(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 خرداد 1389- شماره 19658

حديث دشت عشق
رقابت هاي انتخابي فقط امسال برگزار نمي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
با شكست سنگين تيم ملي ازبكستان ايران براي دهمين بار بر بام فوتسال آسيا ايستاد
«پيترز» هلندي مربي دوچرخه سواري ايران شد
منتقد فدراسيون وزنه برداري، سرمربي تيم ملي شد
نتايج ديدارهاي تداركاتي فوتبال در آستانه جام جهاني
تجديد بيعت جامعه ورزش كشور با آرمان هاي امام خميني(ره)
پروين و آصفي عضو هيئت مديره باشگاه استيل آذين شدند
واكنش رئيس فدراسيون جودو به كناره گيري ميران
خواندني از ورزش ايران
اخبار فوتبال جهان
عبور تكواندو از سد آسيا و اميدواري به جهان
اين بار حرف به عمل تبديل مي شود...؟



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ابوالفضل دهقاني»
فقط گوش به فرمان امام باشيد

سال سوم دبيرستان بود كه به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل اعزام گرديد. بعد از بازگشت، در دو سنگر جهاد سازندگي و آموزش و پرورش به كار تبليغات مشغول شد و به طور رسمي مسئوليت تبليغات امور تربيتي در آموزش و پرورش را به عهده گرفت. او در جبهه هاي دارخوين و فاو تبليغات لشكر امام حسين(ع) را به عهده گرفت و درحالي كه بر لب ذكر (يا حسين(ع)) داشت. سرانجام به عنوان خط شكن وارد عمل شد و در شلمچه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
قسمتي از وصيت نامه شهيد:
به همه اهل خانواده، بستگان و برادران و فرهنگيان و دانش آموزان سفارش مي كنم كه فقط گوش به فرمان امام بزرگوار باشيد و سخنان ارزشمند اين بزرگوار را به گوش جان بشنويد و در انجام دادن دستورات ايشان كوتاهي نكنيد.

 



رقابت هاي انتخابي فقط امسال برگزار نمي شود
شناخته شدن موجوديت كشتي براي مربيان تيم ملي

