(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول خرداد 1389- شماره 19650

حديث دشت عشق
تقابل انديشه هاي ون گال و مورينيو در فينال ليگ قهرمانان اروپا
بايرن و اينتر در پي كسب سومين جام قهرماني
اخبار كوتاه از فوتبال
كميته ملي المپيك بايد بدون دخالت كار كند علي آبادي:
پيش بيني چهارمي آسيا بر اساس مدارك فدراسيون ها بود
نوجوانان واليباليست ايران با قهرماني در آسيا المپيكي شدند
مسابقات تكواندو قهرماني آسيا - قزاقستان 2 مدال طلا نصيب ايران در روزنخست شد
سوم تير، آغاز فصل جديد ليگ وزنه برداري



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حسين ابراهيمي»
من در هواي عشق تو پرواز مي كنم

شهيد «حسين ابراهيمي» در دهم تيرماه 1340، در روستاي سنو، از توابع شهرستان گناباد به دنيا آمد.
تحصيلات ابتدايي را در مدرسه شهيد كلاهدوز سنو گذراند و دوره راهنمايي را در مدرسه شهيد كامياب، در همان روستا تمام كرد.
خواندن قرآن را در دوران كودكي و همزمان با تحصيل، با شركت در كلاس هاي آموزشي فرا گرفت.مشغول شدن به كارهاي بسيج و شركت در كلاس هاي آموزشي و برنامه هاي پايگاه محل جزو علاقه ها و فعاليت هاي نوجواني وي بود.
با تجاوز دشمن به خاك ميهن، در پشت جبهه خدمت مي كرد و پس از مدتي براي اولين بار در سن 15 سالگي درخط مقدم جبهه هاي حق عليه ظلم، حاضر شد.يكي از دوستانش مي گويد: «حسين مشوق خوبي براي اعزام شدن جوانان به جبهه بود و از آنجا كه هميشه به مسجد مي رفت، در آنجا نيز تبليغ مي كرد؛ حتي كمك هاي مردمي را جمع آوري مي كرد و به جبهه مي فرستاد.»حسين، در عمليات خيبر، در جزيره مجنون و بر اثر بمباران شيميايي دشمن، به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 



تقابل انديشه هاي ون گال و مورينيو در فينال ليگ قهرمانان اروپا
بايرن و اينتر در پي كسب سومين جام قهرماني

