(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 خرداد 1389- شماره 19664

فرماندار شهرستان: طوفان «فت »به 350 روستا ي چابهار خسارت زد
مانور مقابله با آلودگي هوا
گرد و غبار مردم قصرشيرين و دهلران را خانه نشين كرد
وزارت بهداشت: 99درصد موارد جديد ابتلا به ايدز از طريق جنسي است
ايجاد مسير ويژه دوچرخه سواري در منطقه 8
برخورد با سارقان خشن ادامه طرح امنيت اجتماعي
پايان غم انگيز خواستگار كينه جو در مينودشت
آغاز ثبت نام طرح تامين مسكن مددجويان
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: يكهزارو 146 باند موادمخدر متلاشي شدند
زلزله حوالي ارزوئيه استان كرمان را لرزاند
حوادث كوتاه از كشور
پلنگ 20 رأس گوسفند را در خاش تلف كرد
توزيع مواد مخدر در قالب آدامس و شكلات
آرم هاي روزانه طرح ترافيك امسال توزيع نمي شود
كشف اسكلت 500 ساله در كيش
اعدام قاچاقچي موادمخدر در اصفهان



فرماندار شهرستان: طوفان «فت »به 350 روستا ي چابهار خسارت زد

فرماندار چابهار خسارات ناشي از طوفان «فت» در اين شهرستان را زياد خواند و گفت: بر اثر اين طوفان و آبگرفتگي شديد 350 خانه روستايي آسيب جدي ديده و تخريب شده است.
به گزارش ايرنا، سيدعلي باطني با بيان اين مطلب افزود: طوفان موسوم به «فت» خسارت هاي زيادي به بخش هاي مختلف زيربنايي شهرستان چابهار به ويژه مناطق ر وستايي وارد كرده است. خسارت هاي وارده شامل بخش هاي برق، آب، مخابرات و راه هاي شهري و روستايي و همچنين در برخي مناطق شامل بخش كشاورزي و صيد و صيادي است.
وي با بيان اين كه برآوردهاي ريالي خسارت ها در حال جمع بندي است، گفت: با توجه به ميزان بالاي بارندگي در مناطق روستايي و پايين بودن استحكام خانه ها، بيشترين خسارت به بخش مسكوني روستاها وارد شده است.
باطني با اشاره به قطع مكرر برق در مدت زمان وقوع اين توفان گفت: در بخش روستايي تعداد 250 روستا با قطع برق مواجه شد كه با همكاري دستگاه هاي متولي و گروه هاي اعزامي از ساير شهرستان هاي استان سيستان و بلوچستان تاكنون مشكل قطع برق 150 روستا مرتفع شده است.
وي اظهار داشت: اين طوفان موجب وارد شدن خسارت فراواني به راه اصلي چابهار- بريس، پسابندر و گواتر شد و سايت پرورش ميگو گواتر چابهار نيز خسارت ديد.
همچنين طوفان فت امواج بلندي در دريا به وجود آورد كه سبب غرق شدن سه فروند شناور لنج پهلو گرفته در اسكله بريس شد.
فرماندار چابهار در پايان تصريح كرد: براساس گزارش هاي دريافتي از مناطق آسيب ديده تاكنون هيچ نوع تلفات جاني نداشته ايم.
از سوي ديگر حجت علي شايانفر مديركل مديريت بحران سيستان و بلوچستان از امدادرساني هوايي به مناطق آسيب ديده خبر داد و گفت: طي 6 سورتي پرواز بالگردها 55 تخته چادر، 8 هزار و 500 قوطي تن ماهي و كنسرو لوبيا، هزار قرص نان، 700 كيلو نايلون، تعدادي پتو و موكت به روستاهاي آسيب ديده حمل و بين ساكنان آنها توزيع كردند.

