(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389- شماره 19643

پليس پيشگيري ناجا: يك ميليون متهم تحويل مقامات قضايي شدند
متلاشي شدن باند كيف قاپي با 100فقره سرقت
گرد و غبار جنوب كشور تا پنج شنبه ادامه دارد
رونمايي از واكسن جديد تب برفكي
گرداندن شرور باسابقه در خيابان هاي قائم شهر
افزايش 16 درصدي تجرد دختران تحصيل كرده
تعلل تعزيرات حكومتي در اعمال راي نهايي براي افزايش غيرقانوني قيمت بليت هواپيما
حذف 15 هزار تاكسي متخلف از ناوگان تاكسيراني
كتيبه هزارساله مسجد وكيل شيراز به سرقت رفت
جانباز شيميايي «مهدي احمدي» آسماني شد
اول تير آغاز ثبت نام مدارس تهران
در نامه اي به كيهان دفتر نماينده دزفول، اظهارات توهين آميز وي را تكذيب كرد
حوادث كوتاه از كشور
دختران 15 ساله اسرائيلي براي فروش
سگ اغتشاشگر
خارشي كه به مرگ ختم شد



پليس پيشگيري ناجا: يك ميليون متهم تحويل مقامات قضايي شدند

معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري ناجا گفت: طي سال گذشته يك ميليون و 197 هزار متهم توسط پليس پيشگيري تحويل مقامات قضايي شدند.
سرهنگ بيگي ديروز در نشستي با خبرنگاران با اشاره به اين كه بيشترين فراواني پرونده هاي معاونت خدمات قضايي پليس پيشگيري مربوط به ابلاغ اوراق، همچون اخطاريه و... بوده است، افزود: در سال 88، 906هزار مورد جلب از سوي ماموران پليس پيشگيري انجام شد.معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري ناجا افزود: طي سال گذشته 580 مورد فرار متهم در زمان بدرقه به وقوع پيوست كه اين ميزان 17 درصد كاهش را نسبت به سال 87 نشان مي دهد، به طوري كه در سال 87 يك ميليون و 200 هزار نفر از متهمان اقدام به فرار در حين بدرقه كرده بودند.
به گفته وي بيشتر متهمان فراري از سوي پليس دستگير شدند.
سرهنگ بيگي با بيان اين كه تا پايان سال جاري كليه كلانتري هاي سراسر كشور به سيستم جامع پليس پيشگيري مجهز مي شوند، افزود: بناست امسال به دو هزار و 300 نفر آموزش ويژه قضايي ارائه شود.
وي تقويت واحدهاي مشاوره در كلانتري ها، ساماندهي تحت نظرگاه ها، همچنين تقويت بدرقه متهمان به منظور كاهش فرار متهمان در اين رابطه را از جمله برنامه هاي سال جاري معاونت قضايي پليس پيشگيري عنوان كرد.
معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري ناجا با بيان اين كه در حال حاضر حدود يكهزار نفر از كاركنان زن در كلانتري ها فعال هستند، خاطر نشان كرد: بناست طي سال جاري حضور كاركنان زن در كلانتري ها و مشاوره افزايش يابد.
وي در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه پليس پيشگيري براي مبارزه با مواد مخدر هم اظهار كرد: پليس موظف است در صورت مواجهه با جرم مشهود با موضوع مورد نظر برخورد كند كه در اين رابطه طي سال گذشته 29 تن و 192 كيلو موادمخدر از سوي كلانتري هاي سراسر كشور كشف شده است.
سرهنگ بيگي افزود: پليس پيشگيري اقدام به توصيه و آموزش هاي تخصصي در اين رابطه كرده است، همچنين پليس تا جايي كه امكان دارد در پارك ها همچون پارك هاي بزرگ پايتخت مستقر است كه تعداد آن ها در حال افزايش است و اقدامات پيشگيرانه در اين رابطه انجام مي دهد.
به گزارش ايسنا، همچنين سرهنگ نيك آئين، معاون عمليات پليس پيشگيري با اشاره به كشف 205 تن مواد مخدر طي سال گذشته توسط پليس پيشگيري، اظهار داشت: ماموران پليس پيشگيري در اين مدت بيش از 120 هزار نفر را دستگير كردند.
وي ادامه داد: همچنين در سال گذشته دو ميليون ليتر مشروبات الكلي و همچنين بالغ بر 127 ميليارد تومان قاچاق كالا از سوي ماموران پليس پيشگيري كشف و ضبط شد.
سرهنگ نيك آئين در رابطه با سيستم جامع پليس پيشگيري هم اظهار كرد: تاكنون حدود بيش از 850 كلانتري در سراسر كشور به سيستم جامع پليس پيشگيري مجهز شده اند و كمتر از 100 كلانتري باقي مانده است كه اميدواريم تا پايان سال اين كلانتري ها به اين سيستم جامع مجهز شوند.
وي افزود: با اجرايي شدن سيستم جامع پليس پيشگيري تمام امورات به صورت آنلاين انجام مي شود، به طوري كه پيگيري يك موضوع مانند اجراي يك ماموريت پليس، اعلام موضوع، تشكيل پرونده و ارجاع به مراجع قضايي در سيستم جامع به صورت آنلاين قابل مشاهده است.معاون عمليات پليس پيشگيري يادآور شد: به دنبال آن هستيم كه سيستم انگشت نگاري و توقيف خودروهاي مسروقه هم به اين سيستم متصل شود.

