(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 خرداد 1389- شماره 19653

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه امام حسين(ع) : دشمنان امروز نظام ، حاميان ديروز صدام هستند
توضيح و پوزش
سوت قطار دوم خرمشهر - تهران به صدا درآمد
نامه هاي منتشر نشده مهدي آذريزدي چاپ مي شود
از سال آينده 37هزار فرهنگي در مراكز تربيت معلم كشور پذيرش مي شوند
مديران فارس موظف به اعلام دقيق اموال و دارايي هاي خود شدند
ساخت دومين ربات انسان نماي كشور در مازندران
راه اندازي تعاوني سهامي عام با رويكرد ملي در كشور
رئيس شوراي اسلامي شهر: چهارم خرداد افتخاري تاريخي براي مردم دزفول است
اخبار ادبي و هنري
معاون اول رئيس جمهوري: ميزان سود سرمايه گذاري در ايران تا 85 درصد است
آيت الله علوي گرگاني: زيرپرچم ولايت فقيه از گزند فرقه هاي منحرف در امان مي مانيم



فرمانده معظم كل قوا در دانشگاه امام حسين(ع) : دشمنان امروز نظام ، حاميان ديروز صدام هستند

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه افسري امام حسين (ع)فرمودند: امروز نيز همان كساني در مقابل ملت ايران قرار گرفته اند، كه در آن زمان(دوران دفاع مقدس) پشتيبان و حامي دشمن ملت ايران بودند، و همانند آن زمان توان رويارويي با مجموعه انساني متكي بر ايمان، عزم، همت و فداكاري را ندارند.
همزمان با سوم خرداد سالروز آزادي خرمشهر، ديروز مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين (ع)، با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
فرمانده كل قوا در ابتداي اين مراسم با حضور در محل يادمان شهدا، با قرائت فاتحه براي آنان علو درجات مسئلت كردند. سپس رهبر انقلاب اسلامي از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم با گراميداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، اين روز را يك روز فراموش نشدني در تاريخ انقلاب و تاريخ كشور خواندند و تأكيد كردند: عامل اصلي آن حادثه بزرگ و درس آموز، «روح اعتماد به خدا و نيروي خود» بود كه وجود اين عامل هميشه مي تواند، همانند فتح خرمشهر شگفتي بيافريند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به كلام امام خميني(ره) مبني بر اينكه «خرمشهر را خدا آزاد كرد» ، افزودند: اين سخن امام(ره)، دقيق ترين و حكيمانه ترين سخني است كه درباره اين موضوع گفته شده است زيرا در عمليات بيت المقدس و آزادي خرمشهر، قدرت خداوند متعال در دلها، عزم پولادين، و قدرت ابتكار رزمندگان اسلام تجلي يافت.
فرمانده كل قوا با تجليل از ايمان، ايثار، فداكاري، و دلاوري رزمندگان اسلام در عمليات بيت المقدس بويژه سردار شجاع، آزاده و فداكار، حاج احمد متوسليان، خاطر نشان كردند: در طول يك ماه عمليات بيت المقدس، نشانه هاي اعجاب انگيز فداكاري موج مي زد و فتح خرمشهر قلّه اين افتخارات است.
ايشان جوانان را به مطالعه گوشه هايي از اين عمليات افتخار آفرين كه به رشته تحرير درآمده است، توصيه كردند و افزودند: عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر نه تنها يك ضربه عظيم بر پيكر ارتش بعثي بود بلكه ضربه اساسي بر پيكره نظام استكبار جهاني بود كه در پشت سر ماشين جنگي صدام قرار گرفته بودند.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر اينكه عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر، عرصه ناتواني قدرتهاي مادي در مقابل ايمان، معنويت و فداكاري بود، خاطر نشان كردند: امروز نيز همان كساني در مقابل ملت ايران قرار گرفته اند، كه در آن زمان پشتيبان و حامي دشمن ملت ايران بودند، و همانند آن زمان توان رويارويي با مجموعه انساني متكي بر ايمان، عزم، همت و فداكاري را ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: دشمنان ملت ايران سعي دارند با تبليغات خود، حقايق را وارونه جلوه دهند، در حاليكه خود آنها عامل ناامني و جنايت در بيشتر مناطق دنيا بويژه در افغانستان، پاكستان، عراق و فلسطين اشغالي هستند.
