(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389- شماره 19649

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تازه ترين اعترافات ريگي دريافت ليست ترور از موساد و سيا
محمد البرادعي: توافق 3 جانبه مسير را براي مذاكرات فراگير هموار مي كند
مهندس فاضل خبر داد آمادگي سازمان بهشت زهرا (س) براي پذيرايي از زائران حرم امام راحل (ره)
آزادي علي وكيلي راد پس از 18 سال از زندان فرانسه
چشم به راه سپيده
ادامه بازتاب توافق 3 جانبه هسته اي سيدحسن نصرالله :
بيانيه تهران پيروزي بزرگ سياسي و معنوي ايران بود
در سال جاري 2 جشنواره ملي براي مهدي آذر يزدي برگزار مي شود
موج جديد گرد و غبار امروز ايلام را فرا مي گيرد
كتاب دا به 5 زبان زنده دنيا ترجمه مي شود
وزير تعاون:مسكن مهري ها تكليف زمين خود را روشن كنند
برگزاري جشنواره شهر شعر در آرامگاه حافظ
مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران: ارزش ذخاير گازي كيش 500 ميليارد دلار است
بهره برداري از دو فروند شناور مسافربري در جزيره كيش
انتقاد آيت الله مكارم شيرازي از انتشار مطالب موهن در يكي از نشريات قم
مشاور وزير كشور: سرنخ هاي بدحجابي به بيرون از كشور وصل است



ديروز منتشر شد
تازه ترين اعترافات ريگي دريافت ليست ترور از موساد و سيا

«عبدالمالك ريگي» سركرده گروهك تروريستي شرق كشور در تازه ترين اعترافات خود اعلام كرد زماني كه در مراكش بوده، عوامل آمريكايي و اسرائيلي به وي ليستي از افراد در تهران را داده بودند تا وي آنها را ترور كند.
ريگي كه با شبكه «پرس تي وي» گفت وگو مي كرد، گفت: ما در كازابلانكاي مراكش با افرادي كه خود را نمايندگان ناتو معرفي مي كردند ديدار كرديم. بعد از ملاقات وقتي قضايا را جمع بندي كرديم دو شبهه در ذهن ما ايجاد شد، يكي اين كه اگر اين افراد عضو ناتو هستند چرا در افغانستان با ما ملاقات نكردند، در حالي كه در افغانستان پايگاه دارند و خيلي راحت تر و با ضريب امنيتي بالاتري مي توانند با ما ملاقات كنند.
ريگي افزود: شبهه دومي كه براي ما ايجاد شد اين بود كه بار اولي كه به ما اطلاع داده شد، نيروهاي ناتو قصد مذاكره با ما را دارند گمان كرديم كه آنها مي خواهند درباره شرق ايران با ما گفت وگو كنند چون نيروهاي ناتو در افغانستان مستقر هستند و ممكن است در رابطه با موضوع شرق كشور نظرهايي داشته باشند، اما همه اصرار مذاكره كنندگان بر اين بود كه جندالله عمليات را از منطقه مرزي و بلوچستان به پايتخت كشور يعني تهران منتقل كند.
وي ادامه داد: اين نكته براي ما جاي سوال داشت و ما را به اين جمع بندي رساند كه آنها آمريكايي و يا اسرائيلي هستند كه در پوشش ناتو با ما مذاكره مي كنند يا اين كه اين افراد از نيروهاي ناتو هستند ولي براي آمريكا و اسرائيل كار مي كنند. در هر دو صورت ما به اين نتيجه رسيديم كه اين افراد با جاهايي غير از ناتو ارتباط دارند.
رهبر گروهك تروريستي جندالله گفت: مذاكره كنندگان مي گفتند كه اسم گروهي از افراد، آدرس خانه هاي آنها و عكسهايشان را به شما مي دهيم و حتي ابزار عملياتي از جمله مواد منفجره و ديگر تجهيزاتي را كه از آن در عمليات تروريستي استفاده مي شود، در همان شهرهاي محل عمليات در اختيار شما قرار مي دهيم. شما فقط عمليات را اجرا كنيد و در قبال انجام اين عمليات ما جدا از پولي كه براي ديگر همكاري ها به شما مي دهيم، مبلغ هنگفت و بزرگي به شما پرداخت خواهيم كرد. آنها گفتند براي هر هدف مبلغي خاص تعيين شده و پس از انجام كار اين پول به شما پرداخت خواهد شد.
ريگي افزود: در مجموع، طرفين به اين نتيجه و اتفاق نظر رسيديم كه عمليات به مركز انتقال پيدا كند. همچنين بايد در رسانه ها فعاليت گسترده اي داشته باشيم وسوم هم اين كه اهداف و افراد خاصي بايد هدف قرار گيرند. اين سه نكته را آن ها مشخص كردند و از طرف ما نيز تاييد شد و از آنها خواستيم تجهيزات را در اختيارمان قرار دهند تا خود را آماده كنيم.
وي ادامه داد: من از هر طرف به موضوع نگاه مي كنم شكي ندارم كه فعاليتهاي ما نتيجه جهل و سطحي نگري بوده است. از جمله درباره ارتباطهايي كه با برخي از كشورها داشتيم و حتي كارهايي كه انجام داديم مبناي همه نوعي جهل توأم با نفرت بود و هنگامي كه نفرت پيش مي آيد خود به خود عقل و خرد از كار مي افتد.
ريگي گفت: تنها راهي كه فكر مي كنم برايم مانده است توبه در پيشگاه خداوند است و به ديگران مي گويم انسان نبايد هيچگاه تا زماني كه قلبش، ايمانش، وجدانش و دينش همگي رضايت ندارند، خون انسان ديگري را بريزد.

