(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 خرداد 1389- شماره 19655

حديث دشت عشق
به بهانه آغاز فصل نقل و انتقالات قرارداد هاي چند صد ميليوني در فوتبال!
اخبار كوتاه از فوتبال
ميران از سرمربيگري تيم ملي جودو كناره گيري كرد كجا رفت خرد جمعي آقايان؟!
صعود چهار پله اي حدادي در رنكينگ جهاني
رضازاده: برخي از دوستان رويكرد مقابله با ما را در پيش گرفته اند
برنامه هاي تيم ملي واليبال تشريح شد خوش خبر : با 9 كشور مذاكره كرديم اما به نتيجه نرسيديم
اردوي تيم ملي وزنه برداري در مجارستان
جودو قهرماني جهان جام بهترين تيم جهان به ايران رسيد
اسكي بازان تست دادند
محبي سرمربي كشتي كرمانشاه
جريمه مالي براي دو تيم واليبال
آغاز ليگ برتر تنيس
9 انتصاب جديد در فدراسيون شطرنج
پرداخت دستمزد تكواندوكاران سايپا
عليزاده غايب اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
قهرماني نوجوانان واليبال در محاصره نقد و ستايش نقطه آغاز براي تصميم بهتر
اخبار فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا خالداري»
از كوثر حق باده نابش دادند

شهيد «رضا خالداري» يازدهم اسفندماه سال45 در خانواده اي مذهبي درمحله انصار كوهبنان بدنيا آمد و به دليل عشق و علاقه زياد خانواده به امام رضا(ع) او را رضا ناميدند.
او در دوران طفوليت بيماري سختي گرفت، اما به لطف پروردگار بهبودي يافت و در همان دوران كودكي ونوجواني تمام كارهاي او پسنديده و از روي نظم خاص انجام مي شد.
از شش سالگي در كنار خانواده نماز مي خواند. به نماز اول وقت اهميت مي داد و در انجام فرايض ديني كوتاهي نمي كرد. او در دفاع از دستاوردهاي انقلاب فردي كوشا و مؤمن بود. شهامت ومتانت او زبانزد خاص و عام بود. در رفتار با والدين اصول اخلاقي را رعايت مي كرد. او از لحاظ تقوا و دينداري الگوي خانواده و دوستان بود و در تمام ابعاد سياسي، اجتماعي و فرهنگي نقش پررنگي داشت.
او يكي از اعضاي فعال بسيج بود و درسن19 سالگي به همراه چند تن از همكلاسي هاي بسيجي خودش براي دفاع از ميهن عازم جبهه شد. آرزويش شهادت بود و مي گفت من به جبهه مي روم و شهيد مي شوم.
رضا سرانجام در تاريخ 29/10/65 در عمليات كربلاي5 درمنطقه شلمچه و درحال اقامه نماز به آرزوي ديرينه اش دست يافت.

 



به بهانه آغاز فصل نقل و انتقالات قرارداد هاي چند صد ميليوني در فوتبال!

فكر مي كنيد حال يك كارمند يا كارگر كه ساعت 7صبح و هنگام رفتن به سركار روي پيشخوان روزنامه مي خواند كه «هركس من را مي خواهد بايد 700 ميليون تومان بدهد» چه طور مي شود؟
اگرچه بحث قراردادهاي سنگين در فوتبال كه البته يكي دو سالي است به فوتسال و بسكتبال هم كشيده شده بحثي تكراري است و هر سال با آغاز فصل نقل و انتقالات موجي به راه مي افتد كه بايد با بالا رفتن قيمت كاذب مربيان و بازيكنان برخورد كرد اما در عمل طي 9سال گذشته كه از عمر ليگ حرفه اي ايران مي گذرد اتفاقي نيفتاده است. البته امسال گويا وضع بدتر از قبل شده است. اگر سال قبل بازيكنان و مربيان شرم مي كردند از اين كه بگويند چه قدر مي خواهند از يك باشگاه بگيرند و مرتب رقم هاي بالايي كه از قراردادهايشان منتشر مي شد را تكذيب مي كردند اما امسال ديگر رك گويي به شيوه مرسوم تبديل شده است.
سال قبل آن قدر محافظه كاري وجود داشت كه وقتي رسانه اي خبر از قرارداد ششصد و شصت و شش ميليون توماني مهدي رحمتي با سپاهان مي داد اين خبر سريع با واكنش دروازه بان زردها رو به رو مي شد اما در آستانه شروع فصل و نقل و انتقالات ليگ دهم برخي مربيان و بازيكنان از اين كه مي گويند «هر تيمي من را مي خواهد بايد 700 ميليون تومان بدهد» ابايي ندارند.
سال قبل و البته شايد چند سال قبل تر قانوني براي متعادل نگه داشتن رقم قرارداد بازيكنان و مربيان نوشته شد، قانوني كه با كم توجهي يا حتي بهتر بگوييم بي توجهي مديران باشگاه ها و البته فدراسيون فوتبال فراموش شد تا كار به اينجا برسد كه بازيكنان از قراردادهاي چندصدميليوني شان بگويند.
انگار بعضي از بازيكنان هم باور كرده اند كه قيمت واقعي شان اين رقم هاي چندصدميليون توماني است و انگار آنها هم فهميده اند كه فوتبال ايران بهشت بازيكنان است. بهشتي كه خبري از ماليات هم در آن نيست و بازيكن هرچه بگيرد مستقيم مي شود پول و ماشين و خانه.
در اين فضا علي سعيدلو در ادامه نامه هايي كه براي علي كفاشيان مي فرستد در دستوري از رئيس فدراسيون فوتبال خواست تا اين افزايش بي رويه قيمت ها را كنترل كند. البته اگرچه شايد تعيين سقف قيمت در فوتبال حرفه اي بي معنا باشد اما حتما اين را هم مي پذيريد كه در فوتبال حرفه اي روز دنيا هم نمي توان مثالي آورد كه يك بازيكن خودش قيمت اش را تعيين كند و بگويد «اگر باشگاهي من را مي خواهد بايد 700 ميليون تومان بدهد.»
پس از دستور سازمان تربيت بدني، يكشنبه هيات رئيسه سازمان ليگ تشكيل جلسه داد كه يكي از بحث هاي مطرح شده پيرامون همين موضوع بود. اتفاقي كه عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ در توصيف آن مي گويد: «در جلسه هيات رئيسه بحث و بررسي كرديم كه چگونه جلوي بالا رفتن رقم قرارداد مربيان و بازيكنان را بگيريم كه در نهايت به اين رسيديم سقف قراردادي تعيين كنيم كه سقف قرارداد مشخص شده اما هنوز چون رقم قطعي نيست نمي توانم بگويم كه سقف قرارداد بازيكنان و مربيان چه قدر است.»
وي خطاب به باشگاه ها گفت: «در حال حاضر 305 بازيكن آزاد هستند و قراردادي با هيچ باشگاهي ندارند و با توجه به اين كه هر باشگاه ليگ برتري تنها مي تواند شش بازيكن ليگ برتري بگيرد يعني اينكه 108 بازيكن از 305 بازيكن مي توانند فصل بعد در ليگ برتر بازي كنند. با اين وضع باشگاه ها مي توانند بازار را در دست بگيرند و تعيين تكليف كنند كه كدام بازيكن را با چه قيمتي جذب كنند. بازيكن مجبور است يا اين كه رقمي كه باشگاه برايش تعيين مي كند را بپذيرد يا اينكه بيرون بنشيند.»
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه تضميني است باشگاهي كه بر اساس سقف قرارداد به بازيكن پول مي دهد، ديگر به آن بازيكن پول زيرميزي ندهد؟ گفت: «اگر سازمان ليگ در گزارشي كه از سوي ناظران خود دريافت مي كند متوجه مغايرت مبلغ پرداختي با رقم قرارداد شود با آن باشگاه و بازيكن مربوطه به صورت جدي برخورد مي كند. ضمن اين كه قطعاً سازمان هاي دولتي و صنعتي كه مقام مافوق باشگاه ها به حساب مي آيند هم چنين مغايرتي را متوجه شوند آنجا هم براي باشگاه و مسئولان آن باشگاه مشكلاتي به وجود مي آيد.»

