(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389- شماره 19638

اعتراض مردم دزفول به اظهارات توهين آميز نماينده اين شهر در مجلس
قاليباف در جلسه ديروز شوراي شهر: نگرانم شناسنامه فني ساختمان نان داني مهندسان متخلف شود
با ابتكار يك ايراني جعل نام خليج فارس در «گوگل» بي اثر شد
اجراي دومين عمليات امنيت اجتماعي ناجا در پايتخت
رانندگان حامل بار غيرمجاز 3 ماه تا يكسال زنداني مي شوند
چمران: تعطيلي شوراها نوعي استبداد صغير است
صدر: رفتار متكبرانه مهمترين علت شكايت از پزشكان است
كشف يك بمب دوران دفاع مقدس در سنندج
دستگيري قاتل فراري در كمتر از 72 ساعت
ابرهاي آتشفشان ايسلند به اروپا برگشت -رويدادهاي خارجي
بخور و بخواب
زندان 5 ستاره!
خودسوزي به خاطر اختلافات خانوادگي
پيوند موفق!
مرگ پيرترين زن دنيا
 



اعتراض مردم دزفول به اظهارات توهين آميز نماينده اين شهر در مجلس
با تجمع در مقابل منزل امام جمعه انجام شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
به دنبال اظهارات توهين آميز نماينده دزفول نسبت به علماء و فقهاي دزفول و وزارت اطلاعات، جمعي از مردم دزفول، به صورت خودجوش مقابل منزل امام جمعه شهرستان تجمع كردند.
اين تجمع دو ساعته در حالي صورت گرفت كه امام جمعه شهرستان، طي بيانيه اي از مردم خواسته بود تا از هرگونه تجمع اعتراض آميز در اين رابطه بپرهيزند.
گفتني است سيداحمد آوايي نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي، هفته گذشته در جلسه اي در حضور فرماندار و امام جمعه، اظهاراتي تند و توهين آميز نسبت به مواضع مراجع و برخي از علماء و فقهاي دزفول نسبت به دراويش داشته است.
همچنين اعضاي جلسات قرآن و كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد دزفول طي بيانيه اي، اعتراض خود را نسبت به اظهارات اخير نماينده اين شهرستان اعلام كردند.
اين بيانيه با اشاره به گرايش و حمايت آوايي از فرقه ذهبيه و اقدامات وي در جهت ساخت، توسعه و حفظ خانقاه اين فرقه تصريح كرده است: آوايي با حمايتهاي افراطي خود از اين فرقه، شهر دارالمؤمنين دزفول را با مشكلات امنيتي فراواني مواجه كرده و ظرفيت نمايندگي و توان اجرايي مديران شهري را به جاي خدمت به مردم و رفع مشكلات بنيادي آنان، مصروف حمايت از اين فرقه انحرافي كرده است.
اين بيانيه همچنين به تلاش آوايي در جهت عزل مديران اصولگرا و انتصاب مديراني نالايق و غيرمتخصص اما همراه با جريان مذكور با هدف سپردن مديريت هاي شهري به دراويش و حاميان آنان اشاره كرده و از تخريب دولت نهم و دهم و حمايت از آشوبگران جريان فتنه سبز در جريان انتخابات و پس از آن، حمايت و تمجيد از قطب فراري فرقه ضاله ذهبيه و اهانت به وزارت اطلاعات به عنوان ديگر رفتارهاي تأمل برانگيز اين نماينده مجلس كه بارها خشم مردم خداجوي دارالمؤمنين و عكس العمل تبري جويانه آنان را به دنبال داشته نام برده است.
اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد دزفول در پايان با اعلام اين كه مواضع هتاكانه و غيراصولي آوايي، درصد اندك آراي وي را به شدت كاهش داده است و هم اكنون بسياري از شهروندان از راي خود به آوايي پشيمان هستند. از رئيس مجلس شوراي اسلامي و كميسيون اصل نود درخواست بررسي موضوع تا تجديدنظر و ابطال اعتبار نامه وي را خواستار شدند.

