(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389- شماره 19643

حديث دشت عشق
فولاد گستر تبريز- پيروزي در ديدار رفت فينال جام حذفي شروع جدال قهرماني در تبريز
اخبار كوتاه از فوتبال
سومين دوره دوچرخه سواري رياست جمهوري تهران ركاب زدن ميان ماشين ها در تور بين المللي تهران!
ورزشكاران دوپينگي به 4 سال و 6 ماه محروميت محكوم شدند
مصاف ايراني ها براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي ذوب آهن- مس؛ تقابل استاد و شاگرد در آسيا
پاكيزه جم اردوي تيم ملي وزنه برداري را ترك كرد مربي تيم ملي: با رضازاده هماهنگ كرده ام
خواندني از ورزش ايران
با حضور وزير مسكن و شهرسازي: كارساخت مسكن مهر در فارس آغاز شد



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «ابراهيم خليلي»
به جبهه رفتم تا به امام لبيك گفته باشم

پدرم! من جبهه را بر خود واجب دانستم تا به نداي امام عزيز لبيك گفته باشم. من راه خودم را آگاهانه انتخاب كرده ام و انشاء ا... بتوانم در جوار امام حسين(ع) باشم.
شهيد «ابراهيم خليلي»، سال 1342 در كشيرخيل بهشهر متولد شد و در 9/3/1363 به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي كشيرخيل بهشهر

 



فولاد گستر تبريز- پيروزي در ديدار رفت فينال جام حذفي شروع جدال قهرماني در تبريز

بيست و سومين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در حالي امروز با برگزاري ديدار رفت فينال به پايان خود نزديك مي شود كه تيم پيروزي با سه بار قهرماني در اين رقابت ها از پرافتخارترين تيم هاي كشورمان است.
پيروزي تاكنون چهار بار در ديدار نهايي جام حذفي حضور پيدا كرده كه در اين بين به سه پيروزي دست يافته و يكبار تن به شكست داده است. سرخپوشان تهراني در ديدار نهايي جام حذفي به ترتيب مقابل ملوان بندرانزلي (2 بار) و استقلال (يكبار) به پيروزي رسيده و يكبار در مصاف با سپاهان در فصل 85-1384 تن به شكست داده اند.
بايد ديد در ديدار نهايي امسال پيروزي مي تواند حريف تبريزي را به سرنوشت ملوان و استقلال دچار كند يا اينكه گسترش فولاد تبريز هم سپاهان مي شود.
دو تيم در شرايطي به مصاف هم مي روند تا ديدار رفت را برگزار كنند كه تيم تبريزي در دسته اول حضور دارد و مانند همه مسابقات جام حذفي شگفتي ساز بوده و خود را به فينال رسانده است. اما پيروزي ليگ را خوب به پايان نرسانده و در شرايطي كه يك هفته ديگر به پايان اين رقابتها باقي مانده موقعيت چهارمي اش هم در خطر است.
علي دايي كه پس از حضورش در پيروزي به هواداران اين تيم قول داده بود يك جام برايشان بياورد در انديشه رويارويي شيرين قهرماني با سرخپوشان است و بيشتر از ديدار رفت كه در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار مي شود، به فكر بازي روز سوم خرداد در ورزشگاه آزادي است تا جشن قهرماني رابا حضور هواداران سرخپوش برگزار كند.
علي دايي به خوبي مي داند كه تنها راه جلب رضايت هواداران پيروزي قهرماني در جام حذفي است چرا كه وي تيمي را كه از كرانچار در رتبه سوم ليگ برتر تحويل گرفت هم اكنون در رده چهارم قرار دارد و باعث نارضايتي هواداران شده است. دايي اعلام كرده براي اين منظور مي خواهد در تبريز كار حريف را يكسره كند. اين در حالي است كه از سوي ديگر گسترش فولاد با مربيگري فرهاد كاظمي و حضور بازيكناني نظير علي انصاريان، رسول خطيبي و عباس آقايي حريفي از پيش باخته نيست. كاظمي كه همراه سپاهان تجربه قهرماني در جام حذفي را دارد مي خواهد با شكست پيروزي نماينده تبريز را به ليگ قهرمانان آسيا هدايت كند. آنها امروز از حمايت تماشاگران برخوردارند و در اين انديشه هستند كه كار را به بازي برگشت در تهران نكشانند.
اين ديدار عصر امروز ساعت 16 در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز و به قضاوت خداداد افشاريان برگزار خواهد شد .

