(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 ارديبهشت 1389- شماره 19648

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن روي سكه ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
صداي گاو (گفت و شنود)
رئيس قوه قضائيه: ترديد ندارم جرم سران فتنه بسيار بزرگ است
همكاري و اثرگذاري ايران و هند در ايجاد نظامات جديد جهاني
اطلاعات جمع مي كرد و به ما مي داد اما جاسوس نبود!(خبر ويژه)
عمليات موفقيت آميز Overdose در شبكه عنكبوت (خبر ويژه)
دوست ناتوي خاتمي باز هم با ايران ابراز دشمني كرد (خبر ويژه)
موسوي نگران ريزش نيرو هنگام حمله به آيت الله خميني است (خبر ويژه)
ايران با تركيه و برزيل آمريكا را دور زد (خبر ويژه)
گاردين: كاربران فيس بوك مثل كالا معامله مي شوند (خبر ويژه)



آن روي سكه ! (يادداشت روز)

روز دوشنبه اجلاس گروه 15 در حالي به كار خود پايان داد كه اخبار مربوط به آن شديداً تحت الشعاع اخبار و تحليل هاي مربوط به بيانيه هسته اي سه جانبه تهران، تركيه و برزيل قرار گرفت. شايد اهميت اين بيانيه و تدوين راهكاري كه مي تواند محل تبادل سوخت را در كشوري غير از ايران عملي سازد آنقدر براي محافل خبري و تحليل گران سياسي مهم به نظر آمد كه عملاً نظرها از اصل نشست 15G معطوف به اين توافق شد.
اما جداي از اهميت بيانيه 3جانبه، اصل برگزاري اجلاس گروه 15 در تهران و مجموع مذاكرات و تبادلاتي كه در آن صورت گرفت نيز داراي اهميت ويژه اي است. اجلاس اقتصادي و تجاري گروه 15 در حالي در تهران برگزار شد كه به جز رئيس جمهور كشورمان به عنوان ميزبان اجلاس، 8 رئيس جمهور به همراه ساير مقامات عالي رتبه از 17 كشور جهان به انضمام چند ميهمان ويژه در اين نشست شركت كرده بودند.
اجلاس 15G با حد نصاب 6 مسئول از كشورهاي عضو مي تواند رسميت پيدا كند اما حضور بيش از اين تعداد و كشورهايي كه با بالاترين مقامات رسمي در آن شركت كرده بودند نشان داد كه اجلاس تهران در سطح بسيار خوبي برگزار شده است.
فارغ از مباحثي كه در خلال اين نشست مطرح شد، نفس برگزاري موفقيت آميز اجلاس 15G در تهران، براي كشورمان يك امتياز مهم در معادلات منطقه اي و جهاني به شمار مي آيد. برگزاري اجلاس هاي بين المللي آن هم عليرغم مخالفت هاي قدرت هاي سلطه گر، بخصوص در ماههاي اخير كه از كيفيت و كميت قابل ملاحظه اي برخوردار بوده است، نشان دهنده آن است كه جمهوري اسلامي ايران در زمينه حضور در نظام بين المللي موفق عمل كرده و تبليغات دشمنان نظام با شكست مواجه شده است.
حضور روساي جمهور چند كشور عضو در اجلاس تهران و ديدار با مقام معظم رهبري، نشان مي دهد كه برخلاف تحريم ها و مخالفت هاي صورت گرفته از سوي غربي ها -خصوصاً آمريكا- كشورها از قدرت هاي سلطه جو ديگر حرف شنوي نداشته و مستقل از آنان عمل مي كنند.
سالهاست كه آمريكا با همراهي رژيم صهيونيستي و برخي متحدان اروپايي و منطقه اي خود خصوصاً به بهانه پرونده هسته اي كشورمان، در تلاش اند كه ايران را در عرصه بين المللي منزوي كنند. برگزاري 2 اجلاس مهم آن هم به فاصله چند هفته در تهران ، نشان دهنده شكست پروژه هاي آنهاست. هرچند مي توان به برپايي اين 2 اجلاس بين المللي، برگزاري 2 رزمايش موفقيت آميز و بزرگ سپاه و ارتش در آبهاي خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند را نيز افزود كه قدرت نظامي و دفاعي ايران را در كنار قدرت ديپلماسي كشورمان مي نشاند.
علاوه آنكه اگر حضور موفقيت آميز رئيس جمهور در اجلاس بازنگري NPT در نيويورك را نيز به اين موفقيت ها اضافه كنيم همگي گوياي آن است كه عليرغم تلاش دشمنان، ايران نه تنها منزوي نشده بلكه توانسته است نقش اثرگذار و تعيين كننده خود در معادلات سياسي جهان و تغيير و تحول در عرصه نظام بين الملل را به خوبي ايفا كند.
اينكه سران و مقامات عالي رتبه كشورهاي عضو به دعوت ايران در نشستي كه مستقلاً براي گروه15 تشكيل شده شركت مي كنند گوياي باور عميق آنها به نقش تهران در عرصه هاي بين المللي و علاقه آنان به نقش آفريني كشورهاي متبوعشان و حضور فعال تر در اين عرصه است. اجلاس گروه 15 به طور معمول و در دوره هاي پيشين در حاشيه يك نشست بين المللي ديگر برگزار مي شده است.
اوباما پيش از اين در يك نشست خبري درباره موقعيت ايران در مناسبات بين المللي با تكيه بر اتهامات واهي خود در پرونده هسته اي كشورمان گفته بود كه اينك جامعه جهاني عليه ايران متحدتر و اين كشور در جهان منزوي تر شده است!
