(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 خرداد 1389- شماره 19657

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام محمديان: تأخير در معرفي رئيس جديد دانشگاه آزاد جايز نيست
لاريجاني دركنفرانس خبري: مجلس در فتنه پس از انتخابات از مواضع انقلاب صيانت كرد
برگزاري جشنواره كوچ عشاير در جعفرآباد مغان
اطلاعيه آيت الله نوري همداني در رابطه با موضوع حجاب
ركابزنان عشق در راه تجديد ميثاق با امام
متهمان پرونده كشف اسناد محرمانه دولتي در دانشگاه آزاد بايد به سرعت محاكمه شوند
فهرست برداري از آثار فرهنگي و هنري ايران در سرتاسر جهان
مدير مركز تحقيقات نانو زيست فناور آپادانا:همايش كشوري نانو آبان ماه امسال برگزار مي شود
آغاز بتون ريزي نخستين پروژه مونوريل كشور در قم
معاون وزير آموزش و پرورش: 10 هزار دارالقرآن در مدارس كشور راه اندازي مي شود
اختصاص 7 هزار ميليارد ريال اعتبار به مسكن مهر
شركت 600 هزار نفر در آزمون استخدامي آموزش و پرورش
بزرگترين كارخانه نمك زدايي نفت كشور در اهواز احداث مي شود
اخبار ادبي و هنري



حجت الاسلام محمديان: تأخير در معرفي رئيس جديد دانشگاه آزاد جايز نيست

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: فعاليت هاي دانشگاه آزاد در صورت تاخير در معرفي رئيس جديد غيرقانوني است.
حجت الاسلام محمديان در گفت وگو با مهر افزود: در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شد كه بعد از يك ماه فرد مورد نظر هيئت امنا براي رياست دانشگاه آزاد بايد معرفي شود كه اگر اين اتفاق نيفتد فعاليت هاي دانشگاه آزاد غيرقانوني خواهد بود.
وي افزود: براساس اساسنامه جديد دانشگاه آزاد پس از اعلام رسمي تركيب هيئت امناي اين دانشگاه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، هيئت امنا براي معرفي رئيس جديد يك ماه فرصت دارد كه جلسه تشكيل دهد و تكليف رئيس اين دانشگاه مشخص شود.
تركيب هيئت امناي دانشگاه آزاد در اساسنامه جديد با اعلام رسمي پنج نفر از اعضاي هيئت امناي اين دانشگاه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در هفته گذشته تكميل شد.
اين افراد شامل سيدشهاب الدين صدر- رئيس سازمان نظام پزشكي و نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي، نسرين سلطانخواه- معاون علمي فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان، محمدحسن شجاعي فرد- رئيس دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت، فرهاد دانشجو- رئيس سابق دانشگاه تربيت مدرس و فرهاد رهبر- رئيس دانشگاه تهران به عنوان اعضاي جديد هيئت امناي دانشگاه آزاد مي شوند.
اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد شامل پنج نفر از اعضاي هيئت علمي تمام وقت دانشگاه ها در مرتبه دانشياري و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، چهار نفر از اعضاي هيئت موسس كه حتما يك نفر از آنها روحاني باشد و اعضاي حقوقي مانند وزير علوم، تحقيقات و فناوري و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا نمايندگان آنها، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها يا معاون وي و رئيس دانشگاه به عنوان دبير هيئت امنا مي شود.

 



