(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389- شماره 19649

فعاليت 6 هزار پايگاه بسيج در مدارس ابتدايي
معاون شهردار تهران اعلام كرد فروش برنج هاي آلوده در شهروند و ميادين ميوه متوقف شد
رويدادهاي خارجي لورابوش: همسرم يك دائم الخمر بود
آموزش و پرورش تهران اعلام كرد اول خرداد زمان برگزاري امتحانات دانش آموزان مقطع متوسطه
9 درصد قبور بهشت زهرا پيش فروش مي شود
در قزوين يك دستگاه پژو 405 دچار حريق شد
رئيس كل دادگستري تهران: بازگشايي كهريزك كذب است
رئيس انجمن بيماران كليوي خبر داد كارشكني بيمه خدمات درماني در پرداخت هزينه پيوند كليه
از اوايل خردادماه اجرا مي شود كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك
كشف 29 شيء عتيقه در استان زنجان
وزارت بهداشت هشدار داداستفاده از رنگ هاي سرطانزا در سوسيس و كالباس هاي غيرمجاز
با حكم دادستان عمومي و انقلاب شيراز بخشي از برج هاي دوقلوي شيراز تخريب شد
تخلفات توليدكنندگان 8 نوع روغن موتور اعلام شد
حوادث كوتاه از كشور
برخورد خودروهاي حامل آهن و شير جان يك راننده را گرفت
بازجويي از طراح مسئله رياضي ترور اوباما



فعاليت 6 هزار پايگاه بسيج در مدارس ابتدايي

رئيس بسيج دانش آموزي كشور گفت: از آبان سال گذشته تاكنون 6 هزار پايگاه بسيج در مدارس ابتدايي كشور با هدف گسترش و توسعه فرهنگ بسيجي ايجاد شده است.
سردار محمدصالح جوكار در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: هدف از ايجاد پايگاههاي مقاومت بسيج در مدارس ابتدايي، آشنايي دانش آموزان اين دوره با بسيج و عناصر فرهنگي مربوط به آن است تا دانش آموزان در مقطع راهنمايي با آمادگي كامل وارد واحدهاي بسيج شوند.
وي با بيان اينكه اولويت ثبت نام در واحدهاي بسيج در مدارس ابتدايي با دانش آموزان پايه چهارم و پنجم ابتدايي است اظهار داشت: هم اكنون 4 ميليون و600 هزار دانش آموز در مقطع راهنمايي و متوسطه و 320 هزار فرهنگي و معلم عضو بسيج هستند.
سردار جوكار همچنين درباره برگزاري اردوهاي هجرت كه هر ساله در تابستان برگزار مي شود، گفت: امسال نيز همچون سالهاي گذشته دانش آموزان علاقمند مي توانند از هم اكنون با مراجعه به واحدهاي بسيج مدارس براي شركت در اين اردوها ثبت نام كنند.
به گفته رئيس بسيج دانش آموزي كشور طي تابستان سال گذشته بيش از دو ميليون نفر ساعت دانش آموز در اردوهاي هجرت كه با هدف بهسازي و مرمت مدارس انجام مي گيرد، شركت كرده اند.
وي ادامه داد: هدف از برگزاري اردوهاي هجرت، ترويج فرهنگ كار و تلاش در بين دانش آموزان و آموزش مهارتهاي زندگي به آنها است.

 



معاون شهردار تهران اعلام كرد فروش برنج هاي آلوده در شهروند و ميادين ميوه متوقف شد

