(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389- شماره 19644

حديث دشت عشق
برتري شاگردان دايي در ديدار نخست فينال جام حذفي پيروزي نيمي از راه قهرماني را پيمود
اخبار كوتاه از فوتبال
فرصت سوزي آبي پوشان در ليگ قهرمانان آسيا حذف استقلال در شب بدشانسي
آغاز هشتمين دوره مسابقات قهرماني واليبال نوجوانان آسيا ايران به دنبال شيرين ترين قهرماني
كشتي در سبد اميد قراردارد سعيدلو: بازي هاي آسيايي امتحان است
سازمان ، خير و صلاح سرخابي ها را مي خواهد سجادي : به دنبال تثبيت مديريت ها هستيم
پروتكل همكاري بسكتبال مهرام و فنرباغچه
پس از لغو اردوي تيم ملي تكواندو درچين ذوالقدر: اعتراض كرديم اما غرامت نخواستيم
كشتي گيران جوان كشورمان، امروز در آنكارا



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا اميري»
در جواني پير عشق حق شدند
شهيد «رضا اميري» 19 بهمن سال 1346 مصادف با تولد امام هشتم شيعيان جهان چشم به جهان فاني گشود. با توجه به علاقه خانواده اش به ائمه اطهار(ع) و ميمنت و مباركي آن روز، وي را «رضا» ناميدند.
دانش آموز دوره راهنمايي شده بود كه علاقه زيادي به مطالعه كتب غيردرسي پيدا كرد.
در مدرسه بعنوان مسئول كتابخانه انتخاب شد. كتاب هاي مذهبي را مخصوصا زياد مطالعه مي كرد و همين امر باعث شناختش از اسلام شده بود.
با علني شدن مخالفت هاي مردم ايران با رژيم طاغوتي، «رضا» با وجود سن كم پا به پاي مردم انقلابي تهران شركت مي كرد.
با شروع جنگ اصرار به رفتن به جبهه داشت ولي والدينش اجازه نمي دادند. اخبار جنگ را مرتب پي گيري مي كرد از آنجايي كه از پيشنهادات مكرر خودش به پدر و مادر نتيجه مثبت نمي گرفت، يك روز به قصد رفتن به مدرسه از خانه خارج شد و ديگر بازنگشت.
والدين نگران و ناراحت وي، عكس و ديگر مشخصاتش را به رسانه هاي گروهي دادند تا چاپ كنند ولي چند روز بعد از جبهه «شوش» اطلاع دادند كه رضا مشغول خدمت در اين جبهه است.
سرانجام در تاريخ 30 آذر 62 به خوزستان، پايگاه امام حسين(ع) اعزام و در سپاه منطقه 8 تخريب مشغول خدمت شد. به طور داوطلب، در چند عمليات شركت نمود. در مدت 70 روز مأموريت در خط مقدم جبهه مي جنگيد تا اينكه سرانجام روز 10ماه آخر سال 63 در جزيره «مجنون» به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



برتري شاگردان دايي در ديدار نخست فينال جام حذفي پيروزي نيمي از راه قهرماني را پيمود

