(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 خرداد 1389- شماره 19658

برخورد ضربتي پليس با توزيع كنندگان موادمخدر
آمادگي 4200 كارمند براي خروج داوطلبانه از تهران
شهرداري تهران يك ميليارد يورو از چين وام گرفت
دستگيري سارقان مغازه طلافروشي نايين دركمتراز يك ساعت
قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان اعدام شد
مرد همداني در اثر غرش صاعقه درگذشت
رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور: كارت سوخت موتورسيكلت هاي فاقد پلاك ملي ابطال مي شود
حوادث كوتاه از كشور
مددكاران بهزيستي ضابطين قضايي مي شوند
مديران مسئول اعتماد و اسرار مجرم شناخته شدند
اعتبار هزار ميليارد ريالي دولت براي توسعه مترو
وزير آموزش و پرورش: امسال سرانه مدارس به حساب مدارس واريز مي شود
رويدادهاي خارجي
ممنوعيت عرضه برنج هاي هندي و پاكستاني در فروشگاه هاي شهروند و ميادين تره بار
افزايش تشرف زنان جوان انگليسي به اسلام
سطل هاي زباله هوشمند در خيابان هاي فيلادلفيا



شنبه شب با دستگيري 300 قاچاقچي آغاز شد
برخورد ضربتي پليس با توزيع كنندگان موادمخدر

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از اجراي مرحله دوم طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و دستگيري حدود 300 نفر از فروشندگان اين مواد خبر داد.
سردار ساجدي نيا با اشاره به اين كه اجراي مرحله اول اين طرح كه به درخواست شهروندان اجرا شد مورد استقبال مردم قرار گرفت، افزود: شامگاه شنبه نيز در پي شناسايي 270 نقطه توزيع مواد مخدر در شمال، جنوب، غرب، شرق و مركز تهران و هماهنگي دستگاه قضايي، ماموران يگان امداد با همكاري كلانتري هاي محلات مرحله دوم طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را در پايتخت اجرا كردند كه در پي آن مقادير قابل توجهي مواد مخدر سنتي و صنعتي، مشروبات الكلي، سلاح سرد و بالغ بر 300 نفر از قاچاقچيان محلات دستگير شدند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: ميزان دقيق كشفيات پس از جمع بندي اعلام خواهد شد.
به گزارش ايسنا در يكي از عمليات هاي شب گذشته ماموران يگان امداد پليس تهران با ورود به يك خانه در منطقه سرآسياب مقادير قابل توجهي شيشه، ترياك، قرص هاي روان گردان و مشروبات الكلي كشف كردند. در اين منزل مسكوني همچنين ميزان زيادي پايپ جهت استعمال شيشه و تجهيزات توليد آن كشف و يكي از 2 متهم اين پرونده كه در محل حضور داشت دستگير شد.
همچنين ماموران پايگاه پنجم پليس مبارزه با مواد مخدر تهران در عمليات ديگري در سي متري جي يك پاتوق فروش و استعمال مواد مخدر را پلمب و اعضاي اصلي اين باند را دستگيركردند.
فرمانده پايگاه پنجم پليس مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به اين كه دستگيرشدگان در اين پاتوق 3 نفر سابقه دار بودند، افزود: يكي از اين افراد در طرح قبلي هم دستگير شده بود كه به دليل كمي مواد مخدر كشف شده از وي آزاد شد اما اين بار با مقادير قابل توجهي مواد دستگير شده است همچنين تكرار جرم نيز شامل حال وي خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: اكثر اهالي محل از اين افراد شاكي بودند چرا كه ضمن اعمال خلاف خود براي نواميس نيز مزاحمت ايجاد مي كردند.
ماموران پليس مواد مخدر همچنين در عمليات ديگري در منطقه فلاح يك خانه توزيع مواد مخدر را شناسايي و يكي از متهمان اصلي اين پرونده به نام «كبري» را دستگير كردند. همچنين برادر وي نيز در اين عمليات پليسي دستگير شد. از اين منزل نيز مقادير قابل توجهي مواد مخدر و وسايل استعمال آنها كشف و ضبط شد.
ماموران يگان امداد پليس تهران همچنين در 2 عمليات جداگانه در جنوب تهران با ورود به 2 منزل مسكوني تعدادي از فروشندگان و مصرف كنندگان مواد مخدر را در اين خانه هاي تيمي شناسايي و دستگير كردند. در ميان دستگيرشدگان تعدادي زن نيز حضور داشتند. همچنين از اين محل ها مقدار زيادي مواد مخدر صنعتي، تعدادي سلاح سرد اعم از قمه و شمشير و تبر، يك اسلحه، ادوات توليد پايپ و مقداري مشروبات الكلي كشف و ضبط شد.
يكي از زنان دستگير شده در اين منزل با اشاره به اين كه 24 سال سن دارد و مجرد است گفت كه 5 سال است كه به واسطه يكي از توزيع كنندگان مواد مخدر كه وي نيز در عمليات ديشب دستگير شده است به شيشه معتاد شده است.
گفتني است تمامي دستگيرشدگان به همراه پرونده تشكيل شده، براي دستگاه قضايي ارسال شده است.

