(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 ارديبهشت 1389- شماره 19645

تشديد برخورد با 6 تخلف عمده رانندگي
انتقاد وزير بهداشت از مراكز درماني دولتي
تبديل 3 هزار مدرسه به پايگاه اوقات فراغت دانش آموزي
اصلاح اطلاعات داوطلبان استخدام تا روز يكشنبه
حضور مستمر پليس در پارك ها و تفرجگاه ها
بازديد بيش از يك ميليون نفر از نمايشگاه گل و گياه
جانشين ستاد مبارزه با مواد مخدر: معتادان شهرها و روستاها سرشماري مي شوند
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري بركنار شد
رويدادهاي خارجي استمداد آمريكا از مخترع بمب هيدروژني
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)برنامه تشييع و خاكسپاري 15شهيد گمنام اعلام شد
تصادف در محور برازجان3 كشته برجاي گذاشت
هجوم ملخ ها به مراتع دليجان
زمين خواري اسراييلي هاي حريص
ميني كليساي سيار
خانه بن لادن ها مركز تهيه فيلم هاي مستهجن
طوفان شن بغدادي ها را غافلگير كرد



از امروز اجرا مي شود
 تشديد برخورد با 6 تخلف عمده رانندگي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آغاز طرح تشديد برخورد با 6 تخلف عمده از امروز در سراسر كشور خبر داد.
سردار اسكندر مومني با اشاره به بررسي هاي پليس در خصوص تخلفات عمده رانندگان در كشور گفت: بر اين اساس و برابر ابلاغيه صورت گرفته از روز شنبه 6 تخلف عمده شامل استفاده نكردن از كمربند ايمني، سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، حركت نكردن بين خطوط، رعايت نكردن فاصله طولي و استفاده از تلفن همراه در كانون توجه پليس قرار گرفته و ماموران به صورت ويژه با آنها برخورد مي كنند.
به گزارش ايسنا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي همچنين از رانندگان خواست ضمن همكاري با پليس از انجام اين تخلفات خودداري كنند.

 



انتقاد وزير بهداشت از مراكز درماني دولتي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: برخي مراكز درماني به حال خود رها شده اند و وضعيت برخي مراكز درماني دولتي به گونه اي اسفبار است كه نمي توان آنها را مراكز درماني ناميد.
به گزارش خبرگزاري ها مرضيه وحيد دستجردي ديروز در مراسم افتتاح بخش ام.آر.آي بيمارستان شهداي تجريش با اعلام اين خبر افزود: متاسفانه ديده شده است برخي مجروحان نيمه شب پس از مراجعه به بيمارستانهاي دولتي با اذعان اين مطلب كه از عهده انجام عمل جراحي برنمي آيند بيمار را به بيمارستان خصوصي ارجاع داده و بيمار براي انجام جراحي مجبور به واريز چند ميليون تومان به حساب يك پزشك مي شود.
وي با اشاره به حضور نيروي انساني مجرب و صرف بودجه و اعتبارات زياد در بخش بيمارستان هاي دانشگاهي تاكيد كرد: بيمارستان هاي دولتي و دانشگاهي نبايد وضعيتشان به گونه اي باشد كه بيمار را به بيمارستان خصوصي ارجاع دهند و او را دچار دردسر كنند.
وزير بهداشت، در رابطه با فروش نوبت در بيمارستان هاي دولتي ضمن تكذيب آن اظهار داشت: فروش نوبت بيمارستاني صددرصد خلاف قانون است و بايد به شدت با آن برخورد شود.
دستجردي با اشاره به نامطلوب و غيراستاندارد بودن ساختمان هاي اورژانس برخي بيمارستان هاي دانشگاهي اظهار داشت: فضاي فيزيكي برخي مراكز درماني دولتي درخور شان مردم نيست و مدتهاست برخي مراكز درماني رها شده اند و حتي رنگ كاري ساده نيز از آنها دريغ شده است و اصلاً يك مكان درماني كه حداقل شرايط بهداشتي را داشته باشد، نداريم. وضعيت اسفباري است.
وي ادامه داد: برنامه ارتقاي اورژانس هاي بيمارستان از سوي اين وزارتخانه ابلاغ شده است و فضاي فيزيكي اورژانس هاي بيمارستان بايد در شأن مردم كشور باشد.
وزير بهداشت در ادامه با بيان اينكه هر دانشگاه علوم پزشكي و بيمارستاني كه رضايتمندي بيشتري براي مردم داشته باشد، كمك هاي بيشتري از وزارت بهداشت دريافت خواهد كرد، گفت: ميزان كمك ها و توبيخ هاي وزارت بهداشت به بيمارستان ها در ارتباط با امر خدمتگزاري به مردم است.