ايشان تأكيد كردند: دشمنان ملت ايران، همانگونه كه در سال 61 شكست خوردند امروز هم قطعاً شكست خواهند خورد.
رهبر انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي ايران را بر خلاف ساير نظامهاي سياسي، داراي پيام دانستند و افزودند: پيام نظام اسلامي، همان ارزشها، انسانيت و نجات ملتها از چنگ قدرتهاي سلطه طلب است و ملتهاي جهان اكنون تشنه چنين پيامي هستند.
رهبر انقلاب، اين پيام را عامل اصلي رويارويي جهانخواران با ملت ايران برشمردند و خاطر نشان كردند: 31 سال است كه اين رويارويي در اشكال مختلف از جمله حمله نظامي، تهاجم سياسي، محاصره اقتصادي و انواع تهديدها ادامه داشته است اما ايستادگي ملت ايران باعث شده كه شجره طيبه و بناي مستحكم نظام اسلامي روز به روز سرافرازتر و ريشه دارتر شود.
ايشان با تأكيد بر اينكه اكنون رويارويي دشمنان با ملت ايران در كمال نااميدي انجام مي شود، افزودند: امروز هم محاسبات دشمنان، محاسبات غلطي است زيرا ايستادگي و قدرت معنوي ملت ايران به ويژه جوانان مؤمن و با همت كشور، موجب دلگرمي، بيداري و اميد ملتهاي ديگر شده است.
فرمانده كل قوا دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) و ساير مراكز علمي نيروهاي مسلح را به بهره گيري بيش از پيش از فرصت و استعداد جواني توصيه و خاطر نشان كردند: استفاده مناسب و بهينه از اين فرصت ها بزرگترين شكر است.
در اين مراسم پيش از سخنراني مقام معظم رهبري سردار سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در سخناني، گزارشي از راهبردهاي تعالي بخش سپاه و تربيت نيروهاي پاسدار مؤمن، شجاع، انقلابي و متخصص ارائه كرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي تربيت فرماندهان خود در چارچوب رويكردهاي معنوي و اخلاقي، دوره ها و كلاسهاي ويژه اي با بهره گيري از علما و اساتيد مجرب برگزار مي كند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همچنين بر آمادگي سپاه براي دفاع از انقلاب اسلامي و عمل به تكليف انقلابي خود تأكيد كرد.
سپس سردار سرتيپ صفاري فرمانده دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين (ع) در گزارشي از فعاليتهاي اين دانشگاه گفت: برگزاري دوره هاي بصيرت پاسداري، تعامل هدفمند با دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و اجراي آموزشهاي تاكتيكي و اردوهاي رزمي از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه امام حسين (ع) است.
همچنين در اين مراسم تعدادي از اساتيد، مربيان، فرماندهان و دانشجويان نمونه دانشگاه امام حسين (ع) جوايز خود را از دست فرمانده كل قوا دريافت كردند.
در اين مراسم با اجراي نمايش ميداني، ميثاق پاسداري نيز قرائت شد.
در ادامه اين مراسم نمايش ورزشهاي رزمي، عمليات اعتماد به نفس و عمليات هلي برن انجام شد.
در پايان اين مراسم يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

 



توضيح و پوزش

در گزارش كيهان از مراسم تجليل رسانه هاي افشاكننده جريان فتنه كه صبح روز يكشنبه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برپا شده بود به تجليل نمايندگان از برنامه هاي مختلف صدا و سيماي جمهوري اسلامي در اين راستا اشاره اي نشده بود كه بدينوسيله ضمن پوزش از همكاران عزيزمان در صدا و سيما به خاطر اشتباه ناخواسته اي كه در گزارش ياد شده رخ داده بود پوزش مي خواهيم و توضيح اين نكته را نيز ضروري مي دانيم كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با تهيه برنامه هاي مختلف نظير مناظره ها، مخصوصاً در سلسله برنامه هاي رو به فردا و ديروز و امروز و فردا- مصاحبه ها، گزارش هاي مستند، خبر رساني به موقع و برنامه هاي بصيرت آفرين مانند «شاخص» نقش برجسته اي در روشنگري افكار عمومي نسبت به فتنه 88 داشته است و به همين علت نيز با انبوهي از هياهوي خصمانه رسانه هاي غربي و صهيونيستي روبرو شده بود. و در اين ميان تدبير مديريت سازمان در پخش نظرات و رهنمودهاي امام راحل«ره» كه طلوع دوباره آن مراد به حق پيوسته را در پي داشت، در خور تقدير ويژه است.

