(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 ارديبهشت 1389- شماره 19640

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تسامح و تساهل در توزيع تفكرات صهيوني
حمايت تشكل هاي دانشجويي از برخورد قاطع با مفاسد اجتماعي
آيت الله يزدي: برخي در جاهايي ديده مي شوند كه نبايد باشند
فروزنده: طرح نزديك شدن اصولگرايان واصلاح طلبان قابل قبول نيست
بروجردي : درها براي ورود هر كشوري به موضوع تبادل سوخت باز است
تفاوت عظيم حضرت فاطمه (س) و حضرت مريم (س)
حمايت يك مقام سابق سازمان ملل از شعار هسته اي ايران
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: دانشگاه آزاد بايد اساسنامه جديد را اجرا كند
لاريجاني در ديدار با دبيران كل اتحاديه هاي آشوريان:
استراتژي ايران همزيستي مسالمت آميز با اقليت هاي ديني است



تسامح و تساهل در توزيع تفكرات صهيوني

به نوشته نشريه معتبر لوموند در جولاي 2007، در سال 1996 موسسه صهيونيستي بنياد ملي دموكراسي (NED) وابسته به سازمان سيا براي توجيه افزايش بودجه خود، گزارشي به كنگره آمريكا تسليم كرد در بخشي از اين گزارش كه نشريه فرانسوي لوموند در ژوئيه 2007 آن را منتشر كرده آمده بود؛
«جنگ فراگير انديشه ها به بزنگاه خود رسيده است. در عصري كه مصالح و ارزش هاي ايالات متحده از يورش بي امان عقيدتي نيروهاي بي شمار خصم دموكراسي(منظور نهضت هاي اسلامي است) در جهان در رنج است، روا نيست كه ايالات متحده ميدان نبرد عقيدتي را به دشمنان جامعه باز و آزاد واگذارد...»
اگرچه اين شيوه جنگ نرم يا آن گونه كه نظريه پرداز مشهور آمريكايي جوزف ناي در رساله معروفش آن را قدرت نرم(Soft Power) مي نامد، قرن هاست از سوي كانون هاي جهان وطن صهيوني دنبال مي شود اما در آستانه آغاز هزاره جديد ميلادي و به خصوص بانفوذ حيرت انگيز انديشه هاي انقلابي اسلام به اقصي نقاط جهان و رسوخ در قلب و روح ملت هاي مستضعف و آزاديخواه، تلاش ها و طرح هاي متعدد اين كانون ها براي خنثي نمودن جذابيت هاي تفكر اسلامي، شتابي صدچندان يافت و با تعبيه و راه اندازي صدها ماهواره و هزاران وب سايت اينترنتي و صدها هزار روزنامه و نشريه و به خصوص با سرازير كردن سيل فيلم ها و سريال هاي مختلف حاوي انديشه ها و تفكرات جعلي و مخرب صهيوني سعي كرده و مي كنند تا اذهان نسل هاي گوناگون در كشورهاي اسلامي را تخريب نموده و به نفع خود مورد بهره برداري قرار دهند.
متأسفانه در مقابل اين هجوم مهيب و سيستماتيك و عليرغم تذكرات و هشدارهاي مكرر رهبر معظم انقلاب، بعضي از مسئولين فرهنگي- هنري به خصوص سينمايي و رسانه اي ما كمتر احساس خطر كرده و مي كنند. گويا اين عدم حساسيت در ماههاي اخير و در طي جريانات فتنه انگيز پس از انتخابات (كه روشنگري ها و افشاگري هاي مقام معظم رهبري در مقابل تهاجم گسترده جبهه متحد ضدانقلاب و كفر جهاني و فتنه گران داخلي شدت و حدت افزونتري يافت) عمق و وسعت بيشتري يافته و حتي در برخي موضع گيري ها، تسامح و تساهل اولين وزير ارشاد در دولت به اصطلاح اصلاحات را به ذهن مي آورد!!
متأسفانه بايد گفت اين تسامح و تساهل در برخي شوراهاي فرهنگي و هنري بيشتر به چشم مي آيد. انگار كه اين حضرات اساساً در موضوع خطر جنگ نرم و ناتوي فرهنگي توجيه نشده و اصلا به آن باور ندارند و به جد برآنند كه آن دقت و توجه هرچند نيم بند سال هاي پيشين را به قول خودشان گرفت و گير در عرصه فرهنگ و هنر وانمود كرده و يكجا بدست خود به اصطلاح حل كرده و پز شبه روشنفكري بگيرند. (پزي كه12-13 سال پيش مهاجراني وزير به اصطلاح ارشاد دولت اصلاحات كه اينك در جوار بهايي ها و صهيونيست هاي بي بي سي، لندن نشين شده، كوشش فراواني به خرج داد تا ادايش را دربياورد!!!)
اثبات اين ادعا محصولاتي است كه از صندوقچه اين گونه شوراها و سازمان هاي فرهنگي بيرون مي آيد. سرازير شدن خيل فيلم ها و سريال هايي كه حاوي مخرب ترين تفكرات صهيوني است در شبكه رسمي ويدئويي كشور چه توجيه و تفسيري دارد؟!
نمونه اش دوبله و عرضه سريال LOST يا «گمشده» است كه سرانجام با وجود تمامي توصيه هاي خيرخواهانه و مشفقانه مبني بر عدم صدور پروانه تكثير و توزيع مجاز، كم كم سر از شبكه رسمي ويدئويي درمي آورد. سريالي كه گسترش يافته فيلم معروف و كوتاه «جزيره گمشده» است و بنا به اسناد و مدارك موجود، طي سال هاي دهه 1330 در انجمن ماسوني «جمعيت تسليح اخلاقي» براي آموزش اعضاء و آشنايي آنها با انديشه هاي صهيوني، نمايش داده مي شد. سريالي كه سرشار از علائم و نمادهاي فراماسوني است و تفكر صهيوني سرزمين موعود و قوم برگزيده را سرلوحه داستان خود قرار داده است. سريالي كه بخش طرح و تحقيقاتش در موسسه اوانجليستي