ديدار نهايي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا امشب در حالي بين تيم هاي بايرن مونيخ آلمان و اينترميلان ايتاليا در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار مي شود كه هيچكدام از اين دو تيم تا به حال موفق نشده اند به كسب سه جام در يك فصل دست پيدا كنند.
در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا تنها دو تيم هستند كه هر سه جام را برنده شده اند؛ منچستر يونايتد و بارسلونا. بايرن و اينتر هر دو به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ و جام حذفي كشورهايشان دست پيدا كرده اند و براي فتح سومين جام در يك فصل تلاش مي كنند تا از اين حيث نام خود را در كتاب تاريخ به ثبت برسانند.
بايرن مونيخ جزو پرافتخارترين تيم هاي جهان در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به حساب مي آيد. اين تيم در سال هاي 1974، 1975، 1976 و 2001 به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ قهرمانان دست پيدا كرده ضمن اينكه در سال هاي 1982، 1987 و 1999 با كسب عنوان نايب قهرماني در اين رقابت ها به كار خود پايان داده است.
اينتر، ديگر فيناليست اين رقابت ها، تنها دو بار در سال هاي 1964 و 1965 به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا دست پيدا كرده و دو بار هم در سال هاي 1967 و 1972 به عنوان نايب قهرماني رسيده است. اينتري ها 45 سال است كه طعم قهرماني را نچشيده اند و اين بار اميدوارند با بهره گيري از روح برتري جويي خوزه مورينيو به اين ناكامي پايان دهند. اينتر براي حضور در ديدار نهايي موفق شده، بارسلوناي بزرگ كه مدافع عنوان قهرماني اين رقابت ها هم هست را از پيش رو بردارد اما بايرن با حذف ليون، كار به مراتب ساده تري داشته است.
بايرن مونيخ را بايد قاتل ايتاليايي ها در اين دوره از رقابت ها بدانيم. تيم لوييس ون گال در مراحل قبلي اين رقابت ها موفق شده تيم هاي يوونتوس و فيورنتينا را از پيش رو بردارد. اين تيم از اين حيث نسبت به حريف ايتاليايي خود برتري دارد.
غايبان بزرگ
بايرن مونيخ براي ديدار نهايي فرانك ريبري را به دليل محروميت به خدمت ندارد. ضمن اينكه شنيده مي شود ماريو بالوتلي، مهاجم سيه چرده تيم فوتبال اينتر هم به احتمال فراوان به دليل كشيدگي عضله پاي چپ قادر به همراهي اينتر در اين ديدار نباشد. تياگو موتا هم به دليل اخراج در بازي برگشت مقابل بارسا، ديدار نهايي را از دست داده است.
نقاط قوت
بايرن در خط حمله آرين روبن و ايويكا اوليچ را به خدمت دارد درحالي كه اينتر با ساموئل اتوئو و ديه گو ميليتو به مصاف حريف خود مي رود. اما پرواضح است كه ون گال به بازي تهاجمي خود تكيه مي كند حال آنكه مورينيو تمركز خود را بر روي بازي تدافعي مي گذارد.
رويارويي هاي پيشين
بايرن مونيخ و اينتر در رقابت هاي اروپايي چهار بار با يكديگر ديدار كرده اند كه دو پيروزي سهم بايرن و يك برد، از آن اينتر بوده است.
سابقه مربيان
لوييس ون گال و خوزه مورينيو هركدام يك بار فاتح رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شده اند. ون گال با آژاكس در سال 1995 قهرمان شده و مورينيو با پورتو در سال 2004 به عنوان قهرماني رسيده است.
اتلتيكو مادريد در انتظار
اتلتيكو مادريد به عنوان قهرمان رقابت هاي ليگ اروپا منتظر است تا حريف خود را براي سوپر جام فوتبال اروپا بشناسد. اين ديدار در تاريخ 28 اوت (6 شهريور) در «استادو لوييس» موناكو فرانسه برگزار خواهد شد. ضمن اينكه برنده فينال ليگ قهرمانان به مرحله نيمه نهايي جام باشگاه هاي جهان هم راه پيدا مي كند.
چهارمين ميزباني برنابئو
ورزشگاه سانتياگو برنابئو براي چهارمين بار است كه ميزبان ديدار نهايي مي شود. اين ورزشگاه در سال 1957 پيش روي 120 هزار تماشاگر برگزاركننده ديدار رئال مادريد و فيورنتينا بود. رئال 2 بر صفر برنده شد. در 1969، ميلان 4 بر يك آژاكس را در اين ورزشگاه برد و در 1980، ناتينگهام فارست با يك گل از سد هامبورگ گذشت.
ون گال چه گفت
اگر ليگ قهرمانان را ببرم و بايرن را سه جامه كنم در اين تيم مي مانم. بايرن مي تواند از اين هم بهتر باشد. ما هنوز توانايي كامل خود را بروز نداده ايم.
مورينيو چه گفت
ما اصلا فوتبال دفاعي بازي نمي كنيم. ديدار رفت اينتر -بارسا بهترين ديداري بود كه من تا به حال ديده ام. فن گال نگران داوري اين ديدار است اما من نگران آتشفشان ولكانو هستم.
اتفاقات جالب
اگر اينتر برنده اين ديدار شود، ساموئل اتوئو، مهاجم كامروني اين تيم، براي دومين سال پياپي است كه با دو تيم، جام را بالاي سر مي برد. اتوئو فصل گذشته با بارسا قهرمان رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شد. بازگشت هلندي ها به سانتياگو برنابئو هم در نوع خود اتفاق جالبي است. وسلي اشنايدر از اينتر و آرين روين از بايرن، هر دو بازيكن رئال مادريد بوده اند. و البته رويارويي فن گال و مورينيو به عنوان نبرد استاد و شاگرد. مورينيو در زمان مربيگري ون گال در نيوكمپ، در بارسا به عنوان مترجم كار مي كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نوجوانان ايران با سوريه، كره شمالي و عمان همگروه شدند
