي از حدود 5 رنگ استفاده شده كه زمينه آن نيلگون و عبارت خليج فارس به دو زبان فارسي و انگليسي روي آن حك شده است.

 



معاون وزير صنايع و معادن: 80درصد پروژه هاي جديد كشور امسال بومي سازي مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون وزير صنايع و معادن گفت: امسال بايد 70 تا 80درصد پروژه هاي جديد كشور به صورت بومي ساخته شود.
مهندس هراتي نيك با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال جاري افزود: امسال تكليف داريم كه در اجراي پروژه هاي جديد، مسايل بومي سازي را جدي تر بگيريم و عمليات طراحي، ساخت، نصب و اجرا بايد در راستاي اين سياست توسط مجموعه هاي داخلي انجام شود.
وي اظهار اميدواري كرد كه پروژه هاي ديگر طرح توازن ذوب آهن مانند نيروگاه و آگلومراسيون در سال جاري به بهره برداري برسد و عمليات پروژه كك سازي نيز آغاز شود.
معاون وزير صنايع و معادن ضرورت توسعه ذوب آهن را يادآور شد و افزود: حدود 3 سال پيش توسعه اين شركت براي ظرفيت 5 ميليون تن تصويب و ابلاغ و مقرر شد ضمن اينكه طرح توازن اجرا مي شود، افزايش ظرفيت 5 ميليون تن نيز در دستور قرار گيرد كه در اين راستا نيز اكنون مطالعات كارشناسي اوليه انجام شده است.
هراتي نيك درباره عرضه سهام ذوب آهن در بورس گفت: با ادغام صندوق بازنشستگي در صندوق تامين اجتماعي، دولت بخشي از سهام و دارايي خود را به سازمان تامين اجتماعي در مقابل بدهي هاي اين صندوق واگذار مي كند تا صندوق تامين اجتماعي بتواند پرداخت مستمري ها را انجام دهد و هم اكنون منتظر تصميم نهايي دولت در اين زمينه هستيم.
وي افزود: ادغام صندوق بازنشستگي در تامين اجتماعي راه را براي وارد شدن ذوب آهن به بورس هموار مي سازد و ذوب آهن مي تواند سهام ترجيحي خود را به كاركنان واگذار كند.
معاون وزير صنايع و معادن با اشاره به اجراي طرح قرارداد مستقيم در ذوب آهن گفت: تاكنون بيش از 4 هزار نفر قرارداد مستقيم شده اند و تعداد كمتري هم كه اكنون باقيمانده و واجد شرايط تبديل وضعيت هستند، به اين جمع اضافه مي شوند.
وي اضافه كرد: اجراي طرح مذكور آثار مثبتي را به همراه دارد كه مي توان به كاهش تبعيض هاي دريافتي بين كاركنان رسمي و قرارداد مستقيم اشاره كرد.
مهندس هراتي نيك در ادامه ضرورت توليد محصولات فولادي خاص از جمله توليد ريل و تيرآهن هاي بال پهن را يادآور شد و گفت: براي توليد تيرآهن بال پهن و ريل بايد در طرح توسعه ذوب آهن واحدهاي نوردي جديدي احداث شود.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: كشور در حساس ترين مقطع تاريخ انقلاب قرار دارد

يزد - خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت تهران گفت: در طول 30 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي زماني حساس تر از موقعيت كنوني نداشتيم.
آيت الله سيداحمد خاتمي كه در گردهمايي الگوي مطهر كه با حضور امام جمعه يزد، مبلغان، ائمه جمعه و جماعات استان در محل حسينيه شهيد صدوقي برگزار شده بود سخن مي گفت افزود: دشمنان قسم خورده دل بسته اند كه با برخي فتنه گري ها، اسلام ناب محمدي(ص) را از ايران اسلامي بگيرند.
وي به مناسبت شهادت آيت الله مطهري خاطرنشان كرد: اين شهيد بعد مرزباني داشت به گونه اي كه در هر جرياني كه وارد مي شد به خوبي مديريت مي كرد و شهادت ايشان نيز نتيجه مرزباني در مقابل التقاط شرق و غرب بود.
وي با اشاره به اينكه شهيد مطهري در عرصه سياسي از بانيان انقلاب اسلامي بود اظهار داشت؛ اگر كتابهاي اين شهيد بزرگوار نبود، انقلاب اسلامي معرفي نمي شد و شهيد مطهري در عرصه فكري و فرهنگي با آثار ارزشمند خويش از شيعه و اعتقادات آن دفاع كرده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به تعابير اسلام درباره علما پرداخت و افزود: زيباترين تعبير درباره عالمان دين مرزباني است و علماء و فقها هم مرزبان دين هستند.
به گفته وي امروز مرزباني ما ايستادگي در موضع دفاع از نظام اسلامي و در حقيقت ولايت فقيه است.

