(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 ارديبهشت 1389- شماره 19648

انتقاد اعضاي شوراي شهر تهران از قيمت تمام شده پروژه هاي شهرداري
جانشين فرماندهي مرزباني كشور خبر داد هلاكت اعضاي پژاك در مرزهاي كشور
عضو شوراي شهر تهران: نصب مخفيانه دكل موبايل پيگرد قانوني دارد
خاكسپاري 2 شهيد گمنام در تپه نورالشهدا
بهره برداري از بزرگترين باغ موزه دفاع مقدس
پيكر 4 شهيد حمله تروريستي گروهك پژاك تشييع شد
2 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان به دار مجازات آويخته شدند
فاطمه و اميرعلي اسامي منتخب تهراني ها
اصلاح هندسي 1000 نقطه تهران
پيش دبستاني در سال آينده اجباري نيست
مبلغ ريالي بازداشت بدل از جزاي نقدي 20 هزار تومان شد
باند ترخيص و سرقت خودروهاي گران قيمت متلاشي شد
اهداي عضو جوان مرزن آبادي به 4 نفر جان بخشيد
جوابيه سازمان تعزيرات حكومتي
در رشت اتفاق افتاد دستگيري دختر 16 ساله به اتهام ترويج فرهنگ شيطان پرستي
گرد و غبار شديد مدارس ايلام را تعطيل كرد



انتقاد اعضاي شوراي شهر تهران از قيمت تمام شده پروژه هاي شهرداري

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه علني روز سه شنبه اين شورا، با انتقاد شديد از قيمت تمام شده پروژه هاي شهرداري تهران خواستار رسيدگي و نظارت بيشتر ذي حسابان شهرداري بر اجراي پروژه ها شدند.
به گزارش ايرنا، «خسرو دانشجو»، «حمزه شكيب» و «پروين احمدي نژاد» از جمله اعضاي شوراي شهر بودند كه از تفاوت بسيار قيمت اوليه پروژه هاي شهرداري با قيمت تمام شده آن انتقاد كردند.
«خسرو دانشجو»، سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به خرد شدن قرارداد معاملات در شهرداري تهران گفت: متاسفانه براي آنكه حجم قراردادها از سقف تعيين شده شوراي شهر تجاوز نكند، مسئولان شهرداري آن را به چند قرارداد تبديل مي كنند تا از اين طريق بتوانند معاملات را انجام دهند.
وي با انتقاد از عملكرد ذي حسابان در شهرداري تهران تصريح كرد: تا زماني كه ذي حسابان كارمند شهرداري باشند، نمي توان انتظار زيادي از عملكرد آنها داشت.
دانشجو با اشاره به عملكرد شركت همشهري در شهرداري تاكيد كرد: بارها اعلام شده، شهرداري اجازه انتشار نشريه را ندارد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اعتراض هاي مكرر اعضاي شوراي شهر به وضعيت قراردادها در شهرداري گفت: متاسفانه وضعيت ذي حسابان در شهرداري مطلوب نيست و با وجود اعتراض هاي فراوان، همچنان مشكلات بسياري وجود دارد.
دانشجو با اشاره به تفاوت فاحش قيمت اوليه پروژه هاي شهرداري و قراردادها با قيمت تمام شده، خاطرنشان كرد: اگر وضعيت فعاليت ذي حسابان ضابطه مند شود، بسياري از مشكلات موجود برطرف خواهد شد.
شكيب: قيمت پروژه ها  چند برابر مي شود
«حمزه شكيب»، رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران نيز با اشاره به چند برابر شدن قيمت تمام شده پروژه ها با هزينه اوليه آن گفت: مسئولان شهرداري بايد گزارش دهند كه براي پروژه تونل توحيد چه اتفاقي افتاده كه در ابتدا قرارداد 128 ميليارد توماني بسته مي شود، اما در پايان، هزينه تمام شده به 650 ميليارد تومان مي رسد؟
وي تاكيد كرد: با تمام ادعاهايي كه مسئولان شهرداري دارند، هيچ شفاف سازي در بحث قراردادها صورت نگرفته است.

