(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 5 خرداد 1389- شماره 19654

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار جعفري: سپاه به سرعت در حال واگذاري امنيت جنوب شرق به مردم است
آخرين گزارش ها از انتخابات هيئت رئيسه مجلس
مرتضي تمدن: افزايش فرمانداري ها با هدف خدمت رساني بهتر صورت مي گيرد
دانشجويان تلاش ها براي وقف اموال دانشگاه آزاد را محكوم كردند
خارج از دستور
شجوني: در برابر كسي كه آبروي نظام را به سخره گرفت سكوت نكنيد
راهپيمايي خواهران طلبه در حمايت از حريم حجاب
 ثبت نام 5 ميليون زائر براي حضور در مراسم سالروز ارتحال امام (ره)
واشنگتن تايمز: اسرائيل قادر نيست تأسيسات هسته اي ايران را هدف قرار دهد
انتقاد مصباحي مقدم از قوه قضاييه در عدم اعلام اسامي مفسدان اقتصادي



سردار جعفري: سپاه به سرعت در حال واگذاري امنيت جنوب شرق به مردم است

فرمانده كل سپاه از واگذاري سريع امنيت جنوب شرق كشور به مردم منطقه خبر داد.
سردار سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش سراسري «جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت در جنوب شرق كشور» كه در محل وزارت كشور برگزار شد، با بيان اينكه سپاه پاسداران در دو مقطع زماني مسئوليت امنيت در منطقه جنوب شرق كشور را بر عهده داشته است، اظهار داشت: اولين مقطع حد فاصل سال هاي 72 تا 74 بود كه البته در آن زمان حيطه مسئوليت و مقطع زماني محدودي در اختيار سپاه پاسداران قرار داشت.
جعفري افزود: سپاه وظيفه مقابله با گروه هاي شرور و ضدانقلاب را در اختيار داشت كه اين امر مستلزم برخورد نظامي با مقوله ناامني در جنوب شرق بود. چرا كه ناامني در اين منطقه به طور خاصي گسترش يافته بود و برخورد ريشه اي و اساسي با اين گروه ها نشده بود و اين اقدام سپاه موجب خلع سلاح گروهك هاي شرور و ضد انقلاب شد.
فرمانده كل سپاه ادامه داد: از سال 87 نيز مسئوليت برخورد با اشرار و ايجاد امنيت در جنوب شرق بر عهده سپاه قرار گرفت كه اين بار ديگر محدوديت زماني در كار نبود.
جعفري افزود: در اين مقطع سپاه درصدد بود تا زمينه رشد مسائل فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي را در منطقه جنوب شرق فراهم كند و همين مطلب سپاه با يك مطالعه اوليه و با يك نگاه جديد به مقوله امنيت در جنوب شرق بپردازد.
وي رفاه، معيشت و موضوعات فرهنگي و اعتقادي را لازمه ايجاد امنيت دانست و افزود: تمامي اين موارد به همديگر گره خورده است و بدون توجه به اين موضوعات نمي توان يك امنيت پايدار را برقرار كرد.
جعفري به موضوع ناامني و عدم كنترل مرزهاي كشور در اين منطقه اشاره كرد و افزود: بايد در اين زمينه فكري اساسي بكنيم چرا كه موضوع ناامني و قاچاق در مرزها به ايجاد ناامني كمك مي كند.
وي ساختار قومي و قبيله اي را در سيستان و بلوچستان يكي از فرصت هاي پيش روي نظام براي ايجاد امنيت عنوان كرد و افزود: ما بايد به اين ساختار قومي به عنوان يك فرصت نگاه كنيم اما عده اي با اين نگاه مخالفت مي كنند.
فرمانده كل سپاه با تأكيد بر اينكه سپاه به سرعت در حال واگذاري امنيت به مردم منطقه است خاطرنشان كرد: اين موضوع با محوريت قبايل و عشاير بومي منطقه جنوب شرق كشور صورت مي گيرد.

 



