(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 خرداد 1389- شماره 19657

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نسبت دولت با فرهنگ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
احساس (گفت و شنود)
189 كشور رژيم صهيونيستي را محكوم كردند
متكي در صوفيه: ايران منتظر پاسخ گروه وين به بيانيه تهران است
صدر: نمايندگان خواهان تغييراتي در مجلس هستند
موضع قاطع جامعه مدرسين حلقه ماسوني لندن را به هم ريخت(خبر ويژه)
شعار صهيونيستي سبزها مردم خاورميانه و جهان را متنفر كرد(خبر ويژه)
اين حركت ها كافي نيست كروبي و موسوي بايد انتحار بكنند! (خبر ويژه)
لس آنجلس تايمز: آمريكا مجبور است دوباره با خيلي از كشورها سر و كله بزند(خبر ويژه)
بايد مردم را ترساند اينكه نمي شود آمريكا 30 سال نتواند هيچ غلطي بكند!(خبر ويژه)



نسبت دولت با فرهنگ (يادداشت روز)

«فعاليت هاي فرهنگي بايد از نگاهي ارزشي، آرماني و ديني عميق برخوردار باشد. امروز كشور به فعاليت هاي فرهنگي محتوايي و فعاليت هايي كه منجر به تقويت و احياي هويت انقلابي، ديني و آرماني مردم شود، نيازمند است».
آنچه در عبارت بالا نقل شد بخش هايي از سخنان رئيس جمهور محترم در نشست كارگروه فرهنگ و هنر استان كرمان بود كه روز چهارشنبه گذشته بيان شد و از استواري لازم برخوردار مي باشد. اين سخنان بيانگر راه روشني است كه دولت در ارتباط با مسايل فرهنگي در پيش دارد. در خصوص رابطه دولت و مقوله فرهنگ گفتني هايي وجود دارد كه به بعضي از موارد آن مي پردازيم:
1-دولت در نظام ديني داراي كاركردهاي مختلفي است كه فرهنگ يكي از اين كاركردها است و اساسا در اين حوزه هيچ نهاد ديگري به اندازه دولت تاثيرگذار نيست. جمع دانش آموزان و دانشجوياني كه از مهد كودك تا دانشگاهها در اختيار مراكز مرتبط با دولت هستند از 15ميليون نفر فراتر مي رود و جمع آموزگاران، مربيان، كادر اداري و اساتيدي كه در اين مكان هاي آموزشي- پرورشي به خدمت اشتغال دارند از 5/1ميليون نفر فراتر مي رود. با اين وصف به ازاي هر 5/3 نفر شهروند ايراني يك نفر مستقيما تحت تاثير اين مراكز قرار دارد. علاوه بر اين دولت از طريق سازمان هاي فرهنگي اجتماعي- نظير سازمان تربيت بدني، سازمان ملي جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دهها مركز ديگر- تاثيرات عميقي در عرصه هاي مختلف فرهنگي دارد بنابراين نمي توان و نبايد سهم دولت را در موفقيت هاي فرهنگي و نيز معضلات فرهنگي ناديده گرفت. كساني كه شعار دولت نبايد در حوزه فرهنگ دخالت كند را مطرح مي كنند عمدتا دولت را يك «مجري» به حساب مي آورند و حال آنكه دولت در عرصه هاي فرهنگي فقط مجري نيست بلكه پيش و بيش از آن «سياستگذار» و «برنامه ريز» است بر اين اساس بايد مهمترين مطالبات فرهنگي جامعه متوجه دولت باشد.
2- مسئوليت دولت در عرصه فرهنگ فقط در حوزه «سخت افزاري» نيست بلكه بيش از آن معطوف به حوزه نرم افزار است. خود رئيس جمهور محترم در نشست روز چهارشنبه با كارگروه فرهنگ و هنر كرمان به درستي به اين مسئله اشاره كرده و گفت: «بودجه هاي دولت براي فعاليت هاي فرهنگي نبايد براي اقدامات سخت افزاري مثل خريد و تجهيز ساختمان استفاده شود بلكه بايد در مسير فعاليت هاي محتوايي هزينه شود.»
متاسفانه در گذشته وقتي از دولت هاي سابق سؤال مي شد كه شما در عرصه فرهنگ چه كرده ايد بلافاصله به سراغ آمار و اعداد مي رفتند و مي گفتند تعداد دانشجويان از آن تعداد به اين تعداد رسيده و تعداد رشته هاي دانشگاهي از آن تعداد به اين تعداد رسيده و متراژ ساختمان هاي آموزشي ما از آن مقدار به اين مقدار رسيده است. حال آنكه سؤال از اينكه «در حوزه فرهنگ چه كرده ايد» يك سؤال نرم افزاري است نه سخت افزاري. از اين رو اهتمام دولت به جنبه هاي نرم افزاري فرهنگ مي تواند و بايد شايسته تقدير باشد.
3- مبناي حركت دولت در عرصه فرهنگ بايد «آرماني»، «انقلابي» و «ديني» باشد كه اين سه عنصر به خوبي در بيانات آقاي دكتر احمدي نژاد آمده بود. واقعيت اين است كه دولت نمي تواند بدون توجه به آرمان هايي كه مردم را به حركت درمي آورد، انقلابي كه براي برپايي آن دهها هزار خون پاك بر زمين ريخته شد، و ديني كه مهمترين عنصر تجديد حيات ملت ها و مهمترين پشتوانه منافع ملي كشور است، يك حركت فرهنگي را تعريف و تعقيب نمايد.
هر نوع فعاليت فرهنگي كه پشت به آرمان و انقلاب و دين باشد هر چند كه پر از زرق و برق مادي باشد و زبان تحسين گويان- فرار و آرمان گريز- را به حركت درآورد نمي تواند از سوي دولت پذيرفتني باشد كما اينكه از ساير بخش هاي نظام نيز پذيرفتني نيست.