«Act One» يا «پرده اول» زير نظر صهيونيست هاي مسيحي همچون پت رابرتسون و فرانكلين گراهام انجام گرفته است.
به راستي چنين سريالي، عليرغم تمامي جذابيت هاي روايتي و تصويري (كه در كمال تأسف دل برخي از اعضاي همان شوراهاي فرهنگي را نيز به دست آورده است!!) به جزء القاء و ترويج و اشاعه افكار مخرب و جعلي صهيوني، چه ره آوردي براي جامعه ما به ويژه نسل جوان دارد؟ آيا هدف سردمداران موسسات صهيونيستي توليدكننده اين سريال كه با هزينه ميلياردها دلار، حتي با زيرنويس فارسي در كشور ما توزيع مي شود، به جز اين است؟
اما توجيه كساني كه در آن شوراهاي فرهنگي رأي به صدور مجوز براي تكثير و توزيع رسمي چنين فيلم هايي مي دهند، جالبتر از خود اين آثار به نظر مي رسد!!! برخي از اين آقايان بر اين باورند كه ما بايستي اين تهاجم فرهنگي را مديريت كنيم و پيش از آنكه آنها نسخه با زيرنويس فارسي را به دست جوان ما برسانند، خودمان پيش دستي كرده و به قول معروف به آنها رودست جانانه اي بزنيم كه كجاي كار هستيد، آنچه شما با صرف ميلياردها دلار هزينه مي خواستيد به دست فرزندان ما برسانيد و فكرشان را به هم بريزيد، ما خودمان رسانديم!!! (مثل اين كه خانواده اي براي جلوگيري از اعتياد فرزندشان در بيرون خانه، او را سر بساط منقل و مشروب بنشانند تا نكند كه غريبه اي او را منحرف گرداند!!!!)
اما بعضي ديگر از كارشناسان آن شوراهاي فرهنگي اينگونه توجيه مي كنند كه اي بابا! اين سمبل ها و مفاهيم و نمادهايي كه شما مي گوييد را چه كسي مي فهمد؟ مردم فقط جذب سرگرمي فيلم مي شوند!!! (داستان همان كبكي است كه براي پنهان شدن از دشمن، سرش را زيربرف مي كرد!!) يعني تمام آن پروسه روانشناختي «تأثير پنهان» كه ساليان متمادي در غرب مورد تحقيق و پژوهش قرار گرفته و به گفته خودشان و بنا بر كتب و نوشتجات مربوطه در آثار هنري مورد استفاده قرار گرفت، همه كشك بوده و اين دوستان تازه ارشميدس شده گويا كشف كرده اند كه نه بابا، اين خبرها هم نيست!! يعني همه آن سرمايه هاي كلان كه براي تهيه و توزيع اين گونه فيلم ها صرف مي شود، تنها و تنها براي گل روي ما ملل شرق و جهان اسلام است كه بالاخره نظام سلطه جهاني همچنانكه براي دمكراسي و حقوق بشر اين سوي آب دل مي سوزاند، لابد براي سرگرم شدن مردمش هم نگران است!!!
اما گروهي ديگر از اعضاي محترم آن شوراهاي فرهنگي، اين قدرها هم ذهن خود را مشوش نمي گردانند و يك راست خيالشان را راحت مي كنند كه باباجان! آخر اين فيلم ها و سريال ها را كه همه به صورت زبان اصلي و با زيرنويس ديده اند، ديگر چه ما آن را به شبكه رسمي ويدئويي بفرستيم يا نفرستيم، تأثيري ندارد!!! (درست مثل اين است كه بگوييم بالاخره اين مواد مخدر را كه به داخل كشور قاچاق مي كنند، بگذار ما خودمان آنها را بفروشيم كه ارزانتر به دست بچه هامان برسد!!!) البته اين حضرات چندان هم بي خيال نيستند و در مقابل پرستيژ شوراي خود و بازتابش در مطبوعات آنچناني اظهار نگراني مي كنند كه مثلا اگر ما فلان فيلم صهيونيستي را مجوز پخش نداديم و آن مطبوعات معلو م الحال اين خبر را منعكس كردند، آبروي ما مي رود!!!!
آخرين فكري كه براي توزيع و تكثير رسمي سريال صهيونيستيLOST يا همان «گمشده» انديشيده شده تا به قول معروف نه سيخ بسوزد نه كباب، استفاده از تحليل و صحبت هاي يكي از كارشناسان فرهنگي بر روي نوارهاي دوبله شده است تا به اصطلاح مخاطبان را به مضرات آن آشنا سازند!!! (بي شباهت به اين نيست كه مشروبات الكلي را به طور رسمي در فروشگاهها عرضه كنند و كاغذي هم ضميمه اش سازند كه حاوي حكم حرمت شرعي و مضرات پزشكي استفاده از آن باشد؟!!!)
البته اگر كار به همين سريالLOST ختم مي شد، شايد مي توانستيم بگوييم از دستشان در رفته است اما متأسفانه توزيع فيلم ها و سريال هايي اينچنيني در شبكه رسمي ويدئويي كشور كم نيستند و طرفه آنكه همان موسسه اي كه بيشترين سهم را در وارد كردن و دوبله و تكثير و توزيع اين گونه فيلم و سريال ها ازكمپاني هاي آمريكايي دارد، از طرف بخش مربوطه در وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد تشويق و تمجيد هم قرار مي گيرد!!
و هنگامي كه متوجه مي شويم همين موسسه براي به اصطلاح پوشش اسلامي بازيگران زن سريال LOST به قول خودش صدميليون تومان هزينه كرده و همچنين برخي از اعضاي همان شوراي فرهنگي هم اظهار مي دارند، چه بسيار فيلم هايي كه توسط اين شورا رد شد و بعداً در كمال تعجب و حيرت سر از شبكه رسمي ويدئويي درآوردند، ذهنمان به خيلي نكات مي رسد كه نخير! قضيه به اين سادگي ها هم نيست!!!
مصطفي روزبهاني

