(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 خرداد 1389- شماره 19655

بازداشت 2 سركرده اصلي شركت هرمي كوئست
از سوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس اسامي 8 نوع برنج آلوده وارداتي اعلام شد
از سوي شعبه 7 ديوان عالي كشور حكم اعدام متجاوز كودكان تأييد شد
دستگيري اعضاي باند هوش سياه در شمال
مدير مسئول روزنامه خبر محكوم به پرداخت جزاي نقدي شد
انتصاب در بهزيستي
كمبود يك ميليون پاركينگ در پايتخت
فرمانده نيروي انتظامي كشور خبر داد يافتن سرنخ هاي سرقت مجسمه هاي پايتخت از سوي پليس
امام جمعه موقت اليگودرز در اثر سانحه رانندگي درگذشت
كشف 22كيلوگرم ترياك از يك خانه فساد در شرق تهران
در كمتر از 24 ساعت صورت گرفت آزادي دختربچه گروگان از دست آدم ربايان در شاهرود
دستگيري 3 قاتل فراري در دامغان
انتخاب ايران به عنوان مركز ثبت دارو در منطقه اكو
معاون مركز ملي فرش ايران:70درصد فرش هاي دستباف ايران صادر مي شود
تماس روزانه 6 هزار مزاحم تلفني با 125
دست و دلبازي شاهزاده اماراتي



بازداشت 2 سركرده اصلي شركت هرمي كوئست

در عمليات مشترك روز پنجشنبه وزارت اطلاعات و پليس دو تن از سران اصلي شركت كوئست دستگير و روانه زندان شدند.
به گزارش فارس، «م.ش» و «ح-غ» از سران اصلي شركت هرمي كوئست دستگير شدند.
اين گزارش حاكي است يكي از بازداشت شدگان پيش از اين نيز توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگير شده بود اما با سپردن وثيقه سند آزاد شده بود كه طي روزهاي گذشته مجدداً دستگير شد.
در اين عمليات 30 نفر از سران اصلي شركت هرمي كوئست در ايران دستگير و روانه زندان شدند، پرونده قضايي براي اين افراد مفتوح و در دادسراي جرائم رايانه اي اين پرونده ها در حال بررسي است.
بر پايه اين گزارش در اين عمليات كه موجب انهدام 410 شركت هرمي در تهران شد، اسناد و مدارك زيادي از فعاليت شركت هاي هرمي به دست آمد. اين شركت هرمي حدود 8 ميليارد دلار پول از كشور خارج كرده است.
اين شركت در سطح دنيا حدود 2ميليون و 300 هزار نفر عضو دارد و از اين ميزان يك ميليون و 200 هزار نفر ايراني هستند و آن يك ميليون و 100هزار نفر كه براي كشورهاي اروپايي هستند از طريق اعضاي ايراني جذب اين شركت شده اند.
مستندات به دست آمده از اين شركت حكايت از برنامه ريزي دقيق سران براي افزايش تعداد اعضاء رواج فساد اخلاقي با استفاده از روش هاي نامتعارف است، برخي سران اين شبكه هنگام دستگيري در وضعيت نامناسبي بودند.

 



از سوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس اسامي 8 نوع برنج آلوده وارداتي اعلام شد

