(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 ارديبهشت 1389- شماره 19642

تجمع بانوان زنجان و همدان در اعتراض به بي حجابي
سردار ساجدي نيا خبر داد امحاي 3 ميليون سي دي و 200 هزار فيلم غيرمجاز
سارقان كابل هاي مخابراتي دستگير شدند
برخورد وزارت بهداشت با فروش نوبت جراحي
هيئت منصفه مطبوعات: مديران مسئول روزنامه جوان و ماهنامه بسيج فرهنگيان مجرم نيستند
از سوي وزارت بهداشت تاييد شد آلودگي 8 نوع برنج خارجي به سرب
سازمان بازرسي كل كشور: افزايش قيمت پيامك لاتين غيرقانوني است
ويزيت رايگان بيماران نيازمند در شب شهادت دخت پيامبر(ص)
انتخابات رياست شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان
واژگوني تانكر سوخت محور ساري به بابل را مسدود كرد
16خرداد برگزار مي شودمانور آلودگي هوا در شرايط اضطرار
تعليق 4 دفتر خدمات مسافرت هوايي
كشاورز دهلراني در انفجار مين جان سپرد
تخريب مراتع منطقه خانگيران سرخس
رويدادهاي خارجي هيتلر نيروهاي متفقين را فريب داد
آمار خودكشي در آمريكا، هر روز 90 نفر



تجمع بانوان زنجان و همدان در اعتراض به بي حجابي

زنجان و همدان-خبرنگاران كيهان:
جمعي از بانوان غيور زنجان و همدان در اعتراض به رواج فساد و بي حجابي در سطح جامعه تجمع كردند.
گزارش خبرنگار كيهان از همدان حاكي است جمعي از بانوان محجبه و نيز خواهران بسيجي دانشگاههاي همدان در اعتراض به رواج بي حجابي و بدحجابي و مظاهر فساد در جامعه، مقابل استانداري تجمع كردند.
در اين تجمع كه شركت كنندگان پلاكاردها و نوشته هايي مبني بر لزوم دفاع از حريم عفاف و حجاب در جامعه اسلامي در دست داشتند، با سر دادن شعارهايي خواستار اعمال قاطعيت از سوي مسئولان استان و فرمانده نيروي انتظامي جهت برخورد با مظاهر بدحجابي و فساد و بي بندوباري در جامعه شدند.
در ادامه حسن رضانيا مديركل سياسي انتظامي استانداري همدان، ضمن تقدير و تشكر از اقدام انقلابي شركت كنندگان در تجمع جهت دفاع از حريم حجاب و عفاف و ارزشهاي اسلامي و انقلابي، مسير دولت را در جهت رفع نگراني رهبر انقلاب و مراجع و علما و مردم متدين ايران دانست و گفت: دولت ارزش مدار كه در جهت رفع هرگونه تبعيض و فساد بر سر كار آمده، رفع نگراني ها از بابت زيرسؤال رفتن ارزشهاي اسلامي و ديني از جمله حجاب و عفت جامعه را بر خود فرض مي داند و ما نيز از آنچه احساس تكليف مي كنيم، كوتاه نخواهيم آمد.
گزارش خبرنگار كيهان از زنجان نيز حاكي است امام جمعه زنجان طي سخناني در جمع بانوان زنجاني گفت: دشمنان شكست خورده در توطئه هاي گوناگون قبلي اكنون حريم عفاف و حجاب را هدف قرار داده اند كه بايد با آگاهي و بصيرت جلوي اين توطئه دشمنان اسلام و نظام اسلامي ايستاد.
آيت الله محمد تقي واعظي نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان در تجمع عظيم بانوان زنجاني كه براي دفاع از حريم عفاف و حجاب و ارزش هاي اسلامي در مقابل بيت وي تجمع كرده بودند افزود: دشمنان براي به زانو درآوردن نظام اسلامي از تمام توان خود استفاده كردند. و انواع توطئه ها را به كار بردند اما به كمك خداوند در تمامي اين صحنه ها پيروز واقعي ملت مسلمان ايران بود و اكنون كه هيچ نتيجه اي از توطئه هاي خود نگرفته اند سعي دارند با رواج بي بندوباري و بي حجابي جوانان پاك و مؤمن ما را از ارزشهاي الهي دور و منحرف كنند.

