(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389- شماره 19649

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنايتكاران حرفه اي (يادداشت روز)
وزير اطلاعات: بيانيه تهران بسيار محكم وقوي است
واليبال (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
صالحي خبر داد تركيه، مكان احتمالي مذاكرات ايران و گروه 1+5
در حاشيه جلسه هيئت دولت 13 عضو كابينه انصراف خود از دريافت يارانه نقدي را اعلام كردند
در پاسخ به پيشنهاد رئيس رژيم صهيونيستي بشار اسد : دمشق مسير مقاومت را رها نخواهد كرد
وقف با طعم خصوصي سازي؟! (خبر ويژه)
كلافه شدن آمريكا از ابتكار ايران و شكاف ميان متحدان كاخ سفيد (خبر ويژه)
باراك مخملي به يهودي هاي كنگره دخيل بست (خبر ويژه)
سران فتنه بدهي خود را به منافقين پس مي دهند! (خبر ويژه)
آزادي دو تبعه ايراني ، لج كريم بغدادي را درآورد (خبر ويژه)



جنايتكاران حرفه اي (يادداشت روز)

1-موضوع اين يادداشت به معضلات و مشكلات حقوقي درباره تعيين جرايم ارتكابي از سوي مجرمان برنمي گردد بلكه تنها درصدد است با طرح يك نكته حقوقي به يكي از جرايم بزرگ سران فتنه اشاره اي گذرا داشته باشد.
توضيح آن كه گاهي جرم ارتكابي از سوي مجرم با يك جرم ديگر در مصاديق تداخل پيدا مي كند. به عنوان مثال، جرم صدور چك بلامحل در موارد بسياري مصداق جرم كلاهبرداري است و آن زماني است كه صادركننده چك با ترفندهاي خاصي از چك به عنوان ابزار و اهرمي استفاده كرده است كه اهداف جاه طلبانه و زياده خواهانه خود را عملياتي كند. به تعبير ساده تر چك در پي يكسري اعمال و مانورهاي متقلبانه صادر گرديده است و نه تنها بي محل است و اعتباري ندارد بلكه باعث شده است تا بدينوسيله خروج مال از يد مالباخته متحقق گردد.
اگر در اين شرايط، تنها قانون صدور چك بدون ابعاد حقوقي ديگر ماجرا، ملاك رسيدگي قرار بگيرد فرد متخلف كه يك كلاهبردار حرفه اي است از مجازات كلاهبرداري مي گريزد و اصطلاحاً قسر در مي رود.
از همين روي؛ هر روز در صفحات حوادث روزنامه ها و نشريات مشاهده مي شود كه مجرمان حرفه اي از طرق گوناگون و با لطايف الحيل مرتكب جرم كلاهبرداري مي شوند و يكي از اين شيوه ها كلاهبرداري از طريق صدور چك بلامحل است.
اينجاست كه معمولا نيروي انتظامي به عنوان ضابط عام دادگستري كه وظيفه كشف، تحقيق و تعقيب مجرمان و متهمان را برعهده دارد يا خود دستگاه قضايي به منظور پيشگيري از وقوع جرم در جهت روشنگري و آگاهي افكارعمومي تلاش مضاعف دارند و با تشريح ترفندها و دسيسه هاي پيچيده، دست مجرمان حرفه اي را براي عموم مردم رو مي كنند.
2- بعد از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، جريان فتنه با هدايت سران خود در داخل و مديريت خارج از كشور براساس ادعاي واهي و پوچ تقلب در انتخابات حجم انبوهي از جرايم و جنايات را مرتكب شدند.
تخريب و آتش سوزي اماكن عمومي و شخصي، به راه انداختن اردوكشي هاي خياباني و تجمعات و راهپيمايي هاي غيرقانوني به منظور اخلال در امنيت عمومي جامعه، اهانت به مقدسات و ارزش هاي اسلامي، شعارنويسي و طرح شعارهاي ساختارشكنانه به منظور تضعيف اركان نظام اسلامي، سلب خدمات عمومي شهري و مزاحمت براي عموم مردم، نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي، پمپاژ دروغ، شبهه و شائبات در سطحي گسترده از طريق به خدمت گرفتن هزاران وبلاگ و سايت، همكاري با سازمان هاي جاسوسي و شبكه هاي خبري ضدانقلاب در ترويج تهمت ها و افتراها بر عليه نظام و مسئولان عالي رتبه، ائتلاف با دشمنان تابلودار و نشان كرده نظام جمهوري اسلامي همچون گروهك ها، بهايي ها، سلطنت طلب ها، منافقين، دولت هاي در خط نظام سلطه و ... بخشي از اقدامات مجرمانه و خلاف امنيت ملي محسوب مي شود كه جريان فتنه در بروز و ظهور آن ايفاي نقش كرد.
جاي تأسف و شگفتي فراواني است كه سران اين جريان از نفس افتاده و مطرود افكار عمومي اخيراً به دنبال مجازات قانوني و شرعي پنج تروريست گروهك پژاك و تندر از اين تروريست ها حمايت كردند و در حالي كه آنها را شهروندان مظلوم لقب مي دادند! احكام دستگاه قضايي را كه به موجب قانون صادر شده بود ناعادلانه دانستند و مدعي شدند مسير قانوني آيين دادرسي طي نشده و موازين قضايي رعايت نگرديده است.
