(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389- شماره 19649

حديث دشت عشق
آيا اين بار هم از سد كره جنوبي عبور مي كنيم؟! تكواندو ايران به دنبال دومين قهرماني در آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري مراسم آبرومندتر از هميشه جام قهرماني ليگ نهم بالاي سر سپاهاني ها
ترك اردوي تيم ملي كاراته توسط روحاني
انتقاد قادر ميزباني از تور رياست جمهوري اين رقابت ها در شأن دوچرخه سواري ما نبود!
بازيكنان هلند و دانمارك، هدف القاعده هستند
خواندني از ورزش ايران
اخبار فوتبال جهان
يك سال از دستور رئيس جمهور گذشت خصوصي سازي پيروزي و استقلال چه شد؟!
تاجيك در پي رده نخست جهان
انتقاد سيم خواه از تيم ملي كشتي فرنگي
شنبه آغاز تمرينات تيم ملي جودو
ديدار تيم ملي ووشو با چين
دعوت فدراسيون جهاني هندبال از يك داور و كوبل ايراني
تيم ملي ايروبيك ژيمناستيك در ايتاليا



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «علي محمدخاني»
پا جاي پاي پدر

شهيد علي محمدخاني در تاريخ بيستم خرداد 1360 در روستاي گلزار بخش چوار در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود.
از همان ابتدا زندگي وي دست خوش اتفاقات ناگواري شد به نحوي كه در دو سالگي پدرش در تنگ بيجار به دست نيروهاي متجاوز صدام به اسارت گرفته شد و در چهار سالگي وقتي كه هنوز پدرش در بند دژخيمان غاصب گرفتار بود از نعمت مادر محروم گرديد.
در غياب پدر و مادر سرپرستي او و خواهر و برادرانش به مادربزرگ و عمويش سپرده شد.وي دوران ابتدايي را در مدرسه قدس گلزار و راهنمايي را در مدرسه كميل گلزار با موفقيت سپري كرد.دوره متوسطه را در دبيرستان شهيد منتظري چوار به پايان رساند.از همان دوران جواني به تهذيب و تزكيه نفس پرداخت و فرايض ديني را به نحو احسن ادامه داد خصوصا نماز اول وقت و روزه اش هيچگاه ترك نمي شد. و به بزرگترها خصوصا پدرش كه از جانبازان و آزادگان سرافراز انقلاب اسلامي مي باشد احترام مي گذاشت.
جواني پاك و راستگو بود و با جديت و احساس مسئوليت بيشتر از گذشته درس مي خواند و هم به امورات منزل كمك مي كرد و با جديت و تلاش وصف ناپذير وارد دانشگاه شد و تحصيلات خود را در سطح عالي آغاز نمود ولي پس از گذراندن چند ترم از دانشگاه به دليل مشكلات به وجود آمده در زندگي تحصيلات خود را ناتمام گذاشت و به خدمت مقدس سربازي عزيمت نمود. پس از پايان خدمت با تلاش و كوشش فراوان به پدر و خانواده خود جهت رفع مشكلات زندگي كمك مي كرد.او سرانجام در بيست و ششم ديماه يك هزار و سيصد و هشتاد و دو در منطقه كره پو واقع در تنگ بيجار همان جايي كه پدرش به اسارت نيروهاي بعثي درآمد در اثر برخورد با مين باقي مانده از دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيد.

 



آيا اين بار هم از سد كره جنوبي عبور مي كنيم؟! تكواندو ايران به دنبال دومين قهرماني در آسيا

نوزدهمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني آسيا درحالي از روز جمعه به ميزباني قزاقستان در آستانه آغاز مي شود كه تيم ملي تكواندو ايران به عنوان تنها تيمي كه موفق به گذر از سد كره جنوبي شده به دنبال كسب دومين عنوان قهرماني است.
رقابت هاي تكواندو قهرماني آسيا از سال 1974 راه اندازي شد و تا به امروز به صورت منظم هجده دوره پياپي از اين رقابت ها طي شده كه در هفده دوره آن كره جنوبي عنوان قهرماني را كسب كرده است و در آخرين دوره اين رقابت ها تيم ملي كشورمان توانست با گذر از سد قهرمان سنتي اين رشته، عنوان نخست را به خود اختصاص دهد.چشم بادامي هاي كره جنوبي كه يك بار در جام جهاني 2000 ليون فرانسه طعم تلخ شكست برابر تيم باانگيزه و قدرتمند ايران را چشيده بودند در سال 2008 و اين بار در قاره كهن مقابل جوانان جوياي نام ايران اسلامي تن به شكست دادند و پائين تر از ايران قهرمان روي سكوي دوم ايستادند.
كره جنوبي سال 1974 و در سئول ميزبان اولين دوره اين مسابقات بود كه در حضور 10 كشور حاضر عنوان نخست را به خود اختصاص داد. تيم ملي ايران در سال 1976 در دومين دوره اين رقابت ها كه به ميزباني استراليا برگزار شد اولين حضور خود را تجربه كرد و بدون كسب مدال به تهران بازگشت.
تكواندو ايران در دومين حضور خود سال 1978 با تركيبي كامل به هنگ كنگ ميزبان سومين دوره رقابت هاي قهرماني قاره كهن رفت و موفق شد ضمن كسب 6 مدال نقره و برنز سكوي سوم را از آن خود كند.
نينوس تومان و حميد حشمتي خواه دو مدال نقره، ظفري، زاهدي، مؤمن و غلامحسن سعيد چهار مدال برنز براي تيم ايران كسب كردند. كره جنوبي و استراليا هم بالاتر از ايران قرار گرفتند.ايران در دوره هاي چهارم تا ششم اين رقابت ها غيبت داشت. سال 1986 استراليا در شهر داروين ميزبان هفتمين دوره اين مسابقات بود كه تيم ايران با مدال هاي اكبر بكراني (نقره)، محمد علي قادري، علي حاجي پور و سيدحسن زاهدي (برنز) چهارم شد.
از همان سال تاكنون تيم ملي تكواندو ايران در تمامي رقابت هاي قهرماني آسيا حضوري فعال داشته كه غير از سال 1988 كه نپال در كاتماندو ميزبان اين مسابقات بود و تيم ايران به مدالي دست پيدا نكرد در هر دوره حضور خود هم مدال كسب كرده و هم در بين 5 تيم برتر جاي گرفته است.كسب 51 مدال، (12 طلا، 8 نقره و 20 برنز)، يك قهرماني، 5 نايب قهرماني، يك عنوان سومي و 5 عنوان چهارمي حاصل 30سال حضور تيم ملي تكواندو در اين رقابت ها بوده است.محمد باقري كه در جام نوزدهم چهارمين حضور خود را در اين رقابت ها تجربه مي كند با سه مدال طلا، نقره و برنز پرافتخارترين تكواندوكار ايران در آسياست.
كوروش رجلي با دو طلا خوشرنگ ترين مدال ها را كسب كرده ضمن اينكه فريبرز عسگري، فرزاد ذرخش، بيژن مغانلو، مجيد افلاكي و هادي ساعي نيز از ديگر مدال آوران پرافتخار ايران در رقابت هاي قهرماني قاره كهن مي باشند.
تيم ملي تكواندو ايران با تركيب عليرضا شكوري، رضا نادريان، محمد باقري ، عليرضا نصر، فرزاد عبدالهي و كوروش رجلي در هجدهمين دوره اين مسابقات كه سال 2008 به ميزباني چين در ژنگژو برگزار شد با 4 طلا و يك نقره براي اولين بار موفق شد سكوي قهرماني را از آن خود كند.
همين تيم با تركيب متفاوت از روز جمعه در جام نوزدهم به ميدان مي رود. نادريان، عبداللهي و معمتد از تيم دوره قبل به همراه تاجيك، كرمي و حجي زواره راهي قزاقستان شده اند تا از عنوان قهرماني دوره گذشته خود دفاع كند.
اين رقابت ها 31 ارديبهشت ماه تا دوم خردادماه در آستانه، قزاقستان برگزار مي شود. برنامه كامل نوزدهمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني آسيا:
جمعه 31 ارديبهشت ماه:
مردان: وزن 58- كيلوگرم (ايران نماينده اي ندارد)، وزن 74-كيلوگرم (فرزاد عبداللهي) و وزن 87- كيلوگرم (يوسف كرمي).
بانوان: وزن 46- كيلوگرم (فاطمه السادات نعمتي) و وزن 68-كيلوگرم (پريسا فرشيدي
شنبه اول خردادماه:
مردان: وزن 54- كيلوگرم (ايران نماينده اي ندارد)، وزن 63-كيلوگرم (رضا نادريان) و وزن 80-كيلوگرم (مسعود حجي زواره)
بانوان: وزن 49-كيلوگرم (سارا خوش جمال فكري) و وزن 57- كيلوگرم (سوسن حاجي پور
يكشنبه دوم خردادماه:
مردان: وزن 68-كيلوگرم (محمد باقري ) و وزن 87+ كيلوگرم (حسين تاجيك)
بانوان: وزن 53- كيلوگرم (سمانه شش پري)، وزن 62- كيلوگرم (ايران نماينده اي ندارد) و وزن 73- كيلوگرم (نيره رستمي)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جريمه 6هزار دلاري فدراسيون و باشگاه هاي استقلال، مس و ذوب آهن
