(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 ارديبهشت 1389- شماره 19642

قانون شكنان را حمايت نكنيم!
با ايجاد يك ميليون و 100 هزار شغل نرخ بيكاري در كشور به 9 درصد مي رسد
ايران در كيهان
شهردار: درصورت تامين اعتبار پل پنجم دزفول تا 22بهمن ماه افتتاح مي شود
فاصله مناطق جنوب شرقي كشور به تهران 300 كيلومتر كوتاه مي شود
رئيس دانشگاه علمي- كاربردي شهرستان: 9 هزار دانشجو در دانشگاه علمي- كاربردي ايلام تحصيل مي كنند
توسعه راه هاي ارتباطي منطقه آزاد ارس با احداث راه آهن
رئيس سازمان بهزيستي شهرستان:
احياي مجتمع جامع توانبخشي شهيد بهشتي همدان از اهداف سازمان است
فرماندار: صنعت گردشگري در روستاهاي خرم آباد احيا مي شود
توليد زباله در ايران 2 برابر نرخ جهاني است
امام جمعه شهرستان: روند صنعتي شدن بوانات كند پيش مي رود
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان: آب قم را جيره بندي نمي كنيم
از منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس سالانه 8 ميليون تن مواد معدني صادر مي شود
برخورد قانوني با تغيير كاربري هاي غير مجاز اراضي در قزوين
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان غربي خبر دادكاهش سطح آب در درياچه اروميه
برگزاري همايش يك روزه نماز در گنبد كاووس



قانون شكنان را حمايت نكنيم!

متأسفانه چند سالي است كه احداث مقبره هاي بلند فلزي در گلزار اكبرعلي اليگودرز به يك معضل تبديل شده است. اما تاكنون اقدامي براي رفع آن انجام نشده است. بد نيست بدانيد زمين گلزار مذكور توسط يكي از خيران صرفا جهت دفن اموات وقف شده و در همان زمان نيز مسجد، غسالخانه و سردخانه توسط وي در اين مكان احداث شد. اما متأسفانه علي رغم نصب تابلوهاي ممنوعيت احداث مقبره توسط شهرداري، باز هم بعضي شهروندان بدون توجه به اين مصوبه نسبت به احداث مقبره هاي فلزي اقدام كرده كه همين امر علاوه بر نارضايتي شهروندان باعث شده چهره ناپسندي از قبرستان در معرض مردم قرار گيرد. در رابطه با وجود اين مشكل و ريشه اي شدن آن نهادهاي ذيربط و مردم به يك اندازه مقصر هستند. شهرداري علي رغم نصب تابلوهاي متعدد مبني بر تخريب مقبره ها هيچگونه اقدامي نمي كند كه به نظر مي رسد دليل اصلي آن وجود سليقه هاي متفاوت در شوراي اسلامي شهر باشد. بطوريكه بازماندگان متوفي شبانه اقدام به نصب مقبره فلزي كرده و پس از دريافت اخطار از سوي شهرداري مبني بر تخريب مقبره ها دست به دامن شوراي شهر مي شوند و باز هم صدافسوس كه بعضي از اعضاي شوراي شهر نيز بدون توجه به اينكه عمل افراد مذكور زير پا گذاشتن قانون شهرداري و شورا است با فشار به شهرداري از تخريب اينگونه مقبره ها جلوگيري مي كنند.
حال سؤال اينست: چرا بعضي اعضاي محترم شورا حقوق شهروندان را تضييع مي كنند، مگر نه اين كه همه در برابر قانون مساوي هستند؟!
عباس شاه علي
خبرنگار كيهان در اليگودرز

 