 



قاليباف در جلسه ديروز شوراي شهر: نگرانم شناسنامه فني ساختمان نان داني مهندسان متخلف شود

شهردار تهران با اشاره به تخلف برخي مهندسان ناظر و محاسب سازمان نظام مهندسي گفت: متاسفانه مهندساني كه فقط امضا مي كنند و حتي يكبار هم ساختمان را نمي بينند، كم نيستند و من نگرانم كه اجراي صدور شناسنامه فني نان داني جديدي براي اين افراد شود.
به گزارش خبرگزاري ها جلسه سه شنبه شوراي شهر تهران كه بخش عمده اي از آن به مراسم اعطاي نخستين شناسنامه فني-ملكي ساختمان اختصاص داشت، به جدال لفظي ميان شهردار تهران و رئيس سازمان نظام مهندسي كشور منجر شد.
در اين جلسه ابتدا «سيدمحمد غرضي»، رئيس سازمان فني و مهندسي كشور درباره شناسنامه فني ساختمان، اظهار داشت: اين ذهنيت كه اگر از مردم رعايت مقررات ملي ساختمان را بخواهيم آنها پس مي زنند، اشتباه است چرا كه مردم به شدت طالب توسعه هستند.
غرضي تصريح كرد: ساختمان ها بايد براساس مقررات فني خريد و فروش شوند نه براساس متراژ؛ شناسنامه فني ساختمان بايد زمينه سند ملكي شود تا ساختمان قابل خريد و فروش شود.
وي ادامه داد: ما مكلف هستيم شهرداري را قانع كنيم تا از زير بار اين مسئوليت شانه خالي نكند.
در اين هنگام، «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران خطاب به غرضي اظهار داشت: بحث ما بر كيفيت كار است، من و شما در خانه 200، 300 متري نشسته ايم و دغدغه 10 متر كم و زياد شدن خانه مان را نداريم، اما كسي كه همه زندگي اش به اندازه رهن يك خانه پول دارد، 10 متر كم شدن خانه برايش موضوعيت دارد.
شهردار تهران در واكنش به اظهارات غرضي مبني بر اينكه اعضاي سازمان نظام مهندسي بايد مشاوران شهرداري در امور پروانه ساختماني باشند، گفت: من براي كساني كه وظيفه ذاتي خود را انجام نمي دهند، نان داني درست نمي كنم.
قاليباف اظهار داشت: درباره ساختماني كه در سعادت آباد فرو ريخت، شما در شوراي انتظامي با آن كه خودتان وظيفه رسيدگي به چنين خلاف هايي را داريد چه كارنامه اي به دست مردم داديد كه معلوم شود از اين جامعه 500 هزار نفري مهندسان، آن هايي كه خلاف كردند از كار بيكار كرده ايد؛ آن ساختماني كه در سعادت آباد فرو ريخت، مهندس ناظر شما آن را تاييد و امضا كرده بود.
در اين لحظه رئيس سازمان نظام مهندسي در واكنش به اظهارات قاليباف، با بيان اينكه شهردار تهران به او توهين مي كند، اعلام كرد، جلسه را ترك مي كنم كه قاليباف نيز گفت: جنابعالي اگر مي خواهيم برويد برويد، شما ميهمان مجموعه ما هستيد اما اينجا خانه من است و من مي مانم و حرفهايم را مي زنم.
در پي اين اظهارات قاليباف، «مهدي چمران»، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اصل قضيه اين است كه صميمانه تر كار كنيم. پيش از اين نيز اين بحث را مطرح كرده ام كه اگر برادرها با يكديگر هم جهت باشند برآيند آن نتيجه اي مثبت خواهد بود.
وي ادامه داد: ما به عنوان نمايندگان مردم، طلبكار هستيم كه چرا شناسنامه فني ساختمان اجرا نمي شود.
چمران افزود: در شوراي دور دوم، دفترچه فني ساختمان را تهيه كرديم و چرخ آن را به راه انداختيم، حال پاسخ مي خواهيم.
وي خاطرنشان كرد: بيش از هر دستگاه ديگري، شورا به عنوان نماينده مردم خواستار مقاومت و سلامت ساختمان هاست.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اصل بحث ما اين است كه ساختمان ها درست ساخته شود، همه اين مصالح ثروت ملي است و بايد تلاش شود تا ساختمان ها 300 سال عمر كنند.
گفتني است در پايان اين جلسه قاليباف و غرضي با روبوسي يكديگر به جدال لفظي خود خاتمه دادند.