در شرايطي كه لغو مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي باعث اعتراض بعضي از مربيان، پيش كسوتان و حتي كشتي گيران شده است غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران به دفاع از لغو مسابقات انتخابي پرداخت و عنوان كرد كه ما تمام موجوديت كشتي ايران را شناسايي كرده ايم و ديگر دليلي براي برگزاري رقابت هاي انتخابي نمي بينيم.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: در رقابتهاي انتخابي جام تختي و جام تختي به تمام مدعيان فرصت داديم كه در ميدان حضور داشته و شايستگي خود را نشان دهند.
غلامرضا محمدي با بيان اين مطلب افزود: ما از سال گذشته تا امسال چندين مسابقه از جمله رقابتهاي قهرماني كشور، ليگ، انتخابي جام تختي، تختي، قهرماني آسيا و جام ياشاردوغو را پشت سر گذاشته ايم و تمام موجوديت كشتي ايران را مي شناسيم و در كنار آن قرار است تا زمان رقابت هاي جهاني مسكو در سه تورنمنت بين المللي نيز شركت كنيم تا بهترين تيم ها روانه مسكو و گوانگجو شود.
دارنده دو مدال نقره جهان با بيان اينكه تا به حال سابقه نداشته است كه به اين اندازه به كشتي گيران ميدان بدهند افزود: ما در جام تختي در هر وزن به 16كشتي گير فرصت داديم تا در اين مسابقات شركت كنند و هيچ كشتي گيري از گردونه خارج نماند و كشتي گيراني كه به دلايل مختلف در اين مسابقات شركت نكرده و يا شكستهاي بدي خورده اند بالطبع نمي توانند در اردوي تيم ملي حضور داشته باشند.
محمدي تصريح كرد: سالها در اردوي تيمهاي ملي حضور داشته ام، تا امروز اين تعداد كشتي گير در اردوها حضور نداشته اند و به اين تعداد جوان شايسته در مسابقه اي وارد ميدان نشده است، مگر ما در اردو چقدر ظرفيت داريم تا همه را دعوت كنيم.
وي اظهار داشت: سعي كرده ايم از تمامي استانها نفراتي را كه مدعي هستند به اردو دعوت كنيم و حتي به برخي نفراتي كه مدعي حضور در اردوي تيم ملي هستند، اعلام كرديم كه كشتي بگيرند به هر حال اين كشتي گيران در اين رقابتها نيز از دور مسابقات كنار رفتند و با توجه به اين شرايط فكر نمي كنم كشتي گيري از دايره انتخاب ما كنار مانده باشد.
محمدي با اشاره به اينكه هدف و برنامه ما موفقيت در المپيك لندن است در پايان خاطرنشان كرد: در اولين برنامه خود براي آمادگي جهت حضور در رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي چهارشنبه راهي جام تفليس گرجستان مي شويم هدف از حضور در اين رقابتها اين است كه وضعيت كشتي گيران كشورمان در اين رقابتها را بسنجيم و از شرايط آنها آگاهي پيدا كنيم، ضمن اينكه در كنار آن شناختي از رقباي خود پيدا كنيم، حضور در گرجستان و مصاف با كشتي گيران اين منطقه مي تواند ميدان تجربه بسيار خوبي براي نفرات تيم ما باشد به هر حال چگونگي مصاف با رقباي خارجي و جنگندگي از فاكتورهاي مهم براي انتخاب ملي پوشان براي رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي است.
ربطي: چرا 07 -06 ميليون هزينه كنيم
عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي هم با بيان اينكه مسابقات انتخابي تيم ملي را براي هميشه لغو نكرده ايم، مي گويد: امسال مربيان تيم ملي نيروهاي اصلي خود را از مسابقات متعدد و همچنين تورنمنت ها شناخته اند و به همين خاطر مسابقات انتخابي با توجه به تعدد ميادين پيش رو برگزار نمي شود. اين طور نيست كه مسابقات انتخابي را براي هميشه لغو كرده باشيم بلكه تنها امسال برگزار نمي شود.
ربطي در پاسخ به اين سؤال كه چرا از 6 ماه قبل برنامه هاي تيم ملي مشخص نمي شود تا كشتي گير بداند تكليفش چيست و ناگهان خبر از لغو مسابقات انتخابي داده مي شود؟ اظهار كرد: مربيان تيم ملي پس از قهرماني آسيا اين مسئله را بررسي كردند و به اين نتيجه رسيدند كه نيازي به مسابقه انتخابي نيست و به بهترين نفرات براي مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي رسيده اند. دبير فدراسيون كشتي در پايان گفت: وقتي مربيان تيم ملي مهره هاي خود را شناخته اند و نيازي به برگزاري مسابقه انتخابي نمي بينند، ديگر چه دليلي دارد 07-06 ميليون تومان براي برگزاري اين مسابقات هزينه كنيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كفاشيان از واعظي آشتياني شكايت كرد
علي كفاشيان با بيان اينكه مديرعامل باشگاه استقلال در يك برنامه تلويزيوني بر چيزي كه نمي داند بارها و بارها تأكيد كرده است، گفت: از آقاي آشتياني به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كردم.رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به اظهارات مديرعامل استقلال گفت: ما مخالف انتقاد نيستيم اتفاقاً انتقادپذيرترين فدراسيون فوتبال ما هستيم. هر روز در رسانه هاي مختلف ديداري و شنيداري و نوشتاري از عملكرد فدراسيون انتقاد مي شود و ما هم مي پذيريم درحال حاضر بيشترين حجم انتقاد را داريم اما برخي اوقات متأسفانه به ما تهمت مي زنند كه ما نمي دانيم و دروغ مي گوييم و از اين دست مسائل.
وي ادامه داد: اما با رو شدن قوانينAFC مشخص شد كه اين آقاي واعظ آشتياني است كه نمي داند قهرمان جام حذفي مي تواند در ليگ قهرمانان آسيا شركت كند. از ايشان به كميته انضباطي شكايت مي كنم به اين دليل كه روي چيزي كه نمي داند بارها و بارها در مقابل بينندگان ميليوني تأكيد مي كند.
در اين خصوص عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر هم در پاسخ به اظهارات واعظ آشتياني مبني بر اينكه AFC سهميه اي براي قهرمان جام حذفي در ليگ قهرمانان قائل نيست گفت: كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي كه 26نوامبر سال 2008 به ايران ارسال كرد و همچنين آئين نامه سال2010 (ماده26 قسمت ب بند4) صراحتاً اعلام كرده كشورهايي كه در ليگ قهرمانان آسيا صاحب 4 سهميه هستند شامل؛ چين، ژاپن، عربستان، كره جنوبي و ايران ملزم هستند سه سهميه ليگ برتر و يك سهميه جام حذفي را براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا معرفي كنند.
رئيس سازمان ليگ برتر در پاسخ به اين سؤال كه در صورت كاهش سهميه ايران وضعيت تعيين نمايندگان كشورمان براي فصل آينده چگونه خواهد بود اظهار داشت: در اين صورت يك نماينده از ليگ برتر كاهش خواهد يافت و با دو سهميه ليگ برتر و يك سهميه جام حذفي در مسابقات فصل جديد شركت مي كنيم.
اردوي تيم اميد در مجارستان و اضافه شدن طاهري به كادر فني
فريدون معيني سرپرست كميته تيم هاي ملي از اردوي تيم فوتبال اميد كشورمان در اوايل مردادماه جاري در كشور مجارستان و ديدار با تيم المپيك اين كشور خبر داد. معيني افزود: در اين اردوي تداركاتي 10 روزه تيم اميد كشورمان ديداري دوستانه را مقابل تيم زير 23 مجارستان برگزار خواهد كرد ضمن اينكه در تلاش هستيم تا چند ديدار تداركاتي را مقابل تيم هاي باشگاهي درجه يك مجارستان برگزار كنيم. خبر ديگر از تيم اميد اينكه با انتخاب و نظر غلامحسين پيرواني، بيژن طاهري به عنوان دستيار جديد سرمربي تيم اميد فعاليت خود را از روز گذشته آغاز كرد. همچنين دكتر حمزه نيز به عنوان روانشناس همكاري خود را با اميدها آغاز كرد. كادر فني تيم اميد درنظر دارد تا هفته آينده دكتر تغذيه و بدنساز تيم را نيز به فدراسيون معرفي كند.
اشجاري با پرداخت 350ميليون از ذوب آهن جدا شد
بازيكن تيم فوتبال ذوب آهن با پرداخت چكي به مبلغ 350ميليون تومان رضايت نامه خود را از اين باشگاه دريافت كرد. حسن اشجاري كه يك فصل ديگر با ذوب آهن قرارداد داشت در جلسه اي كه با دليلي، مديرعامل باشگاه، برگزار كرد و با پرداخت چكي به مبلغ 350ميليون تومان رضايت نامه خود را از اين باشگاه اصفهاني دريافت كرد.اشجاري با تأييد خبر فوق گفت: فردا (امروز) از بين پيروزي و استيل آذين، تيم آينده ام را انتخاب خواهم كرد.
صالحي نژاد به استقلال پيوست
مدافع فصل گذشته تيم فوتبال ذوب آهن با قراردادي 2 ساله به استقلال پيوست. مصطفي صالحي نژاد صبح ديروز با حضور در باشگاه استقلال پس از توافق نهايي با اين تيم قرارداد داخلي 2 ساله اي امضا كرد. صالحي نژاد سومين خريد استقلال براي فصل جديد است. پيش از اين دسوزا و شيرزاد با استقلال قرارداد بسته اند.

