(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 خرداد 1389- شماره 19655

فرماندار: مستندات تخلفات ساخت برج دوقلوي شيراز را منتشر مي كنم
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران: مجوز ورود كالاهاي غيراستاندارد از امسال صادر نمي شود
تشكيل انجمن هنرهاي تجسمي در شهريار
پژواك
آغاز طرح شناسنامه دار كردن واحدهاي صنعتي و معدني دركشور
فرماندار بناب: دستور تعطيلي كارخانه كاوه سوداي مراغه صادر شد
فرماندار: هنرمندان شيراز در مظلوميت به سر مي برند
رئيس سازمان بازرگاني قم خبر داد قاچاق 10 درصد داروهاي يارانه اي توليد داخل به خارج
به مناسبت روز جهاني تئاتر كارگردانان و بازيگران نمونه دزفول معرفي شدند
در صورت تامين اعتبار باغ موزه دفاع مقدس همدان آبان ماه افتتاح مي شود
برپايي نمايشگاه دست ساخته هاي دانش آموزان در فريدونكنار
نشريه خيام نامه در نيشابور توقيف شد
پايان پنجمين جشنواره تئاتر كوتاه چهارمحال و بختياري
برگزاري نمايشگاه ساقه هاي گندم در مرند
جزيره كيش قابليت تبديل شدن به شهر الكترونيك را دارد
برگزاري پنجمين جشنواره روابط عمومي استان اصفهان



فرماندار: مستندات تخلفات ساخت برج دوقلوي شيراز را منتشر مي كنم

شيراز- خبرنگار كيهان:
بزودي مستندات تخلفات صورت گرفته درباره پروژه برج هاي دو قلوي شيراز را منتشر مي كنم.
«حسين قاسمي» فرماندار شهرستان شيراز با بيان اين مطلب به خبرنگاركيهان گفت: در پروژه برج هاي دوقلو (معروف به پروژه محمدپور) تخلفات عديده اي از سوي مدير پروژه و مسئولان وقت صورت گرفته كه باعث از بين رفتن و تضييع حق مردم شيراز شده است.
وي اظهار داشت: با انتشار مستندات تخلفات صورت گرفته پشت پرده برخي از افراد را براي مردم تشريح خواهم كرد تا مردم بدانند چرا عده اي كه بايد حافظ منافع مردم باشند سينه چاك متخلفان شده اند؟
قاسمي افزود: آيا اين مايه تاسف نيست كه عده اي اصرار دارند منافع مردم را فداي يك فرد خاص كنند؟ وي با بيان اينكه راي و نظري كه برخلاف منافع مردم باشد نمي پذيرم گفت: به جز در جهت حفظ منافع مردم، طبق نظر و راي ديگري در خصوص برج هاي دو قلو عمل نخواهم كرد و اميدوارم بعضي از افراد كار را به جايي نرسانند كه مجبور به افشاگري شوم.

 



رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران: مجوز ورود كالاهاي غيراستاندارد از امسال صادر نمي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: سال جاري اجازه ورود هيچ گونه كالاي غيراستاندارد داده نمي شود.
«مهندس برزگري» در حاشيه كارگاه آموزشي هيئت هاي رسيدگي به تخلفات اداري وزارت صنايع و معادن در ذوب آهن اصفهان با بيان اينكه تمام محصولات ساخته شده صنعتي مشمول استانداردهاي اجباري مي شوند، افزود: به منظور حمايت از توليدات داخلي از واردات اقلام بي كيفيت با استفاده از سخت گيرانه ترين استانداردها جلوگيري مي شود.
وي با اشاره به مصوبه اخير مجلس در خصوص ارتقا كيفيت خودرو گفت: براي ارتقاي كيفيت كالاها هيچ محصول غيراستاندارد داخلي و خارجي در بازار نخواهيم داشت.
وي افزود: ارتقاي كيفيت محصولات داخلي بهترين راه براي مقابله با جلوگيري از واردات محصولات بي كيفيت است و توليدكنندگان اقلامي كه مشمول استاندارد اجباري شده اند ظرف يك سال فرصت دارند تا كيفيت محصولات خود را ارتقا دهند.
وي از اجراي درجه بندي نشان استاندارد در سال جاري خبر داد.