متاسفانه طي دو دهه گذشته شاهد رسوخ عده اي از عناصر فرهنگي وابسته به محافل خارجي در مراكز تصميم گير فرهنگي نظام هستيم و به تجربه دريافته ايم كه اين رسوخ يافتگان از غفلت مسئولان ارشد اجرايي براي به انحراف كشاندن چرخه فرهنگي دولت استفاده مي كنند. در يك دوره اي ذيل عنوان بازگرداندن سرمايه داران و سرمايه هاي ايراني به ميهن، در يك دوره اي ذيل عنوان «گسترش آداب و فرهنگ ايراني» و امروز تلاش مي كنند تا ذيل عنوان «احياء ارزش هاي تاريخي و تمدني ايرانيان» وارد دستگاههاي اجرايي كشور شوند و دولت را به مسير انحراف بكشانند. واقعيت اين است كه جدا كردن ايران و اسلام از يكديگر و يا تقديم ايران به اسلام بيش از آنكه براي اسلام ضرري داشته باشد به ضرر ايران تمام مي شود. يك لحظه تصور كنيد كه از عرصه ادبيات كشور آثار شعراي مسلمان پارسي گوي كنار گذاشته شود و يا از فلسفه و كلام ايراني، آثار ناموران مسلماني نظير سهروردي، ابن سينا و ملاصدرا كنار گذاشته شود و نيز از آثار هنر نقاشي و معماري كه در دنيا به نام ايران به ثبت رسيده است آيا چيزي باقي مي ماند كه با آن ايران شناخته شود. ايراني ذوق ملي خود را با تعهد ديني در هم آميخت و از آميزش اين دو تمدن ايراني- اسلامي پديد آمد. حالا اگر كساني با بزرگ كردن الواح دوره هخامنشي و يا تطهير شاهان از انواع تيرگي ها درصدد باشد هويت ممتاز و متمايزي را براي ايراني دست و پا كند قطعاً بيراهه مي رود و اين هيچ خدمتي به اسلام و مسلمانان نيست.
4- دولت وظيفه دارد عرصه فرهنگ را به روي انسانهاي خدوم و متعهد و كارشناس باز كند و در مقابل ورود طراران و سارقان اين عرصه محكم بايستد و از ميراث فرهنگي و ديني كشور دفاع نمايد. پرواضح است كه دولت در اين عرصه نمي تواند «مولد» باشد و لاجرم بايد توليد فرهنگي را به كساني بسپارد كه در اين عرصه صلاحيت و خبرويت داشته و توامان دل در گرو دين و ايران داشته باشند. در اين عرصه دولت هرگز نمي تواند بگويد كه در عرصه فيلمسازي و يا موسيقي و يا هنرهاي تجسمي چون به اندازه كافي هنرمند خبير و با صلاحيت نداريم فعلاً آن را جولانگاه كساني مي كنيم كه مانند آب خوردن اين مملكت را به بيگانه مي فروشند، آبروي آن را در رسانه هاي دروغپرداز بيگانه به حراج مي گذارند و براي دين اين مردم هيچ ارزشي قايل نيستند. ما اجازه نداريم به دليل فقدان آب آشاميدني بهداشتي به مخاطبان خود آب هاي آلوده و بيماري زا بدهيم.
نكته ديگر در اين حوزه اين است كه عرصه فرهنگ آنجا كه به دين مربوط مي شود را بايد به متوليان اصلي و كارشناس آن- روحانيت- سپرد دولت در اين عرصه بايد براي خويش نقش «كارپرداز» قايل باشد نه بيشتر از آن. واقعيت اين است كه هيچ امري به اندازه دين «سهل ممتنع» نيست. دين براي بشر آمده است اما جز «اهل الذكر» نمي توانند عمق آن را دريابند و جز اهل آن نمي توانند حدود و ثغور آن را بيان نمايند. اين در حالي است كه حتي فقاهت- به معناي فني آن- در امر دين هم كافي نيست بلكه فردي كه وارد اين حوزه مي شود حتماً بايد از «طهارت» لازم برخوردار و به «مطهرين» متصل باشد- لايمسه الا المطهرون. اينكه عده اي با خواندن چند كتاب و يا ديدن چند نفر روحاني بتوانند خود را در جايگاه «مبلغ ديني» و مفسر آن جا بزنند، آفت بزرگ دينداري در طول تاريخ بوده است.
دولت در پيگيري امورات ديني بايد تابع محض «اسلام فقاهتي» باشد كه البته الحمدلله اين دولت بيش از هر دولت ديگري اين دلمشغولي و حساسيت را دارد.
دولت در مقولاتي مثل ولايت فقيه، مهدويت، نقش روحانيت شيعه و مراجع در جامعه اسلامي و... نبايد تفسيري خاص كه با تفاسير روحانيت اصيل ناسازگار است ارائه داده و با استفاده از فرصت هاي تبليغي به نشر آن ديدگاه ها بپردازد اين موضوعي است كه ممكن است در گام اوليه چندان اهميت نداشته باشد ولي از آنجا كه «زاويه كوچك» به بروز شكاف هاي بزرگ منجر مي شود دولت محترم كه اصالت خود را از باورهاي ديني و انقلابي مي گيرد بايد به اين نكات با حساسيت توجه كند.
5- بسياري در تلاش هستند كه با انگشت گذاشتن روي يك مسئله كه ابعاد آن هم چندان مشخص نيست چهره دولتي را كه براي احياء ارزش ها و آرمان هاي انقلاب كمر همت بسته است، مخدوش كنند و جالب تر آن كه اين كارها عمدتاً از سوي كساني مي شود كه طشت رسوايي شان از بام افتاده و حتي يك نقطه روشن از دينداري در پرونده خود ندارند. عده اي كه در سالهاي 78 و 79 آنقدر تندروي داشتند كه در حالي كه مسئوليت رسمي دولتي داشتند در پارك دانشجو در ميان جمعي آشوب طلب اعلام مي كردند:«عليه خدا مي توان راهپيمايي كرد» و در روزنامه صبح امروز با وقاحت مي نوشتند: -العياذبالله- «مفاد سوره يوسف با عقل جور درنمي آيد و متناقض است»! حالا اين ها دوره افتاده اند كه جريان حامي احمدي نژاد تندرو هستند و اصلاح طلبان و اصولگرايان بايد هم پيمان شوند و آن را از سر راه بردارند.
6- دولت كنوني به درستي در دوره اول متهم بود كه آن گونه كه در عرصه خدمات اقتصادي و اجتماعي تلاش كرده براي حوزه فرهنگ بودجه قابل توجهي اختصاص نداده است. در دولت دهم ما شاهد جبران اين مسئله هستيم و شاهد اختصاص بودجه هاي فراوان براي التيام آلام فرهنگي كشور هستيم اين بودجه ها به عبارتي از 20 برابر بودجه فرهنگي دولت نهم فراتر رفته است. اين البته جاي تقدير و تشكر دارد ولي در عين حال اين مسئله يك آفت هم دارد و آن ضعف در نظارت است. رئيس جمهور محترم خود با ظرافت به عدم كارسازي اين بودجه در امور سخت افزاري اشاره كردند ولي اين همه حرف نيست. بايد كاركرد فرهنگي دولت در عرصه نرم افزاري به درستي تعريف شود تا اين اطمينان به دست آيد كه بودجه هاي فرهنگي به دست آدم هاي امين، انقلابي و متدين مي افتد و ثمره آن پس از 3-4 سال بهبود شرايط فرهنگي است. اگر اين نظارت به درستي صورت نگيرد و حساسيت لازم وجود نداشته باشد ممكن است بعد از پايان عمر اين دولت براي نيروهاي انقلابي و متدين يك افسوس باقي بماند، افسوس از فرصتي كه آمد ولي قدر آن دانسته نشد. البته شاكله سالم اين دولت جاي زيادي براي اين نگراني باقي نمي گذارد.