 



با شكست سنگين تيم ملي ازبكستان
ايران براي دهمين بار بر بام فوتسال آسيا ايستاد

تيم ملي فوتسال ايران براي دهمين بار با اقتدار عنوان قهرماني جام ملت هاي آسيا را به خود اختصاص داد.
ديدار نهايي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا كه ازدوم خرداد ماه به ميزباني ازبكستان آغاز شده است، عصر ديروز از ساعت 30:17 بين تيم هاي ملي ايران و ميزبان مسابقات آغاز شد كه در پايان ايران با نتيجه 8 بر 3 مقابل حريف خود به برتري رسيد و براي دهمين بار عنوان قهرماني در يازده دوره برگزاري مسابقات را به خود اختصاص داد. گل هاي ايران را در در اين ديدار جواد اصغري مقدم، حسين سلطاني، محمد طاهري، مسعود دانشور (2 گل)، مجيد رئيسي، علي اصغر حسن زاده (2 گل) به ثمر رساندند. براي ازبكستان هم ايرساليف و آلي بايف (2 بار) گلزني كردند. در ديدار رده بندي مسابقات نيز كه از ساعت 30:14 ديروز بين تيم هاي ملي ژاپن و چين برگزار شد تيم ژاپن به پيروزي 6بريك رسيد و همچون دوره گذشته به عنوان سوم مسابقات دست يافت.

 



«پيترز» هلندي مربي دوچرخه سواري ايران شد

فدراسيون دوچرخه سواري با «پيترز» مربي سرشناس هلندي براي هدايت تيم ملي استقامت و نيمه استقامت پيست ايران تا بازيهاي آسيايي گوانگجو به توافق رسيد.
«پيتر پيترز» سرمربي سرشناس هلند با ورود به ايران مذاكرات خود را با مسئولين فدراسيون دوچرخه سواري از سر گرفت و با تنظيم قرارداد اوليه به كشورش بازگشت تا از 15 خردادماه به طور رسمي هدايت تيم ملي ايران را برعهده گيرد.
علي زنگي آبادي با تائيد اين خبر گفت: «پيترز» يكي از مربيان سرشناس هلندي است و قرار است نيمه خردادماه به ايران بازگشته و هدايت ملي پوشان در بخش استقامت و نيمه استقامت پيست را تا بازيهاي آسيايي گوانگجو برعهده بگيرد و چنانچه تااين زمان از عملكرد وي رضايت داشتيم قراردادش را تمديد كنيم.سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با بيان اينكه اين مربي ماهيانه شش هزار دلار حق الزحمه دريافت خواهد كرد ادامه داد: «پيترز» برنامه هاي زيادي را در بخش داخلي و خارجي و مسابقات تداركاتي تا گوانگجو به ما ارائه داده است كه در اين بين برنامه برپايي سه اردوي برون مرزي نيز در نظر گرفته شده است.
«پيتر پيترز» مربي 48 ساله هلندي داراي گواهينامه مربيگري و درجه استادي از كميته ملي المپيك كشور هلند را دارد. وي از سال 1991 با كسب مدالهايي چون مدال برنز رقابتهاي قهرمان جهان، عناوين برتر رقابتهاي توردوفرانس و جيرو ايتاليا، مدال نقره بازيهاي المپيك سيدني، مدال طلاي المپيك سيدني را در كارنامه ورزشي خود ثبت كرده است.

 



منتقد فدراسيون وزنه برداري، سرمربي تيم ملي شد
باقري : عنوان مهم نيست ، مي خواهم كمك كنم

كوروش باقري به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان وزنه برداري انتخاب شد.
اين تصميم در پايان نشستي با حضور حسين رضازاده، سرپرست، داراب رياحي نايب رييس فدراسيون، جورج زالاي و علي پاكيزه جم (اعضاي كادر فني تيم هاي ملي وزنه برداري) و كوروش باقري گرفته شد.
براين اساس، كوروش باقري به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان، مسئوليت تمرين نفرات بزرگسال اردوي تيم هاي ملي را برعهده خواهد داشت و جورج زالاي و علي پاكيزه جم نيز به عنوان كادر فني تيم ملي جوانان فعاليت مي كنند.پس از اين نشست، كوروش باقري كه سابقه مربيگري در تيم ملي وزنه برداري را دارد، با حضور در اردوي تيم هاي ملي، توسط حسين رضازاده و داراب رياحي رسماً به نفرات ملي پوش معرفي شد.
كوروش باقري پس از انتخاب به عنوان سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان، گفت: «تنها چيزي كه به آن فكر مي كنم اين است كه بتوانم به ارتقاي سطح كيفي تيم ملي كمك كنم و اين عنوان براي من اهميت چنداني ندارد.»
دارنده مدال طلاي مسابقات جهاني آنتاليا در سال2001، با بيان اين كه از ابتدا هم به دنبال پست و مقام در وزنه برداري نبوده ام، افزود: «براي اينكه حسن نيتم را نشان دهم قبل از آن حكمي از طرف فدراسيون وزنه برداري برايم صادر شود به حسين رضازاده گفتم در هر كجا كه تشخيص مي دهد مي توانم مفيد واقع شوم، كار خواهم كرد و برايم فرقي نمي كند كه چه سمتي داشته باشم. من به هر شكل حاضر بودم با فدراسيون همكاري كنم و اين طور نبود كه مثل برخي دوستان توقع داشته باشم فقط اسمم در فدراسيون وزنه برداري باشد.»
كوروش باقري درحالي به عنوان مربي تيم ملي بزرگسالان انتخاب شد كه طي هفته هاي گذشته نسبت به عملكرد فدراسيون وزنه برداري انتقاداتي مطرح كرده بود. نفر چهارم المپيك سيدني در توضيح اين مسأله عنوان كرد: من انتقاداتي به عملكرد فدراسيون داشتم اما واقعيت اين است كه اطلاعات كاملي نسبت به برخي مسايل نداشتم و بسياري مسايل تأثيرگذار در تصميم گيري هاي فدراسيون وزنه برداري را در جريان نشستي كه با سرپرست و نايب رييس فدراسيون داشتم متوجه شدم. آنچه مسلم است هيچ كس بيشتر از حسين رضازاده كه در رأس فدراسيون وزنه برداري قرار دارد خواهان موفقيت اين رشته در عرصه بين المللي نيست. در عين حال وقتي يك مربي از نزديك وارد كار مي شود، اين كمك مي كند كه بتواند تلاش بهتري در راه اعتلاي وزنه برداري از خود نشان دهد، به همين خاطر من هم در اين راه ايده هايم را انتقال خواهم داد تا شايد بتوانم بستر مناسب تري براي رشد و شكوفايي وزنه برداري در كشور ايجاد كنم.

