(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389- شماره 19644

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مرگ موج دوم (يادداشت روز)
سران و مقامات عالي رتبه 15كشور در اجلاس تهران
كيهان و خوانندگان
زنگوله (گفت و شنود)
فرمانده كل ارتش خبر داد تجهيز ارتش به توپ و موشك هاي ساخت داخل
مدارس و دانشگاه هاي تهران شنبه و يك شنبه تعطيل است
در سراسر كشور برگزار مي شود 25 ارديبهشت زمان برگزاري آزمون پيش دانشگاهي
حمايت از جنايتكاران تروريست ژست مبارزه بدون خشونت را به هم ريخت (خبر ويژه)
دانشگاه آزاد و قانوندانان قانون شكن! (خبر ويژه)
هفت تيركشي پدرخوانده ها در مقياس جيبي (خبر ويژه)
فريد زكريا: ايران در چالش هسته اي طلبكارتر از هميشه است (خبر ويژه)
نگراني آقاي دروغ زاده از افزايش تعداد رقبا (خبر ويژه)



مرگ موج دوم (يادداشت روز)

آنچه برخي سران نيمه جان فتنه در محافل داخلي خود «موج دوم» خوانده بودند، به دنيا نيامده مرد. موج دوم فتنه بنا بود با تمركز روي دو موضوع 1- مطالبات و اعتراضات طبقات محروم و 2- تشديد اختلاف هاي درون نظام بويژه اختلافات ميان قواي 3 گانه شكل بگيرد اما اكنون اعتراف هاي واضحي از جانب دوستان آن طرف آب فتنه گران وجود دارد كه نشان مي دهد آن به اصطلاح موج، جان نگرفته جان داده است.
از حيث تاريخي، داستان موج دوم مربوط به ايام مابعد از 22 بهمن است. جريان فتنه اگرچه در درك پيام هاي 22 بهمن كودني نماياني از خود نشان داد با اين حال اين نكته ساده را توانست دريابد كه آن روز نقطه پايان قطعي همراهي طبقه متوسط شهري با فتنه هاي پس از انتخابات بوده است. طبقه متوسط در تهران -بويژه آن عده كه به موسوي راي داده بودند- پس از بيش از 7 ماه نه سندي در باره تقلب مشاهده كردند و نه نشاني از آن اسلام، انقلاب و قانون اساسي ديدند كه موسوي مي گفت براي بازگشت به آنها تلاش مي كند. همين آگاهي باعث شد تا آرام آرام هر يك زماني و به طريقي راه خود را از فتنه گران جدا كنند تا اينكه در 9 دي و بعد 22 بهمن 88 همه آنها كه در 22 خرداد رو در روي هم ايستاده بودند در يك صف ايستادند و اندك جماعت فتنه گر در صفي ديگر مقابل آنها. وقتي صف بندي ها روشن شد، استراتژي ها هم تغيير كرد.
نااميدي از طبقه متوسط در تهران كه از 16 آذر آغاز شد و در 22 بهمن به اوج رسيد، حاميان بيروني جريان فتنه را به فكر واداشت كه ديگر قادر نخواهند بود كف خيابان كاري از پيش ببرند و اصرار بر فراخواني مردم به خيابان جز آبروريزي ناشي از بي اعتنايي مردم نتيجه اي نخواهد داشت. اين نتيجه گيري البته هيچ گاه آشكارا بيان نشد ولي در عمل نشانه هايي وجود داشت كه بر مبناي آن برنامه ريزي هاي جديد در حال انجام است. جريان داخلي هم به سرعت خود را با آنچه «اتاق فكر» هاي تشكيل شده در خارج توصيه مي كردند تطبيق داد و به اين ترتيب سال 89 در شرايطي آغاز شد كه سران داخلي فتنه تصور مي كردند دستورالعمل هايي جديد براي احياي خود در اختيار دارند.
دستور العمل هاي موج دوم بر مبناي دو اصل كليدي طراحي شده بود: 1- جريان فتنه تصميم گرفت با استفاده از معدود حلقه هاي فعالي كه هنوز داخل حاكميت داشت دو كار انجام بدهد. اول اينكه به هر شكل ممكن امتيازي از نظام بگيرند تا بدنه اجتماعي احساس نكند كه حاصل 7 ماه تلاش «هيچ» بوده و باقي مانده انگيزه خود را هم به كلي از دست بدهد. و دوم ؛ بنا بود با استفاده از همين ابزارها حداكثر ميزان اختلاف و بد اخلاقي ميان قواي 3 گانه ايجاد شود تا كار به جايي برسد كه مردم احساس كنند شيرازه كشور از هم پاشيده و ديگر هيچ چيز و هيچ كس به وظيفه خود عمل نمي كند. 2- اصل دومي كه سران فتنه مبناي رفتار خود قرار دادند فاصله گيري تدريجي و البته اعلام نشده از طبقه متوسط و گرايش به سمت بخش هايي از جامعه بود كه عموما سختي زندگي آنها را بيش از ديگر طبقات آزار مي دهد.
همه اين پروژه ها يك به يك پياده شد (و توجه كنيد كه اگر نبود برخي بازوهاي متاسفانه همچنان فعال فتنه درون برخي نهادها نمي توانست پياده شود). تلاش ها براي امتيازگيري از نظام روي دو مسئله خاص تمركز يافت. اول تلاش براي آزادي زندانيان دستگير شده پس از انتخابات و دوم پيش بردن طرحي در مجمع تشخيص مصلحت درباره سياست هاي كلي انتخابات كه عملا اختيارات انتخاباتي شوراي نگهبان را از بين مي برد و مكانيسمي جديد به جاي آن مي نشاند كه در هيچ كجاي قانون اساسي نمي شد پايه و اساسي براي آن يافت. تحليل جريان فتنه در آن مقطع اين بود كه هر كدام از اين دو پروژه به نتيجه برسد مي توانند آن را به عنوان امتيازي معرفي كنند كه «جنبش از نظام گرفت» و بعد دور جديدي از فعاليت هاي خود را با محوريت تلاش براي حضور دوباره درون جامعه سياسي كشور آغاز نمايند. تلاش هاي فراواني چه به شكل نامه نگاري هاي پنهان و چه به صورت پيغام دادن و واسطه فرستادن آغاز شد تا شايد يكي از اين دو پروژه بالاخره ثمري بدهد. با