(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 ارديبهشت 1389- شماره 19634

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متكي: صدور رواديد براي آمريكا يك تكليف است
رونق اشتغال مهمترين برنامه دولت براي كارگران در سال جاري
آيت الله نوري همداني: به فرموده امام انقلاب نبايد به دست نااهلان بيفتد
تحريم ايران فقط در سرزمين عجايب ممكن است
سردار نقدي: كارگران بسيجي هر تحريمي را خواهند شكست
انديشه هاي شهيد مطهري ياري دهنده انقلاب در صحنه جنگ نرم است
حجت الاسلام آقاتهراني: رياست مجلس و فراكسيون اصولگرايان نبايد در اختيار يك نفر باشد
حجت الاسلام سعيدي در نشست با خبرنگاران: سپاه به هيچ حزب و گروهي وابسته نيست
دبير اتحاديه انجمن هاي مستقل:
فتنه گران با شكايت هاي متعدد از نيروهاي انقلاب سعي در انحراف افكار عمومي دارند
سفير ايران در ايتاليا: تحريم روشي فرسوده است
رئيس نشست بازنگري ان.پي.تي: همه از حضور رئيس جمهور ايران در نشست ان.پي.تي استقبال مي كنند
آمريكن فري پرس: اجلاس خلع سلاح تهران موفق تر از اجلاس واشنگتن برگزار شد



در واكنش به درخواست برخي نمايندگان كنگره
متكي: صدور رواديد براي آمريكا يك تكليف است

به دنبال درخواست غيرقانوني برخي نمايندگان كنگره آمريكا مبني بر ممانعت از ورود احمدي نژاد به كنفرانس بازنگري ان .پي.تي در نيويورك، وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه صدور رواديد براي آمريكا يك تكليف است.
به گزارش خبرگزاري ها، «منوچهر متكي» ديروز در مصاحبه مطبوعاتي مشترك با «باكاري فوفانا» وزير امور خارجه گينه در پاسخ به پرسشي مبني بر اقدامات آمريكايي ها پس از اعلام شركت رئيس جمهور كشورمان در كنفرانس بازنگري ان.پي.تي گفت: صدور رواديد مقامات كشورهاي مختلف براي مسئولان ذي ربط آمريكايي يك تكليف است نه يك حق. دولت آمريكا حق استفاده ابزاري از صدور ويزا براي هيات ديگر كشورها را ندارد. دولت آمريكا با چنين رويكردي نبايد تلاش كند كه شوراي امنيت و سازمان ملل را به گروگان بگيرد.
وي ادامه داد: اميدواريم مسئولان آمريكايي برخي از اظهاراتي كه در چند روز گذشته در مورد صدور رواديد مطرح كردند را تصحيح كنند و پس بگيرند و به وظيفه خود به عنوان ميزبان سازمان ملل عمل كنند.
متكي در مورد شركت هيات ايراني در كنفرانس بازنگري ان.پي.تي گفت: فكر نمي كنيم جزء حقوق كشور ديگري مانند آمريكا باشد كه مطرح كنند كه ما براساس چه ديدگاهي در كنفرانس بازنگري ان.پي.تي شركت مي كنيم. ديدگاه هاي ما در مورد ان.پي.تي كاملا روشن است و در فرصت هاي مختلف آن را بيان كرديم و مواد مهم و محورهاي اساسي اين معاهده اي كه چهلمين سال موجوديت خود را مي گذرانند را بيان كرديم و گفته ايم متاسفانه برخي از كشورها مانند آمريكا به شدت آن را تضعيف كرده اند.
وي تاكيد كرد: بايد تعامل با ان.پي.تي در فضايي شفاف و منطقي مورد نقد قرار گيرد. معتقديم بازنگري ان.پي.تي بايد تمركز جدي خود را بر ماده شش اين معاهده در مورد خلع سلاح بگذارد. بنابراين مواضع ما كاملاً روشن و شفاف است. شركت در بازنگري ان.پي.تي ارتباطي با مسائل ديگر ندارد؛ در ساير موارد هم ايران مواضع شفاف و روشنش را اعلام كرده است.
وزير امور خارجه در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه حركت ايران در تعميق روابط با كشورهاي آفريقايي آيا حركتي تاكتيكي براي مقابله با تحركات آمريكا است يا اهداف بلندمدتي را دنبال مي كنيد؟ گفت: ايران در 31 سال گذشته همواره روابط خوبي با كشورهاي آفريقايي داشته است و همكاري هاي منطقه اي و بين المللي خوبي بين ايران و كشورهاي آفريقايي را در اين مدت شاهد بوده ايم. آنچه در سال هاي اخير مورد توجه بيشتر قرار گرفته است، ضرورت ايجاد توازن در روابط اقتصادي و سياسي ميان ايران و آفريقا بود.

