(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389- شماره 19638

حديث دشت عشق
هفته سي وسوم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر نبرد براي بقا در قعرتلاش براي آسيا درصدر
اخبار كوتاه از فوتبال
كار سخت تكواندو در سال 89
تشكيل كميته ورزش همگاني در فدراسيون ها
تركيب تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در جام تفليس تقوي ، معصومي و گودرزي به گرجستان مي روند
سومين ايراني شاغل در آمريكا به تيم ملي بسكتبال ملحق مي شود
شمشيربازان اسلحه اپه امروز در فرانسه
يك ايراني بهترين جودوكار آسيا
اخبار فوتبال جهان
معرفي تيم هايي كه سابقه قهرماني دارند سپاهان در تعقيب پيروزي، استقلال و پاس
مرادي: با برادرانم بهتر كار مي كنم تا مربي خارجي!
ساعي: كار تكواندوكاران ايران در المپيك راحت تر است.
برگزاري اردوي 10روزه تيم كشتي آزاد نوجوانان
تيم ووشو نفت در راه لهستان
مربي اوكرايني براي شنا
آزادكاران 19ارديبهشت ماه راهي هند مي شوند



حديث دشت عشق

به ياد شهيد، جواد حسني
جوانان شما كه تكيه گاهتان بودند سدي مقابل دشمن شدند

مادر و پدر عزيزم از شهادت من هيچ هراسي به دل راه ندهيد كه خداوند دارد شما را آزمايش مي كند خوشحال باشيد كه در مقابل خانواده هاي شهداء سربلند شديد و در امتحان خدا پيروز شديد. در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب لبخند بزنيد كه فكر نكنند از دادن فرزند خود در راه خدا ناراحت هستيد.
مادرعزيزم؛ گرچه عزيزتر از همه چيزم بودي و دوست نداشتم كه تو را تنها بگذارم اما چون كربلاي خميني سرباز مي خواست بايد دست از همه چيز مي شستم و به ياري رهبرم مي شتافتم كه او اسلام را زنده كرد و خدا او را تا ظهور امام زمان(عج) براي اسلام و انقلاب حفظ بفرمايد.
اي پدران شهيد اگر جوانان شما همچون ديواري بودند كه بر آنان تكيه مي كرديد اين ديوارها سدي شد در مقابل دشمنان اسلام تا اسلام زنده بماند خدا را شكر بگوئيد كه چنين افتخار بزرگي نصيب شما شده است.
شهيد «جواد حسني» سال 1344 در خانواده اي متدين متولد شد دوران تحصيل را به خوبي گذراند و به زماني رسيد كه احساس مي كرد بايد به ميدان جنگ حق عليه باطل برود و زماني كه ديپلم گرفت به ميدان شتافت و وظيفه خود را به نحو احسن انجام مي داد. بعد از مدتي نداي شهادت در دلش طنين انداز شد و در سفرآخر از همه حلاليت طلبيد و در بازگشت به ميدان در 5/2/62 (عمليات خيبر) به آرزوي خود رسيد.
بنياد شهيد منطقه 11 تهران

 



هفته سي وسوم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر نبرد براي بقا در قعرتلاش براي آسيا درصدر