 



حمايت تشكل هاي دانشجويي از برخورد قاطع با مفاسد اجتماعي

سرويس سياسي-
تشكل هاي دانشجويي با صدور بيانيه هايي جداگانه نسبت به رواج بدحجابي در جامعه و كم توجهي مسئولان به مقوله عفاف و حجاب اعتراض كردند.
واحد خواهران جنبش عدالتخواه دانشجويي با صدور بيانيه اي و در اعتراض به اجرا نشدن قانون گسترش عفاف و حجاب مصوب 1384 تاكيد كرد: يكي از بزرگ ترين انتقاداتي كه به دولت نهم و دهم وارد است و بايد پاسخگو باشد در اولويت قرار ندادن معضلات فرهنگي جامعه به خصوص مسئله حجاب و پوشش مي باشد.
نويسندگان اين بيانيه تصريح كرده اند: ما دانشجويان جنبش عدالتخواه دانشجويي به عنوان دانشجويان مسلمان قاطعانه از مسئولان و سازمان ها و ارگان هاي مرتبط خواستار اقدام در زمينه اجرايي شدن اين قانون هستيم و با غيرت ديني مان از اجرايي كردن اين قانون به شيوه درست در جامعه دفاع مي كنيم و با جرات هرچه تمامتر پي گير اين امر خواهيم بود و از مسئولين ذيربط اجرايي شدن آن را مطالبه خواهيم كرد.
در همين ارتباط، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با صدور بيانيه اي نسبت به رواج بي عفتي و بي حجابي در جامعه و غفلت مسئولين مربوطه به شدت اعتراض كرد.
نويسندگان اين بيانيه علت مقداري از رواج فساد در جامعه، دانشگاه و ... را بي توجهي مسئولين مربوطه دانستند و توجه در اين معضل را نيازمند داشتن بينش اسلامي و انقلابي نسبت به امور فرهنگي و برنامه ريزي كارآمد و بلندمدت در جهت فرهنگسازي صحيح، داشتن نگرش اسلامي، توجه دقيق ديني به دستورات تربيتي با ديد رئوفانه و هم وجود نگرش انقلابي، پرهيز از هرگونه غفلت و هرگونه تسامح، نگرش انقلابي و غرق نشدن در روند بوروكراتيك و اصطلاحا كاغذ بازي ها و كار را تا سرانجام خود رساندن ذكر كردند.
از سوي ديگر؛ دانشجويان بسيجي دانشگاه علامه طباطبايي درنامه اي خطاب به رئيس دانشگاه تصريح كردند كه استفاده از هر پوشش نامناسب و زننده اي در بزرگ ترين دانشگاه علوم انساني كشور تحت لواي آزادي پذيرفتني نيست.
اين دانشجويان خطاب به رئيس دانشگاه علامه طباطبايي نوشتند: از دانشگاهي كه كتب آن ترجمه متون تئوريسين هاي غرب مي باشد و اساتيد آن بعضا با گرايش هاي انحرافي و غيراسلامي مي باشند و نيز دانشجويان اعم از دختر و پسر كه محيط دانشگاه را براي نمايش تمايلات سنين جواني خود آزاد مي بينند و با هر پوشش نامناسب و زننده در دانشگاه حضور مي يابند توقع فارغ التحصيلاني با چه مختصاتي داريد؟ آيا خروجي اين دانشگاه وجه اشتراكي با نام مبارك علامه طباطبايي(ره) دارد؟ آيا با چنين وضعيتي مي شود به روند اسلامي شدن دانشگاه ها و علوم اميدوار بود؟
گفتني است؛ ديروز زهره الهيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سوال جمعي از نمايندگان مجلس در خصوص وضعيت فرهنگ حجاب و عفاف در كشور گفت: وزير كشور با حضور در جلسه كميسيون فرهنگي مجلس توضيحاتي را در خصوص سوال مطرح شده دادند ولي طراحان سوال از پاسخ هاي وزير قانع نشدند و قرار شد وزير كشور يك ماه ديگر گزارشي از اقدامات خود در راستاي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در كشور ارائه دهد.
الهيان كه با فارس گفت وگو مي كرد، خاطرنشان كرد: بعد از ارائه گزارش مذكور در كميسيون فرهنگي، اگر طراحان سوال از پاسخ هاي وزير قانع نشدند سوال مذكور در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد.

