(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389- شماره 19644

راديو كرمانشاه در بين ساير استانهاي كشور اول شد
حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشنامه نويس مراغه اي
فيلم كوتاه نام من چيست در نيشابور ساخته شد
برگزاري جشنواره سازه هاي دانش آموزان درگناباد
رونمايي از كتاب ياد ياران مدرسه در زرين شهر
كتاب «پوشش زنان هرمزگان» رونمايي شد
روايت تصويري فرهنگ و جغرافياي شوشتر در قلعه سلاسل
به مناسبت ايام فاطميه: نمايش مذهبي «حور در آتش» و «بانوي آفتاب» در كرج اجرا مي شود
پژواك
معاون استاندار خبر داد مازندران ميزبان همايش ملي مهدويت در مردادماه
30 آذرماه صورت مي گيرد برگزاري مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان درمشهد
همايش بين المللي ادبيات كردي در دانشگاه كردستان برگزار شد
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: كمبود فضاي نمايشي از مهم ترين مشكلات تئاتر كشور است
توسط معلم نخبه قشمي انجام شد آموزش ديداري به دانش آموزان روستاي باسعيد قشم
توليد فيلم با+جناق در اسلامشهر كليد خورد
حضور معاون استاندار در جمع هنرمندان هرمزگان



راديو كرمانشاه در بين ساير استانهاي كشور اول شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
همزمان با سالگرد تاسيس راديو در كشور و در نخستين هم انديشي طنز راديوئي با حضور رئيس سازمان صدا و سيما، راديو كرمانشاه در بين ساير استان هاي كشور اول شد.
در اين همايش يك روزه كه تمام دست اندركاران راديو، برنامه سازان و هنرمندان پيشكسوت تئاتر و تلويزيون حضور داشتند صداي مركز كرمانشاه براي تهيه نمايش طنز آبروداري با موضوع اصلاح الگوي مصرف توانست عنوان مركز برتر كشوري را به خود اختصاص دهد.
قابل ذكر است هنرمندان راديو كرمانشاه با توليد اين نمايش راديوئي توانستند در بين شبكه هاي سراسري و استاني پنج جايزه را از آن خود كنند.

 



حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشنامه نويس مراغه اي

تبريز- خبرنگار كيهان:
فريدون ولايي نمايشنامه نويس مراغه اي در قالب پروژه چهار فصل تئاتر ايران مورد حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار گرفت.
«مرتضي نصيري»، رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مراغه، گفت: از مجموع 13 نمايشنامه برگزيده فصل اول سال 88 پروژه «چهار فصل تئاتر» ايران، نمايش نامه هاي آوازي نرم براي جهان اثر «فريدون ولايي» از مراغه و سوخته سال اثر «اميرحسين طاهري» از كرمان، مورد تاييد هيئت علمي پروژه و مركز هنرهاي نمايشي كشور به منظور چاپ و اجرا قرار گرفتند.
وي افزود: نمايش نامه «آوازي نرم» براي جهان از 56 طرح ارسالي از 31 شهرستان مربوط به 21 استان كشور و با حضور 60 شركت كننده، به مرحله نهايي راه پيدا كرده است.
گفتني است پروژه چهار فصل تئاتر ايران، با هدف حمايت از نمايشنامه نويسان كشور، به مديريت «ايوب آقاخاني»، از سوي مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه اندازي شده است.

 



فيلم كوتاه نام من چيست در نيشابور ساخته شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
فيلم كوتاه «نام من چيست» توسط ابوالفضل كاهاني، هنرمند جوان نيشابوري ساخته شد.
سرپرست انجمن سينماي جوان نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در راستاي برنامه هاي انجمن سينماي جوان در توليد فيلم كوتاه با موضوعات مختلف اين فيلم ساخته شده است.
حسين محروقي به عوامل توليد اين فيلم اشاره كردو گفت: در اين فيلم كوتاه سيدباقر ميرعلمدار در نقش شهرام و هادي آيين در نقش نعمت به ايفاي نقش پرداخته اند و سعيد صاحبكاران در مقام تهيه كننده، مجيد محمدي پناه«تدوين گر»، علي شوروزي«تصويربردار»، محمد غريبي «صدابردار»، حميد شدتي «دستيار صدا» با اين پروژه همكاري داشته اند.
مجري طرح و مدير توليد اين فيلم يادآور شد: فيلم كوتاه «نام من چيست؟به كارگرداني ابوالفضل كاهاني با قطع Dvcame تصويربرداري شده و مدت آن 17 دقيقه است.