 



درشرق تهران برگزار مي شود
مانور مقابله با آلودگي هوا

مانور مقابله با آلودگي هوا درمناطق 8 ،4 و 15 بطور همزمان برگزار مي شود.
محمدرضا گودرزي رئيس ستاد مديريت بحران منطقه 8 با اعلام اين مطلب گفت: اين مانور بنابر اعلام سازمان حفاظت محيط زيست و شرايط اضطرار آلودگي هوا، و با حضور اورژانس تهران، سازمان آتش نشاني، نيروي انتظامي، پليس راهور، معاونان و واحد محيط زيست منطقه در پايگاه ويژه فدك برگزار مي شود.
وي به توزيع 2500 ماسك ميان شهروندان اشاره كرد و افزود: مانور مقابله با آلودگي هوا در 4نقطه منطقه از جمله ميدان هفت حوض، هلال احمر،رسالت و تقاطع گلبرگ- كرمان به طور همزمان برگزار مي شود.
گودرزي گفت: در روز 18 خرداد جاري در 3نقطه پر ازدحام منطقه (نبوت، رسالت، هلال احمر) چادرهاي اكسيژن برپا مي شود و به افرادي كه از آلودگي هوا دچار مشكل تنفسي شده اند، به صورت سرپايي اكسيژن مي دهند.
رئيس ستاد مديريت بحران منطقه 8تصريح كرد: به دليل آلودگي هوا، از ورزش صبحگاهي پرسنل دراين روز جلوگيري مي شود.
به گزارش فارس، وي تعطيلي تمامي كانكس هاي تحويل دوچرخه، جلوگيري از فعاليت واحدهايي كه موجب افزايش آلودگي هوا مي شوند، روان سازي،ترافيك، توزيع بروشور ميان شهروندان و ماسك يكبار مصرف را از جمله برنامه هاي مانور مقابله با آلودگي هوا عنوان كرد.

 



گرد و غبار مردم قصرشيرين و دهلران را خانه نشين كرد

ورود يك جبهه هواي غبارآلود به كشور ميزان ديد افقي را در شهرستان قصرشيرين به 400 متر كاهش داد و موجب اختلال در رفت و آمد خودروها و شهروندان شد.
بنا به گزارش ايرنا به نقل از ايستگاه هواشناسي قصرشيرين، ديد افقي در اين شهر با ديد افقي يك هواي سالم 9 هزار و 600 متر فاصله دارد و اين ميزان آلودگي شدت وضعيت جوي اين شهرستان مرزي را نشان مي دهد.
شبكه بهداشت و درمان قصرشيرين با صدور اطلاعيه اي از شهروندان خواست حتي المقدور از منازل خود خارج نشده و در صورت لزوم از ماسك و يا دستمال مرطوب استفاده كنند.
در اين اطلاعيه آمده است، ذرات گرد و غبار موجود در هوا براي بيماران قلبي، ريوي و آسمي و افراد سالخورده و كودكان بيش از سايرين خطر دارد.
در همين حال خبرنگار كيهان از دهلران گزارش داد: غلظت گردو غبار در دهلران به گونه اي است كه بسياري از شهروندان خانه نشين شده اند و ميزان افق ديد بيش از چند متر نيست و هواشناسي دهلران پيش بيني كرده است كه اين آلودگي تا دو روز آينده ادامه خواهد يافت.

 



وزارت بهداشت: 99درصد موارد جديد ابتلا به ايدز از طريق جنسي است

رئيس مركز تحقيقات ايدز وزارت بهداشت گفت: 99درصد موارد جديد شناسايي شده ابتلا به ويروس ايدز در كشور از طريق ارتباط جنسي بوده است.
مينو محرز، افزود: متأسفانه وضعيت نگران كننده اي درباره انتقال ايدز در كشور وجود دارد، زيرا تمام بيماران جديد مبتلا به ويروس ايدز كه به درمانگاه ما در بيمارستان امام خميني(ره) تهران كه مهمترين مركز تشخيص و درمان اين بيماري در كشور است مراجعه مي كنند، افرادي هستند كه از طريق ارتباط جنسي غيرايمن مبتلا شده اند.
وي اضافه كرد: اگر نگويم 100 درصد، بايد بگويم 99 درصد موارد جديد شناسايي شده ابتلا به بيماري ايدز مواردي است كه از طريق ارتباط جنسي مبتلا شده اند و من واقعاً از اين مسئله نگران هستم. اگر هم موارد محدودي به علت تزريق مشترك و اعتياد به اين بيماري مبتلا شده و امروز شناسايي شوند، مربوط به گذشته است كه اكنون شناسايي مي شود و انتقال ويروس اين بيماري از طريق اعتياد تقريباً كنترل شده است.
به گزارش فارس محرز گفت: متاسفانه در برخورد با جوانان مبتلا با افرادي مواجه مي شويم كه اغلب افراد روشن، امروزي و آشنا به اينترنت و تكنولوژي هاي روز هستند اما آگاهي هاي به خصوص آنها درباره كنترل بيماري ايدز كم است و اين مسئوليت رسانه هاست كه با همكاري وزارت بهداشت و مسئولان و كارشناسان در اين زمينه اطلاع رساني كنند.