تيم فوتبال زير 16 سال كشورمان در مرحله گروهي مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا با تيم هاي سوريه، كره شمالي و عمان همگروه شد.
اين قرعه كشي مسابقات فوتبال زير 16 سال (نوجوانان) آسيا 2010 روز پنجشنبه هفته گذشته در هتل اينتر كنتينالتال شهر تاشكند پايتخت ازبكستان برگزار شد . طبق اين قرعه كشي تيم هاي حاضر در گروه هاي چهارگانه مسابقات به شرح زير مشخص شدند:
¤ گروه A: ازبكستان، تاجيكستان، اردن و اندونزي
¤ گروه B:ايران، سوريه، كره شمالي و عمان
¤ گروه C: ژاپن، استراليا، تيمورشرقي و ويتنام
¤ گروه D: امارات، عراق، چين و كويت
مسابقات فوتبال قهرماني زير 16 سال (نوجوانان) آسيا از دوم تا 16 آبان 1389 در تاشكند ازبكستان برگزار مي شود.
ركورد بي نظير شاهين بوشهر در فوتبال جهان
تيم فوتبال شاهين بوشهر صاحب يك ركورد بي نظير در فوتبال ايران و جهان شد.مجيد حسيني كنگاني، مديرعامل شاهين بوشهر اظهار داشت: شاهين صاحب يك ركورد بي نظير در فوتبال ايران و شايد هم جهان شد و در ليگ برتر نهم حتي يك بازيكن اخراجي هم نداشتيم.وي گفت: در رقابت هاي ليگ حرفه اي فوتبال ايران تاكنون چنين امري سابقه نداشته و حتي شنيده ام در جهان نيز هيچ تيم حرفه اي چنين ركوردي نداشته است. البته در جام حذفي و در ديدار با ذوب آهن اصفهان محسن ايران نژاد با دريافت كارت قرمز اخراج شد اما در ليگ برتر نهم هيچ بازيكني اخراج نشد كه اين ركورد قابل توجه است.
سويا قهرمان جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا
تيم فوتبال سويا با برتري برابر آتلتيكو مادريد عنوان قهرماني مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا را به خود اختصاص داد.ديدار فينال مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا (Copa del Rey) چهارشنبه شب هفته گذشته برگزار شد كه طي آن تيم فوتبال سويا با برتري 2 بر صفر برابر آتلتيكو مادريد عنوان قهرماني اين مسابقات را از آن خود كرد.در اين ديدار كه در ورزشگاه «نيوكمپ» شهر بارسلونا برگزار شد، ديه گو كمپل (5) و خسوس ناواس (1+90) براي تيم سويا گل زدند تا شاگردان «آنتونيو الوارز» پنجمين عنوان خود در اين مسابقات را جشن بگيرند.
پيرواني :مربي تحميلي در تيم اميد نمي پذيرم
غلامحسين پيرواني سرمربي تيم فوتبال اميد با بيان اينكه هيچ مربي تحميلي را در تيم اميد نمي پذيرم گفت:تيم اميد با همان نفراتي كه از يكسال گذشته همكاري خود را با اين تيم آغاز كردند شامل آقايان محمد فنايي (سرپرست)، اميرحسين پيرواني(مربي) و هادي طباطبايي (مربي دروازه بانها) برنامه هاي آماده سازي خود را به پيش خواهد برد و هيچ تغييري در اين نفرات ايجاد نخواهد شد.سرمربي تيم اميد با بيان اينكه كار سختي در بازيهاي آسيايي پيش رو داريم و نبايد ديگر زمان را از دست بدهيم، تصريح كرد: حريفان ما از ماهها پيش برنامه هاي تداركاتي خود را آغاز كرده اند ولي ما مدتها زمان را براي انتخاب سرمربي از دست داده ايم كه اين زمان به راحتي قابل جبران نيست.
وي در عين حال تصريح كرد: در نظر داريم با پايان مسابقات ليگ برتر و كم شدن از فشردگي مسابقات ليگ دسته اول از شنبه هفته آينده (هشتم خرداد) دور جديد تمرينات تيم اميد را از سر بگيريم و با برپايي اردوهاي مقطعي و شركت در تورنمنت هاي خارجي تيم اميد را در روند آمادگي قرار دهيم.
مارادونا يك عكاس آرژانتيني را زير گرفت
مارادونا هنگام ورود به ساختمان فدراسيون فوتبال آرژانتين يكي از عكاسان اين كشور را با خودروي شخصي اش زير گرفت.مارادونا كه براي اعلام فهرست 23 نفره آرژانتين قصد ورود به ساختمان فدراسيون فوتبال آرژانتين را داشت، در هنگام ورود به در اصلي با خودروي ميني كوپرش پاي يكي از عكاسان آرژانتيني را زير گرفت.در حالي كه خبرگزاري آسوشتيدپرس، پس از اين اتفاق نوشت كه مارادونا از اين عكاس عذرخواهي كرده است، اما برخي از رسانه هاي آرژانتيني اعلام كردند كه مارادونا خطاب به اين عكاس گفته است پاي تو زير ماشين من چه مي كند!
تشكيل جلسه در خصوص وضعيت نهايي مرفاوي
اميررضا واعظي آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال با تاكيد بر اينكه هيچ گاه به صمد مرفاوي سرمربي تيم فوتبال استقلال دستور نداده است گفت: يك روز پيش از آنكه مرفاوي از سمت خود كناره گيري كند به من گفت كه چنين تصميمي دارد من گمان كردم او تعارف مي كند اما زماني كه از استعفاي مرفاوي باخبر شده و متن استعفايش را در خبرگزاري ها خواندم بسيار متاثر شدم.واعظ آشتياني با اشاره به نشست آتي خود با مرفاوي گفت: روز شنبه (امروز) نشستي با مرفاوي خواهم داشت. ما در خصوص پذيرش يا رد استعفاي مرفاوي هنو ز تصميم نگرفته ايم. فردا شنبه (امروز) با مرفاوي نشستي خواهيم داشت و طي هفته جاري با هيئت مديره تشكيل جلسه داده و پس از مشورت در اين خصوص تصميم نهايي را اتخاذ خواهيم كرد.

