(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389- شماره 19638

روابط عمومي يا روابط خصوصي؟!
آغاز بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد كود گرانوله
همزمان با هفته معلم بزرگترين تابلوي پارچه اي نقاشي دانش آموزان مشهدي ترسيم شد
ايران در كيهان
با خودكفايي در توليد گندم صورت گرفت صدور مجوز صادرات 2ميليون تن گندم
«بازگشت» به شبكه سوم سيما رفت
استاندار: آمار نشان دهنده بحران كم آبي در قم است
برگزاري يازدهمين جشنواره اذان و قرآن استان اصفهان
گيلاني ها «جاي پاي خدا» را مي سازند
نمايشگاه عكس در نگارخانه كمال الملك نيشابور
افزايش كانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي
نمايشگاه كتاب «ياديار مهربان» مهرماه دربندرعباس برگزار مي شود
انجام اولين عمل جراحي قرنيه چشم در بابل
همايش حجاب در شوشتر برگزار شد
استاندار: نرخ رشد بيكاري را بايد در هرمزگان به حداقل برسانيم
تغيير نام شهر تخت جلگه نيشابور به شهر فيروزه



روابط عمومي يا روابط خصوصي؟!

سفر رئيس جمهور به منطقه آزاد كيش با حاشيه هايي همراه بود كه در خبرگزاري ها به آن اشاره شده است ولي نكته اي كه از ديد خبرنگاران پنهان مانده است اين نكته بسيار مهم است كه امور فرهنگي و روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش به رغم اطلاعي كه از سفر رئيس جمهور در روز ملي خليج فارس به منطقه آزاد كيش داشت هيچ گونه اطلاع رساني در اين راستا انجام نداد.
اين در حالي است كه همزمان با سفر اشخاصي چون حسين مرعشي و ايزد پناه به اين جزيره، روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش تداركات وسيعي را ترتيب مي بيند. عملكرد منفي روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش كه ساليان متمادي است ادامه دارد نه تنها مورد اعتراض كاركنان اين سازمان قرار گرفته است بلكه نارضايتي شديد مردم جزيره كيش را نيز به دنبال داشته است.
اميد است مسئولان امر با پيگيري نحوه عملكرد امور فرهنگي و روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش جوابي در خور به مردم و خبرنگاران دلسوز اين منطقه ارائه دهند.
كيش- خبرنگار كيهان

 



آغاز بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد كود گرانوله

ساري- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين واحد صنعتي توليد كود گوگرد كشور در مجتمع صنايع چوب و كاغذ مازندران به بهره برداري رسيد.
مديرعامل مجتمع صنايع چوب و كاغذ مازندران در آيين راه اندازي اين كارخانه گفت: واحد توليد كود گرانوله ساري با ظرفيت توليد 100 هزار تن كود آلي در سال مي تواند نيازهاي بخش زراعت كشور را تأمين كند.
ابوالفضل روغني افزايش عملكرد كمي و كيفي محصولات زراعي باغي، سودآوري حاصل از فروش محصولات فرآوري شده و جلوگيري از آلايندگي زيست محيطي را از ثمرات راه اندازي اين واحد توليدي برشمرد و افزود: ظرف يك سال آينده كارخانه توليد آرد چوب در مجتمع صنايع چوب و كاغذ مازندران راه اندازي خواهد شد.
وي با يادآوري در اختيار داشتن 150 هزار هكتار از عرصه هاي مازندران از استمرار اجراي طرح زراعت و چوب در اراضي جنگلي اين استان خبر داد.
«روغني» با اشاره به شرايط رقابتي در بازار جهاني توليد كاغذ بر لزوم حمايت بيشتر درست از اين واحد اقتصادي با افزايش تعرفه واردات كاغذ خارجي تأكيد كرد.
به گفته وي راه اندازي كارخانه توليد كود گرانوله 30 ميليارد ريال هزينه دربرداشت.

