(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 خرداد 1389- شماره 19657

تجليل از 50 بانوي برگزيده در هفته زن
پرداخت 5/1 ميليون تومان خسارت در صحنه تصادف
ساخت بزرگترين شهرك حمل و نقل كشور در تهران
14 خرداد خدمات مترو رايگان است
جشن ازدواج 10 هزار زوج در كميته امداد
رئيس سازمان زندان هاي كشور: تمام زندان ها به خارج از شهرها منتقل مي شود
انهدام 3 شركت هرمي در اصفهان
امحاي 5 تن داروي قاچاق و غيرمجاز بدنسازي
جريمه 3ميليارد ريالي يك شركت توليدي موتورسيكلت
2 آدم ربا در اليگودرز به حبس و تبعيد محكوم شدند
با ايران
آتش سوزي چاه نفتي نفت شهر 3 كشته برجاي گذاشت
مرگ زنداني با بلعيدن ماده مخدر شيشه
مرگ 8 سرنشين خودروي پرايد در سانحه رانندگي
حوادث كوتاه از كشور
پادشاه بيچاره



رئيس مركز امور زنان و خانواده خبر داد
تجليل از 50 بانوي برگزيده در هفته زن

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري از تجليل 50 زن برگزيده كشور در يك همايش 5 هزار نفري در هفته زن خبر داد.
مريم مجتهدزاده، اظهار داشت: 10 نفر از اين زنان برگزيده را امور بين الملل مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با همكاري ساير دستگاه ها و سازمان ها از ميان زناني كه در خارج از كشور فعاليت هاي علمي و شاخصي دارند، انتخاب مي كند.
مشاور رئيس جمهوري در امور زنان اضافه كرد: ساير زنان برگزيده از ميان زنان خانه دار، شاغل، نخبه، حوزوي، هنرمند، نظامي و انتظامي، واقفين نمونه و زناني كه در سازمان هاي مردم نهاد هستند منتخب و تقدير خواهند شد.
وي تصريح كرد: براي شناسايي زنان خانه دار برگزيده، شاخصه هايي از سوي اين مركز تعيين و به تمام استانداري هاي كشور ارسال شد تا از هر استان يك زن خانه دار نمونه به مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري معرفي شود و از بين اين 30 نفر از دو تا سه زن در اين همايش تجليل خواهند شد.
مجتهدزاده اضافه كرد: زنان نخبه از سوي بنياد علمي نخبگان و زنان انتظامي و نظامي فعال نيز از سوي وزارت دفاع انتخاب و به اين مركز معرفي خواهند شد.
وي ادامه داد: زنان هنرمند از سوي وزارت ارشاد و زنان حوزوي موفق نيز با همكاري حوزه علميه خواهران قم واستان تهران انتخاب مي شوند.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري تصريح كرد: با ارسال فرم مخصوصي به تمام دستگاه هاي اجرايي، هر دستگاه، سازمان و وزارت خانه دو تا سه زن شاغل برگزيده را به مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري معرفي مي كند كه اين مركز نيز تعدادي از آن ها را انتخاب و از آنها در اين همايش تقدير خواهد كرد.

 



از ماه آينده شركت هاي بيمه ملزم مي شوند
پرداخت 5/1 ميليون تومان خسارت در صحنه تصادف