 



كميته ملي المپيك بايد بدون دخالت كار كند علي آبادي:
پيش بيني چهارمي آسيا بر اساس مدارك فدراسيون ها بود

اين روزها هر زمان كه از بازي هاي آسيايي و كسب موفقيت در گوانگجو سخن به ميان مي آيد، اولين نامي كه به ذهن مي رسد «محمد علي آبادي» است، فردي كه با قول هايش انتظارها را بيشتر كرد و در اين ميان باعث شده كه حتي سازمان تربيت بدني نيز اكنون توپ را به زمين كميته ملي المپيك بياندازد تا از عواقب دست نيافتن به چنين آرزويي در امان باشد، تا جايي كه «سعيدلو» بارها كسب مقام چهارمي در آسيا را روياي رئيس پيشين! اين سازمان خوانده است.
محمد علي آبادي كه در زمان رياستش بر سازمان تربيت بدني قول كسب رتبه چهارمي در رقابت هاي آسيايي را داده بود، بعد از مدت ها سكوت، لب به سخن گشود و در اين باره گفت: «بعد از دوحه از فدراسيون ها خواستيم تعداد مدال هايي كه مي توانند كسب كنند به ما ارايه دهند كه آنها نيز پس از كارشناسي هاي فراوان و تشكيل جلسات تخصصي اين موارد را به سازمان ارائه دادند تا با جمع بندي گفته هاي تمام فدراسيون ها به اين نتيجه برسيم كه مي توانيم در دوره هاي بعد جايگاهي بهتر از ششمي دوحه را كسب كنيم.»
علي آبادي افزود: مسايل مربوط به گوانگجو را در قطر و از آخرين روز بازي هاي آسيايي دوحه به حضور روساي فدراسيون ها، مسئولان كميته ملي المپيك و همكاراني كه در دوحه حضور داشتند بررسي كرديم و از همان جا براي دور آينده بازي هاي آسيايي هدف گذاري شد. مجموعه دوستان به اين نتيجه رسيدندكه در بازي هاي آسيايي آينده بايد به مقامي بالاتر از ششمي برسيم و در واقع اين درخواست و تصميم عمومي جامعه ورزش بود كه توسط مديران كميته ملي المپيك، سازمان و فدراسيون ها گرفته و اعلام شد.
علي آبادي تاكيد كرد: با ارتباط نزديك و صميمانه با فدراسيون ها و مجموعه ورزشي كشور به اين نتيجه رسيديم كه مقام پنجم در آسيا شدني است و احتمال رسيدن به مقام چهارم نيز وجود دارد علي رغم اين كه مي دانستيم كسب مقام چهارم سخت است ولي از فدارسيون ها خواستيم تعداد مدال هايي كه مي توانند كسب كنند به ما ارايه دهند كه آنها نيز پس از كارشناسي هاي فراوان و تشكيل جلسات تخصصي اين موارد را به سازمان ارائه دادند تا با جمع بندي گفته هاي تمام فدراسيون ها به اين نتيجه برسيم كه در صورت كار مناسب، برگزاري اردوهاي كافي، كار روي جوانان و نوجوانان و معرفي نسل جديد به ورزش مي توانيم در دوره هاي بعد جايگاهي بهتر از ششمي دوحه كسب كنيم. البته در كنار تمامي اين شرايط بايد منابع مالي و امكانات مورد نياز فدارسيون نيز تامين مي شد تا به اين هدف بزرگ و البته دست يافتني رسيد.
وي در پاسخ به اين سوال كه مسئولان سازمان تربيت بدني معتقدند بين كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني در ارتباط با روند تخصيص بودجه اختلاف نظر وجود دارد و بودجه بايد از كانال سازمان به فدراسيون هاي اعزامي به گوانگجو تزريق شود، به ايسنا گفت: هر مجموعه اي وقتي پاسخگو است كه خودش تصميم بگيرد، فكر كند و برنامه ريزي و اجرا نمايد، در غير اين صورت پاسخگويي معنايي نخواهد داشت. كميته ملي المپيك يك NGO و نهادي غيردولتي، غيرانتفاعي و مستقل است كه اساسنامه آن نيز به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده، بنابراين كميته ملي المپيك بايد بتواند فعاليت خود را مستقيم و بدون دخالت انجام دهد، در غير اين صورت و خارج از اين شكل چيزي به نام كميته ملي المپيك وجود خارجي نخواهد داشت.

