(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 ارديبهشت 1389- شماره 19648

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فعالان سياسي: توافق تهران تامين كننده منافع ملي است
حمايت 235 نماينده مجلس از بيانيه هسته اي ايران
صفارهرندي: خوي كاخ نشيني دوران سازندگي زمينه ساز بدحجابي بود
پيكر پاك دو شهيد گمنام در مركز آموزش هاي هوايي شهيد خضرايي به خاك سپرده شد
توضيحات رسائي درخصوص نامه 175 نماينده مجلس به آيت الله لاريجاني
صالحي: ارسال سوخت به تركيه منوط به توافق با گروه وين است
جان بولتون: بيانيه تهران زير پاي سياست اوباما را خالي مي كند
آيت الله سيداحمد خاتمي: بدحجابي امنيت رواني و اجتماعي زنان را از بين مي برد
فرمانده كل سپاه: بسيج دانشجويي بايد حلقه اتصال محققين و مراكز صنعتي باشد
جنبلاط: پيمان تهران ، بهانه اسرائيل براي تحرك نظامي را از بين برد
امير پوردستان: نمونه ارتقاء يافته تانك ذوالفقار خردادماه رونمايي مي شود
نخستين همايش مديران روابط عمومي ادارات اوقاف كشور برگزار مي شود



فعالان سياسي: توافق تهران تامين كننده منافع ملي است

سرويس سياسي-
جمعي از فعالان سياسي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تاكيد كردند كه بيانيه مشترك تهران به طور حتم حركتي رو به جلو براي تامين مصالح و منافع ملي كشورمان است و اجماع بين المللي ادعايي عليه ايران را از بين خواهد برد.
به گزارش خبرگزاري ها، «الياس نادران» نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي ديروز در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران گفت: بيانيه مشترك تهران علاوه بر اين كه اجماع بين المللي را منتفي مي كند كشورهاي جديدي مانند تركيه و برزيل را وارد مذاكرات هسته اي ايران كرده و كشورهاي مدعي مانند انگليس و آلمان را از مذاكرات هسته اي ايران خارج كرده است.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين كه بيانيه تهران بر حق ايران براي داشتن چرخه سوخت تاكيد كرده است، گفت: اين موضوع نشان مي دهد كه پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت به آژانس بازخواهد گشت كه در اين صورت قطعنامه هاي صادر شده ملغي و تحريم ها برداشته خواهد شد.
نادران در پاسخ به اين سؤال كه برخي معتقدند توافقات صورت گرفته دادن امتياز از سوي ايران به كشورهاي ديگر است، خاطرنشان كرد: با اين كه ايران توانايي تامين نيازهاي داخلي خود را دارد اما اين توافق ها براي اطمينان بخشي به جامعه بين المللي لازم است و همچنين اين توافق ها نتايج مثبتي مانند لغو قطعنامه ها، احداث نيروگاه در ايران توسط ژاپن و برزيل را به دنبال خواهد داشت.
«روح الله حسينيان» رئيس كميسيون سياست داخلي و امور شوراها در مجلس هم در جمع خبرنگاران با مثبت ارزيابي كردن بيانيه هسته اي تهران، اظهار داشت: استراتژي اين دولت استراتژي پيش برنده است و تاكنون دولت ثابت كرده فعاليت هاي هسته اي را از حالت توقف و تعليق به حالت پويايي و رشد رسانده و از اين به بعد نيز چنين خواهد بود.
وي افزود: گاهي اوقات لازم است تاكتيك هايي و انعطاف ها و احيانا ابتكاراتي را نشان دهيم كه به نظر من بيانيه تهران به دليل آنكه دو كشور ديگر را با ايران هم صدا كرده و برزيل و تركيه را شريك ادعاي خود كرده، يك عمل بسيار موفقيت آميزي انجام داده است.
حسينيان تصريح كرد: اگر گروه وين بيانيه تهران را نپذيرد، در آن صورت به دنيا اثبات خواهد شد كه واقعا كشورهاي غربي دنبال فريبكاري بودند و نمي خواستند در خصوص راكتور هسته اي تهران با ايران همكاري كنند و به همين دليل معتقدم توافق ايران با تركيه و برزيل راهكار خوبي بود كه دنيا را در مقابل اقدام مبتكرانه قرار داده است كه اميدواريم نتايج آن در يك سال آينده براي مردم ما روشن شود.
وي تاكيد كرد: بيانيه تهران قطعا مصالح و منافع ملي ما را تامين مي كند زيرا ايران فرصت مجددي گرفته و اگر قرار بود قطعنامه اي عليه ما صادر شود، آن را به تاخير انداخته و كشورهاي زورگو را در مقابل موج افكار عمومي قرار داده كه حاضر به همكاري هستيم اما آنها احيانا همكاري نخواهند كرد.
«عليرضا زاكاني» نماينده مردم تهران نيز در اين باره اظهار داشت: بيانيه تهران راه را بر همه بهانه جويي ها بست.
وي گفت: همه بهانه هايي كه دنبال مي كردند تا الزاماتي را به ايران تحميل كنند و ايران را تحت فشار قرار دهند كنار گذاشته شده است و همه پذيرفته اند كه ايران هم صداقت دارد و هم بر خواسته هاي خود مصر است كه اين مي تواند الگوي جديدي را پيش روي ديگر كشورها نيز قرار دهد. به هرحال در يك كلام اين بيانيه بازي برد برد براي ايران است. اين موضع فعال ما باعث مي شود زياده خواهان و مستكبرين به ويژه كشورهاي سلطه گر غربي در مقام انفعال قرار بگيرند.
«حسين فدايي» نماينده اصولگراي مجلس هم در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران گفت: بيانيه تهران انحصار مذاكرات كشورهاي 1+5 را شكست.
وي افزود: اين بيانيه به معناي پذيرش جمهوري اسلامي ايران در ميان كشورهاي داراي سوخت هسته اي و شكستن انحصار مذاكرات كشورهاي 1+5 است.
حجت الاسلام «محمدتقي رهبر» رئيس فراكسيون روحانيون مجلس نيز ديروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بيانيه مشترك ايران با تركيه و برزيل مي تواند فشار جهاني عليه نظام را كاهش دهد.
وي افزود: ممكن است اين نگراني وجود داشته باشد كه در انجام اين بيانيه تقلب و تخلف هم صورت گيرد اما دولت صالحي مانند تركيه كه همجوار ايران است و منافع مشترك با ما دارد، بعيد است خيانت كند.
«كاظم جلالي» سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم درباره بيانيه تهران گفت: با اين ابتكار ايران، فضا به سمت تندتري نمي تواند پيش برود و آمريكايي ها كه در خصوص اجماع عليه ايران نيز نتوانستند كاري انجام دهند، از اين به بعد مسير اجماع عليه ايران را كندتر خواهند يافت.
«محمد مرندي» عضو هيات علمي دانشگاه و كارشناس مسائل بين المللي نيز درباره اين بيانيه گفت: اين بيانيه كاملا روشن و در راستاي منافع ملي ايران بود.