 



تبديل 3 هزار مدرسه به پايگاه اوقات فراغت دانش آموزي

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 3 هزار مدرسه شهر تهران به پايگاه هاي گذران اوقات فراغت تبديل مي شوند.
زكريا يازرلو با بيان اينكه در 3 هزار پايگاه اوقات فراغت دانش آموزان، دارالقرآن نرم افزاري راه اندازي مي شود تصريح كرد: براي پربار شدن اوقات فراغت دانش آموزان كلاس هاي تربيت بدني، علمي و پژوهشي، مهدويت، دستاوردهاي انقلاب اسلامي، دشمن شناسي و غيره برگزار مي شود.
به گزارش برنا، وي در خصوص پايگاه هاي اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دانش آموزان مي توانند از هفته چهارم خرداد سال جاري در كلاس هاي اوقات فراغت شركت نمايند.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد
 اصلاح اطلاعات داوطلبان استخدام تا روز يكشنبه

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش براي اصلاح اطلاعات خود تا روز يكشنبه وقت دارند.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش محمدتقي صابري اظهار داشت: كليه داوطلبان متقاضي شركت در آزمون استخدامي اين وزارتخانه كه در موعد مقرر «12 الي 19ارديبهشت» نسبت به ثبت نام خود از طريق پايگاه مركز سنجش آموزش اقدام نموده اند براي اطمينان از صحت اطلاعات خود مي توانند تا روز يكشنبه
(26/2/89) با مراجعه به پايگاه مذكور نسبت به اصلاح اطلاعات وارد شده اقدام نمايند.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش در اين زمينه توجه داوطلبان را به نكات زير ضروري اعلام كرد:
-استان درخواستي داوطلبان بايد ظرفيت پذيرش در رشته شغلي مدنظر آنان را داشته باشد، در غير اين صورت، كارت شركت در آزمون براي اين گروه از داوطلبان صادر نخواهد شد.
- در فرم تقاضانامه، شهر مدنظر براي شركت در آزمون انتخاب شده باشد.
- با توجه به عدم پذيرش و استخدام نيروي انساني در تهران، داوطلبان ساكن اين شهر كه در آزمون استخدام براي شهرستان هاي تهران ثبت نام كرده اند، بايد يكي از شهرستان هاي تهران را به عنوان شهر محل آزمون انتخاب كرده باشند.
«صابري» در پايان گفت: اگر داوطلبان براي ورود به پايگاه مركز سنجش براساس كارت ثبت نام اينترنتي و كد ملي با مشكلي مواجه شدند، مي توانند در ساعات اداري شنبه و يكشنبه (25 و 26ارديبهشت) با در دست داشتن اصل كارت ثبت نام و كارت ملي به واحد سنجش ادارات و مناطق آموزش و پرورش در سراسر كشور مراجعه كنند.

 



از اوايل خرداد انجام مي شود
حضور مستمر پليس در پارك ها و تفرجگاه ها

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا گفت: از اوايل خرداد ماه امسال حضور پليس در پارك ها و تفرجگاه ها افزايش مي يابد.
سردار روزبهاني با اشاره به حضور 70 هزار نيروي پليس امنيت اخلاقي طي سال گذشته براي ايجاد امنيت در حاشيه رودخانه ها، پارك ها و جنگل ها اظهار داشت: از اوايل خرداد ماه امسال شدت حضور پليس در تفرجگاه ها، بيشتر خواهد شد و مأموران پليس شناسايي اراذل و اوباش، مواد فروشان، توزيع كنندگان سي دي هاي مبتذل و افرادي كه اقدام به فروش مشروبات الكلي مي كنند، را شناسايي و با آنها برخورد خواهند كرد.
سردار روزبهاني با بيان اينكه پليس در برخي پارك ها به صورت ثابت و در تعدادي از پاركها نيز به صورت گذري و سيار مستقر خواهد شد در ارتباط با حضور پليس نامحسوس در پارك ها و تفرجگاه ها گفت: هر پليسي براي خود نيروهاي نامحسوسي دارد كه در اين راستا نيروهاي نامحسوس امنيت اخلاقي در حالي كه داراي حكم مأموريت و كارت شناسايي هستند، مأموريت هاي خود را انجام مي دهند و مردم حق دارند كه در صورت مواجهه با پليس نامحسوس از آنها حكم مأموريت و كارت شناسايي بخواهند.

