(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 ارديبهشت 1389- شماره 19640

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاكتيك هاي ضربتي جديد در سومين مرحله رزمايش اقيانوس هند
تلاش سپاه براي محروميت زدايي گسترده از غرب و جنوب كشور
روزهاي پررونق نمايشگاه كتاب
ناكامي چندين باره دزدان دريايي خليج عدن در مقابل نيروي دريايي ارتش
علامه فضل الله: تهديدات آمريكا با توجه به انديشه هاي رهبر انقلاب بي نتيجه خواهد بود
هنرمند پيشكسوت سيستان و بلوچستان درگذشت
نصب 30 مجسمه در تهران
در فريمان بزرگترين واحد توليد مقواي خاورميانه احداث مي شود
دعاي دانش آموزان اردبيلي براي شفاي خير مدرسه ساز
سرپرست كميته امداد امام خميني: فرهنگ تحت پوشش قرار دادن افراد را كنار مي زنيم
اقدامات وزارت بازرگاني براي مقابله با افزايش قيمت ها
يارانه ها تا 15 خرداد به حساب خانوارها واريز مي شود
رونمايي از كتاب پدر، پسر، روح القدس در قم
اتمام پي ريزي كليه واحدهاي مسكوني مهر تا پايان شهريور



نيروي دريايي ارتش به اجرا در آورد
تاكتيك هاي ضربتي جديد در سومين مرحله رزمايش اقيانوس هند

سرويس سياسي-
در سومين مرحله از رزمايش ولايت 89، تكاوران دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در يك عمليات ضربتي اهداف دشمن را در آب هاي ساحلي شناسايي و منهدم كردند.
امير دريادار قاسم رستم آبادي سخنگوي رزمايش ولايت 89 روز شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اين كه تاكنون از نظر عمليات هاي انجام شده، روز پرحجمي را پشت سر گذاشته ايم، افزود: امروز صبح ناوشكن ها، ناوچه هاي موشك انداز و زيردريايي هاي سنگين و سبك كه در محورهاي گشت خود مستقر بودند، مرحله تاكتيكي را آغاز كردند و با بكارگيري سامانه هاي راداري، شنودي و سامانه هاي الكترونيكي و ضدالكترونيكي و نيز سامانه هاي غيرعامل سوناري و با استفاده از تاكتيك هاي مختلف و رعايت اصول پدافند غيرعامل، نفوذ خود را به آب هاي تحت كنترل دشمن آغاز كردند تا اهداف دشمن را شناسايي و منهدم كنند.
وي عمليات انجام شده را موفقيت آميز ارزيابي كرد و گفت: در اين مرحله، استفاده از دستاوردهاي ساخت داخل به ويژه در بخش نرم افزاري، اطلاعاتي و ارتباطي به صورت بسيار گسترده و وسيع انجام مي شد و تاكنون خوشبختانه عمليات هاي انجام شده موفقيت آميز بوده است.
سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89، اضافه كرد: امروز همچنين پشتيباني هواپيماهاي جنگنده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران را شاهد بوديم و جنگنده بمب افكن هاي نيروي هوايي در چند سورتي مواضع دشمن را در ساحل و يگان هاي شناور دشمن را در دريا شناسايي و منهدم كردند.
رستم آبادي با بيان اين كه در تمرينات امروز، هواپيماهاي دورپرواز بدون سرنشين ساخت داخل براي شناسايي در منطقه وسيعي مورد بهره برداري قرار گرفتند، افزود: در بحث تاكتيك هاي عمليات ويژه نيز تاكنون تمرينات خوبي داشتيم و تكاوران دريايي مجهز ما با استفاده از ناوچه ها و قايق هاي تندرو به كمك هواناوها (هاوركرافت) در يك عمليات ضربتي اهداف دشمن را در آب هاي ساحلي شناسايي و منهدم كردند.
سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89، با بيان اين كه در مجموع تاكنون وضعيت ما بسيار خوب بوده و سامانه هايي كه مورد بهره برداري قرار داده ايم، نيز خوب ارزيابي شده است، تصريح كرد: در ساحل نيز، سامانه هاي لجستيك سيار ما در نقاط مختلف پراكنده شده اند و نيروهاي تكاور نيز به خوبي پشتيباني مي شوند. همچنين يكي از اولويت هاي ما، انجام عمليات به صورت واكنش سريع است كه تاكنون در اين بخش نيز خوب عمل كرده ايم و حتي در بحث اسكورت كشتي ها نيز خيلي سريع عمليات انجام داديم.
وي در پايان با بيان اين كه يكي از اهداف اصلي ما، آزمايش دستاوردها و ادوات ساخت داخل است، اظهار كرد: ناوشكن جماران نيز در فاز تاكتيكي به كار گرفته خواهد شد و تاكنون نيز سامانه هاي هوشمند راداري و جمع آوري اطلاعات نصب شده بر روي اين ناوشكن به خوبي مورد ارزيابي قرار گرفته است و اين ارزيابي ها تا پايان رزمايش ادامه خواهد داشت.
گفتني است؛ ديروز در چهارمين روز از برگزاري رزمايش بزرگ دريايي ولايت 89، مقابله با اختلالات جنگ هاي الكترونيك و ايجاد اختلال در سامانه هاي ارتباطي دشمن و همچنين انجام عمليات نفوذ به معابر وصولي دشمن توسط زيردريايي هاي سبك از ديگر اقدامات تاكتيكي بود كه در اين مرحله از رزمايش به مرحله اجرا درآمد.

