(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389- شماره 19644

كوتاه اقتصادي
ايران براي صدور بنزين آماده مي شود
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز: احكام 98 درصد پرونده هاي قاچاق سال 87 هنوز اجرا نشده است
اخبار نمايشگاه اكسپوي شانگهاي ترويج فرهنگ ايراني در چين
وزارت جهاد كشاورزي از تهران مي رود
وزير رفاه: 100 هزار واحد مسكوني براي معلولان احداث مي شود
برنامه نجات اقتصادي اروپا فقط براي يك روز
با تصويب شوراي پول و اعتبارسرمايه اوليه تاسيس بانك خصوصي دو برابر شد
وزير اطلاعات خبر داد اسامي آقازاده ها در ليست بدهكاران بانكي
افزايش 8 ميليون توماني وام ميني بوس هاي فرسوده



كوتاه اقتصادي

¤ ستاد بسيج اقتصادي اعلام كرد: مهلت اعتبار كالابرگهاي 518، 525، 537، 556 و 563 شهري مرحله سيزدهم سهميه شكر، قند و روغن نباتي تا 31 خرداد ماه تمديد شد.همچنين مهلت كالابرگهاي 418، 420، 456، 463 روستايي و 318، 320، 323، 356، 363 عشايري مرحله سيزدهم سهميه قند و شكر و روغن تا 30 خردادماه تمديد شد.
¤ موسسه گلوبال اينسايت در گزارشي از افزايش قيمت كالاها و خدمات در ايران طي ماه مارس اعلام كرد، نرخ اجاره بهاي مسكن در اين مدت با رشد 5/5 درصدي كمترين افزايش را داشته است.
¤ 6 مرحله از 8 فاز تكميلي مجتمع صنعتي اسفراين كه در سال 87 با سرمايه گذاري 1300 ميليارد ريالي آغاز شده، پاييز امسال به بهره برداري مي رسد.محمد علي وفايي معاون بهره برداري و نوسازي سازمان گسترش با اعلام اين خبر افزود: بهره برداري از اين فازها، باعث خودكفايي در قطعات سنگين و فوق سنگين فورج، افزايش كيفيت محصولات و ايجاد ارزش افزوده بالاتر خواهد شد.
¤ دكتر محمود احمدي نژاد طي نامه اي از مديرعامل بانك ملي به لحاظ عملكرد مطلوب در زمينه اجراي طرح مسكن روستايي تقدير كرد.در بخشي از نامه رئيس جمهور آمده است: «در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان همت مضاعف و كار مضاعف، نامگذاري شده است به نمايندگي از ملت بزرگ ايران از زحمات جنابعالي در تامين مسكن روستائيان تشكر مي نمايم.»
¤ سفرا، كارداران و رايزنان سفارتخانه هاي 15 كشور جهان ضمن بازديد از تونل انتقال آب كرج به تهران و مراحل ساخت آن، با دستاوردهاي صنعت آب و برق جمهوري اسلامي ايران و توان فني و مهندسين ايراني آشنا شدند.به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، در اين بازديد كه به منظور معرفي دستاوردها و توانمندي هاي مهندسان ايراني در صنعت آب و انرژي برگزار شد، مقام هاي عاليرتبه سفارتخانه هاي گامبيا، نيجريه، اوگاندا، بلژيك، يمن، اروگوئه، ساحل عاج، كويت، غنا، اردن، اكوادور، بنگلادش، ژاپن، آفريقاي جنوبي و روسيه حضور داشتند.
¤ براساس اعلام سازمان امور اقتصادي انرژي تايوان، ايران با صادرات 38/2 ميليون بشكه نفت به تايوان در ماه مارس، پس از عربستان و كويت، سومين صادركننده نفت به اين كشور است.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 2250 الي 2253، 2230 الي 2233، 2630 الي 2631، 5550 الي 5553، 5500 الي 5503، 2201 الي 2205، 2620، 2621، 6660 الي 6669، 7716، 7740 الي 7743، 7746 الي 7748، 77980 الي 77986، 7790 الي 7795، 7797 از روز شنبه به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ امور آب تهران بزرگ موفق به آزادسازي بيش از دو هكتار از بستر رودخانه جاجرود در اراضي خجير شد. محمدرضا خانيكي مدير امور آب تهران بزرگ با اشاره به تخريب بيش از 20 گلخانه در بستر رودخانه جاجرود گفت: در راستاي اجراي قوانين و مقررات مربوط به آب مبني بر لزوم رفع تجاوز از بستر و حريم رودخانه ها و با توجه به مصوبات شوراي عالي امنيت ملي نسبت به تخريب تجاوزات شامل گل خانه هاي مسقف و روباز به مساحت بيش از يك هكتار و آزادسازي بستر رودخانه و رفع عوامل آلاينده آب شرب در سطح حدود 2 هكتار اقدام گرديد.

