(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 خرداد 1389- شماره 19655

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نامه اي براي فردا (يادداشت روز)
از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزادمعرفي شدند
چرخ فلك (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
شكايت جديد خاتمي از مدير مسئول كيهان
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:3 هزار نفر براي دريافت مجوز نشريه در نوبت هستند
عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي :
دادگاه ويژه روحانيت انحلال مجمع روحانيون مبارز را بررسي كند
ژست سياسي هنرمندان فراري با چاشني ابتذال و هرزگي (خبر ويژه)
رفيق شهرام جزايري و منافقين! تو را چه به امام؟! (خبر ويژه)
موسوي بايد هزينه بدهد و همسرش را به خارج بفرستد! (خبر ويژه)
چامسكي: آمريكا نمي تواند برتري جويي خود را به ايران تحميل كند (خبر ويژه)
اعتراف حقيقت جو به ائتلاف با منافقين (خبر ويژه)
چهاردهم كه نميشه، سيزدهم چطوره؟! (خبر ويژه)



نامه اي براي فردا (يادداشت روز)

نامه جمهوري اسلامي ايران درباره تبادل سوخت هسته اي كه در پي بيانيه تهران در روز دوشنبه-3/3/89- به يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تحويل داده شد از اهداف و اغراض آمريكا و يكي، دو كشور همپيمان آن پرده برداشت چرا كه اتخاذ مواضع عجولانه و خشمگينانه مقامات آمريكايي پس از ارسال اين نامه به آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داد كه آمريكا و چند كشور دنباله رو كاخ سفيد از نيات خصمانه خود دست برنداشته اند و نه تنها به دنبال مذاكره و گفت وگو نيستند بلكه كماكان بر طبل باج خواهي ها و زياده خواهي هاي خود مي كوبند و در اين ميان بصورت كامل منطق و عقلانيت را ذبح نموده اند. در همين ارتباط، اظهارات هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا پس از ارسال نامه به آژانس، تعجب افكارعمومي دنيا را برانگيخت. وي بدون هيچ توضيحي و بي آنكه دليلي را ضميمه اظهاراتش كند يكسويه نامه كشورمان به آژانس بين المللي انرژي اتمي را داراي ضعف ها و كاستي هايي خواند و مدعي شد كه در اين پيشنهاد اشكالاتي هست كه به نگراني جامعه بين المللي پاسخ نمي دهد!
جالب اينجاست كه رژيم صهيونيستي نيز يك روز پس از ارسال نامه بيانيه تهران به آژانس بين المللي انرژي نتوانست خشم خود را پنهان كند و مجبور به موضع گيري دراين باره شد.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با لحني خشمگينانه طي سخناني در كنيست اين رژيم، بيانيه تهران را «فريب آشكار» قلمداد كرد و با فرافكني از اصل موضوع گفت: «ايران با هدف انحراف افكار عمومي دنيا از مسئله وضع تحريم ها عليه اين كشور در شوراي امنيت، اين پيشنهاد دروغين را مطرح ساخته و ميزان كافي اورانيوم براي ساخت سلاح هسته اي در دست دارد»!
اين واكنش ها به نامه بيانيه تهران در حالي است كه نامه جمهوري اسلامي ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي در واقع شاخصي است براي قضاوت و داوري افكارعمومي دنيا كه اقدام و منطق ايران و نوع مواجهه آمريكا و آن چند كشور غربي را در كفه ترازوي انصاف و عدالت قرار دهند.
از همين روي، درباره اين نامه گفتني هايي هست كه به اجمال درباره مفهوم اين نامه از سه منظر سياسي، ديپلماسي و حقوقي اشاراتي خواهيم كرد:
1- از منظر سياسي نامه روز دوشنبه دكتر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان به يوكيا آمانو مديركل سازمان انرژي اتمي حاوي پيام هاي منطقي و پاسخ هاي محكم و دندان شكن ايران به بهانه تراشي هاي آمريكا و دو، سه كشور غربي است.
اولا؛ ارسال اين نامه به آژانس بين المللي انرژي اتمي كه به دنبال بيانيه مشترك ايران، تركيه و برزيل- در 17 مي 2010- صورت گرفت به وضوح نشان داد كه ادعاي منزوي شدن ايران در عرصه بين المللي همچون بنا كردن خانه اي بر روي آب است و از سوي ديگر؛ اين اقدام جمهوري اسلامي بيانگر اين مطلب است كه اتفاقاً اين آمادگي در ايران وجود دارد كه رسماً و از طريق مجاري بين المللي خواسته خود را طرح نمايد و دراين باره به گفت وگو و مذاكره بپردازد. ناگفته پيداست كه اگر ايران واقعاً در محيط بين الملل منزوي شده بود از چنين اعتماد به نفسي برخوردار نبود و ماجرا را ابتر باقي مي گذاشت.
ثانياً؛ آمريكايي ها مدتهاست كه بر روي اجماع جهاني عليه پرونده هسته اي ايران مانور مي دهند و اين در شرايطي است كه برزيل و تركيه به عنوان دو عضو غيردايم شوراي امنيت بلافاصله پس از نامه ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي، اين اقدام جمهوري اسلامي را گامي مهم توصيف كردند.
بنابراين مشاهده مي شود كه اجماع بر روي پرونده هسته اي ايران در شوراي امنيت چيزي جز دروغ و دسيسه بافي نيست و امروز برزيل و تركيه بطور جدي به دنبال آن هستند كه تنها از طريق به اجرا درآمدن بيانيه سه جانبه تهران، موضوع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران حل و فصل شود.
در سطحي گسترده تر از شوراي امنيت نيز مشاهده مي شود كه هيچ اجماعي عليه ايران درباره موضوع هسته اي شكل نگرفته است و بلكه كشورهاي گروه غيرمتعهدها (نم)، بسياري از كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي، و همچنين شوراي همكاري خليج فارس از بيانيه تهران و به تبع آن ارسال نامه اين بيانيه به آژانس بين المللي انرژي اتمي استقبال مي كنند. ثالثاً، ارسال نامه بيانيه سه جانبه تهران حكايت از آن دارد كه حتي قدرت هاي غربي در حال حاضر توان و قدرت اعمال فشار عليه ايران را ندارند. همچنانكه روزنامه غربي كريستين ساينس مانيتور ديروز در گزارشي به اين مسئله اعتراف مي كند و در تحليلي با اشاره به مسير دشوار آمريكا براي اعمال فشار بر ايران مي نويسد: «مشكل بزرگ تر بر سر راه رئيس جمهور آمريكا، باراك اوباما تغييراتي است كه در روابط قدرت هاي بين المللي در پي توافق سه جانبه ايران، برزيل و تركيه درباره تبادل سوخت هسته اي بوجود آمده است.»
