(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 ارديبهشت 1389- شماره 19645

حديث دشت عشق
اخبار كوتاه از فوتبال
چهار تيم كره اي به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا صعود كردند ذوب آهن تنها نماينده ايران
سعيدلو: نگاه همه به عملكرد كاروان ورزشي كشورمان در گوانگجو است
آرامش به تيم فوتبال اميد بازگشت توافق مجدد فدراسيون فوتبال و پيرواني
تساوي كرماني ها در ليگ هندبال
پيكان، قهرمان ليگ برتر واليبال



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «حميدرضا دستگير»
مي جويم از كرانه دريا نشان تو

«شهيد حميدرضا دستگير» سال 1346 ديده به جهان گشود.
او توانست تا مقطع سوم راهنمايي تحصيل كند. پس از انقلاب حمله دشمن به خاك پاك وطن موجب شد با توجه به عشقي كه به امام و انقلاب داشت جذب سپاه شده و به عنوان پاسدار رسمي به جمع سبزپوشان بپيوندد.
او بارها در مناطق عملياتي و جبهه ها شركت نمود و با دشمن نبردي مردانه داشت.سرانجام در 15/2/1367 در منطقه قلاويزان در حاليكه فرماندهي گردان را به عهده داشت به شهادت رسيد و در جوار علي صالح (ع) به خاك سپرده شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