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به ابلاغ مسموميت برخي از برنج هاي وارداتي توسط دستگاه هاي رسمي، گفت: به زودي اين برنج ها از فروشگاه هاي شهروند و ميادين ميوه و تره بار جمع آوري مي شوند.
حسين كلخوراني ديروز در نشستي خبري با محوريت اقدامات شهرداري تهران براي مراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در 14 و 15 خرداد ماه برگزار شد، افزود: اقدامات سال هاي گذشته شهرداري تهران در اين مراسم امسال نيز با قوت بيشتري انجام خواهد شد و از هم اكنون اكيپ هاي كاري شهرداري تهران در محدوده حرم مطهر امام خميني (ره) مستقر هستند.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه چهاردهم خرداد ماه همزمان با مراسم نماز جمعه خواهد بود، پيش بيني مي شود 5/1 تا 2 ميليون زائر در حرم امام خميني (ره) حاضر شوند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران ادامه داد: شرايط ترافيكي، بهداشتي، خدماتي شهرداري تهران در اين دو روز با توجه به شرايط جمعيتي امسال بيشتر خواهد بود.
وي در رابطه با اقدام شهرداري تهران براي عرضه نشدن برنج هاي آلوده در فروشگاه هاي شهروند و ميادين ميوه و تره بار نيز توضيح داد: روز گذشته ابلاغ رسمي در مورد عدم عرضه انواع برنج هاي خارجي كه مسموميت آنها تاييد شده، از سوي مراكز مربوطه اعلام شده است و به زودي كليه برنج هاي وارداتي كه مسموميت آنها تاييد شده از فروشگاه هاي شهروند و از ميادين ميوه و تره بار حذف خواهد شد.
به گزارش ايسنا، كلخوراني همچنين در پاسخ به اين سوال خبرنگاري در رابطه با جايگزين شدن مجسمه هاي جديد به جاي مجسمه هاي به سرقت رفته، پاسخ داد: خوشبختانه روند سرقت مجسمه ها متوقف شده است و شهرداري تهران سفارش ساخت مجسمه هاي جديدي را از مشاهير مختلف ادبي و هنري و شخصيت هاي مطرح ديگر با جنسيتي مرغوب تر و مناسب تر جايگزين مجسمه هاي قبلي مي كند و اين اقدام با سرعت در حال انجام است.
وي تاكيد كرد: شهرداري تهران هر چه زودتر مجسمه هاي جديد را جايگزين مي كند تا مردم نسبت به اين شرايط احساس ناراحتي نكنند.
كلخوراني اضافه كرد: قطعا براي نصب مجسمه هاي جديد تدبير خاصي انديشيده مي شود تا جابجايي و تكان دادن مجسمه ها سخت تر شود و به راحتي امكان جابجايي مجسمه نباشد.

 



رويدادهاي خارجي لورابوش: همسرم يك دائم الخمر بود

همسر رئيس جمهور سابق آمريكا طي مصاحبه اي با بيان اينكه بوش بطور حرفه اي به نوشيدن مشروبات الكلي عادت داشت تأكيد كرد كه اين رفتار همسرش موجب «نااميدي» وي شده بود.
به گزارش روزنامه انگليسي «تلگراف»، لورا بوش همسر جورج بوش رئيس جمهوري پيشين آمريكا براي اولين بار طي يك مصاحبه به مسئله شرب خمر همسرش اشاره كرده و وي را به دليل نوشيدن بيش از حد مشروبات الكلي «خسته كننده» توصيف كرد.
براساس اين گزارش، لورا بوش در تشريح زندگي مشترك خود با رئيس جمهور سابق آمريكا گفت: عشق بوش به الكل، مرا از او نااميد كرد.
تلگراف مي نويسد: بوش كه همواره اعتياد خود به الكل را رد مي كرده، در 40سالگي نوشيدن الكل را متوقف كرد. اين در حالي است كه جورج بوش سال 1976 به دليل رانندگي در حالت مستي، دستگير شده است.
لورا بوش مي افزايد: بوش عادت خاصي براي نوشيدن مشروبات الكلي داشت؛ وي هميشه پيش از صرف شام يك نوع خاص از مشروبات الكلي را مي نوشيد و نوع خاصي از مشروب را نيز به همراه شام مصرف مي كرد. در نهايت نيز بوش تركيبي از دو نوع مشروب الكلي را آماده كرده و بعد از شام مي نوشيد.
همسر بوش همچنين تأكيد كرده است كه اگر چه هيچ گاه به خاطر زياده روي همسرش در نوشيدن مشروبات الكلي وي را تهديد به جدايي نكرده اما رفتار جورج بوش واقع او را «نااميد» و خسته كرده بود.