كنفدراسيون فوتبال آسيا، فدراسيون فوتبال ايران و باشگاه هاي مس كرمان، ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران را در مجموع 6 هزار دلار جريمه كرد.
پس از پايان مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا و جام باشگاه هاي فوتسال آسيا، كميته انضباطي AFC موارد انضباطي رخ داده در طول اين رقابت ها را اعلام و خاطيان را جريمه كرد.
بر اين اساس، فدراسيون فوتبال ايران به دليل پرتاب اشياء و مشخصاً نارنجك دستي از سوي تماشاگران ايراني در طول رقابت هاي جام باشگاه هاي فوتسال آسيا و در ديدار تيم هاي پورت آتوريتي تايلند- ناگويا اشونز ژاپن به پرداخت سه هزار دلار جريمه محكوم شد.
هم چنين باشگاه ذوب آهن نيز به دليل اين كه «محمد قاضي» پس از گلزني برابر الاتحاد عربستان در ليگ فوتبال قهرمانان آسيا شعاري مذهبي بر روي زيرپوش خود درج كرده بود، به پرداخت هزار دلار جريمه محكوم كرد.
باشگاه استقلال تهران نيز به دليل توزيع بروشوري مغاير با قوانين AFC پيش از كنفرانس مطبوعاتي ديدار برابر الغرافه قطر به پرداخت هزار دلار جريمه محكوم شد.
باشگاه مس كرمان هم به دليل حضور بازيكنان غيرمرتبط در كنفرانس مطبوعاتي پيش از بازي در ديدار برابر الاهلي امارات، بايد مبلغ هزار دلار به كنفدراسيون فوتبال آسيا بپردازد.
قلعه نويي: به استقلال فكر نمي كنم
امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: تمام تمركزم معطوف به ساختن تيم سپاهان براي فصل بعد است و به هيچ وجه به پيوستن به استقلال فكر نمي كنم.
سرمربي سابق تيم استقلال درباره احتمال پيوستنش به اين تيم اظهار كرد: به هيچ وجه به پيوستن به تيم استقلال فكر نمي كنم. هواداران اين تيم را از صميم قلب دوست داشته و آنها جاي زيادي در دل من دارند. اما تمام فكر و ذكرم معطوف به سپاهان و ساختن تيم قدرتمندتري براي فصل آينده است. تنها مي توانم براي استقلال آرزوي موفقيت كنم و به سپاهان طلايي بيانديشم.
«مكث» هنگام زدن ضربه پنالتي ممنوع شد
كميته داوران فيفا در تصميمي جديد مكث كردن در زدن ضربات پنالتي را ممنوع كرد.فيفا اعلام كرد: بازيكنان هنگام زدن ضربه پنالتي حق ندارند مكث كنند و در صورت انجام اين كار با كارت زرد داور روبرو خواهند شد.
فيفا با غيرورزشي دانستن اين حركت تأكيد كرد، در صورتي كه بازيكني با مكث به توپ ضربه بزند و توپ وارد دروازه شود، ضربه پنالتي تكرار و بازيكن خاطي كارت زرد دريافت خواهد كرد.
جروم والكه دبيركل فيفا بعد از نشست با سپ پلاتر اعلام كرد اين قانون فصل آينده در تمام ليگ ها اجرا خواهد شد.
بلاتكليفي مديران صبا در خصوص تيمداري
سرمربي تيم فوتبال صباي قم گفت: مديران باشگاه ما بلاتكليف هستند و اين خطرناك ترين نوع تيمداري است.
رسول كربكندي سرمربي صبا در مورد حضورش در فصل آينده در اين تيم گفت: هنوز با من صحبتي نشده است و مديران باشگاه نيز بلاتكليف هستند. يكسري از بازيكنان قراردادشان با اين باشگاه به پايان مي رسد و اين خطرناك ترين نوع تيمداري است و هيچ كس تكليفش را نمي داند. من يكي دو پيشنهاد از تيم هاي ديگر دارم اما در شرايط مساوي دوست دارم در صبا بمانم.
كربكندي در مورد اينكه بعد از دو تجربه ناموفق در شهرداري بندرعباس و برق شيراز و احيا شدن در صباي قم گفت: قبول دارم در صبا دوباره احيا شدم اما مسئولان قم هم بايد بدانند اگر مي خواهند تيمداري كنند بايد به طور حرفه اي هزينه هاي تيم را بپردازند. در اين روزها كه بازيكنان در صورت پرداختن نشدن مطالباتشان حاضر به تمرين نيستند با اعتبار يك شهر ممكن است بازي شود. من نسبت به تيم صباي قم اداي دين دارم اما به شرطي كه شرايط براي همكاري مهيا باشد.
مدير روستا: فصل آينده در پاس نمي مانم
سرمربي پاس همدان گفت: فصل آينده در اين تيم نمي مانم و به تيم ديگري مي روم.علي اصغر مديرروستا پس از تساوي يك بر يك برابر تراكتورسازي و بقا در ليگ برتر اظهار داشت: حتي اگر يك بر صفر هم بازنده مي شديم باز هم در ليگ برتر مي مانديم اما بازيكنانم با غيرتمندي جنگيدند. اگر پنالتي دقيقه 25 را از دست نمي داديم شرايط بازي تغيير مي كرد.
مدير روستا در پايان گفت: فصل بعد قطعاً در پاس نمي مانم. من دو سه پيشنهاد دارم كه براي بررسي بيشتر همه را بعد از پايان ليگ موكول كرده بودم. اتفاقاتي در همدان رخ داد كه انگار برخي دوست نداشتند پاس نتيجه بگيرد.