 



احمدي نژاد در همايش روز جهاني كارگر خبر داد
رونق اشتغال مهمترين برنامه دولت براي كارگران در سال جاري

رئيس جمهور مهم ترين كار دولت در جهت ارزش گذاري براي كار و كارگر در سال جاري را رونق ايجاد اشتغال دانست.
به گزارش خبرگزاري ها، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر روز شنبه در همايش روز جهاني كارگر، با تاكيد بر اينكه نمره جامعه كارگري كشورمان 20 است، جامعه كارگري را جامعه اي نمونه، برتر و انقلابي ترين اقشار جامعه خواند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه «اگر بخواهيم اعمال صالح را فهرست كنيم بدون ترديد در صدر اين فهرست، كار براي ساختن ايران قرار دارد» گفت: امروز ساختن ايران بالاترين عمل صالح است و پيشرفت و ساخته شدن ايران معادل با اثبات حقانيت انديشه توحيدي، عدالت طلبي، انسانيت و راه انبياي الهي است.
وي عاملي كه كشور را به پيش مي برد كار توصيف كرد و با بيان اينكه «هر عنصر و نغمه اي كه بخواهد ذهن و دل ملت ايران را از پيشرفت منحرف كند از نيت هاي صادق و دلسوز براي ملت ايران نيست» اضافه كرد: به همت جامعه كارگري پيشرفت ما با سرعت روزافزون ادامه دارد و امسال نيز كه به عنوان سال كار مضاعف ناميده شده، تكريم كار و كارگر و تعظيم جامعه كارگري را به دنبال دارد؛ به نحوي كه بايد نقش كار و جامعه كارگري مورد توجه و اهتمام باشد.
رئيس جمهور در همين زمينه مهم ترين كاري را كه امسال دولت در جهت ارزش گذاري براي كار و كارگر بايد انجام دهد، رونق ايجاد اشتغال برشمرد و افزود: آن قدر بايد فرصت هاي شغلي در كشور فراهم شود كه كساني كه مي خواهند كار كنند بتوانند حق انتخاب داشته باشند.
وي با بيان اينكه «ايران، استعداد و ثروت پيشرفت را دارد» اظهار كرد: بايد اجازه داد برنامه هاي اقتصادي كامل، درست و صحيح اجرا شود، آن وقت است كه قدر و قيمت كار و كارگر مشخص مي شود.
احمدي نژاد از تدارك برنامه هاي گوناگون توسط دولت در بخش هاي صنعت، كشاورزي و مسكن خبر داد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: دست آمريكايي ها براي ملت ها رو شده و فعاليت هاي آنها براي ملت ها به خصوص ايران رنگي ندارد چرا كه مي داند و اگر مي خواهند آينده دار باشند تنها راهش دوستي و استفاده از فرصت ايران است؛ چرا كه آنها بايد بدانند ملت ايران مصمم است كه همه قله هاي عزت و پيشرفت را فتح كند و براي اخم كردن هاي آنها ذره اي ارزش قائل نيست.
وي تاكيد كرد: با توجه به سرنخ هاي به دست آمده، جنايت هاي گروه هاي تروريستي در دست آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

 



آيت الله نوري همداني: به فرموده امام انقلاب نبايد به دست نااهلان بيفتد

آيت الله نوري همداني تاكيد كرد به فرموده امام خميني(ره) انقلاب نبايد به دست نااهلان بيفتد.
اين مرجع تقليد در ديدار جمعي از طلاب و جوانان استان هاي اصفهان و قزوين با بيان اين كه در گذشته دين را افيون ملت ها و آن را علت عقب افتادگي مسلمانان مي دانستند، اظهار كرد: امام خميني تنها با تكيه بر خدا قيام كرد و اسلام ناب را به زندگي مردم آورد.
وي عامل پيروزي انقلاب را مردم، اسلام و ولايت فقيه عنوان كرد و افزود: اين انقلاب خون بهاي شهيدان بسياري است و بايد آن را حفظ كرد به فرموده امام نبايد انقلاب به دست نااهلان بيفتد و بايد در برابر نقشه هاي دشمنان بيدار و آگاه باشيم.
به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد در ادامه با بيان اين كه هر انسان بايد در ابتدا خودش را بسازد و در اين صورت همه جامعه ساخته خواهد شد، گفت: بايد خودمان را براساس اصول اسلام بسازيم و با وحدت و اتحاد و همكاري جامعه سالم و اسلامي را تشكيل دهيم.
آيت الله نوري همداني افزود: ايمان بدون علم كارايي ندارد و اسلام سعي مي كند تمام افراد جامعه اسلامي باسواد باشند.
وي گفت: در دنياي امروز تبليغات بسيار فراوان است اما آنچه مهم است تشخيص است كه انسان بايد با تجزيه و تحليل قدرت عقلي خود را افزايش دهد.
نوري همداني با بيان اين كه مردم مسئوليت بالايي در انقلاب دارند، افزود: يكي از پايه هاي انقلاب مردم هستند كه امام توانست در طول 15 سال مردم را بيدار و آگاه كند و روحيه خود اتكايي و خودباوري را در آنها زنده كند.
وي اضافه كرد: هركس با مردم باشد پيشرفت خواهد كرد و هر حاكمي كه با مردم نباشد ذليل است و بايد به مستكبران تكيه كند.
اين مرجع تقليد با بيان اين كه ما احتياجي به سلاح هسته اي نداريم، افزود: كسي كه مردم را دارد ديگر احتياجي به سلاح هسته اي ندارد و تا خروش و بيداري در مردم وجود دارد دولت و حكومت با قدرت محفوظ خواهد ماند.