رسانه هاي غربي هم تلاش كردند تا اهداف اين اجلاس را كه با مشاركت 17 كشور در حال توسعه از سه قاره بزرگ جهان برگزار شد، با طرح موضوع هسته اي ايران، كمرنگ جلوه دهند و حول و حوش سفر روساي جمهور كشورها به تهران، خصوصاً داسيلوا- رئيس جمهور برزيل- جنجال آفريني كنند. شايد به همين دليل رهبرمعظم انقلاب در ديدار لولا داسيلوا با تاكيد بر اين نكته كه «قدرت هاي سلطه گر و در رأس آنها آمريكا، از همكاري و گسترش روابط كشورهاي مستقل و تاثيرگذاري آنها در مسايل جهاني به شدت ناخرسند هستند» خطاب به رئيس جمهور برزيل فرمودند: نمونه بارز اين مساله، جنجالي است كه آمريكا يي ها براي سفر جنابعالي به ايران به راه انداخته اند، زيرا آنها با اينگونه روابط مخالفند.
استقبال كشورهاي عضو گروه 15 از نشست تهران برخلاف ادعاي رسانه هاي غربي و مخالف ايران، بيش از هر چيز ديگر منجر به انزواي آمريكا شده است. به نظر مي رسد تمام تيرهايي كه آمريكا به طرف ايران پرتاب مي كند به سنگ خورده است. كشورهاي مستقل جهان بي توجه به جنجال آفريني هاي آمريكا و هم پيمانان وي، به ايران به عنوان كشوري مستقل و قابل اعتماد در عرصه هاي مختلف سياسي و فرهنگي و يك شريك تجاري و اقتصادي مطمئن نگاه مي كنند و با وجود تمام سياه نمايي هايي كه دشمنان درباره ايران انجام داده اند، به دنبال توسعه و گسترش روابط خود با تهران هستند.
هر كدام از اعضاي گروه 15 عضو فعال ديگر ارگان هاي منطقه اي و بين المللي مثل گروه 77 و گروه عدم تعهداند. در اجلاس تهران موضوعاتي همچون محيط زيست، بحران اقتصادي در جهان، توسعه يافتگي، مبارزه با فقر و بسط عدالت در سخنراني هاي رؤساي هيئت هاي شركت كننده وجود داشت كه غالب اين موارد در بيانيه پاياني اجلاس منعكس شد.
نشست گروه 15 فرصتي شد كه اعضاي اين گروه به عنوان يك قطب جديد در نظام بين المللي خود را مطرح نمايند. گروه 15 نشان داد كه در موضوعاتي چون توزيع مجدد قدرت و ثروت در عرصه جهاني، تأمين صلح و امنيت و مقابله با چالش هاي جهاني ديدگاه هاي مشترك داشته و وحدت نظر دارند.
امروز ملت ها و دولت ها هوشيار شده اند. نظام تك قطبي حاكم بر جهان از هم پاشيده و نظم نويني كه آمريكا سنگ آن را به سينه مي زد به بن بست رسيده است. حضور پررنگ كشورهاي مستقل در اجلاس تهران نشان دهنده آن بود كه آنان حاضر نيستند همگرايي خود با كشور قدرتمند و مستقلي چون ايران را با رفتن زير بار تهديدهاي قدرتهاي بزرگ، از دست بدهند.
بسياري از كشورهاي دنيا امروز در مسير تقويت خودباوري و عزت مداري، ايران را الگوي خود قرار داده اند. حاكميت و سلطه زورگوياني چون آمريكا در جهان رو به اضمحلال است و به خط پايان نزديك شده است.
مقام معظم رهبري نيز در ديدارهاي رؤساي جمهور شركت كننده اجلاس تهران بر اين نكته تأكيد داشتند كه «خصلت مداخله جويي قدرتها، بلاي بزرگ بشريت است و تنها راه مقابله با آن همكاري بيشتر كشورها و ملت هاي مستقل است.»
روز گذشته نشريه آمريكايي فارين پاليسي هم با اشاره به اجلاس گروه 15 در تهران و بيانيه 3 جانبه ايران، برزيل و تركيه به اين مسأله اعتراف كرد و نوشت: با توجه به رويگرداني جامعه بين الملل از سياست هاي آمريكا و توزيع قدرتي كه عرصه جهاني دير يا زود شاهد آن خواهد بود، انتظار مي رود دنيا به زودي شاهد محو نفوذ و قدرت آمريكا در جايگاه ابرقدرتي جهان باشد.
اين نشريه در ادامه مي افزايد: دولت اوباما برخلاف آنچه كه ادعا مي شد از زيركي و كياست لازم برخوردار نيست و با توجه به دنباله روي او از سياست هاي سلفش و ناتواني در دست و پا كردن حاميان جديد براي سياست هاي بين المللي اش، لاجرم متحمل شكست و ضعف شده و در نهايت از صحنه قدرت بيرون رانده خواهد شد.
روي ديگر سكه برگزاري اجلاس گروه 15 در تهران، شنيدن صداي شكستن استخواني ديگر از پيكره پوشالين ابرقدرتي آمريكا و سلطه او بر كشورهاي در حال توسعه جهان بود.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ به قوه قضائيه و نيروهاي امنيتي و انتظامي كشورمان اطمينان مي دهم كه ناهنجاري هاي اخلاقي اعم از بدحجابي، بي حجابي، مفاسد اقتصادي و كشاندن جوانان به انحراف هايي از قبيل اعتياد از برنامه هاي استكبار جهاني است، بنابراين قوه قضائيه در محاكمه عوامل اصلي اين جنايات كوتاهي نكند تا ما شاهد خسارات بيشتر از اين نباشيم.
خانم هاشمي-تهران
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي كنم كه افشاگري هاي آقاي شريعتمداري درباره شاكيان خود را از موضع دادستاني پي گيري كرده و كساني را كه به ظاهر شاكي بودند با استناد به اسناد ارائه شده در دادگاه در موضع متهم محاكمه كند تا حقايق بيشتري آشكار شود.
كاظمي-تهران
¤ از دفاعيات آقاي حسين شريعتمداري در دادگاه صميمانه تشكر مي كنم. چون حرف دل مردم حزب الله را در اين دادگاه ها بيان كردند و پيروز شدند.
نعمتي - كرج
¤ پيشنهاد مي كنم كه متخصصين شركت نفت كشورمان اعلام كنند كه براي برطرف كردن لكه نفتي در آمريكا حاضر به همكاري با اين كشور هستند البته صرفا به نيت حفظ محيط زيست نه مسايل سياسي كه طرفين درگير آن هستند.
جعفر ريشه