 



آموزش و پرورش تهران اعلام كرد اول خرداد زمان برگزاري امتحانات دانش آموزان مقطع متوسطه

به گفته كارشناس مسئول سنجش و ارزشيابي تحصيلي آموزش و پرورش تهران، امتحانات دانش آموزان مقطع متوسطه و دوره پيش دانشگاهي شهر تهران از اول خرداد آغاز و 24 خرداد به پايان خواهد رسيد.
علي اكبر مزيناني در گفت وگو با فارس در تصريح اين خبر افزود: امتحانات نهايي دانش آموزان مقطع متوسطه در رشته هاي رياضي و تجربي از روز شنبه يكم خرداد شروع مي شود و تا 22 خرداد ادامه خواهد داشت.
وي ادامه داد: امتحانات نهايي دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در رشته هاي علوم انساني و معارف اسلامي از روز شنبه يكم خرداد شروع مي شود و تا 24 خرداد ادامه دارد.
مزيناني در خصوص امتحانات دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي شهر تهران افزود: امتحانات اين دانش آموزان از 25 ارديبهشت شروع خواهد شد و تا 11 خرداد ادامه خواهد داشت. همچنين اين دانش آموزان 4 درس خود را به صورت نهايي امتحان مي دهند.

 



9 درصد قبور بهشت زهرا پيش فروش مي شود

مديرامور فرهنگي سازمان بهشت زهرا از پيش فروش 9درصدي قبور چند طبقه در زمين هاي جديد بهشت زهرا خبر داد.
اسماعيل دانش پژوه با بيان اينكه پيش فروش قبور در بهشت زهرا وجود دارد، گفت: قبور يك طبقه براي اموات مجاني است و هيچ مبلغي دريافت نمي شود و فقط 120 هزارتومان هزينه خدمات دريافت مي شود.
مديرامور فرهنگي سازمان بهشت زهرا ادامه داد: هزينه خدمات شامل حمل اموات، غسل، نماز، تدفين و غيره است كه اگر افراد از قبور يك طبقه استفاده كنند، خود به خود سيستم 50 درصد به آنها تخفيف مي دهد.
دانش پژوه اظهار داشت: همچنين اگر بازماندگان اعلام كنند كه نمي توانند هزينه 60 هزار تومان را هم پرداخت كنند، امكان تقليل آن تا صفر وجود دارد.
وي به قبور دو طبقه اشاره كرد و گفت: يك طبقه آن رايگان و طبقه ديگر به قيمت 180 هزار تومان به بستگان متوفي فروخته مي شود و همچنين 120 هزار تومان هزينه خدمات دريافت مي شود.
دانش پژوه ادامه داد: اگر كسي بگويد كه نمي تواند 120 هزار تومان هزينه خدمات را بپردازد؛ احتمال تخفيف 50 درصدي در آن وجود دارد.
وي با بيان اينكه روزانه 120 تا 150 متوفي در بهشت زهرا پذيرش مي شوند، گفت: از اين تعداد 30درصد به شهرستان هاي خود منتقل مي شود، 10درصد متوفيان نوزادان هستند كه از آنها پول قبر گرفته نمي شود و فقط 60هزارتومان پول خدمات دريافت مي شود.
دانش پژوه در ادامه ياد آور شد؛ 90 درصد متوفيان باقي مانده در قبور يك طبقه و 2 طبقه و 10 درصد در قبور متفرقه دفن مي شوند.

 



در قزوين يك دستگاه پژو 405 دچار حريق شد

يك دستگاه پژو 405 مشكي مدل 1380 ساعت هشت صبح ديروز حين ورود به مجتمع ادارات قزوين به صورت غيرمنتظره اي دچار حريق شد.
به گزارش خبرگزاري فارس راننده اين خودرو اعلام داشت كه در حال رانندگي بودم كه به ناگاه بوي بنزين احساس كردم و لحظاتي بعد آتش از قسمت جلوي ماشين برخاست.
يكي از شاهدان نيز اعلام داشت كه اين خودرو از قسمت زير كاپوت آتش گرفت و در ادامه با استفاده از كپسول پودري خاموش كننده آتش مهار شد و در ادامه مأموران آتش نشاني در محل حاضر شدند و اقدام به مهار كامل حريق كردند.
در اين حادثه به كسي آسيب نرسيد و تنها قسمت جزئي از موهاي راننده دچار سوختگي شد ولي آتش سوزي موجب شد قطعات غير فلزي خودرو بسوزد، به طوري كه باطري خودرو نيز سوخت.
اين خودرو دوگانه سوز از نوع گاز LPG بوده كه در زمان حادثه از سوخت بنزين استفاده مي كرده و قطعات مربوط به گاز LPG آسيبي نديده است.