اگرچه چهره قهرمان رقابت هاي ليگ برتر هفته پيش مشخص شد، اما رقابت بر سر كسب سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا و همچنين فرار از سقوط بين تيم ها ادامه دارد، البته بعضي از تيم ها هستند كه نتايج دو هفته پاياني برايشان تأثيري ندارد و شايد همين بي انگيزگي بزرگترين مشكل براي ديگر تيم هاي باانگيزه ليگ باشد.
سپاهان هفته قبل با تساوي برابر ابومسلم قهرمان ليگ شد. وضعيت ابومسلم و استقلال اهواز هم با سقوط به دسته اول مشخص شد اما هنوز زندگي در ليگ جريان دارد. استقلال، پيروزي و استيل آذين سه تيمي هستند كه براي رسيدن به ليگ قهرمانان آسيا تلاش مي كنند و از آن سو مس كرمان، فولاد، پاس، راه آهن، شاهين و مقاومت شش تيمي هستند كه تلاش دارند خودشان را در ليگ برتر نگه دارند.
رقابت هاي هفته سي وسوم اگرچه براي اين تيم ها هفته اي مهم و حائز اهميت است، اما براي پنج تيم صبا، تراكتورسازي، سايپا، ملوان و پيكان بازي هاي بدون اهميتي است. براي آنها فرقي نمي كند كه چه اتفاقي در دو هفته پاياني بيافتد، اما اگر بخواهند براي جدي گرفتن ليگ در اين دو هفته انگيزه اي داشته باشند آن انگيزه تنها براي اعاده حيثيت خواهد بود.
ابومسلم خراسان- پيروزي
اگر ابومسلم هنوز سقوط نكرده بود و پيروزي هم براي قهرماني مي جنگيد، مي شد اين بازي را حساس ترين ديدار هفته سي وسوم ليگ برتر خواند اما با نتايجي كه در هفته سي ودوم رقم خورد، ديگر نه ابومسلم شانسي براي بقا دارد و نه پيروزي كورسوي اميدي براي قهرماني. البته پيروزي اندك شانسي براي دستيابي به سهميه ليگ قهرمانان در ليگ برتر دارد. اين تيم اگر بتواند ابومسلم را در مشهد شكست دهد و استقلال در تهران مقابل راه آهن امتياز از دست بدهد، مي تواند اميدوار به حوادث و اتفاقات هفته آخر ليگ باشد تا از دل آن سهميه آسيايي ليگ برتر را به جيب بزند.
با اين شرايط مي توان پيش بيني كرد تيم دايي با تمام توان خود را براي ديدار با ابومسلم آماده مي كند و مي آيد تا از اين بازي با دست پر خارج شود. اين آخرين بازي خانگي ابومسلم در ليگ برتر است و اين تيم قطعاً براي دفاع از حيثيت خود به مصاف پيروزي خواهد آمد. بايد ديد حنطه مي تواند انگيزه را به تيم سقوط كرده ابومسلم تزريق كند يا اينكه ليگ نهم براي اين تيم با شكست و ناكامي ديگري دنبال مي شود.
استقلال تهران- راه آهن شهرري
اين آخرين بازي خانگي استقلال در ليگ برتر است و روز وداع تماشاگران با تيمي كه با ادعاي قهرماني در ليگ برتر وارد شد اما در فاصله دو هفته مانده به پايان اين رقابت ها براي ايستادن بر سكوي دوم مي جنگد. استقلال هفته آينده ديداري حساس مقابل الشباب عربستان پيش رو دارد و قطعاً نيم نگاه صمد مرفاوي و مديريت باشگاه استقلال به آن بازي است. البته استقلالي ها نمي توانند از كنار ليگ و سهميه ليگ قهرمانان كه به آنها چشمك مي زند به سادگي عبور كنند. با اين پيش زمينه فكري، آنها با تمام توان به مصاف راه آهن مي روند، حتي اگر كمتر از يك هفته ديگر ميهمان تيم قدرتمند الشباب باشند.
از سوي ديگر تيم راه آهن براي بقا در ليگ برتر چشم به سه امتياز ديدار با استقلال دارد. اين تيم كه با پيروزي پرگل برابر پيكان از شكست و ناكامي مقاومت سپاسي و شاهين بوشهر نهايت بهره را برد و تا رده چهاردهم جدول صعود كرد در هفته سي وسوم مي تواند با غلبه بر استقلال ماندگاري خود در ليگ برتر را تثبيت كند. باتوجه به اينكه در هفته سي وسوم تيم هاي مقاومت سپاسي و شاهين بوشهر باهم بازي دارند، راه آهن مي تواند با پيروزي بر استقلال يكي از 18تيم فصل دهم ليگ برتر باشد.
مقاومت شهيد سپاسي شيراز- شاهين بوشهر
بدون شك اين مسابقه، حساس ترين ديدار هفته سي و سوم ليگ برتر است. اين مسابقه براي هر دو تيم حكم مرگ و زندگي دارد. تيمي كه برنده از زمين خارج شود، مزدش بقا در ليگ برتر است و تيم بازنده به سقوط نزديك مي شود. در انتهاي جدول فاصله ها نزديك است و يك لغزش مي تواند به سقوط يك تيم و بقاي تيمي ديگر بيانجامد. در اين بين بازي دو تيم هم امتياز مقاومت و شاهين چيز ديگري است، دو تيم هم امتيازي كه به حكم تفاضل گل رتبه هاي پانزدهم و شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده اند. تيم هاي انتهاي جدولي اميدوارند اين بازي برنده داشته باشد، چراكه تيم بازنده مي چسبد به ابومسلم و استقلال اهواز و به احتمال فراوان مي شود، سومين تيم سقوط كرده به ليگ دسته اول. قضاوت اين ديدار بر عهده سعيد مظفري زاده خواهد بود.
برنامه كامل ديدارهاي هفته سي وسوم ليگ برتر به اين شرح است:
پنجشنبه: 16/2/89
¤ سپاهان اصفهان- پيكان قزوين(ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
¤ ابومسلم خراسان- پيروزي تهران(ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد)
¤ استقلال تهران- راه آهن شهرري (ورزشگاه آزادي تهران)
¤ استيل آذين تهران- مس كرمان(ورزشگاه راه آهن اكباتان تهران)
¤ مقاومت شهيد سپاسي شيراز- شاهين بوشهر(ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤ تراكتورسازي تبريز- استقلال اهواز(ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ فولاد خوزستان- ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه تختي اهواز)
¤ سايپا كرج- پاس همدان (ورزشگاه انقلاب كرج)
¤ ملوان بندرانزلي- صباي قم (ورزشگاه تختي بندرانزلي)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بارسلونا ركورد رئال را شكست
آبي- اناري ها سه شنبه شب در شروع هفته 36 رقابت هاي ليگ برتر ميزبان تنريف بودند و در پايان توانستند مهمان خود را با حساب 4 بر يك شكست داده و همچنان پيشتاز جدول رقابت هاي لاليگا باقي بمانند. بارسا با اين برد 93 امتيازي شد. اين بيشترين امتيازي است كه يك تيم در رقابت هاي لاليگا به دست آورده است. ركوردي كه در دو بازي باقيمانده فصل نيز قابل ارتقا خواهد بود. پيش از اين رئال مادريد در فصل 1997-1996با هدايت كاپلو توانسته بود 92 امتياز را جمع آوري كرده و ركورددار بيشترين امتيازهاي به دست آمده باشد.
برخورد مجلس با كفاشيان در صورت عدم صعود تيم اميد
عليرضا دهقان عضو فراكسيون ورزش مجلس درباره اظهارات كفاشيان مبني بر معرفي مربي خارجي تيم اميد تا پايان ارديبهشت ماه، اظهار داشت: بيشتر نمايندگان مجلس بر اين عقيده هستند كه غلامحسين پيرواني مي تواند تيم اميد را به سر منزل مقصود برساند. برخي مي گويند، نمايندگان مجلس نبايد وارد ريز ماجرا شود؛ اما اين نيست كه وقتي تيم شكست خورد، همه را برگردن مجلس بيندازند و ما را مقصر قلمداد كنند. وي افزود: هر قدر فكر مي كنم، نمي دانم چرا كفاشيان اصرار به استفاده از مربيان خارجي دارد. همين جا اعلام مي كنم كه اگر تيم اميد به المپيك نرفت، مجلس با كفاشيان به شكل جدي برخورد خواهد كرد.
تكذيب مذاكره پيروزي با عقيلي و عماد رضا
باشگاه پيروزي مذاكره با عماد رضا و هادي عقيلي ، مهاجم عراقي و مدافع ملي پوش سپاهان براي فصل آينده را تكذيب كرد.مدير روابط عمومي باشگاه پيروزي اظهار داشت : واقعاً نمي دانيم كه اين بازيكنان با چه كسي صحبت كرده اند و تا اين لحظه مسئولان باشگاه با هيچ بازيكني براي فصل بعد صحبت نكرده اند.
برنامه هاي سپاهان براي جشن قهرماني
باشگاه سپاهان برنامه هاي خود براي جشن قهرماني تيم فوتبال در ليگ برتر را اعلام كرد.روابط عمومي اين باشگاه با صدور بيانيه اي از هواداران اين تيم خواست پس از پايان مسابقه سپاهان و پيكان همراه با كاروان زرد پوشان سپاهان براي تقديم قهرماني ليگ نهم به شهداي هميشه جاويد اصفهان به گلستان شهدا بيايند تا زيبائي هاي روز پنجشنبه براي آنها با حضور در جوار شهداي عزيز و تكريم خانواده بزرگ شهدا تكميل شود.
درخواست ايران براي تغيير برنامه مسابقات غرب آسيا
مسئولان برگزار كننده مسابقات غرب آسيا كه قرار است در اردن برگزار شود، در شرايطي از تيم ملي ايران دعوت به عمل آوردند كه زمان برگزاري اين بازي ها با بازي هاي ليگ تداخل دارد. در همين راستا صبح ديروز جلسه اي با حضور علي كفاشيان، عباس ترابيان، عزيز محمدي و افشين قطبي برگزار شد. در اين جلسه قرار شد نامه اي به مسئولان برگزار كننده مسابقات غرب آسيا ارسال شود و در اين نامه به آنها پيشنهاد شود كه بازي هاي غرب آسيا در تاريخ 11 اكتبر مطابق با 19 مهر برگزار شود.
تغيير محل رقابت هاي قهرماني فوتسال آسيا
كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد كه مكان برگزاري رقابت هاي قهرماني فوتسال آسيا كه ماه آينده در ازبكستان برگزار مي شود تغيير كرد. قرار بود تعدادي از اين رقابت ها در دانشگاه ورزشي ازبكستان برگزار شود كه بنا به دلايلي اين بازي ها به دانشگاه فناوري اطلاعات اين كشور منتقل شد. ازبكستان ميزبان يازدهمين دوره رقابت هاي قهرماني فوتسال آسيا است.