 



در جلسه علني ديروز صورت گرفت
حمايت 235 نماينده مجلس از بيانيه هسته اي ايران

235 نماينده مجلس شوراي اسلامي از بيانيه هسته اي تهران قاطعانه حمايت كردند.
اين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز خانه ملت با امضاي بيانيه اي از اقدامات مشترك ايران، برزيل و تركيه حمايت كردند.
متن اين بيانيه كه در پايان نشست ديروز مجلس قرائت شد به شرح زير است:
فناوري هسته اي ايران كه نتيجه مجاهدت علمي و فني نيروهاي مبتكر و اطلاعاتي در طول چند دهه گذشته و هدايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است، دستاورد ملي و ارزشمند براي ملت محسوب مي شود و صيانت از اين امر وظيفه همگاني خواهد بود.
در سال هاي گذشته كه استكبار جهاني تلاش بسيار كرد تا راه هاي مختلف اين مسير عزتمند را سد كند، عمدتا از دو روش بهره جستند. نخست با فريبكاري و تعهدات توخالي توانستند باعث تعليق موقت حركت فني هسته اي كشور شوند كه در اين زمينه به رغم حسن نيت ايران، غرب چهره غيرمتعهدانه اي از خود نشان داد.
روش دوم، قدرت نمايي از طريق نهادهاي تحت سلطه خود مانند شوراي امنيت سازمان ملل متحد به قصد ايجاد هراس در اداره ملت و دولت ايران بود كه در اين جهت هم عليرغم علم به ناموفق بودن به اقدامات ايذايي خود ادامه داده است.
اينك آمريكا و چند كشور اروپايي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه در مقابل آزموني ديگر قرار دارند مي توانند از توافق تهران به عنوان يك فرصت جهت اصلاح برخي اقدامات خصمانه قبلي خود و ايجاد مسير منطقي همكاري بهره بگيرند چرا كه جمهوري اسلامي ايران در اين توافق حداكثر حسن نيت و انعطاف خويش را نشان داده است.
در اين حالت توافق تهران اگر به درستي هدايت شود، مي تواند مبنايي براي تعامل مثبت قرار بگيرد.
البته دولت كه همواره در اين زمينه محكم و منطقي رفتار كرده نيز موظف است در كنار حسن نيت و برخورد مثبت با هوشياري و دقت در مذاكرات آتي لغو قطعنامه ايذايي گذشته و اقدامات عيني براي كمك به پروژه هاي صلح آميز هسته اي را مطالبه كند و بدون گرفتن تعهد كافي در اين زمينه ها و بدون طراحي گام به گام اقدام يكسويه اي انجام ندهد.
چنانچه طرف مقابل قصد زياده خواهي مواد و واگذاري تعهدات خويش به زمان هاي غيرمشخص را داشته باشد اين امر نشانگر همان روش هاي منسوخ گذشته بوده و فرصتي را در تعامل با ايران از دست داده است و پاسخ دولت بايد در سطح انتظار و هوشياري ملت انقلابي ايران باشد.
مجلس شوراي اسلامي به دليل اهميت موضوع هسته اي با حساسيت كافي اين فرايند را رصد كرده و به عنوان نمايندگان ملت پشتيبان دولت و پيگير صيانت از حقوق ملي خواهد بود.
استقبال نمايندگان
از سخنان جليلي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين ديروز پيش از امضاي بيانيه حمايت آميز فوق در يك نشست غيرعلني به توضيحات دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي گوش فرا دادند.
جليلي در اين جلسه ضمن تشريح ويژگي هاي بيانيه تهران به سوالات مطروحه نمايندگان هم پاسخ داد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به رويكرد سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران مبني بر تامين منافع ملي از طريق اقتدار در عمل، ابتكار در اقدام و منطق در رويكرد تصريح كرد: نقش آفريني فعال نظام در عرصه مناسبات خارجي توانسته است، گام به گام حقوق هسته اي كشور را تثبيت كند.