 



آمادگي 4200 كارمند براي خروج داوطلبانه از تهران

مدير دبيرخانه كارگروه انتقال كارمندان از تهران از اعلام آمادگي رسمي 4208 كارمند دولتي براي خروج داوطلبانه از تهران خبر داد.
به گزارش فارس، مهدي مقيسه مدير دبيرخانه كارگروه انتقال كارمندان از تهران در مورد تعداد كارمندان ثبت نامي داوطلب انتقال، گفت: از 3-4 روز اعلام سايت ثبت نام تاكنون 4208 كارمند دولتي براي خروج داوطلبانه از تهران نام نويسي و اعلام آمادگي كرده اند.
مدير دبيرخانه كارگروه انتقال كارمندان از تهران تصريح كرد: ثبت نام از داوطلبان تا زماني كه تقاضا باشد، ادامه دارد و هر كارمند متقاضي 3 استان، 3 شهر و 3 درخواست يعني در مجموعه 9 مورد را به عنوان پيشنهاد ارائه مي كند.
مقيسه گفت: كارمندان دولت براي تقاضاي انتقال از تهران به سايت WWW.enteghali.ir مراجعه و درخواست خود را اعلام كنند.

 



شهرداري تهران يك ميليارد يورو از چين وام گرفت

منابع خبري از اعطاي وام يك ميليارد يورويي دولت چين به شهرداري تهران خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، به نقل از فارس، دولت چين اين وام را براي اجراي تعدادي از طرح هاي عمراني به شهرداري تهران اختصاص داده است.
بر پايه اين گزارش، «حسين پورزندي» معاون شهردار تهران در امور مالي گفت:مبلغ يك ميليارد يورو از سوي چين براي اجراي پروژه هاي شهري پرداخت شده است كه طي سه يا چهار سال بازپرداخت خواهد شد.
وي افزود: اختصاص اين مبلغ به خاطر اجراي پروژه هاي مترو براي اتصال شرق تهران به غرب بوده است.

 



دستگيري سارقان مغازه طلافروشي نايين دركمتراز يك ساعت

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با حضور به موقع ماموران انتظامي شهرستان نايين 5سارق كه از يك مغازه طلافروشي سرقت كرده بودند در كمتر از يك ساعت دستگير شدند.
فرمانده انتظامي نايين با اعلام اين خبر گفت: در پي تماس تلفني متصدي يك واحد صنفي طلافروشي با مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر سرقت از مغازه وي توسط چهار زن و يك مرد موضوع به سرعت به نزديك ترين واحد گشت انتظامي ابلاغ شد.
سرهنگ محمدعلي يوسلياني افزود: يكي از واحدهاي گشت اين فرماندهي با حضور بموقع در محل موفق به شناسايي سارقان شده و به آنان دستور ايست داد اما آنان به دستور پليس بي توجهي كرده و اقدام به فرار كردند.
وي گفت: ماموران سرانجام پس از 45 دقيقه تعقيب و گريز اين 5 سارق را دستگير كردند و طلاجات سرقت شده به ارزش 15ميليون ريال را به مالباخته باز گرداندند.

