(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389- شماره 19643

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
محاصره قانون (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
راز (گفت و شنود)
حجت الاسلام ذوالنور: سران فتنه در زنداني گرفتار شده اند كه زندانبانش مردم است
سوء قصد نافرجام به سفير پاكستان در تهران
دشمني با اسلام و امام (ره) و نيت مصلحانه؟! (خبر ويژه)
آيا سيا و موساد و MI6 از موسوي «آتو» دارند؟ (خبر ويژه)
انگليس: جنبش سبز به حباب مجازي تبديل شده است (خبر ويژه)
هشدار آيت الله خامنه اي واقعيت داشت دوم خردادي ها به استخدام آمريكا و انگليس درآمدند (خبر ويژه)



محاصره قانون (يادداشت روز)

اين يادداشت در پي آن نيست كه وجود پاره اي از مشكلات در كشور در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي را به گردن يك جناح سياسي و يا دولتي خاص بيندازد بلكه به دنبال آن است كه فارغ از نظرات و سلايق مختلف و متفاوت گروه هاي سياسي، اقشار اجتماعي، فعالان فرهنگي و اقتصاددانان و كارشناسان به يك معضل اساسي در جامعه اشاره اي هرچند گذرا داشته باشد.
معضلي كه ريشه بسياري از مشكلات در آن نهفته است و چون تا به حالا بطور اساسي بدان پرداخته نشده متاسفانه تداوم يافته و كماكان آسيب رسان است.
به تعبير ديگر رفع بسياري از مشكلات در حوزه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در گرو برطرف كردن اين معضل مي باشد. براي اينكه اين معضل كه ردپاي آن در خيلي از جاها ديده مي شود بهتر مورد توجه و مداقه قرار بگيرد اشاره به مصاديق و ذكر پاره اي از آن ها ضروري است.
1- اوايل هفته جاري رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران نسبت به خلأ قانوني مبارزه با قاچاق موادمخدر صنعتي هشدار مي دهد و تصريح مي كند: «در حال حاضر به دليل نبود قانون، قاچاقچي «شيشه» در زندان نداريم، اين در حالي است كه تمام توزيع كنندگان و قاچاقچيان موادمخدر بعد از دستگيري به قوه قضاييه تحويل داده مي شوند.»
اين مقام ارشد انتظامي همچنين با تاكيد بر اين مطلب كه خلأ قانون موجب شده است تا قاچاقچيان سنتي به سمت قاچاق موادمخدر صنعتي گرايش پيدا كنند تاكيد مي نمايد: «دو هزار و 74 قاچاقچي «شيشه» در كشور در 45 روز گذشته به دليل خلأ قانوني آزاد شده اند.» البته ناگفته پيداست كه خلأ قانوني تنها به اين نقطه ختم نمي شود بلكه علاوه بر زمينه مفاسد اجتماعي، در ديگر زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي نيز اين مشكل به چشم مي خورد.
2- اين روزها بحق و بنا بر خواسته عموم افراد جامعه بحث مبارزه با بدحجابي و ساير مفاسد اجتماعي مطرح است. در اين ميان بحث هاي مختلفي هم در جرايد، روزنامه ها و رسانه ها درگرفته و هركدام بنا بر نظر خود راهكارهايي را به پيش مي كشند و بر عملياتي شدن آن اصرار مي ورزند. اين در حالي است كه قانوني به نام «قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» وجود دارد كه در سال 1384 به تصويب رسيده است و متاسفانه علي رغم گذشت قريب به پنج سال هنوز اين قانون اجرايي نشده است. اين قانون براي اينكه به تصويب نهايي برسد و فراتر از ايده ها و نظرات «لباس قانون» بر تن نمايد در نشست هاي كارشناسي متعددي با حضور كارشناسان و اهل فن در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان چندين و چند بار مورد بررسي و تجديدنظر قرار گرفته بود اما پس از تصويب، در كارزار عمل اجرا نمي شود.
علاوه بر اين قانون كه مشخصا به مقوله حجاب و عفاف اختصاص دارد كه اجراي آن بسياري از مشكلات را در اين زمينه برطرف مي كند؛ در قوانين موضوعه كشور نيز مي بينيم كه نسبت به بدحجابي واكنش نشان داده شده است. در همين خصوص تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامي بيان مي دارد: «زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از 10روز تا دو ماه و يا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محكوم مي شوند.» آيا اين فقره قانوني عملاً اجرا شده است؟!
بنابراين ملاحظه مي كنيد يك جا با نبود قانون مواجه هستيم و به همين علت بستر يك مفسده اجتماعي تداوم پيدا مي كند و در جاي ديگر قانون وجود دارد- و ديگر بهانه اي به نام خلأ قانوني وجود ندارد- اما چون به مرحله اجرا نرسيده باعث شده است تا يك مفسده فرهنگي نه تنها برطرف نشود بلكه در سطح جامعه شيوع پيدا كند.
3- از ديگر بحث هايي كه اين روزها خيلي مطرح است و پيرامون آن اخبار و نظرات گوناگوني در رسانه ها درج مي شود و افكار عمومي را متوجه خود كرده است بحث داغ اجراي سياست هاي اصل 44 است.