دكتر جليلي با اشاره به ابعاد مختلف بيانيه مشترك ايران، برزيل و تركيه تصريح كرد: ابتكار بيانيه تهران حاوي ويژگي هايي چون اذعان به حقوق هسته اي ايران از جمله داشتن چرخه سوخت و غني سازي، همكاري هاي هسته اي براي ساخت نيروگاه ها و رآكتورهاي تحقيقاتي و الزام طرف مقابل به اجتناب از پيگيري رويكردهاي تقابلي در قبال فعاليت هاي هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران مي باشد، كه اين محورها مبنايي براي تدوين چگونگي شكل دهي به توافق نامه تبادل سوخت هسته اي خواهد بود.
پس از توضيحات دكتر جليلي در مجلس، يكي از نمايندگان از استقبال تمامي نمايندگان حاضر در جلسه با گرايش هاي مختلف از سخنان دبير شوراي عالي امنيت ملي خبر داد.
ولي اسماعيلي در گفت وگو با فارس با اشاره به اظهارنظر 10 نماينده در جلسه فوق گفت: در اين نشست نمايندگان اظهارنظر كننده كه از همه گرايش هاي سياسي بودند بر تقويت و حمايت از بيانيه تهران تاكيد كردند.
مخالفت مجلس
با وقف اموال دانشگاه آزاد
طرح وقف اموال دانشگاه آزاد كه توسط نزديكان جاسبي (عباسپور) به مجلس ارائه شده بود به دليل مغايرت با قانون اساسي كلا از دستور كار مجلس خارج شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس ما، عباسپور نماينده حامي جاسبي در مجلس در جلسه علني ديروز با ارائه طرحي با قيد 2 فوريت(!) خواستار وقف اموال دانشگاه آزاد و موسسات غيردولتي غيرانتفاعي شد.
اما پس از اينكه اين نماينده حامي جاسبي طرحش را ارائه كرد تعدادي از نمايندگان از جمله رسايي، كوچك زاده، الهيان، زارعي و شهرزاد با بيان تذكراتي بر مغايرت طرح فوق با قانون اساسي تاكيدكرده و خواستار خروج طرح مذكور از دستور كار مجلس شدند.
به طور نمونه زهره الهيان نماينده مردم تهران با بيان اينكه دانشگاه آزاد قبلا مطالب كذبي را به مقام معظم رهبري نسبت داده بودند اظهار داشت: الان هم طرح وقف اموال دانشگاه آزاد خلاف اساسنامه اين دانشگاه است.
همچنين به گزارش فارس، عليرضا زاكاني نيز در مخالفت با 2 فوريت طرح اجازه وقف اموال در اختيار موسسات غيردولتي غيرانتفاعي اظهار داشت: بحث 2 فوريتي براي طرح هايي است كه خسارات احتمالي و فوت فرصت را دربر داشته باشد. در حالي كه مطرح شدن 2 فوريت براي اين طرح موضوعيت ندارد چرا كه بحث وقف شرايط خاص خود را دارد و در قانون مدني شرايط آن ذكر شده است.
سازمان اوقاف اعلام كرده وقف اموال دانشگاه آزاد منتفي است
زاكاني در ادامه توضيحات خود يادآور شد: محمدي رئيس سازمان اوقاف اعلام كرد كه بحث وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي منتفي است و اين موضوع در رسانه ها ذكر شد.
اين نماينده تهران افزود: دانشگاه آزاد در راستاي اين موضوع بيانيه داد ولي سايت رسمي مقام معظم رهبري اين موضوع را نفي و اعتراض خود را به اين موضوع اعلام كرد.
در همين حال يوسف نژاد نماينده اقليتي ساري و از حاميان جاسبي در مجلس در موافقت با طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به ايراد سخن پرداخت. اما در نهايت محمدرضا باهنر كه رياست جلسه علني را برعهده داشت از پس گرفتن تعدادي از امضاهاي طرح وقف اموال دانشگاه آزاد خبر داد.
وي افزود: اين طرح در ابتدا 23امضا داشت كه الان با پس گرفتن 9 امضاي آن تعداد امضاكنندگان به زير 15نفر رسيده است لذا براساس آئين نامه داخلي مجلس اين طرح از دستور كار مجلس خارج مي شود.
مخالفت مجلس با طرح
نماينده حامي سران فتنه
در بخش ديگري از جلسه ديروز مجلس، نمايندگان خانه ملت با طرح تقاضاي تحقيق و تفحص كواكبيان (حامي سران فتنه) از وضعيت بازداشتگاههاي كشور مخالفت كردند.
وكلاي مردم پس از استماع حرفهاي نماينده اقليتي سمنان در باره ضرورت ارائه اين طرح با 62 راي موافق، 90 راي مخالف و 11راي ممتنع از مجموع 202 نماينده حاضر با تقاضاي تحقيق و تفحص مخالفت كردند.

 