 



نوجوانان واليباليست ايران با قهرماني در آسيا المپيكي شدند

تيم واليبال نوجوانان كشورمان كه پيش از اين حضورش در مسابقات جهاني را قطعي كرده بود، عصر ديروز با برتري برابر تيم چين علاوه بر تكرار قهرماني خود در مسابقات قهرماني آسيا، به مسابقات المپيك نوجوانان كه در سنگاپور برگزار مي شود راه يافت.
ديدار نهايي هشتمين دوره رقابتهاي واليبال نوجوانان آسيا عصر ديروز (جمعه) با حضور بيش از 5 هزار تماشاگر در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي بين تيم هاي ايران و چين برگزار شد كه در پايان تيم ايران با نتيجه 3 بر 2 حريف خود را شكست داد. در اين ديدار نوجوانان كشورمان گيم اول را با نتيجه 25 بر 17 به سود خود به پايان بردند اما در گيم دوم و در شرايطي كه ازحريف پيش بودند در پايان نتيجه را 26 بر 28 واگذار كردند.
در گيم سوم چيني ها عملكرد بهتري داشتند و كار را تا آستانه گرفتن اين گيم پيش بردند اما اين ملي پوشان نوجوان كشورمان بودند كه در امتيازات پاياني نبض بازي را در اختيار گرفتند و در نهايت 28 بر 26 حريف را شكست دادند. در شروع گيم چهارم تيم چين فاصله اش را با ايران زياد كرد و حتي با امتياز 10 بر 4 نيز از ملي پوشان كشورمان پيش افتاد. همين فاصله در نهايت باعث شد تا با وجود تلاش ملي پوشان كشورمان در نهايت چيني ها با نتيجه 25 بر 22 اين گيم را به سود خود خاتمه دهند. گيم پنجم را چيني ها شروع كردند اما اين ملي پوشان ايران بودند كه بازي را در اختيار گرفتند و توانستند گيم پنجم را با پيروزي 15 بر 7 به سود خود به پايان برسانند و علاوه بر تكرار قهرماني خود به مسابقات المپيك نوجوانان در سنگاپور راه پيدا كنند.
در ديدار رده بندي اين مسابقات نيز كه ديروز (جمعه) برگزار شد تيم كره جنوبي با پيروزي برابر هند عنوان سوم هشتمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا را به خود اختصاص داد.

 



