(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 5 خرداد 1389- شماره 19654

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مركز امورزنان و خانواده اعلام كرد تشكيل مجلس زنان جهان در ايران
رئيس جمهور اين هفته ميهمان مردم كرمان است
در اولين روز پس از افتتاح بازديد مردم و نمايندگان مجلس از باغ موزه دفاع مقدس
نمايشگاه بين المللي عمران و صنعت ساختماني در كيش افتتاح شد
معاون وزير رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد تشكيل سازمان رفاه و تأمين اجتماعي در استان ها
وزير نيرو: احداث نيروگاه خرمشهر ركوردي در صنعت برق كشور به شمار مي رود
حق عضويت در كانون هاي بازنشستگي تأمين اجتماعي اعلام شد
اخبار ادبي و هنري
رئيس كل دادگستري استان خبر داد تشكيل شعب ويژه قضايي مبارزه با بدحجابي در خراسان رضوي
همزمان با سالروز فتح خرمشهر مسابقه ويلچرراني جانبازان كشور در اهواز برگزار شد
رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
دشمن براي جنگ در فضاي مجازي ميلياردها دلار هزينه مي كند



رئيس مركز امورزنان و خانواده اعلام كرد تشكيل مجلس زنان جهان در ايران

سرويس اجتماعي -
رئيس مركز امور زنان وخانواده گفت: طرح تشكيل مجلس زنان جهان در ايران در روز زن كليد مي خورد و همزمان با اين روز جزئيات آن اعلام خواهد شد.
به گزارش كيهان، مريم مجتهد زاده با اعلام اين خبر افزود: پيش نويس «آئين نامه» مجلس زنان جهان تهيه و در دست بررسي كارشناسانه است كه جزييات آن در روز زن اعلام خواهد شد.
وي گفت: اين مجلس متشكل از تمامي زنان دنيا خواهد بود و جزييات بيشتر آن را پس از كار كارشناسي به اطلاع خواهيم رساند.
مريم مجتهدزاده ضمن اعلام جزئيات برنامه هاي روز زن در سراسر كشور به راه اندازي دو سايت اطلاع رساني تشكل هاي غيردولتي و مطالبات زنان از غرب خبر داد و اظهار داشت: حدود 100 ساعت مطلب در اين سايت در رابطه با استفاده ابزاري غرب از زنان نگاشته شده است.
به گفته وي تجليل از زنان برگزيده جهان اسلام توسط رئيس جمهور با عنوان «بانوي سرافراز ايراني»، رونمايي از تمبر يادبود زنان، شناسايي و معرفي زنان فرهيخته و توانمند در موزه هاي هنري، علمي، ورزشي و در سطوح بين المللي و ملي و برگزاري نمايشگاهي از دستاوردهاي زنان در دولت نهم و دهم از برنامه هاي ديگر اين هفته است.
مشاور رئيس جمهور با اشاره به برگزاري اختتاميه مسابقات ورزشي بانوان با عنوان «جام حورا» در اين ايام تصريح كرد: اجراي برنامه مشترك مركز امور زنان و خانواده با راديو قرآن براي ثبت صلوات براي سلامتي و ظهور امام زمان(عج)، برگزاري همايش 10 هزار نفري با عنوان جشن بزرگ مادر و تجليل از مقام مادران با ترويج فرهنگ بسيجي و گلباران و غبارروبي مزار مادران شهداي گمنام از برنامه هاي مركز امور زنان و خانواده به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادراست.
مريم مجتهدزاده در حاشيه اين نشست از طرح ايجاد «موزه تخصصي زنان» در آينده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين موزه حضور زن در پنج مرحله دوران پيش از تاريخ، بعد از تاريخ، پس از اسلام، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به نمايش گذاشته خواهد شد. گفتني است اين طرح با همكاري موزه تخصصي زنان، امور بانوان شهرداري تهران، شوراي شهر، موزه ملي ايران، اداره كل موزه ها، سازمان ميراث فرهنگي و معاونت صنايع دستي به رياست مريم مجتهدزاده به اجرا در خواهد آمد.