عليرغم تاكيد مجدد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره سلامت برنج هاي وارداتي و موجود در بازار، اسامي برنج هاي آلوده توسط عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس، اعلام شد.
براساس گزارش خبرگزاري ها، انوشيروان محسني بندپي اسامي 8 نوع برنج وارداتي را كه آلودگي سرب آنها بالاتر از حد مجاز است، اعلام كرد.وي در اين رابطه گفت: برنج هاي عطر گل باز، كيهان، سارال، جادوگر، حاجي مرادي، هاشمي 1121، عورمان و برنج دل مباركه كوهرنگي، 8 نوع برنج وارداتي از هند و پاكستان هستند كه آلوده به سرب مي باشند.
نماينده نوشهر و چالوس در مجلس با اشاره به جلسه كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: در اين جلسه كارگروه منتخب كميسيون در خصوص آناليز آلودگي برنج هاي وارداتي به فلزات سنگين گزارش خود را ارائه كرد كه در اين گزارش تاكيد شد هشت نوع برنج وارداتي به فلزات سنگين آلوده هستند و مردم از خريد و خوردن آنها امتناع كنند.وي افزود: اين گزارش به تصويب كميسيون رسيد و قرار است در روزهاي آينده در صحن مجلس قرائت شود.
در گزارش نهايي اين كميسيون 62 نمونه از برنج هاي وارداتي از مبادي گمركات كشور همچون چابهار، زاهدان، بوشهر و غيره براساس روش استاندارد نمونه برداري شد و در آزمايشگاه هايي كه مورد تاييد مسئولان بود سه فلز سنگين يعني كاديوم، سرب و آرسنيك مورد آزمايش قرار گرفتند.
براساس اين گزارش، در مورد فلز سنگين سرب و كاديوم چون حد مجاز آن در ايران تعريف شده قضاوت در مورد آلودگي يا عدم آلودگي چندان مشكل نبود كه از ميان 62 نمونه سرب هشت نمونه از اين برنج ها بالاتر از حد مجاز بود.
وزارت بهداشت ملزم به بررسي ميزان سموم ميوه هاي وارداتي شد
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از ماموريت معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت براي بررسي ميزان سموم ميوه ها و مواد غذايي وارداتي به كشور خبر داد.
دكتر سيدحميد حسيني در خصوص ميزان سموم ميوه ها و ساير محصولات غذايي وارداتي گفت: كميسيون بهداشت و درمان مجلس، معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت را مامور كرده كه تمام سموم مواد غذايي را بررسي و آنهايي كه با استاندارد كشور همخواني ندارد را معرفي كند تا به كشور مربوطه بازپس داده شود.
وي افزود: سخنگوي وزارت بهداشت نيز آلودگي يك نوع شليل وارداتي به سم «د.د.ت» را تاييد و گفته است اين آلودگي بيش از حد استاندارد است.

 



از سوي شعبه 7 ديوان عالي كشور حكم اعدام متجاوز كودكان تأييد شد

حكم اعدام مرد جواني كه متهم است دختربچه هاي كوچك را ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده است از سوي شعبه 7 ديوان عالي كشور تاييد شد.
امين 25 ساله كه متهم است تعدادي از دختربچه هاي كوچك را در منطقه ورامين ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده است از سوي شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسن تردست به اتهام تجاوز به عنف، آدم ربايي، ايجاد جرح عمدي، تخريب عمدي، ورود به عنف به ملك غير، فحاشي و توهين علني به 2 بار اعدام، 25 سال حبس، 173 ضربه شلاق و پرداخت ديه محكوم شده بود كه اين حكم در ديوان عالي كشور نيز تاييد شد.
امين در اين پرونده 16 شاكي داشت و نخستين شاكي وي در بهمن سال 87 از وي به پليس ورامين درخصوص ربوده شدن دختربچه خود شكايت كرد.
شاكي در زمان مراجعه به پليس در حضور افسر كشيك پليس ورامين مدعي شد: ساعاتي قبل دخترم سمانه به خانه مادربزرگش مي رفت كه متاسفانه از سوي پسر جوان چشم آبي، با تهديد كارد ربوده شد و به باغ متروكه انتقال يافت و از سوي اين فرد مورد آزار و اذيت قرار گرفت.

 