 



كار سخت تكواندو در سال 89

برگزاري سه رويداد رسمي و جهاني در تيرماه سال جاري باعث شده مسئولان فدراسيون تكواندو و كادر فني تيم ملي كار سختي را براي برنامه ريزي دقيق و منطقي براي رسيدن به موفقيت در اين سه رويداد پيش رو داشته باشند.
تكواندو ايران در سال 89 با ترافيك كاري سنگيني به لحاظ حضور در رويدادهاي مهم بين المللي و رسمي مواجه است كه اوج اين فشردگي را بايد در برگزاري سه مسابقه رسمي جهاني در تيرماه عنوان كرد.
براساس تقويم رسمي فدراسيون جهاني تكواندو يازدهمين دوره رقابت هاي دانشجويان طي روزهاي هشتم تا 13 تيرماه (29 ژوئن تا 4 جولاي) در ويگا اسپانيا، نوزدهمين دوره رقابت هاي ارتش هاي جهان 23 تا 30 تيرماه (14 تا 21 جولاي) و جام جهاني تكواندو 26 تا 29 تيرماه (17 تا 20 جولاي) در چين برگزار خواهد شد.
برگزاري اين سه رويداد رسمي و مهم لزوم دقت نظر و توجه بيشتر به تمامي پتانسيل و موجوديت تكواندو را نشان مي دهد. بدون شك كسب موفقيت در هر سه رويداد براي تكواندو ايران از اهميت بالايي برخوردار است كه در راس آنها بايد با دفاع از عنوان نايب قهرماني در جام جهاني و رسيدن به سكوي نخست جهان دارد.

 



تشكيل كميته ورزش همگاني در فدراسيون ها

با ابلاغ سازمان تربيت بدني كميته ورزش همگاني در همه فدراسيون هاي ورزشي تشكيل مي شود.
براساس اعلام سازمان تربيت بدني، با ايجاد انگيزه و ترغيب جامعه به انجام فعاليت هاي ورزشي و با توجه به علاقمندي عموم مردم به رشته هاي ورزشي، ايجاد بستر مناسب براي كشف و جذب استعدادهاي مطلوب رشته هاي مختلف ورزشي، نهادينه كردن فرهنگ ورزش در بين جامعه، استفاده مطلوب از اماكن ورزشي و امكان مشاركت و سرمايه گذاري بخش هاي مختلف دولتي و خصوصي و جذب منابع مالي آنها براي حمايت از ورزش، كميته ورزش همگاني در همه فدراسيون هاي ورزشي با ابلاغ سازمان تربيت بدني تشكيل خواهد شد.
اين طرح پس از بررسي كارشناسي در معاونت امور ورزش به مرحله اجرا رسيده است. كميته ورزش همگاني فدراسيون هاي ورزشي با توجه به چارچوب و ضوابط و قوانين فدراسيون هاي ورزشي فعاليت خواهد كرد.

 



تركيب تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در جام تفليس تقوي ، معصومي و گودرزي به گرجستان مي روند

تركيب تيم كشتي آزاد ايران براي حضور در جام جايزه بزرگ تفليس گرجستان مشخص شد.
رقابت هاي بين المللي كشتي جايزه بزرگ تفليس روزهاي 14 و 15 خردادماه در شهر تفليس گرجستان برگزار مي شود كه اكثر ملي پوشان شاخص از جمله هر سه مدال آور كشتي آزاد ايران در مسابقات جهاني 2009 دانمارك در اين پيكارها شركت مي كنند. تركيب تيم ايران در اين رقابت ها به شرح زير است:
¤ 55 كيلوگرم: فرزان بهرامي
¤ 60 كيلوگرم: سيدمراد محمدي و محسن آقاجاني
¤ 66 كيلوگرم: مهدي تقوي
¤ 74 كيلوگرم: صادق گودرزي
¤ 84 كيلوگرم: حسن رحيمي
¤ 120 كيلوگرم: فردين معصومي و داود احمدي

 



سومين ايراني شاغل در آمريكا به تيم ملي بسكتبال ملحق مي شود

فدراسيون بسكتبال در تلاش است تا علاوه بر حامد حدادي و ارسلان كاظمي، از بازيكن ايراني الاصل ديگري كه در آمريكا اقامت دارد در اردوهاي آماده سازي تيم ملي بهره ببرد.
علي فرخ منش بسكتباليست ايراني الاصل است كه در آمريكا اقامت دارد. اين بازيكن كه گفته مي شود پدري ايراني و مادري آمريكايي دارد مي تواند شانس خود را براي همراهي تيم ملي ايران در رقابت هاي قهرماني جهان امتحان كند. البته در صورتيكه بتواند با تهيه پاسپورت ايراني به كشورمان سفر كرده و پس از شركت در تست مربيان تيم ملي و تمرينات گروهي اين تيم نظر مساعد آنها را جلب كند.حسن نوربخش سرپرست تيم ملي بسكتبال ضمن تائيد اين مطلب اظهار داشت: از ويژگي هاي اين بازيكن و اينكه در پست يك و 2بازي مي كند، زياد شنيده ايم. اما زماني مي توان در مورد وضعيت او نظر نهايي را داد كه چند روز از تمريناتش در كنار ديگر اردونشينان تيم ملي گذشته باشد.
نوربخش همچنين در مورد ديگر بازيكنان ايراني شاغل در آمريكا كه قرار است كه به اردوي تيم ملي بسكتبال بپيوندند، گفت: حامد حدادي به ايران آمده و تا چند روز ديگر تمرينات خود را با تيم ملي آغاز مي كند. ارسلان كاظمي- كاپيتان پيشين تيم جوانان- هم قرار است در اولين فرصت و پس از پايان كارش در آمريكا، به ايران بازگردد تا در كنار ديگر اردونشينان تمرينات خود را دنبال كنند.تيم ملي بسكتبال كشورمان خود را براي حضور در مسابقات قهرماني جهان آماده مي كند. اين رقابت ها از 6شهريورماه به ميزباني همزمان 4شهر در كشور تركيه آغاز شده و تا 21شهريورماه ادامه خواهد داشت.

