(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 خرداد 1389- شماره 19657

حديث دشت عشق
فوتسال ايران در انتظار نهمين قهرماني آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
سپاهان قهرمان زودهنگام ليگ هندبال
سجادي: اين روزها ماديات حرف اول برخي رشته ها را مي زند
داورزني : از قهرماني ايران درمسابقات جهاني دفاع مي كنيم
بنا: سرمايه ها را فسيل نمي كنيم



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا جوادي»
با رود خروشيد و به دريا پيوست
شهيد رضا جوادي، سال 1344 در خوراسگان چشم به جهان گشود. وي تحصيلات ابتدائي را با رنجي فراوان در زادگاهش به پايان رسانيد و در حين درس خواندن به كار نيز مشغول بود. با پيروزي انقلاب اسلامي ياوري براي انقلاب شد و دست بيعت به پيرجماران، ولي فقيه، رهبر كبير انقلاب، امام امت خميني بت شكن داده و پيروي صديق بر خط امام گرديد.
آشنائي وي با جبهه و پيكار حق و باطل از عمليات «بيت المقدس» شروع شد و تحولي عظيم در روحيه اش رخ داد. قبل از آن هم بارها به مراكز بسيج جهت اعزام به جبهه مراجعه نموده ولي به عللي از رفتن وي به جبهه جلوگيري مي شد و از آن موقع بود كه دلبستگي خاصي به جبهه پيدا كرد.
وي تغييرات دروني خويش را مديون دانشگاه الهي و انسان ساز جبهه مي دانست. با حضور مداوم خود در بيشتر اردوهاي بسيج در مراكز مختلف و بعد هم در عمليات رمضان و محرم به فتواي رهبر خويش جامه عمل پوشاند. رضا وفاداري خود را بر پيمان خود با حسين در عمليات محرم به اثبات رسانيد.
شهيدرضا جوادي در سحرگاه يازده آبان 1361 در تاريكي سحر به سوي معراجگاه مؤمنين، در خط مقدم نبرد شتافت و در منطقه عين خوش پس از ساعت ها نبرد با دشمن بر اثر طغيان رود و جاري شدن سيل، كه آن هم مشيت الهي بود در رودخانه دويرج در پل چم هندي به لقاءالله پيوست.

 



ملي پوشان امروز مقابل تيم ميزبان صف آرايي مي كنند
فوتسال ايران در انتظار نهمين قهرماني آسيا