 



در همايش پيشگيري از تخلفات رانندگي اعلام شد
ايجاد مسير ويژه دوچرخه سواري در منطقه 8

سرويس اجتماعي -
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران گفت: به زودي در منطقه 8 شهرداري تهران مسير ويژه دوچرخه سواري به صورت آزمايشي به اجرا در مي آيد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سرهنگ هادي هاشمي ديروز در همايش پيشگيري از تخلفات وسايل نقليه عمومي گفت: تاكسي ها روزانه 4 ميليون نفر را در شهر تهران جابه جا مي كنند و نقش اساسي در حمل ونقل شهري دارند.
وي با اشاره به انجام روزانه 15 ميليون سفر با 20 ميليون جابجايي در شهر تهران اظهار داشت: تراكم و كندي ترافيك تصادفات و آلودگي زيست محيطي به عنوان تهديدي براي شهروندان به شمار مي رود.
سرهنگ هاشمي با انتقاد از ظاهر رانندگان و وضعيت نامناسب تاكسي ها گفت: تاكسي يك وسيله نقليه لوكس است و اين لوكس بودن رانندگاني منظم، شيك و منضبط مي خواهد.
وي اظهار داشت: علت اينكه شهروندان از خودروهاي شخصي به عنوان تاكسي استفاده مي كنند به موضوعاتي چون نداشتن نظافت، وضعيت نامناسب صندلي ها و وضعيت ظاهري تاكسي ها برمي گردد كه اين موضوع يك تهديد براي رانندگان تاكسي ها است.
رئيس پليس راهور تهران در ادامه از ايجاد خطوط ويژه دوچرخه در تهران خبر داد و گفت: به زودي در منطقه 8 شهرداري تهران مسير ويژه دوچرخه سواري به صورت آزمايشي به اجرا درمي آيد.
وي اظهار داشت: دوچرخه سواران راننده محسوب مي شوند و طبق قانون رانندگان بايد قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند.
سرهنگ هاشمي گفت: در كشور گواهي نامه دوچرخه صادر نمي شود.
در ادامه همايش، حجت الاسلام حسن يزدانيان، رئيس دادسراي ويژه جرايم راهنمايي و رانندگي گفت: در سال 87 آمار تصادف تاكسي ها 7 هزار و 724 فقره بود كه اين ميزان در سال 88 به بيش از 9 هزار و 657 فقره رسيد. يعني 2 هزار فقره افزايش تصادف را شاهد هستيم.
يزدانيان افزود: اتوبوس ها در سال 87 بيش از 2 هزار و 314 فقره تصادف داشتند كه اين ميزان در سال 88 به 2 هزار و 981 فقره رسيد. كه البته اين افزايش تصادفات وسايل نقليه عمومي قابل رسيدگي و ريشه يابي است.
رئيس دادسراي ويژه جرائم راهنمايي و رانندگي گفت: طبق آمارها 6 ميليون و 400 هزار دستگاه خودرو در تهران وجود دارد كه 3 ميليون و 900 هزار دستگاه آن را خودروهاي سواري تشكيل مي دهد.
وي با انتقاد از وضعيت پاركينگ ها در تهران افزود: پاركينگ در تهران به اندازه كافي وجود ندارد و ظرفيت معابر نيز پاسخگوي پارك اين تعداد خودرو و تردد آنها نيست.