با ايجاد يك ميليون و 100 هزار شغل نرخ بيكاري در كشور به 9 درصد مي رسد

اراك- خبرنگار كيهان:
براي رساندن نرخ بيكاري به 2/9 درصد بايد يك ميليون و يكصدهزار شغل جديد ايجاد شود.
محمدرضا عاشوري، معاون برنامه ريزي استانداري مركزي، ضمن بيان مطلب فوق گفت: براي ايجاد اين مقدار شغل به منابع مالي فراواني نياز است.
وي افزود: در سال هاي 86، 87 و 88 در مجموع در قالب بنگاههاي زودبازده 460 ميليارد تومان تسهيلات به استان مركزي پرداخت شد كه از اين ميزان 200 ميليارد تومان به متقاضيان پرداخت شده است.
عاشوري همچنين گفت: هم اكنون طرح هاي متعدد به ارزش 200 ميليارد تومان در بانك ها مصوب شده است كه بانك ها بايد هرچه سريعتر آن را پرداخت كنند.
وي در پايان اظهار داشت: در صورت پرداخت اين تسهيلات امكان تحقق 18 هزار شغل پيش بيني شده در استان دور از انتظار نيست.

 



ايران در كيهان

تجهيز كتابخانه
شهركرد- خبرنگار كيهان: تمامي كتابخانه هاي عمومي استان چهارمحال و بختياري به اينترنت پرسرعت مجهز مي شود.
مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان با اعلام اين خبر افزود: فعاليت هاي زيربنايي پروژه توسط مخابرات استان
انجام شده است.
كوچ عشاير
مشهد- خبرنگار كيهان: كوچ بهاره عشاير ازمناطق قشلاقي به مناطق ييلاقي همزمان با آغاز فصل بهار در خراسان رضوي آغاز شد.
مسئول روابط عمومي اداره كل امور عشاير خراسان رضوي با اعلام خبر فوق افزود: 5 هزار و 500 خانوار عشايري استان با حدود يك ميليون راس دام همه ساله در اواخر فروردين ماه كوچ خود را آغاز مي كنند.
تصفيه فاضلاب
بندرعباس- خبرنگار كيهان: هدف از اجراي طرح، جمع آوري و تصفيه فاضلاب بندر جاسك، مهار ورود بي رويه فاضلاب به كانالهاي موجود است. نماينده مجري طرح فاضلاب استان هرمزگان با اعلام اين مطلب گفت: همچنين با اجراي اين طرح امكان استفاده مجدد از پساب خروجي جهت استفاده در بخش كشاورزي فراهم مي شود.
تجليل از معلمان
اسفراين- خبرنگار كيهان: به مناسب هفته معلم از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين از 34 تن از معلمان هنرمند شهرستان اسفراين تجليل به عمل آمد. به گزارش روابط عمومي اين اداره اين معلمان در رشته هاي مختلف فرهنگي هنري با اين اداره همكاري تنگاتنگي داشته و در بسياري از برنامه ها از نظرات، راهكارها، تجربه و هنرشان استفاده شده است.
تجليل از پيشكسوتان
خواف- خبرنگار كيهان: از 65 نفر از پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت شهرستان خواف، طي مراسمي تجليل شد. فرماندار شهرستان در اين مراسم بر ضرورت خدمت رساني بيشتر به پيشكسوتان تاكيد كرد.
آموزش دامداران
مشهد- خبرنگار كيهان: اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي با آموزش حضوري دامداران در روستاهاي استان، سبب كاهش موارد ابتلا به تب مالت، موسوم به هزار چهره، در جمعيت دامي و انساني شد.
مسئول واحد آموزش و ترويج اداره كل دامپزشكي استان با اعلام اين خبر افزود: براساس آمار منتشره، ميزان شيوع (تب مالت) در جمعيت دامي استان 81 درصد و در جمعيت انساني استان، بيش از 40 درصد كاهش را در سال قبل نشان مي دهد.
توليد عسل
قاين- خبرنگار كيهان: پرورش كمي زنبور عسل در قاين 80 درصد افزايش يافت. مهندس رئوفي مدير جهاد كشاورزي قائنات با اعلام اين خبر گفت زنبورداري در قاين به سرعت رو به افزايش است و در سال جاري با افزايش هزار و 440 كندو در شهرستان پيش بيني مي شود ميانگين توليد عسل به 7 هزار و 200 كيلوگرم افزايش يابد.
تخصيص اعتبار
ساري- خبرنگار كيهان: بانك جهاني براي اجراي عمليات پروژه آب و فاضلاب در شهرهاي ساري و بابل 75 ميليون دلار تسهيلات اعتباري پرداخت كرده است. «الكساندر با كاليان» رئيس هيئت كارشناسي بانك جهاني در جريان بازديد از طرح هاي آبفاي مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: تاكنون 70 درصد اين اعتبار جذب شده است.
احداث پارك
اصفهان- خبرنگار كيهان: سرپرست سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اعلام كرد: به زودي احداث بيش از 30 پارك محلي، منطقه اي و فرامنطقه اي آغاز مي شود. داريوش فتحي با اعلام اين مطلب گفت: مديريت شهري اصفهان در حال توسعه سرانه فضاي سبز اين كلان شهر از 26 به 30 مترمربع تا سال 90 است.
برگزاري يادواره شهدا
خرم دره- خبرنگار كيهان: به مناسبت ايام فاطميه يادواره 20 شهيد روستاي اردجين از توابع شهرستان خرم دره در استان زنجان برگزار شد.
اين يادواره با همكاري حوزه شهيد كلاهدوز پايگاه بسيج روستاي اردجين برگزار شد.
جشن الفبا
هفتكل- خبرنگار كيهان: با حضور دانش آموزان كلاس اول جشن الفبا در هفتكل استان خوزستان برگزار شد. در اين جشن دانش آموزان كلاس اول به شكرانه فراگيري حروف الفبا را در كنار معلمان و مربيان خود جشن گرفتند.
مانور زلزله
يزد- خبرنگار كيهان: مدير كل سازمان بهزيستي استان يزد از برگزاري مانور زلزله با محوريت مهدهاي كودك در سطح استان خبر داد.
محمدحسين رحيمي نسب گفت: حضور 10 هزار كودك در بيش از 350 مهد كودك در استان، زمينه لازم براي انتقال آموز ش ها و بالا بردن آگاهي هاي كودكان در خصوص زلزله را فراهم كرده است.
تجليل از ماماي نمونه
قم- خبرنگار كيهان: مراسم تجليل از برترين ماماهاي استان قم برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشكي قم، مسئولان و فعالان مامايي استان برگزار شد، 10 نفر از ماماهاي برگزيده استان قم تجليل شدند.