 



سرتيپ جزني خبر داد
 تلاش سپاه براي محروميت زدايي گسترده از غرب و جنوب كشور

فرمانده قرارگاه سازندگي كوثر سپاه بيشترين تلاش سپاه را محروميت زدايي از مناطق مرزي شمالغرب و جنوب شرق كشور دانست.
سرتيپ پاسدار سيدضياءالدين جزني با اشاره به برخي از فعاليت هاي انجام شده مناطق مرزي شمال غرب و جنوب شرق كشور، گفت: فعاليت هاي انجام شده در اين مناطق بسيار گسترده است كه برخي از اين فعاليت ها عبارتند از: اجراي 901 پروژه محروميت زدايي در 306 روستا كه به ترتيب در استان كرمانشاه 603 پروژه محروميت زدايي در 133 روستا، استان كردستان 107 پروژه در 71 روستا و در استان آذربايجان غربي 191 پروژه كه در 122 روستا انجام پذيرفت كه اين ها برخي از اقدامات قرارگاه سازندگي خصوصا قرب كوثر در اين مناطق به شمار مي روند.
جزني در ادامه درخصوص برنامه هاي موثر در امر فقرزدايي و محروميت زدايي، گفت: تا رسيدن به وضعيت مطلوب و مورد نظر فاصله داريم ولي براي دستيابي به آن اجراي برنامه هايي ضروري به نظر مي رسد كه برخي از اين موارد عبارتند از: ارتقاي انگيزه نيرو كار در فعاليت ها، ارتقاي سطح دانش فني با سطح جهاني، گسترش حمايت هاي اجتماعي (بيمه بيكاري و خدمات تامين اجتماعي) و توسعه كارآفريني و توانمندسازي فقرا و اقشار كم درآمد مي تواند از راهكارهاي مفيد و موثر در جهت بهينه كردن خدمات فقرزدايي به حساب آيد.
وي افزود: توانمندسازي جوانان، فارغ التحصيلان و ساير افراد جوياي كار، حمايت از بنگاه هاي اقتصادي كوچك و متوسط، تهيه نقشه فقر در كشور، تدوين نظام جامع اطلاعاتي در كشور و تعيين اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت فقرزدايي از جمله پيشنهاداتي است كه باز مي تواند به مجريان عرصه محروميت زدايي كمك شاياني كند.
فرمانده قرارگاه سازندگي كوثر سپاه تصريح كرد: ما وظيفه داريم فقر را در جامعه ريشه كن كنيم چون اراده خداوند به اين تعلق گرفته است كه وارثان حقيقي زمين مستضعفان عالم باشند و ما با تمام قوا در اين جهت قدم برمي داريم.
وي درخصوص نحوه تشكيل قرب كوثر و برنامه هايي كه دنبال مي كند، گفت: طي ابلاغيه معاونت مهندسي فرماندهي كل سپاه به ما، مقرر شد كه اداره سازندگي معاونت آماد و پشتيباني، مهندسي و سازندگي ستاد مشترك سپاه با كليه امكانات و نيروها به قرارگاه خاتم الانبياء(ص) منتقل شود.
وي افزود: بر همين اساس قرب كوثر در قرارگاه سازندگي به عنوان يك قرب مياني شروع به كار كرد، با توجه به اينكه بعد از گذشت سي سال هنوز فقر و محروميت در برخي مناطق كشور وجود دارد به طوري كه نه تنها بسياري از روستاهاي استان هاي كشور با محروميت و فقر رو به رو هستند بلكه مناطقي نيز در اطراف تهران وجود دارد كه مردم آن درمحروميت كامل به سر مي برند و از امكانات اوليه براي زندگي بي بهره اند لذا پس از شكل گيري قرب كوثر كه با هدف محروميت زدايي انجام شد برنامه كاري ترسيم و در سر لوحه كار قرار گرفت.

