(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 خرداد 1389- شماره 19657

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه با آرمان هاي امام(ره) تجديد بيعت كردند
متن نامه محرمانه اوباما به داسيلوا
دعوت رئيس جمهور تركيه از احمدي نژاد به كنفرانس همكاري آسيا
حسينيان : وابستگان امام بايد در خط ايشان باشند
درخواست دولت براي برخورد قاطع قوه قضائيه با باندهاي هرمي
بشار اسد : آمريكا درك درستي از برنامه هسته اي ايران ندارد
مسئول فرهنگستان علوم اسلامي: پايگاه فتنه در جهان اسلام ، جريان مدرنيته است
آمادگي براي پذيرايي از 2ميليون زائردلباخته امام(ره )
كاظم جلالي: روابط اقتصادي با كشورهابايد هماهنگ با رابطه سياسي با آنها باشد
نقدي : نحوه عضوگيري در اقشار مختلف بسيج به زودي تغيير مي كند
راهپيمايي بسيج شرق تهران براي مقابله با بدحجابي
كارشناس موسسه امريكن اينترپرايز:حمايت همه جانبه از اپوزيسيون داخلي تنها راه مقابله با ايران است



فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه با آرمان هاي امام(ره) تجديد بيعت كردند

فرماندهان، مسئولان و كاركنان ستاد نيروي زميني سپاه با حضور درحرم مطهر حضرت امام خميني (ره) با آرمان هاي مقدس آن امام همام تجديد بيعت كردند.
در اين مراسم معنوي كه همراه با تشريفات نظامي انجام شد پس از نثار تاج گل توسط سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه، حجت الاسلام محمد هادي رضايي مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي زميني سپاه، طي سخناني ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و امام شهيدان به تشريح ويژگي هاي اسلام آمريكايي و اسلام ناب محمدي (ص) از ديدگاه حضرت امام پرداخت و گفت: اسلام آمريكايي همه تلاشش اين است كه منافع مادي اش ضايع نشود و به گونه اي اسلام را در خدمت خود مي گيرد تا منافعش تأمين شود اما اسلام ناب در هر شرايطي از ارزش هاي الهي در ميادين امتحان هاي سخت دفاع مي كند. رضايي افزود: ما پاسداران به عنوان كساني كه در مسير امام(ره) و در راه امام بوده و الحمدلله در دوران دفاع مقدس با حضور جانانه در جبهه همراهي خود را با رهبري انقلاب به اثبات رسانديم، امروز هم با با همان نگاه در مسير روشن رهبري در پاسداري از ارزش هاي والاي انقلاب با قوت و قدرت ادامه مي دهيم.
وي ادامه داد: سپاه در ميدان هاي دشواري با نثار خون عزيزان خود ثابت كرده است كه به اسلام ناب محمدي (ص) پايبند است. مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي زميني سپاه گفت: راه امام بسيار روشن و بدون ابهام است و اين راه، راه مبارزه با كفر و نفاق و راه مبارزه با ضد ارزش هاي الهي است و حضور ما در اين مكان مقدس تجديد ميثاق با همين ديدگاه است.
رضايي در پايان خاطرنشان كرد: در ايامي كه متعلق به آن يار سفر كرده است بار ديگر با رهبر عزيز و فرمانده بزرگوار خود تجديد ميثاق مي كنيم چرا كه امروز ذيل رهبري رهبر بزرگوار، راه حضرت امام كه راه سعادت است تحقق پيدا مي كند. اين مراسم پس از حضور كاركنان بر مزار شهدا به ويژه شهداي 72 تن و قرائت فاتحه به پايان رسيد.

 