 



همزمان با هفته معلم بزرگترين تابلوي پارچه اي نقاشي دانش آموزان مشهدي ترسيم شد

مشهد- خبرنگار كيهان:
همزمان با هفته معلم، دانش آموزان مشهدي در پارك وحدت با ترسيم بزرگترين تابلوي پارچه اي نقاشي از مقام معلم تجليل كردند.
مديركل روابط عمومي و بين الملل شهرداري مشهد گفت: به مناسبت هفته معلم از دانش آموزان هفت ناحيه آموزش و پرورش دعوت به عمل آمد، تا نقاشي هاي خود را در تجليل از مقام معلم بر روي تابلوهاي نقاشي ترسيم كنند.
علي حامد مقدم در ادامه فضاي تابلوي پارچه اي نقاشي اين دانش آموزان را 480 متر مربع اعلام كرد و گفت: اين تابلوي پارچه اي 12 ارديبهشت براي بازديد عموم شهروندان در عرصه ميدان شهدا به نمايش درآمد.
وي همچنين به فعاليت گروه شهرياران اشاره كرد وگفت: اطلاع رساني در فضاي شهري و آنچه كه كودكان و دانش آموزان مشهدي بايد از فضاي شهري دانسته و آن را به ديگران منعكس كنند، عمده فعاليت گروه شهرياران است.
حامد مقدم اضافه كرد: تاكنون گروه شهرياران توانسته همكاري سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي، حدود 7 هزار و 500 دانش آموز را بين هفت تا 12 سال به عضويت اين طرح دربياورد. وي همچنين به طرح شهرياران اشاره كرد و افزود: اين طرح ويژه مربيان آموزش و پرورش است تا آنان بتوانند نظرات و ديدگاه هاي خود را در حوزه كودك انتقال دهند.

 



