(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 ارديبهشت 1389- شماره 19646

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمايت ازتروريست ها ،تازه ترين جرم سران فتنه
مقام فاطمه (س) بزرگترازمقام برخي انبياء
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران: فروشگاه هاي هفته اي گل و گياه در پارك هاي تهران ايجاد مي شود
برزيل و روسيه هيچ تمايلي به تحريم هاي جديد عليه ايران ندارند
كره شمالي: ليبرمن ابله است
بلك واتر: در نيجريه، سومالي و يمن عليه ايران مي جنگيم
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس: دولت بايد درباره عدم برخورد جدي با بي حجابي ها پاسخگو باشد
سرلشكر بسيجي فيروزآبادي: پيام اصلي رزمايش ها آمادگي و بازدارندگي است
اعلام تقويم امتحانات دبيرستان هاي تهران



دادستان تهران تاكيد كرد
حمايت ازتروريست ها ،تازه ترين جرم سران فتنه

اگر امروز به درخواست مردم براي تعقيب سران فتنه عمل نمي شود، نه از سر ناتواني يا بي توجهي، غفلت و يا هماهنگي با آن ها و يا بي دغدغگي بلكه از اين بابت است كه زمان آن فرا نرسيده است.
به گزارش فارس، عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در گفت وگويي تفصيلي با اشاره به نحوه دستگيري 5 نفر از افراد ضدانقلاب كه اخيرا اعدام شده اند، گفت: همان طور كه در اطلاعيه دادستاني آمده بود در تاريخ
28/5/1385 پليس به يك دستگاه خودرو مشكوك شد و در بازرسي از آن پنج كيلوگرم موادمنفجره كشف كرد و در اين رابطه سه نفر به اسامي فرزاد كمانگر، فرهاد وكيلي و علي حيدريان را كه قصد فرار داشتند، دستگير مي كند. البته يكي از اين افراد موفق به فرار شده كه متعاقبا نامبرده هم در شهر سنندج دستگير مي شود.
وي اضافه كرد: اقدامات اين سه نفر شامل تهيه خانه تيمي در تهران به منظور انجام عمليات انفجاري و تروريستي به علاوه استفاده اوراق جعلي شناسايي بود. همچنين در تحقيقات بعدي از معدومين 17 كيلوگرم مواد منفجره و مقادير زيادي سلاح گرم از جمله 57 گلوله آرپي جي و 600 عدد فشنگ جنگي كشف شده بود.
به گفته دادستان تهران، تحقيقات بعدي نشان داد كه متهمان از سال 1377 درصدد انجام اقدامات خرابكارانه بودند، اما شروع كار آن ها بعد از تشكيل گروهك مسلح پژاك بوده است و در اين راستا موفق به انفجار بمب در ساختمان هاي فرمانداري و اداره كل بازرگاني كرمانشاه هم شده بودند، اما خوشبختانه علي رغم برنامه ريزي براي عمليات انفجاري در تهران، دستگير شدند.
وي در خصوص اينكه خانواده هاي افراد اعدام شده در رسانه هاي غربي اين شبهه را مطرح كرده اند كه متهمان ظرف شش دقيقه محاكمه شده اند، به هفته نامه پنجره گفت: معدومين در تاريخ 28/5/1385 دستگير شدند و در تاريخ 1/4/1386 يعني يك سال بعد براي آن ها كيفرخواست صادر شد و در تاريخ 10/11/1386 با ارسال كيفرخواست به دادگاه، محاكمه آن ها صورت گرفت. حكم در 6/12/1386 به محكومان ابلاغ شد و با اعتراض آنان پرونده به ديوان عالي كشور ارسال شد و حكم در تاريخ
10/12/1387 يعني يك سال بعد، در ديوان عالي كشور تاييد گرديد.
وي تاكيد كرد: سير محاكمه از تاريخ 25/8/1385 آغاز و در
10/12/1387به پايان مي رسد و تاريخ اجراي حكم در سال 1389 صورت گرفته، يعني فرايند رسيدگي به اتهامات نامبردگان چهار سال طول كشيده است.
هر چهار محكوم به طور مستقيم در ماموريت هاي تروريستي پژاك نقش داشتند
دادستان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا هر پنج نفري كه حكم اعدام شان به اجرا درآمد، در گروهك پژاك عضويت داشتند، گفت: فرزاد كمانگر، فرهاد وكيلي، علي حيدريان و شيرين علم هولي عضو پژاك بودند. علم هولي در تاريخ 6/3/1387 در تهران به دنبال انجام يك ماموريت انفجاري در مقر سپاه پاسداران دستگير شده و در تاريخ 7/6/1387 آخرين دفاع از وي اخذ و پرونده وي به دادگاه ارسال مي شود. در تاريخ
7/10/ 1387 محاكمه شده و حكم صادره در خصوص وي، در تاريخ
25/11/1388 تاييد مي شود.
وي يادآور شد: هر چهار محكوم به طور مستقيم در ماموريت هاي تروريستي از سوي پژاك نقش داشته و از آن ها مواد منفجره كشف شده است. عمل اين عده منطبق با ماده 186 قانون مجازات اسلامي است كه طبق آن هر فردي عضو يا هوادار گروه هاي مسلح معاند نظام جمهوري اسلامي باشد و در اين راستا فعاليت و تلاش موثر كند، محارب شناخته مي شود. اين نص قانون است و اين گونه نيست كه قوه قضاييه كسي را بي جهت محكوم به اعدام كند.
جعفري دولت آبادي افزود: اين چهار نفر به طور مستقيم با گروهك هاي محارب عليه جمهوري اسلامي همكاري داشته اند. از آن ها مواد منفجره كشف شده، در عمليات انفجاري شركت داشته اند و شبهه و ترديدي در رابطه با مجرميت و محارب بودن آن ها وجود ندارد و احكام دادگاه به درستي صادر شده است.