تيم ملي فوتسال ايران عصر امروز براي كسب نهمين عنوان قهرماني خود در آسيا رودرروي تيم ملي ازبكستان قرار خواهد گرفت.
تيم ملي فوتسال كشورمان با برتري قاطع مقابل ژاپن براي دهمين بار به ديدار نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا راه يافت تا علاوه بر فيناليست شدن، انتقام دوره هشتم اين رقابتها كه در ازبكستان برگزار شد و ژاپن ايران را از رسيدن به فينال محروم كرد را بگيرد.
در دومين ديدار از مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتسال قهرماني آسيا تيم ملي فوتسال كشورمان جمعه شب در مجموعه ورزشي ازبكستان شهر تاشكند به مصاف تيم ملي ژاپن رفت.
تيم ملي فوتسال كشورمان كه با 9 بار قهرماني پرافتخارترين تيم حاضر در مسابقات فوتسال قهرماني آسياست، در اين بازي شكست 7برصفر را به تيم ژاپن تحميل كرد و حريف ازبكستان در ديدار نهايي شد. ژاپن در چهار ديدار گذشته خود تنها 2 گل دريافت كرده بود.
براي تيم ملي فوتسال ايران در اين بازي جواد اصغري مقدم (3گل)، مسعود دانشور (2گل)، مصطفي طيبي و محمد كشاورز گلزني كردند. تيم ملي فوتسال كشورمان با تركيب مصطفي نظري، محمد كشاورز، محمد طاهري، مصطفي طيبي و مسعود دانشور ديدار مقابل ژاپن را آغاز كرد.
تيم ملي فوتسال كشورمان چهار سال پيش در شهر تاشكند ديدار نيمه نهايي برابر ژاپن را واگذار كرده و از راهيابي به فينال هشتمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا باز مانده بود. ملي پوشان فوتسال ايران براي دهمين بار است كه حضور در ديدار نهايي اين مسابقات را تجربه خواهند كرد.
حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ايران پس از شكست ژاپن گفت كه تجارب قبلي برابر ژاپن به ايران توانايي پيروزي پرگل و رسيدن به فينال را داد.
شمس افزود: اين اولين بازي ما مقابل ژاپن نبود براي همين ما همه نقاط ضعف و قدرت آنها را مي شناختيم. وقتي ما گل دوم را زديم من حدس زدم كه حريف همه بازيكنانش را به زمين مي فرستد و ما مي توانيم در همين شرايط به برد خوبي برسيم.ميگوئل رودريگوئز مربي ژاپن نيز گفت: «ايران يك بار ديگر قدرتش را نشان داد. جنگيدن با آنها عملا غيرممكن است. ما سعي خودمان را كرديم اما ايران براي به دست آوردن موقعيت خيلي عالي بود. آنها قدرت بدني بيشتري از ما داشتند و كلاس فيزيكي بالاتري را به نمايش گذاشتند.»
ايران در دوره قبل در سال 2008 در تايلند هم ژاپن را در نيمه نهايي برد و با پيروزي بر تايلند در فينال نهمين جام را بالا برد.
حسين شمس كه براي بازي هاي سال 2010 ليست بازيكنانش را با حذف وحيد شمسايي خبرساز كرده بود اينك بازي حساس را با پيروزي پرگلي پشت سر گذاشته است و در فينال با ازبكستان روبرو خواهد شد.
پيش از اين ديدار، تيمهاي ازبكستان و چين برگزاركننده نخستين ديدار مرحله نيمه نهايي دهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا بودند كه تيم ازبكستان در اين بازي با بهره گيري از امتياز ميزباني و حمايت تماشاگران برتري 4بر3 را از آن خود كرد و براي سومين بار به ديدار نهايي اين مسابقات راه يافت.
به اين ترتيب بازي فينال اين دوره از رقابتها عصر امروز (يكشنبه) ساعت 6 به وقت تاشكند (ساعت 30:5 به وقت تهران) برگزار مي شود. مهمترين نكته ازبك ها داشتن تماشاگران پرشمار است كه در فينال حمايت زيادي از ميزبان خواهند كرد.
بر اين اساس ديدارهاي رده بندي و فينال يازدهمين دوره مسابقات فوتسال قهرماني آسيا طبق برنامه زير برگزار مي شود:
يكشنبه: 9/3/89
ديدار رده بندي
¤ چين- ژاپن
ديدار فينال
¤ ازبكستان- ايران

 