 



نتايج ديدارهاي تداركاتي فوتبال در آستانه جام جهاني
اسپانيا به سختي از سد عربستان گذشت

بازي هاي دوستانه فوتبال شنبه شب در نقاط مختلف جهان برگزار شد و بيشتر تيم هاي حاضر در جام جهاني 2010 آمادگي خود را براي حضور در اين رقابت ها محك زدند.
تيم هاي آسيايي نتايج قابل قبولي كسب كردند، عربستان كه از صعود به جام جهاني باز مانده است بازي را بانتيجه نزديك 2-3 به اسپانيا واگذار كرد.
هاوشاوي و شهلاوي در اين ديدار براي عربستان گلزني كردند. داويد ويا و ژابي آلونسو هم دو گل براي ماتادورها به ثمر رساند و در نهايت يورنته در دقيقه 90 مانع خلق شگفتي تيم آسيايي شد و گل سوم را وارد دروازه عربستان كرد.
در ديگر ديدارهاي مهم آلمان با سه گل پودولسكي (پنالتي) گومز و كاكائو از سد مجارستان گذشت. تيم امارات هم با نتيجه 3بر2 مولداوي را پشت سر گذاشت تا شب شگفتي آسيايي ها تكميل شود. ديدار تيم هاي لهستان و فنلاند با تساوي بدون گل خاتمه يافت و آمريكا با نتيجه 2 بر يك بر تركيه غلبه كرد.در ديگر ديدارها نتايج زير به دست آمد:
¤ اسلواكي 1- كامرون 1
¤ نروژ 2- مونته نگرو 1
¤ سوئد 4- بوسني و هرزگوين 2
¤ اوكراين 3- روماني 2
¤ ايسلند 4- آندورا صفر
¤ نيوزيلند 1- صربستان صفر
¤ آذربايجان 1- مقدونيه 3
¤ ونزوئلا 1- كانادا 1

 



تجديد بيعت جامعه ورزش كشور با آرمان هاي امام خميني(ره)

در آستانه بيست ويكمين سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام خميني(ره) جامعه ورزشي كشور صبح امروز با حضور در مرقد مطهر حضرت امام(ره) ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي بلند معمار كبير انقلاب اسلامي، بار ديگر با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت مي كند.
در آستانه بيست ويكمين سالگرد عروج ملكوتي بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران سازمان تربيت بدني اعلام كرد: جامعه ورزش كشور اعم از مسئولان، ورزشكاران، قهرمانان، پيشكسوتان و ديگر دست اندركاران ورزش به همراه علي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني صبح امروز (دوشنبه) در مرقد مطهر حضرت امام خميني حضور بهم مي رسانند تا ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي امام خميني(ره) بار ديگر با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت كنند.
نثار تاج گل، سخنراني علي سعيدلو و قرائت ميثاق نامه توسط يكي از ورزشكاران كشورمان از جمله برنامه هاي مراسم روز دوشنبه در حرم مطهر امام خميني(ره) است.

 



پروين و آصفي عضو هيئت مديره باشگاه استيل آذين شدند

حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين طي احكامي علي پروين و حميدرضا آصفي را به عضويت هيئت مديره اين باشگاه منصوب كرد.
عصر ديروز و در نشست هيئت مديره باشگاه استيل آذين طي احكامي جداگانه از سوي حسين هدايتي مالك و رئيس هيات مديره اين باشگاه، علي پروين و حميدرضا آصفي به عضويت هيئت مديره استيل آذين منصوب شدند. اين دو پس از معرفي از سوي هدايتي در جلسه ديروز هيئت مديره استيل آذين شركت كردند.