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اردوي 14 روزه تيم ملي در اتريش
افشين قطبي صبح ديروز به همراه اصغر حاجيلو سرپرست تيم ملي، بيوتر، عليرضا منصوريان و منصور رشيدي در نشست خبري تيم ملي در حضور نمايندگان رسانه ها به سئوالات آنها پاسخ گفت.
قطبي در خصوص حضور منصوريان در تيم ملي اظهار داشت: پيش از اين عنوان شده بود كه من به مربيان ايراني اعتقاد ندارم در اين صورت بايد به خودم هم اعتقاد نداشته باشم چون من هم يك مربي ايراني هستم. ما سال گذشته تلاش كرديم منصور ابراهيم زاده را كه از مربيان فهيم فوتبال ايران است به خدمت بگيريم اما از آنجايي كه ايشان با ذوب آهن قرارداد داشت موفق به انجام اين كار نشديم.
سرمربي تيم ملي با اشاره به اردوي 14 روزه اتريش گفت: ما براي اينكه بتوانيم حضور موفقي در جام ملت هاي آسيا داشته باشيم دو اردوي تداركاتي را در نظر گرفته ايم كه يكي از آنها اردوي 14 روزه در اتريش است. اردوي ديگر در آستانه برگزاري جام ملت ها، در قطر برگزار مي شود. اردوي اتريش از 20 تير ماه شروع خواهد شد و تا دوم مرداد ماه ادامه خواهد يافت.
وي افزود: دو هفته قبل از جام ملت ها در نزديكي قطر اردو مي زنيم ما در اين اردو دو بازي دوستانه رسمي و دو بازي غيررسمي برگزار خواهيم كرد كه بازيكنان را به شرايط بازي نزديك مي كنيم. تيم ايران 4 روز قبل از آغاز جام ملت ها به دوحه مي رود و از آنجا كه 4 روز بعد از شروع جام ملت ها اولين بازي ما آغاز مي شود اين فرصت را نسبت به تيم هاي ديگر خواهيم داشت كه استراحت بيشتري داشته باشيم.
قطبي در ادامه تصريح كرد: تيم ملي ايران 35سال است كه با مربيان و بازيكنان مختلف طعم قهرماني در جام ملت هاي آسيا را نچشيده است. در حال حاضر شرايط فدراسيون شرايط مثبتي است اما عده اي هستند كه هدفشان كارشكني و خودنمايي است به نظرم اين فرهنگ نبايد در نزد هيچكس وجود داشته باشد.
سرمربي تيم ملي افزود: من به انتقاد اعتقاد دارم اما نمي دانم چرا بعضي از مربيان فوتبال ايران به جاي اينكه با من تماس بگيرند و در خصوص مشكلات صحبت كنند، آن را رسانه اي مي كنند. در كمتر جاي دنيا يك مربي به مربي ديگر انتقاد مي كند. وي افزود: من به ديدگاه هاي منطقي و حرفه اي احترام مي گذارم اما در حال حاضر فضايي در فوتبال ما وجود دارد كه برخي ها مي خواهند دلالي كنند اما بايد بگويم كه به كسي باج نمي دهم.