2- از منظر ديپلماسي نيز نامه جمهوري اسلامي به آژانس بين المللي انرژي اتمي بر اين واقعيت دلالت دارد كه مقامات و ديپلمات هاي آمريكايي و غربي در موقعيت آفسايد تيم ديپلماسي ايران گرفتار شده اند.
درك و فهم اين تنگناي سياسي آمريكايي ها خيلي دشوار و پيچيده نيست جمهوري اسلامي ايران در اين نامه خواسته و مطالبه گروه وين (آمريكا، روسيه، فرانسه و آژانس) را برآورده ساخته است- بي آنكه امتياز دهد- با اين توضيح كه در راستاي تسهيل همكاري هسته اي- همچنانكه در بند 5 نامه ارسالي به آژانس تصريح شده است- ايران بر امانت گذاري 1200كيلوگرم اورانيوم با غناي كم (LEU) در تركيه در مقابل اخذ 120كيلوگرم سوخت 20درصد غني شده، موافقت كرده و با اين توصيف بهانه اي براي گروه وين باقي نمانده است.
اكنون اگر به اين اقدام منطقي ايران پاسخ «نه» داده شود و مسير صدور قطعنامه در پيش گرفته شود بي شك شكست بزرگي را آمريكايي ها در عرصه افكار عمومي دنيا تجربه مي كنند و از سوي ديگر؛ اگر گروه وين نامه ايران را در خصوص اجرايي شدن بيانيه سه جانبه تهران بپذيرد آنوقت مسئله اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران سالبه به انتفاء موضوع است.
به تعبير ديگر؛ ايران با ارسال اين نامه كه بر عملياتي شدن بيانيه تهران متمركز است يك بازي برد- برد را رقم زده است.
3- از منظر حقوقي نيز نامه بيانيه تهران به آژانس بين المللي انرژي اتمي بيانگر حقانيت فعاليت ها و اقدامات ايران در زمينه موضوع هسته اي است. اما درباره ابعاد حقوقي اين نامه بايد گفت:
الف) ارسال اين نامه به آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران اهل سياسي كاري و فريب كاري نيست بلكه پايبند به هرگونه بيانيه و يا توافقنامه اي است كه آن را امضا كرده باشد.
به موجب بيانيه مشترك ايران، تركيه و برزيل، از زمان امضاي موافقتنامه تبادل سوخت طي يك هفته، تهران متعهد شده بود نامه اي به آژانس بين المللي انرژي اتمي ارسال و آمادگي خود را براي اين تبادل اعلام كند. بنابراين مشاهده مي شود كه جمهوري اسلامي به اين تعهد خود عمل كرد. البته اين اقدام ايران در خصوص پايبندي به تعهدات و توافقنامه ها مشتي از خروارها است و در همين زمينه موضوع هسته اي به گواهي گزارش هاي متعدد آژانس بين المللي انرژي اتمي، جمهوري اسلامي نه تنها بر تمامي مقررات ان.پي.تي وفادار و پايبند بوده است بلكه هيچ گونه انحرافي در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي نداشته است.
ب) ارسال اين نامه همچنين مشخص كرد كه جمهوري اسلامي از حقوق حقه خود در خصوص دستيابي به انرژي هسته اي تحت هيچ شرايطي كوتاه نخواهد آمد و از حق عيني خود در اين زمينه اعراض نخواهد كرد.
آمريكايي ها پس از بيانيه مشترك ايران، تركيه و برزيل، پيش نويس قطعامه چهارم تحريم ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارايه كردند و بدين وسيله اين سيگنال را براي جمهوري اسلامي فرستادند كه در صورت تداوم مشي ايران در زمينه موضوع هسته اي اين تهديدها عملي خواهد شد اما ايران اسلامي بي توجه به تهديدها و هياهوهاي كاخ سفيد و دو، سه كشور غربي نامه خود را درباره بيانيه تهران در موعد مقرر تسليم آژانس بين المللي انرژي اتمي كرد.
ج) مواجهه جمهوري اسلامي ايران با آمريكايي ها و چند كشور غربي در خصوص پرونده هسته اي به وضوح دلالت مي كند كه آنها همواره مسيري سياسي و غير حقوقي در برابر پرونده هسته اي ايران انتخاب كرده اند. همچنانكه مكانيسم ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت- فوريه 2006- غيرقانوني بوده و به دنبال آن درخواست هاي شوراي امنيت نيز از ايران از جمله تعليق غني سازي مبناي قانوني نداشت و خلاف مقررات NPT بود؛ اكنون نيز نوع مواجهه آمريكا و چند كشور غربي آشكارا حكايت از اين دارد كه آنها به دنبال برخورد سياسي با ايران هستند و البته اين موضوع براي افكار عمومي دنيا و ملت هاي آزاده و مستقل جهان بيش از پيش روشن و مشخص شده است كه مشكل موضوع هسته اي ايران مسايل حقوقي و فني نيست بلكه در اغراض سياسي قدرت هاي غربي نهفته است.
آمريكايي ها اين روزها با بحران زيست محيطي ناشي از نشت نفت در آب هاي خليج مكزيك دست و پنجه نرم مي كنند و علي رغم 73 روز از شكل گيري اين لكه نفتي هنوز نتوانسته اند اقدامي مأثر انجام دهند و از گسترش و شيوع و عمق بخشي اين لكه نفتي جلوگيري كنند؛ به نظر مي رسد افزون بر حوزه زيست محيطي در حوزه زيست سياسي بدجوري در مخمصه و تنگنا قرار گرفته اند. لكه سياه بي منطقي ها و افزون طلبي ها و باج خواهي هاي آمريكا هر روز در سطح وسيعي در افكار عمومي دنيا رو به رشد و گسترش است و هيچ مشروعيتي براي اين به اصطلاح كدخداي دهكده جهاني باقي نمانده است.
اينجاست كه اهميت نامه بيانيه تهران بخوبي مشاهده مي شود چرا كه امروزه آمريكايي ها در اقناع افكار عمومي دنيا عاجز و در مواجهه با منطق ايران مستأصل و سردرگم شده اند اين نامه كه حقانيت جمهوري اسلامي را به دنبال داشت قطعاً در فرداهاي تاريخ نيز ماندگار خواهد بود حال چه قطعنامه اي عليه ايران تصويب شود يا نه.
حسام الدين برومند