 



متلاشي شدن باند كيف قاپي با 100فقره سرقت

اعضاي يك باند كيف قاپي در جنوب شرق تهران به 100 فقره سرقت اعتراف كردند.
سرهنگ دانشجو با اعلام اين خبر اظهار داشت: 20روز پيش تعدادي از شهروندان با مراجعه به كلانتري هاي محدوده سركلانتري ششم گزارشاتي را مبني بر وقوع كيف قاپي، گردنبند قاپي و سرقت گوشي تلفن همراه اعلام كردند كه اين موضوع در دستور كار كلانتري «158» كيانشهر قرار گرفت.
وي افزود: ماموران كلانتري در راستاي رسيدگي به اين پرونده با به دست آوردن سرنخ هايي يكي از متهمان را به نام «رسول»31ساله در كيانشهر دستگير و به كلانتري منتقل كردند.
سرهنگ دانشجو ادامه داد: اين متهم پس از بازجويي هاي فني ضمن اعتراف به سرقت شش تن ديگر از همدستان خود را معرفي كرد كه در اين رابطه هم سه متهم ديگر به نام هاي «محمد»، «رامين» و «احد» كه همگي آنها حدوداً 20ساله هستند، دستگير شدند.
وي افزود: متهمان تاكنون به يكصد فقره سرقت شامل كيف قاپي، گردنبند قاپي و سرقت گوشي تلفن همراه، در محدوده خيابان 17 شهريور، بلوار ابوذر، خيابان نبرد، خيابان شكوفه، ميدان خراسان و 20 متري افسريه اعتراف كردند.
سركلانتر ششم تهران بزرگ خاطرنشان كرد: دستورات قضايي در رابطه با دستگيري دو تن ديگر از اعضاي اين باند از سوي پليس اخذ شده است.
وي گفت: افرادي كه در محدوده هاي مذكور اموال آنها به سرقت رفته است، جهت شناسايي متهمان به دايره مبارزه با كيف قاپي مركز واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