 



ايران براي صدور بنزين آماده مي شود

معاون رئيس شركت ملي نفت ايران از آمادگي جمهوري اسلامي براي صدور سوخت كوره و سپس بنزين خبر داد.
حجت الله غنيمي فرد در مصاحبه اي كه با مجله Min Top داشت، افزود: «قصد ما اين است كه در نوبت اول سوخت كوره صادر كنيم ولي بعد از آن درصدد هستيم به صادرات بنزين هم مبادرت ورزيم».
به گفته وي، توليد محصولات نفتي روشن يعني بنزين، نفت سفيد و سوخت ديزل اولويت خواهد داشت.
وي گفت: «قرار است اين محصولات 53 درصد محصولات نفتي را كه ما توليد مي كنيم، تشكيل دهد»، غنيمي فرد همچنين اطلاع داد كه ايران در حال حاضر نيازهاي خود را به محصولات نفتي به ميزان قريب به 60 درصد تأمين مي كند.
وي افزود: «ما در ايران حدود 60 ميليون ليتر بنزين در روز مصرف مي كنيم، از اين مقدار حداكثر 22 ميليون ليتر وارد مي شود، به شما اطمينان مي دهم كه ما به مرور زمان صادرات اين محصولات را شروع خواهيم كرد، ما كوچكترين شكي نداريم كه تقاضاي جهاني محصولات نفتي رو به افزايش خواهد گذاشت.» به گزارش مهر، معاون رئيس شركت ملي نفت ايران خاطرنشان كرد كه امروز ايران قادر است 230/4 ميليون بشكه نفت در روز توليد كند ولي سطح توليد نفت در ايران از سهميه اي كه اوپك تعيين كرده پايين تر است.
وي اطلاع داد كه مقامات ايران آگاهانه توليد نفت را محدود مي كنند و صنعت فرآوري نفت را توسعه مي دهند.
غنيمي فرد ضمن اشاره به قيمت نفت اظهار عقيده كرد كه قيمت جاري كه معادل حدود 80 دلار بابت يك بشكه است، براي بسياري از مصرف كنندگان غربي قابل قبول است و اينكه آنها نمي خواهند قيمت هاي جهاني پايين تر آيد اين امر ناشي از آن است كه در حال حاضر چين مصرف كننده بزرگ انرژي است.
وي افزود: «قيمت هاي پايين به چيني ها كمك خواهد كرد توليدات خود را سريع تر توسعه دهند، كالاهاي ارزان آنها بيش از پيش بازارهاي غربي را پرخواهند كرد كه اين امر بر صنايع بومي كه نمي تواند با صنايع چين رقابت كند، اثر منفي خواهد گذاشت. به همين علت است كه مصرف كننده اي كه به ظاهر به قيمت پايين علاقمند است، در واقع قيمت پايين را نمي خواهد.»
توليد 70 هزار تن بنزين
ميزان توليد بنزين پروليز در واحد الفين پتروشيمي مارون با افزايشي 23 درصدي، سال گذشته به بيش از 70 هزار تن رسيده است.
ميزان توليد بنزين پروليز در واحد الفين مجتمع پتروشيمي مارون در سال گذشته از مرز 70 هزار تن گذشته است كه نسبت به ميزان توليد محصولات اين واحد پتروشيمي در سال 1387 افزايش 23 درصدي را نشان مي دهد.
بنزين پروليز يكي از فرآورده هاي جانبي بوده كه در واحد الفين از شكست حرارتي مولكولهاي اتان و پروپان در كوره و جداسازي در برج تقطير به دست مي آيد.