اخبار كوتاه از فوتبال

زنيدپور، دومين خريد استيل آذين
ميلاد زنيدپور كه هفته گذشته با تيم فوتبال استيل آذين به توافق رسيد و با امضاي قرارداد به اين باشگاه پيوست، عصر ديروز قرارداد خود را در هيئت فوتبال استان تهران به ثبت رساند.
هافبك فصل گذشته باشگاه راه آهن پس از سوشا مكاني دومين خريد باشگاه استيل آذين است.
قرارداد مايلي كهن با باشگاه سايپا تمديد شد
با موافقت اعضاي هيئت مديره باشگاه سايپا محمد مايلي كهن براي يك فصل ديگر قرارداد خود را با اين باشگاه تمديد كرد.
به دنبال نشست هيئت مديره باشگاه سايپا كه با حضور كوشا مديرعامل اين باشگاه برگزار شد، اعضا ضمن ابراز رضايت از عملكرد فصل گذشته مايلي كهن، با تمديد قرارداد وي موافقت كردند.
قطبي از كعبي شكايت كرد
بازيكن تيم فوتبال استيل آذين به دنبال شكايت افشين قطبي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شد. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به دنبال شكايت افشين قطبي از حسين كعبي، بازيكن تيم فوتبال استيل آذين را براي اداي برخي توضيحات فراخواند. براساس اين گزارش، حسين كعبي بايد روز 11 خردادماه براي ارائه توضيحات به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال برود.
سعيدلو سرزده به باشگاه پيروزي رفت
رئيس سازمان تربيت بدني ظهر ديروز به طور سرزده وارد باشگاه پيروزي شد و با حبيب كاشاني ديدار كرد.
علي سعيدلو كه رياست مجمع باشگاه پيروزي را بر عهده دارد ظهر ديروز ضمن بازديد از بخش هاي مختلف باشگاه پيروزي در نشستي با حبيب كاشاني كه پشت درهاي بسته برگزار شد، شركت كرد.
بررسي آخرين وضعيت باشگاه پيروزي و تأمين منابع مالي براي حضور تيم پيروزي در ليگ قهرمانان آسيا و دهمين دوره ليگ برتر از مهمترين محورهاي گفتگوي علي سعيدلو و حبيب كاشاني بود. حبيب كاشاني درسال گذشته به عنوان سرپرست باشگاه پيروزي فعاليت مي كند و قرار است بزودي تكليف مديرعاملي او از سوي رئيس سازمان تربيت بدني مشخص شود.
512 نمونه دوپينگ از 32 تيم راه يافته به جام جهاني
فدراسيون جهاني فوتبال با هدف دستيابي به رقابت هاي «پاك» در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، نمونه گيري هاي ويژه دوپينگ را انجام خواهد داد.
«مايل دهوگ» مسئول كميته پزشكي رقابت ها اعلام كرد برنامه ويژه اي براي مبارزه با دوپينگ خواهد داشت. بنابر اعلام اين مقام فيفا، قرار است در فاصله باقيمانده تا رقابت ها از هر 32 تيم راه يافته به رقابت ها هشت نفر به صورت تصادفي انتخاب و مورد نمونه گيري دوپينگ قرار گيرند. اين رقم بالغ بر 256 نمونه خواهد بود كه شامل نمونه هاي ادرار و خون مي شود. در حين رقابت ها نيز از هر تيم دو بازيكن به صورت تصادفي انتخاب مي شوند كه از آنها نيز نمونه گيري مي شود. مجموع نمونه هايي كه قرار است پيش از رقابت هاي جام جهاني و حين آن گرفته شود 512 نمونه خواهد بود. اين بالاترين رقم نمونه گيري دوپينگ در تاريخ جام جهاني فوتبال خواهد بود.
اسكولاري از بنيادكار ازبكستان جدا شد
باشگاه بنيادكار ازبكستان اعلام كرد فيليپ اسكولاري مربي سرشناس برزيلي ديگر هيچ مسئوليتي در تيم ندارد و از اين به بعد «ميرجلال كاسيموف» روي نيمكت مربيگري مي نشيند.
اسكولاري به خبرنگاران گفت كه هيچ علاقه اي به ترك باشگاه نداشته اما بين او و مديران اختلاف افتاده بود و حالا او مجبور به كار در جاي ديگري از دنياست. «طبق قرارداد تا 6 ماه ديگر كار مي كنم اما با توافق و رضايت از باشگاه جدا شدم». وي افزود: «من اينك دو پيشنهاد از اروپا دارم و دو پيشنهاد از آسيا به علاوه دعوت به كار از باشگاهي در برزيل.»
پورنعمت از مديرعاملي ملوان استعفا كرد
اردشير پورنعمت از مديرعاملي باشگاه ملوان منطقه آزاد انزلي استعفا كرد.
براساس اطلاعيه روابط عمومي باشگاه ملوان انزلي اردشير پورنعمت در آخرين جلسه هيئت مديره اين موسسه پس از ارائه گزارش عملكرد مديريت يك ساله خود استعفاي خود را از مديرعاملي ملوان اعلام كرد و هيئت مديره نيز اعلام كرد كه در اين خصوص تصميم گيري مي كند. پورنعمت در اين جلسه دليل اين تصميم خود را ادامه همكاري با AFC در راستاي تدريس در كشورهاي مختلف اعلام كرد. همچنين در اين جلسه فرهاد پورغلامي برنامه هاي خود را براي فصل آتي ليگ برتر ارائه داد.
از ديگر مصوبات آخرين جلسه هيئت مديره باشگاه ملوان انتخاب بهمن صالح نيا بعنوان مشاور عالي هيئت مديره با هدف بهره برداري از تجارب ارزشمند وي در اين تيم ريشه دار و فوتبال كشور است.