 



تحليل آسياتايمز از روياي اوباما
 تحريم ايران فقط در سرزمين عجايب ممكن است

يك روزنامه معتبر آسيايي در گزارشي پيرامون تلاش كشورهاي غربي براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران اعلام كرد كه تحريم اين كشور فقط در سرزمين عجايب ممكن است.
روزنامه آسيا تايمز در اين گزارش با اشاره به مخالفت برزيل با اعمال تحريم ها عليه ايران نوشت: وزير خارجه برزيل تاكيد كرده است كه به هيچ عنوان اجماعي در ميان جامعه بين المللي در خصوص منزوي كردن ايران وجود ندارد.
براساس اين گزارش، كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها (گروه نم) نيز بالاتفاق با اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران مخالفند و حتي بالاتر از اين مي توان به گروه يكصد و هفتاد و دو اشاره كرد كه شامل همه كشورهاي جهان به غير از گروه بيست مي شوند كه آنها نيز با اعمال تحريم هاي بيشتر در قبال ايران مخالفت مي كنند.
در ادامه اين گزارش آمده است: تركيه نيز در كنار برزيل با در اختيار داشتن دو كرسي اعضاي غيردائم شوراي امنيت با اعمال تحريم هاي بيشتر بر تهران مخالف است كه اين موضع گيري مشترك اساسا بازتابي از ديدگاه هاي روسيه و چين به عنوان دو عضو دائم شوراي امنيت نيز به شمار مي رود. هم چنين اعضاي «بريك» كه شامل كشورهاي برزيل، روسيه، هند و چين مي شوند در نشست اخير خود كه كمتر از دو هفته پيش در شهر برازيليا برگزار شد بار ديگر هرگونه اعمال تحريم هاي جديد را بر ايران به عنوان راهي براي حل و فصل موضوع هسته اي اين كشور رد و تاكيد كردند كه اين پرونده بايد از طريق مسالمت آميز و از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي به نتيجه برسد.
آسيا تايمز در ادامه با اشاره به دلايل مخالفت چين و روسيه با تحريم ها عليه ايران نوشت: مسكو ارسال كننده فناوري رآكتور هسته اي و تسليحات به تهران است و به خوبي مي داند واشنگتن دير يا زود اين واقعيت را خواهد پذيرفت كه ايران به عنوان توليدكننده اصلي انرژي، يك بازيگر منطقه اي واقعي به شمار مي رود. براي پكن نيز موضوع امنيت انرژي بسيار حائز اهميت است و اعمال تحريم هاي بيشتر در قبال تهران مي تواند ثبات آن را تهديد كند و مي تواند چين را وارد ورطه اي كند كه آمريكا خواهان آن است. دهلي نو نيز تمايل دارد تا از اتحاد آمريكا و پاكستان در افغانستان جلوگيري كند و بنابراين به ايراني باثبات نياز دارد كه به عنوان قدرتي در قبال اسلام آباد بتواند در افغانستان حضور داشته و حتي با طالبان نيز مقابله كند.
در ادامه اين گزارش آمده است: واشنگتن در خصوص اعمال تحريم ها عليه ايران نياز دارد تا براساس واقعيت، آن را بررسي كند و اين باور كه كشورهاي عضو «بريك» يا كشورهاي آسيايي و اروپايي از ايران نفت و گاز نخرند و يا حتي بنزين به اين كشور نفروشند و اين كه بانك هاي ايراني راه هايي را براي ارتباط از طريق واسطه ها به اقتصاد جهاني ايجاد نكنند همان طور كه اين كشور شركايي در امارات عربي متحده و ونزوئلا دارد، در حقيقت زيستن در «سرزمين عجايب» است.
در پايان اين گزارش تصريح شده است: همه سران بريك به خوبي مي دانند ايران نمي تواند بمب اتمي بسازد و حتي تاسيسات نطنز به شدت تحت بازرسي آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار داشته است و حتي به اين حقيقت نيز آگاه هستند كه واشنگتن قادر نيست تا از دستيابي تهران به توانايي هسته اي جلوگيري كند حتي اگر تحريم هاي پياپي را عليه اين كشور اعمال نمايد. بنابراين تنها يك راه وجود دارد و آن اين است كه آمريكا با ايران بر سر ميز بنشينند و گزينه هاي ديپلماتيك را حتي در خصوص امنيت خاورميانه بررسي كنند كه از آن جمله عاري سازي اين منطقه از سلاح هسته اي خواهد بود.

 