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي:چه كسي قطبي را به ايران آورد؟!
پس انتقاد بسياري از كارشناسان نسبت به عملكرد افشين قطبي در تيم ملي ، اين بار نوبت به علي دايي رسيد تا بعد از قهرماني پيروزي در جام حذفي انتقاداتي را به سرمربي تيم ملي وارد كند. دايي كه از ابتدا هم رابطه خوبي با افشين قطبي نداشت درپاسخ به اظهار نظر وي كه گفته بود نبود مهاجم در ايران به خاطر حضور دايي است ، گفت : قطبي نظر خودش را اعلام كرده و مورد احترام است. نمي خواستم جواب دهم اما قطبي بداند دايي جواني و عمر خودش را در اين مملكت گذاشت و امثال قطبي حق ندارند درباره من حرف بزنند و اظهارنظر كنند زيرا هيچ كس نفهميد قطبي چگونه وارد فوتبال ما شد. آقاي قطبي،من در اين فوتبال به بيمارستان رفتم، به سرم بخيه خورد و شب ها نخوابيدم اما شما چي؟ متأسفانه فوتبال ما همين است. كسي مثل قطبي به خودش اجازه مي دهد درباره من حرف بزند و ورزش ما را زير سؤال ببرد. آيا كسي مي داند قطبي چه زجري براي فوتبال ما كشيده كه الان بايد حرف بزند؟ دايي ادامه داد : زماني كه در ايران جنگ بود ايشان از كشور خودشان فرار و در محيطي آرام زندگي كردند. كساني در اين مملكت بودند كه جان خودشان را كف دستشان گذاشتند و برعكس امثال قطبي كه از ايران رفتند به خاطر ناموس و كشورشان در جنگ شهيد آقايان در رسانه هاي بيگانه رفتند و راجع به مسائل مختلف حرف زدند و در بهترين جاي دنيا زندگي كردند و حالا دارند اين طوري حرف مي زنند اما من نمي توانم در بهترين جاي دنيا زندگي كنم.
فوتبال ايران در رده شصت و يكم رده بندي فيفا
فوتبال ايران درتازه ترين رده بندي فيفا با يك پله نزول و 521 امتياز در رده شصت و يكم تيم هاي فوتبال جهان قرار دارد.ايران در ميان تيم هاي آسيايي همچنان پس از استراليا (886 امتياز)، ژاپن (682 امتياز) و كره جنوبي (632 امتياز) در رده چهارم قرار دارد.تيم هاي برزيل ، اسپانيا و پرتغال رده هاي اول تا سوم اين جدول رده بندي را در اختيار دارند.
آغاز مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتسال آسيا
هشت تيم حاضر در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا پس از يك روز استراحت از امروز (پنجشنبه) ديدارهاي اين مرحله را در تاشكند ازبكستان برگزار خواهند كرد.براساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا تيم ملي فوتسال كشورمان در آخرين ديدار از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا ساعت 30:19 امروز در مجموعه ورزشي ازبكستان تاشكند به ديدار لبنان، تيم دوم گروهA مسابقات مي رود. شاگردان حسين شمس در صورت برتري مقابل لبنان در مرحله نيمه نهايي مسابقات به مصاف برنده بازي ازبكستان- استراليا مي روند. برنامه ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا به شرح زير است:
¤ بازي شماره يك: تايلند- چين
¤ بازي شماره 2: ژاپن- قرقيزستان
¤ بازي شماره 3:ازبكستان- استراليا
¤ بازي شماره 4: ايران- لبنان
برنامه ديدارهاي مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا به شرح زير است:
جمعه 7/3/89
¤ برنده بازي شماره يك- برنده بازي شماره 2
¤ برنده بازي شماره 3- برنده بازي شماره 4
ديدارهاي رده بندي و فينال مسابقات فوتسال قهرماني آسيا روز يكشنبه 9 خردادماه برگزار مي شود.
مايلي كهن جدي ترين گزينه سايپا
تكليف سرمربي تيم فوتبال سايپا در ليگ دهم هفته آينده مشخص خواهد شد.برخلاف گمانه زني ها برسر توافق مسئولان باشگاه سايپا با برخي از مربيان ليگ برتري، اما وضعيت سرمربي اين تيم در جلسه هاي هيئت مديره اين باشگاه مشخص خواهد شد.گفته مي شود محمد مايلي كهن سرمربي فصل گذشته سايپا و امير قلعه نويي گزينه هاي جدي مسئولان اين باشگاه هستند اما احتمال حضور قلعه نويي در اين تيم با توجه به مبلغ درخواستي اش، كم رنگ خواهد بود. بنابراين مايلي كهن جدي ترين گزينه براي هدايت نارنجي پوشان در ليگ دهم خواهد بود.
مرفاوي سرمربي جديد مس
سرمربي فصل پيش تيم فوتبال استقلال به عنوان سرمربي تيم مس كرمان در دهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر منصوب شد. صمد مرفاوي كه صبح ديروز (چهارشنبه) راهي كرمان شده بود پس از مذاكراتي كه با فتح الله نژاد زماني مديرعامل مس داشت به عنوان سرمربي اين تيم در ليگ برتر معرفي شد.
تمديد قرارداد مهدوي كيا
مهدي مهدوي كيا كه از اواسط فصل نهم ليگ برتر به تيم استيل آذين پيوست، صبح ديروز (چهارشنبه) با حضور در باشگاه استيل آذين قراردادش را به مدت دو سال ديگر با اين تيم تمديد كرد.مهدوي كيا قرار است با حضور در هيئت فوتبال تهران قرارداد دو ساله اش با باشگاه استيل آذين را به ثبت برساند.استيل آذين قبل از اين با سياوش اكبرپور، حسين كاظمي ، ميلاد زنيدپور و سوشا مكاني قرارداد بسته بود و قرارداد چند بازيكن فصل گذشته اش را نيز تمديد كرده است.

 



ميران از سرمربيگري تيم ملي جودو كناره گيري كرد كجا رفت خرد جمعي آقايان؟!