 



شمشيربازان اسلحه اپه امروز در فرانسه

دو شمشيرباز اسلحه اپه كشورمان امروز به فرانسه سفر مي كنند تا در رقابت هاي جهاني كلاس A شركت كنند.
محمد رضايي و علي يعقوبيان شمشيربازان اسلحه اپه كشورمان هستند كه در مسابقات جهاني كلاس A شركت مي كنند. ارتقا رده بندي در رنكينگ جهاني و آماده سازي براي شركت در بازي هاي آسيايي گوانگژو هدف از حضور رضايي و يعقوبيان در مسابقات فرانسه است.
پيكارهاي شمشيربازي جهاني كلاس A در اسلحه اپه طي روزهاي 17 و 18 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

 



يك ايراني بهترين جودوكار آسيا

اتحاديه جودو آسيا در پايان رقابتهاي قهرماني جوانان آسيا نماينده 60- كيلوگرم ايران را به عنوان بهترين جودوكار آسيا معرفي كرد.
با گذشت سه روز از پايان رقابتهاي قهرماني رده هاي سني آسيا، سايت رسمي اتحاديه جودو آسيا در گزارشي از اين رقابتها قاسم نوري زاده نماينده وزن 60- كيلوگرم تيم جوانان ايران را به عنوان بهترين جودوكار آسيا انتخاب و معرفي كرد.
قاسم نوري زاده در وزن 60- كيلوگرم حريفاني از تايوان، تركمنستان و مغولستان را در كمترين زمان با ضربه فني شكست داد و به مدال طلا دست پيدا كرد. كميته برگزاري اين مسابقات علاوه بر انتخاب نوري زاده به عنوان بهترين جودوكار آسيا، جايزه 500 دلاري «ايپون تروفي» را نيز به وي پرداخت كرده است. اين جايزه به جودوكاري داده مي شود كه در يك دوره مسابقه بيشترين ضربه فني را در كمترين زمان انجام داده است. يازدهمين دوره رقابتهاي جوانان آسيا و چهارمين دوره رقابتهاي نوجوانان آسيا اوايل هفته جاري با كسب عناوين نايب قهرماني نوجوانان و سومي جوانان كشورمان در بانكوك تايلند برگزار شد.

 



اخبار فوتبال جهان

كوراني جام جهاني را از دست داد.
گلزن آماده و 29 ساله تيم فوتبال شالكه با وجود درخواست رسانه ها شانسي براي بازگشت به تيم ملي آلمان و حضور درجام جهاني 2010 نيافت.
فدراسيون فوتبال آلمان با انتشار اطلاعيه اي اين خبر را اعلام كرد. دراين خبر عنوان شد يواخيم لو، سرمربي تيم ملي اين كشور درتماسي به اطلاع كوراني رساند امكان حضورش به همراه تيم ملي درجام جهاني 2010 ندارد. مربي 50 ساله آلمان دراين باره گفت: تنها دليلي كه باعث شد از كوراني استفاده نكنيم، مسائل تاكتيكي تيم بود. البته وي امسال نشان داد درشرايط آمادگي خوبي بسر مي برد و از اشتباه شخصي گذشته اش پند گرفته است. كوراني دو سال قبل به هنگام بازي تيم ملي آلمان با روسيه بدون اطلاع اقدام به ترك اردو كرد كه اين مسئله با تنبيهات انضباطي همراه شد و كادرفني او را از تيم ملي كنار گذاشت. درهفته هاي اخير با توجه به درخشش كوراني دررقابت هاي بوندس ليگا به همراه شالكه و زدن 20گل در فصل جاري، رسانه ها براي درخشش وي و بازگشت اش به تيم ملي فشار آوردند كه با اين تصميم يواخيم لو مواجه شد. آلمان درگروه چهارم مسابقات جام جهاني دركنار استراليا، غنا و صربستان قرار دارد. اين رقابت ها از 21 خرداد ماه سال جاري دركشور آفريقاي جنوبي آغاز خواهد شد.
والدانو: رائول و ميشل مربيان آينده مادريد هستند
نايب رئيس باشگاه رئال مادريد اسپانيا كاپيتان مصدوم تيمش را سرمربي آينده توصيف كرد.
خورخه والدانو بازيكن اسبق تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا، درنشست خبري خود گفت: تقليد از بارسا و جستجوي يك گوارديولا براي رئال مادريد كار درستي نيست اما مثل رائول ديگر درتاريخ مادريد تكرار نمي شود. البته مطمئن باشيدكه ما آنها را تحت فشار قرارنمي دهيم.
وي با اشاره به نام ميشل به عنوان يكي از پيشكسوتان رئال مادريد گفت: رائول و ميشل مربيان آينده مادريد هستند و مي شود به درخشش آنها درعرصه مربيگري اميدوار بود.
بلان سرمربي تيم ملي فرانسه مي شود
سرمربي تيم بوردو پس از رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي زمام امور تيم ملي فرانسه را برعهده خواهد گرفت.
ژان پير اسكلت رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه ضمن اعلام اين خبر اظهارداشت: اخباري كه درحد شايعه درمحافل ورزشي در مورد لوران بلان و حضورش درتيم ملي انتشار يافته، صحت دارد.
وي افزود: فدراسيون از مدت ها قبل درتكاپو و انديشه همكاري با لوران بلان بود. وقتي مشخص شد ريمون دومنش به فعاليت خود در نقش سرمربي تيم ملي پس از جام جهاني 2010 خاتمه خواهد داد، به بلان پيشنهاد كار داديم كه مورد پذيرش ضمني وي واقع شد.
اين مقام ادامه داد: يكي ازمشكلات موجود براي شروع همكاري با تيم ملي، مدت زماني است كه از قراردادش با بوردو باقي است. او تا سال 2011 با بوردو قرارداد دارد و هنوز از فصل جاري سه بازي ديگر در پيش دارد كه بايستي با آرامش به كارش بپردازد. پس از آن فرصت كافي خواهد داشت تا در خلوت، تصميم نهايي را بگيرد.
بلان 44ساله فصل گذشته بوردو را به مقام نخست ليگ دسته اول (لوشامپيونه) رساند.
ريمون دومنش، مربي 58 ساله كنوني تيم اين كشور اروپايي از سال 2004 مسئوليت فوق را برعهده دارد كه همراه با آن درجام جهاني 2006 به مقام نايب قهرماني رسيد.
تيم فرانسه درجام جهاني 2010 با تيم هاي آفريقاي جنوبي، مكزيك و اروگوئه درگروه نخست حاضر است.
ژاپن ميزبان جام جهاني 2022 شد
ژاپن مي خواهد ميزباني جام جهاني 2022 فوتبال را بگيرد.
ژاپن كه پيش از اين نامزد ميزباني جام جهاني 2018 شده بود با انصراف از ميزباني اين رقابت ها، اعلام كرده تمام فكر خود متمركز بر ميزباني جام جهاني 2022 مي كند.
منابع خبري ژاپني اعلام كردند سران فدراسيون فوتبال ژاپن به اين نتيجه رسيدند كه فيفا جام جهاني 2018 را به يكي از كشورهاي اروپايي مي دهد بنابراين بهتر است با انصراف از ميزباني اين رقابت ها فكر خود را متمركز بر ميزباني جام جهاني 2022 كند.
قطر هم يكي از نامزدهاي ميزباني جام جهاني 2022 است. دركنار ژاپن وقطر، كشورهاي كره جنوبي، استراليا و امريكا هم نامزد ميزباني جام جهاني 2022 شدند.
رئيس فدراسيون فوتبال ژاپن گفت: به احتمال فراوان فيفا ميزباني جام جهاني 2018 را به اروپا خواهد داد. بنابراين فكر مي كنيم تمركز بر روي جام جهاني 2022 بهتر است.
فان باستن در راه ميلان
مهاجم اسبق تيم ملي فوتبال هلند خبر مذاكره با باشگاه آ.ث ميلان را براي همكاري احتمالي تاييد كرد.
ماركو فان باستن گفت: آنچه در مورد مذاكره من و آ.ث ميلان در رسانه ها منتشر شده، دور از واقعيت نيست. با پيشنهادي براي همكاري با تيم ايتاليايي مواجه شده ام كه در حال بررسي و مطالعه هستم.
فان باستن كه تا جام ملت هاي 2008 زمام امور تيم كشورش را برعهده داشت، افزود: با ميلاني ها از طريق مدير برنامه ام در تماس هستم. از آنها فرصت خواستم تا شرايط همكاري را مورد سنجش قرار داده تا به نتيجه برسم. اين مربي 45 ساله كه در دوران جواني از سال 1987 الي 1993 براي روسونري ها 147 بازي انجام داد و ضمن كسب افتخاراتي بيشمار، 90 گل نيز زد، پس از بازنشستگي وارد حيطه مربيگري شد و در سال 2003 مسئوليت تيم جوانان آژاكس را قبول كرد. وي سپس به مدت چهار سال به هدايت تيم ملي كشورش پرداخت و بعد در مدت يك سال سرمربي آژاكس بود.