گرد و غبار جنوب كشور تا پنج شنبه ادامه دارد

براساس اطلاعيه سازمان هواشناسي كشور، گرد و غبار در استان هاي جنوبي تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
بر اساس اطلاعيه صادر شده از سوي مركز پيش بيني سازمان هواشناسي، تصاوير ماهواره اي نشان مي دهد توده اي از گرد و غبار از بخش هاي شرقي سوريه و شمال عراق به سمت ايران حركت كرده است.
اين توده گرد و غبار با ورود از سمت جنوب كشور، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
با توجه به اين كه اين موج از ديروز آغاز شده است، انتظار مي رود تا روز پنجشنبه در كشور باقي مانده و برخي مناطق در جنوب غرب و غرب كشور را تحت تأثير قرار دهد.
براساس بررسي هاي سازمان هواشناسي، شدت اين توده گرد و غبار در حد متوسط است اما در حدي كه باعث تعطيلي مدارس شود نيست.
با توجه به اين كه غبار تهران به دليل انواع آلودگي ها و تردد خودروها است، احتمال اين كه هواي استان تهران نيز تحت تأثير اين پديده قرار گيرد وجود ندارد.
ايلام، خوزستان، كرمانشاه و فارس از جمله استان هايي هستند كه با ورود اين پديده گردوغبار درگير خواهند شد.

 



رونمايي از واكسن جديد تب برفكي

واكسن جديد تب برفكي با حضور وزير جهاد كشاورزي در موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي رونمايي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، رييس بخش توليد و تحقيق تب برفكي موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي گفت:اين واكسن با سويه نوع o-india در موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي توليد شده و از خصوصيات اين واكسن تطابق سويه هاي واكسن با سويه هاي درحال چرخش است.
مهرواني گفت : واكسن توليد شده با واكسن هاي خارجي نوع خود رقابت مي كند و كارايي لازم را براي مقاوم كردن دامها در مقابل بيماري تب برفكي دارد. او گفت : تشخيص سريع و به موقع بيماري تب برفكي مهمترين عامل كمك به عوامل تصميم گيرنده و جلوگيري از گسترش اين بيماري است تا نوع واكسن را با درنظرگرفتن نوع بيماري انتخاب و استفاده كنند.
به گفته او واكسن تب برفكي ازجمله واكسن هاي كشته ويروسي است كه حاوي سويه هاي ويروس در گردش كشور ايران و كشورهاي منطقه است و اين ويروسها در زمان ابتلا سرايت بسيار فراگيري داشته است و در مدت زمان كوتاهي تعداد بيشتري از دامها را آلوده مي كند.
مهرواني گفت : محققان تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي با توليد واكسن تب برفكي سويه o-india علاوه بر جلوگيري از واردات اين واكسن و صرفه جويي ارزي ، از خسارت سالانه 3 تا 5 ميليون دلاري ناشي از ابتلاي دامها به بيماري تب برفكي به دامداران و اقتصاد و كشاورزي كشور ممانعت مي كنند.
او افزود : موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي توان توليد 40 ميليون دز ( واحد اندازه گيري واكسن ) واكسن نوع مونو والان و 20 ميليون دز واكسن تتراوالان باسويه o-india را دارد.

 



گرداندن شرور باسابقه در خيابان هاي قائم شهر

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
شرور باسابقه در قائم شهر كه اقدام به شرارت و ايجاد ناامني در اين شهرستان كرده بود در خيابانها گردانده شد.
فرمانده انتظامي قائم شهر گفت: به حكم مرجع قضايي يكي از اشرار معروف منطقه به نام «م.م» صبح دوشنبه 20/2/89 براي عبرت كساني كه انديشه تعرض به حقوق ديگران و اخلال در نظم و امنيت مردم و قانون شكني را بر سر دارند در سطح خيابان هاي قائم شهر گردانده شد.
سرهنگ قنبر حبشي، ايجاد شرارت و مزاحمت و ناامني براي مردم، وارد كردن خسارات مالي به اشخاص، ورود به عنف و درگيري با مأمورين را از جمله جرائم اين متهم و شرور باسابقه برشمرد. وي همچنين اطمينان بخشي و احساس امنيت و آرامش به جامعه و مصمم بودن پليس در برخورد با جرائم خشن را از دلايل گرداندن شرور در سطح شهر اعلام كرد.