 



جانشين فرماندهي مرزباني كشور خبر داد هلاكت اعضاي پژاك در مرزهاي كشور

جانشين فرماندهي مرزباني كشور از هلاكت تعدادي از اعضاي گروهك تروريستي پژاك در مرزهاي كشور خبر داد.
سردار خورشيدوند، ديروز در جمع خبرنگاران گفت: تعدادي از افراد گروهك تروريستي پژاك با همكاري وزارت اطلاعات و سپاه در مرزهاي كشور شناسايي و طي عملياتي به هلاكت رسيدند و دو تن ديگر نيز خود را به پليس مرزباني معرفي كردند.
وي ادامه داد: همچنين در اين مدت دو تيم دزدان دريايي از سوي ماموران مرزباني شناسايي كه در اين رابطه تعدادي اسلحه كشف و يك نفر دستگير شد.
سردار خورشيدوند با اشاره به اينكه مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اولويت هاي مرزباني كشور است خاطر نشان كرد: يك فروند شناور كه اقدام به ورود كالاهاي ممنوعه مي كرد توسط پليس مرزباني ضبط شد كه ارزش ريالي كالاهاي غيرمجاز نيم ميلياردتومان بود و براين اساس 26 هزار و 700 دستگاه رسيور ماهواره كشف و ضبط و پنج نفر هم دستگير شدند.
به گفته وي در دو عمليات جداگانه ديگر دو شناور توقيف شد كه ارزش ريالي محموله آنها به ترتيب 180 ميليون و 100 ميليون تومان بوده است.
به گزارش ايسنا سردار خورشيدوند با اشاره به افزايش 108 درصدي كشفيات پليس مرزباني طي دو ماه گذشته افزود:در اين مدت ميزان كشفيات سلاح 61درصد، مشروبات الكلي 26 درصد و كالاهاي دخاني 141 درصد افزايش داشته است.
وي اضافه كرد: شناسايي و دستگيري عابران غيرمجاز طي دو ماهه اخير 123 درصد افزايش را نشان مي دهد كه در اين مدت 96 هزار نفر از اين افراد از كشور طرد شده اند. همچنين 14 تن از ماموران پليس مرزباني در عمليات هايي در مقابل قاچاقچيان و عناصر ضد انقلاب شهيد شدند.
به گزارش ايسنا، جانشين فرماندهي مرزباني از هلاكت سه تن از اشرار در يك پايگاه دريايي خبر داد و دراين باره گفت: در يكشنبه هفته گذشته طي يك عمليات ضربتي در شهرستان ميناب يك پايگاه دريايي توسط پليس مرزباني شناسايي شد و سه تن از اشرار توسط پليس به هلاكت رسيدند كه در اين رابطه بيش از 100 كيلوگرم مواد مخدر و تعدادي سلاح كشف شد.
وي خاطر نشان كرد: همچنين در 23 ارديبهشت ماه امسال ماموران هنگ مرزي خراسان رضوي دو تن از اشرار را طي عملياتي به هلاكت رساندند كه در اين رابطه 60 كيلوگرم هروئين فشرده شده كشف و ضبط شد.
سردار خورشيدوند ادامه داد: طي50 روز گذشته ميزان كشفيات سلاح در مرزهاي كشور 61 درصد افزايش يافت و همچنين در قزوين 13 نفر هم به هلاكت رسيدند.

 



عضو شوراي شهر تهران: نصب مخفيانه دكل موبايل پيگرد قانوني دارد

عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه با اپراتورهاي تلفن همراه كه مخفيانه به نصب دكل موبايل در اماكن خصوصي اقدام مي كنند، برخورد قانوني مي شود، گفت: شوراي شهر تهران به اين نتيجه رسيده كه آنتن هاي موبايل بر سلامت جسمي و رواني شهروندان اثرات سوء مي گذارد.
مرتضي طلايي در گفتگو با مهر با اشاره به اينكه برخي اپراتورها مخفيانه از اماكن خصوصي و پشت بام هاي منازل براي نصب آنتن ها (BTS) استفاده كرده و با شهروندان قرارداد مي بندند، گفت: اين اقدام غيرقانوني است و باعث ايجاد عوارض منفي بر سلامت افراد و محيط پيرامون آنها مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه شهروندان بايد بدانند ميزان عوارض منفي كه از نصب دكل هاي موبايل نصيب آنها مي شود در برابر درآمدي كه كسب مي كنند بسيار بالاتر است، گفت: اين موضوع نياز به هشدار و همكاري همگاني دارد كه در اين زمينه از مسير قانوني اقداماتي را انجام خواهيم داد تا اپراتورها مخفيانه در منازل شهروندان آنتن نصب نكنند.
طلايي با بيان اينكه شوراي شهر تهران مذاكراتي با مخابرات و اپراتورهاي تلفن همراه براي ساماندهي نصب آنتن ها از طريق شهرداري انجام داده است افزود: بخشي از اين طرح انجام شده و همچنان پيگيريهاي لازم براي تحقق كامل آن ادامه دارد.
عضو شوراي شهر تهران به جمع بندي نظرات تخصصي و كارشناسي در رابطه با پيامدهاي نصب آنتنهاي تلفن همراه توسط شوراي شهر تهران اشاره كرد و گفت: با وجودي كه ناچار به استفاده از اين آنتنها هستيم اما مكان نصب اين آنتنها بايد به گونه اي باشد كه اثرات سوء آنها به حداقل برسد.