 



از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزادمعرفي شدند

سرويس سياسي-
از سوي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اسامي 5 عضو جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد اعلام شد.
محمدرضا مخبردزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان جلسه سه شنبه شب اين شورا، اسامي 5 عضو جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد را اعلام كرد.
سيدشهاب الدين صدر رئيس سازمان نظام پزشكي و نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي، نسرين سلطانخواه معاون علمي فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان، محمدحسن شجاعي فرد رئيس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت، فرهاد دانشجو رئيس سابق دانشگاه تربيت مدرس و فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران از سوي دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي به عنوان اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد معرفي شدند.
بنابراين گزارش، براساس ماده 10 اساسنامه دانشگاه آزاد كه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصلاح و بازنگري شده است، اعضاي هيئت امنا اين دانشگاه شامل 5 نفر از اعضاي هيئت علمي تمام وقت دانشگاهها در مرتبه دانشياري و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، 4 نفر از اعضاي هيئت موسس كه حتما يك نفر از آنها روحاني باشد، وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا نمايندگان آنها، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها يا معاون وي و رئيس دانشگاه به عنوان دبير هيئت امنا مي شود.
همچنين براساس ماده 12 همين اساسنامه، پيشنهاد رئيس دانشگاه به شورايعالي انقلاب فرهنگي و صدور حكم توسط رئيس هيئت امنا پس از تصويب توسط شورايعالي انقلاب فرهنگي از مهمترين وظايف و اختيارات هيات امنا به شمار مي رود، يعني هيئت امنا پس از رسميت يافتن طبق اين اساسنامه، بايد ظرف مدت يك ماه فرد پيشنهادي براي احراز رياست دانشگاه را به شورايعالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.
ادامه موج اعتراضات
به عملكرد دانشگاه آزاد
اعتراضات به عملكرد دانشگاه آزاد در خصوص تلاش براي وقف اموال اين دانشگاه و همچنين بدرفتاري با دانشجويان همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه محمد محمدي مسعودي، عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه اموال دانشگاه آزاد متعلق به بيت المال و همه ملت ايران است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد ملك شخصي افراد نيست كه بتوانند آن را وقف كنند؛ تنها كسي كه مي تواند راجع به بيت المال مسلمين تصميم بگيرد حاكم شرع است.
وي با بيان اينكه پيش كشيدن بحث وقف اموال دانشگاه آزاد براي ادامه دادن مسيري است كه در اين چند دهه گذشته آقاي جاسبي و مافوقش در اين دانشگاه در پيش گرفته اند، افزود: اكنون كه اساسنامه دانشگاه آزاد اصلاح شده و طبق قانون بايد اجرا شود آقايان با درخطر ديدن منافع حزبي، تشكيلاتي، مادي و... خويش دست به هر اقدامي مي زنند تا اين اساسنامه را اجرا نكنند.
مسعودي در ادامه تاكيد كرد: نمايندگان مردم را در مجلس شوراي اسلامي متوجه اين مسئله مي كنيم كه هرگونه حركتشان در جهت بحث وقف اموال دانشگاه آزاد آنها را نزد مردم منزوي خواهد كرد و اين سؤال در ذهن مردم ايجاد خواهد شد كه اين افراد با جاسبي چه بده بستاني دارند؟
ابراهيم كمالي دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز هم با اشاره به وجود اسامي 4 نماينده استان فارس در ليست امضاكنندگان طرح 2 فوريتي وقف اموال دانشگاه آزاد به فارس گفت: اين نمايندگان بايد با حضور در دانشگاه شيراز، دلايل خود را براي انجام اين اقدام به دانشجويان توضيح دهند. عدم پاسخگويي، اين شبهه را به وجود مي آورد كه آنها با مسئولان دانشگاه آزاد همراه هستند.
به علاوه 300 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامشهر نيز در اعتراض به ضرب و شتم چند تن از دانشجويان اين دانشگاه و همچنين برخورد نامناسب مسئولان دانشگاه با حميد رسايي، در مقابل درب اصلي دانشگاه آزاد اسلامشهر تجمع كردند.
در اين تجمع ابتدا نماينده دانشجويان به ايراد سخنراني پرداخت و سپس دانشجويان با خواندن بيانيه اي اين اقدامات را محكوم و با دادن فرصت چند روزه به مسئولان دانشگاه، خواستار عذرخواهي رسمي دانشگاه آزاد اسلامشهر از حميد رسايي و دانشجويان شدند.
مجمع بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد هم طي بيانيه اي، ضرب و شتم دانشجويان توسط عوامل منتسب به اين دانشگاه را محكوم كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بار ديگر تساهل و تسامح در برخورد با ديكتاتورمآباني كه دانشگاه را با املاك شخصي خود اشتباه گرفته اند، سبب شد تا اين بار بسيج دانشجويي كه وارث بر حق ميراث انقلاب اسلامي و جنبش دانشجويي مسلمان در دانشگاه است، مورد هجمه مزدوران معلوم الحالي قرار گيرد كه جز جيره مزدوري اربابان خود، شعوري در فهم حرمت دانشگاه و دانشجو ندارند.
در ادامه اين بيانيه خاطرنشان شده است: چماقداران و قلدرهايي كه اقدام به ضرب و شتم دانشجويان كرده اند، با مجوز چه كساني و چگونه وارد دانشگاه شده اند؟ چه كساني پس از حادثه ضرب و شتم وحشيانه دانشجويان بسيجي، اقدام به بازداشت چندين ساعته اعضاي بسيج دانشجويي در دانشگاه كرده اند؟ و با چه مجوزي؟
نويسندگان اين بيانيه در پايان تاكيد كردند: مسئولان دانشگاه آزاد هرچه زودتر و پيش از آنكه صبر انقلابي دانشجويان بسيجي در دانشگاه به پايان رسد، تكليف و نسبت خود را با عناصر پشت پرده و آمرين و عاملين به اين اقدام كثيف مشخص كنند.