صفارهرندي: خوي كاخ نشيني دوران سازندگي زمينه ساز بدحجابي بود

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خوي كاخ نشيني كه در دوران سازندگي به برخي از مسئولان عارض شد، منجر به تغييراتي در مسير زندگي و ترويج ارزش هاي مبتذل قبل از انقلاب شد.
«محمدحسين صفارهرندي» در گفت وگو با فارس با بيان اينكه جامعه ما در قبل از انقلاب جامعه بي حجابي بود، اظهار داشت: حال و هواي انقلاب برخي را به سمتي برد كه همه با آهنگ نظام همراه شدند.
وي افزود: به تدريج يك مجموعه اتفاقاتي افتاد كه به همان خصلت هاي پيش از انقلاب پر و بال داد و ارتجاع به معناي بازگشت از يك مسير حق و رجوع به ارزش هاي مبتذل قبل از انقلاب را موجب شد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اين اتفاق از اوايل دهه هفتاد و موقعي كه جامعه روي دوره مبتني بر رهاشدگي افتاد و گفتند كه ما مي خواهيم اقتصاد كشور رونق بگيرد، اما حواس ها جمع نبود كه اقتصاد و فرهنگ و سياست يك بسته به هم پيوسته است و با هم مي آيد و موقعي كه اقتصادش را بياوري فرهنگ هم پشت آن مي آيد.
صفارهرندي با اشاره به كلام امام خميني(ره) كه مي فرمودند «كاخ نشيني خوي خودش را هم مي آورد»، تصريح كرد: موقعي كه فرهنگ كاخ نشيني مي آيد و ملاك حد به خود مي گيرد و اين خوي وقتي ملاك حد قرار گرفت، كاخ نشيني مي شود و اين آفت دارد.
وي با بيان اينكه اين خوي كاخ نشيني بعد از برنامه هاي توسعه و دوران سازندگي به برخي از مسئولان عارض شد، اظهار داشت: آنها مي گفتند زندگي ما بايد اين طور تنظيم شود و در اين ارتباط پيشنهادهاي خطرناكي دادند كه منجر به تنزل نگاه پيشين و تغييراتي در مسير زندگي شد.
وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم افزود: اين پيشنهادها در برنامه هاي تلويزيوني، سينمايي و مطبوعات رخ نمود و يكي از عارضه هاي آن كه مسئله حجاب نامتعارف جامعه اسلامي است، نمود پيدا كرد.
صفارهرندي با اشاره به اينكه همه كاخ نشيني ها بدحجابي نيست، بيان داشت: پشت آن ضربه زدن به ايمان مردم بود ايماني كه تا به حال توانسته يك نظامي را مستقل از قدرتهاي ديگر سرپا نگه دارد. وي ادامه داد: دشمنان ناراحت هستند كه چرا نظام اسلامي مستقل است و چرا همه از اين نظام پيروي مي كنند و آنها تنها راه مقابله با نظام اسلامي را رواج فرهنگ مرتد و مبتذل برهنگي دانستند كه بايد آنها را به اين فرهنگ عادتشان بدهيم.
وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم تصريح كرد: دشمنان معتقدند كه بمب اتمي كه بايد بر سر ايرانيان منفجر شود، همين برنامه هاي ضد فرهنگي است.

 



پيكر پاك دو شهيد گمنام در مركز آموزش هاي هوايي شهيد خضرايي به خاك سپرده شد

پيكر پاك دو شهيد گمنام سالهاي دفاع مقدس با حضور تعدادي از فرماندهان نيروي هوايي ارتش تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، پيكر پاك دو شهيد گمنام در مركز آموزش هاي هوايي شهيد خضرايي با حضور فرماندهان و مسئولين اين نيرو و جمع كثيري از مردم شهيدپرور تشييع و به خاك سپرده شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسني، رئيس اداره عقيدتي سياسي نيروي هوايي ارتش در اين مراسم اظهار داشت: امروز پيام شهيدان عرصه را بر زورگويان عالم تنگ كرده و فرهنگ شهادت ايران اسلامي را در برابر استكبار جهاني سرافراز نگه داشته است.
وي ادامه داد: شهيدان مايه نجات بشريت اند و رسالت ما در راستاي پاسداشت ميراث آنان بسيار سنگين است.
پيكر اين دو شهيد گمنام در ميدان صبحگاه مركز آموزش هاي هوايي شهيد خضرايي نيروي هوايي ارتش با حضور امير سرتيپ خلبان دره باغي، جانشين نيروي هوايي ارتش و ديگر فرماندهان اين نيرو به خاك سپرده شد.

 