 



واكنش رئيس فدراسيون جودو به كناره گيري ميران
اتفاقي نيفتاده، يوسف زاده تصميم مي گيرد

پس از اعلام كناره گيري «ميران» از تيم ملي جودو بزرگسالان، رئيس فدراسيون جودو گفت: اتفاقي نيفتاده است سرمربي تيم ملي تصميم مي گيرد كه چه كند.
عليرضا اميني اظهار كرد: با جدايي محمود ميران از تيم ملي اتفاقي نيفتاده است. مي خواستيم از تجربه و دانش او در تيم ملي استفاده كنيم كه خودش نخواست. وضعيت تيم ملي هم خوب است و ملي پوشان باانگيزه كار خود را دنبال مي كنند.
وي افزود: هم اكنون «دلير» به عنوان مربي كنار حاج يوسف زاده است و به او كمك مي كند. سرباز هم از تيم نوجوانان به كادر فني بزرگسالان اضافه شده و به خواست حاج يوسف زاده به او كمك مي كند.رئيس فدراسيون جودو در پاسخ به اينكه چه كسي جايگزين محمود ميران در تيم مي شود گفت: ما فرد خاصي را مدنظر نداريم. حاج يوسف زاده به عنوان سرمربي و مدير تيم ملي تصميم گيرنده نهايي است و او بايد بگويد چه كسي به كادر اضافه شود يا نه؟ او پاسخگوي نهايي است.وي در مورد بازگشت مسعود حاجي آخوندزاده به دنياي قهرماني نيز گفت: او تمرينات خود را شروع كرده است و ديگر به عنوان مربي با حاج يوسف زاده همكاري نمي كند. او هر كمكي كه بتواند انجام مي دهد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دومين مرحله اردوي تيم ملي واليبال بزرگسالان از دهم خرداد ماه آغاز مي شود. در دومين مرحله اردوي تيم ملي 13 بازيكن به جمع 17 بازيكن اردوي قبل اضافه مي شوند. اسامي اين بازيكنان به اين شرح است:عندليب، معروف، نادي، محمد كاظم، مهدوي، عطار، غلامي، عليزاده كشاورزي، نظري افشار، سليماني، كمالوند زارع.
¤ كاروان 10نفره ووشو ايران براي برگزاري يك ديداردوستانه با تيم ملي چين چهارشنبه راهي اين كشور مي شود. تيم ملي ووشو ايران كه خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند. بامداد چهارشنبه راهي اين كشور مي شود.
¤ رقابتهاي كشتي نيروهاي مسلح 12خرداد ماه و به ميزباني سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود.كادرفني تيم ملي كشتي آزاد اعلام كرده است با حضور دراين رقابتها و نظارت بر عملكرد كشتي گيران در صورت وجود نفرات شاخص آنها را به اردوهاي تيم ملي دعوت مي كند. نفرات برتر اين رقابتها به مسابقات نيروهاي مسلح كه مرداد ماه دركشور فنلاند برگزار مي شود، اعزام مي شوند.

 



اخبار فوتبال جهان

كاپلو سرمربي آينده اينترميلان
ماسيمو موراتي مالك باشگاه اينترميلان ايتاليا در گفت وگو با روزنامه گازتادلو اسپورت ايتاليا بر اين نكته تأكيد كرد كه گزينه اصلي او فابيو كاپلو است. وي كه اصرار دارد همواره كاپلو را تحت عنوان دن فابيو بنامد گفت: هنوز در جو پيروزي و قهرماني هستم و تقديم 3هديه با ارزش به هواداران را هنوز در خود هضم نكرده ام، بنابراين همچنان توانايي مديريت در رفتارم را ندارم و گاهي از روي خوشحالي مفرط واكنش هاي غيرقابل پيش بيني از خود نشان مي دهم. موراتي گفت: مورينيو رفت و از اين بابت از هواداران عذرخواهي مي كنم، البته همه ما خوزه را دوست داريم و بار ديگر به بهانه اين مصاحبه از او تشكر مي كنم.
وي ادامه داد: مربيگري لئوناردو در اينترميلان به شدت غيرمنطقي است، من به شخصيت او احترام مي گذارم اما اين مسئله شدني نيست. موراتي در مورد فابيو كاپلو گفت: دن فابيو مربي بزرگي است و براي حرف زدن در مورد او بايد مراقب بود. من تصميم خودم را گرفته ام و مي خواهم با كاپلو مذاكره كنم. اگر او قبول كند براي قراردادش هيچ مشكل مالي وجود ندارد و مي دانم كه او هم كسي نيست كه به دنبال پول باشد و در قدم اول شرايط كارش را بررسي مي كند.
اظهارنظر عجيب گاسپارت
رئيس سابق باشگاه بارسلونا اسپانيا گفت: خدا كند خوزه مورينيو و رئال مادريد با هم به دسته دوم سقوط كنند. خوان گاسپارت مديرعامل سابق باشگاه بارسلونا اسپانيا تصريح كرد: دوست صميمي خوزه هستم و از قديم او را مي شناسم اما از اين كه مربي رئال مادريد شده متأسفم و اميدوارم روزهاي تلخي را در مادريد تجربه كند. وي گفت: نفوذ قابل توجهي در فوتبال اسپانيا دارم و از هيچ كوششي براي شكست مادريد در امر جذب بازيكن دريغ نخواهم كرد. گاسپارت ادامه داد: مورينيو براي من مثل فيگو است و شايد خيانت بين پرتغالي ها امري مسري است و بايد به نوعي آن را همواره به ياد ما بيندازند.
توافق پرس و موراتي
فلورنتينو پرس مديرعامل باشگاه رئال مادريد اسپانيا با پرداخت 8ميليون يورو به حساب بانكي باشگاه اينترميلان با ماسيمو موراتي مالك باشگاه اينتر به توافق نهايي دست پيدا كرد. موراتي ادعا كرده بود مورينيو تا پايان سال 2012 با اينترميلان قرارداد دارد و اگر رئال مادريد او را مي خواهد بايد 16ميليون يورو پرداخت كند.
پرس نيز پس از تماس تلفني با موراتي، دوست صميمي خود، با پرداخت 8ميليون يورو رضايت وي را جلب كرد. به اين ترتيب مورينيو كه قرارداد رسمي خود را سه روز پيش با رئال مادريد منعقد كرده بود آخرين مانع بر سر مادريدي شدن خود را نيز كنار زد و امروز رسما و بدون هيچ ابهامي به عنوان سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا از سوي روابط عمومي اين باشگاه معرفي شد.
بهبودي مصدوميت جرارد
هافبك تيم ملي فوتبال انگليس كه در جريان تمرينات اين تيم در اتريش به طور جزيي از ناحيه ماهيچه ساق پا مصدوم شده بود، با مداواي پزشكان بهبود يافت. استيون جرارد هافبك 29ساله انگليس كه به منظور آماده سازي جهت شركت در بازي هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در اتريش به سر مي برد، در جريان بازي تمريني 11نفره به طور جزيي از ناحيه ماهيچه ساق پا مصدوم شد.
بنابراين گزارش، جرارد در تمام طول تمرين در كنار زمين مورد مداواي پزشكان قرارگرفت و سپس به هتل محل اقامت خود منتقل شد كه گزارش هاي رسيده حاكي از بهبودي وضعيت وي دارد.