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤ تصويب يك فوريت طرح وقف دانشگاه آزاد، بدون اعتنا به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مصداق بارز عملكرد قانوندان هاي قانون شكن است. وكلاي ملت، صداي توده ملت را بشنوند و خواست توده مردم را به خواست برخي خواص ترجيح دهند.
سيدعلي ابراهيمي از تهران
¤ از دوستان دانشگاه آزاد كه اقدام به وقف آن كرده اند سوال دارم كه مگر اين دانشگاه با شهريه هاي پرداخت شده از سوي ما دانشجويان تامين نمي شود. پس چرا نهادي كه ملك شخصي محسوب نمي شود و از محل درآمدهاي مردم توسعه يافته است را وقف نموده اند؟
فراهاني
¤ چرا صداوسيما حتي يك خبر از تظاهرات دانشجويان در اعتراض به مديريت دانشگاه آزاد را پخش نكرد؟ اين گونه رفتارهاي رسانه ها نيز به بي عدالتي دامن مي زند.
يك هموطن
¤ يكي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در سخنراني خود در خانه ملت خواهان در پيش گرفتن سياست سازشكاري در مقابل آژانس انرژي هسته اي شده است. خواستم به اين نماينده بگويم كه اگر به گفته ايشان سياست سازشكارانه را در پيش گرفته بوديم، تا به حال به پيشرفت هاي هسته اي دست نمي يافتيم.
منصوري از تهران
¤ به يكي از استادان دانشگاه تهران كه با ادعاي بسيار زياد در برنامه هاي تلويزيوني هم شركت مي كند بگوئيد كه فرمانده نيروهاي انگليسي در افغانستان اعتراف كرده كه به خاطر منافع خودشان آن كشور را اشغال كرده اند. پس بهتر است اين گونه افراد از خواب بيدار شوند.
يك هموطن
¤ يكي از علل شيوع بدحجابي در تهران، فروش پوشاك نامناسب است. اولين قدم براي مبارزه با بدحجابي، جمع آوري اين نوع لباس هاست.
يك شهروند
¤ طبق قوانين اداري و براساس تورم ساليانه، بايد حقوق بازنشسته هاي نظام هماهنگ پرداخت 15درصد افزايش يابد. اما امسال حتي يك ريال هم افزايش نيافته است. اين در حالي است كه حقوق كارمندان 14درصد افزايش يافته. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ مدتي است كه در اين ستون، پيام هاي شخصي در اولويت قرار مي گيرند. بهتر است ستون كيهان و خوانندگان به چند بخش تقسيم شود. يك بخش تلفن هاي سياسي، يك بخش تماس هاي اجتماعي، يك قسمت پيام هاي شخصي و... به اين ترتيب، اين ستون هميشه پويا و زنده خواهد ماند.
يك خواننده
كيهان: معمولا ترتيب تلفن هاي كارشده در اين ستون به همين منوالي است كه خواننده محترم پيشنهاد كرده اند.
¤ در سال 65 به ما قول دادند كه اگر خانه هاي خود را كه در اثر زلزله نيمه تخريب بودند را به طوركامل خراب كنيم، 5/1ميليون تومان به طور بلاعوض كمك مالي مي شود، اما تا كنون هيچ اقدامي نشده و خانه هايمان نيمه ساخته مانده اند. لطفاً رسيدگي شود.
هما درويشي از دورود لرستان
¤ حدود 5/2 ماه پيش از ايران خودرو يك اتومبيل خريداري كردم، اما بلافاصله، دچار مشكل فني شد. از آن زمان تاكنون كه تقريباً دوماه مي شود، اين خودرو در نمايندگي خوابيده و پاسخ مسئولان اين نمايندگي هم اين است كه قطعه مربوطه را در اختيار ندارند.
حامدي از تهران
¤ فرزندمان را براي درمان به بيمارستان آورده ايم و در آن به اجبار يك نفر به عنوان همراه بيمار بايد در كنارش بماند. به رغم دريافت 10هزار تومان از همراه بيمار، هيچ گونه امكانات از قبيل خوراك به او تعلق نمي گيرد. لطفاً رسيدگي شود.
فردين رحماني از قزوين
¤ حدود يك سال است كه ميدان نماز شهرري با هزينه اي سنگين و كمرشكن تبديل به ميداني موزيكال شده و گاهي موسيقي هاي مبتذل پخش مي كند. از شهرداري شهرري جاي سوال است كه آيا چنين اقدامي با فرهنگ ديني جامعه ما تطابق دارد؟
يك هموطن از شهرري
¤ از مسئولان شهرداري تهران تقاضا مي كنم كه مانع جمع آوري اتوبوس هاي بليتي از سطح اين شهر شوند.
يك شهروند
¤ بهمن ماه سال گذشته يك دستگاه لباس شويي خارجي خريداري كردم كه همان ابتدا دچار مشكل شد. اما به رغم داشتن ضمانت نامه، هنوز بلاتكليف است و تعمير نشده.
خيري از چالوس
¤ در ورودي شهرري از سمت ميدان مادر به سمت ميدان نماز، روي پل عابر پياده يك بنر بزرگ با ذكر صلوات نصب شده است. متاسفانه اين عبارت غلط املايي دارد. از مسئولان شهرداري شهرري تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك شهروند از شهرري
¤ با توجه به اين كه شهرستان تسوج، از توابع استان آذربايجان شرقي فاقد شعبه تامين اجتماعي است، اهالي اين شهرستان براي انجام امور مربوط به تامين اجتماعي ناچارند به شهرستان هاي ديگر مراجعه كنند. از مسئولان سازمان تامين اجتماعي خواهشمند است با راه اندازي يك شعبه در تسوج، مشكل مردم اين شهرستان برطرف شود.
يك شهروند از تسوج