 



افزايش 16 درصدي تجرد دختران تحصيل كرده

معاون مركز اطلاعات و آمار شوراي فرهنگي اجتماعي زنان گفت: بررسي آمار ميزان تجرد دختران داراي تحصيلات عالي بين يك دهه گذشته نشان مي دهد كه تعداد دختران هرگز ازدواج نكرده داراي تحصيلات عالي از حدود 5 درصد به 16درصد رسيده است.
ناهيد رام پناهي با بيان اين مطلب افزود: بررسي آمار مركز آمار ايران حاكي از اين است كه ميزان دختران هرگز ازدواج نكرده داراي تحصيلات متوسطه از 26 درصد در سال 75 به 42 درصد در سال 85 رسيده است.
وي تصريح كرد: نگاهي به اين آمار نشان مي دهد كه بالا رفتن سطح تحصيلات باعث تجرد در زنان كشور شده است و موجب شده تا دختران كمتر به ازدواج تن دهند.
رام پناهي اظهار داشت: برخلاف اين كه تحصيلات عالي تاثير منفي بر افزايش دختران داشته ولي اطلاعات اخير ارايه شده از مركز آمار حاكي از اين است كه اين روند بر افزايش طلاق موثر نبوده است.
وي ادامه داد: مقايسه آمار فعلي با يك دهه قبل نشان مي دهد كه طلاق در قشر تحصيلكرده درصد قابل توجهي افزايش پيدا نكرده است و به همان ميزاني كه جامعه باسوادتر شده طلاق نيز بيشتر شده ولي در مورد تجرد اين ارتباط معني دار است و درصد مجردان داراي تحصيلات عالي به صورت قابل توجه افزايش پيدا كرده است.
رام پناهي همچنين در مورد آمار زنان و مردان مجرد كشور نيز گفت: اگر تعداد زنان و مردان هرگز ازدواج نكرده را در رده سني بين 15 تا 34 سال در نظر بگيريم مي بينيم تعداد مردان مجرد در اين دوره سني دو ميليون و 600 هزار نفر بيشتر از تعداد دختران مجرد است.
وي افزود: اما در صورتي كه بين رده سني دختران و پسران مجرد پنج سال اختلاف قايل شويم نشان مي دهد كه تعداد دختران 15 تا 29 ساله هرگز ازدواج نكرده از تعداد پسران 20 تا 34 ساله مجرد، يك ميليون و 300 هزار نفر بيشتر است.
به گزارش مهر، وي تاكيد كرد: مقايسه اين آمار نشان مي دهد كه اگر اختلاف سن زوج و زوجه در ازدواجها كمتر شود به قدري به حل اين بحران كمك مي شود ولي در صورتي كه اين روند انتخاب همسر از سوي پسران كه تمايل به ازدواج با دختراني با چند سال اختلاف سني هستند ادامه پيدا كند، تعداد تجرد قطعي در دختران افزايش مي يابد.

 



تعلل تعزيرات حكومتي در اعمال راي نهايي براي افزايش غيرقانوني قيمت بليت هواپيما

پرونده افزايش غيرقانوني 15 درصدي قيمت بليت هواپيما توسط سازمان هواپيمايي كشوري پس از 15 ماه همچنان در سازمان تعزيرات حكومتي براي اعمال راي نهايي و تعيين جريمه باز است.
به گزارش مهر، بهمن ماه سال 87 سازمان هواپيمايي كشوري در يك اقدام غيرقانوني، قيمت بليت هواپيما را 15 درصد افزايش داد. درآن زمان، وزارت بازرگاني با غيرقانوني خواندن اين افزايش قيمت، مهلت يك هفته اي را براي سازمان هواپيمايي كشوري تعيين كرد تا با ارائه مستندات، از اين اقدام خود دفاع كند. هم اكنون 60 هفته از اين مهلت مي گذرد و همچنان مصرف كنندگان قيمت غيرقانوني بليت هواپيما را مي پردازند.
اگر چه در آن زمان، حميد بهبهاني وزير راه و ترابري از اين اقدام غيرقانوني سازمان تابعه خود دفاع كرد، اما مسئولان سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان پرونده را به سازمان تعزيرات حكومتي ارائه داده و همچنان منتظر اعلام راي نهايي از سوي اين سازمان است.