 



برگزاري جشنواره سازه هاي دانش آموزان درگناباد

گناباد - خبرنگار كيهان:
سومين جشنواره دست سازه هاي دانش آموزان مدارس شهرستان گناباد به مناسبت هفته معلم برگزار شد.
مدير آموزش و پرورش گناباد در افتتاح اين نمايشگاه گفت: هدف از برپايي نمايشگاه پرورش قدرت خلاقيت دانش آموزان و ارزش گذاري به كار آنها است.
احمد خاكستاني افزود: يك هزار و500 اثر از 47 آموزشگاه جهت برپايي نمايشگاه به دبيرخانه جشنواره رسيد كه يك هزار اثر انتخاب و درمعرض ديد علاقه مندان قرارگرفت. وي اضافه كرد. كار با چوب، كار با فلز، عروسك سازي، ارائه مقالات علمي از نمونه كارهاي دانش آموزان است كه به نمايش گذاشته شده است.

 



رونمايي از كتاب ياد ياران مدرسه در زرين شهر

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
طي آييني از كتاب «ياد ياران مدرسه» كه خدمات 70 ساله دبستان و دبيرستان حافظ زرين شهر را به تصوير مي كشد، رونمايي شد.
در اين مراسم نخستين دانش آموزان و آموزگاران دبستان و دبيرستان حافظ زرين شهر به ذكر خاطراتي از آن دوران پرداختند.
تاريخچه زرين شهر، تاريخچه دبستان و دبيرستان حافظ از تاسيس تاكنون و عكس هايي از اولين دانش آموزان و آموزگاران از بخش هاي مختلف كتاب ياد ياران مدرسه است.
در پايان اين مراسم از گردآورندگان اين كتاب با اهدا جوايزي تقدير شد.

 



كتاب «پوشش زنان هرمزگان» رونمايي شد

بندرعباس - خبرنگار كيهان
با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان و جمعي از نويسندگان و پژوهشگران استان، كتاب «پوشش زنان هرمزگان» در فرهنگسراي طوبي رونمايي شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي با تقدير از زحمات مولف كتاب «پوشاك زنان هرمزگان» گفت: اين اثر فاخر گنجينه ارزشمند است كه بخشي از فرهنگ و سنت هاي زيباي مردمان اين خطه را شامل مي شود.
وي افزود: ثبت زواياي مختلف فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم مردمان استان نقش به سزايي در هويت سازي و حفظ گنجينه هاي معنوي دارد و اين اداره كل با تمام توان خود از چنين آثاري حمايت خواهد كرد.
اميرزاده ضمن تاكيد بر وجود ظرفيت هاي مناسب فرهنگي در استان گفت: متاسفانه بخش زيادي از اين سنت ها و آداب و رسوم طي سال هاي اخير به فراموشي سپرده شده است اما هنوز فرصت هاي زيادي باقي مانده است و حمايت و تلاش و كوشش محققان و پژوهشگران را مي طلبد.

 