 



برگزاري مراسم آبرومندتر از هميشه جام قهرماني ليگ نهم بالاي سر سپاهاني ها

جام قهرماني نهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور سه شنبه شب روي دستان بازيكنان تيم فوتبال سپاهان در حالي به چرخش آمد كه ورزشگاه يكصد هزارنفري آزادي خالي بود.
درپايان ديدار تيم هاي پرسپوليس و سپاهان اصفهان و پس از گذشت زمان 30دقيقه، طي مراسمي جالب توجه جام قهرماني ليگ نهم توسط حميد سجادي معاون امور ورزشي سازمان تربيت بدني به بازيكنان تيم فوتبال سپاهان اهدا شد.دراين مراسم علاوه بر بازيكنان تيم سپاهان كه با لباس متحدالشكل زرد رنگ روي سكوي ويژه مراسم حضور داشتند، عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ، مسئولان باشگاه سپاهان و تعدادي از مديران سازمان و فدراسيون فوتبال حضور داشتند.جشن قهرماني اين دوره از مسابقات نسبت به دوره هاي گذشته شرايط بسيار بهتري داشت و نظم بيشتري بر مراسم حاكم بود.
تساوي پيروزي و سپاهان، برتري فولاد
اما در ادامه رقابتهاي فوتبال هفته سي و چهارم ليگ برتر و در پايان روز نخست از ساعت 30:19 دقيقه سه شنبه تيم هاي پيروزي و سپاهان در ورزشگاه آزادي و به قضاوت عليرضا فغاني درحضور كمتر از 10 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند كه در پايان دو تيم به تساوي رضايت دادند.
دراين ديدار كه نيمه اول آن با تساوي بدون گل به پايان رسيده بود، هادي نوروزي در دقيقه 46 براي پيروزي گل زد و در دقيقه77 مهدي كريميان بازي را به تساوي كشاند. ضمن اينكه پيروزي در دقيقه 70 توسط وسلي به يك گل ديگر دست پيدا كرد اما كمك داور اعلام افسايد كرد.
با اين تساوي تيم فوتبال سپاهان با 67 امتياز قهرماني اش را تثبيت كرد و پيروزي با 53 امتياز در رده چهارم جدول رده بندي قرارگرفت.
در اهواز تيم فوتبال استيل آذين كه مي توانست با پيروزي برابر استقلال سقوط كرده به رده چهارم صعود كند به نتيجه تساوي يك - يك دست يافت. افشين چاووشي در دقيقه 45 براي استيل آذين گل زد و هادي خنيفر نيز در دقيقه91 از روي نقطه پنالتي گل تساوي استقلال اهواز را به ثمر رساند.
در ديگر ديدار روز نخست هفته سي و چهارم تيم فوتبال فولاد خوزستان در ورزشگاه شهيدبهشتي بوشهر برابر شاهين به پيروزي يك برصفر دست يافت. در اين ديدار غلامرضا رضايي در دقيقه 64 براي فولاد گل زد.

 



ترك اردوي تيم ملي كاراته توسط روحاني

حسن روحاني، قهرمان بازي هاي آسيايي دوحه اردوي تيم ملي كاراته را ترك كرد.
حسن روحاني كه در دوره گذشته بازي هاي آسيايي يكي از سه مدال طلاي كاراته ايران را به دست آورد در جريان اردوي سوم تيم ملي در گيلان از ادامه حضور در اردوها انصراف داد.
اين تصميمي بود كه از سوي خود روحاني گرفته شده است. مهدي دولي خاني نيز از ديگر غايبان اردوي تيم ملي است. مهدي زاده و كيوان زرين نيز به دليل مصدوميت در تمرينات حضور نداشتند.
اين درحالي است كه مسابقات انتخابي تيم ملي سوم خردادماه در سالن كبكانيان برگزار مي شود و همه مدعيان بايد در آن شركت كنند. از سوي كادر فني 2 كيلوگرم ارفاق وزن براي ملي پوشان درنظر گرفته شده است.
جاسم ويشگاهي به علت ناراحتي كمر در انتخابي هفته آينده غايب خواهد بود.

 



انتقاد قادر ميزباني از تور رياست جمهوري اين رقابت ها در شأن دوچرخه سواري ما نبود!

ركابزن نخست قاره كهن در سال 2009 گفت: سومين دوره تور رياست جمهوري در شان دوچرخه سواري ايران نبود.
قادر ميزباني عنوان كرد: مراحل سومين دوره تور رياست جمهوري تغيير كرده بود. هرچند كه طراحي مسير 2 دوره پيشين نيز ايده آل نبود؛ اما امسال مسيرها بسيار نامناسب در نظر گرفته شد.
وي افزود: امتيازات هر تور بين المللي براساس نوع طراحي مسير مسابقات است. بر همين اساس تورها از سوي فدراسيون جهاني امتياز دريافت مي كنند.
ميزباني گفت: به نظر من سومين دوره تور رياست جمهوري در شان نام جام و دوچرخه سواري ايران نبود.
ركابزن نخست قاره كهن در سال 2009 با اشاره به مرحله سومين دوره تور تصريح كرد: متاسفانه مسيرها به خاطر برخي مصلحت انديشي ها بسيار نامناسب طراحي شد. مسافت هاي 80 و 90 كيلومتري و پرترافيك در سطح كيفي رقابت ها تاثير منفي داشت.
ميزباني عنوان كرد: اگر اين موارد را عنوان مي كنم صرفا به اين دليل است كه دوست ندارم به واسطه اين مشكلات كه ناشي از نبود امكانات و بي برنامگي است سال هاي آينده شاهد عدم استقبال تيم هاي خارجي معتبر از اين مسابقات باشيم.