 



حذف 15 هزار تاكسي متخلف از ناوگان تاكسيراني

15 هزار دستگاه تاكسي كه به دلايل مختلف از ارائه خدمات به مردم خودداري مي كردند، از ناوگان تاكسيراني تهران حذف شدند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي در دويست و هشتادمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرد: در راستاي طرح ارتقاي كيفي تاكسيراني پايتخت، تعداد تاكسي هاي تهران از 95 هزار دستگاه به 80 هزار دستگاه كاهش پيدا كرد.
معاون شهردار تهران با تأكيد بر اين كه كاهش 15 هزار دستگاه تاكسي بدون ايجاد هرگونه التهاب در جامعه و در كمال آرامش انجام شد، خاطرنشان كرد: موضوع بهبود وضعيت تاكسيراني به عنوان يك پديده اجتماعي، دغدغه مشترك شوراي شهر و شهرداري تهران است.
پيمان سنندجي، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران نيز در ادامه اظهار داشت: طي 6ماه گذشته افرادي كه بيش از يك دستگاه تاكسي دارند و همچنين سازمان ها و ارگان هايي كه بدون مجوز سازمان، تاكسي اخذ كرده اند، شناسايي شده اند.
وي گفت: در حال حاضر بيش از 80هزار تاكسي فعال در تهران وجود دارد كه بخش عمده اي از مسافران را در شهر جابه جا مي كنند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: تعداد تاكسي هاي نارنجي در تهران 39هزار و 905دستگاه، خودروهاي سبز 27هزار و 752 دستگاه، تاكسي هاي ون 7هزار و 44 دستگاه است و 5هزار و 700 مسافربر شهري نيز منتظر دريافت پلاك تاكسي هستند.
وي تصريح كرد: در بحث نوسازي و ساماندهي تاكسيراني طي هفت ماه گذشته بيش از ده هزار و 889 دستگاه ساماندهي و نوسازي شده اند.
سنندجي با اشاره به اينكه 52 شركت تاكسيراني بخش خصوصي مشكلاتي را دارند و در اين بين مشكلاتي نيز ايجاد كرده اند، گفت: از التزامات مصوبه شوراي شهر براي سازمان تاكسيراني، ساماندهي شركت هاي خصوصي تاكسيراني بود كه در دو سال گذشته به دليل مشكلات پيش روي اين شركت ها نابساماني هايي در اين بخش وجود داشت كه طي برنامه ريزي دقيقي در حال رفع اين نواقص هستيم.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران به رتبه بندي در ساماندهي شركت هاي بخش خصوصي تاكسيراني اشاره كرد و گفت: بحث رتبه بندي در بخش ساماندهي شركت ها با جديت در حال پيگيري است چرا كه شركت ها براي ماندگار بودنشان لازم است مالكيت تاكسي را برعهده داشته باشند.

 



كتيبه هزارساله مسجد وكيل شيراز به سرقت رفت

شيراز - خبرنگار كيهان:
سارقان، كتيبه هزارساله مسجد وكيل شيراز را به سرقت بردند.
اين كتيبه منحصر به فرد كه به ابعاد 40 در 90 سانتي متر مي باشد مربوط به اوايل دوره اسلامي و داراي حجاري هايي به خط كوفي است. در دوره پهلوي اول اين كتيبه مورد سرقت قرار مي گيرد كه با پيگيري مسئولان وقت سارقان شناسايي و كتيبه به محل اصلي خود كه مسجد نو شيراز است برگردانده مي شود. با توجه به قدمت و ويژگي هاي منحصر به فرد اين اثر، در همان زمان كتيبه مذكور براي حفاظت بيشتر به مسجد وكيل منتقل مي شود كه چند شب پيش سارقان وارد مسجد شده و پس از بستن دست و پاي نگهبان مسجد كتيبه را به سرقت بردند.
گفتني است مديركل اوقاف و امور خيريه فارس وظيفه حفاظت از مسجد تاريخي وكيل را با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مي داند در حالي كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس معتقد است چون اين مسجد در اختيار اداره اوقاف است وظيفه حفاظت از مسجد و آثار تاريخي آن نيز برعهده اوقاف و امور خيريه است.