مهدي اسلاميان از اعضاي گروهك ضدانقلابي تندر بود
وي در خصوص نفر پنجم يعني مهدي اسلاميان نيز گفت: وي از اعضاي گروهك ضدانقلابي تندر بوده و در انفجار حسينيه ره پويان وصال شيراز نقش داشته كه منتهي به شهادت قريب به چهارده نفر از مردم متدين اين شهر شده است. برادر اسلاميان به نام محسن در ارديبهشت ماه سال گذشته در شيراز اعدام شد.
دادستان تهران با بيان اين كه مهدي اسلاميان از اين انفجار اطلاع كامل داشته و پس از آن كه عاملان اصلي فراري مي شوند، نقش مهمي در كمك مالي و غيرمالي به برادر خود ايفا كرده است، اضافه كرد: ضمن اين كه برادرش به قصد انجام عمليات انفجاري به تهران آمده و مهدي اسلاميان در تمام اين مراحل با اطلاع از قصد برادرش با وي همكاري داشته است.
فضاسازي براي سلب توان از قوه قضاييه در احكام مشابه
اين مقام مسئول در قوه قضائيه در پاسخ به اين شبهه كه گفته مي شود خانواده محكومين درخواست اعمال ماده 18 را ارائه كرده بودند نيز اظهار داشت: عدم اجراي احكام قطعي صرفا با عفو از سوي مقام معظم رهبري يا قرار گرفتن در مسيرهاي ديگر از جمله اعمال ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب امكان پذير است، ما نيز مرجع رسيدگي به درخواست اعمال ماده 18 اصلاحي نيستيم.
وي خاطرنشان كرد: اگر وكيل آن ها درخواست ماده اي كرده، بايد موضوع را در مراجع رسمي پيگيري مي كرد. ضمن اين كه اجراي اين ماده از طريق رياست قوه قضاييه است و گزارش پرونده قبل از اجراي حكم به استحضار ايشان رسيده بود و ادعاي آن ها براي ايجاد شك و ترديد در اجراي حكم بود.
دولت آبادي در خصوص علت فضاسازي رسانه هاي خارجي درباره اعدام افراد ياد شده نيز گفت: دشمني رسانه هاي استكباري و غربي با جمهوري اسلامي ايران مسلم است. آن ها از هر فرصتي براي ضربه زدن به كيان نظام اسلامي استفاده مي كنند. علاوه بر اين رسانه هاي غربي در صدد هستند تا با ايجاد هياهو و جنجال، مانع پيشرفت ايران شوند. آن ها مي دانند كه نظام جمهوري اسلامي ايران به ارزش هاي ديني و ايدئولوژيك خود وفادار است، لذا آن ها جريان سازي مي كنند تا دستگاه قضايي در برابر امواج تخريبي كوتاه بيايد، قضات را مي ترسانند تا حتي اگر احكام ديگري صادر شد، نتوان آن را اجرا كرد، اما اين حربه ها اثري ندارد.
دادستان تهران تاكيد كرد: بايد دست قضات پاكدامن را بوسيد كه شجاعانه در برابر اين نوع امواج ايستاده اند.
وي اضافه كرد: تصور مي كنم اين جريان سازي بيشتر به منظور تخريب فضا براي پيشبرد اهداف خودشان است، زيرا آن ها مي دانند كه در هيچ نظام حقوقي، حتي نظام هاي ليبرال، به گروه هاي مسلح عليه حكومت، اجازه اقدام براي براندازي داده نمي شود. آنچه استثنا شده، جنبش هاي آزاديبخش در سرزمين هاي اشغالي است، مانند كاري كه عليه رژيم صهيونيستي انجام مي شود. همه حكومت ها استفاده از ترور، سلاح و مواد منفجره را محكوم مي كنند. رسانه هاي غربي از تروريست هاي مسلح كه در عمليات هاي انفجاري شركت كرده و به عضويت در گروهك هاي ضدانقلاب (كه مركز آن گروهك ها باقي است)، اقرار دارند، چگونه حمايت مي كنند؟
جعفري دولت آبادي افزود: اين فضاسازي ها براي سلب توان از قوه قضاييه در احكام مشابه است، اما دستگاه قضايي مانندگذشته درباره مجرمين و كساني كه مرتكب جرم شده و عليه كيان نظام اسلامي فعاليت مي كنند، محكم و مقتدر و در چهارچوب قانون اقدام مي كند و هيچ گونه عذري براي عدم اجراي احكام قطعي پذيرفته نخواهد شد.
اعدام 5 نفر هيچ ربطي به اغتشاشات اخير نداشت
دادستان تهران همچنين در پاسخ به اين سوال كه رسانه هاي خارجي بسيار تبليغ مي كنند كه افراد اعدام شده از متهمان حوادث بعد از انتخابات هستند نيز گفت: دو نفر اعدامي سال گذشته و اين پنج نفر دو تجربه متفاوت هستند. ما در مورد دو نفر اول به اسامي «محمدعلي زماني» و «آرش رحمان پور» بدون اطلاع رساني حكم را اجرا كرديم و صرفا به يك مصاحبه مطبوعاتي بسنده كرديم و موضوع آنها را به حوادث عاشورا ارتباط نداديم.
وي افزود:البته زمان اعدام ها نزديك به اين حوادث و قبل از سي بهمن بود و غربي ها براساس همان فضاسازي اين ادعا را مطرح كردند. ما نيز در پي اين فضاسازي، طي اطلاعيه رسمي حقايق پرونده اين دو نفر را افشا كرديم.
اين مقام مسئول در قوه قضاييه در پاسخ به پنجره تاكيد كرد: در مورد اين پنج نفر ما اطلاعيه را همزمان با اجراي حكم داديم تا تجربه سابق تكرار نشود، ولي باز مي بينيم كه آنها به دنبال اهداف خود هستند؛ جرايم اين هفت نفر همگي مربوط به زمان پيش از انتخابات و اغتشاشات پس از آن بوده است.
وي تصريح كرد: اين اعدام ها هيچ ربطي به اغتشاشات اخير نداشت، برخي تبليغات مبني بر اين بود كه دستگاه قضايي با اين اعدام ها خواسته است در آستانه خرداد ماه و سالگرد انتخابات رعب و وحشت ايجاد كند؛ ولي ما شديداً اين ادعا را تكذيب مي كنيم.