دستگيري اعضاي باند هوش سياه در شمال

ساري- خبرنگار كيهان:
با تلاش ماموران انتظامي اعضاي باند «هوش سياه» در شمال به دام افتادند.
سرهنگ پاسدار رمضان قاسمي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: درپي مراجعه راننده اي به كلانتري فريدونكنار و طرح شكايت در مورد سرقت خودرو سمندش توسط يك مرد و زن، پليس وارد عمل شد.
وي اضافه كرد: اين راننده در مسير نور به بابلسر زن جواني را سوار خودرو كرد كه در بين راه با اظهار مطلقه بودن و بهره مندي از امكانات مادي درخور به وي ابراز علاقه و او را دعوت به منزلي در فريدونكنار كرد.
وي به نقل از شاكي اظهار داشت: راننده پس از ورود به منزل مورد نظر با مرد تنومندي مواجه شده كه مدعي تجاوز وي به همسرش شد از اين رو با تهديد سلاح كمري در قالب فيلم ضبط شده اي از وي اعتراف گرفتند.
وي ادامه داد: اين كلاهبرداران با تنظيم صورتجلسه صوري خودرو سمند راننده ساكن نور را به همراه چهار فقره چك و جواهراتش به سرقت بردند.
قاسمي با اشاره به سرعت عمل ماموران آگاهي فريدونكنار در شناسايي و دستگيري متهمان گفت: اين افراد ضمن اعتراف به بزه انتسابي به ارتكاب چندين فقره سرقت و كلاهبرداري در استان هاي شمالي و جنوبي اقرار كردند.

 



مدير مسئول روزنامه خبر محكوم به پرداخت جزاي نقدي شد

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه «خبر» را به پرداخت 10 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس محكوم كرد.
به گزارش ايسنا جلسه رسيدگي به اتهامات مدير مسئول روزنامه «خبر»، نوزدهم ارديبهشت ماه سال جاري در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
پس از اعلام نظر هيئت منصفه مطبوعات مبني بر اين كه مدير مسئول روزنامه خبر در مورد اتهام مطرح شده در پرونده مجرم است، رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه «خبر» را به پرداخت 10 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس محكوم كرد.

 



انتصاب در بهزيستي

طي حكمي از سوي سرپرست سازمان بهزيستي، دكتر سيدمصطفي كرباسي به عنوان سرپرست معاونت توانبخشي و پيشگيري از معلوليت ها منصوب شد.همچنين هادي بهداد به سمت مشاور رئيس و رئيس گروه مشاوران جوان و علي هاشم به عنوان سرپرست سازمان بهزيستي استان تهران و دكتر زهرا نوع پرست به سمت سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از آسيب ها منصوب شدند.

 



كمبود يك ميليون پاركينگ در پايتخت

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با اشاره به كمبود بيش از يك ميليون پاركينگ در سطح شهر گفت: سال گذشته مجوز ساخت 16 پاركينگ طبقاتي و عمومي در نقاط مختلف شهر صادر شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، هيربد معصومي با تاكيد بر اولويت پاركينگ سازي در سطح شهر تهران افزود: با توجه به كمبود بيش از يك ميليون پاركينگ در سطح شهر تهران امسال «پاركينگ سازي» يكي از مهمترين اولويت هاي فعاليت در معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران است كه با جديت دنبال مي شود.
معصومي تصريح كرد: در دوره جديد مديريت شهري و در چند سال اخير، براي ساختمان هاي بدون پاركينگ مجوز و پايان كار صادر نشده و بر اين اساس مي توان ادعا كرد كه كسري پاركينگ امروز، ميراثي از گذشته است.
وي افزود: در سال جاري پيگيري و ساماندهي وضعيت پاركينگ سازي در پايتخت با جديت دنبال مي شود و شروع اين سياست از سال گذشته و با تخصيص راهكارهاي تشويقي براي جذب سرمايه و مشاركت بخش خصوصي آغاز شده است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: بر مبناي اين تلاش ها در سال گذشته صدور مجوز براي بيش از 16 پاركينگ طبقاتي و عمومي در نقاط مختلف تهران، با ظرفيت مجموع 6786 محل پارك خودرو قابل قبول بوده است.وي با بيان اينكه فعاليت هاي انجام شده جوابگوي نياز شهر تهران نيست، گفت: براساس اطلاعات موجود درباره ميزان نياز سازمان ها، ارگان ها، نقاط تفريحي، فرهنگي، هنري و تمامي نقاط و نيز حجم تردد خودرو در آنها، امكان برنامه ريزي هاي موثر در زمينه تامين پاركينگ فراهم آمده است.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور خبر داد يافتن سرنخ هاي سرقت مجسمه هاي پايتخت از سوي پليس

ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور از يافتن سرنخ هاي سرقت مجسمه هاي ميادين تهران خبر داد.
سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم در جريان سفر يك روزه به ساري در جمع خبرنگاران افزود: هر زماني كه اين سرنخ ها منجر به دستگيري عوامل سرقت ها شود، اطلاع رساني خواهد شد.
وي با تاكيد بر عزم ناجا در راه تامين امنيت عمومي مردم افزود: نيروي انتظامي در اجراي وظايف محوله از مشاركت نخبگان استفاده خواهد كرد.
پليس از هنرمندان مجسمه ساز و مردم
كمك مي گيرد
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: براي رسيدگي بهتر به پرونده سرقت مجسمه هاي تهران و شناسايي و دستگيري سارقان آن، پليس از هنرمندان سازنده آثار و مجسمه ها كمك مي گيرد.
سرهنگ محمديان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: پليس آگاهي ا ز زماني كه پرونده سرقت اولين مجسمه ها ازسوي بازپرس پرونده ارجاع شده است كار تخصصي خود را آغاز كرده است.وي ادامه داد: در راستاي رسيدگي بهتر به اين پرونده و شناسايي و دستگيري سارقان آن، پليس از هنرمندان سازنده آثار و مجسمه ها هم كمك مي گيرد.
محمديان افزود: به همين دليل از تعدادي از هنرمندان دعوت شده تا به پليس آگاهي آمده تا با راهنمايي خود بتوانند پليس را ياري دهند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از هنرمندان و شهرونداني هم كه اطلاعاتي را در خصوص سرقت مجسمه ها دارند درخواست مي شود تا به پليس آگاهي مراجعه كرده و يا با شماره تلفن 51055100 تماس بگيرند تا پليس به هدف اصلي خود كه دستگيري سارقان اين آثار فاخر و ملي است برسد.

 



امام جمعه موقت اليگودرز در اثر سانحه رانندگي درگذشت

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
حجت الاسلام والمسلمين عباس شمس امام جمعه موقت اليگودرز بر اثر سانحه رانندگي درگذشت.
امام جمعه اليگودرز از اساتيد حوزه و دانشگاه هفته گذشته در تهران بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو با وي مجروح و به بيمارستان منتقل شد و پس از چند روز بستري درگذشت.
پيكر مرحوم حجت الاسلام والمسلمين شمس در بين حزن و اندوه جمع كثيري از مردم، مسئولان و شاگردان ايشان تشييع و در گلزار شهداي اليگودرز به خاك سپرده شد.

 



كشف 22كيلوگرم ترياك از يك خانه فساد در شرق تهران

ماموران پليس موفق شدند براساس يك گزارش مردمي 22كيلوگرم ترياك از يك خانه فساد در شرق تهران كشف نمايند.
به گزارش ايرنا سرهنگ محمدجواد سيفي، رئيس كلانتري 147 گلبرگ اظهار داشت: اواخر ماه گذشته زن ميانسالي با مراجعه به كلانتري مدعي شد دختر جوانش از منزل متواري شده و در يك خانه واقع در منطقه نارمك زندگي مي كند.
وي افزود: در شكايت اين زن آمده است منزلي كه دخترش در آن زندگي مي كند متعلق به زني به نام سوسن است كه به كار خريد و فروش مواد مخدر اشتغال داشته و خانه خود را به مركز فساد تبديل كرده است.
سرهنگ سيفي با بيان اينكه صحت اظهارات اين زن توسط ماموران تجسس و مواد مخدر كلانتري مشخص شد اظهار داشت: ماموران پس از شناسايي سوسن، موفق شدند طي يك معامله صوري وي را دستگير و به كلانتري انتقال دهند.
به گفته رئيس كلانتري 147گلبرگ، سوسن در تحقيقات اوليه اعتراف كرد يك كيلوگرم ديگر ترياك در منزل دارد كه با اخذ نيابت قضايي و بازرسي منزل وي 21كيلو و400 گرم مواد مخدر از نوع ترياك و 50 گرم ماده مخدر شيشه به همراه وسايل توزين از منزل وي كشف و ضبط شد.
سيفي افزود: در بازرسي ماموران از منزل اين زن، دختري بنام (ليلا) كه در حال جا به جايي و مخفي كردن مواد مخدر بود، دستگير شد.
وي اظهار داشت: ليلا، دختر فراري در تحقيقات اوليه اعتراف كرد: مواد مخدر را از فردي به نام «حسين» خريداري كرده و قرار بوده است در ازاي فروش هر كيلوگرم ترياك 200 هزارريال بگيرد.
سيفي خاطرنشان كرد: در بررسي هاي پليس مشخص شد ليلا به دليل ارتباط نامشروع بارها دستگير شده بود و سوابق متعدد كيفري و قضايي دارد.