اما همين چندي پيش رهبر معظم انقلاب اسلامي- 8/2/89- در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسر كشور با تأكيد بر اجراي كامل سياست هاي اصل 44، تأكيد داشتند «بايد بسيار مراقب بود كه اجراي سياست هاي اصل 44، زمينه ساز نفوذ قانون دان هاي قانون شكن نشود... افرادي با دور زدن قانون برخي كارخانه ها را مي خرند و بعد هم با فروش تجهيزات و زمين آن به ميلياردها آلاف و الوف مي رسند و در نهايت كارگران كارخانه بيكار مي شوند، لذا همه مسئولان بايد مراقب باشند.»
اتفاق خطرناكي كه به وقوع مي پيوندد اين است كه قانون به ظاهر در حال اجرا و عملياتي شدن است اما با نفوذ قانون دان هاي قانون شكن، قانون از مسير اصلي و حقيقي خود خارج شده و در نهايت اجراي آن با مر و روح قانون در تناقض است و متأسفانه يك نقض غرض فاحش و بزرگ رخ مي دهد.
در اينجا مشكل بسيار پيچيده تر و تو در تو است، يك وقت قانوني وجود ندارد و با خلأ قانوني مواجه هستيم، يك وقت قانون به مرحله تصويب رسيده و در اجرا متوقف مانده است اما زماني مشكل از هر دو حالت قبل حادتر است كه قانون به تصويب رسيده و در مرحله اجرا هم قرار گرفته است اما در واقع عده اي با دور زدن قانون باعث شده اند تا عملاً ثمرات و خيرات آن قانون محقق نگردد.
بنابراين با توجه به موارد و مصاديقي كه ذكر شد و تنها مشتي از خروارها بود، تا زماني كه اين معضل در جامعه به حيات خود ادامه بدهد با مفسده هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و حتي سياسي روبرو هستيم و برگزاري سمينار و اجلاس و نشست و خطابه خواني و صدور بيانيه ها مشكلي را حل نمي كند و دردي را دوا نمي نمايد و بلكه اين بيماري هر روز بيشتر در پيكر جامعه رسوخ مي كند و آسيب هاي جدي و شديدي را رقم مي زند كه به اين زودي ها ترميم نخواهد شد.
براي برطرف شدن اين معضل يك راه بيشتر متصور نيست و آن اينكه هر يك از قواي سه گانه و نهادهاي مربوطه وظيفه خود را به درستي تشخيص دهد و در آن جهت همت بگمارد. اگر با خلأ قانوني در حوزه اي مواجه هستيم قوه مقننه بايد مساعدت لازم را در اين زمينه انجام دهد. قوه اجرايي نيز زماني كه مصوبه اي لباس قانون بر تن كرده است بايد در جهت اجرايي كردن آن از تمام ظرفيت هاي خود استفاده كند. دستگاه هاي نظارتي هم بايد در اين ميان وظيفه خطير و حساس خود را بخوبي انجام دهند تا يك قانون خاص در مسير اجرا از هدف و غرض اصلي منحرف نشود.
در همين راستا، دستگاه قضايي هم نقش كليدي و پراهميتي در محاكمه و مجازات كساني دارد كه به طرق مختلف و با استفاده از ترفندهاي گوناگون قانون را دور زده اند يا گستاخانه با قانون گريزي اهداف شوم و پليد خود را به منصه ظهور رسانده اند.
آنچه امروز در صحنه سياسي كشور شاهديم اين است كه يك جريان مرموز سياسي كماكان بر قانون شكني ها و قانون گريزي هاي خود اصرار دارد و گستاخانه هر از چند گاهي به بهانه هاي مختلف همان ادعاهاي واهي و پوچ خود را كه پس از انتخابات سال گذشته مطرح مي كرد تكرار مي كند و نسبت به حجم انبوهي از خسارات مادي و معنوي كه به نظام تحميل كرد پاسخگو نيست هر چند عده اي از اين جماعت فتنه گر با ارتكاب و احراز جرايمي عليه امنيت ملي محاكمه و مجازات شدند اما سران و مسببان اصلي كماكان به چنگ قانون گرفتار نشده اند.
جالب اينجاست عده اي هم بجاي آنكه در جايگاه متهمان قرار بگيرند، به ناحق بر صندلي شاكي نشستند و تازه مدعي هستند كه حقوق آنها تضييع گشته و مورد تهمت و اهانت قرار گرفته اند.!
خب، مشاهده مي شود همان معضلي كه درحوزه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي با آن مواجه بوديم به شكل و شمايل ديگري در حوزه مفاسد سياسي وجود دارد و آن اين است كه «قانون» در مورد همه اعم از مباشران، معاونين، شركاء و مسببان به اجرا درنيامده و تنها برعده اي مجازات اعمالشان بار شده است.
و بالاخره بايد گفت رفع و دفع مفسده هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي در گرو برطرف كردن نقيصه ها و خلأهاي قانوني از يكسو واز سوي ديگر اجراي كامل و بدون تبعيض قانون بي آنكه از مسير اصلي خود منحرف شود خواهد بود.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اگر دولت واقعا مصمم به اجراء طرح حجاب و عفاف است اين كار را بايد ابتدا از سازمان ها و وزارتخانه هاي تحت امر خود شروع كند و بتدريج شركت هاي خصوصي نيز تحت پوشش اين طرح قرار بگيرند سر آخر نيروي انتظامي با خانم هاي بي توجه به موضوع حجاب در جامعه برخورد داشته باشد. فقط به اين شكل مي توان اين طرح را خوب اجرا كرد و از آن نتيجه گرفت.
اكبريان
¤ از سكوت برخي مسئولان كشور در قبال حركات تحريك آميز و مشكوك رژيم صهيونيستي در كشور مسلمان همجوارمان جمهوري آذربايجان در تخريب مساجد بسيار گله مند هستم و مصرانه مي خواهم كه واكنش جدي در اين خصوص داشته باشند.