¤ من يك خانم استاد دانشگاه هستم و با بيش از هزار دانشجو سر و كار دارم . بيشتر آن ها درباره سوابق و عملكرد مالك ريگي سركرده گروه تروريستي موسوم به جندالله سوال مي كنند لذا خواهش مي كنم كه گزارش جامع تري درباره گذشته اين فرد و گروهش چاپ كنيد تا روشنگري بيشتري در ميان دانشجويان صورت گيرد.
خانم نظري
¤ در ارتباط با مسايل مربوط به مفاسد اخلاقي مي خواستم عرض كنم كه برخي از مغازه هاي البسه فروشي ويژه خانم ها را پسران جوان كه با وضع ظاهري بسيار زننده و مستهجن اداره مي كنند و اداره اماكن هم متاسفانه كاري به كار اين نوع مغازه داران ندارد. اگرچه من شخصا اعتقاد دارم مردم نيز با عدم خريد از اين فروشگاهها با اين پديده مقابله كنند.
شريفي
¤ به اميد روزي كه از تلويزيون شاهد اين اخبار باشيم كه بگويد: جنگنده بمب افكن هاي حزب الله تمام مواضع، مقرها و ستادهاي فرماندهي به جاي مانده از رژيم صهيونيستي را بمباران كردند. هم اكنون تمامي اراضي اشغالي اعم از كرانه باختري و قدس شريف از لوث وجود تبهكاران صهيونيست پاك گرديده و ديگر در دنيا منطقه اي با نام جعلي اسرائيل وجود ندارد.
سيدعلي ابراهيمي - تهران
¤ با كمال تاسف تلويزيون يكي ازمبلغان بدحجابي است اخيرا يعني چند سالي است كه برخي گويندگان، هنرپيشه هاي سريال ها و مجريان و حتي ميهمانان زن برنامه هاي تلويزيوني اين رسانه از مانتوهايي كوتاه و كاملا چسبان استفاده مي كنند و تاكنون هيچ تدابيري براي حل اين موضوع انديشده نشده است حالا شما از جامعه چه انتظاري داريد.
كاشاني - تهران
¤ شبكه 3 سيما برنامه اي تحت عنوان «براي سينما به نام شبكه هفت» را به طور زنده پخش مي كند كه مجري آن فردي است به نام آقاي ف.ج كه سابقه مطلوبي در اين عرصه از لحاظ اعتقادي و آثاري كه از خودش برجاي گذاشته ندارد.وي در بين برنامه اخير خود ارتباط مستقيمي داشت با مخملباف كارگردان ضدانقلاب كه در فتنه اخير نيز نقش برجسته اي در شعله ور كردن آتش فتنه داشت و ضمن تجليل و تقدير از ايشان و آثارش از وي خواست كه به ايران بازگردد. مي خواستم از آقاي ضرغامي تقاضا كنم كه در اين خصوص و برنامه هاي مشابه حساب شده عمل كنند و بيش از اين داغ دل مردم را نسبت به نامحرمان انقلاب و اسلام تازه نكنند.
يك هم وطن
¤ در منطقه لويزان، خيابان شهيد فرشادي، خيابان شهيد تجلو، سخن سوم تعداد گربه ها روبه افزايش است. علت اصلي آن هم اين است كه يك آقايي در اين محل علاقه خاصي به گربه دارد و با گردآوري گربه هاي ولگرد و تغذيه آن ها باعث شده كه روزانه ده ها گربه در اين محل پرسه بزنند. لطفاً شهرداري منطقه چهار فكري براي اين موضوع بكند.
يكي از اهالي
¤ چند روز پيش رئيس دانشگاه آزاد در جمع دانشجويان اين دانشگاه در شهرستان خارك حاضر شد و با ژستي دلسوزانه از نمايندگان دانشجويان خواست اعتراضات و انتقادات را به او منتقل كنند. اما پس از يك روز، دانشجويان مذكور اخراج شدند.
يك رزمنده
¤ از مسئولان سازمان آب سوال شود كه تبصره 3 به چه دليل بر فيش هاي آب ثبت مي شود؟
اصغر خوش بين از منطقه 17 تهران
¤ پارك كوهپايه پرند، به رغم دفن 5 شهيد گمنام، فاقد نمازخانه است و سرويس بهداشتي جداگانه اي براي خواهران و برادران ندارد. لطفاً رسيدگي شود.
عليزاده
¤ در خيابان شهيد بهشتي شهرستان ماهدشت، اكثر مغازه ها از برق مجاز محروم هستند و به همين دليل از برق غيرمجاز استفاده مي كنند.
محمدي از ماهدشت
¤ از مسئولين مربوطه خواهشمنديم براي حل دعواي شهرداري و پيمانكار مسئول نظافت منطقه واوان اقدام عاجلي نمايند تا با حل اين مشكل لااقل پيمانكاران محترم عوامل خود را كه اكنون هفته اي يا 10 روز يك بار براي نظافت خيابانها مي فرستند، هر روز بفرستند تا شاهد شهري زيبا و بانشاط باشيم.
عده اي از اهالي محل (فاز يك شهرك واوان)
¤29 سال سن دارم و مجرد هستم. گلايه بنده مربوط به قراردادهاي موقتي چند ماهه است كه در شهرداري ها با كاركناني مثل بنده به اجرا گذاشته مي شود. باور كنيد از ترس اينكه هر زمان كه خواستند اخراج مي كنند جرأت نمي كنم ازدواج بكنم.
م - ن كارمند قراردادي شهرداري كرج
¤تونل توحيد، همواره مملو از دود است و موجب ناراحتي بيماران مي شود. لطفاً رسيدگي شود.
ابراهيم نژاد
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 18/2/1389 پيرامون پذيرش كارت منزلت در اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، به اطلاع مي رساند: با اجرايي شدن طرح استفاده از كارت بليت الكترونيك در اتوبوس هاي شركت واحد اعم از اتوبوس هاي ريالي و بليتي، در آينده نزديك و در چارچوب قانون هدفمند كردن يارانه ها، پس از تصويب شوراي محترم اسلامي شهر تهران و طبق ضوابط، تمهيداتي در اين زمينه از سوي شهرداري تهران براي همه اقشار از جمله بازنشستگان عزيز در نظر گرفته خواهد شد.