 



رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز: احكام 98 درصد پرونده هاي قاچاق سال 87 هنوز اجرا نشده است

رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به تدوين پيش نويس قانون جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: براساس آمار سال 1387 تنها احكام7/1درصد از پرونده هايي كه داراي حكم قطعي بوده اند، اجرايي شده است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، سعيد مرتضوي از تدوين پيش نويس قانون جامع مبارزه با قاچاق كالا و ارز به عنوان يكي از طرح ها و اولويت هاي اصلي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نام برد و افزود: قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز يكي مربوط به سال 1312و ديگري مصوبه سال 1350است كه اين قوانين در حال حاضر ناكارآمد است و نيازهاي فعلي و همه جانبه مبارزه با قاچاق كالا و ارز و پيچيدگي هاي جرايم سازمان يافته و باندي در آنها پيش بيني نشده است.
رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از خلأهاي فراوان قانون در حيطه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به عنوان يكي از دلايل ابترماندن پيگيري و رسيدگي به پرونده هاي قاچاق ياد كرد و از تدوين پيش نويس قانون جامع مبارزه خبر داد و بيان داشت: تعداد زيادي از اساتيد دانشگاه و كارشناسان در تدوين پيش نويس قانون جامع مبارزه مشاركت داشته اند و اين پيش نويس قانون تا دو ماه آينده نهايي و تقديم هيات دولت مي شود تا مراحل قانوني خود را طي كند.
اولين دستور نخستين جلسه اعضاي اصلي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سال 1389، گزارش دستگاه ها و ارگانهاي عضو ستاد پيرامون تاثير طرح هدفمند كردن يارانه ها بر قاچاق كالا بود. در اين جلسه نمايندگان وزارتخانه هاي صنايع و معادن، اطلاعات و راه و ترابري به ارائه گزارش آسيب شناسي هاي اين طرح پرداختند.
در ادامه قرار شد اين بحث تا آماده شدن نتايج بررسي كميته هاي تخصصي به مدت دو هفته مفتوح بماند.
مرتضوي با اشاره به تلاش جهت از بين بردن صرفه و صلاح براي قاچاقچيان، گفت: ستاد مركزي تلاش وافري براي كاهش آسيب هاي اين طرح دارد و اميدوار است اجراي هدفمند كردن يارانه ها پيشگيري از قاچاق را رقم بزند.
در ادامه جلسه، مرتضوي با اشاره به اختلافات وزارت بهداشت و شركت ملي دخانيات در مورد سيگارهاي قاچاق موجود در بازار گفت: در مورد بحث دخانيات، ستاد مركزي برنامه هايي دارد و معاونتهاي ذي مدخل ستاد در حال بررسي و ارائه گزارش كارشناسي هستند كه پس از تكميل تحقيقات و نهايي شدن نظريه كارشناسان در جلسه آتي اعضاي اصلي مورد بررسي قرار گرفته و تصميم نهايي اتخاذ خواهد شد.