سرويس ورزشي-
تيم فوتبال پيروزي تهران با برتري مقابل گسترش فولاد تبريز گام بلندي براي فتح جام حذفي برداشت.
ديدار رفت بيست و سومين دوره رقابتهاي فوتبال جام حذفي با برتري پيروزي برابر گسترش فولاد تبريز به پايان رسيد. در اين ديدار كه از ساعت 16 روز گذشته ( چهارشنبه ) و به قضاوت خداداد افشاريان با حضور بيش از 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار شد، سرخپوشان پايتخت موفق شدند با تك گل شيث رضايي در دقيقه 12 مقابل ميزبان خود به پيروزي برسند.
پس از به ثمر رسيدن گل پيروزي، گسترش فولاد تبريز براي جبران گل خورده حملاتي را روي دروازه پيروزي ترتيب داد اما به نتيجه اي نرسيد تا دو تيم نيمه نخست را با همان تك گل رضايي به پايان برسانند. از نكات جالب توجه نيمه نخست برخورد عليرضا محمد، مدافع راست پيروزي با كمك داور اين ديدار بود كه اين اتفاق در دقيقه 43 افتاد. اين برخورد هيچ مصدوميتي را براي كمك داور يا عليرضا محمد در پي نداشت.
در نيمه دوم نيز بازي بيشتر در ميانه ميدان بود اما با اين حال دو تيم موقعيت هايي را براي گلزني بدست آوردند كه از آنها استفاده اي نكردند. اتفاق مهم اين نيمه به هدر رفتن پنالتي پيروزي بود.محسن خليلي در دقيقه 90 يك ضربه پنالتي را از دست داد. اين بازيكن پيش از اين نيز در ليگ برتر برابر سايپا يك ضربه پنالتي را از دست داده بود ولي با اين وجود باز هم از سوي علي دايي به عنوان پنالتي زن انتخاب شد و همچون چند بازي اخير پايش به گلزني نشد. خداداد افشاريان داور مسابقه در اين ديدار به هوار ملا محمد، محسن خليلي و حميد علي عسگر از پيروزي و رسول خطيبي از گسترش فولاد تبريز كارت زرد نشان داد.
شاگردان علي دايي با اين پيروزي نيمي از راه قهرماني را طي كردند تا با خيالي آسوده به ديدار برگشت فكر كنند.
ديدار برگشت روز سوم خرداد ماه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد و تيم برتر در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به عنوان قهرمان جام حذفي يكي از نمايندگان ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استيل آذين خواستار جذب فاتح تريم
حسين هدايتي رئيس هيات مديره و مالك باشگاه استيل آذين با فاروق نافذ اوزاك وزير ورزش تركيه ديدار كرد. در اين نشست فاروق نافذ اوزاك وزير ورزش تركيه در پاسخ به درخواست رئيس هيات مديره باشگاه استيل آذين پيرامون استفاده از مربيان ترك در فوتبال ايران و خصوصا در اين باشگاه گفت: من با دنيزلي و تريم صحبت مي كنم و اميدوارم يكي از اين مربيان با باشگاه استيل آذين همكاري داشته باشند.
اوزاك در همين نشست و در خصوص هدايتي در تماس مستقيم با فاتح تريم از وي خواست با باشگاه استيل آذين در اين خصوص همكاري كند و در صورت امكان زمينه براي حضور تريم در فوتبال ايران و باشگاه استيل آذين فراهم شود. وزير ورزش تركيه جهت برپايي يك تورنمنت چهار جانبه فوتبال با حضور دو باشگاه ايراني و دو باشگاه ترك اعلام موافقت كرد. برپايي اردوي آماده سازي در تركيه از ديگر توافقات صورت گرفته در اين نشست بود. همچنين مقرر شد زمينه حضور بازيكنان بزرگ و ملي پوش فوتبال تركيه در ايران فراهم شود و در مقابل باشگاه هاي ترك از توان ستاره هاي فوتبال ايران استفاده كنند.
پيروزي در كمپ دورتموند اردو مي زند
تيم فوتبال پيروزي اردوي آمادگي پيش فصل خود براي حضور در دهمين دوره ليگ برتر در آلمان برگزار مي كند. اردوي پيش فصل پيروزي براي آماده سازي اين تيم و شركت در ليگ دهم از 9 تا 19 تير در كمپ دورتموند آلمان برگزار خواهد شد. سرخ پوشان پس از برگزاري ديدار برگشت فينال جام حذفي به مدت 25 روز استراحت خواهند كرد و پس از آن از تاريخ 29 خرداد ماه تا زمان برگزاري اردوي خارجي خود در تهران تمرينات خود را آغاز خواهد كرد.
523 ميليون دلار هزينه برگزاري جام جهاني
فدراسيون جهاني فوتبال، فيفا براي برگزاري بهتر رقابت هاي جام جهاني 2010 صد ميليون دلار به بودجه در نظر گرفته شده براي اين كشور آفريقايي افزود. جرومه والكه دبيركل فيفا اعلام كرد كه به دليل نگراني از كيفيت كمپ هاي تمريني آفريقاي جنوبي، صد ميليون دلار ديگر به اين كشور كمك شده است. با پرداخت اين كمك صد ميليون دلاري، هزينه آماده سازي امكانات لازم براي برگزاري جام جهاني به 523 ميليون دلار افزايش يافت. البته هزينه هاي مربوط به ساخت استاديوم هاي جديد و امكانات در نظر گرفته نشده است. دبيركل فيفا در پايان گفت: برگزاري جام جهاني يك ميليارد دلار سود خالص در پي خواهد داشت كه بخش عمده اي از اين درآمد مربوط به تبليغات تجاري در جام جهاني خواهد بود.
دعوت از 16 بازيكن به تيم ملي فوتسال
كادرفني تيم ملي فوتسال اسامي 16 بازيكن برتر را جهت حضور در رقابت هاي آسيايي ازبكستان اعلام كرد.
مصطفي نظري، حميدرضا ابراري نيا، مجتبي نصيرنيا، محمد طاهري، محمد كشاورز، علي اصغر حسن زاده، مسعود دانشور، مصطفي طيبي، محمد هاشم زاده، جواد اصغري مقدم، محمدرضا زحمتكش، حسين سلطاني، علي رهنما، فرهاد فخيم، مجيد رييسي و سعيد كيائي نفراتي هستند كه از روز دوشنبه 25 ارديبهشت در كمپ تيم هاي ملي تمرينات خود را زير نظر حسين شمس پيگيري مي كنند. تيم ملي فوتسال كشورمان براي شركت در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا روز پنجشنبه 30 ارديبهشت ماه تهران را به مقصد تاشكند ترك مي كند و از روز يكشنبه 2 خرداد در اين رقابت ها به ميدان مي رود.