 



آيت الله يزدي: برخي در جاهايي ديده مي شوند كه نبايد باشند

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري خطاب به برخي از مسئولان نظام هشدار داد كه مراقب افكار، اعمال و معاشرت هاي خود باشيد.
آيت الله محمد يزدي در ديدار جمعي از طلاب بسيجي شركت كننده در طرح بلاغ، با بيان اين كه «زمان از عوامل مهم در تصميم گيري انسان است» اظهار كرد: انسان بايد دقت كند كه در كجا قرار گرفته و به تناسب شرايط زمان تصميم گيري كند و وظيفه خود را بشناسد.
وي خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي طي 31 سال گذشته گام به گام جلو رفته است و با رهنمودهاي امام و سپس مقام معظم رهبري موانعي را كه دشمنان در پيش روي اين نظام نهاده اند را برطرف ساخته و مسير رشد و ترقي را در پيش گرفته و آينده روشني نيز در پيش رو دارد.
وي افزود: شناخت وضعيت موجود، نيازهاي آينده و در نظر گرفتن راه هاي رسيدن به وضع آينده بايد هدف كساني باشد كه در صدر آموزش و برنامه ريزي هستند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه «با توجه به شرايط زمان وظيفه نيز متفاوت است» افزود: امروز اسلام در موقعيت خوبي قرار گرفته است و دشمنان اسلام در اين ميان عمود خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه يا ولي فقيه را نشانه رفته اند.
وي با بيان اين كه «برخي به دنبال ايجاد شبهاتي درباره ولي فقيه يا ولايت فقيه هستند» اظهار كرد: آن ها اول شبهه را درباره ولايت فقيه مطرح و سپس درباره ولي فقيه مطرح مي كنند.
وي با اشاره به اين كه «شبهه به دو صورت است» افزود: ايجاد شبهه يا براي يافتن حق و حقيقت است كه در اين جا اشكالي وجود ندارد و يا براي دنبال كردن يك حزب و حزب گرايي است كه كساني كه چنين مي كنند اصلاً اسلام و حاكميت اسلام را قبول ندارند و اگر به آن ها ميدان داده شود مقدسات اسلامي را نيز نشانه مي روند. چنين كساني وقتي به مجلس شورا مي آيند تحصن مي كنند، وقتي به زندان مي افتند مي گويند چنين و چنان و وقتي هم كه مرخصي گرفته و آزاد مي شوند در ملاقات هاي خصوصي باز هم مي گويند چنين و چنان.
يزدي با تاكيد بر اين كه «ما بايد هميشه از خداوند بخواهيم كه در تصميم گيري ها بر سر دو راهي ما را ياري كند» خاطر نشان كرد: در جريان فتنه چه بسا كساني بودند كه از طرفداران انقلاب و خادمين و زحمت كشيده بودند و هستند و ان شاءالله خواهند بود اما بالاخره گرفتار شدند و در جاهايي ديده شدند و حضور پيدا كردند.
وي در ادامه با بيان اين كه « تويي كه فرزند روحاني هستي در روز عاشورا و در شلوغي ها چه مي كني، تو از خانواده روحاني هستي» ادامه داد: افراد آن جا كه بايد باشند، نبايد غيبت كنند و آن جا كه نبايد ديده شوند، حضور پيدا نكنند و ديده نشوند.
وي با بيان اين كه « امروز دشمن ولايت را مورد هدف قرار داده است» اظهار كرد: دشمن سعي دارد، با ايجاد شبهات و انجام هر كاري ديگر به خصوص بر روي نسل جوان ولايت را مورد حمله قرار دهد.
نايب رئيس مجلس خبرگان افزود: در شرايط فعلي همه ما وظيفه داريم كه در برابر دشمن كوتاه نيامده و دشمن را بشناسيم و متناسب با آن نيز اقدام كنيم.
وي تصريح كرد: هشدار من به كساني كه در اين نظام مسئوليت دارند و خدمت مي كنند اين است كه خيلي مواظب باشيد كه به كجا مي رويد و كجا مي آييد، مواظب افكار، اعمال و معاشرت هاي خود باشيد.

 



فروزنده: طرح نزديك شدن اصولگرايان واصلاح طلبان قابل قبول نيست

سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طرح نزديك شدن بخشي از اصولگرايان و بخشي از اصلاح طلبان به يكديگر را تكرار همان طرح شكست خورده طرح وحدت ملي دانست.
لطف الله فروزنده در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به اتفاقي كه سال گذشته افتاد، شناخت جريان فتنه يك معيار است و براساس نوع رفتار افراد در رابطه با بحث جريان فتنه بايد آرايش سياسي كشور شكل بگيرد.
وي افزود: افرادي كه جريان فتنه را خوب شناختند؛ به موقع در صحنه وارد شدند، بصيرت كامل را داشتند و افشا كردند، وظيفه خود را به خوبي انجام دادند و از سوءاستفاده جريان فتنه جلوگيري كردند، بايد در آرايشي به نام آرايش اصولگرايي جاي بگيرند.
وي گفت: همچنين كسانيكه يا بازيگر يا بازيگردان جريان فتنه بودند، يا ترديد كردند و بصيرت لازم را به خرج ندادند، طبيعتا به چند دسته تقسيم مي شوند كه طي آن برخي عمدا در اين صحنه بودند كه تكليفشان روشن است و نمي توانند در بين اصولگرايان قرار بگيرند، عده اي نيز هرچند دير اما به شناخت رو آوردند كه مي توانند در ميان اصولگرايان تعريف شوند.
سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين كه «نزديك شدن بخشي از اصولگرايان و بخشي از اصلاح طلبان همان تكرار طرح شكست خورده طرح وحدت ملي است» گفت: به هر حال بايد دانست اصولگرايان از لحاظ مباني و نگرش با اصلاح طلبان تفاوت دارند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اصولگرايان معتدل و اصلاح طلبان معتدل و ميانه رو نيز نمي توانند به يكديگر نزديك شوند با بيان اين كه «من متوجه نمي شوم در اين جا معتدل به چه معناست» ادامه داد: روشن است اگر كسي ولايت و رهبري مقام معظم رهبري را قبول دارد، و در مقام اطاعت است يك اصولگراي واقعي است و ما اين خط كشي هاي سياسي كه برخي با عنوان چپ و راست مطرح كردند را قبول نداريم و خيلي روشن است؛ اگر كسي نسبت به ارزش هاي نظام تبعيت و نسبت به جريان فتنه خيلي محكم و قرص مواضع روشني دارد، اصولگراست و اين بازي نزديك شدن معتدلين اصولگرا و معتدلين اصلاح طلب قابل قبول نيست.
وي در عين حال ولايت پذيري را مرز ميان اصلاح طلبان ميانه رو و اصلاح طلبان تندرو خواند و گفت: اگر كسي بحث ولايت را به هر شكل و با هر بصيرتي قبول نداشته باشد، در مجموعه وحدت آفرين حضور موثري نخواهد داشت.
فروزنده با بيان اين كه «نزديك شدن اصولگرايان معتدل و اصلاح طلبان ميانه رو عملي نخواهد بود» اظهار كرد: پشت سر اين امر اهداف سياسي است و بعضي مي خواهند با در پيش گرفتن چنين بحثي خود را تطهير كنند و اين اصلا جاي بحث ندارد.