اين حال خيلي زود معلوم شد كه اين تلاش ها دستاوردي نخواهد داشت و نظام نه فريب مي خورد و نه باج مي دهد. در مورد زندانيان هيچ اتفاقي نيفتاد چون اساسا اين امكان وجود نداشت كه با آسان گرفتن بر بانيان فتنه حق مردمي كه تنها انتظار آنها از نظام برخورد با خائنان به انقلاب بود پايمال شود. در مورد قانون انتخابات هم هشدار به موقع و مستند كيهان كه از موضوع مطلع شده بود به سرعت جامعه سياسي و مسئولان نظام را حساس كرد و در حالي كه بسيار تلاش مي كردند تا مي توانند موضوع را عادي سازي كنند (در حالي كه در مجمع موضوع را به عنوان يك اولويت مطرح كرده بودند) روشنگري هاي صورت گرفته نهايتا اجازه نداد داستان به همان شكلي جلو برود كه آقايان منجي فتنه مي خواستند و مي پسنديدند.
وقتي معلوم شد باجي در كار نيست و از آن طرف سرمايه اجتماعي هم به سرعت در حال ريزش بود، زمزمه برخي اختلاف ها درون جريان فتنه بلند شد. برخي از تيپ هاي عاقل تر در حلقه هاي دروني اين بحث را مطرح كردند كه آيا بهتر نيست تا بيش از اين آبروريزي نشده همه چيز همين جا تمام شود؟ همين عده بودند كه مي گفتند همين كه موضوع انتخابات به مجمع تشخيص رفته براي معترضان يك دستاورد است بنابراين بايد روي همين ايستاد و آن را به عنوان يك پيروزي قلمداد كرد و دنبال چيزي بيش از آن نبود چه تلاش بيشتر مصداق طلب روزي ننهاده كردن است. باز همين افراد بودند كه پس از 22 بهمن بيانيه هايي آماده كردند تا اعلام كنند همه داستان هاي رخ داده پس از انتخابات را پايان يافته مي دانند و آماده اند كه به دامان نظام بازگردند. در مقابل اين افراد، كساني مانند موسوي و كروبي قرار گرفتند كه همچنان متوهمانه تصور مي كردند راهي براي جلو رفتن هست.
راهي كه طرف خارجي از طريق واسطه هاي پنهان و آشكار خود پيش پاي اين جماعت گذاشت -همانطور كه در بالا اشاره شد- آن بود كه به جاي طبقه متوسط براي مدتي روي طبقه محروم تمركز كنند. علت امر دو چيز بود: نخست اينكه براي مدتي خود را از رنج مواجه شدن با طبقه متوسط كه تازه در حال پي بردن به خدعه اي بود كه اين جماعت با آن كرده بودند برهاند و دوم اين تصور در بين كانون هاي خارجي تغذيه كننده فتنه وجود داشت كه اگر بتوانند طبقات محروم را حتي اندكي با خود همراه كنند آن وقت ناآرامي هاي خياباني دوباره آغاز خواهد شد و مي توان پس از مدتي همه چيز را به حال و هواي روزهاي اول پس از 22 خرداد بازگرداند.
تمركز فريبكارانه كروبي و موسوي بر مطالبات معلمان و كارگران در آستانه روزهاي 11 و 12 ارديبهشت دقيقا ناشي از همين پروژه بود كه البته گفتيم صفر تا صد آن را جايي بيرون از مرزهاي ايران نوشته و به عنوان يك دستور العمل لازم الاجرا به داخل منتقل كرده بودند. طبقه محروم و رنج كشيده ملت ايران اما به خوبي نشان داد كه اين قشر از ملت ايران چقدر باهوش و از حيث توان تشخيص سره از ناسره تا چه اندازه تيزبين و با بصيرت هستند.
اين طبقه ميان خود و جريان فتنه هيچ احساس علقه اي نمي كرد و حتي به جرئت مي توان گفت شلوغ كاري هاي آنها را حتي پي گيري هم نكرده بود. همين موضوع كه پس از حدود يك سال آقايان تازه به فكر طبقات زحمتكش افتاده بودند خود دليل روشني بود بر اينكه كاسه اي زير نيم كاسه است و الا اگر واقعا مطالبات اين مردم ارزشي داشت حتما در ايام انتخابات و روزهاي پر هيجان پس از آن كسي از آنها سراغ مي گرفت. مهم تر از اينها آنچه فتنه گران محاسبه نكرده بودند اين بود كه طبقات مستضعف جامعه به سبب توهين هاي مكرر سران فتنه و اراذل و اوباش اجاره اي آنها به ارزش هاي انقلابي و ديني خصوصا حادثه روز عاشورا تنفري بي مانند از فتنه گران به دل دارد و در نتيجه نه فقط خود را به خاطر آنها به زحمت نخواهد انداخت بلكه به دنبال فرصتي است تا بغض فروخورده خود از آنها را بگشايد و انتقام آن همه پرده دري ها را بستاند.
درست به همين دلايل در روزهاي 11 و12 ارديبهشت هيچ اتفاقي كه مطلوب فتنه گران باشد نيفتاد و مي توان با قاطعيت پيش بيني كرد از اين به بعد در هيچ زمان ديگري هم نخواهد افتاد. سران فتنه و خصوصا دوستان امنيتي آنها در خارج از ايران اميد فراوان داشتند كه در اين دو روز خوني از دماغ كسي بريزد تا بتوانند آن را مقدمه ناآرامي هاي جديد در سالگرد انتخابات قرار دهند. وقتي اين اتفاق رخ نداد برخي با ساده انديشي انتظار داشتند كه اين بار ديگر سران فتنه خردمندي پيشه كنند و به دامان نظامي كه تا امروز آنها را مهربانانه تحمل كرده بازگردند ولي اين اميد چندان بجا نبود. حمايت ديروز سران فتنه از تروريست هايي كه دستشان به خون مردم بي گناه و فرزندان ملت آلوده است نشان داد كه براي اين افراد بازگشتي در كار نيست و اميد اصلاح خام انديشي است.
اكنون همه چيز پايان يافته است و براي سران فتنه هيچ توصيفي زيبنده تر از اين نيست كه بگوييم چند نفر به خيل ضد انقلاب و تروريست ها اضافه شده اند. مبارك آقايان باشد!
مهدي محمدي

 