يك بازنشسته- سراب
¤ اعلام شده كه روز جمعه اين هفته پيكر مطهر تعدادي از شهداء براي تشييع به تهران آورده مي شود. پيشنهادم اين است كه براي اين كه مراسم تشييع هر چه بهتر و باشكوه برگزار شود بازديد از نمايشگاه كتاب را در روز جمعه تعطيل اعلام كنند و در پايان يك روز به روزهاي بازديد اضافه شود.
سفري پور
¤ در هنگام اشغال كشور همسايه و دوست عراق، موزه ها و كتابخانه هاي ملي اين كشور توسط اشغالگران به يغما رفت. از آنجا كه اين موزه ها و ميراث فرهنگي آن متعلق به تمدن اسلامي و تمامي مسلمانان است پيشنهاد مي شود جهت برگرداندن اين ميراث گرانبها شكايتي از طريق هماهنگي دستگاههاي ذيربط در كشورهاي اسلامي تسليم ديوان داوري لاهه شود تا دزدان سر گردنه و اشغالگر رسواتر از قبل خواب خوش از آنها گرفته شود.
گودرزي
¤ ضمن تشكر از رئيس جمهور به خاطر افتتاح بزرگترين كارخانه توليد خودرو خاورميانه در كاشان خواستم به جناب آقاي احمدي نژاد عرض كنم كه زبان فارسي هم خودش و هم خطش زيباست. چه اشكال داشت كه در رونمايي از اين خودرو نام «تيبا» با رسم الخط فارسي آن را مي نوشتيم نه با حروف انگليسي و لاتين.
فيصل كثير- شوش دانيال
¤ از مسئولان و دست اندركاران اقتصادي كشورمان و قوه قضاييه خواهش مي كنم كه يك سر و ساماني به قانون چك بدهند. چون چك هاي بي محل هرج و مرج عجيبي در بازار ايجاد كرده است و كسي هم جوابگو نيست.
ساساني- تبريز
¤ خواستم بگويم كه امسال راجع به همه چيز حرف زده شد جز افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان.
خانم احمدي-سمنان
¤ اغلب مطالبي كه در بعضي جرايد تحت عنوان فال، پيش گويي و يا تشخيص خصوصيات روحي و دروني افراد براساس ماه تولد آنان چاپ و منتشر مي شود واقعيت ندارند و بعضا نوعي خرافه پرستي به خوانندگان اين جرايد القاء مي كند. ضرورت دارد دستگاههاي مسئول در اين مورد حساس باشند و از طريق موانع قانوني جلوي نشر اين نوع مطالب را بگيرند.
محمودبليغيان از اصفهان
¤ آژانس فروش بليت اتوبوس سير و سفر مستقر در ميدان محسني قيمت بليت به شهر گنبدكاووس را به نرخ شب عيد عرضه مي كند. در حالي كه طبق قانون بايد بعد از گذشت تعطيلات عيد كاهش قيمت بدهد. بنويسيد چه كسي مسئول رسيدگي به اين معضل است؟
مهرباني
¤ با جايگزين شدن تعدادي ميني بوس به جاي اتوبوس هاي خط پايانه غرب تهران- محمدشهر كرج، ما خانم هاي مسافر هر روز با مشكلات عديده مواجه هستيم. دليل آن هم اين است كه در داخل ميني بوس فضاي خاصي براي خانم ها در نظر گرفته نشده و بايد سرپا ميان مردان بياستيم. از مسئولين مربوطه تقاضا داريم به اين مشكل رسيدگي كنند.
كاظمي
¤ در اتوبوس هاي تندرو آزادي- چهارراه تهرانپارس مقدار فضايي كه در هر اتوبوس به خانم ها اختصاص داده شده بسيار كم است تقاضا داريم مسئولين امر با بررسي موضوع مساعدت كرده و در صدد رفع مشكل بربيايند.
احمدي
¤ كندن آسفالت پياده روهاي شهر تهران و سنگ فرش به جاي آن چه اولويتي دارد كه شهرداري پول هنگفتي هزينه آن مي كند جالب اين كه پياده رو باربري خيابان شهيد رجايي كه در طول سال هيچ عابري از آن عبور نمي كند اخيرا با هزينه زياد سنگ فرش شده است.
ميرزايي
¤ هيچ كدام از خيابان هاي كوي فرهنگ واقع در ايثارگران شمالي فرحزاد سطل زباله ندارند. از شهرداري ناحيه 9 منطقه 2 تقاضا مي كنم در اين زمينه اقدام نمايد.
حسيني
¤ پيش دانشگاهي دولتي پيام نور در خيابان يخچال، به رغم فعاليت بسيار مناسب و رضايت دانش آموزان و والدين آنها، منحل شده است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ حدود دو ماه است كه مردم استان مازندران از شبكه خبر محروم هستند. با توجه به اهميت اطلاع رساني دقيق به مردم، اين مشكل بايد هرچه سريع تر حل شود.
مهدي كاشاني
¤ خط اتوبوسراني حكيميه- نوبنياد بسيار بي نظم و موجب نارضايتي شهروندان است. مسئولين محترم شهرداري لطفا رسيدگي نمايند.
جمشيدي
¤ مجتمع فرهنگي، ورزشي واقع در خيابان توانير خيابان رستگاران (منطقه6) مدت 5 سال در حال ساخت بود كه يك دفعه با تغيير وضعيت به ساختمان تجاري، اداري تغيير هويت داد كه با اعتراض اهالي مواجه شد. با توجه به غيرقانوني بودن اين تغيير از شهرداري تهران تقاضاي رسيدگي فوري را داريم.
اهالي محل توانير خيابان رستگاران
پاسخ شهرداري منطقه 12
در پاسخ به پيام مردمي مندرج در مورخ 5/2/89 با موضوع آسيب زدن شهروند به محيط زيست و قطع سه درخت قديمي در خيابان ري، سه راه امين حضور، به اطلاع مي رساند طبق اعلام حوزه معاونت شهري و فضاي سبز اين منطقه، برخورد قانوني از سوي ناحيه 5 با متخلف صورت گرفته است.