 



روزهاي پررونق نمايشگاه كتاب

آمار فروش بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا پايان دومين روز برگزاري آن بيش از 11ميليارد ريال اعلام شد.
به گزارش ستاد خبري بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، براساس اعلام واحد كارتخوان نمايشگاه تعداد خريد موفق در روز نخست نمايشگاه (15 ارديبهشت) 11 هزار و 555 مورد بوده كه از اين ميزان مبلغ 226 ميليون و 517هزار و 830 ريال مربوط به خريد با كارتهاي تخفيف دانشجويي و 178ميليون و 402هزار و 396ريال مربوط به كارتهاي تخفيف عمومي بوده است.
مبلغ كل خريد از نمايشگاه نيز در روز نخست (15 ارديبهشت) 1ميليارد و 810 ميليون و 46هزار و 219بوده است.
همچنين در دومين روز برگزاري نمايشگاه (16ارديبهشت) تعداد 50هزار و 430خريد موفق از طريق دستگاه هاي كارتخوان ثبت شده كه از اين ميزان، مبلغ 1ميليارد و 55 ميليون و 18 هزار و 547 ريال از طريق كارتهاي تخفيف دانشجويي و مبلغ 1ميليارد و 64 ميليون، 143هزار و 552 ريال مربوط به خريد با كارتهاي الكترونيكي خريد كتاب بوده است.
در مجموع بازديدكنندگان نمايشگاه، در روز دوم برگزاري، مبلغ 9 ميليارد و 513 ميليون و 133هزار و 19ريال خريد كرده اند.
بنابر اعلام واحد كارتخوان بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در مجموع دو روز نخست برگزاري نمايشگاه كتاب تهران در مجموع مبلغ 11ميليارد و 323ميليون و 179هزار و 238ريال كتاب فروخته شده است.
ديدار ناشران خارجي
با مسئولان نمايشگاه
ناشران خارجي پس از هماهنگي هاي لازم مي توانند براي عقد تفاهم نامه ها، معرفي افراد و تبادل فرهنگي به ويژه در حوزه صادرات و واردات كتاب با مسئولان فرهنگي نمايشگاه كتاب ديدار و گفت وگو كنند.
علي عليپور، معاون بخش بين الملل نمايشگاه كتاب گفت: ناشران خارجي مي توانند پس از انجام هماهنگي هاي لازم، زمان مورد نظر خود را براي ديدار با مسئولان نمايشگاه پيشنهاد دهند و گفت وگو كنند. اين امكان از روز شنبه (18ارديبهشت) و براي ناشران فراهم مي شود.
نظم نمايشگاه ؛ شگفت آور
يك ناشر خارجي نظم نمايشگاه كتاب را با انبوه بازديدكنندگان شگفت آور دانست.
اسنكين بوريس مدير غرفه روسيه با حضور در غرفه موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران در نشستي با عبادرضا اسلامي مدير كميته مالي نمايشگاه كتاب و قائم مقام موسسه نمايشگاه هاي فرهنگي ايران افزود: ما براي اولين بار است كه در اين نمايشگاه شركت مي كنيم و از علاقه بازديدكنندگان ايراني به يادگيري زبان روسي و ادبيات روسيه متعجب شديم و مطمئناً در سال آينده با آمادگي بيشتر در اين نمايشگاه حضور خواهيم يافت.
عبادرضا اسلامي نيز در اين ديدار از آمادگي موسسه نمايشگاههاي فرهنگي ايران براي همكاري در حوزه ترجمه كتابهاي ايراني به ويژه كتابهاي نشر تكا به زبان روسي و بالعكس خبر داد.