فولام- آتلتيكومادريد در فينال ليگ اروپا
دو نماينده اسپانيا و انگليس پس از ماه ها تلاش براي كسب عنوان قهرماني ليگ اروپا رودرروي يكديگر قرار مي گيرند.تيم هاي آتلتيكو مادريد و فولام كه از مراحل اوليه اين جام، با انگيزه فراوان براي رسيدن به ايستگاه پاياني كوشش كردند، امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه نورد بانك آره نا شهر هامبورگ آلمان در پي سبقت از ديگري به منظور كسب مقام نخست اين جام هستند.
رسيدن به ديدار پاياني ليگ اروپا هرگز كار ساده اي نيست. در شروع اين رقابت ها 192 باشگاه حاضر هستند. دو تيمي كه در نهايت امشب در هامبورگ برابر يكديگر قرارمي گيرند. سفري طولاني را پشت سر گذاشته اند.
فولام در آخرين گام پيش از فينال روياي حضور هامبورگ در فينال برابر تماشاگران خودي اش را بر هم زد. ليگ برتري ها تازه براي دومين بار است كه در تاريخ شان در فينال رقابتي اروپايي حاضر مي شوند. جالب آن كه آنها 13سال پيش در ليگ دسته چهارم فوتبال انگليس به سر مي بردند در مقابل آتلتيكو مادريد در هر دو رقابت اروپايي، ليگ قهرمانان و جام يوفا و هم چنين لاليگا نامي شناخته شده است.
بازيكن دوپينگي چهار سال محروم شده تبرئه شد
كميسيون استيناف فدراسيون فوتبال در شرايطي كه كميسيون بدوي مبارزه با دوپينگ اين فدراسيون رأي به چهار سال محروميت يكي از بازيكنان دوپينگي داده بود، در پايان نشست دوشنبه شب خود اين بازيكن را تبرئه كرد.كميسيون استيناف كه دوشنبه شب براي رسيدگي به درخواست استيناف فوتباليستي كه قبلا به دليل استفاده از ماده ممنوعه افدرين به مدت 4سال محروم شده بود براي سومين بار تشكيل جلسه داد و با رسيدگي كامل به مستندات ارائه شده از سوي بازيكن و لايحه تنظيم شده از سوي وي اشكالات اعلام شده به روند نمونه گيري را مؤثر تشخيص داده و نمونه اخذ شده را فاقد ويژگيهاي لازم از حيث استانداردهاي اعلام شده از سوي فيفا و وادا تشخيص داد.
براساس اعلام فدراسيون فوتبال، مطابق قوانين بين المللي و در صورت تمايل بازيكن تبرئه شده امكان اعلام عمومي مشخصات بازيكن وجود دارد و در غير اين صورت فدراسيون فوتبال مجاز به اعلام مشخصات بازيكن نيست و بر اساس استعلام صورت گرفته، بازيكن نامبرده تمايل به اعلام عمومي خود نداشته است.قرار است فدراسيون فوتبال بدون نام بردن از بازيكني كه از او با عنوان «ح-ك» ياد مي شد متن حكم نهايي وي را بزودي اعلام كند.

