(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 ارديبهشت 1389- شماره 19642

حديث دشت عشق
پلي اف ليگ قهرمانان تلاش استقلال براي رسيدن به جمع 8 تيم برتر آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
27 كشتي گير آزادكار در اردوي جديد تيم ملي
احتمال لغو فينال ليگ اروپا به دليل آتشفشان ايسلند
اوج هيجان در ليگ برتر واليبال پيكان فاتح ديدار جنجالي فينال
ارائه 8 پيشنهاد كارگروه تكواندو به اين فدراسيون
مشكلات حدادي براي حضور در مسابقات جهاني سفارت فرانسه رواديد نمي دهد!
تيم ملي ژيمناستيك در جام جهاني روسيه
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «نادعلي كاردر»
سرباز آزاده جانباز شهيد

شهيد «نادعلي كاردر» فروردين 1347 در روستاي صلاح الدين كلاي نوشهر به دنيا آمد.
او درس و مشق را به همراه كمك به پدر و مادر گذراند و سال66 با گرفتن مدرك ديپلم لباس مقدس سربازي پوشيد. بخاطر عشق و علاقه اش به جبهه هاي نور، عازم خوزستان شد و ضمن رويارويي با صداميان كافر در كوشك بدست ناپاكان اسير شد و در اواخر سال 69 از دست دژخيمان آزاد و پس از ماهها شكنجه به ميهن اسلامي بازگشت. او كه در منطقه عملياتي كوشك با گاز خردل شيميائي شده بود عاقبت در تاريخ 16/8/87 در بيمارستان نوشهر به شهادت رسيد و در جوار پاك دوستانش به خاك سپرده شد.
اكبر سليماني

 



پلي اف ليگ قهرمانان تلاش استقلال براي رسيدن به جمع 8 تيم برتر آسيا

مرحله پلي اف مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا با حضور سه نماينده از ايران طي امروز و فردا (چهارشنبه) با برگزاري 8 ديدار در دو منطقه شرق و غرب آسيا برگزار مي شود.
در روز اول اين رقابت ها امشب تيم هاي استقلال ايران و الشباب عربستان در مرحله يك هشتم نهايي مقابل هم قرار مي گيرند تا برگزاركننده نهمين ديدار تيم هاي ايراني و عربستاني در فصل جاري اين مسابقات باشيم. در اين ديدار كه از ساعت 22 و 15 دقيقه و به قضاوت «توما ماساكي» از ژاپن در ورزشگاه ملك فهد عربستان برگزار مي شود تيم استقلال بدون بازيكن محروم و مصدوم به مصاف الشباب مي رود كه اين مي تواند براي مرفاوي يك شانس و فرصت استثنايي باشد تا باز هم در عربستان به پيروزي برسد.
تيم هاي ايراني در مرحله مقدماتي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا مقابل تيم هاي اين كشور به پنج پيروزي رسيده، دو بار به نتيجه تساوي رضايت داده و يك بار متحمل شكست شده اند و اين بار در مرحله اي ديگر باز هم شاهد جدال تيم هاي ايران و عربستان خواهيم بود.
استقلال فصل 2010 ليگ قهرمانان آسيا را با بازي برابر الاهلي عربستان در جده آغاز كرد. در آن بازي استقلال توانست با درخشش فرهاد مجيدي و محمد محمدي برتري را از آن خود كند وگامي محكم براي صعود به مرحله دوم رقابت ها بردارد. حال استقلال در شروع مرحله اي ديگر از ليگ قهرمانان آسيا باز هم حريفي از عربستان را پيش رو دارد
تيم الشباب كه امشب در ورزشگاه ملك فهد شهر رياض انتظار استقلال را مي كشد و لقب «زنبورها» را نيز به دنبال نامش دارد، كمتر از يك هفته پيش در ديدار رده بندي جام پادشاهي عربستان مقابل النصر تن به شكست داد و عنوان چهارم را بدست آورد تا ناكامي اش در پيكارهاي داخلي عربستان كامل شود. اين تيم در فصل جاري از صعود به ديدار نهايي جام اتحاديه عربستان باز ماند و در ليگ برتر نيز عنوان نازل چهارم را به خود اختصاص داد. اين در حالي است كه تيم استقلال با پيروزي هاي اخير در ليگ برتر توانست به اوضاع خود در جدول سروسامان دهد و در پايان هفته سي و سوم به سكوي دوم جدول صعود كند.
براي صمد مرفاوي و اميررضا واعظي آشتياني بازي الشباب عربستان- استقلال از اهميت ويژه اي برخوردار است. استقلالي كه مي توانست با پيروزي مقابل تيم الجزيره در امارات به عنوان صدرنشين گروه خود روز سه شنبه در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم دوم گروه C برود، با تحمل شكست در اين بازي مسافر عربستان شد. با اين شرايط اگر استقلال نتيجه ديدار با الشباب عربستان را واگذار كند. اهميت شكست در بازي با الجزيره دوچندان مي شود و ديگر استقلال و واعظي آشتياني نمي توانند در موضع يك تيم برنده برخورد كنند.
برنامه كامل ديدارهاي روز نخست از مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
سه شنبه: 21/2/89
¤ سئونگنام ايلهوا كره جنوبي- گامبا اوزاكا ژاپن
¤ سوون بلووينگز كره جنوبي- بيجينگ گوان چين
¤ الغرافه قطر- پاختاكور ازبكستان
¤ الشباب عربستان- استقلال تهران