ايران در كيهان

ماه معصوم منتشر شد
قم-خبرنگار كيهان: نمايشنامه مذهبي «ماه معصوم» كه در رثاي كريمه اهل بيت حضرت معصومه(س) توسط سيدحسين فدايي حسين نوشته شده است از سوي حوزه هنري استان قم منتشر شد. نمايش «ماه معصوم» به كارگرداني كوروش زارعي به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم و با همكاري حوزه هنري اين استان تا 17 ارديبهشت ماه جاري در تالار هنر مجتمع فرهنگي هنري نور به روي صحنه رفته است.
اجراي نمايش آخر خط، طعم گيلاس
اصفهان-خبرنگار كيهان:
بمنظور رشد و شكوفايي تجربه هاي متفاوت در تئاتر، نمايش «آخر خط، طعم گيلاس» به همت كارگاه تئاتر تجربي حوزه هنري استان اصفهان در خانه هنرمندان به اجرا درآمد.
اين نمايش به كارگرداني شايان فيروزي، برداشتي آزاد از روي نمايش آخر خط نوشته پيتر توريني است كه با نگاهي متفاوت به مقوله مرگ مي پردازد.
از عوامل اين نمايش مي توان به ميثم كيان دستيار كارگردان، يسنا فيروزي طراح پوستر و آسيه بني طباء، مژگان ملكوتي، شهره موسوي، محمد كربلايي، حامد احمدجو، زهرا شفيعي و سيامك دري بازيگران نمايش اشاره كرد.
معرفي آثار هنري هنرمند اصفهاني
¤ نمايشگاه نقاشي يكي از هنرمندان جوان اصفهاني در نقش خانه حوزه هنري استان اصفهان برگزار شد.
اين نمايشگاه شامل 60 تابلوي انتزاعي از مجموعه تابلوهاي «آيدا بهشاد» بود كه با الهام از طبيعت بر روي مقوا و با تكنيك تركيب مواد و مركب آثاري را خلق كرده است.
شايان ذكر است بهشاد تاكنون 2 نمايشگاه فردي و 5 نمايشگاه گروهي برگزار كرده و موفق به كسب رتبه در چهارمين ساليانه نقاش معاصر اصفهان شده است.
برپايي نمايشگاه آثار گرافيكي در گرگان
گرگان-خبرنگار كيهان: نمايشگاهي از آثار گرافيك صالح و عبدالحميد زنگانه دو هنرمند گلستاني به مدت يك هفته در محل تالار فخرالدين اسعد گرگاني در گرگان به نمايش درآمد.
آثار ارائه شده در اين نمايشگاه شامل پوستر، آرم، لوگوتايپ، بسته بندي، بروشور، جلد كتاب، ست اداري و كه در ابعاد مختلف و به شكلي زيبا خلق و ارائه شده بود. اين دو از فارغ التحصيلان رشته گرافيك هستند و تاكنون در جشنواره ها و مسابقات مختلف شركت كرده و عناوين متعددي كسب كرده اند.
هنرمندان هرمزگان بيمه مي شوند
بندرعباس-خبرنگار كيهان: هنرمندان هرمزگاني كه عضو صندوق حمايت از هنرمندان هستند تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند. هنرمندان هرمزگاني فرصت دارند تا 25 ارديبهشت نسبت به نام نويسي و تكميل فرم هاي مربوطه به بيمه تكميلي به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان مراجعه كنند. بيش از 430 نفر از هنرمندان هرمزگاني عضو صندوق حمايت از هنرمندان هستند.
فعال شدن كانون فيلم و عكس جاسك
¤سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاسك گفت: كانون فيلم و عكس جاسك در حال حاضر با 128 عضو يكي از فعال ترين كانون هاي جنوب كشور است. عباس اشرافي ابراز اميدواري كرد كه با ساخت مجتمع فرهنگي و هنري مشكلات هنرمندان اين شهر از بابت كمبود فضاي مناسب فرهنگي رفع شود. وي از رشد شركت كنندگان در جشنواره هاي فيلم در جاسك خبر داد و افزود: در سال جاري 11 اثر كوتاه در قالب هاي مستند، داستاني و بخش نگاهي ديگر و عكس شركت كردند.
نمايش 50 تابلوي هنري
شهريار- خبرنگار كيهان:دانشجويان دانشگاه پيام نور شهريار اقدام به برپايي نمايشگاهي از آثار نقاشي، خوشنويسي و عكس در نگارخانه فرهنگسراي استاد شهريار اين شهر كردند.
در اين نمايشگاه تعداد 50 تابلو با موضوعات مختلف به سبك رئال و با تكنيك هاي معرق، منبت، فازكاري، رنگ و روغن، گواش، خوشنويسي و عكس به معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
برگزاري كارگاه نقد فيلم
گرگان- خبرنگار كيهان: به همت واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري استان گلستان، اولين كارگاه نقد و بررسي آثار سينمايي ايران و جهان با عنوان «سينماخانه» با حضور شهرام مكري منتقد سينمايي كشور و هنرمندان گلستاني در محل مجتمع فرهنگي، سينمايي بهمن گرگان برگزار شد.
در اين كارگاه يكروزه، سه فيلم از شهرام مكري به نامهاي طوفان سنجاقك، آن دو سي و محدوده دايره براي علاقه مندان اكران شد و هنرمندان به تحليل و نقد و بررسي اين آثار پرداختند.
نمايش صحنه اي «چارقد گل گلي»
سرويس شهرستانها: هنرهاي نمايشي شهرستان اسلامشهر با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نمايش صحنه اي چارقد گل گلي را در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي هنري شهيد صارمي اين شهر به اجرا درآورد.
اين نمايش طنز نوشته علي اكبر بهمن پور با كارگرداني احمد علي بياتي با موضوع كودك داستان حيوانات جنگل مي باشد كه در بين آنها كبوتر خودخواه كه به خاطر چارقد گل گلي اش به خود مغرور شده و با همه حيوانات جنگل درگير مي شود.
جشنواره فرهنگي و هنري آب، صداي زندگي
قم- خبرنگار كيهان: 752 اثر در قالب شعر، سرود، نمايش و كتاب به دبيرخانه دومين جشنواره فرهنگي و هنري آب صداي زندگي در قم ارسال شد. بيش از 2هزار دانش آموز 320 مدرسه ابتدايي دخترانه و پسرانه قم در اين جشنواره شركت كردند. 150 شعر، 26 سرود و 26 نمايش به جشنواره ارسال شد كه در پايان جشنواره از خالقان 28 اثر برتر تجليل مي شود.
راه اندازي دفاتر انجمن نمايش
سرويس شهرستان ها: دفاتر نمايندگي انجمن هنرهاي نمايشي ايران در شهرستان هاي استان تهران راه اندازي مي شود. اين دفاتر به منظور حمايت از هنرمندان حوزه تئاتر، تلاش در زمينه توليد آثار ارزشمند، ارائه خدمات به هنرمندان تئاتر، اجراي نمايش صحنه اي و خياباني و برگزاري جشنواره هاي تئاتر راه اندازي مي شود. اين دفتر در اسلامشهر نيز راه اندازي مي شود.