 



قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان اعدام شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يك قاچاقچي مواد مخدر در محوطه زندان مركزي اصفهان اعدام شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، نورجمال-س 26 ساله اهل افغانستان به جرم نگهداري 1 كيلو و 285 گرم هروئين فشرده (كراك) به اعدام محكوم شد.
راي صادره در مورد نامبرده مورد تأييد دادستان كل كشور قرار گرفت. وي صبح شنبه پس از طي تشريفات قانوني به دار آويخته شد.

 



مرد همداني در اثر غرش صاعقه درگذشت

مردي 53 ساله با غرش تندر دچار ايست قلبي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، مديركل پزشكي قانوني استان همدان گفت: مرد 53 ساله اي بر اثر ترس از صداي صاعقه دچار ايست قلبي شد و جان سپرد.
دكتر علي احسان صالح افزود: در معاينات پزشكي، اثر سوختگي ناشي از صاعقه در بدن فرد درگذشته مشاهده نشد.
در اثر بارندگي چند صاعقه مهيب موجب وحشت بسياري از شهروندان همداني شد.

 



رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور: كارت سوخت موتورسيكلت هاي فاقد پلاك ملي ابطال مي شود

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور از ابطال كارت سوخت و جلوگيري از تردد موتورسيكلت هايي كه طبق زمان بندي اعلام شده براي دريافت پلاك ملي اقدام نكرده اند، خبر داد.
سرهنگ غلامي در گفت وگوبا فارس با بيان اينكه تعويض پلاك موتورسيكلت ها از اول ارديبهشت در سطح كشور اجباري شده است اظهار داشت: مالكان موتورسيكلت ها بايد طبق زمان بندي اعلام شده از اول ارديبهشت براي دريافت پلاك جديد موتورسيكلت خود اقدام كنند، اما بررسي ها نشان مي دهد بسياري از مالكان طبق زمان بندي به مراكز شماره گذاري مراجعه نكرده اند.
وي اظهار داشت: موتورسيكلت هاي فاقد پلاك ملي براساس ماده 2 آئين نامه پليس راهنمايي و رانندگي، پلاك شان غيرمجاز تلقي و از ترددشان جلوگيري خواهد شد.
سرهنگ غلامي افزود: پس از اتمام مهلت شماره گذاري موتورسيكلت ها طبق جدول زمان بندي، ليست موتورسيكلت هايي كه براي دريافت پلاك جديد اقدام نكرده اند به شركت پخش فرآورده هاي نفتي اعلام تا كارت سوخت شان باطل شود.
وي در ارتباط با مدارك لازم براي نقل و انتقال و يا تعويض پلاك موتورسيكلت ها گفت: داشتن سند كمپاني، آخرين بنچاق محضري، كارت موتور، شناسنامه و كارت ملي مالك، كد پستي و برگه احراز محل سكونت به همراه بيمه شخص ثالث است.

 