آخرين گزارش ها از انتخابات هيئت رئيسه مجلس

انتخابات هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي براي سال سوم دوره هشتم خانه ملت امروز برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در آستانه اين انتخابات، اتفاقات متعددي در دو فراكسيون اكثريت و اقليت بهارستان روي داد كه در نوع خود كم سابقه به نظر مي رسد.
مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان يكشنبه پيش شاهد انجام راي گيري استمزاجي براي معرفي كانديداهاي فراكسيون جهت نامزدي در انتخابات هيات رئيسه مجلس بود.
در اين راي گيري محمدرضا باهنر نتوانست راي لازم را براي نامزدي نايب رئيسي كسب كند و اصولگرايان شهاب الدين صدر را با 99 راي كانديداي نايب رئيس دوم مجلس كردند.
اين اقدام فراكسيون اصولگرايان پيامد مواضع و عملكرد باهنر طي سالهاي اخير خصوصا سال 88 بوده است.
نكته مهم در اين ميان آن است كه نمايندگان اصولگرا عقيده دارند باهنر كه همواره ادعاي كار تشكيلاتي و احترام به نظر جمعي را داشته طبيعتا بايد به راي فراكسيون اصولگرايان پايبند بوده و خود را نامزد نايب رئيسي مجلس نكند.
در همين راستا ولي اسماعيلي عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا باهنر كه در فراكسيون اصولگرايان آراي لازم را براي كانديداتوري هيئت رئيسه مجلس كسب نكرد، مي تواند در انتخابات شركت كند؟ گفت: براساس اساسنامه فراكسيون اكثريت و ساختار آن همه 220 عضو آن بايد پايبند به اين اساسنامه بوده و به نظرات استمزاجي نمايندگان اصولگرا پايبند باشند.
وي افزود: پس از مشخص شدن شهاب الدين صدر به عنوان كانديداي نايب رئيس دوم مجلس باهنر به او تبريك گفت و بعيد به نظر مي رسد كه او بخواهد برخلاف اساسنامه و قانون به عنوان كانديداي نواب رئيس وارد صحن شود.
اسماعيلي با اشاره به وظايف هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان كه متشكل از 5 نماينده روحاني است، خاطرنشان كرد: براساس سه اصل شرعي، قانوني و كار تشكيلاتي عضوي كه در فراكسيون اصولگرايان به عنوان كانديدا انتخاب نشد حق كانديداتوري براي انتخابات هيئت رئيسه را ندارد و اگر به اين موضوع پايبند نباشد با توجه به وظيفه هيئت داوري از فراكسيون اخراج خواهد شد.
به گزارش فارس عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان در عين حال گفت: فارغ از كانديداهاي فراكسيون اصولگرايان براي انتخابات هيئت رئيسه افراد ديگري مي توانند به صورت مستقل كانديدا شوند اما اصولگرايان عضو فراكسيون اكثريت نمي توانند به عنوان نامزد مستقل در صحن علني وارد عرصه انتخابات هيئت رئيسه شوند.
اسماعيلي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه هدف رسانه هاي اصلاح طلب براي ترغيب باهنر جهت ورود به عرصه رقابت هيئت رئيسه مجلس عليرغم اينكه او از سوي فراكسيون اصولگرايان شرايط لازم را براي اين انتخابات نياورد چيست، گفت: يقينا بحث اينگونه رسانه ها سياسي است تا راي صدر را با عنوان نايب رئيس دوم بشكنند.
كوهكن: باهنر نمي آيد
در همين حال خبرگزاري ايسنا كه سابقه حمايت از جريان فتنه را در كارنامه خود دارد و اين روزها نيز خيلي علاقمند به اختلاف در ميان اصولگرايان مجلس است سراغ كوهكن رفت ولي او هم نهايتا اذعان كرد باهنر در انتخابات هيئت رئيسه نامزد نخواهد شد.
ايسنا از زبان نماينده لنجان كه از طرفداران قديمي باهنر است مدعي شد از روز يكشنبه تا به اكنون تعداد زيادي از نمايندگان از سليقه هاي مختلف با مراجعه به باهنر خواستار نامزدي وي در انتخابات هيات رئيسه مجلس شده اند كه البته با وجود درخواست هاي بسيار زياد نمايندگان، آقاي باهنر به دليل آن فهم بالايي كه دارند حاضر نشدند خود را براي انتخابات هيات رئيسه مجلس نامزد كنند.
كوهكن، دليل اين امر را پايبندي بسيار زياد نايب رئيس مجالس هفتم و هشتم به كار تشكيلاتي عنوان كرد و افزود: باهنر اعلام كرده است كه صريحا پايبند به راي روز يكشنبه فراكسيون اصولگرايان است.
ايسنا در اين گفت وگو تلاش كرد تا وانمود كند كه تعدادي از نمايندگان از گرايش هاي مختلف- بخوانيد فراكسيون اقليت- خواهان نامزدي باهنر هستند.
اين خبرگزاري حامي فتنه گران همچنين در ادامه تلاش بيهوده خود به سراغ اكرمي نماينده حامي فتنه سبز رفت تا او به باهنر سفارش كند حتما براي هيات رئيسه مجلس نامزد شود.
شيخ قدرت عليخاني ديگر حامي فتنه گران هم در گفت وگو با خبرگزاري مورد اشاره با بيان اينكه احتمال دارد ما پزشكيان را براي نامزدي هيأت رئيسه معرفي كنيم افزود: البته اگر آقاي باهنر در روز رأي گيري انتخابات هيأت رئيسه كانديدا شود ما از كانديداتوري وي حمايت مي كنيم.
پزشكيان
كانديداي نصف و نيمه اقليت