رد پيشنهاد 7ميليون دلاري استيل آذين توسط دنيزلي
سرمربي تيم فوتبال بشيكتاش تركيه پيشنهاد هفت ميليون دلاري مسئولان استيل آذين تهران را براي قبول مسئوليت اين تيم نپذيرفت. درحاليكه مسئولان باشگاه استيل آذين هفته گذشته رسماً تمايل خود را براي همكاري با فاتح تريم اعلام كردند، رسانه هاي تركيه اي خبر از مذاكره نافرجام مسئولان اين باشگاه با مصطفي دنيزلي دادند. سايت خبري «فرم» در اين خصوص با اشاره به پيشنهاد هفت ميليون دلاري مسئولان باشگاه استيل آذين به مصطفي دنيزلي در خبري آورده است: مصطفي دنيزلي يك رقم نجومي را كه از سوي باشگاه استيل آذين ايران به وي پيشنهاد شده بود نپذيرفت. اين رقم چيزي در حدود 5/2برابر مبلغي است كه دنيزلي از باشگاه تركيه اي بشيكتاش دريافت مي كند.
دايي مشكلي براي همراهي پيروزي ندارد
تمرينات تيم فوتبال پيروزي پس از برتري مقابل گسترش فولاد تبريز در شرايطي دنبال شد كه علي دايي كار سرخپوشان را زيرنظر داشت. دايي كه بعد از ديدار با گسترش تبريز مورد حمله فرد ناشناسي قرار گرفته بود بدون هيچ مشكلي كار شاگردانش را زيرنظر گرفت و معتقد بود در اين ماجرا بزرگنمايي شده است.
قهرماني آتلتيكو مادريد در ليگ اروپا
تيم فوتبال آتلتيكو مادريد اسپانيا با پيروزي برابر فولهام انگليس عنوان قهرماني ليگ اروپا را به خود اختصاص داد. ديدار فينال اين دوره از مسابقات بامداد پنجشنبه در ورزشگاه «نوردبانك» شهر هامبورگ آلمان برگزار شد و در پايان 120 دقيقه جدال دو تيم، اين نماينده اسپانيا بود كه با گل «ديه گو فورلان» در دقيقه 116 جام قهرماني را بالاي سر برد. در دقيقه 32 اين ديدار «ديه گو فورلان» گل برتري تيم آتلتيكو مادريد را وارد دروازه فولهام كرد اما پنج دقيقه بعد «داويه اس» بازي را به تساوي كشاند. ادامه جدال دو تيم براي رسيدن به گل ثمري نداشت تا بازي در وقت 90 دقيقه با همين تساوي به پايان برسد. در دقيقه 116 باز هم اين «ديه گو فورلان» بود كه هنرش را به نمايش گذاشت و گل برتري مردان مادريد را وارد دروازه تيم انگليسي كرد تا جام قهرماني را به هوادارانش هديه كند.
سيگار هديه بوناچيچ به ابراهيم زاده
سرمربي مس كرمان پس از پيروزي ذوب آهن به ابراهيم زاده يك سيگار برگ بزرگ هديه داد. لوكا بوناچيچ، سرمربي مس كرمان پس از شكست يك بر صفر مقابل ذوب آهن يك سيگار برگ بزرگ را به ابراهيم زاده هديه داد و عنوان كرد اين سيگار برگ را زماني كه در سپاهان حضور داشته شخصي به او داده و موفق به حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا شده و اميدوار است ابراهيم زاده با اين هديه بتواند به ديدار نهايي ليگ قهرمانان راه پيدا كند.(!)
سهميه ايران در آسيا كسر نمي شود
رئيس ليگ قهرمانان آسيا گفت: سهميه ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا كسر نخواهد شد. آلكس سوزوكي در مورد احتمال كسر سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا براي فصل آينده، اظهار داشت: به موضوع كسر سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا اصلاً فكر نمي كنيم. باشگاه هاي ايراني امكانات خوبي دارند و از نظر حضور تماشاگر در ورزشگاه ها از پتانسيل بالايي برخوردار هستند، به همين دليل امكان كسر سهميه از ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا وجود ندارد.
تقدير ستاد منشور اخلاقي از سياوش اكبرپور
ستاد منشور اخلاقي و رفتاري فوتبال ايران از حركت سياوش اكبرپور پس از گلزني به الشباب عربستان تقدير و اين حركت را بسيار ارزشمند توصيف كرد. استقلال در اين مسابقه از ليگ قهرمانان آسيا 3 بر 2 شكست خورد و از گردونه رقابت ها حذف شد. سياوش اكبرپور كه گل اول استقلال را در اين مسابقه به ثمر رساند پس از گلزني بر زير پيراهن خود نام مبارك يا زهرا را حك كرده بود كه آن را مقابل دوربين هاي تلويزيوني نشان داد.
شمسايي دراصفهان ماندني شد
10بازيكن براي حضور در فصل آينده ليگ برتر فوتسال با تيم فولاد سپاهان اصفهان قرارداد بستند. درحالي كه رقابت هاي ليگ برتر 89 مردادماه سال جاري آغاز مي شود و فولاد ماهان بايد از 2 عنوان قهرماني سال هاي اخيرش دفاع كند وحيد شمسايي،رضا ناصري، فرهاد فخيم، محمد كشاورز، محمد طاهري، اصغر حسن زاده، محمد هاشم زاده، مجيد رئيسي، اميد ابراري نيا و احمد باغبان باشي بازيكناني بودند كه با حضور در اين باشگاه با قهرمان باشگاه هاي آسيا قرارداد بستند. براي اولين بار اين ليگ باشگاه با بازيكنان موردنظر قرارداد 3ساله بست.
ارائه پيشنهاد ميزباني جام جهاني توسط بكهام
ديويد بكهام با حضور در مقر فدراسيون بين المللي فوتبال در زوريخ، پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2018 انگليس را تقديم سپ بلاتر، رئيس فيفا كرد بكهام كه در سفر به زوريخ از سوي لرد تريسمان، رئيس اتحاديه فوتبال و رئيس كميته پيشنهاددهنده جام جهاني، اندي آنسن، مدير اجرايي كميته پيشنهاددهنده و جف تامپسون، نايب رئيس بريتانيايي فيفا، همراهي مي شد، بسته پيشنهادي انگلستان براي ميزباني جام جهاني 2018 را تقديم رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال كرد.

 



چهار تيم كره اي به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا صعود كردند ذوب آهن تنها نماينده ايران

در شرايطي كه از بين چهار نماينده فوتبال ايران در هشتمين دوره رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا تنها يك تيم موفق شد با شكست ديگر تيم ايراني به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند، چهار نماينده كره جنوبي با شكست رقيبان قدرتمند خود به اين مرحله صعود كردند.
شاگردان منصور ابراهيم زاده در شرايطي به اين مرحله از رقابتها صعود كردند كه در مرحله يك هشتم نهايي يك تيم ايراني ديگر را از پيش رو برداشتند و مشخص نبود اگر تيم ديگري به جز مس كرمان در اين مرحله حريف ذوب آهن بود، آيا اين تيم اصفهاني مي توانست به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند؟
سپاهان، استقلال و مس كرمان سه نماينده ديگر ايران در اين دوره از رقابتها بودند كه حذف شدند.
ذوب آهن حالا بايد منتظر قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي اين دوره از مسابقات بماند كه قرار است روز 5 خرداد در كوالالامپور - مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا - برگزار شد.
اما نكته جالب مرحله يك چهارم نهايي صعود چهار نماينده از فوتبال كره جنوبي است كه نشان از داشتن تيم ها و باشگاه هايي قدرتمند در اين كشور دارد. كره اي ها در شرايطي توانستند چهار نماينده در اين مرحله داشته باشند كه تيم هاي مطرحي از ژاپن و استراليا را از دور رقابتها حذف كردند.
پوهانگ استيلرز، سئونگنام ايلهوا، سوون بلووينگز و جئونبوك موتورز چهار تيم كره اي هستند كه به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرده اند. الغرافه قطر، الهلال و الشباب عربستان و ذوب آهن ايران چهار تيم ديگر حاضر در اين مرحله هستند.
مراسم قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي هشتمين دوره رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا كه قرار است به صورت رفت و برگشت برگزار شود، روز 5 خردادماه در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا-در مالزي - برگزار خواهد شد . فينال اين مسابقات نيز به ميزباني ورزشگاه ملي توكيو در ژاپن برگزار مي شود.