 



حالا نگاه همه به باكو است
عبور تكواندو از سد آسيا و اميدواري به جهان

تيم ملي تكواندو ايران در حالي براي دومين دوره پياپي قهرمان آسيا شد كه برخي اولين قهرماني را به شانس و اقبال و سطح پائين رقابتها نسبت مي دادند.
نوزدهمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني آسيا با حضور 210 تكواندوكار از 20 كشور آسيايي در آستانه به ميزباني قزاقستان آغاز شد و با قهرماني مقتدرانه تيم ملي ايران خاتمه يافت.
تيم ايران با چهار طلاي معتمد، حجي زواره، عبداللهي و تاجيك، نقره يوسف كرمي و برنز رضا نادريان با اختلاف فاحش 17 امتيازي نسبت به كره جنوبي سكوي نخست قهرماني آسيا را از آن خود كرد.
تكواندو ايران براي قرار گرفتن روي سكوي قهرماني قاره كهن راه سخت و دشواري را طي كرد. سال 1997 نقطه عطف تاريخ تكواندو ايران ناميده مي شود. همين سال و در جريان رقابتهاي جام جهاني قاهره مهدي بي باك اولين مدال طلاي جهاني را براي ايران كسب كرد تا اولين نايب قهرماني جهان نصيب ايران شود.
همين عنوان باعث شد تا سرفصل جديدي در تكواندو ايران باز شده و عناوين متعدي قهرماني و نايب قهرماني با سرعت خيره كننده اي نصيب ما شود.
اوج اين موفقيت ها هم قهرماني در جام جهاني 2000 ليون بود كه تيم ايران بالاتر از كره و فرانسه سكوي نخست را از آن خود كرد. تيم ملي تا 10 سال در هر ميداني با قدرت ظاهر مي شد و همواره رقيب جدي قهرمان جهان و آسيا بود.
در سال 2007 نوار اين موفقيت ها قطع شد. اگرچه تيم ملي ايران در رقابتهاي جهاني چين نايب قهرماني خود را تكرار كرد، ولي شكست نامداران تكواندو كشورمان در كنار دست نيافتن به مدال طلا زنگ خطر را براي تكواندو ايران به صدا درآورد.
ناكامي در مسابقات انتخابي المپيك در منچستر باعث شد صداي اين زنگ خطر كه بعد از رقابتهاي جهاني ناديده گرفته شده بود به گوش تصميم گيرندگان تكواندو برسد و طبعات آن حضور رضا مهماندوست به جاي حسن ذوالقدر در رأس كادر فني تيم ملي بود.
اين مربي كه سالها تجربه حضور در كادر فني به عنوان بدنساز تيم ملي را داشت بعد از جهاني چين انتقاداتي را به عملكرد كادر فني بيان داشت و همين انتقادات باعث شد او از تيم ملي كنار گذاشته شود و در حالي كه در آستانه عقد قرارداد با هلند بود به يكباره به عنوان سرمربي تيم ملي ايران معرفي شد.
رضا مهماندوست خود زماني عضو تيم ملي بود و سالها در كنار تيم ملي به عنوان مربي تمرين دهنده و بدنساز فعاليت كرده و مي دانست چه كاري بايد انجام دهد. نكته بارز و مهم در مورد اين مربي اينكه او برنامه مدار است و به ديسيپلين خاصي در اردوهاي تيم ملي اعتقاد دارد. وي با انتخاب مجيد افلاكي و بيژن مغانلو به عنوان همكاران خود حس قهرماني را به تيم تزريق كرد. در واقع سه عضو كادر فني كه خود بزرگترين ميدانهاي جهاني را به عنوان تكواندوكار تجربه كرده اند، روي سكوهاي جهاني و آسيايي ايستاده و مدارج مربيگري را به درستي طي كرده و در لباس يك مربي تجربه كسب كرده حاصل دسترنج خود را اين چنين مي گيرد.
تيم ملي تكواندو ايران كه سالها پشت سد نايب قهرماني مانده بود اين سد را در آسيا شكسته و با تبديل شدن به قدرت برتر آسيا مي رود كه در ميدانهاي جهاني نيز از اين سد گذر كند.
تصميمات كادر فني كه همگي با مشورت و در پي بررسي و با دقت صورت مي گيرد نكته مثبت ديگر تيم ملي است. تيم ملي ايران وقتي قهرمان آسيا شد كه شايسته سالاري سرلوحه كادر فني قرار گرفت و ديگر شايسته ها پشت خط نماند.
اين قهرماني حاصل اعتماد به جواناني است كه تمرينات سخت و طاقت فرسا را پشت سر مي گذارند و اين چنين مزد همه زحمات را با قهرماني مي گيرند تا ديگر كسي نتواند از شانس و اقبال سخن به ميان آورد.
اما بايد اذعان داشت كه تكواندو ايران در بخش بانوان هنوز با مشكلات و كمبودهايي مواجه است. در بخش بانوان كارهاي خوبي صورت گرفته و كادر فني اين تيم هم هرچه در توان دارند بكار مي گيرند ولي اين كافي نيست. دل بستن به تك ستاره ها نمي تواند منطقي باشد. سال 2008 خوش جمال و نعمتي و سال 2010 شش پري، حاجي پور و فرشيدي!
در اين بخش كارهاي خوبي صورت گرفته و زيرساخت ها هم شايد خوب شكل گرفته باشد ولي كافي نيست. نزديك به 10سال است كه بانوان ايراني در ميادين جهاني و آسيايي حضور پيدا مي كنند و اين زمان براي رسيدن به موفقيت كافي است، مسئولان فدراسيون بايد با جديت مشكل اين بخش را بررسي كرده و براي رفع آن اقدام كنند.
نكته ديگر اينكه يوسف كرمي در بازي نهايي مغلوب تكواندوكار كره اي شد، او بازنده نبود و داوران حق مسلم او را ضايع كردند، اين نكته بيانگر آن است كه با وجود تغييرات عمده هنوز دست داوران براي اعمال نفوذ باز است و ما هم همانند گذشته نمي توانيم از اين تضييع حق دفاع كنيم، با اين تفاوت كه اين بار در كميته برگزاري نماينده داشتيم و ناظر wtf هم رئيس فدراسيون كشورمان بود.
در پايان بايد اين نكته را متذكر شويم كه خان بعدي تكواندو، جام جهاني است كه تيم ملي بايد قهرماني را كه در باكو و سال 2008 از دست داد را به خود اختصاص دهد و بعد از آن به فكر درخشش در گوانگژو باشد.