توضيحات رسائي درخصوص نامه 175 نماينده مجلس به آيت الله لاريجاني

نماينده مردم تهران در خصوص نامه اخير 175 نماينده مجلس به رئيس دستگاه قضايي توضيحاتي ارائه كرد.
به گزارش فارس، دو روز پيش 175 نماينده مجلس در نامه اي به رئيس دستگاه قضايي نسبت به احضار و محاكمه مديران رسانه هاي انقلابي كه مورد شكايت سران فتنه قرار گرفته اند، انتقاد و خواستار تسريع رسيدگي به شكايت نمايندگان ملت از ميرحسين موسوي شدند.
براين اساس، صبح ديروز آيت الله آملي لاريجاني در همايش سازمان اسناد و املاك كشور از نامه 175 نماينده مجلس به قوه قضاييه به شدت گلايه كرده و گفته است « اگر فتنه گران مي خواهند با اعمال خود ما را عليه مجلس و دولت تحريك كنند در اشتباه محض به سر مي برند و در صورت لزوم تمام قد از دولت و مجلس حمايت كامل مي كنيم ».
وي سپس اضافه كرده است: «اين مايه تاسف است كه نمايندگان مجلس نامه اي به رئيس قوه قضائيه نوشته و در آن گفته اند كه چرا دستگاه قضا نسبت به برخورد با سران فتنه امروز و فردا مي كنند و عده اي نيز در مجلس راه بيفتند و براي اين نامه امضا جمع كنند.»
لاريجاني با تاكيد بر اينكه «قوه قضائيه در برخورد با فتنه گران به هيچ وجه امروز و فردا نكرده است »، تصريح كرده است: «ما هم در شناخت فتنه و هم سران آن و هم جرم آنها با صراحت اعلام نظر كرده و هيچ ترديدي هم به خود راه نداديم اما بايد بدانند كه قوه قضائيه همواره در راستاي سياست هاي كلان نظام جمهوري اسلامي قدم برمي دارد.»
وي با بيان اينكه «طبق اصل 157 قانون اساسي، قواي سه گانه كشور زير نظر رهبري عمل مي كنند »، گفته است: «البته نمي خواهم هر آنچه را كه در دستگاه ها صورت مي گيرد به رهبر انقلاب منتسب كنم اما من خودم به برخي از اين نمايندگان با صراحت تذكر و توضيح دادم اما متاسفانه دوباره برخي از اين حرف ها مي زنند.
رئيس قوه قضائيه ادامه داده است: « من تعجب مي كنم كه چگونه برخي اين احتمال را مي دهند كه مسئول دستگاه قضا كه منصوب رهبري است و عقلا و شرعا خود را مقيد به حركت در مسير رهبري مي داند، در برخورد با سران فتنه امروز و فردا كند. »
لاريجاني هم چنين ابراز داشت است: «حتي از برخي شنيده ام كه اين حرفها را براي بسترسازي و به اصطلاح كمك به دستگاه قضايي مي زنند كه بايد به آنها بگوييم ما كار خود را به خوبي بلديم و اهل امروز و فردا كردن هم نيستيم كه اين آقايان بخواهند به ما كمك كنند و ما در برخورد با سران فتنه هيچ خوفي نداريم. »
وي با اشاره به اينكه «برخي گفته اند كه چرا دستگاه قضايي به شكايت سران فتنه از مطبوعات و رسانه ها توجه كرده و افراد انقلابي را به دادگاه مي كشاند، افزوده است: «به جز يكي دو مورد كه به دليل خلاء قانوني صورت گرفت و من نيز به آن اعتراض داشته و گوشزد كردم، اين فراخواندن ها به خاطر شكايت فتنه گران نبود. براي مثال مسئول ايرنا كه عليه فتنه گران و در خط رهبري نيز حركت مي كند كه جاي تشكر دارد، مرتكب تخلف قانوني شد و همه بايد بدانند كه هيچ كس حق توهين به سران قوا را ندارد و عدالت مربوط به همه است. »
لاريجاني هم چنين تاكيد كرده است: «قوه قضائيه در خط ولايت حركت مي كند و در مشي خود نيز هيچ تغييري نمي دهد.»
برهمين اساس، حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان كه از جمله نمايندگان امضاكننده نامه خطاب به آيت الله لاريجاني بوده توضيحاتي در اين زمينه ارائه كرد.
وي با اشاره به گلايه اخير آيت الله آملي لاريجاني از نامه 175 نماينده به وي افزود: با توجه به اينكه آيت الله آملي لاريجاني درخصوص نامه 175 نماينده اعلام موضع كرده است لازم مي دانم اين را تأكيد كنم كه ما از موضع قاطعانه و صريح وي در خصوص محاكمه قطعي سران فتنه كه همراه با شفافيت براي آحاد جامعه بوده، تقدير و تشكر مي كنيم.
رسايي موضع گيري قاطع و صريح رئيس دستگاه قضا در زمينه محاكمه سران فتنه را موجب نااميدي فتنه گران از عدم محاكمه شان خواند و افزود: به هر حال سؤالات زيادي در اذهان مردم در زمينه تسريع محاكمه سران فتنه وجود داشت كه الان با موضع گيري صريح آيت الله آملي لاريجاني درخصوص محاكمه سريع سران فتنه به آن سؤالات پاسخ داده شد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس اين نكته را نيز متذكر شد: نمايندگان مجلس همانند آيت الله لاريجاني واقف به اين موضوع هستند كه نظام اسلامي و در رأس آن رهبر معظم انقلاب به دنبال اعطاي فرصت به سران فتنه بوده اند تا آنها از راه منافقانه خود برگردند و در صورت اصرار، اين اعطاي فرصت موجب مي شد تا چهره منافقانه آنها براي ملت بيشتر مكشوف شود.
وي افزود كه به همين منظور نمايندگان در نامه اي به آيت الله لاريجاني تصريح كردند كه شما بنابر مصالحي محاكمه سران فتنه را به تأخير انداخته ايد؛ در حقيقت سخن نمايندگان اين بود كه به چه دليل قبل از محاكمه سران فتنه به شكايات آنان از رسانه هاي انقلابي رسيدگي مي شود كه در اين زمينه آيت الله لاريجاني يادآور شدند كه در مواردي تذكرات لازم را به مسئولان امر داده اند از اين رو به دليل اتخاذ چنين مواضعي از وي قدرداني مي كنيم.
رسايي خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي و به ويژه 175 نماينده اي كه اين نامه را امضا كرده اند از اين مواضع آيت الله لاريجاني حمايت كرده و پشتيبان دستگاه قضايي هستند كه در خط ولايت حركت مي كند.

 



