(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول خرداد 1389- شماره 19650

هشدار وزارت بهداشت به دانش آموزان مصرف برخي داروهاي افزايش حافظه اعتيادآور است
آغاز ثبت نام60هزار مسكن ارزان قيمت براي معلولان و زنان سرپرست خانوار
تقدير رئيس جمهور از خيرين مدرسه ساز
گرد و غبار در كشور افزايش مي يابد
رويدادهاي خارجي گستاخي جوانان يهودي در روز نكبت
مسافرت هاي هوايي كاهش مي يابد
شوهر قاتل پس از 6 سال در اصفهان بالاي دار رفت
دومين قاتل سريالي زنان قزوين دستگير شد
پيشنهاد 3ميليارد دلاري مافيا به ايران براي ترانزيت مواد مخدر
توسط ماموران نيروي انتظامي مجسمه عتيقه ضحاك مار دوش در دهلران كشف شد
ديدار دادستان تهران با جعفر پناهي و نوري زاد
طرح امنيت اجتماعي در شهريار اجرا شد
درد دلهاي پدري كه نوجوانش از 10 سال پيش در آي سي يوست
وزارت بهداشت:تخلفات اغذيه فروش ها را اطلاع دهيد
قاچاقچي سيگار در لرستان 70 ميليون تومان جريمه شد
گرد و غبار غليظ استان مركزي را فرا گرفت



هشدار وزارت بهداشت به دانش آموزان مصرف برخي داروهاي افزايش حافظه اعتيادآور است

مسئول آموزش مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت هشدار داد: رواج مصرف برخي داروها از سوي دانش آموزان به منظور افزايش حافظه و بيداري در شب خطر اعتياد، اختلالات خلقي و خواب را به دنبال دارند.
دكتر صفيه عشوري مقدم نسبت به استفاده بيش از حد قهوه به منظور بيدار ماندن براي درس خواندن هشدار داد و گفت: اين تصور كه قهوه يا چاي به بيدار ماندن فرد كمك مي كند، تصوري اشتباه است. هر چند به اندازه مصرف كردن اين مواد در زمان مناسب اشكالي ندارد، اما خوردن بيش از حد آن مي تواند باعث افزايش اضطراب و حتي اختلال در ريتم قلب شود.
عشوري مقدم با تأكيد بر لزوم برخورداري دانش آموزان از خواب كافي بويژه در شب هاي امتحان، گفت: ممكن است دانش آموزان تصور كنند كه با چند ساعت كمتر خوابيدن چند مطلب جديد ياد گرفته اند؛ اما بايد بدانند كه با كم خوابي بخش زيادي از حافظه شان را براي صبح امتحان از دست داده اند؛ چرا كه به خاطر آوردن مجدد اطلاعات پس از يك دوره كم خوابي مقداري سخت خواهد بود. بنابراين بيدار ماندن بيش از حد مي تواند اثر برعكس در يادگيري داشته باشد.
وي با اشاره به نكات تغذيه اي مأثر در به يادآوردن اطلاعات در جلسه امتحان، گفت: غذاي اصلي مغز گلوكز يا همان قند ساده است؛ بنا براين بايد در جلسه امتحان اين ماده غذايي به ميزان مناسب به مغز برسد.
عشوري مقدم به دانش آموزان تأكيد كرد كه هيچ گاه با شكم خالي سر جلسه امتحان حاضر نشوند و ادامه داد: در صورتي كه آزمون صبح برگزار مي شود لازم است صبحانه كامل اما سبك مصرف شود. اين صبحانه مي تواند شامل نان، پنير و گردو باشد اما ترجيحاً بهتر است مقداري از يك ماده غذايي شيرين مانند عسل يا مربا در وعده صبحانه مصرف شود. همچنين بايد از مصرف غذاهاي سنگين، پرچرب و حجيم شديداً از جمله مصرف خامه در اين وعده غذايي به شدت پرهيز شود؛ چرا كه در اين صورت تمركز جريان خون به سمت معده و سيستم گوارش خواهد بود و خونرساني مناسب به مغز كه نقش اصلي را در فرآيند به خاطرآوردن مطالب دارد را تحت تأثير قرار مي دهد.
وي افزود: در صورتي كه آزمون بيش از يك ساعت و نيم به طول بيانجامد لازم است كه دانش آموزان بويژه دانش آموزان كوچك تر لقمه اي كوچك يا ماده اي شيرين با حجم نه چندان زياد همراه خود داشته باشند؛ چرا كه دانش آموزان كوچك تر حجم معده كمتر و در عين حال ذخيره مواد قندي پاييني دارند و قند خونشان بعد از مدتي گرسنگي افت مي كند.