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كامراني فر آخرين تست فيفا را با موفقيت پشت سر گذاشت
حسن كامراني فر آخرين تست فيفا براي حضور در جام جهاني فوتبال را با موفقيت پشت سر گذاشت.
سايت كميته داوران خراسان رضوي اعلام كرد: كمك داور برگزيده جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، آخرين تست فيفا را با موفقيت پشت سر گذاشت. كامراني فر هفته گذشته به كشور مالزي، مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا سفر كرد و با حضور نمايندگان فيفا در آخرين تست قبل از شروع جام جهاني به همراه تيم داوري خود شركت كرد.
مظفري زاده دربي كويت را سوت مي زند
داور بين المللي فوتبال ايران روز جمعه دربي كويت را سوت مي زند.
سعيد مظفري زاده ديدار دو تيم الكاظميه و الكويت در جام باشگاه هاي فوتبال كويت كه ديدار حساسي است را روز جمعه قضاوت خواهد كرد. حسن كامراني فر و مرتضي كريمي كمك هاي مظفري زاده در اين ديدار هستند.
اينتر و يك امتياز تا قهرماني در سري «آ»
تيم هاي اينترميلان و رم با پيروزي مقابل كيه وو و كالياري تكليف قهرماني فصل جاري رقابت هاي فوتبال سري آ باشگاه هاي ايتاليا را به روز آخر كشيدند.
اينتر يكشنبه شب در چارچوب هفته سي و هفتم رقابت هاي سري آ باشگاه هاي ايتاليا در ورزشگاه سن سيرو با نتيجه 4 بر 3 مقابل كيه وو پيروز شد. براي اينتر در اين ديدار مانتوواني (13-گل به خودي)، كامبياسو (34)، ميليتو (39) و بالوتلي (52) گلزني كردند. سه گل كيه وو را هم تياگو موتا (12-گل به خودي)، گرانوچه (60) و پليسيه (75) به ثمر رساندند. تيم رم در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته با درخشش فرانچسكوتوتي موفق شد بازي يك بر صفر باخته مقابل كالياري را با پيروزي 2 بر يك عوض كند. لاتزاري در دقيقه 73 تيم ميهمان را پيش انداخت اما فرانچسكو توتي دو بار در دقايق 79 و 83 (پنالتي) براي رم گل زد. تيم ميلان هم عليرغم شكست يك بر صفر از خانه جنوا همچنان در مكان سوم جدول حضور دارد. تيم يوونتوس نيز كه از روزهاي اوج خود فاصله زيادي گرفته اين هفته در خانه بانتيجه 3 بر 2 مغلوب پارما شد. در هفته پاياني رقابت هاي سري «آ» تيم اينتر ميهمان سيه نا خواهد بود و رم در زمين كيه وو به ميدان مي رود. تيم اينتر در صورت كسب يك تساوي و به خاطر تفاضل گل بهتر عنوان قهرماني سري«آ» را به دست خواهد آورد.
جدول رده بندي سري آ: 1-اينتر 79 امتياز، 2- رم 77 امتياز، 3-ميلان 67 امتياز، 4-سامپدوريا 64 امتياز و...
پايان رؤيايي چلسي با قهرماني در ليگ برتر انگليس
تيم چلسي د رهفته سي و هشتم و پاياني مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي انگلستان مقابل ويگان به يك پيروزي پرگل دست يافت و عنوان قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كرد.
در هفته پاياني ليگ برتر انگلستان عصر روز يكشنبه تيم چلسي در ورزشگاه استامفورد بريج به مصاف ويگان آتلتيك رفت و توانست ميهمان خود را با شكست 8 بر صفر بدرقه كند. با اين نتيجه چلسي قهرمان شد تا پيروزي 4 بر صفر تيم منچستريونايتد برابر استوك سيتي براي قهرماني شياطين سرخ كافي نباشد.
براي چلسي در اين بازي خانگي نيكولا آنلكا (6 و 57)، فرانك لمپارد (32)، سولومون كالو (54)، ديديه دروگبا (63، 68- پنالتي و 80) و اشلي كول (90) گلزني كردند تا چلسي با 86 امتياز قهرمان ليگ برتر شود.
تيم منچستريونايتد هم در ورزشگاه اولدترافورد با 4گل از سد استوك سيتي گذشت و 85امتيازي شد اما يك امتياز براي قهرماني كم آورد. گل هاي منچستر را در اين بازي دارن فلچر(31)، رايان گيگز (38)، هيگين بوتام (54- گل به خودي) و پارك جي سونگ (84) به ثمر رساندند.
در پايان رقابت هاي ليگ برتر انگليس تيم هاي بارنلي، هال سيتي و پورتسموث به ليگ دسته اول سقوط كردند و پس از تيم هاي چلسي و منچستريونايتد تيم هاي آرسنال و تاتنهام با حضور در رده سوم و چهارم به ليگ قهرمانان اروپا راه يافتند.همچنين ويديه دروگبا مهاجم ساحل عاجي تيم چلسي با 29 گل زده عنوان آقاي گلي و كفش طلاي اين رقابت ها را از آن خود كرد.
كارلو آنجلوتي مربي ايتاليايي تيم چلسي اميدوار است با كسب عنوان قهرماني در رقابت هاي جام حذفي در اولين سال حضور خود در اين تيم دومين مقام قهرماني را براي چلسي به ارمغان بياورد. ديدار فينال جام حذفي انگليس شنبه هفته آينده در ورزشگاه ويمبلي لندن بين تيم هاي چلسي و پورتسموث برگزار خواهد شد.