 



سوت قطار دوم خرمشهر - تهران به صدا درآمد

قطار دوم خرمشهر به تهران همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر راه اندازي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، اين قطار به منظور افزايش و بهبود خدمات رساني به مسافران خرمشهري با 11 ميليارد تومان اعتبارات ملي و استاني راه آهن به بهره برداري رسيد.
اين قطار ساخت شركت ايران واگن پارس شامل 10 واگن با ظرفيت 520 تخت است.
تاكنون روزانه حدود 240 مسافر از خرمشهر به تهران با قطار خرمشهر - اهواز- تهران جابجا مي شدند كه با راه اندازي اين قطار ظرفيت جابجايي مسافر در اين مسير به 760 نفر رسيده است.

 



نامه هاي منتشر نشده مهدي آذريزدي چاپ مي شود

يزد - خبرنگار كيهان:
مديركل ارشاد اسلامي استان يزد گفت: نخستين مجموعه از نامه هاي مهدي آذريزدي با عنوان پسر شهرزاد منتشر مي شود.
محمود عاليشوندي افزود: همزمان با سالگرد درگذشت اين نويسنده شهير، مجموعه اي تازه از آثار وي عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: اين مجموعه مشتمل بر نامه هايي است كه مهدي آذريزدي در زمان حيات خود به يكي از دوستانش ارسال كرده است.
اين كتاب شامل 15 نامه به همراه چند مقاله منتشر نشده در 360 صفحه همراه متن اصلي نامه ها خواهد بود.
اين مجموعه توسط دبيرخانه دائمي بنياد مهدي آذريزدي و با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد منتشر مي شود.

 



از سال آينده 37هزار فرهنگي در مراكز تربيت معلم كشور پذيرش مي شوند

جويبار- خبرنگار كيهان:
مراكز تربيت معلم سراسر كشور از سال تحصيلي آينده 37هزار نفر از فرهنگيان را براي ارتقاي تحصيلي پذيرش خواهند كرد.
معاون آموزشي مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم(ص) كشور با اعلام اين خبر در جويبار افزود: اين افراد براي ارتقاي تحصيلي از ديپلم به كارداني و كارشناسي ناپيوسته جذب اين مراكز مي شوند.
مصطفي عطاران از تقسيم مناطق 7گانه تربيت معلم در كشور خبر داد و گفت: با هدف ارتقاي سطح دانسته هاي آموزشي در اين مراكز 14 گروه آموزشي در رشته هاي گوناگون راه اندازي شد.
وي با اشاره به برگزاري نوزدهمين مسابقات ورزشي منطقه يك تربيت معلم كشور در مازندران گفت: در اين مسابقات كه در 3 منطقه همدان، فارس و مازندران برگزار شد 2هزار و 100 دانشجوي مراكز تربيت معلم كشور با يكديگر به رقابت پرداختند.

 



مديران فارس موظف به اعلام دقيق اموال و دارايي هاي خود شدند

سرويس شهرستان ها:
سرپرست معاونت سياسي امنيتي استانداري و رئيس شوراي اطلاع رساني استان فارس در نامه اي از مديران استان فارس خواست تا در راستاي تحقق عدالت اجتماعي و شفاف سازي، فهرست اموال خود، همسرو فرزندانشان را به افكار عمومي اعلام كنند.
در نامه حامد دهقانان خطاب به معاونان استاندار و مديران استانداري، مديران كل و روساي سازمانها و نهادها و ادارات استان و فرمانداران و بخشداران فارس آمده است: تلاش مسئولان و صاحبان قدرت براي جمع آوري ثروت يكي از عوامل اصلي گسترش فقر و محروميت و افزايش تبعيض در جامعه است و در همين راستا به منظور تحقق عدالت اجتماعي و شفاف سازي شايسته است مديران محترم استان در صورت تمايل اموال خود، همسرو فرزندانشان را حداكثر تا تاريخ
14/3/89 (سالروز رحلت بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي) به افكار عمومي و مردم شريف استان اعلام كنند تا اطلاعات دريافتي از طريق سامانه اطلاع رساني استانداري اعلام عمومي شود.
در اين نامه زمين، ملك، آپارتمان و باغ با ذكر متراژ و آدرس محل؛ حسابهاي بانكي فعال؛ اوراق بهادار و خودرو از موارد اعلامي ذكر شده است.