لاريجاني دركنفرانس خبري: مجلس در فتنه پس از انتخابات از مواضع انقلاب صيانت كرد

رئيس مجلس تصريح كرد كه در مسايل پس از انتخابات فتنه اي در كشور رخ داد و در نهايت مجلس تلاش كردبا نگاه دقيق از مواضع انقلاب صيانت كند.
علي لاريجاني ديروز در نشست خبري با خبرنگاران برآيند حركت مجلس در دو سال گذشته را مبتني بر چهار ركن خواند و گفت: ركن اول و بسيار مهم آن است كه همواره مجلس تلاش كرده در تصميم گيري هايش از عزتمندي ملت و كل نظام صيانت به عمل بياورد.
وي ركن دوم حركت مجلس هشتم در طول دو سال گذشته را اسلاميت عنوان و اظهار كرد: اسلاميت بدان معناست كه مجلس تلاش كرد قواعد و ضوابطي را وضع يا نحوه نظارت را براساس چارچوب هاي اسلامي سامان بخشد.
لاريجاني ركن سوم مجلس هشتم را براساس قرائت انقلابي عنوان و خاطرنشان كرد:حركت مجلس براساس قرائت انقلابي كه نظام آن را بنيان نهاد و يا در راهنمايي هاي مقام معظم رهبري تبلور پيدا مي كند، شكل مي گيرد، اين نگاه به مسائل مبتني بر قرائت انقلاب اسلامي در رابطه با بسياري از حوادث رخ داده در منطقه و يا در داخل كشور، به خوبي نمايان است.
وي ادامه داد: مجلس تلاش كرد صيانت از حقوق مردم را در چارچوب اهداف انقلاب اسلامي انجام دهد. به عنوان نمونه در مسائل پس از انتخابات، فتنه اي در كشور رخ داد و ماجراجويي هايي در داخل كه برخي از آنها از خارج هدايت مي شد به وجود آمد كه در نهايت مجلس تلاش كرد با نگاه دقيق از مواضع انقلاب صيانت كند.
لاريجاني واقع بيني نسبت به شرايط در رابطه با موضوعات داخلي، سياسي، فرهنگي، بين المللي و... را ركن چهارم حركت مجلس در طول دو سال گذشته عنوان كرد.
421 طرح و لايحه
در مجلس هشتم
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: در زمينه تقنين و نظارت، مجلس هشتم دو معاونت قوانين و نظارت را پايه گذاري كرد.
وي افزود: تاكنون 421 طرح و لايحه در مجلس هشتم واصل شده است كه 165 طرح و 256 لايحه است.
لاريجاني تصويب قانون هدفمند كردن يارانه ها را نيز موضوع مهم ديگر مجلس هشتم دانست و گفت: اين قانون با رايزني با دولت و با استفاده از نظرات كارشناسان خارج از مجلس و بخش خصوصي تدوين و تصويب شد.وي افزود: اين قانون سايه اي را بر بودجه سال جاري انداخت كه در ابتدا شاهد فراز و نشيب هايي بوديم اما تلاش كرديم اين موضوع در مجلس حل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: نظارت بر اجراي اصل 44 و قانون آن و تشكيل كميسيون خاصي در اين رابطه از جمله اقدامات مجلس هشتم است.
وي گفت: در حال حاضر مجلس بررسي لايحه برنامه پنجم توسعه را در دستوركار دارد كه از 16 خردادماه كميسيون ها به صورت رسمي درگير آن مي شوند و پس از آن نيز لايحه به كميته تلفيق مي رود.
برخورد گزينشي ممنوع
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره بيانيه تهران نيز گفت: خط قرمز ما اين است كه با اين بيانيه به صورت گزينشي برخورد شود.
اين طور نيست كه طرف مقابل بتواند، بعضي بندها را برچيند، بلكه نگاه پيوسته به اين موضوع مسئله اساسي است، اما اين كه وزير خارجه آمريكا گفته اين بيانيه اشكالاتي دارد، خوب بعضي از اين اشكالات را بگويد. من فكر مي كنم نوعي آشفتگي در سياست خارجي آمريكا وجود دارد و حرف هاي متفاوتي زده مي شود. ما احتياجي به بيانيه هاي نصيحت گونه براي دنيا نداريم، بلكه به اظهارات روشني نيازمنديم و اگر آنها معتقدند كه واقعا اشكالاتي در اين بيانيه وجود دارد، صريحا اعلام كنند كه كجا اشكالي مي بينند. من فكر مي كنم در اين بيانيه تلاش زيادي شده بود كه در مجموع مسائل طرفين در نظر گرفته شود و ما نمي گوييم اين بيانيه بهترين است، اما مسير راهي است كه مي توان از آن استفاده كرد و پيش رفت.
چرا حمايت از تروريست ها؟
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش گفت: اگر مجلس پس از حوادث انتخابات وارد موضوع شد از منظر حقوق مردم و نظام بود و اگر در خصوص فتنه انگيزي ها وارد موضوع مي شود و نگاه قاطعي دارد اين يك نگاه گرايشي و سياسي نيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: متاسفم از اينكه بعد از مجازات برخي تروريست ها برخي بيانيه هايي را ديديم.
وي افزود: اين بيانيه ها چه معنايي دارد و چرا از اين تروريست ها دفاع كرديد. آيا شما نمي دانيد كه اينها تروريست بودند؛ اگر اطلاع نداشتيد سوال مي كرديد.
چندي پيش ميرحسين موسوي پس از اعدام قانوني 5 تن از اعضاي گروهك هاي تروريستي پژاك و تندر با صدور بيانيه اي از آنها حمايت كرد!