 



صداي گاو (گفت و شنود)

گفت: بعد از شكست فتنه، گروههاي ضدانقلاب حامي سران فتنه بدجوري به جان هم افتاده و هر كدامشان اسناد وابستگي ديگري را لو مي دهند.
گفتم: حيوونكي ها...!!
گفت: در جريان اين درگيري خودشان اعتراف كرده اند كه از سازمان هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل براي حمايت از موسوي و خاتمي و كروبي پول مي گرفته اند.
گفتم: اين كه از اول هم معلوم بود... خب! ديگه چي؟!
گفت: يكي از همين گروهها در سايت خود خطاب به 5 نفر گرداننده سايت جرس نوشته است؛ اسرائيلي ها به اندازه اي شكم شما را پركرده اند كه از خود نتانياهو و شيمون پرز هم بيشتر براي آنها يقه چاك مي كنيد.
گفتم: راست ميگه... يك جايي مسابقه تقليد صداي گاو گذاشته بودند خود گاو نفر ششم شد!

 



رئيس قوه قضائيه: ترديد ندارم جرم سران فتنه بسيار بزرگ است

رئيس قوه قضائيه ضمن گلايه از نامه 175 نماينده مجلس به قوه قضائيه گفت: اگر فتنه گران مي خواهند با اعمال خود ما را عليه مجلس و دولت تحريك كنند در اشتباه محض به سر مي برند و در صورت لزوم تمام قد از دولت و مجلس حمايت مي كنيم.
آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه صبح ديروز در همايش گردهمايي معاونين و مديران كل سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به برخي مسائل روز كشور با بيان اينكه متاسفانه علاوه بر دشمنان خارجي، برخي دوستان نيز نسبت به قوه قضائيه ظلم مي كنند، به نامه 175 نماينده مجلس شوراي اسلامي خطاب به رئيس قوه قضائيه اشاره كرد و افزود: اين مايه تاسف است كه نمايندگان مجلس نامه اي به رئيس قوه قضائيه نوشته و در آن گفته اند كه چرا دستگاه قضا نسبت به برخورد با سران فتنه امروز و فردا مي كنند و عده اي نيز در مجلس راه بيفتند و براي اين نامه امضا جمع كنند.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه قوه قضائيه در برخورد با فتنه گران به هيچ وجه امروز و فردا نكرده است، تصريح كرد: ما هم در شناخت فتنه و هم سران آن و هم جرم آنها با صراحت اعلام نظر كرده و هيچ ترديدي هم به خود راه نداديم اما بايد بدانند كه قوه قضائيه همواره در راستاي سياست هاي كلان نظام جمهوري اسلامي قدم برمي دارد.
وي با بيان اينكه طبق اصل 157 قانون اساسي، قواي سه گانه كشور زير نظر رهبري عمل مي كنند، گفت: البته نمي خواهم هرآنچه را كه در دستگاه ها صورت مي گيرد به رهبر انقلاب منتسب كنم اما من خودم به برخي از اين نمايندگان با صراحت تذكر و توضيح دادم اما متاسفانه دوباره برخي از اين حرف ها مي زنند.
رئيس قوه قضائيه ادامه داد: من تعجب مي كنم كه چگونه برخي اين احتمال را مي دهند كه مسئول دستگاه قضا كه منصوب رهبري است و عقلا و شرعا خود را مقيد به حركت در مسير رهبري مي داند، در برخورد با سران فتنه امروز و فردا كند.
لاريجاني ادامه داد: حتي از برخي شنيده ام كه اين حرفها را براي بسترسازي و به اصطلاح كمك به دستگاه قضايي مي زنند كه بايد به آنها بگوييم ما كار خود را به خوبي بلديم و اهل امروز و فردا كردن هم نيستيم كه اين آقايان بخواهند به ما كمك كنند و ما در برخورد با سران فتنه هيچ خوفي نداريم.
وي تصريح كرد: برخي گفته اند كه چرا دستگاه قضايي به شكايت سران فتنه از مطبوعات و رسانه ها توجه كرده و افراد انقلابي را به دادگاه مي كشاند.
رئيس قوه قضائيه افزود: به جز يكي دو مورد كه به دليل خلأ قانوني صورت گرفت و من نيز به آن اعتراض داشته و گوشزد كردم، اين فراخواندن ها به خاطر شكايت فتنه گران نبود. براي مثال مسئول ايرنا كه عليه فتنه گران و در خط رهبري نيز حركت مي كند كه جاي تشكر دارد، مرتكب تخلف قانوني شد و همه بايد بدانند كه هيچ كس حق توهين به سران قوا را ندارد و عدالت مربوط به همه است.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه قوه قضائيه در خط ولايت حركت مي كند و در مشي خود نيز هيچ تغييري نمي دهد، اظهار داشت: تمام مسئولان بايد مسئول كارها و رفتار خود باشند. همه در برابر قانون يكسانند و اگر خود بنده هر كجا متهم شوم با پاي خود براي دفاع به دادگاه خواهم رفت و اگر مسئولي را يافتيم كه مرتكب خطا شده است بايد او نيز پاسخگوي تخلف خود باشد.