سردار نقدي: كارگران بسيجي هر تحريمي را خواهند شكست

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد كارگر بسيجي ما آماده است هر تحريمي را در هر شرايطي بشكند.
سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اولين همايش سراسري روز بسيج كارگري و تجليل از شهداء كارگر اظهار كرد: كارگر بسيجي سهم بزرگي در آفرينش انقلاب اسلامي و پايداري نظام و دفع تهديدات مختلف عليه كشورمان داشته اند. در واقع كارگر بسيجي كسي است كه در دوران اختناق شاهنشاهي با وجود همه مشكلات معيشتي به ميدان آمد و علاوه بر شركت در تظاهرات عليه رژيم، در صف اول مبارزات با بستن شيرهاي صادرات نفت كمر رژيم را شكست.
وي با تاكيد بر اين كه «بسيج كارگري بايد با حضور موفق در عرصه توليد، تهديدات اقتصادي عليه كشورمان را خنثي كند» گفت: بسيج كارگري ثابت كرده در هر عرصه اي كه حضور يافته، نقش موثري را داشته است. از اين رو با وجدان كاري و ارزش نهادن به كار، تهديدات اقتصادي كه متوجه كشورمان است را خنثي مي كند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به تلاش و همت كارگران بسيجي كه در دوران دفاع مقدس از هيچ امري دريغ نكردند، گفت: امروز اگر موشك هاي پيشرفته داريم مرهون تلاش طراحان و كارگرهايي است كه نشان داده نمي شوند.
وي با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري در جمع كارگران ايران خودرو گفت: امروز وظيفه شما كه در دوران تحريم اقتصادي هستيم بسيار سخت تر از زمان جنگ است؛ چرا كه در مقابل هجمه سنگين بي مروتي ها و بي عدالتي هاي دشمنان و حتي كشورهاي به ظاهر دوست هستيم و اين شما كارگران مخلص هستيد كه مي توانيد كشور را در رسيدن به استقلال ياري كنيد.
سردار نقدي تصريح كرد: دشمن بداند كارگر بسيجي ما آماده است هر تحريمي را در هر شرايطي بشكند و هر چيزي را كه دشمنان از ما دريغ مي كنند، توليد كند.
بالا بردن سطح كارآمدي نظام رسالت اصلي جامعه كارگري است
سردار حسين همداني فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ نيز در همين همايش كه در سالن اجتماعات شركت ساپكو برگزار شد، با بيان اينكه حضرت امام(ره) همواره اين قشر از جامعه را صاحبان اصلي انقلاب مي دانستند گفت: بنيانگذار انقلاب اسلامي با پشتوانه همين مردم به ميدان مبارزه با رژيم طاغوت آمد و پيروز شد.
وي افزود: در دوران دفاع مقدس نيز جامعه كارگري با تقديم 14هزار شهيد نقش موثري در دفاع مقدس ايجاد كرد و هرچند ممكن است اين اقشار از لحاظ مادي جزء طبقات پايين جامعه محسوب شوند اما از لحاظ نخبگي و بصيرت جزء طبقات اول و خواص هستند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ كارنامه كارگران در دوران سازندگي پس از جنگ را درخشان ارزيابي كرد و افزود: بسياري از مرفهين بي درد كه در دوران انقلاب از كشور فرار كردند در طول 8 سال دفاع مقدس با غفلت مسئولين با دلار 7 تومان كارخانه ساختند و فرزندان خود را براي تحصيل به خارج فرستادند و بعد از جنگ به دنبال غنيمت برگشتند.
وي همچنين با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري در سال گذشته گفت: اقشار مستضعف و كارگران و كشاورزان از اين فتنه با سربلندي بيرون آمدند اما برخي افراد با القاب آيت الله، دكتر يا مهندس در اين فتنه مردود شدند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ ارتقاي كارآمدي نظام را در گرو توجه به افزايش كمي و كيفي توليدات به صورت توامان دانست و افزود: كارگران ما داراي نبوغ، خلاقيت و مبتكر هستند و اگر ايرادي وجود دارد بايد آن را درميان مديران جستجو كرد.
همداني با تاكيد بر اينكه بسيجيان كارگر در اين زمينه نقش خط شكني را برعهده دارند، رسالت اصلي جامعه كارگري را بالا بردن سقف كارآمدي نظام دانست.
در اين مراسم كه با عنوان گراميداشت يادو خاطره شهيد عبدالحسين برونسي برگزار شد، علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن توجه به رابطه مدير و كارگر را يك موضوع مهم در رشد صنعت و اقتصاد معرفي كرد و گفت: نبايد كارفرما و يا يك مدير به كارگر خود مانند يك ابزار نگاه كند بلكه رابطه ميان اين دو بايد يك رابطه مبتني بر تعامل باشد.
وي با بيان اينكه امروز كارگران ما عمدتاً تحصيل كرده و خلاق هستند، افزود: اعتماد كامل به كارگران مي تواند موجب رشد مناسب در زمينه هاي مختلف شود. گفتني است در پايان اين مراسم از 8 كارگر نمونه كشور و برخي خانواده هاي شهداي جامعه كارگري با اهداي لوح، تقدير شد.

 



سپاه پاسداران در اطلاعيه اي به مناسبت 12 ارديبهشت
انديشه هاي شهيد مطهري ياري دهنده انقلاب در صحنه جنگ نرم است

