(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 خرداد 1389- شماره 19655

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در تجمع مردمي مقابل دادسراي تهران تاكيد شد جمع آوري يك ميليون امضابراي محاكمه سران فتنه
مهمانپرست: ايران انتخابات پارلماني در قره باغ كوهستاني را به رسميت نمي شناسد
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
هاآرتص: بدون اشاره به ايران بيانيه پاياني كنفرانس ان پي تي اسرائيل را محكوم مي كند
چشم به راه سپيده
در جمع مردم كرمان رئيس جمهور:اگر غرب و روسيه همكاري نكنندراه تعامل هسته اي مسدود مي شود
ديدار معاون وزير آموزش و پرورش با مراجع در قم
زائر پير مرقد امام خميني به ديدار روح الله شتافت
فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان:
منطقه عملياتي بيت المقدس احيا و پوياسازي مي شود
صفار هرندي: برخي از تدابير دولت سازندگي باعث افزايش فاصله طبقاتي شد
معاون اول رئيس جمهوري خبر داد سرمايه گذاري 75 ميليارد ريالي دولت در صنعت نفت
جانشين فرمانده سپاه پاسداران: عمليات بيت المقدس اوج هنرنمايي رزمندگان دلير سپاه بود
انتقاد شديد آيت الله مكارم شيرازي از توهين غرب به پيامبر اسلام
اخبار ادبي و هنري



در تجمع مردمي مقابل دادسراي تهران تاكيد شد جمع آوري يك ميليون امضابراي محاكمه سران فتنه

اعضاي تشكل هاي مردم نهاد با تجمع در مقابل دادسراي عمومي و انقلاب تهران خواستار رسيدگي به طومار يك ميليون امضا در محاكمه سران فتنه شدند.
جمعي از اعضاي تشكل هاي مردم نهاد با عنوان «ستاد مردمي دفاع از حقوق ملت ايران» صبح چهارشنبه با تجمع در مقابل دادسراي عمومي و انقلاب تهران ضمن اعلام حمايت خود از آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه، خواستار برخورد جدي و قاطع اين قوه با سران فتنه و محاكمه آنان شدند.
اين جمعيت ابتدا در مقابل پارك شهر تجمع كردند و پلاكاردهايي با مضامين «سران فتنه بايد محاكمه گردند»، «حمايت قاطع خود را از رياست محترم قوه قضائيه اعلام مي داريم»، «قاطعانه خواستار توجه جدي به مطالبات مردمي در قالب ارسال طومارهاي يك ميليون امضا هستيم»، «مردم حجت را تمام كردند؛ حالا نوبت قوه قضائيه است»، «شكايت و دادخواست بيش از يك ميليون شهروند ايراني از سران فتنه چه شد؟»، « نتيجه ارسال يك ميليون امضاي در خواست كنندگان محاكمه سران فتنه به كجا انجاميد؟»، « از اقدامات رئيس محترم قوه قضائيه در برخورد با عناصر تروريست تقدير و تشكر مي شود» و «حامي تروريست ها اعدام بايد گردد» در دست داشتند. تجمع كنندگان سپس با سر دادن شعارهايي از جمله «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر مزدور آمريكايي»، «اي قوه قضايي، اقتدار اقتدار»، «اي قوه قضائيه حمايتت مي كنيم» و.... به سمت دادسراي عمومي و انقلاب تهران حركت و تجمع خودرا در مقابل اين دادسرا ادامه دادند.
تجمع كنندگان در پايان با قرائت بيانيه اي با طرح 14 دليل خواستار دستگيري و محاكمه سران، زمينه سازان و عاملان جريان فتنه شدند.
در بخشي از اين بيانيه خطاب به رياست قوه قضائيه آمده است:
با وجود ارسال طومارهاي شكايت بيش از يك ميليون شهروند سراسر ايران اسلامي از سران فتنه در تاريخ 19/11/88 به آن قوه محترم، تاكنون اقدامي صورت نگرفته لذا:
ما مردم مسلمان و هميشه در صحنه شهرستان هاي مختلف كشور با استناد به اصول متعدد قانون اساسي، قانون مجازات اسلامي و ديگر قوانين جاري ايران اسلامي از آن مقام محترم مجدانه شناسايي و مجازات سران، زمينه سازان، حاميان و عاملان جريان فتنه از جمله ميرحسين موسوي، محمد خاتمي، مهدي كروبي، فائزه هاشمي رفسنجاني، مهدي هاشمي و... را كه زمينه حضور و گستاخي دشمنان كمين كرده و فرصت طلب انقلاب اسلامي را فراهم نموده اند، به دلايل گوناگون از جمله موارد ذيل خواهان و خواستاريم:
1- هتك حرمت ساحت مقدس قرآن كريم (آتش زدن و پاره كردن كلام الهي)
2-هتك حرمت ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(ع) در روز عاشورا سال 1388
3- آتش زدن مسجد و خانه خدا (مسجد لولاگر)
4-هتك حرمت بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي
5- ضربه زدن به چهره نظام اسلامي در عرصه بين المللي و جهاني
6- تخريب و غارت اموال عمومي و بيت المال مسلمين
7-ايجاد ناامني و آشوب در كشور خصوصاً در تهران
8- اختلال و مزاحمت در كسب وكار و زندگي مردم و ضربه زدن به اقتصاد كشور
9- تضعيف نظام اسلامي و زير سوال بردن اقتدار آن
10- بر هم زدن آرامش محيط هاي علمي و آموزشي در دانشگاه ها
11- ايجاد جو رعب و وحشت براي كودكان و زنان با ارتكاب اعمال ددمنشانه
12- ريختن خون انسان هاي مظلوم و بي گناه
13- ايراد اتهامات واهي گوناگون عليه نظام جمهوري اسلامي بدون ارائه هرگونه سند و مدرك
14- دادن بهانه به دست كساني كه دشمني و ضديت آنها سابقه اي ديرينه عليه ملت ايران دارد و هزاران دليل و بينه ديگر كه حديث مفصلي است از مظلوميت ملت ايران.