جعفري دولت آبادي اضافه كرد: اين احكام بايد اجرا مي شدند و تعيين زمان اجرا هم با دادستان است. طبيعتا ما بايد زمان هايي را انتخاب كنيم كه كمترين شبهه را ايجاد كند و تصور مي كرديم كه الان فرصت مناسبي است كه اين احكام اجرا شود و هيچ تحليلي براي ارتباط اين اعدام ها به حوادث سالگرد انتخابات و قبل از آن نداريم.
وي با بيان اينكه ممكن است امروز احكامي صادر شود كه چند سال ديگر اجرا شود، گفت: آيا مي شود تحليل كرد كه اين احكام براي آن روزها آماده شده است. هيچ كس در سال 1385 نمي دانست كه در سال 1388 چه اتفاقاتي رخ مي دهد تا ما احكام را براي امروز نگه داريم.
تبديل حكم اعدام 3 نفر در دادگاه تجديدنظر به حبس
دولت آبادي در پاسخ به اين سوال كه آيا در حوادث بعد از انتخابات به صورت مشخص تا به حال كسي از متهمين دستگير شده، اعدام شده است نيز گفت: ما براي ده نفر از كساني كه در جريان حوادث پس از انتخابات و به خصوص روز عاشورا دستگير شدند، به اتهام محاربه كيفرخواست صادر كرديم. سه فقره از احكام اعدام كه توسط دادگاه بدوي صادر شده بود، در دادگاه تجديدنظر تاييد شد.
وي در اين خصوص اينگونه توضيح داد: احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبري از هواداران و وابستگان به گروهك منافقين هستند كه عبدالرضا قنبري در روز عاشورا مستقيما براي منافقين گزارش مي داده است. حكم اعدام اين سه نفر قطعي شده است، اما درخواست عفو كرده اند. سه نفر ديگر به نام هاي مطهره بهرامي حقيقي، ريحانه حاج ابراهيم دباغ و هادي قائمي در دادگاه بدوي محكوم به اعدام شدند، اما مجازات آنها در دادگاه تجديدنظر به حبس تبديل شد.
تبرئه ارسلان ابدي و محمد وليان از اتهام محاربه
جعفري دولت آبادي افزود: در حال حاضر سه حكم اعدام تاييد شده داريم كه مربوط به محمدعلي صارمي، جعفر كاظمي و فردي به نام محمدعلي حاج آقايي است كه هر سه نفر از هواداران گروهك منافقين هستند. ارتباط اين سه نفر با گروهك منافقين آشكار و مسلم است. اين عده وابستگي گروهكي دارند و در شهريور سال 1388 دستگير شده اند.
دادستان تهران گفت: با اين وصف كيفرخواست هاي صادره در رابطه با حوادث عاشورا و به اتهام محاربه توسط دادسرا 10فقره بوده كه از ميان آنها ارسلان ابدي و محمد وليان از اين اتهام تبرئه شده اند، احكام سه نفر تاييد و احكام سه نفر نيز تبديل شده است. به اتهام دو نفر نيز رسيدگي نشده و در انتظار محاكمه هستند.
وي با تاكيد بر اينكه تا اين لحظه هيچ حكمي اجرا نشده و اين همه هياهو براي هيچ است، گفت: اما ذكر اين نكته لازم است كه حكم 217 نفر از محكومين حوادث پس از انتخابات قطعي شده است. اعتراض آنها بررسي شده و احكام نيز قطعي شده است.
بهتر بود نخست وزير سابق
به پرونده خود اين اتهام را
اضافه نمي كرد
اين مقام مسئول در قوه قضاييه در خصوص بيانيه يكي از كانديداهاي شكست خورده در انتخابات كه اعدام ها را محكوم كرده است نيز گفت: در اين مورد شما را به دو آموزه قرآني توجه مي دهم. اولين آموزه اين است؛ كسي كه چيزي را نمي داند نبايد در مورد آن سخن بگويد و دوم اين كه كتمان حقايق نكند. قوم يهود متهم به كتمان حق علي رغم علم به آن بود. كتمان حقايق از بدترين صفاتي است كه قرآن كريم در مورد مخالفان پيامبران ذكر كرده است.
وي اضافه كرد: از اين فرد سؤال مي كنم كه شما چند صفحه از اين پرونده را خوانده ايد كه اين گونه قضاوت مي كنيد؟ بهتر بود كه به پرونده خود اين اتهام را اضافه نمي كرديد.
دادستان تهران يادآور شد: حمايت از كساني كه مرتكب عمليات تروريستي شده اند و تعدادي از مردم را شهيد كرده اند، از آنها اسلحه كشف شده و عليه نظام اسلامي قيام كرده اند، چه معنايي دارد؟ كساني كه مدعي پيروي از خط امام(ره) هستند، چگونه مي توانند آموزه هاي ايشان را كه ايستادگي در برابر گروهك هاي معاند بود، فراموش كنند.
جعفري دولت آبادي افزود: در همان سال هايي كه اعدام هايي براساس حكم حضرت امام(ره) عليه منافقين صورت گرفت، ايشان نخست وزير بود. اگر چنين ادعايي دارد، چگونه در آن دوران خدمت كرد؟ وي حق ندارد احكام قطعي دادگاهها را زير سؤال ببرد و اظهارنظري كند كه باعث خرسندي و رضايت دشمنان نظام اسلامي شود.
مدعي العموم به طور حتم درباره حمايت يك كانديدا از افراد اعدام شده اقدام خواهد كرد
دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سؤال ديگري درباره رسيدگي به پرونده اين فرد نيز گفت: وي با اين اظهارنظر اساسا از مجرمين و گروهك هاي ضدانقلاب حمايت كرده و احكام قطعي محاكم را زير سؤال برده است. وقتي حكمي قطعي مي شود، كسي حق ندارد دستگاه قضايي را متهم كند و موجبات خوشحالي دشمنان جمهوري اسلامي را فراهم كرده و آنها تصور كنند كه امروز ما بي گناهان را اعدام كرديم كه اين يك ظلم بزرگ است.