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اعلام اينكه در قانون جديد جرايم راهنمايي و رانندگي مبلغ جريمه ها افزايش يافته است،گفت: شركتهاي بيمه از ماه آينده موظف به پرداخت خسارت در صحنه تصادف تا مبلغ 5/1 ميليون تومان مي شوند.
سردار اسكندر مومني ديروز در اولين نشست تخصصي مديران پليس ترافيك كشور با اشاره به لايجه جديد اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي اظهار داشت:
در حال حاضر 6 ماده از اين قانون به تصويب نهايي رسيده و بخش عمده اي از ماده هفتم نيز تصويب شده است كه بايد زمينه هاي اجرايي آن را در كشور فراهم كرد.
وي با اشاره به مهمترين ويژگي اين لايحه گفت: پيش از اين و براساس قانون قبلي، تنها افسران وظيفه كه به صورت موقت براي آنها مجوز گرفته مي شد امكان اعمال قانون داشتند، اما در لايحه جديد افسران وظيفه و همچنين درجه داران راهور كه 10 سال سابقه خدمت داشته باشند مي توانند به اعمال قانون بپردازند.
سردار مومني گفت: همچنين براي نظارت بر اعمال قانون توسط درجه داران راهور از بازرسان نامحسوس نيز استفاده مي شود.
وي گفت: اين ويژگي ظرفيت جديدي براي پليس راهور در اعمال قوانين ايجاد مي كند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اشاره به در نظر گرفتن امتيازات منفي براي رانندگان در كنار اعمال جريمه ها گفت: از 171 نوع تخلفي كه رانندگان مرتكب مي شوند در 20 نوع تخلف مانند سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، حركت آكروباتيك، دنده عقب در بزرگراه و ... به رانندگان علاوه بر اعمال جريمه امتياز منفي داده مي شود.
وي گفت: به هرراننده در زمان اخذ گواهينامه 30 امتياز داده مي شود كه اگر فردبا ارتكاب تخلفات 30 امتياز خود را به صفر برساند گواهينامه وي ضبط و پس از سه ماه بازگردانده مي شود.
سردار مومني ادامه داد: پس از بازگرداندن گواهينامه در مرحله دوم 25 امتياز به راننده داده مي شود كه اگر دوباره اين امتياز به صفر برسد علاوه بر پرداخت 60 هزار تومان گواهينامه راننده نيز براي 6 ماه توقيف مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: در مرحله سوم با دادن 20 امتياز به راننده، گواهينامه اش بازگردانده مي شود و اگر اين امتياز نيز به صفر برسد گواهينامه راننده يك سال توقيف شده و 100 هزار تومان نيز جريمه مي شود و علاوه بر اين فرد براي اخذ گواهينامه جديد پس از يك سال بايد مجددا اقدام كند.
وي گفت: در مصوبه قبلي اين امتياز 50 نمره منفي بود كه بعد از اصلاحات به 30 نمره كاهش يافت و اكنون بايد زيرساختهاي لازم براي اجراي اين قوانين ايجاد شود.
سردار مومني گفت: مبلغ جريمه ها در قانون جديد اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي در تخلفي مانند استفاده از قرصهاي روانگردان و مشروبات الكي 200 هزار تومان پيش بيني شده است و همچنين خودروي فرد خاطي نيز توقيف مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت؛ در مصوبه قبلي سقف جريمه ها پنج تا 30 هزار تومان بود اما در قانون جديد براي 6تخلف حادثه ساز جريمه هايي تا سقف 100 هزار تومان در نظر گرفته شده و جريمه بقيه تخلفات براساس ارقام قبلي تعيين مي شود.
وي افزود: در سال 87 مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد تا بيمه ها طبق ماده 18 قانون خسارتهاي تا مبلغ 500 هزار تومان را در سر صحنه تصادفات بدون نياز به حضور پليس و كشيدن كروكي پرداخت كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ادامه داد: در قانون جديد اين مبلغ به 5/1 ميليون تومان افزايش يافته و شركتهاي بيمه از ماه آينده موظف مي شوند تا اين مبلغ را در صحنه تصادفات خسارتي كه طرفين شكايتي ندارند بدون نياز به حضور پليس و كشيدن كروكي پرداخت كنند.
به گزارش مهر، سردار مومني گفت: در تهران روزانه بيش از 500 تصادف روي مي دهد كه با اعمال اين قانون حضور پليس در نيمي از آنها كاهش مي يابد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: بيمه براي ايجاد احساس امنيت در زماني كه حادثه رخ مي دهد بسيار حائز اهميت است و علاوه بر اين موجب كاهش حجم ترافيك نيز مي شود.
وي گفت: در حال حاضر مقدمات كار براي اجراي اين قانون انجام شده و شركتهايي مانند شركت بيمه نيز اعلام آمادگي كردند و تا ماه آينده تمامي بيمه ها موظف به اجراي اين قانون مي شوند.