برزيل فاش كرد
متن نامه محرمانه اوباما به داسيلوا

پس از اظهارات وزير خارجه آمريكا در مورد وجود اختلافات جدي ميان واشنگتن و برازيليا در مورد بيانيه تهران، برزيل نامه محرمانه اي كه در آن باراك اوباما از همتاي برزيلي خود خواسته بود تا براي توافق با ايران تلاش كند، منتشر كرد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، وزارت خارجه برزيل ديروز نامه 20 آوريل 2010 (31 فروردين 89) باراك اوباما به رئيس جمهور برزيل را در مورد مبادله سوخت راكتور تحقيقاتي تهران منتشر كرد.
نيويورك تايمز مي نويسد: نخست وزير تركيه و رئيس جمهوري برزيل با اميد به اينكه بتوانند چالش هاي موجود ميان ايران و غرب را از بين ببرند به تهران رفته و پس از مذاكرات و موافقت مقامات ايراني بيانيه تهران صادر شد اما داسيلوا پس از بازگشت به برزيل با جبهه گيري از سوي آمريكا مواجه شد كه انتظار آن را نداشت.
براساس نامه اي كه برزيل در اختيار روزنامه نيويورك تايمز قرار داده، رئيس جمهور آمريكا پيش از نشست تهران و اجلاس گروه 15 در ماه مي در ديدار با روساي جمهوري برزيل و تركيه موافقت خود را با انتقال سوخت ايران به يك كشور ثالث اعلام و از مواضع قبلي خود عقب نشيني كرده بود.
اوباما در اين نامه تاكيد كرده است كه با يك كشور ثالث و مشخصاً انتقال سوخت ايران به تركيه در جريان تبادل سوخت موافق است.
در بخشي از نامه اي كه وزارت خارجه برزيل آن را منتشر كرده، اوباما مي گويد: من با شما موافق ام كه مبادله سوخت راكتور تحقيقاتي تهران موقعيتي است كه براي انجام مذاكرات وسيع تر در مورد موضوعات ريشه اي كه جامعه جهاني در مورد برنامه هسته اي ايران در نظر دارد، ايجاد كرده است.
وي در مورد مذاكرات ماه اكتبر سال گذشته ميان ايران و 1+5 نيز نوشته است: از شروع فعاليت، نقطه نظر من اين بود كه درخواست ايران يك نقطه روشن براي شروع مذاكرات و ايجاد اعتماد متقابل مي تواند باشد و بنابراين مي توان يك زمان و فضاي مناسب براي فرآيند مذاكرات و گفتگوهاي جدي باز كرد و اين دليل آنست كه چرا دولت آمريكا قوياً از پيشنهاد مدير كل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي پشتيباني و حمايت كرد.
اوباما در خصوص پيشنهاد آژانس به ايران نيز مي نويسد: پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي هسته اي مناسب و عادلانه بود و براي دو طرف كه به همديگر اعتماد متقابل كنند، پيشنهاد خوبي بود. براي ما ارسال 1200 كيلوگرم اورانيوم غني شده ايران به خارج از كشور نقطه اعتمادسازي محسوب مي شود زيرا ذخيره اورانيوم ايران را كاهش مي دهد و هم از تنش هاي منطقه اي جلوگيري مي كند.
رئيس جمهور آمريكا درخصوص مبادله سوخت نيز مي نويسد: من مي خواهم اعلام كنم كه اين پارامتر يك پارامتر اساسي براي آمريكا محسوب مي شود و براي ايران هم دريافت سوخت هسته اي كه مطمئن باشند مي توانند از سوخت آن براي راكتور تحقيقاتي تهران كه ايزوتوپهاي پزشكي توليد مي كند، استفاده نمايند و ايران مي تواند بدين وسيله مقاصد صلح آميز هسته اي خود را نشان دهد.

 



دعوت رئيس جمهور تركيه از احمدي نژاد به كنفرانس همكاري آسيا

رئيس جمهور تركيه از همتاي ايراني خود براي شركت در كنفرانس «همكاري و تدابير اعتمادساز در آسيا » كه 14 الي 20 خرداد در استانبول برگزار مي شود، دعوت كرد.
به گزارش كانال تلويزيوني تي آر تي تركيه، دولت آنكارا درخلال برگزاري كنفرانس « همكاري و تدابير اعتمادساز در آسيا » كه 14 الي 20 خرداد در استانبول برگزار مي شود، رياست ادواري اين كنفرانس را بر عهده مي گيرد.
بنا به اين گزارش عبدالله گل رئيس جمهور تركيه سال گذشته پس از دريافت نامه اي از نورسلطان نظربايف رئيس جمهور قزاقستان، پيشنهاد وي در راستاي عهده دار شدن رياست ادواري اين كنفرانس از سوي تركيه را پذيرفت.
عبدالله گل همچنين از آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور ايران نيز براي شركت در نشست امسال اين كنفرانس كه در تاريخ 14 الي 20 خرداد در شهر استانبول برگزار مي شود، دعوت به عمل آورد.
هدف از تشكيل كنفرانس «همكاري و تدابير اعتمادساز در آسيا»، ايجاد ساختاري نظير سازمان امنيت و همكاري اروپا عنوان شده است.

 



حسينيان : وابستگان امام بايد در خط ايشان باشند

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس به سيدحسن خميني توصيه كرد كه با دوري جستن از سران فتنه از حركت در مسير سيدحسين خميني كه در دوران امام راحل به بيراهه رفت بپرهيزد.
حجت الاسلام والمسلمين روح الله حسينيان در گفت وگو با فارس با پرهيز دادن سيدحسن خميني از حركت در مسير سيدحسين خميني به او توصيه كرد كه دوست داريم نوادگان و وابستگان حضرت امام(ره) در خط آن حضرت باشند.
وي با اشاره به ديدار سيدحسن خميني با سران و عوامل فتنه به او متذكر شد كه مقام امام آنقدر رفيع است كه اقدامات ناشايست، تاثيري بر بزرگي آن حضرت نداشته باشد و گردي بر آستان عظمت ايشان نخواهد نشست.
حسينيان در عين حال خطاب به نوه امام توصيه كرد: دوست داريم همانطور كه امام راحل آخرين لحظات عمر با بركت شان از آرمان هاي انقلاب، جمهوري اسلامي، تشيع و مردم دفاع مي كردند، نوادگان و وابستگان ايشان هم در خط آن حضرت باشند.
حسينيان سپس تاكيد كرد: هركس از خط امام خارج شود، حتي اگر نوه امام باشد، هيچ چيز نيست؛ تنها چيزي كه به انسان ها شخصيت مي دهد رهپويي راه امام است و بس و اگر غير از اين مسير را بروند خودشان ضرر خواهند كرد.