 



مهمانپرست: ايران انتخابات پارلماني در قره باغ كوهستاني را به رسميت نمي شناسد

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اعلام كرد كه ايران برگزاري انتخابات پارلماني در قره باغ كوهستاني را به رسميت نمي شناسد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤالي درباره ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با برگزاري انتخابات پارلماني در قره باغ كوهستاني گفت: جمهوري اسلامي ايران برگزاري انتخابات پارلماني در قره باغ كوهستاني را به رسميت نمي شناسد.
مهمانپرست ضمن رد برخي اخبار منتشره مبني بر حضور ناظري از سوي جمهوري اسلامي ايران در انتخابات مذكور تاكيد كرد:هيچ فردي از سوي جمهوري اسلامي ايران به عنوان ناظر در انتخابات پارلماني قره باغ حضور نداشته است.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

ماهنامه كيهان فرهنگي ويژه فروردين و ارديبهشت ماه منضم به مصاحبه دكتر علي اكبر سرفراز چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
دكتر سرفراز در اين گفت وگو با اشاره به بي اعتمادي به باستان شناسان غربي گفته است: من به بيشتر باستان شناسان خارجي اعتماد ندارم. آنها مي خواهند به ايران بيايند، پول ما را بگيرند و به اعتقادات ما توهين كنند. بعد هم اشياء نفيس و گرانبهاي ما را به كشور خودشان ببرند و موزه هايشان را پركنند.
وي معتقد است: حقيقت اين است كه باستان شناسان بيگانه چشم ندارند عظمت و تمدن گذشته ايراني- اسلامي ما را ببينند. بايد باور كنيم كه آنها به ايران نمي آيند تا قدم مثبتي براي ما بردارند، من كه سال ها از نزديك با آنها كار كرده ام، باور دارم، لمس كرده ام. به همين خاطر اوايل انقلاب گفتم كه از اين پس حق نداريد از آثار گيرشمن سؤال بدهيد. گيرشمن از دربار حقوق مي گرفت، نماينده شاه و عضو سازمان سيا بود.
سرفراز در ادامه تأكيد كرده است: غربي ها حاضرند هر خرافاتي را بپذيرند اما به داشته هاي ما اعتراف نكنند. من با مطالعاتم ثابت كرده ام كه از نظر چشم پزشكي و دندانپزشكي، ايران سرآمد دنيا بوده است.
مديرمسؤول در طليعه اين شماره به نقش رضاخان در باستان گرايي براي به انحراف كشيدن باستان شناسي در گذشته اشاره كرده و آورده است: رژيم پهلوي و كارگزارانش با راهنمايي بيگانگان در صدد بودند با انحراف باستان شناسي از مسير علمي و طبيعي خود، دانشي دستوري به وجود آورند و با بزرگنمايي شخصيت هاي اساطيري وتاريخي دوراني خاص، در حقيقت تاريخ اسلام در ايران را به محاق ببرند.
وي تأكيد كرده است: ما برخلاف ديدگاه استعماري باستان ستايانه رضاخاني و همچنين برخلاف ديدگاه متحجرانه باستان ستيزان، به اجداد خود افتخار مي كنيم و انتخاب اسلام را از هوشمندي آنان مي شماريم. ما براين باوريم، ايران و اسلام به يكديگر نيرو دادند و از يكديگر نيرو گرفتند. اسلام باعث پويايي و شكوفايي استعدادهاي ملت ايران گرديد و زمينه هاي رشد و تعالي علمي و فرهنگي او را با عمومي كردن علم و خارج كردن آن از انحصار عده اي خاص فراهم كرد.
همچنين در اين شماره مي خوانيم: «كتاب شناسي استاد علي اكبر سرفراز» به قلم شهلا پروين زاد، «كشف سقف يكپارچه نانو تكنولوژي در كاخ كوروش» از دكتر علي اكبر سرفراز، «آسيب شناسي اسكلت هاي باستاني كشف شده در ايران» نوشته دكتر محمد مهدي توسلي، «نمايش هاي نيايشي بر سفالينه هاي ايران باستان» به قلم تورج رهبر گنجه، «نه پنجره نه اي كاش» از عبدالعلي دست غيب، «مشاركت در فرهنگ ايراني» دكتر مرتضي فرهادي «سمت؛ سازمان مطالعه و تدوين» از طيبه صالحي تجريشي و...

 



هاآرتص: بدون اشاره به ايران بيانيه پاياني كنفرانس ان پي تي اسرائيل را محكوم مي كند

روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: در پيش نويس بيانيه پاياني كنفرانس نيويورك، اسرائيل به دليل عدم امضاي ان پي تي محكوم شده است.
اين روزنامه صهيونيستي با اشاره به گفت وگوهاي يك ماهه كنفرانس نيويورك كه اين هفته خاتمه مي يابد تصريح كرد: در پيش نويس بيانيه اي كه به وسيله ليبران كاباكتولان فيليپيني تنظيم شده است به ايران يا برنامه هسته اي اش اشاره اي نشده است گرچه از هند، پاكستان و اسرائيل به عنوان دولت هايي كه ان پي تي را امضا نكرده اند نام برده مي شود.
هاآرتص در ادامه اين مطلب با اظهار خشم از عدم ذكر نام ايران در قطعنامه پاياني كنفرانس مدعي شد ايران تهديد كرده است هر بيانيه نهايي را كه از ايران نامي برده شود وتو خواهد كرد.
به گفته هاآرتص، ري اچسون عضو يك گروه خلع سلاح هسته اي گفت: هيئت ايراني اصرار داشت اگر نامي از آن برده شود بايد از آمريكا و ديگران نيز به علت سرپيچي جدي از بند يك ان پي تي نام برده شود.
بند يك ان پي تي پنج قدرت هسته اي آمريكا، انگليس، فرانسه، چين و روسيه را ملزم مي سازد فن آوري تسليحات هسته اي را به ديگر كشورها منتقل نكنند.
ديپلماتها گفتند اشاره به تخلفات از بند يك كنايه اي به حمايت غرب از اسرائيل بود كه گمان مي رود يك زرادخانه هسته اي قابل ملاحظه دارد.
در پيش نويس بيانيه فوق همچنين آمده است دولت هاي اسرائيل ، هند و پاكستان كه خارج از ان پي تي هستند بايد اين پيمان را امضا كنند و به بازرسان سازمان ملل اجازه بازرسي از تاسيسات اتمي شان را بدهند. در اين بيانيه همچنين از آزمايش هاي هسته اي كره شمالي كه در سال 2003 از ان پي تي خارج شد انتقاد شده است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