دولت آبادي تاكيد كرد: مدعي العموم به طور حتم در وقت مناسب اقدام خواهد كرد و اين موضوع هيچ ربطي به مسائل انتخاباتي ندارد. وي در سال 1367در جريان احكام حكومتي حضرت امام در مورد منافقين بوده و به خوبي مي داند كه قوه قضائيه در چارچوب قوانين و مقررات كشور اقدام مي كند و محتويات پرونده نيز اين موضوع را نشان مي دهد كه پرونده فرزاد كمانگر و سايرين در جريان رسيدگي بوده و اين كه چرا حكم بعد از چند سال اجرا شده به منزله اشتباه بودن احكام صادره نيست. احكام ياد شد به دلايلي اجرا نشده بود و دستگاه قضايي اين احكام را اجرا كرده است.
وي تأكيد كرد: بهتر است كه اين مدعيان خط امام از اصولي كه مدعي هستند، پيروي كنند؛ مخصوصاً حمايت از اين نظام كه براساس اسلام و قرآن بنا شده است.
دادستان تهران افزود: اين اقدامات فرار به جلو است تا بگويند همه احكامي كه صادر مي شود بي اعتبار است. وي در بيانيه اش اشاره كرده كه خدمت گزاراني را دربند كشيده ايم. كساني كه در حوادث پس از انتخابات دستگير شده اند، كساني هستند كه عليه امنيت كشور اقدام كرده اند و طبق قانون مجازات اسلامي هرگونه اقدام عليه امنيت كشور مجازات دارد.
برخي حمايت ها و اظهارنظرهاي يك كانديداي شكست خورده انتخابات، نشر اكاذيب است
دولت آبادي درباره نحوه برخورد دادستاني تهران با پديده صدور بيانيه هاي غيرقانوني نيز گفت: ما بارها گفته ايم كه بين انتقاد و ارتكاب جرم تفاوت قائل هستيم. طبق قانون اساسي و قانون مطبوعات انتقاد از مسئولان جمهوري اسلامي و عملكرد آن ها آزاد است و هيچ كس از اين بابت نبايد نگراني داشته باشد. هم در روزگار رهبري حضرت امام و هم در دوره زعامت مقام معظم رهبري، انتقاد آزاد بوده است. اما آنچه ممنوع است اهانت و زير سؤال بردن ستون هاي انقلاب و حمايت از اقداماتي است كه به موجب قانون جرم تلقي مي شود.
وي تصريح كرد: حمايت و اظهار نظر اين فرد نشر اكاذيب است و اين نوع اظهارنظرها جرم است. در هيچ جاي دنيا دستگاه قضايي اين گونه بي محابا مورد اتهام واقع نمي شود، به خصوص زماني كه احكام صادره قطعي شده است.
دادستان تهران با بيان اين كه آن ها خواستند دل يك عده اي را به دست بياورند و براي خود در ميان آن ها جايگاهي پيدا كنند، اما غافل از اين هستند كه اين مواضع با آرمان هاي امام و حمايت هاي امام از جمهوري اسلامي كاملاً مغايرت داد، همان طور كه حوادث عاشورا دست عده اي را رو كرد،، گفت: اين فرد مدتي پيش هم با اعضاي نهضت آزادي كه امام آن قدر از آن ها بد گفتند، ملاقات كرد و اين اظهارنظر در ادامه همان جريان است.
وي همچنين تصريح كرد: بسياري از مواضعي كه وي و كانديداي شكست خورده ديگر انتخابات اخير گرفته اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامي براي تعقيب آن ها براساس مصالحي عمل مي كند، آن را موكول به زمان مناسب كرده ايم.
اين مقام مسئول در قوه قضائيه با بيان اينكه اين موضوع به معناي آن نيست كه اگر سكوت مي كنيم اين گونه مواضع جرم تلقي نمي شود، گفت: تعقيب آن ها به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامي است و مطمئناً در آن چارچوب عمل مي شود.اما بيانيه اخير در حمايت از محكومين ضدانقلاب معدوم بيانيه اي است، جدا از بيانيه هاي انتخاباتي گذشته و خلاف اصول است، لذا روزي كه وقت محاكمه آن ها برسد به همه اين موارد توجه خواهد شد.
حكم 217نفر از محكومين حوادث پس از انتخابات قطعي شده است
جعفري دولت آبادي با يادآوري اينكه دستگاه قضايي بايد طبق قانون عمل كند، اما همانطور كه امام گفتند نظام اسلامي مصلحت هايي دارد كه ممكن است از تشخيص ما خارج باشد، افزود: بنابراين اگر امروز به درخواست مردم براي تعقيب سران فتنه عمل نمي شود، نه از سر ناتواني يا بي توجهي، غفلت و يا هماهنگي با آن ها و يا بي دغدغگي، بلكه از اين بابت است كه زمان آن فرا نرسيده است.
وي تصريح كرد: اگر زمان آن فرا برسد، مانند ميوه اي كه در زمان خودش بايد چيده شود، اقدام خواهد شد.
دادستان تهران با بيان اينكه مابه مردم اطمينان مي دهيم كه دستگاه قضايي در اين چارچوب حركت مي كند و امروز اگر ما سكوت مي كنيم به معناي قبول اين بيانيه ها نيست، اضافه كرد: تجربه كاري ما در طول سي سال گذشته نشان مي دهد كه بايد طوري عمل كنيم كه به اهداف انقلاب برسيم و انشاء الله به اين مطالبه مردمي هم در وقت خودش عمل خواهد شد.
جعفري دولت آبادي در پايان خاطرنشان كرد: تا اين لحظه هيچ حكمي درباره بازداشت شدگان حوادث اخير اجرا نشده و اين همه هياهو براي هيچ است. اما ذكر اين نكته لازم است كه حكم 217نفر از محكومين حوادث پس از انتخابات قطعي شده است. اعتراض آن ها بررسي شده و احكام نيز قطعي شده است.