 



سردار ساجدي نيا خبر داد امحاي 3 ميليون سي دي و 200 هزار فيلم غيرمجاز

با اجراي مرحله اول طرح امنيت اخلاقي 3 ميليون سي دي و دي وي دي غيرمجاز كشف و 180 نفر از عاملان توزيع اقلام ضد فرهنگي در تهران دستگير شدند.
سردار ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ ديروز در حاشيه مراسم امحاي اقلام ضدفرهنگي در پايتخت با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح امنيت اجتماعي از روز شنبه در تهران گفت: بر اين اساس با توليدكنندگان، توزيع كنندگان و فروشندگان سي دي هاي مستهجن و غير مجاز برخورد شده است.
وي با اشاره به شناسايي 180 مركز تهيه و توزيع اين سي دي ها در پايتخت افزود: در اين رابطه 200 هزار فيلم اصلي ضبط و حدود سه ميليون قطعه سي دي غيرمجاز نيز كشف شد كه تمامي اين محصولات امروز طي مراسمي امحا شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ اين طرح را مرحله اول امنيت اخلاقي در پايتخت عنوان كرد و گفت: اين طرح بنا به درخواست مردم و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اجرا شده است و از نظر پليس توزيع اين اقلام ضدفرهنگي جزو جرايم سازمان يافته است.
وي با اشاره به دستگيري 180 نفر از توليدكنندگان، توزيع كنندگان و فروشندگان اين اقلام غيرمجاز در پايتخت گفت: بررسي هاي پليس نشان مي دهد يك سوم اين افراد جزو عناصر اصلي باندهاي توليد و توزيع بوده اند.
ساجدي نيا همچنين در خصوص ادامه طرح برخورد با اراذل و اوباش گفت: از زمان اعلام مهلت يك هفته اي پليس به اراذل و اوباش براي معرفي خود، تاكنون حدود 30 نفر از اراذل و اوباش به پايگاه هاي پليس امنيت مراجعه و ضمن اعلام پشيماني توبه كرده اند.
به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ اين افراد همچنين فرم هاي مخصوص را در اين خصوص پر كرده اند.
وي خاطرنشان كرد: پليس از اول هفته آينده مرحله جديد طرح برخورد با اراذل و اوباش را در پايتخت اجرا مي كند كه بر اين اساس با اراذل و اوباش به شدت برخورد خواهد شد.
سردار ساجدي نيا همچنين درباره پليس مستقر در پارك ها نيز اظهار داشت: يكي از طرح هاي اصلي پليس در سال جاري، استقرار پليس در پارك هاست، تلاش مي كنيم در 80 پارك اصلي و چندين هكتاري شهر تهران كه تعداد قابل توجهي از شهروندان را در خود جاي مي دهد حضور مستمر پليس را داشته باشيم.
وي با اشاره به وجود بيش از يك هزار و 460 پارك در شهر تهران، گفت: تامين امنيت همه اين پارك ها براي پليس امكان پذير نيست؛ اما تلاش مي كنيم با همكاري شوراياري ها و مردم، شرايط مناسبي را در اين اماكن به خصوص در فصل تابستان برقرار كنيم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ درباره طرح پليس مدرسه نيز اظهار داشت: امكان حضور پليس در همه ساعات شبانه روز وجود ندارد و ما نيز به دنبال اين نيستيم كه مردم در همه نقاط شهر شاهد حضور پليس باشند؛ اما اين طرح را قطعا در مورد مدارس دخترانه و پسرانه آغاز مي كنيم.
وي همچنين از انجام هماهنگي با قوه قضائيه براي حذف مرخصي تعدادي از مجرمان شناخته شده خبر داد و گفت: بسياري از اين مجرمان در دوره مرخصي خود اقدامات مجرمانه قبلي را انجام مي دهند كه در اين راستا با هماهنگي صورت گرفته با قوه قضائيه قرار شد در تهران بزرگ به اين افراد كه از اين پس مجرمان ستاره دار مي شوند مرخصي داده نشود.