سپاه پاسداران در اطلاعيه اي به مناسبت 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد مطهري، رسالت خطير امروز متوليان دستگاه هاي فرهنگي، تبليغاتي و رسانه اي كشور و فرماندهان، سربازان را مقابله با جنگ نرم دانست.
به گزارش روابط عمومي سپاه، در اطلاعيه سپاه پاسداران با گراميداشت 12 ارديبهشت ماه سالروز شهادت آيت الله مرتضي مطهري(ره) و روز معلم، انديشه هاي ناب و سترگ آن شهيد ارجمند ياري دهنده انقلاب و ملت ايران در صحنه جنگ نرم و ميدانهاي نبرد فكري، فرهنگي و اعتقادي با استكبار جهاني معرفي شده است.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: شهيد استاد مرتضي مطهري(ره) اسلام شناسي دقيق و فيلسوفي خلاق و مبتكر در حوزه هاي اخلاق، فقه و حكمت و مروج انديشه هاي ناب، عميق و جاودانه بود.
اين اطلاعيه در ادامه با اشاره به لزوم بازشناسي، توصيف و بسط انديشه هاي علامه شهيد مطهري(ره) تاكيد كرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان يك سازمان اعتقادمحور كه دفاع از آرمان ها و ارزش هاي ديني و انقلابي را از وظايف ذاتي و قانوني خود مي داند، همواره انديشه هاي زلال اين متفكر فرزانه را در طراحي و تدوين نظام هاي آموزشي خود پايه و اساس قرار داده و با ايجاد موجي سيال از افكار و آثار ايشان، عطش روحي و فكري نسل هاي مختلف سپاه را سيراب خواهد ساخت.
اين اطلاعيه در پايان با تبريك روز معلم به معلمان و مربيان متعهد و رسالت شناس ميهن اسلامي، تدريس و ترويج آثار و انديشه هاي شهيد مطهري در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور را ضرورت حياتي حوزه هاي فكري و علمي جامعه معرفي و تاكيد كرده است: اكنون كه استكبارجهاني و دشمنان شكست خورده انقلاب و نظام در اوج حيرت و سرگرداني، به كارگيري اهرم هاي سياسي و نظامي در عرصه هاي جنگ سخت و نيمه سخت عليه ملت ايران را ناتوان و ناكارآمد يافته اند، دشمني هاي خود را در قلمرو فرهنگ و اخلاق و ترويج تفكرات التقاطي و انحرافي در جامعه ايماني و انقلابي ايران و در قالب جنگ نرم متمركز كرده است، اهتمام به رويارويي هوشمندانه در صحنه اين نبرد واقعي و سرنوشت ساز، برجسته سازي آرا و نظرات رهگشا و پيروزي آفرين شهيد مطهري(ره) و محور قرار دادن آثار آن متفكر جاودانه كه بطور فراگير و كامل مورد تاييد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري واقع شده است، رسالت خطير امروز متوليان دستگاه هاي فرهنگي، تبليغاتي و رسانه اي كشور و فرماندهان، سربازان و مجاهدان جبهه مقابله با جنگ نرم مي باشد.

 



حجت الاسلام آقاتهراني: رياست مجلس و فراكسيون اصولگرايان نبايد در اختيار يك نفر باشد

حجت الاسلام آقاتهراني در آستانه انتخابات هيات رئيسه مجلس به علي لاريجاني توصيه كرد كه از ميان رياست مجلس و رياست فراكسيون اصولگرايان، يكي را انتخاب كند.
اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سؤالي در خصوص انتخابات هيات رئيسه سومين سال مجلس هشتم و اين كه آيا فردي براي رياست مجلس با لاريجاني رقابت خواهد كرد يا نه، گفت: چيزي كه بايد براي مسئولين و نمايندگان اهميت داشته باشد اين است كه به وظيفه خود عمل كنند و تفاوتي نمي كند كه در كدام مسند حكومتي به نظام خدمت كنند، بلكه مهم تشخيص درست وظيفه و عمل به موقع به آن است.
وي افزود: در خصوص انتخاب رئيس و هيئت رئيسه مجلس نيز نمايندگان مجلس در پايان فعاليت هر دوره، عملكرد هيات رئيسه قبلي را بررسي كرده و به جمع بندي خواهند رسيد كه آيا اين گروه توانسته به اهداف مجلس جامه عمل بپوشاند يا خير.
آقاتهراني خاطرنشان كرد: اگر نمايندگان مجلس به اين نتيجه رسيدند كه هيات رئيسه فعلي، مجلس را به اهدافش نزديك كرده، دوباره آنها را انتخاب مي كنند در غير اين صورت افراد فعلي راي نمي آورند و اگر تحولي صورت پذيرد، معنادار خواهد بود.
وي افزود: برخي تصور مي كنند كه تنها صرف تنوع تغييرات صورت مي گيرد ولي بايد گفت كه نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي، از رئيس و هيئت رئيسه مجلس توقعاتي دارند كه بايد به آنها جامه عمل بپوشاند بنابراين، تحولات حول محور همين اصل صورت مي گيرد.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص رياست همزمان لاريجاني بر مجلس و فراكسيون اصولگرايان، گفت: بنده خيرخواهانه به ايشان گفتم كه در كنار رياست مجلس، مسئوليت رياست فراكسيون اصولگرايان را نپذيرد چرا كه بر عهده داشتن اين دو مسئوليت باعث مي شود كه ملاحظات مجلس در فراكسيون و ملاحظات فراكسيون در مجلس مدنظر قرار گيرد كه نتيجه آن تطابق نداشتن اهداف نمايندگان مجلس با فراكسيون اصولگرايان يا بالعكس است.
فراكسيون اصولگرايان
فعال نبود
آقاتهراني، نتيجه اين وضعيت را تضعيف فراكسيون اصولگرايان دانست و گفت: به همين خاطر معتقدم فراكسيون به هيچ عنوان فعال نبوده و حتي در دوران فتنه پس از انتخابات يك اعلاميه هم صادر نكرد، البته شايد اشخاص به طور مستقل اين كار را انجام داده باشند، به عقيده من ما در اصولگرايي اصلا اصولگرا نيستيم و دليل عمده آن هم شايد به همين بازگردد.
از آقاتهراني در خصوص وضعيت بررسي برنامه پنجم توسعه كشور در مجلس شوراي اسلامي سؤال شد كه در پاسخ، گفت: برنامه پنجم توسعه در كميسيون هاي تخصصي مجلس به بحث گذاشته شده و بنده در جلسات اين كميسيون ها شركت كرده ام.
وي افزود: يكي از دغدغه هاي نمايندگان استفاده از تمام ظرفيت ها و نظريات كارشناسان در اين جلسات بود كه در اين خصوص، به صورت موضوعي تقسيم كار شده و باتشكيل كميسيون هاي مختلف در تجزيه و تحليل مباحث اين برنامه، از نظرات كارشناسي اساتيد محترم حوزه و دانشگاه استفاده مي شود.
آقاتهراني تصريح كرد: نكته قابل توجه اين است كه كميسيون ها، در برنامه كاري خود يك اصل را مدنظر قرار داده اند و آن اين كه در كنار ماده و تبصره هاي خود، بيانات رهبري را در خصوص برنامه پنجم توسعه سرلوحه برنامه كاري خود قرار داده اند.
نماينده تهران در مجلس افزود: در درجه اول با در نظر گرفتن بيانات امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب (دامت بركاته) در خصوص برنامه هاي توسعه و اصول بالادستي كشور و همچنين سند چشم انداز 20 ساله، بايد روند برنامه هاي توسعه گذشته را بررسي كرده و با آسيب شناسي آن، روند اجراي برنامه هاي آتي كشور را تسريع كرد.