حوادث كوتاه از كشور

پلمب واحدهاي صنفي متخلف
اصفهان- خبرنگار كيهان: 16واحد صنفي متخلف پوشاك در اصفهان پلمب شدند. اين واحدها در جريان اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي توسط پليس استان اصفهان شناسايي و پلمب شدند.
كشف مشروبات الكلي
¤ افزون بر 11هزار بطري انواع مشروبات الكلي از يك دستگاه كاميون كه از مرزهاي غربي كشور به سمت استان ها و شهرهاي مركزي كشور حمل مي شد كشف شد.همچنين قاچاقچيان مواد سوختي در نزديكي روستاي ويست از توابع خوانسار دستگير شدند. اين افراد هنگام مبادله سوخت قاچاق در يكي از دره ها به دام افتادند.
دستگيري سارقان موتورسيكلت
نايين- خبرنگار كيهان: دو نفر از سارقان منازل و موتورسيكلت در نايين دستگير شدند. سارقان موتورسيكلت هاي مسروقه را به روستاها برده و با اوراق كردن، آن را به فروش مي رساندند. در اين رابطه 6 دستگاه موتورسيكلت مسروقه به همراه بيش از يكصد ميليون ريال اموال سرقتي كشف شد.
امحاي مواد غذايي فاسد
شيراز- خبرنگار كيهان: بيش از دو تن موادغذايي فاسد و تاريخ مصرف گذشته از منزل فردي در روستاي «شيرين آباد» خرم بيد كشف شد. اين مواد كه شامل انواع پفك، آبنبات، لواشك و آلوچه بود قرار بود به تدريج به بازار مصرف عرضه شود. با حكم دادستان خرم بيد تمام موادغذايي كشف شده معدوم شد.
آتش گرفتن دو خودرو
نايين- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي نايين گفت: برخورد يك دستگاه تريلر حامل گالن هاي مواد قابل اشتعال به يك دستگاه تريلر حامل كاشي و سراميك در كيلومتر 25محور اردكان- نايين منجر به آتش گرفتن هر دو خودرو شد.شدت آتش سوزي به حدي بود كه تلاش امدادگران نتيجه اي نداشت و هر دو تريلر به كلي سوختند. دو راننده تريلر نيز به سختي مجروح و به بيمارستان انتقال يافتند.بي توجهي راننده خودرو حامل مواد اشتعال زا به جلو علت تصادف اعلام شد.
كشف محموله كالاي قاچاق
سميرم- خبرنگار كيهان: به همت ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان سميرم استان اصفهان، يك محموله كالاي قاچاق به ارزش 10ميليارد ريال كشف شد.ماموران اين فرماندهي حين كنترل خودروهاي عبوري در محور سميرم به شهرضا به يك دستگاه خودروي كاميون كانتينردار كه از استان هاي جنوبي به سمت اصفهان درحركت بود مشكوك شده و آن را متوقف كردند.ماموران در بررسي مدارك بار خودرو متوجه جعلي بودن آنها شدند و پس از اطمينان از قاچاق بودن بار خودرو، پلمب درب كانتينر خودرو با حضور دادستان شهرستان گشوده شده و محموله بزرگي شامل البسه و پوشاك خارجي قاچاق كشف شد.ارزش اين محموله براساس اعلام نظر كارشناسان اداره گمرك شهرستان 10ميليارد ريال اعلام شد. در اين زمينه راننده و سرنشين خودرو به نام هاي جاسم- ش و بهنام- ر هر دو ساكن استان هاي جنوبي كشور به همراه 3 تن ديگر از همدستانشان دستگير شدند.
محكوميت قاچاقچي سوخت
ساري- خبرنگار كيهان: يك قاچاقچي سوخت در شهرستان قائم شهر به پرداخت 26ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد. اين متهم به اتهام عرضه خارج از شبكه 6 هزار ليتر سوخت در تعزيرات حكومتي محاكمه شد.
دستگيري افغاني هاي فاقد كارت
قم- خبرنگار كيهان: 66 افغاني فاقد كارت تردد در قم دستگير شدند. همچنين در اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش در قم يك نفر قاتل و 6 نفر از اراذل و اوباش به دام پليس افتادند. در بازرسي از متهمان دستگير شده يك قبضه چاقو و مقداري حشيش كشف شد.