اين در حالي است كه - به گفته دادستان تهران- اولاً؛ پنج نفر كه اخيراً به موجب قانون به مجازات اعدام محكوم شده بودند، چهار تن از آنها به نام هاي فرزاد كمانگر، فرهاد وكيلي، علي حيدريان و شيرين علم هولي عضو گروهك تروريستي و مسلحانه پژاك بودند و پس از تاسيس اين گروهك تروريستي به انفجار ساختمان هاي فرمانداري و اداره كل بازرگاني كرمانشاه از طريق بمب گذاري مبادرت ورزيده و دهها انسان بي گناه را به شهادت رسانده اند. همچنين از آنها مقادير قابل توجهي مواد منفجره و مقادير زيادي سلاح گرم- 57 گلوله آرپي جي و 600 عدد فشنگ-كشف و ضبط مي شود. ثانياً؛ فرآيند رسيدگي به اتهامات آنها قريب به چهار سال طول مي كشد بدين توضيح كه در مرداد ماه 85 دستگير مي شوند، در تيرماه 86 كيفر خواست صادر مي شود، در بهمن 86 محاكمه دادگاه به پايان مي رسد، در اسفند 86 حكم به متهمان ابلاغ مي گردد و با اعتراض آنان پرونده به ديوانعالي كشور ارسال مي شود و نهايتاً در اسفند 87 حكم در ديوانعالي كشور مورد تأييد قرار مي گيرد و در سال 89 حكم مزبور به مرحله اجرا مي رسد. ثالثاً؛ نفر پنجم يعني مهدي اسلاميان از اعضاي گروهك ضد انقلابي «تندر» بوده و در انفجار حسينيه رهپويان وصال شيراز نقش داشته كه منتهي به شهادت 14 نفر از مردم آن شهر و زخمي و مجروح شدن تعداد فراوان ديگري از عزاداران حسيني (ع) مي شود.
رابعاً؛ اعدام اين پنج نفر كه به موجب قانون و با رعايت كامل موازين آيين دادرسي و در يك پروسه زماني چند ساله به مرحله اجرا مي رسد هيچ ربطي به وقايع پس از انتخابات ندارد.
طرفه آنكه پس از مصاحبه دادستان تهران و پاسخ مستند و حقوقي به شبهات ساختگي جريان فتنه درباره اعدام اين پنج تروريست آدم كش، سايت منتسب به يكي از سران فتنه بدون آنكه توضيحي درباره دروغ ها و ادعاهاي بي پايه و اساس سران فتنه بدهد و بي آنكه قادر باشد توضيحات قانوني و مستدل دادستان تهران را به چالش بكشد در گزارشي با اين ادعاي مضحك كه جنبش سبز - فتنه سبز- مبتني بر مفاهيم متعالي اسلام و حقوق بشر است مزورانه و حيله گرانه نداي بازگشت به حق را سر مي دهد!
3- مشاهده مي شود سران فتنه از انتخابات رياست جمهوري به اين سو، كماكان ادعاهاي بي پشتوانه و خالي از صداقت خود را يكي پس از ديگري مطرح كرده و با فرار از واقعيت و حقيقت هدفي جز تشويش اذهان عمومي و سرپوش گذاشتن بر جرايم و جنايات متعدد و پرشمار خود نداشته اند.
آنچه به وضوح مي توان با نگاهي به صحنه فتنه پس از انتخابات دريافت اين است كه جريان فتنه براي ادعاي دروغين تقلب در انتخابات هيچ دليل، مدرك و سندي ارايه نداد و در برابر قانون تمكين نكرد و تنها ادعاهاي پوچ و واهي خود را در مقاطع مختلف تكرار كرد، بطوري كه يك روز ادعاي شكنجه متهمان و اغتشاشگران را مطرح كردند، روز ديگر از تجاوز جنسي در زندان ها و بازداشتگاهها سخن به ميان آوردند و امروز بعد از آن همه جنايت و آدمكشي و وطن فروشي كار را به جايي رسانده اند كه بي محابا و صراحتا از تروريست ها حمايت مي كنند و تازه مسئولان قضايي را به بازگشت به حق و حقيقت دعوت مي كنند!
آنچه اكنون مشخص است و شواهد و قرائن بسياري بر آن گواهي مي دهند اين است كه نبايد سران فتنه را متوهم فرض كرد كه به علت برآوردهاي اشتباه يا داده هاي اطلاعاتي غلطي كه در اختيارشان قرار مي گيرد در گرداب فتنه دچار شده اند چرا كه روندي كه آنها طي كرده و بر ادامه آن اصرار دارند حكايت همان مجرمي است كه از طريق صدور چك بلامحل، كلاهبرداري مي كند و در واقع يك كلاهبردار حرفه اي است و نه كسي كه به علت برآورد غلط در محاسبات يا ايجاد مشكلات نتوانسته است در سررسيد معين، دين و بدهي خود را بپردازد. البته بايد تاكيد كرد كه جنايات سران فتنه به هيچ وجه با جرايم كلاهبرداران حرفه اي قابل مقايسه نيست و اين مقايسه صرفا جنبه تمثيل دارد.
با اين اوصاف بايد گفت علاوه بر اين كه هر يك از ادعاهاي سران فتنه همچون چك بلامحلي است كه بي هيچ پشتوانه اي صادر مي شود و بي محل و بي اعتبار بوده و في نفسه جرم است، جرم بزرگ و ديگري را نيز مرتكب مي شوند و مي توان آن را «كلاهبرداري سياسي» ناميد چرا كه با ادعاي خط امامي بودن، شعار حقوق بشر سردادن، طرح قرائت به اصطلاح رحماني از دين و گرفتن ژست هايي از اين دست به دنبال زياده خواهي و باج خواهي هاي سياسي خود هستند. و اين فقط به ادعاهاي دروغ آنها مربوط است و جناياتي نظير آدم كشي، جاسوسي، وطن فروشي، تخريب اموال عمومي، قمه كشي و... هر كدام جنايت وحشيانه ديگري است كه جداگانه قابل تعقيب بوده و هست.
4- رئيس دستگاه قضا اخيرا در سخناني با تاكيد بر اين كه جرم سران فتنه بسيار بزرگ است تصريح كردند كه در برخورد با سران فتنه هيچ خوفي نداريم و در عين حال خاطرنشان ساختند قوه قضاييه همواره در راستاي سياست هاي كلان نظام جمهوري اسلامي قدم برمي دارد.
ايشان ماه گذشته نيز در ديدار با اعضاي بسيج دانشجويي و به دنبال خواسته دانشجويان براي محاكمه سران فتنه تاكيد داشتند كه در رسيدگي هاي قضايي به پرونده ها، در عين رعايت عدالت و قانون بايد برخي از مصالح را نيز در نظر گرفت كه صد البته محكوميت سران فتنه در افكار عمومي و رسوايي اين جنايتكاران را مي توان بخشي از مصلحت انديشي مورد اشاره تلقي كرد.
اما با توجه به اعمال و رفتاري كه سران فتنه همچون يك مجرم و جنايتكار حرفه اي انجام مي دهند انتظار است دستگاه قضايي با تعامل با رسانه ها به روشنگري در ماهيت اقدامات جريان فتنه بپردازد و بي شك با اين روشنگري ها مجازات سران فتنه زودتر لباس عينيت بر تن خواهد كرد.
حسام الدين برومند

 