 



جانباز شيميايي «مهدي احمدي» آسماني شد

جانباز شيميايي و 45 درصد دوران دفاع مقدس «مهدي احمدي» دعوت حق را لبيك گفت.
جانباز شيميايي و 45 درصد «مهدي احمدي» در اثر عارضه هاي ناشي از جنگ در بيمارستان مسيح دانشوري تهران به ديدار حق شتافت.
جانباز دوران دفاع مقدس «مهدي احمدي» كه در تاريخ 13 مرداد سال 1362 در عمليات «والفجر2» منطقه حاج عمران دچار مصدوميت و قطع پاي راست شده بود، پس از تحمل 26 سال درد و رنج به لقاءالله پيوست.
به گزارش فارس، اين جانباز شيميايي از كاركنان شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي و عضو مجمع جانبازان كشور بود.

 



اول تير آغاز ثبت نام مدارس تهران

مدير ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات مردمي آموزش و پرورش شهر تهران از آغاز ثبت نام مدارس شهر تهران از اول تير سال جاري خبر داد.
جواد مرتضي زاده اظهار داشت: ثبت نام مدارس آموزش و پرورش شهر تهران از اول تير سال جاري شروع مي شود.
وي اضافه كرد: مديران مناطق 19 گانه شهر تهران نمي توانند زودتر از موعد اعلام شده، ثبت نام دانش آموزان شهر تهران را انجام دهند و در صورت انجام ثبت نام، تخلف محسوب مي شود.
به گزارش فارس، مرتضي زاده ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تلاش مي كند كه ثبت نام مدارس شهر تهران به صورت اينترنتي انجام شود.

 



در نامه اي به كيهان دفتر نماينده دزفول، اظهارات توهين آميز وي را تكذيب كرد

در پي درج خبري با عنوان «اعتراض مردم دزفول به اظهارات توهين آميز نماينده اين شهر در مجلس» در صفحه حوادث كيهان مورخ 16/2/89، از سوي مسئول دفتر «سيداحمد آوايي» جوابيه اي دريافت شده كه در آن آمده است: اخيرا شايعه اي كاملا كذب مبني بر اهانت به علما توسط جناب آقاي سيداحمد آوايي نماينده محترم مردم شريف دزفول در مجلس شوراي اسلامي در حضور امام جمعه و فرماندار دزفول، از سوي افراد مغرض و غيرمسئولي شايع شد كه باعث تشويش اذهان عمومي گرديد.
خوشبختانه به دليل وجود نوار صوتي گفتگو كه تحويل مقامات ذي صلاح شهرستان دزفول شده است، به زودي پيگردهاي قانوني عليه ناشرين اكاذيب صورت خواهد گرفت.
متاسفانه روزنامه كيهان بدون تحقيق و بدون احتياط لازم، اقدام به انتشار اكاذيب فوق در روزنامه پنجشنبه مورخ 16/2/89 نموده و لذا شايسته است طبق قانون مطبوعات اين تكذيبيه را به محض دريافت آن منتشر كرده تا از تشويش اذهان عمومي جلوگيري به عمل آيد.
كيهان: برخلاف آنچه در نامه مسئول دفتر نماينده دزفول آمده، لحن و عبارت به كار برده شده ازسوي آقاي آوايي در توصيف مخالفان صوفيان و دراويش مناسب نبوده است و چنانچه در فايل صوتي مورد اشاره كه خوشبختانه بخشهايي از آن (البته به صورت گزينشي و سانسور شده) توسط نماينده دزفول منتشر گرديده مويد نكات مهمي است كه به 2 مورد آن اشاره مي شود:
1- جناب آقاي آوايي در موضع حمايت از دراويش به مشاجره لفظي با امام جمعه محترم دزفول پرداخته و تاكيد مي نمايد «علماي باتقوا با اينها (دراويش) هيچ مشكلي نداشته اند» كه اين عبارت موجب رنجش و اعتراض شديد علما و امت حزب الله شده است.
2- در مكالمات منتشر شده، بخشهايي كه حذف شده متضمن عباراتي بوده كه بنابر اظهار امام جمعه جنبه توهين آميز داشته كه از اشاره به آن معذوريم.