در همين حال مسعود پزشكيان نماينده تبريز هم احتمال كانديداتوريش براي نائب رئيسي مجلس را 50-50 عنوان كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه من اصلاً قصد نداشتم وارد اين عرصه شوم و البته هنوز هم تصميم نگرفته ام از اصرار تعدادي از نمايندگان براي نامزدي اش خبر داد. در همين رابطه برخي شنيده ها در مجلس حاكي است تعدادي از اعضاي اقليت براي مجاب كردن پزشكيان جهت نامزدي هيأت رئيسه به وي گفته اند رأي نمايندگان آذري زبان(!)، مستقل ها و اقليت با توست اين در حالي است كه برخي نمايندگان آذري زبان مجلس ضمن تقبيح ترويج شيوه هاي قومي گرايانه براي رأي آوردن در مجلس خواهان تبليغ شايسته سالاري و توجه به ارزشها و توانمنديهاي افراد جهت تصدي سمت ها شده اند.
در همين رابطه يحيي زاده عضو كميسيون فرهنگي مجلس تأكيد كرد برخي ملاحظات هيأت رئيسه مجلس در شأن نظام پارلماني ما نيست.
وي در گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: هيأت رئيس مجلس وظيفه ويژه اي دارد كه مشخصاً قطع بعضي امتيازها، ايجاد و برقراري نظم و جلوگيري از تأخير و غيبت ها است، هرچند كه موجب شود كه در پايان سال انتخاب نشوند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: اين كه اين افراد هر سال نياز به رأي ما دارند، نبايد موجب شود كه ملاحظه ما را كرده و برخورد قاطعي با غيبت ها و تأخيرها نداشته باشند، ضمن آنكه همه مردم از صداي جمهوري اسلامي مي شنوند كه در اكثر روزها حدود 90 تا 100 نفر از نمايندگان در مجلس حضور ندارند، اما وقتي اسامي غيبت كنندگان و تأخيركنندگان را قرائت مي كنند، تنها چند نفر غيبت كرده و 10 الي 15 نفر بيشتر تأخير ندارند.
وي افزود: در حقيقت هر دفعه حدود 80 نفر مرخصي و خيلي ها هم در مسافرت هاي غير ضروري هستند، چرا بايد چگونه فضايي ايجاد شود.
بهرحال هيأت رئيسه مجلس در سال سوم دوره هشتم امروز انتخاب مي شوند و طبيعي است بايد نسبت به اصلاح برخي رويه هاي اشتباه گذشته اقدام عاجلي صورت دهند.
تسهيل در سرمايه گذاري بانك هاي خارجي در ايران
در بخشي از جلسه علني ديروز نمايندگان مجلس تبصره اي براي تسهيل در سرمايه گذاري بانك هاي خارجي در ايران را به قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه الحاق كردند.
اين اتفاق در جريان تصويب كليات و جزئيات لايحه الحاق يك تبصره به قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه و اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي رخ داد.
براساس اين مصوبه در تأسيس بانك مشترك ايراني و خارجي سهم طرف خارجي از سقف هاي مندرج در قانون فعلي مستثني مي شود.
پس از تصويب اين لايحه، لاريجاني متذكر شد در صورتي كه سهم طرف خارجي براي تاسيس بانك مشترك كشور بيش از 40 درصد باشد بايد اين موضوع در مجلس تصويب شود.
طرحي براي كمك
به توان بخشي جانبازان
نمايندگان مجلس همچنين با فوريت طرحي موافقت كردند كه در صورت تصويب نهايي دولت موظف به تخفيف بودجه براي تأمين وسايل كمك توان بخشي مورد نياز جانبازان و معلولان مي شود.
در صورت تصويب نهايي اين طرح كه به امضاي 58 نفر از نمايندگان رسيده است دولت موظف مي شود به منظور تأمين كمبود ويلچر خاص معلولين و جانبازان قطع نخاعي وسايل كمك توان بخشي مورد نياز جانبازان و معلولان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان بهزيستي كشور و جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران مبلغ 800 ميليارد ريال از قانون بودجه سال 1389 كل كشور كسر و در قالب جزء جديد قانون مذكور بعنوان تأمين وسايل كمك توان بخشي مورد نياز جانبازان معلولين با نظر معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهور 80 درصد به نسبت مساوي بين بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان بهزيستي كشور و 20 درصد به جمعيت هلال احمر توزيع كند.
صدا و سيما نسبت به موضوع رعايت حجاب اقدام كند
نماينده مردم نطنز در مجلس گفت: صدا و سيما يكي از ارگان هايي است كه بايد نسبت به موضوع رعايت حجاب در جامعه اقدام كند.به گزارش فارس، محمد ضابطي طرقي در نطق ميان دستور مجلس با تأكيد بر اجراي قانون عفاف و حجاب، متذكر شد: من سأال مي كنم در ايام مشخصي مانند عيد نوروز و ماه مبارك رمضان كه سريال هاي خانوادگي از صدا و سيما پخش مي شود آيا صدا و سيما الگويي را كه به خا نواده و جامعه ارائه مي دهد، الگوي صحيح و درستي است؟ آيا اكثر خانواده هاي ايراني در خانه هاي مجلل و با وسعت زندگي مي كنند؟ آيا تمام خانواده هاي ايراني از اتومبيل هاي نشان داده شده در سريال ها استفاده مي كنند؟ چرا صدا و سيما در كانال هاي گوناگون برنامه واحد و مشخصي را ارائه نمي دهد تا فرهنگ سازي شود؟