 



با ابتكار يك ايراني جعل نام خليج فارس در «گوگل» بي اثر شد

در پي اقدام يك مبتكر ايراني از جعل نام خليج فارس در موتور جستجوگر گوگل به زبانهاي فارسي، عربي و انگليسي جلوگيري شد.
به گزارش ايرنا، اين اقدام كه از سوي يك ايراني و به منظور حفظ و دفاع از هويت اصلي خليج هميشه فارس صورت گرفته، موجب شده است، تا كاربراني كه قصد استفاده از عبارت جعلي براي خليج فارس در موتور جستجوي اين شاهراه اينترنتي را دارند، دست خالي بازگردند.
بر اساس اين گزارش در صورت اين اقدام توسط كاربر، صفحه اي نمايش داده مي شد كه اين جمله به وي تذكر داده مي شود: «عبارت صحيح براي جستجو «خليج فارس» است، دوباره تلاش كنيد.»
براي كاربران عرب زبان نيز اين جملات به چشم مي خورد: «لا خليج المجعول العربي! فقط خليج بالكل فارسي!»
«لاخليج العربي في الكل الدنيا، ولكن هنالك خليج الفارسي في الشرق الاوسط هذا الخليج المبين.»
گفتني است قبلاً نيز صدها هزار كاربر ايراني با «امضاي اينترنتي خود» در مورد جعل نام خليج فارس در شاهراه هاي اينترنتي اعتراض كرده بودند.

 



اجراي دومين عمليات امنيت اجتماعي ناجا در پايتخت

دومين عمليات امنيت اجتماعي نيروي انتظامي در مناطق مختلف تهران بزرگ با دستگيري 77 نفر از اراذل و اوباش معروف اجرا شد.
به گزارش فارس، سردار حسين ساجدي نيا گفت: اراذل و اوباش و افراد شرور طي يك هفته فرصت دارند تا توسط افراد معتمد محله و پايگاه هاي بسيج ضمانت شوند و توبه كنند. اين افراد اگر مشكل خاصي از نظر قضايي نداشته باشند مورد برخورد پليس قرار نمي گيرند، تنها شناسنامه اي برايشان در نيروي انتظامي تشكيل خواهد شد.
وي اظهار داشت: اما اگر اين اراذل و اوباش ظرف يك هفته آينده خود را معرفي نكنند با برخورد سخت پليس مواجه خواهند شد.
سردار ساجدي نيا از مردم خواست تا هرگونه اطلاعات خود را در زمينه فعاليت افراد شرور و اراذل و اوباش به پليس 110اطلاع دهند و اعلام كرد: تعداد ديگري از اين افراد طي شب هاي آينده دستگير خواهند شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ تأكيد كرد: هفته آينده نيز دو طرح به منظور طرح امنيت اجتماعي برگزار خواهد شد كه در زمان لازم اطلاع-رساني خواهيم كرد.
سردار ساجدي نيا در مورد طرح امنيت اخلاقي گفت: اين طرح با رويكرد جديد و متفاوت از گذشته طي روزهاي عادي در تهران آغاز مي شود.
فرمانده پليس تهران تأكيد كرد: در اجراي طرح هاي عملياتي پليس حفظ حقوق شهروندي مورد تأكيد است.
سردار ساجدي نيا با اعلام اينكه يكي از دغدغه هاي مردم درباره موادمخدر است، گفت: هفت محور براي مبارزه با موادمخدر در نظر گرفته ايم كه تا به حال طرح جمع آوري خرده فروشان موادمخدر به اجرا درآمده است.
وي اظهار داشت: مرحله دوم اين طرح، جمع آوري معتادان از سطح شهر است كه تا پايان سال اجرا خواهد شد.
سردار ساجدي نيا با بيان اينكه براي اجراي اين عمليات و مراحل قانوني بعد، با مراجع قضايي هماهنگي لازم صورت گرفته است افزود: اين عمليات فعلاً در شهر تهران و در مرحله بعد در سراسر ايران اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه اين عمليات در 9 دسته و به طور پيوسته و گسترده ادامه مي يابد، گفت: از جمله اين 9 گونه عمليات نيروي انتظامي در چارچوب طرح امنيت اجتماعي، دستگيري خرده فروشان موادمخدر، مجرمان تحت تعقيب و اراذل و اوباش است كه به درخواست شهروندان صورت مي گيرد.