 



معرفي تيم هايي كه سابقه قهرماني دارند سپاهان در تعقيب پيروزي، استقلال و پاس

سرويس ورزشي- اگرچه امروز هفته سي و سوم رقابت هاي ليگ برتر با برگزاري 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان به پايان مي رسد، اما حلاوت قهرماني ليگ نهم از يكشنبه شب زير زبان سپاهان اصفهان رفت.
سپاهان با اين قهرماني دومين عنوان قهرماني ليگ برتر را به دست آورد تا از نظر كسب عنوان قهرماني همپاي استقلال و پيروزي شود. اين باشگاه در دومين دوره رقابت هاي ليگ برتر نيز به عنوان قهرماني رسيده بود.
تيم فوتبال شاهين اصفهان با الگوبرداري از باشگاه شاهين تهران در سال 1332 به همت زنده ياد محمود حريري تاسيس شد و در سال 1346 به دليل بروز مشكلات مالي اين باشگاه با سازمان وقت تربيت بدني منحل و به نام سپاهان تغيير نام داد.
فعاليتهاي فرهنگي، ورزشي باشگاه تا اواخر سال 1371 ادامه داشت تا اين كه در سال 1372 امتياز آن به كارخانه سيمان سپاهان واگذار شد تا اين باشگاه تحت نظارت اين كارخانه به فعاليت خود ادامه دهد.
تغيير شرايط اقتصادي كشور و عرضه سهام كارخانه سيمان سپاهان در بورس و تمايل نداشتن سهامداران جديد به باشگاه داري باعث شد تا امتياز اين باشگاه سال 1379 به كارخانه فولاد مباركه اصفهان واگذار شود تا شرايط براي قدرتمندي اين باشگاه در فوتبال ايران آغاز شود.
ثبات مديريت، سرمايه گذاري مناسب، برنامه مدون و حمايت مسئولان استان اصفهان باعث شده است تا اين تيم بتواند در سال هاي اخير نتايج قابل قبولي را در عرصه داخلي و بين المللي به دست آورد، به طوري كه تيم سپاهان عصر يكشنبه براي دومين بار موفق به كسب عنوان قهرماني ليگ برتر ايران شد.
براساس اين گزارش، در بيست و هشت دوره گذشته رقابتهاي باشگاه هاي ايران كه با نام هاي مختلف برگزار شده است. تيم پيروزي با كسب 9 مقام قهرماني همچنان درصدر ايستاده است و تيم هاي استقلال و پاس تهران به ترتيب با 7 و 5 عنوان قهرماني در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.
همچنين تيم سايپا سه بار، سپاهان دو بار و تيم هاي فولاد خوزستان و شاهين آبادان يك بار موفق به كسب عنوان قهرماني شدند.
اسامي تيم هاي برتر اين مسابقه ها به شرح زير است:
جام تخت جمشيد
1352: 1-پيروزي، 2- استقلال 3-پاس
1353: 1-استقلال، 2-پيروزي، 3- هما تهران
1354: 1-پيروزي، 2-هما تهران، 3-پاس تهران
1355: 1-پاس، 2-پيروزي، 3-شهباز تهران
1356: 1-پاس، 2-پيروزي، 3-ملوان بندر انزلي
1357: به علت پيروزي انقلاب اسلامي اين دوره از مسابقات نيمه تمام ماند.
جام قدس
1368: 1-استقلال، 2-پيروزي، 3-ملوان بندر انزلي و دارايي تهران
جام آزادگان
1370: 1-پاس، 2-استقلال، 3-پيروزي
1371: 1-پاس، 2-پيروزي، 3-تراكتورسازي و كشاورز
1372: 1-سايپا، 2-پيروزي، 3-جنوب اهواز
1373:1-سايپا، 2-استقلال، 3-پيروزي و كشاورز
1374: 1-پيروزي، 2-بهمن كرج، 3-استقلال
1375: 1-پيروزي، 2-بهمن كرج، 3-سپاهان اصفهان
1376: 1-استقلال، 2-پاس، 3-ذوب آهن اصفهان
1377: 1-پيروزي، 2-استقلال، 3-سپاهان اصفهان
1378: 1-پيروزي، 2-استقلال، 3-فجر سپاسي شيراز
1379: 1-استقلال، 2-پيروزي 3-سايپا
ليگ برتر
81- 1380: 1-پيروزي، 2-استقلال، 3-فولاد خوزستان
82- 1381: 1-سپاهان اصفهان، 2-پاس،
3-پيروزي
83-1382: 1-پاس، 2-استقلال تهران،
3-فولاد خوزستان
84-1383: 1-فولاد خوزستان، 2-ذوب آهن اصفهان، 3-استقلال تهران
85-1384: 1-استقلال تهران، 2-پاس،
3-سايپا
86-1385: 1-سايپا تهران، 2-استقلال اهواز، 3-پيروزي
87-1386: 1-پيروزي، 2-سپاهان
3-صبا باتري.
88-1387: 1-استقلال تهران، 2-ذوب آهن اصفهان، 3-مس كرمان
89-1388: 1-سپاهان اصفهان، 2-؟، 3-؟
همچنين پيش از آغاز مسابقات باشگاهي ايران، 3 دوره رقابتهاي منطقه اي كشور برگزار شد كه اسامي تيم هاي اول تا سوم به شرح زير است:
ليگ منطقه اي
1339: 1-شاهين آبادان، 2-سپه تهران،
3-فرهنگ قزوين
1349: 1-استقلال، 2-پاس 3-پيروزي با تاج آبادان
1350: 1-پيروزي، 2-پاس، 3-استقلال
عمادرضا و توره 35 گل زدند زوج تاريخي عراقي وسنگالي!
اگرچه عمادرضا و ابراهيم توره در رقابت هاي ليگ برتر و جام قهرمانان آسيا حداقل 20 موقعيت مسلم گلزني را ازدست دادند اما اين دو امسال توانستند بهترين زوج خط حمله تاريخ ليگ را تشكيل دهند.
تا پايان هفته سي و دوم ليگ برتر 736 گل توسط 223 بازيكن به ثمر رسيده است كه آمار قابل توجهي است.
البته جالب اينجاست عمادرضا و ابراهيم توره دو گلزن تيم سپاهان ركورد بهترين زوج خط حمله در تاريخ ليگ را به خود اختصاص دادند و ركورد دايي- پيوس را كه در فصل 73 ثبت شده بود، شكسته شد.
علي دايي و فرشاد پيوس در فصل 73 براي پيروزي 34 گل زدند (20 گل پيوس و 14 گل دايي). عمادرضا و ابراهيم توره در اين فصل به ترتيب 19 و 16 گل زده اند و با 35 گل زده ركوردار بهترين زوج خط حمله در تاريخ ليگ هستند.
در تاريخ ليگ برتر نيز زوج عنايتي و اكبرپور در فصل 84 موفق به زدن 31 گل شده بودند. البته ناگفته نماند كه در فصل 73 پرسپوليس فقط 22 بازي انجام داد. درحالي كه اكنون تعداد بازي ها به 34 رسيده است.