 



رئيس كل دادگستري تهران: بازگشايي كهريزك كذب است

رئيس كل دادگستري استان تهران با تكذيب بازگشايي بازداشتگاه كهريزك گفت: يك زندان در آن حوالي با استانداردهاي خوب ساخته شده است كه اصلا ارتباطي با كهريزك ندارد و زير نظر سازمان زندان ها اداره مي شود.
سيدعليرضا آوايي در جمع خبرنگاران با بيان اين كه زندان جديد يك زندان قانوني با استانداردهاي متعارف است، اظهار داشت: اشتباهي مطرح شده است كه اين زندان، كهريزك است.
آوايي در پاسخ به سؤالي درباره پرونده فرزندان هاشمي در دستگاه قضايي گفت: در مورد يكي از فرزندانشان پرونده اي مطرح بوده و دادسرا ايشان را دعوت كرده و الان پرونده در مرحله دادسراست.
به گزارش ايسنا، رئيس كل دادگستري استان تهران در پاسخ به سؤالي درباره مشكلاتي كه نظام قضايي با آن دست و پنجه نرم مي كند، گفت: مشكلات زياد است. يكي از مشكلات مهم ما كثرت ورودي پرونده هاست و ديگري كمبود قاضي است كه منجر به فرسايش قضايي مي شود و اين دو مشكل به اتفاق آرا و سلامت قضات لطمه وارد مي كند. چند مشكل مانند اينها به خصوص در استان تهران وجود دارد.

 



رئيس انجمن بيماران كليوي خبر داد كارشكني بيمه خدمات درماني در پرداخت هزينه پيوند كليه

رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي كشور با اشاره به كارشكني بيمه خدمات درماني در درمان بيماران خواستار پرداخت هزينه هاي عمل پيوند كليه از سوي اين سازمان شد.
به گزارش فارس به نقل از معاونت ارتباطات انجمن بيماران كليوي ايران، مصطفي قاسمي گفت: متاسفانه مسئولان سازمان بيمه خدمات درماني از چندي قبل و در تصميمي غيركارشناسي اعلام كردند كه هزينه عمل جراحي پيوند كليه بيماران تحت پوشش را قبل از عمل نمي پردازند و پرداخت اين مبلغ را به چند ماه بعد موكول مي كنند.
وي گفت: به همين خاطر تعداد قابل توجهي از بيماران در آستانه پيوند كليه به دليل مشكلات شديد مالي و فقدان حمايت هاي لازم از سوي سازمان بيمه خدمات درماني از پيوند كليه بازمانده و سلامتشان به خطر افتاده است چرا كه يك بيمار مي بايست قبل از عمل مبلغ 5 ميليون تومان به اهدا كننده كليه بپردازد و در شرايط كنوني پرداخت مبلغي حدود 5/2 ميليون تومان بابت هزينه عمل جراحي پيوند كليه كه از تعهدات سازمان خدمات درماني است براي بيماران غيرممكن است.
وي با تاكيد بر اينكه بيماران دياليزي و خانواده هايشان به دنبال اين تصميم با مشكلات فراواني روبه رو شده و فرياد اعتراضشان به گوش مي رسد، مسئولان سازمان خدمات درماني و وزارت رفاه و تامين اجتماعي را در اين باره مسئول دانست و خواستار رفع سريع اين مشكل شد.