 



رانندگان حامل بار غيرمجاز 3 ماه تا يكسال زنداني مي شوند

رئيس شعبه 22 ديوان عدالت اداري گفت: طبق قانون، رانندگان متخلف حامل بار غيرمجاز كه موجب اخلال نظم و آرامش ديگر شهروندان در سطح معابر شوند، سه ماه تا يكسال زنداني خواهند شد.
«محمد عرفان» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: علاوه بر اين، رانندگان متخلف حامل بار غيرمجاز در معابر، محكوم به 74 ضربه شلاق بوده و مجازات خواهند شد.
اين قاضي اظهار داشت: طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامي ازديدگاه كيفري، هركس كه با وسيله نقليه، اقدام به حركات غيرمتعارف كند به طوري كه موجب اخلال در نظم و آرامش عمومي جامعه شود، به مدت تعيين شده زنداني مي شود و بايد متحمل ضربه شلاق شود.
وي اضافه كرد: حمل بار غيرمتعارف در سطح خيابان از جمله مواردي است كه مصداق اين ماده قانوني است، چرا كه حمل اين قبيل بارها، در برخي موارد باعث اختلال نظم، انسداد معبر و نيز بازماندن مردم از كار و كسب مي شود.
رئيس شعبه 22 ديوان عدالت اداري تاكيد كرد: براي اعمال اين قانون و مجازات حاملان بار غيرمجاز در خيابان ها، قيدي وجود ندارد؛ يعني عاملان اين قبيل تخلفات، چه از روي عمد و چه غيرعمد مرتكب اين تخلف شده باشند، بايد مجازات شوند.
به گفته وي طبق ماده 22 اين قانون، امكان تبديل مجازات به جزاي نقدي نيز وجود دارد.
قاضي عرفان اظهار داشت: علاوه بر اين، طبق ماده 21 قانون نحوه رسيدگي و اخذ جرايم رانندگي مصوب سال 1350 كه با اصلاحاتي همراه است، اختيارات كامل به نيروي انتظامي داده شده است تا به مدت يكماه اقدام به تعطيلي شركت ها و موسسات حامل بار غيرمتعارف و خلاف قانون كنند.
وي گفت: طبق قانون، اين امكان به نيروي انتظامي داده شده است تا با موافقت دادستان، در صورت صلاحديد، زمان تعطيلي موسسات متخلف حامل بار غيرمجاز در معابر شهري را تمديد كند.
رئيس شعبه 22 ديوان عدالت اداري تصريح كرد: شركت ها و موسسات حمل و نقل بار موظفند تا بار خودرو طبق بارنامه مجاز و مدارك مناسب توسط رانندگان با صلاحيت كه در كمال سلامت هستند، حمل شود.
وي افزود: متاسفانه به رغم وجود قوانين محكم، توجه لازم به رعايت اين قوانين در كشور نمي شود و در صورتي كه تخطي از قوانين موجود، موجب وارد آمدن ضرر و زيان و خسارات مالي و مادي شود،اين حق از سوي شاكي يا شاكيان قابل مطالبه است.
رئيس شعبه 22 ديوان عدالت اداري گفت: طبق ماده 14 قانون نحوه رسيدگي به جرايم رانندگي، در اصلاحيه 76 اشاره شده است كه امكان اخذ جريمه از راننده خاطي در حمل بار غيرمتعارف وجود دارد؛ به طوري كه راننده در صورتي مي تواند به حركت خود ادامه دهد كه بارگيري را با مقررات مطابقت دهد و خسارات اعلام شده را پرداخت كند؛ در غير اين صورت، از ادامه حركت جلوگيري خواهد شد.
وي اضافه كرد: طبق ماده 82 آيين نامه رانندگي، ضوابط جابجايي بار، تاكيد شده است راننده هنگام حمل بار، در حد، اندازه، ابعاد و عرض متعارف، در طول شب بايد از دو چراغ قرمز در دو طرف بار استفاده كند؛ به طوري كه اين چراغ ها از فاصله 150 متري قابل رويت براي ديگر رانندگان باشد.
قاضي عرفان گفت: رانندگان حامل بار همچنين بايد براي تردد در معابر در ساعات روز، از دو پارچه رنگي نيم متري آويزان بر روي بار استفاده كنند تا رانندگان از وجود بار آنها آگاه شوند.
وي در عين حال ادامه داد: بار بايد از حفاظ و پوشش لازم برخوردار باشد به طوري كه مانع ديد راننده نشود. رئيس شعبه 22 ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: در فصل ششم آيين نامه رانندگي مصوبه سال 84، مقررات حمل بار و مسافر تاكيد شده است كه تردد خودرو حامل بارهاي غيرمجاز يا بارهايي كه شامل حيوانات باشد و ايجاد مزاحمت كند، ممنوع است.
اين قاضي گفت: در كشور ضعف قانون وجود ندارد، بلكه مشكل در نحوه اجراي بسياري از قوانين است كه اين امر بايد جدي تر بررسي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، طي يك ماه گذشته تصادفات خودروهاي حامل بار غيرمجاز در شهر تهران افزايش يافته است به طوري كه بر اثر تصادف چند خودرو حامل بار غيرمتعارف آهن و تيرآهن چند راننده زخمي و كشته شدند.