 



سومين دوره دوچرخه سواري رياست جمهوري تهران ركاب زدن ميان ماشين ها در تور بين المللي تهران!

سومين دوره تور دوچرخه سواري رياست جمهوري تهران در حالي صبح ديروز در مسير اتوبان شهيد بابايي آغاز شد كه نخستين روز اين تور با بي نظمي و اشكالات فراوان استارت خورد.
سومين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري رياست جمهوري تهران از صبح ديروز با حضور 7 تيم داخلي (آساك دوچرخ، ترافيك تهران، وليعصر كرمان، پتروشيمي تبريز، دانشگاه آزاد اسلامي، مس كرمان، تيم ملي اميد) و 12 تيم خارجي (آلمان، هلند الف و ب، تركيه، ارمنستان، آذربايجان، اسپانيا، قزاقستان الف و ب، گرجستان، جايانت تايوان) آغاز و در 5 مرحله پيگيري مي شود. حاشيه هاي روز نخست اين رقابتها كه با 22 دقيقه تاخير آغاز شد را در زير مي خوانيد:
¤ در حاليكه تور رياست جمهوري دوره قبل و تور چند روز پيش آذربايجان شاهد حضور بيش از 200 نفر پرسنل و كادر اجرايي بود، استارت سومين تور رياست جمهوري تنها با بهره از 10 نيروي هيئت دوچرخه سواري تهران خورده شد!
¤ خط استارت اين مسابقه طبق مسير بايد از سمت چپ چيده مي شد اما به اشتباه از سمت راست چيده بودند كه با ورود تيم ها و تذكر مربيان با تاخير و با دخالت «مارتين براون» هلندي نماينده uci و سرپرست فني تور تغيير جهت داد.
¤ به گفته مربيان مسير اول اين تور كارشناسي نشده انتخاب شده بود به طوريكه مسيرهاي جانبي اتوبان بسته نشده بود تا شاهد تردد ماشين هاي شخصي زيادي در حاشيه مسير باشيم.
¤ جمال الدين محمود مالزيايي كه براي سومين بار به عنوان مديرفني اين تور در تهران حاضر شده است به دليل ناهماهنگي هاي بوجود آمده از نحوه شروع تور اظهار نارضايتي كرده و يك بار به حالت قهر از مسير استارت دور شده است.
¤ در شرايطي كه در خط شروع بايد بيش از 800 پانل و براي حمل دوچرخه ها از چندين ماشين مخصوص حمل بار استفاده شود تنها شاهد حضور يك ماشين در مسير مسابقه بوديم.
¤ طبقه قوانين مسئولان برگزاري تور بايد براي مربيان و سرپرستان هر تيم به صورت مجزا ماشيني را در طي مسير قرار دهند كه تعداد اين اتومبيل هاي مخصوص به حدي كم بود كه مربي يكي از تيم ها با ماشين نماينده uci، تيم خود را در مسير همراهي مي كرد و مابقي نفرات با يك اتوبوس مسير را طي مي كردند.

 



ورزشكاران دوپينگي به 4 سال و 6 ماه محروميت محكوم شدند

شوراي صدور راي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) براي هر يك از ورزشكاران متخلف جودو و پاورليفتينگ نابينايان (دو نفر) به ترتيب 6 ماه و 2 سال محروميت در نظر گرفت.
نشست اعضاي شوراي صدور راي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) به منظور بررسي نهايي پرونده ورزشكاران دوپينگي رشته هاي جودو و پاورليفتينگ نابينايان ديروز (سه شنبه) در محل اين ستاد برگزار شد.
در پايان اين نشست براي احسان رجبي، جودوكار دوپينگي 6 ماه محروميت از حضور در ميادين داخلي و خارجي در نظر گرفته شد. ضمن اينكه جعفر اسداللهي و محمدعلي فخرآبادي ورزشكاران رشته پاورليفتينگ نابينايان از ماده ممنوعه «متاندينون» استفاده كرده بودند نيز هر يك به محروميت 2 ساله از حضور در تمام ميادين محكوم شدند.
رامين احمدي طباطبايي سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ با اعلام اين خبر گفت: تست دوپينگ احسان رجبي به دليل استفاده از ماده خاص كه خاصيت درماني هم دارد، مثبت اعلام شده بود. به همين دليل محروميت وي 6 ماهه در نظر گرفته شد. اما در مورد دو ورزشكار دوپينگي ديگر محروميت 2 ساله در نظر گرفته شد چون داروي مورد استفاده آنها در فهرست مواد ممنوعه بوده و استفاده درماني ندارد.

 



مصاف ايراني ها براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي ذوب آهن- مس؛ تقابل استاد و شاگرد در آسيا

مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا عصر امروز با جدال دو تيم ايراني ذوب آهن اصفهان و مس كرمان به پايان مي رسد.
از فصل 2007 ليگ قهرمانان آسيا كه سپاهان به ديدار فينال صعود كرد و در آسيا دوم شد، ديگر هيچ تيم ايراني حتي از مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها نيز بالاتر نرفته است. سايپا كرج و پيروزي تهران دو تيمي بودند كه طي فصول گذشته فرصت صعود از مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را بدست آوردند اما در راهيابي به مرحله يك چهارم نهايي ناكام ماندند. حداقل حسن بازي امروز ذوب آهن و مس كرمان اين است كه كشورمان در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا يك نماينده خواهد داشت و طلسم دوساله ليگ قهرمانان آسيا قطعا براي تيم هاي ايراني شكسته مي شود.
تقابل استاد و شاگرد
در خانه خاطرات
بازي ذوب آهن اصفهان- مس كرمان تقابل لوكا بوناچيچ و منصور ابراهيم زاده هم به شمار مي آيد. اين دو كه در سال 2007 با تيم سپاهان در همين ورزشگاه فولادشهر فيناليست ليگ قهرمانان آسيا شدند، امشب رودرروي هم مي ايستند تا براي كسب جواز صعود به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مبارزه كنند. استاد ديروز (لوكا بوناچيچ) در مصاف با شاگردش (منصور ابراهيم زاده) البته ابراز و ادوات كاملي ندارد اما اميدوار است حال كه تا اينجاي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بالا آمده شانس خود را براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي نيز امتحان كند.
آن پيروزي پرگل مس كرمان
مس كرمان و ذوب آهن در فصل جاري دوبار با هم روبه رو شدند. ذوب آهن در بازي رفت مقابل مس كرمان با نتيجه 5بر 2تن به شكست داد و در بازي برگشت نيز با نتيجه تساوي بدون گل از زمين خارج شد. البته در بازي رفت دو تيم پرويز مظلومي سرمربي مس كرمان بود واين تيم چهره رنجور نيم فصل دوم را نداشت اما هر چه هست اين تيم با كسب آن پيروزي پرگل از نظر روحي برتر از ميزبان اصفهاني خواهد بود.
خلعتبري ريزنقش
يا رجب زاده زهردار؟
پايگاه خبري كنفدراسيون فوتبال آسيا در آخرين تحليل خود از ديدار ذوب آهن- مس كرمان از محمدرضا خلعتبري و مهدي رجب زاده به عنوان دو چهره ويژه و تأثيرگذار بازي امروز ياد كرده است. اين دو بازيكن كه نقشي بسزايي در صعود تيمهايي شان به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمان آسيا داشتند، عصر امروز نيز مي توانند برگ برنده بازي را به سود تيمهاي خود رو كنند. امروز ساعت19 مشخص مي شود، تيغ كدام يك برنده تر است. خلعتبري ريزنقش يا رجب زاده زهردار؟ برنامه ديدارهاي روز دوم از مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
چهارشنبه: 22/2/89
¤كاشيما آنتلرز ژاپن- پوهانگ استيلرز كره جنوبي
¤آدلايد يونايتد استراليا- جنونبوك موتورز كره جنوبي
¤ذوب آهن ايران- مس كرمان
¤الهلال عربستان- بنيادكار ازبكستان

 



پاكيزه جم اردوي تيم ملي وزنه برداري را ترك كرد مربي تيم ملي: با رضازاده هماهنگ كرده ام