 



راز (گفت و شنود)

گفت: موسوي با صدور يك بيانيه از تروريست هايي كه طي چند عمليات تروريستي ده ها تن از مردم بي گناه و از جمله عزاداران حسيني(ع) در حسينيه شيراز را به شهادت رسانده بودند حمايت كرد.
گفتم: اين كه تعجبي ندارد. اگر از قاتلان مردم و عزاداران حسيني(ع) حمايت نمي كرد جاي تعجب داشت.
گفت: زده روي دست طالبان و منافقين و عبدالمالك ريگي و...
گفتم: وقتي موسوي و خاتمي و كروبي آشكارا با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها ائتلاف مي كنند، بايد هم از همه جنايات آنها عليه مردم مظلوم اين مرز و بوم حمايت كنند!
گفت: با اين همه خيانت باز هم انتظار دارند وطن فروشي آنها پنهان بماند.
گفتم: يارو به همسايه اش گله كرد كه چرا جلوي مردم محل به من گفتي؛ دزد بي آبرو؟ و همسايه اش گفت؛ ببخشيد! نمي دونستم كه قرار است اين راز پنهان بماند!

 



حجت الاسلام ذوالنور: سران فتنه در زنداني گرفتار شده اند كه زندانبانش مردم است

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سران فتنه را هم اكنون در زنداني گرفتار دانست كه زندانبان آن مردم هستند.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش «جنگي كه بود، جنگي كه هست» كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي در دانشكده اقتصاد اين دانشگاه برگزار شد تصريح كرد: سران فتنه هم اكنون در زندان هستند و زندانبان آنها مردم به شمار مي روند البته نظام در دستگير نكردن آنها كاملاً تدبير كرده و اجازه داده تا آن افراد به يك مرده سياسي تبديل شوند، نه اينكه با دستگيري، آنها را به يك قهرمان تبديل كند.
وي افزود: اين افراد امروز در بن بست هستند و دستگيري آنان باعث بيرون آمدنشان از بن بست مي شود.
ذوالنور، موسوي خوئيني ها را از جمله كساني كه با امام(ره) مخالف بودند اما جرات بيان نداشتند عنوان كرد و افزود: موسوي خوئيني ها تصريح مي كند كه در زمان امام(ره) جنگ را قبول نداشتيم اما به دليل ابهت امام(ره) چيزي نگفتيم اما امروز فضا متفاوت است.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه كساني كه كوله باري از تجربه در سالهاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تا به حال همراه خود داشتند در اين فتنه سقوط كردند، گفت: اين افراد همه چيز را در اختيار داشتند، اما داراي بصيرت نبودند به همين دليل سقوط كردند و به جاي شناسايي جهت درست و حركت پشت مقام معظم رهبري مسير اشتباه را پيمودند.
وي يادآور شد: آقاي صانعي در سال 64 امام خميني(ره) را تنها گذاشت و ديدش اين بود كه بعد از امام(ره) اداره كشور دچار مشكل مي شود و چون احساس مي كرد كه وي بعد از امام(ره) رهبر مي شود و به اين خواسته خود نرسيد موضع آقاي صانعي بعد از رهبري مقام معظم رهبري تغيير كرد و وي در سال 74 به مرز قرمز رسيد و در سال 76 نيز با آغاز حاكميت اصلاح طلبان به دليل آنكه آنها به فردي نياز داشتند كه به عنوان مرجع به وي تكيه كنند، صانعي را مدنظر قرار دادند.
ذوالنور خاطرنشان كرد: در زماني كه مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش بود به مديران مدارس ابلاغ كردند كه اگر كسي به سن تكليف مي رسد، شما افراد را به سمت آقاي صانعي سوق دهيد كه البته اين موضوع عملي نشد.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه آقاي صانعي بعد از مدتي به صدور فتواهاي عجيب و غريب روي آورد خاطرنشان كرد: فتوا نياز به منبع دارد و بسياري از فتواهاي آقاي صانعي سياسي بود و زماني كه دلايل اين فتواها را از وي مي پرسيدند هيچ پاسخي نمي داد.
وي با اشاره به حرف هاي فائزه هاشمي رفسنجاني در تجمع حاميان ميرحسين موسوي در ميدان ونك و در روزهاي بعد از 22 خرداد 88 و سخنان مطرح شده از جانب دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: هاشمي اگر سخنان فرزندش را قبول دارد جاي بسي تاسف است و اگر قبول ندارد بايستي سخنان وي را محكوم كند كه تاكنون اين اقدام را انجام نداده است.
ذوالنور افزود: مهدي هاشمي ديگر فرزند هاشمي رفسنجاني نيز همين گونه است و در زماني كه همه مي گويند «مهدي بيا» اما آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام مي كنند كه «مهدي نيا» اگر وي مشكلي ندارد چرا وارد كشور نمي شود و اگر داراي مشكل است بايد به داخل كشور آمده تا به مشكلات مهدي هاشمي رسيدگي شود.
ذوالنور با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني فردي زمان شناس و زيرك است، اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد در مناظره چند جمله در مورد بچه هاي آقاي هاشمي به زبان آورد و آقاي هاشمي توپ را به زمين ديگري انداخت و به جاي مراجعه به قوه قضائيه نامه اي سرگشاده به مقام معظم رهبري نوشت. مگر بچه هاي آقاي هاشمي با مردم متفاوتند كه ايشان به جاي طرح مسائل خود با قوه قضائيه به رهبري نامه نوشتند؟
وي يادآور شد: آقاي هاشمي در روز انتخابات با وجود اينكه به تمام مسائل صندوق اخذ راي خود مشرف است اما از اطرافيان سؤال مي كند كه كد آقاي موسوي چيست و حتي همسر ايشان راي خود را بالا گرفته تا به همگان نشان دهد كه به آقاي موسوي راي داده است و بعد نيز در مصاحبه خود مردم را به آشوب دعوت مي كند.