 



مقام فاطمه (س) بزرگترازمقام برخي انبياء

...بحثي كه مربوط به جريان روز است وهمه ما بايد از اين بحث به عنوان بزرگداشت بي بي، مخصوصاً نسل جوان استفاده بكنيم اين است كه زن هاي عالم، زن هاي كامل، برجسته، بزرگ و بزرگوار خيلي اند؛ مثل اينكه مردان خيلي اند، امّا كسي كه مثل عليّ بن أبيطالب بشود، كم است. زن هاي بزرگ و بزرگوار هم زيادند، امّا كسي مثل بي بي فاطمه بشود، كم است. يك وقتي امام (رض) مي فرمود: جبرئيل براي هر پيغمبري كه نازل نمي شد ! براي انبياي خاص نازل مي شد. اين كه مرحوم كليني (رض) در كتاب شريف اصول كافي نقل مي كند: جبرئيل بر وجود مبارك فاطمه (س) نازل مي شد، اين نشانه آن است كه مقام آن حضرت نسبت به برخي از انبياء، بزرگتر و برجسته تر است. اين نه براي آن است كه زن هاي بزرگ در عالم كم اند ! اگر از عليّ بن أبيطالب تجليل مي شود، نه براي آن است كه مرد هاي بزرگ در عالم كم اند ! مردان بزرگ در عالم خيلي اند، امّا علي خيلي بزرگ است. زنهاي بزرگ هم در عالم خيلي اند، امّا فاطمه خيلي بزرگ است.
همين ابن أبي الحديد معتزلي كه به حسب ظاهر سنّي است، در شرح نهج البلاغه مي گويد: تاريخ قبل از طوفان نوح در دسترس نيست، ما نمي توانيم درباره قبل از طوفان سخن بگوئيم، ولي از طوفان به بعد تاريخش مدوّن است؛ تاريخ كافران، تاريخ مسيحي ها، تاريخ زرتشتيان، تاريخ يهوديان، تاريخ مسلمانها،تاريخ مردان با دين، تاريخ مردان بي دين، همه مشخّص است. نه در بين بي دين ها مردي به بزرگي علي آمد، نه در بين يهودي ها، نه در بين مسيحي ها، نه در بين زرتشتيها مردي به بزرگي علي آمد ! بعد هم مي گويد: ما علي را از منظر جهاني وانساني مي بينيم. كاري كرد كه نه مسلمان كرد، نه يهودي كرد، نه مسيحي كرد، نه زرتشت كرد، نه بي دين كرد، نه با دين كرد. علي، علي است !! در مورد علي يك چنين حرفي است كه از طوفان نوح به بعد كسي همتاي علي نيامد در هيچ ملّتي.
عظمت استثنائي فاطمه (س) در همتائي با امير مؤمنان (ع)
در همه شئون و مراتب
اين علي،هم سنگ و هم طراز فاطمه است. اگر كسي خواست ببيند فاطمه چه قدر مقام دارد، بايد بگويد: همتاي علي است. اگر درباره اين بي بي سخن مطرح هست، براي آن است كه او خيلي بزرگ است. جبرئيل براي هر پيغمبري نازل نمي شود و اين بي بي وقتي مقام علمي اش روشن مي شود كه اين دو تا خطبه اي كه يكي در مسجد، يكي در منزل ايراد كرده اند، آن خطبه ها را ببينند، بعضي خطبه هاي نهج البلاغه را ببينند؛ خطبه هاي نهج البلاغه هم يكسان نيستند. بعضي ها عرشي اند، بعضي متوسطند. آن خطبه هاي عرشي نهج البلاغه را هم ببينند، عميق ترين جمله هاي خطبه هاي عرشي نهج البلاغه را ببينند، آنگاه مي فهمند آن بخش هاي عرشي خطبه هاي عميق نهج البلاغه قبل از اينكه عليّ بن أبيطالب (ع) آن خطبه ها را بفرمايد، لاأقل 25 سال قبلش همين بانو فرمود. يك خ طابه اي دارد كه قابل درك است براي خيلي ها،اما يك خطبه اي دارد كه آن به اين زودي ها درك شدني نيست.
مرثيه جگر سوز امير مؤمنان (ع) پس از دفن حضرت زهرا (س)
خطاب به رسول خدا (ص)
وجود مبارك اميرالمؤمنين در مراسم تجهيز زهرا اشك ريخت. گفتند: چرا مي نالي ؟ فرمود: من محرم ترين مرد نسبت به اين بانو بودم. او تا الآن به من نگفت پهلويم يا بازويم ورم كرده است ! من الآن كه زير لباس داشتم غسلش مي دادم، دستم به آن برآمدگي رسيد !! در هنگام دفن آنطوري كه در نهج البلاغه هست، رو كرد به قبر مطهّر پيغمبر (ص)؛ گفت: يا رسول الله ! براي من بسيار گران و سخت و تلخ است كه اين مصيبت را تحمّل بكنم: قلّ عن صف يّت ك صبر ي. ستنبّ ئك ا بنتك النّاز له ب ك السّر يعه اللحائ ق (1). يا رسول الله ! اين دخترت كه زود به شما ملحق شدند، تمام جريان سقيفه و غير سقيفه را به عرض شما مي رساندكه من هيچ كوتاهي نكردم، هرچه دستور دادي عمل كردم؛ فاحف ها السّئوال و استخب ره الحال(2). شما هم جريان را يكي پس از ديگري از اين بانو سئوال بكنيد. انسان كه دردمند است، دردش را مي گويد؛ يك مقداري سبك مي شود.
بعد عرض كرد: يا رسول الله ! براي كوبيدن فاطمه (س) تنها هيئت حاكم قيام نكرد ! اينها مردم را هم شوراندند. همه جمع شدند، اجماع كردند تا زهرا را منزوي كنند. آن گزارشي كه دخترت به عرض شما مي رساند اين است كه: ل تضافر الامّه علي هضم ها (3). تنها از دولت بر نمي آمد كه زهرا را منزوي كند، تنها از ملّت ساخته نبود كه زهرا را منزوي كند. اين دولت با آن ملّت، اين ملّت با آن دولت؛ اينها اجماع كردند كه زهرا را منزوي كنند. مي بينيد سخن از فدك نيست ! شخصيّت فاطمه كسي بود كه تا همه جمع نمي شدند، نمي توانستند او را منزوي بكنند. گرچه نتوانستند، ولي بالأخره براي انزواي او همه تلاش كردند. يكي گفت: آتش بياور، يكي گفت: آتش بزن، يكي گفت غ لاف شمشير بياور، يكي گفت غ لاف شمشير بزن، يكي گفت فدك را بگير. يكي گفت ... ؛ همه جمع شدند:ب تضافر الامّه علي هضم ها.
آگاهي جامعه پس از روشنگري هاي حضرت زهرا (س)
اين كه به حضرت امير (ع) پيشنهاد دادند كه فاطمه يا شب گريه كند يا روز، اين نه براي آن است كه مثلاً گريه حضرت زهرا (س) نمي گذاشت كسي بخوابد و باعث اذيّت است، اينها نبود. اينها چون مكرر از پيغمبر شنيدند كه رضاي زهرا، رضاي خداست؛ غضب زهرا، غضب خداست. رضا و غضب فاطمه (س) رضا و غضب پيغمبر است؛ رضا و غضب پيغمبر، رضا و غضب خداست. اينها مي گفتند: اين همه گريه آن حضرت نشانه آن است كه از ما ناراضي است. براي اينكه زن هاي مهاجر و انصار بعد از جريان سقيفه وقتي رفتند، حضرت خطبه دوّم را خواند. اين خطبه دوّم خيلي فولادين است. ببينيد براي هر كلمه اش بايد به لغت مراجعه كنيد؛ اين زن هاي مهاجر و انصار آمدند به مردهايشان گفتند، آنها دوباره برگشتند جبران كنند، فرمود: گذشت ! اين خطبه دوّم و خطبه اوّل؛ كه خطبه اوّل در مسجد، خطبه دوّم در منزل، اين ها را بيدار كرد؛ فهميدند كه حضرت از آنها ناراضي است. گفتند: يك قدري نارضايتي اش را كم كند. سخن از گريه نبود ! مي دانستند مقام اين بي بي چيست.
نفرين فاطمه (س)، سبب نزول بلائي غير قابل جبران
ظاهراً مرحوم شيخ مفيد نقل مي كند وقتي بي بي (س) آمد و عليّ بن أبيطالب رابا آن وضع، با سر برهنه، زير منبر، بالاي سرش يك شمشير ديد؛ فرمود: خلّ ابن عمّي أو لأكش فنّ رأس ي ب الدّعاء، فرمود: دست از پسر عموي من برداريد وگرنه سرم را براي نفرين كردن برهنه مي كنم؛ سخن از لرزش ستون مسجد نبود ! مرحوم شيخ مفيد نقل مي كند كه وجود مبارك عليّ بن أبيطالب به سلمان فرمود: يا سلمان ! نّي أري جنبتي المد ينه علي تكف ها، سلمان ! همين كه زهرا تصميم به نفرين گرفت، من مي بينم دو طرف مدينه دارد مي لرزد، نه ستون مسجد !. اگر اين عذاب بيايد، چه كنيم ؟ ! اگر اين شهر زير و رو بشود، چه كنيم ؟!اگر شما خطبه زينب كبري (س) را در كوفه قرائت كنيد، مي بينيد بسياري از جمله هاي بلند خطبه در بازار كوفه از خطبه نوراني فاطمه زهرا (س) گرفته شده.
مصيب هاي تلخ زهرا (س)، آغاز حوادثي ناگوار براي معصومان (ع)
اگر مرحوم صدرالمتألّهين (رض) در آن رساله شريفش مي گويد: حسين بن علي را در سقيفه بني ساعده شهيد كردند، همين است: قت ل الحس ين بن علي ف ي سق يفه. او مي گويد: اگر نبود آن آتش زدن يا آتش آوردن در خانه فاطمه، هرگز خيمه هاي بچّه هاي أبي عبدالله را به آتش نمي زدند.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه) در جمع اساتيد و دانشجويان شركت كننده در طرح ولايت و اقشار مختلف مردم دماوند به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) مسجد جامع دماوند ؛ 21/ 5/ 1381
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه/ خ 202 -اصول كافي/ 2/ كتاب الحجّه/ باب مول د الزّهراء (س)
(2) نهج البلاغه/ همان،اصول كافي/همان (3) نهج البلاغه/ خ 202
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود

 



رئيس شوراي اسلامي شهر تهران: فروشگاه هاي هفته اي گل و گياه در پارك هاي تهران ايجاد مي شود

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در مراسم اختتاميه هشتمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه، تجهيزات و صنايع وابسته، پيشنهاد ايجاد فروشگاه هاي بزرگ هفته اي گل و گياه در پارك و ديگر مكان هاي عمومي شهر تهران را ارائه كرد.
به گزارش فارس، مهدي چمران با بيان اين مطلب افزود: اين فروشگاه ها به صورت موقت در مكان هاي مختلف شهر تهران داير شده تا شهروندان بتوانند با قيمت ارزان تر گل و گياه مورد علاقه شان را خريداري كنند.
وي با اشاره به اينكه در گذشته شهر تهران يك باغ شهر بود، گفت: اما در حال حاضر از آن شهر زيبا و روح انگيز خبري نيست و جاي آن فضاي زيبا را فضايي خشك و خشن و ساختمان هايي نازيبا گرفته و به سرعت فضاي سبز شهر تهران در حال از بين رفتن است.
چمران با اشاره به اينكه شهر تهران نيازمند فضاي سبز محلي است، گفت: در مصوبه اخير شوراي شهر اعلام شد كه ساخت وساز در فضاهاي سبز كمتر از 10 هزار متر ممنوع است.
رئيس شوراي شهر تهران ادامه داد: بايد در شهر تهران توسعه فضاي سبز در خيابان ها بيشتر مورد توجه قرار گيرد و از گياهاني كه دوام بيشتري در برابر آلودگي هوا دارند استفاده شوند.
چمران خطاب به رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران، گفت: بهتر است به جاي كاشت درختاني با برگ سوزني از درختاني كه مقاومت بيشتري در برابر آلودگي هوا دارند استفاده شود.

 



نتيجه مذاكرات «لولا داسيلوا » و «ميدويديف »
برزيل و روسيه هيچ تمايلي به تحريم هاي جديد عليه ايران ندارند

رئيس جمهور برزيل در سفر خود به مسكو با رئيس جمهور روسيه ديدار كرد و درباره موضوع ايران به بحث و گفت وگو پرداخت.
«لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا» رئيس جمهور برزيل در ديدار روز گذشته از مسكو با »ديميتري ميدويديف » همتاي روسي خود در كاخ كرملين ديدار و در رابطه با موضوع ايران نيز بحث و گفت وگو كرد.
بنا بر اين گزارش، اين دومين ديدار لولا با ميدويديف در كمتر از يك ماه گذشته بود. نخستين بار رئيس جمهور روسيه براي شركت در نشست اقتصادي كشورهاي برزيل، روسيه، هند و چين در ماه آوريل به برازيليا رفته بود.
اين گزارش افزود: سفر اخير لولا داسيلوا به مسكو، چهارمين سفر وي به كشور روسيه به حساب مي آيد.
بر اساس اين گزارش، رئيس جمهور برزيل پس از مسكو نيز عازم تهران خواهد شد تا در نشستي به ميزباني دولت ايران شركت كند.
رويترز در ادامه نوشت: برزيل و روسيه هر دو موضع تقريبا مشتركي در قبال اعمال تحريم ها عليه ايران دارند و هيچ تمايلي نيز به اعمال اين سري تحريم هاي جديد ندارند. مسكو و برازيليا هر دو معتقند كه موضوع ايران بايد از طريق گفت وگو حل شود.
كرملين در بيانيه اي اعلام كرد: لولا و ميدويديف در اين ديدار همچنين يك توافقنامه همكاري استراتژيك را نيز به امضا رساندند كه بر اساس آن چگونگي توسعه روابط ميان دو كشور كاملا مشخص شده است.
در اين بيانيه آمده است: طبق اين توافقنامه دو كشور برزيل و روسيه متعهد شدند تا همكاري خود را در بخش انرژي و بويژه انرژي هسته اي و ديگر زمينه هاي مربوط به فناوري برتر از جمله فضانوردي و ساخت تجهيزات هواپيمايي افزايش دهند.