 



رئيس جمهور اين هفته ميهمان مردم كرمان است

رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در قالب سومين سفر استاني، در روزهاي پاياني اين هفته ميهمان مردم خونگرم و قدرشناس استان كرمان هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، جلسه كارگروه تخصصي استان كرمان ظهر دوشنبه به رياست محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور و باحضور استاندار كرمان، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و شماري از مسئولان مربوطه تشكيل و اهم مشكلات استان مطرح شد و مصوبات براي تصميم گيري نهايي در جلسه استاني هيئت دولت، به جمع بندي رسيد.
ديدار عمومي رئيس جمهور با قشرهاي مختلف مردم كرمان در بدو ورود در مصلاي بزرگ امام علي(ع) كرمان انجام مي شود و دكتر احمدي نژاد در ادامه اين سفر دو روزه، سه ديدار جداگانه با منتخبان مردم، ايثارگران و خانواده هاي شهدا و مديران اجرايي استان كرمان خواهد داشت.
سخنراني در جمع مردم اين استان، شركت در كارگروه فرهنگ وهنر، ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران، شركت در هفتادمين جلسه استاني هيئت دولت و گفت وگوي مستقيم از طريق شبكه استاني با مردم استان از جمله برنامه هاي رئيس جمهور در روز اول سفر به استان كرمان است.
وزيران و اعضاي هيئت دولت در جريان اين سفر استاني باحضور در 20 شهرستان تابعه استان كرمان، بامردم مناطق مختلف اين استان ديدار و مسايل و مشكلات شهرستان ها را از نزديك بررسي مي كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران تاكنون چندبار به استان كرمان سفر كرده كه دو مورد آن در قالب سفرهاي استاني بوده است.

 



در اولين روز پس از افتتاح بازديد مردم و نمايندگان مجلس از باغ موزه دفاع مقدس

جمعي از نمايندگان مجلس عصر روز دوشنبه از بخشهاي مختلف باغ موزه دفاع مقدس بازديد كردند.
مديرعامل شركت توسعه فضاي فرهنگ شهرداري تهران با بيان اينكه بهره برداري كامل از مجموعه باغ موزه دفاع مقدس امكان پذير نيست، گفت: امكانات موجود اين باغ به مدت 10 روز نمايش داده خواهد شد.
وي در خصوص زمان بهره برداري كامل باغ موزه دفاع مقدس تصريح كرد: با تكميل تالارها امكان بازديد عمومي وجود ندارد، اما تلاش خواهيم كرد تا اين باغ در سال 89 به بهره برداري كامل برسد.
وي با اشاره به بازديد برخي گروه هاي مردمي، خانواده شهدا، جانبازان و جمعي از مسئولان از امكانات اين باغ اظهار داشت: امكانات ايجاد شده مورد تحسين بازديدكنندگان قرار گرفته كه با تكميل احداث آن به گنجينه اي مناسب براي ارزشهاي دفاع مقدس تبديل خواهد شد.
گفتني است باغ موزه دفاع مقدس از سال 85 در زميني به وسعت 20 هكتار در اراضي عباس آباد تهران در حال ساخت است و بسياري از رسانه ها از افتتاح كامل آن همزمان با سالروز آزادي خرمشهر خبر داده بودند.

 



نمايشگاه بين المللي عمران و صنعت ساختماني در كيش افتتاح شد

كيش - خبرنگار كيهان:
هفتمين نمايشگاه بين المللي عمران و صنعت ساختمان با حضور 190 شركت داخلي و خارجي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي جزيره كيش گشايش يافت.
اين نمايشگاه با هدف ارائه طرح ها و فراهم كردن فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش زيرساخت هاي حمل ونقل و راه ها برگزار شده است.
مسئولان برگزاري اين نمايشگاه گفته اند در نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان، دستاوردهاي اين صنعت در بخش آسانسور، ابزار آلات، ماشين آلات ساختماني، پوشش هاي سقف و كف، ديوار، قطعات پيش ساخته، در و پنجره، شيشه، رنگ، كاشي سراميك، پاركت، چسب به نمايش عموم گذاشته شده است.
همچنين صنايع ساختماني آب و فاضلاب، عايق هاي صوتي، حرارتي سنگ هاي ساختماني، صنايع گاز، لوازم و تجهيزات الكترونيكي لوله، اتصالات و مصالح ساختماني در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
گفتني است در هفتمين نمايشگاه بين المللي عمران و صنعت ساختمان كيش شركت هايي از كشورهاي اسپانيا، آلمان، آمريكا، ايتاليا، اتريش، انگليس، امارات، نيوزيلند، كانادا، سوئيس، ژاپن، فرانسه، هلند، دانمارك، بلژيك، سوئد، كره جنوبي، تايلند، تركيه، چين، عراق حضور دارند.