 



بروجردي : درها براي ورود هر كشوري به موضوع تبادل سوخت باز است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ورود كشورهاي ثالث به موضوع تبادل سوخت هسته اي ايران تاكيد كرد كه درها براي ورود هر كشور حتي آمريكا در موضوع تبادل سوخت باز است.
علاءالدين بروجردي در گفت و گو با ايرنا، درباره تبادل سوخت هسته اي بين ايران و كشورهاي مورد مذاكره گفت: درها براي ورود هر كشوري كه آماده باشد سوخت را در اختيار ايران قرار دهد، باز است.
بروجردي افزود: بنابراين تفاوتي نمي كند كه برزيل، فرانسه يا روسيه تامين كننده سوخت ايران باشند. مهم اين است كه كار آماده سازي سوخت مورد نياز صورت گيرد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «درباره تبادل سوخت بارها جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است كه مكان تبادل، خاك ايران خواهد بود»، تصريح كرد: اگر آمريكا در اظهارات خود در اين زمينه صادق است بايد نسبت به اين مسئله اقدام عملي انجام دهد.
وي با تاكيد بر اينكه «ايران محدوديتي درباره كشورهاي تامين كننده سوخت ندارد»، اظهار داشت: اگر آمريكا در موضوع تبادل سوخت جدي باشد، طبيعي است كه مي تواند وارد عرصه تبادل شود.
بروجردي خاطرنشان ساخت: با توجه به اينكه آمريكايي ها سازنده راكتور بودند و نسبت به تامين سوخت آن نيز متعهد هستند، اگر اين كار را عملي كنند از نقض تعهدي كه تاكنون داشتند خارج مي شوند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تحويل سوخت مورد نياز را«تضمين عيني مورد تاكيد ايران» دانست و ادامه داد: ايران نمي تواند سوخت اورانيوم با غناي 5/3 درصد خود را تحويل دهد بدون آنكه مابه ازاي آن را در قالب سوخت 20درصد تحويل بگيرد.
وي با بيان اينكه «تضمين هاي عيني مستلزم اين است كه با در نظر گرفتن شرايط اعتماد، وارد روند تبادل شويم» درباره چگونگي جلب اعتماد گفت: اعتماد اينگونه تامين مي شود كه بايد سوخت 20 درصد را بياورند و ما به ازاي آن را بر اساس توافق دوجانبه تحويل بگيرند.
بروجردي با اشاره به اينكه «ميزان و زمان تبادل موضوع هاي فني هستند و توافق در اين زمينه براحتي ممكن مي شود»، تصريح كرد: مكان مهم ترين مسئله است و پيشنهاد ما به عنوان خواستي منطقي، خاك ايران است.
نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: براي جمهوري اسلامي ايران اين نكته اهميت دارد كه با توجه به گره خوردن توليدهاي راكتور تهران با مسايل انساني و جان بيش از 800 هزار انسان در سال، اين راكتور بدون سوخت نماند.
وي خاطرنشان ساخت: طبق مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي، ايران تقاضاي خود را براي تامين سوخت مورد نياز داد اما بعد از گذشت 6 ماه نتيجه اي حاصل نشد. به همين دليل جمهوري اسلامي ايران ناگزير شد توليد را در داخل آغاز كند و اين كار در حال حاضر نيز ادامه دارد.