 



بازيكنان هلند و دانمارك، هدف القاعده هستند

عضو دستگير شده القاعده فاش كرد كه قصد داشته به همراه «دوستانش» تيم هاي دانمارك، هلند و هواداران اين دو تيم را در رقابت هاي جام جهاني مورد حمله قرار دهد.
اين تبعه عربستاني كه سه شنبه توسط نيروهاي امنيتي عراق در بغداد دستگير شد، پس از دستگيري فاش كرد كه قصد داشته به همراه «دوستانش» در طول رقابت هاي جام جهاني تيم هاي دانمارك، هلند و هواداران اين دو تيم را مورد حمله قرار دهد.
القحطاني به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: با هم صحبت كرديم كه چگونه انتقام خودمان را از دانماركي ها و هلندي ها بگيريم. هدفمان حمله به تيم هاي ملي دانمارك و هلند و هم چنين هواداران اين تيم ها بود. مي خواستيم اگر امكان دسترسي به اين تيم ها پيدا نمي كرديم به هوادارانشان حمله كنيم.
قحطاني اعلام كرده كه هدف از اين اقدام انتقام از اين كشورها به دليل چاپ كاريكاتور موهن از پيامبراسلام(ص) بوده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمدرضا حاج يوسف زاده سرمربي تيم ملي بزرگسالان جودو ايران شد. عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو اظهار كرد: حاج يوسف زاده به صورت همزمان هم مدير تيم هاي ملي است و هم سرمربي تيم ملي بزرگسالان. سيدمحمود ميران هم به عنوان مربي در كادرفني حضور خواهد داشت.
¤ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با ادغام سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني مخالفت كرد. علي سعيدلو در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به اين سوال كه آيا با ادغام سازمان هاي ملي جوانان و تربيت بدني موافق است، گفت: با اين ادغام موافق نيستم و مخالف آن هستم.

 



اخبار فوتبال جهان

محروميت ريبري از حضور در فينال ليگ قهرمانان اروپا
دادگاه عالي ورزش جهان (CAS) اعلام كرد رأي يوفا در مورد فرانك ريبري بابت سه جلسه محروميت در رقابتهاي اروپايي درست است. به اين ترتيب بازيكن فرانسوي كه در بازي رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا تكل بسيار خشن زده بود، امكان بازي در ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا را نخواهدداشت. فرانك ريبري روز دوشنبه به همراه كارل هاينس رومينيگه، معاون باشگاه بايرن و وكلاي مونيخي ها در محل اين دادگاه در شهر لوزان سوئيس حاضر شد و برابر قاضي به سؤالات پاسخ داد. اين بازيكن در ديدار رفت مرحله نهايي ليگ قهرمانان اروپا مقابل المپيك ليون در ماه گذشته ضربه خشني به روي پاليساندرو لوپز، بازيكن تيم فرانسوي زد كه اخراج وي در نيمه اول بازي توسط روبرتو روزتي، داور ايتاليايي را به همراه داشت.
كركيچ فروشي نيست
خوان لاپورتا كه در آستانه استعفا از سمت خود براي كسب آخرين ضريب محبوبيت درشهر تلاش مي كند، درنشست خبري خود گفت: بوخان كركيچ بازيكن جواني است كه در بارسلونا پرورش يافته و ما او را از دست نخواهيم داد.
وي افزود: نه تنها كركيچ، بلكه هيچ بازيكن جوان ديگري در فهرست فروش ما قرار ندارد و سياست بارسلونا اين نيست كه بازيكنان مستعد و جوان خود را به فروش برساند و پيشنهادات نجومي سايرين نيز هيچ اثري در سياست هاي كلي ما نخواهدداشت.
لاپورتا در واكنش به اظهارات اخير ساندرو راسل گفت: او سياست را بهتر از من مي داند و مطمئن باشيد كه هيچ نفرتي هم از سياست ندارد، من با هواداران رك هستم اما او اين روزها نياز به ظاهرسازي و به دست آوردن دل هواداران دارد.
درخواست نخست وزير پرتغال از مورينيو
نخست وزير پرتغال از خوزه مورينيو خواست با آمدن به مادريد اتحاد ميان دو كشور اسپانيا و پرتغال را تقويت كند.
دو كشور همسايه اسپانيا و پرتغال به بهانه كسب امتياز ميزباني جام جهاني 2018 اتحاد بي سابقه اي را در زمينه ورزش و فرهنگ تشكيل داده اند و پيش بيني مي شود اين اتحاد فرهنگي در آينده وارد عرصه هاي اقتصادي و سياسي نيز شود.
انتقال خوزه مورينيو به رئال مادريد به عنوان سفير ورزش كشور پرتغال مي تواند دراين ميان گام بلندي براي تقويت اين اتحاد تازه متولدشده محسوب شود.
خوزه سوكراتس نخست وزير پرتغال دراين خصوص گفت: مورينيو مي تواند با رئال مادريد دست به كار بزرگي بزند آنقدر بزرگ كه حتي كاپلو هم در انجام آن عاجز بود. رئال مادريد خانه امن و راحتي براي خوزه مورينيو است و از طرفي باعث مي شود فرزند ورزش پرتغال در كنار كشورش به فعاليت مشغول باشد.
آنري حضور در آمريكا را تكذيب كرد
مهاجم فرانسوي تيم فوتبال بارسلونا خبر عقد قرارداد با تيم نيويورك ردبولز آمريكا را تكذيب كرد.
تيه ري هانري اظهار داشت: در مطبوعات خواندم با تيم ردبولز آمريكا پيش قرارداد بسته ام تا پس از جام جهاني قرارداد نهايي را امضا كنم. در حالي كه چنين چيزي وجود نداشته و من اين خبر را تكذيب مي كنم.
وي افزود: درحال حاضر تنها به فكر ادامه حضور در بارسا هستم. هنوز يك سال ديگر از مدت قراردادم با اين تيم باقي و دوست دارم تا پايان در خدمت كاتالاني ها باشم.
هانري تصريح كرد: ذهنم را مشغول اينگونه اخبار نمي كنم بلكه به فكر اوج گيري به همراه تيم كشورم براي مسابقات جام جهاني هستم. تصور مي كنم پس از جام جهاني به قدر كافي فرصت هست تا در مورد آينده بتوان بهتر تصميم گيري كرد.
تمديد قرارداد ميليتو با بارسا
گابريل ميليتو بازيكن تأثيرگذار بارسلونا كه در زمان مصدوميت و محروميت مدافعين كليدي اين تيم فرصت درخشش پيدا كرد، در حضور خوان لاپورتا و جوزپه گوارديولا قراردادش را تا پايان سال 2012 تمديد كرد. اگر قرارداد وي تمديد نمي شد مجبور بود تا پايان ماه جاري ميلادي خاك اسپانيا را ترك كند.ميليتو پيش از اين در تركيب رئال ساراگوسا نيز درخشش قابل توجهي داشت و لاليگا را خانه امني براي تجربه فوتبال حرفه اي يافته است.
دروگبا: ترك چلسي بي معناست
ديديه دروگبا گفت: نمي دانم چرا مردم در مورد خروجم از چلسي در تابستان سال جاري حرف مي زنند. چنين موضوعي حقيقت ندارد. در استامفوردبريج بسيار خوشبخت هستم و كارم را خيلي خوب به پيش مي برم. ترك چلسي بي معني است.
وي افزود: در تيمي بزرگ بازي مي كنم و به افتخارات خوبي رسيده ام. مي خواهم با چلسي افتخاراتي ديگر مثل قهرماني اروپا را تجربه كنم.اين اظهارات پس از صحبت هاي اخير خوزه مورينيو، مربي اسبق وي در چلسي و سرمربي حال حاضر اينتر ميلان بيان شد كه گفته بود كه در صورت حضور در راس كادر فني رئال مادريد امكان انتقال دروگبا را به اين تيم فراهم خواهد كرد.
فرينگس جانشين بالاك در تيم ملي آلمان
مطبوعات آلمان پس از مصدوميت كاپيتان تيم ملي فوتبال اين كشور خواهان استفاده هافبك وردربرمن شدند.
پس از انتشار خبر مصدوميت شديد ميشائيل بالاك و از دست رفتن فرصت حضور در رقابت هاي جام جهاني 2010، رسانه هاي نوشتاري آلمان خواهان آن شدند تا يواخيم لو اقدام به دعوت از تورستن فرينگس كند. روزنامه اكسپرس در اين باره نوشت: با توجه به شباهت بسيار بازي تورستن فرينگس به ميشائيل بالاك، بهتر است يواخيم لو از وي دعوت كند تا جانشين كاپيتان مصدوم شود.
اين نشريه نوشت: فرينگس از جهات زياد وضعيتي شبيه به بالاك دارد. از جمله اينكه سن و تجربه اش در اندازه بالاك است. در ضمن نظير او در پست هافبك مياني و دفاعي خوب بازي مي كند و به لحاظ تجربه بسيار زياد، قابليت فرماندهي تيم ملي را دارد. وي كه اينك بازوبند كاپيتاني وردربرمن را داراست، مي تواند بازيكنان جوان تيم ملي را نيز هدايت كند.