 



حجت الاسلام سعيدي در نشست با خبرنگاران: سپاه به هيچ حزب و گروهي وابسته نيست

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تأكيد كرد سپاه نمي تواند يك نهاد بي تفاوت باشد و در عين حال به هيچ حزب و گروهي هم وابسته نيست.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي ديروز در نشست خبري به مناسبت فرا رسيدن هفته عقيدتي سياسي تأكيد كرد: سپاه تنها يك نهاد نظامي صرف نيست بلكه نهادي انقلابي، سياسي، اطلاعاتي فرهنگي و... است كه در بخش اطلاعات معين وزارت اطلاعات، در بخش سخت افزاري معين ارتش، در بخش نيمه سخت معين نيروي انتظامي و در بخش فرهنگي معين دستگاه هاي فرهنگي كشور است و رسالت سپاه با نيروهاي مسلح كلاسيك كاملاً متفاوت است مثلاً ارتش صرفاً مسئول حفاظت از استقلال و تماميت ارضي است ولي سپاه اينگونه نيست.
سعيدي ادامه داد: سپاه نبايد يك نهاد بي تفاوت در كشور باشد و مشاهده كرديد در روز قدس و 22 بهمن با تمام وجود وارد شد كه به هيچ وجه ممنوع نبود، امام(ره) نفرموده سپاه وارد مسائل سياسي نشود بلكه گفته وارد احزاب نشود، سپاه پايبند به هيچ حزب و گروهي نيست و براي هيچ حزب و گروهي هم كار نمي كند براي ما ملاك جهت گيري رهبري است كه حكم او حكم امام زمان(عج) است و مديريت و سياست گذاري عالي نظام به عهده رهبري است.
نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه تصريح كرد: سپاه مي خواهد استراتژي رهبري را عملي كند و كاري به اشخاص ندارد و هر فردي كه رابطه اش با فرمايشات رهبري بيشتر باشد ارزشش بيشتر است و اگر فاصله گرفت سپاه هم به همين ميزان با او فاصله مي گيرد و سپاه طرفدار ارزش ها و اصول و مباني است.
سعيدي در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه جنگ نرم گفت: سپاه از يك طرف كار عقيدتي، آموزشي انجام مي دهد و از طرف ديگر به صورت ارتش سايبري كه دشمن ناميده، در خط مقدم در شبكه هاي مجازي با دشمن مي جنگد و در فتنه اخير هم اتاق فكر و سامان دهنده اين فتنه شبكه هاي مجازي بوده اند و سپاه توانست عقبه اين فتنه را بزند و دست دشمن را در اين شبكه فرهنگي تا حدي كوتاه كند.
وي خاطرنشان كرد: سپاه همچنان با حضور در همه عرصه ها از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دفاع خواهد كرد.
سعيدي ادامه داد: براي تأمين معنويت، ركن اساسي آموزش عقيدتي نياز است و براي اينكه بصيرت افزايي كنيم به آموزش و توجيه سياسي نيازمنديم و ما عمق بخشي سياسي و بصيرتي را در شخصيت شهيد مطهري يافتيم و سالروز شهادت وي را به عنوان آغاز هفته عقيدتي سياسي در سپاه معرفي كرديم.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه تاكنون كتابي به عنوان مانيفست اسلامي تهيه نشده است، گفت: سپاه اين كار را انجام داده و كتابي شامل 700 صفحه تهيه كرده كه 180 معيار براي انسان مسلمان در آن مطرح شده است.
وي افزود: بر روي اين كتاب 4 سال كار شده است و احتمالاً طي چند ماه آينده به چاپ مي رسد، در اين كتاب معيارهاي كف يك انسان اسلامي و انقلابي و ولايت مدار مطرح شده است و فاز دوم مربوط به معيارهاي يك پاسدار مطلوب است كه علاوه بر قرآن و سنت توصيه هاي امام و رهبري نيز در آن مطرح شده است و فاز سوم شاخص هاي دو مبحث گذشته است.
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه شناسايي تشكل ها و احزاب سياسي از اقدامات ديگر سپاه است، اظهار داشت: پاسداران بايد جريانات و خط و خطوط را بشناسند تا در موضع گيري ها درست حركت كنند و ما شناسايي 15 جريان را در دستور كار قرار داديم كه تاكنون 10 جريان بررسي شده و به تدريج مطالب مربوط به 15 جريان سياسي اعم از اساس نامه، مرام نامه، بيانيه ها، مصاحبه ها و نقش آنها در فرآيندها و انتخابات و مواضع ضد و نقيضشان در اختيار پاسداران قرار مي گيرد كه اولين جريان جامعه روحانيت بوده و مطالب پيرامون اين جريان به پاسداران عرصه شده است همچنين اين مطالب قابل عرضه به جامعه است زيرا حاوي مستندات مهمي است.