 



تشكيل انجمن هنرهاي تجسمي در شهريار

شهريار- خبرنگار كيهان:
اولين جلسه هيئت امناء انجمن هنرمندان هنرهاي تجسمي با حضور رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار، هنرمندان واحدهاي تجسمي تشكيل شد.
در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين حسيني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار طي سخناني با استقبال از تشكيل مجدد هيئت امناي انجمن هنرهاي تجسمي اين شهرستان گفت: از اين حركت خودجوش فرهنگي بايد حمايت شود. البته هنرمندان با هم انديشي و برنامه ريزي مدون مي توانند در راستاي پويايي هنرهاي تجسمي گام بردارند.
در پايان جلسه تشكيل كار گروه براي بررسي برنامه ريزي مجمع عمومي و انتخاب اعضاي شوراي صنفي كارشناسي و اعضاء هيئت امناء از جمله برنامه هاي هنرمندان رشته هاي مختلف هنرهاي تجسمي بود.

 



پژواك

نمايشگاه از «تولد تا رحلت»
بندرعباس- خبرنگاركيهان: به مناسبت سالگرد رحلت امام خميني(ره) نمايشگاه عكس «از تولد تا رحلت» در بندرعباس برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه بيش از 60 قطعه عكس از مقاطع مختلف زندگي امام خميني(ره) با محوريت مبارزات بر ضد حكومت ستم شاهي پهلوي به نمايش درمي آيد.
اجراي نمايش صحنه اي
سرويس شهرستانها: انجمن هنرهاي نمايشي شهرستان اسلامشهر نمايش صحنه اي «مرگ در مي زند/ مرگ در نمي زند» را در سالن آمفي تئاتر مجتمع شهيد صارمي اين شهر به اجرا درخواهد آورد.
اين نمايش اجتماعي چهل و پنج دقيقه اي، نوشته وودي آلن و به طراحي و كارگرداني محمد طنابنده و ابراهيم نصيري است.
اين نمايش از تاريخ هشتم لغايت سيزدهم خردادماه به روي صحنه مي رود.
برپايي نمايشگاه رنگ روغن
سمنان- خبرنگاركيهان: نمايشگاه رنگ روغن و پاستل اثر هنگامه طيبي از سوي انجمن هنرهاي تجسمي و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سمنان برگزار شد. در اين نمايشگاه 55اثر رنگ روغن و پاستل در ابعاد 40*30 الي 120*80 از نوع تكنيك خيس در خيس به نمايش گذاشته شد.
برگزاري آزمون خوشنويسان
سرويس شهرستانها: آزمون پايان دوره اي سال تحصيلي 89-88 انجمن خوشنويسان شعبه اسلامشهر برگزار شد.
اين آزمون در رشته هاي مقدماتي، كتابت عالي و ممتاز، نستعليق عالي و ممتاز، دوره متوسط و خوش و خط دوم عالي و ممتاز، با حضور بيش از 170نفر شركت كننده برگزار شد و در پايان به قبول شدگان در آزمون مدرك معتبر خوشنويسي از طرف انجمن خوشنويسان ايران اهدا شد.
برپايي شعر نخل هاي مقاوم
شهركرد- خبرنگاركيهان: سومين عصر شعر نخل هاي مقاوم همزمان با سالروز فتح خرمشهر در سالن اجتماعات شهيد نظري فرهنگسراي فارسان برگزار شد. در اين مراسم يادگاران دفاع مقدس به بيان خاطراتي از سالهاي نبرد حق عليه باطل پرداختند.