 



يك سال از دستور رئيس جمهور گذشت خصوصي سازي پيروزي و استقلال چه شد؟!

احتمالا ذهن كسي ياري نخواهد كرد كه براي اولين بار كدام رئيس دولت طرح «خصوصي سازي» پيروزي و استقلال را رسانه اي كرده است.
نكته جالب و البته تقريبا مشترك در دستور رئيس دولت ها به روساي سازمان تربيت بدني اين بوده كه بر «ميليون هوادار» استقلال و پيروزي تاكيد داشته اند و اين را هم يادآور شده اند كه دولت هايشان براي «حمايت از اين دو باشگاه در راستاي شادي مردم و هواداران آنها از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نكرده» است.
26 ارديبهشت سال 88 محمود احمدي نژاد رئيس دولت نهم در نامه اي كه به محمد علي آبادي نوشت از او خواست «به منظور ارج نهادن به علاقه و احساسات پرشور و ارزشمند مردم و توسعه و پيشرفت هرچه بيشتر اين باشگاه ها «طرح واگذاري اين دو مجموعه ملي به «طرفداران» تيم ها در دستور كار قرار گيرد.
رئيس جمهور در اين نامه اشاره اي هم به اعلام آمادگي «افراد و گروه هاي مختلف» براي دريافت سهام باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس داشت و از رئيس وقت سازمان تربيت بدني خواست تا اقدامات لازم جهت واگذاري سهام اين دو باشگاه به مردم را در راستاي اجرايي كردن اصل 44 قانون اساسي انجام داده و نتيجه را اعلام كند.
دقايقي پس از دستور رئيس جمهور محمد علي آبادي در گفت وگويي كه با سايت سازمان تربيت بدني انجام داد گفت: «بي شك نوع نگاه و حساسيت دكتر محمود احمدي نژاد ضامن موفقيت طرح واگذاري استقلال و پيروزي به مردم خواهد بود و نتايج مثبت و تاثيرگذاري را براي مجموعه اين دو باشگاه به همراه خواهد داشت. خوشبختانه امروز و با تصميم رئيس جمهوري شرايط واگذاري دو باشگاه به مردم تسهيل خواهد شد و سازمان تربيت بدني از همين امروز، اقدامات از قبل انجام داده خويش در اين خصوص را با تشكيل كميته اي خاص با جديت و سرعت بيشتري دنبال خواهد كرد تا با فراهم آمدن شرايط اجرايي واگذاري سهام دو باشگاه گزارش اقدامات انجام شده به اطلاع رئيس جمهور محترم برسد.»
علي آبادي در اين مصاحبه كه به خبر اول روز بيست و ششم ارديبهشت سايت سازمان تربيت بدني تبديل شده بود از «برنامه هاي گسترده سازمان براي واگذاري استقلال و پيروزي» خبر داد.
يك روز بعد فدراسيون فوتبال هم بيانيه اي در اين باره صادر و اعلام كرد اميدوار است با استقبال از دستور رئيس جمهور ديگر تيم هاي دولتي فوتبال ايران هم به سرعت و با كمك دولت و مجلس وارد اين چرخه شوند.
دوم خرداد، سايت سازمان تربيت بدني از برگزاري نخستين جلسه كارگروه واگذاري سهام استقلال و پيروزي خبر داد. در بخشي از اين خبر آمده بود: پيش بيني مي شود كه با توجه به تاكيد رئيس جمهوري، روند پيگيري و اجراي واگذاري استقلال و پيروزي به مردم با شتاب و سرعت لازم پيش رفته و عملياتي شود.
باتوجه به استقبال گسترده سازمان تربيت بدني، فدراسيون فوتبال و برخي رسانه ها از دستور رئيس جمهور در يك فاصله زماني كوتاه اين اميدواري ايجاد شد كه برخلاف مرتبه هاي پيشين اين بار روند خصوصي سازي پيروزي و استقلال روند جدي تري به خود بگيرد، حتي سخنگوي وقت سازمان تربيت بدني هم پيش بيني كرد كه «ضمن اهتمام به اصل واگذاري اين دو باشگاه در كوتاه ترين زمان كه در قانون بودجه سال 88 نيز از آن ياد شده است تمامي اقدامات كارشناسي در اين جهت در كمترين زمان انجام پذيرد.»
در ادامه روزهاي آغازين خرداد سير اخباري كه پيرامون واگذاري سهام استقلال و پيروزي به «ميليون ها هوادار» منتشر مي شد، صعودي بود به طوري كه همچنان اظهارنظر مديران دو باشگاه سرخابي پايتخت و همچنين مسئولان وقت سازمان تربيت بدني درباره ايجاد «تحول» در ورزش پس از صدور دستور رئيس جمهور ادامه داشت.
در روز هشتم خرداد سازمان خصوصي سازي كشور هم با انتشار فهرست سازمان ها و شركت هايي كه در اولويت واگذاري هستند اعلام كرد كه در سه ماهه چهارم سال 88 (زمستان سال قبل) صددرصد باشگاه هاي استقلال و پيروزي از زيرمجموعه سازمان تربيت بدني از طريق بورس به فروش مي رسد.
البته قبل از اينكه سازمان خصوصي سازي اعلام كند كه در زمستان 88 پيروزي و استقلال وارد بورس مي شوند محمد علي آبادي پيش بيني كرده بود كه تا پيش از شروع ليگ نهم اين دو باشگاه واگذار شوند.
با اين حال مديريت علي آبادي در سازمان تربيت بدني مجال نداد ببيند كه آيا پيش بيني و خوش باوري اش به آينده جواب مي دهد يا نه اما سعيدلو كه به سازمان آمد متوجه شد كار به اين آساني ها نيست. نه اينكه ديگر از پيگيري دستور رئيس جمهور خبر بود و نه اين كه ديگر اصلا حساسيتي وجود داشت كه قضيه واگذاري استقلال و پيروزي توسط سازمان تربيت بدني دنبال شود.
احتمالا به همين خاطر ماه ها پس از غفلت از دستور رئيس جمهور، علي سعيدلو، حبيب كاشاني و اميررضا واعظي آشتياني را به دفترش فراخواند تا اين دو «گزارشي از چگونگي برنامه تدوين شده براي خصوصي سازي» اين دو باشگاه ارائه كنند اما همين كه 351 روز پس از دستور رئيس جمهور چنين جلسه اي برگزار شده و خبري هم از ورود سرخابي ها به چرخه بورس نيست به خودي خود گواه غفلت سران ورزشي به دستور رئيس دولت است. ضمن اين كه رئيس سازمان تربيت بدني دولت دهم برخلاف علي آبادي كمتر اظهارنظري درباره خصوصي سازي انجام داده كه البته اين مي تواند نشأت گرفته از ديد واقع بينانه سعيدلو باشد. نگاهي كه باعث شد سعيدلو در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه از او درباره پيش بيني علي آبادي براي كسب سكوي چهارمي بازي هاي آسيايي پرسيده بود، بگويد: «چهارمي در آسيا نظر علي آبادي است. هر كسي مي تواند براي خود رويا و آرزويي داشته باشد.»
مي خواهيم اين دو باشگاه را واگذار كنيم
سعيدلو: استقلال و پيروزي نبايد به دولت بچسبند
سال پيش در چنين روزهايي بود كه رييس جمهور دستور واگذاري باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس را به بخش خصوصي صادر كرد. دستور رييس جمهور اگرچه موج مثبتي را در جامعه ورزش ايجاد كرد ولي ديري نپاييد كه بحث واگذاري اين دو باشگاه در ساير مشكلات ورزشي كشور گم شد و هيچ يك از وعده هاي مسئولان در اين باره تحقق نيافت.
اكنون پس از گذشت يك سال از دستور محمود احمدي نژاد سرانجام خصوصي سازي اين دو باشگاه بزرگ چه خواهد شد؟
علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني به ابهامات موجود در بحث واگذاري دو باشگاه پاسخ داد.
¤ آقاي سعيدلو! پس از گذشت يك سال از دستور رييس جمهور براي واگذاري باشگاه هاي استقلال و پيروزي سازمان تربيت بدني چه اقداماتي انجام داده است؟
- در دولت سياست اصلي اصل44 قانون اساسي، رهنمود مقام معظم رهبري، پيگيري مجلس و اراده دولت است. هيچ دولتي به اندازه ما موفق نبوده، ما چندين برابر دولت هاي گذشته كار كرديم.
¤ هدف از واگذاري دو باشگاه چيست؟
- خواست قلبي ما اين است كه اگر مردم بتوانند تصدي گري امور به مردم واگذار شود. ورزش از صنعت، تجارت و گردشگري و... مردمي تر است.
¤ آيا دولت مي خواهد به رويه سابق خود در نحوه اداره اين دو باشگاه ادامه دهد؟
- دولت نمي خواهد فقط روي اين دو باشگاه تصدي گري كند. ازنظر ما استقلال و پيروزي نبايد فقط به فدراسيون و دولت بچسبند.
¤ اراده سازمان تربيت بدني براي واگذاري دو باشگاه قطعي است؟
- وظيفه سازمان تربيت بدني برنامه ريزي كلان در ورزش است. اراده ما براي واگذاري باشگاه ها قطعي است. در طول اين يك سال ما دو يا سه جلسه براي واگذاري داشتيم.
¤ نتيجه جلسات چه بود؟
- اين نوع واگذاري ها به بخش خصوصي از طرف سازمان هاي رسمي برگزار مي شود. ما با وزارت اقتصاد و دارايي كه مسئول واگذاري ها به بخش خصوصي هستند جلساتي داشتيم.
¤ براي واگذاري چه اقداماتي بايد انجام شود؟
- بايد ارزش باشگاه ها، ميزان بدهي، تراز مالي، برنامه ها و... مشخص شود. باشگاه ها بايد حسابرس بياورند و تراز مالي خود را مشخص كنند. براي واگذاري بايد قيمت باشگاه ها معلوم شود.
¤ چقدر ديگر بايد بگذرد تا زمان واگذاري باشگاه ها مشخص شود؟
- دست ما نيست! اگر اين مراحل انجام شود ساير كارها نيز انجام مي شود. براي واگذاري بايد راه هاي قانوني طي شود.
¤ كارشناسان معتقدند اين دو باشگاه براي دولت منافعي دارند و دولت واقعاً نمي خواهد از اداره آن ها دست بردارد؟
- اداره اين دو باشگاه چه منافعي مي تواند داشته باشد؟ اگر تيم ها ببازند ناسزايش را ما مي شنويم و اگر هم ببرند مديران عامل خوشحال مي شوند و بازيكنان پاداش مي گيرند.