 



معاون وزير رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد تشكيل سازمان رفاه و تأمين اجتماعي در استان ها

معاون حقوقي، پارلماني و امور استان هاي وزير رفاه و تأمين اجتماعي از تشكيل سازمان رفاه و تأمين اجتماعي در استان ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد، علي يوسف پور ظهر دوشنبه در جلسه شوراي رفاه و تأمين اجتماعي چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر اظهار داشت: براساس ساختار جديد وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در تمامي استان هاي كشور سازمان يا اداره كلي با عنوان رفاه و تأمين اجتماعي در راستاي هم افزايي سازمان ها و صندوق هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه در مراكز استان ها به ويژه سازمان و صندوق هاي بيمه گر و سرمايه گذار ايجاد مي شود.
به گفته وي اين طرح هم اكنون در دست تدوين است كه پس از بررسي و تصويب، ابلاغ و جزئيات بيشتر آن اعلام خواهد شد.
عضو هيئت امناي صندوق تأمين اجتماعي تصريح كرد: با اصلاح ساختار وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و هم افزايي صندوق ها و سازمان هاي سرمايه گذار و بيمه گر زيرمجموعه اين وزارتخانه و همچنين ايجاد سازمان رفاه در استان ها، وزارت رفاه و تأمين اجتماعي جهش خوبي در راستاي ارائه خدمات مطلوب به مردم خواهد يافت و با توجه به ظرفيت هاي موجود به اقتصادي ترين و خدمات رسان ترين مجموعه در كشور تبديل مي شود.
يوسف پور ادامه داد: تحقق اين مهم نيازمند اصلاح برخي نگرش ها و همراهي همه است كه خوشبختانه اراده آن در دولت و مجلس وجود دارد و شخص رئيس جمهور بر آن تأكيد دارند.

 



وزير نيرو: احداث نيروگاه خرمشهر ركوردي در صنعت برق كشور به شمار مي رود

سرويس شهرستان ها:
وزير نيرو در مراسم بهره برداري از فاز اول نيروگاه سيكل تركيبي خرمشهر گفت: احداث اين نيروگاه در عرض 21 ماه ركورد قابل توجهي در صنعت برق كشور به شمار مي رود.
مهندس نامجو افزود: ساخت اين نيروگاه توسط بخش خصوصي نويددهنده تلاش و همت متخصصان داخلي و رشد قابل توجه اين صنعت در كشور و منطقه به شمار مي رود.
بنابراين گزارش، كار ساخت، مالكيت و بهره برداري از اين نيروگاه در راستاي توسعه توليد برق و پاسخگويي به رشد مصرف منطقه جنوب كشور با 4 واحد گازي هريك به ظرفيت 162 مگاوات جمعا به ميزان 648 مگاوات به درخواست وزارت نيرو به زيرمجموعه هاي معاونت توسعه انرژي بنياد مستضعفان واگذار شد كه براي افتتاح فاز اول تاكنون بيش از 2هزار و 600 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرده است و پيش بيني مي شود با تكميل نيروگاه و اجراي كامل 6 واحد گازي و 3 واحد بخش بخار سيكل تركيبي، جمع هزينه هاي سرمايه گذاري بنياد بالغ بر 7هزار و 800 ميليارد ريال شود.
اين گزارش مي افزايد: احداث اين نيروگاه در سه فاز پيش بيني شده است كه فاز اول شامل چهار واحد گازي 162 مگاواتي، فاز دوم شامل دو واحد 162 مگاواتي و فاز سوم شامل سه واحد بخار 145 مگاواتي سيكل تركيبي است.

 



حق عضويت در كانون هاي بازنشستگي تأمين اجتماعي اعلام شد

طي دستورالعمل صادره از سازمان مركزي تأمين اجتماعي ميزان حق عضويت مستمري بگيران اين سازمان، در كانون هاي بازنشستگي معادل يك درصد كمك هزينه مسكن آنان تعيين شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اداره كل تأمين اجتماعي استان مركزي، مديركل تأمين اجتماعي استان مركزي با اشاره به دستورالعمل صادره از سوي سازمان تأمين اجتماعي در زمينه ميزان حق عضويت مستمري بگيران در كانون هاي بازنشستگي گفت: ميزان حق عضويت در كانون هاي بازنشستگي يك درصد كمك هزينه مسكن تعيين شده است كه در صورت موافقت كتبي مستمري بگيران، از آنان كسر و به كانون هاي بازنشستگي پرداخت مي شود.
كيومرث طهماسبي افزود: مستمري بگيراني كه تمايل به عضويت در كانون هاي بازنشستگي را دارند بايد فرم درخواست را تكميل و پس از تأييد كانون بازنشستگان نسبت به تحويل آن به شعبه تأمين اجتماعي محل سكونت خود ارائه كنند.وي خاطرنشان كرد: مستمري بگيران مذكور تا زماني كه فرم موافقت و كسر حق عضويت در كانون را تكميل نكنند مبلغ كمك هزينه مسكن عينا به آنان پرداخت مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