 



معاون اول قوه قضائيه: دستگاه قضايي در برخورد با مفسدان اقتصادي كوتاهي نمي كند

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به عزم جدي اين قوه در رسيدگي به پرونده هاي فساد اقتصادي گفت: دستگاه قضايي در برخورد با مفسدان اقتصادي اغماض و كوتاهي نمي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي در نشست طلاب و فضلاي استان خراسان جنوبي خاطرنشان كرد: بي شك رسيدگي عادلانه به اين پرونده ها در راستاي افزايش اعتماد مردم به نظام اسلامي موثر خواهد بود.
وي همچنين با بيان اينكه وجود فساد در همه ابعاد آن، زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست، گفت: ريشه بسياري از فسادهاي سياسي به فساد اقتصادي برمي گردد.
رئيسي افزود: البته از ابتداي انقلاب نسبت به برخورد با پرونده هاي مفاسد مالي و اقتصادي در كشور اهتمام وجود داشته است، اما با فرمان هشت ماده اي رهبر معظم انقلاب در اين باره اين روند شكل جدي تري به خود گرفته است.
وي تصريح كرد: آنچه كه مورد نظر رهبر معظم انقلاب در اين فرمان بسيار مهم كه در حقيقت منشور مبارزه با فساد اقتصادي است، اين است كه مجلس با اصلاح قوانين مناسب، دولت با اصلاح روش هاي اجرايي و قوه قضائيه نيز با برخورد مناسب و قاطع با مفسدان اقتصادي، وظايف خود را در اين باره به نحو مطلوب انجام دهند.
وي همچنين با بيان اينكه انقلاب اسلامي از آغاز شكل گيري، فتنه هاي گوناگوني را به خود ديده است، گفت: دشمن در جريان فتنه پس از انتخابات به غلط فكر كرد كه جاي پايي در اين كشور پيدا كرده است، حال آنكه در سايه رهبري حكيمانه و بصيرت مردم به هيچ كدام از اهداف خود دست پيدا نكرد.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت فيلمسازان صهيونيست از پناهي
تعدادي از كارگردانان سينماي آمريكا كه در ميان آن ها نام هاي مدافع صهيونيسم هم ديده مي شود از جعفر پناهي حمايت كردند.
استيون اسپيلبرگ، مارتين اسكورسيزي، رابرت ردفورد، رابرت دنيرو و مايكل مور از جمله فيلمسازان هاليوودي هستند كه در نامه اي خواستار آزادي فوري پناهي شده اند.
در ميان اين افراد، سينماگراني چون استيون اسپيلبرگ سابقه فعاليت هنري به سود رژيم صهيونيستي را دارند.
گفتني است، جعفر پناهي، كارگردان سينما به دليل ساختن فيلم عليه نظام مدتي است كه در بازداشت به سر مي برد.
ساخت فيلم «آيلار» به ياد قاضي انقلابي خوي
رئيس سازمان صدا و سيما گفت: تصويربرداري فيلم سينمايي «آيلار» به ياد شهيد ولي حاجي قلي زاده قاضي انقلابي خوي به زودي آغاز مي شود.
به گزارش فارس، رئيس سازمان صدا و سيما كه به آذربايجان غربي سفر كرده است، امروز در شهرستان خوي گفت: فيلمنامه فيلم سينمايي «آيلار» با الهام از وظيفه شناسي و رفتار انقلابي شهيد ولي حاجي قلي زاده دادستان انقلاب اسلامي و عمومي خوي به تصويب رسيده و تصويربرداري آن به زودي آغاز خواهد شد.
ضرغامي با اشاره به خدمات ارزشمند دستگاه قضائي كشور افزود: سياست رسانه ملي پشتيباني و حمايت از اقدامات قاطع و شجاعانه محاكم قضائي و روشنگري براي افكار عمومي و ايجاد فضا و شرايط مناسب براي صدور احكام انقلابي براساس شرع مقدس است.