 



آغاز ثبت نام60هزار مسكن ارزان قيمت براي معلولان و زنان سرپرست خانوار

سرپرست سازمان بهزيستي گفت: معلولان و زنان سرپرست خانواده براي ثبت نام مسكن ارزان قيمت به پايگاه اينترنتي سازمان بهزيستي مراجعه كنند.
احمد اسفندياري افزود: اين واحدهاي مسكوني با مشاركت وزارت مسكن و شهرسازي و وزارت رفاه و تامين اجتماعي احداث مي شود.
اسفندياري با اشاره به اينكه براي هر واحد مسكوني 20 ميليون تومان وام با بازپرداخت 18ماه در نظر گرفته شده است گفت: بازپرداخت وام ها با مشاركت خيرين انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان بهزيستي گفت: پس از ثبت نام معلولان و زنان سرپرست خانواده واجد شرايط، اولويت بندي ها و سهميه هاي استان ها با هماهنگي وزارت خانه هاي مسكن و رفاه انجام مي شود.
جدا از وام خريد مسكن كه در حال حاضر تنها بانك مسكن آن را در اختيار متقاضيان قرار مي دهد، پرداخت وام ساخت مسكن براساس بسته سياستي-نظارتي بانك مركزي بايد از سوي همه بانك ها اعم از دولتي و خصوصي صورت بگيرد.
براين اساس بانك ها موظفند حداقل 20 درصد از منابعشان را به بخش مسكن اختصاص بدهند.

 



تقدير رئيس جمهور از خيرين مدرسه ساز

رئيس جمهور: مدرسه كانون عشق، اميد و علم است و خيرين پرچم توسعه و ساخت مدارس را در دست دارند.
دكتر احمدي نژاد چهارشنبه شب ضمن قدرداني از 14 نفر از خيرين مدرسه ساز استان تهران و اعطاي لوح تقدير به آنان با بيان اينكه «امروز در دنيا نام ايران با آزادي، پاكي، ايمان، عزت و عشق به انسان ها مترادف است» اظهار داشت: امروز نام ايران فقط نام يك جغرافيا و قوم نيست، بلكه نام ايران نام يك مكتب زندگي و تعالي آفرين است.
رئيس جمهور با اشاره به اهميت ساختن ايران ادامه داد: ايران را بايد بر پايه اصل علم، عشق و اميد آباد و شكوفا كرد. ساختن ايران فقط ساختن يك كشور نيست بلكه در اهتزاز نگه داشتن پرچم عدالت، يگانه پرستي و عشق به انسان هاست.
احمدي نـژاد با اشاره به اين كه «قدرت هاي فاسد در برابر ملت ايران حساسيت زيادي از خود نشان مي دهند» گفت؛ در دنيا انقلاب هاي زيادي اتفاق افتاده اما قدرت هاي فاسد در برابر هيچ كدام از اين انقلاب ها به اندازه انقلاب ملت ايران صف آرايي و جبهه بندي نكردند؛ چرا كه آن ها مي دانند كه اگر ملت ايران حركت و اين حركت را تثبيت كند، همه جامعه هاي بشري را به حركت درخواهد آورد.
وي در ادامه با اشاره به اهميت فعاليت هاي خيرين مدرسه ساز و تشكر و قدرداني از فعاليت هاي آنان گفت: كاري كه خيرين مدرسه ساز انجام مي دهند از سه عنصر علم، عشق و اميد برخوردار است.
احمدي نژاد با بيان اين كه «اگر علم نباشد پيشرفت و عزتي هم وجود نخواهد داشت» تصريح كرد: انسانيت انسان در سايه علم شكوفا خواهد شد. اگر عشق هم نباشد هيچ انگيزه، حركت و خدمتي در جامعه صورت نخواهد گرفت و در واقع اگر عشق نباشد هيچ خير و خوبي در عالم اتفاق نمي افتد. عشق به نوع انسان، تجلي عشق به خداست و در واقع علامت عشق به خدا عشق با دلسوزي نسبت به مردم است.
وي گفت: كار خيرين مدرسه ساز كاري از جنس كار معلمان است كه كار معلمي هم بدون عشق بي معناست. مدرسه كانون عشق، اميد و علم است و خيرين پرچم توسعه و ساخت مدارس را در دست دارند.