حلاج وشان
عشقبازان به قدوم تو سر انداخته اند
سر ناقابل خود در گذر انداخته اند
شام را تا به سحرگاه به خلوتگه انس
نقش روي تو به چشمان تر انداخته اند
خيل حلاج وشان جان عزيز از پي وصل
به اناالحق زدني در خطر انداخته اند
بينوايان، به طريقي پي ديدار رخت
دل صدپاره خود در سفر انداخته اند
ره نبردند به يك قطره زدرياي وجود
سر تسليم به دست قدر انداخته اند
آب زمزم زده ايم از كف ساقي درياب
حال ما را كه به ما هم نظر انداخته اند
امير عاملي

گل سرخ
اين لاله هميشه داغدار گل سرخ
نرگس نگران گلعذار گل سرخ
صدقافله سينه سرخ، پرپر زده است
بر بام سحر به انتظار گل سرخ
ابوالفضل پيروزي (ني نوا)

لاله سربه دار
در انتظار ظهورت چو ابر گريانيم
ز دوريت گل نرگس، غمين و نالانيم
بهار از تو معطر شود، چمن خوشبوي
ز نور روي تو اي شمع جان فروزانيم
براي آمدنت روز و شب دعا كرديم
خدا كند كه زغفلت تو را نرنجانيم
نسيم صبح حضورت دعاي هر شب ما
غزل غزل به ظهورت ترانه مي خوانيم
سحر به صحن و سراي تو سر فرود آريم
چو لاله در شب آدينه سر بدارانيم
تو از تبار بهاري، تو لاله و سروي
به عطر و بوي تو هر صبحدم غزلخوانيم
ابوالقاسم قرباني از ابهر

 



در جمع مردم كرمان رئيس جمهور: اگر غرب و روسيه همكاري نكنندراه تعامل هسته اي مسدود مي شود