 



چرخ فلك (گفت و شنود)

گفت: يكي از نمايندگان مدعي اصلاحات مجلس ششم كه به آمريكا پناهنده شده است به ائتلاف فتنه گران با منافقين اعتراف كرد.
گفتم: حالا كه همه چيز افشا شده اعتراف مي كند؟! حالا چي گفته؟
گفت: فاطمه حقيقت جو در جمع گروه هاي ضدانقلاب در آمريكا گفته است، ما اصلاح طلبان با سازمان مجاهدين (منافقين)، سلطنت طلب ها و ماركسيست ها، يك هدف مشترك داريم و آن هم براندازي جمهوري اسلامي ايران است!
گفتم: حيوونكي!
گفت: اين نماينده اصلاح طلب مجلس ششم گفته است، اگرچه جنبش سبز به نتيجه مطلوب نرسيد ولي حركت دستجمعي ما قابل تقدير است!
گفتم: در شهر محل سكونت يكي از همين نديد بديدها چرخ فلك نصب كرده بودند، يكي از آنها به شهرداري زنگ زد و گفت؛ بايد از شما تشكر كنم! چون از وقتي كه اين پنكه بزرگ را نصب كرده ايد، هواي شهر ما خنك تر شده است!!

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ سران فتنه كه جرم بزرگي مرتكب شده اند تلاش دارند در سالگرد 22 خرداد با حيله گري مظلوم نمايي كرده و افكارعمومي را از جنايت هاي يك ساله خود نسبت به انقلاب و نظام منحرف كنند و روي كارهاي خلاف قانون خود و جرم هاي مرتكب شده سرپوش بگذارند. بايد روشنگري كرد.
6406---0912
¤ خواستم در جواب صحبت هاي موسوي و همسرش درخصوص اين ادعا كه بيانيه تهران برابري مي كند با توافقنامه تركمنچاي بگويم كه اگر اين طور بود مطمئناً ارباب هاي آمريكايي شان با كمال ميل اين توافقنامه را مي پذيرفتند. نه اينكه مجدداً و شتابزده بحث تحريم و اينگونه مسايل را دوباره عنوان كنند.
محمدي
¤ فتنه گران از كشف حجاب گرفته تا روزه خواري در روز قدس و پاره كردن عكس حضرت امام خميني(ره) هر كار شرم آوري كردند با اين حال هنوز در برخورد قضايي با سران فتنه مماشات ميشود چرا؟
0762---0935
¤ با بيانيه هايي كه سران فتنه اخيراً در حمايت از تروريست هاي بمب گذار منتشركرده اند بايد خدا را شكر كرد كه ماهيت آنان براي مردم روشن شد و از همه مهمتر بر كشور و مردم تسلط پيدا نكردند. خدا مي داند اگر با عوامفريبي روي كار مي آمدند چه بر سر مردم و انقلاب مي آوردند.
حسيني
¤ از اينكه كيهان هم سامانه پيام كوتاه راه اندازي كرده خوشحال هستم جاي خالي آن و ضرورت چنين كاري از سالها پيش احساس مي شد. در هر حال از توجهي كه به خوانندگان روزنامه داريد تشكر مي كنم.
3451---0914
¤ مجسمه ميدان انقلاب اسلامي كه يادآور روزهاي انقلاب بود با جلب موافقت شهردار تهران برداشته شد و بجاي آن لوستر بزرگ و آنتيك متروي تهران با هزينه بسيار گزاف تعبيه گرديده است. چرا؟
8017---0935
¤ گرد و خاك در استان كردستان زندگي را بر ساكنان آن سخت كرده و اين امر هر روز در حال تكرار شدن است ولي متاسفانه براي آن تاكنون چاره اي انديشيده نشده است.
كاظمي- سنندج
¤ در طول سال بيشتر از يك بار مناسبت آزادسازي خرمشهر نداريم ولي متاسفانه در اثر بدسليقگي مديران صداوسيما و پخش برنامه 90 اهميت اين مناسبت تاريخي كه براي كشور حيثيت ملي پيدا كرده تحت شعاع قرار گرفت.
محسن پور
¤ مي خواستم بدانم كه بلاخره تكليف خودروهاي فروخته شده تيبا كه حدود يك سال و نيم است مبلغ آن از متقاضيان دريافت شده است به كجا رسيده است. لطفاً مسئولان مربوطه تكليف ما را مشخص كنند.
عبداللهي
¤ از مسئولين فدراسيون واليبال كشور سوال شود حضور خانم ها در استاديوم در فينال مسابقات واليبال قهرماني آسيا با مجوز چه كسي بوده است. چرا اجازه داده ميشود چنين بدعتي صورت بگيرد؟
7124---0918
¤ صاحب شغل آزاد و جانباز اعصاب و روان هستم سال 83 مبلغ چهار ميليون تومان وام مضاربه از بانك دريافت كردم به دليل چندبار بستري شدن در بيمارستان مغازه ام تعطيل شد و ورشكسته شدم. در حال حاضر كه مي خواهم پول بانك را بپردازم مبلغ 6 ميليون تومان دير كرد مي خواهند.
يوسف خاني
¤ بعضي از اصطلاحات خارجي را در همين نمايشگاههاي فروش اتومبيل رواج مي دهند و سر زبان ها مي اندازند بعنوان مثال بجاي كلمه ضد سرقت اتومبيل كلمه خارجي آنرا تكرار مي كنند، كه مثلاً ارزش اتومبيل پايين نيايد. به عقيده بنده وزارتخانه هاي ارشاد و بازرگاني در اين مورد مسئول هستند و بايد پاسخگو باشند.
حجازي
¤ به سهم خودم از زحمت هايي كه سردار رادان و همكارانش در نيروي انتظامي كشور در رابطه با امنيت شهروندان مي كشند تشكر مي كنم خوب است مطبوعات مصاحبه اي با ايشان و طرحهاي در دستور اجرا داشته باشند.
عليمرداني
¤ در فاز يك شهرك انديشه ، خيابان اطلاعات زندگي مي كنم. متاسفانه هر روز از ساعت حدود يك و نيم بعدازظهر آب شرب منازل قطع مي شود و كسي هم حاضر به پاسخگويي نيست.
بختياري
¤ مي خواستم وضعيت نامطلوب بهداشت مناطق روستاي قره آغاج از توابع شهرستان ابهر را به اطلاع مسئولان ذيربط برسانم.
دودانگه
¤ از وزير بهداشت و درمان خواهش مي كنم كه يك بازديدي داشته باشند از بيمارستان فيروزآبادي شهرري تا ببينند اين بيمارستان چقدر از لحاظ امكانات و رسيدگي به بيماران با مشكل روبه رو است.
يك خانواده شهيد از شهرري
¤ چندين سال است كه با اجازه شهردار وقت در پاركينگ منزل به امرار معاش و در كنار آن به امور فرهنگي نيز مي پردازم. اما مدتي است كه به دليل شكايت شاكي خصوصي از ادامه فعاليت اقتصادي بنده در اين مكان جلوگيري مي كنند در حالي كه نه شاكي خصوصي خودش را معرفي مي كند و نه پرونده به محكمه فرستاده ميشود. و جالب اينكه بيش از 15 دوره گرد در منطقه بساط پهن كرده اند و شهرداري كاري به كار آنها ندارد.
محمودي
¤ در خيابان آران منشعب از خيابان آزادي امكانات جمع آوري مكانيزه زباله وجود ندارد در نتيجه سر هر كوچه كوهي از زباله همراه با بوي متعفن ساكنين محل و عابرين را رنج مي دهد. از شهرداري منطقه درخواست رسيدگي سريع و حل مشكل بوجود آمده را داريم.
يك تلفن
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 14/02/89 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده پل بزرگراه شهيد محلاتي تقاطع خيابان هفده شهريور به آگاهي مي رساند: حسب پيگيري هاي بعمل آمده، به محض خاتمه عمليات بهسازي، جدول گذاري و تعيين حريم پل بزرگراه شهيد محلاتي، تقاطع خيابان هفده شهريور با نصب دو دستگاه چراغ روشنايي 250 وات جيوه نسبت به تامين روشنايي محل فوق الذكر اقدام خواهد شد.