 



برگزاري جشنواره كوچ عشاير در جعفرآباد مغان

اردبيل- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره كوچ عشاير استان اردبيل با حضور طوايف و ايلات عشاير و گروه هاي كوچ رو و مسئولان در منطقه جعفرآباد مغان برگزار شد.
در اين جشنواره علاوه بر معرفي فرهنگ عشايري، آئين ها و سنت هاي ديرين عشاير در زمينه هاي اجتماعي، فرهنگي و معيشتي و برنامه هاي متنوع ديگري نظير اسب سواري، شترسواري، تيراندازي و اجراي شعر و مقاله درباره كوچ عشاير برگزار شد.
همچنين توانمندي زنان عشاير ايل شاهسون در زمينه توليد محصولات لبني و دامي مراحل تهيه و توليد انواع محصولات و مصنوعات پشمي از قبيل فرش، گليم، جاجيم و نيز انواع محصولات صنايع دستي در اين جشنواره به نمايش درآمد.
مدير كل امور عشايري استان اردبيل نيز در اين جشنواره گفت: عشاير استان قادر هستند با توليد 25 درصد گوشت، فرآورده هاي لبني و صنايع دستي بخشي از نيازهاي كشور را نيز تامين كنند.

 



اطلاعيه آيت الله نوري همداني در رابطه با موضوع حجاب

سرويس شهرستانها-
آيت الله حسين نوري همداني، از مراجع عظام تقليد با صدور اطلاعيه اي نكاتي را در مورد ضرورت عفاف و حجاب رهنمون شدند.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است:
1-از آنجا كه مسئله عفاف و حجاب از مسلمات مكتب حيات بخش اسلام است انتظار آن است كه شما بانوان دينمدار جامعه ما كه بحمدالله از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون تاثير سازنده اي در تمامي عرصه هاي اسلام داشته ايد در اين عرصه هم علاوه بر اينكه پاسدار حريم عفاف و حجاب باشيد در عرصه امر به معروف و نهي از منكر نيز پيشگام باشيد و مطمئن باشيد كه خداوند متعال بر توفيقات شما كه سازنده جامعه هستيد خواهد افزود:
ولينصرن الله من ينصره.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است:
2-از خانواده هاي محترم مي خواهيم كه مسئله عفاف و حجاب خانواده را جدي بگيرند و همانطور كه براساس انجام مسئوليت هاي قرآني در راستاي سازندگي خود گام برمي دارند در راستاي تامين عفت مداري كامل خانواده هاي خود نيز كوشا باشند.
3-از مسئولان محترم سه قوه انتظار مي رود كه مسئله عفاف و حجاب را از زيرمجموعه خود شروع كنند. هرچند در همين مجموعه ها الحمدلله انبوه كارگزاران و كارمندان عفيف و رعايت كننده حجاب وجود دارد و از آنها صميمانه تشكر مي كنيم و از خداوند متعال مزيد توفيقات همگان را مسالت مي نمائيم.
حسين نوري همداني

 



ركابزنان عشق در راه تجديد ميثاق با امام

سرويس شهرستانها-
در آستانه فرا رسيدن سالگرد ارتحال امام خميني، گروههاي مختلفي از دوچرخه سواران شهرهاي گوناگون، ركاب زدن به سوي حرم امام را آغاز كردند.
گزارشهاي رسيده از خبرنگاران كيهان و خبرگزاريها حاكي است اين دوچرخه سواران در گروه هاي 5 تا 20 نفره از شهرهاي مختلف كشورمان از جمله از استانهاي خوزستان، هرمزگان، خراسان و طي دو روز گذشته ركاب زدن هاي خود را آغاز كرده اند تا در شب ارتحال بنيانگذار امام خميني، در مرقد مطهر آن معلم بزرگ بيداري حضور يابند و پس از برگزاري بزرگترين نماز جمعه تاريخ كشورمان به شهرهاي خود بازگردند. تصوير فوق، جمعي از ركابزنان سبزواري را نشان مي دهد.

 



فعالان سياسي دانشجويي: متهمان پرونده كشف اسناد محرمانه دولتي در دانشگاه آزاد بايد به سرعت محاكمه شوند