اعتراض به نمايش فيلم هاي بدون مجوز در قطارها
دبير كل ستاد هماهنگي مبارزه با عرضه غير مجاز محصولات سمعي و بصري و سينمايي طي نامه اي به مدير عامل شركت رجاء و مدير عامل شركت راه آهن خواستار رسيدگي به پخش فيلم هاي بدون مجوز در شبكه ريلي كشور شد. در نامه ابراهيم داروغه زاده آمده است: همانطور كه استحضار داريد نمايش فيلم ها در محيط هاي جمعي همچون وسايل حمل و نقل عمومي در صورت عدم اخذ مجوز و پرداخت حقوق صاحبان و مالكان اين آثار فرهنگي، جداي از ضربه و صدمه زدن به ساختار اقتصادي سينماي ملي و جلوگيري از ارتقاء بنيه مالي و تداركاتي تهيه كنندگان در ساخت برنامه هاي آتي، از نظر شرعي و ديني نيز جايگاهي ندارد و نظر اكثر قريب به اتفاق مراجع عظام تقليد بر اين كه هر گونه بهره مندي از آثار فرهنگي و هنري بدون رضايت صاحبان و مالكان آن آثار مجاز نمي باشد، مأيد اين مطلب مي باشد، مضافاً اين كه اين موضوع در قانون حمايت از حقوق مألفين و مصنفين نيز تصريح شده است و در اصلاحيه جديد آن، مخاطبان با مجازات هاي شديدتري در قياس با گذشته مواجه هستند.
سراي بين المللي اهل قلم در نمايشگاه كتاب
در نمايشگاه كتاب امسال بخش هايي چون سراي بين الملل اهل قلم راه اندازي شده و براين اساس، نشست هاي تخصصي در حوزه بازارهاي جهاني و با محوريت تجارت كتاب برگزار مي شود.
بازار جهاني اين دوره از نمايشگاه، با يكصد متر فضاي برگزاري نشست هاي تخصصي در اين بخش برپا خواهد شد.
برگزاري نشست هايي با موضوعات فرهنگي، تخصصي و دانشگاهي و محوريت تجارت حوزه كتاب و توسعه نشر ايران از ديگر برنامه هاي اين سرا در نمايشگاه است. مأسسات و ناشراني در بازار جهاني شركت مي كنند كه قابليت عرضه كتاب هاي ايراني به بازار جهاني خارج كشور را داشته باشند. اين بخش در طبقه دوم شبستان مصلا قرار دارد.
بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 51 تا 52 ارديبهشت ماه سال جاري در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي شود.
استقبال چشمگير طلاب از جشنواره ملي جوان ايراني
دبير بخش طلبه جوان جشنواره ملي جوان ايراني گفت: در حال حاضر بيش از 008 نفر از طلاب جوان در جشنواره ملي جوان ثبت نام كرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين عباس ابراهيمي افزود: فراخوان ثبت نام جشنواره ملي طلاب جوان به تمامي حوزه هاي علميه سراسر كشور ارسال شده است و از سوي ديگر طلاب جوان استان هاي قم، اصفهان و مشهد ركورددار ثبت نام در اين بخش هستند.
وي ادامه داد: به منظور اطلاع رساني و مشاركت بيشتر طلاب جوان قرار است 5 هزار پيامك اطلاع رساني به تمامي طلاب برادر و خواهر ارسال شود.دبير بخش طلبه جشنواره ملي جوان ايراني تأكيد كرد: جشنواره ملي طلاب و مبلغين جوان در مجموع از 03 طلبه برتر و نمونه در كشور تقديرمي كند.حجت الاسلام ابراهيمي در پايان گفت: 52 درصد از بودجه جشنواره حمايتي است و سازمان ملي جوانان از ايده ها و طرح هاي نو و ابتكاري پشتيباني مالي خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14