 



شكايت جديد خاتمي از مدير مسئول كيهان

صبح روز چهارشنبه- ديروز- مدير مسئول روزنامه كيهان كه براي تفهيم اتهام درباره شكايت جديد سيدمحمد خاتمي به دادگاه احضار شده بود، در شعبه 9 دادسراي تهران حضور يافت و به پرسش هاي داديار پاسخ داد.
شكايت جديد سيدمحمد خاتمي درباره بخشي از اظهارات حسين شريعتمداري در مناظره تلويزيوني با مصطفي كواكبيان است. مدير مسئول كيهان در آن مناظره تلويزيوني به ملاقات سيدمحمد خاتمي با جرج سوروس، سرمايه دار و صهيونيست معروف آمريكايي اشاره كرده بود. و خاتمي مدعي است كه با وي ملاقاتي نداشته است. جرج سوروس يكي از حاميان مالي كودتاهاي رنگي در كشورهايي است كه حكومت هاي ضدآمريكايي و ضداسرائيلي دارند. گفتني است كه «تشكيل كميته صيانت از آراء قبل از انتخابات»!، «ادعاي تقلب بعد از انتخابات»!، «آشوب هاي خياباني به بهانه تقلب در انتخابات»! و... از جمله توصيه هاي مشترك جرج سوروس، جين شارپ و ريچارد دورتي به جرياناتي است كه براي كودتاي رنگي ماموريت پيدا مي كنند. شريعتمداري تاكيد كرد كه اسناد غيرقابل انكاري از ملاقات خاتمي با جرج سوروس صهيونيست در اختيار دارد كه به دادگاه ارائه مي دهد و ابراز اميدواري كرد كه رسانه ملي به عنوان يكي از وظايف خود كه افزايش آگاهي عمومي و انتشار شفاف اخبار است، جريان دادگاه رسيدگي به شكايات موسوي، خاتمي و چند تن ديگر از عوامل فتنه عليه روزنامه كيهان را ضبط و براي آگاهي مردم پخش كند.
شايان ذكر است علاوه بر چند فقره شكايت عليه مدير مسئول كيهان- از جمله شيرين عبادي، اسفنديار رحيم مشايي، عمادالدين باقي، شادي صدر و...- كه طي 3 جلسه علني در دادگاه كيفري 76 رسيدگي و با توجه به اسناد غيرقابل ترديدي كه شريعتمداري ارائه كرد، برائت وي از اتهامات وارده را در پي داشت، هم اكنون نزديك به 40 شكايت ديگر كه سران و عوامل اصلي فتنه 88 از جمله شاكيان هستند در نوبت رسيدگي قرار دارد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:3 هزار نفر براي دريافت مجوز نشريه در نوبت هستند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت تاكنون 3 هزار نفر براي دريافت مجوز راه اندازي نشريه در نوبت هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس دكتر سيد محمد حسيني در حاشيه همايش بزرگداشت آيت الله شيخ محمد دشتي در محمودآباد تصريح كرد: با توجه به نقش مطبوعات در توسعه فرهنگي، به اعضاي هيئت نظارت دستور داده شد تا به دو ساعت جلسه در هفته اكتفا نكنند و با تلاش بيشتر زمان را براي صدور مجوز راه اندازي نشريه كاهش دهند.
وي با بيان اينكه نشريه به تنهايي قادر به اداره خود نيست تصريح كرد: توجه بيشتر به نشريات به ويژه نشريه استاني و محلي در دستور كار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: علاوه بر توزيع يارانه ها ميان نشريات تهران، نشريات محلي در سفرهاي استاني هيئت دولت نيز حمايت مي شوند.

 



عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي :
دادگاه ويژه روحانيت انحلال مجمع روحانيون مبارز را بررسي كند

يك عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي خواستار بررسي موضوع انحلال مجمع روحانيون مبارز در دادگاه ويژه روحانيت شد.
علي اصغر زارعي نماينده مردم تهران در مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به رويكرد مجمع روحانيون مبارز طي يك سال گذشته مبني بر طرفداري از جريان فتنه و اعلام بيانيه هاي تند و توهين به برخي مقامات بايد انحلال اين تشكل در دادگاه ويژه روحانيت بررسي گردد.
وي تأكيد كرد: نقض قانون احزاب از طرف مجمع روحانيون مبارز در جريان انتخابات رياست جمهوري زمينه دريافت تذكر اخطار توقف پروانه از طرف كميسيون ما ده 10 احزاب را فراهم كرده است.