 



ساخت بزرگترين شهرك حمل و نقل كشور در تهران

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران گفت: مرحله نخست بزرگترين شهرك حمل و نقل كالاي كشور تا پايان سال در اين استان به بهره برداري مي رسد.
فرهاد صالحيان در مصاحبه با واحد مركزي خبر افزود: اين شهرك به مساحت 300 هكتار در جاده قديم تهران-قم در حال ساخت است.
وي گفت: در مرحله نخست 55 شركت حمل و نقل كالا در اين شهرك مستقر مي شوند و براي اين شركت ها حدود 120 ميليارد ريال تسهيلات از اعتبارات طرح هاي زودبازده پرداخت شده است.
صالحيان استفاده از فناوري هاي نوين اطلاع رساني بار و خدمات و همچنين عرضه خدمات هوشمند براي شركت هاي حمل ونقل را از مهمترين ويژگي هاي اين شهرك برشمرد و گفت: برخورداري از مجتمع خدمات رفاهي بين راهي، مركز معاينه فني، تعميرگاه و درمانگاه از ديگر ويژگي هاي اين شهرك است.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران افزود: 25 درصد مساحت اين شهرك براي ايجاد فضاي سبز و زمين ورزشي اختصاص يافته است.

 



14 خرداد خدمات مترو رايگان است

كليه جابه جايي هاي شركت مترو در مراسم سالگرد رحلت امام خميني(ره) رايگان است.
ربيعي مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران با اعلام اين مطلب افزود: در سالروز رحلت امام خميني(ره) تمام خطوط متروي تهران از ساعات اوليه صبح، تا پايان مراسم، آماده خدمات رساني رايگان به زائران هستند.

 



جشن ازدواج 10 هزار زوج در كميته امداد

سرويس اجتماعي-
كميته امداد به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، از مادران نمونه، زنان سرپرست خانوار موفق، بانوان كارآفرين و دختران نخبه و فرهيخته تجليل مي كند.
به گزارش كيهان، مشاور و مدير كل دفتر سرپرستي كميته امداد با اعلام اين خبر درباره برنامه هاي روز زن به خبرنگار ما گفت: برگزاري همايش دانشجويي دختران خانواده كميته امداد با عنوان زن، عفت، فرهنگ، همايش مادران موفق در استانها، برپايي مسابقه عفاف به منظور تعميق باورهاي ديني- مذهبي و نشستي با عنوان معرفي ابعاد شخصيتي حضرت فاطمه زهرا(س) برپايي نمايشگاه دستاوردهاي زنان كارآفرين، افتتاح واحدهاي مسكوني زنان سرپرست خانوار در چند استان، تكريم و تجليل از زنان سالمند، اجراي طرح مفتاح الجنه، تجليل از مادران و همسران شهيدان امدادگر، برگزاري مسابقات فرهنگي براي فرزندان دختر تحت حمايت خانواده امداد از جمله برنامه هاي اين نهاد در ايام هفته زن خواهد بود.
وي يادآور شد: 10 هزار زوج جوان خانواده هاي كميته امداد امام خميني(ره) زندگي مشترك خود را همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) آغاز خواهند كرد.

 



رئيس سازمان زندان هاي كشور: تمام زندان ها به خارج از شهرها منتقل مي شود

رئيس سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور گفت: انتقال زندانها از داخل شهرها به خارج از محدوده شهري از اولويتهاي اين سازمان است.
به گزارش ايرنا از اسفراين، غلامحسين اسماعيلي كه براي بازديد از زندان اسفراين به اين شهرستان خراسان شمالي سفر كرده بود، روز جمعه گفت: تاكنون انتقال 40 زندان از داخل شهرهاي كشور به محدوده بيروني شهرها در برنامه قرار گرفته كه زندان اسفراين از جمله آنهاست.
وي افزود: اصلاح قانون و استفاده از مجازاتهاي جايگزين حبس و ايجاد معاونت پيشگيري از وقوع جرم در دستگاه قضايي از ديگر اقداماتي است كه براي كاهش آمار زندانيان مورد نظر است. وي گفت: اجراي دقيق و قاطع احكام قضايي و اقدامات اصلاحي و تربيتي زندانيان باعث مي شود تا اين افراد به جامعه باز گردند و ضمن پرهيز از ارتكاب مجدد جرايم، زندگي شرافتمندانه اي داشته باشند.
اسماعيلي گفت: اقدامات اوليه براي انتقال زندان اسفراين به خارج از اين كشور انجام شده و مكان يابي مناسب و تشريفات قانوني آن نيز انجام گرفته است كه بزودي عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

 