 



سارقان كابل هاي مخابراتي دستگير شدند

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: سارقان كابل هاي مخابراتي چهارشنبه شب هفته گذشته هنگام سرقت از سوي ماموران كلانتري 106 نامجو دستگير شدند.
سرهنگ محمديان افزود: اين سارقان 16 و 35 ساله كه با هم نسبت فاميلي داشتند، هنگام ارتكاب سرقت كابل ها، در منطقه گشت ماموران كلانتري 106نامجو پس از شناسايي، دستگير شدند.
وي در تشريح نحوه دستگيري اين متهمان افزود: يكي از متهمان در داخل يكي از چاله هاي مخابراتي در حال بريدن كابل هاي مخابراتي و ديگري در حال كشيك دادن در بالاي چاله بود كه پس از مشكوك شدن ماموران كلانتري نامجو فردي كه در داخل چاله بود در زير كابل ها پنهان مي شود كه با هوشياري ماموران اين كلانتري هر دو سارق دستگير مي شوند.
محمديان درباره انگيزه سرقت اين كابل ها گفت: اين دو سارق به تصور اينكه سيم هاي مخابراتي داراي ارزش هستند، اقدام به سرقت اين كابل ها مي كردند.
به گفته وي، سارقان به دو فقره سرقت اعتراف كرده اند.
اولين سرقت كابل هاي مخابراتي در خيابان وليعصر و دومين سرقت در منطقه 8 واقع در خيابان نصرالهي صورت گرفته بود.

 



برخورد وزارت بهداشت با فروش نوبت جراحي

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: شك نكنيد! اگر فروش نوبت جراحي بيماران به ما گزارش شود، اجازه نخواهيم داد حقوق بيماران تضييع شود.
دكتر سيدحسن امامي رضوي گفت: نوبت جراحي در مراكز درماني تقريباً به روز شده و كمتر جراحي است كه نياز به نوبت طولاني داشته باشد.
پيش از اين دكتر محمدمهدي قيامت، رئيس انجمن بيهوشي و مراقبت هاي ويژه ايران موضوع فروش نوبت جراحي در برخي بيمارستانها و همچنين جلو انداختن نوبت ويزيت پزشكان متخصص و فوق تخصص توسط منشي هاي مطبها را تائيد كرده بود.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مراجعه بيماران به برخي بيمارستانهاي دولتي اسم و رسم دار و معروف در زمينه برخي جراحي ها گفت: اين موضوع باعث شده نوبت جراحي در اين قبيل مراكز درماني طولاني شود كه البته اگر براي انجام همان عمل به بيمارستان ديگري مراجعه كنند، در نوبت نمي مانند.
معاون درمان وزارت بهداشت درعين حال تأكيد كرد: اگر مواردي از فروش نوبت جراحي به ما گزارش شود، شك نكنيد كه به طور قاطع برخورد مي كنيم و اجازه نمي دهيم حقوق بيماران تضييع شود.

 



هيئت منصفه مطبوعات: مديران مسئول روزنامه جوان و ماهنامه بسيج فرهنگيان مجرم نيستند