سرمربي تيم ملي جودو كشورمان با صدور بيانيه اي از حضور در كادر فني اين تيم كناره گيري كرد.
در متن بيانيه ميران آمده است: «موفقيت يا عدم موفقيت در ورزش حاصل يك كار جمعي و گروهي بوده و حمايت و پشتيباني يك جمع را مي طلبد؟ چيزي كه هيچ وقت در يكسال گذشته در جودو شاهد آن نبوديم. درست در بدترين شرايط و بعد از تغيير رئيس فدراسيون و استعفاي سرمربي وقت تيم ملي به دليل اختلاف با سرپرست فدراسيون، از من خواستند مسئوليت سخت و دشوار هدايت اين تيم را تا المپيك 2012 بر عهده بگيريم.
سرمربيگري يك تيم بي پشتوانه، بي انگيزه و خالي از مدال آوران سال هاي گذشته و در فاصله 10 روز مانده تا مسابقات آسيايي كه تنها يك مدال برنز در آنجا حاصل شد. در آن زمان به دفعات اعلام كردم كه اين تيم ملي حداقل تا گوانگژو نياز به كار دارد. قبل از مسابقات جهاني هلند، حادثه سقوط هواپيماي مسافربري و جان باختن اعضاي تيم ملي نوجوانان رخ داد كه كل جودوي ايران را در شوكي عميق فرو برد، به نحوي كه مدت ها هيچكس علاقه اي به تمرين جودو نداشت.
در مسابقات جهاني هلند يك مقام پنجمي با 3 شركت كننده حاصل شد و اوايل آبان پس از مسابقات غرب آسيا، 4 ماه اردوهاي تيم ملي به دليل نبود بودجه تعطيل شد و فرصت حضور در مسابقات و اردوهاي داخلي و خارجي كه پيش بيني كرده بوديم، از دست رفت.در آن روزها تمامي حواس جودو ما معطوف به جنگ و دعواهاي مدعيان پست رياست فدراسيون جودو شده بود كه لطمه آن فقط و فقط متوجه تيم ملي شد.با شروع تمرينات از اوايل سال جديد هيچ فرصتي براي آماده سازي تيمي كه 4 ماه رها شده بود، فراهم نشد و نفرات باتجربه يا مصدوم بودند يا آمادگي لازم براي شركت در مسابقات سنگين را نداشتند. كجا بود اين خردجمعي و همبستگي كه اينك از آن دم مي زنند؟ و اين كميته فني دلسوز و كارآمد چه كمكي در اين مدت به تيم ملي كرد؟
كدام مسئول از فدراسيون و كميته فني يكبار سرتمرين تيم ملي آمد تا باعث ايجاد روحيه در تيم ملي شود؟ يكسال هيچكس كمك حمايتي از تيم ملي نكرد و در پايان من شدم مقصر در تمامي مشكلات جودو و تعطيلي اردوها. نتايج ضعيف تونس از قبل قابل پيش بيني بود و به نظرم افرادي كه تازه به فكر كمك به جودو افتادند، يكسال دير به اين باور رسيدند. در فاصله اين چند روز مي خواستم بيشتر ازنظرات اهالي جودو بهره مند باشم. در پايان كناره گيري خود را از تيم ملي جودو اعلام مي دارم و براي جودوي ايران آرزوي موفقيت مي كنم.»

 



صعود چهار پله اي حدادي در رنكينگ جهاني

احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا با كسب عنوان پنجم در مرحله دوم رقابتهاي برليان ليگ جهان چهار پله در رنكينگ فدراسيون جهاني صعود كرد.
با برگزاري مرحله دوم رقابتهاي برليان ليگ دووميداني جهان در شانگهاي، اتحاديه جهاني دووميداني آخرين رده بندي پرتابگران ديسك را اعلام كرد. در جديدترين تاپ ليست منتشر شده از سوي فدراسيون جهاني دووميداني اسامي 100 پرتابگر ديسك مرد در حالي منتشر شده است كه احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا با كسب مقام پنجم در رقابتهاي برليان ليگ جهان در شانگهاي با ركورد 67 متر و 8 سانتي متر خود در رده ششم برترين پرتابگران دنيا قرار گرفته است.
در اين رده بندي كه در پايان اولين مسابقه رسمي و مهم سال 2010 در ماده پرتاب ديسك منتشر شده است حدادي با ايستادن در رده ششم جهان نسبت به آخرين رده بندي جهاني خود در سال 2009 چهار پله صعود كرده است.

 



تشكيل سازمان تيم هاي ملي در وزنه برداري
رضازاده: برخي از دوستان رويكرد مقابله با ما را در پيش گرفته اند

حسين رضازاده گفت: تمام تلاش خود را براي حل مشكل علي حسيني انجام خواهم داد.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري در جريان سفر به شهرستان اراك، در جمع خبرنگاران افزود: در سفري كه بهمن ماه گذشته به مقر فدراسيون جهاني وزنه برداري در مجارستان داشتيم، از تاماش آيان براي بررسي و حل مشكل سعيد علي حسيني وقتي را درخواست كرديم كه در نهايت اين وقت براي 25خرداد داده شد؛ سعيد از وزنه برداران مستعد و با آتيه ايران است كه اميدوارم با توكل به خدا و با همكاري سازمان تربيت بدني بتوانيم فدراسيون جهاني را براي رفع مشكل دوپينگ اين وزنه بردار قانع كنيم.
رضازاده در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ايسنا كه چرا با وجود مثبت شدن متعدد جواب نمونه هاي وزنه برداران، باز هم شاهد تكرار اين موضوع هستيم؟ گفت: دوپينگ مشكلي است كه تنها مختص به وزنه برداري نيست و در همه رشته ها وجود دارد؛ البته سال گذشته از حدود 134 نمونه گرفته شده توسط WADA تنها 5 مورد مثبت اعلام شد.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه دليل افزايش انتقادات در چند ماه اخير از فدراسيون وزنه برداري، آن هم از سوي برخي دوستان خود را چه مي دانيد؟ بيان كرد: با هدف خدمت به فدراسيون وزنه برداري آمده ام و در همان روزهاي اولي كه اين سمت را قبول كردم، از همين دوستان سابق خودم براي همكاري دعوت كردم كه فكر مي كنم حسين توكلي جزو اولين نفرات بود؛ ما حتي از آنها برنامه خواستيم اما، به دلايلي كه نمي خواهم در اينجا آنها را باز كنم، رويكرد مقابله را در پيش گرفتند.
رضازاده تصريح كرد: اين دوستان با كوچكترين تغيير در بخش هاي مختلف فدراسيون و يا با تصميماتي كه گرفته مي شود، در مقابل ما موضع گيري مي كنند؛ همه اهالي وزنه برداري تنها بايد به ارتقاي اين رشته فكر كنند نه اينكه نگاه شخصي به مسائل داشته و به فكر منافع شخصي باشند؛ ضمن اينكه ما توكلمان به خداست و اميدواريم با دعاي خير مردم، وزنه برداري ايران را به جايگاه واقعي خود در جهان بازگردانيم.سرپرست فدراسيون وزنه برداري در پايان از تشكيل سازمان تيم هاي ملي در فدراسيون خبر داد و گفت: علاوه بر 15 نفر اصلي تيم ملي قصد داريم در هر وزن 5نفر برتر كشور را به اردوها دعوت كنيم و اگر اين افراد توانايي و قابليت لازم را داشته باشند، به اردوي اصلي تيم ملي راه خواهند يافت.