تجليل از هنرمندان سمنان
سمنان- خبرنگاركيهان: در مراسمي با حضور هنرمندان، از رئيسان و هيئت امناي انجمن هاي فرهنگي و هنري سمنان در تالار حكيم الهي اين شهرستان تجليل شد. در اين مراسم معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان از تشكيل دبيرخانه ملي سفال در اين شهر و واگذاري موزه هنري شرق كشور به سمنان خبر داد.
تشكيل كارگاه آموزشي عكاسي
كاشان- خبرنگاركيهان: براي اولين بار در كاشان، كارگاههاي آموزشي دوره عكاسي در آموزشگاه دارالفنون اين شهرستان برگزار مي شود.
نوع نگاه و فرهنگ در عكاسي، حقوق معنوي، گفتمان آزاد، اخلاق هنري، روانشناسي فرهنگي، دهكده جهاني و سفرهاي عكاسي از موضوعات اين كارگاههاي آموزشي است كه از خردادماه برگزار مي شود و شامل 36 كارگاه 90دقيقه اي است.
همچنين كارگاههاي آموزشي مستندسازي و مردم نگاري در كاشان برگزار مي شود.
برگزاري جشنواره شعر نماز
بندرعباس- خبرنگاركيهان: نخستين جشنواره شعر نماز با حضور شاعران مطرح، سي ام ارديبهشت ماه در شهرستان رودان هرمزگان برگزار شد.
اين جشنواره با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ نماز و ارتقاي هنر ديني توانست مقام برتر ترويج و اشاعه فرهنگ نماز را در سراسر استان بدست آورد. برگزاري جشنواره هاي مختلف، مسابقات متعدد، انتشار كتاب، جزوات و بروشور با موضوع نماز نقشي سازنده در كسب اين رتبه داشته است.
در جشنواره شعر نماز بيش از 150شاعر كه اكثريت آنها از قشر جوان و نوجوان جامعه بودند شركت كردند. به برگزيدگان جوايز نفيس و لوح تقدير اهدا شد.
معرفي تازه هاي نشر
نمايشگاه تاز ه هاي نشر در شهرستان فيروزكوه برپا شد.
روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اين خبر افزود: اين نمايشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و امور كتابخانه هاي عمومي شهرستان به منظور دسترسي آسان علاقمندان به كتاب خصوصا با كتاب هاي تازه انتشار يافته در محل كتابخانه عمومي حضرت وليعصر(عج) و اميري فيروزكوهي و نيز توسعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني با بيش از 500 عنوان در 2000 نسخه با موضوعات مديريت- روانشناسي- علوم اجتماعي و... با 20درصد تخفيف در معرض ديد و فروش دوستداران و علاقمندان به كتاب و كتابخواني قرار گرفت.
برگزاري كارگاه نقاشي
گرگان- خبرنگاركيهان: به همت واحد هنرهاي تجسمي حوزه هنري گلستان و با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، كارگاه نقاشي يك روزه اي با حضور هنرمندان اين رشته برگزار مي شود.
در اين كارگاه كه در محل محوطه امامزاده نورگرگان برگزار مي شود هنرمندان به خلق آثار نقاشي با موضوع بافت قديمي گرگان خواهند پرداخت.