 



احساس (گفت و شنود)

گفت: بعد از شكست فتنه 88 گروههاي اپوزيسيون بدجوري به جان هم افتاده و يكديگر را به باد فحش گرفته اند.
گفتم: خب! حيوونكي ها تازه همديگر را شناخته اند.
گفت: گروههاي ضدانقلاب قديمي تر مثل منافقين و سلطنت طلب ها به آن عده از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا و اروپا پناهنده شده اند بيشتر فحش مي دهند.
گفتم: چرا...؟!
گفت: به اين عده از مدعيان فراري اصلاحات و مخصوصاً مهاجراني و آن نماينده زن مجلس ششم مي گويند شما بعد از اين كه مردم دست رد به سينه تان زدند مخالف جمهوري اسلامي شده ايد.
گفتم: نه بابا! اين حيوونكي ها از اول هم نفوذي و كاسه ليس آمريكا و اسرائيل بودند و... شخصي به دكتر مراجعه كرد و گفت؛ آقاي دكتر، احساس مي كنم گاو هستم. دكتر پرسيد؛ از چه زماني اين احساس به شما دست داده است؟! و يارو جواب داد؛ از همان وقتي كه گوساله بودم!

 



با صدور بيانيه اي در اجلاس بازنگري NPT
189 كشور رژيم صهيونيستي را محكوم كردند

سرويس سياسي-
در پايان يك ماه نبرد ديپلماتيك ميان ايران و كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با آمريكا، در اجلاس بازنگري معاهده NPT، سندي به تصويب رسيد كه برخلاف انتظار غربي ها در آن بدون هيچ اشاره اي به برنامه هسته اي ايران، رژيم صهيونيستي ملزم به پذيرش اين معاهده شد.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پايان اجلاس بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي در نيويورك در توصيف سند نهايي اين اجلاس گفت: با وجود تلاش آمريكايي ها، در هيچ جاي اين سند اسمي از ايران برده نشد در حالي كه در ارتباط با رژيم صهيونيستي به صراحت از آن رژيم خواسته شده به معاهده NPT بپيوندد.
وي افزود: «سند نهايي كنفرانس بازنگري معاهده ان.پي.تي در نيويورك گامي به جلو در جهت ايجاد جهاني عاري از تسليحات اتمي است.»
سلطانيه تصريح كرد: البته ما خواهان تعيين ضرب الاجلي براي خلع سلاح بوديم كه قدرتهاي اتمي مانع آن شدند.
وي افزود: ما سال 2025 را براي اين خلع سلاح پيشنهاد داده بوديم كه اين موضوع در بيانيه 118 كشور عضو جنبش عدم تعهد كه در پايان كنفرانس ان پي تي قرائت شد، به صراحت ذكر گرديد.
سفير ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درخصوص انتقاد نماينده آمريكايي از ايران در جلسه پاياني اين كنفرانس گفت: البته اين غيرقابل انتظار نبود چرا كه خانم هيلاري كلينتون نيز در ابتداي اين كنفرانس و بارها طي برگزاري آن همين اظهارات را تكرار كرده بود.
سلطانيه اظهار داشت: اما آمريكايي ها خودشان را بيشتر منزوي مي كردند زيرا موضوع ايران و فعاليت هسته اي به آژانس مربوط مي شود اينجا موضوع معاهده و آينده آن است.
وي درباره اين اظهارات نماينده آمريكا در جلسه پاياني كنفرانس كه اعلام كرد با طرح نام اسرائيل در سند نهايي كنفرانس مخالف است و به مفاد آن در اين عرصه عمل نخواهد كرد، گفت: آمريكا در اين بحث تحفظ اعلام كرد در حالي كه اين سند به سند سال 2000 هم اشاره دارد كه آمريكا به هر دو آنها يعني سند كنوني و سند آن سال راي داده و به اجماع پيوسته است.
وي افزود: بنابراين، اعلام تحفظ موضع بسيار شعاري است و آمريكا موظف است با اين خواست جهاني همراه شود كه اسرائيل سريعاً بايد به ان پي تي بپيوندد و درهاي تاسيساتش را روي بازرسان آژانس بگشايد.
نارضايتي آمريكا و صهيونيست ها
مقامات آمريكا و رژيم صهيونيستي مخالفت آشكار خود را با برخي مفاد سند نهايي اجلاس نيويورك كه مستقيماً به برنامه هسته اي تسليحاتي تل آويو اشاره دارد، مخالفت كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا روزجمعه از اين توافق استقبال كرد با اين حال با اشاره مستقيم به رژيم صهيونيستي درباره گفت وگوهاي خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي به شدت مخالفت كرد.
براساس اين گزارش اوباما گفت: آمريكا مدتهاست كه از چنين منطقه اي حمايت مي كند با اين حال ديدگاه واشنگتن اين است كه صلح پايدار و فراگير در منطقه و نيز پايبندي همه كشورهاي منطقه به وظايف خود براي دستيابي به اين هدف ضروري است وي تصريح كرد: آمريكا به شدت مخالف تلاشها براي اشاره مستقيم به اسرائيل است و با هرگونه اقدام كه امنيت ملي رژيم صهيونيستي را تهديد كند مخالفت خواهد كرد.
خبرگزاري فرانسه افزود: واشنگتن پيش از اين نيز با متن اين بيانيه كه از اسرائيل خواسته شده بود به پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي(ان پي تي) بپيوندد مخالفت كرده بود.
«جيمز جونز» مشاور امنيت ملي آمريكا هم روز جمعه طي بيانيه اي با اعلام اينكه وي درباره كنفرانس بازبيني ان پي تي ملاحظاتي جدي دارد از صدور تصميماتي كه در بخش خاورميانه ان تل آويو را در برمي گيرد ابراز تاسف كرد.
وي افزود: در كنفرانس دو هزار و دوازده ميلادي در صورتي رضايتمندي حاصل مي شود كه همه كشورها با اطمينان بتوانند در اين كنفرانس شركت كنند. جونز همچنين تصريح كرد: از آنجايي كه در موضوع منطقه عاري از جنگ افزار هسته اي در خاورميانه اشاره اصلي به اسرائيل است چشم انداز كنفرانس دو هزار و دوازده ميلادي در هاله اي از ابهام فرو رفته است.
به گزارش خبرگزاري بلومبرگ، شركت كنندگان در اجلاس بازنگري NPT با تلاش هاي ايران و كشورهاي عربي موافقت كردند گفت وگوهاي سازمان ملل در سال 2012 درخصوص معاهده اي را خواستار شوند كه تسليحات هسته اي در خاورميانه را ممنوع مي كند.
خبرگزاري فرانسه هم چنين درباره واكنش صهيونيست ها به سند نهايي اين اجلاس گزارش داد: اسرائيل به عنوان تنها دارنده سلاح هسته اي در خاورميانه روز شنبه موافقت نامه امضا شده در كنفرانس بازنگري معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي را كه بدون اشاره به ايران انگشت اتهام را به سوي اين رژيم نشانه گرفت مزورانه و رياكارانه خواند.
براساس اين گزارش، يكي از مسئولان بلندپايه اين رژيم كه خواست نامش فاش نشود در اين باره مدعي شد: اين موافقت نامه نشانه كامل رياكاري است. اين موافقت نامه تنها به اسرائيل اشاره شده و در مورد كشورهايي همچون هند، پاكستان و كره شمالي كه سلاح هسته اي در اختيار دارند و از همه مهمتر ايران كه در جستجوي دستيابي به اين نوع تسليحات است سكوت كرده است.
بازتاب هاي رسانه اي
رسانه هاي خارجي با انتشار بخش هايي از سند نهايي اجلاس بازنگري معاهده ان.پي.تي اعلام كردند كه جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در مقابل آمريكا و قدرت هاي دارنده سلاح اتمي به پيروزي رسيدند.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در اين باره نوشت: كنفرانس يكماهه بازنگري «ان پي تي» روز جمعه با امضاي سندي نهايي توسط 189 كشور شركت كننده در اين نشست پايان يافت و اين سند از اسرائيل مي خواهد تا عضو ان پي تي شود.
شبكه تلويزيوني الجزيره هم با اعلام اين كه بيانيه كنفرانس نيويورك موفقيت بزرگي براي ايران و غيرمتعهدها بود اعلام كرد:ايران به نوبه خود محور مهمي در كنفرانس نيويورك بود و توافق در مورد مسئله ايران تا آخرين لحظات مشخص نبود نماينده ايران در آژانس هم انتقادات شديدي را عليه آمريكا و فرانسه به علت مخالفت آنها با تعيين جدول زماني از بين بردن سلاحهاي هسته اي مطرح كرد. ايران همچنين خواهان تضمين هاي الزام آوري از طرف آمريكا و فرانسه درباره حمله نكردن به كشورهاي غيرهسته اي با سلاح هاي هسته اي بود اما نماينده اتحاديه عرب معتقد است اين بيانيه موفقيت مهمي بود كه بايد پس از آن فشارهاي سياسي موثري انجام شود.
الجزيره افزود: از نظر غيرمتعهدها رسيدن به توافق در مورد سند پاياني كنفرانس بازنگري پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي با وجود نواقص متعدد در آن موفقيت مهمي است. مهمترين موفقيت هم درخواست مجدد اين كنفرانس از اسرائيل براي پيوستن به پيمان ان پي تي بود اين موفقيت يادآوري اين مسئله اين است كه اين رژيم فراتر از قوانين بين المللي دست كم بر روي كاغذ نيست.
شبكه تلويزيوني العربيه هم در اين باره گزارش داد: كنفرانس بازنگري معاهده عدم اشاعه هسته اي پس از ده سال توانست به توافقي برسد و به صورت ويژه اي درباره خلع سلاح و برپايي منطقه عاري از سلاح هسته اي در خاورميانه توافق شود بيانيه پاياني اين نشست بر ضرورت الحاق اسرائيل به معاهده عدم اشاعه هسته اي و قرار دادن تمامي تاسيسات هسته اي اين رژيم تحت قوانين گسترده آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد شد.
تلويزيون بي بي سي نيز گزارش داد: بيانيه پاياني كنفرانس بازنگري معاهده ان.پي.تي به رغم ترديد آمريكا امضا شد.