 



برنامه هاي تيم ملي واليبال تشريح شد خوش خبر : با 9 كشور مذاكره كرديم اما به نتيجه نرسيديم

سرپرست تيم ملي واليبال ضمن بيان اينكه رايزني ها براي برپايي كمپ تمريني و اردوهاي برون مرزي اين تيم همچنان ادامه دارد، اعلام كرد كه اجراي يكي از اين برنامه ها تا پيش از رقابت هاي AVC كاپ حتمي است.
امير خوش خبر با تأكيد بر اينكه كشورهاي صاحب نام در واليبال دنيا گزينه هايي بودند كه براي برپايي كمپ تمريني مشترك يا اردوي برون مرزي با آنها وارد مذاكره و مكاتبه شديم، اظهار داشت: البته اين رايزني ها كه با حدود 9 كشور انجام شد به نتيجه نرسيد چون آنها درگير ليگ جهاني بودند. به همين دليل به درخواست ما پاسخ منفي دادند.
وي از احتمال امضاي تفاهم نامه با استراليا خبر داد و گفت: اين كار در خصوص همكاري فدراسيون واليبال دو كشور براي رفت و آمدهاي بيشتر در قالب كمپ هاي تمريني مشترك انجام شده است كه اگر به نتيجه نهايي برسد مي تواند بخش كوچكي از برنامه هاي آماده سازي ما را به خود اختصاص دهد. با تركيه هم مذاكره جدي شده است تا بتوانيم حداقل يك اردوي چندروزه در اين كشور داشته باشيم.خوش خبر از صربستان واسلواكي به عنوان ديگر گزينه هاي موردنظر براي برپايي اردوي برون مرزي ياد كرد و گفت: البته هنوز هيچ يك از مذاكراتي كه در اين زمينه شده به نتيجه نرسيده است. پيگيري ها همچنان ادامه دارد تا بتوانيم چندمورد آن را قطعي كنيم.
وي با اشاره به اينكه تيم ملي واليبال سفر به لهستان و شركت در تورنمنتي كه ويژه يكي از پيشكسوتان اين كشور و با حضور بهترين ها برگزار مي شود را منتفي كرده است، خاطرنشان كرد: چون اين تورنمنت همزمان با رقابت هايAVC كاپ بود از حضور در آن عذرخواهي كرديم. البته درخواست داده ايم لهستان براي اواخر شهريور ماه ميزبان ما باشد.همچنين اسپانيا براي اواخر فروردين ماه از ما دعوت كرده بود. اما به دليل تداخل با رقابت هاي باشگاهي و چون اصلاً آن زمان اردويي نداشتيم، اين دعوت نامه را نيز از فهرست برنامه هاي آماده سازي كنار گذاشتيم.

 



اردوي تيم ملي وزنه برداري در مجارستان

تيم ملي وزنه برداري ايران به منظور آمادگي هرچه بيشتر براي حضور در مسابقات جهاني وزنه برداري بزرگسالان در آنتالياي تركيه، به مدت 21 روز در مجارستان تمرين مي كند.
زمان برپايي اين اردو 4 تا 24 تيرماه خواهد بود و تيم ملي وزنه برداري كشورمان متشكل از 20 ملي پوش بزرگسال و جوان در مركز المپيك مجارستان واقع در شهر تاتا اردوي تمريني خود را برگزار مي كند.
با توجه به اينكه رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان طي روزهاي 20 تا 30 خرداد در بلغارستان برگزار مي شود، قرار است جورج زالاي سرمربي مجارستاني تيم هاي ملي وزنه برداري پس از پايان رقابت هاي بلغارستان، مستقيما راهي اردوي مجارستان شود.

 



جودو قهرماني جهان جام بهترين تيم جهان به ايران رسيد

تيم ملي جودو ايران دراولين روز از رقابتهاي كاتاي قهرماني جهان موفق به كسب جام بهترين تيم و دو مدال برنز در بخش هاي مختلف شد.
دومين دوره مسابقات جودو قهرماني جهان در بخش كاتا روز سه شنبه با حضور بيش از 40كشور در بوداپست مجارستان آغاز شد كه نمايندگان كشورمان موفق به كسب دو مدال برنز و يك جام بهترين تيم شدند.
مجتبي باجلان و محمدرضا روحاني در اجراي فرم «كاتامنوكاتا» بعد از تيم هاي ژاپن و ايتاليا به مدال برنز دست پيدا كردند. دراين بخش 32 تيم از كشورهاي مختلف حضور داشتند.كاتاروهاي ايران در «جونوكاتا» نيز در ميان 26كشور شركت كننده دراين بخش بعد از ژاپن و ايتاليا به مقام سوم دست پيدا كردند.

 



اسكي بازان تست دادند

ملي پوشان اسكي الپاين در تست هاي آمادگي جسماني مركز سنجش آكادمي شركت كردند. هشت نفر از ملي پوشان اسكي آلپاين كشورمان در ادامه اردوي آمادگي خود كه از 22 ارديبهشت آغاز شده، با حضور در مركز سنجش آكادمي زيرنظر مربيان و كارشناسان اين بخش تست هاي آمادگي جسماني دادند. اردوي اين ملي پوشان هم اكنون در آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك دنبال مي شود تا اين ملي پوشان آمادگي هرچه بيشتري را براي رقابت هاي آسيايي، كه از بهمن ماه در كشور قزاقستان برگزار مي شود، كسب كنند. اين ششمين دوره رقابت هاي آسيايي است كه براي اولين بار بين 14 تيم شركت كننده در دو رشته سرعت و نيمه سرعت برگزار مي شود. ملي پوشان اسكي آلپاين پيش از اين در دوره گذشته اين رقابتها كه در كشور چين برگزار شده بود، موفق به كسب مقام سومي شدند.

 



محبي سرمربي كشتي كرمانشاه

محمد حسن محبي سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد بزودي مسئوليت هدايت تيمهاي كشتي استان را برعهده مي گيرد. با تغيير رئيس هيئت كشتي كرمانشاه مدتي است «هيچي» از پيشكسوتان كشتي استان كرمانشاه مسئوليت كشتي استان را بر عهده گرفته است تا بتواند با توجه به تجربه خود بزرگان كشتي استان را دور يك ميز جمع كند. بر اين اساس سرپرست هيئت كشتي استان كرمانشاه مذاكرات سازنده اي را با محمدحسن محبي دارنده مدال نقره جهان و سرمربي سابق تيم ملي كشتي انجام داده است تا وي مسئوليت سرمربيگري تيمهاي كشتي استان را بر عهده بگيرد.

 



جريمه مالي براي دو تيم واليبال

تيم هاي واليبال سنگ آهن بافق يزد و خراسان رضوي به دليل كناره گيري از رقابت هاي ليگ برتر و انصراف از برگزاري ديدارهاي پلي آف اين مسابقات به پرداخت 5 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شدند.محمود حداد رئيس سازمان ليگ برتر فدراسيون واليبال ضمن اعلام اين خبر گفت: به خاطر كناره گيري اين دو تيم از برگزاري ادامه رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هنوز تكليف رده هاي يازدهم و دوازدهم مشخص نشده درحاليكه ليگ برتر به پايان رسيده است. وي با تأكيد بر اينكه جريمه اين دو تيم به اطلاع مديران مربوطه رسيده، اظهار داشت: البته تعيين تكليف دو تيم سنگ آهن بافق يزد و خراسان رضوي و اينكه رده اين دو تيم در كجاي جدول رده بندي است، كاري است كه توسط رئيس فدراسيون واليبال انجام مي شود. داورزني تصميم گيرنده نهايي در اين زمينه است.