وزير اطلاعات: بيانيه تهران بسيار محكم وقوي است

وزير اطلاعات در جمع خبرنگاران: بيانيه تهران بسيار محكم و قوي است و شرايطي گذاشته شده است كه اگر غربي ها به دنبال ايجاد آرامش و برطرف كردن تنش ها هستند، بايد اين مباحث را پيگيري و دنبال كنند.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد آزادي وكيلي راد و پيگيري اين كه گفته مي شود به دلايل واهي در فرانسه زنداني بود، اظهار كرد: ايران بررسي مي كند كه نوع برخورد با ايشان چگونه بوده است و اگر به دلايل واهي دستگير شده باشد اين موضوع را بررسي و تصميم گيري مي كند.
وي همچنين در مورد وضعيت سه مادر آمريكايي كه قرار است براي ديدن فرزندان شان به تهران بيايند و از طرف وزارت خارجه به آن ها ويزا داده شده است، نيز گفت: آن ها قرار است به تهران بيايند و جمهوري اسلامي ايران بر اساس انسان دوستي اجازه داده است كه آن ها به ايران سفر كنند، در حالي كه اين سه نفر جاسوس بوده اند و به صورت غيرقانوني وارد ايران شده اند، ولي ما بر اساس احكام ديني و حس بشردوستي با اين موضوع برخورد كرديم و بايد ديد كشوري كه ادعاي حقوق بشر دارد چگونه برخورد مي كند در حالي كه آن ها افراد بي گناه را ربايش كرده و به آمريكا منتقل كرده اند.
خبرنگاري پرسيد: رييس جمهور در سفري به ياسوج از شما خواسته بود كه گزارشي از پارتي بازي در كشور تهيه كنيد، پيگيري اين امر به كجا رسيد؟
وزير اطلاعات پاسخ داد: از ما خواسته شد كه گزارشي در اين ارتباط تهيه شود و در حال تهيه اين گزارش هستيم.
خبرنگار پرسيد: آيا اين گزارش در مورد كل كشور خواهد بود؟ مصلحي پاسخ داد: ما گزارش هايي را درباره بحث پارتي بازي در كل كشور تهيه مي كنيم.
خبرنگاري پرسيد: آيا شما قصد داريد يارانه دريافت كنيد؟ وزير اطلاعات پاسخ داد: متقاضي دريافت يارانه نيستم؛ چراكه مستحق تر از ما، هستند.
خبرنگار ديگري پرسيد: آيا وزارت اطلاعات گزارشي كه قرار بود در رابطه با قطع رابطه با انگليس تهيه كند را تهيه كرده است؟
وزير اطلاعات گفت: قرار بود ما يكسري بررسي هايي در ارتباط با اين موضوع داشته باشيم و پيشنهاداتي داشتيم كه اين موضوع در شوراي عالي امنيت ملي مورد بررسي قرار مي گيرد.
قوه قضاييه پرونده مهدي هاشمي را پيگيري مي كند
وي در مورد پرونده مهدي هاشمي نيز گفت: در اين ارتباط قوه قضاييه حكم جلب داده است و پيگيري هاي مربوطه را انجام مي دهد.
خبرنگاري پرسيد: آيا كلوتيد ريس با كاكاوند ايراني ـ كه به تازگي در فرانسه آزاد شد ـ معاوضه شده است؟مصلحي تاكيد كرد: معاوضه اي صورت نگرفته و اين دو موضوع به يكديگر ربطي ندارد.
خبرنگاري پرسيد: آيا سر تيم حفاظت ميرحسين موسوي دستگير شده است؟ وزير اطلاعات گفت: من خبري در اين ارتباط ندارم.
خبرنگاري پرسيد: با توجه به تبليغات وسيع رسانه هاي بيگانه و ادعاي آن ها پيش بيني مي كنيد در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري شاهد اغتشاش در خيابان هاي تهران باشيم؟
مصلحي در پاسخ خاطرنشان كرد: وضعيت جريان فتنه با سركوبي كه انجام شد آن گونه نيست كه بتواند حركتي را انجام دهد.
خبرنگار پرسيد: وزارت اطلاعات در مورد دستگيري سران فتنه چه اقدامي انجام مي دهد؟
وزير اطلاعات پاسخ داد: ما تدبير نظام را در ارتباط با اين موضوع دنبال مي كنيم.
وزير اطلاعات همچنين درباره اهداف آمريكا براي تصويب قطعنامه بر عليه ايران گفت: آمريكا وضعيتش مشخص است و مي خواهد از اين وضعيت بيرون بيايد؛ چراكه كارشناسان سياسي خودشان نيز اعلام كرده اند كه آمريكا خلع سلاح و در مقابل جمهوري اسلامي ايران زير پايش خالي شده است و به دنبال اين است كه خودش را به نحوي از اين وضعيت بيرون بياورد.
وي تاكيد كرد: بيانيه تهران بسيار محكم و قوي است و شرايطي گذاشته شده است كه اگر غربي ها به دنبال ايجاد آرامش و برطرف كردن تنش ها هستند، بايد اين مباحث را پيگيري و دنبال كنند و من احساسم اين است كه تعبير همان تعبيري است كه مقام معظم رهبري فرمودند كه اين دست چدني است كه بر روي آن دستكش مخملي كشيده اند.
خبرنگاري پرسيد: نظر شما در مورد اين كه برخي تصميماتي كه در سطح عالي كشور گرفته مي شود از جمله تصميمات شوراي عالي امنيت ملي را زير سوال مي برند، چيست؟
مصلحي گفت: گاهي انتقاداتي مطرح مي شود كه انتقاد سازنده است ولي عمدتا احساس مي كنيم كه انتقاداتي از روي غرض ورزي مطرح مي شود كه از روي دلسوزي براي نظام نيست.

 



واليبال (گفت و شنود)

گفت: «ريچارد هاووس» مسئول شوراي روابط خارجي آمريكا كه در طراحي فتنه 88 و مديريت سران فتنه نقش فعالي داشت به خاطر شكست فتنه مورد اعتراض برخي رسانه هاي آمريكايي قرار گرفته است.
گفتم: چرا؟... چه اعتراضي؟!
گفت: نوشته اند بي عرضگي ريچارد هاووس و برنامه ريزي غلط او باعث ريزش هواداران فتنه شده است.
گفتم: مگر خود سازمان سيا و ساير سازمان هاي اطلاعاتي اروپايي و صهيونيستي طي 31 سال گذشته چه غلطي كرده اند كه از ريچارد هاووس بدبخت فلك زده انتظار دارند غلطي بكند؟!
گفت: نوشته اند اگر ريچارد هاووس مردم ايران را مي شناخت، دستوراتي كه براي جذب مردم به سران فتنه ديكته كرده بود، نتيجه معكوس نمي داد.
گفتم: چند نفر براي ماهيگيري تور انداخته بودند، بعد از مدتي متوجه شدند كه تور خالي است براي پيگيري رفتند زير آب و ديدند ماهي ها تور را به دو طرف يك صخره دريايي بسته اند و دارند واليبال بازي مي كنند!