سران و مقامات عالي رتبه 15كشور در اجلاس تهران

رئيس كميته اطلاع رساني چهاردهمين اجلاس سران گروه 15، از حضور رؤساي جمهور الجزاير، برزيل، سنگال، زيمبابوه، ونزوئلا، سوريه، سريلانكا، امير قطر و نخست وزير تركيه در اجلاس تهران خبر داد.
«مهرداد پارسا» در خصوص مقامات عالي رتبه شركت كننده در اجلاس سران گروه 15 در تهران گفت: تاكنون حضور عبدالعزيز بوتفليقه، لولا داسيلوا، عبدالله واد، رابرت موگابه، هوگو چاوز، ماهيندا راجاپاسكا رؤساي جمهور الجزاير، برزيل، سنگال، زيمبابوه، ونزوئلا و سريلانكا از جمله اعضاي گروه 15 در اجلاس تهران قطعي شده است.
پارسا خاطرنشان كرد: معاون رئيس جمهور اندونزي، وزراي خارجه هند، كنيا، مصر، نيجريه و وزير دارايي مالزي از ديگر مقامات عالي رتبه شركت كننده در اجلاس تهران هستند.
وي افزود: شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر، بشار اسد رئيس جمهور سوريه و رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه از جمله مهمانان ويژه شركت كننده در اجلاس سران گروه 15 در تهران هستند.
گروه 15 در نهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در سال 1989 در بلگراد تأسيس شد كه كشورهايي از آمريكاي شمالي، آمريكاي جنوبي، آفريقا و آسيا را در برمي گيرد.
اين گروه با هدف مشترك شكوفايي و رشد فزاينده تأسيس شده و بر همكاري بين كشورهاي در حال توسعه در زمينه هاي سرمايه گذاري، تجارت و تكنولوژي متمركز است.
در حال حاضر 17 كشور اعضاي گروه 15 را تشكيل مي دهند اما نام آن هنوز تغيير نيافته است.
آرژانتين، برزيل، شيلي، ونزوئلا، جامائيكا، مكزيك، الجزاير، مصر، كنيا، نيجريه، سنگال، زيمبابوه، هند، اندونزي، ايران، مالزي و سريلانكا اعضاي اين گروه را تشكيل مي دهند.
ايران در سال 2006 و در حاشيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در هاوانا (كوبا) رياست اين گروه را عهده دار شد.
سيزدهمين اجلاس سران گروه 15 در تاريخ 14 سپتامبر 2006 در هاوانا پايتخت كوبا برگزار شد.

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ مي خواستم از آقاي شريعتمداري به خاطر دفاعيات روشنگرانه در دادگاه كه بار ديگر هويت افراد ضدانقلاب و طرد شده از سوي ملت را بر ملا كردند تشكر بكنم.
گنجي از همدان و دهها تلفن مشابه ديگر
¤ به نظر بنده براي مقابله با بدحجابي بايد ابتدا از ورود و جذب افراد به دستگاههاي دولتي جلوگيري شود و در مرحله بعد در هيچ اداره اي به مراجعين بي توجه به شئون اسلامي خدمات داده نشود تا مجبور شوند اخلاق و حريم عمومي جامعه را در پوشش خود رعايت كنند.
0917--5369
¤ اگر سري به برخي دانشگاهها بزنيم انواع مظاهر بدحجابي را مشاهده مي كنيم. واقعا جاي تاسف است كه مسئولين نسبت به افزايش دانش و تخصص در اين مراكز حساس هستند ولي براي رشد اخلاق و عفت عمومي آنها فكري نمي شود و اقدامي صورت نمي گيرد.
0912--6510
¤ دانشجوي يكي از مراكز دولتي هستم كه چندي پيش استادمان از ما خواست كه نظرات خودمان را به صورت مكتوب نوشته و تحويل بدهيم. يكي از دانشجويان از بدحجابي همسر يكي از اساتيد انتقاد كرد. با كمال تعجب مديريت اين مركز آموزشي، تمام دانشجويان محجبه كلاس را بازخواست كرد. آيا اين درست است كه مديريت يك مركز دولتي در كشور اسلامي ما، با دانشجويان به خاطر انتقاد از بدحجابي اين گونه برخورد كند؟ آيا بايد جاي شاكي و متهم عوض شود؟
يك دانشجو
¤ يكي از ريشه هاي اصلي بدحجابي در جامعه پخش برنامه هاي مبتذل و مستهجن ماهواره اي است. دلسوزان نظام از جمله مسئولين فرهنگي و نمايندگان محترم مجلس بايد با طراحي يك سيستم جايگزين كه فقط امكان دسترسي به برنامه هاي سالم و مفيد را بدهد جلوي تهاجم فرهنگي دشمن را بگيرند.
نويد از اصفهان