صالحي: ارسال سوخت به تركيه منوط به توافق با گروه وين است

رئيس سازمان انرژي اتمي ارسال 1200 كيلو اورانيوم 5/3 درصد به تركيه را منوط به توافق كامل با گروه وين دانست كه شامل كشورهاي آمريكا، فرانسه، روسيه و آژانس است.
علي اكبر صالحي بيانيه ايران، تركيه و برزيل درباره تبادل سوخت رآكتور تهران كه ديروز (دوشنبه) به امضاي وزراي خارجه اين كشورها رسيد، را بيانگر هوشمندي سياست ايران در عرصه بين المللي دانست.
وي كه در خصوص ابعاد مختلف بيانيه ايران، تركيه و برزيل درباره تبادل سوخت با شبكه خبر گفت وگو مي كرد، با يادآوري اينكه بيش از 9 ماه از ارسال نامه ايران به آژانس براي تبادل سوخت رآكتور تهران مي گذرد، گفت: سازمان انرژي اتمي در نامه خود به آژانس اعلام كرد كه سوخت رآكتور تهران رو به اتمام است و كشورهايي كه توانايي ساخت اين سوخت را دارند در ازاي دريافت وجه، اين سوخت را براي ما تامين كنند.
صالحي با بيان اين كه سوخت قبلي رآكتور تهران از طريق آژانس از آرژانتين تامين شده بود، گفت: اين بار نيز قرار بود اين كار صورت گيرد. ما نام كشوري را براي تامين سوخت ذكر نكرديم و آژانس مخير بود تا هر كشوري را كه خود صلاح مي داند به ما معرفي كند.
وي توضيح داد: اين كه ما سوخت خود را به خارج ارسال كنيم و بعد منتظر شويم سوخت 20 درصد موردنظرمان را بگيريم، بايد با چه ضمانتي صورت مي گرفت. آنها گفتند ضمانت كلامي كفايت مي كند اما ما اعلام كرديم كه اين ضمانت كافي و عيني نيست لذا بر اين اساس بحث مبادله سوخت تا به امروز ادامه پيدا كرد تا ايران بحث ارسال اورانيوم به خارج را در چارچوب شرايطي پذيرفت.
رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به مفاد بيانيه تهران، اظهار داشت: اين بيانيه داراي 10 بند است كه اين بندها فرازهايي دارد، يكي از آن فرازها حق ايران در بحث غني سازي است كه به رسميت شناخته شده و اين موضوعي بسيار مهم است.
وي افزود: درست است كه اين بيانيه جايگاه رسمي به آن مفهوم ندارد يعني يك تفاهم نامه و يك موافقتنامه نيست ولي تفاهمي است كه كشورها با هم داشتند و از جايگاه خود نيز برخوردار است.
صالحي گفت: در اين بيانيه اين موضوع كه تعريف اين حركت رو به جلو همكاري هاي هسته اي است؟ متوقف كردن تحريم ها يا نرفتن به طرف قطعنامه هاي جديد است؟ با عباراتي به صراحت آمده است، البته ما عبارت قطعنامه را به صراحت نياورديم ولي از كلمه اي در لاتين با عنوان «مژرز» كه در سازمان ملل تعريفي حقوقي دارد استفاده كرديم.
وي يادآور شد: اين كلمه قطعنامه ها، تحريم ها و همه گونه حركت ايذايي و يا تهديد كلامي را دربر مي گيرد.
وي با بيان اين كه چنانچه اين توافقنامه به تائيد طرفين برسد توصيه اين بيانيه به اجرا گذاشته خواهد شد، گفت: توصيه اين بيانيه ارسال سوخت يا اورانيوم ايران به تركيه است كه در مفاد بيانيه به زمان دريافت سوخت 20 درصد نيز اشاره شده كه بيش از يك سال نباشد.
وي افزود: براساس واقعيت هاي موجود مبني بر اين كه چقدر طول مي كشد اينها بتوانند سوخت را با هم بسازند زمان موافقتنامه را محدود مي كنيم و چنانچه اين توافقنامه به تائيد طرفين برسد، آن موقع توصيه بيانيه فرم اجرايي به خود مي گيرد يعني ظرف يك ماه از موافقتنامه سوخت تحويل مي شود.
رئيس سازمان انرژي اتمي بيانيه تهران در عين حال اين بيانيه و توافق در خصوص تبادل سوخت هسته اي را اتمام حجت با غرب خواند و با بيان اين كه در گفت وگو با گروه وين همه مسائل روشن مي شود، گفت: اگر موافقتنامه (با گروه وين) مرضي الطرفين باشد، براساس آن هر كدام از طرفين اقدام به انجام تعهداتشان مي كنند. تعهد ما (ايران) توديع اورانيوم به تركيه خواهد بود و توديع اورانيوم به تركيه نيز بايد ضمانتي داشته باشد كه در آن موافقتنامه قيد خواهد شد كه اگر آنها سوخت 20 درصد را به ما تحويل ندادند چگونه اين سوخت را برگردانيم.
صالحي با يادآوري اين كه در بيانيه اشاره شده كه تركيه و برزيل ضامن اين مبادله هستند، افزود: چنانچه مفاد اين بيانيه كه در چارچوب بيانيه منعكس خواهد شد، عملياتي نشود تركيه و برزيل ضمانت مي دهند كه سوخت را براساس درخواست ايران هر چه سريعتر به كشورمان بازگردانند.
رئيس سازمان انرژي اتمي امضاي بيانيه با تركيه و برزيل را اتمام حجتي از سوي ايران خواند و گفت: ايران شرط ارسال سوخت به خارج را پذيرفت و اين يك اقدام شفاف ساز بسيار موثر در بعد بين المللي است كه مي بايست مورد توجه طرف هاي مقابل قرار گيرد و آنها بايد از اين فرصت استفاده كنند.
وي اضافه كرد: ايران ظرفيت مديريت بحران را براي چندمين بار از خود بروز داد و نشان داد كه نظام سياسي ايران واقعا در عرصه بين المللي داراي ظرفيت مديريت بحران است. هرگاه به تاريخ اين مساله نگاه كنيد به خصوص در اقدام اخير، اينگونه برآورد مي شد كه ما با يك بن بست جدي روبرو هستيم و دنيا به سمتي مي رود كه يك اجماع جهاني عليه ايران ايجاد شود و خوشبختانه با اين حركت به موقعي كه ايران از خود بروز داد مشخص شد كه ايران مي تواند با بحران هاي بين المللي مقابله كند و آن اجماع جهاني را بشكند.
وي گفت: حركت ايران در اين مقطع يك مدل و الگويي براي كشورهاي در حال توسعه شد كه دست در دست هم در عرصه بين المللي مي توانند حرفي براي گفتن داشته باشند و خواسته هاي كشورهاي در حال توسعه را به جامعه بين المللي عرضه كنند.