 



شهردار: درصورت تامين اعتبار پل پنجم دزفول تا 22بهمن ماه افتتاح مي شود

دزفول- خبرنگاركيهان:
شهردار دزفول گفت: در صورت تامين اعتبار تا 22 بهمن ماه سال جاري پل پنجم اين شهر رسما به بهره برداري مي رسد.
محمدعلي دوايي فر در گفت وگو با خبرنگاركيهان افزود: پيشرفت فيزيكي اين پروژه هم اكنون 43 درصد است و براي احداث اين پل تاكنون 40 ميليارد ريال هزينه شده است و جهت تكميل آن 30 ميليارد ريال اعتبار ديگر لازم است كه بايد از محل منابع استاني و شهرداري دزفول تامين شود.
وي افزود: هزينه نصب رمپ ها، راستگردها و جاده هاي دسترسي به پل پنجم جزو تعهدات شهرداري دزفول نيست و براساس طرح تفصيلي شهرستان دزفول به ساير ادارات مربوط مي شود.
دوايي فر گفت: اين پروژه بهار سال83 با اعتبار اوليه 29 ميليارد ريال و با مدت اجراي دو سال كليد خورد اما به دليل فقدان تامين مالي، روند اجراي آن با فراز و نشيب روبه رو شد.
با بهره برداري از پل پنجم دزفول، ارتباط محورهاي ورودي شهر از جمله شهرهاي جنوب دزفول به غرب دزفول از طريق كمربندي جنوب و غرب اين شهر ميسر مي شود.