 



محمد البرادعي: توافق 3 جانبه مسير را براي مذاكرات فراگير هموار مي كند

مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي با تاكيد بر اينكه تنها راه موجود در قبال ايران گفت وگو است، اعلام كرد كه بيانيه تهران مسير را براي مذاكرات فراگير هموار مي كند.
«محمد البرادعي»، مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با شبكه خبري «فرانس 24» گفت: تصميم ايران براي ارسال اورانيوم به تركيه به منظور غني سازي، «توافق خوبي» است كه مي تواند مسير را براي مذاكرات وسيع تر هموار كند.
وي افزود: توافق ايران براي ارسال بخشي از اورانيوم با درصد غناي پايين به تركيه در ازاي دريافت سوخت هسته اي براي رآكتور تهران، مقدمه اي براي مذاكرات فراگير با قدرتهاي جهان است.
البرادعي ادامه داد: من معتقدم كه اين اقدام توافق خوبي است ... من هميشه اعلام كرده ام كه تنها راه حل موضوع ايران، اعتمادسازي است.
مديركل سابق آژانس اتمي گفت: تنها راه تعامل با ايران، مذاكره با اين كشور است. ما منتظر اين توافق به عنوان مقدمه اي براي مذاكرات كامل بوده ايم؛ به نظر من اين تنها راه موجود است.
وي افزود: ايران آماده گفت وگو است. من مي دانم باراك اوباما نيز آماده گفت وگو است. اساس اين سخن من، گفت وگوهاي چند ماه گذشته ام با «محمود احمدي نژاد»، رئيس جمهور ايران و باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا است. من فكر مي كنم كه دو طرف متعهد به مذاكرات هستند. اكنون با اين توافق، شرايط براي تعامل طي مذاكرات فراگير مهيا شده است.

 



مهندس فاضل خبر داد آمادگي سازمان بهشت زهرا (س) براي پذيرايي از زائران حرم امام راحل (ره)