 



خاكسپاري 2 شهيد گمنام در تپه نورالشهدا

پيكر مطهر دو شهيد گمنام عمليات بيت المقدس با حضور مردم شهيدپرور غرب تهران تشييع و در تپه نورالشهداي منطقه 22 به خاك سپرده شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 22، پيكر مقدس دو شهيد گمنام كه در عمليات بيت المقدس سال 61 در «نهر خين» به شهادت رسيده بودند، پس از برگزاري مراسم زيارت عاشورا با حضور مردم شهيدپرور منطقه از مسجد پيامبر اعظم(ص) شهرك شهيد باقري به سوي تپه نورالشهداي منطقه 22 تشييع و به خاك سپرده شدند.
گفتني است در اين مراسم كريميان شهردار منطقه دستور تبديل مزار اين دو شهيد را به زيارتگاه صادر كرد.



 



بهره برداري از بزرگترين باغ موزه دفاع مقدس

نخستين باغ موزه دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادي خرمشهر (سوم خرداد) در تهران به بهره برداري مي رسد.
سخنگوي شهرداري تهران در مصاحبه با واحد مركزي خبر گفت: اين باغ موزه در اراضي عباس آباد (ميان دو ايستگاه مترو حقاني و همت)، به مساحت 200 هزار متر مربع در حال ساخت است.
ايازي افزود: در مرحله نخست اين طرح، بزرگترين پرده نمايش آبي به ابعاد 17 متر در 40 متر و باغ راه آن به بهره برداري خواهد رسيد كه از سوم خرداد، هر شب فيلم هاي دفاع مقدس، به نمايش درخواهد آمد.
سخنگوي شهرداري تهران گفت: در اين موزه، هفت تالار ساخته شده است كه تالار نخست آن به وقايع انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي اشاره مي كند، تالار دوم كه با عنوان تالار حيرت و حقانيت نامگذاري شده است به دو موضوع قيامهاي مردمي و حمله عراق به شهرهاي مختلف مي پردازد.
وي افزود: تالار سوم با عنوان دفاع و تالار چهارم با عنوان مقابله و آرامش نامگذاري شده است و به معرفي و مرور عمليات هاي دفاع مقدس خواهد پرداخت.
سخنگوي شهرداري تهران گفت: در تالار پنجم با نام شهادت به موضوع شهيد و شهادت پرداخته خواهد شد.
ايازي افزود: ششمين تالار با عنوان پيروزي، به معرفي عمليات هاي دفاع مقدس مي پردازد و تالار هفتم با نام سرانجام به زمان رحلت حضرت امام خميني(ره) و نيز مجموعه موفقيت هايي كه بعد از دفاع مقدس در كشور به دست آمده است، خواهد پرداخت.
سخنگوي شهرداري تهران گفت: كار ساختمان تالارها به اتمام رسيده است و هم اكنون در مرحله نازك كاري و نصب آثار و مستندات هستيم.