 



فرصت سوزي آبي پوشان در ليگ قهرمانان آسيا حذف استقلال در شب بدشانسي

تيم فوتبال استقلال ايران با وجود شايستگي نتوانست راهي مرحله يك چهارم پاياني رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا شود.
سه شنبه شب رقابت هاي مرحله يك هشتم ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد كه در يكي از مهمترين ديدارها تيم الشباب عربستان توانست با نتيجه سه بر دو برابر استقلال ايران به پيروزي دست يابد.
اين پيروزي در شرايطي به دست آمد كه نماينده فوتبال ايران در نيمه اول عملكرد بسيار خوبي را از خود ارائه داد و اگر بي دقتي مهاجمان اين تيم نبود استقلال ايران مي توانست يكي از هشت تيم مرحله بعد باشد.
در اين بازي ابتدا سلطان در دقيقه 22 دروازه استقلال را باز كرد اما دو دقيقه بعد سياوش اكبرپور از روي نقطه پنالتي گل تساوي را به ثمر رساند. در ادامه آبي پوشان ايراني اختيار بازي را در دست گرفتند تا اينكه در دقيقه 31 حسين كاظمي بر روي پاس فرهاد مجيدي گل دوم استقلال را وارد دروازه حريف كرد.
اين نتيجه تا پايان نيمه دوم باقي ماند اما با شروع اين نيمه الشباب نمايش بهتري را از خود ارائه داد و در دقيقه 48 طيب گل تساوي را به ثمر رساند. پس از اين گل باز هم اين تيم عربستاني بود كه بهتر از استقلال بازي كرد اما تيم ايراني هم شانس هاي خوبي را براي گشودن دروازه حريف پيدا كرد كه موقعيت تك به تك مجيدي در دقيقه 81 يكي از اين فرصت ها بود كه ضربه او به ديرك دروازه الشباب برخورد كرد. در شرايطي كه دو تيم خود را آماده وقت هاي اضافي مي كردند كيزاني مهاجم الشباب با استفاده از اشتباه مدافعان و دروازه بان استقلال در دقيقه 88 گل سوم الشباب را به ثمر رساند تا اين بازي با نتيجه سه بر دو به سود الشباب عربستان به پايان برسد. در دقيقه پاياني هم سياوش اكبرپور فرصت بسيار خوبي را براي گلزني به دست آورد اما از محوطه شش قدم توپ را به آسمان فرستاد تا پازل بدشانسي هاي استقلال در اين بازي كامل شود. نتايج ساير ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به اين شرح است:
¤ سئونگنام كره جنوبي 3- گامبااوزاكا ژاپن صفر
¤ سوون كره جنوبي 2- بيجينگ گوان چين صفر
¤ الغرافه قطر يك - پاختاكور ازبكستان صفر

 



آغاز هشتمين دوره مسابقات قهرماني واليبال نوجوانان آسيا ايران به دنبال شيرين ترين قهرماني