 



اخبار نمايشگاه اكسپوي شانگهاي ترويج فرهنگ ايراني در چين

مجيدرضا حريري، نايب رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ايران و چين، ضمن اشاره به استقبال گسترده بازديدكنندگان از سالن ايران در اكسپو شانگهاي 2010 از ارائه بستني سنتي ايراني و عرقيات سنتي در سالن ايران خبر داد.
وي گفت: در طول 6 ماه برگزاري نمايشگاه جهاني اكسپو شانگهاي 2010 فرصت هاي قابل توجهي براي معرفي فرهنگ و تاريخ ايران در اختيار ماست و ما بايد بتوانيم با نهايت توان از اين فرصت استفاده كنيم و تاريخ و فرهنگ مان را به جهان معرفي كنيم.
وي در مورد ارائه عرقيات و بستني سنتي ايران در سالن ايران گفت: براي بازديدكنندگان، بستني سنتي و عرقيات و برخي از آب ميوه هاي ايراني، جذابيت ويژه اي دارد و آنها به صورت غيرقابل انتظاري از اين محصولات استقبال مي كنند.
روزانه 10 تا 15 هزار نفر از سالن ايران بازديد مي كنند.
10 تا 15 هزار نفر، روزانه از سالن ايران در اكسپوي شانگهاي 2010 بازديد مي كنند.
به گزارش شابا كاظم اكبرپور مدير سالن ايران در اكسپو شانگهاي 2010 ضمن اعلام اين خبر افزود: ما پيش بيني كرده بوديم كه سقف 5 هزار نفر، روزانه از سالن ايران بازديد كنند در حاليكه آخرين گزارش مسئولان سالن ايران در اكسپوي شانگهاي، حاكي از اين است كه هفته گذشته 10 تا 15 هزار نفر به صورت روزانه از سالن ايران بازديد كرده اند.
وي افزود: با توجه به همين گزارش ها، روزهاي گذشته وزير مسكن و سرمايه گذاري و معاون وزير كشاورزي كشور تركمنستان، سفير عمان در چين به همراه يك هيئت عالي رتبه و هيئت هايي از كشورهاي تركيه و سوريه به صورت رسمي از سالن ايران بازديد كرده اند.
كاظم اكبرپور خاطرنشان كرد: معماري سالن و محتواي نمادين آن به ويژه فرش در حال بافت «يك گره تا همدلي» توجه بسياري از بازديدكنندگان را به خود جلب كرده است.
غرفه شوراي جهاني آب در اكسپوي 2010
اكسپوي 2010 در شانگهاي چين با موضوع شهر بهتر زندگي بهتر و تمركز بر كاهش آلودگي ها و حفظ محيط زيست سبب شركت شوراي جهاني آب براي نخستين بار و در داخل غرفه سازمانهاي بين المللي شده است.
در كف سالن شوراي جهاني آب، شهري نقاشي شده كه در آن رودي جريان دارد. بخشي اختصاص به كودكان دارد ولي بخش اعظم آن اختصاص به نمايش مستندات و كاربري هاي متفاوت در ارتباط با آب از طريق سينماي كوچك و اينترنت دارد.
در اين غرفه سعي شده تا نشان داده شود كه چگونه آب بر تمام ابعاد زندگي انسان اثر گذار است، در حال حاضر چين به دليل رشد جمعيت و تغيير در نوع زندگي با بحران آب روبرو است.
شايان ذكر است، ماموريت شوراي جهاني آب (WWC) ارتقاء آگاهي مرتبط با بحران آب در تمام سطوح شامل تصميم گيران ارشد و مردم و فراهم آوردن شرايط موثر و پايدار حفاظت، توسعه برنامه ريزي و مديريت مصارف آب به نفع حيات عمومي در اين كره خاكي مي باشد.