 



تفاوت عظيم حضرت فاطمه (س) و حضرت مريم (س)

اگر كسي بخواهد يك سر و گردن از تمام انسان هاي كامل برتر باشد، طوري كه از او بالاتر كسي نباشد؛ تنها از عيسي ساخته نيست و تنها از مريم ساخته نيست (س) ! اين دو در كنار هم: و جعلنا ابن مريم و امّه آيهً ل لعالمين. اگر كسي بخواهد طوفاني به پا كند، آن نوح مي طلبد كه 9 قرن و نيم تلاش بكند تا خدا درباره او بگويد: سلاأ علي نوح ف ي العالمين (1)جهاني شدن وجهانشمول شدن كار نوح است كه 950 سال رنج ببرد ! آن طوفان مي آورد، آن جهاني مي شود. موسي با همه تلاش و كوشش اش آيأ ل لعالمين نبود؛ ابراهيم با همه سعي و تلاشش، معماري كعبه اش، مهندسي كعبه اش، كارمندي كعبه اش، كارگري كعبه اش، تبر كشيدنش، بت شكن شدنش، حرّ قوه و انصروا آل هتكم (2) را شنيدنش؛ مع ذلك آيهً ل لعالمين نبود ! اگر كسي بخواهد جهاني بشود، يعني بين اوّلين و آخرين حرفي براي گفتن داشته باشد؛ يا تلاش 950 ساله نوح مي طلبد كه به تنهائي مي شود:« آيهً ل لعالمين». چون سلام عالمين، تنها كسي كه در قرآن براي او چنين سلامي آمده، اين نوح است؛ كه فرمود: سلاأ علي نوح ف ي العالمين. درباره موسي وعيسي و ابراهيم (عليهم السّلام) دارد: سلاأ علي ا براهيم(3)، سلاأ علي موسي و هارون (4)؛ امّا ف ي العالمين ندارد !
اگر كسي بخواهد جهاني بشود يا مانند نوح بايد قريب هزار سال زحمت بكشد يا اگر نشد نيمي از عالمين است، نه تمام عالمين. اگر مريم بخواهد عالمي بشود، به علاوه عيسي است؛ اگر عيسي بخواهد جهاني شود، به علاوه مريم است: و جعلنا ابن مريم و امّه آيهً ل لعالمين. امّا طبق بيان رسول گرامي (ص)، فاطمه زهرا،سيّده نساء عالمين است؛ م ن الأوّلين و الآخ رين. چون ع دل قرآن كريم است، اين قرآن هم نذيراً ل لعالمين(5) است، ذ كري ل لبشر( 6) است و چون همتاي سائر انسان هاي كامل اهل بيت عصمت و طهارت است؛ اينها مي توانند پيام جهاني داشته باشند؛ مي شوند كلمه جامع.
تفاوت عظيم حضرت فاطمه (س) و حضرت مريم (س)
در كسب روزي « علمي» و «مادي»
آنگاه تفاوت مريم و فاطمه (س) را بررسي كنيد !! وقتي وجود مبارك زكريا وارد محضر مريم (س) مي شد، روزي هاي غيبي را در محضر او مي يافت؛ مثلاً ميوه غير فصل مي يافت: كلّما دخل عل يها زكر يّا الم حراب وجد ع ندها ر زقاً، به مريم مي گفت: أنّي لك هذا؛ قالت هو م ن ع ند الله نّ الله يرزق من يشآء (7)و مانند آن. هر وقت زكريا وارد مي شد؛ ميوه هاي غير فصل را، غذاهاي تازه غير مترقّب را در محضر مريم مي ديد؛ از او سئوال مي كرد: اين روزي از كجاست ؟ مي فرمود: از ناحيه غيب الهي است.
امّا وقتي رسول خدا رحلت كرد، طبق نقل مرحوم كليني (رض) جبرئيل كه از بزرگ ترين فرشتگان وحي الهي است، براي وجود مبارك فاطمه (س) نازل مي شد، اسرار عالم را به آن حضرت مي آموخت، يا به آن حضرت تقديم مي كرد. هر وقت علي بن أبيطالب وارد مي شد؛ مي ديد مطالب جديد، معارف تازه، روزي هاي ملكوتي وعلوم غيبي تازه اي از زهرا مي شنود !! به زهرا (س) مي گفت: أنّي لك هذا، اين خبرهاي غيبي از كجاست ؟ اينكه در گذشته دور چنين بود، در آينده دور چنين مي شود، در عرش چه خبر است، در لوح چه خبر است، در كرسي چه خبر است، در كتاب مبين چه خبر است، در امّ الكتاب چه خبر است، در قيامت چه خبر است؛ اين حرفها را كي گفت ؟ قالت م ن ع ند الله،مي فرمود اين را از نزد خدا مي گويم.
مريم ميوه هاي تابستاني را در زمستان در حضور خود مي ديد، به زكريا مي گفت: اينها داده خداست؛ ولي فاطمه زهرا اخبار لوح و قلم را، اخبار عرش و فرش را، اخبار مبدأ و معاد را، اخبار لوح محفوظ را، اخبار آينده و گذشته را به علي بن أبيطالب مي گفت، علي بن أبيطالب(ع) به فاطمه (س) مي گفت: أنّي لك هذا ؟ قالت هو م ن ع ند الله. بين اين روزي و آن روزي، بين سيب و گلابي و عرش و فرش خيلي فرق است !! بين سيب و گلابي و عرش و فرش به همان اندازه عرش و فرش فرق است. اين را كه در مصحف فاطمه است و وجود مبارك فاطمه املاء مي كرد و علي بن أبيطالب (ع) منشي مي شد و مي نوشت؛ نشانه كلمه جامعه بودن فاطمه است. اگر مريم از آن روزي ها با خبر بود و متنعّم، فاطمه از اين رزق ها مستحضر است و با خبر.
قداست نگارش « وحي الهي » و « مصحف فاطميه »
توسط امير مؤمنان (ع)
وقتي علي بن أبيطالب دست به قلم مي برد كه فرمان پيغمبر را اجراء كند و قرآن بنويسد؛ با قداست همراه است. امّا وقتي همين علي بن أبيطالب دست به قلم مي برد تا گفتار و كلمات نوراني فاطمه زهرا را كه از جبرئيل (س) دريافت مي كرد بنويسد، آن هم با قداست همراه است. علي مي شود منشي پيغمبر، قرآن تحويل مي دهد؛ علي مي شود منشي فاطمه، مصحف فاطمه تحويل مي دهد. اين مصحف فاطمه همانند باطن قرآن، منبع علمي اهل بيت است. وقتي از امام صادق يا امام كاظم يا ائمه ديگر (عليهم السّلام) مي پرسيدند: اين مطلب علمي و جريان ا خبار غيبي را از كجا مي گوئي، اين كه در قرآن نيست؛ مي فرمودند: در مصحف مادرمان فاطمه است، در كتاب مادرمان زهراست كه اين باطن قرآن است، همان باطن قرآن به صورت مصحف جلوه كرده است.
كفالت پيامبر اكرم (ص) نسبت به حضرت زهرا (س)
در برابر كفالت زكريا (ع) نسبت به مريم (س)
اگر كسي خواست ببيند چرا مريم نيمي از جهاني شدن است؛ تا عيسي ضميمه نشود، جهاني نخواهد شد. ولي فاطمه به تنهائي كلمه جامعه الهي است؛ بايد بين اين روزي ها فرق بگذارد. آن روزي كجا، اين روزي كجا ! اگر زكريا كفيل مريم بود: و كفّلها زكر يا (8) يعني جعل الله سبحانه و تعالي زكر يا كفيلاً ل لمريم؛ در اينجا كفيل وجود مبارك فاطمه، رسول گرامي است كه اوّلين و آخرين، در پيشگاه رسالت آن حضرت خاضعند. اينها گوشه اي از منظر ملكوتي فاطمه است كه بحث هاي ( فاطمه شناسي ) اين مطالب را پيگيري مي كند؛ در مسائل كلامي اينها مطرح است، در بخش هاي تفسيري اينها مطرح است، در مجلس خواص اينها مطرح است.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) به مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه (س) در مراسم افتتاح شبستان حضرت امام خميني (ره) قم ؛ حرم ملكوتي كريمه اهل بيت (س) ـ 5/ 5/ 1384
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صافات/ 79 (2) انبياء/ 68 (3) صافات/ 109
(4) صافات/ 120 (5) فرقان/ 1 (6) مدّثر/ 31
(7) آل عمران/ 37 (8) آل عمران/ 37
خوان حكمت در دهه فاطميه(18تا27ارديبهشت)هرروز منتشر مي شود