سرويس سياسي-
فعالان سياسي دانشجويي خواستار محاكمه سريع متهمان موضوع كشف اسناد محرمانه دولتي در دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد شدند.
اواخر هفته گذشته پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد در بازرسي از ساختمان دفتر هيأت امناي دانشگاه آزاد، اسناد و مدارك زيادي درباره قراردادهاي نفت و گاز، اسناد مالي غير مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتي و نيز گزارش هاي مرتبط با يكي از متهمان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري كشف و ضبط گرديد.
در همين رابطه مجتبي كشوري مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: متهم رديف اول و پاسخگوي قطعي موضوع كشف اسناد محرمانه دولتي از دفتر هيأت امناي دانشگاه آزاد يقيناً مسئولان دانشگاه آزاد و بخصوص شخص جاسبي است.
وي خاطرنشان كرد: جاسبي بايد نسبت خود را با كشف اين اسناد در دانشگاه آزاد مشخص كرده و در اين خصوص اعلام نظر داشته باشد.
كشوري افزود: همچنين افرادي كه با پشتيباني فكري از جريان موجود در دانشگاه آزاد دفاع مي كنند و همچون هاشمي رفسنجاني كه پدر دانشگاه آزاد است و خود را منتسب به دانشگاه آزاد مي دانند، با حمايت هاي خود موجب اين گونه فسادها در دانشگاه آزاد شده اند بايد اكنون پاسخگو باشند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با طرح اين سؤال كه با شرايط موجود آيا مسئولان دانشگاه آزاد باز هم مي توانند ادعاي وقف اموال دانشگاه آزاد را داشته باشند؟ گفت: با كشف اين اسناد دولتي در دانشگاه آزاد چطور مي شود به وقف اموال دانشگاه آزاد آن هم با شرايطي كه مسئولان اين دانشگاه بر آن تأكيد دارند اعتماد كرد؟
تقاضاي دانشجويان
از قوه قضائيه
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت نيز در گفت وگو با فارس خواستار محاكمه هر چه سريعتر متهمان پرونده كشف اسناد محرمانه دولتي شد.
چيتي افزود: مدتي است مديريت دانشگاه آزاد به مركزي براي سوء استفاده برخي از مسئولان و همچنين رياست اين دانشگاه از جايگاه و موقعيت خود شده است.
وي ادامه داد: چنانكه در انتخابات و قبل از آن شاهد برملا شدن اين سوء استفاده ها در دادگاه حوادث بعد از انتخابات بوديم و امروز نيز با يافتن چنين مداركي در دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد، صحت اين مدعا بيشتر تأييد شد.
چيتي تصريح كرد: هر چند اقدام ناظرين امر براي يافتن اين مدارك قابل ستايش است، اما در گذشته نيز هيئت تحقيق و تفحص مجلس مداركي در راستاي اقدامات رياست دانشگاه در جعل مدرك و تخلفات ديگر به دست آورده بود.
اين فعال دانشجويي همچنين تأكيد كرد: امروز تقاضاي دانشجويان اين است كه هر چه سريع تر نسبت به مدارك يافت شده و تخلفات صورت گرفته اقدام مأثر و مفيدي صورت گيرد و مجرمان امر را به پاي ميز محاكمه بكشاند.
اسناد محرمانه
در دانشگاه آزاد چه مي كرد؟
مسئول واحد فرهنگي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور نيز گفت: كشف اسناد دولتي محرمانه در دانشگاه آزاد نشان دهنده سوء مديريت جاسبي در اين دانشگاه است.
محسن محمدي با اشاره به اينكه جاي سأال و شگفتي است كه برخي اسناد مرتبط با قراردادهاي نفت و گاز، اسناد محرمانه دولتي و گزارش هاي مرتبط با يكي از متهمان پس از انتخابات در اين دانشگاه چه مي كند؟ تصريح كرد: آيا اين مسئله نشان دهنده اين نيست كه اين نهاد در ظاهر دانشگاه و در اصل تبديل به يك بنگاه سياسي و اقتصادي براي يك باند خاص شده است؟
مسئول واحد فرهنگي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان ادامه داد: اكنون بايد از علت اين مسائل پرسيد كه البته جواب آن چيزي جز سوء مديريت در دانشگاه آزاد نيست.
محمدي با اشاره به اينكه كشف اين اسناد نشان داد كه چرا مسئولان دانشگاه آزاد در مقابل تغيير تركيب هيئت امناي اين دانشگاه مقاومت مي كنند و به دنبال وقف غيرقانوني اموال دانشگاه آزاد هستند، تأكيد كرد: مسئولان اين دانشگاه مي دانند كه با اصلاحات صورت گرفته و با تغيير اساسنامه دانشگاه آزاد و تغيير تركيب هيئت امنا اين دانشگاه، منافع باند حاكم به خطر خواهد افتاد و آنان از اين به بعد نخواهند توانست دانشگاه آزاد را ملك خصوصي خويش بدانند.