 



آغاز طرح شناسنامه دار كردن واحدهاي صنعتي و معدني دركشور

ساري - خبرنگار كيهان:
طرح شناسنامه دار كردن واحدهاي صنعتي و معدني در كشور اجرايي شد.
به گزارش رسيده از روابط عمومي سي ودومين همايش هم انديشي آموزشي آمار اقتصادي بانك مركزي، مدير كل دفتر آمار فراوري داده هاي وزارت صنايع و معادن با اعلام خبر فوق در اين همايش ملي افزود: در اجراي اين طرح تاكنون 40 هزار واحد صنعتي در كشور داراي شناسنامه صنعتي شده اند.
سعيد زرندي افزود: مرحله اول اين طرح كه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود تا دهم ارديبهشت ماه جاري ادامه داشت.
وي يادآور شد: مرحله دوم اين طرح سراسري از دهم خرداد ماه جاري عملياتي مي شود.
زرندي از فعاليت 5 هزار و 200 واحد معدني در كشور خبر داد و افزود: تاكنون براي 4 هزار واحد معدني در كشور شناسنامه صادر شده است.

 



فرماندار بناب: دستور تعطيلي كارخانه كاوه سوداي مراغه صادر شد

بناب - خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب گفت: كار گروه مديريت پسماند استان آذربايجان شرقي دستور تعطيلي كارخانه كاوه سوداي مراغه را صادر كرد.
سعيد برقي در جمع كشاورزان و اعضاي شوراي اسلامي روستاي خوشه مهر افزود: مخزن فاضلاب اين واحد صنعتي در مراحل احداث، بهره برداري و نگهداري، فاقد استانداردهاي زيست محيطي بود. ضمن اينكه تاسيسات كارخانه نيز از استحكام كافي برخوردار نبود و با ادامه فعاليت آن خطرات مختلف بهداشتي مردم و اراضي زراعي منطقه را تهديد مي كرد.
وي تصريح كرد: با وجود سپري شدن بيش از 20 روز از مهلت يك ماهه اي كه كار گروه پسماندهاي استان در ده ارديبهشت به كارخانه داده بود هيچ اقدام جدي براي ايمن سازي لاگن ها، تخليه پساب و پرداخت غرامت به اهالي منطقه از سوي كارخانه صورت نگرفت.
فرماندار بناب در ادامه گفت: لاگن هاي فعلي كارخانه استاندارد لازم را ندارند و بر اساس طرح اداره محيط زيست بايد لاگن هاي جديد در منطقه احداث شود و سامانه پيشرفته تخليه پساب كارخانه قبل از ورود به درياچه اروميه به استاندارد آب هاي سطحي برسد.
به گفته برقي در اثر سيل اخير پساب كارخانه كاوه سودا 150 هكتار باغ، 79 هكتار آمايش، 21 هكتار چمنزار، 232 هكتار زمين زراعي، 18 هكتار درختان موسمي، 34 واحد مسكوني، 3 واحد اماكن دامي و 285 حلقه چاه كشاورزي از بين رفت.

 



فرماندار: هنرمندان شيراز در مظلوميت به سر مي برند

شيراز- خبرنگار كيهان:
هنرمندان و اهالي فرهنگ شيراز در غربت و مظلوميت به سر مي برند و اين موضوع نگران كننده است.
«حسين قاسمي» فرماندار شيراز با بيان اين مطلب گفت: هنرمندان شيرازي در سالهاي اخير مظلوم واقع شده اند. به طوري كه اين نخبگان ادب، هنر و فرهنگ در شيراز كه مهد فرهنگ و تمدن است احساس غربت مي كنند.
وي اظهار داشت: نمي شود در شهري كه به شهر فرهنگ و هنر معروف است اجازه داد هنرمندان مظلوم واقع شوند.
وي ايجاد نشاط اجتماعي پايدار را منوط به فعاليت و شادابي اهالي فرهنگ و هنر دانست و افزود: به زودي با انتخاب يك مشاور هنري و فرهنگي سعي خواهيم كرد گام هاي مثبت و مؤثري را در جهت اعتلاي فرهنگ و هنر اين شهر برداريم.
وي خواستار تعامل دستگاه هاي متولي فرهنگ با هنرمندان شد و گفت: اين دستگاه ها بايد با تعامل از جزيره اي عمل كردن در حوزه فرهنگ كه نتيجه اي جز غربت اهالي فرهنگ و هنر ندارد جلوگيري كرده و شرايط مناسبي را براي فعاليت اين قشر از جامعه فراهم سازند.

 



رئيس سازمان بازرگاني قم خبر داد قاچاق 10 درصد داروهاي يارانه اي توليد داخل به خارج

قم- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان قم گفت: 10 درصد داروهاي يارانه اي توليد داخل به خارج از كشور قاچاق مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرگاني استان قم، حسن جمشيدي ها در جلسه بررسي وضعيت قاچاق دارو و فرآورده هاي تقويتي قم گفت: پايين بودن قيمت دارو در ايران يكي از مهم ترين عوامل بروز پديده قاچاق دارو از داخل به خارج از كشور محسوب مي شود و اين شرايط به گونه اي است كه 10 درصد داروهاي يارانه اي به خارج از كشور قاچاق مي شود.
وي با اشاره به وضعيت قاچاق دارو و مكمل هاي دارويي اظهار داشت: يكي از معضلات موجود در بسياري از كشورهاي جهان از جمله كشور ايران، قاچاق بي رويه دارو و مكمل هاي دارويي، غذايي و ورزشي است كه اين امر در كشور ما به دليل تخصيص يارانه توسط دولت، نسبت به ساير كشورها گسترده تر است.
رئيس سازمان بازرگاني استان قم اظهار داشت: قيمت اين كالاي حساس در كشور ما يك پنجم كشورهاي اطراف، يك دهم تا يك پانزدهم كشورهاي اروپايي و يك بيستم كشورهاي آمريكايي است.
وي يادآور شد: داروهاي ايراني اغلب به كشورهاي افغانستان، پاكستان، تركيه، عراق و كشورهاي شيخ نشين قاچاق مي شوند و داروهاي تقلبي نيز از كشورهاي مجاور از جمله پاكستان و سرزمين هاي عربي وارد ايران مي شود.
جمشيدي ها خاطرنشان كرد: اكثر داروهاي قاچاق و تقلبي فاقد كيفيت لازم و موثر بوده و باعث به خطر افتادن سلامت مصرف كنندگان مي شوند، زيرا مراحل و شرايط چگونگي توليد و نگهداري اين داروها و وضعيت استاندارد آن مشخص نيست.