 



آغاز ليگ برتر تنيس

هفته اول دور رفت ليگ برتر تنيس ايران فردا (جمعه) در 3 شهر برگزار مي شود. قرار است هر هفته از اين مسابقات با نام يكي از پيشكسوتان تنيس انجام شود. هفته اول به نام جواد درفشي جوان برگزارمي شود و در تهران از اين پيشكسوت تجليل به عمل خواهد آمد.
برنامه اين مسابقات به شرح زير است:
سيمين سپاهان اصفهان- گاز تهران در اصفهان
آبت تهران- البرز گاز كيش در مجموعه ورزشي انقلاب
دبيري تبريز- دلفين سنگ اروميه در تبريز
افراي تهران- بنياد آريان پور در مجموعه ورزشي انقلاب
در دوره گذشته اين مسابقات تيم هاي گاز خوزستان، رويال تهران و تفال تهران اول تا سوم شدند.

 



9 انتصاب جديد در فدراسيون شطرنج

سرپرست فدراسيون شطرنج در احكام جداگانه اي 9 مسئول جديد را منصوب كرد. محمد جعفر كامبوزيا سرپرست فدراسيون شطرنج در احكام جداگانه اي مسئولان جديد فدراسيون را در حوزه هاي مختلف منصوب كرد. ابراهيم حق شناس مدرس بين المللي شطرنج به عنوان مسئول كميته مربيان، افشين تهراني مربي بين المللي شطرنج به عنوان مسئول كميته آموزش و استعداديابي، احمد رضايي قلعه به عنوان دبير اجرايي كميته مسابقات و ليگ، مهدي كشوريان به عنوان مسئول روابط عمومي، عليرضا مظفري داور بين المللي شطرنج به عنوان عضو كميته مسابقات و ليگ، شهره شكرزاده به عنوان عضو كميته پژوهش، هاملت تومانيان مربي بين المللي شطرنج به عنوان عضو كميته پژوهش، كامبيز كامكار به عنوان عضو كميته پژوهش و محمد تقي ابراهيم زاده به عنوان عضو كميته پژوهش انتخاب شدند.

 



پرداخت دستمزد تكواندوكاران سايپا

بهزاد خداداد از پرداخت كامل دستمزد تكواندوكاران از سوي باشگاه سايپا خبر داد. اين باشگاه كه بعد از يك غيبت طولاني، سال گذشته بار ديگر به ليگ برتر تكواندو برگشت با شماري از چهره هاي جوان در ابتداي فصل قرارداد بست؛ اما در نيم فصل اميد غلامزاده و بهزاد خداداد، 2 ملي پوش صاحب نام تكواندو ايران را نيز به خدمت گرفت. سايپا كه از هدايت بيژن مقانلو، مربي تيم ملي سود مي برد، نتوانست در ليگ برتر گذشته به عنواني بهتر از ششمي دست يابد. اين باشگاه در پايان سال به برخي از نفرات فقط 10 درصد از مبلغ قراردادها را پرداخت كرد و مابقي آن باقي ماند. مسئولان باشگاه سرانجام طي هفته گذشته اين مبالغ را پرداختند.

 



عليزاده غايب اردوي تيم ملي كشتي فرنگي

فرشاد عليزاده كه همچنان از مصدوميت رنج مي برد، غايب بزرگ اردوي فعلي تيم ملي كشتي فرنگي است. بعد از بازگشت تيم ملي از رقابت هاي قهرماني آسيا كه با چهارمي تيم فرنگي ايران همراه بود، تمرينات اين تيم از روز اول خرداد در خانه كشتي آغاز شد. فرشاد عليزاده نفر سوم جهان در سال 2009 كه مدت هاست با ناراحتي مزمن از ناحيه كمر روبروست و بعد از دانمارك در هيچ مسابقه اي ظاهر نشده است، غايب بزرگ اين اردو به شمار مي رود. او اين روزها همچنان پيگير درمان خود است و تمرينات فيزيوتراپي را پشت سر مي گذارد. عليزاده بعد از كسب مدال در جهاني سال گذشته، با وجود عقد قرارداد با يكي از تيم هاي ليگ فرنگي، به دليل مصدوميت قراردادش را فسخ كرد.
او در هيچ يك از ميدان هاي جام جهاني، جام يادگار امام (ره) و مسابقات قهرماني آسيا به ميدان نرفته و قرار است به زودي به جمع اردونشينان ملحق شود.با توجه به عملكرد نه چندان خوب جانشينان عليزاده در ميدان هاي اخير، در صورتي كه اين كشتي گير نتواند در مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگجو تيم ملي فرنگي را همراهي كند، محمد بنا در اين وزن با مشكل مواجه خواهد شد.

 