مقاومت لايه هاي مياني مديريت دولتي كار را به عقب انداخت
فتح الله زاده: سرخابي ها تا 6ماه ديگر واگذار مي شوند
رييس كميته خصوصي سازي فدراسيون فوتبال گفت: مقاومت لايه هاي مياني مديريت دولتي در كشور واگذاري دو باشگاه پيروزي و استقلال به بخش خصوصي را 27 سال به عقب انداخته اما اكنون با ورود پرونده شان به سازمان خصوصي سازي بايد منتظر باشيم تا حداكثر طي 6ماه آينده اين واگذاري ها نهايي شود.
علي فتح الله زاده پيرامون روند واگذاري باشگاه هاي دولتي به بخش خصوصي از جمله پيروزي و استقلال كه يك سال پيش رييس جمهور دستور واگذاري اين دو باشگاه به بخش خصوصي را صادر كرد، اظهار كرد: واگذاري اين باشگاه ها به بخش خصوصي برنامه اي بوده كه از سال 1362 در دستور كار دولت قرار گرفته است اما در طول اين 27 سال اين موضوع هميشه در رده مديران كل مطرح شده است. زماني كه به لايه هاي مياني مديريت و امور اداري مي آمد با مقاومت اين لايه ها و مسئولان دولتي مواجه مي شد. هر زمان كار به روند خوبي مي رسيد رييس سازمان تغيير مي كرد و پروسه دوباره به عقب مي افتاد.
وي افزود: واگذاري اين دو باشگاه در دوره رياست محسن مهرعليزاده رييس سازمان تربيت بدني تا نزديكي ورود به سازمان بورس هم رفت، تقريبا اقدامات اداري مقدماتي و بررسي هاي بعدي اش نهايي شده بود اما باز با تغيير دولت و به تبع آن تغيير رييس سازمان تربيت بدني كار دوباره عقب افتاد. دستور رييس جمهور در آخر دوره چهارساله دولت هشتم داده شد و پس از آن هم شاهد بوديم مجددا رييس سازمان تربيت بدني تغيير كرد.
فتح الله زاده گفت: اما در اين دوره رويكرد جدي و قدم هاي مثبتي را از سوي علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني در اين راستا ديده ايم. تاكنون مقاومت هايي بوده اما فكر مي كنم وقت آن رسيده تا اين كار به صورت عملياتي اجرا شود. با اطلاعي كه از طريق «كردزنگنه» رييس سازمان خصوصي سازي گرفته ام كار واگذاري اين دو باشگاه بزرگ كشور به سازمان خصوصي سازي واگذار شده و اكنون در مرحله انتخاب روشي براي خصوصي شدن است.
فتح الله زاده گفت: قرار است كميته اي متشكل از نماينده هاي خصوصي سازي، سازمان تربيت بدني و كميته خصوصي سازي فدراسيون جلساتي را از اين هفته برگزار كنند تا ضمن انتخاب روشي براي خصوصي كردن اين دو باشگاه قيمت سهام آن را هم تعيين كنند. در مجموع پيش بيني مي كنم طي شش ماه آينده اين كار به سرانجام نهايي برسد.
مي ترسند خصوصي سازي كنند
نجف نژاد: بايد كميته اي خارج از سازمان تربيت بدني تشكيل شود
رئيس كميته فوتبال مجلس شوراي اسلامي گفت: باشگاه هاي خصوصي درنابرابري مسائل مالي مانده اند و من عزمي در سازمان تربيت بدني براي واگذاري باشگاه هاي دولتي نمي بينم.
مقداد نجف نژاد با تاكيد بر ضرورت خصوصي سازي اظهار كرد: اگر به تعالي و توسعه نظر داريم و مي خواهيم بهره وري را بالا ببريم بايد بخش خصوصي را در سطوح باشگاهي مشاركت دهيم. دردنيا هم اين تحول از چندين سال پيش آغاز شد و حالا مي بينيم كه چطور در ورزش صاحب اقتدارند.
وي با اشاره به گذشت يك سال از دستور رئيس جمهور مبني بر خصوصي كردن باشگاه هاي استقلال وپيروزي گفت: دستور رئيس جمهور جدي بود اما حالا بحث خصوصي سازي اين دو باشگاه جدي نيست.اوايل اين موضوع پيگيري مي شد اما به جايي نرسيد. بايد يك كميته خارج از سازمان اين بحث را پيگيري كند. حيثيت فوتبال كشور تا حد زيادي وابسته به اين دو باشگاه است. فوتبال را به استقلال و پيروزي منحصر نمي كنم ولي اين دو باشگاه اهميت زيادي دارند.
اين نماينده مجلس در ادامه تصريح كرد: درحال حاضر بيشتر باشگاه هاي فوتبال دولتي اند. واقعا چرا بخش خصوصي از ورود به ورزش استقبال نمي كند. در فوتبال سه تيم ابومسلم،استقلال اهواز و شموشك زير نظر بخش خصوصي اداره مي شوند درحالي كه درحال حاضر هيچ كدام از اينها در گردونه ليگ برتر نيستند چرا كه تيم هاي دولتي قوي اند و باشگاه هاي خصوصي توان مقابله با آنها را ندارند و مشكل كار صددرصد متوجه دولت است. بخش خصوصي نوپاست و دولت بايد از او حمايت كند تا بتواند روي پاي خودش بايستد و تنومند شود. درحالي كه دولت يك جانبه نگري مي كند، و فقط به باشگاه هاي دولتي و بخصوص استقلال وپيروزي توجه دارد. تمام پول خود را به استقلال و پيروزي مي دهد درحالي كه تيمي مثل شموشك محتاج 50 ميليون تومان است.
نماينده مردم مازندران درمجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يك نزاع ناعادلانه ميان بخش خصوصي و دولت وجود دارد و تا اين نزاع نابرابر وجود دارد چون بخش دولتي پول دارد با جذب بهتر سرمايه و بهترين بازيكنان و بهترين مربي بخش خصوصي را از عرصه رقابت بيرون مي راند و ببينيد دراين جنگ نابرابر بر سر استقلال اهواز - كه حتي داراي جايگاه آسيايي بوده است چه مي آيد. با اين اوضاع شموشك 10سال آينده هم به ليگ برتر نمي آيد.
وي تاكيد كرد: دستور رئيس جمهور قابل اجراست در صورتي كه كميته اي خارج از سازمان تربيت بدني مسئول پيگيري آن باشد، مطمئنا ما نيز در برنامه پنجم بيشتر به اين موضوع مي پردازيم. بحث خصوصي سازي ورزش در فراكسيون ورزش مجلس هم پيگيري خواهد شد.وي با بيان اينكه بخش خصوصي بايد اهليت فوتبالي داشته باشد خاطرنشان كرد: براي واگذاري استقلال و پيروزي ترس وجود دارد. لازم است براي جلوگيري از اين تشويش ها كميته اي خارج از سازمان و با حضور مديرعامل دو باشگاه، سعيدلو، نمايندگان مجلس، صاحب نظران عرصه ورزش و... تشكيل شده و يك برنامه ريزي دو، سه ماهه انجام دهند. اما حالا بررسي را به افرادي داده ايم كه خودشان صاحب منافع اند.