 



با بهره برداري از محور ملي جندق- گرمسار
فاصله مناطق جنوب شرقي كشور به تهران 300 كيلومتر كوتاه مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از محور ملي جندق- گرمسار در كوير مركزي ايران، فاصله شهرها و مناطق جنوب شرقي كشور به تهران 300 كيلومتر كمتر مي شود.
هوشنگ عشايري مديركل راه و ترابري استان اصفهان در بازديد يكروزه از راه هاي شهرستان هاي نائين و خور و بيابانك، روند ساخت محور جندق گرمسار را خوب ارزيابي كرد و گفت: طول اين طرح 260 كيلومتر است كه زيرسازي 34 كيلومتر آن در حال اجراست.
وي افزود: با بهره برداري از اين طرح فصل جديدي در بخش هاي سرمايه گذاري، توسعه معادن در منطقه، صنعت گردشگري كاهش سوخت و استهلاك وسايل نقليه ايجاد مي شود.
عشايري درخصوص محور بياضه در شهرستان خور و بيابانك به اردكان گفت: فاصله 320 كيلومتري خور- يزد 60 كيلومتر كمتر مي شود.
مديركل راه و ترابري استان اصفهان با اشاره به بهسازي و روكش آسفالت محور نائين- انارك- خور- طبس (طرق الرضا)، اعتبار اجراي اين پروژه را در سال جاري 70 ميليارد ريال ذكر كرد.

 



رئيس دانشگاه علمي- كاربردي شهرستان: 9 هزار دانشجو در دانشگاه علمي- كاربردي ايلام تحصيل مي كنند

ايلام- خبرنگار كيهان:
«بهروز ناصري» اظهار داشت: اين تعداد دانشجو در 10 مركز مشغول به تحصيل هستند.
وي افزود: ايجاد 20 رشته تحصيلي جديد در دانشگاه جامع علمي كاربردي ايلام در دستور كار قرار گرفته و مقدمات كار نيز فراهم شده است. البته اين رشته ها در بخش هاي مختلف از جمله خدمات و صنعت بوده كه از نيازهاي بازار كار ايلام به شمار مي رود.
ناصري تصريح كرد: با ايجاد اين رشته ها 68 رشته در گروه هاي صنعت، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر در مراكز مختلف اين دانشگاه تدريس مي شود.

 



توسعه راه هاي ارتباطي منطقه آزاد ارس با احداث راه آهن

تبريز- خبرنگار كيهان:
براي توسعه يافتگي آذربايجان شرقي بايد شبكه راه هاي ارتباطي منطقه آزاد ارس مانند راه آهن جلفا- اصلاندوز بزرگراه جلفا- بيله سوار احداث شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه تبريز با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: احداث راه آهن جلفا- اصلاندوز، توسط دولت تصويب شده است.
دكتر محمدباقر بهشتي از رفتار برخي مديران آذربايجان شرقي با برنامه هاي منطقه آزاد ارس در طي سال هاي اخير انتقاد كرد و گفت: متاسفانه برخي از مسئولان دولتي، منطقه آزاد ارس را بخشي از مديريت شهرستان جلفا مي دانند در حالي كه در قانون، منطقه آزاد ارس، اختيارات خود را از هيئت دولت مي گيرد و مديريت منطقه آزاد نبايد تابعي از مديريت شهرستان باشد.
وي تاكيد كرد در صورتي كه منطقه آزاد ارس بخشي از مديريت جلفا باشد، به هيچ عنوان موفق نخواهد شد.