رئيس جمهور در جمع مردم كرمان گفت: آمريكا، روسيه و دو سه كشور اروپايي بدانند كه اگر در تبادل سوخت هسته اي بازي دربياورند و بهانه گيري كنند راه بر هر نوع اقدام و تعامل آتي آنان بسته مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، «محمود احمدي نژاد» پيش از ظهر ديروز در مصلاي بزرگ كرمان و در جمع دهها هزار نفر از مردم اظهار داشت: امروز بيانيه تهران در مورد تبادل سوخت هسته اي به يك شاخص و معيار تبديل شده است و همه كساني كه پايبند به عدالت، قانون، احترام و كرامت هستند از اين بيانيه حمايت كرده اند و برخي كشورها مثل رژيم صهيونيستي و دار و دسته آنان در گوشه و كنار مخالفت كرده اند.
احمدي نژاد افزود: اعلام مي كنم، بيانيه تهران شاخصي است براي آمريكا و دو سه كشور اروپايي و روسيه و اين بيانيه حجت را بر همه آنها، دولت ها و ملت ها تمام كرده است و اگر آنان راست مي گويند و دنبال همكاري و تعامل و به دنبال قانون و عدالت هستند بايد پاي اين بيانيه بنشينند و براساس مفاد آن رفتار كنند.
رئيس جمهور خطاب به اوباما گفت: اوباما بداند بيانيه تهران يك فرصت تاريخي براي او است كه نشان دهد، مي خواهد تغيير ايجاد كند و به حقوق ملت ها احترام بگذارد و مشي غلط و ضدانساني دولت هاي گذشته را در آمريكا كنار بگذارد و براساس عدالت با ملت ها همكاري كند.
احمدي نژاد گفت: اوباما اگر از اين فرصت استفاده نكند، بعيد مي دانم كه ملت ايران در آينده اجازه بدهند كه فرصت جديدي در اختيار او قرار گيرد.
وي افزود: عده اي در دنيا و آمريكا هستند كه اصرار دارند، اوباما را به سرعت در برابر ملت ايران قرار دهند و او را به نقطه غيرقابل برگشت برسانند.
رئيس جمهور افزود: امروز كساني كه با ايستادگي و مقاومت در برابر ما مي خواهند در آينده سياسي جهان نقش قابل توجه و انساني ايفا كنند، بايد از اين فرصت بزرگي كه ملت ايران براي اجراي عدالت ايجاد كرده است، استفاده كنند.
احمدي نژاد خطاب به رئيس جمهور روسيه نيز اعلام كرد: ايران و روسيه دو كشور همسايه هستند و به طور طبيعي دو دولت دوست به شمار مي روند و احترام به حقوق متقابل و دفاع از حقوق متقابل و كرامت لوازم اين دوستي است و امروز توضيح دادن رفتار رئيس جمهور روسيه به ملت ايران خيلي مشكل شده است و مردم نمي دانند كه اينها دوست، همسايه و در كنار ملت ايران هستند يا به دنبال چيز ديگري هستند.
وي گفت: من اگر جاي رئيس جمهور روسيه بودم، در اظهارنظرها و نتيجه گيري هاي خود درباره موضوعاتي كه به يك ملت بزرگ و تمدن ساز مانند ايران مربوط مي شود، با احتياط بيشتري عمل مي كردم.
احمدي نژاد افزود: همسايه ما در مواقع حساس در كنار كساني قرار مي گيرد كه 30سال است، با همه توان عليه ملت ايران دشمني كرده اند و اين امر از طرف ملت ايران قابل قبول نيست.
وي با تاكيد بر اينكه همه كشورها بدانند، بيانيه تهران بالاترين فرصت است و بهانه اي وجود ندارد، گفت: اگر در گذشته كشورهاي غربي به كشورهايي مانند روسيه فشار آوردند، اما امروز ما يك كار مهمي انجام داديم و حرف مهمي زديم و ديگر بهانه اي وجود ندارد، براي تحت فشار بودن.
رئيس جمهور تصريح كرد: قرار نيست به حساب اينكه تحت فشار هستيم كارهايي را عليه منافع ملتي كه دوست و همسايه است انجام دهيم و اين سبب مي شود كه احساس و باور ملت در زمينه دوستي به چيز ديگري بدل شود.
رئيس جمهور به دستاوردها و برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران اشاره كرد و گفت: سالانه 800 هزار نفر در ايران و كساني از خارج به ايران براي درمان از داروهاي مركز تحقيقات هسته اي ايران استفاده مي كنند.
وي گفت: سال گذشته نامه اي به آژانس نوشتيم و خواستار تامين سوخت شديم، آژانس نامه ما را به دو كشور فرستاد و آنها اول اين كار را قبول كردند، اما گفتند كه شما بايد معادل آن را سوخت با غناي 5/3درصد به ما بدهيد و ما قبول كرديم.
وي افزود: بعد از مذاكرات شرايطي گذاشتند كه براي ما قابل قبول نبود، عده اي مسير تعامل را به سمتي بردند كه ما حس كرديم، مي خواهند به ملت ما تحميل كنند و پيغام داديم كه اين خارج از تعهدات ما است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: قطعنامه صادر كردند و بهانه كردند كه چرا ايران زودتر مواد 5/3درصد غني شده را به خارج فرستادند.
وي خاطرنشان كرد: تركيه و برزيل در مذاكراتي از ما خواستند كه ما به امانت مواد را در آنجا بگذاريم و ما نيز به آنها اعتماد كرديم.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: امروز بايد ايران را بر پايه اجراي عدالت در توزيع بودجه ها و رسيدگي به مناطق مختلف بسازيم.
رئيس جمهور تصريح كرد: گرچه در چهار سال گذشته دولت نهم كارهاي فراواني در استان كرمان انجام داده است و شتاب چندبرابري گرفته است، اما هنوز كرمان از مشكلات فراوان و محروميت هاي زيادي رنج مي برد.
وي با اشاره به كپرزدايي حدود 60 هزار خانواده در جنوب استان كرمان در سالهاي اخير تصريح كرد: همه اين اقدامات دولت مقدمه اي براي حركت در مسير پيشرفت استان كرمان و كشور است.
بهره برداري
از طرح هاي عمراني
همزمان با سفر هيئت دولت به استان كرمان، سد نسا به عنوان تنها سد سنگ ريزه اي با رويه بتني در ايران با حضور وزير نيرو در شهرستان بم افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، اين سد با دانش بومي ساخته شده و بخش عظيمي از مشكلات اين شهرستان را برطرف مي كند.
عمليات آغاز به كار اين پروژه از سال 75 آغاز و در سال 89 به پايان رسيد و تا پايان سال 87 اعتبار هزينه شده براي اين طرح 838 هزار ميليون ريال و اعتبار مصوب سال 88 نيز 240 هزار ميليون ريال بوده است.
با بهره برداري از اين پروژه عظيم، آب مورد نياز بخش كشاورزي به ميزان 60ميليون مترمكعب و آب آشاميدني شهرهاي بم و بروات و روستاهاي پايين دست به صورت بلندمدت به ميزان 20ميليون مترمكعب تامين مي شود.
همچنين با حضور حجت الاسلام والمسلمين ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهوري پروژه راه به طول 80 كيلومتر در جيرفت به بهره برداري رسيد.
همچنين كنارگذر جنوبي شهر كرمان با 44كيلومتر طول، با حضور مصطفي محمدنجار وزير كشور به بهره برداري رسيد.
براي اجراي اين طرح 13ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.
براساس اين گزارش پنج پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 19ميليارد و580 ميليون ريال در شهرستان منوجان با حضور رئيس دفتر مناطق محروم كشور افتتاح شد.
ساختمان ايستگاه آتش نشاني نودژ، مدرسه راهنمايي شبانه روزي مهديه در منوجان با زيربناي 197مترمربع، ساختمان هلال احمر شهرستان منوجان و ساختمان مركزي آموزش فني و حرفه اي منوجان با 280 مترمربع كه از پروژه هاي مصوب دور اول سفر رئيس جمهور بودند در اين سفر به بهره برداري رسيد.
همچنين با حضور حميد بهبهاني وزير راه و ترابري آزادراه جيرفت به كهنوج افتتاح شد و بخشي از آزادراه جيرفت- رودان نيز به بهره برداري رسيد.
¤ با حضور وزير اطلاعات مركز فني حرفه اي شهرستان كوهبنان با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و200 ميليون تومان به بهره برداري رسيد.
احمد وحيدي وزير دفاع كه به عنوان نماينده رئيس جمهور به شهرستان كهنوج سفر كرده است در نشست شوراي اداري اين شهرستان گفت: اقتصاد كهنوج به كشاورزي وابسته است و مشكل اصلي در اين شهرستان نبود سازوكار صادرات محصولات كشاورزي و انتقال آنها به مراكز مصرف است.
وحيدي با اشاره به توانمندي هاي كهنوج در بخش معادن اظهار داشت: دولت در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته سرمايه گذاري مي كند و در كنار آن هم بايد بخش خصوصي در كهنوج در بخش معادن فعال شوند.
در اين نشست امام جمعه شهرستان كهنوج گفت: افت قيمت محصولات كشاورزي در جنوب استان كرمان، نداشتن شناسنامه از سوي بسياري از خانواده هاي ساكن جنوب اين استان، نامشخص بودن وضعيت نيروگاه يك هزار مگاواتي توليد برق در كهنوج از مهم ترين مشكلات اين شهرستان است. ديدار با خانواده معظم شهدا، مديران، منتخبان استان و ديدار مستقيم با مردم از جمله برنامه هايي است كه در دور سوم سفر انجام مي شود.
همچنين در جريان سفر وزير اطلاعات به شهرستان كوهبنان مشكلات مردم اين شهر مورد بررسي قرار گرفت. ايجاد اشتغال، رفع مسائل كارگري شهرستان با توجه به اشتغال 4 هزارنفري مردم منطقه در معادن زغالسنگ شهرستان، ايجاد كارخانه كك و قطران، ايجاد حوزه علميه، ايجاد دهكده گردشگري، بخشودگي وام هاي كشاورزي با توجه به خشكسالي پياپي، كمبود بودجه دهياري ها، ضرورت احياي قنات ها و نامطلوب بودن آب آشاميدني برخي مناطق از مهم ترين مشكلاتي بود كه در اين ديدار مطرح شد.
اظهارات معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش ايرنا، همچنين معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با تعدادي از مديران رسانه ها و مطبوعات استان كرمان گفت: اگر رسانه اي طبق قانون وظيفه خود را انجام نداد، بايد جاي خود را به نشريه متعهدي بدهد و نبايد مسيرهاي انحراف در رسانه ها پذيرفته شوند و ملاك نبايد تيراژ نشريه باشد و برخي از مطبوعات ابزاري براي پخش شايعات هستند و دنبال ترويج ديدگاههاي دشمنان اسلام و انقلاب هستند.
محمدعلي رامين افزود: اصولگرايي به اسم نيست بلكه به محتوا و عمل است بنابراين اصولگرايي نبايد به عنوان يك شعار سياسي تلقي شود بلكه بايد مبناي ديني داشته باشد.
احمدي نژاد مسير 10دقيقه اي را 150دقيقه رفت
ازدحام استقبال كنندگان كرماني از رئيس جمهور در مسير فرودگاه تا مصلا سبب شد، خودروي حامل وي پس از 150دقيقه به مصلاي بزرگ امام علي(ع) كرمان برسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، محمود احمدي نژاد كه ساعت نه و پنج دقيقه صبح ديروز وارد فرودگاه كرمان شده بود، مسير فرودگاه كرمان تا مصلاي بزرگ امام علي(ع) كرمان را در 150دقيقه طي كرد.
در مسير استقبال از رئيس جمهور اقشار مختلف مردم، اصناف و بازاريان، ورزشكاران، دانش آموزان، بسيجيان و... با در دست داشتن پلاكاردهايي و سر دادن شعار «صل علي محمد ياور رهبر آمد» به رئيس جمهور خوش آمدگويي كردند.
همچنين عده اي از مردم با پخش شربت و شيريني در ميان استقبال كنندگان شور و شوق خود را از حضور رياست جمهوري در شهر خود ابراز كردند.
يك سري از نيروها در مسير وظيفه جمع آوري نامه ها و راهنمايي به 28 ستاد ارتباط مردمي رياست جمهوري مستقر د راستان را به عهده دارند.
در طول مسير استقبال از رياست جمهوري موسيقي محلي كرمان اجرا شد.