روايت تصويري فرهنگ و جغرافياي شوشتر در قلعه سلاسل

شوشتر-خبرنگاركيهان:
نمايشگاهي با عنوان «داستان شوشتر» در محوطه قلعه سلاسل و تونل داريون برگزار شده است كه به روايت فرهنگ و جغرافياي شهر تاريخي شوشتر پرداخته است.
به گزارش روابط عمومي كارگاه فهم معماري ايران- «پنجره اي به شوشتر» نمايشگاهي با عنوان «داستان شوشتر» در مرتفع ترين بخش قلعه سلاسل و همچنين تونل زيرزميني داريون است. مريم حق پرست مدير هنري اين نمايشگاه در اين باره گفت: براي برگزاري اين نمايشگاه يك تيم پژوهش به استخراج و گردآوري اطلاعاتي درباره شهر تاريخي شوشتر پرداختند و داده ها را در اختيار تيم هنري قرار دادند.
در اين نمايشگاه 4 تابلو به اندازه 3*3 متر كه عكس هاي هوايي از شهر تاريخي شوشتر مربوط به سالهاي 35، 43، 58، 72 است در مرتفع ترين بخش قلعه سلاسل نصب شده اند و 15 تابلو با اندازه 5/1*5/1متر در تونل داريون نصب شده اند كه به روايت بناهاي مهم شوشتر، اقليم اين شهر و مسير كارون از سرچشمه تا خليج فارس و داستان دو شاخه شدن اين رود در شهر شوشتر مي پردازند.

 



به مناسبت ايام فاطميه: نمايش مذهبي «حور در آتش» و «بانوي آفتاب» در كرج اجرا مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
دو نمايش مذهبي «حور در آتش» و «بانوي آفتاب» در ايام فاطميه با هدف يادآوري هرچه بيشتر ارزش هاي ديني و اسلامي در كرج به روي صحنه مي رود.
سيده مريم شفيعي مسئول روابط عمومي مديريت فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج با اعلام اين خبر گفت: كارگرداني نمايش مذهبي حور در آتش با مضمون شهادت حضرت زهرا(س) را مجيد نورمحمدي برعهده دارد و از نكات جالب توجه در اين نمايش حضور 70 بازيگر است.
وي افزود: 20 نفر از اين بازيگران تك نقش هستند و بقيه گروه فرم (بازيگران نمادها) اسماء الهي و ملائكه را تشكيل مي دهند.
وي اظهار داشت: داستان اين نمايش از وفات پيامبر(ص) شروع مي شود و پس از آن به ماجراي سقيفه، غصب باغ فدك و شهادت حضرت زهرا(س) مي پردازد.
شفيعي تصريح كرد: نويسندگي و كارگرداني نمايش مذهبي بانوي آفتاب را عادل جليلي و مهدي شورگشتي برعهده دارند.
وي بيان كرد: داستان اين نمايش نيز درباره بلال است كه پس از شهادت پيامبر به او الهام مي شود كه به مدينه برود و...
مسئول روابط عمومي مديريت فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج خاطرنشان كرد: اين نمايش در چهار اپيزود و با حضور 25 بازيگر اجرا مي شود و از لحظه پيامبري حضرت محمد(ص) تا شهادت حضرت فاطمه(س) را روايت مي كند.

 