 



حمايت يك مقام سابق سازمان ملل از شعار هسته اي ايران

معاون سابق دبيركل سازمان ملل با حمايت از شعار هسته اي ايران مبني بر «انرژي هسته اي براي همه بمب اتمي براي هيچكس» گفت: اي كاش اين شعار عملي مي شد.
جايانتا داناپالا كه رياست كنفرانس بازنگري سال 1995 را نيز برعهده داشت و منجر به تصويب خاورميانه عاري از تسليحات اتمي شد، در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: 11 پيشنهاد دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران بايد در كنار ديگر پيشنهادات موجود، در بازنگري ان پي تي و مسائل هسته اي جهان مورد توجه قرار گيرد.
وي در ادامه اظهار داشت: همه كشورهاي عرب در خاورميانه به معاهده منع گسترش تسليحات اتمي(ان پي تي) ملحق شده اند ولي فقط اسرائيل است كه هنوز هم در خارج آن قرار دارد.
معاون سابق دبيركل سازمان ملل گفت ما بايد مذاكرات خودمان را با اين هدف آغاز كنيم كه چگونه مي توانيم اسرائيل را به پذيرش معاهده ترغيب نماييم.
وي در مورد خواسته رئيس جمهوري ايران در كنفرانس بازنگري معاهده ان پي تي در نيويورك و همچنين شعار نشست اخير هسته اي تهران مبني بر «انرژي صلح آميز اتمي براي همه و بمب اتمي براي هيچكس»، گفت: شعار بسيار خوبي است و آرزو مي كنم مي توانستيم آن را به شكل اجرايي درآوريم.
داناپالا افزود: اين شعار در حال حاضر در كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات اتمي(ان پي تي) به عنوان حق مشروع براي همه كشورها مطرح است. يعني به كار بردن انرژي صلح آميز براي همه كشورها توام با تامين امنيت بين المللي.
وي گفت: همچنين ما بند ششم از معاهده را هم داريم كه در موردش توافق هم شده است و بر از ميان برداشتن كليه تسليحات اتمي يعني به حد صفر رساندن آنها تاكيد دارد كه البته از سوي نظرات مشاوره اي ديوان بين المللي دادگستري و بسياري از معاهدات ديگر نيز تاييد شده است.

 



عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: دانشگاه آزاد بايد اساسنامه جديد را اجرا كند