 



امير سياري خبر داد
ناكامي چندين باره دزدان دريايي خليج عدن در مقابل نيروي دريايي ارتش

فرمانده نيروي دريايي ارتش از ناكامي دزدان دريايي در خليج عدن خبر داد.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش روز شنبه در حاشيه برگزاري مرحله سوم رزمايش ولايت 89، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول شب گذشته يك كشتي تجاري ايراني دو بار مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت و هر دو بار ناكام ماند.
به گزارش فارس، سياري ادامه داد: از ساعت يك نيمه شب گذشته تا صبح امروز يكي از كشتي هاي تجاري ايران كه از خليج عدن عبور مي كرد، دو بار مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفت كه هر دو بار با واكنش به موقع ناو گروه نيروي دريايي ارتش همراه بود و دزدان دريايي از محل گريختند و در حال حاضر اين كشتي تجاري ايراني تحت اسكورت نيروي دريايي ارتش در نزديكي بندر مقصد در درياي عمان در حركت است.
وي با بيان اينكه يكي از اهداف ما در رزمايش ولايت 89، تمرين تامين امنيت كشتي هاي تجاري و نفت كش ايراني در خليج عدن است، تصريح كرد: با رخ دادن حادثه ديشب نيروهاي ما عملا اين تمرين را به صورت واقعي انجام دادند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در پايان خاطرنشان كرد: يكي ديگر از اهداف ما در رزمايش ولايت 89، ارتقاي روحيه سلحشوري نيروها بوده است و امروز كه روز اول مرحله تاكتيكي است و همه نيروها از تنگه هرمز تا شمال اقيانوس هند و مدار 22 درجه گسترش يافته اند، در بازديدي كه از بخش ها و كاركنان نيرو در منطقه رزمايش داشتم، مشاهده كردم كه خوشبختانه به طور كامل به اين هدف دست پيدا كرده ايم و سربازان نيروي دريايي ارتش و ديگر نيروهاي حاضر در اين رزمايش، اين تمرين ها و عمليات ها را كاملا جدي گرفته اند.

 



علامه فضل الله: تهديدات آمريكا با توجه به انديشه هاي رهبر انقلاب بي نتيجه خواهد بود