¤ برنامه اي با عنوان هفت، مختص سينما از شبكه سوم سيما پخش مي شود. در اين برنامه مجري برنامه در تماس تلفني با محسن مخملباف، از او دعوت كرد كه به كشور بازگردد و فيلم بسازد. چرا در يك برنامه از رسانه ملي، از يك فرد وطن فروش و ضدانقلاب تقاضاي بازگشت به كشور مي شود؟ مسئولين صداوسيما از فعاليت برخي از مجريان كه سلايق شخصي خود را در برنامه پيش مي برند جلوگيري نمايند.
يك هموطن
¤ با توجه به ناكارآمدي و درماندگي سازمان ملل متحد مستقر در آمريكا در رابطه با حل معضلات جهاني مانند فقر، تروريسم و عقب افتادگي بسياري از كشورها، پيشنهاد مي گردد كه با پيشگامي ايران اسلامي، سازمان ديگري شكل گيرد تا زودتر عقب افتادگي ها در سطح جهان و منطقه جبران گردد.
گودرزي
¤ كيفيت پخت نان لواش در بيشتر نانوايي هاي تهران خوب نيست بطوريكه بلافاصله خشك شده و خورد مي شوند و خلاصه چيزي از نان باقي نمي ماند. درخواستم اين است كه مسئولين امر در اين مورد به وظيفه قانوني خود عمل كرده و از حيف و ميل و اسراف سرمايه ملي جلوگيري نمايند.
يك هموطن
¤ متاسفانه اكثر فروشگاههاي پوشاك زنانه در تهران توسط مردهاي جوان اداره مي شودكه غالبا رفتار درستي ندارند و هيچ كنترلي هم بر آنها نيست. لطفا رسيدگي شود.
شريفي
¤ لطفا سي دي دفاعيات آقاي شريعتمداري در دادگاه شكايت شيرين عبادي را علاوه بر نمايشگاه كتاب تهران، در ساير استان ها و شهرستان ها هم ارائه دهيد. بي صبرانه منتظر دريافت اين سي دي هستيم.
يك هموطن
¤ به تازگي قانوني تعيين شده كه افرادي كه قصد گرفتن وام مسكن دارند، از قبل بايد 10درصد از مبلغ وام را به صورت وديعه پرداخت كنند. ولي اين باعث مشكلات بسياري شده و خيلي از درخواست كنندگان وام مسكن قدرت پرداخت آن را ندارند.
محمودرضا سراغي
¤ چند روز پيش در دارآباد، در روز روشن و در حضور نگهبان، يك خانم كه از بانك پول گرفته بود، با تهديد قمه، پولش به سرقت رفت، اما نگهبان مسلح هيچ اقدامي نكرد. از فرماندهي نيروي انتظامي تقاضا مي شود كه فكري به حال عملكرد نگهبانان بانك ها نمايد تا حضورشان مثمرثمر باشد.
يك شهروند
¤ اتوبوس هاي شهر قدس خيلي كثيف هستند. اين منظره را هر روز شاهد هستيم و رنج مي بريم. راننده اتوبوس ها خود را پاسخگو نمي دانند لطفا منعكس كنيد بلكه از اين طريق نتيجه بدهد و فكري براي تميزي اتوبوس هاي اين خط بشود.
نايب حسيني
¤ روستاي شرابگرو از توابع دهدشت از برنامه هاي سيما محروم است و هيچيك از برنامه هاي شبكه هاي مختلف تلويزيون در اين روستا قابل دريافت نيست.
0917--5838
¤ مدتي است كه در خط بهارستان- جمهوري اسلامي، اتوبوس هاي بليتي كلا جمع آوري شده و همه پولي شده اند. اين اقدام موجب نارضايتي مردم شده است.
علي سالاري از تهران
پاسخ سازمان تاكسيراني تهران
در پاسخ به مطلب چاپ شده در مورخه 11/2/89، به اطلاع شهروند گرامي مي رساند كه تاكسي هاي فرودگاه، راه آهن، پايانه (ترمينال)، تلفني و تاكسي هاي گردشي بنابر نوع فعاليتشان ملزم هستند كه براي تعيين نرخ كرايه از تاكسيمتر استفاده نمايند و دليل اين امر هم مشخص نبودن مسافت از مبدا تا مقصد براي تعيين نرخ كرايه ثابت مي باشد. از طرف ديگر اگر تاكسيمتر بخواهد رقم كرايه را بدون احتساب پول خرد اعلام نمايد، ممكن است در حق راننده و يا مسافر اجحاف گردد و براي حل اين معضل، سازمان درصدد آنست كه با نصب كارت خوان و استفاده از بليت الكترونيكي در داخل تاكسي مشكل را مرتفع نمايد.
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 18/2/89 با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده خيابان بوعلي منشعب از ميدان سپاه، به آگاهي مي رساند: با توجه به اينكه آدرس فوق دقيقا مشخص نمي باشد از مشترك محترم تقاضا مي شود آدرس را بصورت كامل به شماره تماس 88057090 دفتر روابط عمومي اعلام تا نسبت به رفع خاموشي اقدام شود.