 



با خودكفايي در توليد گندم صورت گرفت صدور مجوز صادرات 2ميليون تن گندم

گرگان- خبرنگاركيهان:
باتوجه به حجم توليد گندم و تحقق امر خطير خودكفايي كشور به محصول استراتژيك گندم هيئت دولت طي مصوبه اي مجوز صادرات 2ميليون تن گندم از طريق عرضه در بورس را صادر كرد.
مديركل غله گلستان با بيان مطالب فوق گفت: در راستاي گسترش و حضور پررنگتر استان در بخش صادرات غيرنفتي در اين امر نيز استان گلستان نقش به سزايي ايفا خواهدكرد.
سيدحميدرضا ميرآفتاب افزود: 300هزار تن از اين ميزان به گندم استان گلستان اختصاص داده شده است كه اين ميزان از بالاترين سهميه هاي اختصاص داده شده به استان ها است چراكه كيفيت و حجم گندم توليدي در سال زراعي88 استان گلستان بيانگر اين امر بود كه گندم گلستان ازنظر كيفيت و كميت قابليت عرضه حداكثري در بازارهاي جهاني را دارد.
ميرآفتاب خاطرنشان كرد: براساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوي سازمان جهاد كشاورزي در سال زراعي جاري حدود 385 هزار هكتار از مزارع استان گلستان زير سطح كشت گندم رفته است كه پيش بيني مي شود از اين ميزان سطح زيركشت يك ميليون و 200هزار تن گندم برداشت شود.
وي درخصوص چگونگي انجام معامله گندم در بازار بورس يادآور شد: باتوجه به قيمت مناسب گندم عرضه شده در بورس و امكان مطلوب فراهم شده در عرصه رقابت معاملاتي اين محصول استراتژيك نسبت به خريد و صدور گندم و همچنين آرد استحصالي كليه داوطلبان صادرات گندم و آرد در استان مي توانند از طريق كارگزاران بورس اقدام كنند.

 



«بازگشت» به شبكه سوم سيما رفت

بادرود-خبرنگار كيهان:
فيلم تلويزيوني «بازگشت» به نويسندگي و كارگرداني اميرحسين عنايتي آماده پخش از شبكه سوم سيما است.
اميرحسين عنايتي كارگردان اين فيلم 90دقيقه اي گفت: اميد آهنگر، حسين خاني بيك، حسن قائمي و پيمان خضرائي در اين تله فيلم به ايفاي نقش پرداخته اند.
عنايتي گفت: «بازگشت» داستان جواني را به تصوير مي كشد كه در سير و سلوكي عارفانه از زندگي روزمره خود خارج شده و با دنياي خوبي ها آشنا مي شود.
گفتني است: اين كارگردان تله فيلم ديگري را با عنوان «ماجا» به تهيه كنندگي مجيد كوهي به زودي مقابل دوربين مي برد.