پژواك

خوانسار- خبرنگار كيهان: نمايشگاهي از آثار هنرمندان فعال در زمينه هاي تجسمي و صنايع دستي در سالن كتابخانه فاضل خوانسار برپا شد.
همچنين مراسم شبيه خواني بمدت 10شب در آستان مقدس امام زاده سيدصالح خوانسار از نوادگان امام موسي بن جعفر(ع) در ايام شهادت فاطمه زهرا(س) توسط گروه تعزيه خواني مسلم بن عقيل برپا شد.
تشكيل كارگاه داستان نويسي
اسفراين- خبرنگار كيهان: كارگاه داستان نويسي در محل مجتمع فرهنگي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين با حضور علاقه مندان به داستان نويسي برگزار شد. در اين جلسه راههاي جذب اعضاي جديد، نحوه مديريت كارگاه، كيفيت برگزاري جلسات بررسي شد و در پايان يكي از داستان هاي كوتاه نويسندگان اسفراين قرائت و مورد بررسي قرار گرفت.
نمايش عكس زائران كربلا
اردبيل- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس زائران كربلا با حمايت حوزه هنري استان اردبيل در نگارخانه هنرهاي زيباي تالار بيضاي اين شهر برگزار شد.
در اين نمايشگاه 200قطعه عكس رنگي و سياه و سفيد از عكاس هنرمند اردبيلي غلامحسين شكراني مقدم و باموضوع عكس هايي از مناطق جنگي و عملياتي جنوب كشور در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
نمايشگاه عكس زائران كربلا چهارمين نمايشگاه انفرادي غلامحسين شكراني مقدم است.
برگزاري جشنواره فيلم كوتاه
تبريز- خبرنگار كيهان: با حضور17كشور جهان، چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت، با هدف معرفي ابعاد شخصيتي پيامبراكرم(ص) و نمايان سازي جلوه هاي رفتار و اخلاق و سيره نبوي در زندگاني انسان، در تبريز برگزار مي شود.
در بخش ملي جشنواره فيلم هاي توليدي از نيمه دوم سال1386به بعد و در بخش بين الملل آن، فيلم هاي سال 2006 به بعد، شركت مي كنند.
معرفي اثر هنري به طول 29متر
اراك- خبرنگار كيهان: نمايشگاه آثار هنري هنرمندان دليجان در اين شهرستان برگزار شد. در اين نمايشگاه 130اثر در رشته هاي مختلف از جمله تصويرسازي، طراحي و گرافيك، پوستر و يك اثر هنري به طول 29متر در رشته كلاژ در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت. در اين نمايشگاه همچنين 124قطعه عكس از 39نفر از هنرجويان رشته هاي معماري و گرافيك به نمايش گذاشته شد.
نمايش رنگ ها و روياها در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: نمايشگاهي ازآثار نقاشي پروين موحدي نژاد با نام رنگ ها و رؤياها در هنركده پروين كاشان برپا شد. در اين نمايشگاه 22 تابلو در ابعاد70*100و50*70 با موضوع ديني و مذهبي، طبيعت، چهره و گل با تكنيك رنگ و روغن به نمايش گذاشته شد.
معرفي 30 چهره در قاب كاريكاتور
¤ به همت حوزه هنري كاشان نمايشگاه آثار كاريكاتور علي آهنگر در خانه كاريكاتور تهران گشايش يافت. در نمايشگاه فوق كه با موضوع معرفي چهره اشخاص مشهور دنيا برپا شده تعداد 30 اثر به ابعاد 70*50 سانتي متر در معرض ديد عموم علاقه مندان قرارگرفت.
رونمايي از شهر ستارگان
اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور جمعي از آموزگاران شهر اصفهان از مجموعه كتاب هاي 13جلدي شهر ستارگان رونمايي شد.
اين مجموعه كه با تيراژ 10 هزار عدد براي هر جلد توسط كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان به چاپ رسيده است، مفاهيم شهروندي و روابط اجتماعي را در قالب داستانهاي تخيلي به كودكان آموزش مي دهد.
مدت صرف شده براي نگارش طراحي و چاپ اين مجموعه 13جلدي بيش از 18 ماه به طول انجاميد.
اين مجموعه با هزينه اي بالغ بر 160ميليون ريال به چاپ رسيد كه به طور رايگان در بين كودكان شهر اصفهان و ساير شهرها توزيع مي شود.
برگزاري شعر چكامه حجاب
سرويس شهرستانها: همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت استاد مرتضي مطهري، دومين عصر شعر شهرستاني چكامه حجاب، به همت انجمن ادبي بيدل و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسلامشهر برگزار شد.در اين عصر شعر، شاعران با موضوعات سيره حضرت فاطمه(س)، عفاف و حجاب، مقام شامخ معلم و آزاد در قالبهاي مختلف به شعر سرايي پرداختند.
شعرخواني در وصف معلمان
شهركرد- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت مقام معلم و شهادت استاد مطهري مراسم عصر شعر انديشه مطهر با همكاري انجمن هاي ادبي لردگان، فلارد و خانميرزا با حضور جمع كثيري از شاعران در لردگان برگزار شد. در اين مراسم، شاعران اشعار خود را در رساي معلمان و شهيد مطهري قرائت كردند.
برگزاري نمايشگاه طراحي در بندرعباس
بندرعباس- خبرنگار كيهان: نمايشگاه طراحي آثار معصومه زاهدي در نگارخانه كورش گرمساري فرهنگسراي طوبي بندرعباس برگزار شد. معصومه زاهدي از هنرمندان جوان در حوزه هنرهاي تجسمي است و فعاليت خود را ا زسال 1383آغاز و در جشنواره هاي معتبري همچون: جشنواره منطقه اي نقاشي طبيعت جنوب، جشنواره برتر زنان نام آور در كرمان، دو دوره جشنواره آموزشگاه هاي آزاد هنري در سال86 و 88 و... حائز مقام و رتبه شده است. وي تاكنون در چندين نمايشگاه جمعي از جمله دو مورد در تهران و چندين نمايشگاه در استان هرمزگان شركت كرده است.
و اين اولين نمايشگاه انفرادي وي است.
برگزاري شعر كوثر در مرند
تبريز- خبرنگار كيهان: هشتمين جشنواره استاني شعر كوثر مرند، با هدف ايجاد بستر مناسب براي شاعران و معرفي ابعاد شخصيتي و كمال و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خميني(ره) و مقام مادر و زن 17 خرداد ماه امسال، در مرند برگزار مي شود.
آغاز كارگروه معماري و هنر اسلامي
¤ بمنظور نظريه پردازي در باب هنرپژوهي و زيبايي شناسي ديني و بسترسازي علمي و حمايتي جهت خلق هنر متعهد و تقويت همزمان انگيزه هاي ديني و خلاقيت هاي هنري، كارگروه «معمار و هنر اسلامي» حوزه، هنري آذربايجان شرقي، آغاز به كار كرد.
«مريم- سينگري»، كارشناس ارشد معماري و دانشجوي دكتراي شهرسازي علوم و تحقيقات شهرري و مدرس دانشگاههاي هنر نيز است، مسئوليت اين كارگروه را بر عهده دارد.