 



متكي در صوفيه: ايران منتظر پاسخ گروه وين به بيانيه تهران است

وزير امور خارجه كشورمان گفت ايران همچنان منتظر پاسخ گروه وين به بيانيه تهران است.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي در بيست و دومين نشست وزراي امور خارجه سازمان همكاري اقتصادي درياي سياه كه در صوفيه پايتخت بلغارستان برگزار شد با اشاره به بيانيه سه جانبه تبادل سوخت هسته اي تهران تصريح كرد: فرمول مبادله فرصتي براي همكاري و اعتمادسازي متقابل براي همه طرف هاست و اجراي آن مي تواند فرصتي براي تعامل به جاي تقابل باشد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان همچنين با اشاره به موضوعات در دستور كار اين سازمان از قبيل همكاري ها در عرصه هاي انرژي، حمل و نقل، كشاورزي، تجارت و گردشگري، بهداشت و محيط زيست به فعاليت ها، توانمندي ها و ظرفيت هاي جمهوري اسلامي ايران در اين حوزه ها اشاره كرد كه از آن مي توان جهت گسترش بيش از پيش همكاري ها در سطح سازمان بهره گرفت.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر، ايران داراي مرز مشترك و پيوند و مجاورت جغرافيايي با كشورهاي حاشيه خليج فارس و منطقه جنوب غرب آسيا بوده و مي تواند به عنوان حلقه اي براي اتصال شرق و غرب عمل كند.
همچنين به گزارش خبرگزاري فرانسه، متكي در حاشيه اين نشست در جمع خبرنگاران گفت كه ايران منتظر پاسخ آژانس و آمريكا، فرانسه و روسيه به پيشنهاداتش است.
همچنين متكي در ديدار با همتاي بلغاري خود درباره مسئله هسته اي، با اشاره به اينكه ايران از بنيانگذاران NPT و مبتكرين طرح خاورميانه عاري از سلاح هاي هسته اي است، شعار كنفرانس بين المللي خلع سلاح در تهران (انرژي هسته اي براي همه، سلاح هسته اي براي هيچكس) را يادآور شد و افزود: افكار عمومي و جامعه جهاني امروز استاندارد دوگانه و برخورد گزينشي را نمي پذيرد. فلذا كساني كه خود از سلاح هسته اي عليه بشريت استفاده كرده و اينك نيز ديگران را با اين سلاح تهديد مي كنند، نمي توانند ديگران را از حق قانوني خود در استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز منع كنند.
«نيكلاس ملادنوف» وزير خارجه بلغارستان نيز در اين ديدار بيانيه سه جانبه تهران در مورد تبادل سوخت هسته اي مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران را تلاش خوبي براي دستيابي به يك راه حل منطقي در مسئله هسته اي عنوان كرد.

 



صدر: نمايندگان خواهان تغييراتي در مجلس هستند

نايب رئيس جديد مجلس شوراي اسلامي درباره علت رويكرد نمايندگان به وي در انتخابات اخير گفت: نمايندگان خواهان تغييراتي در مجلس هستند كه فعالتر شدن مجلس و تعامل بيشتر مجلس با ساير قوا از آن جمله است .
شهاب الدين صدر در گفت وگو با مهر، در پاسخ به اين سوال كه پيام انتخاب وي به عنوان نايب رئيس دوم چيست، گفت: به دليل اينكه درفعاليت هاي انتخابات مجلس هشتم من دبير شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان بودم. در حقيقت بار انتخابات برعهده من بود و تمام فعاليتهاي انتخاباتي كه در استانها و شهرستانها انجام شد نيز زير نظر بنده انجام گرفت ، همه نمايندگان ارتباط تنگاتنگ با من داشتند و البته اكثريت قاطع منتخبان نيز همان ليست جبهه متحد اصولگرايان است.
وي در تشريح فرآيند انتخاب خود براي نائب رئيسي دوم مجلس گفت: در دو سال گذشته همواره درمجمع فراكسيون اصولگرايان من را براي نيابت رئيس مجلس كانديدا مي كردند ولي به علت تعهد تشكيلاتي كه داشتيم هر كسي راي بيشتري مي آورد در صحن علني هم رعايت كرده و كانديدا نمي شد.
نايب رئيس مجلس افزود: اين دفعه بعد از 2 سال به نظر مي رسد نمايندگان خواهان تغييراتي در مجلس هستند و مي خواهند مجلس فعال تر باشد.
وي تاكيد كرد: البته نه اينكه تاكنون فعال نبوده اما نمايندگان انتظار فعاليت و اقتدار بيشتر و در عين حال تعامل مطلوب تري را با قواي مختلف دارند تا بتوانند منويات قانوني خود را در كشور محقق كنند.
نماينده مردم تهران با تاكيد بر اينكه بايد مصوبات مجلس در كشور اجرا شده و نمايندگان بر دستگاههاي مختلف نظارت قوي داشته باشند، افزود: اين تصميم كه در فراكسيون و صحن علني گرفته شد حاكي از اين است كه نمايندگان مي خواهند تغييري اتفاق بيفتد و فعاليتهاي موثري در مجلس انجام شود.