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با انتقاد از هيئت مؤسس دانشگاه آزاد به دليل مغاير دانستن اساسنامه جديد اين دانشگاه با شرع و قانون، گفت: اين دانشگاه بايد اساسنامه جديد را اجرا كند.
حسين كچوئيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت وگو با فارس، درخصوص اعلام نظر هيئت مؤسس دانشگاه آزاد مبني بر اين كه اساسنامه جديد دانشگاه آزاد(مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي) شرعي و قانوني نيست، اظهار داشت: ظاهرا مسئولان دانشگاه آزاد موقعيت خود را اشتباه گرفته و در مقام شوراي نگهبان و نهادهاي فوق قانوني قرار گرفته اند.
وي با بيان اين كه مسئولان دانشگاه آزاد نه تنها در موقعيتي نيستند كه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطلبي را بگويند، بلكه آنها يكي از واحدهاي ذيل وزارت علوم هستند و شوراي عالي انقلاب فرهنگي جايگاهش خيلي بالاتر از اينهاست، افزود: هيئت مؤسس دانشگاه آزاد از يك موضع فراتر از قانون و 2 مرجع شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم قرار گرفته و حكم صادر مي كند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: اين كه حكمي قانوني يا شرعي است به مجموعه ها و سازمان هايي كه ذيل دستگاه هاي مختلف حكومتي هستند مربوط نمي شود.
كچوئيان در ادامه تاكيد كرد: نه تنها شوراي عالي انقلاب فرهنگي بلكه اگر وزارت علوم نيز براي هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي حكمي صادر كند، آن مجموعه بايد آن را اجرا كند؛ دانشگاه آزاد هم فرقي نمي كند چرا كه يكي از دانشگاه هاي تحت پوشش آموزش عالي است.
وي تصريح كرد: دانشگاه آزاد در موقعيتي نيست كه براي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تعيين تكليف كند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به اين سؤال كه اقدام اين شورا درخصوص موضع گيري دانشگاه آزاد چيست؟ تاكيد كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار نيست اقدامي انجام دهد؛ مسئولان دانشگاه آزاد بايد اساسنامه و قانون را اجرا كنند.
كچوئيان در پايان تاكيد كرد: متاسفيم كه دانشگاه آزاد كه از ابتداي تاسيس آن دائما قوانين را زير پا گذاشته، همچنان مصر بر ادامه اين روند است.

 



لاريجاني در ديدار با دبيران كل اتحاديه هاي آشوريان:
استراتژي ايران همزيستي مسالمت آميز با اقليت هاي ديني است

رئيس مجلس در ديدار با نماينده آشوريان و كلدانيان گفت: استراتژي جمهوري اسلامي ايران همزيستي مسالمت آميز توأم با مودت و مهرباني با اقليت هاي ديني است.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني ديروز در ديدار با «يوناتن بت كليا» نماينده آشوريان و كلدانيان ايران در مجلس و دبيران كل اتحاديه هاي آشوريان در قاره هاي آسيا، اروپا و آمريكا، كه عصر روز شنبه در دفتر رياست مجلس برگزار شد، با تأكيد بر مراودات خوب آشوريان در ايران با ديگر گروه ها، اظهار داشت: هميشه تلاش ها بر اين بوده كه آشوريان زندگي موجهي در جمهوري اسلامي ايران داشته باشند.
رئيس مجلس همچنين گفت كه استراتژي جمهوري اسلامي ايران همزيستي مسالمت آميز توأم با مودت و مهرباني با اقليت هاي ديني است.
وي با اشاره به وضعيت آشوريان در عراق، يادآور شد: در زمان صدام حسين به دليل شرايط خاصي كه بر عراق حكمفرما بود، به آشوريان اين كشور ظلم شد.
به گفته لاريجاني بعد از ]سقوط[ صدام نيز آمريكايي ها به درستي عمل نكردند و در اين زمان هم به آشوريان و ديگر مردم ساكن در عراق ظلم شد و بعد از 5 سال كه از حضور آمريكايي ها در اين كشور مي گذرد، هنوز شاهد آشفتگي هايي در اين منطقه هستيم.
رئيس قوه مقننه در ادامه تصريح كرد: آمريكايي ها به جاي اينكه به تقويت دموكراسي در عراق همت بگمارند، به رفتارهاي خشن مبادرت كردند كه حركت هاي تروريستي و انفجارهايي كه در اين كشور صورت مي گيرد، نمونه اي از اين رفتارهاست.
به گزارش فارس، «يوناتن بت كليا » نماينده آشوريان و كلدانيان ايران در مجلس شوراي اسلامي در ابتداي اين ديدار ضمن تشكر از رئيس مجلس به خاطر فرصتي كه در اختيار دبيران كل اتحاديه هاي آشوري در قاره هاي آسيا، اروپا و آمريكا قرار داده است، تأكيد كرد: آغوش جمهوري اسلامي ايران هر زمان كه جامعه آشوري نياز به كمك داشته است به رويشان باز بوده و هست.
وي با اشاره به مشكلاتي كه آشوريان ساكن در عراق با آنها مواجهند، يادآور شد: بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي در مواجهه با مشكلات آشوريان اين كشور صرفاً به ابراز دلسوزي بسنده مي كنند اما به حق بايد گفت تنها كشوري كه همواره يار و مدد كار آشوريان در حل مشكلات آنها بوده ايران است.
نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح كرد: ما به اين امر باور داريم كه ايران الگوي آزادي براي ملت ها بوده و نمونه آن هم شرايطي است كه جمهوري اسلامي براي آشوريان براي زندگي در ايران فراهم كرده است.
وي يادآور شد: كليسا در ايران همواره به عنوان يك مكان مقدس جايگاه و شأن خود را حفظ كرده است و در طول تاريخ ما در ايران هيچ گاه شاهد بي احترامي به اين مكان نبوده ايم.
«بت كليا » اضافه كرد: وضعيت آشوريان در عراق در مقايسه با ايران نشان مي دهد كه چقدر آشوريان در منطقه در تنگنا و مضيقه هستند. بر اساس اين گزارش، دبيران كل اتحاديه هاي آشوريان در قاره هاي آسيا، اروپا و آمريكا نيز در اين ديدار به بيان مشكلات و مسائل جامعه آشوريان در مناطق مختلف پرداختند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14