 



معاون استاندار خبر داد مازندران ميزبان همايش ملي مهدويت در مردادماه

ساري- خبرنگار كيهان:
همايش ملي مهدويت مردادماه امسال در مازندران برگزار خواهد شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين همايش ملي با حضور انديشمندان، محققان، پژوهشگران و شخصيت هاي سياسي و فرهنگي ملي و استاني همزمان با ايام شعبانيه مردادماه جاري در شهرستان چالوس برگزار مي شود.
هادي ابراهيمي از برگزاري اين همايش ملي به عنوان يك رويداد فرهنگي ملي در مازندران ياد كرد و افزود: باتوجه به اينكه استكبار جهاني در عرصه تهاجم فرهنگي فلسفه ظهور و ايمان راسخ مسلمانان به فرهنگ مهدوي را هدف گرفته است، برگزاري اينگونه همايش ها ضرورت دارد.
وي بسترسازي براي ترويج فرهنگ انتظار حضرت ولي عصر(عج) را وظيفه خطير آحاد مردم و مسئولان دانست و افزود: به هر ميزان كه در اين ارتباط سرمايه گذاري شود مصونيت نسل جوان و نوجوان در برابر تهاجم فرهنگي استكبار افزايش مي يابد.
معاون استاندار مازندران مدت اين همايش ملي را 2 روز ذكر كرد و افزود: با هدف غناي هرچه بيشتر اين همايش ملي از ظرفيت اساتيد برجسته حوزه در استان هاي مختلف كشور استفاده خواهد شد.

 



30 آذرماه صورت مي گيرد برگزاري مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان درمشهد

مشهد-خبرنگاركيهان:
استاندارخراسان رضوي از ميزباني مشهد درسومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويي مسلمان جهان خبر داد.
محمود صلاحي درجلسه شوراي سياست گذاري سومين دوره بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان جهان گفت: فرصت ميزباني اين دوره از مسابقات را بايد غنيمت شمرد و با برپايي محافل انس با قرآن در تمامي استان نسبت به اشاعه آموزه هاي قرآن دربين جامعه اقدام كرد.
دبير سومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان نيز درحاشيه اين جلسه گفت: اين مسابقات كه از 30آذر ماه تا چهار دي ماه سال جاري درمشهد برگزار خواهد شد دررشته قرائت، تحقيق و حفظ كل قرآن با حضور برادران صورت مي پذيرد.
عباس سليمي در خصوص جوايز اين دوره از مسابقات نيز تصريح كرد: به نفرات اول معادل 10هزار دلار، به نفرات دوم معادل 7هزار دلار و نفرات سوم معادل 5هزار دلار جايزه اهدا خواهد شد.
وي گفت: برگزاري محافل قرآن درحرم مطهر، بازديد از موزه ها و اماكن تاريخي و نشست هم انديشي دانشجويان از ديگر برنامه هاي جانبي اين مسابقات است.