روايت يك ارمني از سفر رهبرانقلاب به شيراز
رمان «حافظ7» درخصوص سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به شيراز منتشر مي شود.شخصيت محوري اين رمان يك ارمني است.
اكبر صحرايي نويسنده اين كتاب گفت: پيشنهاد تدوين سفرنامه اي درخصوص سفر نه روزه رهبر انقلاب به شيراز در نوروز 87، توسط محسن مومني؛ مديرحوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در حدود يك سال و نيم پيش به من ارائه شد كه من هم به شرطي كه در قالب رمان باشد، پذيرفتم.
وي ادامه داد: شخصيت اصلي اين رمان يك فرد ارمني به نام پانوسيان به همراه يك نويسنده دوران جنگ به نام جعفر است ولي زاويه كلي روايت از نگاه پانوسيان است.
وي درخصوص زمان انتشار اين رمان گفت: اين رمان براي ويرايش نهايي در اختيار من است و انشاالله آن را بعد از بررسي براي انتشار در اختيار سوره مهر قرار خواهم داد.
معاون هنري ارشاد:
مميزي براي صيانت از تئاتر ضروري است
معاون هنري با دفاع از جريان مميزي در تئاتر گفت: از نفس مميزي به طور كامل دفاع مي كنم زيرا آن را براي صيانت از تئاتر ضروري مي دانم. آئين نامه هايي براي مميزي وجود دارد كه ابلاغ مي شود.
حميد شاه آبادي، معاون جديد هنري وزير ارشاد در نشستي خبري افزود: در حوزه هايي مانند تئاتر كه كيفي است، مميزي بي تاثير از سليقه افراد نخواهد بود و حتماً درصدي از خطا وجود خواهد داشت كه تلاش مي كنيم كاهش پيدا كند.
وي تصريح كرد: هميشه از بازبيني و بازخواني متون دفاع مي كنم. جايي ممكن است اين موضوع به كنترل بيشتر تلقي شود و در جايي هم چنين تلقي اي وجود نداشته باشد.
گراميداشت پنجمين سالگرد درگذشت آقاسي
مراسم گراميداشت پنجمين سالگرد عروج شاعر متعهد «محمدرضا آقاسي» فردا، پنجشنبه 6 خردادماه در بهشت زهرا(س) برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مراسم كه «شرح منظوم طلب» نام دارد، شخصيت هايي چون عزت الله ضرغامي رئيس صداوسيما، سردار نقدي فرمانده بسيج مستضعفين، دكتر قناديان فرمانده بسيج هنرمندان و سردار حجازي حضور مي يابند و يوسفعلي ميرشكاك سخنراني خواهد كرد.
گراميداشت سالگرد درگذشت آقاسي، از ساعت 17 فردا در جوار مدفن اين شاعر، واقع در قطعه 25 گلزار شهداي بهشت زهرا(س) آغاز مي شود.
شبكه قرآن طرح فراشبكه اي اجرا مي كند
مدير راديو قرآن با اعلام اجراي طرح فراشبكه اي نبض زندگي، هدف از اجراي طرح هايي از اين دست را بسترسازي براي ايجاد جهش در فعاليت هاي قرآني برشمرد. محمدزاده با تاكيد بر تعامل با نهادهاي مختلف به منظور گسترش فعاليت هاي قرآني گفت: همسو با اين هدف در اواخر سال گذشته باشگاه راديويي قرآن تاسيس شد كه با ظرفيت مطلوب قابليت برقراري و تقويت تعاملات قرآني با نهادهاي متولي امور قرآني را دارد. محمدزاده با اشاره به رايزني هاي انجام شده با ديگر شبكه هاي رسانه ملي براي همكاري در اجراي اين طرح تصريح كرد: تمامي شبكه ها مي توانند اين طرح را با عناوين مشابه و در قالب توليد و پخش برنامه هاي تبليغي، تركيبي واطلاع رساني اجرا كنند. مدير راديو قرآن درباره نحوه اجراي طرح نبض زندگي در اين راديو بيان كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده غالب برنامه هاي زنده و توليدي راديو قرآن از ساعات آغازين روز به صورت چرخشي به اين طرح اختصاص دارند كه اين امر نه تنها در مورد برنامه هاي اين راديو بلكه براي ديگر شبكه هاي راديويي و تلويزيوني نيز در نظر گرفته شده است. وي با اشاره به جنبه فراشبكه اي اين طرح يادآور شد: آيين اختتاميه اين طرح 91 روزه كه از 22 خرداد تا 19 شهريور همزمان با پايان ماه مبارك رمضان اجرا مي شود، در قالب جشنواره ملي قرآن با مشاركت شهرهاي علاقه مند به همكاري برگزار مي شود.
رقابت فيلم هاي دانشجويي
41 فيلم داستاني در بخش مسابقه ششمين جشنواره بين المللي فيلم و عكس دانشجويي رقابت مي كنند.
اين رقابت از جمعه هفتم خردادماه به مدت پنج روز در تهران آغاز خواهد شد.اين جشنواره امسال ششمين دوره خود را به شكل بين المللي و با ميزباني دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي كند. در جشنواره امسال بيش از 110 فيلم از آثار دانشجويان در بخش «مسابقه داخلي» به نمايش درمي آيد.در بخش مسابقه بين الملل نيز جمعا104 اثر نمايش داده مي شود كه از اين ميان 70 فيلم خارجي و 34 اثر ساخته فيلمسازان ايراني است. در بخش عكس جشنواره نيز 269 عكس دانشجويي با هم رقابت خواهند كرد.