 



ديدار معاون وزير آموزش و پرورش با مراجع در قم

معاون وزير آموزش و پرورش روز سه شنبه با سفر به قم با مراجع و علما ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش ايرنا آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان خواستار گنجانده شدن آخرين پيشرفت هاي علمي در كتاب هاي درسي شد.
وي افزود: در مورد آموزش و پرورش سه ركن اساسي داريم كه با اصلاح آن ها آموزش و پرورش به اهداف نهايي خود مي رسد.
وي اظهار داشت: يكي از اين اركان برنامه است كه بايد مفيد و حساب شده بوده و تمام زواياي زندگي را شامل شود.
اين مرجع تقليد دومين ركن را كتاب و نيز ركن سوم آموزش و پرورش را معلم و استاد دانست و افزود: هر كدام از اين موارد در صورتي كه لنگ بزند، هدف هاي تعليم و تربيت تأمين نمي شود.
آيت الله حسين نوري همداني نيز در ديدار با معاون وزير آموزش و پرورش گفت: علوم انساني را بايد از قرآن بگيريم و اين امرصف شكناني لازم دارد تا علومي از ما كه در غرب تغيير پيدا كرده و سكولار شده است را اسلامي كنند.
آيت الله نوري همداني افزود: غربي ها در جنگ هاي صليبي علوم ما را بردند و سكولار كردند.
وي با بيان اين كه انحطاط مسلمانان از پايان دوره رنسانس آغاز شده بود خاطرنشان كرد: سلاطين قديم از دين به عنوان ابزار استفاده مي كردند و ما مي خواهيم دوباره اين تمدن عظيم را با پشتوانه غني فرهنگ اسلامي بسازيم و كار آموزش و پرورش در اين زمينه بسيار مهم است.
معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش نيز در اين ديدارها گفت: علوم انساني بايد با معارف اسلامي هم سو باشد و توجه به اين امر توليد متون آموزشي را حساس كرده است.
محمديان شامگاه سه شنبه در ديدار با تني چند از مراجع عظام تقليد در قم افزود: كتاب هاي درسي بايد در راه تحكيم مباني توحيد تدوين و حتي زيست شناسي، فيزيك و رياضي نيز باعث معرفت افزايي شود.
وي اظهار داشت: در دو سال گذشته همت جدي در راستاي بازنگري و اصلاح كتاب هاي درسي انجام شده و البته مولفان كتاب در 30 سال اخير بسيار هوشيار عمل كرده اند و تعارض هاي ديني را شاهد نبوده ايم.
معاون وزير آموزش و پرورش افزود: نگاه ديني به كتاب هاي درسي در پيش نويس برنامه درسي ملي كه در حال ارائه به شوراي آموزش و پرورش كشور است، ديده شده است.
محمديان خاطرنشان كرد: هدف نهايي سند ملي آموزش و پرورش اين است كه پس از 12سال دانش آموز را به مرحله اي از حيات طيبه برسانيم و لذا بايد ادبيات جديدي در متون درسي وارد شود.