 



به مناسبت روز جهاني تئاتر كارگردانان و بازيگران نمونه دزفول معرفي شدند

دزفول - خبرنگاركيهان:
مراسم بزرگداشت روز جهاني تئاتر با معرفي كارگردان ها و بازيگران برتر دزفول درسالن مجمتع فرهنگي اين شهر برگزار شد.
اين مراسم كه از سوي انجمن خانه تئاتر شهرستان دزفول برگزار شد، با معرفي كارگردان ها و بازيگران نمونه اين شهرستان به كار خود خاتمه داد. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دراين مراسم اظهارداشت:
كمبود اعتبارات درحمايت از گروه هاي هنري از اصلي ترين مشكلاتي است كه دراين شهرستان وجود دارد.
حسن پوركياني درباره برنامه هاي درنظر گرفته شده اوقات فراغت براي سال جاري در دزفول گفت: برگزاري كلاس هاي آموزش قرآن، تفسير قرآن، خوشنويسي، نقاشي، تجسمي، خياطي، تئاتر، عكاسي، فيلمبرداري، منبت كاري، شعر و داستان از جمله اين برنامه ها درسال جاري است كه با رويكرد جديد انجام مي شود. همچنين دراين همايش حاضران به احترام از دست دادن اساتيد هنر تئاتر در سال هاي گذشته با سكوت يك دقيقه اي ياد آنها را گرامي داشتند.

 



در صورت تامين اعتبار باغ موزه دفاع مقدس همدان آبان ماه افتتاح مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
در صورت تامين اعتبار باغ موزه دفاع مقدس همدان اوايل آبان ماه امسال افتتاح مي شود.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با بيان اين خبر افزود: پروژه عظيم باغ موزه دفاع مقدس همدان در 6 فاز احداث مي شود كه پنج فاز آن از پيشرفت فيزيكي خوبي برخوردار است و در صورت تامين اعتبار مورد نياز همزمان با برگزاري كنگره سرداران و فرماندهان و 8000 شهيد استان همدان طي روزهاي اواخر مهرماه تا اوايل آبان ماه به بهره برداري مي رسد.
قاسم آرتيماني ادامه داد: فاز ششم اين باغ موزه كه شامل اجراي طرح بزرگ پانوراما توسط هنرمندان كره اي است، تا دو سال آينده به اتمام مي رسد.
آرتيماني به برنامه هاي اجرا شده به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر در استان همدان اشاره كرد و گفت: امسال به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر و روز مقاومت، ايثار و پيروزي، 54 عنوان برنامه مختلف در سطح استان به اجرا درآمد.
وي افزود: آغاز سركشي به خانواده هاي 8 هزار شهيد استان همدان و ادامه آن تا كنگره شهدا، همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت و چند همايش و گردهمايي ديگر، معاينه رايگان محرومين در روستاها، نمايشگاه عكس و مسابقات و برنامه هاي ورزشي، فرهنگي و هنري از جمله اين برنامه ها بود.
وي ادامه داد: همچنين برنامه هاي اعزام 52 راوي دفاع مقدس به 100 مدرسه و دانشگاه ها، برگزاري يادواره شهداي عمليات بيت المقدس، اهداي 2500 جلد كتاب 10 متري چشمان كمين و يك هزار جلد كتاب راز نگين سرخ در مدارس استان به اجرا درآمد.