اگرچه قهرماني هاي متوالي تيم واليبال نوجوانان، ايران را به پرافتخارترين تيم در آسيا تبديل كرده است اما تيم كشورمان مصمم به كسب يك مدال طلاي آسيايي ديگر است تا به واسطه آن علاوه بر دفاع از قهرماني پيشين خود، هم المپيكي شود و هم جهاني.
اين امر براي تيم واليبال نوجوانان ايران ميسر نخواهد شد مگر آنكه اين تيم بتواند در مصاف با 9 تيم آسيايي ديگر عنوان نخست هشتمين دوره مسابقات قهرماني آسيا را از آن خود كند. رقابت هايي كه خود ميزبان آن است.مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان 2010 آسيا از امروز (پنجشنبه) با شركت 10 تيم در تهران آغاز مي شود. كره جنوبي، سريلانكا، قزاقستان، تايلند، چين، استراليا، هند و چين تايپه 9 تيم آسيايي هستند كه براي حضور در اين دوره از مسابقات به تهران سفر مي كنند و به مدت 9 روز براي كسب بهترين جايگاه هاي آسيا با يكديگر رقابت خواهند داشت.
ايران بالاتر از ديگر آسيايي هاست
تيم كشورمان در شرايطي آماده رويارويي با حريفان خود در رقابت هاي واليبال 2010 نوجوانان آسيا شده كه مدافع عنوان قهرماني است. در دوره پيشين اين مسابقات كه سريلانكا ميزبان آن بود، تيم كشورمان با هدايت يوتسا ست كوويچ و محمد وكيلي و با شكست 3 بر صفر ژاپن در ديدار نهايي به عنوان نخست آسيا دست يافت.
از مجموع برگزاري 7 دوره از رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان آسيا، تيم كشورمان در 5 دوره آن حضور داشته است. 4 مدال طلا همراه با يك مدال نقره حاصل رويارويي واليباليست هاي نوجوان كشورمان با حريفان آسيايي است و از اين حيث آنها بالاتر از ديگر آسيايي ها قرار دارند. از نظر مدال آوري، كره جنوبي با يك طلا و سه نقره تيم دوم آسياست. هندي ها نيز با يك طلا، يك نقره و 2 برنز در رده سوم تيم هاي برتر آسيا قرار دارند.
يك تير با سه نشان
بهترين تيم شركت كننده در هشتمين دوره مسابقات واليبال نوجوانان آسيا به عنوان قهرمان اين قاره سهميه المپيك جهاني نوجوانان سنگاپور را از آن خود مي كند. ضمن اينكه 2 تيم برتر اين رقابت ها نيز راهي پيكارهاي جهاني مي شوند. كسب مجوز حضور در اين دو رويداد جهاني اهداف تيم واليبال نوجوانان ايران را شكل داده اند. ضمن اينكه بازيكنان اين تيم ماموريت دارند تا از عنوان قهرماني ايراني هاي شركت كننده در دوره پيشين اين رقابت ها نيز دفاع كنند.
گروه بندي 10 تيم شركت كننده در مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان 2010 آسيا و برنامه ديدارهاي آنها به شرح زير است:
گروهA: ايران، چين، سريلانكا، كره جنوبي و استراليا
گروه B: ژاپن، هند، قزاقستان، چين تايپه و تايلند
پنجشنبه (23 ارديبهشت ماه)
¤ كره جنوبي- سريلانكا
¤ قزاقستان- تايلند
بعد از اين دو بازي مراسم افتتاحيه برگزار مي شود.
¤ چين- استراليا (پخش مستقيم)
¤ هند- چين تايپه
جمعه (24 ارديبهشت ماه)
¤ قزاقستان- هند
¤ كره جنوبي- چين
¤ ايران- استراليا (پخش مستقيم)
¤ ژاپن- چين تايپه

 