 



زنگوله (گفت و شنود)

گفت: حيوونكي ها سران فتنه هر روز رسواتر از ديروز مي شوند.
گفتم: اي ول... يادت هست كه مدعيان اصلاحات و سران فتنه چقدر عليه خشونت شعار مي دادند؟!
گفت: بر منكرش لعنت، ولي در جريان آشوب هاي خياباني پته نفاق خودشان را بدجوري روي آب انداختند.
گفتم: حالا ديگر كار را به جايي رسانده اند كه از تروريست هايي كه دهها تن از مردم بي گناه و عزاداران حسيني(ع) را به شهادت رسانده بودند هم آشكارا حمايت مي كنند.
گفت: سران فتنه از اول هم دستشان با تروريست ها و عوامل قتل عام مردم توي يك كاسه بود ، ولي تا چند ماه قبل، صدايش را در نمي آوردند.
گفتم: از جناب بز پرسيدند؛ مگه زنگوله نداري كه اينجوري بي صدا حركت مي كني؟ گفت؛ زنگوله ام رو گذاشتم روي ويبره!

 



فرمانده كل ارتش خبر داد تجهيز ارتش به توپ و موشك هاي ساخت داخل

فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي از تجهيز شدن ارتش به توپ و موشك هاي ساخت داخل خبر داد.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي ديروز در جمع خبرنگاران با تبريك توانمندي نيروي دريايي ارتش در پهنه درياي عمان و شمال اقيانوس هند، گفت: ارتش جمهوري اسلامي تلاش مي كند روز به روز داشته هاي خود را قوي تر كرده و در همين حد نيز به فعاليت بيشتر ادامه خواهد داد.
به گزارش ايرنا، وي تأكيد كرد: ارتش جمهوري اسلامي سعي مي كند در شناورها و زيرسطحي هاي خود نوآوري داشته باشد.
فرمانده كل ارتش در ادامه با اشاره به اينكه اين نيرو از خليج فارس خارج شده و به آب هاي دوردست مانند خليج عدن پا گذاشته است، گفت: ارتش جمهوري اسلامي در دفاع از منافع ملي لحظه اي عقب نشيني نخواهد كرد.
وي گفت: تمام تجهيزات نظامي و همه داشته هاي خود را به توپ و موشك ساخت داخل مجهز كرده ايم.
آخرين مرحله
رزمايش ولايت 89
رزمايش ولايت 89 ديروز با نمايش اقتدار نيروي دريايي و رژه ناوگان اين نيرو و هواپيماهاي جنگنده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بر فراز آب هاي درياي عمان به اتمام رسيد.
در ششمين مرحله و آخرين روز از اين رزمايش، انواع زيردريايي هاي سبك و سنگين، ناوچه هاي موشك انداز و توپ دار، انواع ناوشكن ها از جمله جماران و ناوگان پشتيباني به همراه هواپيماهاي جنگنده و شناسايي نيروي هوايي، بالگردهاي هوانيروز و سازماني نيروي دريايي بطور همزمان و هماهنگ از مقابل ناظران خارجي و داخلي براي اداي احترام رژه رفتند.
علاوه بر ناظراني از كشورهاي عراق، قطر و عمان برخي اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم حضور داشتند.
امير دريادار قاسم رستم آبادي سخنگوي رزمايش ولايت 89، نيز ديروز در پايان رزمايش از انجام بيش از 150 تمرين و عمليات گسترده در اين رزمايش خبر داد.
گفتني است؛ رزمايش بزرگ دريايي ولايت 89 از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و پس از انجام موفقيت آميز مراحل 6 گانه در آب هاي درياي عمان و اقيانوس هند، در منطقه اي به وسعت بيش از 250 هزار كيلومتر از تنگه هرمز، درياي عمان، آب هاي آزاد سواحل پاكستان، هندوستان و مدار 22 درجه جنوب ديروز به پايان رسيد.
پيام رزمايش هشدار به ماجراجويان منطقه است
در همين حال، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، رزمايش دريايي ولايت 89 را يك هشدار جدي براي كشورهايي دانست كه در فكر ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي ايران هستند.
سردار احمد وحيدي در حاشيه برگزاري اين رزمايش با حضور در جمع خبرنگاران رزمايش دريايي ولايت 89 را در ادامه رزمايش پيامبر اعظم 5 سپاه پاسداران خواند و گفت: اين دو رزمايش بزرگ حضور قدرتمندانه جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس، درياي عمان و شمال اقيانوس هند را به خوبي نشان داد.
سردار وحيدي ويژگي مهم رزمايش ولايت 89 را گستردگي و حساسيت استراتژيك منطقه عملياتي آن دانست و با بيان اينكه اين منطقه آينده مهمي در صحنه آبي دنيا دارد، افزود: حضور جمهوري اسلامي ايران با داشتن مرزهاي طولاني در درياي عمان و خليج فارس يك حضور مغتنم و مطلوب است كه اين رزمايش آن را تأمين كرد.
وي به حجم بالاي شناورها، تجهيزات و انجام عمليات هاي تاكتيكي به عنوان يك نمونه منحصر به فرد در اين رزمايش اشاره كرد و افزود: رزمايش هاي ما عمدتاً متكي بر توان داخلي بوده و دكترين دفاعي ما نيز مبتني بر راهبردهاي خاص نظامي و سناريوهاي عملياتي ويژه است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه امروز تمامي تسليحات مورد نياز را در داخل كشور تأمين مي كنيم، اضافه كرد: ارتقاي توان رزم و آزمايش سلاح ها كه برخي از آنها براي اولين بار تست مي شد، يكي ديگر از ويژگي هاي مهم اين رزمايش بود كه به خوبي اقتدار دفاعي كشورمان را نشان داد.
سردار وحيدي همچنين به حضور ناظرين نظامي برخي كشورهاي حوزه خليج فارس در اين رزمايش اشاره كرد و اين حضور را نشان دهنده پيام دوستي و رابطه صميمي ميان كشورهاي اين منطقه دانست و افزود: اين امر باعث شد تا توطئه برخي دشمنان كه در خارج از مرزها به دنبال برهم زدن اين رابطه هستند، نقش برآب شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تهديدات نظامي آمريكا و اسرائيل عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: حرف هايي كه مقامات رژيم صهيونيستي مي زنند بسيار متناقض است و با توجه به اينكه اين رژيم در داخل مرزهاي اشغالي خود به ويژه براي حفظ قدس شريف و همچنين در كرانه باختري دچار مشكلات زيادي شده است، مي خواهند با اين حرف ها مشكلات خود را فرافكني كرده و از زير بار آن فرار كنند.

 



مدارس و دانشگاه هاي تهران شنبه و يك شنبه تعطيل است

وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد كه شنبه و يكشنبه (25 و 26 ارديبهشت)، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي تهران تعطيل است.
كامران دانشجو كه با بخش خبري 30:22 دقيقه سه شنبه شب سيما گفت وگو مي كرد اظهار داشت: با توجه به برگزاري اجلاس سران جي 15 در تهران، روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده، مراكز آموزش عالي و دانشگاه هاي تهران تعطيل خواهند بود.
مدارس شهر تهران و شميرانات
شنبه و يكشنبه آينده تعطيل هستند
بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش كليه مدارس شهر تهران و شميرانات در روزهاي شنبه و يكشنبه تعطيل است.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش پيرو بخشنامه شماره 2944-13 مورخه 21/2/89 استانداري تهران اعلام كرد: تعطيلي ايام شنبه و يكشنبه 25 و 26 ارديبهشت ماه فقط مشمول مدارش شهر تهران و منطقه شميرانات مي شود.

 



در سراسر كشور برگزار مي شود 25 ارديبهشت زمان برگزاري آزمون پيش دانشگاهي

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش گفت: به رغم تعطيلي مراكز آموزشي شهر تهران در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده، امتحان پيش دانشگاهي همزمان در سراسر كشور روز شنبه 25 ارديبهشت برگزار مي شود.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش، محمدتقي صابري گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده امتحانات دوره پيش دانشگاهي به دليل همزماني آن در سراسر كشور در روز شنبه 25 ارديبهشت در شهر تهران انجام مي شود.
وي تصريح كرد: به دليل اينكه دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي براي آمادگي جهت حضور در آزمون سراسري برنامه ريزي كرده اند، امكان جابجايي و به تعويق انداختن امتحانات مقدور نبود.
صابري افزود: به مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران تاكيد كرده ايم كه مراتب در اسرع وقت به مراكز پيش دانشگاهي مناطق تابعه شهر تهران اعلام شود تا به اطلاع دانش آموزان برسد.

 



حمايت از جنايتكاران تروريست ژست مبارزه بدون خشونت را به هم ريخت (خبر ويژه)