 



برپايي نمايشگاه دست ساخته هاي دانش آموزان در فريدونكنار

فريدونكنار- خبرنگاركيهان:
دانش آموزان هنرستان كار و دانش دخترانه شهيدان كارگران فريدونكنار دست ساخته هاي خود را در معرض ديد عموم قرار دارند.
خانم حسين پور معلم و استاد اين دانش آموزان در حاشيه بازديد از نمايشگاه به خبرنگار ما گفت: ويژگي اين نمايشگاه ارائه اجناس زيبا و جذاب است و مهمتر اينكه اين دست ساخته ها از لحاظ قيمت 100 تا 150درصد از بازار ارزانتر ارائه مي شوند.
وي گفت: كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه چاپ روي ظروف با رنگ مخصوص شيشه صورت مي گيرد كه قابل شستشو است و بر روي انواع ظروف ساده شيشه اي كاربرد دادند.
وي افزود: روتختي با چاپ روي پارچه، چاپ روي سفال، چاپ روي كوسن و بالشتك، چاپ بر روي حرير، چاپ روي گوني، چاپ روي لباس كه قابل شستشو است از جمله اين كالاهاي دست ساخت است.
حسين پور افزود: باكس جعبه هاي تزئيني كه موارد استفاده فراوان دارد و معمولا براي دادن هديه به كار مي رود، همچنين كارت هاي دعوت و كارت پستال، نقاشي روي بوم، چاپ بر روي روميزي، نقاشي روي انواع پارچه اعم از مخمل، حرير و... و چاپ بر روي كاشي و سفال از ديگر دست ساخته هاي اين دانش آموزان است.
حسين پور تصريح كرد: انواع طرح هاي سنتي و تذهيب و نقاشي روي شيشه و كاربرد آن براي منازل و محل كار و اماكن مختلف است و جنبه تزئيني نيز دارد.
وي گفت اميدواريم با همكاري معاونت آموزشي آموزش و پرورش بتوانيم در يك نقطه مناسب اين دست ساخته ها را به فروش بگذاريم.

 



نشريه خيام نامه در نيشابور توقيف شد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
نشريه خيام نامه شهرستان نيشابور در سي و ششمين جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.
نشريه خيام نامه نشريه فعال درنيشابور كه متعلق به طيف اصلاح طلبان بود به علت تخلفات مطبوعاتي در سي و ششمين جلسه از دوازدهمين دوره هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.
درنامه محمدعلي رامين دبير هيئت نظارت بر مطبوعات به اين نشريه آمده است نشريه خيام نامه به علت تخطي از مفاد ماده 6 قانون مطبوعات مصوب 2/12/1364 و اصلاحات بعدي آن توقيف و اين نشريه به استناد تبصره ماده 12 قانون مزبور جهت پيگرد قانوني به مراجع قضايي ارسال شد.
برهمين اساس از انتشار نشريه خيام نامه از 26 ارديبهشت جلوگيري شد تا وضعيت آن روشن شود.

 



پايان پنجمين جشنواره تئاتر كوتاه چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بروجن از پايان پنجمين جشنواره تئاتر كوتاه استان چهار محال و بختياري خبر داد.
حشمت الله افضلي گفت: در آيين اختتاميه علي پويان، آرش دادگر و احمدرضا رافعي از اساتيد كشوري به عنوان داور جشنواره حضور داشتند.
از بين هنرمندان 10 گروه نمايشي شركت كننده افراد ذيل به عنوان برترين ها انتخاب و معرفي شدند.
در بخش طراحي نور با اهداي لوح تقدير از معصومه حيدري براي طراحي نور نمايش دهاني پر از كلاغ تجليل شد.
در بخش طراحي بروشور از طرح بروشور نمايش دهاني پر از كلاغ از طوبي محمدخاني تقدير شد.
همچنين از مصطفي و شجاع محمدي به خاطر موسيقي نمايش تك تك تيل تقدير به عمل آمد.
در بخش بازيگري زن سولماز همت زاده و فرانك اميري به صورت مشترك حائز رتبه سوم بازيگري شدند و از ژاكلين اعتصامي و آزاده سعيدي به عنوان نفرات دوم و اول تقدير به عمل آمد.
در بخش بازيگري مرد، محمد حيدري و مهدي حسن زاده بازيگران نمايش دهاني پر از كلاغ مقام هاي اول و دوم را كسب كردند و اردبان محموديان و سعيد سالمي بازيگران نمايش هاي بدون خداحافظي و به مرگ اعتماد نكنيد به طور مشترك سوم شدند.
در بخش طراحي صحنه رتبه اول براي طراحي صحنه نمايش دهاني پر از كلاغ به ثريا امينيان رسيد و رضا ولي پور دهكردي طراح صحنه نمايش روز قشنگ دوم شد و سولماز همت زاده رتبه سوم را براي طراحي صحنه نمايش بدون خداحافظي كسب كرد.
و همچنين رتبه هاي اول و دوم كارگرداني به ترتيب براي نمايش هاي دهاني پر از كلاغ و بدون خداحافظي به ثريا امينيان و سولماز همت زاده رسيد.