 



فهرست برداري از آثار فرهنگي و هنري ايران در سرتاسر جهان

قزوين- خبرنگار كيهان:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف شده است كه از آثار فرهنگي و هنري ايران در سرتاسر جهان فهرست برداري كند.
عضو شوراي راهبردي اولين 2 سالانه بين المللي خوشنويسي ايران در قزوين با اعلام مطلب فوق افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد با اعزام هنرمندان رشته هاي مختلف هنري در قالب هيئت هاي متفاوت به كشورهاي مشهور جهان در عرصه فرهنگ و هنر اقدام به جمع آوري اطلاعاتي در زمينه آثار فرهنگ ايراني نمايد.
استاد حسين اميرخاني در همايش جايگاه هنري، نقش و تاثير ميرعماد در گستره خوشنويسي با انتقاد از عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه صدور فرهنگ و هنر ايران اسلامي در 30 سال گذشته گفت: متاسفانه در اين مدت اغلب كارها رنگ و بوي سياسي و سليقه اي داشته است.
وي خاطرنشان كرد: مطالب ارزشمند بسياري در خصوص جايگاه ارزشمند فرهنگ و هنر در سراسر جهان نقل مي شود ولي در عمل، هنر هنوز به جايگاه واقعي خود دست نيافته است.
به گفته اين استاد خوشنويسي، نفوذ سياست در فرهنگ و هنر موجب شكسته شدن عيار و خلوص اين جواهر گرانبها شده، به طوري كه ثروت و پيشرفت دنيا مانع از درخشش خلوص واقعي هنر مي شود.
وي اضافه كرد: يكي از اين جواهرات بي بديل، مايه عزت و اعتبار، آثار فاخر عماد الكتاب قزويني يگانه خوشنويس برجسته كشور مي باشد كه با گذشت زمان بر درجه خلوص اين جواهر كمياب افزوده شده است.

 



مدير مركز تحقيقات نانو زيست فناور آپادانا: همايش كشوري نانو آبان ماه امسال برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير مركز تحقيقات نانو زيست فناور آپادانا از برگزاري همايش كشوري نانو از سوي رياست جمهوري در آبان ماه سال جاري خبرداد.
حميدرضا دستجردي، در حاشيه همايش استاني دانش آموزي نانو تكنولوژي در دانشگاه كاشان، استان اصفهان و شهرستان كاشان را پيشتاز در زمينه فناوري نانو دانش آموزي دانست و افزود :در تحقيقات دانش آموزي، استان اصفهان رتبه نخست را در كشور دارد.
وي هدف از برگزاري اين همايش را آشنايي دانش آموزان با فناوري نانو و آشنايي با آخرين پيشرفت هاي نانو در حوزه دانش آموزي بيان و فعاليت هاي دانش آموزي در زمينه فناوري نانو را قابل توجه دانست و افزود: بسياري از مقالات ارائه شده در جشنواره در حد دانشجويي و دانشگاهي است كه اين توان دانش آموزان و رشد استعدادها و خلاقيت آنها را مي رساند.
به گفته وي پس از انجام فراخوان همايش نزديك به يك هزار اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال كه حدود 40 درصد آنها پذيرفته شد.
دستجردي گفت: اين آثار شامل مقالات تحقيقاتي، ماكت سازي نانو، طنز، شعر، داستان، طراحي سايت و وبلاگ در زمينه نانو بود كه از آن ميان 120 اثر توسط گروه هاي دانشگاهي و متخصصان داوري به اين جشنواره راه يافتند.
وي تصريح كرد: به دانش آموزاني كه در اين جشنواره ها صاحب امتياز مي شوند، گواهينامه داراي اعتبار براي ادامه تحصيل اهدا مي شود.
در اين همايش بيش از 200 نفر از دانش آموزان پسر و دختر پژوهش سراهاي منطقه 20 استان اصفهان شركت داشتند.

 



آغاز بتون ريزي نخستين پروژه مونوريل كشور در قم

مرحله بتون ريزي مونوريل قم كه نخستين پروژه اجرايي مونوريل كشور محسوب مي شود، روز جمعه با حضور استاندار اين استان آغاز شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در بازديد از مرحله بتون ريزي ستون هاي مونوريل قم خاطرنشان كرد: نخستين مرحله بتون ريزي ستون هاي مونوريل آغاز شده و اجراي اين پروژه تاكنون پيشرفت خوبي داشته است.
موسي پور، سامانه انتخابي اين پروژه را به صورت «سوار بر روي تير (غيرمعلق)» عنوان و اظهار اميدواري كرد كه فاز اول آن طبق برنامه زمان بندي مشخص به پايان برسد.
وي گفت: قطعه اول اجرايي خط يك قطار شهري قم به طول 2/6 كيلومتر از پارك سوار شمالي اين شهر تا مصلاي قدس مشتمل بر هفت ايستگاه است.
وي گفت: سرعت متوسط بهره برداري از اين طرح برابر با 40 كيلومتر بر ساعت با سر فاصله زماني چهار دقيقه است.
عمليات اجرايي اين پروژه 10مرداد سال 88 مسئولان استان آغاز شد.
كارگاه اين طرح در زميني به وسعت 5/3 هكتار در محل يكي از ايستگاه هاي پروژه مستقر است.
پروژه مونوريل قم توسط سازمان قطار شهري قم در حال انجام است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: 10 هزار دارالقرآن در مدارس كشور راه اندازي مي شود

معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش از برنامه ايجاد 10 هزار دارالقرآن در مدارس كشور براي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني خبر داد.
«علي اصغر يزداني» عصر جمعه در سمنان افزود: اين برنامه با هدف غني سازي اوقات فراغت در فصل تابستان اجرا مي شود.
وي گفت: براي ايجاد فضاي معنوي در مدارس و دانش آموزان در ماه هاي رجب، شعبان و رمضان برنامه هاي متنوعي در مدارس با هدف غني سازي اوقات فراغت پيش بيني شده است.
وي برگزاري اردوهاي درون و برون استاني، ايجاد كلاس هاي آموزشي، علمي و ورزشي را از ديگر برنامه ها براي غني سازي اوقات فراغت در تابستان برشمرد.
يزداني با اشاره به برنامه جذب 40 هزار نفر نيرو در وزارت آموزش و پرورش گفت: اين نيروها از طريق آزمون و استخدام در رشته هاي تربيت بدني، مشاوره، معلمان دوره ابتدايي، متوسطه و فني و حرفه اي جذب مي شوند.
معاون وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه جذب نيرو در اين وزارتخانه بايد براساس يك فرايند حساب شده و از طريق تربيت معلم از بين نيروهاي علاقه مند و با استعداد باشد، گفت: برگزاري آزمون در اين وزارتخانه ادامه دارد و جذب نيروهاي حق التدريسي نيز براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي انجام مي شود.

 



اختصاص 7 هزار ميليارد ريال اعتبار به مسكن مهر

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
هفتصد هزار ميليارد ريال اعتبار براي تسهيلات مسكن مهر كشور اختصاص داده شد.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران با اعلام اين خبر در شوراي مسكن مهر فريدونكنار افزود: اين اعتبارات شناور است و به واحدهايي اختصاص داده مي شود كه بتوانند 6 ماهه پروژه را به اتمام برسانند.
سيدرسول رسولي در خصوص افزايش سقف وام مسكن نيز گفت: به پروژه هايي كه با وام 15 ميليون توماني در حال ساخت است نيز 5 ميليون مازاد پرداخت خواهد شد و تعاوني ها هيچگونه نگراني در اين خصوص نداشته باشند.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران اظهار داشت: بيشترين زمين مسكن مهر در فريدونكنار واگذار شد و با اين حال از مجموع 2200 نفر عضو تعاوني ها فقط به هزار و 123 نفر توانسته ايم زمين اختصاص دهيم.
وي در خصوص معافيت مالياتي و حق بيمه گفت: مصوب وزارت خانه طي بخشنامه اي ابلاغ شد كه اين نوع پروژه ها از معافيت كامل مالياتي برخوردار هستند.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران در خصوص پروژه 417 واحد مهر رضوان از باران نيز گفت: با سرعت بخشي و تسريع هرچه زودتر اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد و مبلغ 10ميليارد ريال ديگر يارانه به اين پروژه اختصاص يافت.
رسولي خاطرنشان كرد: اداره امور توزيع برق شهرستان فريدونكنار خيلي بهتر و گسترده تر نسبت به ادارات خدمت رسان ديگر در سطح منطقه در خصوص مسائل مرتبط با امور مسكن مهر فعاليت كرده است.
به گفته رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران، فريدونكناري ها در بحث مسكن مهر سرآمد و پيشرو در استان هستند.
وي با بيان اينكه مشكل 30ساله فريدونكنار طي تفاهم نامه اي حل شد افزود: اراضي پارك لاله، طرح دريا شرق زير پل ميلاد، سوئيت هاي ايرانگردي و جهانگردي، پاركهاي ايثارگران، شهرك رجايي، فيروزآباد و پارك جديدي در غرب به مساحت يك هكتار و پاركينگ ماشين سازي امروز با حضور فرماندار، شهردار و شوراي شهر از مسكن و شهرسازي به شهرداري واگذار گرديد و ظرف 20 روز آينده سندها جهت بهره برداري به شهرداري واگذار خواهد شد.