 



وزارت جهاد كشاورزي از تهران مي رود

ساختمان مركزي وزارت جهاد كشاورزي به يكي از شهرستانهاي اطراف تهران منتقل مي شود.
به گفته مديركل وزارت جهاد كشاورزي برنامه انتقال وزارت جهاد كشاورزي به يكي از شهرهاي اطراف تهران بصورت جدي مطرح است.
وي ادامه داد: طبق اين برنامه وزارت جهاد كشاورزي ساختمان ها و امكانات خود را در تهران فروخته و وزارتخانه را در يكي از شهرهاي نزديك تهران نظير هشتگرد و يا قزوين مستقر خواهد كرد.
مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: فعاليت هاي كشاورزي ماهيتي غيرشهري دارند بطوري كه اكثر اين فعاليت ها خارج از تهران و در مناطق غيرشهري انجام مي شوند.
انصاري فرد با اشاره به ويژگي هاي اجراي اين طرح، گفت: هرچه وزارت جهاد كشاورزي به روستاها و شهرهاي كوچك نزديك تر باشد، شرايط كاري مناسب تري براي بخش كشاورزي مهيا خواهد شد.
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي، افزود: هم اكنون 5/4 ميليون كشاورز فعال در كشور براي دنبال كردن كارهايشان مجبورند به تهران سفر كنند كه با اجراي اين طرح مراجعات شهرستاني ها به تهران بيش از پيش كاهش خواهد يافت.
وي ادامه داد: با توجه به اجراي دولت الكترونيك بسياري از مراجعان اين وزارتخانه مي توانند فعاليت هاي خود را بصورت الكترونيكي انجام داده و از حضور فيزيكي اجتناب كنند.

 



وزير رفاه: 100 هزار واحد مسكوني براي معلولان احداث مي شود

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: براي معلولان تحت پوشش سازمان بهزيستي به طور متوسط 70 متر مسكن بر اساس طرح نهضت مسكن تامين مي شود كه اقساط اين واحدهاي مسكوني از اجاره بها كمتر است.
صادق محصولي افزود: براي تامين مسكن معلولان 100 هزار واحد مسكوني در نظر گرفته شده كه سالانه 30 هزار واحد مسكوني براي اين قشر توسط سازمان بهزيستي ساخته و تحويل آنها داده مي شود.
وي با اشاره به اينكه در نهضت تامين مسكن براي معلولان بانك مركزي وزارت مسكن و شهرسازي و بهزيستي همكاري دارند تصريح كرد: تامين زمين هاي ساخت مسكن معلولان به صورت رايگان از سوي وزارت مسكن و شهرسازي آماده سازي و عوارض و تهيه پروانه ساخت هم به صورت رايگان انجام مي شود.
محصولي در زمينه پرداخت اقساط اين واحدها يادآور شد: 70 متر مسكن براي معلولان ساخته مي شود كه اقساط اين واحدهاي مسكوني از اجاره بهاي آن كمتر است.
وي خاطرنشان كرد: وزارت رفاه و تامين اجتماعي براي پرداخت اقساط اين واحدهاي مسكوني برنامه هايي در نظر دارد تا زمينه پرداخت اقساط با مشاركت خيران فراهم شود.

 