 



مددكاران بهزيستي ضابطين قضايي مي شوند

تفاهمنامه همكاري ميان سازمان بهزيستي و قوه قضائيه براي بهره گيري از ظرفيت ها، توانمندي ها و امكانات بالقوه و بالفعل دستگاهها و سازمانها براي كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي به امضا رسيد.
سيدحسن موسوي چلك با اعلام اين خبر گفت: بر اساس اين تفاهم نامه، سازمان بهزيستي كشور موظف شد تا درحد امكانات خود نسبت به پذيرش و ارائه خدمات تخصصي به بزه ديدگان به ويژه زنان و كودكان معرفي شده از سوي دانشگاه قضايي، زوجين متقاضي طلاق، خشونت هاي خانگي (كودك آزاري، همسر آزاري، معلول آزاري و والدين آزاري و غيره) اقدام كند.
به گفته وي، از تعهدات ديگر سازمان دراين تفاهمنامه، ارائه خدمات به افراد مبتلا به اختلالات هويت جنسي، دختران فراري، موارد اقدام به خودكشي، زنان و دختران درمعرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي، ارائه تسهيلات لازم نسبت به اسكان موقت زنان و كودكان درمعرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي معرفي شده از طرف دستگاه قضايي است.
موسوي چلك در ادامه به تصويب لايحه «حمايت از كودكان و نوجوانان» درشوراي عالي قضايي اشاره كرد و افزود: اگر اين لايحه درمجلس تصويب شود، سازمان بهزيستي به عنوان ضابط قضايي درحوزه كودكان و نوجوانان معرفي مي شود.
وي اضافه كرد:براساس اين تفاهمنامه، قوه قضائيه موظف است، نسبت به حمايت قانوني از مددكاران بهزيستي نسبت به موارد ناشي از ارجاع دادگاه (دستور قاضي) و تامين مكان استقرار مددكاران رسيدگي كند.

 



مديران مسئول اعتماد و اسرار مجرم شناخته شدند

هيئت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران نظر خود را درباره روزنامه هاي اعتماد و اسرار اعلام كرد.
جلسه رسيدگي به كيفرخواست هاي مطروحه عليه مديران مسئول نشريات اعتماد و اسرار روز يكشنبه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور اعضاي هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.براساس اين گزارش، هيئت منصفه مطبوعات استان تهران، مدير مسئول نشريه اسرار را در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع، موضوع شكايت مدعي العموم به اتفاق آراء مجرم دانست و با اكثريت آراء وي را مستحق تخفيف در مجازات تشخيص نداد.هيئت منصفه مطبوعات استان تهران، همچنين مدير مسئول نشريه اعتماد را در مورد اتهام نشر مطالب كذب به قصد تشويش اذهان عمومي، به اتفاق آراء متهم را مجرم تشخيص داد و نامبرده را مستحق تخفيف در مجازات ندانست.

 



اعتبار هزار ميليارد ريالي دولت براي توسعه مترو

با تأمين اعتبار هزار ميليارد ريالي از سوي دولت، 60 واگن و 28 لكوموتيو تا پايان تير به متروي تهران افزوده مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، با تصويب دولت اعتبار لازم براي تأمين 60 واگن و 28 لكوموتيو مورد نياز شركت متروي تهران، تأمين شد و با اين اقدام، شهرداري تهران بايد حداكثر تا پايان تير ماه سال جاري اين ناوگان را به خطوط متروي تهران اضافه كند.
اين گزارش مي افزايد: نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت به استناد اصل 127 قانون اساسي و در راستاي سياست دولت در توسعه متروي تهران براي افزايش خدمات رساني به شهروندان، با اختصاص يك هزار ميليارد ريال اعتبار براي ساخت و خريد واگن مورد نياز متروي تهران، موافقت كردند.
براساس اين تصميم بيش از 30 درصد اعتبارات متروي تهران در سال 1389 به منظور تأمين واگن هاي مورد نياز مترو محقق مي شود.
همچنين معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور موظف شد به منظور تأمين و بهره برداري از 60 واگن 2 طبقه و يك طبقه و 28 لكوموتيو شركت متروي تهران، مبلغ يك هزار ميليارد ريال از محل اعتبارات قطار شهري هاي كشور در قانون بودجه سال جاري كل كشور را فوراً به بانك ملت و شركت واگن سازي تهران پرداخت كند.
از اعتبار فوق 800 ميليارد ريال در اختيار بانك ملت قرار مي گيرد تا هزينه مورد نياز براي گشايش اعتبارات اسنادي و ترخيص واگن هاي وارداتي تأمين شود.
بنابه اين گزارش 200 ميليارد ريال باقيمانده نيز با هدف حمايت از توليدات داخلي، به شركت واگن سازي تهران براي مونتاژ واگن پرداخت مي شود. گفتني است، ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت نيز موظف به نظارت بر اجراي اين تصميمات شده است به طوري كه شهرداري تهران حداكثر تا پايان تير ماه امسال ناوگان ياد شده را به خطوط متروي تهران اضافه و از آن بهره برداري كند.