 



بازديد بيش از يك ميليون نفر از نمايشگاه گل و گياه

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران از بازديد بيش از يك ميليون شهروند تهراني از هشتمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه تهران خبر داد.
به گزارش مهر، علي محمد مختاري روز جمعه در مراسم اختتاميه هشتمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه تجهيزات پاركي و صنايع وابسته اظهار داشت: در مدت 6 روز برگزاري اين نمايشگاه شاهد حضور يك ميليون و يكصد هزار بازديدكننده از بخشهاي مختلف اين نمايشگاه بوده ايم كه نسبت به دوره قبلي نمايشگاه رشد 50درصدي را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه در دوره قبلي نمايشگاه بين المللي گل و گياه حدود 700 هزار بازديدكننده از بخش هاي مختلف نمايشگاه بازديد كرده اند، گفت: براساس دستور شهرداري تهران تا پايان سال، 130كلينيك گل و گياه در مناطق مختلف شهر تهران احداث مي شود. مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران افزود: 26 كلينيك گل و گياه در شهر تهران فعاليت دارد كه اين تعداد بايد تا پايان سال افزايش يابد.
وي ادامه داد: ايران سهم ناچيزي در صادرات گل و گياه را به خود اختصاص داده است در حالي كه يكصد ميليارد دلار در طول سال صادرات گل و گياه انجام مي شود.
مختاري با اشاره به اينكه ايران حدود 20ميليون دلار صادرات گل و گياه داشته است، گفت: اين در حالي است كه پنج هزار و 200 توليدكننده گل و گياه در كشور فعال است.
گفتني است هشتمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه تهران با مشاركت 210توليدكننده داخلي، 51 توليدكننده خارجي از 18 كشور جهان روز جمعه به كار خود پايان داد.

 



جانشين ستاد مبارزه با مواد مخدر: معتادان شهرها و روستاها سرشماري مي شوند

جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آمار جديد معتادان تمامي شهرها و روستاها به صورت نفري تا پايان امسال استخراج مي شود.
طه طاهري با بيان اين خبر افزود: يكي از اقدامات اساسي براي برنامه ريزي در برنامه پنجم توسعه برآوردي عددي از معتادان است كه در حال جمع آوري اين امر هستيم.
وي با اشاره به اين كه طبق اين سرشماري مشخصات فردي معتاد، منطقه جغرافيايي، نوع مصرف، ميزان مصرف و غيره مشخص و تعيين مي شود، تصريح كرد: با استخراج نتايج حاصل از جمع آوري تعداد معتادان كشور مي توانيم اقتصاد، توزيع شبكه اي و جانمايي مواد مخدر را تحليل كنيم.طاهري به ايسنا گفت: در عين حال دلايل مصرف مواد در جمعيت هدف و يا تامين معيشت نيز شفاف مي شود.

 



سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري بركنار شد

رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري بركنار شد.
به گزارش مهر، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري جعفرزاده كه نزديك به يك دهه در سمت سخنگو و مدير روابط عمومي اين سازمان فعاليت مي كرد را بركنار كرد.
گفتني است، نخجواني كه خود در آستانه بركناري از رياست سازمان هواپيمايي كشوري قرار دارد و 110 نماينده مجلس خواستار عزل وي شده اند، هنوز جايگزيني براي جعفرزاده انتخاب نكرده است.

 