 



استاندار: آمار نشان دهنده بحران كم آبي در قم است

قم- خبرنگار كيهان:
استاندار قم گفت: ميانگين بارندگي در استان قم در طول 20سال گذشته 194 ميلي متر بوده است در حالي كه اين ميزان در سال گذشته 113 ميلي متر بوده است كه اين آمار و ارقام نشان دهنده عمق بحران در استان قم است.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين موسي پور در حاشيه آيين اختتاميه دومين جشنواره فرهنگي و هنري «آب، صداي زندگي» اهميت برگزاري اين جشنواره را مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: استمرار و ماندگاري هر كاري در كشور بايد از فرهنگ شروع شود.
وي فرهنگ سازي از سنين كودكي را مورد تأكيد قرارداد و اظهار داشت: با توجه به اينكه كار آموزش بر روي سنين كودكي آسانتر انجام مي شود براي نهادينه كردن فرهنگي همانند صرفه جويي در مصرف آب نيز بايد از كودكان آغاز كنيم.
استاندار قم با اشاره به ضرورت برگزاري جشنواره آب صداي زندگي گفت: با توجه به مشكل خشكسالي و كم آبي در استان برگزاري اين جشواره حركتي ارزشمند است كه مي تواند فرهنگ صرفه جويي و استفاده بهينه از آب را در جامعه نهادينه كند و كودك از همان سنين كودكي قدر اين نعمت الهي را بداند و در طول عمر در صرفه جويي از مصرف آب دقت لازم را داشته باشد.
وي اقدام شركت آب و فاضلاب در برگزاري اين جشنواره را مثبت ارزيابي كرد و گفت: البته نبايد تنها به برگزاري اين جشنواره اكتفا كرد و تنها آبفا نيز نبايد در اين بخش فعال باشد بلكه همه بخش ها به ويژه رسانه ها بايد در نهادينه كردن فرهنگ استفاده از آب در بين اقشار مختلف مردم تلاش كنند.

 



برگزاري يازدهمين جشنواره اذان و قرآن استان اصفهان

بهارستان- خبرنگاركيهان:
يازدهمين دوره مسابقات اذان و قرآن استان اصفهان با همكاري دارالقرآن الكريم، شهرداري و شوراي شهر بهارستان در تالار دانشگاه شيخ بهايي اين شهر برگزار شد.
دبير اين جشنواره درباره نحوه برگزاري اين مسابقات اظهار داشت: اين دوره از مسابقات در سه بخش قرائت قرآن خواهران و برادران، مفاهيم قرآن خواهران و برادران و اذان ويژه برادران برگزار شد.
حجت الاسلام شهرياري افزود: يازدهمين دوره مسابقات اذان و قرآن استان اصفهان در دو مرحله مقدماتي و نهايي انجام شده است كه مرحله مقدماتي آن ايام دهه فجر در حدود 25نقطه استان اصفهان برگزار شد و برگزيدگان آن به مرحله نهايي راه يافتند.
حجت الاسلام شهرياري اظهار داشت: بخش نهايي اين مسابقات با حضور شركت كنندگان 20شهر از استان اصفهان برگزار شد كه هر شهر به تعداد 5 نفر شركت كننده داشت.
در پايان اين مسابقات 15نفر بعنوان برترين هاي رشته هاي قرائت و مفاهيم قرآن و اذان انتخاب شدند و به برگزيدگان لوح تقدير و هزينه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

 



گيلاني ها «جاي پاي خدا» را مي سازند

رشت - خبرنگار كيهان:
فيلم مستند جاي پاي خدا كه درباره شهيد سيدجواد موسوي است ساخته مي شود.
اين فيلم در راستاي ترويج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است كه توسط گروه توليدي سازمان بسيج هنرمندان استان گيلان ساخته مي شود كه درباره زندگي و شهادت شهيد سيدجواد موسوي از شهيدان نامدار استان در شهرستان فومن است.
گفتني است براي ساخت و توليد فيلم مستند «جاي پاي خدا» كه نيمه اول خرداد ماه به اتمام مي رسد افزون بر 75 ميليون ريال هزينه برآورد شده است.