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30003232
¤همراهي سران فتنه با بيگانگان در حمايت از تروريست ها بار ديگر پيوند عميق آنان با سرويس هاي جاسوسي به منظور ضربه زدن به انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام(ره) را نشان داد و ابهامي درخصوص انحراف فكري آنان باقي نگذاشت.
يك هموطن
¤بنده كه يك جوان 18 ساله هستم و در زمان حيات امام خميني(ره) به دنيا نيامده بودم اين سخن ارزشمند ايشان كه فرموده اند آمريكا شيطان بزرگ است را به مراتب بهتر از آقاي ميرحسين موسوي يكي از سران فتنه درك مي كنم. اين شكست خورده انتخابات با آن همه ادعا و شعارهاي انقلابي از عده اي تروريست دفاع مي كند و درست همان نقشي را بازي مي كند كه آمريكا مي خواهد.
7870--0937
¤حمايت سران فتنه از تروريست هايي كه مردم بي گناه را به قتل رسانده اند، نشان دهنده فقدان عقلانيت و هوشياري در آن هاست.
قدسي از تبريز
¤در شرايطي به سر مي بريم كه دشمنان اسلام با سلاح بي حجابي و فرهنگ مبتذل غرب يعني برهنگي به ميدان آمده اند. مي خواستم به برادران و خواهران مسلمان در سرتاسر ميهن اسلامي هوشياري و بيدارباش بدهم كه نگذارند بار ديگر توطئه اندلس در كشور ما تكرار شود.
6775--0912
¤مگر يكي از اهداف انقلاب اسلامي اين نبود كه همه در مقابل قانون يكسان باشند پس چرا دستگاه قضايي در مورد محاكمه مهدي هاشمي كوتاه مي آيد و اتلاف وقت مي كند.
جوان 24 ساله از اهواز
¤رئيس جمهور از ابتداي دور اول دولت خود، قول داده اند كه دانه درشت هاي دريافت كننده وام را معرفي مي كنند؛ مردم سخت در انتظار عملي شدن اين وعده هستند.
احمد اخوان رضايت
¤ملت ايران از تحريم استقبال مي كند، و هيچ گاه تسليم زور گويي هاي مستكبران نخواهد شد.
رضايي از مشهد
¤در رسانه ها خواندم كه زهرا رهنورد هر هفته در دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران حاضر شده و از دولت هم حقوق مي گيرد. از قوه قضائيه جاي سوال است كه چرا چنين فردي كه دولت را نامشروع مي داند و اقداماتي كه تلاش براي ضربه زدن به اصل نظام به حساب مي آيد، انجام داده است، در يك دانشگاه دولتي تدريس مي كند؟
محمدي
¤از سازمان تبليغات اسلامي خواهشمند است كه همان طور كه نهم دي ماه را براي برگزاري تظاهرات در دفاع از ولايت تعيين كردند، يك روز را هم براي اعتراض عمومي به بدحجابي در نظر بگيرند.
جان نثاري
¤روزنامه كيهان مانند رزمندگان دفاع مقدس ساده و بي آلايش است، اما همچون آن بزرگان، زيرك است و خواب را بر نااهلان آشفته مي كند.
رضا غنيمي
¤از مسئولين تصميم گير در آموزش و پرورش مي خواهيم جريان فتنه پس از انتخابات را به همراه تحليل و بررسي آن در كتب درسي تاريخ مقاطع تحصيلي راهنمايي و دبيرستان بگنجانند.
حسن احمدي از تهران
¤از سازمان امور مساجد خواهشمند است كه بر مساجد كشورمان نظارت بيشتري كنند. چون بسياري از مسجدها، دچار مشكلات فراوان و كمبود امكانات هستند. همچنين تقاضا مي شود كه صداي بلندگوي مساجد كاهش يابد. زيرا برخي از افراد كهنسال و بيمار، از صداي بلند اين بلندگوها اذيت مي شوند.
يك شهروند
¤بخشنامه خروج از كلان شهرها، در آموزش و پرورش بسيار مبهم است به طوري كه تسهيلات در نظر گرفته شده، به صراحت اعلام نشده است. لطفا رسيدگي شود.
رمضاني
¤چرا كتاب هاي ممنوعه، از جمله در معرفي آئين ها و فرقه هاي انحرافي، در برخي از ايستگاه هاي مترو تهران به فروش مي رسند؟
سيدمحسن علم الهدي
¤از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه درباره ناامني و شيوع كيف قاپي و زورگيري هم بنويسد. چون مدتي است در روز روشن، اموال مردم را از دستشان سرقت مي كنند.
حسيني
¤به تازگي اعلام شده كه سهميه ذخيره شده در كارت هاي سوخت، حذف مي شود. اگر چنين طرحي واقعيت داشته باشد، مردم رو به ذخيره سازي بنزين در منازل خود آورده و اين خطرات بسياري را در پي خواهد داشت.
يك جانباز
¤كپسول هاي گاز مايع به تازگي با دو برابر و نيم بيشتر نسبت به قيمت مصوب دولتي عرضه مي شود. لطفا رسيدگي شود.
محمدرضا خلفي
¤7 ماه است كه ملك در حال ساخت بنده، در رهن پست بانك رشت قرار گرفته و تاكنون نتوانسته ايم از وام تعلق گرفته به آن بهره مند شويم.
يحيي طلوعي از رشت
¤اتوبوس هاي تندرو خط آزادي-خاوران، قبلا فقط يك بليت دريافت مي كردند، اما الان به 4 بليت افزايش يافته است. از مسئولان شركت واحد تقاضا مي شود پاسخ دهند علت چيست؟
محمد حيدري از تهران
¤در شهر قم به درمانگاهها و كلينيك هاي مخصوص سونوگرافي مراجعه كرديم غير از يكي دو مورد هيچكدام دكتر خانم نداشتند. لطفا مسئولين امر رسيدگي كنند.
0602--0919
¤محل فعلي توزيع جرايد در اصفهان كه در زيرزمين بدون پنجره پاركينگ مجموعه تجاري قديمي در خيابان آمادگاه اصفهان قرار دارد، از نظر بهداشتي، وضعيت نامناسبي دارد. از مسئولان مربوطه تقاضاي جابه جايي اين مكان مي شود.
محمود بليغيان از اصفهان
¤حدود 40 سال پيش آسايشگاه سالمندان كهريزك توسط مرحوم حكيم راه اندازي شد. پيشنهاد مي شود براي پاسداشت نام آن بزرگ، اين آسايشگاه به نام حكيم تغيير اسم پيدا كند.
كاشاني از تهران
¤ مي خواستم مسئولان امر توضيح دهند كه در رابطه با معضل گرد و غبار در اكثر استان ها چه تمهيداتي را انديشيده اند. آيا وقت آن نرسيده كه در اين زمينه كاري انجام دهند. هر سال با تشديد گرد و غبار ميزگردها و همايش ها شروع و با پايان يافتن اين معضل باز به ورطه فراموشي سپرده مي شود.
فضلعلي
پاسخ صدا و سيما
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/2/89 در خصوص تماس تلفني با محسن مخملباف در برنامه هفت، به اطلاع مي رساند: مطلب مذكور تكذيب مي شود.
مدير روابط عمومي شبكه 3 سيما