رويدادهاي خارجي استمداد آمريكا از مخترع بمب هيدروژني

دولت آمريكا به دنبال ناتواني در مهار نشت نفت در خليج مكزيك گروهي 5 نفره متشكل از مخترع بمب هيدروژني و طراح تكنيك هاي حفر زمين بر روي مريخ را مامور اين كار كرد.
وزير انرژي آمريكا توسط رئيس جمهور اين كشور به منطقه بحران زده خليج مكزيك فرستاده شده است تا چاره اي در مورد مهار نشت نفت از يك سكوي نفتي در اين منطقه بينديشد.
استيون جو در جريان سفر نشان داد اعتماد خود به توانايي كارشناسان نفتي و شركت بريتيش پتروليوم كه اين سكو متعلق به آن است را از دست داده است.به گزارش فارس، چو گفت، پنج دانشمند فوق العاده باهوش از سراسر آمريكا را انتخاب كرده تا به بريتيش پتروليوم در مقابله با گسترش لكه نفتي در خليج مكزيك كمك كنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ در ميان اين گروه پنج نفره طراح نخستين بمب هيدروژني و مخترع تكنيك هاي حفر زمين بر روي مريخ قرار دارند.گفتني است در حدود دو هفته پيش يك سكوي نفتي متعلق به بريتيش پتروليوم در خليج مكزيك دچار آتش سوزي شد كه تاكنون نشت نفت از آن بدون وقفه ادامه دارد و خسارت هاي اقتصادي و زيست محيطي زيادي به آمريكا وارد كرده است. اين سكو در عمق 1500متري زمين قرار دارد.

 



همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)برنامه تشييع و خاكسپاري 15شهيد گمنام اعلام شد

پايگاه فرهنگي و اطلاع رساني مفقودين و شهداي گمنام، برنامه تشييع و خاكسپاري 15شهيد گمنام را در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تهران بدين شرح اعلام كرد:

 



تصادف در محور برازجان3 كشته برجاي گذاشت

برازجان- خبرنگار كيهان:
برخورد يك دستگاه تريلي با خودروي سمند و يك دستگاه تريلي ديگر در محور برازجان به كشته شدن 3 نفر منجر شد.
راننده يك دستگاه تريلي كه در محور برازجان به آب بخش در حركت بود بر روي پل قديمي روستاي كلل از توابع شهرستان برازجان متوجه يك دستگاه موتورسيكلت شد كه دو نفر بر روي آن سوار بودند. تريلي كه از سرعت زيادي برخوردار بود براي اينكه به موتورسواران برخورد نكند ترمز گرفت.
در اين هنگام يكي از لاستيك هاي تريلي تركيد و پس از برخورد با موتورسيكلت مذكور به يك دستگاه خودروي سمند ديگر برخورد كرد و سپس با يك دستگاه تريلي كه از روبرو مي آمد تصادف كرد. در اين حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند.

 



هجوم ملخ ها به مراتع دليجان

اراك - خبرنگار كيهان:
حمله ملخ هاي مهاجم به دو هزار و پانصد هكتار از مراتع دليجان موجب بروز خسارت به اين مراتع شد.
ملخ ها به مراتع روستاهاي فرنق، گرگون راونج، ضياءآباد، طبابيه و محسن آباد خسارت زدند.
عمده ترين خسارت حمله ملخ ها به علوفه هاي مرتعي از جمله زنبق، استاخيس، اينفلاتا و خانواده گرامينه بوده است.

 



زمين خواري اسراييلي هاي حريص

وزير امنيت داخلي رژيم اسرائيل، از تصميم تل آويو براي تخريب خانه هاي فلسطينيان در قدس شرقي، خبر داد.
«اسحاق آحارونويچ»، وزير امنيت داخلي اسرائيل اعلام كرد: «نيروهاي اسرائيلي در روزهاي آينده شماري از خانه هاي فلسطينيان را در قدس شرقي، ويران خواهند كرد.»
در پي انتشار اين خبر، وزارت امور خارجه آمريكا با انتشار بيانيه اي خواستار خودداري اسرائيل از اقداماتي كه مذاكرات صلح را به خطر مي اندازد، شد.اين در حالي است كه جامعه بين الملل، شهرك هاي يهودي نشين اسرائيل در سرزمين هاي اشغال شده فلسطين را غيرقانوني دانسته و بر لزوم برچيدن آنها تأكيد كرده است.
مذاكرات غيرمستقيم صلح، بين تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم اسرائيل روز يكشنبه با ميانجيگري آمريكا، با آغاز يكسري ملاقات هاي سياسي از سر گرفته شد.شايان ذكر است، اسرائيل تلاش هاي صورت گرفته آمريكا در زمينه آغاز مذاكرات غيرمستقيم صلح ميان رژيم مذكور با فلسطيني ها را با پافشاري بر ادامه ساخت و ساز غيرقانوني شهرك هاي يهودي نشين در قدس شرقي، بي اثر كرده است.آمريكا پس از گذشت 2 ماه موفق شده بود، مقامات فلسطيني را راضي كند تا گفت وگوهاي غيرمستقيم صلح با اسرائيل را از سر بگيرند.