علي پاكيزه جم مربي تيم ملي وزنه برداري به دلايل مختلف اردوي تيم ملي را ترك كرد.
اردوي تيم ملي وزنه برداري كه هم اكنون در شهر قزوين داير است، در حالي به كار خود ادامه مي دهد كه علي پاكيزه جم به عنوان يكي از دو مربي حاضر در اردوي تيم ملي چند روز است كه به تهران آمده و در تمرينات حاضر نيست.
پاكيزه جم به چند دليل از اردوي تيم ملي قهر كرده و حاضر نيست دوباره به اردو بازگردد.
يكي از افراد نزديك به فدراسيون وزنه برداري به ايسنا گفت:«گويا وزنه برداران همكاري لازم را در اردو با پاكيزه جم نداشتند و او نيز با وجود اين شرايط چندان رضايتي به ادامه كار ندارد. همچنين يكي از علت هاي ديگر مي تواند خط خوردن سه وزنه بردار باسابقه از جمع اردونشينان وزنه برداري باشد كه گويا پاكيزه جم با خط خوردن آن ها چندان رضايت نداشته است.»حسين رضازاده سرپرست رياست و داراب رياحي سرپرست نايب رئيسي كه روز گذشته به قزوين رفته بودند مي خواستند پاكيزه جم را دوباره به اردوي تيم ملي بازگردانند كه اين امر با مخالفت پاكيزه جم مواجه شده است.
برخي منابع آگاه از احتمال بازگشت كورش باقري به عنوان مربي به اردوي تيم هاي ملي خبر داده اند.
اين اخبار در حالي منتشر مي شود كه يكي از اعضاي تيم وزنه برداري كه هم اكنون در اردوي آمادگي قزوين به سر مي برد، مي گويد: «آقاي پاكيزه جم از ابتداي هفته گذشته اردوي تيم ملي را به حالت قهر ترك كرده و هنوز به اردو بازنگشته است.»
اين وزنه بردار به علت احتمال بروز مشكلات آتي خواست كه نامش فاش نشود.اما علي پاكيزه جم كه اين براي دومين بار است در سال هاي اخير به عنوان مربي در تيم ملي وزنه برداري گمارده مي شود در اين خصوص گفت: «من دنبال حاشيه نيستم، با رضازاده هماهنگ كرده ام.»وي در پاسخ به اين سؤال كه شما مرخصي گرفته ايد؟ گفت: بله، مرخصي گرفته ام.پاكيزه جم هم اكنون در حالي در اردوي تيم ملي وزنه برداري حضور ندارد كه بيش از 10 وزنه بردار در اردوي آمادگي قزوين تمرين هاي خود را ادامه مي دهند و تنها يك مربي كه آن هم جورج زالاي است تمرينات وزنه برداران را زير نظر دارد و پاكيزه جم حدود 10 روز است كه در اردو حضور ندارد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عليرضا نصر آزاداني ملي پوش وزن پنجم كشورمان به دليل آسيب ديدگي زانو مسابقات تكواندو قهرماني آسيا را از دست داد تا به صلاحديد كادر فني تيم ملي، فرزاد عبداللهي براي شركت در اين رقابتها راهي اين كشور شود.نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا 30 ارديبهشت تا دوم خرداد ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار مي شود.
¤ رقابتهاي دووميداني جايزه بزرگ كشور در دو بخش مردان امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران و بخش زنان فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.كميته فني فدراسيون دووميداني جوايز 500 تا يك و نيم ميليون توماني را براي ورزشكاران زن و جوايز يك تا دو و نيم ميليون توماني را براي دووميداني كاران مرد و در صورت دستيابي به ركوردهاي اعلام شده در نظر گرفته است.همچنين طبق اعلام فدراسيون دووميداني از دوندگان برتر كه به ركوردهاي مورد نظر براي دريافت جوايز دست مي يابند تست دوپينگ گرفته خواهد شد.

 



با حضور وزير مسكن و شهرسازي: كارساخت مسكن مهر در فارس آغاز شد

با حضور وزير مسكن و شهرسازي عمليات اجرايي چند پروژه مسكن مهر در استان فارس آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، علي نيك زاد وزير مسكن و شهرسازي به اتفاق هيئت همراه كلنگ آغاز عمليات اجرايي و شروع پي سازي پروژه 2 هزار واحدي مسكن مهر را در شهرستان مرودشت به زمين زد.
وزير مسكن و شهرسازي همچنين با حضور در شهرك مهر امام رضا(ع) شيراز از روند اجرايي اين پروژه مسكن مهر ديدن كرد و در جريان چگونگي پيشرفت آن قرار گرفت.
نيك زاد همچنين در سفر به جهرم از پروژه هاي مسكن مهر اين شهرستان ديدن كرد.
وزير مسكن و شهرسازي همچنين از پروژه مسكن مهر شيراز واقع در شهر جديد صدراي اين شهر ديدن كرد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14