 



صالحي خبر داد تركيه، مكان احتمالي مذاكرات ايران و گروه 1+5

رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه كشور تركيه مكان احتمالي مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 خواهد بود.
به گزارش فارس، «علي اكبر صالحي» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث تحريم رنگ باخته و اين موضوع آخرين تلاش هاي غربي ها است.
وي افزود: آنها احساس مي كنند براي اولين مرتبه در دنيا كشورهاي در حال توسعه بدون نياز به كشورهاي قدرتمند مي توانند از حقوق خود در عرصه جهاني صيانت كنند و اين براي آنها سنگين است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: بايد صبور باشيم چرا كه آنها راه به جايي نمي برند و با صدور و پيگيري قطعنامه ها خود را در اذهان عمومي بي اعتبار مي كنند.
صالحي افزود: به نظرم در ميان آنها افراد عاقلي هستند كه آنها را از اين حركت غيرعقلاني پرهيز دهند.
وي اضافه كرد: اساس حركت آنها بر مبناي منطق قدرت است و مي خواهند بگويند صاحب حق راي هستند و بدون آنها هيچ بحراني در جهان قابل حل نيست.
«آنها امروز دريافتند 3 كشور در حال توسعه مي توانند بحراني را در عرصه جهاني مديريت كنند و مي ترسند اين مسئله تبديل به يك الگو شود و كشورهاي مستقل در مناطق مختلف جهان مسائل و مشكلات روزمره را به دست خود حل كنند».
خبرنگاري از معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي درباره اقدام بعدي دولت در خصوص اجراي بيانيه تهران سؤال كرد كه وي پاسخ داد: ايران از زمان صدور بيانيه يك هفته زمان دارد تا به صورت كتبي بحث تبادل سوخت هسته اي را به آژانس بين المللي ابلاغ كند و ما درصدد تهيه اين نامه هستيم تا در فرصت تعيين شده ارائه دهيم.
خبرنگار ديگري از صالحي درباره پيوستن تركيه و برزيل به مذاكرات ايران با 1+5 سؤال كرد كه وي پاسخ داد: اين مسئله در اختيار ما نيست و آنها تقاضايي را مطرح كرده اند و اگر در مذاكره با كشورهاي 1+5 به توافق برسند، به اين گروه مي پيوندند.
وي در خصوص مذاكرات ايران با 1+5 نيز توضيح داد در اين زمينه بعد از تعيين زمان و مكان عمل خواهد شد و به احتمال قوي محل برگزاري مذاكره تركيه است.
خبرنگار ديگري از رئيس سازمان انرژي اتمي درباره آخرين وضعيت نيروگاه اتمي بوشهر سؤال كرد كه وي پاسخ داد: نيروگاه بوشهر در حال طي مراحل فني است و آخرين مرحله تست گرم را پشت سر مي گذارد و اميدواريم در تابستان راه اندازي شود.

 



در حاشيه جلسه هيئت دولت 13 عضو كابينه انصراف خود از دريافت يارانه نقدي را اعلام كردند

13 عضو دولت شامل وزرا و معاونين رئيس جمهور در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت از دريافت يارانه نقدي انصراف دادند.
به گزارش فارس، محمد عباسي وزير تعاون، سيد محمد رضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور، سردار احمد وحيدي وزير دفاع، حميد بهبهاني وزير راه، علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني، مصطفي محمدنجار وزير كشور، جواد محمدي زاده رئيس سازمان محيط زيست، سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري، صادق محصولي وزير رفاه، علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات، محمد فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از جمله افرادي در دولت هستند كه از دريافت يارانه نقدي انصراف داده اند.
انصراف از يارانه نقدي از آنجا آغاز شد كه حسيني وزير اقتصاد و دارايي در مصاحبه اي از افرادي كه وضعيت مناسبي دارند خواسته بود تا از دريافت يارانه نقدي انصراف بدهند.
وي اعلام كرده بود: با وجود آنكه فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر كرده، اما از دريافت نقدي يارانه انصراف داده است.
در پي انصراف وزير امور اقتصادي و دارايي از دريافت يارانه نقدي، فرزين سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي دولت هم اعلام كرده كه باوجود تكميل فرم اطلاعات اقتصادي خانوار، از دريافت يارانه نقدي انصراف داده است.

 



در پاسخ به پيشنهاد رئيس رژيم صهيونيستي بشار اسد : دمشق مسير مقاومت را رها نخواهد كرد

رئيس جمهور سوريه اعلام كرد كه اسرائيل پيشنهاد كرده است به گفت وگوهاي مستقيم صلح با دمشق در صورتي كه اين كشور روابطش با ايران و حزب الله لبنان را قطع كند وارد شود.
شبكه خبري پرس تي وي با اعلام اين خبر افزود: بشار اسد ـ رئيس جمهور سوريه ـ با ديميتري مدودف در تاريخ 11 مه در دمشق ديدار داشت.
بشار اسد روز سه شنبه به روزنامه السفير گفت كه شيمون پرز ، رئيس رژيم صهيونيستي ، از طريق ديميتري مدودف اين پيشنهاد را به وي منتقل كرده است.
رئيس جمهور سوريه گفت: پاسخ ما روشن است. واقعيت ثابت مي كند كه اسرائيل به صلح تمايلي ندارد و بنابراين چيز بيش تري براي گفت وگو وجود ندارد.
اسد افزود كه مدودف پيام پرز را در ملاقات اخيرش در دمشق كه هم زمان با سفر پرز به مسكو بود، به وي داده است.
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد كه كشورش مسير مقاومت را رها نخواهد كرد.