 



همايش بين المللي ادبيات كردي در دانشگاه كردستان برگزار شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه كردستان برگزاري نخستين همايش بين المللي ادبيات كردي را در راستاي منويات رهبرمعظم انقلاب اسلامي دانست و گفت: تقويت زبان كردي، آسيب شناسي زبان كردي و تلاش براي ارائه شناخت بيشتر از زبان كردي از اهدافي است كه دراين همايش دنبال شد.
جوانشير اميني حفظ زبان ها وگويش هاي ايران اسلامي را گامي اساسي در حفظ جايگاه هويت ايرانيان خواند و اظهار اميدواري كرد با همكاري ديگر دستگاههاي فرهنگي استان اين همايش هردوسال يك بار برگزار شود.
وي با اشاره به رسيدن بيش از 260 مقاله به دبيرخانه همايش گفت: كشور عراق با 17 مقاله و ايران با 15 مقاله بيشترين ميزان مقالات را در بين آثار ارائه شده در همايش به خود اختصاص داده اند و 10مقاله نيز از كشورهاي تركيه، بلغارستان، فرانسه و استراليا دريافت شده است.
همايش بين المللي ادبيات كردي به مدت دو روز در تالار مولوي دانشگاه كردستان با حضور اساتيدي از دانشگاههاي داخلي و كشورهاي عراق، تركيه، فرانسه، استراليا و بلغارستان برگزار شد.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: كمبود فضاي نمايشي از مهم ترين مشكلات تئاتر كشور است

اصفهان - خبرنگار كيهان:
معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كمبود فضاي نمايشي را از مهمترين مشكلات حوزه تئاتر كشور عنوان كرد.
حميد شاه آبادي در آيين ارديبهشت تئاتر ايران در مجتمع فرهنگي و هنري استاد فرشچيان اصفهان افزود: در كشور شاهد استعدادهاي بسيار خوب و فارغ التحصيلان و دانش آموختگان زياد و همچنين نمايشنامه هاي پرمحتوا هستيم كه به دليل محدوديت فضاي نمايشي قابل ارائه نيستند.
وي افزود: اثر بخشي هنر تئاتر در جامعه ما معوق مانده و لازم است بسياري از مشكلات تئاتر را با راه حل هاي كوتاه حل كرد.
شاه آبادي گفت: لازم است براي برون رفت از مشكلات موجود نگاهمان را نسبت به هنر تئاتر عوض كنيم و هنرمندان عرصه تئاتر نيز بيش از پيش با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنند.
معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: در حوزه شهرستان ها و استان هاي كشور نيز لازم است استعدادهاي تئاتر شناسايي شوند و گروه هاي تئاتري در يك مكان معين ساماندهي شوند.
شاه آبادي از تشكيل انجمن نمايشي استان اصفهان خبر داد و گفت: گام هاي اوليه براي تشكيل اين انجمن در استان برداشته شده است. وي افزود: با تشكيل يك انجمن نمايشي در هر استان گروه هاي نمايشي مي توانند مستقيما از حمايت هاي انجمن نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برخوردار شوند.
شاه آبادي در ادامه گفت: لازم است تئاتر كمدي مورد توجه ويژه اي قرار گيرد و با توجه به ظرفيت ها و توان موجود در اصفهان، انتظار مي رود اين استان پرچمدار اين حوزه باشد.
در پايان اين مراسم از نهادها، سازمان ها و همچنين فعالان عرصه تئاتر استان اصفهان تقدير شد.
همچنين معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همراهان با حضور در هنرستان هنرهاي زيباي دختران اصفهان ضمن آشنايي با برنامه ها و فعاليت هاي اين هنرستان از بخش هاي مختلف آن بازديد كردند.
در موزه هنرستان هنرهاي زيباي اصفهان با وسعت يك هزار و 100 متر مربع آثار هنري در رشته هاي معرق، فرش، زريبافي، ميناسازي، سفالگري، خاتم و نقاشي رنگ روغن و نگارگري به نمايش گذاشته شده است.