كشتي در سبد اميد قراردارد سعيدلو: بازي هاي آسيايي امتحان است

رئيس سازمان تربيت بدني، با اشاره به اهميت بازي هاي آسيايي گفت: اين رقابت ها حكم امتحان آخر ترم براي ارزيابي وضعيت ورزش كشور را دارد.
علي سعيدلو كه در حاشيه نشست با وزير ورزش و جوانان تركيه صحبت مي كرد در پاسخ به پرسش مبني بر عملكرد فدراسيون هاي ورزشي در آستانه بازي هاي آسيايي گوانگجو اظهار داشت: همكاران ما در سازمان تربيت بدني بنا به تقسيم بندي وظايفي كه دارند در قالب ستاد نظارت و ارزيابي، پيگير وضعيت همه فدراسيون ها و ورزشكارانشان هستند. گزارش عملكرد آنها مدام در حال بررسي است.
وي با تأكيد بر اينكه بازي هاي آسيايي يك بهانه براي آماده سازي همه ورزشكاران تمام رشته هاست، يادآور شد: اين وظيفه قانوني فدراسيون هاست كه تمام وقت خود را صرف آمادگي هر چه بهتر ورزشكارانشان و رسيدن به جايگاهي مطلوب تر كنند. فدراسيون ها و مسئولان آنها بايد 24 ساعته كار كنند؛ حال چه بازي هاي آسيايي باشد و چه نباشد.
رئيس سازمان تربيت بدني تصريح كرد: البته اينك كه بازي هاي آسيايي را در پيش داريم بايد با درايت و دقت بيشتري به وظايف عمل شود. به هر حال بازي هاي آسيايي دقيقا حكم امتحان پايان ترم محصلان است. اين بازي ها امتحاني براي همه فدراسيون، مسئولان و ورزشكاران آنهاست. بعد از بازي هاي آسيايي است كه مي توان به ارزيابي دقيقي از عملكردها دست يافت.
سعيدلو ابراز اميدواري كرد كه مسئولان مربوطه در فدراسيون هاي ورزشي با برنامه ريزي و زمانبندي دقيق به امور تغذيه، بدنسازي، و آمادگي جسماني ملي پوشان براي حضور هر چه بهتر در رقابت هاي چين رسيدگي كنند.
وي با بيان اينكه ديدگاه سازمان تربيت بدني نسبت به فدراسيون ها و چگونگي حضور آنها در بازي هاي آسيايي 2010 چين متفاوت است، اظهار داشت: فدراسيوني مانند كشتي كه پيش از اين هم در اينگونه ميادين مدال آور بوده است بايد در چين جايگاه خود را حفظ كنند. اينگونه رشته ها در «سبد اميد» ما قرار دارند.
رئيس سازمان تربيت بدني با تأكيد بر اينكه نسبت به تعدادي فدراسيون ها مانند قايقراني هم اميدوارانه است، تصريح كرد: البته نوع برخورد و نگاه به تعدادي ديگر از فدراسيون ها متفاوت است. از برخي ورزشكاران فقط مي خواهيم به بهترين نحو ممكن خود را آماده سفر به چين كنند تا در آنجا عملكرد خوبي داشته باشند.

 



سازمان ، خير و صلاح سرخابي ها را مي خواهد سجادي : به دنبال تثبيت مديريت ها هستيم

معاون سازمان تربيت بدني با اشاره به طرح واگذاري دو تيم پيروزي و استقلال به بخش خصوصي، گفت: به دنبال اين هستيم تا آنچه به خير و صلاح اين دو تيم است، اتفاق افتد.
حميد سجادي معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با اشاره به طرح واگذاري دو تيم پيروزي و استقلال به بخش خصوصي گفت: مقدمات اين كار فراهم شده و انجام نهايي آن هم در دستور كار قرار گرفته است.
وي با تاكيد بر پرطرفدار بودن تيم هاي پيروزي و استقلال ادامه داد: به دنبال اين هستيم تا با واگذاري اين دو تيم به بخش خصوصي آنچه به خير و صلاح پيروزي و استقلال است به نحو احسن اتفاق افتد.معاون سازمان تربيت بدني در خصوص برنامه اين سازمان براي برگزاري مجامع انتخابات فدراسيون هايي كه دوره مديريت روسا و سرپرستان آنها به اتمام رسيده است، خاطر نشان كرد: زماني كه مجموعه جديد در سازمان تربيت بدني آغاز به كار كرد، 24 فدراسيون بلاتكليف داشتيم كه به وضعيت همه آنها رسيدگي شد. در مورد مجامع انتخاباتي هم مقدمات كار فراهم شده تا در بهترين فرصت به صورت ايده آل كارها را انجام دهيم. ما به دنبال تثبيت مديريت ها هستيم!