شهرداري حرم مطهر در آستانه بيست و يكمين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي (جمعه 14خرداد) آماده پذيرايي از زائران و مشتاقان امام راحل مي باشد.
مهندس فاضل، مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار صحن مطهر امام خميني(ره) با اعلام اين خبر به خبرنگاركيهان گفت: فضاي 750 هكتاري شهرداري حرم مطهر و بهشت زهرا(س) و بويژه قطعات مطهر و بلوارهاي اصلي و مسير ارتباطي قطعات مطهر شهدا و حرم مطهر امام خميني(ره) كه به مسير عروج موسوم گرديده از هر حيث آماده گرديده تا فضايي مناسب براي زائران آستان امام خميني(ره) كه در روز جمعه چهاردهم خردادماه براي بزرگداشت نام و ياد امام و براي اقامه نمازجمعه مي آيند را فراهم آورد.
وي در ادامه افزود: امسال با هماهنگي مناطق 22گانه و سازمانهاي حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري تهران و در راستاي اجراي دستورالعمل هاي ستاد شهرداري مقرر گرديده تا اعضاي ستاد مركزي ارتحال امام در شهرداري تهران درمحل ضلع جنوب غربي ايستگاه مترو حرم مطهر اسكان يابند و مراتب هماهنگي و تجهيز و آماده سازي اين پايگاهها برعهده سازمان بهشت زهرا(س) است.
شهردار حرم مطهر در ادامه با اشاره به برنامه هاي فرهنگي ستاد ارتحال سازمان بهشت زهرا(س) به مناسبت بيست و يكمين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني(ره) افزود: تهيه بسته هاي فرهنگي با مضامين مرتبط در زمينه هاي همت مضاعف، كارمضاعف، سيره امام خميني، عبارات عرفاني شهيدآويني در رثاي امام خميني و لوح فشرده ماه مهربان شامل زندگينامه- وصيت نامه- تصاوير و كتب امام خميني و تهيه و توزيع كتاب زندگاني حضرت فاطمه زهرا(س) بخشي از برنامه هاي شوراي فرهنگي اجتماعي سازمان بهشت زهرا(س) به مناسبت سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني است.
وي در پايان به برنامه هاي مسابقه عكاسي عمومي با موضوع «روز حضور» و برپايي ايستگاههاي صلواتي و فعاليتهاي عمراني، ترافيكي، زيباسازي و كاشت گل و نهال در مناظر عمومي شهرداري حرم مطهر و بهشت زهرا(س) اشاره داشته و تاكيد نمود كه با همت و همكاري همه معاونت هاي بهشت زهرا(س) مصمم هستيم اين فضا را از هر حيث در شأن ميهمانان حضرت روح الله آماده نماييم.
گفتني است مراسم سالروز ارتحال ملكوتي امام خميني امسال در روز جمعه 14خردادماه با اقامه نماز دشمن شكن جمعه در صحن غربي حرم مطهر برگزار مي گردد.

 