 



حوادث كوتاه از كشور

انفجار گاز در منزل
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:پدر و دو فرزند خانواده اي در «گنبدكاووس» بر اثر انفجار ناشي از نشت گاز مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.در اين حادثه، منزل سه طبقه اي بر اثر نشت گاز منفجر و خسارات زيادي ديد.پدر خانواده به همراه دختر و پسر خردسالش كه دچار سوختگي شده بودند بلافاصله توسط عوامل امداد و نجات به بيمارستان انتقال يافتند.
سقوط از ساختمان
بوشهر - خبرنگار كيهان: جوان 25 ساله اي بر اثر سقوط از يك ساختمان 15 متري در حال ساخت در منطقه «ويژه پارس جنوبي» از توابع استان «بوشهر» جان خود را از دست داد.اين فرد به نام «م» 25 ساله در حالي كه روي يك پايه فلزي 15 متري در حال كار بود سقوط كرد و با تلاش پليس، مصدوم در كمتر از چند دقيقه به بيمارستان انتقال يافت اما متاسفانه به دليل ضربه شديد از ناحيه سر جان خود را از دست داد.
كشف مواد سوختي قاچاق در قشم
بندرعباس - خبرنگار كيهان:40 هزار ليتر مواد سوختي قاچاق از دو فروند لنج در قشم كشف شد.
دو فروند شناور حامل سوخت قاچاق در حوالي آب هاي جزيره هرمز بدون توجه به دستور پليس اقدام به فرار كردند كه پس از تعقيب و گريز شناورها قاچاق توقيف و در بازرسي آنها از هركدام مقدار 20 هزار ليتر گازوئيل كشف شد.در اين زمينه 13 نفر از ملوانان شناورها دستگير شدند.
كشته شدن 2 سارق
كاشان - خبرنگار كيهان:در تعقيب و گريز ماموران نيروي انتظامي كاشان با سارقان 2 سارق كشته و يك نفر مجروح شد.سارقان كه 4 نفر بودند وارد منزلي در شهر قمصر شدند، اما پليس يكي از سارقين را دستگير و 3 نفر ديگر با خودرو پرايد متواري شدند.
پليس پس از دادن فرمان ايست و شليك تيرهوايي در ميدان قاضي اسدالله كاشان، عاقبت لاستيك خودرو را نشانه گرفتند.خودرو سارقان متوقف شد اما 2 نفر سارق در دم جان سپردند و يك نفر آنان مجروح و بلافاصله دستگير شد.
دستگيري پزشك قلابي
اراك - خبرنگار كيهان: فردي كه در يكي از روستاهاي شهرستان كميجان به عنوان پزشك اقدام به داير كردن مطب كرده بود، دستگير شد.پليس در بازرسي از مطب اين پزشك قلابي تعداد 5 كارتن داروهاي كمياب پزشكي و يك كارتن انواع آمپول كشف كرد.

 



دختران 15 ساله اسرائيلي براي فروش

يك روزنامه صهيونيستي از گسترش فساد اخلاقي در تل آويو، مركز رژيم صهيونيستي خبر داد و اعلام كرد كه دختران 15 تا 17 ساله نيز دچار اين بحران شده اند.
به گزارش فارس، يك مركز مطالعاتي فلسطيني به نقل از روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» نوشت: دختران 15 ساله اسرائيلي براي فروش.
اين پايگاه مطالعاتي فلسطيني نوشت: با اين تيتر، روزنامه آحارونوت اعلام كرد كه جديدترين تحقيقات پليس اسرائيل نشان مي دهد كه تجاوز جنسي به دختران نابالغ رسيده است. بنابراين گزارش، پليس رژيم صهيونيستي «شاي اربيب» جوان 23 ساله صهيونيستي را زماني بازداشت كرد كه در اتاق محل زندگي او 9 دختر 15 تا 17 ساله حضور داشتند وي از آنان براي سوءاستفاده هاي جنسي بهره مي برده است.
اين روزنامه صهيونيستي در ادامه گزارش خود آورده است كه طبق اطلاعات بدست آمده پليس، اين جوان براي امرار معاش خود از دختراني استفاده مي كند كه داراي مشكلات خانوادگي يا آموزشي هستند و اغلب خانه هاي خود را ترك كرده اند و زيرنظر اين جوان به خودفروشي روي مي آورند. آحارونوت با بيان اين كه اين جوان با اين تعداد از دختران جوان، درآمد اقتصادي خوبي كسب كرده است، تاكيد كرد كه اين دختران بدون اجبار اين جوان و با تمايل خود در اين كار فعاليت مي كنند. بنابراين گزارش، اين جوان صهيونيست هم اكنون بازداشت شده است و براي محاكمه به دادگاه ارجاع خواهد شد.