 



جان بولتون: بيانيه تهران زير پاي سياست اوباما را خالي مي كند

سفير سابق آمريكا در سازمان ملل در خصوص بيانيه 3 جانبه تهران درباره تبادل سوخت هسته اي اعلام كرد كه اين بيانيه يك حركت «جودو » توسط ايران است كه زير پاي سياست رئيس جمهوري آمريكا را خالي مي كند.
به گزارش فارس، «جان بولتون»، در خصوص بيانيه تهران، آنكارا و برازيليا در مصاحبه با فاكس نيوز پيرامون ابتكار عمل ايران اعلام كرد: اگر اين روند ادامه پيدا كند، استخوان كشكك تلاش دولت اوباما براي تحريم ايران، شكسته مي شود.
وي در ادامه تصريح كرد: من فكر مي كنم كه اين اقدام يك حركت جوجيتسو (دفاع شخصي ژاپني) توسط مقامات ايران است كه زير پاي سياست اوباما را خالي مي كند.
بنا بر اين گزارش، دولت اوباما براي ماههاست كه در سازمان ملل متحد براي جلب حمايت بين المللي به منظور تحريم ايران يك مبارزه ديپلماتيك را آغاز كرده است و مقامات آمريكايي اوايل ماه جاري پس از سخنراني«محمود احمدي نژاد » رئيس جمهوري ايران در شهر نيويورك كه آمريكا را به «اقدامات تروريستي » متهم كرد، اتهامات عليه ايران را افزايش دادند.
بولتون در ادامه مصاحبه خود تصريح كرد كه اقدام اخير در رابطه با تبادل سوخت هسته اي به تنهايي به كشورهاي قدرتمندي همچون روسيه و چين كه دو عضو شوراي امنيت سازمان ملل و داراي حق وتو هستند، اين بهانه را مي دهد كه از تحريم ها عليه ايران حمايت نكنند و بعلاوه پس از امضاي اين بيانيه، بعيد است كه برزيل و تركيه كه دو عضو غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل محسوب مي شوند، با تنبيه ايران به موافقت بپردازند. بولتون به فاكس نيوز گفت: در كمترين حالت، اين اقدام منجر به كند شدن روند تمامي امور در شوراي امنيت سازمان ملل متحد مي شود. آنها ]ايران[ در اينجا در حال تكميل اين زنجيره هستند.
بنا بر اين گزارش، دولت اوباما كه به طور كامل از گفت وگوهاي تركيه و برزيل آگاه بود، هفته گذشته اعلام كرد كه به تلاش براي فشار وارد آوردن براي تحريم ايران در سازمان ملل ادامه مي دهد

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: بدحجابي امنيت رواني و اجتماعي زنان را از بين مي برد

آيت الله سيداحمد خاتمي در مراسم سوگواره ياس نبوي با بيان اينكه برخي از كم ظرفيت ها در اين كشور به گونه اي در جامعه حضور پيدا مي كنند كه حتي در اروپا هم اينگونه نيست تصريح كرد: اگر همه خانم هاي ايراني مسلمان و غيرمسلمان با هر مذهبي كه دارند، امنيت رواني، اجتماعي، اخلاقي و خانوادگي مي خواهند بايد بدانند كه بدحجابي ها اين امنيت را از بين مي برد و سبب مي شود در درجه اول دودش به چشم همه و خود آنها برود و ديگر نتوانند با امنيت زندگي كنند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه، عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزاده صالح(ع) تهران با اشاره به سيره حضرت فاطمه زهرا(س) در رعايت حجاب اسلامي و عفاف تصريح كرد: آن حضرت زماني كه براي خواندن خطبه فدكيه عازم مسجد مي شوند بر روي روسري اش چادر سر مي كند، برخلاف تصور برخي كه مي گويند: چادر را ايراني ها باب كرده اند، بلكه ابن ابي الحديد مفسر نهج البلاغه صدها سال پيش نقل كرده است و در تاريخ نيز مضبوط است.
وي با بيان اينكه بيش از 10آيه از آيات قرآن كريم بر لزوم حجاب تاكيد دارد تصريح كرد: اينكه يك خانم يك شال را سر كند و اسمش را بگذارد حجاب؛ والله اين حجاب نيست، اين به بازي گرفتن حجاب و مسخره كردن حجاب است. آنها كه آگاهانه به اين كار اقدام مي كنند مورد نفرين حضرت زهرا(س) قرار مي گيرند و اگر ناآگاه هستند بايد آگاهشان كرد.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: هرگز نگفته و نمي گوييم زنها شاغل نباشند بلكه دين ما مي گويد زنها مي توانند با حفظ حجاب و دين مداري شاغل باشند، اما ما پيرو اهل بيت(ع) هستيم و بايد مراقب اعمال و رفتارمان باشيم.
مدرس حوزه علميه قم با بيان اينكه مسئله حجاب تنها به زنان برنمي گردد تصريح كرد: مردها هم حق ندارند پوشش آلوده و غيرمتعارف داشته باشند و آنچه كه دستور خدا و دين است اين است كه شخص دين مدار سعي مي كند پوششي داشته باشد كه خدا و پيامبر و اهل بيت و حضرت زهرا(س) بپسندند.
آيت الله خاتمي خطاب به بانوان گفت: زن دين دار و دين مدار پوشش اش كامل و بدنش را كامل مي پوشاند و در عرصه اجتماع به گونه اي ظاهر نمي شود كه زمينه گناه و فساد را فراهم كند.