 



برگزاري نمايشگاه ساقه هاي گندم در مرند

مرند- خبرنگار كيهان:
يكصد تابلوي خلق شده از ساقه هاي گندم اثر مجيد توتونچيان در نگارخانه مجتمع فرهنگي، هنري شهرستان مرند، در معرض ديد عموم قرار گرفت.
تكه چوب ها و ني هاي خرد شده و رنگ گرفته در زمينه قالب هاي اشكال حيوانات و ساعت هاي تزئيني همراه با چهره شخصيت هاي علمي و فرهنگي كشور كه بعضاً بصورت قرنيه از چپ و راست جلوه مي نمود تحسين بينندگان را در پي داشت وخلاقيت بكار رفته در نوع خود بي نظير بوده است.
گفتني است استاد توتونچيان معلم بازنشسته خوش ذوق مرندي است كه اين آثار زيبا را در دوران بازنشستگي خلق كرده است و در شهرهاي اروميه ،تهران، تبريز و مرند به معرض نمايش گذاشته است. وي در نويسندگي و سفالگري هم فعاليت دارد.
شهرستان مرند در 65كيلومتري شمالغرب تبريز مركز استان آذربايجان شرقي واقع است.

 



جزيره كيش قابليت تبديل شدن به شهر الكترونيك را دارد

كيش- خبرنگار كيهان:
مديرعامل مركز توسعه تجارت منطقه آزاد كيش گفت: جزيره كيش قابليت تبديل شدن به يك شهر الكترونيك را دارد.
«مهدي فتحعلي» با بيان اين مطلب اظهار داشت: امروز ظرفيت هاي بالاي جزيره كيش در زمينه هاي جذب گردشگران و سرمايه گذاران داخلي و خارجي همچنين برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي بسيار مثبت است.
وي افزود: باتوجه به مزيت ها و ظرفيت هاي موجود در جزيره كيش و برخورداري اين جزيره از يك مركز همايش هاي بين المللي همايش مي توانيم فاصله خود را تا رسيدن به يك شهر الكترونيكي بسيار كم كنيم.

 



برگزاري پنجمين جشنواره روابط عمومي استان اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
پنجمين جشنواره روابط عمومي و نخستين جشن دانش آموختگي 52 نفر از دانشجويان دوره كارشناسي روابط عمومي استان اصفهان در اين شهر برگزار شد.
دبير اين دوره از جشنواره با اشاره به آثار ارسالي به دبيرخانه پنجمين جشنواره روابط عمومي گفت: اين آثار در چهار بخش نشريات درون سازماني، پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي، تحقيق و پژوهش و تبليغات در روابط عمومي شامل تيزر و پوستر داوري شد.
«حميدرضا غزنوي» ميزان مشاركت كمي و كيفي مديران روابط عمومي و حاميان در پنجمين جشنواره استاني را نسبت به دوره هاي قبل مطلوب دانست و افزود: امسال در اين دوره جشنواره، در آيين پاياني جشنواره براي نخستين بار جشن دانش آموختگي 52 نفر از دانشجويان دوره كارشناسي روابط عمومي دانشگاه علمي، كاربردي فرهنگ و هنري اصفهان برگزار شد.
وي تجليل از مديران و كارشناسان محقق و پژوهشگر روابط عمومي و فعالان صاحب عنوان در عرصه هاي ملي و بين المللي و همچنين برپايي كارگاه آموزشي، تخصص يك روزه با عنوان الگوهاي نوين تدريس و سخنراني حرفه اي و نمايشگاه آثار را از برنامه هاي جنبي اين جشنواره اعلام كرد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14