 



سرهنگ خانچرلي اعلام كرد
برخورد با سارقان خشن ادامه طرح امنيت اجتماعي

معاون عمليات نيروي انتظامي تهران بزرگ از برخورد با سارقان خشن در ادامه اجراي طرح امنيت اجتماعي خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي، افزود: در ادامه اجراي طرح امنيت اجتماعي به زودي با سارقان خشن در تهران برخورد مي شود تا احساس امنيت به طور كامل در پايتخت حاكم شود.
وي ادامه داد: در اين مرحله از طرح امنيت اجتماعي پليس با كيف قاپان، زورگيران، جاعلان عناوين پليس و ساير دستگاه هاي دولتي برخوردي جدي و قاطع مي كند.
معاون عمليات نيروي انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: كيف قاپان و زورگيران در سال هاي اخير تاثير زيادي در ايجاد احساس ناامني در پايتخت داشته اند كه با اجراي اين مرحله از طرح امنيت اجتماعي اين وضعيت تغيير مي كند.
پيش از اين نيز رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اين كه 98 درصد كيف قاپي ها در تهران توسط موتورسيكلت به ويژه موتورهاي تندرو انجام مي شود گفته بود كه گشت هاي شكار پليس آگاهي از ابتداي سال جاري در پايتخت راه اندازي شده تا در صورت مشاهده موارد مشكوك اقدام به دستگيري افراد و توقيف وسيله نقليه آنها كنند.

 



پايان غم انگيز خواستگار كينه جو در مينودشت

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان مينودشت از پايان غم انگيز داستان يك خواستگار كينه جو مينودشتي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان محمد بازاري اظهار داشت: يك خواستگار كينه جوي مينودشتي بعد از اطلاع از ازدواج دختر مورد علاقه اش با فرد ديگري، به مطب دختر مورد علاقه اش رفته و با شليك گلوله به سوي اين پزشك جوان وي را راهي بيمارستان كرد و با شليك گلوله به سوي خودش براي هميشه به زندگي خود پايان داد.
وي تصريح كرد: مقارن ساعت 18 عصر روز دوشنبه 10 خرداد ماه جاري به مركز فوريت هاي پليسي 110اطلاع دادند كه درخيابان پاسداران اين شهرستان دريك مطب دندانپزشكي قتلي اتفاق افتاده است.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان مينودشت افزود:با اطلاع ازاين گزارش بلافاصله به همراه رئيس دادگستري اين شهرستان، بازپرس و عوامل انتظامي به محل حادثه رفته و مشاهده شد، فردي به نام علي كه ظاهرا خواستار خانم دكتر دندانپزشك بوده است با اطلاع از ازدواج خانم دكتر عصمت-م با فرد ديگري با اسلحه كلت به قصد انتقام جويي روز حادثه به مطبش رفته و با شليك دو گلوله به سمت وي كه يكي به بازويش و گلوله ديگر به گردنش اصابت كرد وي را نقش بر زمين مي كند سپس بلافاصله اسلحه كلت را به سمت خودش مي گيرد و با شليك به سرش در دم جان مي سپارد.
بازاري تصريح كرد: خانم دندانپزشك جوان را بلافاصله به بيمارستان گنبدكاووس و سپس به گرگان و از آنجا نيز به مشهد منتقل كردند و با توجه به اينكه حالشان وخيم است ولي تا اين لحظه هنوز زنده است.
وي ادامه داد: اين خواستگار كينه جو كه پسر دايي خانم دكتر بوده است صبح روز حادثه به مطب دختر عمه اش رفته و با صحبت هايي كه بين آنان رد و بدل شده و كسي هم از آن مطلع نيست ظاهرا براي اين پزشك 27 ساله خط و نشان كشيده بود.

 