 



پيكر 4 شهيد حمله تروريستي گروهك پژاك تشييع شد

سنندج-خبرنگاركيهان:
پيكر شهداي حمله تروريستي گروهك پژاك در شهرهاي قروه، مريوان و بانه به خاك سپرده شدند.
بدنبال حمله گروهك تروريستي پژاك به مقر نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در شهرستان مريوان چهارتن از سربازان جمعي سپاه بيت المقدس كردستان به شهادت رسيدند. پيكر مطهر اين شهيدان با حضور انبوه مردم شهرهاي قروه، مريوان و بانه تشييع و در جوار ديگر شهداي اين شهرها به خاك سپرده شدند. گفتني است عناصر مزدور گروهك تروريستي شامگاه شنبه به مقر نيروهاي سپاه در شهرستان مريوان حمله كرده و چهارتن از نيروهاي سپاه را به شهادت رساندند.

 



2 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان به دار مجازات آويخته شدند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
دو قاچاقچي مواد مخدر كه طي احكام جداگانه اي محكوم به اعدام شده بودند، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دارمجازات آويخته شدند.
براساس گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، محكوم اول به نام مرتضي به جرم نگهداري 157 گرم هروئين فشرده (كراك) به اعدام محكوم شد و راي صادره مورد تاييد ديوانعالي كشور قرار گرفت.
محكوم دوم به نام عزيزالله 35 ساله نيز داراي سابقه كيفري در رابطه با مواد مخدر به موجب راي دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم حمل و نگهداري 132 كيلو و 700 گرم ترياك و معاونت در حمل 97 كيلو و 800 گرم ترياك به اعدام و مصادره اموال محكوم شد و حكم مذكور مورد تاييد دادستان كل كشور قرار گرفت.

 



فاطمه و اميرعلي اسامي منتخب تهراني ها

در سال گذشته از بين تمام اسامي ثبت شده اميرعلي در بين پسران و فاطمه در بين دختران بيشترين آمار را به خود اختصاص دادند.
به گزارش شبكه ايران، سيداحمد قشمي، مدير ثبت احوال تهران افزود: اميرحسين و اباالفضل در رتبه هاي بعدي اسامي بوده و از آن سو زهرا و نازنين زهرا دوم و ستايش رده سوم اسامي متولدين تهراني را به خود اختصاص دادند.
وي با اشاره به اينكه صدور شناسنامه هاي جديد به صورت پايلوت در دهه فجر در تهران آغاز شده است، گفت: در منطقه جنوب، مركز و غرب تهران اين طرح به صورت پايلوت آغاز شده است.
مديركل ثبت احوال تهران با تاكيد بر اختصاص شناسنامه هاي جديد به چهار گروه تهراني تصريح مي كند: شناسنامه هاي جديد در سه منطقه ثبتي در حال صدور بوده و فعلا براي افرادي كه 1-15 سال از زمان صدور شناسنامه شان گذشته باشد، 2-افرادي كه شناسنامه خود را مفقود كرده اند، 3- كساني كه تغييرات سجلي در شناسنامه ايجاد كنند و 4- آنهايي كه خواهان تغييرات در نام و نام خانوادگي خود باشند صادر مي شود.
قشمي درباره هزينه هاي دريافت شده براي صدور شناسنامه جديد، مي گويد: براي تعويض شناسنامه هاي جديد 2 هزار تومان و براي شناسنامه المثني اول 10 هزار تومان و براي صدور شناسنامه المثني دوم 20 هزار تومان دريافت مي شود.
وي همچنين درباره كارت هاي ملي هوشمند گفت: اين كارت ها به صورت پيش پايلوت و پايلوت در استان قم در حال اجرا بوده و تا سال 90 در تهران نيز اجرا خواهد شد.
قشمي درباره خصوصيات اين طرح خاطرنشان مي كند: كارت ملي جديد هوشمند بوده و با دارا بودن چيپ هاي الكترونيكي امكان تجميع انواع كارت شناسايي اعم از گواهينامه، كارت پايان خدمت سربازي و ... را فراهم كرده است.