 



ساخت دومين ربات انسان نماي كشور در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
دومين ربات انسان نماي كشور به دست دانشجويان مبتكر دانشگاه مازندران طراحي و ساخته شد.
مدير فرهنگي دانشگاه مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين ربات با بهره گيري از موتورهاي تركيبي سرور و پله اي و DC عملياتي شده است.
احمد غني پور ملكشاه با اشاره به اين كه اولين ربات انسان نما كه چندي پيش رونمايي شد به دست دانشجويان اين دانشگاه ساخته شده است افزود: اين دانشجويان ربات دوم انسان نما را كه 173 سانتي متر قد و 27 كيلوگرم وزن دارد با عنوان «مازنديك» رونمايي مي كنند.
وي در مورد مشخصات اين ربات انسان نما گفت: مازنديك كه از واحد پردازنده مركزي براي عمليات كنترل، تصميم گيري و شبيه سازي برخوردار است قابليت كنترل و اداره مجالس، پاسخگويي اتوماتيك و حركت در 4 جهت را دارد.

 



راه اندازي تعاوني سهامي عام با رويكرد ملي در كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
بزودي تعاوني سهامي عام با رويكرد ملي در كشور راه اندازي خواهد شد.
مديركل دفتر تعاوني هاي جديد وزارت تعاون با اعلام اين خبر در همايش هم انديشي تشكل هاي تعاوني صنايع دستي در ساري افزود: اين شركت تعاوني با رعايت اصل 44 قانون اساسي در كشور تشكيل مي شود.
حميد قاسمي با اشاره به اينكه اين تعاوني براي دومين بار در كشور تشكيل مي شود افزود: با اجراي اين طرح دولت از تبديل شدن به كارفرماي مطلق منع خواهد شد.
وي يادآور شد: با عزم دولت بيمه و ليزينگ تعاون در كشور فعال مي شود.
قاسمي افزود: 10 درصد از سهام اين بيمه در انحصار شركت سرمايه گذاري توسعه صنايع دستي قرار خواهد گرفت.
وي گفت: دولت موظف است 30 درصد درآمد حاصل از واگذاري شركت هاي دولتي و غيردولتي را به بخش تعاون اختصاص دهد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر: چهارم خرداد افتخاري تاريخي براي مردم دزفول است

دزفول - خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر دزفول گفت: چهارم خرداد، روز معرفي اين شهرستان به عنوان شهر نمونه مقاومت كشور در برابر تجاوزات نظامي بعثي ها در سال 66، افتخاري تاريخي براي مردم اين خطه است.
حسن نبوتي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر دزفول افزود: اين افتخار تاريخي بايد مورد توجه جدي مردم و مسئولان قرار گيرد.
وي افزود: متاسفانه اين روز بزرگ آن چنان كه شايسته است به اقشار مختلف معرفي نشده است.
نبوتي نام گذاري پروژه هاي عمراني، ميادين، خيابان ها و ... را به نام 4 خرداد براي معرفي اين روز مفيد دانست و گفت: همچنين مي توان كلنگ زني و يا افتتاح برخي طرح ها را در اين روز انجام داد.
رئيس شوراي شهر دزفول افزود: ضروري است زمينه لازم براي برگزاري آيين هاي بزرگداشت اين روز به يادماندني به صورت برنامه ريزي شده و خودجوش فراهم شود.
وي افزود: نسل جوان و نسل هاي آينده ما به مردم اين شهر افتخار مي كنند. نبوتي در پايان گفت: چهارم خرداد روزي است كه لوح شهر نمونه مقاومت از طرف دولت جمهوري اسلامي به دزفول به دليل مقاومت مردم اين شهر در برابر هجوم ناجوانمردانه و حملات ددمنشانه عراقي ها از زمين و هوا به دزفول اهدا شد.