 



رئيس كل دادگستري استان خبر داد تشكيل شعب ويژه قضايي مبارزه با بدحجابي در خراسان رضوي

رئيس كل دادگستري خراسان رضوي از تشكيل شعب ويژه برخورد با مظاهر علني فساد خبر داد و گفت: مجتمع شهيد قدوسي در مشهد به جرايم منافي عفت اختصاص دارد و در شهرستانهاي بزرگ نيز شعب ويژه تشكيل شده است.
به گزارش حجت الاسلام والمسلمين شريعتي صبح ديروز در كميسيون تخصصي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب افزود: براي برخورد قضايي و انتظامي با مظاهر علني فساد، منافي عفت و بدحجابي خلأ قانوني وجود ندارد، مشكل ما در خصوص مبارزه با تهاجم فرهنگي عزم و اراده ملي و سازماندهي و هماهنگي است كه بايد تقويت شود.
وي با اولويت قرار دادن كار فرهنگي در برخورد با تهاجم فرهنگي گفت: در مرحله اول برخورد با تهاجم فرهنگي بايد كار فرهنگي انجام داد و در مرحله دوم برخورد قضايي و انتظامي.
وي با تاكيد بر اينكه در هيچكدام از برخوردهاي فرهنگي، قضايي و انتظامي نبايد افراط و تفريط صورت بگيرد، افزود: افراط و تفريط در عرصه مقابله فرهنگي و تعقيب قضايي مذموم است.
شريعتي همچنين از تشديد مجازات براي افرادي كه مجازات براي آنان بازدارندگي نداشته و تكرار جرم داشته اند خبر داد و افزود: مجازات بايد بازدارنده باشد و قانون گذار مي تواند تشديد و تخفيف مجازات داشته باشد.
رئيس كل دادگستري خراسان رضوي با بيان اينكه در صورتي كه تخفيف بازدارندگي داشته باشد تخفيف اعمال مي شود، ادامه داد: كساني كه در مبارزه با مظاهر علني فساد و بدحجابي جرم را تكرار كنند، با تشديد مجازات روبه رو مي شوند.
شريعتي نظارت همگاني را عامل مهمي در مبارزه با بي حجابي و بدحجابي دانست وگفت: با ضعيف شدن امر به معروف و نهي از منكر دين مردم ضعيف نيز ضعيف مي شود لذا بايد فريضه امر به معروف و نهي از منكر در دستور كار قرار بگيرد.
وي با بيان اينكه در مقابله با تهاجم فرهنگي تنها دولت مسئول نيست و مردم هم مسئول هستند، ادامه داد: همان طور كه مردم در تهاجم نظامي به ميدان آمدند بايد در عرصه تهاجم فرهنگي هم به عرصه بيايند.
وي افزود: در دستگاه هاي حاكميتي بايد بر بكارگيري نيروهاي مومن تاكيد شود و پست هاي حساس و كليدي بايد به نيروهاي مومن، متدين و حزب اللهي داده شود.
محمود ذوقي، دادستان مشهد نيز در ادامه اين جلسه گفت: اقدامات فرهنگي و مقابله با بدحجابي در عرض يكديگر قرار دارند و در كار بايد در كنار هم اجرا شوند. به جا است كه در ساير استان هاي كشور نيز همانند استان خراسان رضوي شعب ويژه برخورد قانوني با مظاهر علني فساد تشكيل شود.