وي با اشاره به جديت قوه قضائيه در برخورد با پرونده هاي مفاسد اقتصادي نيز تاكيد كرد: ما در اين خصوص جدي هستيم اما سياسي كاري و كار تبليغاتي نمي كنيم بلكه اين كار را بنا به وظيفه خود انجام مي دهيم و اهل سر و صدا كردن نيستيم.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: هيچ كس حق ندارد از دوستان، نزديكان و هم حزبي هاي خود بي جهت در برابر قانون دفاع كند و اين عادلانه نيست چرا كه اگر دوستان و نزديكان ما هم مرتكب خلاف شدند بايد پاسخگو باشند.
لاريجاني افزود: اين گونه نامه پراكني ها ولو براي كمك به ما باشد، به ضرر دستگاه قضايي است و ما توقع نداريم در مجلس عده اي راه بيفتند و امضا جمع كنند.
وي تصريح كرد: از طرف ديگر فتنه گران كه بزرگترين مجرم كشور هستند و با ادعاي بزرگ تقلب در انتخابات مي خواستند جريان انتخابات را عوض كنند امروز دلسوز مبارزه با مفاسد اقتصادي شدند و در سايت هاي خود حرف هايي مي زنند كه دروغ بودن آن مثل روز روشن است.
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: برخي از اين افراد در سايت هاي خود گفته اند قوه قضائيه در اين باره سكوت كرده كه من به آنها مي گويم چه سكوتي؟ مگر قرار است ما هم مثل سايت هاي شما به مردم دروغ بگوييم؟
لاريجاني افزود: يكي از اين دروغ ها آن بود كه گفتند رهبر انقلاب در حكمي به بنده فرموده اند كه پيگير مفاسد اقتصادي باشم و من در اين باره سكوت كرده ام چه دروغي بزرگ تر از آن؟
وي گفت: اين افراد با اين دروغ هايي كه مي گويند توقع دارند مردم نيز به سمت آنها اقبال نشان دهند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب همواره به طور قطع در برخورد با مفاسد تاكيد كردند اما فرمودند برخوردي كه موجب تضعيف نظام مي شود، صورت نگيرد.
لاريجاني ادامه داد: اگر فتنه گران مي خواهند با اين اعمال ما را عليه مجلس و دولت تحريك كنند در اشتباه محض به سر مي برند. شايد ما در روابط مان با قواي ديگر گلايه هايي داشته باشيم اما در جايي كه لازم است، تمام قد از دولت كه يك دولت قانوني است و مجلس شوراي اسلامي حمايت كامل مي كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد با نظارت رهبر معظم انقلاب هيچ گاه شاهد برخورد ميان قوا نباشيم.
لاريجاني با بيان اينكه قوه قضائيه همواره وظايف قانوني خود را به نحو احسن انجام مي دهد، تاكيد كرد: اگر مسئولي فراخوانده شدن به دادگاه را براي خود ناخوشايند مي خواند اين تقصير ما نيست.
وي كه در جمع معاونين، مدير كل و كارشناسان سازمان ثبت اسناد كشور صحبت مي كرد، اين سازمان را جزوي از قوه قضائيه دانست كه بيشترين سر و كار را با مردم دارد و افزود: در چنين سازماني كه ارتباط مستقيم با تمام شئون زندگي مردم دارد، دو مطلب مهم بايد مدنظر قرار گيرد.
رئيس قوه قضائيه موضوع اول را توجه مسئولان كشور به خصوص مسئولان قوه قضائيه به مشكلات، موانع و تلاش براي بهبود خدمت رساني به مردم عنوان كرد و گفت: در اين خصوص آنچه به ما مربوط است با تمام تلاش كار خود را انجام مي دهيم و بايد بدانيم ميزان توانايي ما چه به لحاظ اعتبارات و چه قوانين محدود است اما هرآنچه توان داشته باشيم در اين خصوص به كار مي گيريم.
لاريجاني افزود: موضوع دوم تلاش و كار مضاعف مسئولان سازمان ثبت براي برطرف كردن مشكلات و پيدا كردن راه هاي بهتر براي خدمت به مردم است.
وي گفت: سازمان ثبت اسناد يكي از بخش هايي است كه اگر رضايت مردم را به دست آورد، جامعه از عملكرد دستگاه قضايي راضي خواهد بود.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: البته برخي گلايه ها كه نسبت به اين سازمان و يا به كل دستگاه قضايي صورت مي گيرد به دليل محدوديت هاي قانوني است كه متاسفانه برخي ارباب رجوع به آن توجه نمي كنند.
لاريجاني ادامه داد: برخي از اين ايرادها به دليل قصور خود مراجعه كنندگان است و برخي از اين مشكلات ناشي از ناكارآمدي بخش هايي از دستگاه قضايي و يا سازمان ثبت اسناد است.
وي گفت؛ براي مثال سازمان ثبت هنوز از نقشه هاي سال 1320 استفاده مي كند و در صورتي كه فناوري هاي امروز مانند گوگل امكانات بهتري نسبت به اين نقشه هاي قديمي در اختيار قرار مي دهد.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه برخي از ابزارهاي ما قديمي هستند، گفت: بايد براي استفاده از فناوري هاي نوين استفاده كنيم كه اين امر مستلزم كمك دستگاه هاي ديگر مانند دولت است.
لاريجاني با بيان اينكه برخي گلايه هاي مردم ظلم به دستگاه قضايي است، افزود: اين گلايه ها خارج از دايره وظايف اين دستگاه است و برخي از گلايه ها نيز به دليل قوانين دست و پا گير است كه اين مظلوميت در تمام قوه قضائيه نيز به چشم مي خورد.