هر شش تكواندوكار مستحق طلا بودند
تاجيك: خوشحالم سربلند بودم

قهرمان وزن هشتم مسابقات آسيايي را بايد يكي از پديده هاي تيم ملي كشورمان دانست. وي با حضور در فينال و سپس قهرماني در ديدار پاياني، مقام قهرماني تيم ملي را مسجل ساخت.
حرف هاي حسين تاجيك در همين باره شنيدني است:
كار قهرماني تيم ايران به روز آخر كشيده شد و من فشار رواني زيادي را تحمل كردم، چرا كه براي تثبيت قهرماني بايد به فينال راه پيدا مي كردم و خوشحالم كه توانستم از اين امتحان سربلند بيرون آمده و با كسب مدال طلا موجبات قهرماني را فراهم كنم.
وي ادامه داد: تنها هدف من كسب مدال طلا بود، براي رسيدن به سكوي نخست كار خود را با قدرت آغاز كردم، ازبسكتان را 5 بر صفر، قطر را 7 بر يك و در بازي نهايي حريف قزاق كه از حمايت تماشاگران خودي بهره مي برد و با وجود تجربه بالا و داشتن مدال جهاني و آسيا با اختلاف بالا شكست دادم و به هدف خود رسيدم.
تكواندوكار شهرياري تيم ملي ايران در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما خيلي خوب تمرين كرده بوديم، كادر فني شبانه روز زحمت كشيد تا همه نفرات با آمادگي آرماني وارد مسابقات شوند، فعل خواستن را براي تكرار قهرماني صرف كرده بوديم و هر شش تكواندوكار مستحق كسب مدال طلا بودند.
تاجيك در پايان گفت: رقابتهاي جام جهاني و بازيهاي آسيايي گوانگجو را پيش رو داريم و به اميد خدا تلاش مي كنيم تا در اين دوميدان بزرگ هم با دست پر برگرديم و دل مردم را شاد كنيم.


در روز روشن حقم را خوردند
كرمي: كره اي ها نمي خواستند طلا بگيرم

كاپيتان تيم ملي تكواندو يكي از آن دسته ورزشكاراني بود كه حقش در مسابقات قهرماني آسيا خورده شد و با ناداوري از رسيدن به مدال طلا محروم شد.
يوسف كرمي در همين خصوص گفت: سالهاست درمسابقات مختلف شركت مي كنم و باخت هاي متعددي را تجربه كرده بودم ولي از اين نوع باختن خيلي ناراحتم، اگر مبارزه ضعيفي ارائه مي دادم به هيچ عنوان ناراحت نمي شدم ولي كره اي ها نمي خواستند من مدال طلا بگيرم و به خواسته خود رسيدند.
وي ادامه داد: در هيچ كجاي دنيا براي دادن اخطار سرداور، داوران كنار را جمع نمي كند چرا كه خود او مي تواند اخطار بدهد، من مبارزه را از حريف پيش بودم ولي با همين اخطار بي مورد نتيجه مساوي شد. در راند چهارم هم با ضربه روي صورت حريف او را ناك اوت كردم ولي داوران به من اخطار منفي دادند.
سرگروه تيم ملي در توضيح بيشتر اين موضوع گفت: در ثانيه هاي پاياني من اقدام به ضربه روي صورت حريف كردم كه همزمان شد با چرخش حريف كره اي ولي سرداور اعتقاد داشت اين ضربه بعد از اعلام اتمام بازي (گاليو) بوده و به من اخطار منفي داد. حتي داوران حاضر نشدند اعتراض ما را با ديدن فيلم مبارزه طبق قانون بررسي كنند.
كرمي در پايان گفت: متأسفم كه در روز روشن و مقابل چشم تماشاگران حاضر در سالن به واسطه همين قوانين جديد حق ما ضايع مي شود و كسي نمي تواند از آن دفاع كند. ولي روز قبل ديدند كه تايلنديها مقابل همين كره چطور از حق مسلم خود دفاع كردند و نتيجه بازي را تغيير دادند.