 



سوء قصد نافرجام به سفير پاكستان در تهران

عصر سه شنبه سفير پاكستان در تهران با حمله يك تبعه افغاني مجروح و به بيمارستان منتقل شد .
رامين مهمان پرست ـ سخنگوي وزارت امور خارجه ـ در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: فردي كه به محمد بخش عباسي ـ سفير پاكستان در تهران ـ حمله كرده است يك تبعه افغاني بوده است .
او افزود: سفير در اثر اين حمله زخمي شده است اما حال عمومي وي خوب است . فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز جزييات مجروح شدن سفير پاكستان در تهران را اعلام كرد .
سردار حسين ساجدي نيا دقايقي پيش از مخابره اين خبر با اشاره به اين كه سفير پاكستان در طول هفته چندين بار بدون محافظ مسيري را در خيابان پاسداران براي رفتن به يك سالن ورزشي طي مي كرد، گفت: بعدازظهر ديروز سفير پاكستان در حالي كه در حال طي مسير بود، با يك افغاني 21 ساله درگير مي شود كه در پي آن از ناحيه سر مجروح شده و از ناحيه دست به زمين مي خورد.
وي گفت: در پي اين حادثه با تماس مردم، ماموران پليس به سرعت در محل حاضر و فرد مذكور را دستگير كرده و سفير پاكستان نيز به بيمارستان ايران مهر منتقل مي شود . فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: آخرين اخبار دريافتي حاكي است حال سفير پاكستان هم اكنون رضايت بخش است و افغاني دستگير شده نيز تحت بازجويي قرار دارد .

 



دشمني با اسلام و امام (ره) و نيت مصلحانه؟! (خبر ويژه)