 



اخبار ادبي و هنري

فعاليت سه هزار شبكه تلويزيوني غرب عليه ايران
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حال حاضر سه هزار شبكه تلويزيوني و 45 هزار فضاي مجازي براي مقابله با تفكر امام(ره) و انديشه ناب اسلامي به ميدان آمده اند.
به گزارش خبرنگار كيهان در ساري، سيدمحمد حسيني در همايش بزرگ بسيجيان محمودآباد، همچنين حضور حماسي مردم در رفع فتنه پس از انتخابات سال گذشته را تداوم حماسه سوم خرداد دانست و گفت: مردم در خنثي سازي فتنه سال گذشته به گونه اي عمل كردند كه در حقيقت در جبهه نرم پيروز شدند.
جشنواره تئاتر مقاومت بين المللي مي شود
سيزدهمين دوره جشنواره تئاتر مقاومت در حالي روز گذشته به كار خود پايان داد كه دوره آينده آن به صورت بين المللي برگزار خواهد شد.
مراسم اختتاميه سيزدهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گروهي از مديران و جمعي از فرماندهان دفاع مقدس در خرمشهر برگزار شد.
وزير ارشاد در اين مراسم سخنراني كرد و گفت: با حمايت هاي شاه آبادي معاون امور هنري و ساير همكاران سال آينده (1390) اميدوارم جشنواره تئاتر مقاومت به صورت بين المللي برگزار شود و چهاردهمين دوره اين رويداد هنري به نيت چهارده معصوم(ع) گسترش و رونق بيشتري پيدا كند.
در اين مراسم همچنين از برگزيدگان تقدير شد.
خزاعي: امسال جشنواره فيلم دفاع مقدس
باشكوه و بين المللي برپا مي شود
دبير جشنواره فيلم انقلاب و دفاع مقدس گفت: پس از وقفه اي چندساله، اميدواريم در يازدهمين دوره، اين جشنواره به باشكوه ترين شكل و به صورت بين المللي برگزار شود.
«محمد خزاعي»» در گفت وگو با فارس به تشريح برنامه هاي اين دوره پرداخت و گفت: جشنواره فيلم مقاومت انقلاب و دفاع مقدس، با همكاري بنياد فرهنگي هنري روايت، انجمن سينماي دفاع مقدس و معاونت امورسينمايي برگزار مي شود.
وي گفت: قطعا بخش هاي مختلفي را در جشنواره از جمله بخش آثار سينمايي، كوتاه، مستند، سينمايي ويدئويي و بخش فيلمنامه (قلم طلايي) خواهيم داشت.
دبير جشنواره انقلاب و دفاع مقدس با تاكيد بر اينكه اين بار جشنواره قطعا برگزار خواهد شد، گفت: زمان بندي قطعي ما براي برگزاري 30شهريور تا دوم مهر است.
وي افزود: قصد ما اين است كه جشنواره به صورت بين المللي و رقابتي برگزار شود كه موضوعاتي در ارتباط با انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت محوريت دارند.
خزاعي همچنين گفت: ما بخش توليدي جشنواره را فعال خواهيم كرد و قصد داريم جشنواره به جز تهران در چند كشور اسلامي نيز همزمان برگزار شود.
ميرعلايي: بنياد فارابي فيلم هشت اپيزودي درباره خرمشهر مي سازد
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي گفت: هشت پروژه سينمايي با هدف تصويرسازي بخشي از خاطرات و وجوه ارزشمند دفاع مقدس، توسط چهار كارگردان برجسته و چهار فيلمساز جوان ساخته خواهد شد و نام اين هشت پروژه، عنوان خليج فارس را شكل خواهد داد.
سيداحمد ميرعلايي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: بنياد سينمايي فارابي همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر ساخت و تهيه هشت فيلم سينمايي با موضوع خرمشهر و حماسه هاي مردم و رزمندگان براي آزادسازي اين شهر را در دستور كار خود قرار داد.
ميرعلايي ادامه داد: عناوين اين پروژه ها به گونه اي است كه با كنار هم گذاشتن حرف اول آنها، نام خليج فارس كه نشانه هويت ملي ماست شكل گيرد تا اين پروژه كه بخشي از تاريخ پرافتخار ايران اسلامي را در بر مي گيرند و دلاوري ها و رشادت هاي قهرمانان اين مرز و بوم را به تصوير مي كشد به گونه اي نمادين نيز با نشانه هاي تمدني و ملي ما گره خورند.
مجموعه كتابهاي فاتحان خرمشهر در فرهنگسراي رسانه رونمايي شد
به مناسبت سالروز آزادي خرمشهر و به همت فرهنگسراي رسانه و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، از 33 عنوان كتاب مجموعه كتاب هاي فاتحان خرمشهر رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، به مناسبت سالروز آزادي خرمشهر و به همت فرهنگسراي رسانه و بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، از مجموعه كتابهاي فاتحان خرمشهر، با حضور سرتيپ دوم پاسدار حميد حسام (معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس)، سردار محمدتقي خادمي (معاون هماهنگ كننده بنياد)، ناصر اسدي (رئيس فرهنگسراي رسانه) و جمعي از خبرنگاران در محل فرهنگسراي رسانه رونمايي شد.