 



دبير اتحاديه انجمن هاي مستقل:
فتنه گران با شكايت هاي متعدد از نيروهاي انقلاب سعي در انحراف افكار عمومي دارند

دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به دادگاه شكايت شيرين عبادي از حسين شريعتمداري تاكيد كرد كه فتنه گران با شكايت هاي متعدد از نيروهاي انقلاب سعي در انحراف افكار عمومي دارند.
محمد افكانه در گفت وگو بافارس به برگزاري دادگاه رسيدگي به شكايت شيرين عبادي از حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان اشاره كرد و ادامه داد: اين موضوع اين سوال را در ذهن ايجاد مي كند كه اگر هدف قوه قضاييه سرعت بخشيدن به امر رسيدگي به پرونده هاي اساسي است، چرا شكايت حدود 200 نماينده مجلس و فرياد 40ميليوني مردم در 9 دي و 50 ميليوني مردم در 22 بهمن روي زمين مانده و ترازوي عدالت قوه قضاييه گريبانگير دلسوزان نظام شده است.
«افكانه» عملكرد قوه قضاييه در مدت رياست آيت الله آملي لاريجاني را قابل تقدير ذكر كرد و گفت: كه قوه قضاييه به دليل همزماني روي كار آمدن آيت الله آملي لاريجاني با حوادث پس از انتخابات دوران پويا و پر جنب وجوشي را تجربه كرد.
وي تاكيد كرد: با توجه به حكم رهبري در انتصاب آيت الله آملي لاريجاني و صحبت هاي رئيس قوه قضاييه در مراسم توديع خود كه رسيدگي به پرونده هاي مفاسد اقتصادي و جديت در برخورد با مفسدان اقتصادي و هتاكان به آرمان هاي انقلاب را در اولويت هاي خود قرار داده بود، دانشجويان با نگاه آرمان خواهي و آرمان طلبي انتظار دارند در دو حيطه مهم و مبتلا در جامعه كه رسيدگي به آنها موجب ايجاد آرامش اجتماعي و رونق اقتصادي در كشور مي شود، از هيچ برخورد لازمي چشم پوشي نكرده و طبق قانون در برخورد با عناصر اصلي پرونده هاي مفاسد اقتصادي كه اكثرا زمينه ساز مسائل بعد از انتخابات بوده اند، مضايقه نداشته باشند.

 



سفير ايران در ايتاليا: تحريم روشي فرسوده است

سفير ايران در ايتاليا تصريح كرد: تحريم ها را در قرن 21 و قرن تجارت آزاد روشي فرسوده مي دانيم.
حسيني در گفت وگو با خبرگزاري ايتاليايي آنسا اظهار داشت: برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران روشن ، شفاف و تحت نظارت مستقيم و مستمر آژانس بين المللي انرژي اتمي بوده و تاكنون هيچ يك از مقررات آژانس و معاهده عدم اشاعه را نقض نكرده و هيچ ايراد حقوقي و فني بر برنامه هسته اي ايران وارد نشده است. آنچه تعدادي از كشورها از زبان جامعه بين الملل اعلام مي كنند مبتني بر محاكمه نيت ها و بي اساس است. تحريم ها را در قرن 21 و قرن تجارت آزاد، روشي فرسوده مي دانيم كه نمي تواند مانعي براي دستيابي ملت ها به حقوق طبيعي و اوليه آنها به شمار آيد. وي در پاسخ به سوال خبرنگار اين خبرگزاري غربي كه تلاش مي كرد اوباما را فردي طرفدار گفتگو معرفي كند اظهار داشت: احمدي نژاد پيش از اعلام سياست دست دراز اوباما، به مناسبت انتخاب ايشان به رياست جمهوري آمريكا پيام تبريكي را ارسال كردند كه پاسخي به دنبال نداشت.
اوباما در مقابل، تحريم هاي ناعادلانه عليه ايران را تمديد كرد، براي سرنگوني نظام مردم سالار و ضد ديكتاتوري كشور من بودجه ويژه اختصاص داد و اخيراً به طور تلويحي ملت ايران را به بمباران هسته اي تهديد كرده است. بنا بر اين بهتر است قضاوت در خصوص عملكرد ها و نه در مورد گفتارها باشد.
به گزارش فارس، حسيني در پاسخ به اين سوال كه از نظر شما تهديد اصلي امنيت منطقه خاورميانه چيست؟ گفت: تهديد اصلي اين امنيت تداوم اشغال خاك فلسطين و سركوب، تجاوز و محاصره ملت فلسطين است كه براي حق تعيين سرنوشت، حق برخورداري از يك زندگي طبيعي و حاكميت بر سرزمين خود كه تمامي ملت ها از آن برخوردارند، مبارزه مي كند. تهديد ديگر سياست هاي سلطه طلبانه فرامنطقه اي برخي از قدرت ها و حضور تحميلي آنها در منطقه اي است كه در سال هاي اخير حداقل دو جنگ خانمانسوز را به عنوان پيامدهاي اين سياست ها به خود ديده است. جنگ در عراق و سپس در افغانستان يكي با دروغ بزرگ وجود سلاح هاي كشتار جمعي و ديگري با فريب بزرگ مبارزه با تروريسم و افراط گرايي آغاز شد و حاصل آن ميليون ها كشته، زخمي، آواره و تخريب دو كشور همراه با افزايش تروريسم و افراط گرايي و قاچاق مواد مخدر و ناامني در كنار نقض فاحش حقوق بشر بوده است.
تاريخ معاصر منطقه ما نشان مي دهد كه ناامني هاي پديد آمده يا مستقيماً توسط قدرت هاي استكباري و يا به صورت غيرمستقيم با تحريك آنها به وجود آمده است.