 



ژست سياسي هنرمندان فراري با چاشني ابتذال و هرزگي (خبر ويژه)

برخي بازيگران و سينماگران كه همه شهرت خود را مديون فضاي فرهنگي داخل ايران هستند، به هنگام خروج از كشور ژست هاي مبارزه با اختناقي مي گيرند كه اساسا به آنها نمي آيد و اين در حالي است كه پس از خروج از كشور معمولا دچار سقوط هنري و حاشيه نشيني مي شوند.
اين واقعيت تبديل به سوژه اي براي داريوش سجادي از مخالفان مقيم خارج كشور شده تا به ارزيابي رفتار كساني چون گل شيفته فراهاني، سوسن تسليمي، محسن نامجو و ... بپردازد.
سجادي در وبلاگ خود - سخن - مصاحبه گل شيفته فراهاني با شبكه بي بي سي را مورد توجه قرار داد و نوشت: او به كرات در مصاحبه با بي بي سي روي اين محور تاكيد كرد كه در ايران وي و امثال او از آزادي بيان مطابق با خواست قلبي و بلكه عقلي شان محرومند. من ادعاي افرادي مانند گل شيفته را ناشي از خودشيفتگي مي دانم تا واقعيت! خود شيفتگاني كه به مجرد خروج از كشور، با ابتلا به نسيان و غرور، بي التفات به آن مي شوند كه اگر ستاره اقبال شان در عرصه هاي فرهنگي آن جامعه درخشيد در ذيل همان نظام حاكم بر آن جامعه و مناسبات و رسم و رسومات اداري حاكم بر ساز و كارهاي فرهنگي همان جامعه درخشيده و اين كمال بي معرفتي است كه پياز نظام را بخورند و به مجرد فربه شدن و آغاز فصل ثمردهي ناگهان به آغوش غريبه بلغزند و بانگ و فرياد برآرند كه آزادي نيست!
او مي افزايد: من نمي دانم امثال گل شيفته براي طي مدارج پيشرفت و ترقي در ذيل همان نظام كه وي آن را متهم به اعمال محدوديت براي درخشش ايشان مي كند محتاج چه چيز ديگري بوده كه از وي مضايقه شده؟ او در حالي رثاي اعتراض خود در نبود آزادي بيان و پيشرفت در ايران را در بي بي سي بلند كرده كه در ذيل همان نظام جمهوري اسلامي آخرين و بالاترين جوايز و مدارج را از حكومت دريافت كرده. كسب سيمرغ بلورين بهترين و جوان ترين بازيگر نقش اول بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر براي فيلم درخت گلابي و كسب مقام بهترين بازيگر بيست و دومين جشنواره فيلم فجر براي بازي در دو فيلم بوتيك و اشك سرما، كسب چنين مدارج و افتخاراتي اگر مويد امكان وي براي درخشش در ذيل همان مناسبات به زعم ايشان خفقان آور نيست پس چگونه قابل توجيه است؟
سجادي با لحني طنزآميز اضافه مي كند: گل شيفته در حالي مدام در مصاحبه هايش از نبود آزادي بيان و حيات و انديشه در كشورش گلايه مي كند كه براي مخاطب ناآشنا با ايشان چنين توهمي پيش مي آيد كه خلق الساعه با انديشمندي مبرز از جنس «هانا آرنت» يا «رزآ پاركز» و «ژانت رنكين» و «مادام پير كوري» يا «سيمون دوبووار» و «روزالين يالو» و «ژان دارك» و يا «جميله بوپاشا» مواجه شده كه همه استعدادها و نبوغ فزاينده اش توسط رژيمي سفاك و ديكتاتور در ايران به صلابه كشيده شده.
سجادي در ادامه مي نويسد تنها تفاوتي كه در گل شيفته ايران نشين و خارج نشين طي اين مدت ملاحظه شده، فقدان روسري بر سر ايشان است. و اضافه مي كند نمي توان منكر شد كه مخالف خواني بدون پشتوانه نظري و فكري، بخشي از اطوار هنرمنداني شده كه به دلايل غيرسياسي از كشور خارج مي شوند اما ظواهر سياسي براي اين كار مي تراشند.
داريوش سجادي به وضعيت مبتذل و سقوط آميز برخي از پيشينيان «فراهاني» اشاره كرد و يادآور شد: گل شيفته در حالي در حسرت نبود آزادي در ايران شكوه به بي بي سي مي برد كه پيش از او كساني از جنس او كمابيش با ادعاهائي مشابه ايران را ترك كردند و جو زده و مدهوش جاذبه ها و ظواهر شهر فرنگ ناگهان احساس به ايشان دست داد و جامعه هنري جهاني را حريصانه چشم انتظار انفجار استعدادها و هنرهاي بديع و نامكشوف خود كردند. انتظاري كه با همه ادعاهاي بلوغ و فرهيختگي و شعور نهايتا به چند اجراي سكشوال و اروتيك ختم شد! از جمله سوسن تسليمي بازيگري كه در دهه 60 اقبال پيدا كرد. او با هجرتش به آزادي! توقع شكوفايي را نزد شيدائيانش فراهم كرد اما در كمال تحير از ابتذال و ركيك گويي چارواداري در درام «خانه جهنمي» ]با مضمون صرف پايين تنه![ سر در آورد. نمونه ديگر «سعيد شنبه زاده» كه در بستر فرهنگي ايران خراميد و باليد و گروهش از اولين تا دوازدهمين جشنواره موسيقي فجر حضوري خوش اقبال داشت و برگزيده ششمين جشنواره موسيقي شد اما به «سنت مالوف اسلاف» باشعار نبود آزادي سر از پاريس درآورد و در مصاحبه با BBC نويد آن را به جامعه هنردوستان جهاني داد كه بزودي قصد آن را دارد تا «لخت مادرزاد»! بر روي صحنه براي علاقه مندان برقصد! تو گويي همه دغدغه جامعه هنري جهان رويت ما تحت عريان و اسافل اعضا و قر 360 درجه ]...[ مشاراليه است و همه شكوفائي هنر جهاني معطل و منتظر ملاحظه برهنگي اندام اين رقاص است. بر همين روال بجوئيد «محسن نامجو» را كه از قرائت قرآن شروع كرد و زماني سراينده و نوازنده قطعه عاشورا براي بيست وششمين جشنواره تئاتر فجر شد و با آغاز فصل برداشت متوجه شد در ايران آزادي نيست و با هجرت به غرب، شيفتگانش را حريصانه چشم انتظار فوران هنرش در دنياي آزاد كرد، انتظاري كه به شهوت خواني مشاراليه در كنسرت «بي نظير» ختم شد!
داريوش سجادي در پايان «ابتذال گردي» و «هوس طلبي» برخي شبه هنرمندان فراري و فيگور سياسي و اپوزيسيوني و آزاديخواهي آنها را به ماجراي همان كسي تشبيه كرد كه به داروخانه مي رفت و مي پرسيد «آقا نفت داريد». او نوشت: شيوه «مرثيه نبود آزادي» در ايران توسط برخي هنرمندان مذكور، فرهنگ سياسي را به ابتذال مي كشد.