آزادي علي وكيلي راد پس از 18 سال از زندان فرانسه

سه شنبه شب علي وكيلي راد كه 18 سال در زندان هاي فرانسه به اتهام واهي قتل شاپور بختيار به سر مي برد از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد كشورشد.
به گزارش ايسنا، وي مورد استقبال حسن قشقاوي، معاون وزير امور خارجه و كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و همچنين خانواده خود قرار گرفت.
وي در يك كنفرانس مطبوعاتي از ورود به كشورمان ابراز خوشحالي كرد و گفت: از وقتي چشمم به اين سرزمين و اين مردم افتاده است حالت روحي ام اجازه نمي دهد كه بتوانم به راحتي سخن بگويم تنها همين را مي گويم كه يك جهنم را گذراندم و اكنون به بهشت رسيده ام.
در اين كنفرانس مطبوعاتي، حسن قشقاوي اعلام كرد كه با تلاش هاي وكيل فرانسوي جديد وكيلي راد و نيز تلاش هاي ايران از بهمن ماه سال گذشته آزادي وي معلوم بود و ما از آن زمان منتظر بوديم تا ايشان آزاد شود.
وي ارتباط آزادي اين ايراني دربند، با آزادي كلوتيد ريس تبعه فرانسوي دستگير شده در حوادث پس از انتخابات را رد كرد و گفت: همانطور كه گفتم حكم آزادي مشروط وكيلي راد بهمن ماه صادر شده بود و ارتباطي با پرونده اين خانم ندارد. در عين حال وكيلي راد به خاطر رفتار شايسته اي كه در زندان داشت طبق قانون فرانسه بايد آزاد مي شد.
در اين مراسم همچنين كاظم جلالي ، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، وكيلي راد را اسوه مقاومت و يك قهرمان عنوان كرد و گفت: من امروز خوشحالم كه از او استقبال مي كنم. او كسي است كه علي رغم ادعاهاي حقوق بشري عده اي، زخم هاي بزرگي از نظر حقوق بشر ديده است. كسي كه امروز اثبات شده جرمي مرتكب نشده بود بهترين سالهاي عمرش را در زندان گذراند آنطور كه ما شنيده ايم اخلاق ايشان در زندان هم اسوه بود و ساير زندانيان از حسن سلوك او تعريف مي كردند.
جلالي خاطرنشان كرد: ما براي دنياي امروز متاسفيم كه كسي بدون ارتكاب جرمي به وحشيانه ترين شكل مورد برخورد واقع مي شود. وفاداري ايشان به جمهوري اسلامي براي امثال ما كه زجري براي انقلاب نكشيده ايم، يك اسوه است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
ارغنون غم
بس كوچه هاي شب را با پاي دل دويديم
بر لوح سينه هامان نقش ترا كشيديم
با عشق روي جانان بستيم عهد و پيمان
گلبانگ عشق و مستي با گوش جان شنيديم
غمگين از ترانه در كومه هاي تاريك
حجم سياه شب را با نام تو دريديم
در راه عشق و ايمان تا كهكشان شيري
دستي ز جان فشانديم زنار غم بريديم
عهد و قرار خود را با مهر و ماه گفتيم
از لابلاي آبي گل وعده ها شنيديم
در طرح روشن صبح پاي نسيم بستيم
خود پا به پاي شبنم تا كهكشان پريديم
ديريست غنچه كرده احساس غمگنانه
ما ارغنون غم را از قرنها خريديم
در انتظار «مهدي» با اشك و خامه خود
نقشي ز مهر رويش بر لوح جان كشيديم
غوغا فيروزكوهي
عيد ناگهان
پاكزاد مشرقي، مرد آسمان كجاست؟
عصر تن-شكستگي، پيشواي جان كجاست؟
سمت شبدلان گنگ، يك ستاره كفر بود
فاتح طلايي اوج كهكشان كجاست؟
پرسشي كه همچنان، بي جواب مانده است
انتظار لاله هاست؛ روح ارغوان كجاست؟

دست هاي كاغذي، تكيه گاه بي كسي
قلبها سكوت محض، عشق مهربان كجاست؟
غربتي كه با من است؛ دادمي زند بگو:
در حريم سفره ها، عطر گرم نان كجاست؟
تردي نگاه ها، سرد- از هجوم درد-
خنده هاي ساده و پاك اين و آن كجاست؟
لحظه هاي بي فروغ- عابران يخ زده-
رهسپار حسرتند؛ عيد ناگهان كجاست؟
مجيد بالداران
آن پگاه خجسته
غمين مباش برادر كه يار مي آيد
دل نشسته به خون را قرار مي آيد
مگو، ز تيرگي آسمان شب آيين
كه صبح از پي شبهاي تار مي آيد
سپيده مي دمد و آفتاب عالمتاب
به آسمان شب انتظار مي آيد
مريز اشك فراق از دو ديده چون يعقوب
چرا كه يوسف نيكو عذار مي آيد
امير قافله گويد كه از ره ياري
به دشت حادثه آن تكسوار مي آيد
بزرگ منجي عالم به دادخواهي ما
به گاه حادثه بي شمار مي آيد
زبازوان توانمند او به تارك خصم
نهيب بارقه ذوالفقار مي آيد
خوش آن خجسته پگاهي كه با شكستن شب
نهان به ديده ما آشكار مي آيد
سيدمحمد غفاري

 



ادامه بازتاب توافق 3 جانبه هسته اي سيدحسن نصرالله :
بيانيه تهران پيروزي بزرگ سياسي و معنوي ايران بود