 



مرتضي تمدن: افزايش فرمانداري ها با هدف خدمت رساني بهتر صورت مي گيرد

استاندار تهران اعلام كرد كه افزايش فرمانداري ها در استان تهران با هدف ارتقاء جايگاه خدمتگزاري صورت مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «مرتضي تمدن» ديروز در اولين نشست شوراي اداري استان تهران با محوريت «تحول اداري، تحول اقتصادي» كه با حضور مصطفي محمدنجار، وزير كشور برگزار شد، گفت: برآورد ما اين است كه جمعيت استان تهران درآبان ماه سال جاري به 5/14 ميليون نفر خواهد رسيد.
وي تاكيد كرد: اگر سخت گيري در حاشيه نشيني شهر و استان تهران صورت گيرد احساس مي كنيم بتوانيم تا حد زيادي از معضلات آنها جلوگيري كنيم.
تمدن به تاكيد رئيس جمهور مبني بر فراهم كردن اوقات فراغت براي مردم شهر تهران اشاره كرد و گفت: رئيس جمهور دستور داده است در چهارگوشه شهر تهران مكان هاي تفرجگاهي و سياحتي ايجاد شود كه خوشبختانه سه نقطه آن مشخص شده است.
استاندار تهران درخصوص افزايش فرمانداري در تهران نيز گفت: اين افزايش تعداد فرمانداري ها براي مديريت در تهران مطرح شده و يكي از دلايل آن اين است كه دولت بهتر بتواند به مردم خدمت كند و هدف از طرح اين مساله ارتقاي جايگاه خدمتگزاري است.
استاندار تهران در ادامه سال 88 را پر فراز و نشيب برشمرد و افزود: كار و تلاش استانداري در حضور عظيم مردم در 9 دي ماه و 22 بهمن آثار و بركات خود را نشان داد كه اين حضور كمر فتنه گران را شكست و راه را براي توسعه هر چه بيشتر استان تهران باز كرد.
تمدن با اشاره به نام گذاري سال همت مضاعف و كار مضاعف از سوي مقام معظم رهبري، تصريح كرد: در سال 88 كه فتنه گران كار كشور را به عقب انداختند اميدواريم در سال همت مضاعف و كار مضاعف بتوانيم عقب افتادگي ها را برطرف كرده و اهداف را به پيش ببريم.

 



در تجمع مقابل دفتر مركزي دانشگاه آزاد
دانشجويان تلاش ها براي وقف اموال دانشگاه آزاد را محكوم كردند