 



27 كشتي گير آزادكار در اردوي جديد تيم ملي

از سوي كادر فني تيم ملي آزاد، 27كشتي گير به دور جديد تمرينات اردويي براي شركت در مسابقات جهاني مسكو دعوت شدند.
در پايان مسابقات قهرماني آسيا، دور جديد اردوي تيم ملي آزاد براي شركت در مسابقات جهاني مسكو از روز 26ارديبهشت در خانه كشتي آغاز خواهدشد.
اين اردو تا 14 خرداد ادامه خواهد داشت.اين بار نيز نام سعيد ابراهيمي نايب قهرمان كشتي دنيا در سال2007 و جمال ميرزايي عضو تيم ملي در جهاني 2009 دانمارك در فهرست جديد اردونشينان ديده نمي شود.اسامي دعوت شدگان به اين اردو به شرح زير است:
55كيلو: حسن رحيمي(تهران)، فرزاد جعفري(كرج)، حسين رحماني(قزوين)
60كيلوگرم: مراد محمدي، مسعود اسماعيل پور، عباس دباغي، سعيد احمدي(مازندران)، مصطفي آقاجاني(تهران)
66كيلوگرم: مهدي تقوي(مازندران)، مصطفي حسين خاني، محسن جهانبخشيان، محسن آقاجاني(تهران)
74كيلوگرم: صادق گودرزي(همدان)، ايمان محمديان(مازندران)، سعيد رياحي(تهران)، حسام مقدم(تهران)
84كيلوگرم: احسان لشگري(قزوين)، محمد حسين زاده(مازندران)، حسن رحيمي(تهران)، اسماعيل نجاتيان(خراسان رضوي)
96كيلو: عرفان اميري، جعفر دليري(كرمانشاه)، رضا يزداني(مازندران)
120كيلو: فردين معصومي(گيلان)، محمدرضا آذرشكيب(كرج)، داود احمدي(تهران)، پرويز هادي(آذربايجان شرقي)
سرمربي: غلامرضا محمدي(تهران)
مربيان: محسن كاوه(تهران)، ابراهيم مهربان(گيلان)، اسماعيل دنگسركي(مازندران).