 



ميرتاج الديني مطرح كرد
درخواست دولت براي برخورد قاطع قوه قضائيه با باندهاي هرمي

معاون رئيس جمهور در امور مجلس خواستار برخورد قاطع دستگاه قضايي با عاملان باندهاي هرمي شد.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني در گفت وگو با فارس با اشاره به انهدام چندين باند شركت هاي هرمي از سوي وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي كشورمان، اين حركت را اقدام بسيار بزرگي دانست كه از سوي وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي انجام شد.
وي با اعلام اينكه عده اي به صورت شبكه اي اين باندهاي هرمي را اداره مي كنند، توضيح داد: متاسفانه اين افراد، با كلاهبرداري هاي كلان و ضربه زدن به بسياري از جوان هاي ناآگاه، باعث متلاشي شدن و نابودي خانواده ها مي شوند.
معاون پارلماني رئيس جمهور در ادامه با تاكيد بر اينكه اين يك جريان فساد مالي و اخلاقي است كه ريشه آن در خارج از كشور قرار دارد، يادآور شد: اقدام نيروهاي امنيتي در انهدام اين باندها قابل تقدير است و بايد ادامه پيدا كند.
به گفته ميرتاج الديني مردم بايد اطلاعات خود را دراين باره به نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشورمان ارائه دهند تا جلوي فعاليت باندهاي فساد مالي و اخلاقي گرفته شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه وظيفه قوه قضائيه در اين ميان چيست، پاسخ داد: وظيفه قوه قضائيه در اين زمينه تشكيل پرونده و برخورد قاطع با اين افراد از طريق اجراي قوانين قضايي است.

 



بشار اسد : آمريكا درك درستي از برنامه هسته اي ايران ندارد

رئيس جمهور سوريه گفت، آمريكا درك درستي از اوضاع منطقه خاورميانه و برنامه هسته اي ايران ندارد.
بشار اسد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني بلومبرگ گفت: آمريكا اوضاع منطقه را درك نمي كند و اين تا حدي عادي است زيرا آمريكا فرهنگ متمايزي دارد و از منطقه بسيار دور است.
وي افزود: مقامات واشنگتن متوجه نمي شوند كه ما صلح مي خواهيم، البته اگر شما بخواهيد يك پيمان صلح امضا كنيد بدين معنا نيست كه ما با تسليم شدن توافق كنيم اين چيزي است كه آنان درك نمي كنند، تفاوت بزرگي ميان توافق با تسليم و انقياد و پيمان صلح وجود دارد. پيمان صلح بدان معناست كه شما
همه حقوق خود را داشته
باشيد.
اسد با اشاره به برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان و تاكيد بر اينكه آمريكا نمي تواند از طريق شوراي امنيت سازمان ملل يا تهديد ايران با تهران برخورد كند اظهار داشت: نشانه ديگري از اينكه آمريكا درك درستي نداشته است توافق اخير ميان تركيه، برزيل و ايران است اين توافق نشانه آن است كه غرب اين منطقه را درك نكرد زيرا تركيه و برزيل موفق شدند آن چيزي را كه دنيا پارسال خواستار آن بود در چند هفته به دست آورند، علت آن است كه آنها اوضاع اين منطقه را درك كردند و رويكرد متفاوتي را در پيش گرفتند كه تعامل مستقيم بود نه تهديد و تحميل.
رئيس جمهور سوريه با بيان اينكه مقامات آمريكايي پرونده هسته اي ايران را سياسي كرده اند گفت: اكنون غربي ها بايد پرونده هسته اي ايران را از شوراي امنيت خارج كنند زيرا اگر ايران را تهديد كنند و عليه آن اقدام كنند ديگر راه حلي ميسر نخواهد بود.
اسد تصريح كرد: واقعيت آن است كه كشورهاي گروه 1+5 با نيت خوبي به ايران مراجعه نكردند، آنان ارتباط خود را با گفتن اينكه ايران بايد برنامه هسته اي خود را متوقف كند آغاز كردند ايران نيز مي گويد من نيز حق دارم برنامه هسته اي براي مصارف صلح آميز داشته باشم چرا بايد آن را متوقف كنم.
وي افزود: غربي ها فشار سياسي را آغاز كردند و مشكل از اينجا آغاز شد نه به اين خاطر كه ايران قصد فريبكاري داشت اگر آنان قصد فريبكاري داشتند به آژانس اجازه نمي دادند كه در محوطه راكتورهاي هسته اي دوربين كار بگذارند.
رئيس جمهور سوريه درباره اين ادعا كه ايران در صورت داشتن تسليحات هسته اي ثبات منطقه را برهم مي زند گفت: ما نمي توانيم با تصور اينكه ايران قصد دارد سلاح هسته اي داشته باشد كه البته من آن را باور ندارم درباره بي ثبات شدن منطقه توسط ايران سخن بگوييم و در عين حال از اسرائيل غفلت كنيم اسرائيل تنها كشور در منطقه است كه بمب اتمي دارد و ايران اين طور نيست.