 



موضع قاطع جامعه مدرسين حلقه ماسوني لندن را به هم ريخت(خبر ويژه)

موضع گيري صريح جامعه مدرسين حوزه علميه قم عليه هتاكي هاي سروش و اعلام ارتداد وي، با واكنش جالب حلقه ماسوني لندن مواجه شد. سروش عضو حلقه راه اندازي شده از سوي مهاجراني است.
به دنبال موضع اخير جامعه مدرسين، سايت جرس وابسته به حلقه لندن مدعي شد اين موضع، موضع جامعه مدرسين نيست و اين جامعه موضعي عليه سروش نگرفته است.
جرس اين ادعا را از قول محمدجواد اكبرين- عنصر منحرف فراري كه خود را طلبه جا زده بود و پس از فرار در خارج كشور كشف لباس كرد- منتشر نمود. اكبرين كه در كنار كار براي راديو فردا و روزنت، با جرس نيز همكاري مي كند، مدعي شد «يك عضو ارشد جامعه مدرسين كه نخواست نامش فاش شود]![ گفت كه جامعه مدرسين عليه سروش موضعي نگرفته و او را مرتد نمي داند». وي سپس به فحاشي و عقده گشايي عليه آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم پرداخت.
گفتني است اكبرين به هنگام حضور در ايران ضمن همكاري با روزنامه هاي نشاط، عصر آزادگان و صبح امروز، با حزب مشاركت در ارتباط بود و گروهكي جعلي را براي رخنه در ميان برخي طلاب تحت عنوان «مجمع طلاب خط امام»! راه اندازي كرده بود. وي با وجود اين ادعا به تدريج برخي احكام اسلامي را زير سؤال برد و سپس با درج مقاله اي تحت عنوان «راه بازرگان، راه خميني» در سايت روزنت، از اصلاح طلبان خواست بين دولت اسلامي و دولت سكولار، دولت سكولار مورد نظر بازرگان را پي بگيرند! اين طلبه قلابي و نفوذي- كه بعدها همكار راديو فردا، ارگان رسمي سازمان سيا از آب درآمد- مدتي كوتاه در سالهاي 79 و 86 بازداشت شد و پس از آزادي از كشور گريخت و به كشورهاي لبنان و فرانسه رفت.
اكبرين در خبرسازي مضحك خود در سايت جرس، با وجود آن كه سعي داشت جامعه مدرسين را عليه جامعه مدرسين القا كند، خود را لو داد و به موضع صريح و رسمي اين جامعه درباره عدم مشروعيت سازمان مجاهدين (انقلاب) نيز حمله كرد، سازماني كه عضو مركزيت آن (آغاجري) تقليد از مرجعيت را كار ميمون دانسته و به ساحت ائمه معصومين(ع) هم جسارت كرده بود.
باند مهدي هاشمي معدوم در سالهاي آغازين دهه 60 تلاش كرد به نيابت از گروهك هاي معاند، جرياني شبه روحاني و موازي را در برابر جامعه مدرسين- براي شكستن نفوذ كلام اين نهاد عالي حوزوي- راه اندازي كند و بعدها ادامه همين پروژه از سوي افراطيون وابسته به سازمان هاي جاسوسي بيگانه پي گرفته شد.
بسياري از مواضع سروش به ويژه در سالهاي اخير مبتني بر انكار رسالت پيامبر(ص) و تنزيل قرآن از جانب پروردگار بوده و او قرآن را تجربه شخصي خطاپذير در باطن پيامبر(ص) معرفي مي كند.
بسياري از تحليلگران حلقه لندن را در پيوند وثيق با بهائيت، انجمن حجتيه، سازمان جاسوسي آمريكا و انگليس و لابي اسرائيل در واشنگتن ارزيابي مي كنند. اين حلقه خود را سخنگوي فتنه سبز در خارج از كشور معرفي مي كند و مي كوشد تصويري وارونه و انحرافي از اسلام به سبك اسلام آمريكايي از اسلام ارائه دهد.
پيش از اين محسن كديور عضو حلقه لندن از فتنه گران خواسته بود به جاي معارضه صريح و خياباني با اسلام و ولايت فقيه و قانون اساسي، به شيوه تظاهري به طرفداري عليه اين سه محور وارد عمل شوند.

 