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان گفت: جمهوري اسلامي ايران با امضاي پيمان هسته اي با تركيه و برزيل يك پيروزي بزرگ سياسي، ديپلماتيك و معنوي را تحقق بخشيده است.
به گزارش ايرنا ، وي سه شنبه شب در خلال مراسمي در لبنان گفت: اين گام مثبت ايران اسلامي در راه پيشبرد پرونده صلح آميز هسته اي خود ، كشورهاي استكباري را كه سعي در محاصره، فشار و حتي حمله نظامي عليه ايران را داشتند، پريشان كرده است.
سيد حسن نصرالله با تاكيد بر اهميت اين پيمان افزود: اين گام مثبت ايران باعث شد سوريه و مقاومت نيز امروز علاوه بر احساس قدرت، بسيار خوشحال و خرسند باشند.
وي با اشاره به آسودگي خاطر كشورهاي روسيه و چين گفت: اين پيمان كه روز دوشنبه هفته جاري در تهران به امضا رسيد، پيشرفتي واضح و چشمگير درطرح و برنامه ايران ايجاد كرده است.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: اگر خواستيد به اهميت اين پيمان پي ببريد كافي است كه عقيم ماندن بهانه هاي اسراييل و ترس و نگراني اين رژيم و كشورهاي اروپايي را نگاه كنيد.
وي با اشاره به حساس بودن موضوع شيعه و سني در منطقه افزود: وجود كشور تركيه در اين پيمان اهميت زيادي دارد هر چند كه برزيل هم حضور مهمي در اين توافق دارد.
دبير كل حزب الله در ادامه گفت: اظهار نظرهاي كوته فكران در آينده نزديك پيرامون پيمان اتحاد شيعه و مسيحي خواهد بود.
به عقيده سيد حسن نصرالله وجود تركيه در اين پيمان و صحنه اتحاد ميان احمدي نژاد و طيب اردوغان، كشورهايي كه به دنبال فتنه انگيزي ميان شيعه و سني بودند، به شدت ناراحت كرده است. دبير كل حزب الله لبنان همگان را به هوشياري و بيداري فرا خواند.
ايران، تركيه و برزيل روز دوشنبه اين هفته بر مبادله سوخت هسته اي ايران در خاك تركيه توافق كردند.
\

 



در سال جاري 2 جشنواره ملي براي مهدي آذر يزدي برگزار مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
دو جشنواره ملي به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره استاد مهدي آذر يزدي در نيمه دوم امسال در يزد برگزار مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد اين دو جشنواره را تصويرسازي كتاب استاد و جشنواره تصويرگري كتاب كودك اعلام كرد.
محمود عاليشوندي همچنين از برگزاري سومين جشنواره بين المللي تجسمي فجر كشور در يزد خبر داد و خاطرنشان كرد: اين جشنواره با همكاري مركز هنرهاي تجسمي در محل گنجينه فرهنگ و هنر يزد برگزار خواهد شد.

 



موج جديد گرد و غبار امروز ايلام را فرا مي گيرد

مديركل هواشناسي استان ايلام از ورود موج جديد گرد و غبار به اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، غلامرضا حسني غربا با اشاره به رقيق شدن آلودگي هوا در بعدازظهر ديروز گفت: موج جديدي از گرد و غبار امروز استان ايلام را فرا مي گيرد كه كانون آن عراق است. وي افزود: افزايش ذرات گرد و غبار در هوا سبب كاهش افق ديد ساكنان اين استان شده است.
كارشناسان اداره كل حفاظت محيط زيست استان ايلام نيز ميزان ذرات گرد و خاك موجود در هواي استان را 173 ميكروگرم در مترمكعب اعلام كردند. اداره بهداشت و درمان و آموزش پزشكي استان ايلام از بيماران قلبي و ريوي خواسته است هنگام آلودگي هوا از تردد در معابر عمومي خودداري كنند.

 



كتاب دا به 5 زبان زنده دنيا ترجمه مي شود

تبريز - خبرنگار كيهان:
كتاب «دا»، به زبان هاي انگليسي، تركي استانبولي، روسي، اردو و عربي، ترجمه مي شود.
زهرا حسيني، راوي «دا» سه شنبه در ديدار با آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز با اعلام خبر فوق افزود: ترجمه «دا» هم اكنون در حال انجام است.
وي گفت: خوشبختانه «دا»، مورد استقبال مردم و بويژه نوجوانان و جوانان قرار گرفته و در طول 2 سال 110 بار تجديد چاپ شده است.
وي كه به دعوت سازمان منطقه آزاد ارس، به تبريز سفر كرده بود، يادآور شد: اگر شهدا، كارهاي حسيني كردند ما نيز بايدكارهاي زينبي انجام دهيم.
امام جمعه تبريز نيز در اين ديدار گفت: قلم و هنر نويسندگي، در صورتي كه در خدمت به ارزش هاي ديني باشد، موثر خواهد بود و بايد با بازگويي خاطرات دفاع مقدس، اين تاريخ ارزشمند، براي آيندگان جاودانه شود.