علامه محمدحسين فضل الله مرجع شيعيان لبنان گفت: تهديدات آمريكا با توجه به انديشه هاي حكيمانه و هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامي ايران در اداره امور سياسي و به ويژه پيشبرد پرونده صلح آميز هسته اي ايران، قطعا بي ثمر خواهد بود.
فضل الله در گفت وگو با ايرنا با ابراز خرسندي از دستاوردهاي ايران در زمينه هاي مختلف علمي و نظامي به خصوص در پيشبرد برنامه صلح آميز هسته اي تأكيد كرد: احتمال اينكه آمريكا عليه ايران سلاح هسته اي به كار بگيرد، ضعيف است و تهديدات اخير «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا عليه ايران فقط در حد جنگ رواني است.
وي با تأكيد بر بي نتيجه بودن تهديدات آمريكا در اراده مردم ايران تصريح كرد: اين تهديدات در پيشبرد پرونده صلح آميز هسته اي ايران، بي اثر خواهد بود.
امام جمعه شهر بيروت با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي عامل اصلي تهديد امنيت جهاني و خطر بزرگي براي منطقه خاورميانه است، تصريح كرد: اسرائيل با در اختيار داشتن 300 كلاهك هسته اي و پايبند نبودن به قطعنامه هاي بين المللي و پيمان منع گسترش سلاح هسته اي، خطر بزرگي براي جهان محسوب مي شود.
تحريم ايران
هيچ اثري ندارد
از سوي ديگر وزير خارجه سابق مالزي نيز تلاش غرب براي اعمال تحريم بر ايران را مغاير با قوانين بين المللي دانست و گفت: در صورت نتيجه دادن اين اقدام غيرحقوقي، غرب بايد بداند كه تنها نتيجه اعمال تحريم عليه ايران، اقتدار بيشتر اين كشور خواهد بود.
حميد البار در گفت وگو با ايرنا افزود: ابهام هاي ادعايي غرب در خصوص برنامه هسته اي ايران، تنها از راه سياسي قابل بررسي است و فشار آوردن بر ايران، نتيجه اي جز ايجاد بحران و تنش در منطقه و جهان ندارد.
حميد البار تصريح كرد: اين اتهام ها باعث اعمال تحريم هايي عليه ايران شده و من معتقد هستم كه اين تحريم ها نه تنها باعث حل ابهام ها در مورد برنامه هسته اي ايران نمي شود، بلكه مشكلات موجود را نيز زيادتر مي كند و از طرفي اين تحريم ها باعث تقويت بيشتر ايران نيز مي شود.

 



هنرمند پيشكسوت سيستان و بلوچستان درگذشت

زاهدان - خبرنگار كيهان:
پيشكسوت سينما و موسيقي سيستان و بلوچستان پس از چند ماه بستري شدن در بيمارستان زاهدان به ديار حق شتافت.
علي اصغر شهري متولد 1325 بود و از سال 1340 فعاليت هاي هنري خود را در قالب سينما و موسيقي آغاز و بيش از 50 سال در عرصه هنر تلاش مستمر داشت و شاگردان زيادي را تربيت كرد.
پيكر اين هنرمند فقيد در ميان حزن و اندوه دوستداران هنر تشييع و در قطعه هنرمندان بهشت محمد زاهدان به خاك سپرده شد.

 



نصب 30 مجسمه در تهران

رئيس اداره مجسمه سازمان زيباسازي شهرداري تهران از نصب حدود 30 مجسمه در تهران خبر داد.
مجتبي موسوي به فارس گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده امسال حدود 30 مجسمه از جنس برنز، آهن و فايبرگلاس در تهران نصب خواهد شد.
وي از ساخت مجسمه شهيد همت خبر داد و افزود: ساخت مجسمه شخصيت ها و مشاهير نيز در دستور كار قرار دارد.