 



حاجي بابايي خبر داد
شركت 600 هزار نفر در آزمون استخدامي آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش گفت: 600 هزار نفر در آزمون استخدامي اين وزارتخانه در سه هزار حوزه در سراسر كشور شركت كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «حميدرضا حاجي بابايي» عصر روز جمعه در بازديد از نحوه برگزاري اين آزمون در مجتمع پيش دانشگاهي شهيد صدوقي كرج، در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله اول اين آزمون كه نتايج آن تا اول ماه آينده اعلام خواهد شد، 120 هزار نفر معادل سه برابر نياز اين وزارتخانه پذيرفته مي شوند.
به گفته وي، مرحله دوم اين آزمون نيمه اول تيرماه سال جاري برگزار مي شود كه از ميان قبول شدگان مرحله اول، تعداد 40 هزار نفر براي كار در آموزش و پرورش پذيرفته خواهند شد.
حاجي بابايي اظهار داشت: در مرحله دوم توان داوطلبان از طريق آزمون تخصصي و مهارت هاي كاري و مصاحبه سنجيده مي شود.
وزير آموزش و پرورش گفت: براي تمام پذيرفته شدگان نهايي در اين آزمون دو ماه كلاس آموزشي شبانه روزي برگزار مي شود و اين كلاسها در تابستان سال هاي آينده نيز ادامه خواهد يافت. شركت كنندگان در اين كلاس ها با فنون معلمي و روش هاي تدريس آشنا مي شوند.

 