شعار صهيونيستي سبزها مردم خاورميانه و جهان را متنفر كرد(خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب فراري ضمن حمله به نامزد ندا آقاسلطان و كاسبي او به اسم جنبش سبز در تل آويو تاكيد كرد مواضع صهيونيستي جنبش سبز باعث بدنامي اين جريان در دنيا شده است.
محمدعلي اصفهاني كه با برخي سايت هاي گروهكي نظير اخبار روز و ايران گلوبال همكاري مي كند، در وبلاگ خود نوشت: شعار نه غزه، نه لبنان ]جانم فداي ايران در تظاهرات روز قدس[ حاصلي نداشت جز ايجاد نفرت نسبت به اپوزيسيون سبز در ميان مردم خاورميانه و نيز تشديد بدبيني نزد بخش قابل توجهي از فرهيختگان سياسي در سراسر دنيا، كه به حق به عنوان جزئي از وجدان بيدار جهان معاصر شناخته مي شوند، و به دلايلي كه بايد جداگانه مورد بررسي قرار گيرد، نظر چندان مساعدي به جنبش ندارند و آن گونه كه بايسته و شايسته است از آن حمايت نمي كنند. شبيه همين شعار بود ادعايي كه بسيج و سپاه و لباس شخصي ها را عرب هاي از خارج آمده معرفي مي كرد. بر زبان آورندگان آن شعار يا باوركنندگان اين ياوه ها سوء نيتي نداشتند. سوء نيت را بايد پيش مروجان آن شعار و اين ياوه جست وجو كرد.
وي اضافه كرد: چند هفته پيش وقتي كه كاسپين ماكان نامزد ندا آقاسلطان به اسرائيل رفت برخي گروه هاي سفله كه در ارتباط با دستگاه تبليغاتي اسرائيل و نيز تني چند از كساني كه هيچ فرصتي را براي تقرب به قاتلان مردم فلسطين از دست نمي دهند با هدف خوش رقصي براي اسرائيل يا به منظور به دست آوردن نوعي ارباب و كارفرماي حامي، فرصتي به دست آوردند تا قروغربيله اي براي دولت اسرائيل بيايند و چشمك و چراغي به او بزنند و آبي از لب و لوچه فرو بريزند.
اين منافق فراري بي آنكه از سرنوشت رسوا و مشابه چپ هاي استحاله شده و در خدمت آمريكا و انگليس بپرسد، تصريح كرد رفتارها و شعارهايي از اين دست شديدا افكار عمومي جهان را بدگمان مي كند.
پيش از اين هم برخي سايت ها نظير روزنت به نقل از همكار خود (مقيم لبنان) اذعان كرده بودند كه مردم لبنان و مصر و فلسطين، به اپوزيسيون سبز به چشم مزدور آمريكا و اسرائيل نگاه مي كنند.
شعار نه غزه نه لبنان ملهم از مواضع ضد انقلابي و ضد خط امامي كساني چون موسوي و كروبي و برخي ميدانداران فتنه بود كه بارها و حتي در تبليغات و مناظره هاي تلويزيوني تصريح كردند ماجراي اشغال فلسطين و مظلوميت ملت هاي لبنان و فلسطين به ما ربطي ندارد. اين مواضع با استقبال شديد سران رژيم صهيونيستي و ستايش آنها از شجاعت سران فتنه مواجه شد.

 



اين حركت ها كافي نيست كروبي و موسوي بايد انتحار بكنند! (خبر ويژه)

ميان مخالفان جمهوري اسلامي بر سر اينكه رفتار امثال كروبي و موسوي به اندازه كافي از سر شهامت بوده يا نه اختلاف افتاده است. برخي از آنها رفتار سران فتنه را نوعي انتحار توصيف مي كنند اما شمار ديگري معتقدند آنها هنوز جرأت و جسارت خود را نشان نداده اند و بايد بيشتر تلاش كنند.
راديو زمانه همين موضوع و يأس آلودگي فتنه گران را به بحث گذاشت. عليرضا رجايي از عناصر وابسته به گروهك ملي-مذهبي با اشاره به برخي فشارها از خارج كشور به فتنه گران گفت: برخي دوستان از خارج كشور كنار گود نشسته اند و انتظار دارند كارهاي خيلي عجيب و غريب در ايران اتفاق بيفتد اما در ايران با واقعيت هاي مشخصي روبرو هستيم. اينكه در مقابل يك نيروي توانمند، لزوماً بايد به تعبير ابتداي انقلاب، مخالفان استشهادي عمل كنند و ناگزير در كف خيابان اتفاق بيفتد، در حال حاضر وجود ندارد و چه خوب كه وجود ندارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه «اگر با اين پيشنهادها مخالف هستيد، پس طرح شما چيست» گفت: واقعيت اين است كه هيچ طرحي وجود ندارد. يك راه استشهادي و درگيري هاي خياباني است، ديگري هم اين است كه به دنبال فرصت هاي مناسب بود.
رجايي گفت: براي كسب رهبري در جنبش، كسي از ديگري مجوز نمي گيرد. اگر كساني مي توانند اين را جابجا كنند، خب بكنند. آقاي موسوي فوق العاده هوشمندانه عمل كرده و البته از شجاعت و خلوص بي نظير آقاي كروبي نبايد غافل شويم. لفظي كه بكار برد قرار بود كسي استشهادي عمل كند، خود آقاي كروبي بود كه اين كار را كرد]![
از سوي ديگر اميرحسين اعتمادي از اعضاي گروهك ادوار تحكيم در پاسخ به پرسش راديو زمانه گفت: ما در پيش بيني مراسم 22 خرداد با دو تحليل مواجه هستيم، يك تحليل براساس فضاي اغراق آميز و به نظر من فريب دهنده مجازي است. كساني كه بر اين اساس تحليل مي كنند با توجه به صحبت هاي آقايان كروبي و موسوي و آن چه در سايت هاي بالاترين، فيس بوك و جاهاي ديگر ديده مي شود، فكر مي كنند ما 22خردادي پرشوري خواهيم داشت. اما فضاي واقعي جنبش، و فتنه يأس و ترس است و اتفاقات گذشته كار خودش را كرده است.
وي درباره جسارت و شهامت سران فتنه گفت: شجاعتشان هست اما كافي نيست. ما نياز به جسارت بيشتر داريم. خودشان بروند در جايي بست بنشينند. يعني ما نياز به حركت انتحاري از سوي اينها داريم ]![ حركتي كه شوك آور باشد و بتواند افراد را همراه كند. راديو زمانه پرسيد «فكر نمي كنيد حتي اين كه هر از گاهي بيانيه بدهند، شهامت بيش تري نياز دارند تا اين كه دربست بنشينند. چه نوع شهامت يا حركتي انتحاري در اين مسئله مي بينيد؟». وي پاسخ داد: اين حركت، انتحاري است؛ براي اين كه همان طور كه گفتم حكومت مي خواهد اينها بايكوت بشوند. يعني در صحنه حضور نداشته باشند. مي خواهد فقط در فضاي رسانه اي محدود بشوند و در نهايت ديدارهايي جسته و گريخته با دانشجويان يا نيمه احزابي كه فعلاً هستند، داشته باشند. نمي خواهند وارد صحنه بشوند. ما نقطه ضعف ديگري را هم در رهبري جنبش مي بينيم و آن اين است كه چون در داخل ايران هستند، نمي توانند خيلي از حرف هايشان را بزنند. اينجانب اين جا است كه نياز به يك شوراي رهبري در خارج از كشور و مرتبط با رهبري داخل كه رسماً هم اعلام كند نماينده رهبري در داخل است، احساس مي شود. يعني شورايي باشد كه خيلي از حرف ها را كه در داخل زده نمي شود، آن جا ابراز كند. اين مي تواند در قالب خروج يكي از افراد نزديك به اينها مانند خانم رهنورد از كشور باشد.