 



احتمال لغو فينال ليگ اروپا به دليل آتشفشان ايسلند

با فعال شدن دوباره آتشفشان ايسلند احتمال لغو فينال ليگ اروپا قوت گرفت.
فعال شدن دوباره كوه مركزي شمال ايسلند باعث شده بار ديگر پروازهاي اروپايي يكي پس از ديگري لغو شوند.
دو تيم فوتبال آتلتيكومادريد اسپانيا و فولام انگليس نيز بايد با پرواز اختصاصي خود را به هامبورگ آلمان برسانند و استفاده از اتوبوس به خصوص براي تيم انگليسي امكان پذير نيست.يوفا ديروز از هردو باشگاه خواست بهانه تراشي نكنند و به پروازهاي چارتر پيشنهادي يوفا رضايت بدهند اما مسائل امنيتي ايجاب مي كند نمايندگان اسپانيا و انگليس به خاطر حفظ جان اعضاي كاروان خود گزينه احترام به دستور پلاتيني را كنار بگذارند.
فولام در نامه اي از يوفا خواسته تاريخ فينال را تغيير دهد و مقامات آتلتيكومادريد نيز به جز هواپيماي ملي اسپانيا سوار هيچ هواپيماي ديگري نمي شوند.فينال ليگ اروپا (جام يوفاي سابق) قرار است فرداشب (چهارشنبه) در ورزشگاه اختصاصي هامبورگ برگزار شود.

 



اوج هيجان در ليگ برتر واليبال پيكان فاتح ديدار جنجالي فينال

بازي جنجالي دور رفت فينال ليگ برتر واليبال به نفع تيم پيكان تهران پايان يافت.
نخستين بازي فينال ليگ برتر واليبال ايران عصر روز يكشنبه برگزار شد كه در پايان تيم پيكان موفق شد با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي دست پيدا كند.
از نكات قابل توجه اين ديدار اعتراض امير حسيني و پيمان اكبري به اميدوار حاتمي ناظر بازي در گيم چهارم بود. در اين گيم درحالي كه تيم سايپا با نتيجه 24 بر 19 از حريف خود پيش بود، بازيكنان پيكان در يك توپ گيري ناموفق امتياز پاياني اين گيم را به حريف خود واگذار كردند كه اين موضوع مورد اعتراض بازيكنان پيكان و درنهايت درگيري آنها با ناظر بازي منجر شد.
در اين درگيري معمري سرمربي پيكان با دخالت مستقيم خود توانست تا حدودي بازيكنان تيمش را به آرامش دعوت كند.
همچنين در اين بازي امير حسيني كاپيتان پيكان و نظري افشار بازيكن سايپا هر كدام يك كارت زرد دريافت كردند.
در جريان بازي تماشاگران حاضر در سالن با هم درگير شدند كه با دخالت مأموران نيروي انتظامي درگيري ها به پايان رسيد.
براي تعيين قهرمان ليگ برتر واليبال دو بازي ديگر برگزار خواهد شد. بازي دوم دو تيم عصر پنجشنبه در خانه واليبال برگزار مي شود.
برتري داماش مقابل كاله
اما در ديدار رده بندي تيم داماش گيلان موفق شد تيم كاله آمل را شكست دهد.در ادامه رقابت هاي مرحله پلي اف ليگ برتر واليبال تيم داماش گيلان موفق شد تيم كاله آمل را با نتيجه 3 بر 2 از پيشرو بردارد. در ديگر ديدار كه براي تعيين تيم پنجم و ششم برگزار شد، تيم بازرگاني جواهري گنبد موفق شد با نتيجه 3 بر 2 بر بانك كشاورزي غلبه كند.

 