 



چمران: تعطيلي شوراها نوعي استبداد صغير است

رئيس شورايعالي استانها با اشاره به اظهارات اخير برخي نمايندگان در مورد تعطيلي دو ساله شوراهاي شهر تا زمان برگزاري انتخابات دوره چهارم شوراها تاكيد كرد: در زمان محمدعلي شاه نيز بحث تعطيلي مجلس مطرح شد و انحلال شوراها نيز مانند همان زمان به نوعي استبداد صغير است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدي چمران در سي و دومين اجلاس شورايعالي استانها تصريح كرد: بايد همان حساسيتي كه نسبت به تعطيلي مجلس ايجاد شد، در مورد تعطيلي شوراهاي شهر و روستا نيز وجود داشته باشد و ما به شدت جلوي اين نظر ايستاده و مقاومت مي كنيم.
به گفته وي، از سال 75 تاكنون بارها از اختيارات شوراهاي شهر كاسته شده است.
رئيس شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه شوراها از مصوبه مجلس و تاكيد مقام معظم رهبري بر اجراي قانون هدفمندي يارانه ها حمايت مي كنند، افزود: 113هزار نفر شوراي سراسر كشور پتانسيل خوبي براي اجراي اين قانون دارند و شوراها در خدمت مردم و نظام براي اجراي آن هستند.
وي با بيان اينكه هدفمندي يارانه تحول خوبي است كه ممكن است پس لرزه هايي را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: يكي از نگرانيها حذف سهم قانوني شهرداري از عوارض است و بايد اين سهم از درآمد دولت از افزايش قيمتها همانند ساير سازمانها و نهادهاي دولتي حفظ شود و نبايد از اين سهم عادي و قانوني شهرداريها كاسته شود.
چمران تصريح كرد: به طور قطع خريد بنزين 400 توماني هزينه هاي شهرداري را بسيار بالا خواهد برد و ما نگران ضربه خوردن شهرداريها و فشل شدنشان هستيم.

 



صدر: رفتار متكبرانه مهمترين علت شكايت از پزشكان است

رئيس سازمان نظام پزشكي كشور گفت: سال گذشته 15 هزار شكايت از پزشكان صورت گرفت كه بخش مهم و عمده اي از اين شكايت ها به خاطر رفتار متكبرانه برخي پزشكان بود.
به گزارش ايرنا، سيدشهاب الدين صدر در چهارمين همايش «اخلاق پزشكي» در تالار «ابن سينا» واقع در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: رفتار متكبرانه، از موضوعات مشترك ميان پرونده هاي شاكيان از پزشكان در مسائل اخلاق پزشكي است كه منجر به شكايت بيماران مي شود.
وي تاكيد كرد: چنانچه اخلاق پزشكي در پزشكان محقق شود، بسياري از شكايات عليه اين قشر پرتلاش جامعه از بين مي رود.
وي با اشاره به اينكه امروز بيش از هر زمان ديگري به اخلاق پزشكي نياز داريم، افزود: امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند اخلاق پزشكي نه در شعار بلكه در عمل هستيم.
صدر گفت: مردم از پزشكان توقع دارند متواضع و دلسوز باشند و جواب سلام آنان را بدهند و اگر بيماري به مطب پزشك وارد شد، با نشان دادن يك حركت به بيمار، به او بفهماند كه حضورش را درك كرده است.
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور با اشاره به مهم بودن حقوق پزشكي و اخلاق پزشكي در موضوعات درماني گفت: تفاوت اين دو اين است كه حقوق پزشكي بايدها و نبايدهاي قانوني را براي پزشك تعريف مي كند و اگر كسي آن را رعايت نكند برخورد قانوني با او صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: اما اخلاق پزشكي فراتر از قانون بوده و ضامن اجراي آنها وجدان آنان است و آنچه به حرفه پزشكي قداست مي دهد، همين موضوع است.
صدر با بيان اينكه بسياري از پرونده هاي پزشكي كه مزمن مي شود به طور قطع يك همكار پزشك در كنار پزشكي كه از آن شكايت مي شود وجود دارد، گفت: پزشكان بايد به هر چهار بعد اخلاق پزشكي يعني ارتباط با خدا، مردم، بيمار و همكاران پزشك پايبند باشند.
رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي درباره تعرفه هاي پزشكي نيز خاطر نشان كرد: هر كسي اين تعرفه ها را رعايت نكند طبق قانون با آنها برخورد مي شود.
چهارمين همايش سراسري اخلاق پزشكي با حضور استادان برجسته اخلاق پزشكي، 15 و 16 ارديبهشت ماه در تالار «ابن سينا» دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد.