هيئت منصفه مطبوعات نظر خود را درباره مديران مسئول روزنامه هاي «جوان»، «تهران امروز»، «خبر» و «ماهنامه بسيج فرهنگيان» اعلام كرد.
هيئت منصفه دادگاه مطبوعات پس از برگزاري جلسه دادگاه مديران مسئول اين نشريات در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران نظر خود را اعلام كرد.
اعضاي هيئت منصفه به اتفاق آراء مدير مسئول روزنامه جوان را در مورد شكايت هاي مطروحه از سوي شاكي خصوصي مجرم ندانست.
هيئت منصفه همچنين درباره مدير مسئول روزنامه تهران امروز اعلام كرد: از آنجا كه متهم در وقت مقرر در جلسه حضور نداشت كه از خود دفاع كند لذا دادگاه با پيشنهاد هيئت منصفه مطبوعات استان مبني بر تجديد وقت دادرسي موافقت كرد و جلسه رسيدگي به اتهامات مدير مسئول تهران امروز به وقت ديگري موكول شد.
براساس اين گزارش، هيئت منصفه مدير مسئول روزنامه خبر را به اتهام نشر مطالب خلاف واقع موضوع شكايت نماينده مدعي العموم با اكثريت آراء مجرم دانست. ضمنا هيئت مذكور به اتفاق آراء متهم را مستحق تخفيف در مجازات شناخت.
هيئت منصفه مطبوعات همچنين با اكثريت آراء مدير مسئول ماهنامه فرهنگي- سياسي بسيج فرهنگيان را در مورد شكايت مطروحه از سوي شاكي خصوصي مجرم ندانست.

 



از سوي وزارت بهداشت تاييد شد آلودگي 8 نوع برنج خارجي به سرب

مسئولان وزارت بهداشت سرانجام آلودگي 8 نوع برنج وارداتي از جمله برنج آريا و چند برنج ديگر را كه بيشتر هندي هستند به سرب تاييد كردند اما اعلام كردند كه در مورد آلايندگي به آرسنيك هنوز استانداردي كه مورد تاييد همه باشد وجود ندارد.
حسين حسني بافراني، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس، افزود: مسئولان معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت ديروز در كميسيون بهداشت و درمان مجلس گزارش اين وزارتخانه را درباره آلودگي برنج هاي وارداتي ارائه كردند و طي آن برخلاف گذشته كه آلودگي اين برنج ها را انكار مي كردند، آلودگي 8 نوع برنج وارداتي را كه بيشتر آنها هندي هستند، تاييد كردند و قرار شد اسامي آنها را تا يك هفته آينده اعلام كنند.
وي اضافه كرد: در مورد ميزان سرب موجود در اين برنج ها كه چقدر بيش از حد مجاز است، گزارش دقيقي ارائه نشد اما براساس گزارش موسسه استاندارد استان تهران كه با موسسه استاندارد كشور هم اختلافاتي داشتند، ميزان سرب موجود در اين برنج ها بيش از 5 برابر حد مجاز است.
وي گفت: در مورد ميزان وجود آلاينده آرسنيك كه در برخي داروها از جمله داروهاي انعقاد خون نيز مورد استفاده قرار مي گيرد در اين برنج ها مسئولان وزارت بهداشت اعلام كردند كه هنوز استاندارد مشخصي در اين زمينه ندارند و در اين زمينه اختلاف نظر وجود دارد البته مصداقي نيا، معاون بهداشتي وزارت بهداشت كه در جلسه ديروز حضور داشت گفت كه استاندارد ميزان آرسنيك براي آب در دنيا تعريف شده و مي توان همين استاندارد را ملاك عمل قرار داد.

 



سازمان بازرسي كل كشور: افزايش قيمت پيامك لاتين غيرقانوني است

مديركل نظارت و بازرسي امور ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان بازرسي كل كشور گفت: افزايش پيامك در حوزه كاراكترهاي لاتين خلاف قانون است و سازمان پيگير اين موضوع از طريق شكايت به ديوان عدالت است.
حسن صحراپور، ديروز در جمع خبرنگاران درباره رسيدگي به تعرفه هاي پيامك از سوي سازمان بازرسي اظهار داشت:طبق ماده 3 قانون برنامه چهارم پيامك جزيي از خدمات عمومي كشور مي شود و افزايش آن در اين ماده پيش بيني شده كه مرجع آن مجلس شوراي اسلامي است.وي با بيان اينكه افزايش قيمت پيامك در حوزه كاراكترهاي لاتين خلاف قانون است افزود: سازمان بازرسي براي ابطال اين مصوبه از طريق ديوان عدالت پيگير است و حتي فكر مي كنيم كه مجلس شوراي اسلامي نيز روي اين مسئله بحث دارد و آن را هم به دولت اعلام كرده است.