 



وزير آموزش و پرورش: امسال سرانه مدارس به حساب مدارس واريز مي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: از اين پس سرانه مدارس، بدون هيچ واسطه اي و مستقيماً به حساب مدارس واريز مي شود.
حميدرضا حاجي بابايي در همايش فرهنگ آفرينان فاطمي اظهار داشت: مدارس تيزهوشان، نمونه دولتي و ساير مدارس ويژه دولتي موظفند 20 درصد ظرفيت خود را به فرزندان فرهنگيان بدون دريافت هيچ وجهي اختصاص دهند.
وي ادامه داد: اگر تعداد فرزندان فرهنگيان ثبت نام شده بيش از 20 درصد كل ظرفيت ثبت نامي باشد، مبلغ ثبت نام بين همه فرزندان فرهنگيان تقسيم مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

سريع ترين قطار جهان
بهره برداري از سريع ترين قطار جهان با حضور مقامات رسمي چين روز گذشته در شرق اين كشور آغاز شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني روزنامه «مردم»، «دونگ شياووينگ» رئيس شركت واگن سازي «تشانگتچون» در اين مراسم اعلام كرد: نسل جديد قطارهاي معروف به 380A داراي سرعتي بالغ بر 380 كيلومتر در ساعت است.
اين در حالي است كه قطارهايي با سرعت 350 كيلومتر در حال حاضر در سه مسير پكن، تيانگين، ووهان و گوانگتشو و تشنگتشو- شيان در حال سرويس دهي هستند.
قطار سريع السير 380A در ايالت «جيلين» در شمال شرق چين مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت و توسط شركت بزرگ واگن سازي چين موسوم به «سي ان ار» كه تشانگتچون شعبه اي از آن است، ساخته شده است.
چين در سال هاي اخير موفق به ارتقا و يومي سازي فن آوري وارداتي ساخت قطار را از آلمان شده است و پيشرفت هاي فراواني بدست آورده است.

 



ممنوعيت عرضه برنج هاي هندي و پاكستاني در فروشگاه هاي شهروند و ميادين تره بار

عرضه برنج هاي وارداتي هندي و پاكستاني كه چندي پيش كميسيون بهداشت مجلس آنها را داراي سرب و آرسنيك بيش از حد مجاز اعلام كرد، در تمام شعب فروشگاه هاي شهروند، بازارها و ميادين تره بار شهرداري تهران ممنوع شد.
به گزارش «سما»، اين اقدام شهرداري تهران پيرو مباحث مطرح شده در مورد ميزان باقيمانده بيش از حد مجاز مواد شيميايي در برنج هاي وارداتي از كشور هندوستان و عطف به نامه اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران مبني بر آلودگي تعدادي از انواع برنج هاي وارداتي بوده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز پيش از اين با اشاره به تأييد آلودگي برنج هاي وارداتي پاكستاني و هندي از سوي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشته بود: به محض ابلاغ دستگاه هاي دولتي عرضه اين برنج ها در ميادين ميوه و تره بار و فروشگاه هاي شهروند ممنوع مي شود.
وي درباره آلودگي برخي محصولات كشاورزي ميادين ميوه و تره بار و برنامه شهرداري براي راه اندازي آزمايشگاهي جهت كنترل اين آلودگي ها تصريح كرد: نظارت اصلي در سلامت و استانداردهاي بهداشتي محصولات و كالاهاي مختلف به عهده مأسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي و وزارتخانه هاي ذي ربط است، با اين حال شهرداري تهران در حد امكان و توان خود به سلامت محصولات توزيعي در ميادين ميوه و تره بار نظارت دارد.
شوراي شهر نيز چندي پيش با مطرح شدن مجدد امكان آلودگي برنج هاي وارداتي از سوي برخي مراجع دولتي، خواستار توقف عرضه اين برنج ها در مراكز وابسته به شهرداري شده بود.