 



رفيق شهرام جزايري و منافقين! تو را چه به امام؟! (خبر ويژه)

رقيب ناكام آراي باطله در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: ما در انتخابات نهم در سال 84، دولت دستمان و بنا به دلايلي كه نمي خواهم از آن صحبت كنم همه چيز را از دست داديم.
كروبي در گفت وگو با «مسيح-ع» خبرنگار فراري روزنامه اعتمادملي كه اينك با باند مهاجراني (جرس) همكاري مي كند، درباره اين تعبير كه آيا انقلاب فرزندانش را خورده مدعي شد: پس از رحلت امام خميني ما پيش بيني مي كرديم كه به تدريج از طرف برخي افراد منزوي شويم. اما اين شرايط را پيش بيني نمي كرديم. البته اين شرايط نه تنها براي ما بلكه بر بسياري از مردم كشور نيز سخت مي گذرد. عليرغم اينكه آمادگي اين را داشتيم و داريم اما شاهديم كه اين شرايط (خورده شدن فرزندان انقلاب) براي اكثر قريب به اتفاق نسل اول انقلاب رخ داده است.
كروبي با اشاره به انزواي خود حتي نزد كساني چون خاتمي و موسوي كه نتيجه راديكاليسم كور او بود، گفت: من معتقدم هر يك از اين افراد (موسوي و خاتمي) بايد كار خود را انجام دهد و البته انجام مي دهد و بايد فعاليت فردي را حفظ كنيم و ادامه دهيم. ليكن در مواردي كه نياز به انتشار بيانيه هاي مشترك باشد بايد اين امر صورت گيرد. البته من براي مورد خاصي پيشنهادي دادم و استقبال شد اما متاسفانه عملي نشد و خودم به تنهايي اقدام كردم.
وي همچنين دولت هاي خاتمي و هاشمي را متهم به مشاركت در تقلب كرد و مدعي شد: از رحلت امام به بعد تقلب ها در انتخابات آغاز شد.
اين گزافه گويي ها در حالي است كه شخص كروبي خود برآمده از همين انتخابات در مجلس سوم و ششم، بر كرسي رياست مجلس نشست و هرگز مدعي نشد در انتخابات تقلب شده است. همچنين شخص خاتمي و وزير كشور وي- موسوي لاري- به صراحت اعلام كردند كه در انتخابات رياست جمهوري نهم تقلبي صورت نگرفته و سالم ترين انتخابات پس از انقلاب بوده است.
از سوي ديگر كروبي روشن نمي كند كه اگر سلامت افكارعمومي باعث شد فلان نامزد آلوده به رشوه هاي امثال شهرام جزايري نتواند مجدداً از نردبان قدرت بالا رود، آيا اين نشانه ماندگاري انقلاب - با وجود حضور برخي فرزندان ناخلف است- يا نشانه خورده شدن انقلاب توسط فرزندان آن. درست تر اين بود كه آقاي كروبي مي گفت برخي فرزندان راه گم كرده، دنبال خوردن و بر باد دادن انقلاب بودند اما با سد پولادين ملت و مقتداي انقلاب مواجه شدند.
رويكرد منافقانه كروبي براي مقابل هم نشاندن دو مقطع حيات حضرت امام و پس از رحلت آن حضرت در حالي است كه در جريان فتنه اي كه به سردمداري امثال كروبي ساماندهي شد، به تصوير حضرت امام و باورهاي بنيادين ايشان (اسلام و جمهوري اسلامي و ولايت فقيه) جسارت شد و شخص كروبي با بلاهت تمام به نامه نگاري و ابراز محبت با شيخ آلت دست منافقين كه مطرود حضرت امام قرار گرفته بود پرداخت. ستاد اصلي كروبي در انتخابات و پس از آن نيز به خانه اي تيمي با حضور بدنام ترين عناصر گروهكي معارض با حضرت امام تبديل شد. با اين اوصاف بايد به آقاي كروبي گفت خود را خرج قمار امثال شهرام جزايري و منافقين ورشكسته مي كني و پاي فرزند خوري انقلاب مي نويسي؟!

 



موسوي بايد هزينه بدهد و همسرش را به خارج بفرستد! (خبر ويژه)