 



كشف يك بمب دوران دفاع مقدس در سنندج

سنندج - خبرنگار كيهان:
يك فروند بمب مربوط به دوران دفاع مقدس در حين خاكبرداري در شهرك پرديس سنندج كشف شد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات سپاه بيت المقدس كردستان اين بمب كه از نوع صوتي تركشي و با ماسوره ضربتي - انفجاري است داراي وزني در حدود 150 الي 200 كيلوگرم با 100 پوند تي ان تي به صورت فشرده و از جنس ورق فولادي با روكش داخلي ساچمه فولادي است كه توسط هواپيماهاي بمب افكن عراقي حمل شده است.
اين گزارش حاكي است در پي خاكبرداري به انتهاي بمب ياد شده آسيب رسيده بود كه با رعايت موارد ايمني و برابر با دستورالعمل هاي جاري با حضور كارشناسان چك و خنثي سازي پس از تخليه كامل محل كشف بمب عمليات خنثي سازي با انتقال آن به خارج از شهر با موفقيت كامل به پايان رسيد.

 



دستگيري قاتل فراري در كمتر از 72 ساعت

جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: دامادي كه همسر، مادرزن و پدرزن خود را به قتل رسانده بود، در كمتر از 72 ساعت دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس مراد جعفري در مورد حادثه قتل سه نفر در زنجان اظهار داشت: اين حادثه دلخراش در يكي از روستاهاي سعيدآباد شهرستان ايجرود از توابع استان زنجان روي داده است.
وي عامل اين حادثه را جوان 31 ساله به هويت «م-ج» اعلام كرد.
در اين حادثه دلخراش داماد خانواده روز شنبه همسر، پدرزن و مادرزنش را با ضربات متعدد چاقو و قمه به قتل رسانده است.
جعفري با بيان اين كه عامل حادثه پس از ارتكاب اين جرم به استان گيلان متواري شده بود، ادامه داد: با شناسايي فرد قاتل وي در كمتر از 72 ساعت از سوي ماموران انتظامي استان زنجان دستگير شد.
وي در مورد چگونگي دستگيري وي افزود: قاتل مجددا با هدف تهيه پول و امكانات به استان زنجان مراجعه مي كند و با تنگ تر شدن محاصره از سوي ماموران نيروي انتظامي كه با هدف حفاظت از اهالي روستا و براي جلوگيري از اتفاقات احتمالي بعدي صورت گرفته بود، وي كه در لاي گندمزارهاي اطراف روستا مخفي شده بود دستگير شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان افزود: با پيگيري هاي شبانه روزي ماموران ناجا، قاتل دوشنبه شب در پنج كيلومتري روستاي محل حادثه و در حالي كه قصد خودكشي با قرص را داشت، دستگير شد.

 



ابرهاي آتشفشان ايسلند به اروپا برگشت -رويدادهاي خارجي

مقامات سازمان هوانوردي بريتانيا روز چهارشنبه اعلام كردند كه بخش هايي از حريم هوايي اين كشور در مناطق شمالي اسكاتلند و ايرلند شمالي به دليل بازگشت مجدد ابرهاي آتشفشاني مسدود شده است.
به گزارش ايرنا از لندن، حداقل 12 فرودگاه در اسكاتلند و ايرلند شمالي از جمله فرودگاه بين المللي بلفاست از ساعت هفت صبح تا هفت عصر به وقت محلي تعطيل خواهد بود.
شركت هاي هواپيمايي نيز از مسافران خود خواسته اند پيش از عزيمت به فرودگاه حتما با آژانس هاي مسافرتي تماس بگيرند.
مقامات سازمان هوانوردي بريتانيا همچنين تاكيد كرده اند با توجه به تغيير لحظه اي شرايط جوي و ميزان غلظت ابرهاي آتشفشاني موجود در بخش هايي از حريم هوايي اين كشور، هر لحظه ممكن است محدوديت هاي اعمال شده تغيير كند.برخي كارشناسان پيش بيني كرده اند در روزهاي آينده احتمال دارد حجم بيشتري از دود و غبار ناشي از فعاليت هاي مجدد آتشفشان هاي ايسلند به سمت سرزمين اصلي انگليس حركت كند و محدوديت هاي پروازي بيشتري را باعث شود.بنا به اين گزارش جمهوري ايرلند نيز بيشتر فرودگاه هاي خود را به دليل ورود ابرهاي آتشفشاني بسته و دهها پرواز برنامه ريزي شده را لغو كرده است.گفتني است در اواخر ماه گذشته حريم هوايي انگليس و فرودگاه هاي اين كشور همچون بيشتر كشورهاي ديگر قاره اروپا به دليل خطرات ناشي از ابرهاي آتشفشاني به مدت 6 روز بسته شد و هزاران پرواز داخلي و خارجي لغو گرديد.شركت هاي هواپيمايي اروپا كه ميليون ها دلار از بسته شدن فرودگاه ها و لغو پروازها صدمه ديده اند، مقامات دولتي اين قاره را به سخت گيري بيش از حد متهم كردند و گفتند بسياري از محدوديت ها غيرضروري بوده است.