 



توسط معلم نخبه قشمي انجام شد آموزش ديداري به دانش آموزان روستاي باسعيد قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش بخش شهاب جزيره قشم گفت: طرح آموزش ديداري براي اولين بار در روستاي باسعيد اين جزيره توسط يك معلم زن درحال اجرا است.
عيسي رخ سفيد افزود: به همت خانم بهناز راداري كه از معلمان نخبه و نمونه بخش شهاب جزيره قشم است طرح نو و منحصر به فرد «آموزش ديداري» به دانش آموزان روستاي باسعيد آموزش داده مي شود.
رخ سفيد اظهار داشت؛ تجهيزات اين طرح كه با همت اين آموزگار و مشاركت خيرين براي 5 كلاس مدرسه ابتدايي عمار ياسر2 در روستاي باسعيد و خريداري شده است.
مدير آموزش و پرورش بخش شهاب جزيره قشم هزينه اجراي اين طرح را 30 ميليون ريال (سي ميليون ريال) اعلام كرد.
آموزگار نمونه به خبرنگار ما گفت؛ با انتخاب نرم افزارهاي مرتبط با هر درس اقدام به آموزش ديداري با شاگردان خود كرده است.
راداري از ارايه اين روش به عنوان روش نوين ياد كرد و افزود: ميزان دريافت مطالب از اين طريق به مراتب بهتر از روش هاي قديمي و روخواني كتاب نتيجه مي دهد.

 



توليد فيلم با+جناق در اسلامشهر كليد خورد

سرويس شهرستانها:
اولين لوكيشن فيلم سينمايي با+جناق به نويسندگي حسين كياني و با طراحي و كارگرداني اصغر فرزام و تهيه كنندگي حسين رسوليان در تالار اميد اسلامشهر كليد خورد.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان اسلامشهر درمراسم افتتاحيه و شروع كار اين فيلم نود دقيقه اي كه با فيلمبرداري اولين بخش آن نيز همراه بود جمعي از مسئولان شهرستان، هنرمندان و بازيگران حضور داشتند.
دراين مراسم، كارگردان فيلم ضمن تشكر و قدرداني از همكاري و مساعدت كليه مسئولان و شهروندان اسلامشهر براي توليد اين فيلم مذكور گفت: موضوع اين فيلم اجتماعي است و اولين لوكيشن آن نيز در همين تالار تصويربرداري مي شود. اين فيلم سرنوشت دوباجناقي است كه ارتباط صميمي با يكديگر دارند اما بين همسرانشان اختلافاتي وجود دارد.

 



حضور معاون استاندار در جمع هنرمندان هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار هرمزگان در جمع هنرمندان و خانواده نمايش استان حضور يافت و از تئاتر بعنوان عرصه عشق، علاقه و دوستي نام برد.
محمدحسن پرآور ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت استاد حبيب زاده، رئيس انجمن نمايش ايران دفتر هرمزگان، اين ضايعه بزرگ را به خانواده تئاتر استان تسليت گفت و افزود: نسل امروز حامي دستاوردهاي پيشينيان و قدرشناس زحمات آنها است.
وي تلاش در حوزه هنر و بويژه نمايش را سخت و طاقت فرسا خواند و گفت: اين كار از عهده هركسي برنمي آيد و كساني سربلند از اين عرصه بيرون مي آيند كه عاشق هنر باشند.
معاون سياسي امنيتي استاندار تصريح كرد: در سال جديد برنامه هاي متنوع و گوناگوني براي حوزه فرهنگ و هنر ديده شده و طي سفر سوم رئيس جمهور 175 ميليارد تومان اعتبار به مدت پنج سال متوالي براي حوزه فرهنگ و هنر درنظر گرفته شده است.
وي گفت: 25ميليارد تومان از اين اعتبار هم اكنون آماده است و هر كسي كه برنامه اي بهتر و مدون تري داشته باشد مي تواند سهم بيشتري از آن را نصيب خود كند و اميدوارم هنرمندان تئاتر در اين خصوص همت و تلاش بيشتري را صرف كنند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14