جدول گلزنان به شرح زير است:
19 گل: عمادرضا (سپاهان اصفهان)
16 گل: ابراهيم توره (سپاهان اصفهان)
14 گل: علي كريمي (استيل آذين تهران)
12 گل: ادينهو لوسيانو (مس كرمان) داوود حقي (صبا قم) كريم انصاري فرد (سايپا تهران)
11 گل: آرش برهاني (اسقلال تهران)
10گل: فرهاد مجيدي (استقلال تهران) ميلاد زنيدپور (راهآ هن تهران) كريم باقري (پيروزي تهران) محمد غلامي (استيل آذين تهران) مهدي رجب زاده (مس كرمان) محمد ابراهيمي (تراكتورسازي تبريز) محمدرضا خلعتبري (ذوب آهن اصفهان)
9گل: ميلاد ميدواودي (استقلال اهواز) هادي اصغري (پاس همدان) احمد جمشيديان (سپاهان اصفهان) محمد احمدپوري (شاهين بوشهر) فرهاد خيرخواه (تراكتورسازي تبريز) امين منوچهري (سايپا تهران)
8گل: عباس محمدرضايي (صبا قم)
7گل: امير محبي (تراكتورسازي تبريز) محمد حسيني (ذوب آهن اصفهان) رضا ناصحي (ابومسلم مشهد) ابراهيم صادقي (سايپا تهران) هادي نوروزي (پيروزي تهران)
6گل: آدريانو آلوز (ملوان انزلي) مهدي خيري (سايپا تهران) سعيد دقيقي، ايمان رزاقي راد (پيكان قزوين) اسماعيل فرهادي (ذوب آهن اصفهان) محسن خليلي (پيروزي تهران) رضا نوروزي (استيل آذين تهران) هادي خنيفر، اسماعيل شريفات (استقلال اهواز)
5گل: هوار محمد (پيروزي تهران) عبدالرضا بازياري (شاهين بوشهر) امين متوسل زاده (مقاومت سپاسي شيراز) احسان حاج صفي، هادي عقيلي (سپاهان اصفهان) سعيد رمضاني، غلامرضا رضايي (فولاد خوزستان) فريدون فضلي، محمد نوري، محسن بياتي نيا (صبا قم) فرزاد آشوبي (مس كرمان) جلال رافخايي (ملوان انزلي)