برنامه نجات اقتصادي اروپا فقط براي يك روز

يك روز پس از استقبال پرشور بازارهاي مالي جهان از برنامه نجات اقتصادي اروپا، سرمايه گذاران دوباره در مهم ترين بازارهاي بورس با احتياط رفتار كردند.
با گذشت دو روز از برنامه نجات اقتصادي اتحاديه اروپا، مهم ترين شاخص هاي سهام در بازارهاي بورس جهان كاهش يافت. اين موضوع نشان مي دهد كه يك روز پس از استقبال پرشور و شوق بازارهاي مالي جهان از برنامه نجات اقتصادي اتحاديه اروپا، سرمايه گذاران دوباره در مهم ترين بازارهاي بورس با احتياط رفتار كردند و به همين علت مهم ترين شاخص هاي سهام در بازارهاي بورس جهان تا حدودي كاهش يافت.
بانك مركزي اروپا اعلام كرد از هيچ تلاشي براي عادي كردن اوضاع بازار فروگذار نخواهد كرد.
كريستين ناير رئيس بانك فرانسه و از اعضاي هيئت رئيسه بانك مركزي اروپا نيز گفت: در پي اوضاع نامطلوب اقتصادي ناشي از بحران بدهي يونان اين بانك براي بازگرداندن اوضاع بازار به وضع عادي تلاش خواهد كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، كارشناسان مهم ترين علت كاهش ارزش سهام را در بازارهاي مالي جهان وضع اقتصادي اسپانيا عنوان مي كنند.
اسپانيا از جمله كشورهايي است كه ممكن است تحت تاثير بحران اقتصادي يونان قرار گيرد.
قرار است خوزه لوئيس زاپاترو، نخست وزير اسپانيا امروز تدابير خود را براي تسريع در كاهش كسري بودجه دولت به نمايندگان مجلس اين كشور معرفي كند.
در همين حال، «سانتياگو نينيو باسرا» تحليل گر اقتصادي اسپانيايي گفت: اسپانيا شايد بتواند كسري بودجه را كاهش دهد اما مشكل اساسي و بنيادين كشور يعني بهره وري و الگوي اقتصادي يك شبه حل نخواهد شد.
اين در حالي ست كه وزير اقتصاد اسپانيا ديروز گفت: كاهش كسري بودجه با كاهش هزينه هاي دولتي و نه افزايش ماليات صورت خواهد گرفت.
دولت اسپانيا متعهد شده است هزينه هايش را امسال پنج ميليارد يورو و سال آينده ده ميليارد يورو كاهش دهد.
كارشناسان پيش بيني مي كنند با اين اقدامات كسري بودجه دولت اسپانيا كه امسال به 2/11 درصد توليد ناخالص داخلي مي رسد در سال 2011 به 6 درصد برسد.
بحران اقتصادي اروپا به سرعت از يونان در حال گسترش به ساير كشورهاي اروپايي است.
در پي گسترش بحران اقتصادي در يونان كشورهاي عضو منطقه يورو يكشنبه گذشته با طرح اعطاي كمك 110 ميليارد يورويي سه ساله به اين كشور موافقت كردند.
صندوق بين المللي پول هم با پرداخت سي ميليارد يورو وام به يونان در سه سال آينده موافقت كرد.
دولت آلمان هم اعلام كرد 28 ميليارد و 600 ميليون دلار در سه سال به يونان كمك مي كند.
قرار است دولت ايتاليا هم ظرف سه سال حدود 14 ميليارد و 700 ميليون دلار به يونان كمك كند.
وزراي دارايي اتحاديه اروپا نيز به منظور مقابله با گسترش اين بحران در نشستي در بروكسل طرح پانصد ميليارد يورويي را براي حمايت از ارزش يورو در برابر ديگر ارزهاي بين المللي تصويب كردند.

 



با تصويب شوراي پول و اعتبارسرمايه اوليه تاسيس بانك خصوصي دو برابر شد

سخنگوي شوراي پول و اعتبار گفت: سرمايه اوليه براي تاسيس بانك هاي خصوصي و يا غيردولتي از دو به چهار هزار ميليارد ريال، موسسات مالي و اعتباري از هزارو 500 به سه هزار ميليارد ريال و بانك هاي الكترونيك نيز از 700 به دو هزار ميليارد ريال افزايش يافت.
محمود بهمني در پايان نشست شوراي پول و اعتبار در خصوص مصوبات اين نشست، افزود: بنابر اين سرمايه مورد نياز براي موسسات مالي و اعتباري كه تاكنون موافقت هاي اوليه را از بانك مركزي براي تبديل شدن به بانك دريافت كرده بودند طبق روال گذشته خواهد بود اما از اين پس، مصوبه جديد براي تبديل موسسات اعتباري و يا بانك ها براي درخواست كنندگان اعمال خواهد شد.
وي گفت: چنانچه درخواست كنندگان داراي سرمايه كمتري باشند مي توانند سرمايه خود را با يكديگر تجميع كرده و بانك ها، موسسات اعتباري و يا بانك الكترونيكي قو ي تري را تاسيس و با سرمايه بيشتر فعاليت خود را آغاز كنند.
رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد: براي اجرايي شدن اين امر تصميم گرفته شد تا چنانچه بانك هاي موجود و حتي بانك هايي كه اخيرا مجوز دريافت كرده اند اگر سرمايه خود را تا پايان سال جاري براي بانك ها به چهار هزار ميليارد ريال، موسسات مالي و اعتباري به سه هزار ميليارد ريال و بانك هاي الكترونيكي به دو هزار ميليارد ريال افزايش ندهند، مجازات هاي سنگيني در نظر گرفته شده است.