 



نمايشگاه عكس در نگارخانه كمال الملك نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه عكس با موضوع مستند اجتماع و طبيعت در نگارخانه كمال الملك شهرستان نيشابور برگزار شد.
رئيس انجمن سينماي جوانان ايران دفتر نيشابور با اعلام مطلب فوق گفت: نمايشگاهي از آثار علي سامعي به مدت يك هفته در نگارخانه كمال الملك شهرستان داير بود.
حسين محروفي افزود: در اين نمايشگاه تعداد 40 قطعه عكس 70*50 از اين عكاس باسابقه و برجسته نيشابوري به نمايش درآمد.وي يادآور شد: علي سامعي كارشناس ارشد رشته ژنتيك و فارغ التحصيل انجمن سينماي جوانان ايران است و در بيش از 100 نمايشگاه عكس خارجي و داخلي حضور داشته است.

 



افزايش كانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي

مهربان- خبرنگار كيهان:
تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از 130 باب در سال 88 به 185 باب در پايان سال افزايش يافت.
مسئول دبيرخانه هماهنگي و نظارت بر كانون هاي مساجد آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در مهربان گفت:
با افزايش كانون هاي فرهنگي هنري در مساجد مستعد، فعال كه داراي مكان فيزيكي و نيروي فكري و فرهنگي هستند، فعاليت هاي مختلف فرهنگي، هنري، قرآني، آموزشي و غيره به طور قابل توجهي افزايش خواهد يافت.
هادي نيا افزود: 10درصد مساجد بخش مهربان تا پايان سال صاحب كانون فرهنگي هنري مي شوند.

 



نمايشگاه كتاب «ياديار مهربان» مهرماه دربندرعباس برگزار مي شود

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي هرمزگان از برگزاري نمايشگاه كتاب «ياديار مهربان» در مهر ماه سال جاري خبر داد.
همايون اميرزاده با اعلام اين خبر افزود: براساس توافق صورت گرفته قرار بود نمايشگاه در فروردين امسال برگزار شود اما به دليل نبود مكان مناسب و كامل نشدن سيستم خنك كننده محل برگزاري نمايشگاه ها برگزاري اين رخداد بزرگ (فرهنگي) تا مهر ماه به تعويق افتاد. وي گفت: طي تفاهم نامه منعقد شده بين معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي و استانداري هرمزگان، سازمان آموزش و پرورش و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان 550ميليون تومان براي خريد كتاب جهت كليه كتابخانه هاي مدارس استان اختصاص يافت.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان مدت زمان برگزاري نمايشگاه را يك هفته اعلام و تصريح كرد: قبل از برگزاري نمايشگاه گروهي متشكل از كارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان آموزش و پرورش عناوين كتب مورد نياز را تهيه و براساس آن نمايشگاه برگزار خواهد شد.

 



انجام اولين عمل جراحي قرنيه چشم در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
اولين عمل جراحي قرنيه چشم در بيمارستان آيت الله روحاني بابل روي يك بيمار 75 ساله انجام شد.
دكتر نيما ميرزايي راد جراح و فوق تخصص چشم طي گفتگويي اعلام كرد، اين عمل در بيمارستان آيت الله روحاني بابل و براي اولين بار انجام شد.
وي افزود: بيمار 75 ساله دچار كدورت كاهش ديد بود كه با مساعدت رياست دانشگاه علوم پزشكي بابل و كمك رياست بيمارستان آيت الله روحاني عمل جراحي با موفقيت روي وي انجام شد.
دكتر ميرزايي راد گفت: اميدواريم از اين به بعد بيماران مازندراني و بابلي نيازي به رفتن به بيمارستان هاي تهران و ساير استان ها نداشته باشند.