 



سگ اغتشاشگر

به گزارش روزنامه ديلي تلگراف يك سگ ولگرد در يونان كه از سال 2008 تاكنون در بسياري از اعتراضات و آشوب هاي شهر آتن شركت داشته و تصاوير وي در ميان دود و آتش، صفحات اينترنتي را در جهان به خود اختصاص داده، اكنون به عنوان قهرمان و محبوب چپگراها و آنارشيست هاي يونان مطرح شده است.
روزنامه ديلي تلگراف در گزارش خود آورده است كه عكاسان خبري در تصاوير خود از درگيري هاي يونان همواره تصوير سگ ولگردي را ثبت كرده اند كه در تمامي صحنه ها حضور دارد و با وجود شليك گاز اشك آور و پرتاب بطري هاي آتش زا باز هم در صف اول معترضان حضوري فعال دارد. اين روزنامه در ادامه آورده است كه اين سگ دو رگه در صفحه اينترنتي خود با عنوان «صفحه فيس بوك سگ اغتشاشگر» توانسته تاكنون براي خود نزديك به 13 هزار هوادار جذب كند كه در اين صفحه فيس بوك اين حيوان را تحسين كرده و محبت خود را نسبت به او ابراز داشته اند. يكي از طرفداران اين سگ در اين صفحه نوشته: «اين سگ يك قهرمان واقعي است» ديگري نوشته «اسپري فلفل؟ سگ اغتشاشگر آن را به عنوان صبحانه مي خورد!»در اين صفحه اينترنتي برخي از هواداران اين سگ او را «كانلوس» صدا مي زنند و برخي ديگر نام او را «لوك» مي دانند و تنها اين موضوعي همگاني است كه همه مي دانند اين سگ سوسيس را بسيار دوست دارد. ديلي تلگراف در گزارش خود آورده است كه اگر چه شعار «سگ اغتشاشگر اينجاست» بر روي ديوارهاي آتن به چشم مي خورد اما تلاش پليس آتن براي يافتن اين حيوان به جايي ختم نشده و به صورت معمايي حل نشده باقي مانده است. برخي نيز بر اين باورند كه سگ اغتشاشگر اصلي در جريان درگيري ها كشته شده و سگ ديگري جايگزين وي شده است.

 



خارشي كه به مرگ ختم شد

خارش بيني جان پليس روسي را گرفت.
به گزارش سايت اينترنتي شورت نيوز پليس «مسكو» علت مرگ اين پليس روسي خودكشي نبوده، بلكه حادثه كاملاً اتفاقي در پي خارش بيني بوده است.به گفته بازرس پليس، سرپرست ساختمان كه قصد داشت با پليس نگون بخت تماس بگيرد به دليل عدم دريافت پاسخ از جانب وي نگران شده و پس از ورود به اتاق وي با جسد او كه از ناحيه سر آسيب ديده بود، در زير ميز مواجه شد.بازرسان پليس پس از اين كه هيچ نشانه اي از خودكشي يا قتل پيدا نكردند، به اين نتيجه رسيدند كه اين پليس 23 ساله كه در حال خاراندن بيني خود بوده دچار سانحه شده و با شليك گلوله از هفت تير خود از پاي درآمده است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14