سايت وابسته به معاون حقوقي و پارلماني رياست جمهوري در دولت سازندگي، از ملاقات جمعي از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات و شماري از اعضاي احزاب مشاركت، سازمان مجاهدين (انقلاب) و كارگزاران با آقاي هاشمي رفسنجاني خبر داد.
جرس كه به واسطه دو تيم (يكي در لندن و ديگري در تهران) فعاليت مي كند و توسط عطاءالله مهاجراني از لندن مديريت مي شود، گزارش ملاقات مذكور را منتشر كرد. جرس پيش از اين هم خبرهاي مشابهي را درباره آمد و شدهاي هاشمي منتشر كرده كه با سكوت دفتر هاشمي مواجه شده است. مهاجراني عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران بود و از چند سال پيش در لندن اقامت گزيده است. مهدي هاشمي مسئول دفتر قبلي هاشمي رفسنجاني هم از 7 ماه پيش به لندن رفت و با وجود احضار تاكنون به كشور مراجعت نكرده است.
سايت جرس ديروز در گزارش خود از ملاقات مذكور نوشت: هاشمي رفسنجاني در لابلاي سخنان زندانيان آزاد شده، در شرايط زندان و اتفاقات پيش آمده پرس وجو مي كرد و آنان را به استقامت و مدارا فرا مي خواند و تاكيد مي كرد كه سرانجام سختي، پيروزي و آساني است. وي از زندانيان و فعالان سياسي مي خواست دستگيري ها و زندان رفتن ها را از بعد منفي نگاه نكنند چرا كه زنداني شدن افرادي كه نيت مصلحانه دارند]؟![ در مجموع سازنده بوده و ثمراتي هم به دنبال دارد... گرچه ممكن است بازداشت ها باعث شود برخي كنار بكشند اما عده قابل توجهي را در هدف خود ثابت قدم تر كرده و شك نبايد كرد كه اين زندان رفتن ها در مجموع سازنده است.
گزارش جرس از قول هاشمي رفسنجاني مي افزايد: جاي دلسردي نيست. وقتي كسي وارد فعاليت سياسي مي شود نبايد فكر كند معادلات آن قدر ساده است كه با چند راهپيمايي همه چيز حل مي شود. در هرحال نااميدي به خودتان راه ندهيد.
به گزارش جرس، «حاضران وضع فعلي كشتي نظام را به تايتانيك تشبيه كردند كه دچار حادثه شده و هاشمي بايد چاره انديشي كند حال آن كه ناخداي كشتي هر نقصي را انكار و كشتي را با سرعت هرچه تمام تر حركت مي دهد.»
گفتني است سايت جرس در ارتباط شبكه اي كامل با سايت هايي نظير كلمه (موسوي)، نوروز و امروز (ارگان هاي مشاركت و مجاهدين) پارلمان نيوز (اقليت مجلس) و ايلنا (خبرگزاري وابسته به اصلاح طلبان) قرار دارد.
خبر جرس درباره ديدار هاشمي با عناصر بازداشت شده در آشوب ها هنوز با هيچ واكنشي از سوي دفتر وي مواجه نشده است و اين در حالي است كه مهاجراني يكي از افراد مورد اعتماد و حمايت آقاي هاشمي به شمار مي رفته است.
مهاجراني در آخرين سال هاي رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني، خواستار تغيير قانون اساسي براي تمديد رياست وي براي سومين دوره شده بود كه با اعتراض شديد حقوقدانان، سياستمداران و افكار عمومي مواجه شد.
خبرهاي موثق حاكي از آن است كه يك تيم چند لايه به شدت از مواضع چند ماه اخير آقاي هاشمي براي فاصله گرفتن از دست اندركاران فتنه و تلاش براي جلب اعتماد نيروهاي انقلابي عصباني هستند و درصدند به هر نحو كه شده مانع از توفيق آقاي هاشمي در اين زمينه شوند و اصطلاحا راههاي پشت سر را خراب كنند.

 



آيا سيا و موساد و MI6 از موسوي «آتو» دارند؟ (خبر ويژه)

اعدام 5 تروريست وابسته به 2 گروهك جنايتكار پژاك و تندر به بهانه اي تازه براي رسوايي صحنه گردانان فتنه سبز تبديل شد. عناصر اعدام شده اساساً ارتباط مستقيمي با حوادث پس از انتخابات نداشتند و مدت ها قبل از آن طي بمب گذاري در شيراز و تهران بازداشت شده بودند اما گروهك هاي متبوع آنها (تندر با گرايش سلطنت طلبانه و پژاك با گرايش تجزيه طلبانه) هر دو در حوادث پس از انتخابات هم جزو صحنه گردانان و اغتشاش سازان بودند.
در پي اين ماجرا موسوي بيانيه اي به حمايت از اعدام شده ها صادر كرد تا ثابت كرده باشد تروريست هايي كه سال ها - قبل و به ويژه بعد از انتخابات سال گذشته- در ايران بمبگذاري و جنايت كردند و شهروندان بي گناه را به شهادت رساندند، همان هدفي را دنبال مي كنند كه سران فتنه پي گرفته بودند و اين نقش هاي جداگانه همان نقش هايي بود كه از سوي سازمان هاي جاسوسي پشت صحنه گروهك هايي نظير تندر و پژاك (موساد، ام آي شش و سيا) ديكته شده بود.
موسوي در بيانيه خود، تروريست ها را تعمداً «شهروند» جا زد و با وجود اينكه از روند دادرسي اغلب 5 تروريست اعدام شده بيش از يك سال مي گذرد، تلاش كرد احكام صادره را زير سأال برده و ضمناً به انتخابات ربط دهد! همزمان با موسوي گروهك تروريستي كومله هم خواستار اعتراض به اعدام افراد ياد شده گرديد و جالب تر اينكه، يك روز قبل از بيانيه موسوي، گروهك فدائيان خلق از خارج كشور بيانيه اي تحكيم آميز خطاب به موسوي و كروبي صادر و از آنها خواسته بود اعدام 5 تروريست ياد شده را محكوم كنند! 24 ساعت بعد موسوي از دستور مركزيت فدائيان خلق اطاعت كرد و بيانيه كذايي را صادر كرد. موسوي اما توضيح نداده جرم ده ها نفري كه در حسينيه اي در شيراز با بمبگذاري گروهك انجمن پادشاهي (تندر) به خاك و خون كشيده شدند- و از جمله چند كودك معصوم و سوگوار اهل بيت(ع) - چه بود كه حال قاتلان آنها مورد حمايت سران فتنه قرار مي گيرند.
در اين ميان سايت بي بي سي انگليس فرصت را غنيمت شمرده و با تأكيد بر لزوم حمايت سران فتنه از تروريست هاي اعدام شده پرسيد كه «آيا جنبش سبز هم خودي و غير خودي دارد»؟ حمايت بي بي سي از اعضاي گروهك هاي تروريستي تندر و پژاك از آن جهت قابل تأمل است كه اسناد متعددي از اقامت سران گروهك تندر در لندن و حمايت سازمان جاسوسي MI6 از آنها موجود است.
بي بي سي در عين حال با اشاره به برخي نگراني ها درباره مواضع متناقض موسوي و كروبي نوشت: هرگونه اظهارنظر سران جنبش سبز در مورد اعدام هاي اخير كه در ارتباط با «مبارزه مسلحانه» و «محاربه» بوده است، مي تواند موقعيت آنها را به خطر بياندازد و فرصت دهد تا دولت ايران اتهام «برانداز» را راحت تر به مخالفان وارد كند. جنبش سبز حركت در «چارچوب» قانون اساسي را سرلوحه خود قرار داده و سران آن بر پايبندي خود به نظام جمهوري اسلامي، بارها تأكيد كرده اند. بنابراين نمي توان انتظار داشت كه در برابر برخورد با «اقدام مسلحانه عليه نظام» جبهه گيري كنند».
بي بي سي اما در پايان تأكيد كرد كه جنبش سبز خودي و غير خودي نمي شناسد(!)
گفتني است ميرحسين موسوي پس از اقدامات خيانت آميز و رسوايي هم كه نيروهاي ميداني فتنه و آشوب در روز عاشوراي حسيني به بار آوردند، حرمت شكنان حضرت اباعبدالله را مردان خداجو توصيف كرد. اكنون بايد پرسيد تفاوت موسوي با گروهك هاي ماترياليست، منكر اسلام و دين، وابسته به استكبار و تروريست چيست كه تا اين اندازه نسبت به آنها ابراز همدلي مي كند. خوش بينانه ترين قضاوت -اگر نگوييم موسوي علناً و با اراده قصد خيانت دارد- اين است كه جبهه استكبار و گروهك ها، آتوهاي جدي از موسوي دارند كه او را مجبور كرده اند به عنوان يك گروگان فاقد اختيار به هر نحو كه آنها خواستند عمل كند و كوچك ترين اعتراضي نكند، ولو حمايت علني از تروريست هاي آدم كش و مزدور.