 



رئيس جمهور در ديدار وزير خارجه هند تاكيد كرد
همكاري و اثرگذاري ايران و هند در ايجاد نظامات جديد جهاني

رئيس جمهور با بيان اينكه ايران و هند نسبت به مسائل جهاني ديدگاه مشترك انساني دارند، اظهار داشت: دو كشور با كمك هم مي توانند در ايجاد نظامات جديد براي آينده جهان همكاري و اثرگذاري داشته باشند.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار وزير خارجه هند گفت: ايران و هند به سه دليل بايد همواره در كنار هم بوده و نمي توانند از هم جدا باشند، وجود ويژگي هاي فرهنگي و سابقه تاريخي مشترك، شرايط و منافع منطقه اي كه ايجاد مي كند دو كشور اين شرايط را با كمك هم مديريت كنند و شرايط كنوني حاكم بر جهان عوامل اصلي وجود همكاري هاي نزديك بين دو كشور است.
رئيس جمهور گفت: شرايط جهان به سرعت در حال تغيير است و نظاماتي كه طي دهه هاي گذشته در بخش اقتصاد، سياست و امنيت جهاني حاكم بود، امروز با شكست مواجه شده است و جهان نيازمند نظامات جديدي است كه اگر كشورهايي مانند ايران و هند غفلت كنند، ديگران مجدداً سيستم هاي يك طرفه و ظالمانه خود را بازسازي و بر ملت ها تحميل خواهند كرد.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه هند همواره در تحولات و تغييرات اساسي دنيا پيشتاز و پيشگام بوده است، گفت: در شرايط كنوني جهان نيز هند مي تواند نقش مهم تري را ايفا كند.
رئيس جمهور با تاكيد بر ضرورت گسترش همكاري هاي ايران و هند گفت: دو كشور براساس ديدگاه مشترك نسبت به موضوعات جهاني بايد همكاري ها و مناسبات خود را هر چه بيشتر افزايش دهند. روابط دو كشور نه تنها عليه كسي نيست؛ بلكه به نفع همه است؛ چرا كه ايران و هند هميشه خواهان صلح و امنيت در منطقه و جهان هستند.
وزير خارجه هند نيز در اين ديدار با بيان اينكه ايران و هند مشتركات بسيار زيادي با يكديگر دارند گفت: دو كشور در حال توسعه هستيم و بايد از توانايي ها و تجربيات يكديگر براي پيشرفت كشورهاي خود استفاده كنيم.
وي گفت: هند هميشه خواهان ايراني پيشرفته و سعادتمند است و ايران را به خاطر مبارزه در راستاي منافع خود تحسين مي كند.
وزير خارجه هند همچنين با بيان اينكه اجلاس سران گروه 15 بسيار رضايت بخش و موثر بود، خاطر نشان كرد: هند از ايران به خاطر رياست بر گروه 15 و برگزاري موفقيت آميز چهاردهمين نشست سران اين گروه قدرداني مي كند و بايد تلاش كنيم گروه 15 هر چه بيشتر فعال تر شود.

 



اطلاعات جمع مي كرد و به ما مي داد اما جاسوس نبود!(خبر ويژه)

رئيس سابق سازمان اطلاعات فرانسه تائيد كرد كلوتيد ريس تبعه دستگير شده اين كشور در آشوب هاي خياباني سال گذشته ايران، با اين سازمان اطلاعاتي همكاري داشته است.
پيرسرامي گفت رايس با سازمان اطلاعات فرانسه همكاري داشته و مطالبي راجع به دانشگاه ها در ايران جمع آوري كرده اما جاسوس محسوب نمي شود(!)
روزنامه فرانسوي لوموند هم با اشاره به خروج ريس از ايران و مراجعت به فرانسه نوشت: آيا كلوتيد ريس با دستگاه هاي اطلاعاتي فرانسه همكاري داشت؟ يكي از مديران پيشين سازمان امنيت فرانسه مي گويد خانم ريس در تهران، اطلاعاتي را در باره سياست داخلي و همچنين فعاليت هاي اتمي ايران، در اختيار مقامات امنيتي فرانسه قرار مي داده است.
لوموند نوشت مقامات امنيتي رسمي سخنان مقام امنيتي سابق را تكذيب كردند اما آنچه به شكل موثق تاييد شده، اين است كه كلوتيد ريس، به واسطه پدرش در كميسارياي انرژي اتمي فرانسه كارآموزي مي كرده و در اين چارچوب، گزارشي نوشته بوده تحت عنوان: «سياست ايران را در بحران اتمي چگونه بايد ديد؟»
شايان ذكر است تيرماه گذشته و پس از بازداشت كلوتيد ريس، مقامات فرانسه مدعي شدند وي دختر دانشجوي جواني بيش نيست. وي آن زمان در پوشش تهيه تز و دكترا در ايران به سر مي برد و همزمان در دانشگاه اصفهان - شهري كه نزديك تاسيسات اتمي نطنز است- زبان فرانسه تدريس مي كرد. او در جريان اغتشاشات خياباني در تيرماه سال گذشته دستگير شد. پدر وي (رمي ريس) از اعضاي كميسارياي انرژي هسته اي فرانسه و مادر وي عضو ارتش اين كشور است.
گفتني است مقارن با آزادي مجيد كاكاوند تبعه ايراني از بازداشت مقامات فرانسوي و نيز صدور حكم آزادي يك تبعه ايراني ديگر (علي وكيلي راد)، ريس از كشور خارج شد و به فرانسه بازگشت.

 



عمليات موفقيت آميز Overdose در شبكه عنكبوت (خبر ويژه)

سايت صهيونيستي بالاترين از رواج Overdose در ميان فعالان اينترنتي فتنه سبز خبر داد.
اوردوز به مصرف زياده از حد دارو گفته مي شود كه باعث خواب، ضعف تنفس، كندي ضربان و ضعف مفرط شود و كشنده است. اين اقدام به دور از تعادل معمولا به مسموميت شديد مي انجامد.
سايت بالاترين كه چند ماه است خود در حالت ضعف مفرط و گيج و منگي به سر مي برد بالاخره گويا به اوضاع وخيم خود و ديگر گردانندگان فتنه در فضاي مجازي پي برده و مي نويسد: جنبش سبز تمام تخم مرغ هايش را در سبد اينترنت گذاشته است. اكثريت مردم جنبش سبز را به عنوان توهين كنندگان به عاشورا مي شناسند و از انبوه جمعيت نهم دي شنيده اند.
آنجا ]در ايران[ صحبت از اين است كه چرا سران فتنه را نمي گيرند و اعدام نمي كنند و ما اينجا ] در فضاي مجازي و از خارج[ همچنان مشغول روشنگري مداوم در فضاي مجازي هستيم و چيزي نمانده كاربران اينترنت از شدت روشنگري «اوردوز» كنند.
البته جهت اطلاع منوشه امير صهيونيست و ديگر گردانندگان بالاترين بايد گفت كه عبارت چيزي نمانده كه از شدت روشنگري اوردوز كنيم، زيادي متواضعانه است وگرنه همه مي دانند كه Overdose با موفقيت! انجام گرفته و جريان فتنه و مجازي دوره اغما و مرگ خاموش را سپري مي كند.
گفته مي شود معتادان و كساني كه به مرز خودكشي مي رسند، بيش از همه در معرض دست زدن آگاهانه به اوردوز قرار دارند.