 



بخور و بخواب

قطر به عنوان ثروتمندترين شيخ نشين حاشيه خليج فارس فقط 250 هزار نفر جمعيت بومي دارد كه بر جمعيت يك ميليون و 200 هزار نفري خارجي ها حكومت مي كند.
به گزارش شبكه خبري «العربيه»، درآمدهاي سرشار حاصل از سود فروش نفت، صحرا را تبديل به قطعه اي از بهشت براي مردم آن كرده است، به طوري كه اين راحتي، قطري ها را به ششمين كشور در رديف مردمان چاق دنيا قرار داده است.
مردم اين كشور كه از چاقي مفرط رنج مي برند، رتبه اول را در خاورميانه و شمال آفريقا از اين لحاظ به خود اختصاص دادند و چاقي در بين كودكان و نوجوانان قطري غوغا مي كند.
همچنين روزنامه «الوطن» چاپ قطر در مقاله اي نوشت: مسئولان محلي بهداشت در اين كشور پيش بيني مي كنند كه طي پنج سال آينده 73درصد از زنان و 69 درصد از مردان قطري با مشكل چاقي مفرط مواجه خواهند شد.به گفته كارشناسان مسائل بهداشت، بي تحركي، استفاده از غذاهاي آماده، زندگي راحت و بي دردسر و ثروت بادآورده از جمله عواملي است كه باعث رواج بيماري چاقي در اين شيخ نشين حاشيه خليج فارس شده است.

 



زندان 5 ستاره!

روزنامه العرب چاپ لندن از افتتاح اولين زندان پنج ستاره در نروژ خبر داد.
به گزارش اين روزنامه ساخت اين زندان پنج ستاره كه «هالدن وينگسل» نام دارد، 10 سال به طول انجاميده و 5/1 ميليارد كرون معادل 252 ميليون دلار هزينه در بر داشته است.
اين زندان داراي جديدترين امكانات رفاهي از جمله استوديو، زمين بازي و واحدهايي دو اتاقه براي پذيرايي از خانواده هاي زندانيان است.
اين روزنامه عرب زبان خاطرنشان كرد: برخلاف زندانهاي آمريكا كه بوي مشمئز كننده عرق و ادرار آن را پركرده، اين زندان نروژي از عطر پرتقال آكنده است و در آشپزخانه آن، زندانيان درس آشپزي مي آموزند.به گفته «آر هويدال دراين» رئيس اين زندان، قاچاقچيان مواد مخدر، قاتلان و تعرض كنندگان به زنان در اين زندان نگهداري مي شوند.سلولهاي اين زندان مجهز به تلويزيونهاي صفحه تخت و يخچالهاي كوچك است و پنجره هاي آن براي ورود نور خورشيد به صورت عمودي طراحي شده و با ميله هاي آهني پوشيده نيست. هر 10 سلول به يك آشپزخانه و يك اتاق پذيرايي مبله مجهز هستند.
در اين زندان همچنين زندانيان با نگهبانان خود رابطه خوبي دارند و زندانبانان مسلح نيستند و با يكديگر بر سر يك ميز غذا مي خورند و ورزش مي كنند.به نوشته العرب، كمتر از 20 درصد از زندانيان نروژي پس از آزادي از زندان بار ديگر از زندان سردرمي آورند، در حالي كه اين رقم در آمريكا 50 درصد و در انگليس 60 درصد است.