سازمان بهزيستي خبر داد
آغاز ثبت نام طرح تامين مسكن مددجويان

ثبت نام در طرح تامين مسكن مددجويان سازمان بهزيستي كشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بهزيستي، متقاضيان شركت در اين طرح مي توانند پس از اطمينان از واجد شرايط بودن (با مطالعه راهنماي شركت در اين طرح) براي ثبت نام به صفحه
مربوط به آدرس
http://maskanbehzistiir مراجعه كنند.
به منظور اجراي آيين نامه تامين مسكن معلولين مصوب هيئت وزيران مورخ 22 اسفندماه سال گذشته و همچنين توافقنامه نهضت تامين مسكن مددجويان با اولويت زنان سرپرست خانوار كه بين وزارت رفاه و تامين اجتماعي، وزارت مسكن و شهرسازي و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران بسته شد، دستورالعمل اجرايي ثبت نام و فرآيند اولويت بندي متقاضيان فاقد مسكن و واگذاري سالانه 06 هزار واحد مسكوني ويژه معلولان و مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام ا عليها) ابلاغ شد.
آن دسته از معلولان بدون مسكن كه تاكنون اقدام به تشكيل پرونده در سازمان بهزيستي نكرده اند و اطلاعات آنان در بانك اطلاعات سازمان بهزيستي ثبت نشده مي توانند با مراجعه به مراكز بهزيستي محل سكونت ابتدا نسبت به تشكيل پرونده معلوليت اقدام كنند.
تشكيل پرونده و ثبت در بانك اطلاعاتي سازمان به منزله ثبت درخواست بهره مندي از تسهيلات طرح نهضت تامين مسكن نيز است. بديهي است تشكيل پرونده معلوليت به منزله تعهد سازمان به ارائه ساير خدمات بهزيستي نيست.
ثبت نام معلولان و مددجويان در اين طرح به منزله تعهد سازمان براي تامين مسكن آنان نيست بلكه پس از اولويت بندي، براساس امتيازات كسب شده و ظرفيتهاي موجود، سازمان اقدام به تامين مسكن براي جامعه هدف مي كند.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا: يكهزارو 146 باند موادمخدر متلاشي شدند

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از دستگيري بيش از 41هزار قاچاقچي، توزيع كننده و حمل كننده موادمخدر در سال جاري خبر داد.
سردار حسين آبادي در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي (197) اظهار داشت: در سال جاري يكهزار و 146 باند موادمخدر، در سراسر كشور متلاشي شد و بيش از 4 كيلوگرم موادمخدر شيشه و 23آشپزخانه كشف شد.
وي افزود: طي 75 روز گذشته 41هزار و 237 نفر از قاچاقچيان، توزيع كننده و حمل كنندگان موادمخدر در سراسر كشور دستگير شدند.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به اجراي طرح امنيت اجتماعي در حوزه مبارزه با موادمخدر خاطر نشان كرد: از زمان اجراي اين طرح تاكنون بيش از 7هزار و 26نفر از سراسر كشور دستگير شدند كه در اين رابطه سه تن و 114 كيلوگرم موادمخدر كشف شد كه از اين ميزان 2 تن و 448 كيلوگرم ترياك، 459 كيلوگرم حشيش، 102كيلوگرم هروئين، 12 هزار و 99كيلوگرم اكستازي، 45 كيلوگرم موادمخدر شيشه و 105 كيلوگرم ساير موادمخدر بوده است.
سردار حسين آبادي يادآور شد: اميدواري پليس اين است كه قانون جديد مبارزه با موادمخدر هرچه سريعتر به صحن علني مجمع تشخيص مصلحت نظام برود.
به گزارش ايسنا، وي همچنين اظهار كرد: مردم با حضور در مركز نظارت همگاني 197 از اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در حوزه موادمخدر از پليس تقدير و تشكر كردند و بيشتر گله آنها در رابطه با آزادي قاچاقچيان پس از دستگيري بود.

 



زلزله حوالي ارزوئيه استان كرمان را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي 3/4 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شامگاه يكشنبه حوالي ارزوئيه در استان كرمان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 18و22 دقيقه و 57 ثانيه به وقت محلي به وقوع پيوسته است.
تاكنون از خسارات و تلفات احتمالي گزارشي بدست نيامده است