 



رئيس سازمان بهزيستي شهرستان:
 احياي مجتمع جامع توانبخشي شهيد بهشتي همدان از اهداف سازمان است

همدان- خبرنگار كيهان:
احياي مجتمع جامع توانبخشي شهيد بهشتي را پيگيري مي كنيم.
«علي محمد قادري» رئيس سازمان بهزيستي استان همدان با اعلام اين خبر افزود: آذرماه سال 87، باتوجه به فرسودگي فضاهاي بيمارستاني و نياز به بازسازي آنها در همدان، طي تفاهم نامه اي ميان دانشگاه علوم پزشكي و سازمان بهزيستي استان، بخش هايي از مجتمع توان بخشي شهيد بهشتي متعلق به بهزيستي، به مدت دو سال در اختيار دانشگاه مذكور، قرارگرفت كه اين مدت در آذرماه امسال به پايان مي ر سد و مجتمع بايد به اين سازمان تحويل داده شود.
وي با اشاره به اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشكي مبني بر لزوم واگذاري مجتمع شهيد بهشتي بهزيستي به دانشگاه گفت: چنين اظهارنظرهايي بدون هماهنگي با مسئولان بهزيستي صحيح نيست و سازمان موظف به دفاع از منافع خود است.
وي ادامه داد: به هيچ عنوان قصد واگذاري مجتمع توانبخشي بهزيستي را نداريم و طبق دستور رئيس عالي سازمان احياي مجدد اين مجتمع از اهداف اصلي ماست كه پيگيري مي كنيم.

 



فرماندار: صنعت گردشگري در روستاهاي خرم آباد احيا مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
فرماندار خرم آباد از دهياران و شوراهاي اسلامي خواست صنعت گردشگري را در روستاهاي اين شهر احياء كنند.
وي افزود: اين استان در بخش صنعت گردشگري روستايي ظرفيت ها و استعدادهاي بالقوه فراواني دارد كه مورد بي توجهي قرار گرفته اند.
حسن شريعت نژاد در جلسه تجليل از اعضاي شوراهاي اسلامي و اتخاذ راهكارهاي همكاري آنان با دستگاه هاي اجرايي با اشاره به نقش صنعت گردشگري در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي روستاها، احياي اين صنعت را در اولويت تلاش هاي شوراهاي اسلامي و دهياران به شمار آورد.
شريعت نژاد اضافه كرد: در روستاهاي لرستان سراب ها، آبشارها و مناظر ديدني متنوع فراواني وجود دارد كه بر رونق صنعت گردشگري در شهرستان خرم آباد بايد در اولويت قرار گيرد.
فرماندار بر ايجاد زيرساخت ها و تامين امكانات رفاهي لازم براي مردم از سوي دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي را مورد تاكيد قرار داد.
در اين جلسه شوراي بخش مركزي و روستاي پسيل به عنوان نمونه انتخاب و به اعضاي شوراها تقديرنامه هايي اعطا شد.

 



توليد زباله در ايران 2 برابر نرخ جهاني است

مشهد- خبرنگار كيهان:
سرانه توليد زباله در كشور براي هر نفر 700 گرم است در حالي كه نرخ متعارف توليد زباله در دنيا 300 تا 400 گرم است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل محيط زيست خراسان رضوي مديركل محيط زيست استان با اعلام مطلب فوق در مراسم نواختن زنگ روز زمين پاك در مدرسه راهنمايي مصلا نژاد در مشهد افزود: ما نزديك به 2 برابر نرخ جهاني زباله توليد مي كنيم كه اين زباله ها قريب به 23 تا 30 درصد قابل بازيافت هستند و ما مي توانيم اين زباله ها را به بهره برداري مجدد برسانيم.
مهندس سيدحسين آقاميري خاطرنشان كرد: ما امروز بيش از حد انتظار مصرف مي كنيم كه اين زباله ها در خانه ها، مدارس و صنايع توليد مي شوند. مهمترين عامل نجات خاك از آلودگي ها اين است كه آنچه را كه باعث آلودگي مي شود، تقليل دهيم و يك عامل مهم كه مي توانيم در آن تاثير بگذاريم كاهش توليد زباله و پسماند زباله است.
وي افزود: اين كاهش مصرف را مي توان درحوزه مصارف خانه، مدرسه، آب، برق و خودرو لحاظ كنيم.