دو تن از افراطيون فراري امكان باز توليد آشوب هاي خياباني از سوي فتنه گران را ناممكن توصيف كردند.
سعيد قاسمي نژاد از اعضاي فراري گروهك ادوار تحكيم كه اكنون در پاريس اقامت دارد و با رسانه روزنت (به مديريت سلطنت طلبان) همكاري مي كند، به راديو زمانه گفت: به نظر مي رسد كه اگر اوضاع همين طور پيش برود، در 22 خرداد احتمالاً امكان تجمع فراهم نباشد. به اين دليل كه در سمت اپوزيسيون يأس را مي بينيم و در واقع فقدان اعتماد به نفس، پراكندگي و تا حدي بحران رهبري داريم. از سوي ديگر هم طرف مقابل، اعتماد به نفسش را تا حد مناسبي به دست آورده است. بحران همبستگي را كه در سه چهار ماه اول داشت، تا حد مناسبي رفع و رجوع كرده و به نظر مي رسد كه راهكار و تكنيك برخورد با تجمع خياباني را نيز به دست آورده باشد.
وي معضل اصلي شبكه فتنه را هدايت آن عنوان كرد و گفت: آقايان كروبي و موسوي يا بايد خودشان هدايت تاكتيكي جنبش را به طور رسمي بر عهده بگيرند و به جز حرف هاي كلي و مشخص كردن مسير كلي، بيايند و راهكار بدهند و يا مستقيم يا غيرمستقيم كمك كنند شورايي شكل بگيرد كه اين شورا بتواند هدايت تاكتيكي جنبش را تحت نظر آنها انجام بدهد. طبيعتاً بايد يك سري از اعضاي اين شورا در خارج از كشور باشند كه بتوانند صريح صحبت كنند و بدون ترس از دستگيري، طرح هاي لازم را ارائه بدهند.
وي درباره پيشنهاد عملي در اين زمينه هم خواستار فرار زهرا رهنورد از كشور بدون موسوي شد و گفت: بهترين راه براي حل معضل آن است كه خانم رهنورد براي يك فرصت مطالعاتي از كشور خارج شود و اين مسئوليت را بر عهده بگيرد. نيازي هم به تاييد مستقيم آقاي موسوي و كروبي ندارد.
راديو زمانه پرسيد «وقتي خانم رهنورد از كشور خارج شود، خطر دستگيري ايشان وجود ندارد. ولي آيا آنچه خانم رهنورد بگويند به طور مستقيم با آقاي موسوي برخورد نمي كند و خطر دستگيري ايشان را مانند گذشته پيش نمي آورد؟ مگر اين كه آقاي موسوي از خانم زهرا رهنورد رسماً اعلام برائت كنند كه در آن صورت هم آيا به فضاي مبارزه در ايران ضربه نمي خورد؟» جوجه آشوبگر فراري در پاسخ گفت: به هر حال وقتي شما مسئوليت رهبري يك جنبش را بر عهده گرفته ايد يا بايد جنبش كوتاه بيايد و يا يك سري هزينه هايي دارد. به نظر من، يكي از مشكلات كنوني ما اين است كه بعد از هزينه سنگيني كه پس از انقلاب 57 پرداخته ايم، از اين ور بام افتاده ايم.
سراج ميردامادي مديركل انتخابات در وزارت كشور دولت اصلاحات هم كه در فرانسه اقامت دارد درباره امكان تكرار اغتشاش هاي خياباني به راديو فردا گفت: با رفتار حاكميت در سركوب خياباني و احكام صادره، عملاً فاز خياباني تعطيل شده و به اجرا گذاشته نخواهد شد.

 



چامسكي: آمريكا نمي تواند برتري جويي خود را به ايران تحميل كند (خبر ويژه)

نوام چامسكي، تحليلگر و منتقد آمريكايي گفت: كاخ سفيد نمي تواند سياست هاي برتري جويانه خود را به ايران تحميل كند زيرا اين كشور زير بار حرف زور نمي رود.
وي در سخنراني خود در بيروت گفت: براي آمريكا مهم نيست چه دولتي در كدام كشور بر مسند قدرت باشد زيرا تنها چيزي كه براي واشنگتن اهميت دارد اين است كه آن دولت از دستورات ايالات متحده پيروي كند.
چامسكي افزود: ايران از ايالات متحده دستور نمي گيرد و به حاكميت ملي خود احترام مي گذارد.
اين يهودي منتقد سياست خارجي آمريكا كه به مناسبت دهمين سالگرد عقب نشيني اسرائيل از جنوب لبنان سخنراني مي كرد، رژيم اسرائيل را همچون دولت آپارتايد و نژادپرست سابق در آفريقاي جنوبي خواند و گفت، براي اسرائيل سرنوشت فلسطيني ها اهميتي ندارد.

 



اعتراف حقيقت جو به ائتلاف با منافقين (خبر ويژه)

نماينده اصلاح طلب مجلس ششم و از فراريان به خارج كشور از يكي شدن جريان فتنه با منافقين و سلطنت طلب ها خبر داده است.
«فاطمه حقيقت جو» اواخر سال گذشته در جمع عده اي از ضدانقلابيون فراري در شهر بوستون آمريكا كه اخبار و تصاوير آن اخيرا در سايت ها و خبرگزاري هاي خارجي منتشر شده است، مي گويد: «همه ما با ديدگاه هاي مختلف، با نظرهاي مختلف دور هم جمع شديم، يكي ممكن است سلطنت طلب باشد، يكي ديگر ممكن است عضو سازمان مجاهدين ]منافقين[ باشد، همه ما يك هدف مشترك داريم.»
اين اظهارات حقيقت جو با كف و سوت منافقين مواجه مي شود و وي ادامه مي دهد: ما بايد از جهان بخواهيم كه ايران را به رسميت نشناسند، اين اهميت خيلي زيادي دارد.
وي همچنين طي سخناني پس از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته و در اوج اقدامات خرابكارانه فتنه گران كه با حمايت غرب و آمريكا انجام شد در جمع حاميان اين جريان در آمريكا گفته است: من به دليل اين كه خودم در داخل ايران حضور ندارم و حركت در داخل ايران پرهزينه است در خارج از كشور ما چه كار مي توانيم بكنيم. ما بايد كمك كنيم كه فشارها بر ايران بويژه درباره حقوق بشر زياد شود.

 



چهاردهم كه نميشه، سيزدهم چطوره؟! (خبر ويژه)

پس از ناكامي برنامه ريزان فتنه براي سوءاستفاده از مراسم رحلت حضرت امام(ره) در 14 خرداد، كه ريزش شديد هواداران قبلي از جمله علت هاي اصلي اين ناكامي بوده است، سران فتنه تصميم گرفته اند برنامه هاي خود را به صورت محدود در يكي از سالن هاي اجتماعات تهران برپا كرده و فيلم و خبر آن را براي ابراز وجود به رسانه ها و سايت هاي حامي فتنه در داخل و خارج ارسال نمايند.
بنابر گزارش هاي دريافتي كيهان پس از آن كه مسئوليت برگزاري مراسم 14 خرداد به دليل كارشكني هاي پي درپي برخي افراد حاضر در دفتر حفظ و نشر آثار امام برعهده نهادهايي ديگر نهاده شد، سران فتنه به اين نتيجه رسيدند كه با حضور ميليوني عاشقان امام در آن روز فرصت فتنه گري براي معدود هواداران فريب خورده نخواهند داشت و در نتيجه برنامه ريزي هايي براي سوءاستفاده از مراسم 13 خرداد به عمل آورده اند.
گزارش ها نشان مي دهد عده اي از شكست خوردگان جريان فتنه قصد دارند در روز 13 خرداد كه روز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خميني است با برگزاري مراسم در تهران و يا يكي دو شهر ديگر آنها را تبديل به محلي براي هتك انديشه امام و مطرح ساختن جريان فتنه كنند. از جمله در تهران برنامه اين است كه با اجاره يك سالن بزرگ تمام سران فتنه به مجلس دعوت شوند و كليه برنامه هايي كه ديگر امكان عملي كردن آن در 14 خرداد وجود ندارد، در آن مجلس عملي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14