 



رئيس نشست بازنگري ان.پي.تي: همه از حضور رئيس جمهور ايران در نشست ان.پي.تي استقبال مي كنند

رئيس فيليپيني نشست بازنگري معاهده منع اشاعه و گسترش سلاح هاي هسته اي تصريح كرد كه همه از حضور رئيس جمهور ايران در اين نشست استقبال مي كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري غيرمتعهدها، ليبران كاباكتولان گفت: حضور احمدي نژاد در نشست بازنگري ان.پي.تي باعث خواهد شد تا مواضع وي درخصوص استفاده از انرژي هسته اي بار ديگر اعلام شود.
وي تصريح كرد: ايران در نشست هفته آينده معاهده منع اشاعه و گسترش سلاح هاي هسته اي كه در مقر سازمان ملل برگزار مي شود، آخرين مواضع هسته اي خود را اعلام مي كند.
سفير فيليپين در سازمان ملل كه رياست دوره اي معاهده منع اشاعه را برعهده دارد، گفت: اين نشست فرصتي براي تبادل ديدگاه هاي طرفين اين موضوع است.
وي خاطرنشان كرد: حضور رئيس جمهوري ايران در نشست هفته آينده مي تواند در مذاكرات هسته اي ايران نيز گامي به پيش باشد.
كاباكتولان افزود: حضور رئيس جمهور ايران در اين نشست هنوز از طرف ايران قطعي نشده است، اما اقدامات لازم براي حضور ايشان در جريان است.
قرار است بيش از يكصد مقام عالي رتبه از كشورهاي مختلف جهان در نشست معاهده منع اشاعه و گسترش سلا ح هاي هسته اي كه از روز دوشنبه آينده از سوي سازمان ملل برگزار مي شود، شركت كنند.

 



آمريكن فري پرس: اجلاس خلع سلاح تهران موفق تر از اجلاس واشنگتن برگزار شد

هفته نامه آمريكايي آمريكن فري پرس با بررسي چگونگي برخورد جامعه جهاني با برنامه هسته اي ايران، برگزاري اجلاس خلع سلاح تهران را موفق تر از اجلاس واشنگتن ارزيابي كرد.
«وينس رايان» رئيس شوراي خوانندگان هفته نامه «امريكن فري پرس» در مقاله اي با عنوان «آيا ايران نبايد انتظار عدالت از جامعه هسته اي داشته باشد؟» به بررسي چگونگي برخورد جامعه جهاني با مسئله هسته اي ايران پرداخته و مي نويسد: ايران و رئيس جمهور محمود احمدي نژاد چندان در رسانه هاي غالب آمريكايي محبوب نيستند. بطوري كه در تمامي برنامه هاي تحليلي و خبري اين رسانه ها تأكيد مي شود كه ايران هسته اي بايد ناپديد شود. با اين حال، ايران همچنان قدرتمند ايستاده و مي كوشد تا از مردم و قلمرو خود محافظت كند.
به گزارش فارس، اين هفته نامه آمريكايي به كنفرانس خلع سلاح هسته اي اشاره كرده و مي نويسد: به نوشته روزنامه «تلگراف»، ايران كنفرانس خلع سلاح هسته اي تهران را كه با حضور مهمانان بيشتري نسبت به كنفرانس مشابه آمريكا كه يك هفته پيش از كنفرانس تهران برگزار شد، به رخ آمريكا مي كشد.
اگرچه بسياري از مهمانان كنفرانس تهران به دليل فوران آتشفشان در اروپا نتوانستند به تهران سفر كنند اما با اين حال تهران ميزباني نمايندگان 60 كشور را به عهده گرفته بود كه در مقايسه با حضور نمايندگان 47 كشور در اجلاس واشنگتن، يك مزيت محسوب مي شود.
«رايان» تأكيد مي كند: در اجلاس تهران نمايندگاني از چين و روسيه نيز حضور داشتند كه هر دوي اين كشورها از جمله قدرت هاي بزرگي هستند كه غرب سعي دارد تا آن ها را راضي به پذيرش تحريم هاي جديد عليه برنامه هسته اي ايران كند.
اين گزارش سپس با اشاره به حضور نمايندگاني از آمريكا در اجلاس تهران مي نويسد: مهماني كه از آمريكا به ايران سفر كرده بود با اشاره به تحريم هاي پيشين عليه برنامه هسته اي ايران مي گويد كه احمدي نژاد با توجه به احتمال وضع تحريم هاي جديد عليه كشورش كوشيد تا از اجلاس تهران براي پاسخ دادن به ضربات «قلدرهاي» غربي كه سعي دارند تا مانع از دستيابي ايران به دانش هسته اي شوند، استفاده كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14