 



از اوايل خردادماه اجرا مي شود كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك

با تجهيز معابر ورودي و خروجي محدوده طرح ترافيك به دوربينهاي ثبت تخلفات، سيستم كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك اوايل مرداد به بهره برداري رسمي مي رسد.
به گزارش كيهان حجت الله بهروز با بيان اين مطلب اظهار داشت: نتايج به دست آمده از بهره برداري آزمايشي سيستم كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك نشان مي دهد كه در حال حاضر روزانه تعداد زيادي خودرو بدون مجوز به محدوده طرح وارد مي شوند كه با راه اندازي سيستم كنترل مكانيزه پليس راحت تر و بهتر مي تواند بر ورود خودروها به محدوده طرح نظارت و خودروهايي را كه بدون مجوز وارد محدوده مي شوند شناسايي كند.
وي تأكيد كرد: دوربينهاي ثبت تخلفات كه در بيش از 100 معبر ورودي و خروجي محدوده طرح ترافيك نصب شده اند بسيار قوي و قابل اعتماد هستند به گونه اي كه به ندرت امكان دارد يك خودرو ديده و يا پلاك آن درست قرائت نشود.
بهروز با اشاره به اينكه دوربينهاي ثبت تخلفات در تمامي معابر اصلي و فرعي ورود به محدوده طرح ترافيك نصب شده است گفت: با استفاده از دوربينهاي ثبت تخلفات تمامي خودروهايي كه وارد محدوده طرح مي شوند مورد پردازش تصويري قرار مي گيرند و شماره پلاك آنها با بانك اطلاعات خودروهاي مجاز مقايسه مي شود و خودروهايي كه فاقد مجوز ورود به محدوده هستند جريمه مي شوند و قبض جريمه همراه با تصوير تخلف براي متخلفان ارسال مي شود.
وي تأكيد كرد: ويژگي مهم ديگر اين سيستم آن است كه علاوه بر كنترل ورود به محدوده طرح ترافيك امكان كنترل تردد در محدوده طرح ترافيك را نيز فراهم مي كند، به اين صورت كه با تجهيز خودروهاي گردشي به دوربين هاي «ANPR« و حركت آنها در محدوده طرح، امكان ردگيري و اعمال قانون در مورد خودروهايي كه به صورت غيرمجاز در درون محدوده در حال تردد نيز هستند ممكن مي شود.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك گفت: حداقل 10 تا 12 خودروي مجهز به دوربينهاي ثبت تخلفات نيز در محدوده طرح ترافيك به صورت گردشي فعاليت مي كنند تا امكان كنترل تردد در محدوده طرح ترافيك نيز فراهم شود و خودروهايي كه درون محدوده طرح بدون مجوز حضور دارند، شناسايي و جريمه شوند.وي ادامه داد: اين دوربينها نيز مانند دوربينهاي ثابت بسيار قوي هستند و قدرت تشخيص و شناسايي تمام خودروهايي كه در حال تردد در محدوده هستند را دارند.

 



كشف 29 شيء عتيقه در استان زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان:
29 قطعه شيء عتيقه مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد در شهرستان ابهر استان زنجان كشف شد.
سرهنگ اكبري كنعان فرمانده انتظامي شهرستان ابهر ضمن اعلام خبر فوق در خصوص چگونگي كشف اين اشياي عتيقه گفت: در پي اطلاع از اينكه فردي در شهر هيدج اقدام به حفاري غيرمجاز مي كند موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان ابهر قرار گرفت وي افزود: پس از چندين ماه تعقيب و مراقبت شبانه روزي فردي به نام «ط-» 54 ساله كه با اجاره زمين جهت كشاورزي اقدام به حفاري در اين زمين مي كرد شناسايي شد. فرمانده انتظامي شهرستان ابهر ادامه داد: با شناسايي متهم و هماهنگي با مراجع قضايي منزل نامبرده مورد بازرسي قرار گرفت و دراين بازرسي از تنوري كه استتار شده بود با هوشياري ماموران 29 قطعه انواع سفال در ابعاد و انواع مختلف كشف شد.
سرهنگ اكبري كنعان افزود: براساس نظر كارشناسان ميراث فرهنگي شهرستان ابهر اشياي فوق شامل پياله ها، آبخوري ها، ظروف دهانه گشاد و كاسه هايي با لوله منقاري و دسته حلقوي افقي همراه با تزيينات مينياتوري، هندسي با حفره هاي به رنگ خاكستري، نخودي، آجري و قرمز گلي داراي ارزش تاريخي بسيار نفيس بوده است.
گفتني است مشابه برخي از نمونه ها، در سايت هاي تاريخي شناسايي شده استان گزارش نشده است و مي تواند معياري جهت شناسايي هويت منطقه باشد.