 



اصلاح هندسي 1000 نقطه تهران

مديركل مهندسي و ايمني ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از اصلاح هندسي هزار نقطه شهر تهران در سالجاري خبر داد.
مهندس حسن آقايي در گفتگو با «سما» اظهار داشت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده امسال براي تردد ايمن تر خودروها و همچنين كاهش احتمال تصادفات و حوادث مختلف رانندگي اصلاح هندسي و ايجاد راستگرد در 1000 نقطه شهر تهران انجام خواهد شد.
وي تأكيد كرد: اصلاح هندسي تقاطع هاي شهر بر كاهش ترافيك تأثير بسيار خوبي خواهد داشت و علاوه بر سهولت تردد، خطرات احتمالي و حوادث رانندگي را در معابر اجراي طرح كاهش خواهد داد.
آقايي در ادامه از اجراي 500 جان پناه ايمني در مناطق 22گانه شهر براي تردد ايمن عابران پياده از عرض خيابان ها و معابر عريض خبر داد.
وي اظهار كرد: براي ارتقاي ايمني تردد عابران پياده از عرض خيابان ها و معابر عريض جان پناه هاي ايمني در همه مناطق احداث خواهد شد تا عابران بتوانند در لاين مياني معبر نقطه اي ايمن، براي توقف و سپس ادامه مسير داشته باشند.

 



پيش دبستاني در سال آينده اجباري نيست

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام در دوره پيش دبستاني در سال تحصيلي 90-89 اجباري نيست.
فاطمه قربان با اعلام اين خبر افزود: بنا داريم پوشش حداكثري پيش دبستاني را در تمام مدارس طي سال تحصيلي آينده داشته باشيم و بخشنامه اي را صادر كرده ايم كه مدارس ابتدايي در حد امكانات و فضاي آموزشي خود حداقل يك تا دو كلاس پيش دبستاني داير كنند.
به گزارش مهر، پيش از اين وزارت آموزش و پرورش عنوان كرده بود كه شركت در دوره ابتدايي در سال تحصيلي 90-89 اجباري است.معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه فعاليت دوره پيش دبستاني همچون گذشته دنبال مي شود، ادامه داد: آموزش و پرورش همچون سال هاي گذشته بحث نظارت، توليد محتواي آموزشي و ارائه مجوز به دوره پيش دبستاني را دنبال مي كند.
قربان افزود: افزايش مراكز پيش دبستاني به استقبال والدين دانش آموزان بستگي دارد و چنانچه درخواست براي شركت در اين دوره زياد باشد تعداد مراكز را افزايش مي دهيم.

 



مبلغ ريالي بازداشت بدل از جزاي نقدي 20 هزار تومان شد

مبلغ ريالي بازداشت بدل از جزاي نقدي از ابتداي سال جاري 50 هزار ريال افزايش يافت.
به گزارش روزنامه رسمي كشور، در نامه بختياري وزير دادگستري به مديرعامل روزنامه رسمي آمده است: «در اجراي تبصره ماده يك قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي مصوب 1377، مبلغ ريالي بازداشت بدل از جزاي نقدي از ابتداي سال 1389 از 150 هزار ريال به 200 هزار ريال افزايش مي يابد.»

 