 



ويزيت رايگان بيماران نيازمند در شب شهادت دخت پيامبر(ص)

در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) جمعي از اعضاي جامعه پزشكي در حركتي انسان دوستانه بيماران نيازمند را به طور رايگان ويزيت مي كنند.
سنت حسنه توجه به بيماران نيازمند از ديرباز مورد توجه جامعه پزشكي كشور بوده است. امسال نيز يكشنبه 26 ارديبهشت ماه همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) جمعي از پزشكان، بيماران نيازمند را به طور رايگان ويزيت مي كنند.
براساس اعلام اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي، اين حركت نمادين كه همه ساله به همت سازمان نظام پزشكي برگزار مي شود، جامعه فرهيخته پزشكي كشور با الگوبرداري از شخصيت حضرت فاطمه زهرا(س) فرهنگ نوع دوستي را اشاعه مي دهند.

 



انتخابات رياست شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان

به گزارش روابط عمومي شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان؛ در ششصد وسي و پنجمين جلسه شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان، انتخابات هيئت رئيسه در زمان مقرر برگزار شد و طي آن دكتر كبري خزعلي، استاديار دانشگاه تهران با كسب اكثريت آراء به رياست شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان انتخاب شد.
ديگر اعضاي هيئت رئيسه شورا به شرح زير انتخاب شدند:
1- مريم مجتهدزاده لاريجاني 2- طيبه صفايي 3- فاطمه بداغي 4- زهرا آيت اللهي.

 



واژگوني تانكر سوخت محور ساري به بابل را مسدود كرد

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بابل از واژگوني يك دستگاه تانكر حامل مواد سوختي در محور مواصلاتي ساري به بابل خبر داد و گفت:اين اتفاق منجر به آتش سوزي گسترده در محل وقوع حادثه شد.
به گزارش ايرنا، همايون مرتضوي افزود: اين حادثه ساعت 40/4 بامداد ديروز در ابتداي ورودي محور ساري به بابل رخ داد.
وي ادامه داد: واژگوني تانكر و سرازير شدن بنزين داخل آن به معابر و خيابان ها، منجر به آتش گرفتن تعدادي خودرو و منازل واقع در اين محور شد كه با تلاش مأموران آتش نشاني اقدامات لازم براي اطفاي حريق انجام گرفت.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بابل اضافه كرد: همياري ادارات و پرسنل آتش نشاني شهرهاي بابل، قائمشهر، اميركلا و آمل در خاموش كردن اين آتش عظيم نقش به سزايي داشت.
در اثر اين حادثه محور مواصلاتي ساري به بابل مسدود و ترافيك سنگيني در مسير مقابل ايجاد شده، به گونه اي كه تردد خودروها از بابل به ساري با دشواري امكان پذير است.

 



16خرداد برگزار مي شودمانور آلودگي هوا در شرايط اضطرار

دومين مانور آلودگي هوا در شرايط اضطرار در هفته محيط زيست 16 الي 22خرداد ماه برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، مهندس حيدرزاده، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در اين رابطه گفت: با توجه به پيش بيني و وضعيت هوا مبني بر ورود پديده ريزگرد در اوايل خردادماه به استانهاي جنوبي ايران و ورود اين جريان در اواسط تيرماه به تهران مانور فوق مي تواند زمينه آمادگي جهت مقابله با بحران فوق را فراهم نمايد.
وي اظهار داشت: اين مانور به صورت يك روزه در پهنه شرق تهران، از سوي اين ستاد با مشاركت سازمان مديريت بحران و سازمان آتش نشاني در هفته محيط زيست اجرا مي شود.
مهندس حيدرزاده هدف از برگزاري مانور فوق را قرار گرفتن موضوع آلودگي هوا به لحاظ تأثير مستقيم بر سلامت شهروندان به عنوان يكي از مأموريت هاي جديد سازمان مديريت بحران كشور و شهر تهران دانست و افزود: اولين مانور آلودگي هوا در شرايط اضطرار دي ماه سال88 به مناسبت گراميداشت هفته هواي پاك در منطقه13 شهرداري تهران برگزار شد و در خردادماه سال جاري در پهنه شرق تهران اجرا مي شود كه بعد از موفقيت آميز بودن اجراي آن و ارزيابي برگزاري مانور نيز در سطح شهر تهران قابل اجرا خواهد بود.