 



وزارت بهداشت هشدار داداستفاده از رنگ هاي سرطانزا در سوسيس و كالباس هاي غيرمجاز

كارشناس ارشد اداره تغذيه وزارت بهداشت هشدار داد: توليدكنندگان غيرمجاز سوسيس و كالباس براي قرمزتر شدن فرآورده هاي خود از ماده رنگي خطرناك و سرطان زا استفاده مي كنند.
حامد پورآرام اظهار داشت: كيفيت سوسيس و كالباس بستگي به ميزان استفاده از گوشت قرمز و مرغ در تهيه آن دارد هر چقدر اين درصد بيشتر باشد قيمت آن هم گرانتر است. اما متأسفانه در تهيه سوسيس و كالباسهاي غيرمجاز از درصدهاي تقلبي استفاده مي شود.
نتايج بررسيهاي وزارت بهداشت در مورد سوسيس و كالباس حاكي از آن است كه اين محصولات آلوده نبوده اند اما از برخي مواد در توليد آنها استفاده مي شود كه كيفيت لازم را ندارند.
پورآرام با عنوان اين مطلب كه اثرات سوء و مضر بودن استفاده بي رويه از سوسيس و كالباس اثبات شده، افزود: بررسيها نشان مي دهد مصرف بي رويه و طولاني مدت اين قبيل مواد غذايي براي سلامت افراد مضر است.
بررسي پژوهشگران نشان مي دهد خوردن روزانه 50 گرم سوسيس و كالباس، احتمال ابتلا به سرطان روده را كه يكي از خطرناكترين انواع سرطان است 20 درصد افزايش مي دهد.
كارشناس ارشد اداره تغذيه وزارت بهداشت با اشاره به ارزان بودن قيمت اين فرآورده هاي غذايي در مقايسه با نرخ گوشت و مرغ، گفت: اين موضوع باعث شده افراد كم درآمد جامعه اين قبيل غذاهاي آماده را در برنامه غذايي خود جايگزين كنند.
وي در عين حال مشكل اساسي در استفاده از اين قبيل غذاهاي آماده را توليد غيرمجاز اين محصولات دانست و افزود: با توجه به اينكه گرايش به سمت فست فودها و غذاهاي آماده در جامعه بيشتر شده است، توليد سوسيس و كالباسهاي ناسالم و غيراستاندارد نيز افزايش يافته و به دليل اينكه قيمت پايين تري دارند از بازار مصرف بالايي برخوردارند.
پورآرام با اشاره به استفاده از مواد نگهدارنده در تهيه سوسيس و كالباس، گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت سعي كرده با افزودن ويتامين به اين قبيل غذاهاي آماده مجاز از عوارض آنها بكاهد اما مشكل اين است كه در تهيه سوسيس و كالباس غيرمجاز اين موارد رعايت نمي شود.
به گزارش مهر، كارشناس ارشد اداره تغذيه وزارت بهداشت ادامه داد: با استفاده از نگهدارنده ها در سوسيس و كالباسها كه مانع رشد باكتريهاي خطرناك مي شود، ماده اي سرطان زا به نام «نيتروز آمين» در بدن ساخته مي شود. اما نگراني ما بيشتر در تهيه سوسيس و كالباسهاي غيرمجاز و زيرپله اي است كه دور از چشم بازرسان وزارت بهداشت اتفاق مي افتد.

 



با حكم دادستان عمومي و انقلاب شيراز بخشي از برج هاي دوقلوي شيراز تخريب شد

شيراز - خبرنگار كيهان:
با حكم دادستاني عمومي و انقلاب شيراز پروژه برج هاي دوقلوي شيراز (معروف به پروژه محمدپور) ديروز صبح تخريب شد.
به رغم اينكه چندين ماه پيش كميسيون ماده 100 شيراز راي به تخريب بخش هايي از اين پروژه كه به صورت غيرقانوني احداث شده بود صادر كرد اما اين راي به دليل تعلل مسئولان شهرداري اجرا نشد تا اينكه با پيگيري حسين قاسمي فرماندار جديد شيراز، دادستان عمومي و انقلاب اين شهر حكم تخريب پروژه را صادر كرد. اين حكم بعد از ظهر ديروز با حضور مسئولان و فرمانداري و شهرداري شيراز به اجرا درآمد و بخش هايي از اين پروژه كه بدون مجوز و غيرقانوني احداث شده بود تخريب شد.