انهدام 3 شركت هرمي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
49 نفر از اعضاي اصلي و فعال شركت هاي هرمي در اصفهان دستگير شدند.
رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: با شناسايي محل جلسات شركت هاي هرمي «ويكتوري وي» «پالنيور» و «گلدكوئيست» در شهر اصفهان با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات گسترده و ضربتي، تعداد 49 نفر از عوامل اصلي و فعال اين شركت ها شامل 39 مرد و 10 زن دستگير شدند.
وي گفت: در اين عمليات يك دستگاه كيس رايانه، يك دستگاه لپ تاپ؛ 16 جلد سررسيد حاوي نام و آدرس هاي اعضاي شركت، سه عدد سي دي آموزشي، 9 جلد دفترچه، 19 جلد كتاب و 18 جلد جزوه آموزش عضويت در شركت هاي هرمي كشف شد.

 



دانشگاه علوم پزشكي ايران خبر داد
امحاي 5 تن داروي قاچاق و غيرمجاز بدنسازي

سرپرست معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ايران از امحاي پنج تن از داروهاي مكشوفه بدنسازي غيرمجاز با همكاري پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد.
دكتر وحيد صادقيان در مراسم امحاء اين داروهاي غيرمجاز با بيان اين مطلب اظهار داشت: معاونت غذا و داروي اين دانشگاه، با فعاليت در زمينه جمع آوري داروهاي قاچاق، تقلبي و غيرمجاز توانسته است ميزان قابل توجهي از اقلام دارويي تقلبي و قاچاق را طي چند ماه گذشته شناسايي و كشف كند.
وي افزود: بيش از 100قلم داروي مكشوفه غيرمجاز بدنسازي به ارزش تقريبي ده ميليارد ريال برآورد شده است.
صادقيان خاطرنشان كرد: ورزشكاران به منظور حفظ سلامت جسمي و روحي خود بايد مكملهاي مورد نياز را با تجويز كارشناس تغذيه و يا پزشك باتجربه از مراكز مجاز و يا داروخانه ها خريداري كنند.
وي با اشاره به اينكه ميزان داروهاي قاچاق و تقلبي در كشورهاي مختلف از 5 تا 35 درصد متغير است و آن را نمي توانيم به صفر برسانيم، تصريح كرد: سازمانهاي بين المللي موضوع داروهاي قاچاق و تقلبي را هم رديف قاچاق اسلحه و مواد مخدر مي دانند.
به گزارش مهر، شهروندان در صورت مشاهده موارد مشكوك مي توانند با تلفن گويا 88607947 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايران تماس گرفته و مراتب را براي پيگيري با كارشناسان مطرح كنند.

 



جريمه 3ميليارد ريالي يك شركت توليدي موتورسيكلت

يك شركت توليدي موتورسيكلت در تعزيرات حكومتي به جرم گرانفروشي به پرداخت بيش از 3ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي حسب شكايت شاكي خصوصي از يك شركت توليد موتورسيكلت داير بر گرانفروشي حدود يك هزار دستگاه موتورسيكلت موضوع در تعزيرات حكومتي استان تهران مطرح و تحقيقات در اين زمينه آغاز شد.
در تحقيقات انجام شده بنابر گزارش اداره بازرگاني، شركت مذكور قيمت فروش درب كارخانه را رعايت نكرده بود كه موضوع جهت اعمال قانون به شعبه 16تعزيرات حكومتي استان تهران ارجاع شد.
اين گزارش حاكيست: شعبه ياد شده با توجه به محتويات موجود در پرونده و نظريات كارشناسان سازمان بازرگاني و حمايت مصرف كننده، تخلف انتسابي را محرز تشخيص و شركت متخلف را به پرداخت جريمه 3ميليارد و 433 ميليون ريالي در حق شاكي و صندوق دولت محكوم نمود.

 



2 آدم ربا در اليگودرز به حبس و تبعيد محكوم شدند

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
دو آدم ربا در اليگودرز به 20 سال حبس و 3 سال تبعيد محكوم شدند.
رئيس دادگستري اليگودرز گفت: يكي از دستگيرشدگان راننده تاكسي است كه به 5 سال زندان و لغو امتياز تاكسيراني محكوم و متهم ديگر نيز به 15 سال حبس و 3 سال تبعيد به شهرهاي خارج از استان و يكصد ضربه شلاق محكوم شد.