 



وزير تعاون:مسكن مهري ها تكليف زمين خود را روشن كنند

وزير تعاون از متقاضيان مسكن مهري كه زمين از دولت دريافت كرده اند خواست تكليف زمين خود را روشن كنند.
محمد عباسي در گفت وگو با مهر در خصوص هشدار وزير مسكن به تعاونيهاي مسكن مهر مبني بر اينكه بايد تا شهريورماه سال جاري حداقل به مرحله فوندانسيون برسند، گفت: مسئله اين است كه اگر افرادي شمول دريافت زمين مي شوند و زمين مسكن مهر به نام آنها ثبت مي شود نمي توانند بروند و هر موقع دلشان خواست بيايند.
وزير تعاون اظهار داشت: اگر افراد مشمول طرح مسكن مهر در حال حاضر شرايط ساخت را ندارند بايد تكليف زمين خود را روشن كنند كه اگر مطمئن هستند در شرايط فعلي نخواهند توانست كار ساخت را آغاز كنند، زمين را رها كنند تا افراد ديگري را بتوان جايگزين كرد.
عباسي خاطرنشان كرد: البته آنچه كه در مورد عملكرد تعاونيها به ويژه در بخش مسكن به لحاظ تاريخي روشن است تعاونيهاي مسكن مهر يكي از مهم ترين عرصه هاي ساخت و ساز در كشور است.
وي ساماندهي و كنترل قيمت مسكن و سازماندهي تعداد كثيري از افراد در مسكن مهر از سوي تعاونيها را غيرقابل انكار دانست و بيان داشت: اما چون دولت پيش بيني كرد كه در قالبهاي اجتماعي مردمي چه تعاونيها و غيرتعاونيها زمين در اختيار افراد قرار گيرد، شوراي عالي مسكن هم اين مسئله را تصويب كرد.
وزير تعاون تاكيد كرد: چيزي كه روشن است اينكه افراد نمي توانند در قالب تعاوني و غيرتعاوني زمين به نام خود كنند و بعد بروند و ديگر معلوم نشود چه كار خواهند كرد.
عباسي تصريح كرد: موضوعي كه وزير مسكن در مورد تسريع در ساخت مسكن مهر عنوان كرده، مسئله عام است ولي چون بيشتر مسكن مهر و حتي در بخش هاي ديگر مسكن سازي به صورت تعاوني انجام مي شود، تعاوني ها مورد خطاب قرار مي گيرند.

 



برگزاري جشنواره شهر شعر در آرامگاه حافظ

به مناسبت هفته شيراز، جشنواره ملي شهر شعر در آرامگاه حافظ و با حضور علاقه مندان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، در اين محفل بزرگ ادبي كه سه شنبه شب برگزار شد شاعران شركت كننده سروده هاي خود را با عنوان شيراز و ساير موضوع ها در قالب هاي غزل، سپيد، رباعي، دوبيتي، نيمايي و ساير قالب ها سرودند.
مهران اعتمادي شهردار شيراز در اين مراسم در سخنان كوتاهي اظهار داشت: به مناسبت هفته شيراز حدود 50 ميهمان خارجي شامل بيش از 30 شهردار، رئيس شوراي شهر و استاندار ميهمان شيرازي هاي ميهمان نواز هستند و در همايش بزرگ شهرداران راه ابريشم نيز شركت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل ازمحمدامين جعفري دبير اين جشنواره، پس از اعلام فراخوان 782 اثر به دبيرخانه جشنواره ملي شهر شيراز ارسال كه پس از دو مرحله داوري 14 اثر به عنوان برگزيده انتخاب شد.
در پايان مراسم عزير مهدي از دهلي نو هندوستان، محمدديارا از ساحل عاج، غلامرضا سليماني از تهران، محمدجواد آسمان از اصفهان، علي صارمي از بروجرد، سجاد اسدي از كنگاور، وحيد طلعت ازاروميه، امير مرزبان از تهران، فريبا قيومي زاده از ابركوه، سارا سادات از باختر كاشان، شهرام شاهرخي از جهرم، محمد كشاورز از خرامه، محسن رزوان از كرج و سليم غلامي از بروجن تنديس جشنواره و هدايايي را دريافت كردند.