 



عنوان نايب قهرماني به ذوب آهن رسيد
سپاهان قهرمان زودهنگام ليگ هندبال

هفته هفدهم از بيست و دومين دوره ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور جمعه شب با قهرماني و نايب قهرماني زودهنگام دو تيم سپاهان و ذوب آهن اصفهان پيگيري شد.
اين هفته از رقابتها با برگزاري پنج ديدار در شهرهاي كرمان، كازرون، سبزوار و اروميه برگزار شد كه با توجه به باقي ماندن تنها يك هفته از رقابتهاي ليگ برتر هندبال ايران، تيم سپاهان اصفهان موفق شد عنوان قهرماني خود را پيش از پايان ليگ بدست آورد. تيم ذوب آهن اصفهان نيز عنوان نايب قهرماني و تيم مس كرمان عنوان سوم را از آن خود كردند.
در اين بين تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران با قبول شكست برابر نماينده كرمان تنها با 6 امتياز سقوطش به ليگ دسته يك قطعي شد. با توجه به اختلاف يك امتيازي دو تيم پتروشيمي كازرون و اروميه براي شناخت تيم نهم جدول بايد منتظر بازيهاي هفته نهايي باشيم.
در رقابتهاي اين هفته تيم شهرداري زرند كرمان موفق شد در يك بازي خانگي تيم دانشگاه آزاد اسلامي را مغلوب كند. تيم اروميه نيز با يك دفاع قابل قبول تنها با اختلاف 5 گل بازي را به تيم قهرمان ليگ واگذار كرد.
تيم پتروشيمي كازرون نيز در يك بازي خانگي موفق به شكست تيم هپكو اراك شد تا با كسب اين امتياز جاي خود را در جدول رده بندي با تيم دانشگاه صنعتي اروميه تغيير داده و به رده هشت جدول صعود كند. نتايج اين هفته از بازيها بدين ترتيب است:
¤ مس كرمان43- سنگ آهن بافق يزد 35
¤ پتروشيمي كازرون33- هپكو اراك 24
¤ شهرداري سبزوار21- ذوب آهن اصفهان 30
¤ شهرداري زرند كرمان37- دانشگاه آزاد اسلامي 30
¤ دانشگاه صنعتي اروميه 20- سپاهان اصفهان 25
رده بندي رقابتهاي ليگ برتر هندبال باشگاه هاي ايران در هفته هفدهم بدين ترتيب است:
1- سپاهان اصفهان 33 امتياز، 2- ذوب آهن اصفهان 30 امتياز، 3- مس كرمان 23 امتياز و...

 



با قراردادهاي نجومي مخالفم
سجادي: اين روزها ماديات حرف اول برخي رشته ها را مي زند