حمايت مشترك سران فتنه و جبهه ائتلافي ضدانقلاب (شامل منافقين جديد، گروهك هاي تروريست و گروهك هاي مدعي عنوان ملي مذهبي) از 5 تروريست بمبگذار و اعدام شده، تمام پز جريان مدعي مبارزه بدون خشونت را به هم ريخت.
جريان چند لايه فعال در فتنه سال 88، پس از انجام تحركات راديكاليستي و اغتشاشات كور، تلاش كرد به بازسازي حيثيت خود بپردازد. اين طيف با انتقاد تاكتيكي از راديكاليسم و خشونت، مدعي مبارزات مسالمت آميز و اصلاح طلبانه در چارچوب قانون اساسي شدند اما دفاع طيف هاي مختلف فتنه سبز از 5 تروريست اعدامي وابسته به دو گروهك تروريستي تندر (سلطنت طلب) و پژاك (تجزيه طلب) نقطه پاياني بر ادعاي مبارزه مسالمت در چارچوب قانون بود و نشان داد جريان فتنه سبز به تمام معنا «برانداز» و «وابسته به سرمسيرهاي جاسوسي بيگانه» است كه در تقسيم كاري كامل و به موازات جريان هاي تروريستي مذكور- به انضمام گروهك هاي منافقين، ريگي، سلفي ها و وهابيون- عمل مي كند.
روز گذشته طيفي از گروهك ها به حمايت از عناصر تروريستي پرداختند كه در فاصله زماني سال 85 تا 87 (قبل از انتخابات) اقدام به بمبگذاري و جنايت و آدم كشي در شيراز و تهران پرداخته و ده ها نفر را به خاك و خون كشيده بودند. گروهك هاي تروريستي كومله و دموكرات به همراهي جبهه ملي، گروهك ملي مذهبي، فدائيان خلق و اتحاد جمهوريخواهان در كنار عناصر سلطنت طلب از جمله طيف هاي گوناگوني بودند كه با صدور بيانيه هايي ضمن مظلوم نمايي از تروريست هاي اعدام شده حمايت كردند و كوشيدند عنوان نچسپ «فعال سياسي» ، «شهروند»، «جوان معصوم»، «زن بيگناه» و... را به عوامل مستقيم بمب گذاري ها بچسبانند حال آن كه افراد ياد شده نه به خاطر فعاليت سياسي، و نه به اعتبار سن و جنسيت و قوميت مجازات نشدند.
همچنين سعيد مدني از گروهك ملي-مذهبي، عبادي رئيس گروهك كانون مدافعان حقوق بشر، كريم لاهيجي و حسين باقرزاده در گروهك تروريستي منافقين و زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي حمايت هاي مشابهي را در رسانه هاي ضد انقلاب به عمل آوردند و كوشيدند حكم صادره را با وجود اسناد متقن زير سأال برند.
در اين ميان سعيد مدني كه با راديو زمانه مصاحبه مي كرد با فهم رسوايي بزرگي كه گريبانگير جبهه اپوزيسيون با نقاب سبز شده، مدعي شد «اعتراض نسبت به اين فرايند مخدوش قضايي، لزوماً ]!![ به معناي تأييد مشي مسلحانه برخي گروه هاي سياسي نيست». اين جمله منافقانه دلالت بر اين مي كرد كه گروهك هاي وابسته ملي مذهبي و نهضت آزادي خيلي هم از مشي مسلحانه بدشان نمي آيد و فقط شرايط را جفت و جور نمي بينند. اهميت ديگر اين اظهارات در سابقه تاريخي گروهك هاي مذكور است كه در پيوند كامل با سازمان تروريستي مجاهدين خلق (منافقين) قرار داشتند و صرفاً پس از سركوب منافقين در سال 60 مجبور شدند ادعا كنند مخالف مشي مسلحانه منافقين ]فرزندان معنوي مهندس بازرگان و نهضت آزادي[ هستند.
سعيد مدني هشدار داد «هرگونه تجديدنظر در مشي جنبش سبز مي تواند به نابودي جنبش و نهايتاً از دست رفتن فرصت ها منجر شود. بنابراين ما بايد پيگير مسالمت آميز خواسته ها باشيم». با وجود اين توصيه، گروهك كانون مدافعان حقوق بشر به سركردگي شيرين عبادي ترجيح داد با انكار احكام قرآني درباره قصاص و محاربه، و با وجود اسناد قطعي جنايت عناصر اعدامي و دستگيري برخي از آنها سرصحنه جنايت، ادعا كند اصل حكم اعدام وجه شرعي ندارد و ممكن است قاضي هم اشتباه كرده باشد. بيانيه اين گروهك در حالي كه تروريست ها را «5 جوان كه اكثر آنها از خطه كردستان بودند» معرفي مي كرد، به ادعاي وكيل يكي از اعدامي ها مبني بر اينكه اعدام مناسب متهم نبوده استناد جست، حال آن كه وكيل ياد شده همكار و مستخدم رسمي راديو فردا و صداي آمريكاست كه طي چند روز اخير هم مشغول جوسازي عليه نظام اسلامي بوده است.
باند وكلاي زنجيره اي و اجاره اي لانه كرده در گروهك مذكور با وجود آگاهي از اينكه جرايم و جنايات اعدام شدگان اساساً مربوط به قبل از انتخابات سال 88 است، ادعا كرد «زمان اجراي حكم (خرداد ماه) مي تواند شائبه سياسي داشته باشد» اما توضيح نداد كه به زعم اين گروهك، احكام قضايي را كمي بايد به اجرا گذاشت كه گروهك هاي آن طرف مرز را دچار شائبه نكند! همچنين در حالي كه شخص شيرين عبادي به همراه رقمي پرشمار از عناصر ضد انقلاب مشغول جوسازي عليه جمهوري اسلامي در مجامع خارجي است، گروهك متبوع وي ادعا كرد، نگران تنش در روابط بين المللي ايران است! گروهك عبادي براي وحدت ملي در كردستان هم ابراز نگراني كرده حال آن كه گروهك پژاك اساساً گروهكي تجزيه طلب است كه حتي به كشتار مردم كرد هم مي پردازد و مزدوران سازمان سيا و موساد را به هيچ وجه نمي توان در دايره وحدت ملي و مردم شريف كرد قرار داد. (البته توجه به اين نكته ضروري است كه پيش از اين الهه هيكس فاش كرده كه عبادي را او به واسطه كريم لاهيجي همكار منافقين شناسايي كرد، و براي جايزه صلح نوبل معرفي كرده است).
زهرا رهنورد همسر موسوي هم در ادبياتي نزديك به ادبيات گروهك عبادي اصل حكم اعدام را مورد خدشه قرار داد و با دفاع از جنايتكاران اعدام شده، به زن بودن يكي از آنها استناد كرد و ضمن مغالطه اي، به حديث پيامبر(ص) مبني بر «ان النساء ريحانه» اشاره نمود. و البته خانم رهنورد بهتر از هر كسي مي داند كسي كه مشغول عمليات بمبگذاري بوده و جنايتي را تدارك مي كرده در هيچ قاموسي مورد ترحم قرار نمي گيرد مگر در قاموس حاميان جنايت و تروريسم.