ارائه 8 پيشنهاد كارگروه تكواندو به اين فدراسيون

كار گروه بررسي مشكلات موجود در رقابت هاي تكواندو ليگ برتر باشگاه هاي كشور با تعيين زمان شروع اين مسابقات و ارائه 8 پيشنهاد جديد به فدراسيون تكواندو به كار خود پايان داد.
اين كار گروه جلسات متعددي را براي بررسي مشكلات و نقاط ضعف و قوت ليگ برتر تكواندو با حضور كارشناسان، تكواندوكاران و مربيان شاغل در ليگ و مسئولان كميته ها برگزار كرد كه در نهايت با ارائه هشت پيشنهاد جديد براي بهبود روند كيفي اين مسابقات به فدراسيون تكواندو به كار خود پايان داد.
در جلسه پاياني اين كارگروه نفراتي چون محمد اسماعيل آذرپاد، حسن ذوالقدر، مرتضي كريمي، سيدنعمت خليفه، رحيم صالحي، مهدي بي باك، زينال حسيني و يوسف كرمي حضور داشتند.
تشكيل كميته جذب اسپانسر، حضور چهار تكواندوكار نوجوان در فهرست تيم ها و استفاده از حداقل يك نفر از آنها در هر مسابقه، حمايت سازمان ليگ و كميته قضايي اين سازمان از تكواندوكاران در زماني كه باشگاه ها از پرداخت حق و حقوق آنها ممانعت مي كنند، بررسي شرايط ميزباني تيم ها از سوي سازمان ليگ، انتخاب روابط عمومي مستقل براي سازمان ليگ، ارائه برگه سلامت ورزشكاران از سوي مسئولان تيم ها در زمان ثبت قراردادها، پرداخت 50 درصد از مبالغ قرارداد بازيكنان تا نيم فصل و تسويه 50 درصد باقي مانده از رقم قرارداد تا قبل از پايان ليگ از جمله پيشنهادات اين كارگروه بود.
در اين جلسه همچنين مردادماه زمان آغاز ليگ برتر تكواندو تعيين شد. ضمن اينكه در يك پيشنهاد مهم اعلام شد در صورتي كه اشتباه داور در نتيجه مسابقه تاثير مستقيم داشته باشد با نظر كميته قضايي راي آن مبارزه قابل تغيير خواهد بود. همچنين انتخاب 30 نفر به عنوان تكواندوكاران برتر موسوم به كلاس A هم پيشنهاد شد كه مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.
موارد فوق در صورت تاييد و موافقت فدراسيون تكواندو در ليگ برتر اجرا خواهد شد.

 



مشكلات حدادي براي حضور در مسابقات جهاني سفارت فرانسه رواديد نمي دهد!

ركورددار پرتاب ديسك آسيا از عدم صدور رواديد از سوي سفارت فرانسه براي اعزام به مسابقات جهاني خبر داد.
احسان حدادي با اعلام اين خبر گفت: 2 ماه پيش به منظور شركت در رقابت هاي جهاني فرانسه درخواست رواديد از سفارت كشور ميزبان كرده ام. تمامي مراحل اداري انجام شد؛ اما زماني كه براي گرفتن رواديد رفتم، گفتند نمي دهند.
وي با اشاره به اين كه هنوز روي درخواست رواديدش مهر باطل نخورده است افزود: شركت در اين دوره از رقابت ها از اهميت بالايي براي من برخوردار است به اين منظور از كميته ملي المپيك درخواست كرده ام تا براي برطرف شدن اين مشكل اقدام كند.
حدادي در خصوص تمرينات خود عنوان كرد: زير نظر مربي روس برنامه تمريني خود را براي رسيدن به آمادگي لازم به منظور شركت در نخستين مرحله دايمون ليگ كه اول خرداد برگزار خواهد شد دنبال مي كنم، به اين منظور چهارشنبه هفته جاري در جايزه بزرگ تهران براي محك ميزان آمادگي خود رقابت خواهم كرد.

 



تيم ملي ژيمناستيك در جام جهاني روسيه

تيم ملي ژيمناستيك ايران براي شركت در جام جهاني روسيه چهارشنبه هفته جاري راهي مسكو مي شود.
تيم ملي ژيمناستيك بزرگسالان ايران با تركيب محمد رمضان پور در تك اسباب حركات زميني و پرش روي خرك و هادي خناري نژاد در تك اسباب حركات زميني و دارحلقه در جام جهاني روسيه شركت مي كند.
اين تيم را حسين طاهرخاني به عنوان مربي همراهي مي كند. ملي پوشان كشورمان بامداد روز چهارشنبه 22 ارديبهشت ماه تهران را به مقصد مسكو ترك مي كنند تا در روزهاي جمعه و شنبه در اين رقابتها شركت كنند.
جام جهاني ژيمناستيك روسيه اولين مسابقه تداركاتي ملي پوشان براي حضور در رقابتهاي جهاني 2010 هلند و بازيهاي آسيايي گوانگژو است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مهرداد پهلوان زاده به مقام قهرماني مسابقات شطرنج العين دست يافت. در اين دوره از مسابقات كه با حضور 38 شطرنج باز از كشورهاي عربي و منطقه خليج فارس در العين برگزار شد پهلوان زاده در دور پنجم موفق شد با رساندن جمع امتيازات خود به عدد پنج به قهرماني در اين رقابت ها دست يابد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14