 



افزايش تشرف زنان جوان انگليسي به اسلام

يك روزنامه انگليسي از افزايش گرايش زنان جوان انگليسي به دين اسلام خبر داد.
روزنامه تايمز در گزارشي نوشت: با وجود افزايش نژادپرستي عليه مسلمانان در اروپا كه آخرين آن تلاش براي منع استفاده از روبند بود، تعداد زنان جوان انگليسي كه دين اسلام را برمي گزينند افزايش يافته است.براساس اين گزارش، تعداد زنان جوان انگليسي كه به دين اسلام گرويده اند، در حالي افزايش يافته كه حضور كساني كه براي دعا و انجام فرايض ديني به كليساها مي روند با كاهش روبه رو بوده است.به نوشته تايمز، تعداد زنان جواني كه در مسجد مركز لندن براي اداي نماز حضور مي يابند تقريبا دو سوم مسلماناني است كه جديدا به اسلام گرويده اند و اكثريت آنها زير 30 سال سن دارند.
اين در حالي است كه در سال 2001 تعداد انگليسي هايي كه به اسلام گرويدند كمتر از 30 هزار تن بود اما به گفته كوبن برايس، از مركز پژوهش هاي سياست مهاجرت دانشگاه سوان سي اين تعداد اكنون به 50 هزار تن افزايش يافته كه اكثر اين افراد زن هستند.
پژوهش هاي انجام شده نشان مي دهد زنان جواني كه در دانشگاه ها تحصيل مي كنند و بين 20 تا 30 سال سن دارند بيش از همه به دين اسلام مي گرايند.

 



سطل هاي زباله هوشمند در خيابان هاي فيلادلفيا

مبتكران فيلادلفيايي سطل زباله اي طراحي كرده اند كه با نور خورشيد كار مي كند و مي تواند زباله ها را فشرده كرده تا نياز به تخليه كمتري داشته باشد.
منابع خبري اعلام كردند: سازندگان اين سطل زباله مي گويند: سطل زباله ابداعي آنها مي تواند حجم زباله هاي ريخته شده به آن ها را تا 80 درصد كاهش داده و بدين ترتيب كار ماموران جمع آوري زباله را سبك تر كند.براساس اين گزارش، اين مسئله همچنين باعث مي شود تا با كاهش تعداد دفعات تخليه زباله در طول روز، مصرف سوخت و آلودگي هوا ايجاد شده توسط كاميونهاي حمل زباله كاهش يابد.
كارشناسان ابراز اميدواري كردند تا با تعبيه اين سيستم جديد بتوان تعداد دفعات مراجعه ماموران جمع آوري زباله را از 17 بار در هفته به پنج بار رساند و 13 ميليون دلار-70 درصد هزينه هاي فعلي - صرفه جويي مالي را در 10 سال آينده كرد.گفتني است اين دستگاهها انرژي مورد نياز خود را از باتري هاي 12 ولتي مي گيرند كه توسط نور خورشيد تغذيه مي شوند و همچنين به وسيله تجهيزات ارتباطي وايرلس به سيستمهاي مركزي مديريت جمع آوري زباله متصل مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14