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف كود شيميايي قاچاق
ساري- خبرنگار كيهان: ماموران يگان امداد انتظامي بهشهر با توقيف يك دستگاه كاميون و بازرسي از آن 16 هزار كيلوگرم كود شيميايي قاچاق از نوع ازت و پتاس كشف كرد. راننده خودرو تصميم به فرار داشت و محموله بار خود را تفاله اعلام كرده بود.
مرگ شناگر جوان
زرين شهر- خبرنگار كيهان: جوان اهل روستاي كهنگ شهرستان اردستان كه براي شنا به رودخانه اين منطقه رفته بود به دليل ناآشنايي با فن شنا جان خود را از دست داد. با تلاش نيم ساعته نيروهاي امدادگر و غواصان جسد اين جوان كشف و از آب بيرون آورده شد.
كشف سكه تقلبي
اراك- خبرنگار كيهان: 2 هزار عدد سكه تقلبي در محلات كشف شد و دو نفر در اين رابطه دستگير شدند.
اين تعداد سكه تقلبي در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو پارس كه در زير هواكش جاسازي شده بود به دست آمد.
قتل به خاطر اختلاف مالي
اسفراين- خبرنگار كيهان: شخصي به نام ب-پ كه با همدستي دو نفر ديگر به اسامي ح-پ و ع-ق اقدام به قتل فردي به نام ع-ف در اسفراين كرده بودند دستگير شدند.
مقتول با يكي از متهمان اختلاف مالي داشت. متهمان مقتول را به بهانه اي از شهر خارج و در يك جاده فرعي با همدستي دو نفر مذكور اقدام به ضرب و شتم وي كرده كه منجر به مرگ نامبرده شد. متهمان در بازگشت و پس از چند ساعت از وقوع جرم دستگير شدند و در بازيد از وسائل آنان كيف پول و چك هاي مقتول كشف شد.
كلاهبرداري به بهانه اعطاي مدرك
رشت- خبرنگار كيهان: فردي كه تحت عنوان اعطاي مدرك كارداني از جوانان كلاهبرداري مي كرد در گيلان شناسايي و دستگير شد.
اين شخص با ايجاد يك آموزشكده در شهرستان رشت وعده دادن مدرك كارداني جعلي علمي كاربردي رشته حسابداري به جوانان و كلاهبرداري از آنان مي كرد اما هيچ مدركي به آنان نمي داد. وي از هر يك از دانشجويان 400 تا 700 هزار تومان بابت هر ترم پول گرفته بود. تاكنون 46 دانشجوي اين آموزشكده از مدير اين مكان به نام محمدعلي شكايت كرده اند.
آتش گرفتن محصول گندم
خرم آباد- خبرنگار كيهان: 72 هكتار محصول گندم و جو بر اثر آتش سوزي در لرستان سوخت.
در روستاهاي دارايي، عسگر آباد و سرخه ده 57 هكتار محصول گندم و جو بر اثر بي احتياطي در آتش سوخت و به خاكستر تبديل شد.
همچنين 15 هكتار محصول در بخش دوره بر اثر رعد و برق و پاره شدن سيم هاي برق دچار آتش سوزي شد و از بين رفت و در اثر اين حادثه 70 اصله درخت زيتون و يك انبار علوفه نيز آتش گرفت و سوخت.
آتش سوزي در انبار كفش
قائم شهر- خبرنگار كيهان: يك انبار كفش و دمپايي در يك منزل مسكوني در قائم شهر آتش گرفت و در اثر آن علاوه بر سوختن كفش هاي مذكور به سه منزل مسكوني مجاور نيز خساراتي وارد شد. در اين حادثه يك دستگاه وانت نيسان كه در پاركينگ منزل پارك بود كاملا سوخت.
دستگيري دانشجوي اخاذ
اراك- خبرنگار كيهان: پسر دانشجويي به نام حميدرضا- م كه پس از آزار و اذيت يك دختر دانشجو در اراك از وي اخاذي مي كرد دستگير شد. شاكي اظهار داشت كه مدتي با متهم رابطه دوستي داشته است. وي با تهديد متهم مبلغ 500 هزار تومان به حميدرضا پرداخت كرده بود. متهم پس از اعتراف روانه زندان شد.

 



پلنگ 20 رأس گوسفند را در خاش تلف كرد

رئيس اداره محيط زيست خاش گفت: تعدادي از دام هاي اهالي خاش با حمله پلنگ تلف شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، عباس خاكسفيدي اظهار داشت: طي گزارش مردمي دريافتي از بخشداري مركزي و فرمانداري شهرستان خاش مبني بر اتلاف 20 رأس گوسفند از يكي از اهالي روستاي پيگ در محدوده زيرچگ توسط پلنگ، ماموران اداره حفاظت محيط زيست خاش پس از چندين ساعت گشت در مناطق كوهستاني و صعب العبور به منطقه موردنظر رفته و با بررسي لاشه دام هاي تلف شده و آثار بقاياي بجا مانده، حمله پلنگ مورد تائيد قرار گرفت.
وي با بيان اين كه كوه زيرچگ از جمله قلمروهاي پلنگ در اين منطقه است افزود: اين پلنگ كه جزو گونه هاي تحت حمايت سازمان حفاظت محيط زيست است، در مناطق آرام روز و شب فعال است ولي در مكان هايي كه احساس خطر كند، فقط در شب ظاهر مي شود.
خاكسفيدي گفت: پلنگ به شدت از انسان مي ترسد و به محض مواجه شدن با انسان، به حالت مخفي و بسيار سريع فرار مي كند و اگر زخمي شود و يا راه فرار نداشته باشد ممكن است در موقع فرار به انسان حمله كند كه البته تاكنون گزارش حمله به انسان در اين شهرستان دريافت نشده است.