 



با ايران

يك شركت بزرگ دارويي در ايران به تازگي قراردادي در حدود 20 ميليون يورو با شركت شبه صهيونيستي «ت» منعقد كرده است.
اين شركت شبه صهيونيستي در سال 2005 كارخانه توليد كننده محصولات پلاسمايي و فرآورده هاي خوني را از يك شركت آمريكايي خريداري كرده است.
اطلاعات خبرنگاران فارس از آمريكا حاكي است كه «لري استان» عضو مأثر شركت «ت» يكي از اعضاي شناخته شده يك گروه صهيونيستي است كه در سرمايه گذاري عليه ايران نيز فعاليت دارد.
همچنين «شيلدان ادلسون» ديگر عضو مأثر اين شركت دارويي صهيونيستي است كه گرداننده يك كازينو در لاس وگاس آمريكا بوده و براي پوشش فعاليت هاي صهيونيستي خود نشريات و سايت هايي را راه اندازي كرده است.شركت دارويي «ت» طي سال هاي اخير قراردادهايي را با شركت هاي دارويي ايران داشته است.

 



آتش سوزي چاه نفتي نفت شهر 3 كشته برجاي گذاشت

فرماندار قصرشيرين گفت: در حادثه آتش سوزي يك چاه نفتي در شهر مرزي نفت شهر از توابع استان كرمانشاه سه تن كشته و 10تن ديگر مجروح شده اند.
بهرام تيموري در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: چهار نفر از مجروحين حادثه به صورت سرپايي مداوا شده و 6 تن ديگر هم با بالگرد به بيمارستان هاي گيلانغرب، قصرشيرين و ايلام منتقل شده اند.
وي همچنين از انتقال پيكر قربانيان از محل حادثه توسط هلال احمر استان كرمانشاه خبر داد.
فرماندار قصرشيرين به هويت قربانيان و مجروحان اين سانحه اشاره نكرد اما به نظر مي رسد آنها بايد از كاركنان مستقر در اين چاه نفتي باشند.
روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران نيز با صدور اطلاعيه اي در اين زمينه اعلام كرد كه علت اين آتش سوزي در منطقه مرزي نفت شهر، نشت گاز از يكي از دكل هاي حفاري در حال عمليات بوده است.
براساس اين اطلاعيه، حريق ساعت 30:6 بامداد شنبه رخ داد و كميته بحران و هماهنگي با فرمانداري ها و مقام هاي محلي سومار، گيلانغرب و قصرشيرين، اقداماتي را براي مهار آتش آغاز كرده است.

 



مرگ زنداني با بلعيدن ماده مخدر شيشه

شيراز- خبرنگار كيهان:
يك زنداني كه براي تحقيقات به دادسراي عمومي و انقلاب شيراز منتقل شده بود با بلعيدن 10 گرم شيشه به منظور انتقال به داخل زندان، جان خود را از دست داد.
اين زنداني كه به اتهام ضرب و جرح عمدي در زندان بود چند روز قبل براي انجام تحقيق و بازجويي از زندان به دادسراي شيراز انتقال يافت. وي كه طبق هماهنگي قبلي با خانواده يك زنداني قصد انتقال موادمخدر شيشه به زندان را داشت با تحويل گرفتن اين مواد اقدام به بلعيدن آن كرد. وي پس از چند دقيقه دچار دل درد شديد شد و پس از انتقال به بيمارستان به دليل مسموميت شديد ناشي از بلعيدن موادمخدر جان خود را از دست داد.

 



در محور بيرجند- نهبندان اتفاق افتاد
مرگ 8 سرنشين خودروي پرايد در سانحه رانندگي

هشت سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد در يك سانحه رانندگي كه روز جمعه در جاده بيرجند- نهبندان در استان خراسان جنوبي به وقوع پيوست، كشته شدند.
به گزارش ايرنا از بيرجند، در اين تصادف كه يك دستگاه پرايد با هشت سرنشين از نهبندان به مقصد بيرجند در حركت بود با يك دستگاه تريلر كه در مسير مقابل حركت مي كرد، برخورد كرد كه بر اثر آن تمام سرنشينان خودروي سواري در دم جان باختند. پنج نفر از جان باختگان اين حادثه، خردسال بودند.
فرمانده پليس راه نهبندان انحراف به چپ خودروي پرايد را سبب بروز اين حادثه ذكر كرد.
سرگرد نيكمرد از اين محور به عنوان «جاده مرگ» ياد كرد و از مسئولان خواست تا با 2 بانده كردن آن از بروز چنين حوادثي جلوگيري كنند.
محور نهبندان- بيرجند از محورهاي حادثه خيز كشور است كه دو بانده كردن آن از مصوبات دومين سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان خراسان جنوبي است.