 



فرمانده كل سپاه: بسيج دانشجويي بايد حلقه اتصال محققين و مراكز صنعتي باشد

فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد كه سازمان بسيج دانشجويي بايد حلقه اتصال بين محققين و مراكز صنعتي باشد.
به گزارش ايرنا، سرلشكر پاسدار «محمدعلي جعفري» در هشتمين جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي، شاهد و ايثارگر سراسر كشور افزود: در كشور ما متاسفانه تحقيقات و تلاش هاي محققين به مرجعي كه نيازمند آن است، معرفي نمي شوند و اين ارتباط به رغم تاكيدات رهبر معظم انقلاب قطع و يا ضعف است.
وي اظهار داشت: بدون ترديد، آينده كشور و انقلاب به بحث تحقيقات نيازمند است و بسياري از كشورهاي جهان كه وابستگي به ابرقدرت ها ندارند، به شدت نيازمند كار تحقيقاتي و پژوهشي هستند تا پيشرفت كنند.
سرلشكر جعفري با تاكيد بر اينكه بايد براي فعاليت هاي تحقيقاتي نيز نيت خير و خالص داشت، تصريح كرد: سيستم علمي كشور ما مشكل بزرگي براي قرار دادن افراد در مسير رشد جامعه ايجادكرده است و آنچه كه با وجود وضع جاري مي توانيم انجام دهيم، معامله با خدا و خواستن از آن براي كشف استعدادها و كمك است.
وي با اشاره به اينكه در كشور ما ضعف فراواني در سيستم اداري، علمي و تحقيقاتي وجود دارد، تاكيد كرد: بايد نظام اداري ما متناسب با جمهوري اسلامي تغيير كند و براي انجام اين كار منتظر منجي هستيم.
فرمانده كل سپاه ايجادبسترهاي مناسب و وضع مطلوب را براي زمينه سازي ظهور منجي عالم بشريت لازم دانست و تصريح كرد: بايد اين موضوع را درك كرد كه تمام صحنه هاي حضور بسيج فقط در مسايل سياسي و امنيتي نيست، بلكه تلاش در مسير علمي كشور نيز مي باشد.

 



جنبلاط: پيمان تهران ، بهانه اسرائيل براي تحرك نظامي را از بين برد

رييس حزب سوسياليست ترقي خواه دروزي لبنان گفت: پيمان سه جانبه تهران كه طي آن قرار شد مبادله سوخت هسته اي ايران در تركيه صورت گيرد، بهانه هاي اسراييل را براي هرگونه تحرك نظامي در منطقه از بين برد.
به گزارش ايرنا ، وليد جنبلاط گفت: اين پيمان مرحله تازه اي از روابط بين المللي را فراهم كرد و زمينه هاي ايجاد راه حل هاي مسالمت آميز و ديپلماتيك را بوجود آورد.
وي روز سه شنبه در گفت وگو با روزنامه «الانباء» چاپ لبنان افزود: با وجود اين پيمان ترس از اسراييل همچنان وجود دارد چرا كه تجربه هاي تاريخي با رژيم اشغالگر اسراييل نشان مي دهد كه اين رژيم هرگز از بهانه تراشي هاي خود دست بردار نخواهد بود.
جنبلاط با اشاره به تداوم اشغال سرزمين هاي لبنان توسط اسراييل، تصريح كرد: روستاي الغجر مزارع شبعا همچنان تحت اشغال اسراييل است كه بايد از تحت اشغال آزاد شود. اسراييل در سال 1967 ميلادي در چند مرحله مزارع شبعا را به اشغال خود درآورده بود، ولي روستاي الغجر در جنگ 33 روزه اسراييل عليه لبنان به اشغال اين رژيم در آمد كه همچنان تحت اشغال اسراييل است.

 



امير پوردستان: نمونه ارتقاء يافته تانك ذوالفقار خردادماه رونمايي مي شود

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از رونمايي نمونه ارتقاء يافته تانك ذوالفقار در خردادماه خبر داد.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: نيروي زميني ارتش تحقيقات و بررسي هاي فراواني در رابطه با ارتقاي تكنولوژي و كاربردهاي تانك ذوالفقار انجام داده است و نمونه به روز شده اين تانك در خردادماه رونمايي مي شود.
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اين تحقيقات و نتايج آن تصريح كرد: در نسل جديد تانك ذوالفقار، سيستم هدايت آتش به روز و سامانه هاي ليزري هم روي آن نصب شده است كه اين ارتقاء، توانمندي هاي عملياتي اين تانك را تا حد زيادي بالا برده است.
تانك ذوالفقار اولين تانك تماما ايراني است كه ساخت آن در داخل كشور در سال 1374 توسط نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي و با اتكا به توان متخصصان داخلي انجام شد. اين تانك تاكنون چندين مرحله ارتقاء يافته و نسل هاي مختلفي از آن توليد شده است.

 



نخستين همايش مديران روابط عمومي ادارات اوقاف كشور برگزار مي شود

همزمان با روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي؛ اولين همايش مسئولين روابط عمومي ادارات كل اوقاف و امور خيريه استان هاي كشور با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه و كاظمي دينان رئيس انجمن روابط عمومي ايران برگزار مي شود.
مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه با اعلام اين خبر افزود: اين مراسم چهارشنبه بيست ونهم ارديبهشت ماه در محل سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خيريه با حضور مديران روابط عمومي ادارات اوقاف و امور خيريه سراسر كشور برپا مي شود.
حسن ربيعي افزود: اين همايش با هدف ابلاغ و توجيه 32 عنوان از برنامه هاي روابط عمومي سازمان اوقاف در سال 89 و همچنين نحوه تعامل و ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و رسانه هاي جمعي كشور و تبيين اهميت و جايگاه روابط عمومي و افكارسنجي تشكيل مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14