 



ميني كليساي سيار

كشيش هاي ايالت ايلينويز براي دسترسي شهروندان مناطق دورافتاده به كليسا دست به ابتكار جالبي زدند.
آنان با ساخت يك كليساي كوچك سيار كه براحتي بر روي اتومبيل سوار مي شود علاوه بر گرفتن اعتراف از گناهكاران، مراسم ازدواج بيش از 30 زوج آمريكايي را نيز در اين ميني كليسا برگزار كرده اند.

 



خانه بن لادن ها مركز تهيه فيلم هاي مستهجن

گزارش يك روزنامه انگليسي در خصوص كرايه دادن خانه بن لادن در آمريكا به سازندگان فيلم هاي پورنو و صرف درآمدهاي ناشي از آن براي اقدامات تروريستي، از مناسبات پشت پرده بن لادن ها با آمريكا پرده برداشت.
به گزارش شبكه ايران، روزنامه انگليسي ديلي استار در گزارشي تصريح كرد: خانواده بن لادن توانسته اند با كرايه دادن عمارت 26 ميليون دلاري خود به يك شركت تهيه كننده فيلم هاي مستهجن، ثروت زيادي را كسب كنند.اين روزنامه در ادامه مدعي شده است: اين عمارت موسوم به «بل اير» كه مجهز به 10 اتاق خواب و 9 سرويس حمام است، پيش از اين در مالكيت تهيه كننده نابغه سينماي آمريكا «آرتور فريد» بوده است.ديلي استار در ادامه افزوده است: همسايگان اين خانه رويايي نيز سرشناساني مانند «ليز تايلور» (بازيگر) و «آوريل لاويژنه» (خواننده) هستند؛ اما اين همسايگان ابراهيم محمد بن لادن برادر بزرگتر رهبر القاعده را كه عمارت بل اير در اسناد رسمي منطقه به نام وي به ثبت رسيده را تا به حال نديده اند.اين روزنامه انگليسي در ادامه افزوده است كه ابراهيم محمد بن لادن و خانواده اش پس از حملات تروريستي 11 سپتامبر از آمريكا گريخته اند.در اين اسناد آمده است كه ابراهيم، سومين صاحب اين عمارت پس از مرگ آرتور فريد است و فريد كه علاقه خاصي به اين ملك داشت، آن را با ولخرجي و پول بدست آمده از كمپاني «O.Z» خريده بود.ديلي استار همچنين افزود: سخنگوي استوديوي ساخت فيلم هاي پورنو كه اين عمارت را كرايه كرده، شب گذشته از افشاي مبلغي كه توسط اين شركت بابت اجاره بهاي اين عمارت به بن لادن و يا يكي از كمپاني هاي او پرداخت مي شود، خودداري كرده است.اما يك منبع آگاه در يك موسسه اقتصادي در لس آنجلس كه نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با ديلي استار اعلام كرد چيزي در حدود 5 تا 10 هزار دلار در روز براي اجاره چنين مكاني پرداخت مي شود.از ابراهيم بن لادن به عنوان مدير برخي شركت ها در عربستان سعودي، سودان، آلمان، هلند و آمريكا نام برده مي شود.اين روزنامه در ادامه تاكيد كرده است كه اين دور از انتظار نيست كه مبالغ بدست آمده از كرايه اين عمارت، صرف كمك به گروه القاعده و يا ديگر گروه هاي تروريستي شود.كارشناسان معتقدند كه افشاي وجود عمارت بن لادن ها در آمريكا و خرج درآمدهاي ناشي از اين عمارت براي هزينه هاي گروه تروريستي القاعده، شاهد ديگري بر ادعاي همكاري بن لادن با دولت جرج بوش براي همكاري در ايجاد حادثه 11 سپتامبر است.

 



طوفان شن بغدادي ها را غافلگير كرد

منابع اطلاع رساني وزارت بهداشت عراق از وزش طوفان شن در بغداد خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري نرين، مردم بغداد پنج شنبه شب به طور ناگهاني و بدون اطلاع قبلي با طوفان شديد شن مواجه شدند به نحوي كه تردد براي رانندگان و مردم خيابانهاي اين شهر مشكل و فروشگاه هاي برخي مناطق از جمله مناطق كراه، المنصور تعطيل شد.شماري از مردم بغداد به ويژه افراد سالخورده نيز دچار مشكل تنفسي و برخي به بيمارستان منتقل شدند و برق بيشتر مناطق بغداد نيز قطع شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14