معاون امور ورزشي سازمان تربيت بدني معتقد است كه اگر كل بودجه ورزش كشور از يك كانال تخصيص يابد، وحدت رويه ايجاد شده و دوگانگي ها از بين مي رود. اين درحالي است كه پيش از اين محمد علي آبادي بر تجزيه ورودي بودجه ورزش در دو ساختار كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني تأكيد كرده بود.
حميد سجادي به بيان مطالبي پيرامون قراردادهاي نجومي فوتباليست ها و نحوه تخصيص بودجه كميته ملي المپيك پرداخت كه قسمت هايي از آن در زير مي آيد:
¤ متأسفانه اين روزها ماديات حرف اول را در بعضي رشته ها و بين بعضي ورزشكاران مي زند. به نظرم فدراسيون بايد كار فرهنگي بيشتري انجام دهد. من با ارقام نجومي و افزايش هاي بي رويه مخالفم. مبلغ قرارداد بايد معقول باشد.
¤ درحال مذاكره با فدراسيون فوتبال هستيم. كاملاً با فدراسيون در ارتباط بوده و از امورات فدراسيون مطلعيم. ما دوست داريم يك تعادل برقرار شده تا پيشرفت كاذب مادي در يك رشته باعث تضعيف روحيه ديگر رشته ها نشود. اگر در باشگاه ها يا در رشته هاي ديگر چشم و هم چشمي رايج شده و تقليد كوركورانه انجام شود و ساير رشته ها هم به طبع و تقليد از فوتبال افزايش مبلغ داشته باشند آن رشته اي كه كاذب رشد مي كند، متضرر خواهد شد. يعني باشگاه هايي كه از عهده هزينه ها برنمي آيند آن رشته را حذف خواهند كرد. ما از اين نمونه ها قبلاً هم داشته ايم، مثلاً تكواندو و وزنه برداري و دووميداني را در بعضي باشگاه ها حذف كرده اند، چون از پس هزينه هاي آن رشته ها برنيامدند و از آنجا كه نتوانستند خواسته هاي ورزشكاران را تأمين كنند عطايش را به لقايش بخشيدند. در فوتبال هم بستن قراردادهاي نجومي نهايتاً به ضرر فوتبال و ورزش تمام مي شود.
¤ پيشنهاد سازمان اين است كه كل بودجه ورزش وارد سازمان شده و بعد از طريق سازمان به كميته ملي المپيك داده شود.

 



اعتماد به بازيكنان ناشناس جواب داد
داورزني : از قهرماني ايران درمسابقات جهاني دفاع مي كنيم

محمدرضا داورزني با اشاره به قهرماني ايران در رقابت هاي آسيايي نوجوانان تهران گفت: به بازيكنان ناشناسي كه هيچ تجربه اي نداشتند اعتماد كرديم و توانستيم آن ها را در اردوها آماده كنيم.
رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه اين دوره از رقابت ها به دليل شركت تيم قهرمان در المپيك سنگاپور از اهميت ويژه اي براي كشورهاي آسيايي برخوردار بود، عنوان كرد: همه كشورهاي صاحب نام در آسيا بخصوص چين و ژاپن و كره با تمام قوا در اين رقابت ها شركت كرده بودند و مصمم بودند كه بتوانند جواز حضور در المپيك سنگاپور و مسابقه هاي جهاني را به دست آورند. اين تيم ها مي دانستند كه ايران با توجه به جايگاهي كه در رنكينگ جهاني دارد، از قدرت هاي بلامنازع دنيا است و كار سختي را در پيش دارد. شرايطي كه در اين مسابقه ها وجود داشت و يك سال كاهش سن بازيكنان بود، كار را براي تيم ها سخت كرده بود. ما به بازيكنان ناشناس و تازه نفس كه هيچ تجربه اي نداشتند، اعتماد كرديم و در اردوها توانستيم آن ها را آماده كنيم.
وي هم چنين اضافه كرد: نقطه قوتي كه بازيكنان ايراني دارند، عقل، اراده و انسجام و همچنين ضريب هوشي آن ها است. آن ها توان فيزيكي خوبي نيز دارند. بازيكنان مصمم بودند به هدفي كه دارند برسند. همه هم قسم هستند كه درمسابقه هاي جهاني و المپيك سنگاپور بتوانند بهترين نتيجه را كسب كنند.داورزني ادامه داد: چين، ژاپن و كره داراي كلاس واليبال خوبي هستند و بازيكنان آن ها واليبال را خوب مي فهمند. تيم هند نيز بسيار باقدرت بازي كرد. تيم هاي چين تايپه و تايلند هم درست است كه به لحاظ متوسط قد از تيم ما كوتاه تر هستند ولي توپ گيري بسيار خوبي دارند و جنگنده بازي مي كنند.
داورزني با اشاره به اينكه هدف ما هميشه در ميدان هايي كه حضور پيدا مي كنيم كسب بهترين نتيجه است، اظهار كرد: براي المپيك سنگاپور حدود 11 هفته فرصت داريم. شرايط اين رقابت ها به گونه اي است كه غيرقابل پيش بيني است. تيم ها در رده نوجوانان مانند جوانان و بزرگسالان شناخته شده نيستند. مثلا تيم نوجوانان روسيه در هيچ ميدان ديگري ديده نشده است. همان طور كه آن ها هم شناختي از بازيكنان ما ندارند. با اين وجود هدف ما رفتن روي يكي از سكوها است و با برگزاري اردوهاي مناسب و مكان يابي خوب كه با سنگاپور تطابق داشته باشد، با آمادگي بهتري در اين رقابت ها شركت مي كنيم.
وي در پايان با اشاره به اينكه از تمام برنامه هاي ارائه شده توسط كادر فني حمايت مي كنيم، بيان كرد: از 16 خردادماه اردوي تيم ملي نوجوانان آغاز مي شود. اواخر تيرماه نيز به دعوت فدراسيون واليبال روسيه تيم به اين كشور خواهد رفت و بازي تداركاتي با تيم ملي روسيه كه يكي از تيم هاي شركت كننده در مسابقه هاي المپيك است انجام خواهد داد تا آمادگي بهتري براي حضور در المپيك پيدا كند. يكي از مشكلات ما حضور نداشتن تعدادي از بازيكنان- حسين آبادي، نصر اصفهاني و ظريف كه براي شركت در مسابقه هاي دانش آموزان جهان اوايل تيرماه به چين مي روند- است ولي با برنامه ريزي اي كه كرده ايم، اين بازيكنان بعد از پايان رقابت هاي دانش آموزان جهان در چين به تيم اضافه مي شوند و در اردوها شركت مي كنند.