 



امام جمعه شهرستان: روند صنعتي شدن بوانات كند پيش مي رود

شيراز- خبرنگاركيهان:
شهرك صنعتي شهرستان بوانات تاكنون فايده اي براي مردم اين منطقه در بر نداشته است.
حجت الاسلام «حسن ملك مكان» امام جمعه بوانات درمراسم معارفه فرماندار جديد اين شهرستان با بيان اين مطلب گفت: تا قبل از دولت نهم هيچ گامي براي صنعتي شدن بوانات برداشته نشده بود كه همين امر يك آسيب بزرگ و جدي براي شهرستان است.
وي اظهارداشت: نبودن شهرك صنعتي در بوانات در مواقعي بويژه خشكسالي بسيار احساس مي شود كه اگر بي توجهي به اين بخش ادامه داشته باشد وضعيت شهرستان دچار بحران مي شود.
وي افزود: استاندار فارس بايد پيگير راه اندازي سريع شهرك صنعتي بوانات باشد.
وي تصريح كرد: خشكسالي پيامدهايي جدي از جمله از بين رفتن سرمايه مردم و مهاجرت مردم اين منطقه را در پي داشته است كه توجه و حمايت جدي مسئولان را مي طلبد.
وي گفت: مسئولان استان به مركز شهرستان بوانات بي مهري مي كنند.
وي خواستار همكاري همه مديران براي محروميت زدايي از چهره اين شهرستان شد.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان: آب قم را جيره بندي نمي كنيم

قم- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: حتي الامكان از جيره بندي آب پرهيز مي كنيم كه اين مهم همكاري مردم را طلب مي كند.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان قم، مهندس عبدالحميد توكلي بينا در آيين اختتاميه دومين جشنواره فرهنگي و هنري «آب، صداي زندگي» كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين موسي پور استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمين بنايي نماينده مردم قم در مجلس، امين جعفري مديركل آموزش و پرورش و جمعي از مسئولان استان در تالار آب آبفاي استان برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: جشنواره فرهنگي و هنري آب صداي زندگي در اجراي منويات مقام معظم رهبري و در راستاي اصلاح الگوي مصرف آب در مدارس ابتدايي برگزار شد كه آثار ارسالي به اين جشنواره گوياي نتايج مثبت آن است.
وي خاطرنشان كرد: توجه به آموزه هاي ديني و ارتقا فرهنگ استفاده درست از آب، موجب اثربخشي و هم افزايي در برنامه ريزي هاي مديريت كلان تأمين آب شده و در يك افق بلندمدت مي تواند مايه توسعه پايدار و اعتلاي ميهن اسلامي باشد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم فعاليت هاي فرهنگي در زمينه نهادينه كردن فرهنگ استفاده صحيح از آب در جامعه را مثمرثمر دانست و تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم با اجراي چنين برنامه هايي قدر اين موهبت الهي را بيش از پيش بدانيم و در مصرف آن دقت لازم را داشته باشيم.
وي با بيان اين كه فرهنگ سازي در استفاده درست از آب در جامعه ضروري است، اظهار داشت: آبفاي قم در اين زمينه از سال هاي گذشته اقدامات خوبي را در سطح شهر به ويژه در مدارس استان آغاز كرده است كه معتقديم اين برنامه ها نتايج خوبي را به همراه داشته و خواهد داشت.