 



كره شمالي: ليبرمن ابله است

وزارت امور خارجه كره شمالي با رد ادعاهاي وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي درباره اقدام پيونگ يانگ براي انتقال فناوري ساخت تسليحات به سوريه و ايران، وي را فردي ابله توصيف كرد.
«آويگدور ليبرمن » كه روز چهارشنبه گذشته به ژاپن سفر كرده بود، كره شمالي را كشوري كه جهان را تهديد مي كند دانست و پيونگ يانگ را يكي از محورهاي شرارت توصيف كرد.
وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي همچنين مدعي شد كه كره شمالي كمك هاي مهمي به برنامه هاي موشكي ايران و سوريه كرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كره شمالي در پاسخ به ادعاهاي وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي، ليبرمن را «راست گراي افراطي » توصيف كرد كه در سياست، ابلهانه رفتار مي كند.
وي در ادامه تاكيد كرد كه اسرائيل خود به دليل برنامه هسته اي، توسعه شهرك سازي ها و اشغال سرزمين ها مورد انتقاد است و كره شمالي هيچ اقدامي براي توسعه تسليحات كشتار جمعي انجام نمي دهد.

 



بلك واتر: در نيجريه، سومالي و يمن عليه ايران مي جنگيم

رئيس شركت امنيتي بلك واتر مدعي شد كه در نيجريه، سومالي و يمن، در حقيقت عليه ايران مي جنگد.
«اريك پرينس» مالك شركت امنيتي بلك واتر كه كمتر در انظار عمومي ظاهر مي شود، در يك سخنراني در دانشگاه ميشيگان در 14 ژانويه گذشته كه متن آن در نشريه The Nation به چاپ رسيده مدعي شد كه دولت آمريكا براي مبارزه با آنچه كه وي نفوذ ايران در نيجريه، يمن و سومالي ناميده و نيز براي مبارزه با تروريست ها در عربستان سعودي شركت بلك واتر را مأمور كرده است.
رئيس شركت بلك واتر در بخش ديگري از اظهارات خويش با رد اتهاماتي كه عليه اين شركت مبني بر نقض كنوانسيون هاي ژنو عنوان مي شود، در ادامه افزود انسان هايي كه آنها مي كشند، ارزش دفاع كردن ندارند. وي همچنين مردم عراق، افغانستان و پاكستان را به عنوان خزندگاني كه در كانال هاي فاضلاب زندگي مي كنند، معرفي كرد.
وي براي اولين بار تأييد كرد كه اين شركت در پاكستان فعاليت مي كند و در ضمن عمليات هاي هوايي را در خاك افغانستان برنامه ريزي مي كند.
نام شركت بلك واتر اولين بار در سال 2007 پس از كشته شدن 17 تن از شهروندان عراقي توسط افراد مسلح اين شركت مطرح شد. اين شركت در خلال دادگاهي فرمايشي در آمريكا از اين جنايت تبرئه شد.

 



رئيس فراكسيون روحانيون مجلس: دولت بايد درباره عدم برخورد جدي با بي حجابي ها پاسخگو باشد

رئيس فراكسيون مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از تساهل و تسامح دولت در برخورد با بي حجابي ها گفت: در صورتي كه وزير كشور پاسخ قانع كننده اي در اين باره ارائه ندهد استيضاحش مي كنيم.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس به روند ناهنجاري هاي اخلاقي در جامعه اشاره كرد و گفت: ما ضمن اينكه از وزير ارشاد به جهت برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تقدير مي كنيم از ايشان مي خواهيم تا در خصوص مقابله با انتشار و پخش كتاب هاي ناهنجار و بي فايده در نمايشگاه جدي عمل كند.
وي از وضعيت حجاب در نمايشگاه كتاب امسال انتقاد كرد و افزود: متاسفانه برخي از غرفه داران نمايشگاه كتاب مسائل مربوط به عفاف و حجاب را رعايت نكردند در حالي كه آقاي وزير ارشاد مي توانست عده اي را مسئول كند تا به غرفه داران بي حجاب تذكر جدي دهد.
رهبر ادامه داد: مسئولان نمايشگاه مي توانستند افرادي را مامور كنند تا با حضور در ورودي هاي نمايشگاه، مانع ورود خانم هاي بدحجاب به نمايشگاه شوند و اين كار شدني بود.
نمايشگاه كتاب به نمايشگاه مد و آرايش تبديل شده بود
اين نماينده مجلس با بيان اينكه وضعيت حجاب در نمايشگاه امسال حرمت مصلا و حجاب را شكست تصريح كرد: متاسفانه نمايشگاه كتاب به نمايشگاه مد و آرايش تبديل شده بود.
وي با بيان اينكه روند فعلي برخورد با بي حجابي ها تساهل و تسامح دولت هاي گذشته را تداعي مي كند، خاطرنشان كرد: ما از دولت انتظارداريم تا در برخورد با بي حجابي ها جدي باشد و به اظهارنظرهاي دلسوزان در خصوص بي حجابي هاي جامعه توجه كند.
رهبر با بيان اينكه برخي ها از وضعيت بي حجابي نمايشگاه به وزير ارشاد اعتراض كرده بودند كه وزير در پاسخ گفته بود كه ما به غرفه داران تذكر داده ايم، گفت: اين تذكري كه وزير ارشاد از آن سخن مي گويد كاملا بي فايده است چرا كه بايد به طور جدي و قاطع عمل شود و به غرفه داراني كه حجاب و عفاف را رعايت نكرده اند تذكر كتبي دهند و تاكيد كنند كه در صورت عدم اصلاح، اجازه فعاليت به آنها نخواهند داد.
وي افزود: ما بايد با برخورد با ناهنجاري ها سياست هاي درست را اعمال كنيم و اين در حالي است كه متاسفانه در برخي از دستگاه هاي دولتي تفكر سكولاريستي وجود دارد و اين مسئله در حواشي دستگاه هاي دولتي رويت مي شود.
اگر وزير كشور پاسخ قانع كننده اي ندهد استيضاحش مي كنيم
رهبر گفت: ما وزير كشور را به كميسيون فرهنگي مجلس دعوت كرديم و از وي خواستيم تا برنامه هاي خود را براي برخورد با ناهنجاري هاي اخلاقي تا يك ماه آينده به مجلس ارائه كند كه البته دو هفته از اين يك ماه گذشته است و اگر برنامه هاي وزير به كميسيون فرهنگي قانع كننده نباشد ممكن است كار به صحن علني و حتي استيضاح وزير كشور بكشد.
وي در ادامه با اشاره به توجيه برخي مسئولان درباره كار فرهنگي تاكيد كرد: كار فرهنگي تكليف نظارت را نفي نمي كند چرا كه اسلام كار فرهنگي مي كند و در كنار آن برخورد با متخلف را حتي با ضربات شلاق در نظر مي گيرد و ما بايد به اين نكته توجه كنيم.
رهبر گفت: من اميدوارم تفكر غلط مروج در دولت فعلي اصلاح شود چرا كه با حضور افرادي كه با فلان هنرپيشه نشست و برخاست مي كنند، نمي توان به اصلاح اين تفكر اميدوار بود و اين افراد نمي توانند مشاوران فرهنگي مناسبي براي دولت باشند.
وي در پايان با بيان اينكه روحانيون مجلس به تكليف الهي و ولايي خود در برخورد با ناهنجاري ها عمل خواهند كرد، گفت: فراكسيون روحانيون از قضات كشور، وزير ارشاد، وزير كشور و فرمانده نيروي انتظامي در خصوص امنيت اخلاقي جامعه سوال خواهد كرد.
گسترش بي حجابي
به طور سازمان يافته
بيژن نوباوه عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم در گفت وگو با فارس، در خصوص لزوم پيگيري طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر اين مسئله به گونه اي بوده كه هرچه قدر توجه كمتري به آن صورت مي گيرد اين مسئله به طور سازمان يافته اي در كشور گسترش پيدا مي كند و حتي تاثيرات منفي آن بر روي گروه متدينين بيشتر از گذشته هم شده است. وي افزود: در همه جاي دنيا رعايت مسائل اخلاقي جزء قوانين است و عدم رعايت آنها، مصداق صريح جرم مي باشد. نوباوه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر و در سطح شهر شاهد يكسري حركات سازماندهي شده هستيم و اگر اين مسئله بخواهد ادامه پيدا كند و به همين شكل گسترش يابد به مشكل برخواهيم خورد.