 



مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران: ارزش ذخاير گازي كيش 500 ميليارد دلار است

سرويس شهرستانها-
مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران، ارزش ذخاير گازي جزيره كيش را حدود 500 ميليارد دلار اعلام كرد.
به گزارش اداره كل امور فرهنگي و روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش، محمود زيركچيان زاده در مراسم آغاز به كار هجدهمين همايش هماهنگي ارگان هاي دريايي كشور كه در جزيره زيباي كيش برگزار شد، از ذخاير گازي جزيره كيش به عنوان يك توانمندي و پتانسيل نام برد و افزود: ذخيره ميدان گازي كيش حدود 50تريليون فوت مكعب پيش بيني مي شود كه در اعماق چهارهزار و 400 متري در زير جزيره كيش قرار دارد.
وي تصريح كرد: ارزش ذخاير اين ميدان حداقل 250ميليارد دلار و با در نظر گرفتن قيمت متوسط جهاني حدود 500ميليارد دلار و ارزش حرارتي و فرآورده هاي آن نزديك به 750 ميليارد دلار برآورد مي شود.
وي خاطرنشان ساخت: با توجه به اين موضوع كه جزيره كيش، يك جزيره تفريحي و گردشگري است، شركت ملي نفت ايران تنها به حفر چاه هاي اوليه در اين جزيره اقدام مي كند و گاز استخراج شده را بوسيله لوله به پالايشگاه در حال احداث بندر آفتاب در 18 كيلومتري جزيره كيش انتقال خواهد داد.
مديرعامل شرك نفت فلات قاره ايران در همين خصوص گفت: با توجه به مطالعات اوليه، قرار است روزانه تا پنج ميليارد فوت مكعب گاز از ميدان گازي كيش استحصال شود.

 



بهره برداري از دو فروند شناور مسافربري در جزيره كيش

سرويس شهرستانها -
همزمان با برگزاري هجدهمين همايش ارگان هاي دريايي كشور در جزيره كيش، دو فروند شناور مسافري در بندرگاه اين جزيره به آب انداخته شد.
به گزارش اداره كل امور فرهنگي وروابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش، در اين مراسم كه با حضور حميد بهبهاني وزير راه و ترابري، محمد علي محبي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و مديرعامل شركت بوت سرويس انجام شد، دو فروند شناور مسافري مورد بهره برداري قرار گرفت.
بنا بر همين گزارش ظرفيت يكي از اين شناورها كه توسط شركت بوت سرويس ايران و با مشاركت بوت سرويس نروژ در جزيره كيش ساخته شده، 55 نفر، طول سراسري آن حدود 24 متر، عرض آن 5 متر و عمق آن دو متر است.
همچنين شناور دوم كه توسط همين شركت ساخته شده حدود 30 متر طول، 9 متر عرض و سه متر عمق دارد. ظرفيت اين شناور 65 نفر اعلام شده است.
يادآور مي شود ميزان سرمايه گذاري دو فروند شناور مسافري جمعا 11 ميليارد و 500 ميليون تومان برآورد شده است.