 



زائر پير مرقد امام خميني به ديدار روح الله شتافت

اصفهان - خبرنگار كيهان:
پيرمردي كه همه ساله به مناسبت سالروز رحلت امام خميني(ره)، مسير جهرم تا بهشت زهرا را با پاي پياده طي مي كرد امسال در شهرضا به ديدار روح الله شتافت.
«سرهنگ خسرو احمدي» فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا در اين باره گفت: در پي تماس يكي شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وجود جسد يك پيرمرد در پاركي حوالي روستاي امين آباد شهرضا، ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي به محل اعزام شدند.
وي افزود: جسد مربوط به پيرمردي حدودا 60 ساله بود كه سربند «السلام عليك يا روح الله» نيز بر پيشاني وي وجود داشت و هيچ گونه آثاري از ضرب و جرح در بدن وي مشاهده نشد.
احمدي گفت: در تحقيقاتي بيشتر مشخص شد متوفي «حاج غلامعباس دشتابي» نام دارد كه همه ساله به عشق امام خميني(ره) در آستانه سالگرد رحلتش از شهرستان جهرم استان فارس با پاي پياده عازم بهشت زهراي تهران مي شد كه امسال پس از 25 شبانه روز طي مسير پيش از رسيدن به مقصد در شهرستان شهرضا جان به جان آفرين تسليم كرد.
وي اعلام كرد: براساس اعلام نظر كارشناسان پزشكي قانوني كهولت سن، خستگي راه و كمبود آذوقه سفر از جمله دلايل فوت نامبرده است.

 



فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان:
منطقه عملياتي بيت المقدس احيا و پوياسازي مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان از احياء و پوياسازي منطقه عملياتي بيت المقدس خبر داد.
سرهنگ حسين عشقي در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اين كه يادمانهاي دفاع مقدس در مناطق جنگي بيشتر جنبه معنوي پيدا كرده تا حماسي، افزود: سياست بنياد حفظ آثار كشور، هم اكنون احياي مناطق عمليات هاي مهم جنگي از جمله اين عمليات ها، كربلاي 5 در شلمچه و بيت المقدس در مسير اهواز - خرمشهر است.
وي در رابطه با احياء عمليات مهم و سرنوشت ساز بيت المقدس گفت: عظمت و وسعت اين عمليات و درخشش نيروها و رزمندگان ما در منطقه عملياتي براي كسب آن پيروزي بزرگ نظامي و سياسي، تاكنون مسكوت مانده و كار خاصي درباره نمادسازي در مسير عمليات از اهواز تا خرمشهر صورت نگرفته و نماد يا سنبلي از عمليات در مسير نصب نشده است.
به همين منظور، در حال پوياسازي عمليات هستيم و در اولين گام، اقدام به نصب تابلو و بيلبرد در تشريح رخدادهاي مهم بيت المقدس كرده ايم.
فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان با تشكر از روزنامه كيهان كه خبر آزادي پادگان حميد را در صفحه اول خود در تاريخ 16 ارديبهشت 1360 چاپ كرده بود، اظهار داشت: روزنامه كيهان، آن زمان بهترين تيتر و مطلب را نسبت به ساير روزنامه ها و جرايد در صفحه اول خود درج كرد. به همين منظور، صفحه اول روزنامه آن شماره را در ابعاد بزرگ به صورت بيلبرد به چاپ رسانده و همزمان با سالگرد عمليات بيت المقدس، كنار در ورودي پادگان حميد در جاده اهواز- خرمشهر نصب كرديم.
سرهنگ عشقي همچنين به آماده سازي نماد بيت المقدس در مسير جاده اهواز- خرمشهر اشاره كرد و افزود: طرح اوليه اين نماد كه حدود 10 متر بلندتر از برج آزادي تهران است، آماده شده و قرار است به زودي در نقطه اي از مسير عمليات بيت المقدس نصب شود.

 



صفار هرندي: برخي از تدابير دولت سازندگي باعث افزايش فاصله طبقاتي شد

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برخي از تدابير دولت سازندگي موجب افزايش فاصله طبقاتي و سوء استفاده برخي فرصت شناسان شد.
به گزارش ايرنا، محمدحسين صفار هرندي سه شنبه شب در همايش دانشجويي سمنان با عنوان عدالت در دولت هاي هاشمي، خاتمي و احمدي نژاد افزود: حضور و استقبال گسترده مردم در مناطق مختلف از دولت و رئيس جمهوري نشان از عدالت سياسي دولت نهم و دهم است.
وي سفرهاي استاني دولت را بسيار خوب دانست و افزود: دولت در اين سفرها ضمن بررسي مسايل و مشكلات مردم از نزديك، درصدد رفع اين مشكلات است.
وي با بيان اينكه همه دولت ها برخاسته از متن نظام و قابل احترام هستند به بيان ويژگي هاي دولت هاي سازندگي و اصلاحات پرداخت.
وي كاهش ارزش پول ملي، افزايش تورم تا 49 درصد و فاصله طبقاتي را از پيامدهاي دولت هاشمي برشمرد و گفت: دولت اصلاحات نيز به رغم اعلام قبلي درصدد بازسازي و بازنگري در اهداف و برنامه هاي دولت سازندگي نبود.
وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه هدف و اولويت دولت خاتمي توسعه سياسي بود، گفت: اين امر موجب فاصله گرفتن ديدگاه مردم از دولت اصلاحات آنها شد.
در اين همايش كه در تالار خوارزمي دانشگاه سمنان برگزار شد صفار هرندي همچنين به تعدادي از سؤالات دانشجويان پاسخ داد.

 