 



تخلفات توليدكنندگان 8 نوع روغن موتور اعلام شد

سازمان حمايت، اسامي 8 واحد توليدي روغن موتور با برندهاي بي توجه به حقوق مصرف كنندگان را اعلام كرد.
بنابر مفاد اطلاعيه هاي قبلي اين سازمان مبني بر معرفي برخي از واحدهاي توليدي روغن موتور از طريق رسانه هاي عمومي به منظور آگاهي دادن به مصرف كنندگان، اسامي واحدهاي مربوطه به شرح ذيل اعلام مي شود:
¤روغن موتورهاي فاقد درج قيمت:
روغن موتورهاي ايرانول 6000 با بچ نامبر 10 (B.NO.10) و ايرانول 8000 با بچ نامبر 5 (B. NO.5)
¤روغن موتورهاي فاقد درج قيمت و ثبت نمايندگي رسمي؛
انواع روغن موتور با برند تجاري كاسترول
انواع روغن موتور با برند ليكومولي
روغن موتور سوپرآجيپ
روغن موتور با برند توتال
روغن موتور با برند شل (shel)
¤روغن موتور فاقد نشان استاندارد و درج قيمت و ثبت نمايندگي؛
روغن موتور ا.ل.ف(ELF)
روغن موتور با برند لاويچ
ضمن تاكيد مجدد بر لزوم ضوابط قيمت گذاري از سوي تمامي واحدهاي اقتصادي خاطرنشان مي كند مسئوليت قيمت گذاري محصولات توليدي برعهده واحدهاي مذكور بوده و درج قيمت هاي غيرواقعي و بالاتر از عرف بازار، گرانفروشي تلقي و با متخلفين برابر قانون برخورد مي شود.
سازمان حمايت از مردم درخواست كرد در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده و تخلف مراتب را به ستادهاي خبري مستقر در سازمانهاي بازرگاني سراسر كشور و يا با 124 سامانه ارتباطي بازرگاني ايران «سابا» اطلاع تا موضوع در اسرع وقت مورد پيگرد قانوني قرار گيرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف مزرعه خشخاش
قائمشهر- خبرنگار كيهان: شخصي به نام ح- ف ساكن قائمشهر كه در مزرعه خود واقع در حومه اين شهر اقدام به كشت خشخاش كرده بود دستگير و از مزرعه نامبرده 500 بوته خشخاش كشف و معدوم شد.از منزل متهم مقاديري ترياك و سوخته ترياك، ترازوي توزين مواد مخدر، يك دستگاه خودرو سواري آردي و تجهيزات ماهواره كشف شد.
توقيف خودرو حامل قاچاق
يزد- خبرنگار كيهان:يك محموله قاچاق شامل 17 تن پارچه به ارزش 5/4 ميليارد ريال در تفت كشف شد. اين محموله از يك دستگاه تريلر كه داراي مدارك و پلمب گمركي جعلي بود به دست آمد.
همچنين 311 كيلوگرم حشيش در شهرستان بافق و 131 دستگاه موتورسيكلت سرقتي در يزد كشف شد.
برخورد چهار خودرو با يكديگر
برازجان- خبرنگار كيهان: برخورد چهار دستگاه خودرو با يكديگر بر روي پل قديمي روستاي كللي واقع در برازجان منجر به جراحت چند نفر و ايجاد خسارت به خودروها شد. در اين سانحه رانندگي محور برازجان- گناوه با ترافيك سنگين روبه رو شد. مجروحان به بيمارستان 17 شهريور برازجان منتقل شدند.
كيف قاپان در دام پليس
سرويس شهرستان ها: دو سارق جوان كه اقدام به 13 فقره كيف قاپي و هفت فقره سرقت به عنف با همدستي يك نفر ديگر كرده بودند در بوشهر دستگير شدند. پليس ابتدا سارق موتورسوار به نام ع- ن را دستگير كرد و سپس دو همدست وي به نام هاي م- د و م- ش را به دام انداختند. از دستگيرشدگان اموال سرقتي كشف و متهمان روانه زندان شدند.
رفع تصرف از اراضي ملي
اراك- خبرنگار كيهان: 25 هكتار از زمين هاي ملي روستاي خيرآباد اراك كه توسط برخي افراد سودجو تصرف شده بود از زمين خواران بازپس گرفته شد.
زمين خواران در زمين ياد شده اقدام به حفر چاه، كاشت درخت، احداث بناي غيرمجاز و تاسيسات كرده بودند. اين اراضي يك صد ميليون تومان ارزش دارد و پيش از اين نيز دو بار در سال هاي 86 و 88 رفع تصرف شده بود.
دستگيري عامل شهادت مامور انتظامي
اسفراين- خبرنگار كيهان: يكي از عاملان شهادت ستوان سوم رسول نودهي فرمانده پاسگاه بام در شهرستان مشهد دستگير شد.
متهم مهدي سلطاني نام دارد كه در درگيري با پليس بر اثر اصابت گلوله مجروح شده بود. وي كه در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد به صورت غيرقانوني بستري شده به دام افتاد.
متهم رديف دوم نيز تحت تعقيب است. شهيد نودهي در درگيري با مجرمين سابقه دار در حوالي روستاي تارخه به شهادت رسيد.