 



وقف با طعم خصوصي سازي؟! (خبر ويژه)

رد دو فوريت طرح وقف اموال موسسات غيردولتي در مجلس و سپس بازگرداندن همين طرح به مجلس و تصويب يك فوريت آن، از تلاشي گسترده براي حفظ وضعيت ملوك الطوايفي در دانشگاه آزاد حكايت مي كند.
كيهان پيش از اين هشدار داده بود كه برخي عناصر مرتبط و نمك گير دانشگاه آزاد مي كوشند از طريق مجلس، مصوبه كارشناسي و دقيق شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي نظام مند و گردشي كردن مديريت دانشگاه آزاد اسلامي را دور زده و مانع از اجراي آن شوند.
اين در حالي است كه مصوبه دانشگاه آزاد پس از چند سال بررسي كارشناسي و سنجش جميع ابعاد به تصويب رسيده بود و راه را براي نظارت قانونمند بر مديريت و اموال اين دانشگاه و شكستن دايره انحصاري و بسته مديريت آن باز مي كرد.
با وجود مخالفت نمايندگان مجلس با دو فوريت طرح كذايي، اين طرح مجددا با قيد يك فوريت به مجلس عودت داده شد و يك فوريت آن به تصويب رسيد. ظاهرا براي توجيه برخي نمايندگان مخالف و گرفتن راي موافق آنها، اين گونه ادعا شده كه فعلا بحث بر سر فوريت طرح است نه اصل آن و شما بعدا مي توانيد با محتواي طرح مخالفت كنيد. با اين توجيه كه طرح حاضر مربوطه به عموم موسسات غيردولتي غيرانتفاعي است نه دانشگاه آزاد.
وقف دستپاچه دانشگاه آزاد از سوي مديريت آن پس از آن پيش كشيده شد كه بررسي طولاني مدت شوراي عالي انقلاب فرهنگي- به دستور رهبر انقلاب- به مصوبه نهايي نزديك شد و در واقع مسئولان اين دانشگاه با وجود آگاهي از اينكه پرونده شان در يك نهاد عالي حاكميتي و به دستور رهبر انقلاب در حال رسيدگي و تصميم گيري است اقدام به دور زدن شورا و وقف آن كردند. در واقع اين «شبه وقف» ترفندي براي فرار از نظارت قانوني و حاكميتي بوده و اين در حالي است كه اموال 250 ميلياردتوماني دانشگاه آزاد، اموال عمومي و نه خصوصي محسوب مي شود.
پرسشي كه در اين ميان مطرح مي شود اين است كه اگر اصل گشوده شدن پرونده دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به اعتبار بي قانوني ها و حيف و ميل ها و برخي سوء استفاده هاي مالي و سياسي در اين دانشگاه بوده است آيا مي توان با ادعاي وقف آن، پرونده ابهامات و تخلفات را بست و به رويه گذشته ادامه داد؟ و آيا سنت حسنه وقف نعوذ بالله روشي براي نهادينه كردن تخلف و تصرف نامشروع در اموال عمومي بوده است؟! سؤال ديگر اينكه آيا مي توان اموال عمومي را به نحوي وقف كرد كه خود در مديريت آن باقي ماند و از نظارت قانوني و حاكميتي با اين ترفند گريخت؟ اين عمومي سازي اموال عمومي است يا خصوصي و اختصاصي كردن آن؟
و سرانجام اينكه با اين وقف مي توان دانشگاه آزاد را زير نظر سازمان اوقاف تعريف كرد يا مستثني از نظارت آن؟ و آيا منطقي است كه مجموعه دانشگاهي را به جاي سپردن به نظارت شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مجموعه اي غيرتخصصي سپرد؟ به نظر مي رسد رويكرد شترمرغي كه از سوي برخي شركت ها براي طفره رفتن از مسئوليت هاي دولتي بودن و در عين حال استفاده از مزايا و امتيازات آن در دوره سازندگي و اصلاحات پا گرفته بود و برخي شركت ها نظير پتروپارس خود را غيرخصوصي غيردولتي معرفي مي كردند، در حال بازتوليد است منتها با مستمسك وقف! در عين حال معلوم نيست چرا حضرات اموال و املاك شخصي خود را وقف نمي كنند و مايلند اموال عمومي را به موقوفه خصوصي تبديل نمايند.
در اين ميان بايد از طراحان طرح مورد بحث در مجلس پرسيد كدام ضرورت باعث شد كه با دستپاچگي طرح اخير را با دو فوريت به مجلس بياورند؟ آيا همين دستپاچگي بودار نيست؟

 



كلافه شدن آمريكا از ابتكار ايران و شكاف ميان متحدان كاخ سفيد (خبر ويژه)