 



در كمتر از 24 ساعت صورت گرفت آزادي دختربچه گروگان از دست آدم ربايان در شاهرود

دختر بچه هشت ساله شاهرودي كه آدم ربايان در قبال آزاديش 5/1 ميليارد پول درخواست كرده بودند، با پيگيري ماموران پليس در كمتر از 24 ساعت آزاد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، فرمانده انتظامي استان سمنان عصر سه شنبه در تشريح جزييات اين خبر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «سارينا» دختر هشت ساله زماني كه منتظر سرويس مدرسه بود، توسط يك دستگاه خودروي پيكان ربوده شده و آدم ربايان در تماسي، مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون ريال را براي آزاد اين كودك درخواست كرده اند.
سرتيپ قاسم نصري افزود: اكيپ ويژه و مجربي از ماموران انتظامي شهرستان شاهرود به همراه عوامل پليس آگاهي، پليس اطلاعات و تيم رهايي گروگان يگان ويژه استان براي پيگيري اين پرونده تشكيل شد و سرنخ هاي موجود به دقت مورد بررسي قرار گرفت.
وي ادامه داد: بررسي فني شواهد و قراين موجود توسط ماموران پليس منجر به شناسايي گروگانگيران شد.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: گروگان گيران پس از اينكه خود را در تنگنا ديدند، دختر بچه را آزاد و يكي از عوامل اين آدم ربايي نيز خود را تسليم كرد.
نصري افزود: خوشبختانه عامل ديگر اين آدم ربايي نيز صبح روز بعد توسط ماموران پليس دستگير شد و متهمان در اعترافات خود مشكلات و نيازهاي مالي را علت اصلي اين گروگانگيري بيان كرده اند.فرمانده انتظامي استان سمنان افزود: آدم ربايان منزل و خودروي مورد استفاده خود را از اقوام و دوستان خود گرفته بودند.

 



دستگيري 3 قاتل فراري در دامغان

فرمانده انتظامي شهرستان دامغان گفت: سه متهم فراري كه پس از ارتكاب قتل در شهرستان بويين زهراي استان قزوين متواري شده بودند، در اين شهرستان دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از دامغان، سرهنگ غلامرضا كاظم زاده عصر سه شنبه در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: اين عمليات مشترك از سوي ماموران پليس آگاهي و پليس امنيت عمومي شهرستان و اكيپ پليس آگاهي استان قزوين اجرا شد.فرمانده انتظامي شهرستان دامغان افزود: پس از اعلام پليس آگاهي استان قزوين مبني بر وقوع يك فقره قتل و فرار قاتلان، اقدامات ويژه اي به منظور شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت انجام شد كه خوشبختانه قاتلان در نزديكي دامغان زماني كه در حال حركت به سوي مشهد بودند، به دام افتادند.كاظم زاده گفت: ماموران هوشيار پليس يكي از قاتلان را در پليس راه صيدآباد دامغان و 2 نفر ديگر را در مقابل سالن غذاخوري اميريه اين شهرستان دستگير كردند.