 



انگليس: جنبش سبز به حباب مجازي تبديل شده است (خبر ويژه)

يك وب سايت وابسته به مراكز دولتي در انگليس كه در خدمت فتنه پس از انتخابات سال 88 قرار داشت، اكنون معتقد است دست اندركاران فتنه در يك حباب مجازي گرفتار و دچار توهم شده اند.
وب سايت «صداهاي جهاني» (بخوانيد صداي انگليس) كه با همكاري شبكه دولتي انگليس (بي بي سي)، خبرگزاري رويتر و دانشگاه هاروارد راه اندازي شده، در جريان فتنه سال گذشته در ايران، صفحه فارسي ايجاد كرد و علناً به حمايت از اغتشاشگران پرداخت. راشل راولينز خبرنگار سابق بي بي سي اكنون سايت ياد شده را مديريت مي كند. حميد تهراني مديريت بخش فارسي «گلوبال ويسز» را بر عهده دارد.
تهراني در گفت وگو با دويچه وله در پاسخ به اين پرسش كه «آيا فضاي سايبر موجب نشده كه جنبش سبز دچار توهم شود و آيا همان فضاي مبارزه در اينترنت، در فضاي جامعه هم وجود دارد» اذعان كرد: اگر تمركز فقط روي اينترنت، تويتر و فيس بوك و يوتيوب باشد، بله، در اين صورت ما وارد يك حباب مجازي مي شويم و الان هم شده ايم. چون اگر به 22بهمن برگرديم، خيلي ها حتي در تلويزيون هاي خارج از كشور اعلام مي كردند كه بچه ها راه هاي تظاهرات را در فيس بوك نوشته اند.
وي اضافه كرد: من فعلاً استراتژي جديدي در حوزه اينترنت نمي بينم. خلاقيت سبزي كه در اينترنت بود، چند ماه است كه ثابت مانده و جلو نرفته است. پيدا كردن راه خيلي سخت است.
اين ضدانقلاب مقيم خارج درباره حجم حضور ضدانقلاب داخلي و خارجي در فضاي سايبر هم تاكيد كرد كه 70 درصد آنها كه در مخالفت با حزب اسلامي در اينترنت فعاليت مي كنند خارج از كشور هستند و تنها 30درصد آنها در داخل ايرانند. وي اين آمار را از قول محمد صادقي- مسئول صفحه فيس بوك موسوي و رهنورد- كه مقيم لندن است، عنوان كرد.
سازمان هاي جاسوسي انگليس، آمريكا و اسرائيل در تدارك خود براي فريبكاري و القاي تكوين جنبش ضدانقلابي در ايران، سعي وافري را به كار بستند تا به واسطه اينترنت و عوامل ضدانقلاب مقيم خارج چنين القا كنند كه مبارزه در داخل ايران جريان دارد و رجزخوان هاي اينترنتي كه اغلب از آن سوي مرزها و با ژست مقيم داخلي موضع هاي تندي مي گرفتند، متن مردم ايران هستند! از اين جهت به ويژه دولت انگليس يكي از مالباختگان بزرگ تركيدن حباب انقلاب مجازي بود.
شبكه بي بي سي به همراه برخي وبلاگ ها و سايت هاي نامعتبر همسو نقش گسترده اي در فريب مخاطبان «ويژه» و تدارك آشوب هاي خياباني ايفا كرد اما در مدت چند ماه، حباب فريب بي بي سي و MI6 در برابر دوستان و دشمنان ملت ايران تركيد.