 



گرد و غبار در كشور افزايش مي يابد

سازمان هواشناسي كشور از تداوم و گسترش پديده گرد و غبار در سراسر كشور خبر داد.
براساس پيش بيني سازمان هواشناسي، ذرات معلق گردوغبار روزهاي آينده به مناطق شمال شرق ايران، از جمله استانهاي خراسان شمالي، رضوي، جنوبي و شرق درياي خزر خواهند رسيد.
بهرام صناعي رئيس سازمان هواشناسي دراين باره گفت: چنانچه كشورهاي همسايه، اين بحران را مهار نكنند، كشورمان به ناچار بايد خسارات اين پديده را تحمل كند.
وي افزود: كانون اصلي گرد و غبار در 6 منطقه در كشورهاي غربي ايران شناسايي شده است كه چهار كانون آن در عراق، يك كانون در سوريه و ديگري در عربستان است.
رئيس سازمان هواشناسي، جنگ و ناامني در عراق و استفاده نادرست تركيه از منابع آبي دجله و فرات را عامل اصلي بروز اين فاجعه زيست محيطي دانست و گفت: ايران به دليل موقعيت جغرافيايي بيشترين صدمه را از اين فاجعه مي بيند.
گفتني است كانون گرد و غبار عراق حاوي مواد آلوده از جمله اورانيوم است.

 



رويدادهاي خارجي گستاخي جوانان يهودي در روز نكبت

تمسخر و آزار يك زن مسلمان فلسطيني توسط جوانان عربده كش يهودي در شرق بيت المقدس توجه محافل رسانه اي در غرب را برانگيخت.يك عكاس فرانس پرس در شرح اين عكس دلخراش نوشت: خانه اين زن فلسطيني توسط يهودي ها اشغال شده و جوانان يهودي مشهود در عكس، در همسايگي اين زن در منطقه شيخ جراح سكونت دارند.اين عكس در حاشيه جشن هاي سالگرد تاسيس رژيم صهيونيستي (يوم النكبه) گرفته شده است.

 