 



انتخاب ايران به عنوان مركز ثبت دارو در منطقه اكو

انتخاب ايران به عنوان مركز ثبت دارو در منطقه اكو دستاوردي بزرگ براي كشور محسوب مي شود.
دكتر شيباني، معاون غذا و دارو وزارت بهداشت با ارسال پيامي به نخستين همايش داروسازي باليني، با موضوع مصرف و تجويز منطقي دارو گفت: انتخاب ايران به عنوان مركز ثبت دارو در منطقه ECO و تاييد صلاحيت ارزيابي واكسن به عنوان تنها كشور منطقه توسط سازمان جهاني بهداشت دستاوردهاي بسيار بزرگي هستند كه پس از سال ها تلاش نصيب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شده و معاونت غذا و دارو در اداره كل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و همچنين اداره كل آزمايشگاه هاي كنترل غذا و دارو در كسب آن سهيم بوده اند.
اكو شامل كشورهاي منطقه از جمله ايران، افغانستان، پاكستان، تاجيكستان، قرقيزستان، تركمنستان، آذربايجان، تركيه، ازبكستان، قزاقزستان است.
شيباني در بخش ديگري از اين پيام گفته است: موفقيت بزرگ و ارزشمند ديگري كه سال ها حوزه غذا و دارو در تلاش براي كسب آن بوده است تشكيل سازمان غذا و دارو است كه حوزه غذا و دارو و پيگيري هاي وزير بهداشت و در نهايت تصويب و ابلاغ آن توسط شوراي عالي اداري رياست جمهوري حاصل شد و گامي بسيار بلند در بهبود فرآيندهاي خدمت رساني به مردم و جامعه پزشكي در نتيجه ارتقاء سطح سلامت جامعه خواهد بود.

 



معاون مركز ملي فرش ايران:70درصد فرش هاي دستباف ايران صادر مي شود

معاون مركز ملي فرش ايران گفت: 60 تا 70درصد فرش هاي دستباف ايران صادر مي شود.
به گزارش فارس مهدي كاتب سه شنبه در حاشيه سومين جشنواره فرش دستباف آذربايجان غربي در خوي افزود: يك ميليارد و 300 ميليون دلار تجارت جهاني فرش دستباف در جهان است كه سهم ايران از اين ميزان 500 ميليون دلار است.
وي اضافه كرد: هر فرد فعال عرصه صنعت فرش مي تواند برند خاص خود را به ثبت رسانده و با اين برند فعاليت كند.
كاتب افزود: شناسنامه دار كردن فرش دستباف در سيستم ايران كد ثبت مي شود و هر فرد مي تواند با حداقل هزينه نسبت به ثبت و شناسنامه دار كردن فرش توليدي و دستباف خود اقدام كند.
معاون مركز ملي فرش ايران بيان كرد: براي ثبت مناطق جغرافيايي و ثبت آثار و برندها با اداره ثبت مالكيت معنوي هماهنگي شده است.
وي تصريح كرد: براي محافظت از كپي اثر طراحان فرش حدود 150 اثر طراحان بعد از ارزيابي ثبت كتابخانه ملي شده است.
كاتب با اشاره به اينكه سال گذشته 200 هزار نفر از قاليبافان از مزاياي بيمه بهره مند شده اند، افزود: بحث بيمه درماني كامل در سال گذشته براي تمام قاليبافان و فعالان فرش توسط مجلس به تصويب رسيد و مراحل اجرايي و ابلاغ بودجه از طرف دولت در حال اجراست.
وي، توسعه فرشبافي به ويژه در مناطق روستايي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: توسعه فرشبافي در روستاها مي تواند كاهش مهاجرت و افزايش اشتغال و درآمد روستاييان را به همراه داشته باشد.
سومين جشنواره استاني «گره زرين فرش» با هدف معرفي ظرفيت هاي توليد فرش بومي در آذربايجان غربي، روز سه شنبه در شهرستان خوي برگزار شد.