 



تعليق 4 دفتر خدمات مسافرت هوايي

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: در يك ماه گذشته چهار دفتر خدمات مسافرت هوايي بند «الف» در تهران تعليق شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر رضا جعفرزاده افزود: اين دفاتر به علت رعايت نكردن آئين نامه نظارت بر تاسيس فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي جهانگردي و زيارتي به مدت سه ماه از فعاليت منع شدند.
وي با اشاره به اينكه ادامه فعاليت مجدد اين دفاتر منوط به رعايت كامل مفاد آئين نامه مذكور و صدور گواهي از سوي سازمان هواپيمايي كشوري است، اسامي اين دفاتر را «تيراژه جهاني»، «تهران سفر»، «اسكان سفر» و «خان سفر» اعلام كرد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري بار ديگر به دفاتر خدمات مسافرت هوايي داراي بند «الف» هشدار داد در صورت مرتكب شدن هرگونه تخلف كه مورد نارضايتي مسافران پروازها شود، بدون اغماض تعليق و در صورت اصرار به تخلف پروانه فعاليت آنها به كلي لغو خواهد شد.

 



كشاورز دهلراني در انفجار مين جان سپرد

انفجار ناشي از مين هاي به جاي مانده از جنگ تحميلي در منطقه برج احمدي شهرستان قصرشيرين منجر به فوت يكي از كشاورزان منطقه شد.
به گزارش ايرنا، فرماندار قصرشيرين دوشنبه در اين باره گفت: يك كشاورز با يك دستگاه تراكتور در منطقه برج احمدي در حين انجام عمليات شخم با مين هاي به جاي مانده از جنگ تحميلي برخورد كرد كه به دنبال آن راننده در دم فوت و تراكتور مذكور به علت شدت انفجار متلاشي شد.
بهرام تيموري افزود: همچنين يكي از كارگران شهرستان به نام مصطفي محمدي 26 ساله در حين برداشت محصول در مزرعه سيب زميني در منطقه قلعه سفيد با مين باقي مانده از جنگ تحميلي برخورد كرد و از ناحيه پاي راست مجروح شد كه بلافاصله به بيمارستان منتقل شد.

 



تخريب مراتع منطقه خانگيران سرخس

سرخس - خبرنگار كيهان:
عمليات لرزه نگاري و اكتشاف نفت و گاز در منطقه خانگيران سرخس ضرر هاي فراواني به منابع طبيعي اين منطقه زد.
رئيس اداره منابع طبيعي سرخس با بيان اين مطلب افزود: بسياري از مراتع اين منطقه نابود شده و خسارت وارده به بالغ بر 20 ميليارد ريال است.
محمدرضا فرقاني گفت: اين موضوع از طريق دادگستري و وزارت كشور در حال پيگيري است كه خسارت آن پس از پي گيري قابل برگشت است. وي به ميزان اين تخريب ها اشاره نكرد اما برخي منابع خبري از تخريب 48 هزار هكتار مراتع در اين شهرستان خبر دادند.
سال گذشته به دنبال تخريب بخشي از مراتع با همكاري دادگستري، فرمانداري، آستان قدس رضوي سرخس و اداره منابع طبيعي اين شهرستان، 1200 هكتار مراتع از سودجويان خلع يد شد.