قهرماني نوجوانان واليبال در محاصره نقد و ستايش نقطه آغاز براي تصميم بهتر

واليبال ايران براي آنكه بتواند قهرماني آسيايي نوجوانان امروز خود را بدون سقوط و نزول تا حضور و درخشش در تيم ملي شاهد باشد بايد از نقدهاي اين قهرماني تجربه بگيرد، از ستايش ها روحيه و از توصيه ها درس.
قهرماني تيم واليبال نوجوانان ايران در هشتمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا اتفاقي نبود كه واليبال ايران براي نخستين بار شاهد آن باشد چون اين پنجمين قهرماني نوجوانان ايراني در مسابقات قهرماني آسيا بود.
پيش از اين تيم هاي واليبال نوجوانان كشورمان در مسابقات 2001 و 2005 ايران، 2007 مالزي و 2008 سنگاپور صاحب مدال طلاي آسيا شده بودند. ضمن اينكه يك بار و در سال 2003 (هند) نيز عنوان دومي را از آن خود كرده بودند. از اين حيث واليباليست هاي نوجوان ايراني در جايگاهي بالاتر از ديگر آسيايي ها قرار داشتند و به واسطه قهرماني جديدي كه رقم خورد اين جايگاه مستحكمتر شد.
البته اين قهرماني براي واليبال نوجوانان ايران دلچسب تر از هميشه بود چون به واسطه آن علاوه بر دفاع از عنوان قهرماني پيشين خود هم المپيكي شدند و هم جهاني، به خصوص اينكه معضل حضور بازيكنان صغرسني گريبانگير اين تيم نبود يا لااقل اينكه نسبت به هميشه كمتر بود. پس به جاست كه جديدترين قهرماني واليبال ايران ستايش شود اما نه به اندازه اي كه نقدها در سايه قرار گيرند.
تيم واليبال نوجوانان با وجود شكست مقابل كره جنوبي و قرار گرفتن در رده دوم گروه A مرحله مقدماتي تا بالا بردن كاپ قهرماني پيش رفت. مي توان سرويس و زدن ضربات محكم و هدفمند براي آن را يكي از قابل اتكاترين ويژگي هاي اين تيم در اين مسير عنوان كرد كه كمتر با اشتباه توام مي شد برعكس ضعف هايي كه به هنگام دريافت هاي اول مشهود بود و ناهماهنگي ميان بازيكنان كه البته به مرور از شدت آن كاسته شد. همان طور كه توپ گيري بد بازيكنان بازي به بازي بهتر و بيشتر شد.
شايد همه اينها به خاطر «كم تجربه» بودن مجموعه بازيكنان تيم واليبال نوجوانان بود. عاملي كه فريد صائبي آن را بزرگترين ايراد وارد بر اين تيم عنوان مي كند. اين مربي واليبال كشورمان گفت: «كم تجربگي ضعف عمده نوجوانان بود و به همين دليل نوسان زيادي در جريان يك بازي و حتي يك ديدار نسبت به ديدار ديگر داشتند. البته وجود چنين ضعف هايي تا حدي منطقي بود چون سن و سال بازيكنان اين تيم نسبت به هميشه واقعي تر بود. به نظر نمي رسيد صغرسني داشته باشند.»
پيروزي مقابل چين (2 بار)، سريلانكا، استراليا، چين تايپه و هند كافي بود تا پنجمين قهرماني نوجوانان آسيا نصيب واليبال ايران شد. اگر از ديدار برابر كره اي ها و شكست مقابل آنها فاكتور بگيريم، نمايندگان كشورمان تا آخرين ثانيه ديگر ديدارها جسورانه كار كردند وگرنه در هر سه ديداري كه به گيم پنجم كشيده شد، پيروز نمي شدند. اين را مي توان از آمادگي جسماني خوب آنها هم برداشت كرد.
«فردريش نيچه» مي گويد: حقيقت نيازمند نقد است نه ستايش»؛ پس بايد اين حقيقت در مورد تيم واليبال نوجوانان هم نقد شود كه چرخش تركيب تيم و جابه جايي مداوم بازيكنان به خصوص تا قبل از مرحله نيمه نهايي چرا و به چه دليل؟
شهنازي كه براي دومين بار هدايت تيم واليبال نوجوانان را در پيكارهاي آسيايي برعهده داشت پاسخ اين پرسش را اينچنين عنوان كرد: «ما پيش از مسابقات در صربستان و ايتاليا اردو داشتيم. اما واقعا در هيچ تورنمنتي مانند مسابقات رسمي نمي توان از بازيكنان به شناخت اساسي دست يافت. به همين دليل مجبور شدم در بازي هاي مقدماتي كه حساسيت كمتري داشتند از تركيب هاي مختلف استفاده كنم طوريكه هر 12 بازيكن را وارد ميدان كردم. اين ريسك كه البته تركيب تيم را براي ديدار نيمه نهايي و نهايي تا حد زيادي تعيين كرد، باعث شد اين دو بازي را با اقتدارتر برگزار كنيم.»
بي شك بهترين تركيب تيم واليبال نوجوانان براي ديدار فينال وارد زمين شد. با اين حال ايرادهاي كار اين تركيب هم بر كسي پوشيده نبود. حتي حسين معدني سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان كه فقط در روز پاياني مسابقات شاهد عملكرد نوجوانان بود. اظهار داشت: «دفاع بازيكنان خوب و به موقع شكل نمي گرفت ضمن اينكه حملات ساده طراحي مي شد. تنوع در كار نبود. در توپ گيري و دريافت هم بي ايراد نبوديم.»
تيم واليبال نوجوانان كه كادر فني يكدست ايراني هدايت آنها را عهد دار بود باهمه اشكالاتي كه در عملكرد داشت قهرماني آسيا شد چون نسبت به ديگر حريفانش منطقي تر و حساب شده تر كار كرد. پس اين قهرماني مي تواند نقطه آغازي براي اخذ تصميمات بهتر در مورد اين تيم و مربيانش و برنامه ريزي براي آينده آنها باشد. به خصوص اينكه كمتر از 90 روز به نخستين دوره بازي هاي المپيك سنگاپور باقي است. ضمن اينكه حسين معدني در جايگاه سرمربي تيم ملي اعتقاد دارد فيزيك و تكنيك بازيكنان اين تيم به گونه اي است كه مي تواند پشتوانه اي مطمئن براي تيم هاي جوانان و ملي باشد.
مسائل روحي و رواني فاكتور مهم ديگري است كه بايد به اندازه مسائل فني و چه بسا بيشتر به آن توجه شود. فريد صائبي با در نظر گرفتن اين مسئله مي گويد: «بايد كادر فني فعلي حمايت شوند تا به كارشان ادامه دهند. از موفقيت اعضاي اين كادر كه بگذريم، اين مهم است كه براي نوجوانان از مربيان ايراني استفاده شود به خاطر مسائل روحي و فرهنگي و ارتباط بهتري كه در اين رده سني خاص ميان بازيكن و مربي هموطنش ايجاد مي شود. ادامه كار مربيان اين تيم به صلاح است»
وي ادامه داد: «بايد برنامه هاي آماده سازي تيم با برگزاري اردوهاي منظم تدوام داشته باشد. اين بازيكنان از لحاظ آمادگي بدني و فيزيك شرايط خوبي دارند. سن و سالشان هم كه مناسب است. پس نبايد با تصميمات اشتباه، آينده اي كه مي تواند خوب باشد را خراب كرد.»
و در آخر اينكه «براي تربيت اراده بهترين ايام، جواني است»؛ اين سخن «فيثاغورث» است كه بايد مورد توجه مربيان تيم قهرمان آسيا و قبل از آن مديران فدراسيون واليبال قرار گيرد. براي تقويت نيروي اراده جهت كسب موفقيت هاي بزرگتر از قهرماني آسيا نبايد وقت را از دست داد. بايد براي قهرماني دوباره تيم واليبال نوجوانان امروز در رده هاي سني بالاتر و مسابقات آتي از همين حالا برنامه ريزي كرد. بدون تزريق نيروي جديد و بزرگتر از اعضاي اين تيم!
اگر قهرمان نمي شديم درخشنده: نمي توانستيم جواب مردم را بدهيم
با گذشت چند روز از قهرماني نوجوانان دبير فدراسيون واليبال معتقد است تنها نقطه ضعف ايران سرعت كم تيم بود.
سعيد درخشنده عنوان كرد: مسابقات اين دوره از نظر فني، تكنيك و تاكتيك با دوره هاي قبل متفاوت بود. تيم ها خيلي به هم نزديك بودند و اين نشان مي داد كه برنامه ريزي داشتند. كشورهايي مانند چين، ژاپن، كره، در رده هاي نوجوانان هيچ دوره اي چنين تيم هايي اعزام نكرده بودند.
وي هم چنين ادامه داد: در اين مسابقات قبل از بازي مشخص نبود چه تيمي برنده مي شود، كسي انتظار نداشت چين بتواند بر تيم كره غلبه كند و به ديدار پاياني راه يابد. همه انتظار داشتند كه كره يك پاي فينال باشد.