 



وزارت بهداشت هشدار داد
توزيع مواد مخدر در قالب آدامس و شكلات

مدير كل اداره سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت گفت: سوداگران مواد مخدر براي فروش كالاهاي خودشان از هر ابزاري استفاده مي كنند و يكي از اولويتها مي تواند تغيير شكل و نوع توزيع مواد مخدر باشد.
دكتر محمدباقر صابري زفرقندي در مورد اخباري مبني بر وجود آدامسهاي حاوي مواد مخدر در بازار داخلي كشور به مهر گفت: توزيع مواد مخدر در قالب آدامس و شكلات و خيلي دور از ذهن نيست و البته مهم نيست مواد مخدر به چه شكلي توزيع مي شود، مهم اين است كه مردم آگاه باشند و تمام خريدهاي خود را از مراكز مجاز تهيه كنند.
اين در حالي است كه شنيده مي شود آدامسهايي در بازار عرضه مي شود كه حاوي مواد مخدر و روانگردان است.
مدير كل اداره سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت با تاكيد بر استفاده مردم از كالاهاي شناسنامه دار كه از مبادي مجاز وارد كشور مي شود، تصريح كرد: خريد برخي اقلام تحت عنوان خوشبوكننده دهان، قرصهاي ترك اعتياد و خارج از چرخه توزيع رسمي كشور مي تواند آسيبهاي جدي به دنبال داشته باشد.

 



آرم هاي روزانه طرح ترافيك امسال توزيع نمي شود

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: به دليل مشكلات فني بعيد است امسال آرم هاي طرح ترافيك روزانه، هفتگي و ماهانه صادر شود.
مجتبي شفيعي با بيان اينكه مصوبه توزيع آرم هاي طرح ترافيك روزانه، هفتگي و ماهانه در شوراي عالي ترافيك تصويب شده است، افزود: اجراي اين طرح با شهرداري تهران است.
وي با اشاره به كنترل مكانيزه خودروهاي ورودي به طرح اظهار داشت: به اين ترتيب شماره پلاك خودروهاي آرم دار در ديتا بانك ذخيره مي شود كه اگر قرار باشد مجوز روزانه صادر شود بايد هر روز در اين ديتا يك شماره وارد شود كه باعث بروز مشكلاتي در سيستم مي شود. از اين رو بعيد است امسال اين طرح به مرحله اجرا درآيد.

 



كشف اسكلت 500 ساله در كيش

اسكلتي با قدمت 500 سال توسط يك گروه فيلمبرداري در محوطه باستاني شهر حريره واقع در جزيره كيش كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جزيره كيش، پيدا شدن اسكلتي باستاني و سالم با اين قدمت در محوطه اي همانند شهر حريره كه روزانه گردشگران متعددي از آن بازديد به عمل مي آورند در نوع خود درخور توجه است.
اين اسكلت توسط عوامل سازنده فيلم تلويزيوني «سلام نابغه» در محوطه تاريخي مذكور كشف شده است. شهر باستاني حريره با قدمتي 800 ساله در سال هاي اخير توسط كاوشگران از زير خاك خارج و امروزه به يكي از نقاط پربازديد جزيره تبديل شده است.

 



اعدام قاچاقچي موادمخدر در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
يك قاچاقچي موادمخدر در محوطه زندان مركزي اصفهان اعدام شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان محكوم عليه رضا-الف 26 ساله داراي سابقه محكوميت كيفري و در معرض فروش قرار دادن 95 گرم كراك و نگهداري 172 گرم كراك و استعمال آن به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد كه حكم صادره در تاريخ 21/3/88 مورد تاييد دادستان كل كشور قرار گرفت.
وي صبح روز يك شنبه پس از طي مراحل و تشريفات قانوني به دار مجازات آويخته شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14