 



هشدار آيت الله خامنه اي واقعيت داشت دوم خردادي ها به استخدام آمريكا و انگليس درآمدند (خبر ويژه)

«روزنامه نگاران روزنامه هاي دوم خردادي و اصلاح طلب پس از توقيف اين مطبوعات ضمن خروج از كشور به استخدام رسانه هاي دولتي يا وابسته به دولت هاي غربي نظير راديو فردا و راديو زمانه و تلويزيون بي بي سي و صداي آمريكا و سايت هاي روزنت درآمدند كه بنابر نرم سياسي، پايگاه هاي دشمن عليه ايران محسوب مي شوند و اين اثبات همان نهيب آيت الله خامنه اي در سال 79 مبني بر وجود پايگاه دشمن در عرصه مطبوعات بود.»
اين تحليل را داريوش سجادي از عناصر مخالف و مقيم آمريكا ضمن آسيب شناسي عملكرد بي بي سي و رفتار فرصت طلبانه مسعود بهنود عنوان كرد. سجادي در وبلاگ خود همچنين به اين موضوع اشاره كرد كه در فرداي دوم خرداد 76 اين ماشاءالله شمس الواعظين بود كه با به راه انداختن قطار روزنامه جامعه و دعوت به همكاري از بهنود، همان كاري را با وي كرد كه 30سال قبل تر، داريوش همايون ]وزير اطلاعات صهيونيست رژيم پهلوي[ كرده بود اما لطف شمس الواعظين تنها شامل بهنود نشد و با گشاده دستي تمام، كسر متنوعي از نوقلمان نيز وارد روزنامه جامعه و نشريات دوم خردادي بعد از جامعه شدند. آنها كيفيت را قرباني شهرت و سرعت كردند تا جايي كه در كمتر از 2سال به نهيب آيت الله خامنه اي و توصيف وي از مطبوعات مذكور، تحت عنوان «پايگاه دشمن» انجاميد. بخش كثيري از آنها جذب رسانه هاي دولتي و فارسي زبان آمريكا و انگليس شدند اما هيچ كدام آن قدر استعداد يا لياقت نيافت كه مانند امانپور شكار رسانه هاي معتبري چون سي ان ان شوند.
داريوش سجادي در وبلاگ خود (سخن) پيروزي انقلاب اسلامي را يك بدشانسي براي مسعود بهنود توصيف مي كند و مي نويسد: او از قشري بود كه دنبال زندگي خوش و راحت هستند با اين تفاوت كه ظاهرا بهنود براي اقبال و شهرت چندان هم بي رغبت نيست تا از پلكان كذب و مغلطه نيز به تناوب و حسب نياز بهره برده تا جايي كه صداي اعتراض رفيق ديرينه اش آيدين آغداشلو را نيز بلند كند كه «بهنود نثر مهمل و بي سر و تهي را براي خودش جعل كرده است. روزنامه نگاري در دوره ما ]قبل از انقلاب[ مترادف بود با بي سوادي و پرت گويي و نمونه زنده اش هم كه تا به امروز ادامه داده، دوست عزيز و نازنين من مسعود بهنود است. او يك كتاب نوشت به نام از سيد ضياء تا بختيار كه هركس مقاله اي درباره اش نوشت، پنجاه تا غلط از بهنود گرفت. او همچنان در حال نوشتن است و عادت كرده كه بي مسئوليت و ول بنويسد.»
داريوش سجادي با برشمردن تعدادي از جعليات بهنود براي سابقه تراشي و بزرگ نمايي خود در ايام انقلاب و در سال هاي اخير كه با تكذيب هاي متعدد از جمله از سوي پسر آقاي منتظري مواجه شد (صدور فتوا براي تغيير قانون اساسي) مي نويسد: بهنود ادعا مي كند دوره جواني اش در آرمان خواهي گذشته و اين در حالي است كه در آن ايام هم نسلان و همكارانش نظير خسرو گلسرخي جان خود را فداي آرمانهايشان براي مبارزه با حكومت پهلوي مي كردند اما بهنود توانسته بود در همان رژيم آرمان ستيز، ستاره اقبال و موفقيت خود را بدرخشاند و از جمله روشنفكر و روزنامه اطلاعات و تهران مصور و مجله آرش و نهايتا با توصيه داريوش همايون از روزنامه ]صهيونيستي[ آيندگان و تلويزيون جام سردرآورد. اما دست تقدير گويا مقدر كرده بود كه او زمينگير انقلاب شود.
سجادي حضور بهنود در روزنامه جامعه را در كنار شمار ديگري از عناصر ضدانقلاب و سپس خروج آنها از كشور را يادآور شد و نوشت: در اين ميان سهم بهنود تلويزيون فارسي بي بي سي بود كه از خوب يا بد حادثه تعلق به دولت بريتانيايي دارد كه شوربختانه 50سال پيش تر در كودتا عليه مقتداي بهنود ]مصدق[ همين بي بي سي را به خدمت گرفته بود و امروز بهنود را مواجب بگير ملكه اي كرده كه پيشتر معزول كننده مقتداي او بود. اين اسباب آسايش خيال بهنود شده هرچند كه اشتغال وي در بي بي سي و اشتباهات يا شيطنت هايش در اين رسانه تا حدود زيادي توانسته كاهش اعتبار حرفه اي بي بي سي را فراهم كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14