مسافرت هاي هوايي كاهش مي يابد

دبير انجمن صنفي شركت هاي هواپيمايي گفت: بر اساس درخواست مجدد هما، مقرر شد نهاد ايمني اروپا (سافا) مجدداً از ناوگان هوايي هما بازديد كند.
به گزارش «جهان صنعت» مهدي علياري، تحريم هاي اعمال شده عليه ناوگان هوايي ايران را موجب سوانح هوايي بيان كرد و گفت: به علت تشديد تحريم ها عليه ناوگان هوايي ايران از هواپيماهايي با سن كم و تكنولوژي برتر بي بهره هستيم.
وي تصريح كرد: به علت وقوع تحريم هواپيماهاي ايران به مراكز تعميراتي مناسب ارجاع نمي شوند، در نتيجه به علت نقص فني دچار سانحه خواهند شد.
اين مقام مسئول با پيش بيني كاهش تعداد مسافرت هاي هوايي طي تابستان در مسيرهايي كه از هواپيماهاي نسل روسي استفاده مي شود افزود: به علت ركود اقتصادي حاكم در ايران تعداد مسافرت هاي هوايي طي تابستان سال جاري به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد يافت.
وي تصريح كرد: مسيرهايي كه از هواپيماهاي نسل روسي استفاده مي شود، تقاضاي سفرهاي هوايي تنزل يافته و مشتري ندارد.
علياري با بيان اينكه پرواز با هواپيماهاي روسي منطقي به نظر نمي رسد، يادآور شد: با توجه به اينكه اين هواپيماها صلاحيت پرواز ندارند و ميزان سوانح آنها بسيار بيشتر از هواپيماهاي ديگر است و همچنين نشست و برخاستشان در فرودگاه هاي كشورهاي اروپايي و آمريكايي از جمله لندن، فرانكفورت، پاريس ممنوع است، سفر با اين گونه هواپيماها عقلاني به نظر نمي رسد و لغو بليت پرواز هاي هواپيماهاي روسي از جانب مشتريان طبيعي و حق مسلم آنهاست.
وي در رابطه با پرداخت بدهي شركت هاي هواپيمايي به شركت فرودگاه ها تصريح كرد: شركت هاي هواپيمايي در خصوص پرداخت بدهي هاي خود به شركت فرودگاه ها به صورت جداگانه نشست هايي را برگزار كردند و در اين نشست ها به اين نتيجه رسيدند كه تنها راه پرداخت بدهي آنها به شركت هواپيمايي، اقساط است.

 



شوهر قاتل پس از 6 سال در اصفهان بالاي دار رفت

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مردي كه در سال 82 زني را كشته و جسدش را سوزانده بود، به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان متهم به نام محمد-ب از سال 80 با مقتوله شوكت - ب آشنا شد و از وي مبلغ 4 ميليون و 700 هزار تومان به اين عنوان كه زمين هاي مقتوله را براي وي بفروشد، گرفت. اما اين كار صورت نگرفت و متهم با اصرار مقتوله در بازپس گيري اين مبلغ او را به بهانه اي به نطنز برده و پس از خفه كردن وي جسدش را سوزاند.
به دنبال تحقيقاتي كه به عمل آمد متهم دستگير شد و به اتهام خود اعتراف كرد. شعبه اول دادگاه عمومي شهرستان نطنز متهم را به استناد شهادت شهود و اعترافات وي و نظريه پزشكي قانوني و ساير قرائن و امارات به قصاص محكوم كرد.
با اعتراض متهم پرونده به شعبه 37 ديوان عالي كشور ارسال اما اين اعتراض مردود و راي صادره ابرام شد.سرانجام اين حكم صبح پنج شنبه پس از طي مراحل و تشريفات قانوني به اجرا درآمد و متهم به دار مجازات آويخته شد.

 