 



در فريمان بزرگترين واحد توليد مقواي خاورميانه احداث مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار خراسان رضوي كلنگ احداث بزرگترين واحد توليد مقواي پشت طوسي در خاورميانه در شهرك صنعتي كاويان فريمان به زمين خورد.
به گزارش روابط عمومي استانداري خراسان رضوي محمود صلاحي در اين مراسم اظهار داشت: سالانه بيش از 5/1 ميليون تن كاغذ و مقوا وارد كشور مي شود كه 400 هزار تن آن پشت طوسي است كه با راه اندازي اين كارخانه هم از خروج ارز از كشور جلوگيري مي شود و هم ديگر براي توليد كاغذ درختي قطع نخواهد شد، ضمن اينكه در صورت استفاده صحيح و تفكيك زباله از مبدأ و بازيافت، ارزش افزوده آن در چرخه بازيافت دوباره عايد استان خواهد شد.
گفتني است ظرفيت توليد اين كارخانه 60 هزارتن در سال است كه در فضايي به وسعت هفت هكتار و زيربنايي به مساحت 25 هزارمترمربع با سرمايه اي بالغ بر 45 ميليون يورو و 200 ميليارد ريال در مدت 36 ماه توسط بخش خصوصي به بهره برداري خواهد رسيد.

 



دعاي دانش آموزان اردبيلي براي شفاي خير مدرسه ساز

اردبيل- خبرنگار كيهان:
دانش آموزان اردبيلي براي سلامتي و شفاي معروفترين خير مدرسه ساز ايران دست نيايش به درگاه آفريدگار بزرگ بلند كرده و دعا كردند.
حسنعلي عليپور خير مدرسه ساز اردبيلي كه تاكنون به عشق 72 تن شهداي كربلا 72 باب مدرسه با مجموع 269 كلاس درس در استان اردبيل احداث و تحويل آموزش و پرورش داده است، از چند روز پيش به دليل سكته مغزي در بيمارستاني در اردبيل بستري است كه براي سلامتي وي دانش آموزان اردبيل در مدرسه ابتدايي 14 معصوم اردبيل كه يكي از مدارس ساخته شده توسط وي مي باشد مراسم دعا برگزار كردند.
وي تمام دارايي خود را در راه مدرسه سازي هزينه كرده و وصيت كرده است كه بعد از وفاتش او را در ورودي يكي از مدارس استان كه توسط وي ساخته شده دفن كنند.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني: فرهنگ تحت پوشش قرار دادن افراد را كنار مي زنيم

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: فرهنگ تحت پوشش قرار دادن افراد را با احتياط كنار مي گذاريم.
به گزارش ايسنا، حسين انواري در ديدار با استاندار كرمان ضمن بيان اين مطلب افزود: در اين راستا به افرادي كمك مي شود كه با مشكلاتي از جمله تحصيل فرزندان مواجه هستند. البته در راستاي كمك به نيازمندان و محرومان جامعه، ارائه خدمات مشاوره، مددكاري، اشتغال زايي و توانمند سازي مورد توجه قرار دارد.
وي تصريح كرد: حرفه آموزي به دانش آموزان خوابگاه ها، آشنايي دانش آموزان با حرفه هاي مختلف و توانمندسازي خانواده هاي نيازمند در حوزه فرهنگي و اشتغال در كميته امداد مورد تاكيد است.
انواري با اشاره به اينكه برخي خانواده هاي بي سرپرست امكان پرداخت وام ها و تعهدات خود را ندارند، اظهار كرد: بايد كاري كرد تا اين افراد با مشكلي مواجه نشوند.

 