مجله آمريكايي نيوزويك از تشديد شكاف ميان كاخ سفيد و ساير كشورها پس از انتشار بيانيه سه جانبه تهران خبر داد.
نيوزويك تفاوت بيانيه اخير با فرمول پيشنهادي سال گذشته (وين) را اين گونه توصيف كرد كه «اين توافق در ظاهر شبيه توافق وين است اما چندين تفاوت بنيادي وجود دارد. براي مثال دليل اصلي ارائه پيشنهاد سال گذشته، توقف كامل غني سازي سوخت هسته اي توسط ايران بود؛ امري كه مورد پافشاري شوراي امنيت نيز قرار دارد؛ ولي احمدي نژاد كاملاً روشن كرده است كه ايران هيچ قصدي براي دست برداشتن از برنامه ساخت سانتريفيوژهاي خود ندارد. تفاوت ديگر اين است كه هيچ شفافيتي درباره توافق به دست آمده وجود ندارد. آيا سوخت هسته اي به تركيه ارسال خواهد شد البته گمان مي رود محموله ارسالي بخش كوچكي از كل ذخيره اورانيوم ايران باشد. آيا همين محموله به سوخت با درجه خلوص بالاتر تبديل خواهد شد و يا اينكه از اين محموله تنها به عنوان نوعي ضمانت در تركيه نگهداري خواهد شد؟»
نيوزويك ايجاد شكاف ميان طرفداران تحريم به سرپرستي آمريكا و مخالفان بالقوه آن (روسيه، تركيه، برزيل و چين) را از پيامدهاي بيانيه تهران توصيف كرد و نوشت: تهران مي تواند در اين زمينه كشورهاي ديگر را نيز همراه خود كند. ضمناً اين توافق، به مرزبندي سنتي ميان كشورهاي در حال توسعه از يك سو و آمريكا از سوي ديگر كمك مي كند براي همين هم هست كه مذاكرات اخير در حاشيه يك كنفرانس بين المللي با شركت كشورهاي در حال توسعه با ميزباني احمدي نژاد در تهران صورت گرفته است. اكنون آمريكا تحت فشار قرار گرفته تا به متحدانش ثابت كند هنوز دليلي براي وضع تحريم ها وجود دارد. روسيه در حال عقب نشستن از پشتيباني قبلي خود از تحريم هاست؛ پشتيباني كه باراك اوباما براي بدست آوردن آن، سخت كار كرده بود. احمدي نژاد استاد برقراري سازش هاي دقيقه آخر است، كه براي ايجاد شكاف در ميان مخالفان است.
روزنامه وال استريت ژورنال نيز نگراني استراتژيك مشابهي را پيش كشيد و نوشت: توافق هسته اي اخير ايران براي معاوضه سوخت هسته اي با ميانجيگري برزيل و تركيه مانع جديدي بر سر راه اعمال تحريم و مجازات دولت ايران ايجاد خواهد كرد و مشكلاتي را براي اعمال رهبري جهاني آمريكا در برابر نفوذ قدرتهاي كوچك فراهم خواهد كرد.
به نوشته وال استريت ژورنال «دولت آمريكا نگراني و ملاحظات خود را در مورد اين توافق ابراز كرده و مي گويد كه اين معامله نسخه ضعيف تري از توافق پاييز سال گذشته در ژنو است كه دولت ايران از پذيرش آن امتناع كرد. به عنوان مثال در توافق سال گذشته ايران متعهد مي شد كه غني سازي اورانيوم با غلظت بيشتر از 3 تا 4 درصد را كاملاً متوقف كند. اما در توافق اخير ايران به توقف غني سازي متعهد نمي شود و در حال حاضر درجه غلظت غني سازي بخشي از اورانيوم در ايران حدود 20 درصد است. البته ايران قبول كرده كه حجم مشابهي از اورانيوم غني شده خود (حدود 1200 كيلوگرم) را به خارج بفرستد. ولي چون توليد ايران افزايش يافته مي تواند حجم اورانيوم غني شده بيشتري را در كشور حفظ كند. آمريكا و متحدان اروپايي آن نگران هستند كه توافق اخير تلاش براي تصويب تحريم ها عليه ايران را در شوراي امنيت مختل كند».
به گزارش وال استريت ژورنال، «دولت آمريكا در برخورد با اقدامات رهبران برزيل و تركيه بايد بسيار هوشمندانه عمل كند چون هر دو كشور در حال حاضر از اعضاي غيردائمي شوراي امنيت هستند. برخي از مقامات آمريكايي معتقدند كه رهبران تركيه و برزيل عملاً به دام بازي هاي ايران افتاده اند كه هدف آن بر هم زدن اتحاد بين المللي عليه برنامه هاي هسته اي آن كشور است. كاخ سفيد در واكنش خود مراقب بود كه رهبران تركيه و برزيل را مورد انتقاد قرار ندهد و «تلاشهاي آنها را ستود». با اين وجود برخي از سران آمريكا و اروپا از اقدام دولت هاي تركيه و برزيل به تلخي ياد كرده و گفتند كه اين مسئله مي تواند به تلاشهاي دولت تركيه براي عضويت در اتحاديه اروپا و اميد دولت برزيل براي عضويت دائم در شوراي امنيت سازمان ملل متحد لطمه بزند.
اين روزنامه آمريكايي مجدداً تاكيد كرد: توافق تهران بسيار ضعيف تر از طرح پيشنهادي در وين است و عملاً ايران هيچ تضميني براي توقف غني سازي نمي دهد.
مجله تايم هم اقدام اخير ايران را اقدام تاكتيكي و تاخيري توصيف كرد و نوشت: كاسه صبر آمريكا و اروپا لبريز شده است. در همين حال كه ديپلمات هاي دنيا فقط به بازي با كلمات مشغولند سانتريفيوژهاي ايران همچنان به چرخش و غني سازي ادامه مي دهند.

 



باراك مخملي به يهودي هاي كنگره دخيل بست (خبر ويژه)

دست دولت آمريكا در فريبكاري تازه رو شد. دولت آمريكا ماهها بود كه تظاهر مي كرد تحت فشار كنگره براي تحريم يكجانبه ايران قرار دارد و دربرابر اين فشار مقاومت مي كند. اما گزارش ها حاكي از آن است كه باراك اوباما با 37 تن از اعضاي يهودي كنگره ملاقات كرده و از آنها خواسته تحريم ها عليه ايران را به صورت مصوبات قانوني شدت بخشند. به گزارش آسوشيتدپرس هدف اوباما از اين ديدار، جلب اعضاي كنگره براي تشديد تحريم ها بوده است.
اين در حالي است كه استني هوير رئيس اكثريت دموكرات در مجلس نمايندگان آمريكا ديروز اعلام كرد مصوبه تحريمي كنگره عليه ايران در هفته جاري آماده و تا هفته ديگر براي تصويب نهايي به كنگره فرستاده مي شود. اين مصوبه از جمله تحريم شركت هاي فروشنده بنزين به ايران را شامل مي شود و احتمالا به تنش در روابط آمريكا با برخي كشورهاي ديگر منجر خواهد شد.
دولت آمريكا در پي امضاي بيانيه تهران از سوي 3 كشور ايران، برزيل و تركيه براي مبادله اتمي هم، به جاي اينكه از اين بيانيه استقبال كند اعلام كرد پيش نويس قطعنامه جديد براي دور چهارم تحريم ها عليه ايران را در ميان اعضاي غيردائم شوراي امنيت توزيع مي كند. اين امر با اعتراض برزيل و تركيه (2عضو غيردائم شورا) مواجه شد.
بروز علني خصومت دولت اوباما با ملت ايران در حالي است كه جان ليمبرت معاون مديركل وزارت خارجه آمريكا در امور ايران طي گفت وگويي با بي بي سي مدعي شد دولت اوباما به دنبال مذاكره براي رفع سوءتفاهمات و بدگماني هاي انباشته شده گذشته است اما حكومت ايران تمايلي به حل مسائل ندارد.
اغلب كارشناسان و تحليلگران بين المللي مواضع خصمانه دولت اوباما را ادامه سياست هاي افراطي و بي سرانجام بوش مي دانند و اين در حالي است كه اوباما مي كوشيد از خود چهره يك سياستمدار متفاوت، طرفدار تغيير و طرفدار بهبود وجهه آمريكا در دنيا ترسيم كند.