 



خودسوزي به خاطر اختلافات خانوادگي

پليس ايالت «اوتار پرادش» هندوستان اعلام كرد: يك زن جوان خود و سه فرزند خردسالش را به دليل مشكلات خانوادگي به آتش كشيد.
«اس.پي.سينگ» - بازرس ويژه پليس ايالت «اوتار پرادش» در هندوستان- در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور تصريح كرد: اين زن 35 ساله كه «پين كي دوبي» نام دارد، روز سه شنبه در منطقه «گوندي» خود و سه فرزند خردسالش را به آتش كشيد.اين زن جوان با استفاده از مخلوط بنزين و نفت اقدام به خودسوزي و به آتش كشيدن سه فرزند خردسالش كرده است.بازرس ويژه اين ايالت در ادامه خاطرنشان كرد: كودكان اين زن 35 ساله بين دو ماه و پنج سال سن داشتند كه همراه مادرشان در آتش سوختند.گفتني است، اين زن پيش از اقدام به خودسوزي در نامه اي اعلام كرده بود كه به دليل اختلافات خانوادگي با همسرش دست به اين كار زده است. به همين دليل پليس «واسودوكومار» - همسر اين زن- را دستگير و روانه بازداشتگاه كرد تا از او بازجويي هايي در رابطه با اقدام زنش به دست بياورد.به گزارش ايسنا، براساس اعلام پليس اين كشور پرجمعيت هر ساله ده ها زن جوان به دليل بروز اختلافات خانوادگي خودسوزي مي كنند.

 



پيوند موفق!

مردي كه ژانويه گذشته تحت عمل اولين جراحي پيوند كامل صورت قرار گرفته بود همراه با جراح خود در جمع خبرنگاران حاضر شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، رافائل، بيماري كه 21 ژانويه گذشته در بيمارستان «ويرجن دل روسيو» در اسپانيا تحت عمل جراحي پيوند صورت قرار گرفت براي اولين بار موفق شد چهره خود را در آينه مشاهده كند. وي كه از ديدن چهره خود بسيار هيجان زده و خوشحال به نظر مي رسيد گفت: «اكنون فقط مي خواهم تنها باشم.»رافائل كه پس از بازكردن پانسمان صورت خود همراه با خانواده و تيم جراحي در يك كنفرانس خبري حاضر شده بود گفت: «از خانواده اهدا كننده بافتهاي صورت بسيار سپاسگزارم.»يك تيم 30 نفره در مدت 30 ساعت اين بيمار را كه به دليل ابتلا به بيماري «نوروفيبروماتيز نوع 1» دچار بدشكلي حالت صورت شده بود تحت عمل جراحي قرار داده بودند. اين دومين پيوند صورت در اسپانيا و نهمين پيوند در دنيا است.ماه مارس گذشته نيز يك بيمار اسپانيايي ديگر كه پنج سال قبل در اثر سانحه رانندگي صورتش دچار مشكل شديد شده بود تحت عمل جراحي قرار گرفت كه هنوز نتايج آن اعلام نشده است.براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، اولين عمل جراحي پيوند صورت در دنيا در سال 2005 و در فرانسه بر روي يك زن 38 ساله به نام ايزابل دينويه انجام شد. اين زن فرانسوي در اثر حمله يك سگ نيمي از صورت خود را از دست داده بود.

 



مرگ پيرترين زن دنيا

رسانه هاي دولتي ژاپن اعلام كردند: پيرترين زن جهان در 114 سالگي درگذشت.
«كاما چينن» پيرترين زن جهان قرار بود 115سالگي خود را در سپتامبر سال جاري ميلادي در جزيره «اوكيناوا» كه محل سكونت وي است جشن بگيرد.
اين زن در 10 مي سال 1895 ميلادي به دنيا آمده بود.
براساس اعلام كتاب ركوردهاي گينس اين زن «ژاپني» پس از فوت «گرترود بينز» در لس آنجلس آمريكا در 115 سالگي پيرترين زن جهان لقب گرفت.هم اكنون بيش از 40 هزار ژاپني بالاي يكصد سال در اين كشور زندگي مي كنند كه 86 درصد آنها را زنان تشكيل مي دهند.
براساس اعلام صندوق جمعيت سازمان ملل متحد، اين احتمال وجود دارد كه با افزايش جمعيت بالاي يكصد ساله ها در ژاپن جمعيت يك قرني هاي اين كشور در سال 2050 ميلادي به رقم يك ميليون نفر برسد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14