درخشنده با اشاره به اين مطلب كه اگر تيم ما قهرمان نمي شد نمي توانستيم جواب مردم را بدهيم اظهار كرد: ما براي اين تيم بسيار هزينه كرديم. در تورنمنت بين المللي ايتاليا و اردوي تداركاتي 20 روزه در صربستان كه مهد واليبال اروپاست، شركت داشتيم. به خاطر اين سرمايه گذاري و پشتيباني بي نظير تماشاگران توانستيم جام قهرماني را به دست آوريم و سهميه مسابقات جهاني و المپيك را كسب كنيم.
دبير فدراسيون واليبال درباره كيفيت ميزباني اين دوره از رقابت ها بيان كرد: من به عنوان يك ناظر بي طرف كه در بسياري از مسابقات آسيايي و جهاني در خارج از كشور ناظر بوده ام كيفيت ميزباني خودمان را از لحاظ اسكان تيم ها، تغذيه، سالن تمرين و... خيلي بهتر از ديگر كشورها ديدم.
وي در پايان با بيان اين كه همه تيم ها به عنوان قهرمان هاي قاره ها به اميد قهرماني در المپيك سنگاپور شركت مي كنند گفت: رقابت هاي المپيك سنگاپور تيم قهرمان نوجوانان جهان يعني صربستان كه توانسته بود در مسابقات قهرماني جهاني در ديدار پاياني ايران را شكست دهد و هم چنين قهرمان 5 قاره، شركت دارند به همين دليل نتيجه قابل پيش بيني نيست. ما هيچ شناختي از وضعيت تيم ها نداريم چون همه آنها بازيكنان جديدي دارند.
براي المپيك سنگاپور آماده مي شويم سعيدلو: در واليبال كار اساسي صورت گرفته است
نظرات رئيس سازمان تربيت بدني پس از قهرماني واليبال جالب توجه بود. سعيدلو معتقد است فدراسيون ها از جمله واليبال بايد به استعداديابي و رشد ورزش همگاني كمك كنند.
علي سعيدلو با بيان اين كه در رابطه با واليبال كار اساسي انجام شده است، عنوان كرد: فدراسيون ها بايد دنبال استعداديابي باشند تا ورزش همگاني وسعت يابد. جوان ها از روستاها و شهرها جذب ورزش شوند. اگر فدراسيون ها به اين امر توجه كنند ما حتما هزينه ها را تامين مي كنيم.
وي هم چنين ادامه داد: خوشحال هستيم كه بعضي از فدراسيون ها با برنامه ريزي خوب جايگاه شان را تثبيت كرده اند مانند واليبال كه در رده هاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان براي قهرماني آسيا و نايب قهرماني جهان كار كرده اند، اميدوارم بتوانيم اين تثبيت شدگي را نگه داريم.
رئيس سازمان تربيت بدني درباره آمادگي براي المپيك سنگاپور اظهار كرد: براي المپيك سنگاپور از قبل برنامه ريزي كرده ايم، سازمان ورزش در اين رابطه تلاش مي كند، مجموعه فدراسيون ها نيز خودشان را آماده مي كنند، هم چنين كميته المپيك همكاري لازم با فدراسيون و سازمان ورزش را دارد.
وي در پايان افزود: اميدوارم كه آمادگي براي المپيك سنگاپور كه اولين دوره برگزاري آن است داشته باشيم.
اگر نوجوانان واليباليست بتوانند خودشان رانشان دهند در بقيه رشته ها هم سال خوبي براي ورزش كشور خواهد بود. آنچه كه مهم است حضور خوب و بانشاط در اين رقابت هاست.
ذهنيت قهرماني را به ذهن بازيكنان تزريق كرديم شهنازي: نقطه قوت تيم ما كار گروهي بود
سرمربي تيم واليبال نوجوانان ايران يكي از دلايل قهرماني اين تيم در آسيا را تزريق ذهنيت قهرماني به بازيكنان مي داند.
ناصر شهنازي در اين رابطه اظهار كرد: با توجه به اين كه سهميه جهاني در اين مسابقات دو تيم بود و هم چنين يك تيم به المپيك سنگاپور راه پيدا مي كرد، تيم ها با شرايط خاص و بازيكنان خوبي در اين رقابت ها شركت كرده بودند و سطح بازي ها بسيار بالا بود ولي ما برنامه هاي از پيش تعيين شده داشتيم و هدف مان اين بود كه در اين مسابقات قهرمان شويم. اين هدفگذاري باعث شد تا شرايط سختي كه برايمان پيش آمد به راحتي پشت سر بگذاريم.
وي همچنين ادامه داد: ما روز به روز بهتر شديم، اگر نوساناتي در طول بازي ها داشتيم مانند باخت به كره، بازي 5 گيمه با چين وچين تايپه، در روز آخر اين فراز و نشيب ها به ما كمك كرد و توانستيم در ديدار پاياني بازي سنگين و دشوار را به نفع خودمان تمام كنيم.سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان با بيان اين كه نقطه قوت تيم كارگروهي بود، گفت: در تيم وابستگي به هيچ بازيكني وجود نداشت، هر كسي در تركيب قرار مي گرفت وظايف از پيش تعيين شده را به خوبي اجرا مي كرد. اگر نقاط ضعفي داشتيم با كار گروهي پوشش داده مي شد. بالاترين نقطه ضعف تيم ما عدم تجربه بازيكنان در شرايط بحراني بود كه آن هم به مرور زمان رفع شد.
شهنازي با اشاره به اين كه از روز اول به نيت قهرماني وارد اين مسابقات شديم، عنوان كرد: يكي از دلايلي كه باعث شد تيم قهرمان شود تزريق ذهنيت قهرماني به بازيكنان بود. اين ذهنيت مثبت باعث شد كه با دشواري هاي زيادي كه جود داشت بتوانيم به هدفمان برسيم.
وي در ادامه اضافه كرد: حضور مردم در عين حال كه باعث تقويت روحي است و به بازيكنان كمك مي كند فشار زيادي نيز به آنها وارد مي كند چون به خاطر مردم تلاش مي كنند اين فشار باعث مي شود اشتباهاتي در بازي داشته باشند و در بعضي اوقات تحت تاثير جو قرار مي گرفتند.سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان درباره برنامه تيم ملي براي المپيك سنگاپور بيان كرد: به دليل اين كه ما از قبل پيش بيني قهرماني را كرده بديم تمام برنامه هاي لازم را به فدراسيون ارايه كرديم، در جلساتي كه با حضور رئيس فدراسيون خواهيم داشت در رابطه با اين برنامه ها تصميم گيري مي شود. اميدواريم بتوانيم اين برنامه ها را اجرا كنيم.
اعتماد به نفس ما بالا رفته بود خاني: ريسك سرمربي جواب داد
رامين خاني، پس از قهرماني در هشتمين دوره مسابقات قهرماني واليبال نوجوانان آسيا گفت: ايران قدرتمندترين تيم بود كه توانست در اين مسابقات كه در سطح بالايي برگزار مي شد به مقام قهرماني برسد.
بازيكن تيم ملي واليبال نوجوانان ضمن اشاره به اين مطلب كه 10 تيم از برترين هاي آسيا در اين رقابت ها شركت داشتند، عنوان كرد: نحوه برگزاري رقابت ها و سطح مسابقات خيلي بالا بود. تيم ضعيفي وجود نداشت. درست است كه تيم هاي استراليا و قزاقستان در همان مرحله اول حذف شدند ولي همين تيم ها كره و ژاپن و هند را به زحمت انداختند. ولي تيم هايي كه به مرحله بعد صعود كردند واقعا قوي بودند. من فكر نمي كردم چنين بازيكناني در آسيا وجود داشته باشند.
رامين خاني با بيان اين كه در تيم ما همه پست ها در يك سطح بودند، گفت: يكي از دلايل قهرماني ما وحدت تيم بود. بسياري از تيم ها يك يا دو بازيكن شاخص دارند كه تيم روي آنها مي چرخد ولي ما بازيكن شاخص نداريم و همه در يك سطح بازي كرديم.
بازيكن تيم ملي واليبال نوجوانان افزود: از سرمربي تيم انتقادات زيادي شد. بعضي از كارشناسان مي گفتند سرمربي تعويض هاي بي مورد زيادي در دور اول رقابت ها انجام داد ولي ريسك بزرگي بود كه در دور اول همه بازيكنان فرصت بازي پيدا كردند. هيچ تيمي نبود كه 12 بازيكنش بازي كنند ولي اين باعث شد كه بازيكنان در دور دوم، با اعتماد به نفس زيادي كار كنند.
وي در پايان با اشاره به اين كه در المپيك سنگاپور مقام خوبي را به دست مي آوريم، بيان كرد: دو ماه براي المپيك سنگاپور وقت داريم. حتما تمرينات پرفشارتري خواهيم داشت. از قبل براي اين رقابت ها توسط سرمربي تيم برنامه ريزي شده است اگر مشكلي پيش نيايد و تمرينات را به طور منظم برگزار كنيم مي توانيم در اين رقابت ها موفق شويم.