 



پروتكل همكاري بسكتبال مهرام و فنرباغچه

تيم بسكتبال مهرام به منظور گسترش فعاليت هاي خود و همكاري هاي بيشتر با ديگر كشورها، پروتكل همكاري با تيم باشگاهي فنرباغچه تركيه امضا كرد.
امضاي پروتكل همكاري ميان دو تيم بسكتبال مهرام و فنرباغچه عصر روز سه شنبه و درجريان برپايي اردوي تداركاتي نماينده كشورمان در شهر استانبول انجام شد.
ايزدپناه مديرفني تيم بسكتبال مهرام در ملاقات با «نديم كاراكاش» مديرعامل تيم بسكتبال فنرباغچه تركيه در خصوص انعقاد تفاهم نامه همكاري هاي ميان دو باشگاه در زمينه برپايي اردوي مشترك درايران يا تركيه همراه با برگزاري ديدارهاي دوستانه، تاسيس آكادمي بسكتبال و استفاده از تجارت دوطرف به توافق نهايي رسيده و مقدمات كار را انجام دادند.
قرار است پس ازطي شدن مراحل اداري لازم، اين پروتكل همكاري درايران يا تركيه به امضاي مديران دوباشگاه مهرام و فنرباغچه برسد.

 



پس از لغو اردوي تيم ملي تكواندو درچين ذوالقدر: اعتراض كرديم اما غرامت نخواستيم

دبير فدراسيون تكواندو گفت: درنامه اي اعتراض خود را به چيني ها اعلام كرديم؛ ولي از آنها غرامت نخواستيم.
غلامحسين ذوالقدر اظهار داشت: فدراسيون تكواندو چين از تيم ملي ايران دعوت كرده بود كه اردويي را با هزينه آنها برگزار كند؛ ولي اصل دعوت نامه را دير ارسال كرد و عملاً اين اردو لغو شد.وي با اشاره به اينكه از علت اين كار چيني ها خبري نيست، تصريح كرد: ما درنامه اي اعتراض خود را اعلام كرديم تا بار ديگر چنين كاري را تكرار نكنند؛ اما طلب خسارت يا غرامت نكرديم. بليت هاي تهيه شده براي چين لغو شد؛ بنابراين نيازي به اين كار نبود.دبير فدراسيون كه با محمد پولادگر تيم ملي را درمسابقات قهرماني آسيا همراهي مي كند، تصريح كرد: خوشبختانه تيم هاي ملي به خوبي مشغول تمرين هستند و از وضعيت مناسبي نيز برخوردارند. فكر نمي كنم لغو شدن اين اردو تاثيري در روند آماده سازي تيم ها داشته باشد.
ذوالقدر درباره موفقيت فدراسيون با اعزام هفت تكواندوكار نوجوان به مسابقات بين المللي اتريش گفت: سعي مان بر اين است كه هفت نفر را بفرستيم. بنابر اين هر 2 تكواندوكاري كه خيلي به هم نزديك بودند، اعزام مي شوند.

 



كشتي گيران جوان كشورمان، امروز در آنكارا

تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان ايران بامداد امروز براي حضور در رقابتهاي بين المللي جام قهرمانان تركيه راهي آنكارا مي شوند.
تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان كشورمان هركدام با 16 كشتي گير در اين تورنمنت بين المللي در تركيه شركت مي كنند. هدف از شركت تيمهاي كشتي جوانان كشورمان در اين رقابتها آمادگي براي حضور در رقابتهاي آسيايي و جهاني است.رقابت هاي جام قهرمانان تركيه در رده سني جوانان طي روزهاي 24 تا 26 ارديبهشت ماه در شهر آنكارا تركيه برگزار مي شود. تيمهاي كشورمان كه بامداد پنجشنبه راهي تركيه مي شوند، پس از شركت در اين رقابت ها سه شنبه هفته پيش رو به كشور باز مي گردند.رقابتهاي كشتي قهرماني جوانان آسيا دهه پاياني خردادماه در هوانگشان چين و قهرماني جهان مردادماه در بوداپست مجارستان برگزار مي شود.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14