اقدامات وزارت بازرگاني براي مقابله با افزايش قيمت ها

عضو كارگروه تنظيم بازار با اشاره به اختصاص اعتبار ويژه به توليدكنندگان براي برنامه ريزي جهت جلوگيري از شوك تورمي احتمالي ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، گفت: كالاي توليدكنندگان به ميزان تسهيلات دريافتي، در گرو بانك مي ماند.
محمد قبله در گفتگو با مهر گفت: ضمانت اجرايي طرح خريد بخشي از توليدكنندگان 13 قلم كالاي اساسي، كالاي واحد تسهيلات گيرنده به ميزان تسهيلات دريافتي در گرو بانك باقي مي ماند تا زماني كه به ميزان تعهد انجام شده، كالاها را در بازار عرضه كند. عضو كارگروه تنظيم بازار افزود: در واقع بحث ذخيره سازي 13 قلم كالاي اساسي به منظور خريد و نگهداري كالا در انبارها مطرح نيست، چرا كه دولت معتقد است كه در بحث هدفمند كردن يارانه ها، قرار نيست اتفاق خاصي رخ دهد كه بر طبق آن، كالاها در انبار ذخيره شود.
وي تصريح كرد: در واقع موضوع ذخيره سازي، همان بحث تفاهم با صنعت مبني بر اين است كه براي جلوگيري از شوكي كه امكان دارد در اجراي طرح به وجود آيد، توليدكنندگان در ازاي تسهيلاتي كه با معرفي وزارت بازرگاني از بانك دريافت مي كنند، A درصد توليد خود را به وزارت بازرگاني اختصاص دهند.
به گفته قبله، براساس اين طرح، قرار نيست كه هيچ كالايي توسط مباشران وزارت بازرگاني خريداري و در انبارها نگهداري شود، به مردم هم توصيه نمي كنيم كه به دليل نگراني از شوك ناشي از هدفمند كردن يارانه ها، كالا بخرند و در انباري منازلشان نگه دارند؛ چرا كه قرار نيست كسي كالا بخرد و ذخيره كند.
وي اظهار داشت: طبق قانون هدفمند كردن يارانه ها، دولت پولي را كه در گذشته به مردم در قالب يارانه ها پرداخت مي كرده است را همچنان پرداخت خواهد كرد، اما شيوه آن متفاوت خواهد بود. در واقع اگر قانون هدفمند كردن يارانه ها به صورت كامل اجرا شود، قرار نيست اتفاق خاصي بيفتد كه مصرف كننده را دلواپس كند.
معاون سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان خاطر نشان كرد: وزارت بازرگاني به ميزان تسهيلات بانكي كه در اختيار دارد، 13 قلم كالاي اساسي را تقسيم بندي و تناژ هر صنعت را مشخص كرده است و در مورد اين 13 قلم كالا، تفاهم نامه هايي با انجمن هاي مربوطه امضاء و سهم هر بخش از تسهيلات بانكي مشخص شده است.
وي ادامه داد: توليدكنندگان به بانكهاي عامل معرفي و قراردادها منعقد شده است، ضمن اينكه زمانبندي براي عرضه اين كالاها نيز مشخص شده است. بنابراين دولت آمادگي دارد تا اگر به دليل اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، شوكي به بازار وارد شود، به صنعت بگوييم براساس تفاهم نامه امضاء شده، A درصد توليد شما متعلق به وزارت بازرگاني است و بايد به شيوه اي كه گفته مي شود، توزيع صورت گيرد.
اين گزارش حاكي است: ذخيره سازي بيش از يك ميليون تن كالاي اساسي شامل: 13 قلم اصلي گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شيرخشك صنعتي، پنير، كره، برنج، عدس، لوبيا، نخود، ماكاراني، روغن نباتي، قند و شكر با همكاري 12 مباشر از بخش خصوصي در كشور آغاز شده است.

 



يارانه ها تا 15 خرداد به حساب خانوارها واريز مي شود

ساري-خبرنگاركيهان:
در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها تا 15 خردادماه سال جاري مبلغ نقدي يارانه ها به حساب اختصاصي خانوارهاي ايراني واريز خواهد شد.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري مازندران با اعلام اين خبر افزود: براي اجرايي شدن اين طرح ملي تا هشتم خرداد ماه جاري حساب هاي بانكي ويژه سرپرستان خانوارهاي ايراني افتتاح مي شود.
غلامرضا رشيدي با اشاره به قطعي نشدن ميزان پرداخت نقدي يارانه ها گفت: چيزي كه مشخص است اينكه يارانه ها براساس خوشه بندي هاي انجام شده پرداخت نمي شود و همه افراد از يارانه نقدي بهره مند مي شوند.
وي تصريح كرد: دولت در اجراي اين طرح 100 هزار ميليارد ريال يارانه نقدي به مردم پرداخت خواهد كرد.
رشيدي يادآور شد: پايگاه هاي جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي جامانده از 20 ارديبهشت ماه جاري به طور همزمان در سراسر كشور داير مي شود.
وي با تاكيد بر عزم قاطع دولت در توزيع عادلانه يارانه ها گفت: با رفع ابهامات و سوالات مردم در زمينه اجراي اين طرح موانع و مشكلات آن برطرف خواهد شد.