سرويس سياسي-
دانشجويان ديروز با تجمع مقابل دفتر مركزي دانشگاه آزاد با سر دادن شعارهايي، تلاش ها براي وقف اموال عمومي اين دانشگاه را محكوم كردند.
اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاههاي سراسر كشور، اين تجمع اعتراض آميز را در مقابل دفتر مركزي دانشگاه آزاد برپا كردند.
در اين تجمع شركت كنندگان با دعا براي تعجيل در فرج حضرت ولي عصر(عج)، اعتراضات خود را به تخلفات متعدد مسئولان دانشگاه آزاد در سالهاي گذشته مطرح كردند.
دانشجويان دست نوشته هايي را همچون «دانشگاه آزاد ملك خصوصي نيست»، «يا نمايندگان مجلس، يا نمايندگان جاسبي»، «وقف دانشگاه آزاد ممنوع»، «نماينده خائن را بايد به توپ بست»، «در برابر مافياي قدرت و ثروت مي ايستيم»، «دانشگاه آزاد وقف خانه جاسبي»، «نماينده خائن رسوايت مي كنيم» و... در دست داشتند. تجمع كنندگان همچنين شعارهايي همچون «اين است شعار ملت، عدالت عدالت»، «دانشگاه آزاد، آزاد بايد گردد»، «دانشجو مي رزمد، جاسبي مي لرزد»، «جاسبي حيا كن، رياست رها كن»، «جاسبي حيا كن، دانشگاه رها كن» و... سر مي دادند.
بنابراين گزارش مهمترين اعتراض دانشجويان در اين تجمع، به اصرار مسئولان دانشگاه آزاد در وقف اموال اين دانشگاه علي رغم تصويب اساسنامه جديد دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مربوط مي شود.
گفتني است در حالي كه دانشجويان در ابتداي تجمع خود مشغول قرائت قرآن بودند، برخي عوامل دانشگاه آزاد كه از ساعت ها قبل از آغاز تجمع در كوچه محل ساختمان مركزي اين دانشگاه مستقر بودند با دانشجويان درگير شدند.
تجمع كنندگان در ادامه با قرائت قطعنامه اي به عملكرد مسئولين دانشگاه آزاد در مورد عدم پذيرش مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تبعيت كامل از قانون و نيز مفاسد موجود در اين دانشگاه اعتراض كردند.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: اينك و در ايام سالروز حماسه الهي آزادي خرمشهر، در مكاني گرد هم آمده ايم كه اساس مديريت آن در بيش از 27سال گذشته، فساد سياسي و اقتصادي بوده و اين امر، امروز بر هيچ كس پوشيده نيست! مديريت مافيايي، زورمدار و زرسالار دانشگاه آزاد، طي ساليان گذشته به حدي بر دانشجويان و اساتيد شريف اين دانشگاه تبعيض و ستم روا داشته كه كسي را ياراي كوچك ترين انتقاد و مخالفت با رياست عاليه اين دانشگاه نيست.
نويسندگان اين قطعنامه تاكيد كردند: ما دانشجويان عضو انجمن هاي اسلامي دانشگاههاي كشور، با تأسي از مشي و سلوك امام راحل عظيم الشان مان، ديگر سكوت را در برابر اين همه بي عدالتي و فساد كه ساليان سال است توسط مديريت مادام العمر دانشگاه آزاد انجام مي گيرد، جايز ندانسته و مواضع خود را در اين خصوص به گوش ملت شريف ايران و دانشگاهيان عزيز مي رسانيم.
اين قطعنامه اضافه كرد: دانشگاه آزاد اسلامي متعلق به ملت ايران و دانشجويان و اساتيد شريف اين دانشگاه است نه متعلق به عده اي قدرتمند و زورمدار كه با اتكا به نفوذ سياسي و تشكيلاتي خود، ساليان سال است كه بر اين منابع مالي و اعتبارات معنوي اين دانشگاه چنبره زده اند. دانشگاه آزاد متعلق به متن مردم كشور و خانواده هايي است كه با تحمل سختي و مشقت هاي فراوان، با پرداخت هزينه هاي مالي تحصيل فرزندان خود، بستر و زمينه رشد و ترقي اين دانشگاه را فراهم آورده اند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: دانشگاه آزاد به واسطه حمايت هاي شديد يك جريان سياسي خاص كه ساليان سال بر شئون اقتصادي و سياسي كشورمان مسلط بوده، همواره يا به نظارت و بازرسي تن درنداده و يا گزارش ها و بازرسي هايي كه با خون دل از دانشگاه آزاد تهيه شده، هيچ تاثيري نداشته و عاقبت آن به عاقبت تحقيق وتفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد ختم شده است.
تجمع كنندگان ادامه دادند: بالاخره پس از چندين سال كشمكش، اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد به عنوان تنها راه حل قانوني مواجهه با مديريت مافيايي اين دانشگاه- اگرچه ديرهنگام- به تصويب شورايعالي انقلاب فرهنگي رسيده است. اما از شواهد و قرائن برمي آيد كه مديريت دانشگاه آزاد و هيئت امناي آن حاضر به تن دادن به قانون مصوب اين شورا نيستند و بناي بر گردنكشي در مقابل قانون را دارند! از يك سو با لابي و رايزني با برخي افراد در مجلس قصد دور زدن قانون را دارند و از سوي ديگر اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد در مقام شوراي نگهبان قانون اساسي برآمده و مصوبه شورايعالي انقلاب فرهنگي را مغاير با شرع وقانون اساسي مي نامند!
دانشجويان خطاب به نمايندگان مجلس هم تاكيد كردند: اقدام تامل برانگيز و مشكوك عده اي از نمايندگان مجلس در تصويب فوريت طرح قانوني شدن وقت موسسات آموزشي كه بيشتر به يك كودتا شبيه است، نقطه ننگي در كارنامه مجلس هشتم به شمار مي رود! اين قطعنامه در نهايت خاطرنشان كرد: جناب آقاي هاشمي، گرچه قصد آن را نداريم كه به اقدامات شرم آور برخي نزديكان و فرزندان شما در چند سال گذشته- به ويژه سال 88- و در مقابل، سكوت شما نسبت به ايشان بپردازيم، لكن بايد به شما بگوئيم كه ما در خصوص اظهارات و مواضع عجيب شما در خصوص آقاي جاسبي و مديريت ايشان در دانشگاه آزاد سؤالات جدي داريم. آيا اساساً شما از اقدامات و تخلفات صورت گرفته در دانشگاه آزاد مطلع ايد و به عنوان رئيس دانشگاه آزاد حتي براي يك بار هم كه شده به صدها سند تخلف- و بعضا جنايت مديريت دانشگاه آزاد- نگاه كرده ايد؟ چطور است كه براي موارد بسيار جزئي تر مواضع جدي مي گيريد و زمين و آسمان را به هم ريسمان مي كنيد؟

 



خارج از دستور

استقبال نمايندگان از سرمقاله كيهان
تعدادي از نمايندگان مجلس با استقبال از سرمقاله ديروز كيهان درباره غيرشرعي و غيرقانوني بودن طرح وقف دانشگاه آزاد، آمادگي خود را براي سلب فوريت از طرح مذكور اعلام كردند.
اين نمايندگان در حاشيه جلسه علني مجلس در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به مفاد سرمقاله روز گذشته كيهان كه به قلم حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه به رشته تحرير درآمده بود يادآور شدند اين يادداشت به روشني اهداف پشت پرده مدعيان وقف دانشگاه آزاد را مشخص كرده بود.
برخي از نمايندگان مذكور كه از امضاكنندگان طرح وقف دانشگاه آزاد نيز بودند تصريح كردند كه پس از خواندن سرمقاله كيهان نسبت به امضاي طرح مذكور پشيمان شده و در صورت ارائه درخواستي براي سلب فوريت از طرح وقف دانشگاه آزاد حتما به آن رأي مثبت مي دهند.
خاطرنشان مي شود حسين شريعتمداري در بخشي از سرمقاله ديروز كيهان نوشته بود:
هيئت مأسس دانشگاه آزاد براي ادامه مديريت- بخوانيد حاكميت- خود بر اين نهاد متعلق به بيت المال، از يكسو قصد طرح شكايت عليه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را دارد و از سوي ديگر با حمايت تعدادي از نمايندگان محترم مجلس- و اكثراً غافل از اصل ماجرا- يك فوريت طرحي را در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسانده اند كه در صورت تصويب نهايي، به دانشگاه آزاد اجازه تبديل به موقوفه را مي دهد! در اين باره گفتني است كه؛
الف: براساس يك رويه تأكيد شده از سوي حضرت امام(ره) و تأييد شده از جانب رهبر معظم انقلاب در صورتي كه موضوعي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسد، مجلس شوراي اسلامي حق ورود به آن را ندارد و از آنجا كه قاطبه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، خود را ملزم به تبعيت از امام راحل(ره) و خلف حاضر او مي دانند، نبايد و شايسته نيست از رويه موكد آن بزرگواران كه همواره ملاك عمل بوده است سرپيچي كنند كه به يقين نمي كنند.
حضرت امام(ره) در اين باره مي فرمودند «بايد به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي ترتيب آثار داده شود» راستي مگر تأكيد ولي فقيه، قانون مستحكم نيست؟!
ب: دادگستري هم در صورت پذيرش شكايت هيئت مأسس، حق پيگيري و به گردش انداختن آن را ندارد، چرا كه شكايت از يك نهاد دولتي بايد به ديوان عدالت اداري ارجاع شود و ديوان عدالت نيز درباره مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي حق مداخله ندارد.
و بالاخره تاكيد دوباره بر اين نكته ضروري است كه بسياري از اعضاي هيئت مؤسس و امناء دانشگاه آزاد اسلامي با تبديل آن به موقوفه مخالفند و مخالفت خويش را نيز به صراحت اعلام كرده اند.