 



سعيدلو: نگاه همه به عملكرد كاروان ورزشي كشورمان در گوانگجو است

روساي فدراسيون هاي ورزشي اعزامي به مسابقات آسيايي 2010 گوانگجو و سفير ايران در چين با رئيس سازمان تربيت بدني ديدار كردند.
در ابتداي اين ديدار روساي فدراسيون هاي ورزشي در گزارشي با اشاره به آماده سازي تيم هاي خود برخي از مسائل و مشكلات پيش روي ورزشكاران شركت كننده در مسابقات آسيايي را بيان كردند.
روساي فدراسيون هاي ورزشي در اين ديدار از رئيس سازمان تربيت بدني و صفري سفير جمهوري اسلامي ايران در چين خواستند تا نسبت به رفع مسايل و موضوعات پيش روي ورزشكاران ايران مساعدت و همكاري هاي خود را ادامه دهند. در اين ديدار سفير ايران در چين قول داد تا با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي سفارت ايران در چين براي كاروان ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو تدارك لازم انجام شود.
سعيدلو در اين ديدار همچنين با اشاره به آماده سازي تيم هاي ايراني شركت كننده در اين رويداد بين المللي گفت: نگاه ميليون ها ايراني به عملكرد كاروان ورزشي ايران در مسابقات آسيايي گوانگجو است.
در اين ديدار حميد سجادي معاون امور ورزشي، علي رغبتي مديركل دفتر نظارت بر فدراسيون هاي ورزشي سازمان و مهرداد سراجي مديركل حوزه رياست سازمان تربيت بدني و روساي فدراسيون هاي شمشيربازي، انجمن هاي ورزشي، شطرنج، اسكيت، كبدي، دووميداني، ووشو، واليبال، فوتبال، تير و كمال، اسكواش، بسكتبال، قايقراني، هندبال، دوچرخه سواري، بدمينتون، كاراته، جودو و ژيمناستيك حضور داشتند.

 



آرامش به تيم فوتبال اميد بازگشت توافق مجدد فدراسيون فوتبال و پيرواني

مسئولان فدراسيون فوتبال كشورمان پس از برگزاري نشستي با غلامحسين پيرواني با وي به توافق رسيدند تا در بازگشت مجدد به تيم اميد، هدايت اين تيم را تا بازي هاي آسيايي گوانگجو و مرحله مقدماتي المپيك لندن بر عهده بگيرد.
تيم فوتبال اميد ايران كه خود را براي حضور در بازي هاي آسيايي 2010 و مقدماتي المپيك 2012 لندن آماده مي كند، از ماه ها پيش به دنبال اختلاف نظر كميته ملي المپيك و فدراسيون فوتبال با مشكل مواجه شد و غلامحسين پيرواني نيز كه از همان شروع كار برنامه ريزي خوبي براي موفقيت اين تيم انجام داده بود، دلسرد و نااميد به كارش ادامه داد.
اين اختلافات در نهايت منجر به ايجاد شكاف عميق بين فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم فوتبال اميد شد تا در نهايت غلامحسين پيرواني در اقدامي ناگهاني كناره گيري اش از هدايت اين تيم را اعلام كند.
با استعفاي پيرواني نشست ها و رايزني هاي بسياري با اهالي فوتبال برگزار شد تا پيرواني به اين تيم بازگردد اما هر بار موانعي براي همكاري مجدد داشت تا اينكه روز پنجشنبه - 23 ارديبهشت ماه - علي كفاشيان به همراه مهدي تاج در نشستي با غلامحسين پيرواني شرايط ادامه همكاري را بررسي كردند و در نهايت با حضور مجدد اين مربي در تيم اميد موافقت شد.
بنابر تاكيد علي كفاشيان و مهدي تاج، سرمربي تيم فوتبال اميد تا بازي هاي آسيايي گوانگجو قطعا غلامحسين پيرواني خواهد بود و دستياران قبلي او (اميرحسين پيرواني و هادي طباطبايي) نيز به كارشان ادامه خواهند داد و تنها در صورت صلاحديد پيرواني گزينه جديدي به اين جمع اضافه مي شود. غلامحسين پيرواني بعد از نشست با مسئولان فدراسيون فوتبال به همراه آنها راهي سازمان تربيت بدني شد و در ديدار با علي سعيدلو شرايط ادامه همكاري اش را بازگو كرد كه مورد حمايت رئيس سازمان تربيت بدني قرار گرفت و مقرر شد به زودي تمرينات تيم فوتبال اميد را آغاز كند.