 



تاجيك در پي رده نخست جهان

دارنده مدال برنز جهان گفت: رقابت بر سر رده نخست وزن هشتم رنكينگ جهاني ميان من و نماينده كره است و با كسب مدال طلاي قزاقستان اين مكان را در اختيار خواهم گرفت.
حسين تاجيك اظهار داشت: امسال در مسابقات بين المللي هلند و جام فجر شركت كردم و توانستم به مدال طلا دست يابم و همين مسئله موجب شد كه از رده پنجم به مكان دوم رنكينگ جهاني صعود كنم.وي ادامه داد: نماينده كره فقط با 0/10 اختلاف در مكان اول قرار دارد. علاوه بر نماينده كره حريف قزاق كه در مسابقات جهاني دانمارك به مقام سوم دست يافت از رقباي اصلي من است.
تاجيك كه براي نخستين بار است به مسابقات آسيايي اعزام مي شود، درباره وضعيت آمادگي خود خاطر نشان ساخت: شرايط خيلي خوبي دارم و مي كوشم سومين مدال طلاي خود را در سال جاري بدست آورم. من در روز آخر مسابقه دارم و بايد خود را براي همه چيز آماده كنم.

 



انتقاد سيم خواه از تيم ملي كشتي فرنگي

سرمربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي گفت: كساني كه به مسابقات قهرماني آسيا رفتند در آخرين مسابقه انتخابي اول شدند پس اين نفرات، تيم دوم ايران نبودند.رضا سيم خواه اظهار داشت: چون ورزش ايران بالا و پايين زياد دارد، نبايد خيلي از نتيجه به دست آمده در هند نگران شد، ممكن است تيم ملي فرنگي در مسابقه بعدي بهترين نتيجه را كسب كند؛ اما حرف من اين است كه نبايد به مردم دروغ گفت: اين نفراتي كه به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شدند، در آخرين مسابقه انتخابي كه جام يادگار بود، اول شدند پس اين تيم، تيم دوم كشتي فرنگي ايران نبود.

 



شنبه آغاز تمرينات تيم ملي جودو

دور جديد تمرينات تيم ملي جودو كشورمان براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك از روز شنبه اول خردادماه در آكادمي ملي المپيك آغاز خواهد شد.
پس از بازگشت تيم ملي از رقابت هاي جايزه بزرگ تونس و حضور سيدمحمود ميران در جلسه كميته فني، برنامه تيم ملي براي خردادماه تنظيم و ارائه شد. براساس اين برنامه اردوي تيم ملي روز شنبه اول خردادماه آغاز خواهد شد و اين تيم حضور در رقابتهاي جام جهاني در كشورهاي اسپانيا و پرتغال را نيز در دستور كار خود دارد.
در جريان اين اردو پنج جودوكار براي حضور در اين دو تورنمنت انتخاب خواهند شد. رقابتهاي اسپانيا و پرتغال از سري رقابتهاي گزينشي المپيك است كه در فاصله يك هفته برگزار مي شود و تيم ايران بعد از حضور در رقابتهاي اسپانيا و اردوي مشترك آن راهي پرتقال مي شود.
رقابتهاي جام جهاني اسپانيا 15و 16 خرداد ماه در مادريد و رقابتهاي جام جهاني پرتغال هم 12 و 22 و 23 خردادماه در ليسبون برگزار خواهد شد.
تيم ملي بعد از رقابتهاي پرتغال و اردوي مشترك بعد از آن دوباره به اسپانيا بازگشته و از آنجا به ايران باز مي گردد. سيدمحمود ميران و مسعود حاجي آخوندزاده هدايت تيم ملي را در سفر به پرتغال برعهده دارند.اينكه آرش ميراسماعيلي در آغاز اردوهاي تيم ملي در تمرينات تيم ملي حاضر خواهد شد يا خير هنوز مشخص نشده است.

 



ديدار تيم ملي ووشو با چين

تيم هاي ملي ووشو ايران و چين در ديدار دوستانه و تداركاتي سه شنبه 15خرداد در شهر «جنگ جو» به مصاف هم مي روند.
تيم ملي ووشو كشورمان در بخش ساندا (مبارزه) به دعوت فدراسيون ووشو چين براي برگزاري يك ديدار دوستانه 12 خرداد تهران را به مقصد اين كشور ترك خواهد كرد.
اين ديدار در دو بخش بانوان و آقايان و به صورت تيم به تيم برگزار خواهد شد، كه مراسم وزن كشي آن نيز 14خرداد و مسابقه نيز روز 15خرداد در شهر «جنگ جو» برگزار خواهد شد. راضيه طهماسبي در وزن 52-كيلوگرم و خديجه آزادپور در وزن 60-كيلوگرم دو سانداكار تيم ملي ووشو بانوان در اين مسابقه تداركاتي خواهند بود.
وحيد ببري در وزن 65-كيلوگرم، سجاد عباسي در وزن
70-كيلوگرم، مجتبي حسين زاده در وزن 75-كيلوگرم، حسين اوجاقي در وزن 80-كيلوگرم و غلامحسن حسين زاده در وزن
85-كيلوگرم 5سانداكار تيم ملي ووشو آقايان را تشكيل مي دهند.
«پانگ يان» به عنوان سرمربي چيني تيم ملي ساندا بانوان و «وي يان دونگ» به عنوان سرمربي و رامين موحدنيا به عنوان مربي تيم ملي ساندا آقايان، تيم ملي ووشو كشورمان را در اين مسابقه همراهي خواهند كرد. تيم ملي ووشو كشورمان خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند.

 



دعوت فدراسيون جهاني هندبال از يك داور و كوبل ايراني

فدراسيون جهاني هندبال از يك كوبل داوري و يك مربي ايراني براي نظارت فستيوال بزرگ اسلووني دعوت كرد. فستيوال هندبال اسلووني تابستان سال جاري برگزار مي شود كه به همين منظور فدراسيون جهاني هندبال با بررسي وضعيت مربيان و داوران جهاني از يك كوبل داوري ايران به همراه يك مربي ايراني براي قضاوت و نظارت اين بازيها دعوت كرده است.
بدين ترتيب IHF از عليرضا حبيبي مربي تيم باشگاه نوين سپاهان اصفهان به عنوان ناظر مسابقات و كوبل داوري كرمانشاهي ايران با تركيب مصطفي بابا ملكي و مراد كرمي براي حضور در اين فستيوال دعوت كرده است.

 



تيم ملي ايروبيك ژيمناستيك در ايتاليا

تيم ملي ايروبيك ژيمناستيك ايران در اولين سفر سال جاري خود راهي جام جهاني ايتاليا شد.
اين تيم صبح سه شنبه با تركيب امين ارباب، رضا فرخيان و عليرضا فرخ به سرمربيگري «گرگوري آلكان» فرانسوي و مربيگري رضا عبداللهي پور از كشورمان راهي ايتاليا شده است.
جام جهاني ايروبيك ژيمناستيك ايتاليا از امروز 30 ارديبهشت ماه به مدت چهار روز و با حضور قهرمانان كشورهاي مطرحي چون فرانسه، اسپانيا، آلمان، ايتاليا، استراليا، بلغارستان، فنلاند، پرتغال و روسيه برگزار مي شود.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14