 



دانشگاه آزاد و قانوندانان قانون شكن! (خبر ويژه)

تلاش براي ادامه روند قانون گريزي گذشته و حفظ دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يك جزيره خصوصي مستثنا از نظارت عمومي ادامه دارد.
به دنبال چند سال بررسي و ارزيابي كارشناسي نسبت به وضعيت حقوقي پر از ابهام و اشكال دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تصويب ضوابط نظارتي بر اين دانشگاه، تيمي چند لايه از سوي برخي مديران دانشگاه آزاد مامور شده اند تا به لطايف الحيل مانع از شكستن حلقه انحصار مديريتي و توقف روند برخي سوءاستفاده هاي گسترده مالي، سياسي و فرهنگي شوند.
يكي از اين لايه ها با وجود آگاهي از اين كه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي لازم الاجرا است و ساير دستگاه ها حق دخالت در مصوبات اين شورا را ندارند، تلاش كرد تا با ارائه شبه شكايت به ديوان عالي كشور، نقض مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را از ديوان عالي بگيرد. اين تلاش به خاطر رويه غيرقانوني متوقف شد اما تيم ياد شده مي كوشد تحركات مشابهي را به واسطه چند نماينده آلوده و نمك گير! پي بگيرد يا با كشاندن پاي دادگستري به ماجرا، حداقل اجراي مصوبه شورا در راستاي انتخابي و 4 ساله شدن مديريت دانشگاه آزاد و شفافيت و نظام مندي عملكرد اجرايي و مالي آن را براي چند ماه به تاخير اندازد.
ترفند ديگر قانوندان هاي قانون شكن تلاش براي وقف اموال عمومي دانشگاه آزاد بود تا با اين بهانه «واقف» را نيز خود تعيين كنند و بدين وسيله اموال عمومي دانشگاه را به نوعي شبه خصوصي (اختصاصي سازي!) كنند. اين در حالي است كه دانشگاه آزاد مجموعه اي از اموال عمومي محسوب مي شود و اگر وقف آن منجر به اختصاصي كردن اين اموال و نوعي مصادره كاملا خصوصي! شود، ماهيتاً نقض غرض «وقف» و باطل است و با اموال عمومي نمي توان چنين برخورد كرد.
برخي مديران دانشگاه آزاد متهمند اموال و دارايي اين دانشگاه را كه بايد صرف امور علمي و آموزشي دانشگاه و در خدمت دانشجويان و اساتيد آن هزينه شود، صرف بازي هاي انتخاباتي و فراتر از آن تبليغ و تحريك عليه جمهوري اسلامي كرده اند. حمزه كرمي مدير سايت جمهوريت كه زيرنظر جاسبي و مهدي هاشمي فعاليت مي كرد، بخشي از اين غرض ورزي ها را در جريان دادگاه خود بازگو كرد.

 



هفت تيركشي پدرخوانده ها در مقياس جيبي (خبر ويژه)

مي گويند وقتي دلاك ها بي كار مي شوند، سرهم را مي تراشند. اين ضرب المثل گويا حكايت 2 همكار خارجه نشين روزنامه هاي زنجيره اي است كه روزگاري با طنزنويسي و كاريكاتور كشيدن در خدمت اين روزنامه ها قرار داشتند. خبرهاي جديد حاكي از اين است كه جناب «ا.ن» طنزنويس روزنامه هاي زنجيره اي و «ن.ك» كاريكاتوريست همان روزنامه ها، در پي يك كري خواني و مجادله لفظي به تيپ هم زده اند.
ماجرا ظاهراً با روايت تحقيرآميز ا.ن از حضور ن.ك در روزنامه جامعه آغاز شد آنجا كه نوشت «من تلاش كردم تا پاي برخي كارتونيست ها را به روزنامه جامعه باز كنم. با اصرار ن.ك كه دلش مي خواست در نشريات سياسي و مطرح آن روزها كار كند، او را به شمس معرفي كردم، كارهايش را ديد و گفته بود كه اينها كاريكاتور نيست، كارتون است، ما كاريكاتور مي خواهيم. بعداً «ك» تلاش زيادي كرد تا توانست برخي كارهايش را در روزنامه جامعه و توس منتشر كند».
اما ماجرا سابقه دارتر از اين حرف ها بود. بلافاصله پس از افتضاح بزرگ اپوزيسيون در 22 بهمن و دست انداخته شدن پروژه مشترك ا.ن و مهاجراني تحت عنوان «اسب تروا»، آقاي «ك» بيكار ننشست و به جاي اسب تروا شكل مضحكي از «درازگوش تروا» كشيد. وي اين بار در پاسخ اظهارات از موضع بالاي آقاي «ا.ن» كه در سايت مهاجراني (جرس) چاپ شده بود، در سايت شخصي خود با اشاره به عضويت مشترك با آقاي «ا.ن» در شوراي سردبيري سايت روز آن لاين نوشت: ما در روز آن لاين قراري داريم. اعضاي سايت اگر هم از هم انتقادي دارند، با ذكر نام در هيچ جا به هم نمي پرند. اين قرار هفته پيش در نوشته دوست عزيزم ا.ن در سايت جرس نقض شد. اما بار ديگر وقتي نقض شد كه شوخي هدفداري در سايت روزآنلاين در مطلب او متوجه من بود. شوخي همزمان ايشان در فيس بوك هم جالب توجه بود. انتقاد من به ايشان جز اين نبوده كه همكاري با سايت ها يا رسانه هاي سياسي- حزبي، همراهي با آنان محسوب مي شود، و مخل كار حرفه اي رسانه اي است. به عبارتي اين همكاري در عرصه هاي ديگر، براساس منافع سنجيده مي شود نه چيز ديگري. اما در كاريكاتور ديروز، مهاجراني را كشيدم كه سوار بر «ا.ن» از او مي خواهد به سوي حكومت برود. «ا.ن» هم دستش پول نقد سبز بود.
اين كاريكاتوريست زنجيره اي با بيان اينكه كاريكاتور ياد شده را از فيس بوك حذف كرده به طعنه نوشت: او برايم نوشت كه پول سبز باعث ايجاد برداشت هاي نابجا مي شود اما از جرس (جنبش راه سبز) بابت كارهايش حق التحرير مي گيرد. پس شايد بايد مي نوشتم پول «جنبش راه سبز» تا معلوم شود چه مي گويم. من از اين بابت كه جرس به تعدادي از پناه جويان نان مي رساند با وجود انتقادهاي زيادي كه به جرس دارم، خوشحالم.
«ن.ك» با وجود اينكه ادعا مي كرد كاريكاتور خود را از فيس بوك حذف كرد اما در سايت خودنويس هم جناب طنزنويس دچار سوء تفاهم را بي نصيب نگذاشت و تصريح كرد «تئوريسين اسب تروا، گاد فادر (پدرخوانده) جنبش سبز شده است. خودنويس با چاپ عكس آقاي «ا.ن» مي افزايد؛ از قديم گفته اند اگر آدمها كم صحبت كنند، جاي دوري نمي رود. وقتي قرار باشد هر چيزي كه به ذهنت رسيد، مكتوبش كني، آن وقت بايد يكي را هم پشت سر خودت راه بياندازي كه اصلاً خوب نيست. چون هم مصرف آبت زياد مي شود و هم بايد زود به زود فلاش تانكت را عوض كني. يكي از مصيبت هاي خارج نشيني هم اين است كه مخارجت بالاست و براي اينكه دخلت به خرجت برسد ناچار از توليد انبوه هستي و حجم توليد هم كه بالا رفت ديگر همه اش كه در و گوهر نمي شود.
خودنويس (وابسته به آقاي كاريكاتوريست) با اشاره به موضع اخير «ا.ن» مبني بر اينكه اظهارات مهاجراني درباره پذيرش جمهوري اسلامي و ولايت فقيه را تكذيب مي كنيم» نوشت: تا پيش از اين گمان مي كرديم كه تنها رضا پهلوي و مسعود رجوي در توهمند، اما انگار هر كه پايش را از ايران بيرون مي گذارد، همچون اسبي كه به هويجش خيره شده، گمان مي كند كه به همه چيز سيطره دارد. من نمي دانم كه جنبش سبز ولايت فقيه را قبول دارد و يا خير، اما به خدمت جناب «ن» عارضم كه آن چك سفيدي را كه ده ماه پيش تقديم آقاي موسوي كردي، هنوز نقد نگشته. بدنبود قبل از آنكه احساس جنبش سبز را رصد كني، يك استعلامي، مشورتي، چيزي، هم از جناب موسوي مي كردي. يا حداقل يك صندوق رأي مي گذاشتي و يك رفراندومي برگزار مي كردي. با نظر سنجي هاي وب سايت شخصي و نقطه نظرات پري رويان فيس بوكي كه كسي پدرخوانده نمي شود پدر من. بعضي لباس ها به تن آدم ها كمي گشاد است. 4 ماه است كه ما داريم روي اسب ترواي شما ماله مي كشيم.