 



مسئول فرهنگستان علوم اسلامي: پايگاه فتنه در جهان اسلام ، جريان مدرنيته است

مسئول فرهنگستان علوم اسلامي گفت: پايگاه فتنه در جهان اسلام جريان مدرنيته است.
حجت الاسلام سيدمحمد مهدي ميرباقري در برنامه تلويزيوني رو به فردا اظهار داشت: سكولاريزم ايده و شعار اصلي غرب است كه مي خواهد عرصه حيات اجتماعي بشر را بدون دخالت وحي و انبياء اداره نمايد. پس پايگاه فتنه در جهان اسلام جريان مدرنيته است و براي يكبار جهان اسلام بايد حساب خود را با اين جريان تمدني صاف كند. اين درگيري يك منازعه جهاني بين تمدن اسلام و تمدن غربي است و روشن است كه همانند نفوذ ما در دل دنياي غرب با صدور انقلاب و رشد اسلام خواهي در اروپا، غرب نيز در درون دنياي اسلام نفوذ كرده و جريان سازي و شبكه سازي كرده است. گرايشهاي مختلف در دنياي اسلام نيز تحت تاثير همين تقابل و درگيري شكل گرفته اند.
وي افزود: غرب به دنبال مديريت ايدئولوژيك جهان است و تلاش مي كند تا اسلام را تبديل به خرده فرهنگ كند و نامه شصت تن از استادان دانشگاههاي آمريكا پس از يازده سپتامبر به رئيس جمهور وقت آمريكا گواهي بر اين مدعاست. در طرف مقابل امام نيز جنگ را جنگ كفر و ايمان و جنگ فقر و غنا عنوان نمودند و فرمودند جنگ ما تا اهتزاز پرچم اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله بر فراز قلل رفيع جهاني ادامه دارد و اين دو بيان به طور واضح نشان مي دهد كه دو جريان كاملا متضاد در عرصه جهاني وجود دارد.
به گزارش رجانيوز مسئول فرهنگستان علوم اسلامي در ادامه به طبقه بندي جريانات حاضر در بدنه دنياي اسلام پرداختند و گفتند: سه جريان در دنياي اسلام وجود دارد كه اينها در تقابل اسلام و غرب به صورت تدريجي و آرام شكل گرفته اند. طرفداران اين جريانات نيز همگي مسلمان هستند، نماز مي خوانند و محكوم به اسلام اند، اما قرائتهاي متفاوتي از اسلام، غرب و انقلاب اسلامي دارند. اين سه جريان كه عبارتند از؛ سكولاريستهاي مسلمان، مدرنيته اسلامي و تمدن اسلامي در الگوي اداره حكومت و دولت نيز تفاوتهاي اساسي دارند. اين سه جريان فكر در كشور ما حضور دارند و ريشه اختلافات سياسي نيز به درگيري فكري اين سه بازمي گردد.
ميرباقري سكولاريستهاي مسلمان را جرياني دانست كه اسلام را خرده فرهنگ مي داند و براي آن ظرفيت جهاني شدن قائل نيست و اين را با صداي بلند اعلام مي كند و در برابر غرب كاملا منفعل است.
جريان مدرنيته اسلامي هم همچنان به دنبال ژاپن اسلامي و مالزي دوم است و احساس مي كند كه نسبت به آنها عقب مانده است. اما طرفداران تمدن اسلامي به دنبال تغيير كل نظام جهاني هستند و مي خواهند به سمت عصر ظهور حركت كنند.
اين استاد حوزه علميه هر دو جريان سكولاريستهاي مسلمان و مدرنيته اسلامي را به عنوان مسلمانان ميانه رو و سازشكار نام برد و اظهار داشته با وجود تحليلهاي مختلفي كه هر يك از اين دو گروه سازشكار از انقلاب اسلامي و اسلام دارند اما در راهكارهاي اداره كشور به يك نقطه مي رسند.
وي افزود: كساني كه كشور را در دوره هاي بازسازي و اصلاحات مديريت كردند همگي از سكولاريستهاي مسلمان نبودند اما چون به دنبال تغيير موازنه جهاني و ايجاد حكومت جهاني اسلام نبودند به راه ديگري رفتند و عملا به سازوكارهاي مديريتي غرب نزديك شدند. در دوره بازسازي نيز شيوه برنامه ريزي اقتصاد محور و بر مبناي اقتصاد ليبرالي بود. هرچند با ورود اين برنامه كشور به شدت تحت تاثير قرار گرفت و اين به قدرت انقلاب اسلامي باز مي گردد، الحمدلله نتوانستند در اين دوره اقتصاد ليبراليستي را به طور كامل محقق كنند و ما اين را علامت رشد انقلاب مي دانيم. در دوره اصلاحات نيز محور توسعه سياسي را ليبرال دموكراسي قرار دادند و از همان ابتدا نيز زمزمه تغيير قانون اساسي و حذف ولايت فقيه مطرح شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه شايد مشكل ازاين جريانات نباشد و شايد انقلاب داراي چنين ظرفيتي براي جهاني شدن و اداره زندگي اجتماعي نباشد گفت: اگر چنين بود بايد بعد از دوره اصلاحات ما شاهد نظامي كاملا سكولار مي بوديم و ملي مذهبي ها و لائيك ها بر سر كار مي آمدند اما اينگونه نشد. در حاليكه پيش بيني غرب و جريانات سكولار داخلي همين بود.
ميرباقري پيرامون انتخابات دهم رياست جمهوري و فتنه پيراموني آن هم گفت: اگر تحليل كلان و فرهنگي از حوادث سال گذشته داشته باشيم ريشه درگيري را در شكاف ايدئولوژيك بين همين سه جريان فكري سياسي كشور مي بينيم.
وي جريانهاي سكولارهاي مسلمان و مدرنيته اسلامي را منطبق با خط اصيل امام و انقلاب ندانست اما راه حل رفع نزاعهاي درون كشور را نيز برخورد با اقتدار سياسي ندانست و در عين حال گفت: من معتقدم كه انقلاب اسلامي قدرت بقا و ظرفيت جهاني شدن را دارد و به تبع قدرت عبور از اين چالش فكري را نيز داراست. نبايد فرض كنيم كه انقلاب قدرت حل و فصل فرهنگي اين شكاف ايدئولوژي را ندارد. برعكس انقلاب در اين زميه توانمند است و راه حل آن نيز انقلاب فرهنگي است.
وي شروع انقلاب فرهنگي را از نقد علوم انساني دانست و گفت وقتي ما مفاهيم و نظريات سكولار را عريان و بدون نقل در دانشگاهها تدريس مي كنيم، طبيعي است كه اين اتفاقات و درگيري ها رخ خواهد داد.