دومين قاتل سريالي زنان قزوين دستگير شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
دومين قاتل سريالي زنان قزوين با كپي برداري از اقدام اولين قاتل سريالي زنان، پنج زن مسن را در اين شهر به كام مرگ كشاند.
بعد از دستگيري مهين قديري اولين قاتل قتل هاي سريالي زنان در قزوين كه در طول كمتر از دو سال 5 زن و يك مرد را به بهانه سرقت طلاجات و پول به قتل رسانده بود مهدي فرجي قاتل 37 ساله با كپي برداري از نحوه ارتكاب قتل هاي مهين در حالي كه مرتكب 5 قتل در ظرف كمتر از يكسال به همان شيوه شده بود دستگير و در اختيار مقامات قضايي استان قزوين قرار گرفت. اين خبر در حالي منتشر شد كه اجراي حكم اولين قاتل سريالي زنان هنوز در قزوين نهايي نشده و در مرحله تجديد نظر قرار دارد.
مهدي كه با ميني بوس فيات خود امرار معاش مي كرده داراي زن و يك پسر هشت ساله است، سوژه هايش را همچون مهين از بين زنان مسن انتخاب مي كرد و به بهانه رساندن به مقصد آنها را سوار كرده و به بهانه خرابي ماشين پياده شده و با ورود از در ديگر ميني بوس و غافلگير كردن مسافرهايش آنها را خفه كرده و بعد از سرقت طلاجات اجساد بي جان آنها را در گوشه اي رها مي كرد.
هرچند بعد از دستگيري مهين اولين قاتل قتل هاي سريالي زنان در قزوين وي صراحتا به وجود قاتل ديگري كه از شيوه او براي انجام جناياتش سود مي برده ياد كرد ولي كسي گمان نمي كرد قتل «كيميا» كه مهين، انتساب آن را به خود بارها منكر شده بود توسط قاتل ديگري صورت گرفته شده باشد.
جسد اين زن يك روز پس از آن كه در مراسم استقبال رئيس جمهور در سال گذشته شركت كرده بود در جاده كمال آباد قزوين در حالي كه حدود دو ميليون تومان از زيورآلات نامبرده به سرقت رفته بود پيدا شد و اين موضوع به دليل همزمان شدن با قتل هاي سريالي اول به مهين نسبت داده شد.
قتل دوم سه ماه بعد روي داد و جسد زن 62 ساله اي در 14 مرداد ماه سال گذشته در حوالي آبيك پيدا شد و يك ماه بعد زن 57 ساله اي كه جسدش در هشتگرد پيدا شده بود در زمره قتل هاي سريالي قرار گرفت.
كشف جسد زن 47 ساله اي در بويين زهرا و زن 83 ساله اي در محمديه اين فرضيه را براي پليس محتمل كرد كه با وجود دستگيري مهين بعد از قتل كيميا پاي قاتل سريالي ديگري در ميان است.
سرهنگ جعفري نسب فرمانده نيروي انتظامي قزوين در گفت وگو با خبرنگاران پيچيدگي اين قتل ها را بيشتر از قتل هاي سريالي قبلي دانست و افزود: نبود هرگونه سرنخ و ردي از مجرم و نيز عدم اطلاعات مردمي كار را سخت كرده بود كه با لطف الهي و تجربيات كارشناسان توانستيم قاتل را به سرعت دستگير كنيم.
وي در خصوص علل عدم انتشار اين خبر گفت: انتشار هرگونه خبر مي توانست منجر به عدم دستگيري و فرار قاتل شود لذا به دلايل امنيتي و قضايي صلاح بر اين بود تا در سكوت خبري و حفظ آرامش رواني مردم تا زمان دستگيري اطلاعاتي منتشر نشود و تحقيقات ادامه يابد.
جعفري نسب گفت: قاتل همه قتل ها را داخل ميني بوس خود كه شيشه هاي آن تماما توسط پرده پوشانده شده بود انجام مي داد و با روحيه خشني كه داشت در دو مورد با خشونت و ضرب و جرح قربانيان خود پس از ارتكاب جنايت و سرقت زينت آلات مقتولان، آنها را در مناطق مختلف رها مي كرده است.
وي در خصوص تجاوز به عنف مقتولين هم گفت: متاسفانه در يك مورد شاهد تجاوز به يكي از مقتولان هم هستيم كه تحقيقات كامل از متهم به صورت كاملا علمي توسط بازپرس همچنان ادامه دارد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: قاتل از كيف يكي از مقتولان به عنوان ساك ابزار و آلات در داخل خودرو استفاده مي كرد و ضمن اين كه رد چرخ ماشين بر جنازه يكي از مقتولان مانده بود و مشاهدات عيني مردم در محل كشف اجساد مبني بر مشاهده يك دستگاه ميني بوس پليس را بعد از قتل پنجم به مضنون نزديك كرد.
دادستان عمومي و انقلاب قزوين هم از قاطعيت و جديت مسئولان قضايي براي رسيدگي سريع به اين پرونده خبر داد و اضافه كرد: تلاش مي كنيم با تسريع در روند رسيدگي حكم اين قاتل همزمان با حكم زن قاتل جنايات قبلي(مهين قديري) با هم اجرا شود.