 



اخبار فوتبال جهان

روني: با قهرماني خستگي مان درمي رود
بازيكن خط حمله تيم ملي فوتبال انگليس گفت: تنها با كسب عنوان قهرماني جهان خستگي يك فصل بازي از تيم خارج خواهدشد. وين روني اظهارداشت: تمام بازيكنان تيم ملي انگليس اكنون يك هدف مشترك دارند اين كه تلاش كنند تيم ملي به مقام نخست قهرماني برسد. درواقع با كسب اين عنوان است كه مي توانيم خستگي يك فصل بازي پرفشار را از تن خارج كرده و باعث شادماني مردم شويم. وي گفت: به نظرم دراين مسير قدم هاي مثبت برداشته ايم و اكنون زيرنظر فابيو كاپلو، مربي مان تمرينات بسيار مفيدي را پشت سرگذاشته ايم. فكر مي كنم تا زمان شروع مسابقات به پيشرفت و تكامل خود ادامه خواهيم داد.
تيم ملي انگليس در گروه سوم رقابتهاي جام جهاني با آمريكا، الجزاير و اسلووني به رقابت خواهد پرداخت.
حواشي جالب در مراسم تجليل از بزرگان اسپانيا
درمراسمي باشكوه از بزرگان فوتبال ملي اسپانيا تجليل به عمل آمد. دراين مراسم باشكوه كه با حضور وليعهد، روساي مجلس اسپانيا، فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ، شهردار مادريد و رئيس بخش امنيتي كاروان فوتبال اسپانيا درجام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي رسميت خاصي به خود گرفته بود، از سه چهره برتر فوتبال ملي اسپانيا، رائول گونسالس، ايكر كاسياس و آندوني سوبيسارتا تقدير وتشكر شد. درحاشيه اين مراسم سوبيسارتا كه متوجه حضور همسر سابقش در سالن شده بود گريست و در زمان دريافت جايزه خود نيز نتوانست به سمت حضار برگشته و سخنراني كند. كاسياس به عنوان بهترين دروازه بان جهان و ركورددار بيشترين كمك مالي به انجمن هاي خيريه و يونسكو، جايزه اخلاق در فوتبال اسپانيا را از آن خود كرد. اين مراسم زماني براي روزنامه نگاران داغ و جذاب شد كه گوينده نام رائول گونسالس را به زبان آورد. پيش از اين شايعه شده بود كه رائول به احترام وليعهد دراين مراسم حاضر مي شود تا براي دريافت جايزه خود به نشانه اعتراض به فدراسيون فوتبال اسپانيا و سال ها دوري از تيم ملي به خاطر مشكلات شخصي خود و مربيان وقت، روي صحنه نخواهدرفت.
رائول بلافاصله پس از شنيدن نامش به سمت مقامات حاضر در صحنه رفت اما در هنگام بازگشت به سمت حضار، متوجه شد جايزه اش به روي زمين افتاده است. ويسنته دل بوسكه بلافاصله جايزه روي زمين افتاده رائول را به او تحويل داد و اين صحنه به سوژه داغ روزنامه نگاران اسپانيايي تبديل شد تا جايي كه آس اسپانيا نوشت: دل بوسكه از رائول خواسته بود هديه خود را عمدا روي زمين بيندازد.
آغاز مذاكرات براي تمديد قرارداد بالاك
منابع خبري انگليس از انجام مذاكرات چلسي و هافبك آلماني جهت تمديد قرارداد خبر دادند.
ميشائيل بالاك كه ابتداي هفته گذشته به علت خطاي شديد بواتانگ، بازيكن غنايي تيم پورتسموث در بازي نهايي جام حذفي انگليس دچار مصدوميتي 8 هفته اي شد و فرصت حضور در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را از دست داد، در روزهاي آتي توسط مديران باشگاهش دعوت خواهدشد تا بر سر همكاري جديد به گفت وگو بپردازد. اين هافبك 33 ساله كه از سال 2006 در خدمت آبي پوشان شهر لندن قرار دارد تا ابتداي تابستان سال جاري تحت قرارداد خواهدبود و در صورتي كه امكان ادامه همكاري نيابد، از چند تيم انگليسي از جمله منچسترسيتي و وستهام و نيز از بوندس ليگا با پيشنهاد بازي روبرو است.
بازيكن پيشين بايرن مونيخ و بايرله وركوزن در مدت 4 سال براي تيم استامفوردبريجي 105 بازي انجام داده و 17 گل زده است.
آرمين فه سرمربي جديد هامبورگ
سرمربي اسبق تيم فوتبال ولفسبورگ و اشتوتگارت با باشگاه هامبورگ به توافق رسيد و قرارداد امضا كرد. آرمين فه روز گذشته پس از مذاكراتي چند روزه براي هدايت تيم بندري ضمن توافق قراردادي دوساله منعقد كرد. فه 49 ساله كه در يك سال اخير زمام امور سفيد و سبزپوشان ولفسبورگي را برعهده داشت، پيش تر تيم هاي اشتوتگارت، آگسبورگ، هانزاروستوك، رويتلينگن و
گرويتر فورت را برعهده داشت. وي جانشين برونو لاباديا شد كه دو هفته قبل از خاتمه فصل به علت كسب نتايج ضعيف بركنار شد. براساس اعلام باشگاه هامبورگ باستين راينهارد به عنوات مدير ورزشي جديد تيم برگزيده ومشغول به كار شد.
آغاز مذاكرات اينتر با ميهايلوويچ
مالك ثروتمند باشگاه اينترميلان ايتاليا مذاكره با مربي مستعفي كاتانيا را آغاز كرد. ماسيمو موراتي بر روي كاغذ گزينه هاي جدي چون رافائل بنيتس، گاس هيدينگ و فابيو كاپلو را پيش روي خود مي بيند اما اخبار منتشرشده در سايت هاي خبري ايتاليايي حكايت از شانس زياد ميهايلوويچ براي جانشيني مورينيو دارد. موراتي براي توجيه مذاكرات اخير خود با سينيشا ميهايلوويچ صرب، گفته است: بايد با كسي قرارداد ببنديم كه اينترميلان را بشناسد و عضوي از خانواده ما باشد. مورينيو سرمربي اينتر فصل آينده در مادريد مربيگري خواهدكرد.
احضار بازيكن مصدوم كننده بالاك به دادگاه
بازيكن مصدوم كننده كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان به دادگاه احضار شد. كوين پرنس يواتانگ بازيكن پورتسموث كه هفته قبل در ديدار نهايي جام حذفي انگليس با ضربه محكمي كه به پاي ميشائيل بالاك، عضو تيم چلسي وارد كرد، باعث مصدوميتي 8 هفته اي و در نتيجه محروميت اجباري از حضور در جام جهاني شد، بايد خود را به دادستاني شهر برلين در هنگام جام جهاني 2010 معرفي كند. جام جهاني 2010 از 21 خرداد دركشور آفريقاي جنوبي آغاز مي شود. علت اين امر البته بخاطر ايجاد مصدوميت نيست بلكه وي متهم است در ابتداي تابستان سال 2009 كه هنوز عضو هرتابرلين آلمان محسوب مي شد همراه با پاتريك ابرت، بازيكن تيم آلماني در باغ وحش شهر 13مورد خسارت بوجود آورد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14