 



همزمان با سالروز فتح خرمشهر مسابقه ويلچرراني جانبازان كشور در اهواز برگزار شد

سرويس شهرستان ها-
همزمان با بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر دوشنبه مسابقه ويلچرراني جانبازان قهرماني كشور در اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي ويلچررانان اين استان فاتح اين دوره از مسابقات شدند.
اين مسابقه كه با استقبال خوب جانبازان مواجه شد، ورزشكاران مسير خرمشهر تا شلمچه را با ويلچر طي كردند كه درنهايت موسي پارسا جانباز 70 درصد نخاعي و احمد احمديان نيك جانباز 70 درصد قطع عضو هر دو از جانبازان خراسان رضوي با پشت سر گذاشتن تمام حريفان زودتر به خط پايان رسيدند و مقام قهرماني كشور را به خود اختصاص دادند.
شايان ذكر است در پايان اين مسابقات و طي مراسمي از نفرات برتر تجليل و تقدير شد.

 



رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
دشمن براي جنگ در فضاي مجازي ميلياردها دلار هزينه مي كند

رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز دشمن ميلياردها دلار هزينه كرده است تا در فضاي مجازي با جمهوري اسلامي ايران بجنگد.
به گزارش خبرگزاري فارس سرتيپ يدالله جواني عصر دوشنبه در مراسم گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر كه در دانشگاه مفيد قم برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: در تاريخ كشور ما يك واقعيت تلخي وجود دارد و آن اين است كه در 250 سال گذشته به بهانه هاي مختلف و با راه اندازي جنگ قسمت هايي از خاك ايران جدا شد.
رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه تجاوز به ايران نخستين طرحي بود كه طراحان سياست جهان به ذهنشان رسيد، بيان داشت: عراق به نمايندگي از قدرت هاي بزرگ مأمور حمله به ايران شد و تهاجم برق آسا را در دستور كار خود قرار داد.
وي با بيان اينكه امروز نيز دشمنان دركمين ملت ايران نشسته اند يادآورشد: مقاومت مردم خرمشهر به دشمن اثبات كرد كه شناختشان از ملت ايران اشتباه است، مقاومت مردم خرمشهر جنگ برق آساي دشمن را خنثي كرد.
جواني با بيان اينكه در گذشته بيش از يك ميليون مترمكعب از خاك ايران جدا شد، تصريح كرد: در هشت سال دفاع مقدس و با وجود اينكه تمام قدرت هاي بزرگ جهان به مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران پرداخته بودند، ولي حتي يك وجب از خاك ايران جدا نشد.
وي با بيان اينكه امروز كساني كه در گذشته صدام را براي حمله به ايران تحريك كرده بودند توطئه هاي ديگري طراحي مي كنند، بيان داشت: زماني كه اوباما ملت ايران را به حمله هسته اي تهديد مي كند، نشان مي دهد كه ملت ايران يك دشمن مشترك دارند.
رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه شيوه هاي دشمن در مقابله با
نظام جمهوري اسلامي ايران به مرور زمان تغيير كرده است، اظهار داشت: امروز دشمن با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم به مقابله با نظام جمهوري اسلامي پرداخته است.وي اضافه كرد: امروز آمريكايي ها تمام اميدشان به داخل كشور ما است و در اين راستا هيلاري كلينتون اعلام كرد كه ما بايد از طريق فضاي مجازي از معترضين داخل ايران حمايت كنيم.
وي ادامه داد: امروز دشمن ميلياردها دلار به شكل هاي مختلف در اين راستا هزينه مي كند تا بتواند در فضاي مجازي بر عليه ما يك جنگ نرم به راه اندازد.
جواني گفت؛ دشمن به دنبال اين است كه با ترويج تهاجم فرهنگي ايمان جوانان ما را تضعيف كند، تا ما از دشمن بترسيم و دست هاي خود را به نشانه تسليم بالا ببريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14