مربيان پرافتخار ايران چه كساني هستند؟!قلعه نويي به امير قلعه نويي دومين مربي در تاريخ ليگ است كه موفق به فتح 3 دوره ليگ مي شود. قبل از او علي پروين 3 بار ليگ را با پرسپوليس فتح كرده بود. قلعه نويي اكنون دركنار علي پروين بهترين مربيان تاريخ ليگ ايران هستند كه 3 قهرماني ليگ را در كارنامه دارند.
در اين گزارش و در بررسي عملكرد مربيان فقط قهرماني در ليگ، جام حذفي و مسابقات باشگاهي آسيايي در نظر گرفته شده است. البته تنها دوره سوپر جام فوتبال ايران نيز در فهرست افتخارات مربيان محاسبه شده است.
1-علي پروين (3قهرماني ليگ، 3 جام حذفي، يك جام آسيايي)
حدود يك دهه از آخرين قهرماني علي پروين با پرسپوليس در فوتبال ايران سپري شده است، اما پروين هنوز بهترين كارنامه در فوتبال باشگاهي كشور دارد. پروين در سال هاي 77، 78 و 80 با پرسپوليس قهرمان ليگ شد. در سال هاي 66، 70 و 77 سه جام حذفي را با پرسپوليس بدست آورد و در سال 70 با پرسپوليس جام برندگان جام آسيا را بدست آورد.
2- منصور پورحيدري (2قهرماني ليگ، 2 جام حذفي، يك جام آسيايي)
پرافتخارترين مربي آبي ها كسي نيست جز منصور پورحيدري كه 5 جام ارزشمند را براي استقلال كسب كرده است. پورحيدري در دو فصل 68 و 79 استقلال را به مقام قهرماني ليگ رساند. او در فصل 80 نيز يك قدم با كسب جام فاصله داشت كه اگر اين اتفاق رخ مي داد، اكنون به جاي علي پروين در صدر اين فهرست قرار داشت. در سال هاي 74 و 78 با استقلال قهرمان جام حذفي شد و مهمتر از همه در تابستان 1370استقلال را به دومين عنوان قهرماني اش در آسيا رساند.
3- امير قلعه نويي (3قهرماني ليگ، 2 جام حذفي)
تنها مربي تاريخ فوتبال ايران است كه با دو تيم مختلف ليگ برتر را فتح كرده است. قلعه نويي در فصل 84 و 87 با استقلال دو بار قهرمان ليگ برتر شده است و در اين فصل نيز عنوان قهرماني را با سپاهان بدست آورد. اين مربي در فصل 80 و 86 نيز استقلال را قهرمان جام حذفي كرد. البته وي در دو فصل متوالي، با تيم هايش از مرحله مقدماتي حذف شده اند.
4-فيروز كريمي (2قهرماني ليگ، يك جام حذفي، يك جام آسيايي)
سال هاي اوايل دهه هفتاد روزهاي خوش فيروز كريمي با پاس در فوتبال ايران بود. پاس با هدايت اين مربي در دو فصل پياپي 70 و 71 قهرمان ليگ شد. در سال 71 قهرماني جام باشگاه هاي آسيا نيز به كارنامه فيروز كريمي اضافه شد. كريمي در سال 73 با بهمن قهرماني جام حذفي را جشن گرفت كه اين آخرين عنوان قهرماني براي كريمي در فوتبال ايران بود. كريمي البته سابقه قهرماني در ليگ دسته دوم را نيز دارد.
5- زدراكو رايكوف
(2 قهرماني ليگ، يك جام آسيايي)
درخشش استقلال در اواخر دهه 40 مديون حضور يك مربي صاحب سبك از يوگسلاوي بود. رايكوف كه همين 3 سال پيش از دنيا رفت، در سال هاي اواخر دهه چهل با استقلال چندين جام داخلي و بين المللي را كسب كرد. دو قهرماني استقلال در ليگ هاي 49 و 53 به همراه قهرماني جام باشگاه هاي آسيا در سال 49 رايكوف را تبديل به يكي از پرافتخارترين مربيان تاريخ استقلال كرد.
6- بيژن ذوالفقارنسب (2قهرماني ليگ، يك جام حذفي)
در سال هاي اوليه دهه هفتاد سايپا ظهور ناگهاني در فوتبال ايران داشت و با حضور در ليگ آزادگان 72 همه پيش بيني ها را برهم زد و در اولين فصل حضورش با پشت سرگذاشتن پرسپوليس (استقلال در اين سال در دسته سوم بود) علاوه بر قهرماني ليگ، جام حذفي را نيز بدست آورد. مربي اين تيم كسي نبود جز بيژن ذوالفقارنسب كه يك سال بعد عنوان قهرماني اش را تكرار كرد و اين بار با شكست استقلال.
7- مجيد جلالي (يك قهرماني ليگ، يك جام حذفي، يك سوپرجام)
جلالي در فوتبال ايران صاحب ركورد ويژه اي است و تنها مربي است كه 3 جام باشگاهي را فتح كرده است. جلالي با پاس در فصل 82 قهرماني ليگ برتر را بدست آورد. در فصل 83 صبا باتري را قهرمان جام حذفي كرد و در تابستان سال 84 تنها سوپرجام برگزار شده را با صبا بدست آورد، جلالي با وجود دو بار كسب سهميه آسيايي هيچگاه موفق به حضور در ليگ قهرمانان آسيا نشده است.
8- بهمن صالح نيا (3 جام حذفي)
در روزهايي كه ملوان با قهرماني هاي خود در جام حذفي افتخارآفريني مي كرد، بهمن صالح نيا هدايت اين تيم را برعهده داشت. صالح نيا در سال هاي 55، 65 و 69 ملوان را 3بار قهرمان جام حذفي كرد. ملوان از سال 65 تا 70 با صالح نيا 5 بار به فينال جام حذفي رسيد كه در دو دوره قهرمان و 3 بار نيز نايب قهرمان شد.
9-آلن راجرز (2قهرمان ليگ)
سرمربي انگليسي سرخپوشان در اوايل دهه پنجاه دو بار متوالي پرسپوليس را قهرمان ليگ تخت جمشيد در سالهاي 50 و 52 كرد. پرسپوليس با هدايت اين مربي با كلاس و كاربلد تبديل به يك تيم هجومي شد و در اولين فصل ليگ تخت جمشيد بدون باخت قهرمان ليگ شد.
10- حسن حبيبي
(2 قهرماني ليگ)
حبيبي يكي از بزرگترين مربيان مكتب پاس است كه بلافاصله پس از پايان دوران بازيگري، مربي اين تيم شد و در سال هاي 55 و 56 دوبار متوالي اين تيم را قهرمان ليگ تخت جمشيد كرد.
11- استانكو پوكله پوويچ (2 قهرماني ليگ)
دو قهرماني پرسپوليس در ليگ هاي 74 و 75 حاصل كار اين مربي كروات در فوتبال ايران بود. استانكو شانس كسب جام آسيايي را هم داشت و البته پرسپوليس با استانكو از نيمه نهايي جام حذفي نيز انصراف داد تا شانس كسب يك جام ديگر براي اين مربي از دست برود.
12- فرهاد كاظمي (يك قهرماني ليگ، يك جام حذفي)
سپاهان اولين تيم شهرستاني بود كه موازنه قهرماني تيم هاي تهراني را بر هم زد و با حضور فرهاد كاظمي در فصل 81 ليگ برتر شگفتي ساز شد. كاظمي يك سال بعد اولين قهرماني جام حذفي را نيز براي سپاهان به ارمغان آورد.
پروين و پورحيدري نزديك شد

 



مرادي: با برادرانم بهتر كار مي كنم تا مربي خارجي!

مهمترين هدف سجاد مرادي در سال جاري كسب مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو است. مدالي كه در ويترين افتخار اين قهرمان دووميداني ايران جايش خالي است.
سجاد مرادي در اين خصوص مي گويد: در سال جاري همه برنامه هايم را براي بازي هاي آسيايي تدارك ديده ام. چرا كه مهمترين هدفم در سال جاري كسب مدال طلاي گوانگجو است.
وي با بيان اينكه از نحوه تمرين هايش راضي است، خاطرنشان كرد: من و برادرم چيزي حدود يك سال زيرنظر مربي الجزايري تمرين كرديم. مربي خوبي بود، اما شيوه تمرين او به گونه اي نبود كه ركوردهايمان پيشرفت كند. من سال پيش قهرمان بازي هاي دانشجويان و قهرمان آسيا شدم، با اين حال از ركوردهايم به هيچ وجه راضي نبودم. همين شد كه خواستيم با مربي الجزايري قطع رابطه كنيم. در فصل زمستان گذشته هم من و امير براساس برنامه هايي كه ريخته بودم تمرين كرديم. قهرمان و ركورددار دوهاي نيمه استقامت ايران ادامه داد: در اين چند سال هرگاه من به همراه برادرانم تمرين كرده ام به ركوردهاي يك دقيقه و 44 ثانيه و 45 ثانيه رسيده ام. فكر مي كنم امسال هم بتوانم با ثبت اين ركوردها به قهرماني بازي هاي آسيايي برسم. سجاد مرادي تصريح كرد: در اين مدت تا بازي هاي آسيايي چند هدف دارم. اول اينكه در رقابت هاي ليگ شركت كنم و دوم اينكه بتوانم در چند رقابت خوب بين المللي خودم را براي بازي هاي آسيايي آماده كنم.