 



دوست ناتوي خاتمي باز هم با ايران ابراز دشمني كرد (خبر ويژه)

دبير كل دانماركي ناتو ايران را در زمره تهديدها عليه اعضاي ناتو و كشورهاي اروپايي عنوان كرد. آندرس فوگ راسموسن كه به همراه مادلين آلبرايت وزير خارجه اسبق آمريكا پيش نويس برنامه ناتو 2020 به جاي برنامه 1999 را در مقر فرماندهي اين سازمان، در بلژيك ارائه مي كرد گفت: تأمين امنيت كشورهاي عضو، راهكار پيروزي در افغانستان، تهديدات تروريستي سايبري، تهديدهاي موشكي ايران از جمله اهداف برنامه جديد ناتو هستند.
دبير كل ناتو گفت: اتو براي تأمين امنيت اعضاء بايد حوزه عمليات خود را به آنسوي مرزهاي پيمان گسترش دهد. بايد بتواند در نبرد افغانستان پيروز شود و با هر گونه تهديدات جنگي از جمله تهديد موشكي ايران مقابله كند.
آندرس فوگ راسموسن گفت: «از ماه اوت كه رهبري پيمان ناتو را براي اجراي راهبرد ده سال آينده ناتو آغاز كردم، قول دادم اين برنامه از نظر شفافيت و جامع بودن در تاريخ پيمان ناتو بي نظير باشد. هم اينك گروهي از كارشناسان خبره اين برنامه را تأييد كرده اند.»
مادلين آلبرايت رئيس كارشناسان بررسي كننده برنامه دهساله ناتو هم گفت: «رهبران پيمان بايد از تجربيات خود در افغانستان به فهم سياست يگانه اي رسيده و نيروهاي خود را در افغانستان افزايش دهند.»
شايان ذكر است راسموسن پيش از پذيرش دبير كلي ناتو، نخست وزيري دانمارك را برعهده داشت و علناً و با شدت تمام از كاريكاتورهاي توهين آميز عليه پيامبر اسلام(ص) دفاع كرد. وي 17 فروردين سال گذشته به بهانه حضور در اجلاس ائتلاف تمدن ها كه در تركيه برگزار شده بود، با محمد خاتمي ملاقات كرد. اگرچه دست راست راسموسن در آن روز شكسته و گچ گرفته بود اما خاتمي با اصرار دست داد! راسموسن مقارن آن ملاقات اعلام كرد ما هرگز به خاطر چاپ كاريكاتورهاي ضد اسلامي از كسي عذرخواهي نمي كنيم و اين در حالي بود كه برخي اطرافيان خاتمي براي توجيه ملاقات با دبير كل ناتو مدعي شده بودند راسموسن به خاطر كاريكاتورهاي توهين آميز عذرخواهي كرده است!

 



موسوي نگران ريزش نيرو هنگام حمله به آيت الله خميني است (خبر ويژه)

يك همكار فراري روزنامه هاي زنجيره اي فاش كرد ميرحسين موسوي مشكلي براي تخطئه مواضع امام خميني ندارد اما نگران ريزش بيشتر نيرو در جنبش سبز است.
ن.ك كه اكنون عضو شوراي مديريت سايت ضدانقلابي روزنت است، از اينكه سران فتنه سبز علناً خواستار عبور از خط امام نمي شوند، انتقاد كرد و از جمله از آنها خواست عليه حكم امام براي اعدام تروريست هاي وابسته به گروهك ها موضع بگيرند.
وي درباره استنكاف موسوي و خاتمي و كروبي از اين امر در سايت خودنويس نوشت: يكي از نزديكان موسوي به من گفت كه نگراني او، ريزش نيرو است. آنها بايد تكليفشان را يكسره كنند.
گفتني است اغلب عناصر فراري زنجيره اي هم اكنون پيوند كاملي با گروهك هاي تروريستي نظير منافقين برقرار كرده اند و اين در حالي است كه دست اين گروه ها تا مرفق به خون مسئولان منتخب ملت ايران و هزاران شهروند بي گناه آلوده است.
اغلب گروهك هاي ضد انقلاب در خيانت هايي نظير جاسوسي براي سفارتخانه هاي خارجي، مشاركت عملي در كودتا و تجزيه طلبي، برپايي آشوب و اغتشاش، و تلاش براي براندازي نظام و انقلاب اسلامي طي 30 سال گذشته نقش آفريني كرده اند و اگر هوشياري و صلابت حضرت امام در برابر اين گروهك هاي جعلي نبود، آنها رويدادهايي نظير كودتاي 28 مرداد و كودتاي پينوشه عليه دولت ملي سالوادور آلنده در شيلي را در ايران عملي مي كردند.
شايان ذكر است بسياري از مواضع سران فتنه از جمله موسوي طي يك سال اخير در تعارض مبنايي با رويكرد حضرت امام(ره) است. بسترسازي براي شعار انحرافي جمهوري ايراني و حذف اسلام، زمينه سازي براي حذف شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، معارضه منافقانه با ولايت فقيه و رأي مردم (جمهوريت)، ائتلاف پنهان با گروه هاي ضداسلام و انقلاب، تخطئه سياست اصولي جمهوري اسلامي در دفاع از آرمان فلسطين، نقش آفريني در پروژه آمريكايي-صهيونيستي آشوب، تحريك به محاربه، ميدان دادن به نفاق و منافقين و به هم زدن مرز نيروهاي انقلاب با جبهه استكبار و عوامل و... از جمله خيانت هاي موسوي و در تعارض با مباني خط امام خميني است.
منافقين هوادار موسوي در روز 16آذر تصوير حضرت امام خميني را به آتش كشيدند و 3 هفته بعد حرمت شكني را به ساحت امام حسين در روز عاشورا (6دي88) كشاندند.