باند ترخيص و سرقت خودروهاي گران قيمت متلاشي شد

2 عضو باند سرقت ميلياردي خودروهاي مدل بالا با جعل سند و كارت ماشين دستگير شدند.
فردي ضمن مراجعه به دادسراي ناحيه 32 تهران مدعي شد كه خودرواش به خاطر تخلفات رانندگي توقيف و به پاركينگ منتقل شده بود.
نامبرده هنگامي كه براي تحويل خودرواش مراجعه كرد متوجه شد كه جوان 32 ساله اي با ارائه برگه ترخيص و معرفي خود به عنوان مالك، خودرو را تحويل گرفته است.
پليس در ادامه تحقيقات دريافت كه خودرو مزدا پس از سرقت با مشخصات مالكيت جديد به فرد ديگري فروخته شده است. با شناسايي محل سكونت خريدار جديد خودرو به نام روح الله و حضور وي در پايگاه چهارم، وي به كارآگاهان اين پايگاه عنوان داشت كه خودرو را به مبلغ 11 ميليون تومان از افرادي به اسامي مجيد، سعيد و امير خريداري كرده و به هيچ عنوان از مسروقه بودن خودرو اطلاع نداشته است.
اين شخص در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: با توجه به ارائه مدارك شناسايي متعلق به مالكيت خودرو از سوي فروشندگان خودرو، به هيچ عنوان فكر نمي كردم كه اين ماشين سرقتي بوده است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص متهمان، كارآگاهان پايگاه چهارم با انجام تحقيقات فني و پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه دو متهم سعيد و مجيد در خيابان دردشت در منطقه شرق تهران شده، در 2 عمليات جداگانه و همزمان هر 2 متهم را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها موفق به كشف بيش از 40 مهر جعلي منتسب به انواع مراكز دولتي، قوه قضائيه، ادارات بيمه و راهنمايي و رانندگي شدند.
دو متهم پس از انتقال به پايگاه چهارم و اعتراف به ارتكاب سرقت، علاوه بر سرقت خودرو مزدا به تعداد ديگري سرقت به اين شيوه اعتراف كردند.
متهمان درخصوص شيوه و شگرد خود در سرقت خودروها، به كارآگاهان گفتند: پس از شناسايي و انتخاب خودروهاي مورد نظر، با استفاده از مهرهاي مجعول اقدام به جعل مدارك شناسايي متعلق به خودروها كرده و در صورتي كه خودروها به دليل تخلف و به دستور قضايي توقيف بودند، پس از پرداخت جريمه در نظر گرفته شده و به عنوان مالك خودرو، به پاركينگ مراجعه و ضمن ارائه مدارك مالكيت خودرو و برگه ترخيص اقدام به تحويل گرفتن خودرو مي كرديم.
متهمان در ادامه اعترافات خود مدعي شدند پس از خارج كردن خودرو از داخل پاركينگ و تهيه وكالت نامه جعلي در خصوص فروش خودرو، اقدام به انتقال اسناد و مدارك خودرو به خريدار جديد كرده و براي آنكه خودرو را هرچه سريع تر به فروش برسانيم، آنها را در حدود 200 الي 300 هزار تومان ارزان تر از قيمت بازار به فروش مي رسانديم و به همين علت خودروها به سرعت به فروش مي رفت.
كارآگاهان پايگاه چهارم در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه متهمان تاكنون اقدام به سرقت چندين خودرو و فروش آنها با اسناد و مدارك جعل شده كرده اند. از ميان خودروهاي سرقت شده مي توان به انواع خودروهاي Mazda، Maxima، پژو، پرايد و تويوتا اشاره كرد.
در يك مورد از سرقت ها متهمان پس از شناسايي يك دستگاه خودروسواري بنز، به علت موفق نشدن در باز كردن در خودرو جهت سرقت پس از جعل مدارك و ارسال آن به دفتر نمايندگي خودرو و پرداخت هزينه ارسال كليد يدك از كارخانه توليدكننده خودرو به مبلغ 8 ميليون تومان، اقدام به سرقت خودرو و فروش آن به مبلغ 150 ميليون تومان كرده بودند.
همچنين مشخص شد متهمان علاوه بر جعل اسناد مالكيت و فروش خودروهاي مسروقه، در شيوه و شگرد ديگري از اقدامات مجرمانه خود اقدام به فروش برگه هاي ترخيص خودرو به ارزش 200 الي 500 هزار تومان به مالكان خودروهاي توقيف شده در داخل پاركينگ ها كرده اند.
در اين شيوه صاحبان خودروها با مراجعه به متهمان از آنها درخواست صدور برگه ترخيص اتومبيل كرده و متهمان نيز با دريافت مبالغي از 200 الي 500 هزار تومان، اقدام به صدور برگه ترخيص جعل شده به صاحبان خودرو كرده و صاحبان خودروها نيز با اطلاع داشتن از جعلي بودن اين مدارك اقدام به خارج كردن خودروها از پاركينگ كرده اند كه در اين خصوص 50 متهم شناسايي، دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده اند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ارزش يك ميليارد توماني خودروهاي فروخته شده، گفت: يك نفر از متهمان پرونده به نام امير معروف به امير محضري پس از اطلاع پيدا كردن از دستگيري همدستانش از مخفيگاه خود در خيابان جشنواره واقع در منطقه تهرانپارس متواري شده است.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از همه شهرونداني كه نسبت به شناسايي اين متهم اقدام كرده درخواست كرده تا هرگونه اطلاعات خود درخصوص محل هاي تردد و يا مخفيگاه متهم را از طريق شماره تماس 21866349 در اختيار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