 



در نامه اي به آيت الله موسوي اردبيلي
شجوني: در برابر كسي كه آبروي نظام را به سخره گرفت سكوت نكنيد

حجت الاسلام شجوني خطاب به آيت الله موسوي اردبيلي نوشت: شما كه استاد بنده بوديد و احترام شما را واجب مي دانم از جناب عالي مي خواهم در مقابل كروبي سكوت نكنيد و جواب تمامي بي احترامي هاي وي را بدهيد.
به گزارش فارس حجت الاسلام جعفر شجوني عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز نامه اي به آيت الله موسوي اردبيلي از مراجع تقليد نوشته و آن را در اختيار اين خبرگزاري قرار داده است كه متن كامل آن بدين شرح است:
جناب آيت الله العظمي موسوي اردبيلي استاد گرانقدرم
سلام عليكم
كروبي اخيراً خطاب به حضرتعالي نامه اي نوشته است كه لازم است شما جواب نامه اش را بدهيد چرا كه وي به عنوان يكي از سران فتنه، نظام اسلامي را زير سأال برد و با فتنه گران هم آهنگ شد.
كروبي در حالي مدعي مي شود كه مي خواهد اوضاع را اصلاح كند كه نتوانست روزنامه توقيف شده اش را اصلاح كند. وي هيچ اشرافي به مقالات ضد انقلابي روزنامه اش نداشت و در بنياد شهيد مسئله قابل طرح دارد كه بايد روزي افشا شود.
جناب آقاي موسوي اردبيلي! به كروبي بفرماييد كه اعمال و حركاتش براي جوانان ما به لطيفه تبديل شده و در شهر دست به دست مي چرخد.
لطفاً به كروبي بگوئيد كه چه كرده كه هر كس او را مي بيند ياد شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه مي افتد و بفرمائيد اين آخر عمري به چه چيزي فكر مي كند. او را نصيحت كنيد كه توبه كرده و از شهدا عذرخواهي كند چرا اين روحاني مدعي، دشمن را شاد كرده است.
حضرت آيت الله موسوي اردبيلي! شما كه استاد بنده بوديد و احترام شما را واجب مي دانم از جنابعالي مي خواهم در مقابل اين فرد سكوت نكنيد و جواب تمامي بي احترامي هاي وي را بدهيد و شايسته است حضرتعالي در مقابل كروبي كه آبروي نظام را به سخره گرفت سكوت نكنيد.

 



راهپيمايي خواهران طلبه در حمايت از حريم حجاب

بانوان طلبه مدارس علميه وخواهران بسيجي قم دوشنبه درحمايت ازحريم حجاب وعفاف راهپيمايي كردند.
به گزارش ايرنا راهپيمايان مسير «جامعه الزهرا » حوزه علميه خواهران قم تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) را با سردادن شعارهايي در محكوميت مظاهر بدحجابي طي كردند.
بانوان شركت كننده در اين راهپيمايي خواستار برخورد جدي با افراد بد حجاب و بي حجاب شدند .
آنها از مسئولان خواستند تا براي رفع معضل بي حجابي تدبيري اساسي انجام دهند و چهره شهر مذهبي قم را از اين مظاهر فساد اخلاقي و اجتماعي پاك سازند.
خواهران بسيجي و طلبه در اين راهپيمايي با مشت هاي گره كرده، فرياد زدند، « ملت ما بيدار است از استكبار بيزار است» ،« توطئه استكبار ترويج بي حيايي است» و«نيروي انتظامي ، اقدام انقلابي».
راهپيمايان تاكيد كردند: رسانه ها بايد اين حركت را به گوش دشمنان قرآن و اسلام برسانند تا آنها بفهمند كه زنان مسلمان ايران بيدار ، آشنا و آگاه به حيله ها ، فتنه ها و افكار پليد آنها هستند.
خواهران بسيجي و طلبه با شعار هاي خود تاكيد كردند دشمنان نمي توانند با رواج بدحجابي وبي حجابي فساد را در ميان مسلمانان ايران گسترش دهند. خواهران معترض به مظاهر بد حجابي تاكيد كردند حجاب از ضروريات دين است وكسي كه بر ضرورت دين پايبند نباشد، مرتد است .
راهپيمايان در پايان با تجمع در صحن آينه حرم مطهر حضرت معصومه (س) قطعنامه اي در محكوميت مظاهر بدحجابي قرائت كردند.