 



تماس روزانه 6 هزار مزاحم تلفني با 125

رئيس سازمان آتش نشاني شهر تهران با اعلام اينكه تا پايان سال 90 تعداد ايستگاه هاي اين سازمان به 120 ايستگاه افزايش مي يابد، گفت: روزانه هشت هزار تماس تلفني با 125 گرفته مي شود كه از اين تعداد 6 هزار مزاحمت تلفني است.
به گزارش مهر، محمدرضا حاجي بيگي در نشست خبري مشترك با همتاي كويتي خود با بيان اينكه بازديد رئيس كل آتش نشاني كويت از ايران به دعوت آتش نشاني تهران بوده است، گفت: پيشنهاد تشكيل اتحاديه آتش نشانان مسلمان از طرف ايران به سازمان كنفرانس اسلامي تقديم شده تا تمام كشورهاي مسلمان از پتانسيل و تجربيات يكديگر در زمينه آتش نشاني استفاده كنند.حاجي بيگي افزود: تا پايان سال 90 تعداد آتش نشانان شهر تهران از سه هزار نفر به 6 هزار و تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني از 94 به 120 ايستگاه آتش نشاني افزايش مي يابد.
ويگفت: در تلاش هستيم بزودي دانشكده آتش نشاني در محيطي به وسعت 170 هزار متر مربع را در پايتخت به بهره برداري برسانيم.
وي افزود: هم اكنون روزانه هشت هزار تماس تلفني با 125 گرفته مي شود كه از اين تعداد 6 هزار تماس مزاحمت تلفني است و باقي تماسها با روزانه 115 ماموريت پيگيري مي شود.
جريمه 3 ميليون توماني
براي مزاحمان تلفني در كويت
در ادامه اين نشست سرلشگر «جاسم المنصوري» رئيس كل آتش نشاني كويت گفت: سه ماه حبس و هزار دينار (سه ميليون تومان) جريمه در انتظار مزاحمان تلفني آتش نشاني در كويت است.
رئيس كل آتش نشاني كويت با بيان اينكه رسانه ها بايد در خدمت آتش نشاني باشند، گفت: در كويت تمام رسانه ها اعم از راديو، تلويزيون و روزنامه ها شبانه روز در اختيار آتش نشاني هستند و نكاتي اعم از پيشگيري، آموزش و اخبار حوادث را گزارش مي دهند.
وي با اشاره به هفت هزار تماس تلفني با آتش نشاني كويت در سال گفت: هنگام تماس شهروند كويتي با شماره 112 آتش نشاني كويت، آدرس و مشخصات صاحب تلفن بر روي سيستم آتش نشاني نمايش داده مي شود و اگر مشخص شد كه تماس گيرنده مزاحم بوده براساس قانون سه ماه حبس و هزار دينار (سه ميليون تومان) جريمه مي شود.

 



دست و دلبازي شاهزاده اماراتي

يك شاهزاده اماراتي براي آباداني روستايي در فرانسه يك ميليون دلار كمك بلاعوض به آن كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «جان دونيه» شهردار روستاي «توبون ليه بان» در شرق فرانسه بدون ذكر نام اين اماراتي دست و دلباز اعلام كرد: وي كه خانه اي در اين روستا دارد، حاضر شده است بدون هيچ شرط و شروطي 700 هزار يورو (معادل يك ميليون دلار) براي برنامه هاي عمراني در روستا هزينه كند.دونيه خاطرنشان كرد كه در ابتدا وي پيشنهاد اين اماراتي را جدي نگرفته بود، اما هنگامي كه چك آن به دستش رسيد، اين موضوع را در شوراي روستا مطرح كرده تا موافقت اعضا را بدست آورد.برپايه اين گزارش، ظاهرا پارك بزرگ اين روستا كه داراي طبيعت زيبايي است، شاهزاده اماراتي را مجذوب خود كرده بود تا اين مبلغ ناقابل را براي آباداني آن بپردازد، اما دونيه متذكر شد، شاهزادگان حاشيه خليج فارس معمولا دست و دلباز هستند و براي محل سكونت خود در خارج پول خرج مي كنند.روستاي توبون ليه فقط 16 كيلومتر مربع مساحت دارد و جمعيت آن از 33 هزار نفر تجاوز نمي كند، اما داراي طبيعت بسيارزيبا و آب هاي معدني فراوان است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14