 



برخورد خودروهاي حامل آهن و شير جان يك راننده را گرفت

بر اثر برخورد يك دستگاه تانكر حمل شير با كاميون حامل آهن در بزرگراه شهيد ياسيني، ورودي پارك جنگلي سرخه حصار يك راننده جان خود را از دست داد.
به گزارش ايرنا مرتضي لك فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه در اين باره گفت: در اين حادثه، تانكر حمل شير به شدت با عقب كاميون حمل تيرآهن برخورد كرد و بر اثر آن، شاسي كاميون وارد اتاق تانكر شير شد و راننده ميان فرمان و صندلي، گرفتار شد.وي افزود: با اطلاع وقوع اين حادثه، بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 32 و 19 با ابزار ويژه ايمني و نجات، اتاق تانكر را برش دادند و جسد راننده را به بيرون از تانكر انتقال دادند.

 



بازجويي از طراح مسئله رياضي ترور اوباما

رسانه هاي آمريكا گزارش دادند، يك معلم در اين كشور كه براي آموزش مسئله اي هندسي از مثال زاويه لازم براي تيراندازي به باراك اوباما در كلاس درس استفاده كرده بود مورد بازجويي مقامات امنيتي قرارگرفت.
به گزارش شبكه هاي تلويزيوني آمريكا، يكي از آموزگاران مدرسه متوسطه كورنر در ايالات آلاباما هنگام تدريس خطوط موازي و زاويه هاي هندسي، زاويه اي را كه بايد براي تيراندازي به سوي اوباما مورد استفاده قرار داد به عنوان مثال براي دانش آموزان برگزيد.در پي اين واقعه مراتب به مأمورين مخفي منطقه بيرمينگام در ايالت آلاباما اطلاع داده شد و مأمورين امنيتي آموزگار مدرسه كورنر مذكور را براي بازجويي درمورد انگيزه هاي چنين اقدامي به محل نامعلومي منتقل كردند.سرپست دفتر نيروهاي ويژه ايالت آلاباما به خبرنگاران گفته است در بازجويي ها به موردي كه نشانه تهديد خاصي عليه جان رئيس جمهوري از سوي نامبرده باشد ديده نشده است.
مسئولان مدرسه نيز ضمن خودداري از افشاي نام اين آموزگار گفته اند كه وي بدون وارد شدن اتهام، آزاد شده است.جوزف براون يكي از آموزگاران اين مدرسه نيز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: معلم مذكور هنگام تدريس درباره زواياي هندسي به دانش آموزان گفته بود «براي مثال اگر شما در اين ساختمان بوديد براي تيراندازي به سوي رئيس جمهوري بايد از اين زاويه استفاده مي كرديد.»

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14