 



آخرين هماهنگي ها براي برگزاري باشكوه مراسم سالگرد ارتحال امام(ره )
آمادگي براي پذيرايي از 2ميليون زائردلباخته امام(ره )

سرويس فرهنگ و معارف -
نشست هماهنگي مراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با حضور نمايندگان وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي به رياست وزير كشور و دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام خميني(ره) در وزارت كشور برگزار شد .
وزير كشور در اين نشست تاكيد كرد: در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي بايد سعي كنيم تا آ رامش مردم بيش از پيش تامين شود .
مصطفي محمد نجار با بيان اين كه «وزارت كشور از مدت ها قبل كارگروه هايي را براي مباحث امنيتي و عمراني برگزاري سالگرد ارتحال امام خميني (ره) ايجاد كرده بود» گفت: اين كارگروه ها تاكنون فعاليت هاي خوبي انجام داده اند و ما اميدواريم با همكاري كليه دستگاه ها بتوانيم مراسم امسال را با شكوه تر از سال هاي قبل برگزار كنيم .
وي با بيان اين كه «رئيس جمهور به من تاكيد كرد كه امسال بايد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با شكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شود» گفت: چنين مساله اي مي طلبد ما هر چه مي توانيم تلاش كنيم تا اين مراسم باشكوه برگزار شود .
وي با بيان اين كه « نگران بحث هماهنگي هستم» اظهار كرد: اگر سعي كنيم به خوبي برنامه ريزي داشته باشيم و در مباحثي چون آبرساني، تعداد اتوبوس ها، ارائه تسهيلات و سرويس هاي بهداشتي هماهنگي هاي لازم را داشته باشيم جاي نگراني وجود ندارد .
دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام خميني(ره) نيز در اين نشست گفت: بايد سعي شود تا در فضاي عطرآگيني كه براي تجديد ميثاق با آرمان هاي امام و رهبري ايجاد مي شود، كدورت ها شكل نگيرد .
حجت الاسلام محمدعلي انصاري با تاكيد بر اين كه « كار فرهنگي در سالگرد حضرت امام (ره) در خود كميته هاي ستاد، تدوين و تنظيم مي شود» ادامه داد: اين كه در حرم چه برنامه اي برگزار مي شود و چه برنامه اي برگزار نمي شود به عهده ستاد مراسم است و من خواهشمندم كه برنامه هاي ديگر در اين رابطه مطرح نشود .
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام در سال جاري مراسم وحدت است و تمام تلاش ما به خاطر ابلاغ شعار وحدت حول محور امام و مقام معظم رهبري خواهد بود گفت: مطمئنم كه در اين مراسم وحدت بخش اتفاقي نمي افتد اما من مي خواهم برادرانه تذكري به رسانه ها داده شود؛ رسانه ها بايد مواظب انتشار بعضي از صحبت ها، پيام ها و فضاسازي ها باشند و اين طور نباشد كه يك مرتبه مساله اي جزيي فضاي مراسم را تحت الشعاع قرار دهد. وي تاكيد كرد: مراسم چهارده خرداد تجديد بيعت با آرمان هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري است و با شعار وحدت و انسجام مورد توجه قرار مي گيرد و هيچ اتفاقي هم نمي افتد اما قبل از آن بايد مواظب برخي القائات بود . وي ادامه داد: بايد در بحث حركت كاروان ها و برنامه هاي تبليغاتي مان مواظب باشيم كه فضاي عطرآگيني كه همه مي خواهند براي امام(ره) سرمايه گذاري كنند به كدورت ها تبديل نشود .
انصاري در ادامه با اشاره به محدوده اي كه در روز 14 خرداد براي برگزاري نماز جمعه مقرر شده است، گفت: نبايد اين محدوده را بيشتر از محدوده پاركينگ شمالي حرم ببينيم چراكه اگر اين محدوده به جاهاي ديگر سرايت پيدا كند اخلال در برنامه به وجود مي آيد . وي همچنين درباره ساعت ورود زائرين به حرم مطهر گفت: من توصيه مي كنم قبل از ساعت 3 صبح هيچ كارواني به سمت حرم نيايد؛ چراكه امكان برنامه ريزي در اين مورد وجود ندارد و بهتر است ورود زائرين از ساعت 4صبح به بعد هدايت و برنامه ريزي شود .