مسابقات تكواندو قهرماني آسيا - قزاقستان 2 مدال طلا نصيب ايران در روزنخست شد

نخستين روز مسابقات تكواندو قهرماني آسيا با كسب 2 مدال طلا از سوي نمايندگان مرد ايران به پايان رسيد.
در اين رقابت ها كه با حضور 210 تكواندوكار از 20 كشور در آستانه قزاقستان جريان دارد در وزن ششم مسعود حجي زواره ابتدا در سه راند متوالي مقابل آناند راجان از هندوستان با نتيجه 7 بر يك به برتري دست يافت. او در ادامه به مصاف بازيكوف ژادو از ازبكستان رفت و با نتيجه 9 بر 8 به پيروزي رسيد تا مدال برنزش قطعي شود. حجي زواره براي رسيدن به فينال سلطان كاسيموف، تكواندوكار ميزبان را با نتيجه 2 بر يك مغلوب كرد و گام به دور آخر گذاشت. او در اين مرحله با نتيجه 4 بر يك از سد نماينده تاجيكستان گذشت. حجي زواره در حاليكه يك بر يك مقابل حريف مساوي بود در ثانيه آخر وقت قانوني با يك ضربه به صورت حريف 3 امتياز كسب كرد و مدال طلا گرفت.
محمد باقري معتمد قهرمان مسابقات جهاني 2009 دانمارك ابتدا به مصاف سريماسكوف از كشور ميزبان رفت و طي 3 راند به تساوي يك بر يك دست يافت تا كار به راند طلايي كشيده شود.در اين راند نماينده ايران با يك اخطار به برتري دست يافت. معتمد در دور دوم با هوآنگ از چين مبارزه كرد و در وقت قانوني به تساوي 6 بر 6 رسيد تا اين بار هم ضربه طلايي به داد اين تكواندوكار ايراني برسد. او در دور سوم به مصاف محمد زهير محمد از اردن رفت و با نتيجه 3 بر 2 پيروز شد تا براي كسب مدال طلا به مصاف تكواندوكار كره اي برود. قهرمان جهان با غلبه بر كينگ سو از كره جنوبي با نتيجه 2 بر صفر به عنوان قهرماني دست يافت. سوسن حاجي پور و پريسا فرشيدي 2 مدال برنز براي ايران بدست آوردند.
ايران قهرمان مسابقات پومسه آسيا
پومسه روهاي كشورمان عنوان قهرماني اولين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا را به خود اختصاص دادند.
اين رقابت ها پنجشنبه با حضور 45 پومسه رو در مجموعه ورزشي دولت شهر آستانه قزاقستان برگزار شد كه تيم ملي ايران با كسب پنج مدال طلا و يك برنز قهرمان شد. چين با يك طلا، دو نقره و يك برنز عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد و ويتنام با يك طلا و دو نقره سوم شد. در اين رده بندي تايوان با دو نقره و دو برنز در جاي چهارم ايستاد.
دو مدال طلاي تيم ايران به دليل آنكه كمتر از چهار تيم در مسابقات شركت داشتند در رده بندي محسوب نشد و تنها حكم و مدال به پومسه روهاي كشورمان تعلق گرفت.

 



سوم تير، آغاز فصل جديد ليگ وزنه برداري

دومين جلسه هماهنگي ليگ وزنه برداري در محل فدراسيون برگزار و مقرر شد رقابت هاي فصل جديد از روز پنجشنبه سوم تيرماه آغاز شود.
در اين نشست به نمايندگان تيم ها ابلاغ شد، ليگ وزنه برداري در سال 89 بر خلاف سال گذشته كه به صورت متمركز برگزار شد، به صورت رفت و برگشت و احتمالا در 2 گروه برگزار خواهد شد.
حسين اقبالپور، رئيس سازمان ليگ در اين باره گفت: «با توجه به مذاكرات صورت گرفته با صدا و سيما براي پخش مستقيم مسابقات ليگ وزنه برداري، تصميم گرفتيم رقابت هاي فصل جديد را به صورت رفت و برگشت برگزار كنيم تا امكان بيشتري براي پخش بازي ها وجود داشته باشد. در عين حال براي اين كه تعداد مسابقات تيم ها افزايش پيدا نكند، بازي ها را در 2 گروه برگزار مي كنيم كه البته اين منوط به اعلام آمادگي نهايي تيم ها و مشخص شدن تعداد آنهاست.»
تاكنون 11 تيم ملي حفاري اهواز، مناطق نفت خيز جنوب، نيروي زميني ارتش، سيمان سپهر فارس، هيئت وزنه برداري خراسان رضوي، هيئت وزنه برداري همدان، هيئت وزنه برداري آذربايجان غربي، هيئت وزنه برداري كرمانشاه، سايپا، ماكاروني مانا و ذوب آهن براي حضور در ليگ وزنه برداري بزرگسالان در سال 89 اعلام آمادگي كرده اند.جلسه نهايي سازمان ليگ براي معرفي اعضاي كميته فني مسابقات و همين طور تصويب آئين نامه ليگ، روز دوشنبه 10 خرداد ماه در محل فدراسيون وزنه برداري برگزار مي شود. در اين نشست همچنين تعداد نهايي تيم ها مشخص و مراسم قرعه كشي مسابقات برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14