 



تساوي كرماني ها در ليگ هندبال

چهاردهمين هفته از بيست و دومين دوره ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور با تساوي دو تيم كرماني و تداوم صدرنشيني سپاهان پيگيري شد.
هفته چهاردهم مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پنجشنبه شب در شهرهاي كرمان، اصفهان، كازرون، تهران و اراك پيگيري شد كه طي آن جدال حساس دو تيم همشهري شهرداري زرند و مس كرمان به نتيجه تساوي انجاميد. دانشگاه آزاد اسلامي، تيم نهم جدول رده بندي ليگ برتر هم به نتيجه تساوي برابر تيم بافق يزد رضايت داد. با اين تساوي وضعيت تيم دانشگاه آزاد در جدول رده بندي به خطر افتاد و اگر اين تيم همچنان روي نوار ناكامي گام بردارد و پيروزي هاي تيم اروميه نيز تداوم يابد، جاي اين دو تيم در انتهاي جدول عوض خواهد شد.
در مهم ترين ديدار هفته چهاردهم ليگ برتر هندبال تيم ذوب آهن در شهر اراك موفق به شكست تيم هپكو شد و تيم دانشگاه صنعتي اروميه هم با مربي جديدش با شكست تيم پتروشيمي كازرون به دومين پيروزي پي در پي خود در ليگ هندبال ايران دست يافت. نتايج ديدارهاي هفته چهاردهم مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ شهرداري زرند كرمان 23- مس كرمان 23
¤ فولاد مباركه اصفهان 27- شهرداري سبزوار 20
¤ پتروشيمي كازرون 21- دانشگاه صنعتي 22
¤ دانشگاه آزاد اسلامي 42- سنگ آهن بافق يزد 42
¤ هپكو اراك 26- ذوب آهن اصفهان 30
جدول رده بندي ليگ برتر هندبال در پايان هفته چهاردهم به شرح زير است:
1- فولاد مباركه اصفهان 28 امتياز
2- ذوب آهن اصفهان 25 امتياز
3- مس كرمان 18 امتياز و...

 



پيكان، قهرمان ليگ برتر واليبال

رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي كشور با قهرماني تيم پيكان به پايان رسيد.
ديدار دوم دو تيم پيكان و سايپا در مرحله نهايي رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر پنجشنبه در خانه واليبال برگزار شد و در پايان تيم پيكان با پيروزي 3 بريك براي پنجمين بار متوالي عنوان قهرماني ليگ برتر را به خود اختصاص داد. اين تيم در ديدار اول دو تيم نيز به پيروزي رسيده بود.
در اين ديدار كه با استقبال خوب تماشاگران همراه شده بود بازيكنان پيكان گيم اول، سوم و چهارم را با نتايج (25 بر 23) و (25 بر 20) و (27 بر 25) به سود خود به پايان بردند و در گيم دوم بازي را با نتيجه (25 بر 16) به سايپا واگذار كردند.
به اين ترتيب تيم واليبال پيكان به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر دست پيدا كرد و سايپا نايب قهرمان شد.
در اين ديدار كه در خانه واليبال تهران برگزار شد تماشاگران استقبال بسيار خوبي كردند به گونه اي كه ظرفيت كم خانه واليبال باعث شد تعداد زيادي از علاقمندان پشت در سالن بمانند و شانس ديدن بازي را از دست بدهند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14