وي با بيان اين كه « برنامه ريزي ها بايد بر اساس مسائل و واقعيت هايي كه امكان تحقق آن وجود دارد، باشد» گفت: سقف پر برنامه هاي ما براي دو ميليون نفر است؛ بنابراين نبايد براي نفرات بيشتر از اين دغدغه داشته باشيم. نبايد دنبال امكانات براي بيش از اين عده باشيم كه البته دو ميليون نفر عدد بالا و چشمگيري است و عدد كمي محسوب نمي شود .
وي با بيان اين كه « كارت هاي دعوت براي مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از صبح روز شنبه ارسال شده است» همچنين از دستگاه ها و نهادهاي ذي ربط مخصوصا شهرداري تهران تشكر كرد و گفت: شهرداري با تمام ظرفيت و توان خود رقم بالايي را براي موكت و زيرانداز در مراسم اختصاص داده است . وي همچنين ساعت برگزاري مراسم سالگرد حضرت امام را 30.10 صبح عنوان و اظهار كرد: سخنراني رياست محترم جمهور و حجت الاسلام سيدحسن خميني قبل از استماع سخنان مقام معظم رهبري مورد توجه قرار خواهد گرفت .
بنابراين گزارش، همچنين در اين نشست سردار فضلي، جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور با بيان اين كه « تاكنون قريب پنج ميليون نفر براي حضور در مراسم امسال اعلام آمادگي كرده اند» گفت: شركت 736 هزار نفر از 29 استان و يك ميليون و 264 هزار نفر از تهران بزرگ و استان تهران جزو پيش بيني ما قلمداد مي شود . وي با بيان اين كه « ما آمادگي انسجام و ساماندهي دو ميليون نفر در مراسم را داريم» گفت: تقسيم كار بين رده هاي مختلف انجام شده و ما تهديدات را نيز فرض كرده ايم و دوستان ما در مورد مقابله با امكان خرابكاري، ترور و عمليات انتحاري كار مي كنند . وي خاطرنشان كرد: كميته عمليات ما امكان اقدامات عملياتي را در حوزه هاي تامين امنيت از راه دور و نزديك مورد توجه قرار داده است.
خدمت رساني 5 هزار دستگاه اتوبوس در سالگرد ارتحال امام
حدود پنج هزار دستگاه اتوبوس عمليات جابه جايي يك ميليون و 200 هزار زائر را در سالگرد ارتحال امام راحل برعهده خواهند گرفت.
به گزارش سما، مهندس عربي با اعلام اين خبر افزود: شركت واحد اتوبوسراني تهران براي خدمت رساني به زائران كه پيش بيني مي شود امسال تعداد آنها به يك ميليون و 200 هزار نفر برسد، تا پايان مراسم آمادگي كامل دارد. وي افزود: با توجه به اينكه زائران در هنگام رفت به مرور به سمت حرم مطهر حركت مي كنند، اما پس از اتمام مراسم همزمان قصد بازگشت دارند، هزار و 500 دستگاه اتوبوس در دو پاركينگ شمال و شمال غربي حرم مطهر امام خميني(ره) دپو خواهند شد تا در هنگام برگشت زائران با مشكل مواجه نشوند.
معاون بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: همچنين 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در اختيار مساجد شهر تهران قرار خواهد گرفت تا زائران كه از طريق مساجد به حرم مطهر مي آيند به راحتي جابه جا شوند. وي ادامه داد: هزار دستگاه اتوبوس نيز نسبت به جابه جايي زائران از 16 ميدان اصلي و مهم شهر به حرم مطهر امام خميني(ره) اقدام خواهند كرد كه در هنگام برگشت نيز زائران مي توانند از همين اتوبوس ها استفاده كنند. مهندس عربي تاكيد كرد: با توجه به اينكه امسال مراسم ارتحال امام(ره) با برگزاري نمازجمعه تقارن دارد تمام اتوبوس هاي در نظر گرفته شده از صبح تا پايان مراسم به زائران خدمات رساني خواهند كرد.