 



انتقاد آيت الله مكارم شيرازي از انتشار مطالب موهن در يكي از نشريات قم

آيت الله مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه، انتشار مطالب موهن عليه روحانيت و مذهب شيعه در نشريه يكي از دانشگاه هاي استان قم را محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري رسا، اين مرجع تقليد روزچهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، در سخناني از انتشار مطالب موهن عليه روحانيت و مذهب شيعه در يكي از نشريات دانشگاه هاي استان قم ابراز تأسف كرد و با محكوم كردن اين اقدام گفت: اخيراً ديده شده در يكي از دانشگاه هاي قم مجله اي منتشر شده است كه در آن هم به روحانيت و هم به مذهب شيعه اهانت صريح شده است.
وي با بيان اينكه قم پايگاه و مركز تشيع و روحانيت است از انتشار چنين مطالب موهني عليه شيعه و روحانيت انتقاد كرد و افزود: قم پايگاه تشيع و روحانيت است، مجله اي در دانشكده اي منتشر شود و در آن به روحانيت و شيعه اهانت شود؟
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه گردانندگان اين گونه دانشكده ها در خواب هستند ابراز داشت: ما براي اساتيد و دانشجويان دانشگاه ها احترام قائل هستيم اخيراً نيز بنده در پي دعوت دانشجويان به يكي از دانشگاه هاي قم رفتم كه استقبال خوبي هم از سوي دانشجويان صورت گرفت.
آيت الله مكارم شيرازي با تأكيد بر اينكه جوانان و دانشجويان با ايمان بسيار زياد هستند، تصريح كرد: افرادي كه مرتكب اين اقدام شده اند بايد هر چه زودتر اين مطالب را اصلاح و عذرخواهي كنند، در غير اين صورت بدانند كه مردم اين گونه كارها را تحمل نمي كنند، اينكه هر چه قلم به دستشان آمد و به ذهنشان رسيد را بخواهند بنويسند، درست نيست.
اين مرجع تقليد تأكيد كرد: دستگاه هايي كه در مطبوعات بايد نظارت داشته باشند چرا نظارت دقيق نمي كنند كه چنين نشرياتي منتشر شود.
وي خاطرنشان كرد: مطالبي كه در اين نشريه منعكس شده واقعاً رسوا است، من احتمال مي دهم دست هايي در كار است كه در مركز تشيع، شيعه را تضعيف كنند.
آيت الله مكارم شيرازي يادآور شد: چه بسا عده اي مأمور و مزدور باشند، بايد مراقب باشيم و از راه هاي صحيح اين مسائل را دنبال كنيم تا راه براي اين گونه افراد باز نشود.

 



مشاور وزير كشور: سرنخ هاي بدحجابي به بيرون از كشور وصل است

مشاور وزير كشور و مديركل امور زنان وزارت كشور گفت: سرنخ هاي اشكال ناهنجار حجاب به بيرون از كشور وصل است.
به گزارش ايرنا، زهرا حاج عباسقلي روز چهارشنبه در حاشيه آيين افتتاحيه اولين نمايشگاه و همايش بين المللي توانمندي هاي زنان و خانواده خواستار بازنگري قانون مجازات اسلامي در زمينه برخورد با بدحجابي شد و افزود: براي برخورد با بدحجابي و بي حجابي در جامعه، جهاد فرهنگي لازم است.
وي ضعف اعتقادي و معنويت و تقويت نشدن عفاف در درون انسان ها را از جمله عوامل بروز پديده بدحجابي ذكر كرد و اظهار داشت: برخوردهاي غلط و ديدگاه هاي ناهماهنگ دولت هاي گذشته نيز در بروز و تشديد پديده بدحجابي و بي حجابي در جامعه موثر بوده است.
حاج عباسقلي گسترش فضاي مجازي و كنترل نشدن فضاهاي مجازي از جمله اينترنت را از ديگر عوامل گسترش بدحجابي و بي حجابي در جامعه دانست و گفت: استفاده از فضاهاي مجازي و تاثيرات مخرب و متفاوت آن بايد براي خانواده ها آموزش داده شود.
مشاور وزير و مديركل دفتر امور زنان وزارت كشور موضوع برخورد با پديده بي حجابي و بدحجابي را ضروري عنوان كرد و گفت: دشمنان با سياسي كردن مسئله مي خواهند پرونده برخورد با بدحجاب ها و بي حجاب ها را ببندند.
گفتني است نخستين نمايشگاه و همايش بين المللي توانمندي هاي زنان و خانواده با شركت زنان برگزيده استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان و اردبيل و نيز نمايندگاني از كشورهاي تركيه و جمهوري آذربايجان روز سه شنبه در آييني در محل دائمي نمايشگاه بين المللي اردبيل آغاز شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14