 



ساعي: كار تكواندوكاران ايران در المپيك راحت تر است.

مدير تيم ملي تكواندو نوجوانان گفت: اگر كميته بين المللي المپيك با استفاده از هوگوي الكترونيكي در المپيك نوجوانان موافقت كند، براي ما بهتر خواهد بود.
هادي ساعي اظهار داشت: بازي هاي المپيك بدون هوگوي الكترونيكي برگزار مي شود؛ اما قرار است فدراسيون جهاني در روسيه نشستي با كميته بين المللي المپيك داشته باشد و استفاده از اين تجهيزات را در المپيك سنگاپور پيشنهاد دهد.
وي ادامه داد: اگر اين مسئله مورد موافقت كميته بين المللي قرار گيرد به نفع ما خواهد بود، چون علاوه بر اينكه تكواندوكاران سابقه تمرين با آن را دارند، عدالت نيز به خوبي رعايت خواهد شد و مشكلي براي نفوذ داوري ها وجود ندارد.
مدير تيم ملي نوجوانان با اشاره به وضعيت مناسب نوجوانان تصريح كرد: امروز (پنجشنبه) 10 نفر حاضر در اردو به 6 نفر كاهش مي يابند كه قرار است به همراه 4 تن از دختران در مسابقات اتريش شركت كنند.
وي افزود: در اين مسابقات به خوبي نفرات را محك مي زنيم؛ اما چون زمان زيادي تا اعزام به المپيك داريم دوباره آنها در يك مسابقه انتخابي ديگر، گزينش خواهند شد. تمام سعي ما بر اين است كه خوش رنگ ترين مدال ها را در سنگاپور به دست آوريم.
ساعي در پاسخ به اينكه برخي معتقدند مسابقات سهميه المپيك از المپيك سنگاپور سخت تر است، گفت: رقابت هاي سهميه المپيك سختي هايي داشت؛ اما در سنگاپور نيز بهترين ها مي آيند و با وجود تعداد كمتر مبارزات، كيفيت بالاتر است.

 



برگزاري اردوي 10روزه تيم كشتي آزاد نوجوانان

تمرينات تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان تا پايان فصل امتحانات مدارس تعطيل است و فقط اردويي 10روزه براي مسافران اعزامي به تركيه برپا خواهدشد.
تيم آزاد نوجوانان ايران در مسابقات گزينشي المپيك سنگاپور موفق به كسب يك سهميه توسط مهران شيخي شد. اين تيم مرداد ماه علاوه بر المپيك، حضور در مسابقات قهرماني آسيا را نيز در برنامه هايش دارد.
با اين وجود به دليل پيش رو داشتن فصل امتحانات مدارس، تمرينات نوجوانان آزاد تا اواخر خرداد تعطيل است. قدير نخودچي سرمربي تيم آزاد نوجوانان در اين باره گفت: گرچه نمي توانيم فعلاً اردويي براي آسيايي و المپيك برگزار كنيم؛ اما پيش از اعزام تيم به جام پيروزي تركيه، اردويي 10روزه براي نفرات اعزامي داريم. كادر فني تيم ملي آزاد نوجوانان درنظر دارد 2تيم را به اين رقابت ها اعزام كند.
نفرات برتر مسابقات انتخابي كه فروردين ماه در تربت حيدريه برگزار شد همراه با 5 كشتي گير ذخيره اي كه در آستانه اعزام تيم به ازبكستان در اردو حضور داشتند در اولويت اعزام به تركيه هستند.

 



تيم ووشو نفت در راه لهستان

با صدور رواديد، تيم ووشو نفت 30 ارديبهشت به مسابقات بين المللي لهستان اعزام مي شود. اين تيم كه قهرماني سه دوره متوالي ليگ ووشوي ايران را در كارنامه دارد، تقريباً همه اعضايش از تيم ملي هستند. اين رقابت ها طي 3روز در 2 بخش تالو و ساندا از اول خردادماه در شهر ورشو پايتخت لهستان برگزار خواهدشد و تيم نفت تهران با تركيب كامل در اين مسابقات شركت مي كند. تيم نفت از ملي پوشاني چون حسين اوجاقي، حميدرضا قلي پور، فرشاد عربي، احسان پيغمبري و... تحت هدايت محمدرضا جعفري و تيمور بني طالبي برخوردار است. اين مسابقات مي تواند تداركاتي براي آماده سازي بيشتر ملي پوشان اعزامي به بازي هاي گوانگجو باشد.

 



مربي اوكرايني براي شنا

مربي شناي اوكرايني براي انجام مذاكره با مسئولان فدراسيون وارد تهران شد. يوري افاناسيف براي انجام مذاكره با مسئولان فدراسيون شنا به منظور استعداديابي و نظارت و اجراي طرح خانه شناي استان ها وارد تهران شد. اين مربي در سال 1981 هدايت تيم ملي شناي اوكراين را برعهده داشته و از سال 1984 تا 1996 مربي تيم ملي المپيك اوكراين بوده است. در كارنامه اين مربي سرمربيگري تيم ملي بحرين نيز درج شده است.

 



آزادكاران 19ارديبهشت ماه راهي هند مي شوند

تيم كشتي آزاد ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا روز يكشنبه 19ارديبهشت ماه راهي دهلي نو خواهد شد.
تيم هفت نفره كشتي آزاد كشورمان به منظور حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا روز يكشنبه 19 ارديبهشت ماه راهي شهر دهلي نو پايتخت هند مي شود.
تيم كشتي آزاد كشورمان كه براي حضور در اين رقابت ها تاكنون دو مرحله اردو را پشت سر گذاشته است، آخرين تمرينات خود را در محل خانه كشتي تهران دنبال مي كند. تيم ايران امسال با يك تركيب جوان و با هدف پشتوانه سازي راهي رقابت هاي قهرماني آسيا مي شود اما دفاع از عنوان قهرماني دوره گذشته حتمي به نظر مي رسد. حسن رحيمي، مسعود اسماعيل پور، مصطفي حسين خاني، سعيد رياحي، احسان لشكري، رضا يزداني و محمدرضا آذرشكيب كشتي گيران اوزان 55تا 120كيلوگرم تيم ايران در هند هستند. رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا روزهاي 22و 23 ارديبهشت ماه در شهر دهلي نو پايتخت هند برگزار مي شود.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14