 



لس آنجلس تايمز: آمريكا مجبور است دوباره با خيلي از كشورها سر و كله بزند(خبر ويژه)

روزنامه لس آنجلس تايمز فاش كرد ابتكار ديپلماتيك ايران در طراحي بيانيه 3جانبه تهران، دستگاه ديپلماسي آمريكا را دچار بحران كرده و حتي دو دستگي را به عمق كابينه اوباما برده است.
روزنامه آمريكايي با طرح اين سوال كه آيا ايران مي تواند به كمك بيانيه تهران به مقابله با جهان غرب برخيزد نوشت: انتشار خبر بيانيه تهران كلاف هسته اي ايران را پيچيده تر كرد. اكنون آمريكا به جاي چانه زني با چين و روسيه، نه تنها بايد با دو كشور جوياي نام تركيه و برزيل كه از اعضاي غيردائم شوراي امنيت نيز هستند، سر و كله بزند بلكه بايد ساير كشورهاي جهان را نيز متقاعد كند كه چرا ايران بايد تحريم شود؟ وزير خارجه آمريكا، اين اقدام ايران را يك ترفند سياسي دانسته و گفته است كه پيمان سه جانبه ايران، تركيه و برزيل امنيت جهاني را به خطر خواهد انداخت.
لس آنجلس تايمز نوشت: آمريكا مي گويد هدف از تحريم ايران توقف سازي غني سازي اورانيوم در اين كشور است اما تهران با پيمان سه جانبه اخير نه تنها به اين خواست جامعه جهاني گردن ننهاده بلكه در سايه همكاري هاي دو كشور تركيه و برزيل در نظر دارد هم به غني سازي اورانيوم ادامه دهد و هم اورانيوم غني شده با غلظت بالا را به طور قانوني از اين كشورها دريافت كند. موضع گيري اخير ايران در بين اعضاي كابينه دولت اوباما نيز دودستگي ايجاد كرده است. از يكطرف، برخي معتقدند كه دولت احمدي نژاد مي كوشد با اينگونه سياست هاي كج دار و مريز زمان بيشتري براي خود بخرد و از سوي ديگر، گروهي مي گويند اگر ايران با شفافيت عمل كند مي توان از اين پيمان سه جانبه براي حل بحران اتمي آن كشور استفاده كرد.

 



بايد مردم را ترساند اينكه نمي شود آمريكا 30 سال نتواند هيچ غلطي بكند!(خبر ويژه)

روزنامه نگار فراري و مستخدم فعلي يكي از موسسات آمريكايي فعال در حوزه براندازي، با اذعان به درماندگي غرب در تحريم ايران خواستار ياري فتنه گران سبز براي توفيق آمريكا و غرب در اين زمينه شد!
محمد تهوري همسر فاطمه حقيقت جو كه در روزگار اصلاحات با روزنامه ايران همكاري مي كرد، در مقاله اي نوكرمآبانه در سايت گذار وابسته به موسسه «خانه آزادي» نوشت: رسالت ]![ جنبش سبز در مواجهه با تحريم ايران توسط شوراي امنيت چيست؟ تحريم كشورها هدف تغيير رفتار دولت هاي تحريم شونده را در جهت ارتقاي صلح و امنيت دنبال مي كند. سنجش 30سال اعمال تحريم اقتصادي ايران توسط دولت آمريكا و وضع سه قطعنامه در تحريم ايران توسط شوراي امنيت اگر چه به اجراي پروژه اي كلان نيازمند است، اما به سادگي مي توان با در نظر گرفتن هدف تحريم كه همان «تغيير رفتار دولت ايران» بوده، گفت كه اين تحريم ها موفق نبوده، چرا كه رفتار دولت ايران در نظام و روابط بين الملل نه تنها دستخوش تغييراتي نشده بلكه با روي كار آمدن دولت احمدي نژاد به مراتب وخيم تر شده است.
وي با لحني كاملاً آمريكايي و صهيونيستي مي افزايد: با توجه هدف تحريم ها، دولت ها ناگزير از اتخاذ سياست هاي تشديدي براي دستيابي به موفقيت هستند و تحريم هاي هوشمند را جايگزين تحريم هاي عمدي مي كنند. جامعه جهاني ]؟![ در چنين شرايطي نسبت به صلح و امنيت خود نگران و مضطرب است. آنچه جنبش سبز بايد به آن پاسخ دهد اين است كه چه نوع تحريم هايي مي تواند جامعه جهاني را در ايجاد تغيير در رفتار ايران موفق سازد و يا چه سياست جايگزيني مي تواند اهداف تحريم ها را بدون وضع تحريم جديد محقق سازد؟
تهوري با تأكيد و ابراز تأسف مجدد از اينكه تحريم هاي ضدايراني طي 30سال گذشته موفق نبوده، در ارزيابي مهم ترين دلايل اين ناكامي مي نويسد: رمز عدم موفقيت جامعه جهاني هماهنگ عمل نكردن آن عليه ايران است. علت ديگر گسترده نبودن تحريم هاي اعمال شده عليه ايران در طول 30 سال گذشته است كه به رغم فشارهاي زيادي كه به اقتصاد ايران وارد كرده به علت محدود بودن نتوانسته دولت ايران را وادار به تغيير رفتار كند. تحريم هاي اعمال شده به هيچ عنوان فلج كننده نبوده و دولت ايران توانسته محروميت هاي ناشي از تحريم را جبران كند.
اين مزد بگير دون پايه سازمان هاي جاسوسي آمريكا در پايان مي نويسد: «متأسفانه افكار عمومي نسبت به هزينه هاي تحريم آگاه نشده است حال آن كه آگاه سازي جامعه نسبت به هزينه هاي تحريم مي توانست افكار عمومي را به ابزاري موثر براي اعمال فشار به دولت ايران براي تغيير رفتار وادارد. ختم كلام اينكه جنبش در ايران بي توجه به دغدغه هاي جامعه جهاني ] آمريكا و انگليس و اسرائيل[ نمي تواند خواهان پرهيز از تصويب تحريم هاي تازه عليه ايران يا لغو تحريم هاي گذشته باشد بلكه بايد بكوشد جامعه را نسبت به هزينه هاي تحريم آگاه سازد و با بسيج افكار عمومي عليه تحريم ها، دولت را وادار به تغيير رفتار كند. بايد بر فاصله مردم و دولت افزود. بايد به جامعه جهاني براي اعمال موثرتر تحريم طرح و مشورت داد»!
قرآن كريم از جمله بد سرشت ترين منافقين را گروه مرجفون مي داند كه در بحبوحه رويارويي جبهه خودي با دشمنان و مهاجمان، مدام مي كوشند قدرت دشمن را به رخ بكشند و دلها را خالي كنند. سازمان هاي جاسوسي و تبليغاتي استكبار از عناصر مرعوب و سهل الاستخدام براي چنين هدفي استفاده مي كنند اگر چه يكي از همان مهره هاي دون پايه اذعان مي كند آمريكا و انگليس و اسرائيل در عداوت سي ساله خود هيچ غلطي نتوانسته اند بكنند چه رسد به نوچه هاي آنها.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14