 



شكست در مسابقات آسيايي را قبول داريم
بنا: سرمايه ها را فسيل نمي كنيم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: به فكر توجيه كردن نتايج رقابتهاي قهرماني آسيا نيستم اما اجازه نمي دهم با انتقادهاي غيركارشناسي روند برنامه هاي تيم ملي را دچار مشكل كنند.
محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با بيان اين مطلب افزود: ما با تيم اصلي خود به رقابتهاي قهرماني آسيا نرفتيم اما به هرحال همانطور كه پس از اعزام تيم نيز گفتم بايد قهرمان مي شديم به فكر توجيه اين شكست نيستم و اين شكست را پذيرفته ام.
دارنده مدال نقره جهان تصريح كرد: عده اي فراموش كرده اند كه كشتي فرنگي ايران سال گذشته براي اولين بار در تاريخ قهرمان جام جهاني شد و براي نخستين بار در رقابتهاي جهاني نايب قهرمان شد و حالا با نتيجه رقابتهاي قهرماني آسيا مي خواهند تمام افتخارات را زيرسؤال ببرند.وي تاكيد كرد: برخي افرادي كه انتقاد مي كنند در گذشته امتحان خود را پس داده اند. من به كارنامه آنها كاري ندارم ولي حداقل انتظار دارم واقعيت ها را به مردم بگويند.
بنا ادامه داد: از كارشناساني كه از كشتي انتقاد مي كنند مي خواهم كه علاوه بر مباحث فني مشكلات ديگر كشتي گيران را نيز پيگيري كنند و از طرفي به خاطر من محمدبنا روند روبه رشد كشتي را متوقف نكنند.وي اظهارداشت: در حال حاضر چه در كشتي آزاد و چه در كشتي فرنگي در بيشتر اوزان با كمبود پشتوانه روبرو هستيم پس معتقدم چه دليلي دارد وقتي فاصله كشتي گيراني نظير سوريان يا تقوي با نفرات دوم آنها بسيار زياد است مسابقه انتخابي برگزار كنيم و باعث شويم اين نفرات وزن زيادي كم كرده و درنهايت آنها را فسيل كنيم.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14