 



اين بار حرف به عمل تبديل مي شود...؟

سرويس ورزشي ـ
- خوشبختانه رئيس جمهور گفتند كه بودجه ورزش را پنج برابر مي كنيم اين نشان دهنده اين است كه ورزش براي او اهميت دارد، مجلس نيز صحبت را تمام كرد و افزايش بودجه ورزش را به تصويب رساند. امسال ديگر هيچ بهانه اي براي كم كاري نداريم.
- اينكه رئيس جمهور مي گويد، بودجه ورزش پنج برابر شده منظور اين نيست كه پول را پنج برابر مي كنيم اين يعني توجه بيشتر، ارتباطات ده برابر، محبت هاي پنجاه برابر و دقت و ريزه كاري هاي صد برابر.
- حتماً امسال سال شيريني براي ورزش خواهد بود.
- حتماً ورزش در سال 89 متحول خواهد شد.
- همه چيز پول نيست، تدبير، برنامه ريزي و زحمت كشيدن نيز لازم داريم. جواب ملت را با منطق بايد بدهيم.
- لازم است امسال خيلي بهتر از گذشته كار كنيم.
-و...
آنچه خوانديد بخش هايي بود از سخنان رئيس سازمان تربيت بدني كه در نشست ايشان با روساي فدراسيون هاي ورزشي و مديران ارشد ورزش مطرح شد. صحبت هايي اميدواركننده، نويدبخش كه بيش از هر چيز از تحول اساسي در وضعيت ورزشي و آينده روشن آن حكايت مي كند. رئيس جمهور بودجه را 5 برابر كرده، مجلس هم تصويب كرده، رئيس سازمان از اينكه ديگر بهانه اي براي «كم كاري» نيست سخن مي گويد و از اينكه اگر بودجه 5 برابر شده، روحيه كار و تلاش و خدمتگزاري به مردم بايد چند برابر شود و... خلاصه اينكه امسال سال شيريني براي ورزش خواهد بود و... الخ. ما هم مثل هر كس ديگري كه به پيشرفت و سرفرازي اين كشور در همه عرصه ها و در ابعاد داخلي و خارجي وابسته و علاقمند هستيم، به طور طبيعي از شنيدن اين سخنان شيرين و هيجان آور، به وجد مي آئيم، با اين حال لازم است اين نكته را بيش از همه به آقاي سعيدلو يادآور شويم كه اين اولين بار نيست كه ما و ديگر اهالي ورزشي حرف هاي خوب، دلنشين و اميدواركننده مي شنويم، بارها و پيش از اين ما صحبت هايي مثل اين و بلكه شيرين تر و اميدواركننده تر از اين شنيده ايم، و سرشوق آمده و اميدوارم شده ايم، اما در عمل آنچه اتفاق افتاد، نمي گوئيم صددرصد مغاير با آن گفته ها بود، اما خيلي از آن حرف ها و به ويژه از نوع اساسي آن عملي نشد و لاجرم انتظارات بي پاسخ ماند و... دليل اصلي آن هم اين است كه در اين ورزش و در ساختار مديريتي و اجرايي آن، افراد و جرياناتي هستند كه علي رغم تظاهر و همنوايي با اين حرف هاي اميدبخش كه مصالح ملي و رضايت مردم را دنبال مي كند، عملا در سر فكرها و نقشه هاي ديگر مي پرورانند و از فرصت ها و امكانات و بودجه در اختيار، دنبال آباد كردن دنيا و محكم كردن موقعيت مالي و مادي خودشان هستند تا استفاده صحيح از آنها براي ارتقاي سطح ورزش، افزودن بر موقعيت ها و افتخارات فرامرزي آن و پاسخگويي به توقعات و شاد كردن دل مردم. كوتاه سخن اينكه همين الان كساني اينجا و آنجا براي اين بودجه پنج برابر شده و نفله كردن و باد دادن آن نقشه و برنامه دارند! البته ما ادعاي غيبگويي و... نداريم، براساس تجربيات گذشته در اين باره پيش بيني مي كنيم و از سرانجام وظيفه هشدار مي دهيم. خدا مي داند كه در فصل نقل و انتقالات فوتبال كه از هفته گذشته شروع شده، چه پول هايي از طريق ناصواب و... به جيب اين و آن فرد مزاحم و باج گير فوتبال مي رود.انگل هايي كه كل ورزش را تحت الشعاع حضور منفعت پرستانه خود قرار داده اند به بحث خود بازگرديم:
نكته ديگر كه مي تواند در اين مجال كوتاه اشاره شود. باز يادآوري اين موضوع است كه مشكل ورزش ما قبل از آنكه كميت و مقدار بودجه باشد، مسئله مديريت و سازماندهي و علي الخصوص برنامه ريزي است. مشكل ورزشي ما عدم ثبات مديريت هاي كلان آن و تغييرات پياپي مقامات ارشد آن است و... بودجه همواره كم و بيش در حد لازم در اختيار ورزش بوده است، بنابراين نه فقط در دوره آقاي سعيدلو، بلكه پيش از اين هم دليلي براي كم كاري وجود نداشته است، اما بهانه جوياني كه براي كار نكردن دنبال بهانه هستند، مطمئن باشيد در اين دوره هم بهانه هاي لازم را براي كار نكردن، از زير كار در رفتن و فرصت و سرمايه را نفله كردن به دست خواهند آورد، مگر آنكه مديريت و تدبير و اقتداري در كار باشد كه بيش از هر چيز با تمام توان و جديت و اخلاص به دنبال عملي كردن حرف هاي شيرين و وعده هاي نويدبخش امروز خود باشد و در اين راه مانع تراشان و بهانه جويان را با قاطعيت از سر راه بردارد و...

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14