 



فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) خبر داد
 ثبت نام 5 ميليون زائر براي حضور در مراسم سالروز ارتحال امام (ره)

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تأكيد كرد: مردم در نمازجمعه 15 خرداد امسال در مرقد مطهر امام(ره) با 5 ميليون نمازگزار شاهد باشكوه ترين نماز تاريخ خواهد بود.
سرتيپ پاسدار حسين همداني ديروز در گفت وگو با فارس در قزوين گفت: نزديك به 5 ميليون نفر براي شركت در مراسم ارتحال امام خميني(ره) ثبت نام كرده اند كه در اين روز قطع يقين شاهد يكي از باشكوه ترين نمازجمعه هاي كره زمين در سال 89 خواهيم بود.
وي تأكيد كرد: اينكه برخي مي خواهند مراسم ارتحال امام خميني(ره) باشكوهي همانند سال هاي گذشته برگزار نشود، كار جديدي نيست زيرا اينها در22 بهمن سال 88 نيز يك هجمه وسيعي از رسانه ها و شبكه ها را روانه كردند كه 22 بهمن سالگرد پيروزي انقلاب اين ملت، ضعيف برگزار شود.
وي ادامه داد: خصوصيت ملت ما اين است هر زمان دشمن، دشمن خارجي حركتي انجام دهد و نشانه هايي از آن هويدا شود مردم ما تمام قد در برابر آن مي ايستند و موضع مي گيرند همانطور كه در 22 بهمن امسال مردم ما به خوبي وارد ميدان شدند و اين مراسم نسبت به سال هاي گذشته با شكوه بيشتري برگزار شد.
وي تصريح كرد: امسال شكوه مراسم ارتحال حضرت امام را مانند 9 دي و 22 بهمن سال 88 شاهد خواهيم بود و حضور گسترده مردم را خواهيم داشت.
همداني با اشاره به شرايط نامطلوب حجاب و عفت در جامعه و لزوم ترويج فرهنگ حجاب گفت: يكي از باورها و ارزش هاي ديني ما پوشش و حجاب است كه اين حجاب براي هر زن و مرد مسلماني است كه بايد بر اساس آن مباني ديني پوشش داشته باشد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله عنوان داشت: بنابراين يكي از حركت هاي دشمنان در جنگ نرم اين است كه ما را بي هويت كنند، در سال گذشته در جريان فتنه يكي از اقدامات دشمن رواج و تبليغ بي حجابي بود، ما نمونه هاي فرواني در سال گذشته ديديم به خصوص در شمال شهر كه توليدات فراواني از آن سوي مرز سرازير مي شد و پسران و دختران ما با لباس هاي زننده و نمادهاي غربي ظاهر مي شدند و اين زيبنده مردم مسلمان ايران نيست. وي تأكيد كرد: ما نماد ملي و ديني داريم و مي توانيم با توليد به ويژه در بخش محتوا بر اساس ارزش ها و فرهنگ ديني، پوشش لازم را براي زنان و مردان داشته باشيم.
همداني خاطرنشان كرد: بعد از گزارشاتي كه به محضر رهبري ارسال شد ايشان در آغاز سال 89 به مسئولان خطاب فرمودند بحث عفاف و حجاب نگران كننده است و زيبنده مردم ما نيست و به حمدالله دستگاه هاي متولي كار را شروع كردند كه البته با مشكلات، موانع و كمبودهايي در اين خصوص مواجه هستيم.
همداني عرصه لباس هاي نامناسب در فروشگاه ها را به عنوان يكي از معضلات اجتماعي نام برد و گفت: در اين رابطه اقداماتي شده كه آثار آن به زودي نمايان مي شود.

 