 



پيشنهاد 3ميليارد دلاري مافيا به ايران براي ترانزيت مواد مخدر

مافياي مواد مخدر از ايران خواسته است در ازاي دريافت 3ميليارد دلار در سال اجازه دهد مرفين و مواد مخدر از خاك كشور ترانزيت شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رئيس آموزش هاي همگاني پليس آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در تبريز افزود: جمهوري اسلامي به لحاظ ديني، قانوني و حقوق بشري اين پيشنهاد را قبول نكرد و به مبارزه بي امان خود با سوداگران مرگ ادامه خواهد داد.
محمد شيري سراي كه در كارگاه آموزشي، نمايشگاه «فقر، تبعيض و حقوق بشر» در فرهنگسراي خاقاني سخن مي گفت، ادامه داد: تقديم سه شهيد در هر 2 روز در راه مبارزه با مواد مخدر دليلي است محكم براي اراده و عزم جمهوري اسلامي در مبارزه قاطعانه با معضل مواد مخدر در دنيا.
وي با اشاره به اينكه امروز در دنيا، جنگ سخت جاي خود را به جنگ نرم داده است، افزود: اين گونه نبايد شكل بگيرد كه ما در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشيم و در عين حال كشورمان نيز مصرف كننده مواد مخدر باشد.

 



توسط ماموران نيروي انتظامي مجسمه عتيقه ضحاك مار دوش در دهلران كشف شد

دهلران-خبرنگار كيهان:
مجسمه عتيقه ضحاك مار به دوش در بخش زرين آباد از توابع شهرستان دهلران كشف شد.
بخشدار زرين آباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با كسب اطلاع يگان نيروي انتظامي بخش زرين آباد مبني بر فروش يك فقره شيء عتيقه در روستاي هفتكده بخش زرين آباد توسط سارقان ميراث فرهنگي بلافاصله نيروي اين يگان به روستاي مذكور مراجعه كرد. محسن چراغي پور افزود: ماموران يك دستگاه پرايد توقيف و در بازرسي به عمل آمده يك عدد مجسمه عتيقه اي به نام ضحاك مار به دوش به مبلغ 140 ميليون ريال كشف و ضبط كردند و سارقان به مراجع قضايي معرفي شدند. گفتني است اين مجسمه متشكل از دو تصوير انسان كه توسط دو مار احاطه شده تشكيل شده است.

 



ديدار دادستان تهران با جعفر پناهي و نوري زاد

دادستان عمومي و انقلاب تهران، صبح روز پنج شنبه با تعدادي از زندانيان در زندان اوين ديدار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، در اين ديدار، عباس جعفري دولت آبادي، از نزديك در جريان روند تحقيقات مربوط به اين زندانيان قرار گرفت.
در اين ملاقات برخي از زندانيان از جمله «جعفر پناهي» و «محمد نوري زاد» درخواست هاي خود را با وي در ميان گذاشتند كه دادستان در هر مورد دستور بررسي لازم را صادر كرد.هم چنين در اين ديدار با دستور دادستان اعضاي خانواده پناهي با نامبرده ملاقات حضوري انجام دادند.اين گزارش افزوده است: محمد نوري زاد در بند عمومي زندان اوين به سر مي برد و از سلامت جسماني خوبي نيز برخوردار است.

 