 



رونمايي از كتاب پدر، پسر، روح القدس در قم

قم- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي از كتاب «پدر، پسر، روح القدس» اثري از محمدرضا زائري كه شعر شاعران مسيحي درباره امام علي(ع) و امام حسين(ع) مي باشد، رونمايي شد.
در مراسمي كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين مراضي وافي، مدير مركز مطالعات راهبردي خيمه و دكتر عبدالحسين طالعي، عضو هيئت علمي دانشگاه قم و مسئول انجمن كتابداري شاخه قم برگزار شد، از كتاب «پدر، پسر، روح القدس» رونمايي شد.
محمدرضا زائري حاصل حضور چندساله اش در جامعه لبنان و نشست و گفت وگو با شاعران و اديبان مسيحي كه براي امام علي(ع) و امام حسين(ع) نوشته اند و سروده اند، در قالب كتابي با نام «پدر، پسر، روح القدس- تجلي عشق علوي و شور حسيني در شعر شاعران مسيحي» منتشر مي كند.
در اين كتاب عناويني مرتبط با امام علي(ع)، امام حسين(ع)، واقعه كربلا، شعر مذهبي عربي، شاعران مسيحي، تاريخ و نقد آمده است.
در 210صفحه اين كتاب با ديدگاه شاعران مسيحي عرب زباني كه در مدح اين دو امام شعر سروده اند و علاقه آنان به بزرگان اسلام آشنا مي شويم.
ناشر اين اثر انتشارات خيمه است و اين اثر در حقيقت نخستين ويرايش كتابي است كه در پيوست هاي آن زندگي نامه و برخي نمونه ها از اشعار شاعران مسيحي لبناني آمده است.
كتاب «پدر، پسر،روح القدس» نوشته «محمدرضا زائري» براي نخستين بار ارديبهشت ماه، در نمايشگاه كتاب عرضه مي شود.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
اتمام پي ريزي كليه واحدهاي مسكوني مهر تا پايان شهريور

زنجان- خبرنگاركيهان:
تاكنون براي 530 هزار واحد مسكوني مهر پروانه ساختماني صادر شده و از اين تعداد 362 هزار واحد پي ريزي را به اتمام رسانده اند و تا پايان نيمه اول امسال بايد پي ريزي كليه واحدهاي مسكوني مهر درسراسر كشور به اتمام برسد.
مهندس نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي ضمن اعلام مطلب فوق در جريان بازديد از پروژه هاي مسكن مهر استان زنجان افزود: تاكنون 3 هزار ويكصد ميليارد تومان از محل خط اعتباري طرح مسكن در قالب تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط پرداخت شده است.
وزير مسكن به رشد آمار صدور پروانه ساختماني در 6 ماهه دوم سال 88 نسبت به گذشته اشاره كرد و افزود: در گذشته هميشه با رونق مسكن و افزايش ساخت و سازها شاهد بالارفتن قيمت مسكن بوديم اما با اقدامات صورت گرفته شاهد پديده كاهش قيمت مسكن همراه با افزايش ساخت و سازها هستيم.
وي افزود: همه عوامل جمع شده اند تا همه كساني كه در شهرها و روستاها فاقد مسكن مي باشند خانه دار شوند كه در اين راستا عملياتي شدن بيش از يك ميليون و200هزار واحد مسكوني، پروژه اي سنگين و ملي است كه در تاريخ انقلاب پروژه اي به اين بزرگي اجرا نشده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14