 



از منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس سالانه 8 ميليون تن مواد معدني صادر مي شود

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
سرپرست منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس ازصادرات سالانه 8 ميليون تن مواد معدني فرآوري شده دراين منطقه خبر داد.
مسعود هنديان افزود: با اجراي طرح هاي زمان بندي شده و بهره برداري از صنايع درحال احداث اين منطقه، درآينده شاهد ايجاد 30هزار شغل خواهيم بود.
وي هرمزگان را سكوي برتر صادرات غيرنفتي كشور دانست و تاكيد كرد: با تحقق برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت شاهد گسترش رفاه و بهبود خدمات براي شاغلان دراين منطقه خواهيم بود.

 



برخورد قانوني با تغيير كاربري هاي غير مجاز اراضي در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: با تغيير كاربري هاي غيرمجاز در اراضي كشاورزي اين استان برخورد قانوني مي شود.
محمدرضا صفري افزود: اين مديريت سال گذشته ميزان 22هزار و 567 مترمربع تغيير كاربري غيرمجاز را در شهرستان آبيك شناسايي و پس از تكميل پرونده هاي مربوطه متخلفان را براي دادخواهي به مراجع قضايي معرفي كرده است.
وي ادامه داد: از پرونده هاي ارسالي به مراجع قضايي، براي 14مورد رأي قضايي صادره شده كه از اين تعداد چهار مورد رأي قلع و قمع بوده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين اعلام كرد: كار شناسايي و برخورد با كاربرهاي غيرمجاز توسط اكيپ هاي گردشي مراكز ترويج و خدمات جهاد كشاورزي تابعه شهرستان آبيك انجام شده است.

 



مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان غربي خبر دادكاهش سطح آب در درياچه اروميه

اروميه -خبرنگاركيهان:
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: حداقل نياز درياچه اروميه 10ميليارد متر مكعب آب است، اين درحالي است كه اگر پشت سدها را خالي كنيم مقدار آن بيشتر از يك ميليارد متر مكعب است.
نقي كريمي درگفت وگوي اختصاصي با خبرنگاركيهان افزود: سطح درياچه اروميه در مقايسه با سال پيش 34 سانتي متر كاهش يافته است.
وي گفت: اگر طرح انتقال آب درياچه اروميه امروز محقق شود تنها آب جمع شده در پشت سدها را جبران مي كنيم.
وي يادآور شد:موثرترين راهكار براي احياي درياچه اروميه استفاده بهينه از آب و كاهش مصرف و دعا براي نزولات آسماني است.
گفتني است تغيير الگوهاي كشت دربالا دست رودخانه هاي حوزه درياچه اروميه درحالي است كه مصارف كشاورزي بخش اعظم آب رودخانه ها را به خود اختصاصي مي دهد و به اظهار كارشناسان راندمان مصرف آب در مقايسه با توليدات بخش كشاورزي بسيار بيشتر است.

 



برگزاري همايش يك روزه نماز در گنبد كاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
همايش يك روزه نماز «عروج بندگي» با هدف گسترش فرهنگ و روحيه نماز در بين دانش آموزان با حضور جمع كثيري از اوليا و دانش آموزان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبد كاووس برگزار شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان در اين همايش بر انتخاب مشاوران ديني براي فرزندان تأكيد كرد و گفت: اوليا براي دروس مختلف فرزندان خود همواره مربيان و مشاوراني انتخاب مي كنند درحالي كه براي آموزش ديني فرزندان خود از انتخاب يك مشاور اجتناب مي كنند.
غلامرضا منتظري افزود: يكي از دلايل عدم انتخاب مشاور ديني براي فرزندان، داشتن اطلاعات ديني والدين است ولي اين اطلاعات جوابگوي نيازهاي امروزي فرزندان در بخش هاي مختلف ديني نيست به همين خاطر انتخاب يك مشاور ديني در آموزش ديني فرزندان مفيد و موثر است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان، گفت: براي معرفي دين اسلام به فرزندان بايد با زبان و ادبيات آنان سخن گفت تا آنان بهتر دين را بفهمند و احساس نياز كنند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14