 



كاظم جلالي: روابط اقتصادي با كشورهابايد هماهنگ با رابطه سياسي با آنها باشد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد كه دولت بايد تلاش كند تا روابط اقتصادي و سياسي ايران با كشورها همپوشاني لازم را داشته باشد.
كاظم جلالي در گفت وگو با ايسنا با شايسته خواندن اقدام وزارت بازرگاني مبني بر عدم ثبت سفارش كالاهايي كه از مبدأ انگلستان بارگيري مي شود، گفت: اين اقدام مي تواند مثبت تلقي شود كه اميدواريم ساير وزارت خانه ها و نهادهاي اقتصادي نيز اقدام مناسبي در اين خصوص انجام دهند.
وي ادامه داد: متاسفانه هم اكنون ما بيشترين روابط اقتصادي را با كشورهايي داريم كه داراي بدترين روابط سياسي با ما هستند كه اين مسئله مربوط به گذشته بوده و به همين شكل ادامه يافته است، و لذا بايد ارتباط معناداري بين اين دو مقوله ايجاد شود.
به گفته جلالي، دولت بايد اقدام جدي صورت دهد تا روابط اقتصادي و سياسي همپوشاني لازم را داشته باشند و از روابط اقتصادي براي گسترش روابط سياسي بهره برداري كرد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي در همين زمينه منتفع شدن كشور امارات از سرمايه گذاري ايرانيان را به عنوان مثالي روشن عنوان كرد و افزود: ايراني هاي بسياري در امارات سرمايه گذاري كردند، اما گاهي ادعاهاي بسيار بزرگ تر از قد و قامت امارات عليه ايران مطرح مي شود ضمن اين كه از عدم توازن ارتباطات سياسي و اقتصادي ما، برخي كشورها نيز نفع مي برند.
جلالي خواستار نظم و نظام يافتن روابط سياسي و اقتصادي با يكديگر شد و درخصوص پيگيري ها براي كاهش روابط جمهوري اسلامي ايران و انگلستان نيز اظهار داشت: پيگيري ها در اين خصوص ادامه دارد و كميسيون كارهاي خود را انجام مي دهد كه اميدواريم در آينده نزديك طرح جامعي را در اين خصوص به مجلس ارائه دهيم.
جلالي در ادامه درخصوص آمار فرزندان مسئولان كه در انگلستان تحصيل مي كنند نيز با بيان اين كه آمار دقيقي در اين زمينه در اختيار نداريم، اضافه كرد: بايد مراجع ذيصلاح آمار دقيق را اعلام كنند اما نكته مهم اين است كه كثرت افراد مهم نيست و نفس عمل در اين خصوص مهم تلقي مي شود.
گفتني است؛ انگليس سال گذشته در فتنه پس از انتخابات نقش فعالي در آشوب هاي خياباني از طريق سفارتخانه خود داشت.

 



نقدي : نحوه عضوگيري در اقشار مختلف بسيج به زودي تغيير مي كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از تدوين نحوه جديد عضوگيري اقشار مختلف بسيج خبر داد.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي د رگفت وگو با فارس درخصوص نحوه عضوگيري بسيجيان فعال در اقشار مختلف گفت: هركدام از سازمان هاي بسيج اقشار در حال تدوين ويژگي هاي بخش خود هستند و نحوه جديد عضوگيري در اقشار مختلف بسيج به زودي ابلاغ مي شود.
وي تاكيد كرد: معيارهايي كه براي بسيج مورد توجه بوده است، ميزان اطلاعات و آموزش هاي نظامي، ميزان فعاليت و وقت گذاري هاي هم سان در تمام اقشار بوده است كه اين موارد متناسب با اقشار مختلف تغيير كرده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه درخصوص زمان ابلاغ دستورالعمل جديد عضوگيري بسيجي فعال اظهار داشت: در حال حاضر هركدام از سازمان هاي بسيج اقشار در حال تدوين ويژگي هاي قشر خود هستند و بخشي از آنها حاصل شده كه در ماه هاي نيمه اول سال جاري به هر قشري جداگانه ابلاغ خواهد شد.
پيش از اين سردار نقدي در همايش تجليل از فرماندهان نمونه بسيج از تغيير در معيارها و شاخصه هاي تعريف بسيجي فعال خبر داده بود و گفته بود كه تعريف بسيجي فعال تغيير كرده است؛ بسيجي فعال فردي است كه حداقل 3 ساعت در هفته را در حلقه هاي تربيت و معرفت به بحث و مطالعه معرفتي و بصيرتي مشغول باشد و حداقل 12 ساعت در ماه در يكي از فعاليت هاي پايگاه شركت كند.