 



ايران با تركيه و برزيل آمريكا را دور زد (خبر ويژه)

ابتكار ايران در امضاي بيانيه تهران به همراه تركيه و برزيل براي مبادله سوخت اتمي، خشم محافل و مقامات صهيونيستي را موجب شده است.
خبرگزاري فرانسه به نقل از يك مقام رژيم صهيونيستي نوشت: تفاهم نامه تهران وضعيت چالش هسته اي را باز هم بغرنج تر و دشوارتر خواهد كرد چرا كه براي آمريكا و اروپا رد كردن توافق تهران كار آساني نخواهد بود. علاوه بر اين، بعد از اين سروكار غرب ديگر فقط با تهران نخواهد بود و برزيل و تركيه را هم مقابل خود خواهد داشت.
راديو اسرائيل نيز گفت: بدين ترتيب، «تاسيسات اتمي ايران همچنان به كار خود ادامه خواهد داد و تهران، برنامه هسته اي را دنبال خواهد كرد».
راديو فردا هم از قول ديپلمات ها و مقامات اسرائيلي تصريح كرد: ايران با اين اقدام مي كوشد آمريكا و شوراي امنيت را دور بزند. آنها همچنان غني سازي اورانيوم را ادامه خواهند داد به ويژه اينكه ايران اعلام كرده به غني سازي 20 درصدي هم ادامه مي دهد. ژنرال ماتان ويلنائي معاون وزير دفاع اسرائيل مي گويد ايران هيچگاه از اهداف هسته اي خود صرف نظر نمي كند و آن را بخشي از توان بازدارندگي خود مي بيند.
سايت صهيونيستي ايكافايل هم نوشت: ائتلاف ايران، برزيل و تركيه، آمريكا را خلع سلاح كرد. ايران با اين توافقنامه، زمينه ادامه فعاليت هاي غني سازي را به دست مي آورد.

 



گاردين: كاربران فيس بوك مثل كالا معامله مي شوند (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي گاردين نسبت به تبديل شدن كاربران شبكهFacebook به كالاي مورد معامله گردانندگان اين شبكه هشدار و از آنها خواست اگر حريم و اطلاعات خصوصي شان اهميت دارد، با اين شبكه قطع ارتباط كنند.
گاردين در عين حال تاكيد كرد حتي پايان همكاري و استفاده از فيس بوك هم باعث نخواهد شد اطلاعات آنها به حراج و فروش گذاشته نشود! پيش از اين رسانه هاي آلماني از سرويس ويژه فيس بوك به رژيم صهيونيستي براي به دام انداختن برخي كاربران و واداشتن آنها به بيگاري و جاسوسي اجباري خبر داده بودند.
اما گاردين در گزارش خود نوشت: اگر حريم خصوصي شما و دوستانتان براي شما مهم است با فيس بوك در همين لحظه قطع رابطه كنيد. ما مشتركان و مشتريان اين شبكه نيستيم بلكه به محصولات قابل فروش آن تبديل شده ايم.
گاردين مي افزايد: اگر كسي تصميم بگيرد كه ماندن در شبكه فيس بوك واقعا ارزش ندارد جدا شدن و ترك آن بسيار دشوار است. به سادگي مي توان اشتراك خود را «غيرفعال» كرد ولي اين كار در عمل بي معنا است. با بستن و غيرفعال كردن اشتراك خود هيچ يك از اطلاعات شما پاك نمي شود. حتي اگر يكسال بعد به اين شبكه بازگرديد خواهيد ديد كه اشتراك شما هنوز فعال است. با همان اسم رمز سابق، همان حلقه دوستان و دقيقا همان اطلاعات قبلي. 10سال پيش كه دولت بريتانيا تصميم گرفت اطلاعات شخصي افراد را در بايگاني ديجيتال يك اداره دولتي ذخيره كرده و آن را در اختيار بخش هاي مختلف دولت قرار دهد فعالان و دلسوزان آزادي هاي مدني به شدت به اين طرح اعتراض كردند. دليل اعتراض آنها اين بود كه هيچ نهادي حق ندارد بداند كه شهروندان يك كشور با چه كسي يا كساني در ارتباط هستند و نبايد از مضمون اين مكالمات و تماس ها باخبر شوند. اما اكنون فيس بوك از تمام اين اطلاعات باخبر است و آن را به طور آزادانه در اختيار تقريبا هركسي قرار مي دهد.
اندرو براون نويسنده گاردين تاكيد مي كند: چنين برخوردي شايسته يك مشتري نيست اما نكته در اين است كه فيس بوك با ما مثل مشتري رفتار نمي كند. ما به طور مجاني از شبكه فيس بوك استفاده مي كنيم و دليل آن اين است كه ما نه مشتري بلكه محصولات اين شبكه هستيم. مشتريان واقعي شركت هاي صاحب آگهي هاي تجاري هستند كه شبكه فيس بوك اطلاعات مشتركان را آگاهانه و يا ناآگاهانه به آنها مي فروشد. تمام خدمات جنبي و بازي هاي كامپيوتري متصل به فيس بوك براي كسب اطلاعات بيشتر از مشتركان طراحي شده اند و بعد اين اطلاعات توسط فيس بوك به هر فرد و موسسه اي كه آنها تصميم بگيرند فروخته خواهد شد. چگونه مي توان بخشي و يا تمام اين سيستم را متوقف كرد؟ فيس بوك تغيير نخواهد كرد. مدل تجاري اين موسسه به طور كلي براساس فروش اطلاعات شخصي افراد به شركت هاي آگهي هاي تجاري بنا شده است.
به نوشته روزنامه گاردين «شما ممكن است فكر كنيد كه دوستان شما روي شبكه فيس بوك براي تمام اخبار و گفته هايي كه منتشر مي كنيد ارزش قائل اند ولي حقيقت اين است اگر آنها قرار باشد براي اطلاع از اخبار نه چندان مهم شما پول بپردازند ديگر علاقه اي به حال و روز شما نخواهند داشت.»
گفتني است شبكه به ظاهر اجتماعي فيس بوك كه از سال 2004 توسط دو تن از اعضاي دانشگاه هاروارد آمريكا راه اندازي شده، سالانه چند صد ميليون دلار درآمد دارد. گفته مي شود حدود 200ميليون نفر تبديل به كالاهاي اطلاعاتي مورد فروش اين شبكه شده اند.
چندي پيش نشريه فرانسوي لومگزين ديسرائيل ضمن گزارشي نوشت فيس بوك يك پايگاه اينترنتي متعلق به سرويس جاسوسي موساد است كه ماموريت اصلي آن تدارك كادر انساني براي جاسوسي به نفع رژيم صهيونيستي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14