 



همايش حجاب در شوشتر برگزار شد

شوشتر-خبرنگار كيهان:
همايش حجاب با حضور اساتيد برجسته حوزه هاي علميه سراسر كشور با هدف تبيين حجاب كامل در جامعه در شوشتر برگزار شد.
آرزو قاسمي مسئول كميسيون بانوان شوشتر، شهرستان شوشتر را از نظر حجاب در استان خوزستان داراي اصالت و قدمت دانست و تصريح كرد: شهرستان شوشتر به دليل سابقه ديني و مذهبي داراي پشتوانه بسيار قوي در اين زمينه است و براي اين امر مي توان شوشتر را مكاني مطمئن براي حجاب و عفاف زنان عنوان كرد. وي با اشاره به اينكه شوشتر به عنوان «دارالمومنين» ناميده مي شود گفت: صبغه ديني و مذهبي در شهرستان شوشتر باعث مي شود تا گرايش به امور مذهبي و حجاب بسيار زياد باشد. مسئول كميسيون بانوان شوشتر با تاكيد بر اينكه حجاب باعث مصونيت زن از هرگونه كج روي است گفت: حجاب باعث حفظ ارزشهاي والاي زن در جامعه مي شود و براي اين مهم بايد تلاش كرد.

 



استاندار: نرخ رشد بيكاري را بايد در هرمزگان به حداقل برسانيم

بندرعباس - خبرنگاركيهان:
استاندار هرمزگان گفت: با وجود ظرفيت هاي موجود در استان بايد نرخ رشد بيكاري را درسال همت و كار مضاعف به حداقل برسانيم.
حسين هاشمي تختي درهمايش بزرگداشت روز كارگر افزود: در هرمزگان نيروهاي متخصص، كارآمد و با استعدادي هستند كه فضاي جديدي را مي توانند در راستاي نيروي انساني متخصص داشته باشند.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب اين سال را به اين دليل همت و كار مضاعف نام نهادند كه جهشي به سوي توسعه عمران و آباداني كشور داشته باشيم.
در اين مراسم مشاور وزير كار و امور اجتماعي تصريح كرد: استان هرمزگان يكي از قطب هاي نوظهور اسلام است كه در طي اين 4 و 5سال رشد قابل توجهي در راستاي صنعت داشته است.
احمد راستي افزود: بيش از 50 درصد توليدات كشور در استان هرمزگان صورت مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه 40 هزار فرصت شغلي در هرمزگان وجود دارد تصريح كرد: با وجود همكاري وهمدلي مردم هرمزگان اين كار سنگين را به سرانجام خوب خواهيم رساند.

 



تغيير نام شهر تخت جلگه نيشابور به شهر فيروزه

مشهد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي گفت: شهر تخت جلگه نيشابور به شهر فيروزه تغيير نام پيدا كرد.
محمود صلاحي در دومين همايش ملي تبيين جايگاه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي كشور با بيان اين مطلب افزود: استان خراسان رضوي به لحاظ تمدن و تدين و جاذبه هاي زيباي گردشگري يكي از بي نظيرترين استان هاي كشور محسوب مي شود.
وي گفت: بيش از 4هزار نوع سنگ شناخته شده در دنيا وجود دارد كه 100نوع زينتي آن در ايران و خراسان رضوي موجود مي باشد.
وي افزود: فيروزه نيشابور ازجمله اين 100سنگ قيمتي و ارزشمند دنياست كه خواستگاه آن شهر تخت جلگه است كه از امروز به شهر فيروزه تغيير نام پيدا كرد.
استاندار خراسان رضوي خاطرنشان كرد: در زمينه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي بايد توجه داشت كه از صادرات خام و بدون فرآوري شده جلوگيري شود چراكه ارزش افزوده آن عايد كشور ما نخواهد شد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14