طرح امنيت اجتماعي در شهريار اجرا شد

با اجراي طرح امنيت اجتماعي در شهرستان شهريار، 13 قاچاقچي مواد مخدر، 57 توزيع كننده و 120 معتاد پرخطر شناسايي و دستگير شدند.
سردار عليرضا اكبرشاهي، فرمانده نيروي انتظامي استان تهران درحاشيه اجراي طرح امنيت اجتماعي در شهرستان شهريار، اظهار داشت: در راستاي انجام طرح هاي امنيت اجتماعي كه در آن برخورد با اراذل و اوباش، معتادان و مزاحمان خياباني در دستور كار پليس قرار دارد، پنج نقطه ويره، صباشهر، شهرك وحيديه، شاهد شهر و سرآسياب در اين شهرستان كه بسترهاي آلوده مواد مخدر بودند و تبديل به مكان تجمع معتادان و قاچاقچيان شده بود، پاك سازي شد.
وي در ادامه افزود: پيش از اين چندين طرح پاكسازي در اين منطقه به خصوص محله ويره انجام شده بود اما به دليل پراكندگي، نتايج نامطلوب و كافي حاصل نشد.
وي تصريح كرد: اين طرح از ابتداي صبح روز پنجشنبه در 5 منطقه و 105 نقطه و بكارگيري 60 تيم عملياتي اجرا و طي آن عمليات پاك سازي انجام شد كه در اين پاك سازي 13 قاچاقچي موادمخدر كه 7 تن از آنان زن بودند، 57 توزيع كننده و 120 معتاد پرخطر شناسايي و دستگير شدند.
اكبر شاهي افزود: در اين عمليات شش باب منزل و مغازه كه مركز فساد و تجمع معتادان بود نيز پلمپ و بيش از دو كيلو و 300 گرم هروئين فشرده (كراك) و بيش از دو كيلو و 800 گرم ترياك كشف شد، در مجموع در اين عمليات پنج كيلو و 433 گرم انواع موادمخدر كشف و ضبط شد.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي استان تهران، همچنين در اين عمليات از يكي از مغازه ها بيش از 40 كيلوگرم مواد اوليه توليد شيشه كشف و ضبط شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران درباره سوابق دستگيرشدگان نيز گفت: غالب دستگيرشدگان داراي سوابق متعددي هستند كه در برخي از پرونده هاي آنان 9 مورد سابقه به چشم مي خورد و برخي از اين افراد هم سابقه سرقت مسلحانه، حمل سلاح سرد و سرقت در پرونده دارند.

 



درد دلهاي پدري كه نوجوانش از 10 سال پيش در آي سي يوست

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
نوجوان قائم شهري كه بيش از نيمي از عمرش را در ICU مي گذراند همواره به آينده و بازگشت به سلامتي و زندگي عادي اميدوار است.
«محمدرضا فهيمي» 18 ساله اهل قائم شهر كه در بخش ICU بيمارستان امام خميني ساري بستري است ضمن قدرداني از كساني كه به عيادتش رفته و مي روند از عمل نكردن به وعده و وعيدهاي كمك مالي براي درمانش گله مند است.
فريدون فهيمي پدر محمدرضا با حضور در دفتر كيهان در قائم شهر با اشاره به وضعيت جسمي و هوشياري بالاي فرزندش در بيمارستان گفت: محمدرضا كه در سن 8 سالگي براثر تصادف خودرو از ناحيه گردن قطع نخاع شده است از تاريخ 9 خرداد 79 در بخش ICU بيمارستان امام خميني ساري بستري است و تاكنون به رغم مشكلات، رفت و آمد و تحمل هزينه هاي سنگين به مدت 10 سال همراه بر بالين او در بيمارستان هستيم.
وي افزود: اطاق اختصاصي ICU بيمارستان به يك اطاق زندگي تبديل شده و تا حال به اميد بهبودي و بازيافتن سلامتي فرزندمان همه ناملايمات و سختي ها را تحمل كرديم.
پدر محمدرضا افزود: براي نگهداري و درمان فرزندمان هر سه ماه مبلغ 10 درصد هزينه بيمارستان را از ما دريافت مي كنند و متأسفانه از تاريخ 11 اسفند 88 بيمه خدمات درماني استان مازندران ضمن قطع بيمه درماني، ما را ملزم به پرداخت ماهانه حداقل 3 ميليون تومان هزينه درمان بيمارستان كرده است كه اينجانب با سه فرزند و به دليل بيكاري و مشكلات عديده زندگي قادر به پرداخت اين مبلغ نيستم.
وي افزود: اين در حالي است كه بازرساني از استانداري مازندران و نهاد رياست جمهوري با حضور در منزل و از نزديك از وضعيت زندگي ما مطلع شدند و به رغم همه اين مسايل و نيز پيگيري ها و تماس هايي كه با مسئولان و دستگاههاي ذي ربط داشتم با كمال تأسف هيچ مساعدت و اقدامي به عمل نيامده است.
فريدون فهيمي پدر محمدرضا كه اهل و ساكن روستاي سيف كتي قائم شهر است در ادامه درد و دل هايش با خبرنگار ما گفت ادامه بستري فرزندم در ICU بيمارستان باعث شد من يا همسرم هر روز با تحمل مشكلات و هزينه ها مسافت 50 كيلومتري روستا تا قائم شهر و از آنجا به ساري را طي كنيم و لذا از مسئولين استدعا داريم به دليل مشكلات مالي و اقتصادي حداقل ما را از پرداخت هزينه درماني و بيمارستان معاف كنند و بيمه خدمات درماني سازمان بهزيستي ما را تحت پوشش بيمه اي خود بگيرد.