 



راهپيمايي بسيج شرق تهران براي مقابله با بدحجابي

جمع زيادي از خواهران بسيجي شرق تهران در اعتراض به مظاهر بدحجابي و مقابله با هنجارشكنان از پارك فدك تا ميدان نبوت تهران راهپيمايي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها خواهران بسيجي كه عموما از حوزه شرق تهران بودند به منظور دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بدحجابي دست به اين راهپيمايي زده و از مسئولان انتظامي و امنيتي و فرهنگي كشور خواستند كه هرچه زودتر تدابيري براي ريشه كني مظاهر ضدفرهنگي بينديشند.
شركت كنندگان در اين راهپيمايي شعارهايي از جمله «چادر حجاب برتر است لبيك به امر رهبر است»، «اي خواهر با حجاب، حجاب خواهرت كو» و «الله اكبر» سر دادند و پارچه نوشته هايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: «زن مرواريد است و حجاب صدف اوست»، «چادر برترين نوع حجاب و فرهنگ ملي ماست» و «حمايت خود را از نيروي انتظامي در برخورد با بدحجابي اعلام مي كنيم».
اين راهپيمايي پيش از ظهر ديروز با قرائت بيانيه اي به كار خود پايان داد كه در بخشي از آن آمده است: زنان سربازان خط مقدم انقلابند و اگر زن ها با انقلاب سازگار نبودند و اين انقلاب را نمي پذيرفتند و به آن باور نداشتند، مطمئنا اين انقلاب واقع نمي شد.
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: زنان ايران به خصوص كساني كه در رشته هاي گوناگون دانش و در چارچوب اسلام و احكام اسلامي و مهم تر از همه مسئله حجاب توانسته اند حركت كنند بايد به زنان و دانشجويان زن دنيا عملا تفهيم كنند كه علم به معناي بي بند و باري نيست.
در پايان اين بيانيه آمده است: بسيج خواهران به همراه ساير زنان جامعه اسلامي از دولت دهم كه دولتي كارآمد و خدمتگزار است انتظار دارد كه در جهت گسترش فرهنگ حجاب و ازدواج سالم گام هاي موثر و عملي بردارد.

 



كارشناس موسسه امريكن اينترپرايز: حمايت همه جانبه از اپوزيسيون داخلي تنها راه مقابله با ايران است

كارشناس موسسه امريكن اينترپرايز در مقاله اي تنها راه باقي مانده براي مقابله با دولت ايران را حمايت از گروه هاي مخالف داخلي عنوان كرده و تاكيد مي كند آمريكا براي اين كار بايد به حمايت اقتصادي از آنها بپردازد.
به گزارش فارس، «مايكل رابين» كارشناس موسسه «امريكن اينترپرايز» در امور خاورميانه طي مقاله اي كه در مجله كامنتري به چاپ رسيد عنوان مي كند كه آمريكا بايد براي تغيير رژيم در ايران تلاش بيشتري كند. رابين تغيير حكومت در ايران را تنها روش غير نظامي براي جلوگيري ايران از ادامه پيشبرد مقاصد هسته اي خود مي داند و معتقد است تا به اينجا آمريكا تنها به مذاكره با مقامات حكومتي ايران فكر كرده است تا شايد بتواند براي برقراري ارتباط ديپلماتيك بين دو كشور با آنها مذاكرده كند. ولي اين اميدواري بي فايده بوده است. و ايران از ديپلماسي تنها براي دفاع از خود استفاده مي كند.
رابين در قسمتي ديگر مدعي شد كه بخشي از مردم ايران خواستار برقراري دولتي دموكراتيك هستند و به همين خاطر او پيشنهاد مي كند كه آمريكا در حمايت از گروه هاي مخالف حامي دموكراسي حمايت هاي اقتصادي و سياسي كند.
وي ادامه مي دهد: آمريكا همچنين بايد براي جنبش اتحاديه هاي صنفي نو ظهور، تامين مالي كند و همچنين تحريم هايي را عليه بانك مركزي اعمال كند، اقدامي كه مي تواند موجب متوقف شدن سرمايه گذاري ها در ايران شود و اقتصاد آن را به انزوا بكشد.
اين كارشناس آمريكايي همچنين مدعي است كه حدود دو سوم مردم ايران خواستار تغييرات بنيادي هستند ولي آمريكا اين تعداد را به دليل تمايلش براي رابطه با ايران ناديده گرفته است.
رابين در پايان پيشنهاد مي دهد آمريكا بايد به طور جدي روي تغيير رژيم در ايران كار كند چون اين كار تنها جايگزين براي گزينه حمله نظامي به ايران است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14