 



فريد زكريا: ايران در چالش هسته اي طلبكارتر از هميشه است (خبر ويژه)

سردبير مجله نيوزويك گفت ايران در چالش هسته اي طلبكارتر از هميشه به نظر مي رسد و قطعنامه تحريم هايي كه فعلا به جايي نرسيده حتي اگر هم تصويب شود، راه به جايي نخواهد برد.
فريد زكريا در برنامه «در دنيا چه خبر» شبكه سي ان ان گفت: آنچه توجه مرا جلب كرد ايران بود كه بيش از هميشه طلبكار و مقابله جو به نظر مي رسد. تنها به اين هفته بنگريد. ايران دومين دوره از رزمايش نظامي خود را كه نمايشي از توانايي نظامي و هدف آن ترساندن دشمنانش است برگزار كرد. سپس، رئيس جمهور احمدي نژاد بود كه تريبوني به او داده شده بود تا اين هفته در آمريكا با دنيا صحبت كند. او بيشتر وقت 35 دقيقه اي سخنراني اش را صرف سرزنش آمريكا به عنوان تنها «جنايتكار اتمي» كرد. در اين ميان، آمريكا هنوز به توافقي با شركايش در شوراي امنيت دست نيافته، تا تحريم هاي جديد سخت تري را بر تهران، به خاطر به تمسخر گرفتن توافقنامه هاي سازمان ملل، اعمال كند.
وي همچنين گفت: با وجود عدم تصويب تحريم ها، سؤال اين است كه اين تحريم ها تا چه اندازه موثر هستند؟ يك گزارش بسيار ناراحت كننده در اين هفته در «واشنگتن پست» وجود داشته كه اشاره به آن دارد كه برخي از اين تحريم ها ممكن است، آنگونه كه مد نظر بوده، كارگر نباشند. در واقع اين تحريم ها مي تواند بسياري از افراد و مؤسسات را كه در نظر بوده تا به آنها صدمه وارد شود، تقويت كند. ما مي خواهيم جريان نفت آنها قطع شود، اين عالي به نظر مي رسد اما چيزي نيست كه اتفاق بيفتد. بسياري از آنچه كه در گذشته به وسيله شركت هاي غربي انجام مي شده اينك در كنترل شركت هاي بومي ايران است. آنها مي گويند با افتخار مي توانند جايگزين شركت هاي خارجي شوند.

 



نگراني آقاي دروغ زاده از افزايش تعداد رقبا (خبر ويژه)

مهره مطبوعاتي سفارت آمريكا در رژيم طاغوت پس از يك سال ستايش و تمجيد از سران فتنه مي گويد بايد رهبري موج سبز را به خارج از كشور منتقل كنيم.
عليرضا نوري زاده در برنامه خود كه از شبكه گروهك تروريستي پژاك پخش مي شود، اظهار داشت: برنامه جريان سبز تاكتيكي، اطلاعاتي و فلج كردن كارهاي رژيم در داخل و خارج است از اين رو بر آن هستيم رهبري موج سبز را از خارج كشور به دست بگيريم زيرا ميرحسين موسوي و مهدي كروبي نتوانسته از موقعيت ها استفاده كنند.
همكار مشترك سيا و موساد اضافه كرد: اين موج بايد عاري از خشونت باشد زيرا سازمان مجاهدين خلق ]منافقين[ با آن همه سلاح نتوانست كاري از پيش ببرد. ما برنامه اي داريم تا 4 هزار عضو مجاهدين در اردوگاه اشرف عراق را پس از خروج از اين كشور جذب جنبش سبز كنيم.
وي در عين حال هدف از فتنه سبز را «ايجاد تفرقه در حاكميت وكشاندن دعوا به درون رژيم» توصيف كرد.
گفتني است برخي از گزافه گويي هاي آقاي دروغ زاده بيشتر از آن جهت است كه مدتي است احساس مي كند افراد كلاهبردارتر از خود وي در ميان محافل نفاق و ضدانقلاب پيدا شده اند و بازار او در ارتباط با مواجب بگيري از سرويس هاي جاسوسي را كساد كرده اند. او يكبار هم علناً به مهاجراني و باند جرس (شامل سروش، گنجي، كديور، بازرگان، بهنود، باستاني، نگهد ار و...) حمله كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14