بزرگترين كارخانه نمك زدايي نفت كشور در اهواز احداث مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
مجري طرح توسعه و احداث واحدهاي نمك زدايي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از احداث بزرگترين كارخانه نمك زدايي نفت كشور در اهواز خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، سيدمحمود مرعشي با اعلام اين خبر افزود: اين كارخانه ظرفيت فرآورش روزانه 220 هزار بشكه نفت نمكي را دارد كه مراحل اوليه طراحي تفصيلي آن در دست انجام است.
وي افزود: اعتبار اوليه اين پروژه 250 ميليارد ريال است و با راه اندازي آن كيفيت نفت توليدي ميدان آسماري اهواز افزايش خواهد يافت.
مرعشي با اشاره به ديگر پروژه هاي در دست احداث و توسعه كارخانه هاي نمك زدايي گفت: به منظور توليد يك ميليون و 200 هزار بشكه نفت در روز، پروژه هايي تعريف شده است كه در مراحل مختلف مطالعه، مناقصه و اجرا قرار دارند.
مجري طرح توسعه و احداث واحدهاي نمك زدايي شركت ملي مناطق نفت خيز خاطرنشان كرد: به زودي پنج پروژه نمك زدايي در حوزه عملياتي اين شركت راه اندازي خواهد شد كه شامل احداث واحد نمك زدايي بينك به ظرفيت روزانه 50هزار بشكه و احداث واحد نمك زدايي كرنج و پارسي به ظرفيت 110 هزار بشكه است.
وي اظهار داشت: همچنين توسعه واحد نمك زدايي مارون 2 به ظرفيت 55 هزار بشكه، فرآورش نفت نمكي آب تيمور در واحد نمك زدايي اهواز 3 به ظرفيت 60 هزار بشكه و احداث تسهيلات فرآورشي در واحد نمك زدايي اهواز يك بنگستان به ظرفيت 55 هزار بشكه در روز از ديگر پروژه هايي است كه در آينده نزديك افتتاح خواهند شد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض به مشاركت رژيم صهيونيستي در يك جشنواره
كميته هاي همبستگي با فلسطين، تجمع هاي اعتراض آميزي در مورد مشاركت رژيم صهيونيستي در جشنواره موسيقي اروپا در نروژ برگزار كردند.
به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني الجزيره قطر روز شنبه با اعلام اين خبر افزود: اعتراض ها به حضور اسرائيل در اين جشنواره به شكل هاي مختلفي برگزار شد. گروهي در برابر محل برگزاري جشنواره موسيقي تحصن كردند. نكته قابل توجه اينكه حتي فعالان اسرائيلي مخالف سياست هاي اشغالگري و شهرك سازي هم در اين تحصن حضور داشتند. اين فعالان گفتند بايد اسرائيل تحت فشارهاي مختلف و گسترده اي قرار گيرد و تحريم ها و مجازات هايي عليه آن اعمال شود تا صلح هرچه زودتر محقق شود. آنچه براي اين معترضان مهم است اينكه به آن رژيم ]جعلي[ گوشزد كنند گرچه شهر «اسلو» سالها قبل محل امضاي توافق صلح بين اسرائيل و فلسطيني ها بود اما اين شهر هم اكنون حضور اسرائيل در جشنواره موسيقي را نمي پذيرد و اعتراض به اشغالگري اسرائيل را باز هم تكرار و تاكيد مي كند.»
استقبال باشكوه از بزرگداشت سالگرد آقاسي
مراسم گراميداشت پنجمين سالگرد درگذشت محمدرضا آقاسي شاعر نام آشناي اهل بيت پنجشنبه ششم خرداد 89 در محل قطعه 25 گلزار شهداي بهشت زهرا(س) برگزار شد.
براساس گزارش ايسنا، اين مراسم در ميان استقبال باشكوه عاشقان اهل بيت(ع) و همچنين دوستداران اين شاعر برگزار شد.
در اين مراسم كه با قرائت آياتي از كلام الله مجيد آغاز شد، يوسفعلي ميرشكاك، سردار سعيد قاسمي و غلامرضا آقاسي به سخنراني پرداختند. همچنين پخش چند ويدئو كليپ از اجراهاي زنده ياد آقاسي بخش ديگري از اين مراسم بود،كه حضار در سكوت به سرودهاي اين شاعر اهل بيت گوش سپردند. از سويي در اين مراسم بيش از هزار نسخه كتاب «حق نمك» شامل بخشي از اشعار زنده ياد آقاسي در تبيين جايگاه ولايت فقيه توسط دفتر گردآوري و تدوين آثار ايشان به صورت رايگان در بين حاضرين توزيع شد.
انتشار مجموعه شعرهايي درباره فتنه در يك كتاب
مجموعه شعرهاي سياسي و اجتماعي شاعران انقلابي درباره حوادث پس از انتخابات اخير، با نام «مسئله 22خرداد نبود، مسئله 22بهمن بود» به همت علي محمد مودب و كاظم رستمي منتشر شد.
در اين كتاب شعرهاي 65 شاعر انقلابي درباره حوادث پس از انتخابات جمع شده است. از جمله اين شعرا مي توان به علي معلم دامغاني، مرتضي اميري اسفندقه، علي انساني، سعيد حداديان، غلامرضا سازگار، كامران شرفشاهي، حسين سازور، محمدرضا تركي، قادر طهماسبي، علي محمد مودب، جواد محقق، عليرضا قزوه، غلامعلي حداد عادل، علي داوودي و محمود تاري اشاره كرد. در بخش پاياني اين كتاب نيز دو گفت وگو با عليرضا قزوه و علي محمد مودب و دو مقاله از حسين قدياني و كاظم رستمي درج شده است.
آخرين مهلت ارسال آثار به جشنواره مقاومت اسلامي
10 تير، آخرين مهلت ارسال آثار به جشنواره بين المللي «مقاومت اسلامي» است.
اين جشنواره باهدف گسترش فرهنگ مقاومت و ايثار در منطقه و با محورها و موضوعات علمي، مطبوعات، ادبيات، توليدات رسانه اي، سينمايي، هنرهاي تجسمي همراه با بخش ويژه حمايت هاي بشردوستانه از فلسطين برگزار مي شود. علاقمندان مي توانند آثار خود را در موضوعات مقاومت اسلامي در انديشه مقام معظم رهبري، دفاع مقدس و پايداري، نجات مسجدالاقصي و نقش كشورهاي منطقه، مقاومت اسلامي و قدرت نرم، رفع محاصره و بازسازي غزه، خيزش جهاني جهت محكوميت صهيونيسم (در ابعاد حقوقي، سياسي و اجتماعي) در بخش هاي مختلف جشنواره تا دهم تيرماه به نشاني اينترنتي wwws-qir ارسال كنند.
12برنامه فرهنگي تهران در سالگرد ارتحال امام(ره)
12برنامه فرهنگي و هنري به مناسبت بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) با محوريت «امام و ولايت» و «امام و خانواده» از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود.
اين برنامه ها با همكاري مراكز فرهنگي و فرهنگسراهاي شهر تهران طي 01روز برگزار مي شود. طراحي و توليد تيزرهاي تبليغاتي ويژه تلويزيون هاي شهري، برپايي نمايشگاههاي ويژه و نگارگذر، ساخت و پخش بلوتوث با محتواي امام خميني(ره) در 01پايانه مترو، رونمايي از تنديس امام در ميدان امام خميني(ره)، مسابقات وبلاگ نويسي، اجراي برنامه شب شعر، برگزاري جشنواره محصولات توليد شده درباره امام خميني، گردهمايي طلاب و ائمه جماعات با موضوع بررسي جنبه هاي مختلف شخصيت امام (ره)، توليد و توزيع فلش كارت با تكيه بر بحث امام و ولايت فقيه در مدارس شهر تهران، توليد و توزيع آثار و زندگي نامه امام در قالب سي دي و... از جمله برنامه هاي ستاد برگزاري مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14