 



وزارت بهداشت:تخلفات اغذيه فروش ها را اطلاع دهيد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از شهروندان خواست از تهيه مواد غذايي همچون آبميوه، بستني، فالوده، ساندويچ، آب انار و آب زرشك كه توسط دوره گردها عرضه مي شود جداً خودداري كنند و تخلفات اغذيه فروش ها را به 09678 اطلاع دهند.
رضا غلامي، رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت گفت: با توجه به گرم شدن هوا و عرضه اين محصولات توسط دستفروشان شهروندان ضمن خودداري از خريد اين محصولات توسط اين افراد، حتماً مايحتاج خود را از مراكزي كه داراي مجوز هستند تهيه كنند.
وي افزود: با آغاز فصل گرما فعاليت همكارانمان در بهداشت محيط تشديد شده و اين افراد حتي در روزهاي تعطيل نسبت به نمونه برداري از مواد غذايي و برخورد با متخلفان اقدام لازم را انجام مي دهند.به گفته غلامي، شهروندان مي توانند در صورت مشاهده موارد تخلف، به شماره تلفن 09678، ستاد فوريت سلامت محيط، گزارش دهند تا برخورد قانوني لازم صورت گيرد.

 



قاچاقچي سيگار در لرستان 70 ميليون تومان جريمه شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
قاچاقچي سيگار در لرستان به پرداخت 706 ميليون و 696 هزار ريال جريمه محكوم شد.
رئيس تعزيرات حكومتي لرستان گفت: اين فرد به جرم قاچاق 706 هزار و 600 نخ انواع سيگار به ارزش 235 ميليون و 232هزار ريال به پرداخت مبلغ 470 ميليون و 464 هزار ريال جريمه و ضبط كالاي قاچاق و 10 ميليون ريال جريمه بدل از حبس محكوم شد.
داريوش جودكي افزود: علاوه بر كالاي مذكور تعداد يك دستگاه خودرو از وي ضبط شده است.
رئيس تعزيرات حكومتي لرستان گفت: نامبرده به تحمل دو ماه حبس محكوم شده بود كه به لحاظ شرايط خاص جسمي وي و با رعايت قانون مجازات اسلامي به پرداخت 10 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس در حق دولت تبديل شد.

 



گرد و غبار غليظ استان مركزي را فرا گرفت

اراك-خبرنگاركيهان:
گرد و غبار غليظي، شهرهاي جنوب استان مركزي را فرا گرفت.
براساس نتايج ايستگاههاي سنجش آلودگي هوا در اراك، ميزان غلظت ذرات معلق در هواي اين شهر به 366 ميكروگرم در مترمكعب رسيده است كه اين ميزان چهار برابر حد مجاز است.
با اين وضعيت شرايط آلودگي هواي اراك اينك در موقعيت هشدار قرار گرفته است.
از شدت اين گرد و غبار در روزهاي آتي كاسته خواهد شد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14