معاون اول رئيس جمهوري خبر داد سرمايه گذاري 75 ميليارد ريالي دولت در صنعت نفت

معاون اول رئيس جمهور از سرمايه گذاري 75 ميليارد دلاري دولت در صنعت نفت در سه سال آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، محمدرضا رحيمي عصر سه شنبه در دومين جلسه كارگروه نمايندگان ويژه رئيس جمهور در امور نفت در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي در عسلويه اظهار داشت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه بايد 200 ميليارد دلار در بخش هاي مختلف صنعت نفت سرمايه گذاري كنيم كه براين اساس، در سه سال آينده در دولت دهم بايد بيش از 75 ميليارد دلار سرمايه گذاري در اين زمينه انجام شود.
وي خاطرنشان كرد: امروز وزارت نفت در بسياري از پروژه هاي بزرگ بويژه در منطقه پارس جنوبي با قدرت و سرعت حركت مي كند و حركات بسيار بزرگ و ارزشمندي در اين مجموعه در حال انجام است و چشم انداز وزارت نفت بسيار روشن است.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه به شكست تحريم هاي آمريكا اشاره كرد و افزود: تحريم هاي اقتصادي آمريكا بر عليه ايران، نتيجه معكوس داده و امروز در پرتو اين تحريم ها به مرز خودكفايي رسيده ايم و در بسياري از امور به موفقيت هاي چشمگيري رسيده ايم كه دنيا متعجب شده است.
رحيمي يادآور شد: بسياري از مسئولان ارشد آمريكا با ادامه تحريم ها مخالف هستند و اين تحريم ها را به ضرر اقتصاد آمريكا مي دانند و حتي شركت هاي بزرگ آمريكايي نيز خواستار توقف تحريم ها شده اند. در همين ايام شركت هاي بزرگ آمريكايي مانند بوئينگ مخالفت خود را با تحريم هاي آمريكايي و اذناب آن اعلام كردند.
وي در ادامه عنوان داشت: با برنامه ريزي هاي انجام شده، فازهاي پالايشگاهي پارس جنوبي به زودي تعيين تكليف مي شوند و زمان اجراي فازهاي جديد پالايشگاهي پارس جنوبي نيز 35 ماه تعيين شده است كه در اين مدت بايد اين فازها اجرا شوند.
وي در ادامه به لزوم اجراي به موقع فازهاي پارس جنوبي اشاره كرد و بيان داشت: شركت هايي كه قبل از زمان تعيين شده بتوانند پروژه هاي خود را تحويل دهند، به ازاي هر ماه 50 ميليون دلار پاداش دريافت مي كنند و شركت هايي كه نتوانند پروژه هاي خود را در زمان مقرر به اتمام برسانند نيز به ازاي هر ماه ديركرد، 50 ميليون دلار جريمه مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس : سيد مسعود ميركاظمي در دومين جلسه كارگروه نمايندگان ويژه رئيس جمهوري در امور نفت در عسلويه اظهار داشت: گسترش فازهاي پارس جنوبي از مهم ترين اولويت هاي وزارت نفت است و اميدوار هستيم به زودي قراردادهاي اين فازها را منعقد كنيم.
وزير نفت خاطرنشان كرد: در حال حاضر شركت هاي بزرگ ايراني در زمينه صنايع نفت و گاز به توانايي هاي بسيار خوب و قابل قبولي رسيده اند و بسياري از پروژه هاي بزرگ توسط متخصصان داخلي و به وسيله شركت هاي داخلي انجام مي شوند كه نشان دهنده رشد شركت هاي داخلي است. وي افزود: توسعه ميدان گاز پارس شمالي نيز از ديگر برنامه هاي اساسي وزارت نفت است.
خبرگزاري فارس از عسلويه حاكي است جواد اوجي معاون وزير نفت اظهار داشت: روزانه 5 ميليون متر مكعب گاز از طريق خط پنجم سراسري به پالايشگاه فجر جم منتقل مي شود و هم اكنون ظرفيت پالايش گاز كشور 5 ميليون متر مكعب افزايش يافته است.
وي بيان داشت: تا دو هفته آينده با اتمام عمليات تست و راه اندازي انشعاب احداث شده تا پالايشگاه بيدبلند 1، به ميزان 5 الي 7 ميليون متر مكعب گاز از خط لوله پنجم سراسري به اين پالايشگاه نيز منتقل مي شود كه با اين ابتكار، در مجموع بين 15 الي 17 ميليون متر مكعب روزانه به ظرفيت پالايشي گاز كشور در زمستان افزوده مي شود.

 



جانشين فرمانده سپاه پاسداران: عمليات بيت المقدس اوج هنرنمايي رزمندگان دلير سپاه بود

جانشين فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: عمليات بيت المقدس كه خرمشهر عزيز را آزاد كرد، اوج هنرنمايي رزمندگان دلير سپاه بود.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «حسين سلامي» روز چهارشنبه در صبحگاه مشترك نيروهاي ارتش و سپاه گراميداشت سالروز فتح خرمشهر در زاهدان افزود: در اين عمليات كه در محدوده پنج هزار كيلومتر مربع به مرحله اجرا درآمد 20 هزار نفر از جوانان انقلاب اسلامي به شهادت رسيدند تا خرمشهر به عنوان نگين ايران آزاد شود.
وي افزود: تحريم ها، توطئه ها، جنگ هاي خارجي و منازعات داخلي، هيچيك مانعي در راه پيشرفت ايران اسلامي ايجاد نكرد.
جانشين فرمانده سپاه ادامه داد: امروز ايران بزرگ به بركت رهبري عظيم الشان و ملت خروشان، تاريخ ساز و سرزنده است و نيروهاي مسلح قدرتمند ما در منطقه، راهش را با اقتدار كامل ادامه مي دهد.
سلامي بيان كرد: نيروهاي مسلح ايران اسلامي به هيچ قدرتي اجازه رخنه در صفوف به هم پيوسته و متحد برادران شيعه و سني را نمي دهند.

 



انتقاد شديد آيت الله مكارم شيرازي از توهين غرب به پيامبر اسلام

آيت الله مكارم شيرازي با محكوم كردن اقدام شبكه فيس بوك در توهين به پيامبر گرامي اسلام گفت: آزادي غربي ها به معناي توهين كردن به اعتقادات ميليون ها مسلمان است.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله ناصر مكارم شيرازي صبح ديروز در درس خارج فقه خود كه درمسجد اعظم قم برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: اخيرا يكي از سايت هاي گسترده اينترنتي به نام فيس بوك براي ديدن بدترين كاريكاتورها درباره پيامبر اسلام برنامه اي ترتيب داده است و از همه بدتر اينكه اسم اين كار را نيز براي حمايت از آزادي عنوان كرده است.
وي خطاب به غرب، تاكيد كرد آيا آزادي به معناي اين است كه به همه چيز بدگويي شود، و به مقدسات ميليون ها مسلمان توهين كنيد.
اين مرجع تقليد گفت: خاك برسرتان با اين آزاديتان كه مفهوم آن توهين كردن به انسان ها و روح آنها را آزار دادن است.
آيت الله مكارم شيرازي بيان داشت: برخي خيال مي كنند كه اين اقدام توهين آميز را قطع كرده اند، ولي اينگونه نيست و فقط در كشورهاي اسلامي اين شبكه فيلتر شده است.
مكارم شيرازي يادآور شد: اين كار يك فايده دارد.ما بدانيم كه اينها دشمن ما هستند و جز ذلت ما چيزي نمي خواهند و از هر طريقي وارد مي شوند و اگر دست دوستي به آنها بدهيم، اشتباه است.
وي ادامه داد: برخي خيال مي كنند كه ما اگر در مسئله انرژي هسته اي كوتاه بياييم اينها دست برمي دارند در حالي كه بايد بدانيم كه اصلا اينگونه نيست و آنها به سراغ حقوق بشر، زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات مي روند و در نهايت مي خواهند كه اسرائيل را به رسميت بشناسيم.