 



وزير اطلاعات خبر داد اسامي آقازاده ها در ليست بدهكاران بانكي

وزير اطلاعات با بيان اينكه اعلام اسامي دانه درشتهاي بدهكاران بانكي نياز به حكم دستگاه قضايي دارد، گفت: در اين ليست اسامي آقازاده ها نيز مي گنجد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در حاشيه نشست شوراي پول و اعتبار در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام اسامي دانه درشتهاي بدهكاران بانكي گفت: اعلام اسامي دانه درشتها نياز به قوانين خاص خود دارد و بدون هماهنگي با دستگاه قضايي نمي توان اسامي آنها را اعلام كرد.
وي ادامه داد: بعد از اينكه وزارت اطلاعات از دستگاه قضايي درخواست بررسي پرونده متهم و انجام اقدامات لازم را كرد و كارهاي محاكمه آنها نيز به نتيجه برسد، پس از آن طبق قوانين مي توان اسامي آنها را اعلام كرد.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه آيا بيشتر اسامي آقازاده ها ليست دانه درشتها را تشكيل مي دهند، گفت: در اين ليست هم آقازاده ها و هم غيرآقازاده ها هستند.
وي در پاسخ به اين سوال كه با آقازاده ها چگونه برخورد خواهد شد، اظهار داشت: آنها را نيز به دستگاه قضايي معرفي مي كنيم. مصلحي درباره نحوه برخورد با آنان گفت: مثل همه آقازاده ها و كساني كه مشكل دارند، اين كار صورت خواهد گرفت.
وزير اطلاعات همچنين در پاسخ به پرسشي درباره پرونده مهدي هاشمي (فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام) گفت: اين موضوع ديگر در اختيار ما نيست و در اختيار دستگاه قضايي است و براي اقدام نياز به دستور قضايي دارد.

 



افزايش 8 ميليون توماني وام ميني بوس هاي فرسوده

مدير كل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداري گفت: وام نوسازي ميني بوس هاي فرسوده كشور به 20 ميليون تومان افزايش يافته است.
داريوش باقرجوان در گفت وگو با پانا، با بيان اينكه اولويت امسال سازمان راهداري برنامه نوسازي ناوگان ميني بوس راني كشور است، تصريح كرد: در سال جاري 2 هزار و 500 ميني بوس فرسوده نوسازي مي شود.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 100 هزار ميني بوس در كشور در حال فعاليت هستند، تصريح كرد: بيش از 80 درصد ميني بوس هاي كشور فرسوده هستند.معاون سازمان راهداري با نويد اينكه از 2 هفته آينده نوسازي ناوگان ميني بوسي كشور شروع مي شود تصريح كرد: ميني بوس هاي جديد توليدات داخل در اولويت جايگزيني با ميني بوس هاي فرسوده هسستند.
مدير كل دفتر حمل و نقل مسافر همچنين از افزايش سقف وام نوسازي ناوگان ميني بوسي كشور خبر داد و تاكيد كرد: وام نوسازي ميني بوس هاي فرسوده كشور از 12 به 20 ميليون تومان افزايش يافته است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14