اهداي عضو جوان مرزن آبادي به 4 نفر جان بخشيد

چهار عضو بدن جوان 21ساله مرگ مغزي شده مرزن آبادي اهدا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مرزن آباد، خانواده «مظاهر ميردار سلطاني» جوان 21 ساله اهل روستاي باندر سفلي مرزن آباد شهرستان چالوس كه هفته گذشته بر اثر بيماري به كما رفته بود و پس از آن به مرگ مغزي دچار شده بود، اعضاي بدن فرزندشان را اهدا كردند.
«عوضعلي ميردار سلطاني» پدر اين خانواده در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از اينكه پزشك اعلام كرد پسرم مرگ مغزي شده است و ديگر نمي توان كاري انجام داد به ما پيشنهاد اهداي عضو را دادند كه با كمال ميل پذيرفتم، اميدوارم خير اين كار به روح پسرم برسد.
وي گفت: فرزندم جوان بود و قرار بود تا چند ماه ديگر عروسي كند اما روزگار چنين بود كه ناكام از دنيا برود، ما هم با اينكار سعي كرديم توشه اي براي آخرت فرزندمان بسازيم تا در آن دنيا سربلند باشد.
سلطاني ادامه داد: مظاهر هيچ مشكل و بيماري خاصي نداشت تنها چند روز قبل به دليل سردرد شديد او را به بيمارستان رسانديم و براي انجام آزمايش ها و ديگر مسائل به بيمارستان هاي نوشهر و چالوس انتقال داديم با شدت گرفتن سردرد و وخامت حال مظاهر وي براي ادامه درمان به ICU بيمارستان رامسر انتقال پيدا كرد امامتاسفانه دچار مرگ مغزي شد.

 



جوابيه سازمان تعزيرات حكومتي

به دنبال چاپ خبر «تعلل تعزيرات حكومتي در اعمال راي نهايي براي افزايش غيرقانوني قيمت بليط هواپيما»، مورخ
22/2/89، جوابيه اي از سوي سازمان تعزيرات حكومتي به شرح زير دريافت شد.
سازمان تعزيرات حكومتي در اين جوابيه اعلام كرده است: پرونده مذكور حسب گزارش سازمان حمايت مصرف كنندگان مبني بر افزايش غيرقانوني قيمت بليط تشكيل و پس از تنظيم پرونده جهت رسيدگي به اداره كل تعزيرات حكومتي استان تهران ارسال و با ارجاع پرونده به يكي از شعب بدوي با بررسي و رسيدگي قانوني منتهي به صدور حكم، كه با اعتراض شركت موصوف به راي صادره و طرح مجدد در يكي از شعب تجديد نظر نهايتا با ايراد وارده، پرونده جهت انجام تحقيقات و رفع ايرادات به شعبه بدوي اعاده كه راي مقتضي صادر شده است و در صورت عدم اعتراض از سوي محكوم عليه در مهلت مقرر راي صادره قطعي خواهد شد لذا با عنايت به موارد معنونه پرونده روند قانوني خود را طي نموده و تعللي در اين خصوص صورت نپذيرفته است.

 



در رشت اتفاق افتاد دستگيري دختر 16 ساله به اتهام ترويج فرهنگ شيطان پرستي

رشت- خبرنگار كيهان:
دختر جوان 16 ساله به اتهام ترويج فرهنگ شيطان پرستي در بين هم سن و سالانش در رشت دستگير شد.
اين دختر دانش آموز در يكي از مدارس دخترانه شهرستان رشت به تبليغ ناهنجاري هاي اجتماعي و به انحراف كشاندن هم سن و سالان خود مي پرداخت كه به دنبال گزارش مديران مدرسه با حضور پليس دستگير شد.
وي با كشيدن ماسك مجسمه اي بر روي سر و صورت خود اقدام به تشويق ساير دانش آموزان به شيطان پرستي مي كرد كه در نهايت به دام پليس افتاد.اين خبر حاكي است از اين دختر 2 عدد صليب فلزي و 2 حلقه سي دي كشف شد.

 



گرد و غبار شديد مدارس ايلام را تعطيل كرد

گرد و غبار شديد تمامي مدارس ابتدايي شهرستان هاي مختلف استان ايلام را به تعطيلي كشاند.
به گزارش ايرنا، مدير روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش گفت: با توجه به بالا بودن ميزان ذرات گرد و غبار، كليه مدارس ابتدايي نوبت صبح مناطق 14 گانه آموزشي استان ايلام تعطيل شده است.
گرد و غبار شديد از دوشنبه گذشته ايلام را در بر گرفت.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14