 



حوادث كوتاه از كشور

جان باختن جوان موتورسوار
برازجان-خبرنگاركيهان: جواد نيكنام در حالي كه حين موتورسواري قصد تغيير مسير خود را داشت. تعادل خود را از دست داد و به زمين خورد و بر اثر برخورد شديد سر با زمين جان خود را از دست داد.
مرگ بر اثر سقوط از جرثقيل
جوان 25 ساله برازجاني به علت سقوط از جرثقيل جان خود را از دست داد. رضا غلامي مشغول كار با جرثقيل براي احداث واحد مسكوني چهارطبقه بود كه به علت سقوط جان خود را از دست داد.
دستگيري 3 برادر كيف قاپ
اراك-خبرنگاركيهان: سه برادر كه در سطح شهر اراك اقدام به كيف قاپي از رهگذران مي كردند توسط پليس دستگير شدند.
اين سه بردار براي آخرين بار كيف دستي يك زن را قاپيده و متواري شدند كه با هوشياري پليس به دام افتادند.
متلاشي شدن باند موادمخدر
بروجرد- خبرنگاركيهان: باند تهيه موادمخدر صنعتي «شيشه» در آزمايشگاه در شهرستان بروجرد استان لرستان متلاشي شد. سرهنگ هوشنگ گودرزي فرمانده نيروي انتظامي بروجرد گفت: از اين باند 5 كيلوگرم شيشه كشف و ضبط شد.
دستگيري آدم ربا
سرويس شهرستان ها: آدم ربايي كه به خاطر 3 ميليون تومان اقدام به ربودن محمد 7 ساله در زاهد شهر كرده بود توسط كارآگاهان پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ محمدي رئيس پليس آگاهي استان فارس در توضيح اين خبر گفت: پس از 2بار تماس آدم ربا، كارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي گسترده محل اختفاي وي را شناسايي و آدم ربا را دستگير كردند.
دستگيري اعضاي باند سرقت خودرو
سرويس شهرستان ها: اعضاي باند خانوادگي سارقان حرفه اي كه اقدام به اوراق نمودن خودروهاي سرقتي در سطح شهر مشهد مي كردند شناسايي و دستگير شدند. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ صادقي رئيس پليس آگاهي استان خراسان رضوي در بيان اين خبر افزود: حميدرضا سارق سابقه دار اتومبيل، نسرين همسر وي، «حسن-ت» و مرجان كه وي نيز همسر يكي از سارقان حرفه اي به نام «سعيد-ز» بود، افرادي بودند كه در اين سرقت ها دست داشتند و همگي به بزه خويش اعتراف كردند.

 



پادشاه بيچاره

منابع خبري از قطع آب و برق محل زندگي پادشاه سابق نپال در اين كشور آسيايي خبر دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «اواسا»، جيانيندرا پادشاه سابق نپال كه روزگاري مالك بسياري از كاخ هاي اين كشور بود، اكنون در يك خانه ساده و محقر در حومه «كاتماندو» (پايتخت نپال) روزگار را مي گذراند.اين پادشاه نگون بخت پس از 239 سال حكومت پادشاهي در نپال، به انقلاب مائوئيستي در سال 2008 رضايت داد كه به شرط زنده ماندن تاج و تخت خود را به انقلابيون واگذارد و خود و خانواده اش در حومه پايتخت زندگي كند.اما موضوع جيانيندرا به همين جا ختم نشد، بلكه در ماههاي اخير با بالا گرفتن اختلافات مائوئيست ها و نخست وزير كشور و اعتصاب و برهم خوردن خدمات دولتي، همانند بسياري از مردم نپال، مجبور به گذراندن چند ساعت از زندگي خود بدون آب و برق و در ظلمات مطلق است.وي در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «ايميدج» گفت: در شبانه روز 12ساعت بدون آب و برق مجبور به گذراندن زندگي است، اما كاري از دستش برنمي آيد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14