 



اخبار ادبي و هنري

تبليغ كالاي داخلي در شبكه ماهواره اي صهيونيستي
برخي از توليدكنندگان در داخل كشور با دادن آگهي به يك شبكه صهيونيستي فارسي زبان درصدد جذب مشتري از يك طرف و كمك مالي به اين شبكه از سوي ديگر هستند.
براساس گزارش جهان، سابقه مدير صهيونيست اين شبكه نشان داده است كه اين اقدام مي تواند نقطه آغازي براي تقويت مالي اين شبكه از سوي سودجويان داخل كشور باشد!
گفتني است مشابه اين اقدام، مدتها پيش به دنبال غفلت و سهل انگاري برخي مسئولين مرتبط، در بسياري از شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان گسترش يافته است و هم اكنون بسياري از محصولات مضر در داخل كشور در حال فروش مي باشد.
اعتراض دوباره شمقدري به جشنواره كن
دبير جشنواره فيلم كن كه چند روز پيش از جعفر پناهي انتقاد كرده بود، بلافاصله پس از آزادي پناهي از زندان صحبت هاي خود را پس گرفت و مجدداً از كارگردان مذكور پشتيباني نمود.
معاونت سينمايي وزارت ارشاد با انتقاد از دبير جشنواره كن انتقاد كرد و اظهار داشت: متأسفانه ورشكستگان سياسي كه با امكانات بيت المال ايران فيلمساز شده اند و الان در فرانسه لانه كرده اند، به ايشان اطلاعات غلط مي دهند.
شمقدري گفت: آقاي ژاكوب در حالي همچنان نگران اعتصاب غذاي آقاي پناهي است كه وي امروز آزاد شده است! همين امر نشان مي دهد كه چه كسي دروغ مي گويد.
نمايشگاه آثار هنرمندان سوريه و ايران با موضوع مقاومت
رايزن فرهنگ سوريه در ايران با تأكيد بر اينكه اسرائيل دشمن مشترك ايران و سوريه است، گفت: به زودي نمايشگاه مشتركي از تابلوهاي هنرمندان ايراني و سوريه اي با عنوان «براي وطن» با موضوع مقاومت و جنگ با اسرائيل برپا مي شود. غسان كلاس در بازديد از مراسم نمايشگاه آثار هنرمندان جانباز كه از چهارم خرداد در خانه هنرمندان ايران برپا شده است، در گفت وگو با باشگاه خبري توانا با بيان اينكه برنامه هايي مشابه اين نمايشگاه در سوريه نيز به منظور پاسداشت مقاومت برگزار مي شود، اضافه كرد: مردم سوريه هم بعد از آزادي از دست فرانسوي ها بعد از 90 سال، برنامه ها و جشن هاي زيادي مانند آزادي خرمشهر كه در آن آزادي و استقلال محقق شد، برگزار كردند. وي با اشاره به برپايي نمايشگاه مشتركي به منظور بزرگداشت مقاومت در برابر اسرائيل اظهار داشت: ما با دوستان و برادران ايراني در يك جبهه بر عليه اسرائيل مي جنگيم و در آينده برنامه اي در همين زمينه به منظور تجسم اين وقايع به اجرا درخواهيم آورد. كلاس گفت: قرار است در نمايشگاه مشتركي، تابلوهايي از هنرمندان ايراني و سوريه اي با عنوان «براي وطن» به نمايش گذاشته شود كه در آثار ارائه شده بر موضوع مقاومت، شهدا، جنگ عليه اسرائيل و صهيونيست و ضرورت اتحاد مسلمين تاكيد شده است.
زندگينامه 7 هزار شهيده زن مكتوب مي شود
رئيس بسيج خواهران كشور از مكتوب كردن زندگينامه 7 هزار شهيده زن خبرداد.
به گفته مينو اصلاني اولويت براي مكتوب كردن زندگينامه اين افراد، با شهداي زني است كه در مناطق عملياتي خرمشهر، كردستان و كرمانشاه شهيد شده و به طور مستقيم با جنگ در ارتباط بوده اند.
رئيس بسيج خواهران كشور افزود: دختران جوان مي توانند با تأسي از انديشه مقاومت و عرفان زنان و دختران دوران دفاع مقدس با روحيات اين افراد آشنا شده و اين زنان فرهيخته را الگوي زندگي خود قرار دهند.
يادبود فتح خرمشهر در شب خاطره
يكصد و نود و سومين برنامه «شب خاطره» روز پنجشنبه ششم خرداد ماه همزمان با هفته مقاومت و گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
دفتر «شب خاطره» حوزه هنري در تازه ترين مراسم خاطره گويي اين دفتر- كه همچون برنامه هاي پيشين نخستين پنجشنبه هر ماه ساعت 18 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود، با دعوت از چهره هاي برجسته دوران دفاع مقدس، مبارزان انقلاب و بيان خاطراتشان علاقمندان را با وقايع تلخ و شيرين آن سال ها آشنامي كند. پخش فيلم هاي مستند متناسب با حال و هواي برنامه در كنار يكي از آثار سينمايي روز، همچنين ويژه نامه خردسال، از بخش هاي ديگر اين برنامه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14