واشنگتن تايمز: اسرائيل قادر نيست تأسيسات هسته اي ايران را هدف قرار دهد

سرويس سياسي -
روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز طي گزارشي تحليلي بر ناتواني رژيم صهيونيستي در هدف قرار دادن تاسيسات هسته اي ايران تاكيد كرد.
واشنگتن تايمز در گزارش خود به قلم روان اسكاربورو و به نقل از «جان واردن» يكي از طراحان جنگ هوايي آمريكا در خليج فارس نوشت: نيروي هوايي نسبتا كوچك اسرائيل توان هدف قرار دادن اهداف موردنظر در ايران را در اختيار ندارد.
اين روزنامه آمريكايي با تاكيد براينكه اسرائيل در هدف قرار دادن تاسيسات هسته اي ايران با چالش هاي جدي روبرو خواهد شد تصريح كرد: دست كم 24 مكان مهم هسته اي در ايران وجود دارد كه نياز است به بعضي از آنها چند بار حمله صورت گيرد و اين موضوعي است كه ناوگان محدود بمب افكن هاي اسرائيل از عهده آن بر نمي آيد.
واشنگتن تايمز در ادامه با تصريح بر اينكه نمي توان تصور كرد ايراني ها تاسيسات خود را در مكان هاي حفاظت شده در عمق زمين و با پراكندگي زياد قرار نداده باشند نوشت: اسرائيل در اين زمينه با چالش فوق العاده اي روبروست و توان پيدا كردن اين تاسيسات و هدف قرار دادن آنها را ندارد.
در اين گزارش همچنين به نقل از يك مقام ارشد پيشين آمريكا تاكيد شده است كه هيچ كدام از روساي ستاد مشترك ارتش آمريكا با بمباران تاسيسات هسته ايران موافقت نكرده اند.
واشنگتن تايمز از قول اين مقام ارشد پيشين آمريكا درباره علت پرهيز آمريكا از بمباران تاسيسات هسته اي ايران متذكر شد: اولا؛ آمريكا فاقد اطلاعات براي هدف قرار دادن تاسيسات هسته اي ايران است و ثانيا مي داند كه عواقب سياسي حمله به ايران موجب وقوع جنگي گسترده تر در خاورميانه مي شود آن هم در برهه اي از زمان كه وزارت دفاع آمريكا در عراق و افغانستان گرفتار شده است.
اين گزارش با اشاره به اينكه آمريكا با وجود برخورداري از ناوگان عظيم بمب افكن ها و موشك هاي كروز نمي تواند به تاسيسات هسته اي ايران حمله كند تصريح دارد كه اسرائيل در مقايسه با آمريكا قطعا توان كافي براي هدف قرار دادن تاسيسات ايران را ندارد.

 



انتقاد مصباحي مقدم از قوه قضاييه در عدم اعلام اسامي مفسدان اقتصادي

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با اشاره به مصوبه مجلس جهت اعلام اسامي مفسدان اقتصادي گفت: بايد از قوه قضائيه سؤال كنيد چرا آنچه مجلس به صراحت تصويب كرده، اجرا نمي شود.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران در مجلس در حاشيه جلسه علني ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخيراً تشكل هاي دانشجويي عدالتخواه نامه ها و بيانيه هايي را منتشر كرده اند و عملكرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را زير سؤال برده اند و نسبت به آن اعتراض كرده اند و از آنجا كه اطلاع رساني در اين باره صورت نگرفته، به آنها حق مي دهم.
وي يادآور شد: ما قانون مبارزه با پولشويي و همچنين قانون الحاق به كنوانسيون مبارزه با فساد سازمان ملل را تصويب كرديم كه قانون كاملي است.
اين نماينده مجلس گفت: قانون شفاف سازي فعاليت هاي مالي و اقتصادي و قانون سياستگذاري اصل 44 را نيز ذيل همين قانون به تصويب رسانديم كه در پيشگيري از فساد و چگونگي واگذاري شركت هاي دولتي تدوين شده است در نتيجه آن عمده واگذاري ها از طريق بورس كه بازار شفافي است، صورت مي گيرد. مصباحي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: ما در مجلس هفتم طرح ارائه دارايي هاي مسئولان كشور اعم از نمايندگان، وزيران، مديران كل، ائمه جماعات، استانداران و قضات را به تصويب رسانديم هر چند شوراي نگهبان آن را خلاف اصولي از قانون اساسي تشخيص داد و روند بررسي آن متوقف شد.
وي ادامه داد: اين عملكرد مجلس حكايت از اقبال مجلس شوراي اسلامي براي شفاف سازي دارايي دولتمردان دارد ما همچنين قانون تشهير به معناي اعلام اسامي مفسدان اقتصادي كه بررسي فساد آنها به پايان رسيده را به قانون مجازات اسلامي الحاق كرديم البته در برخي موارد به آن عمل شد اما در برخي ديگر عمل نشد به هر حال اصل اين قانون وجود دارد ما كميسيون اصل 90 را براي رسيدگي به شكايات اقتصادي داريم كه در سال 87 اين كميسيون گزارشي درباره زمين خواري ارائه كرد كه اين گزارش به قوه قضائيه ارجاع شد و هم اكنون در حال بررسي است.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: مجالس هفتم و هشتم پيگيري جدي در مبارزه فساد اقتصادي داشته و در قانونگذاري كوتاهي نكرده اند و همكاران ما در شورايعالي رقابت و شوراي شفاف سازي و شوراي پول و اعتبار حضور نافذ و مؤثري دارند و توانسته اند به طور جدي پيگير امور باشند.
مصباحي مقدم در خصوص شيوه معرفي مفسدان اقتصادي نيز به خبرنگاران گفت: مجلس پيش از اين خواسته بود كساني كه اقدام به فساد كردند به طور صريح و شفاف پس از نهايي شدن پرونده شان معرفي شوند و دادگاه وضعيت آنان را بررسي كند و دادگاه آنها به طور علني و با حضور نمايندگان جرايد برگزار شود تا مسئله براي مردم باز و شفاف شود اما اين را بايد از قوه قضائيه سؤال كنيد كه چرا آنچه مجلس به صراحت تصويب كرده است اجرا نمي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14