 



معاون اول رئيس جمهوري: ميزان سود سرمايه گذاري در ايران تا 85 درصد است

شيراز - خبرنگار كيهان:
ميزان سود سرمايه گذاري در ايران 25 تا 85 درصد است و در هيچ كشوري اين ميزان سود وجود ندارد.
«محمدرضا رحيمي» معاون اول رئيس جمهور با بيان اين مطلب در مراسم اختتاميه همايش بزرگ ائتلاف سرمايه در ايران گفت: با توجه به مسائل و مشكلاتي كه در كشورهاي همجوار ما وجود دارد، ايران كشور بسيار امني براي سرمايه گذاري است و دولت با تمام توان از سرمايه گذاران داخلي و خارجي حمايت مي كند.
وي اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته امسال بايد يك ميليون و 100 هزار شغل در كشور ايجاد شود كه سرمايه گذاري بخش خصوصي ايجاد يكصدهزار فرصت شغلي را تضمين مي كند.
وي تصريح كرد: كشور در حال پيشرفت و توسعه است و به همين دليل دولت از سرمايه گذاري استقبال و تمام زمينه هاي لازم را براي اين امر فراهم مي كند.
وي پيشرفت هاي علمي كشور را بي نظير دانست و افزود: توليد مقالات علمي ما 11 برابر متوسط جهاني است و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي كشور 5/2 برابر دوره هاي گذشته رشد داشته است. وي گفت: امسال از محل فروش اموال دولتي 60 هزار ميليارد تومان درآمد حاصل مي شود كه در بخش نفت و انرژي سرمايه گذاري خواهد شد.

 



آيت الله علوي گرگاني: زيرپرچم ولايت فقيه از گزند فرقه هاي منحرف در امان مي مانيم

يكي از مراجع تقليد گفت:براي جلوگيري از فريب فكري دشمن در قالب فرقه هاي منحرف همه بايد زير پرچم ولايت فقيه قرار بگيريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت الله سيدمحمد علوي گرگاني در ديدار جمعي از مبلغان معنوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سراسر كشور اظهار داشت: همان گونه كه هر شخص مسلمان وظيفه دارد خود را در مقابل تهاجم فكري دشمنان اسلام، نگاه دارد، بايد نسبت به آينده فكري و اعتقادي فرزندان خود هم حساس باشد.
اين استاد حوزه با تاكيد بر حساس بودن والدين نسبت به آينده فكري فرزندان تصريح كرد: بدانيم اگر فرزندان خود را با معارف اسلامي آشنا نكنيم و نسبت به سرنوشت آنها بي توجه باشيم، ممكن است دشمنان اسلام در قالب اديان ساختگي، تفكرات آنها را مخدوش كنند.
وي خاطرنشان كرد: بايد با كسب علم و معرفت به مقابله با دشمنان اسلام برويم و بدانيم، بدبختي جوامع عقب افتاده به دليل عدم توجه به علم است.
آيت الله علوي گرگاني در پايان بيان داشت: شيعيان بايد با شناخت و مراقبت از سرمايه هاي فكري ومعنوي خود، هيچگاه مورد تاثير افكار انحرافي قرار نگيرند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14