 



سران فتنه بدهي خود را به منافقين پس مي دهند! (خبر ويژه)

دو پايگاه اينترنتي كلمه (وابسته به نفاق سبز) و گويانيوز (يكي از ارگان هاي رسمي سازمان سيا) با وجود تلاش براي تبرئه برخي عناصر محارب فعال در اغتشاشات، نكات جالبي را درباره آنها متذكر شدند كه نشان مي دهد وابستگي عناصر ياد شده به گروهك تروريستي منافقين بسيار عميق است.
گويانيوز با اشاره به صدور حكم اعدام براي محسن و احمد دانش پور مدعي شد آن دو به همراه مطهره بهرامي همسر محسن دانش پور در حوادث روز عاشورا صرفا براي خريد به يك سوپرماركت رفته بودند.
گويا نيوز به نقل از يكي از زندانيان هم بند محسن دانش پور نوشت: دانش پور مي گفت در منزل بوديم كه ماموران آمدند، من بارها به پسرم گفته بودم كه وقتي ماهواره مي بيني هر شبكه اي كه نگاه مي كني بعد از اتمام به شبكه اصلي برگردان اما او گوش نمي كرد تا اين كه آن شب آنها آمدند و بعد از روشن كردن ماهواره، شبكه مجاهد ]شبكه گروهك تروريستي منافقين[ آمد و دردسر شروع شد.]![
گويانيوز به سابقه دار بودن اين اغتشاشگر اذعان كرد و مدعي شد محسن دانش پور در دهه 60 در زندان كه بوده توبه كرده است.
اين رسانه بدنام كه تا همين اواخر به طور رسمي براي سازمان سيا مزدور استخدام مي كرد، همچنين به طور سربسته نوشت: يكي از فرزندان آقاي دانش پور در عراق به سر مي برد و همين مبناي اتهام براي او و اعضاي خانواده اش شده است. مطهره بهرامي كه در دادگاه بدوي به اعدام محكوم شده بود، در دادگاه تجديدنظر به حبس محكوم شده است.
اخبار تكميلي حاكي از آن است كه يك پسر دانش پور از سال ها پيش به عضويت گروهك تروريستي منافقين درآمده و در پادگان اشرف حضور دارد. مطهره بهرامي چندي پيش با سفر به عراق با اين تروريست ملاقات كرد. يكي از اعضاي خانواده دانش پور عضويت برادر خود در گروهك منافقين را در گفت وگو با سايت روزنت تائيد كرده است.
در همين حال سايت كلمه وابسته به موسوي با تائيد عضويت رسمي يكي از اعضاي خانواده دانش پور، خبر از مصاحبه منافق ياد شده از پادگان اشرف با تلويزيون گروهك منافقين داد و نوشت: كاملا آشكار بود كه او در آن مصاحبه قصد تخريب جمهوري اسلامي براي اعدام هر چه سريعتر اعضاي خانواده را دارد. نظير همين وضعيت در مورد جعفر كاظمي يكي ديگر از متهمان به اعدام رخ داده و فرزند وي كه در بند]![ گروه رجوي است با بيانيه عملا پدرش را اعدام كرد و در سوگ وي پيام صادر نمود. آنها از جمله صدها جوان ايراني هستند كه شست و شوي مغزي شده و حاضرند حتي پدر و مادر خود را قرباني كنند. دانش پور سالخورده تنها به اميد ديدن فرزند خود كانال تلويزيوني مجاهدين را تماشا مي كرد. اقدام سيستم امنيتي، احياي يك سازمان مرده است.
سايت موسوي در عين حال اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه سران گروهك رجوي- و نه جوان هاي فريب خورده اين گروهك- بارها طي اغتشاشات سال گذشته از شخص موسوي و خيانت هاي او به انقلاب و نظام دفاع كرده و به او مدال شجاعت دادند. در حالي كه اين گروهك در اغتشاشات ياد شده و از جمله حرمت شكني رسواي عاشورا با سران فتنه همكاري مي كرد، موسوي حرمت شكنان را «مردان خداجو» توصيف كرد تا دين خود را به گروهك هاي تروريستي منافقين و تندر و كومله ادا كرده باشد. البته با وجود تلاش سران فتنه براي احياي مرام منافقين، در عمل ثابت شد اين مشي كور احيا شدني نيست و هر كس به آنها پيوند بخورد، خود نيز جزو اموات سياسي مي شود. برخي مواضع منافقانه و التقاطي سران فتنه به لحاظ روش شناسي و نوع مغالطه دقيقا در تبعيت از مشي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) اتخاذ شده و جالب اين كه سران فتنه در تداوم روند سقوط و انحطاط، مانند مجاهدين وارد فاز خشونت، محاربه و آتش افروزي شدند و البته مانند همان ها رسوا و منفور ملت قرار گرفتند.

 



آزادي دو تبعه ايراني ، لج كريم بغدادي را درآورد (خبر ويژه)

وكيل مدافع گروهك تروريستي منافقين ضمن ابراز ناراحتي نسبت به آزادي دو تبعه ايراني در فرانسه، اظهاراتي متناقض و از سر لجاجت ادا كرد.
عبدالكريم لاهيجي (كريم بغدادي معروف و همكار استخبارات صدام و گروهك رجوي) در واكنش به آزادي مجيد كاكاوند و علي وكيلي راد به خبرگزاري فرانسه گفت: دولت فرانسه تن به معامله داده و اين يك شكست براي آنها است.
وي در عين حال در گفت وگو با راديو فردا اذعان كرد «دادگاه براي وكيلي راد 18سال حبس قطعي تعيين كرده بود كه وي اين مدت را گذراند. متهم پس از 18سال حق داشت تقاضاي آزادي مشروط كند و اين كار را كرد و يك سال هم بيشتر در زندان ماند لذا اين حكمي كه دادگاه پاريس صادر كرده مطابق قوانين دادرسي كيفري فرانسه است.»
عبدالكريم لاهيجي كه در ميان گروه هاي ضد انقلاب به خاطر همكاري با استخبارات ارتش عراق در دوران جنگ تحميلي به «كريم بغدادي» شهرت دارد، توضيح نداده كه اگر آزادي اتباع ايراني از جمله وكيلي راد طبق قوانين دادرسي فرانسه صورت گرفته، پس او چرا به دولت فرانسه بد و بيراه مي گويد و مدعي است دولت فرانسه معامله اي از سر شكست انجام داده است؟!
گروهك هاي رنگارنگ ضدانقلاب در پي آزادي دو تبعه ايراني به ويژه وكيلي راد (متهم به ترور شاپور بختيار) هياهوي زيادي به راه انداخته و نوعا دولت فرانسه را متهم به برخورد از سر ضعف و از موضع پايين با جمهوري اسلامي كرده اند غافل از اينكه در اين مواضع توام با آشفتگي و عصبانيت بر اقتدار جمهوري اسلامي شهادت مي دهند. فرانسوي ها كاكاوند را نيز به خاطر ادعاي دولت آمريكا مبني بر انجام معامله غيرقانوني در مالزي بازداشت كرده بودند اما دادستاني پاريس اعلام كرد ادعاي طرف آمريكايي كه براساس قوانين داخلي آمريكا بيان شده سنديت ندارد و پذيرفته نيست. بايد ديد چه نسبتي ميان امثال كريم بغدادي و دولت آمريكا وجود دارد كه هر دو طرف از تبرئه يا آزادي اتباع بي گناه ايراني آزرده خاطر و تلخ كام مي شوند. احتمالا به القاب آقاي لاهيجي بايد عنوان كريم لاس وگاسي و يا كريم كابوي را نيز اضافه كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14