 



سرلشكر بسيجي فيروزآبادي: پيام اصلي رزمايش ها آمادگي و بازدارندگي است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح برگزاري رزمايش ها را پيام آمادگي و بازدارندگي براي مقابله با زياده خواهي هاي دشمنان نظام اسلامي دانست.
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي روز شنبه در حاشيه نخستين همايش واژه گزيني نظامي ستاد كل نيروهاي مسلح، هدف از برگزاري رزمايش پيامبر اعظم(ص) 5 را اداي تكليف و حفظ آمادگي در برابر تهديدات دشمنان نظام اسلامي عنوان كرد.
وي افزود: وقتي دشمنان نظام اسلامي آمادگي و سلاح هاي مدرن نيروهاي مسلح و حضور اقشار مردم و بسيجيان را مي بينند، خود داراي اثر بازدارندگي است و اين همان چيزي است كه تبديل به دغدغه و مشكل دشمنان انقلاب اسلامي شده است.
فيروزآبادي خاطرنشان كرد: ما اطمينان داريم كه دشمنان نظام اسلامي و نيز دشمنان امام(ره) و ارزش ها امروز از فرط استيصال، دست بر كمر نشسته اند و ديگر توان ايستادن و تهاجم بر عليه نظام اسلامي را ندارند.
محمد كريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با فارس هم، با اشاره به حضور سه عضو كميسيون امنيت ملي در رزمايش ولايت 89، اظهار داشت: دو هفته قبل ديداري با رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و فرمانده ارتش داشتيم، كه در آن جلسه پيرامون مسائل امنيتي و توانايي هاي ارتش صحبت شد و در طي آن از اعضاي كميته دفاعي كميسيون امنيت ملي دعوت كردند تا از رزمايش ولايت 89 ديداري داشته باشند.
وي در ادامه با اشاره به اولين حضور رئيس كميسيون امنيت و كميته دفاعي در محل يك رزمايش، افزود: عظمت رزمايش بسيار جالب و حيرت آور بود و من به عنوان يك كارشناس استراتژيك بايد اذعان كنم اين مانور بسيار باشكوه و اعجاب آور برگزار شد.
اين نماينده مجلس همچنين اظهار داشت: در طول ده ها قرن هيچ گاه نيروي دريايي به اين صورت مقتدر و قدرتمند نبوده است، يگان هاي ورزيده نيروي دريايي كه همه در داخل آموزش ديده اند و به صورت بومي به توانمندي و قدرت دست يافته اند، همه و همه نشان از فرماندهي و ساماندهي مناسب و موثر نيروهاست و بايد به فرماندهان ارتش آفرين گفت.
عابدي ناوگان نيروي دريايي ارتش ايران را در خاورميانه بي نظير دانست و تاكيد كرد: نظاميان كشورهاي همسايه خليج فارس شگفت زده شده اند.

 



اعلام تقويم امتحانات دبيرستان هاي تهران

كارشناس مسئول سنجش و ارزيابي تحصيلي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام تقويم امتحانات دوره متوسطه شهر تهران گفت: عليرغم تعطيلات دو روزه (شنبه و يكشنبه) مدارس تهران، امتحانات نهايي پيش دانشگاهي برگزار مي شود.
علي اكبر مزيناني در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت:
امتحانات مقطع پيش دانشگاهي از ديروز آغاز شده و عليرغم تعطيلات مدارس شهر تهران امتحانات نهايي كه از امسال براي نخستين بار در چهار درس به صورت سراسري است، در حال برگزاري است.
وي افزود: همچنين امتحانات داخلي تمامي مراكز پيش دانشگاهي شهر تهران 11 خرداد به اتمام خواهد رسيد.
مزيناني در پايان تصريح كرد: براساس تقويم آموزشي شهر تهران امتحانات رشته هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي از اول تا 22 خرداد ماه و رشته هاي علوم انساني و معارف اسلامي نيز از اول تا 24 خردادماه خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14