 



رويدادهاي خارجي هيتلر نيروهاي متفقين را فريب داد

هيتلر براي فريب نيروهاي متفقين، ارتشي به نام ارتش شبح در آلمان تشكيل داده بود.
گزارش هايي كه به تازگي منتشر شده نشان مي دهد كه ارتش آلمان از نوعي تاكتيك نظامي با نام «ارتش شبح» براي اولين بار بهره برده است كه در آن از ماكت هايي سبك، به جاي تجهيزات و ادوات نظامي براي ترساندن دشمنان خود استفاده مي كرده است.
گزارش هاي طبقه بندي شده موجود در پنتاگون كه وجود آنها 50 سال از سوي اين وزارتخانه تكذيب مي شد، اكنون نه تنها انتشار يافته بلكه اسناد آن توسط يك كتابخانه در ميشيگان آمريكا به معرض نمايش گذاشته شده و حتي مورد توجه يك فيلمساز مستند نيز قرار گرفته است.
به گزارش شبكه ايران، در اين اسناد كه براي اولين بار از سوي يك پايگاه اينترنتي در سياتل منتشر شده، اين طور آمده است: «ارتش شبح آلمان» را گروهي از طراحان، هنرمندان، متخصصان صوتي، اصحاب رسانه و هنرمندان گريم و عكاسان حرفه اي تشكيل مي دادند.
وظيفه اصلي واحد ارتش شبح در آلمان، فريب نيروهاي دشمن با استفاده از ماكت هايي سبك بود تا اين نيروها همواره بر اين باور باشند كه ارتش آلمان به تجهيزات بسيار زيادي مجهز است و توانايي مقابله با آنها وجود ندارد. اين واحد حتي گاهي به جنگ با دشمن فرستاده مي شد چرا كه طبيعتاً ارتش آلمان، به خاطر تعداد بالاي تجهيزات متحمل هيچ خسارتي نمي شد.
در اين گزارش همچنين آمده است كه متخصصان صوتي اين واحد، ادوات موجود را به صداي حركت انواع كاميون، تانك و حتي سخنراني هاي آتشين مجهز كرده بودند.
ابزار ديگر ارتش آلمان، ساخت ماكت هايي در اندازه واقعي تجهيزاتي مانند توپخانه، نفربر، خودروي نظامي، كاميون، تانك و حتي ساختمان بود كه به راحتي توسط نيروها قابل جابجايي بودند.

 



آمار خودكشي در آمريكا، هر روز 90 نفر

آمار رسمي منتشره از سوي «انجمن خودكشي آمريكا» در واشنگتن، نشان مي دهد كه نه تنها اميد به زندگي و آينده هر روز كاهش مي يابد، بلكه خودكشي در ميان سالخوردگان نيز افزايش بيشتري نشان مي دهد. براساس گزارش اين مركز:
آخرين آمار ملي خودكشي كه در سال 2005 منتشر گرديد، در آمريكا تعداد 637/32 نفر خودكشي كردند. براساس اين آمار در هر روز 4/89 نفر و در هر 1/16 دقيقه يك نفر در آمريكا خودكشي مي كند و رقم خودكشي در اين كشور به 11 نفر در هر يكصد هزار نفر رسيده است.در ميان علل مرگ (سكته، سرطان، تصادف، قتل و...) خودكشي در آمريكا يازدهمين رتبه را به خود اختصاص داده است.آمار نشان مي دهد كه از سال 1990 به بعد، نرخ خودكشي بين 7/10 تا 4/12 نفر در هر صدهزار نفر مي باشد. از اين رو آمريكا در رتبه هشتم از ده كشور برتر در آمار خودكشي قرار گرفته است.
براساس اين گزارش در حالي كه نرخ اقدام به خودكشي در ميان زنان سه برابر مردان است، ميزان خودكشي محقق شده مردان، چهار برابر زنان مي باشد.
از طرفي نرخ خودكشي جوانان بين 15 تا 24 سال نسبت به سال هاي بين 1950 تا 1970، بيش از 200% رشد داشته است. نرخ خودكشي جوانان از اواخر دهه 1970 تا اواسط 1990 ثابت ماند و پس از آن اندكي كاهش يافت.در ميان جوانان بين 15 تا 24 سال آمريكايي، نرخ خودكشي سومين رتبه در علل مرگ را به خود اختصاص داده است و البته حوادث و سپس قتل، رتبه هاي اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14